vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Intentionally left blank.
Mijn glazen bol staat ook uitAnoniem: 292994 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:12:
Kan iemand mij met de volgende items helpen:
1. Ik kan geen sms versturen en ontvangen. (Ja, virusscanner staat uit)
Dat staat in je handleiding, of op google, zoek maar even2. Hoe kan ik een harde reset doen?
Thanks!
Anoniem: 292994
ja eh... ik heb nu een harde reset gedaan. hopen dat het helpt.HendrikN schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 18:11:
[...]
Mijn glazen bol staat ook uit
[...]
Dat staat in je handleiding, of op google, zoek maar even
maar niet kunnen smsen is best kansloos
http://xperia-membership.nl/
Heb me telefoon als sinds begin januari
Anoniem: 283869
kasper
Anoniem: 284275
Ik zou ieder geval g-profile er maar eens afgooien en kijken of dat helpt. Sinds ik g-profile is mijn gebruik van 2 naar 1 dag gegaan ('sochtends vol 's avonds leeg). Kortom dit heeft wel degelijk effect al is twee keer per dag opladen wel erg veel. Maar als je de hele dag met je telefoon bezig bent samen met g-profile zou dit best kunnen.Anoniem: 283869 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 19:22:
afgelopen zaterdag heb ik mijn x1 geupdate via SE update service. Opzich niks mis gegaan alleen sinds de update kan ik mijn X1 2x per dag aan de lader hangen. Ik weet niet of het toeval is of dat het wel degelijk met de update te maken heeft?? meer mensen hier last van?? verder heb ik g-profile als nieuwe app, alleen dit zou het toch ook niet kunnen zijn ??. Blijf het geen gezonde situatie vinden dus ga mijn garantie maar claimen denk ik.
kasper
Dus eerst even kijken hoe het verbruik is bij een clean configuration!
Anoniem: 283624
Echter heb ik een paar dingen die niet goed werken:
- De telefoon haalt niet zelf mail op terwijl het ingesteld staat op "elke 10 minuten", ik ontvang alleen mail als ik zelf op verzenden/ontvangen klik. (dit is een gmail account en een zakelijk mail adres, beide IMAP)
- Als ik de telefoon een tijd niet gebruik en ik haal hem van ontgrendel af dan moet die opnieuw internet verbinding zoeken, wellicht dat dat het probleem met het automatisch mail ophalen veroorzaakt
- Na een herstart staat de "gegevensverbinding" (in comm manager) uit, dit was in het begin niet volgens mij
En ik vroeg me af of er een programma was waarmee je het aantal minuten dat je gebeld hebt en het aantal smsjes dat je verstuurd hebt kunt bijhouden.
Edit: elke keer als ik een mail stuur vanaf de xperia dan stuurt die een kopie naar mezelf die binnenkomt op me laptop, is dit een instelling?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 283624 op 27-02-2009 20:09 ]
Anoniem: 287830
mediaplayer stopt telkens wanneer iets wordt veranderd. ook als je toestel zich automatisch uischakelt. dit gebeurt dus bij jou. ook al schakel je je toestel handmatig uit door op de powerknop te drukken, wordt dat opdracht uitgevoerd waardoor mediaspeler het liedje pauzeert. oplossing is om via instellingen, systeem, energie op de tab geavanceerd te drukken en onder accustroom mobiel het vinkje bij 'apparaat uitschakelen indien niet gebruikt' weg te halen.wenneyhanney schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:09:
Ik heb een rare probleem...via media experience panel muziekspeler luister ik naar mijn muziek en ik heb de scherm uitgeschakelde door aan/uit knopt te drukken....maar hij stopt spontaan met afspelen (ongeacht welke liedje) na 1 min. )weet iem. deze probleem te oplossen??
Ik krijg de mijne met geen mogelijkheid meer open sinds ik de batterij/sim/sd kaart erin heb gedaan.
Op Google heb ik wel mensen gevonden met een te losse cover, maar niemand schijnt er een te hebben die juist moeilijk open gaat.
Misschien is het handig om te vermelden dat ik mijn nagels vrij kort houd en die dus niet goed kan gebruiken.
ik heb dat ook,ik doe het na wat proberen tegenwoordig redelijk simpel met mijn duim nagel (maakt niet uit of die kort is) schijnbaar maak ik dan net een goede bewegingdaan! schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:48:
Is er een speciale truc om de batterijcover open te krijgen?
Ik krijg de mijne met geen mogelijkheid meer open sinds ik de batterij/sim/sd kaart erin heb gedaan.
Op Google heb ik wel mensen gevonden met een te losse cover, maar niemand schijnt er een te hebben die juist moeilijk open gaat.
Misschien is het handig om te vermelden dat ik mijn nagels vrij kort houd en die dus niet goed kan gebruiken.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Deze week heb ik mijn Vodafone X1 ontvangen. Ik heb met de onboard camera meteen een videootje geschoten en teruggekeken met de Windows Media Player. Maar wat een dramatische performance???!!! Ik wilde het scherm beeldvullend maken en klikte daarom op het linker blauwe knopje op de interface van de player op de touchscreen. Vervolgens duurde het plm. 15-20 seconden voordat het scherm daadwerkelijk omschakelde. Ook volumeregeling reageert pas na zoveel seconden. Geen enkele button v/d player reageert meer adequaat. Het filmpje is slechts 2,5MB groot.
Wat is er aan de hand? Is deze performance normaal of moet ik misschien ergens een instelling veranderen?
B,v,d,
Zou je misschien kunnen vertellen wat jouw voornaamste redenen waren om weg te gaan bij je iPhone en een Xperia X1 te nemen? Ik heb namelijk nu mijn Xperia X1 enkele maanden in gebruik en heb juist het idee dat ik beter een iPhone had kunnen nemen. Omdat ik niet nogmaals een foute keus ben ben ik dus erg geïnteresseerd in jouw ervaringen.Anoniem: 283624 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 13:06:
Ik heb sinds woensdag de xperia x1, welke me erg goed bevalt (ben nog steeds een apple-fan maar na anderhalf jaar iphone wilde ik toch is wat anders).
Echter heb ik een paar dingen die niet goed werken:
- De telefoon haalt niet zelf mail op terwijl het ingesteld staat op "elke 10 minuten", ik ontvang alleen mail als ik zelf op verzenden/ontvangen klik. (dit is een gmail account en een zakelijk mail adres, beide IMAP)
- Als ik de telefoon een tijd niet gebruik en ik haal hem van ontgrendel af dan moet die opnieuw internet verbinding zoeken, wellicht dat dat het probleem met het automatisch mail ophalen veroorzaakt
- Na een herstart staat de "gegevensverbinding" (in comm manager) uit, dit was in het begin niet volgens mij
En ik vroeg me af of er een programma was waarmee je het aantal minuten dat je gebeld hebt en het aantal smsjes dat je verstuurd hebt kunt bijhouden.
Ik miste bv een goeie fotocamera & videocamera heel erg, mmsen kan die standaard niet, maar daar is inmiddels een goed programma voor gekomen, geen echte bluetooth ondersteuning (wel carkits etc maar geen bestandsoverdracht).
Een iphone is meer voor mensen die een telefoon willen kopen die alle standaard functies direct doet, je kan er heeeeel veel apps voor downloaden, maar voor de echte goeie moet je betalen (tenzij je handig bent
Zo ook vandaag, de trilfunctie vond ik irritant lang; zoek beetje rond en je vindt een progje om de trilfunctie korter te maken.
Anoniem: 111759
ik heb ook een iphone en een xperia (jaja, hobby) maar de accu van een iphone is wel heel erg snel leeg. Verder weinig nadelen, tenzij je er programma's op wil zetten. Dat valt niet mee. Spelletjes zijn er in overvloed op de appstore, maar erg vel serieuze progjes kom je niet tegenMag schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:40:
[...]
Zou je misschien kunnen vertellen wat jouw voornaamste redenen waren om weg te gaan bij je iPhone en een Xperia X1 te nemen? Ik heb namelijk nu mijn Xperia X1 enkele maanden in gebruik en heb juist het idee dat ik beter een iPhone had kunnen nemen. Omdat ik niet nogmaals een foute keus ben ben ik dus erg geïnteresseerd in jouw ervaringen.
- batterij
- camera
- bluetooth voor bestanden
- customizen
- programmas ('gesloten systeem')
Zijn ook de redenen waarom ik geen iphone nam en uitkwam op een x1.
Maar ik merk nu in de praktijk dat ik alleen bluetooth heb gebruikt om een keer wat apps naar iemand te sturen die ook winmo 6.1 heeft.
Ook neem ik bijna nooit foto's met de X1, dat komt eigenlijk vooral omdat ik vooral foto's nam bij optredens en feesten, maar de autofocus van de X1 lijkt zoveel moeite te hebben met focussen dat de foto altijd meer bewogen en blurry is dan bij mij oude telefoon met 2mp en geen focus.
Customizen is dan tenslotte ook wel op de iPhone mogelijk (als je hem jailbreakt). Het grote punt waar ik uit ben gekomen is dat ik toch echt meer geef om functionaliteit, en zelfs als je zoveel mogelijk je daarop richt bij de X1 dan kom je nog niet in de buurt van een iPhone omdat alles toch gewoon zo langzaam is (Ik ga morgen maar eens die ROM van itje proberen want ik heb daar veel goeds over gehoord).
Dan die programma's, tsja, spelletjes e.d. doe ik niet echt heel veel op mijn telefoon, maar daarvoor zit je denk ik sowieso beter bij de iPhone.
Ik redeneerde dat omdat WinMo wel 3rd party apps toeliet je veel meer apps zou kunnen vinden voor winmo, maar het blijkt nu gewoon dat de App Store zo'n success is dat je echt vele goede apps (van gratis tot enkele euro's) kan vinden daar.
De batterij en camera blijven overigens grote nadelen aan de iphone, maar ik hoop/neem aan dat de nieuwe iphone in juni/juli dat wel verbeterd.
Om maar weer terug ontopic te gaan; Ik ga morgen die nieuwe ROM van itje maar eens proberen, ik hoop dat ik dat flashen niet verkeerd doe

Anoniem: 276790
Heb je de R2 update nog niet geprobeerd dan? Zit je nog steeds op de eerste ROM versie?Mag schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:38:
en zelfs als je zoveel mogelijk je daarop richt bij de X1 dan kom je nog niet in de buurt van een iPhone omdat alles toch gewoon zo langzaam is (Ik ga morgen maar eens die ROM van itje proberen want ik heb daar veel goeds over gehoord).
Ik heb via de updater geupdate naar een nieuwere firmware, ik weet niet of dat is wat je bedoelt, maar ik merk geen verschil met de eerste firmware.Anoniem: 276790 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:56:
[...]
Heb je de R2 update nog niet geprobeerd dan? Zit je nog steeds op de eerste ROM versie?
Toch is die eerste vraag nog niet zo dom, ik heb namelijk al paar keer gehad dat ik een sms ontvang en hij dus aangeeft 1 nieuwe sms en waar ik ook op klik hij opent hem niet, op berichten, naar andere panels en dan op hoofdscreen klikken of berichten bij taakbeheer staat niets aan en pas na opnieuw opstarten kan hij mailtje openen. Ik heb ook wel eens dat hij 2 keer trilt terwijl hij niets ontvangt terwijl hij dat normaal doet bij ontvangen van een sms. Soms doet ie het ook bij versturen en niet elke keer dus het is echt raar. Voor de rest werkt alles wel goed.Anoniem: 292994 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 17:12:
Kan iemand mij met de volgende items helpen:
1. Ik kan geen sms versturen en ontvangen. (Ja, virusscanner staat uit)
2. Hoe kan ik een harde reset doen?
Thanks!
Heerlijke stukjes freeware voor je Windows Mobile telefoon: gProfile, gAlarm en gWatch. Ik draai ze alle drie op m'n X1 en ze werken fantastisch
gProfile:
Een programma waarmee je profielen op je PDA kunt gebruiken en beheren. Erg uitgebreid, heeft onder andere opties voor automatische inschakeling op basis van tijd, CellID, aangesloten accessoires etc.
Download
gAlarm:
Bekende wekker software, veel beter en uitgebreider dan de standaard software. Onder andere ondersteuning voor wekker playlists, kleine raadseltjes om op te lossen voordat de wekker uit gaat en geavanceerde snooze opties.
Download
gWatch
Timer/Stopwatch software met GPS ondersteuning. Ook een erg handig tooltje imo.
Download
Voor meer informatie, skins en meer (wat minder interessante) software van de ontwikkelaar: http://www.ageye.de/
Ik weet niet hoe het op te lossen is, maar ik heb hetzelfde probleem met TF3D. Alleen stopt hij niet na 1min maar na 20seconden. Sowiso is de muziekspeler van TF3D erg sloom bij mij, is dat normaal of ligt het aan mijn toestel?wenneyhanney schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 16:09:
Ik heb een rare probleem...via media experience panel muziekspeler luister ik naar mijn muziek en ik heb de scherm uitgeschakelde door aan/uit knopt te drukken....maar hij stopt spontaan met afspelen (ongeacht welke liedje) na 1 min. )weet iem. deze probleem te oplossen??
Hoe kom je erbij dat er in juni/juli een nieuwe iphone aankomt? Dat zijn niks meer als geruchten, er is nog helemaal niks vanuit apple gekomen dat er een nieuwe aankomt..Mag schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:38:
De batterij en camera blijven overigens grote nadelen aan de iphone, maar ik hoop/neem aan dat de nieuwe iphone in juni/juli dat wel verbeterd.
Om maar weer terug ontopic te gaan; Ik ga morgen die nieuwe ROM van itje maar eens proberen, ik hoop dat ik dat flashen niet verkeerd doe. Ik hoorde iig dat je X1 daar wel sneller van werd, sowieso heb je via TF3D sneller toegang tot een boel dingen dan met standaard winmo of die vage panels.
Waar staat de "ROM van itje"? Ben wel benieuwd
Ik heb op de dag dat ik me x1 kreeg (woensdag pas
Ik blijf alleen met wat dingen zitten die ik al 3 x gepost heb (op deze pagina & de vorige 2 pagina's) waar ik niet uit kom, verder vind ik het een geweldig apparaat en vind ik me iphone op het moment maar saai, maargoed die had ik dan ook al anderhalf jaar in gebruik.
Anoniem: 276790
Ja, dat bedoel ik. Vreemd dat je geen verschil constateert, op die van mij en die van een collega was het verschil duidelijk te merken.. vreemd hoor.Mag schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 23:57:
[...]
Ik heb via de updater geupdate naar een nieuwere firmware, ik weet niet of dat is wat je bedoelt, maar ik merk geen verschil met de eerste firmware.
[ Voor 80% gewijzigd door RoD op 28-02-2009 14:48 ]
Dat ziet er leuk uit, maar dat durf ik niet aan.. Bang dat basis dingen niet goed meer functioneren als je zulke dingen upload..
Iemand al ervaring mee?
[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 28-02-2009 14:49 ]
Heb nu elke beta gehad, dus 4 keer geflashed in 10 dagen ofzo
Ik kan mij geen nadelen voorstellen van het gebruiken van een custom rom, behalve dat er een moment is tijdens het flashen zelf, dat je je telefoon niet moet laten vallen of disconnecten aangezien je dan een hele dure baksteen overhoudt
[ Voor 66% gewijzigd door HendrikN op 28-02-2009 01:17 ]
Anoniem: 292981
Ivo, ik heb de weg die jij beschrijft gevolgd, maar ondanks dat ik de programma's heb uitgevinkt, blijf ik ze in het startmenu gewoon zien... Ook na uitzetten /aanzetten toestel blijven ze zichtbaar.
Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen
Er staan 2 lijsten in het start menu:
- De bekende lijst met gekozen programma's (dus die kun je inderdaad aan- en uit vinken)
- Helemaal bovenaan een lijst met icoontjes van de meest recent geopende programma's.
Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik een programma vanaf m'n geheugenkaart open, en dan de telefoon aansluit als disk drive, daarna alle programma's die op de geheugenkaart geinstalleerd zijn verdwijnen uit de most recent lijst. Zou erg krom zijn om van dit feit gebruik te maken, maar het kan.
Wat je misschien het beste kunt doen is een stuk of 5 (verschillende) andere programma's openen zodat de oudere items uit de lijst verdwijnen. Met andere woorden, als je je telefoon langer blijft gebruiken gaan die andere icoontjes vanzelf weg.
Let wel op: als een icoontje al in je zelf-gekozen lijst (1) staat, zal het niet in de most recent lijst (2) komen te staan. Je zult dus 5 verschillende programma's moeten openen die nog niet in het start menu staan.
[ Voor 15% gewijzigd door Myedvyed op 28-02-2009 11:57 ]
Heb jij van je oude rom een back - up gemaakt?HendrikN schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 01:13:
Ik kan mij geen nadelen voorstellen van het gebruiken van een custom rom, behalve dat er een moment is tijdens het flashen zelf, dat je je telefoon niet moet laten vallen of disconnecten aangezien je dan een hele dure baksteen overhoudt
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je garantie vervalt op het
moment dat je je phone hebt geflasht?
Ahoewel, ik denk dat het dan ook niet heel gek is als je gewoon een
generic NL rom van xda haalt.
Een backup maken van je rom is erg veel werk, en heb ik nog nooit gedaan..
Zover ik weet is er dan niks mis met je garantie.
[ Voor 17% gewijzigd door HendrikN op 28-02-2009 13:23 ]
Als je je telefoon terugflashed naar de default spl met de default rom is er geen probleem met je garantie nee, anders wel.HendrikN schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:22:
Je kan de bootloader (SPL) terugzetten naar de standaard loader, en natuurlijk de officiële T-Mobile NLD rom er weer op. Staan allemaal op XDA.
Zover ik weet is er dan niks mis met je garantie.
Anoniem: 293096
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
De stereo headset blijf verbonden in het menu van de Sony X1. Terwijl er geen stereo headset verbonden is. Dus er geen zit geen mini-jack stekkertje in.
Als ik radio wil luisteren. Kan ik dit nu zelfs doen zonder headset.. Lijkt mij een hardware probleem.
Verder kan ik tijdens een telefoongesprek. Niemand meer horen. En mijn stem ook niet.
Ik heb alles geprobeerd. Restart. Harde reset. Ook Geprobeerd om met het mini-jack stekkertje. Erin en eruit te doen. Maar hij blijft verbonden met de x1.
Nou ik hoop op een antwoord.
Groetjes,
Spoon
Anoniem: 27056
Ik heb de onderste cab file gedownload, maar het werkt niet, zelfs niet na restart. Heeft iemand anders nog een werkende versie voor de xperia. Ik heb een unbranded x1 met de nieuwste UK generic rom.Turismo schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 10:58:
[...]
Bij mij is dit in de rom ingebakken, maar het programma heet USBtoPCpopup
Wanneer ik de xperia op PC aansluit dan krijg ik dit schermpje te zien
[afbeelding]
Ik heb het vermoeden dat deze dezelfde is
http://forum.xda-develope...entid=130078&d=1226755496
http://forum.xda-develope...entid=113513&d=1221646025
Link aangepast met dank aan SoaDmaggot
Is de rom van itje inmiddels al in het nederlands te verkrijgen?Mag schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 13:38:
[...]
Als je je telefoon terugflashed naar de default spl met de default rom is er geen probleem met je garantie nee, anders wel.
Heb nu een nederlandse rom en wou dit na een flash eigenlijk ook wel ze houden...
De instellingen van External GPS zijn als volgt:
Tabblad Programma's: GPS-programmapoort COM4
Tabblad Hardware: GPS-hardwarepoort geen; baudrate 4800
Tabblad Toegang: GPS automatisch beheren aangevinkt
QuickGPS:
Actuele gegevens gedownload
Advanced Config:
GPS - Assisted GPS: Enabled
Verdere instelmogelijkheden ben ik niet tegengekomen.
Waarom doet mijn GPS het niet? Heeft het misschien met de simlock te maken?
JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:27:
Ik krijg mijn interne GPS niet aan de praat. Ik heb de Xperia van Vodafone zo uit de box dus alles is nog redelijk default. Google Maps en het freeware tooltje NoniGPSplot kunnen beide geen GPS vinden. De SIM-kaart is nog niet actief ivm nummerportering. De internetverbinding heb ik via WLAN gerealiseerd.
De instellingen van External GPS zijn als volgt:
Tabblad Programma's: GPS-programmapoort COM4
Tabblad Hardware: GPS-hardwarepoort geen; baudrate 4800
Tabblad Toegang: GPS automatisch beheren aangevinkt
QuickGPS:
Actuele gegevens gedownload
Advanced Config:
GPS - Assisted GPS: Enabled
Verdere instelmogelijkheden ben ik niet tegengekomen.
Waarom doet mijn GPS het niet? Heeft het misschien met de simlock te maken?
Verroest... het werkt!dlenstra schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:09:
Zet de a-GPS eens uit, vaak is dat het probleem. En vergeet niet dat de eerste keer een GPS fix krijgen best lang kan duren. Als je pech hebt zomaar 5 tot 10 minuten
[...]
Ik had inderdaad niet het geduld om 10 minuten te wachten, maar nu dus wel.
Daarom een diepe buiging voor je tip
waar kan ik die agps optie vinden?JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 19:38:
[...]
Verroest... het werkt!
Ik had inderdaad niet het geduld om 10 minuten te wachten, maar nu dus wel.
Daarom een diepe buiging voor je tip
zie hem niet onder external gps en niet onder quickgps
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Nou, dat is nogal een verhaal....dorkie schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 22:02:
[...]
waar kan ik die agps optie vinden?
zie hem niet onder external gps en niet onder quickgps
Die agps-setting is terug te vinden met het proggie Advanced Configuration Tool. Als je dat nog niet hebt: ik heb het gedownload via deze link. Echter om dat proggie draaiend te krijgen moest ik eerst de .NET Compact Framework 3.5 van de Microsoft website downloaden en installeren op mijn Windows XP computer (dus niet op de X1!). Vervolgens moest ik Microsoft ActiveSync 4.5 hier downloaden en installeren. Vervolgens heb ik met ActiveSync een Bluetooth-koppeling aangebracht tussen computer en X1, waarna automatisch dat .NET framework naar de X1 overgezet werd. En pas toen kon ik dus Advanced Configuration Tool installeren op de X1....
Had het nog ingewikkelder gekund??? :-)
Het opnieuw toevoegen van de server werkt ook niet. Iemand enig idee?
Soft / hardreset werkt trouwens ook niet.
[ Voor 10% gewijzigd door Sijhtam op 01-03-2009 11:55 ]
Itjes Touch-IT 3.5 is wel in het nederlands te krijgen. Is een prima ROM maar van de nieuwe komt dus geen NL versie meer....Act-One schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 18:15:
[...]
Is de rom van itje inmiddels al in het nederlands te verkrijgen?
Heb nu een nederlandse rom en wou dit na een flash eigenlijk ook wel ze houden...
Mijn vraag kwam mede voort uit het feit dat ik al sinds 1990 met Apple's werk en weinig van Windows weet.
Dit forum bewijst absoluut z'n nut, veel informatiever dan de helpdesk die ervan uit gaat dat de Xperia-gebruiker alles van Windows weet. Let's level borders!
Is er nog een manier om aan het kaartje te komen of is het gewoon .... jammer dan te laat ?
[ Voor 5% gewijzigd door -Thunder- op 01-03-2009 12:46 ]
Blij Met Wilco
Ik moet wel bekennen dat hij niet snel reageert via de panels, maar daar kan een update wel voor zorgen en ik moet nog een beetje mijn weg vinden.
Zo kaal als de X1 is heeft voordelen, maar ik vind het wel een nadeel dat je voor een aantal zaken echt eigen progjes moet zoeken om de X1 naar je hand te zetten.
Maar de filmpjes verschijnen niet.
Wie kan mij vertellen welke flash player of welke plugin dan ook ik moet downloaden en installeren?
Of is het helemaal niet mogelijk flash filmpjes te bekijken op wat voor manier dan ook?
Verder vind ik de opgenomen filmpjes met de camera behoorlijk matig.
de instellingen staan op VGA en op Hoge framesnelheid.
Iemand tips?
Anoniem: 199073
ik gebruik de rom van Itje (V4 b6) overigens.
Je moet wel met Vodafone live! GPRS/3G verbonden zijn wil je die site kunnen zien...Anoniem: 199073 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:03:
Hebben jullie ook problemen met Vodafone live?? De site wordt niet correct weergegeven bij mij en mobiel TV zou mijn Xperia niet geschikt voor zijn volgens de site..Iemand ervaring met dit probleem?
ik gebruik de rom van Itje (V4 b6) overigens.
Intentionally left blank.
Anoniem: 280065
Dat moet je ons niet vragen! Daarvoor moet je bij SE zijn!-Thunder- schreef op zondag 01 maart 2009 @ 12:45:
Is er nog een manier om aan het kaartje te komen of is het gewoon .... jammer dan te laat ?
Effe ander vraagje, over het batterij-icon boven in beeld...
Ik heb er 2!
Ze doen beide hetzelfde, ze zijn verschenen na de nieuwe update van SE.
Ik probeer er 1 weg te krijgen, via XperiaTweak en advanced configuration... maar dat haalde dus niks uit...
Iemand nog een tip?
Probeer bij je klok de optie te kiezen waarbij de tijd in de balk wordt weergegeven, normaal gesproken komt dat in plaats van de batterij. Grote kans dus dat dat nu ook gebeurd en je de klok én de tijd hebt.Anoniem: 280065 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 16:44:
[...]
Dat moet je ons niet vragen! Daarvoor moet je bij SE zijn!
Effe ander vraagje, over het batterij-icon boven in beeld...
Ik heb er 2!
Ze doen beide hetzelfde, ze zijn verschenen na de nieuwe update van SE.
Ik probeer er 1 weg te krijgen, via XperiaTweak en advanced configuration... maar dat haalde dus niks uit...
Iemand nog een tip?
Anoniem: 280065
PFFF, en dat werkt dus! HAHA dank je... en ik maar klooien met allerlei tweakprogrammatjes!Mag schreef op zondag 01 maart 2009 @ 19:01:
[...]
Probeer bij je klok de optie te kiezen waarbij de tijd in de balk wordt weergegeven, normaal gesproken komt dat in plaats van de batterij. Grote kans dus dat dat nu ook gebeurd en je de klok én de tijd hebt.
dank!
Kijk eens bij start menu - instellingen - menu. Daar kan je vinkjes zetten voor programma's die je altijd in je start menu wilt hebben staan. Standaard staan er al een paar aan, maar die zet ik altijd uit zodat ik alleen mijn laatstgebruikte programma's over\houd.Anoniem: 292981 schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:14:
Hallo Velvet, klopt, ik zie in Window> Startmenu de 7 icoontjes die ik aangevinkt heb (en wil behouden) bij >instellingen>menu, maar niet de programma's die ik, ondanks dat ik ze heb uitgevinkt, nog steeds in m'n startmenu heb staan. Ik kan ze op door jouw aangewezen plek niet verwijderen omdat ik ze daar niet zie...
[ Voor 104% gewijzigd door Mag op 02-03-2009 09:14 ]
Kijk eens bij deze links, daar zit vast wel wat tussen:Anoniem: 287830 schreef op zondag 01 maart 2009 @ 22:31:
Vraagje aan mensen die Touch-IT V4 B6 hebben geïnstalleerd op hun Xperia, is het mogelijk om de hardware knoppen (ook panel en OK toets) te verwijzen naar een bepaalde taak?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=448067
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=468007
dat ben ik ook, maar zowel via 3G als Wifi krijg ik dezelfde melding : "Helaas wordt Video & Audio op deze mobiele telefoon niet ondersteund."aKra schreef op zondag 01 maart 2009 @ 15:43:
[...]
Je moet wel met Vodafone live! GPRS/3G verbonden zijn wil je die site kunnen zien...
Wie kan wel mobiel TV kijken met zijn Vodafone X1 ? Met de standaard ROM of met een custom ROM ?
Ergens eerder in deze thread staat dat iemand alleen met het vodafone panel mobiel TV kon kijken, is dit panel nog ergens te downloaden ?
Zie deze post The Legend in "Het Sony Ericsson Xperia X1 topic - Deel 7".
[ Voor 12% gewijzigd door The Legend op 02-03-2009 10:28 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Zijn er hier mensen met ervaringen die van de N95 zijn overgegaan naar de Xperia. En in hoeverre is de snelheid van de Xperia ten opzichte van Symbian? De N95 is namelijk prima qua gebruiksnelheid.
Nu las ik hier het topic ook over de scheuren en in hoeverre is dit nu nog aan de orde. Het viel me namelijk op dat het voornamelijk betrof bij Xperia's die rond week 46 t/m 50 was. at ik niet kon ontdekken of het alleen zilveren versies betrof of alleen zwarte of dat het niet uitmaakt.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
hoeveel mensen hier hebben GEEN scheurtjes en welke week van het toestel leveren ze nu?
Ofwel welke week hebben diegene die geen schreurtjes hebben?
Graag antwoord want moet deze week keus maken tussen X1 of HD (x1 is zoveel mooier) maar zit niet op die scheuren te wachten.
Hierzo een 08 Week 44 zonder scheuren, alleen wordt deze niet meer geleverd (was de eerste lading).gram501 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:09:
Zelfde vraag als wicked-game:
hoeveel mensen hier hebben GEEN scheurtjes en welke week van het toestel leveren ze nu?
Graag antwoord want moet deze week keus maken tussen X1 of HD (x1 is zoveel mooier) maar zit niet op die scheuren te wachten.
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke week je krijgt, SE heeft aangegeven dat het geen productie probleem is met het plastic. Denk zelf dat het voornamelijke gewoon zwakker plastic is.
Klopt dit? Of kan iemand mij hierover verhelderen?
In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Ik zou dan even hier kijken, een heel topic over de scheuren problematiekgram501 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:09:
Zelfde vraag als wicked-game:
Heb je wel op de panel knop gedrukt?aegis3d schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:45:
Ik zit er aan te denken om een xperia aan te schaffen, dus stapte ik is bij de belcompany binnen, en vroeg ik of ik hem even mocht vasthouden e.d.. Ook vroeg ik of ik hem mocht aanzetten, want ik wilde de panel-interface wel is meemaken. Alleen had 't toestel wat de daar hadden de gewone standaard windows mobile interface, en ik kon nergens de panels ontdekken..
Klopt dit? Of kan iemand mij hierover verhelderen?
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dat gevoel heb ik in ieder geval wel ja.Anoniem: 187609 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:19:
Is jullie X1 ook sneller als hij aan de lader hangt?
FYI, dat is de hardwareknop linksonderin tov je scherm; er staat X op, met daaronder Panel
Anoniem: 51692
Hallo, maar ik heb begrepen dat alles eraf gaat?? Dus alle progs die je hebt geladen verdwijnen?? Een formateer situatie dus?? En je sim kaart?? Blijft die intact??Mag schreef op zondag 01 maart 2009 @ 14:08:
Ik heb vandaag itjes Touch-IT V4 B6 gedownload en damn, wat een verbetering, lijkt wel alsof ik een nieuwe telefoon heb.
Je sim kaart blijft ofc intact, maar je kan (zoals met alle winmo foons) een backup maken van al je contacten, afspraken, taken, notities, etc en die gelijk terugzetten. Je mist dan dus alleen je geinstalleerde programma's, maar dat is een kwestie van een paar minuten om het weer erop te zettenAnoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:54:
[...]
Hallo, maar ik heb begrepen dat alles eraf gaat?? Dus alle progs die je hebt geladen verdwijnen?? Een formateer situatie dus?? En je sim kaart?? Blijft die intact??
Het enige wat ik erna nog heb geinstalleerd was;
G-Alarm
Google Maps
Finger Keyboard
En ik heb nu toch wel alles wat ik nodig heb
Heb er geen problemen mee, zolang als dat ik mobiel tv benader vanuit het VF live panel. Gewoon rechtstreeks benaderen geeft idd die melding. Vaag, maar zo werkt het.Anoniem: 199073 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 09:44:
[...]
dat ben ik ook, maar zowel via 3G als Wifi krijg ik dezelfde melding : "Helaas wordt Video & Audio op deze mobiele telefoon niet ondersteund."
Wie kan wel mobiel TV kijken met zijn Vodafone X1 ? Met de standaard ROM of met een custom ROM ?
Ergens eerder in deze thread staat dat iemand alleen met het vodafone panel mobiel TV kon kijken, is dit panel nog ergens te downloaden ?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Een ROM flashen is net zoiets als een nieuw OS installeren op je PC. Alle data verdwijnt dus, ook je programma's. Dus eerst een backup maken als je nog iets wil behouden.Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:54:
[...]
Hallo, maar ik heb begrepen dat alles eraf gaat?? Dus alle progs die je hebt geladen verdwijnen?? Een formateer situatie dus?? En je sim kaart?? Blijft die intact??
Met de SIM-kaart gebeurt verder niets, je provider instellingen worden automatisch geconfigureerd als de ROM geflasht is. Succes!
edit: hè, toch sneller leren typen....
[ Voor 4% gewijzigd door bonetone op 02-03-2009 14:05 ]
Ah, bedankt!, dat zal het zijn! Nog maar is proberen in de winkel dan (die verkopers hadden btw geen flauw idee waar ik het over had toen ik over de panel interface begongwystyl schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:36:
[...]
FYI, dat is de hardwareknop linksonderin tov je scherm; er staat X op, met daaronder Panel

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex
Ik geloof dat Microsoft Activesync & WMDC expres alleen maar laten werken met de kabel, had iets met veiligheid te maken.Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 13:59:
Ik dacht eerst dat mijn blue tooth configuratie niet in orde was omdat ik geen verbinding kreeg via blue tooth met mobile apparaat centrum. Maar ik kan wel ( was een proef) een muziektrial van de X1 overbrengen naar mijn computer dus er is met blue tooth niets aan de hand. Wie heeft ervaring met blue tooth icm met dat apparaatcentrum?? Gaat nu alleen met kabel. Het irriteert me dat die blue tooth niet werkt. Is er een suite beschikbaar voor de xperia?? Zoals die sony suite voor "gewone gsm's" zodat je op je pc scherm alles kunt beoordelen en eventueel verbeteren??? De progs die ik had herkennen de x1 niet
[...]
Ik geloof dat Microsoft Activesync & WMDC expres alleen maar laten werken met de kabel, had iets met veiligheid te maken.
Als je op instellingen voor mobiel apparaat klikt in WMDC dan krijg je een menu waarin je bluetooth kunt aanklikken. Als het niet zou werken is het wel compleet achterlijk dat dat dan niet vermeld zou worden, alhoewel me het niet zou verbazen.....Maar is er een soort suite waar X1 wel herkend wordt???
Nee dat kan niet, dit zit immers in de ROM, een hardreset laad de ROM,Anoniem: 287830 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:55:
Bedankt voor je antwoord bonetone. Laatste vraag over Touch-IT V4. Hoe zit het met de hardreset als ik mijn toestel heb 'geflasht' met Touch-IT V4? Kan ik nog de standaard software die vodafone er in heeft gezet nog terugzetten met een hardreset?
dus Touch-IT V4=ROM
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ow en tevens, http://xperia-membership.nl/ doet het niet meer? Dus is de actie voor de gratis 4GB SD kaart over, of is de site gewoon down?
[ Voor 34% gewijzigd door Chalk op 02-03-2009 15:41 ]
Nee, maar je kan wel originele Nederlandse (Vodafone) ROMs downloaden waarmee je het terug kan zetten, staan ook op XDA. Niet dat je dat ooit nog wiltAnoniem: 287830 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:55:
Bedankt voor je antwoord bonetone. Laatste vraag over Touch-IT V4. Hoe zit het met de hardreset als ik mijn toestel heb 'geflasht' met Touch-IT V4? Kan ik nog de standaard software die vodafone er in heeft gezet nog terugzetten met een hardreset?
Wat dat betreft ben ik nog steeds hard op zoek naar een alarm-prog dat eenvoudig met vingers bediend kan worden. Met G-Alarm, wat ik hier veel tegenkom, kan dat volgens mij niet echt. Als ik in m'n bed lig en nog even snel m'n wekker wil instellen, heb ik geen zin om m'n pennetje uit de telefoon te pielen om met m'n slaperige hoofd nog eens heel precies te gaan zitten prikken op het schermpje.
Beste wat ik nu ben tegengekomen is Klaxon alarm. Die heeft alleen weer niet de mogelijkheid om het volume van een alarm anders in te stellen dan de standaard systeem-notificaties. Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle mainstream alarm-apps geprobeerd heb, maar dus nog steeds niet de ideale. Heeft iemand wellicht nog een tip voor een app. die ik over het hoofd heb gezien en waarmee duimen drukken wel goed mogelijk is (ook voor het instellen van de tijd van een alarm)?
Of je zoekt de vodafone panels op en installeert die. Hij bestaat in ieder geval in het engels, ik weet niet of hij er ook in het NL is. Misschien kan je gewoon vantevoren de mappen waarin je panelmanager en panels staan (\programmabestanden\panelmanager en \programmabestanden\panels dacht ik) naar de SD-kaart kopieren en na de flash terugzetten. In de map panelmanager staan wel bestanden met instellingen. Als je die opent met notepad oid op de computer kan je ze wijzigen. De Touch-IT V4 is namelijk engelstalig en heeft dus \program files ipv \programmabestanden. Het kopieren zou ik doen met Total Commander CE omdat je dan verborgen en systeembestanden kan zien.Mag schreef op maandag 02 maart 2009 @ 15:15:
[...]
Nee, maar je kan wel originele Nederlandse (Vodafone) ROMs downloaden waarmee je het terug kan zetten, staan ook op XDA. Niet dat je dat ooit nog wilt
Naast het kopieren moet je even in het register kijken naar de instellingen van de panelmanager. Dat kan ook met Total Commander.
Een beetje klooien, dan moet je er wel uit komen
Ik probeer met internet explorer en opera sites al Dumpert, gametrailers, etc. te bekijken, dus sites met flash content.
Wie kan mij vertellen welke flash player of welke plugin dan ook ik moet downloaden en installeren?
Of is het helemaal niet mogelijk flash filmpjes te bekijken op wat voor manier dan ook?
Verder vind ik de opgenomen filmpjes met de camera behoorlijk matig.
de instellingen staan op VGA en op Hoge framesnelheid.
Iemand tips?
Alarm instellen met G-Alarm is juist heel makkelijk en de knoppen daar zijn juist mega groot.gvanh schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:04:
Vorige week m'n Xperia gekregen en afgelopen weekend flink wat aan gesleuteld om hem redelijk te krijgen zoals ik wil. Is voor mij m'n eerste Windows Mobile telefoon. Vooral de installatie van SPB-shell was voor mij een grote verbetering. Ik merk dat ik het toch wel prettig vind om basis functies met m'n vingers te kunnen bedienen. Zoals iemand bellen, berichten checken, dat soort dingen.
Wat dat betreft ben ik nog steeds hard op zoek naar een alarm-prog dat eenvoudig met vingers bediend kan worden. Met G-Alarm, wat ik hier veel tegenkom, kan dat volgens mij niet echt. Als ik in m'n bed lig en nog even snel m'n wekker wil instellen, heb ik geen zin om m'n pennetje uit de telefoon te pielen om met m'n slaperige hoofd nog eens heel precies te gaan zitten prikken op het schermpje.
Beste wat ik nu ben tegengekomen is Klaxon alarm. Die heeft alleen weer niet de mogelijkheid om het volume van een alarm anders in te stellen dan de standaard systeem-notificaties. Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje alle mainstream alarm-apps geprobeerd heb, maar dus nog steeds niet de ideale. Heeft iemand wellicht nog een tip voor een app. die ik over het hoofd heb gezien en waarmee duimen drukken wel goed mogelijk is (ook voor het instellen van de tijd van een alarm)?
edit;

[ Voor 4% gewijzigd door Mag op 02-03-2009 16:36 ]
Nu ben ik - zoals ik boven al schreef - erg blij met de SPB shell ... en ik gebruik dat "today" screen eigenlijk voornamelijk als standaard panel. Is er nog een mogelijkheid om het eerstvolgende alarm van G-Alarm daarin zichbaar te maken?
Alvast weer dank voor de reactie.
Anoniem: 262543
70 piek, gelukkig niet voor eigen rekening.
Er is een optie binnen G-Alarm die iets heet als "Show on TF3D" ofzo. Als je dat aanvinkt dan gebruikt die je standaard windows mobile wekker en stelt die daar automatisch elke keer je wekker in op de eerstvolgende tijd. Enkele seconde voordat je windows wekker af gaat zet die dan je wekker uit en start die g-alarm op waarbij de wekker afgaat.gvanh schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:10:
Je hebt helemaal gelijk! G-Alarm werkt inderdaad perfect met de vinger. Ik heb het vermoeden dat ik een veel oudere versie ergens vandaan geplukt heb bij het groots testen van allerlei alarm-apps.
Nu ben ik - zoals ik boven al schreef - erg blij met de SPB shell ... en ik gebruik dat "today" screen eigenlijk voornamelijk als standaard panel. Is er nog een mogelijkheid om het eerstvolgende alarm van G-Alarm daarin zichbaar te maken?
Alvast weer dank voor de reactie.
Dit werkt in tf3d en zou ook in spb mobile shell moeten werken (aangezien spb ook zijn informatie haalt vanaf de windows mobile wekker)
Nou ik heb hetzelfde probleem. Echter ik heb inmiddels al Flash-lite (versie 3.1) geinstalleerd.(ik lees overal dat dit nodig is om flash filmpjes in opera browser te kunnen openen)..zonder enig resultaat, nog steeds geen filmpjes die openen (in bijv. Dumpert). Baal hier best wel van, dat zou het nou net allemaal afmakenJellyfishNL schreef op maandag 02 maart 2009 @ 16:14:
Poging 2 dan maar...
Ik probeer met internet explorer en opera sites al Dumpert, gametrailers, etc. te bekijken, dus sites met flash content.
Heeft iemand de gouden tip hoe je flash filmpjes support krijgt in je internet browser? opera of IEmaakt mij niet uit.
Heb een Vodafone branded toestel b.t.w. mocht dat nog uitmaken.
Heb tevens laats na de officiele ROM update (dus kaal toestel) nogmaals de laatste stabiele versie van opera incl flash lite geinstalleerd... tevens geen resultaat.
Ik weet het niet meer

Klopt natuurlijk niet, want hier werkt het als een speer.HendrikN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:28:
[...]
Ik geloof dat Microsoft Activesync & WMDC expres alleen maar laten werken met de kabel, had iets met veiligheid te maken.
is dat Vodafone Live panel nog ergens te downloaden?? heb een andere ROM erop geflasht... In de openingspost staat een link naar XDA met "alle" panels erin, maar daar zit het Vodafone Live panel niet bij..ppaddo schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:03:
[...]
Heb er geen problemen mee, zolang als dat ik mobiel tv benader vanuit het VF live panel. Gewoon rechtstreeks benaderen geeft idd die melding. Vaag, maar zo werkt het.
Bedankt! opgelostAnoniem: 287830 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 21:11:
[...]
mediaplayer stopt telkens wanneer iets wordt veranderd. ook als je toestel zich automatisch uischakelt. dit gebeurt dus bij jou. ook al schakel je je toestel handmatig uit door op de powerknop te drukken, wordt dat opdracht uitgevoerd waardoor mediaspeler het liedje pauzeert. oplossing is om via instellingen, systeem, energie op de tab geavanceerd te drukken en onder accustroom mobiel het vinkje bij 'apparaat uitschakelen indien niet gebruikt' weg te halen.
Hope for the best, prepare for the worst...
Mee eens...ik zat net te kijken naar de constructie rondom de batterij. Dat ding is zo buigzaam, dus zwakke plastic.Mcdeath schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:12:
[...]
Hierzo een 08 Week 44 zonder scheuren, alleen wordt deze niet meer geleverd (was de eerste lading).
Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke week je krijgt, SE heeft aangegeven dat het geen productie probleem is met het plastic. Denk zelf dat het voornamelijke gewoon zwakker plastic is.
Hope for the best, prepare for the worst...
Bedankt voor de tip! Werkt inderdaadMag schreef op maandag 02 maart 2009 @ 17:44:
Er is een optie binnen G-Alarm die iets heet als "Show on TF3D" ofzo. Als je dat aanvinkt dan gebruikt die je standaard windows mobile wekker en stelt die daar automatisch elke keer je wekker in op de eerstvolgende tijd. Enkele seconde voordat je windows wekker af gaat zet die dan je wekker uit en start die g-alarm op waarbij de wekker afgaat.
Dit werkt in tf3d en zou ook in spb mobile shell moeten werken (aangezien spb ook zijn informatie haalt vanaf de windows mobile wekker)
PSN id: NL_SToRM
Wat doe ik dan fout?? in Vista en bluesoleil krijg ik hem niet aan de praat?DaSaN schreef op maandag 02 maart 2009 @ 18:27:
[...]
Klopt natuurlijk niet, want hier werkt het als een speer.
Het werkt hier nu ook. Gewoon via ActiveSync "Connect to bluetooth" aanklikken. Wel even zorgen dat je PC vindbaar is door andere apparaten.Anoniem: 51692 schreef op maandag 02 maart 2009 @ 21:35:
[...]
Wat doe ik dan fout?? in Vista en bluesoleil krijg ik hem niet aan de praat?
[...]
Het werkt hier nu ook. Gewoon via ActiveSync "Connect to bluetooth" aanklikken. Wel even zorgen dat je PC vindbaar is door andere apparaten.
[/quo
In Vista met mobile Apparaatcentrum dus niet. Ik heb uiteraard alles al geprobeerd...
Dit topic is gesloten.
Discussie over abonnementen en levertijden kan in:
- [ABO] Het X1 levertijden en abonnementen topic.
Discussie over de scheurtjes kan vanaf heden in:
- Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic.