Dat heb ik dus ook zoals je in mijn post kan zien van afgelopen vrijdag, eerste keer gewoon gemaakt tweede keer zo'n bubbeltje in chromenlaklaag net als je iets verft en er een luchtbel onder zit, zo ziet mijn chromen laag er ook iets uit en ze vergoeden niet, ze zeggen eigen schuld.Thedarkside schreef op maandag 16 februari 2009 @ 17:54:
Ik heb mijn X1 vorige week opgestuurd voor de tweede keer. Omdat de eerste keer alleen de scheuren in de behuizing opgelost waren. Maar de verf aan de voorkant van het toestel laat op 1 plek ook los. Ben heel zuinig met het toestel.
Hierover mijn beklag gedaan bij dynafix. Alleen nu krijg ik een prijsopgaaf van hun van 97 euro![]()
Hierover ook weer gebeld maar ze blijven bij hun standpunt dat het niet onder de garantie valt.
Meer mensen hier problemen mee?
Ik ga van de week mijn rechtsbijstand ook maar eens inschakelen.
mijn telefoon is over 2 dagen 3 maanden in reparatie
nog geen antwoord van geen kant se niet of kpn hi
hi gaat 27 maart pas antwoord geven op mijn klacht hoi hoi
Verwijderd
weer een van de redenen om geen abo bij kpn te nemen: slechte service en een retetraag internetthe boiler schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:26:
mijn telefoon is over 2 dagen 3 maanden in reparatie
Ik heb net even de Vodafone klantenservice gebeld, en daar werd mij aangeraden morgen even langs de Vodafone-winkel te gaan... aldaar kan er dan gekeken worden wat ze gaan doen, repareren of een nieuw toestel.
Ik hoop op een nieuw toestel, want ik heb het vertrouwen in deze W44'er echt wel verloren.
Ik hoop op een nieuw toestel, want ik heb het vertrouwen in deze W44'er echt wel verloren.
We are shaping the future
Jij dus ook al! En wat ga jij eraan doen?kevinkruders schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:20:
[...]
Dat heb ik dus ook zoals je in mijn post kan zien van afgelopen vrijdag, eerste keer gewoon gemaakt tweede keer zo'n bubbeltje in chromenlaklaag net als je iets verft en er een luchtbel onder zit, zo ziet mijn chromen laag er ook iets uit en ze vergoeden niet, ze zeggen eigen schuld.
Ik heb het gebruikelijke scheurtje bij de hoofdtelefoonaansluiting. Maar heel raar zit er ook opeens een flinke ster in de camera lens. Is dit toevallig ook een bekend issue?
Ik ga morgen eventjes Vodafone bellen in Zeist. Ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.
Edit: Btw, een W44 telefoon. Als Vodafone me laat betalen ga ik hier sowieso ophef over maken. Ik heb wel zin in een ludieke actie op internet. Zeker als ik lees dat er in het buitenland gewoon zonder problemen telefoons worden vervangen.
Ik ga morgen eventjes Vodafone bellen in Zeist. Ben benieuwd wat ze me gaan vertellen.
Edit: Btw, een W44 telefoon. Als Vodafone me laat betalen ga ik hier sowieso ophef over maken. Ik heb wel zin in een ludieke actie op internet. Zeker als ik lees dat er in het buitenland gewoon zonder problemen telefoons worden vervangen.
[ Voor 31% gewijzigd door Alex op 17-02-2009 23:25 ]
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
ik heb een ieder geval gevonden in de algemene voorwaarden dat ze mij binnen 30 dagen reactie moeten geven op een klacht dat is dus al voorbij de 30 dagen van mijn klachtVerwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:21:
[...]
weer een van de redenen om geen abo bij kpn te nemen: slechte service en een retetraag internet
dus heb ik dus een mail gestuurd dat ik snel antwoord van ze verwacht en dat ik anders mijn contract ontbonden beschouw en ik de betaling stop ga zetten
er staat wel in dat als ze kenbaar geven wanneer ze antwoord geven dat ook voldoende is maar dat is alleen even nagekeken door de telefoniste van de klantenservice wanneer ze mijn klachht gaan behandelen
dus het is mij niet officieel toegezegd etc
ik hoop dat ik hiermee het proces versnel maar het liefst hoop ik dat ze accoord gaan met mijn contract ontbinding
maar waarschijnlijk ga ik nu de fout in qua topic inhoud en hoort dit thuis bij provider etc maar het is een gevolg van die kolere scheuren
Verwijderd
Na al het drama, heb ik hem toch maar verkocht. Vodafone heeft me perfect geholpen met alle klachten, geen aanmerkingen op. Alles werd gerepareerd. Maar ben het vertrouwen in het toestel toch wel kwijt. Had nu elke keer het gevoel iets heel breekbaars in mijn handen te hebben, waar bij het minste of geringste een stukje af zou vallen. Niks voor mij.
nou is het toestel ook nog in afwachting op onderdelen
dit is echt een gebed zonder einde 4e maand gaat morgen in
dit is echt een gebed zonder einde 4e maand gaat morgen in
Al weer een paar weken terug 06-01-09 gepost over mijn scheur vanaf het camera vlak tot aan de aan/uit schakelaar in de behuizing.
Pas 2 weken later naar de Belcompany in Barneveld gegaan(eerder geen tijd) binnen een week was de telefoon weer terug van reparatie.
Op dit moment geniet ik erg van de functionaliteit van mijn telefoon want daar mankeert niets aan.
Pas 2 weken later naar de Belcompany in Barneveld gegaan(eerder geen tijd) binnen een week was de telefoon weer terug van reparatie.
Op dit moment geniet ik erg van de functionaliteit van mijn telefoon want daar mankeert niets aan.
Nou, bij de Vodafone-winkel in Breda kon en wilde men mij niet helpen omdat ik het toestel via de webwinkel gekocht heb, en ik dus niet in het retailwinkelsysteem sta. Ze konden m'n X1 wel opsturen ter reparatie, maar vanwege het bultje op het scherm zou men dan ook de scheurtjes in de behuizing voor mijn rekening brengen, tenzij ik hem 2x op zou sturen.
Verwijderd
Dit is complete onzin. Ik heb de mijne ook via de webwinkel gekocht, en de Vodafone in Alkmaar heeft mij gewoon de hele weg perfect geholpen.Alex) schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 13:44:
Nou, bij de Vodafone-winkel in Breda kon en wilde men mij niet helpen omdat ik het toestel via de webwinkel gekocht heb, en ik dus niet in het retailwinkelsysteem sta.
Ja, ik heb dus Sony Ericsson gebeld en die zeggen dat als Dynafix dat bepaald dat dat wet is. Toen dynafix gebeld en die maken er alleen maar van: ja, het is je eigen schuld. Toen phone house hoofdkantoor gebeld en die zeggen dus: Ja, sony ericsson werkt nog maar met één reparateur en dat is dus beetje monopolie spel, ze zei dat ik misschien wel contact op kon nemen met teleplan, maar zit je waarschijnlijk weer met onderzoekskosten, dus denk dat ik daar niet eens aan begin. Ze raadde wel aan een brief te sturen naar Sony Ericsson, omdat als zij meer meldingen krijgen hierover ze dit echt niet ongemoeid kunnen laten, maar oké, die gooien wellicht de brief meteen door de versnipperaar. Al is het natuurlijk ook wel zo dat ik de telefoon echt aan iedereen af raad, doordat hij kapot gaat, dus dat soort reclame willen ze neem ik aan ook niet.Thedarkside schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 21:49:
[...]
Jij dus ook al! En wat ga jij eraan doen?
Ik heb het met 2 medewerkers erover gehad, die allebei hetzelfde zeiden.Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 14:04:
[...]
Dit is complete onzin. Ik heb de mijne ook via de webwinkel gekocht, en de Vodafone in Alkmaar heeft mij gewoon de hele weg perfect geholpen.
A: "Ik heb gisteren met jullie klantenservice gebeld, die zeiden dat ik ermee naar een Vodafone-winkel kon gaan waar dan ter plaatse zou worden gekeken of ik een nieuw toestel zou krijgen, of dat het gerepareerd zou worden."
V: "Dat is niet mogelijk."
A: "Dat is wat mij is verteld, ik heb er zelfs een vrije dag voor genomen."
V: "Dat had je dan niet moeten doen."
Verwijderd
Kunnen we niet naar radar gaan ofzo? K vind het echt schandalig hoe bedrijven met hun klanten omgaan en dan nog de schuld in de schoenen van de klant schuiven ook.
Ik laat mijn telefoon voorlopig maar niet reparen, pas zodra ik hem inderdaad in een aantal dagen weer terug heb, of gewoon klaar terwijl u wacht service, hoe moeilijk kan een buitenkantje vervangen nou zijn?
Ik laat mijn telefoon voorlopig maar niet reparen, pas zodra ik hem inderdaad in een aantal dagen weer terug heb, of gewoon klaar terwijl u wacht service, hoe moeilijk kan een buitenkantje vervangen nou zijn?
Opzich verhelpt SE de problemen, dus bij Radar zal daar wel niet zoveel uit komen denk ik. Ze steken niet volledig hun kop in het zand. Ik ben echt benieuwd wat pro-assist met mijn X1 doet die ik zonder bon heb opgestuurd via Belcompany. Opzich kan redelijkerwijs gezegd worden dat er garantie op het toestel zit. Hij kan immers nooit ouder dan 2 jaar zijn. Daarnaast is het een bekend probleem.
Ergens verwacht ik 'm gewoon keihard terug deze week (maak ik 'm zelf wel als de covers er zijn), maar ik hoop op een reparatie.
Ergens verwacht ik 'm gewoon keihard terug deze week (maak ik 'm zelf wel als de covers er zijn), maar ik hoop op een reparatie.
Ze verhelpen de scheuren ja! Maar de rest van de crappy behuizing niet! Zoals de verf die loslaat aan de voorkant van mijn frontje.chrisr5gt schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:04:
Opzich verhelpt SE de problemen, dus bij Radar zal daar wel niet zoveel uit komen denk ik. Ze steken niet volledig hun kop in het zand. Ik ben echt benieuwd wat pro-assist met mijn X1 doet die ik zonder bon heb opgestuurd via Belcompany. Opzich kan redelijkerwijs gezegd worden dat er garantie op het toestel zit. Hij kan immers nooit ouder dan 2 jaar zijn. Daarnaast is het een bekend probleem.
sony ericsson verhelpt het probleem niet
ze lappen het toestel op met hetzelfde scheurende frontje en blijven dit waarschijnlijk uit den treure vervangen
wat dus betekend dat ik en ieder ander voorlopig een paar keer per jaar een tijd zijn toestel in reparatie heeft
ze lappen het toestel op met hetzelfde scheurende frontje en blijven dit waarschijnlijk uit den treure vervangen
wat dus betekend dat ik en ieder ander voorlopig een paar keer per jaar een tijd zijn toestel in reparatie heeft
Een paar keer per jaar.. Ik ben bang zo vaak nodig dat men het toch maar opgeeft.
Ik geef al bijna op voorhand op.
Mijn punt is dat als het al na een maand 2 scheuren vertoond (zoals in mijn geval) dat je dus grofweg 12x per jaar voor reparatie moet opsturen als ze het met dezelfde TROEP vervangen.
Ik geef al bijna op voorhand op.
Mijn punt is dat als het al na een maand 2 scheuren vertoond (zoals in mijn geval) dat je dus grofweg 12x per jaar voor reparatie moet opsturen als ze het met dezelfde TROEP vervangen.
Verhelpen is in dit geval van tijdelijke aard. Wat gebeurt er als de garantie voorbij is? Ik wil mijn toestel dan nog steeds gebruiken, zonder scheuren die niet mijn schuld zijnchrisr5gt schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 19:04:
Opzich verhelpt SE de problemen, dus bij Radar zal daar wel niet zoveel uit komen denk ik. Ze steken niet volledig hun kop in het zand.
Sporadisch.. toch vind ik het vreemd, de enige twee X1 gebruikers die ik ken hebben ook scheuren in hun toestel. Een collega van mij vroeg ik vandaag of ik zijn X1 eens mocht bekijken, en ja hoor, een flinke scheur in het chroom look plastic bovenaan. Had hij zelf nog niets eens gezien. En daarnaast is er een enorme groep die waarschijnlijk de weg naar het internet en dit soort 'klaag' topics niet eens vind laat staan een reply plaatst. Nofi maar je nieuwere gaat ook een scheur krijgen of afgebladderd chroom.. let maar opSoaDmaggot schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 08:48:
[...]
Het probleem lijkt vooralsnog enigzins sporadisch voor te komen. Je moet je bedenken dat dit een topic is juist over deze problemen en dat menige gebruiker hier dus overwegend negatief over de mobiel is maar het hier gaat om een zeer klein deel van de totaal aantal gebruikers.
Kijk naar het Xbox problementopic, ontzettend veel mensen met problemen, toch is er in mijn directe vriendengroep niemand met problemen (met zowel de Xbox als de X1..).
Ik heb de X1 tweemaal terug gestuurd (omruilgarantie van Vodafone, dus direct een nieuwe) en heb er geen problemen meer mee gehad nu ik een wat nieuwere heb.

Misschien moet je volgende keer de edit-knop gebruiken, dan maak je er fijn één post van
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb de X1 sinds eind oktober en zag gister dat er een scheurtje loopt vanaf de aan/sleep knop (aan de bovenkant) tot het "doffe" kunststof aan de achterkant.
edit; dit gaat overigens over de zilveren versie
edit; dit gaat overigens over de zilveren versie
[ Voor 13% gewijzigd door Mag op 18-02-2009 21:43 ]
Verwijderd

Ik heb pas een probleem!!
Vorige week pakte ik mijn xperia x1 uit mijn jaszak en dacht he een nieuw icoontje helemaal rechts onder in de hoek van het scherm.
Toen ik beter keek zag ik tot mijn grote schrik dat het icoontje een vlekje was die vanuit de hoek doorliep tot ongeveer 2cm naar boven en eindigde in een dunne scheur.
Dit speelde zich allemaal af onder het glas d.w.z. als de phone uit is zie je helemaal niets geen beschadiging of e.d.
Ik de volgende dag naar T-mobil in de Herestraat te Groningen daar was deze S.E. in oktober gekocht: Tja meneer das druk-schade geen garantie, Ik: ja maar hoe kan dat nou geen beschadiging op het glas, geen sporen op de nikkelen rand is hij niet gevallen enz.enz. Het printplaatje onder het glas was gaan scheuren.
Volgens mij gewoon spanning in het plaatje, want aangezien het scherm beweegbaar is om de toetsen te voorschijn te halen dus het scherm zit eigelijk los op het toestel kan dit geen invloed hebben op het vallen van het toestel of hij moet al met de punt van de rechterhoek op het scherm vallen en dan is ook de buitenkant van het scherm beschadigd.
Ik nooit geen sony eric. weer en nooit weer een abo bij T-mobil.
Als mensen op dit forum hetzelfde probl. hebben hoor ik het graag.
Hmm, dat is een vrij ernstig probleem, Komma45... en dat is, net als bij mij met dat bultje, ook spontaan ontstaan?
Verwijderd
is al eens eerder gemeld: een grote zwarte vlek in het midden van het scherm, dag of 2 terugVerwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 00:34:
Das allemaal niks die problemen met de xperia.
Ik heb pas een probleem!!
Vorige week pakte ik mijn xperia x1 uit mijn jaszak en dacht he een nieuw icoontje helemaal rechts onder in de hoek van het scherm.
Toen ik beter keek zag ik tot mijn grote schrik dat het icoontje een vlekje was die vanuit de hoek doorliep tot ongeveer 2cm naar boven en eindigde in een dunne scheur.
Dit speelde zich allemaal af onder het glas d.w.z. als de phone uit is zie je helemaal niets geen beschadiging of e.d.
Ik de volgende dag naar T-mobil in de Herestraat te Groningen daar was deze S.E. in oktober gekocht: Tja meneer das druk-schade geen garantie, Ik: ja maar hoe kan dat nou geen beschadiging op het glas, geen sporen op de nikkelen rand is hij niet gevallen enz.enz. Het printplaatje onder het glas was gaan scheuren.
Volgens mij gewoon spanning in het plaatje, want aangezien het scherm beweegbaar is om de toetsen te voorschijn te halen dus het scherm zit eigelijk los op het toestel kan dit geen invloed hebben op het vallen van het toestel of hij moet al met de punt van de rechterhoek op het scherm vallen en dan is ook de buitenkant van het scherm beschadigd.
Ik nooit geen sony eric. weer en nooit weer een abo bij T-mobil.
Als mensen op dit forum hetzelfde probl. hebben hoor ik het graag.
Mijn Xperia van Week 44 (Zilver) heeft ook een aantal problemen. Ik heb mijn Xperia direct naar Dynafix opgestuurd voor reparatie. Hij kwam alleen "half" gerepareerd terug. Alleen de back cover was vervangen. Ik heb dus nog last van een aantal scheurtjes in de chrome omlijsting van het toestel waardoor er zelfs een stukje uit is. Deze willen ze bij Dynafix niet onder garantie repareren, het is namelijk "gebruiksschade". Heb mijn toestel nooit laten vallen of ergens tegenaan gestoten en toch is het gebruiksschade. Dynafix zegt: "Uw woord tegen het onze". Zijn er mensen die het wel onder de garantie gerepareerd hebben gekregen? Ik heb SE gebeld en ze adviseerden mij naar een service point te gaan om het toestel te laten beoordelen. Ben nog in afwachting van een afspraak hiervoor.

Verwijderd
Kan iemand Dynafix niet eens wijzen op dit topic? Lijkt me niet dat zij dit allemaal zomaar kunnen classificeren onder gebruiksschade.
Ja, van mij ging de chromen laag dus ook op staan en bij thedarkside ook. Dat is al 3 keer teveel en dat komt dus echt niet door gebruikersschade, ik ben ook wel uitermate voorzichtig met me telefoon geef hem niet zomaar aan anderen en heb mede daardoor ook geen verzekeringafgesloten, mijne wordt nou weer (ongerepareerd overigens, kosten in de 35 euro) teruggestuurd.ilife schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:05:
Mijn Xperia van Week 44 (Zilver) heeft ook een aantal problemen. Ik heb mijn Xperia direct naar Dynafix opgestuurd voor reparatie. Hij kwam alleen "half" gerepareerd terug. Alleen de back cover was vervangen. Ik heb dus nog last van een aantal scheurtjes in de chrome omlijsting van het toestel waardoor er zelfs een stukje uit is. Deze willen ze bij Dynafix niet onder garantie repareren, het is namelijk "gebruiksschade". Heb mijn toestel nooit laten vallen of ergens tegenaan gestoten en toch is het gebruiksschade. Dynafix zegt: "Uw woord tegen het onze". Zijn er mensen die het wel onder de garantie gerepareerd hebben gekregen? Ik heb SE gebeld en ze adviseerden mij naar een service point te gaan om het toestel te laten beoordelen. Ben nog in afwachting van een afspraak hiervoor.
[afbeelding]
Uw woord tegen het onze? En dan krijgt de klant niet het voordeel van de twijfel? Is de klant geen koning?ilife schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 11:05:
Deze willen ze bij Dynafix niet onder garantie repareren, het is namelijk "gebruiksschade". Heb mijn toestel nooit laten vallen of ergens tegenaan gestoten en toch is het gebruiksschade. Dynafix zegt: "Uw woord tegen het onze". Zijn er mensen die het wel onder de garantie gerepareerd hebben gekregen?
Ik had 't zelfde, T-mobile-shop zei ook gebruikersschade. Het is dat mijn trilfunctie het ook niet meer deed, daarom ging ie toch in de garantie en kreeg ik na een maand een nieuw toestel van ze. Blijkbaar konden ze die trilfunctie niet repareren. Later heb ik op XDA gelezen waarom waarschijnlijk mijn trilfunctie het niet meer deed. Had te maken met een zaklampproggie die het plastic rond de trilfunctie laat wegsmelten.
In mijn nieuwe (week 51) toestel zitten inmiddels ook weer scheuren. Ik laat het maar ff zo totdat het echt niet meer kan. Als ze die scheuren dan weer op gebruikerssporen willen gooien installeer ik weer dat zaklampproggie en laat ik de trilfunctie weer wegsmelten. Kijken of we dan weer een nieuwe krijgen
Liever geen bloemen.
Ik ben verbaasd om zoveel problemen te lezen.
Tijdje terug was ik op zoek naar een vervanging van mijn TyTn2 Vario en ik had de keuze tot de Touch pro of de experia. Uiteindelijk heb ik de laatste besteld via T-mobile met een abo verlenging.
Tot nu toe heb ik echt 0,0 problemen gehad met het toestel. Ik heb het toetsel ongeveer 1.5 maand en gebruik hem dagelijks, in de auto zit die in een houder, onderweg zit die in me jas/broek zak en thuis/kantoor ligt die gewoon op tafel.
Als ik dan dit lees:
Tijdje terug was ik op zoek naar een vervanging van mijn TyTn2 Vario en ik had de keuze tot de Touch pro of de experia. Uiteindelijk heb ik de laatste besteld via T-mobile met een abo verlenging.
Tot nu toe heb ik echt 0,0 problemen gehad met het toestel. Ik heb het toetsel ongeveer 1.5 maand en gebruik hem dagelijks, in de auto zit die in een houder, onderweg zit die in me jas/broek zak en thuis/kantoor ligt die gewoon op tafel.
Als ik dan dit lees:
Hoop ik niet dat ik problemen ga krijgen straksMijn Xperia van Week 44 (Zilver) heeft ook een aantal problemen.

Ik geniet van de functionaliteit van mijn telefoon want daar mankeert niets aan, maar hardwarematig heb ik echt spijt van de SEX1.
Ik raad 'm ook niemand aan.Zou als ik nu weer een toestel moest nemen voor de Touch HD of de Iphone gaan.
Ik raad 'm ook niemand aan.Zou als ik nu weer een toestel moest nemen voor de Touch HD of de Iphone gaan.
Liever geen bloemen.
mijn issues
- Vastlopers. Heb het idee dat dat vooral gebeurd als de batterij wat leger is, maar dat is psychologisch. Ik ben dan vaak de laatste smsjes ook kwijt. Leuk als je ziet dat je ee sms hebt/gebeld bent, maar moet restarten en dat kwijt bent.
- Speling in het scherm /tobo
iemand anders hier last van
- Vastlopers. Heb het idee dat dat vooral gebeurd als de batterij wat leger is, maar dat is psychologisch. Ik ben dan vaak de laatste smsjes ook kwijt. Leuk als je ziet dat je ee sms hebt/gebeld bent, maar moet restarten en dat kwijt bent.
[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 19-02-2009 16:13 ]
Net een mail gehad van Pro-Assist:
"Het toestel bevindt zich in de laatste fase van reparatie. Indien het toestel door de testen komt zal het waarschijnlijk volgende week retour komen."
Wat ik mij dan af vraag is of SE (repaircenter) nu het toestel aan het maken is en akkoord geeft.
Pro-Assist zegt:
"Ik ga ervan uit dat het repaircenter het toestel dus binnen de garantiebepalingen van Sony Ericsson heeft kunnen repareren. Ik kan verder nog niet zien wat er gedaan is of geconstateerd. Dit is pas zichtbaar op het moment dat wij het toestel hier ontvangen."
We wachten dus af... Maar er is in elk geval hoop.
"Het toestel bevindt zich in de laatste fase van reparatie. Indien het toestel door de testen komt zal het waarschijnlijk volgende week retour komen."
Wat ik mij dan af vraag is of SE (repaircenter) nu het toestel aan het maken is en akkoord geeft.
Pro-Assist zegt:
"Ik ga ervan uit dat het repaircenter het toestel dus binnen de garantiebepalingen van Sony Ericsson heeft kunnen repareren. Ik kan verder nog niet zien wat er gedaan is of geconstateerd. Dit is pas zichtbaar op het moment dat wij het toestel hier ontvangen."
We wachten dus af... Maar er is in elk geval hoop.
Ik ben gister bij de lokale T-Mobile shop hier in haarlem langs geweest. Puur om te informeren.
Die knakker garandeerde mij dat alle mankementen als scheuren, afbladerende verf, enz onder fabrieksgarantie vallen....
Die knakker garandeerde mij dat alle mankementen als scheuren, afbladerende verf, enz onder fabrieksgarantie vallen....
Verwijderd
En hoe zit het nu met de nieuwe modelle? Ik kan hem nl. halen voor 544 ofzo bij allotelecom, indien dit niet lukt, ga ik achter de touch pro voor 599 maar ik doe dit VANDAAG nogReneger schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 10:20:
Ik ben gister bij de lokale T-Mobile shop hier in haarlem langs geweest. Puur om te informeren.
dus snel zijn jongens
Hoe zit het dus met de problemen bij nieuwe modelle, uit de winkel, vertonen ze ook nog problemen
Mijn X1 is van week 49 en scheurt ook al. Ik weet niet of dit al een van de nieuwere versies is maar ik ga morgen naar de vodafone winkel en zal aan de hand hiervan hier een post makenVerwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:05:
[...]
En hoe zit het nu met de nieuwe modelle? Ik kan hem nl. halen voor 544 ofzo bij allotelecom, indien dit niet lukt, ga ik achter de touch pro voor 599 maar ik doe dit VANDAAG nog
dus snel zijn jongens
Hoe zit het dus met de problemen bij nieuwe modelle, uit de winkel, vertonen ze ook nog problemen
Ik ben ook maar even een topic begonnen op de website van Vara kassa.
Dus iedereen met problemen even een berichtje daar achterlaten.
http://kassa.vara.nl/port...ialoog&cat=802&frm=459737
[ Voor 13% gewijzigd door Thedarkside op 20-02-2009 16:45 ]
eindelijk reactie na mijn laatste mail richting hi
ze hadden niet gereageerd op mijn klacht binnen 30 dagen en dat staat in de algemene voorwaarden dus ik had ze gemailed dat ik mijn contract als ontbonden beschouwde en dus de betaling stop ging zetten
omdat ze de voorwaarden niet na kwamen
dus had ik eindelijk binnen 2 dagen na dat mailtje response
ze gaat hem vervangen met een nieuwe sony ericsson x1
hopelijk scheurt deze niet
ze hadden niet gereageerd op mijn klacht binnen 30 dagen en dat staat in de algemene voorwaarden dus ik had ze gemailed dat ik mijn contract als ontbonden beschouwde en dus de betaling stop ging zetten
omdat ze de voorwaarden niet na kwamen
dus had ik eindelijk binnen 2 dagen na dat mailtje response
ze gaat hem vervangen met een nieuwe sony ericsson x1
hopelijk scheurt deze niet
Lekker duidelijk......418O2 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:12:
mijn issues
Vastlopers, in welke zin, bij gebruik, in standbye enz.......
Al een hard-rest gedaan? Nieuwste firmware/rom al geinstalleerd?
Wat voor X1 heb je? Productie week, Un(branned), welke programma's heb je er op geinstalleerd.......?
Over je 2e punt, wat voor speling? van boven naar onder, of links naar rechts? (als je naar het scherm kijkt)
Tis nog al lastig een probleemanalyse te maken wanneer mensen zeer summier zijn in hun informatie.

Verwijderd
Hier even een berichtje over mijn reparatie:
Klacht:
scheuren in behuizing en afbladderen zwarte verf rond optische joystick.
Na 8 dagen was hij terug van Dynafix met een compleet nieuwe behuizing en een nieuw of nieuw afgesteld slider mechanisme want hij is veel strakker (lees minder speling).
Dit uiteraard allemaal onder garantie, dus wat mij betreft hulde voor de afhandeling van de reparatie.
Het is natuurlijk afwachten hoe lang hij heel blijft maar Dynafix heeft dit in ieder geval in mijn ogen prima opgelost.
Klacht:
Na 8 dagen was hij terug van Dynafix met een compleet nieuwe behuizing en een nieuw of nieuw afgesteld slider mechanisme want hij is veel strakker (lees minder speling).
Dit uiteraard allemaal onder garantie, dus wat mij betreft hulde voor de afhandeling van de reparatie.
Het is natuurlijk afwachten hoe lang hij heel blijft maar Dynafix heeft dit in ieder geval in mijn ogen prima opgelost.
Heb mijn verhaal er ook even bij gezet.Thedarkside schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 16:44:
Ik ben ook maar even een topic begonnen op de website van Vara kassa.
Dat klint goed. Hopelijk zijn de nieuwe behuizingen bestand tegen scheuren en onzin. Laat even weten als er weer gekke dingen gebeuren.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 06:59:
Hier even een berichtje over mijn reparatie:
Klacht:
Verwijderd
Is er iemand in het bezit van de nieuwe, zwarte versie?
Heeft deze ook last van scheuren? Deze schijnt namelijk iets anders in elkaar te zitten las ik..?
Ik overweeg namelijk nog steeds
om er een aan te schaffen..
Waar kun je de productieweek zien op het toestel?
Heeft deze ook last van scheuren? Deze schijnt namelijk iets anders in elkaar te zitten las ik..?
Ik overweeg namelijk nog steeds

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2009 20:54 ]
Er zijn een paar mensen (ook op GoT) met de zwarte die ook scheuren hebben. Ik weet alleen niet als het aantal minder is omdat er weinig mensen zijn die de zwarte versie hebben of omdat het echt 'beter' gemaakt is.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2009 @ 20:51:
Is er iemand in het bezit van de nieuwe, zwarte versie?
Ik overweeg namelijk nog steedsom er een aan te schaffen..
![]()
Verwijderd
@TheBoiler:
Zoals je misschien nog wel weet had ik mijn Xperia ook in reparatie bij Hi/KPN. Ik heb hem echter al sinds woensdag terug. Ik had hem 10 januari weggebracht en dus 17 februari terug gekregen. Erg vreemd van KPN dat jij hem dan nog steeds niet terug hebt!
Bij mij is het gescheurde deel bij het stylus pennetje vervangen. Maar de zilveren omlijsting, een ander onderdeel, waar ook een scheur inzat is niet vervangen. Ik heb het maar zo gelaten omdat het niet heel erg opvalt en omdat ik hem anders weer 5 weken kwijt zou zijn, maar ik vind het wel slechte service. Als je iets repareerd dan moet dat gewoon goed gebeuren!
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed en snel zal aflopen! ;-)
Zoals je misschien nog wel weet had ik mijn Xperia ook in reparatie bij Hi/KPN. Ik heb hem echter al sinds woensdag terug. Ik had hem 10 januari weggebracht en dus 17 februari terug gekregen. Erg vreemd van KPN dat jij hem dan nog steeds niet terug hebt!
Bij mij is het gescheurde deel bij het stylus pennetje vervangen. Maar de zilveren omlijsting, een ander onderdeel, waar ook een scheur inzat is niet vervangen. Ik heb het maar zo gelaten omdat het niet heel erg opvalt en omdat ik hem anders weer 5 weken kwijt zou zijn, maar ik vind het wel slechte service. Als je iets repareerd dan moet dat gewoon goed gebeuren!
Ik hoop dat het bij jullie allemaal goed en snel zal aflopen! ;-)
Wat jij hebt of had was mijn eerste reparatie.
Daarna heb ik hem niet geaccepteerd omdat hij een grote put van een schroevendraaier in zijn behuizing had ik heb hem toen niet kunnen testen doordat de verkoper mij een grote zeur vond.
Toen is hij dus weer 4 weken in reparatie geweest en kreeg ik hem terug met de melding.
Niks geconstateerd maar geen put meer dus ik het toestel testen en was het beeldscherm dood.
Dus is hij voor de derde keer opgestuurd voor het scherm maar hij was zo slecht in elkaar gezet dat hij al weer gescheurd was.
Mijn batterij klepje kon er geeneens op, zo slecht was hij dus gemonteerd.
Dus staat hij nu op wachten op onderdelen en heeft de Hi klachten dienst na 6 weken wachttijd eindelijk gereageerd en krijg ik een nieuw toestel opgestuurd plus 3 maanden abonnement vergoeding het toestel heeft dus door die 2e keer reparatie onnodig een derde keer opgestuurd moeten worden
Daarna heb ik hem niet geaccepteerd omdat hij een grote put van een schroevendraaier in zijn behuizing had ik heb hem toen niet kunnen testen doordat de verkoper mij een grote zeur vond.
Toen is hij dus weer 4 weken in reparatie geweest en kreeg ik hem terug met de melding.
Niks geconstateerd maar geen put meer dus ik het toestel testen en was het beeldscherm dood.
Dus is hij voor de derde keer opgestuurd voor het scherm maar hij was zo slecht in elkaar gezet dat hij al weer gescheurd was.
Mijn batterij klepje kon er geeneens op, zo slecht was hij dus gemonteerd.
Dus staat hij nu op wachten op onderdelen en heeft de Hi klachten dienst na 6 weken wachttijd eindelijk gereageerd en krijg ik een nieuw toestel opgestuurd plus 3 maanden abonnement vergoeding het toestel heeft dus door die 2e keer reparatie onnodig een derde keer opgestuurd moeten worden
Verwijderd
Hallo iedereen,
ik heb een xperia van 08W37
zit daar ook de productie fout?
ik merk wel dat de lak beetje aan het vervagen is en dat een dunne lichte scheur bij de stylus begint te komen en ik heb de xperia gekocht van iemand anders
en op de bon staat de aankoop datum: 2 weken geleden.
nu dat ik alle post heb gelezen hier ben ik nu super super voorzichtig met me xperia..
echt sucks hoor zo dure mobiel en dan met zulke problemen.
ik merk wel dat de lak beetje aan het vervagen is en dat een dunne lichte scheur bij de stylus begint te komen en ik heb de xperia gekocht van iemand anders
nu dat ik alle post heb gelezen hier ben ik nu super super voorzichtig met me xperia..
Ik kreeg net mail dat mijn Xperia alweer onderweg is naar mij
.
Ik ben erg benieuwd wat ze hebben gemaakt. Ik ga uit van het minimale of erger en dat de chromen rand ook bij mij niet is gemaakt. Ik laat het weten.
Ik ben erg benieuwd wat ze hebben gemaakt. Ik ga uit van het minimale of erger en dat de chromen rand ook bij mij niet is gemaakt. Ik laat het weten.
Verwijderd
heb een raar probleem en weet niet of iemand anders dat al eens heeft meegemaakt.
maar als ik mijn xperia inklap gaat hij soms spontaan uit!
ongeveer van de 4 keer dat ik um dicht klap, valt ie zeker wel 1 keer helemaal uit...
erg raar en irritant
heb laatst nog een hard reset gedaan...dus denk dat ik er maar mee terug ga...
iemand ook zoiets dergelijks meegemaakt met het inklappen?
ongeveer van de 4 keer dat ik um dicht klap, valt ie zeker wel 1 keer helemaal uit...
erg raar en irritant
Ook bij mij hebben ze niet het chromen biesje gemaakt. Ik heb 'm gelijk op marktplaats gezet. Ik ben er echt klaar mee. Een G1 of Touch HD komt er voor terug
ik gok erop dat jij de accu bouw week meld 08w37 kan eigenlijk nietVerwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:03:
Hallo iedereen,
je moet in de telefoon kijken niet op de accu
en als het wel zo is zou het een pre release moeten zijn
de meeste zoals mijn eerste toestel was uit week 08w44 dit was uit de eerste levering ik had hem een week nadat de eerste toestellen zich hier melde dat zij er 1 hadden geleverd
Ik heb sinds een week of 2 ineens een scheur opgemerkt die van de 3.5mm jack tot rechts boven van mijn camera loopt.
Toen dit pracht ding aan had geschaft was ik er blij mee.. maar nu ik de angst krijg dat mijn telefoon bij wijze van spreken uit elkaar kan vallen... is het meer angst dan plezier dat ik uit deze telefoon haal.
Jammer dat SE zo'n geweldige apparaat heeft uitgebracht met een behuizing die een onzekere toekomstig heeft.
Toen dit pracht ding aan had geschaft was ik er blij mee.. maar nu ik de angst krijg dat mijn telefoon bij wijze van spreken uit elkaar kan vallen... is het meer angst dan plezier dat ik uit deze telefoon haal.
Jammer dat SE zo'n geweldige apparaat heeft uitgebracht met een behuizing die een onzekere toekomstig heeft.
En verkocht. Bij nadere inspectie zag ik dat ze 'm wel erg karig hadden gemaakt. De chromen ring was een gescheurd bij de plek waar een clipje hoort te zitten. Dus nu zat er een dikke kier. Daarnaast trok ik bijna het hele toestel kapot bij het verwijderen van de achterklep. Omdat dat clipje mistte was de stevigheid er gewoon uit.
Echt een waardeloos toestel m.b.t. bouwkwaliteit. Specs blijven goed.
Echt een waardeloos toestel m.b.t. bouwkwaliteit. Specs blijven goed.
Als ik op "verzenden/ontvangen" druk in de functie Berichten en dan bij Hotmail, dan krijg ik de melding: "De mappenlijst is niet gesynchroniseerd. Sync mislukt."
Dit heb ik zo maar in één keer gekregen. Nu kan ik dus geen Hotmail-mail meer ontvangen op mijn mobiel, terwijl de automatische synchronisatie aanstaat en de proxy server nog steeds uit.
Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?
Dit heb ik zo maar in één keer gekregen. Nu kan ik dus geen Hotmail-mail meer ontvangen op mijn mobiel, terwijl de automatische synchronisatie aanstaat en de proxy server nog steeds uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Shigeru op 25-02-2009 00:07 ]
Offtopic?Shigeru schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 00:07:
Als ik op "verzenden/ontvangen" druk in de functie Berichten en dan bij Hotmail, dan krijg ik de melding: "De mappenlijst is niet gesynchroniseerd. Sync mislukt."
Zaterdag in Heerlen bij de Vodafone winkel geweest met de vraag of de scheuren die in mijn X1i zitten onder de fabrieksgarantie vallen. Deze beste man wist wij te vertellen dat hij het niet zeker wist en dat ik naar de Vodafone winkel in Maastricht kom het gaan. Hier zou iemand zitten die binnen de winkel reperaties doet. Komende week dan maar naar Maastricht.
*zucht*
*zucht*
Heb net mijn Sony op de grond laten stuiteren...
Hij was voorheen helemaal prima (dus geen scheuren e.d.)!
Nu heb ik eigenlijk geen krassen of scheuren. Alleen heb ik het vermoeden dat mijn LED flitser (v/d camera) niet helemaal gecentreerd zit en dus iets verschoven is....
Hij zit bij mij iets naar boven en dus belicht hij de onderkant van de foto's beter dan de bovenkant....
Kan dit zomaar? Of is dit bij iedereen zo? Ik heb dit namelijk voorheen nooit zo opgemerkt laat staan naar gekeken.
Verder is het toestel nog prima en functioneert hij probleemloos.

Nu heb ik eigenlijk geen krassen of scheuren. Alleen heb ik het vermoeden dat mijn LED flitser (v/d camera) niet helemaal gecentreerd zit en dus iets verschoven is....
Hij zit bij mij iets naar boven en dus belicht hij de onderkant van de foto's beter dan de bovenkant....
Kan dit zomaar? Of is dit bij iedereen zo? Ik heb dit namelijk voorheen nooit zo opgemerkt laat staan naar gekeken.
Nou, ik heb ook maar even mijn reactie gezet op Kassa. Ik ben benieuwd of de redactie dit oppikt en SE om een (officiele) reactie gaat vragen. Lijkt me niet zo'n leuke publiciteit voor het vlaggenschip van SE.
maar als goedmaker een gratis rom update naar WM 6.5 of 7 zou niet verkeerd zijn
maar als goedmaker een gratis rom update naar WM 6.5 of 7 zou niet verkeerd zijn
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
ik heb (nog) geen scheuren, maar wel een ander probleem, als mijn scherm zwart is, bijv met foto maken in donker, zie ik links boven, (landscape mode) een gelige vlek, touch werkt wel goed overigens. andere kleuren hebben geen last van vervorming, ik denk dat het ''lekkend'' licht is, iemand anders dit probleem ook?
Het lijkt me dat dat zomaar kan.... als je hem hebt laten vallenthestiffmeister schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 19:51:
Heb net mijn Sony op de grond laten stuiteren...Hij was voorheen helemaal prima (dus geen scheuren e.d.)!
Bijzonder, bij Vodafone Den Bosch krijg ik vandaag te horen dat ze nog niet gehoord hebben van dit probleem?! Dit terwijl het op internet heeft gestaan. Vreemde manier van zaken doen...
Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart
Verwijderd
misschien zit het in verschillende charches. In het begin had ik het idee dat het het meest voorkwam bij t-mobile-toestellenAlex schreef op donderdag 26 februari 2009 @ 22:33:
Bijzonder, bij Vodafone Den Bosch krijg ik vandaag te horen dat ze nog niet gehoord hebben van dit probleem?! Dit terwijl het op internet heeft gestaan. Vreemde manier van zaken doen...
Ik heb al een poosje problemen met het wegvallen van mijn verbinding. Het toestel lijkt dan gewoon aan te staan en verbonden te zijn met het netwerk (T-Mobile), maar als ik dan wil bellen, smsen of mijn mail wil ophalen lukt dat niet.
Het opnieuw opstarten van het toestel maakt alles wel weer beschikbaar. Ik heb dit probleem gehad met de originele rom en ook met de update (van sony ericsson zelf).
Ik dacht dat het aan mijn simkaar lag (een 7 jaar oude ben simkaart), maar ook deze heb ik nu al een week vervangen (nieuwe gekregen van T-Mobile) en dat heeft het probleem niet verholpen.
De enige 2 dingen die ik geinstalleerd heb zijn het SPB panel en de PointUI Home 2 panel.
Iemand anders ook dezelfde problemen?
Het opnieuw opstarten van het toestel maakt alles wel weer beschikbaar. Ik heb dit probleem gehad met de originele rom en ook met de update (van sony ericsson zelf).
Ik dacht dat het aan mijn simkaar lag (een 7 jaar oude ben simkaart), maar ook deze heb ik nu al een week vervangen (nieuwe gekregen van T-Mobile) en dat heeft het probleem niet verholpen.
De enige 2 dingen die ik geinstalleerd heb zijn het SPB panel en de PointUI Home 2 panel.
Misschien een 'probleem' met je retina?faizoel schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 09:42:
Ik heb al een poosje problemen met het wegvallen van mijn verbinding. Het toestel lijkt dan gewoon aan te staan en verbonden te zijn met het netwerk (T-Mobile), maar als ik dan wil bellen, smsen of mijn mail wil ophalen lukt dat niet.
Mijne is overigens afgelopen week ook de backcover van vervangen. Zat een scheurtje in ook vanaf de camera tot de jack plug, en op de zijkant. Heeft de reparateur tijdens het vervangen in de chromen rand zitten wrikken... gevolg, die heeft nou een 'schroevendraaierbek' erin staan. Gelukkig wordt het wel vervangen, maar tis wel lekker balen..... En dat voor een W44 toestel wat het ook al die tijden bijna probleemloos heeft gedaan.
Wanna play?
Tjonge jonge, toestel al 6 weken in reparatie en wacht nog steeds op onderdelen om de cracks op te lossen....
Hopelijk wachten ze op een batch met goede behuizingen :-)
Hopelijk wachten ze op een batch met goede behuizingen :-)
Jaja, ik meld me maar ook even.
2 weken nog geleden nog nergens last van, maar ik zag vandaag ook een scheurtje links boven de camera
2 weken nog geleden nog nergens last van, maar ik zag vandaag ook een scheurtje links boven de camera
Is mensen deze site al opgevallen:
http://www.sonyericsson.c...loredforx1/x1?lc=nl&cc=nl
Reizigersservice: in het buitenland heb je de eerste 12 maanden van je garantieperiode toegang tot onze nieuwe supportservice. Bel gewoon de plaatselijke supportlijn en onze supportmedewerkers helpen je in de taal van het land of in het Engels. In het geval dat je X1 helemaal niet meer werkt, kunnen we in de meeste gebieden een vervangende X1 leveren met onze snelle koeriersdienst. Alles wat je nodig hebt is je X1 Support Card - je paspoort voor onbezorgdheid als je van huis bent.
http://www.sonyericsson.c...loredforx1/x1?lc=nl&cc=nl
Reizigersservice: in het buitenland heb je de eerste 12 maanden van je garantieperiode toegang tot onze nieuwe supportservice. Bel gewoon de plaatselijke supportlijn en onze supportmedewerkers helpen je in de taal van het land of in het Engels. In het geval dat je X1 helemaal niet meer werkt, kunnen we in de meeste gebieden een vervangende X1 leveren met onze snelle koeriersdienst. Alles wat je nodig hebt is je X1 Support Card - je paspoort voor onbezorgdheid als je van huis bent.
Verwijderd
Beste mensen,
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
De stereo headset blijf verbonden in het menu van de Sony X1. Terwijl er geen stereo headset verbonden is. Dus er geen zit geen mini-jack stekkertje in.
Als ik radio wil luisteren. Kan ik dit nu zelfs doen zonder headset.. Lijkt mij een hardware probleem.
Verder kan ik tijdens een telefoongesprek. Niemand meer horen. En mijn stem ook niet.
Ik heb alles geprobeerd. Restart. Harde reset. Ook Geprobeerd om met het mini-jack stekkertje. Erin en eruit te doen. Maar hij blijft verbonden met de x1.
Nou ik hoop op een antwoord.
Groetjes,
Spoon
Heeft iemand ervaring met dit probleem?
De stereo headset blijf verbonden in het menu van de Sony X1. Terwijl er geen stereo headset verbonden is. Dus er geen zit geen mini-jack stekkertje in.
Als ik radio wil luisteren. Kan ik dit nu zelfs doen zonder headset.. Lijkt mij een hardware probleem.
Verder kan ik tijdens een telefoongesprek. Niemand meer horen. En mijn stem ook niet.
Ik heb alles geprobeerd. Restart. Harde reset. Ook Geprobeerd om met het mini-jack stekkertje. Erin en eruit te doen. Maar hij blijft verbonden met de x1.
Nou ik hoop op een antwoord.
Groetjes,
Spoon
Ik heb precies hetzelfde probleemgehad, online besteld bij T-mobile.Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 13:56:
heb een raar probleem en weet niet of iemand anders dat al eens heeft meegemaakt.
erg raar en irritant
Ik heb vanalles geprobeerd om het dichtklap probleem op te lossen (zelfs geweld) maar ik heb m gewoon omgeruild. (service T-mobile is prima helaas laat het toestel te wensen over in deze prijsklasse)
meteen gebeld, volgende dag meteen omgeruild aan de deur.
Helaas ook dit 2e toestel bleek niet goed te functioneren. "aan uit knop" bleek niet te werken zoals het moest. soms ging hij wel aan en soms niet. daarnaast bleek dit toestel ook scheuren te hebben onder de achterklep.
wederom gebeld en weer een toestel swap aan de deur. Nu eindelijk een goed toestel. zonder scheuren en dergelijke. (1 week in bezit)
Wat bij veel mensen niet bekend is dat je bij online aankopen binnen 7 dagen een abonnement of aankoop ongedaan moet kunnen maken volgens de wet. Dit is ook mijn redding geweest.
veel succes ermee.
Verwijderd
Hier ook een unbranded zilveren toestel (kijk straks welke week, zit nu met mn xperia te posten) met 3 scheuren:
- Binnen 1,5 maand een bij de stylus.
- Twee weken daarna bij de volumeknop naar mn batterij en sinds een week eentje van mn camera naar de 3.5 mm jack.
Ik wilde hem steeds niet opsturen omdat ik hem niet zo lang kwijt wil en bang was te moeten betalen, maar goed de scheuren worden steeds erger.. Daarnaast heb ik mn xperia 1 keer laten vallen en daardoor ook valschade, dus hoop niet dat ze daardoor moeilijk gaan doen
Ik ga van de week toch maar langs Hi of hem meteen opsturen ter reparatie. Hij is overigens wel verzekerd.
- Binnen 1,5 maand een bij de stylus.
- Twee weken daarna bij de volumeknop naar mn batterij en sinds een week eentje van mn camera naar de 3.5 mm jack.
Ik wilde hem steeds niet opsturen omdat ik hem niet zo lang kwijt wil en bang was te moeten betalen, maar goed de scheuren worden steeds erger.. Daarnaast heb ik mn xperia 1 keer laten vallen en daardoor ook valschade, dus hoop niet dat ze daardoor moeilijk gaan doen
Ik ga van de week toch maar langs Hi of hem meteen opsturen ter reparatie. Hij is overigens wel verzekerd.
Verwijderd
Ik heb dit weleens gehad met een ander WM-toestel, volgens mij m'n MDA Compact toentertijd. Leek me een soort van softwareprobleem; hij dacht de hele tijd dat de headset erin zat. Het ging vanzelf weer over toen, maar ja; hoort natuurlijk niet...Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 16:59:
Bij de mda compact was het een hardwareprobleem: 1 vd pinnetjes in de jack bleef hangen, waardoor het toestel op de handsfreestand bleef staan. Dit neigt naar hetzelfde...Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 10:48:
[...]
Ik heb dit weleens gehad met een ander WM-toestel, volgens mij m'n MDA Compact toentertijd. Leek me een soort van softwareprobleem; hij dacht de hele tijd dat de headset erin zat. Het ging vanzelf weer over toen, maar ja; hoort natuurlijk niet...
edit: een beetje pielen met de stylus in de jack wil nog wel eens helpen.
[ Voor 6% gewijzigd door DaSaN op 02-03-2009 19:26 ]
Verwijderd
Vorige week heb ik mijn xperia laten repareren door drie nieuwe onderdelen te laten vervangen bij de Vodafone winkel. Ik had toen ook aangegeven dat de batterij vrij snel leegraakt en dat mijn toestel erg heet wordt tijdens bellen, internetten en navigeren. Hierover zei de medewerker dat hij er weinig aan kon doen en werd de batterij niet vervangen.
Helaas, na een week (vandaag) ben ik erachter gekomen dat ik wéér twee scheurtjes heb. Ik heb de Xperia service gebeld en de situatie uitgelegd. Er werd mij verteld dat het erg raar is dat ik weer scheurtjes heb. Ze zei zelfs dat ik de enige ben die na de reparatie weer scheurtjes heeft opgelopen. (Raar, want volgens mij las ik in deze topic dat er meerdere mensen zijn die na de reparatie weer scheurtjes had.) Ik heb ook de situatie uitgelegd over de batterij. Ze vond het raar dat de medewerker van Vodafone het niet ging vervangen. Ze zei dat ik voor het toestel twee jaar- en voor de batterij één jaar garantie heb. Ze adviseerde mij om het toestel op te sturen naar de SE service. Ik dus vandaag weer naar de Vodafone winkel om de situatie uit te leggen. Inmiddels is mijn toestel verstuurd met de uitleg dat ik weer scheurtjes heb, batterij snel leeg raakt en het toestel te warm wordt.
Helaas, na een week (vandaag) ben ik erachter gekomen dat ik wéér twee scheurtjes heb. Ik heb de Xperia service gebeld en de situatie uitgelegd. Er werd mij verteld dat het erg raar is dat ik weer scheurtjes heb. Ze zei zelfs dat ik de enige ben die na de reparatie weer scheurtjes heeft opgelopen. (Raar, want volgens mij las ik in deze topic dat er meerdere mensen zijn die na de reparatie weer scheurtjes had.) Ik heb ook de situatie uitgelegd over de batterij. Ze vond het raar dat de medewerker van Vodafone het niet ging vervangen. Ze zei dat ik voor het toestel twee jaar- en voor de batterij één jaar garantie heb. Ze adviseerde mij om het toestel op te sturen naar de SE service. Ik dus vandaag weer naar de Vodafone winkel om de situatie uit te leggen. Inmiddels is mijn toestel verstuurd met de uitleg dat ik weer scheurtjes heb, batterij snel leeg raakt en het toestel te warm wordt.
Tijdens het gebruik van het toestel wordt hij inderdaad warm, erg warm in vergelijking met andere toestelen.Verwijderd schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:47:
Vorige week heb ik mijn xperia laten repareren door drie nieuwe onderdelen te laten vervangen bij de Vodafone winkel. Ik had toen ook aangegeven dat de batterij vrij snel leegraakt en dat mijn toestel erg heet wordt tijdens bellen, internetten en navigeren. Hierover zei de medewerker dat hij er weinig aan kon doen en werd de batterij niet vervangen.
Echter is het niet zo dat hier de oorzaak ligt bij de battery, De electronica die de antenne aanstuurd is namelijk de oorzaak voor de verwarming. betreffende je battery, wanneer je hier +/- 2 dagen mee kan doen is er niets aan de hand. Sterker ik vermoet dat wanneer er een nieuwe rom-update uitkomt dit aangepakt kan gaan worden (bv. door nieuwe radio-software) de RA001 roms gebruikten om een of andere reden minder stroom dan de RA002 roms....
Ik vermoet ook dat jij je toestel gerepareert weer terug krijgt d.w.z. toestel zonder scheuren, maar met de zelfde battery & warmte ontwikkeling....
Verwijderd
Het kan inderdaad aan iets anders liggen dan de batterij. Vandaar dat mijn hele toestel is opgestuurd, i.p.v. alleen de batterij. Als ik alleen de onderdelen hoefde te vervangen, kon dit ook direct in de Vodafone winkel. Je kan gelijk hebben over de hitte, echter heeft mijn toestel nooit twee dagen volgehouden. Na een uur bellen zit de status op ongeveer 40%. Gezien het een zaken telefoon is, ga ik ervan uit dat ik langer kan bellen dan 1,5 uur per dag. Ik wacht geduldig af wat de SE service gaat aanpassen.
aangezien ik een nieuw toestel heb gekregen heb ik dus ook nu een extra accu maar ik gebruik mijn eerste accu want die heeft een behoorlijke langere levensduur
Verwijderd
Ik had ook een probleem met mijn X1, bij de Jack plug was een zomaar een stukje plastic los gebroken, geen scheurtje, maar echt gewoon plastic er af.
De telefoon was niet gevallen of wat dan ook. Dus ik heb em 5 feb. op laten sturen naar SE (bij Saturn gekocht) en heb em gister weer kunnen ophalen.
Wat er gerepareerd is:
- nieuwe behuizing
- nieuwe accu
- nieuwe antenne
- software update
Echter zie ik nu dat er bij de chroom rand een stukje is afgebroken waar eerst dat stukje plastic was afgebroken. Nu kan ik er wel weer mee terug, maar ben ik em waarschijnlijk weer 20 werkdagen (!) kwijt. Dus ik laat het maar zo, verder vind ik het wel netjes opgelost.
Of zouden jullie er wel weer achteraan gaan? Graag jullie mening
.
De telefoon was niet gevallen of wat dan ook. Dus ik heb em 5 feb. op laten sturen naar SE (bij Saturn gekocht) en heb em gister weer kunnen ophalen.
Wat er gerepareerd is:
- nieuwe behuizing
- nieuwe accu
- nieuwe antenne
- software update
Echter zie ik nu dat er bij de chroom rand een stukje is afgebroken waar eerst dat stukje plastic was afgebroken. Nu kan ik er wel weer mee terug, maar ben ik em waarschijnlijk weer 20 werkdagen (!) kwijt. Dus ik laat het maar zo, verder vind ik het wel netjes opgelost.
Of zouden jullie er wel weer achteraan gaan? Graag jullie mening
Verwijderd
Ik zou de SE servicelijn (0900 899 83 18) bellen en vragen of ze mij kunnen uitleggen hoe dit kan gebeuren. En dan ben ik benieuwd wat zij voor antwoord geven, buiten de standaard reacties, zoals 'oh gut, het zou niet moeten gebeuren'.
Ik ben mijn mobiel ook inmiddels 6dagen kwijt. Ik hoop dat ik niet nog eens 14 dagen moet wachten.
Ik ben mijn mobiel ook inmiddels 6dagen kwijt. Ik hoop dat ik niet nog eens 14 dagen moet wachten.
* Yucko klopt af met zijn week 44 toestel en (vooralsnog) geen gebreken
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik wacht al 7 weken... echt balen.... Als ik de SE servicelijn bel krijg ik te horen dat de reparatie van mijn toestel wacht op onderdelen en dat ze niet kunnen zeggen wanneer deze op voorraad zijn....Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 21:07:
Ik zou de SE servicelijn (0900 899 83 18) bellen en vragen of ze mij kunnen uitleggen hoe dit kan gebeuren. En dan ben ik benieuwd wat zij voor antwoord geven, buiten de standaard reacties, zoals 'oh gut, het zou niet moeten gebeuren'.
Opgestuurd omdat er bij de stylus en de batterij scheuren waren ontstaan. Duurt echt lang en als ik de berichten hier zie dan lijkt het of de reparaties sneller gaan. Zijn er anderen waarbij de reparatie ook zo lang duurt?
Zoals al vaker besproken.... Je had contact moeten nemen met een Dynafix balie bij een nieuw type Vodafone Shop...... dan hadden ze de onderdelen voor je besteld, had jij je toestel gehad in afwachting hier op, en had je een afspraak kunnen maken om heb te repareren.....running man schreef op zondag 08 maart 2009 @ 09:04:
[...]
Ik wacht al 7 weken... echt balen.... Als ik de SE servicelijn bel krijg ik te horen dat de reparatie van mijn toestel wacht op onderdelen en dat ze niet kunnen zeggen wanneer deze op voorraad zijn....
Opgestuurd omdat er bij de stylus en de batterij scheuren waren ontstaan. Duurt echt lang en als ik de berichten hier zie dan lijkt het of de reparaties sneller gaan. Zijn er anderen waarbij de reparatie ook zo lang duurt?
Dynafix bij Vodafone maakt ook toestelen voor andere telco's (T-Mobile, KPN, HI, enz...)
Met 7 weken neem je toch contact op met de partij waar jij heb heen gestuurd hebt? Is toch onacceptabel lang? Vraag je toch om een officieel uitleg op papier? noem maar op.....
Verwijderd
OE wacht even, dus ik al Hi klant, kan ook naar dynafix toe? Ondanks dat deze voor vodafone werkt? Als dat zo is ga ik dinsdag meteen even langs!Act-One schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:50:
[...]
Zoals al vaker besproken.... Je had contact moeten nemen met een Dynafix balie bij een nieuw type Vodafone Shop...... dan hadden ze de onderdelen voor je besteld, had jij je toestel gehad in afwachting hier op, en had je een afspraak kunnen maken om heb te repareren.....
Dynafix bij Vodafone maakt ook toestelen voor andere telco's (T-Mobile, KPN, HI, enz...)
Met 7 weken neem je toch contact op met de partij waar jij heb heen gestuurd hebt? Is toch onacceptabel lang? Vraag je toch om een officieel uitleg op papier? noem maar op.....
Dat had ik inderdaad eerder moeten weten...Act-One schreef op zondag 08 maart 2009 @ 10:50:
[...]
Zoals al vaker besproken.... Je had contact moeten nemen met een Dynafix balie bij een nieuw type Vodafone Shop...... dan hadden ze de onderdelen voor je besteld, had jij je toestel gehad in afwachting hier op, en had je een afspraak kunnen maken om heb te repareren.....
Ik heb rechtstreeks met SE gebeld om te vragen wat ik moest doen.
Zijn zeiden toen ik hem het beste naar een repair&go van KPN business center kon brengen en die zouden hem rechtstreeks doorsturen naar SE. Dit is allemaal gebeurd echter nu wacht hij nog steeds op de onderdelen. Ik heb meerdere malen met SE gebeld om te vragen hoe het er mee staat maar krijg steeds de reactie dat er veel toestellen in reparatie zijn en daardoor de onderdelen niet beschikbaar zijn maar wel elke twee weken aangeleverd worden. Als ik dan vraag wanneer mijn toestel aan de beurt is dan kunnen ze daar niets over zeggen. Ik ga Maandag maar weer eens bellen en vragen om uitleg en waarom ze mij geen nieuwe sturen...
Wordt er moedeloos van.....
U gaat door voor de hoofdprijs.......Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:04:
[...]
OE wacht even, dus ik al Hi klant, kan ook naar dynafix toe? Ondanks dat deze voor vodafone werkt? Als dat zo is ga ik dinsdag meteen even langs!
Ondanks de jongens van Dynafix in een Vodafone shirt lopen maken ze dus ook voor andere Telco's...
Wel eerst ff vragen natuurlijk..... ;-)
Verwijderd
@running man, dan ben ik benieuwd hoe zij bepalen wie er eerst aan de beurt komt. 7 weken wachten is voor mij genoeg om te weten dat jouw toestel zo snel mogelijk gemaakt moet worden! Natuurlijk is het dan de vraag hoeveel mensen dit ook hebben, maar ik vind het echt schandalig. Stuur dan een nieuwe zou ik zeggen...
dat maakt niks uit de mijne is 13 weken in reparatie geweest
ik heb alles geprobeert het bedrijf dat de telefoons repareed voor kpn hi mag door kpn niets modeling met jou afpraten dus moet je het via de klantenservice spelen van kpn
ik heb een klacht ingedient bij kpn per brief en werd na anderhalve maand wachten op antwoord van mijn klacht dus op de 13e week behandeld
ik ben schadeloos gesteld door kpn door een nieuw toestel uit week 2/09 toegestuurd te hebben gekregen en 3 maanden abbonnement te hebben ontvangen
dus mijn advies om zo snel mogelijk een brief te sturen richting KPN Hi omdat je er met de klantenservice niet uit komt
sony ericsson x1 lijn je wel te woord staat maar niets doet omdat het maar om een 0,5% van de toestel gaat dit is eigenlijk naar me toe gescholden omdat ik een beetje onvriendelijk was na 11 weken te hebben gewacht en nog geen antwoord of uitzicht had
en de reparateur je niet te woord mag staan door afspraken met KPN
ik heb alles geprobeert het bedrijf dat de telefoons repareed voor kpn hi mag door kpn niets modeling met jou afpraten dus moet je het via de klantenservice spelen van kpn
ik heb een klacht ingedient bij kpn per brief en werd na anderhalve maand wachten op antwoord van mijn klacht dus op de 13e week behandeld
ik ben schadeloos gesteld door kpn door een nieuw toestel uit week 2/09 toegestuurd te hebben gekregen en 3 maanden abbonnement te hebben ontvangen
dus mijn advies om zo snel mogelijk een brief te sturen richting KPN Hi omdat je er met de klantenservice niet uit komt
sony ericsson x1 lijn je wel te woord staat maar niets doet omdat het maar om een 0,5% van de toestel gaat dit is eigenlijk naar me toe gescholden omdat ik een beetje onvriendelijk was na 11 weken te hebben gewacht en nog geen antwoord of uitzicht had
en de reparateur je niet te woord mag staan door afspraken met KPN
Voordat ik begin wil ik graag zeggen dat ik niet weet of dit bericht hier hoort, maar het lijkt mij dat dit toch wel bij de Xperia problemen hoort.
Ik ben nodig toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb nu al 2x een SE telefoon gehad en ik wil graag weer een SE telefoon.
Nou viel mij de Xperia op. Ik heb al een aantal keer gelezen over scheurtjes in de lak en dergelijke. Nou is mijn vraag, zijn deze problemen al opgelost, of in andere woorden, als ik nu een Xperia bestel, is de kans dan groot dat ik ook problemen krijg. (ja, je kan natuurlijk altijd problemen krijgen, maar meer kans als normaal met andere telefoons)
Verder wou ik vragen of je voor het besturen van deze telefoon nou altijd 'het stokje' nodig hebt, of dat je ook veel met de vingers kan doen.
Ik ben nodig toe aan een nieuwe telefoon. Ik heb nu al 2x een SE telefoon gehad en ik wil graag weer een SE telefoon.
Nou viel mij de Xperia op. Ik heb al een aantal keer gelezen over scheurtjes in de lak en dergelijke. Nou is mijn vraag, zijn deze problemen al opgelost, of in andere woorden, als ik nu een Xperia bestel, is de kans dan groot dat ik ook problemen krijg. (ja, je kan natuurlijk altijd problemen krijgen, maar meer kans als normaal met andere telefoons)
Verder wou ik vragen of je voor het besturen van deze telefoon nou altijd 'het stokje' nodig hebt, of dat je ook veel met de vingers kan doen.
Ik heb mijn X1 zojuist afgegeven bij een SE-servicepunt in Raamsdonksveer, zij gaan 'm opsturen naar SE voor reparatie. De medewerker verwachtte dat dit ongeveer 2 weken nodig zal hebben.
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
SE heeft het probleem toegegeven maar doet er niet veel mee omdat het maar 0,5 % van de geleverde telefoons betreft volgens cijfers van SE maar ikzalef denk dat het probleem iets groter is misschien 1 a 2 % van de eerste serie (SE heeft gekozen om de toestellen gewoon te repareren als het voorkomt)Marce schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:05:
Voordat ik begin wil ik graag zeggen dat ik niet weet of dit bericht hier hoort, maar het lijkt mij dat dit toch wel bij de Xperia problemen hoort.
ik heb nog weinig mensen gehoort over een nieuwere
Ikzelf heb nu eentje uit 04/2009 en die vertoont geen mankementen op het moment bij de vorige zag ik het al met een week aankomen doordat het leek of de lak bewoog deze heeft dat dus niet.
verder is het WM 6.1 en WM is klein qua bediening en de grote resolutie van het scherm helpt dus niet mee
ikzelf heb niet al te grote vingers maar kan het behoorlijk met de vingers bedienen maar ik schat in dat iemand met wat grotere handen problemen krijg maar dat is niet aan de telefoon te wijten maar aan WM
Bedankt voor de info, nu ben ik zeker dat ik de zwarte wil.
Zelf heb ik ook niet al te grote vingers, dus we gaan het gewoon proberen.
Nu rest mij alleen maar mijn ouders overhalen dat ik mijn abbo met deze telefoon mag verlengen
Verwijderd
waar hebben ze nu al toestellen uit 2009, heb diverse belcompanys gehad maar allemaal nog uit 2008. Die heb ik een paar gehad maar allemaal problemen (denk dus wel meer dan 2%, binnen ons kantoor was hey 60%). Willen het nog wel eens proberen, maar dan wel toestellen uit 2009the boiler schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:57:
[...]
SE heeft het probleem toegegeven maar doet er niet veel mee omdat het maar 0,5 % van de geleverde telefoons betreft volgens cijfers van SE maar ikzalef denk dat het probleem iets groter is misschien 1 a 2 % van de eerste serie (SE heeft gekozen om de toestellen gewoon te repareren als het voorkomt)
ik heb nog weinig mensen gehoort over een nieuwere
Ikzelf heb nu eentje uit 04/2009 en die vertoont geen mankementen op het moment bij de vorige zag ik het al met een week aankomen doordat het leek of de lak bewoog deze heeft dat dus niet.
verder is het WM 6.1 en WM is klein qua bediening en de grote resolutie van het scherm helpt dus niet mee
ikzelf heb niet al te grote vingers maar kan het behoorlijk met de vingers bedienen maar ik schat in dat iemand met wat grotere handen problemen krijg maar dat is niet aan de telefoon te wijten maar aan WM
Verwijderd
week 4,2009 is januari hoorVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:46:
Hmm 04/2009? als in april 2009? het is pas maart toch
Dus het is wel bevorderlijk dat als ik de Xperia ga bestellen dat ik eerst vraag uit welke week/maand ze komen?
En dan lijkt mij dat hou nieuwer ze zijn des te beter.
En dan lijkt mij dat hou nieuwer ze zijn des te beter.
je zou ook eens het topic door kunnen lezen en dan had je dus gemerkt dat het in weken wordt aangegeven op de telefoonVerwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 21:46:
Hmm 04/2009? als in april 2009? het is pas maart toch
tis maar een hint maar lees eens het topic door wanneer je replyed

en @ john-hendriks > waar ze toestellen hebben van 2009
nou ik heb mijn telefoon door de klachtenafdeling als vergoeding gehad van KPN Hi doordat ik mijn telefoon 14 weken kwijt ben geweest
ik heb met hun afgesproken dat ik er eentje uit 2009 zou krijgen zodat ik minder risico liep om hem weer kwijt te raken
wat dat betreft ode aan de klachten afdeling van ze maar voordat je daar eindelijk contact mee hebt ben je wel een maand of 2 verder
Verwijderd
Volg het topic al vanaf het begin, en heb zelf inmiddels al 2 toestellen van verschillende weken met scheuren gehad...the boiler schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 09:54:
[...]
je zou ook eens het topic door kunnen lezen en dan had je dus gemerkt dat het in weken wordt aangegeven op de telefoon
tis maar een hint maar lees eens het topic door wanneer je replyed
Daarom was mijn vraag ook, als in april? zo niet, ook goed, t was maar n vraag.
Even een update:running man schreef op zondag 08 maart 2009 @ 11:35:
[...]
Dat had ik inderdaad eerder moeten weten...
Ik heb rechtstreeks met SE gebeld om te vragen wat ik moest doen.
Zijn zeiden toen ik hem het beste naar een repair&go van KPN business center kon brengen en die zouden hem rechtstreeks doorsturen naar SE. Dit is allemaal gebeurd echter nu wacht hij nog steeds op de onderdelen. Ik heb meerdere malen met SE gebeld om te vragen hoe het er mee staat maar krijg steeds de reactie dat er veel toestellen in reparatie zijn en daardoor de onderdelen niet beschikbaar zijn maar wel elke twee weken aangeleverd worden. Als ik dan vraag wanneer mijn toestel aan de beurt is dan kunnen ze daar niets over zeggen. Ik ga Maandag maar weer eens bellen en vragen om uitleg en waarom ze mij geen nieuwe sturen...
Wordt er moedeloos van.....
Ik heb rechtstreeks met de service lijn van de X1 gebeld, die heeft de reparateur benadert. Vervolgens moest de winkel waar ik hem naar toe gebracht had contact opnemen met de reparateur met als gevolg dat ik nu een nieuwe X1 in mijn bezit heb!!! (week 0409)
Alle lof!!! Perfect geregeld!!!! (Hopelijk blijft deze heel

Is de Vodafone store (met Dynafix-balie) aan de Wibautstraat inmiddels geopend?
'k Heb nu een tweede scheur ontdekt in m'n 2e (!!) toestel... En zoals eerder gezegd: nooit laten vallen of ergens tegen aan gestoten.
Echt alles aan deze telefoon is goed, behalve 't gebruikte materiaal... =S
'k Heb nu een tweede scheur ontdekt in m'n 2e (!!) toestel... En zoals eerder gezegd: nooit laten vallen of ergens tegen aan gestoten.
Echt alles aan deze telefoon is goed, behalve 't gebruikte materiaal... =S