Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-09 07:49

scorched

Maximum Overdrive

Verwijderd schreef op maandag 09 maart 2009 @ 20:36:
[...]

waar hebben ze nu al toestellen uit 2009, heb diverse belcompanys gehad maar allemaal nog uit 2008. Die heb ik een paar gehad maar allemaal problemen (denk dus wel meer dan 2%, binnen ons kantoor was hey 60%). Willen het nog wel eens proberen, maar dan wel toestellen uit 2009
IK heb bij the phonehouse een X1 online besteld en kreeg dr eentje uit week 02 /2009 Tot nu toe scheurvrij (afkloppen ;))

[ Voor 13% gewijzigd door scorched op 11-03-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Zoals ik al eerder in dit topic heb gemeld had ik een scheurtje van de camera richting de 3,5 mm-jack. Ik heb telefonisch contact opgenomen met de PhoneHousevestiging aan het van Heekplein te Enschede, welke ook een reparatie-afdeling heeft. Situatie uitgelegd en een nieuwe backcover laten bestellen (dus geen telefoon opsturen). Vorige week kreeg ik bericht dat deze binnen was. Vanmiddag geweest, in de tussentijd MediaMarkt en andere fun bezocht en na een kleine drie uur weer opgehaald. Toestel is weer als nieuw. Ook de nieuwe R2A-firmware is geïnstalleerd. Ondertussen heb ik mijn eigen software er weer opgezet. Wel werd aangegeven dat alleen de eerste reparatie onder garantie viel. Persoonlijk heb ik daar mijn twijfels over, misschien iets voor een jurist om ujit te zoeken......... Ik kan nu echter niets anders zeggen dan lof voor the Phone House in Enschede _/-\o_ .

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een scheurtje ontdekt in mijn 2e toestel.
Waardeloos! Ga nu naar KPN kijken wat ze ermee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:44:
Een scheurtje ontdekt in mijn 2e toestel.
Waardeloos! Ga nu naar KPN kijken wat ze ermee doen!
Wat wil je dat ze er mee gaan doen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Act-One schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 22:38:
[...]

Wat wil je dat ze er mee gaan doen????
Repareren of vervangen waarschijnlijk....

[ Voor 3% gewijzigd door Danjel op 14-03-2009 23:01 ]

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:43

aKra

Intentionally left blank.

Ook mijn eerste scheur begint zich te ontwikkelen bij het pennetje in mijn 09W02 (Vodafone branded).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Wicked_Wy schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:51:
Is de Vodafone store (met Dynafix-balie) aan de Wibautstraat inmiddels geopend?

'k Heb nu een tweede scheur ontdekt in m'n 2e (!!) toestel... En zoals eerder gezegd: nooit laten vallen of ergens tegen aan gestoten.

Echt alles aan deze telefoon is goed, behalve 't gebruikte materiaal... =S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een week heb ik telefoon ontvangen van vodafone dat ik mijn mobiel bij hun kan ophalen. Wat zij hebben gedaan is (weer) de gescheurde onderdelen vervangen, nieuwe batterij en nieuwe software installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag dus naar kpn geweest.Zij vonden het niet nodig mijn tel op te sturen of hem te vervangen omdat het scheurtje nog erg klein was en ik mijn telefoon een aantal weken kwijt zal zijn. Die jongen zegt: Stuur je hem nu op dan krijg je een nieuwe en misschien scheurt die ook weer. Zijn tip was: Wachten tot SE er zelf wat aan gaat doen..nou geloof me dan kan ik lang wachten. En wachten tot deze haarscheur verder uit gaat scheuren...omdat ik toch verzekerd ben maakte het niet uit, krijg een nieuwe of een reparatie. Hij raadde me wel aan naar Nuth of Eindhoven te gaan, hier liggen voor mij de 2 dichtsbijzijnde reparatiecentra's van KPN.Breng je je telefoon hier naartoe krijg je meteen een nieuwe of ze repareren meteen. Nu maar hopen dat het echt zo makkelijk is als hij zegt...
Het is trouwens een week 44!

Ik was er al over aan het denken een zwarte x1 te nemen...heb hier nog geen scheurproblemen over gehoord, iemand anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 16:43

aKra

Er zijn minder zwarte toestellen in de roulatie, daarom hoor je hier ook minder over. Maar die hebben net zoveel problemen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
hoppa de mijne (vodafone branded) is ook gescheurd, maar dan bij het power toggle knopje ...
En Vodafone wil me niet verder helpen dat de telefoon op te sturen en te laten repareren, iemand tips om om te laten wisselen ofzo ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op maandag 16 maart 2009 @ 11:00:
Er zijn minder zwarte toestellen in de roulatie, daarom hoor je hier ook minder over. Maar die hebben net zoveel problemen hoor.
ik hoor anders dat er veel meer zwarte dan zilveren worden verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmetje651 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:12:
hoppa de mijne (vodafone branded) is ook gescheurd, maar dan bij het power toggle knopje ...
En Vodafone wil me niet verder helpen dat de telefoon op te sturen en te laten repareren, iemand tips om om te laten wisselen ofzo ?
Heb je hem verzekerd? Want dan zullen ze wel moeten.
Ik heb mijn X1 last minute verzekerd nadat ik binnen 8 dagen al een gescheurd toestel had en een nieuwe kreeg. Bleek dus zaterdag dat mijn verkering er niet in stond. Gelukkig had ik wel zwart op wit staan dat ik een verzekering aangevraagd had, brief hebben ze me zelf bij KPN meegegeven. Bleek dus dat het administratief allemaal niet goed gegaan was. Gelukkig deden ze niet moeilijk en hebben ze mijn gegevens alsnog doorgestuurd.
Ik heb op het moment een haarscheurtje erin. En als het zich ontwikkelen gaat ren ik snel naar een reparatiecentrum van KPN waar je meteen een reparatie of nieuw toestel krijgt. Ik weet niet of je deze centra's bij Vodafone ook hebt en of ze ook op deze manier werken maar als ik jou was zou ik het zeker even navragen!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

OK, Xperia nummertje 3 is binnen (na 4 weken wachten). Dit keer is het een W49, ben benieuwd of deze eens een keer langer dan 2 maanden meegaat. M'n broek zakt intussen wel af van de service van SE, maar daarin zal ik ongetwijfeld niet de enige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej, ik heb het probleem ook. Ik heb een scheur bij mijn batterij, wat al helemaal doormidden is. en een scheurtje aan de zijkant in het zilvere randje. Ik heb mijn Xperia X1 vorige week donderdag laten opsturen door GSM-Fan naar Dynafix. Ik ben benieuwd wat ze ermee gaan doen en wanneer ik mijn toestel terug heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een week 44 toestel waarbij ik al eerder scheurtjes had waargenomen, deze waren niet noemenswaardig, maar 2 weken geleden wel, dus heb ik deze bij de T-Mobile shop laten opsturen.
Verder had ik ook een probleem met mij scherm wat niet altijd aan wilde.

Vorige week 14 Maart gebracht en 21 Maart was mijn toestel al weer gemaakt.

Nu heb ik een nieuwe kunststof achterkant en een nieuw scherm.
Ze zijn er alleen wat onzorgvuldig mee om gegaan bij het openmaken. In de chromen rand zit nu een soort van inkeping waar men met een schroevendraaier o.i.d. langs is gegaan om de achterkant er af te wippen 8)7

Verder zitten er rare vlekken tussen het touchscherm en het echte scherm lijkt het, alsof er vocht tussen zit. 8)7

Zit er over na te denken om hem weer terug te brengen, alhoewel hij het nu wel gewoon goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-07 18:36
tja het is maar waar je genoeg mee neemt het is maar een toestel van 470 euro ik zou en heb hem om die redenen terug gebracht toen dat mij gebeurde
en ik heb dus nu wel een nieuw toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik hem zo weer terug kreeg GooDy, dan had ik hem allang weer terug laten sturen hoor.. Maarja :P Ik heb trouwens mijn toestel nog steeds niet terug. Hij is opgestuurd op: 12-03-09. Ik ben benieuwd wanneer ik een smsje krijg van GSM-Fan dat ik hem kan ophalen.. 8-) . En of het een nieuw toestel is geworden of een nieuwe behuizing en hoe het is gemaakt! ;) Als ik hem op kan halen en kan zien wat ze ermee gedaan hebben dan horen jullie het wel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, terug brengen die handel!
Ze zouden hem moeten maken, niet maken en dan andere dingen beschadigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 12:56:
Ik heb nog een week 44 toestel waarbij ik al eerder scheurtjes had waargenomen, deze waren niet noemenswaardig, maar 2 weken geleden wel, dus heb ik deze bij de T-Mobile shop laten opsturen.
Verder had ik ook een probleem met mij scherm wat niet altijd aan wilde.

Vorige week 14 Maart gebracht en 21 Maart was mijn toestel al weer gemaakt.

Nu heb ik een nieuwe kunststof achterkant en een nieuw scherm.
Ze zijn er alleen wat onzorgvuldig mee om gegaan bij het openmaken. In de chromen rand zit nu een soort van inkeping waar men met een schroevendraaier o.i.d. langs is gegaan om de achterkant er af te wippen 8)7

Verder zitten er rare vlekken tussen het touchscherm en het echte scherm lijkt het, alsof er vocht tussen zit. 8)7

Zit er over na te denken om hem weer terug te brengen, alhoewel hij het nu wel gewoon goed doet.
Ironisch genoeg hebben ze bij mij ook zo de chromen rand vernaggeld. Gelukkig heb ik mijn X1 on site bij een service point laten repareren, en kon het dus direct aanwijzen. Schuld werd direct erkend en een nieuwe chromen rand werd besteld. Ondertussen is die ook vervangen en ziet mijn X1 er weer als nieuw uit.

Overigens, was mijn W44 X1 'gescheurd' toendertijd omdat ik hem van +/- 1,70m op een stenen buiten vloer liet vallen.... hij viel uit mijn jaszak toen ik de sleutel in het slot stak. Er was toen alleen maar een klein scheurtje zichtbaar van camera richting jack-plug en een opkomende haarscheur bij de volume rocker. Aangezien het toch gratis vervangen zou worden ben k daarmee naar het service point gegaan, 2 dagen later was het onderdeel binnen, en 45 minuten later was alles vervangen.

En ja, hij is verder ook wel degelijk vaker gevallen hoor.... en er is toen geen noemenswaardige schade aan gekomen. Er zijn dus ook wel degelijk goede toestellen uit 2008 te krijgen. Maar ik zou het idd niet accepteren dat de chromen rand niet gemaakt is. Ik zou een brief vragen waarin ze schuld erkennen, en dat je daarmee bij een service point kunt langsgaan. Dan wordt je telefoon tenminste direct gemaakt, zo was ik mijn toestel slechts 2x 45 minuten kwijt, en heeft het me 4€ parkeergeld gekost.... wat nota bene ook nog goedkoper is dan het opsturen via de post 8)7

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hieruit blijkt wel hoe lomp reparateurs omgaan met mobieltjes. Met grof geweld wordt alles verwijderd en de toestellen die terugkomen zijn vaak nog zwaarder beschadigd als ze waren bij het verzenden. Ongehoord vind ik dat, ze behandelen hun klanten als dummies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er niet bij toen hij opgehaald werd, maar dit weekend ben ik weer in de buurt van de T-Mobile shop dus dan ga ik denk ik maar weer even langs.

Dat stukje chromen rand is nog niet zo heel erg maar op het scherm lijkt het in de zon/ het licht alsof het scherm flink vies is terwijl dat niet zo is. Zit vocht/ruimte tussen scherm en bescherm/touch laag o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik dit helemaal hoor ben ik echt bang geworden dat ik mijn mobiel ook zo terug krijg met de rand kapot! :O Ik heb nog steeds niet mijn mobiel terug.. hij is inmiddels al 13 dagen weg ! :O Ik ben echt supper benieuwd hoe ze hem hebben gerepareert !! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels mijn Xperia een week in gebruik.. Gelukkig nog steeds geen scheuren, maar laten we vooral niet te vroeg juichen.

Wel vind ik dat mijn toestel er niet al te stevig uitziet. Aan de linkerkant zit een grotere afstand tussen de onder- en bovenkant dan aan de rechterkant. Als ik hem 'uitgeschoven' heb, ziet het er ook niet allemaal even sterk uit, beetje wiebelig... (excuses voor mijn jip- en janneketaal :D )

Ben ik de enige of zijn er meer die hier mee te maken hebben? Voor de rest functioneert ie prima, maar ben toch een beetje angstig als ik m'n telefoon gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn is intussen al drie keer gerepareerd, 1x voor scheuren, 1x voor een geluidsjackje dat niet snapte dat er geen headset meer in zat en 1x voor het 'oogje' dat de schermverlichting moet aanpassen. Dit laatste was ook al een secundair probleem bij de eerste 2x opsturen.

De laatste keer heeft vodafone (of dynafix) het 'gerepareerd' door een firmware update te doen naar de firmware die er al op zat. Beetje jammer, en vervolgens hebben die helden de schermverlichting ook nog hard ingesteld, zodat het bij het testen in de winkel gewoon goed leek.

Iemand anders problemen met de automatische schermverlicthing, en iemand ervaring met het beleid van Vodafone wanneer ze een probleem na 3x nog niet hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlin T
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 09:21
Hierbij ook even mijn ervaringen.

Ik had een zilveren X1 gekocht bij Algebeld.nl. Het was een toestel uit week 44 2008. Het vreemde was dat hij niet kon opladen als hij aanstond, wel als hij uitstond. Daarnaast had ik hem laten vallen en zaten er wat krasjes op. Ik had nog niet echt scheurtjes aan de bovenkant van de behuizing, maar de verf bladderde wel iets af.

Afijn, ik belde 0900-XPERIA en die gaven aan dat ik even langs een SE servicepunt moest. Dus ik naar The Phonehouse aan het Van heekplein in Enschede. Ik had hem dus niet daar gekocht, maar dat was geen probleem. Ze namen mijn toestel in en stuurden het op naar Dynafix. Het duurde wel 5 weken, maar toen kreeg ik de melding dat mijn X1 vernietigd was en dat ik voor 650 euro een ander toestel mocht uitzoeken. Omdat ik de X1 toch nog steeds verreweg de beste Windows Mobile telefoon op de markt vindt, heb ik voor de zwarte X1 gekozen en die heb ik nu drie weken in bezit zonder enig probleem. Prima service dus van The Phone House. Duurt even, maar dan heb je wel gelijk een zwarte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de 3de keer een scheur. Weer aan de rechterkant van de zilveren gedeelte...heb ook geen zin meer om er achteraan te gaan. Zolang ik die rot scheuren aan de achterkant niet heb kan ik hier wel mee leven. Ik wil wel voor de 3de keer aangeven dat Sony zich mag schamen voor het gebruik maken van zo'n materiaal en onvoldoende tijd besteden aan consumenten test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked_Wy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 22:56
Well, ik ben vandaag naar de Dynafix balie geweest van de Vodafone-store in Amsterdam (Wibautstraat, vlakbij Amstel Station) en heb een goed en aardig gesprek gehad met de man die daar werkt en hij zei dat hij de enige was die daar werkt (voor Dynafix) dus hij heeft al veel defecte X1's langs zien komen.

Hij vertelde mij dat Sony Ericsson het bouwmateriaal aan het modificeren (correct spelling?) is, dus dat ze aan het kijken zijn hoe de behuizing van de X1 beter/sterker/steviger gemaakt kan worden. Hij weet niet hoelang dit duurt voordat Sony Ericsson daadwerkelijk die nieuwe behuizing gaat toepassen.

Hij adviseerde mij om maar gewoon te wachten totdat alles gemodificeerd was, want als ik nu mijn behuizing vervang dat ik over 3 weken weer voor zijn balie sta :P

Maar als ik mij toch aan die scheuren erger vervangt hij het zonder probleem. Hij zei dat zelfs de meest beschadigde X1's nog onder garantie gerepareerd worden...

Hoping for the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-10-2023
Ik heb gister mijn zilvere X1 toch maar ingeleverd. Ik wilde dat eerst niet doen omdat ook ik wilde wachten tot er meer info vanuit SE was over bijvoorbeeld betere materialen of een mogelijkheid om je phone in te leveren voor een geheel ander SE model.... Maar het werd toch echt te erg...

Ik heb de phone vanf 8 november (was dus echt net uit) en het is een branded vodafone model. in het begin ging het goed, maar ik was er wel echt angstig voorzichtig mee. Heeft niet geholpen, want eind december begon de verf van de chromen rand een beetje af te bladderen (daar leek het tenminste op) bij de stylus. Dat vond ik nog niet zo erg. Een week later bleek dat het geen afbladderende verf was, maar dat er dus een stuk aan het uitvallen was (ongeveer een vierkante milimeter groot). Ik vond het nog niet genoeg reden om hem in te leveren.
Een paar weken later merkte ik naast dit stukje wat er uit lag dat op de grijze plastic laag direct naast dit gat dus hetzelfde aan het gebeuren was, en wel twee maal naast elkaar.
Toen ik dus vorige week ook nog eens een haarscheur zag van bovenaan het toestel tot aan de camera was de maat vol, en heb ik eerst een mail naar SE gestuurd over wat ze hieraan willen doen. Het enige antwoord dat ik heb terug gekregen is dat het een bekend probleem is en dat ik hem maar moet insturen voor reparatie.

Dus dat heb ik nu maar gedaan.

Ik weet trouwens wel dat ik dat maar 1 keer doe, en daarna ga ik gebruik maken van mijn rechtsbijstandsverzekering en laat ik een advocaat er naar kijken en een leuke brief er over schrijven ofzo. Wie weet, misschien levert het wat op.
En wie weet, misschien kunnen we ook eens een briefje naar Kassa er aan wagen....

trouwens...wel goede service van vodafone...ik heb geen verzekering, maar alsnog vroegen ze of ik een vervangend toestel nodig had terwijl deze gerepareerd werd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee dagen een X1 (zaterdag gekocht). Na thuiskomst viel mij op dat er een klein hoekje uit de chromen lijst weg is, of er mist gewoon een laagje verf. Verder zit er naast die plek een dunne lijn (links naast de rode circel op onderstaande foto, helaas niet zichtbaar). Het is niet echt duidelijk of dit een breuk is, het kan ook een lijn zijn waar "gegoten" delen samenkomen.

Kan iemand mij vertellen of hier inderdaad een dunne lijn hoort te zitten? Het is nauwelijks zichtbaar, alleen met verlichting uit een bepaalde hoek van bijv. een lamp.

Afbeeldingslocatie: http://c4dportal.com/tweakers/x1.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Nu online
Ook ik ben helaas de klos. Beschadigingen 1&2 zaten er al na een maand of zo op maar waren niet ernstig genoeg om het te laten repareren voor mijn gevoel (geen gekke dingen mee gedaan verder...). Na een tijdje paranoide het toestel dagelijks te inspecteren had ik er een goed gevoel bij...Tot afgelopen week bleek dat ook ik een scheur in mijn toestel heb (nummer 3 op de foto).

Eerst even bij Hi langsgelopen (met het idee goede service te krijgen). Er werd mij direct gevraagd of ik verzekerd was. Nee, dan kunnen we niet helpen. Belachelijke reactie natuurlijk maar ik had geen zin om in discussie te gaan met deze Hi 'meneer'. Viel me wel erg tegen. Hij wist ook helemaal van niets toen ik hem vertelde dat ik deze scheur al meerdere keren op internet ben tegengekomen en het dus een structureel probleem is.

Vandaag contact gezocht met X1 support. Ben benieuwd.
Afbeeldingslocatie: http://rovlo.tweakdsl.nl/X1/X1_Cracked1_Web.jpg
Afbeeldingslocatie: http://rovlo.tweakdsl.nl/X1/X1_Cracked2_Web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:07:
Sinds twee dagen een X1 (zaterdag gekocht). Na thuiskomst viel mij op dat er een klein hoekje uit de chromen lijst weg is, of er mist gewoon een laagje verf. Verder zit er naast die plek een dunne lijn (links naast de rode circel op onderstaande foto, helaas niet zichtbaar). Het is niet echt duidelijk of dit een breuk is, het kan ook een lijn zijn waar "gegoten" delen samenkomen.

Kan iemand mij vertellen of hier inderdaad een dunne lijn hoort te zitten? Het is nauwelijks zichtbaar, alleen met verlichting uit een bepaalde hoek van bijv. een lamp.
Lijkt verdacht veel op mijn eerste beschadiging. Hier zie je het iets beter met een andere lichtval. Op de eerste foto lijkt het wat meer op een blaasje.
Afbeeldingslocatie: http://rovlo.tweakdsl.nl/X1/X1_Cracked3_Web.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:07:

[afbeelding]
heb je hem 2e hands gekocht??
lijkt op slijtage dit hoort er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week gevraagd of er meer mensen zijn van wie de telefoon niet stevig lijkt te zijn. Ik heb hier geen reacties op gelezen, maar ben nog steeds erg benieuwd of er meer mensen zijn van wie de telefoon 'wiebelt' als ie uitgeschoven is. Ook als ie niet uitgeschoven is, kan het bovenste deel een eindje naar beneden gedrukt worden.

Ik vind dit behoorlijk hinderlijk, moet voor mijn idee extreem voorzichtig zijn als ik mijn telefoon gebruik.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Suus....je hoeft niet extra voorzichtig te zijn, dit is volledig normaal.... het toestel bestaat immers uit twee delen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RovloSQL schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:22:
[...]

Lijkt verdacht veel op mijn eerste beschadiging. Hier zie je het iets beter met een andere lichtval. Op de eerste foto lijkt het wat meer op een blaasje.
Bedankt voor de foto. Mede doordat die van jou op die plek ook problemen heeft heb ik toch maar besloten om terug te gaan naar de phonehouse. In Duitsland kan je blijkbaar binnen 2 dagen het toestel ruilen, dus dit heb ik op een nette manier kunnen oplossen. Ik krijg aanstaande zaterdag een nieuwe aangezien de verkoper geen xperia's meer had. Mijn eigen toestel mocht ik tot die tijd nog gewoon in gebruik nemen (alles ook zwart op wit incl handtekening en stempel, geen terugkrabbelen meer mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ha ik heb laatst een nieuw toestel mogen ontvangen na een 3 maanden reparatie wachttijd en nu kon ik mijn oude toestel ophalen bij de primafoon na 5 maanden in reparatie te zijn geweest
dit alles zonder problemen en heb al het 2e toestel doorverkocht voor een lekker zakcentje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
F*CK

En * GENETX heeft nu ook een scheurtje...

Ik dacht dat het echt om fout in elkaar gezette modellen ging aangezien ik al maanden geen enkel probleem heb. Toch heb ik sinds vandaag ook een klein scheurtje (die overigens nog niet helemaal doorloopt) dicht bij de stylus. Vanavond maar eens kijken hoe en wat. Heb 1 van de eerste lichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 09:28
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:04:
Ik heb vorige week gevraagd of er meer mensen zijn van wie de telefoon niet stevig lijkt te zijn. Ik heb hier geen reacties op gelezen, maar ben nog steeds erg benieuwd of er meer mensen zijn van wie de telefoon 'wiebelt' als ie uitgeschoven is. Ook als ie niet uitgeschoven is, kan het bovenste deel een eindje naar beneden gedrukt worden.

Ik vind dit behoorlijk hinderlijk, moet voor mijn idee extreem voorzichtig zijn als ik mijn telefoon gebruik.

Alvast bedankt!
Die speling zit er bij mij ook echter ervaar ik dat niet als hinderlijk.
Nu zou het kunnen zijn dat het bij jou om een echt probleem gaat en veel erger is.
Ik kan me niet voorstellen dat er helemaal geen speling in moet zitten met dit uitschuif systeem.
Ik zou geen risico willen lopen als ik jou was en zou dit door de shop waar je hem vandaan hebt laten bekijken.

btw: na 3 maandjes begint er nu bij mij een scheurtje te komen bij de stylus.
Heb hem wel ondertussen een paar keer behoorlijk laten stuiteren door mijn handigheid na wat gedronken te hebben echter na die keren was er nog niets aan de hand. Misschien is het wel de temperatuur die niet meehelpt?

Ook is mijn telefoon al een keer verdronken in bier doordat iemand dat liet stuiteren op tafel.
De flitser bleef toen branden en ik heb hem toen maar even uitgezet.
Vervolgens thuis in batterijloze toestand in warm water geheel uitgespoeld en 4 dagen op de CV laten bakken. De luchtvochtigheid is redelijk laag daar dus de telefoon droogt dan geheel uit was mijn theorie. Paar keer omdraaien en hoppa hij doet het weer als een X1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atomium schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:18:
[...]
Vervolgens thuis in batterijloze toestand in warm water geheel uitgespoeld en 4 dagen op de CV laten bakken.
:? Dat dat kan joh?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
Het resultaat mag er zijn hij doet het uitstekend.
Uiteraard had ik vrijwel geen keuze want er zat bier in mijn toestel. ;-(
Dat gaat uiteindelijk cristalyseren maar zorgt in opgedroogde toestand al voor kortsluiting(pikken).

Het is ook vrij onverstandig hem na een dag al weer aan te zetten na zo'n badje aangezien het best even tijd nodig heeft voor al het vocht om te "ontsnappen uit je toestel.
Nood breekt wet zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Laatst online: 12-09 20:18
@Atomium

En anders had je hem snel moeten verzekeren tegen water schade? :P

Mijn xperia ontwikkelt langzaam een scheur bij de stylus het is een uit w0209.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Atomium:

Ik snap inderdaad dat je bij een telefoon die uit twee delen bestaat, enige speling kan verwachten. Is het bij jou ook zo dat je het bovenste deel heen en weer kunt bewegen als je je telefoon uitgeschoven hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Day24
Ik heb mijn telefoon al weer terug. Zaterdag ingeleverd, dus maandag is hij verstuurd naar reparatie centrum, en vandaag, donderdag, heb ik hem weer opgehaald.

De hele behuizing van de achterkant is vervangen, inclusief chromen rand, en de software is geupdate. Ben erg tevreden, en hij is weer als nieuw. Nu hopen dat er niet weer een scheur in komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomium
Chaosstorm schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:21:
@Atomium

En anders had je hem snel moeten verzekeren tegen water schade? :P
lol idd
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:59:
@ Atomium:

Ik snap inderdaad dat je bij een telefoon die uit twee delen bestaat, enige speling kan verwachten. Is het bij jou ook zo dat je het bovenste deel heen en weer kunt bewegen als je je telefoon uitgeschoven hebt?
er zit in zo verre beweging in dat ik het toch meer speling moet noemen.
De speling is zeker niet meer dan 2mm in totaal en dan hou ik het nog max aan ook.
Ik concludeer hier toch een beetje uit dat je echt een probleem hebt.
Als je nog in de garantie zit (vermoedelijk) dan zou ik er werk van maken.
Of als dat mogelijk is een X1 er naast houden ter vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:00:
Voor de 3de keer een scheur. Weer aan de rechterkant van de zilveren gedeelte...heb ook geen zin meer om er achteraan te gaan. Zolang ik die rot scheuren aan de achterkant niet heb kan ik hier wel mee leven. Ik wil wel voor de 3de keer aangeven dat Sony zich mag schamen voor het gebruik maken van zo'n materiaal en onvoldoende tijd besteden aan consumenten test.
Vandaag erachter gekomen dat ik scheur heb bij de stylus en bij de camera die richting powerbutton loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLeeeet
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:25
Zo, na weken dit topic te hebben doorgelezen vond ik het wel eens tijd om zelf eens te posten met een vraag. Ik heb zo een twee weken geleden mijn Xperia X1 ingeleverd, aanstaande donderdag kan ik hem terug verwachten.

Het gaat om een W44 toestel met de 'gebruikelijke' symptonen; scheur bij de camera, aan de rechterkant miste de chrome laag een stuk en linksboven soort luchtbubbeltjes onder de lak die uiteindelijk in scheuren veranderde.

Ik hoop dat dit alles gerepareerd is als ik hem terugkrijg maar hierbij mijn vraag: wordt alleen de onderkant van het toestel vervangen of ook de bovenkant (kant van het scherm)? Ik had namelijk ook een erg los gevoel als ik de X1 uitschoof. Dit probleem heb ik aangekaart maar dit kon mij bij The Phonehouse niet verzekerd worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Dan ook maar even mijn bericht over T-mobile gegarandeerd, ook wel Pro-Assist genoemd.

Ik was dolblij met het feit dat mijn telefoon na 2,5 maand gebruik nog geen scheuren vertoonde, bovendien was ik sowieso tevreden met de telefoon. Op een gegeven moment merkte ik dat mensen met wie ik belde mij erg luid hoorden, vooral schreeuwerig. Ik dacht dat het aan de microfoon lag, wat bleek te kloppen, na een paar dagen bleek zelfs dat de hele microfoon er mee was opgehouden.

Na verscheidene dingen geprobeerd te hebben, om te kijken of het niet aan bepaalde instellingen of programma's lag dat mijn telefoon het niet deed, zoals een filmpje opnemen, een soft reset, hard reset, werd mij duidelijk dat het toch een probleem van de hardware was. Vervolgens besloot ik de telefoon terug te geven aan T-mobile, want wat heb ik aan een telefoon zonder een werkende microfoon?

Toen ben ik braaf op 17 februari naar de T-mobile shop gegaan om mijn telefoon terug te brengen. De verkoper vertelde mij dat dit een zaak was voor ProAssist, de verzekering van de telefoons bij T-mobile. Hij verzekerde mij dat ik een leentelefoon terug kreeg met gelijkwaardige specificaties en functies, bovendien wist hij me te vertellen dat ik binnen maximaal 10 werkdagen mijn telefoon gerepareerd terug zou krijgen, en als bleek dat reparatie onmogelijk was, zou ik een gloednieuw toestel krijgen.

Dus ik heb het nummer van ProAssist gebeld, en die hebben de telefoon keurig de volgende dag opgehaald. Echter bleek al dat de 'vervangende telefoon' totaal niet dezelfde functies en specificaties had als mijn Xperia X1. Maar ik heb het geaccepteerd, met in het achterhoofd dat ik het toestel binnen maximaal 10 werkdagen zou terug krijgen.

Na 2 weken en 1 dag ( 11 werkdagen) heb ik ProAssist gebeld om te vragen hoe het met mijn telefoon gesteld was. De callcenter-medewerkster vertelde mij dat de telefoon nog niet op de locatie van de reparatieservice was, en ze kon mij dus ook nog niet vertellen hoe het mijn telefoon was.

Goed, vervolgens heb ik een week later nog eens gebeld. De medewerkster vertelde mij dat de telefoon was geaccepteerd bij de reparatieservice en dat men het probleem aan het onderzoeken was. Ze vertelde mij dat ik volgende week nog maar eens terug moest bellen, dan zou wel duidelijk zijn wat het probleem was, en hoe lang het nog zou duren.

De week daarna heb ik weer het callcenter van ProAssist opgebeld. Wederom kreeg ik een vriendelijke telefoniste aan de telefoon, die voor mij nakeek wat de status van mijn toestel was. De reparatieservice had onderzocht dat de microfoon inderdaad defect was, en dat bovendien de speakers niet naar behoren functioneerden. Ze kon mijn niet vertellen hoe lang het nog zou duren voordat de telefoon naar mij teruggestuurd zou worden.

Na 6 weken (vorige week dinsdag) heb ik weer gebeld, wederom kreeg ik een vriendelijke telefoniste aan de telefoon, en wederom vroeg ik mij af hoe het met mijn telefoon was. De telefoniste vertelde mij dat de reparatieservice nog steeds wachtte op het onderdeel voor mijn telefoon, en dat niet duidelijk was hoe lang dit nog zou duren. Nadat ik vermeld had dat ik een verzekering had gekocht met de voorwaarden dat ik binnen maximaal 10 werkdagen mijn telefoon terug zou krijgen, en bovendien een passen vervangend toestel zou krijgen voor de te overbruggen periode, vertelde ze mij dat ze een mail naar de reparatieservice zou sturen met een verzoek om nadere informatie over mijn telefoon. Ze beloofde mij bovendien op zijn laatst vrijdag terug te bellen voor deze informatie.

Nadat ik vrijdagmiddag nog niet gebeld was, besloot ik vandaag maar weer eens te bellen. Ik kreeg een andere telefoniste aan de telefoon. Ze zag inderdaad dat een collega van haar een verzoek tot informatie had ingediend, en ze beloofde mij dat dezelfde telefoniste van vorige week mij binnen een uur zou terugbellen.

En warempel, voor het eerst sinds mijn contract houdt t-mobile/ProAssist zich aan de afspraken die ze maken. Ik werd teruggebeld. De telefoniste verontschuldigde zich keurig voor het vergeten van haar belofte, en wist mij te vertellen dat ze nog steeds wachtte op het onderdeel. Ik vertelde haar: 'Maar mevrouw, dat heb ik vorige week toch ook al gehoord? En 4 weken geleden toch ook al? Wat schiet ik daar verder mee op?' Ze vertelde mij dat ze een e-mail zou sturen met een vraag over hoelang het nog duurt voordat het onderdeel voor het toestel gearriveerd is.

Dus, na 5 gesprekken met ProAssist te hebben gehad, ben ik nog niks opgeschoten en ben ik mijn telefoon inmiddels al bijna 7 weken kwijt. Ondertussen betaal ik wel gewoon door voor een internet bundel van 10 euro p/maand en zit ik met een toestel dat niet eens internetten kan (een of andere goedkope nokia telefoon).
Bovendien ben ik het helemaal zat om als een bal tussen T-mobile en ProAssist te worden gespeeld.

Ik voel me opgelicht door T-mobile, en vind hun service bedroevend. Ik had de verzekering nooit afgesloten als ik had geweten dat het zo ontzettend lang zou duren. T-mobile geeft geen gehoor als ik hen bel en zegt dat het een zaak van ProAssist is. Waarop ik op mijn beurt zeg dat dit een probleem is dat onder de garantie valt, en niet onder een of andere verzekering.

[ Voor 3% gewijzigd door StanPC op 06-04-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
ik had een soortgelijk probleem met KPN Hi
werd van het kassie naar de muur gestuurd
ik kan je alleen maar aanraden om per aangetekende brief bij de klachten afdeling van T-mobile beklag te doen
ik ben na 14 weken zonder telefoon schadeloos gesteld en eindigde met 2 SE-X1 toestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
the boiler schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:21:
ik had een soortgelijk probleem met KPN Hi
werd van het kassie naar de muur gestuurd
ik kan je alleen maar aanraden om per aangetekende brief bij de klachten afdeling van T-mobile beklag te doen
ik ben na 14 weken zonder telefoon schadeloos gesteld en eindigde met 2 SE-X1 toestellen
Maarja wat heb je aan 2 xperia's als ze na 2 maand weer afbrokkelen ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hieruit blijkt maar weer dat de verzekeraars en providers gewoon boeven zijn, die alleen maar vriendelijk zijn en hard werken als je een abonnement afsluit of een mobieltje koopt en je daarna 1 of 2 jaar niet meer zien staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
En jahoor hier ook één.

Het betreft een W46 model en ontdekte net 2 scheuren, 1 vlakbij de microSD en 1 aan de overkant. Die aan de andere kant is ook al in de buitenkant gaan zitten.

Als ik hier zo de laatste paar post lees dan zie ik weinig in om hem terug te brengen maar ja een telefoon van een kleine €600,- met scheuren laten zitten is ook weer zo.....not done

Tevens zat er ook al een groene vlek rechtsboven in het scherm toen ik hem net kreeg. Was ik destijds ook mee terug gegaan maar kreeg fijn van Vodafone te horen.... We moeten hem terug sturen en kan wel 2 weken duren.... Voor een toestel van net 2 dagen oud :'(

Aangezien ik het alleen bij een donkere kleur zag als ik ook nog in een donkere omgeving bevond had ik hem maar weer mee terug genomen.

Voor de rest is het wel een fijn toestel alleen jammer van deze mankementen :X

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
En wederom ook hier eentje!

Toestel: W52 08

Scheurtje bij de Stylus, en volgens mij een beginnende scheur bij de camera. Ga er binnenkort maar eens mee naar de Hi shop.

Na verdere inspectie ook onder aan de behuizing een scheur ontdekt. Hier ga ik dus gewoon mee terug (Eerst Hi Shop, of gewoon gelijk naar The Phone House in Enschede ???)

Nou, ding ingeleverd. In de Hi Shop deden ze absoluut niet moeilijk, en er werd mij verteld dat er meer mensen waren met het probleem. Toestel is er met een paar weken wel weer!

[ Voor 53% gewijzigd door Jassy op 08-04-2009 18:31 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Chaosstorm schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:39:
[...]

Maarja wat heb je aan 2 xperia's als ze na 2 maand weer afbrokkelen ? :P
voorals nog geen scheuren in mijn nieuwe toestel uit 04-09
oude toestel verkocht voor een zakcentje
enne ik zit al weer een goeie 6 maanden in mijn abbo :D die 5 maanden overleeft ie wel hoop ik :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the boiler schreef op woensdag 08 april 2009 @ 21:08:
[...]

voorals nog geen scheuren in mijn nieuwe toestel uit 04-09
oude toestel verkocht voor een zakcentje
enne ik zit al weer een goeie 6 maanden in mijn abbo :D die 5 maanden overleeft ie wel hoop ik :+ :+
hoop het voor jou maar ben bang van niet. Heb het met 3 toestellen geprobeerd, toen afgehaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
hier is die ook stuk, scheur naast de stylus en de zijkant bij de batterij, een scheurtje bij de camera en een scheur in de chrome rand

tel is uit 08W46

op naar service point.. dat SE er nog niks aan doet om te erkennen dat ze een bud product gemaakt hebbben en op zijn minst de reparatie op orde zouden hebben ...... :( ... nooit meer SE voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:17
Boohoo

1 fabricagefout en je wil geen SE meer? Het toestel is gebouwd door HTC, dus je neemt ook nooit HTC meer?

Ik had 1 van de eerste X1's en ik heb geen scheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 16:26

The Legend

*Plop*

Hier ook een W44 zonder scheuren, wel beschadigingen door 'm te laten stuiteren op beton :X Zou je die plastic kapjes en chromenlijst ook kunnen laten vervangen tegen een vergoeding?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 09:18:
Boohoo

1 fabricagefout en je wil geen SE meer? Het toestel is gebouwd door HTC, dus je neemt ook nooit HTC meer?

Ik had 1 van de eerste X1's en ik heb geen scheuren.
tis meer de afhandeling van dan de fabricagefout ik lees hier 6 weken om je toestel te repareren en dan nog niet goed...., en klopt idd ik zal nooit een HTC toestel kopen de SE voelt nog het best aan uit de HTC range.

mijn toestel is niet 1 keer gevalen zit niet eens een krasje op het scherm zo zuinig ga ik er mee om ...

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 09-04-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Mr. Noodle schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:02:
[...]

tis meer de afhandeling van dan de fabricagefout ik lees hier 6 weken om je toestel te repareren en dan nog niet goed...., en klopt idd ik zal nooit een HTC toestel kopen de SE voelt nog het best aan uit de HTC range.

mijn toestel is niet 1 keer gevalen zit niet eens een krasje op het scherm zo zuinig ga ik er mee om ...
Tja.... dat je lang moet wachten is mischien niet helemaaal alleen de fout van S-E
Bedrijven als Dynafix hebben voor nederland de garantie afgekocht, als dit soort bedrijven te weinig onderdelen in voorraad houden.... Tja....

ik heb nu 3 nieuwe covers gehad om mijn X1, en ze zijn allemaal direct gemaakt waar ik bij heb gestaan...
Gewoon een afspraak maken bij een vodafone shop met dynafix reparatie balie, de oderdelen laten bestellen en vervolgens een tijdstip prikken wanneer jij je toestel kan laten fixen...
ff wachten of de stad in en naar een uurtje heb je hem weer helemaal heel op zak.

Mensen die toestelen op gaan sturen of in laten nemen zijn zelf ook nie helemaal handig bezig....
Heb al vaker dan eens aangeven in dit topic dat vodafone stores met dynafix balie ook toestelen voor KPN, T-Mobile en Telfort mogen repareren........
M.a.w. met een 5 dagen incl. de besteldtijd van het onderdeel ben je van het probleem af......

Het is je eigen keus..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RovloSQL
  • Nu online
Vandaag bij het KPN Business Center geweest en daar vertelde ze dat er eind april een nieuwe behuizing van SE uitkomt die de problemen zou moeten verhelpen. Ben benieuwd, klinkt goed in ieder geval! Volgende maand weer even bellen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 12:51
Ik heb mijn Xperia na dikke maand in beszit te hebben. 2 weken geleden naar Kpn Business Center gebracht Camera maakte niet goed foto's zat rode met groen gloed in de foto's. Hij is toen op gestuurd naar Teleplan en bij mijn status staat (Er is een vervangend exemplaar verstrekt). Krijg ik dan nieuwe of andere gerepareerde Xperia ? Dat zou ik dan wel vreemd vinden je koopt nieuw toestel en krijgt je ander gerepareerd toestel terug met andere IMEInr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
D.H.Gatsonides schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:06:
Ik heb mijn Xperia na dikke maand in beszit te hebben. 2 weken geleden naar Kpn Business Center gebracht Camera maakte niet goed foto's zat rode met groen gloed in de foto's. Hij is toen op gestuurd naar Teleplan en bij mijn status staat (Er is een vervangend exemplaar verstrekt). Krijg ik dan nieuwe of andere gerepareerde Xperia ? Dat zou ik dan wel vreemd vinden je koopt nieuw toestel en krijgt je ander gerepareerd toestel terug met andere IMEInr
Dat is wel de gebruikelijke gang van zaken hoor. Het gaat er tenslotte om dat jij een werkend, heel en goed functionerend toestel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

RovloSQL schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:45:
Vandaag bij het KPN Business Center geweest en daar vertelde ze dat er eind april een nieuwe behuizing van SE uitkomt die de problemen zou moeten verhelpen. Ben benieuwd, klinkt goed in ieder geval! Volgende maand weer even bellen dus!
Klinkt positief, vanwege wat reisplannen ga ik mijn telefoon niet eerder laten repareren dan mei, dus wie weet wordt hij dan wel meteen goed gefixed. Zou leuk zijn, vind het verder echt een toptoestel.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
DaSaN schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:12:
[...]

Dat is wel de gebruikelijke gang van zaken hoor. Het gaat er tenslotte om dat jij een werkend, heel en goed functionerend toestel hebt.
Oke dat snap ik maar dan ga je er vanuit dat je helemaal nieuwe krijgt en geen gerapareerde maar ja wie weet. Als het maar better gaat als met playstation 3 daar kreeg ook een andere voor vol met krassen in behuizing enz. (En als je dan zelf zuining bent op je spullen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Act-One schreef op donderdag 09 april 2009 @ 11:45:
[...]

Tja.... dat je lang moet wachten is mischien niet helemaaal alleen de fout van S-E
Bedrijven als Dynafix hebben voor nederland de garantie afgekocht, als dit soort bedrijven te weinig onderdelen in voorraad houden.... Tja....

ik heb nu 3 nieuwe covers gehad om mijn X1, en ze zijn allemaal direct gemaakt waar ik bij heb gestaan...
Gewoon een afspraak maken bij een vodafone shop met dynafix reparatie balie, de oderdelen laten bestellen en vervolgens een tijdstip prikken wanneer jij je toestel kan laten fixen...
ff wachten of de stad in en naar een uurtje heb je hem weer helemaal heel op zak.

Mensen die toestelen op gaan sturen of in laten nemen zijn zelf ook nie helemaal handig bezig....
Heb al vaker dan eens aangeven in dit topic dat vodafone stores met dynafix balie ook toestelen voor KPN, T-Mobile en Telfort mogen repareren........
M.a.w. met een 5 dagen incl. de besteldtijd van het onderdeel ben je van het probleem af......

Het is je eigen keus..........
Ook hier een scheur (wk 52 09) aan de zijkant bij de volumeknop, enige voordeel van de scheur is dat het klepje nu wel fatsoenlijk past aan de achterkant.. |:( .

Bedoel je met een afspraak maken dat je eerst langs de winkel moet gaan voor een afspraak? Of heb jij een telefoonnummer gevonden om een afspraak te maken? Zelf heb ik namelijk geen telefoonnummer kunnen vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 18:58:
[...]

Ook hier een scheur (wk 52 09) aan de zijkant bij de volumeknop, enige voordeel van de scheur is dat het klepje nu wel fatsoenlijk past aan de achterkant.. |:( .

Bedoel je met een afspraak maken dat je eerst langs de winkel moet gaan voor een afspraak? Of heb jij een telefoonnummer gevonden om een afspraak te maken? Zelf heb ik namelijk geen telefoonnummer kunnen vinden 8)7
Zoek zoek zoek en gij zult vinden.....

http://www.vodafone.nl/pr...en_wijzigen/verkooppunten zoeken op plaats en vodafone winkel..... adresgegevens + telefoonnummers.....

maar goed, als ik jou was zal ik eerst zelf langs een winkel gaan..... je gegevens laten noteren, back-cover laten bestellen en een afspraak maken om hem te laten wisselen.......

It's so easy.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 08:12
Ook hier twee kleine scheurtjes, hoewel ze aan de binnenkant van de batterijcover zitten. Aan de dunne kant zitten ze aan allebei de kanten. 't is er eentje van week 49 2008. Niet dat ik er mee zit, maar de bouwkwaliteit van het ding is wel ruk. Waar de pinnetjes van de batterijcover in de achterkant komen (onder de camera) is het ook helemaal omhoog gekomen en ook het deel waar het gaatje van de batterijcover naast zit aan de rechterkant van het toestel is verbogen/losgekomen van de voorkant van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 19:13
Hier ook een scheur tussen de batterij cover en de volume knop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Het probleem lijkt mij dus nu wel bekend.

Echter, hoe wordt het probleem meestal opgelost?

- Gerepareerd toestel
- Nieuw toestel
- Totaal ander toestel

Welk scenario hadden jullie bij welke schade?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

rico_fxp schreef op maandag 13 april 2009 @ 12:33:
Hier ook een scheur tussen de batterij cover en de volume knop :(
Hier dus ook, maar mijn toestel is niet nieuw en heb dus ook geen bon. Maakt SE hem dan ook?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Zo net ook helaas afscheid genomen van mij X1... kwam er gisterochtend achter dat het scherm niet meer deed. Dacht dat de accu leeg was, maar niet dus..

Hele dag dat ding laten liggen, deed gisteren het scherm weer plotseling. Toen deed het toetsenbord raar :s typte ik een B ging die alles opslaan.. toetste je een backspace in ging die een spatie neerzetten en dat soort dingen.

Voor de rest eigenlijk helemaal geen scheuren of afbladderende verf of iets.. nu maar hopen dat er niets ergens is :D want vond het een geweldig ding!

Grtz,

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem!

Na de telefoon volledig te resetten wil hij niet meer aan. Ervaringen/tips?
Moest er hier geen oplossing uit de bus vallen ga ik er gewoon mee naar de winkel, maar toch maar eens peilen achter een mogelijke gemakkelijkere oplossing.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:13:
Probleem!

Na de telefoon volledig te resetten wil hij niet meer aan. Ervaringen/tips?
Moest er hier geen oplossing uit de bus vallen ga ik er gewoon mee naar de winkel, maar toch maar eens peilen achter een mogelijke gemakkelijkere oplossing.

Groetjes
Ook al een soft-reset gedaan?
Was de batterij volledig opgeladen?
Anders zou ik hem eerst een tijdje aan de oplader hangen voordat je er mee terug gaat naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op woensdag 15 april 2009 @ 07:54:
[...]

Ook al een soft-reset gedaan?
Was de batterij volledig opgeladen?
Anders zou ik hem eerst een tijdje aan de oplader hangen voordat je er mee terug gaat naar de winkel.
Werkt ook niet, ik heb hem maar binnengestoken voor herstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Bij mij begint de verf aan de achterkant waar m'n stylus zit af te bladderen en de verf op de batterijklep gaat er ook af. (was zwart en word nu zilver) :(

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Act-One
Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:42:
Bij mij begint de verf aan de achterkant waar m'n stylus zit af te bladderen en de verf op de batterijklep gaat er ook af. (was zwart en word nu zilver) :(
In welke week is jou exemplaar geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewima
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
Heb in januari een t-mobile branded xperia gekocht, waar ik altijd buitengewoon voorzichtig mee ben omgegaan. Nu binnen een week tijd maar liefst drie scheuren in mijn toestel: Aan de achterkant bij de camera, aan de achterkant onder de volumeknop (loopt door in het witte plastic onder het batterijklepje) en in het midden van de chromen lijst is er door druk een stukje afgebroken. De hele rechter zijkant van mijn toestel lijkt nu wel bol te staan van de spanning.

Gisteren langs geweest bij de VF shop in Breda en hier met iemand van dynafix gesproken. Deze heeft nu een nieuwe achterkant en keyboard cover besteld, maar gaf aan dat het nog wel 2 of 3 weken kon duren eer deze binnen waren. Toch echt belachelijk voor zo een duur toestel. Contact gehad met t-mobile, en omruilen naar een ander type toestel kon wanneer deze 3x kapot zou gaan.. helaas is er (nog) geen enkel toestel wat én stevig is én precies biedt wat ik wil.

Nu zag ik zojuist dat aan de chromen lijst om het scherm van mijn toestel, aan de zijkanten, zowel links en rechts een soort grauwe plekken komen. Alsof hij op een paar milimeter helemaal dof is, terwijl het toestel onmogelijk gekrast zou kunnen zijn, laat staan zo erg. Meer mensen dit probleem, of beperken de meeste problemen zich tot de achter- en zijkant van het toestel?

Advienne que pourra..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirfie244
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:39
Ik heb net mijn tweede Xperia teruggestuurd. De eerste had een scheur naast de stylus houder, al in November vorig jaar (was hier op tweakers de eerste melder van dit probleem :P). Ik had destijds binnen 4 dagen een nieuwe gekregen van Hi.nl, deze heeft het lang uitgehouden. Tot er een paar weken geleden opeens een scheur naast de volumeknop zat en nu sinds deze week ook twee scheurtjes in het chroom gekleurde kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kunnen we niet beter een forum oprichten voor gebruikers zonder scheurprobleem, dan wordt het niet zo lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
En voor de 2e maal mijn tel weggebracht. Waarschijnlijk wordt er nu een nieuwe afgeleverd en gaat die meteen marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Net telefoontje gehad dat mijn X1 waterschade heeft en dus niet gerepareerd wordt door dynafix... lekker is dat, een phone van 650 euro die niet tegen een regenbui kan ofzo. Nu kan ik dus maandag mijn X1 ophalen waarvan het toetsenbord niet meer doet, maar goed dat er nog een touchscreen toetsenbord op zit. Dan moet ik het daar maar mee doen.

Ik ben denk ik de eerste die nu hoopt dat mijn xperia ook scheurtjes krijgt :P dan kan ik hem weer inleveren en misschien doen ze dan wel iets meer dan alleen de behuizing vervangen :D

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
NeoFoX schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:27:
Net telefoontje gehad dat mijn X1 waterschade heeft en dus niet gerepareerd wordt door dynafix... lekker is dat, een phone van 650 euro die niet tegen een regenbui kan ofzo. Nu kan ik dus maandag mijn X1 ophalen waarvan het toetsenbord niet meer doet, maar goed dat er nog een touchscreen toetsenbord op zit. Dan moet ik het daar maar mee doen.

Ik ben denk ik de eerste die nu hoopt dat mijn xperia ook scheurtjes krijgt :P dan kan ik hem weer inleveren en misschien doen ze dan wel iets meer dan alleen de behuizing vervangen :D
Reken er maar niet op. Toen ik met mijn X1 langs de Dynafix-balie bij Vodafone Breda ging werd mij verteld dat ze helemaal niets onder garantie repareren met dat bultje in het scherm (ook al is dat niet eens door mij veroorzaakt!). "Nee meneer, ook de behuizing wordt niet onder garantie vervangen zolang het beeldscherm beschadigd is."

Reken er maar op dat jouw X1 ook niet gerepareerd/vervangen wordt zodra er scheurtjes in de behuizing komen...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
Gisteren mijn Xperia terug op gehaald na reparatie! Heb de zelfde weer gekregen op status van Teleplan stond dat ik een vervangend exenplaar zou krijgen en ze konden geen defect vinden wat ik nogal vreemd vind! Heb hem weg gebracht omdat hij groen met rode gloed in de foto's heeft (hier paar foto's:) http://i40.photobucket.co...fokke-gerrit/DSC_0002.jpg
http://i40.photobucket.co...fokke-gerrit/DSC_0001.jpg

Weet niet of iemand dit ook heeft maar heb van meerderen gehoord dat dit niet zo hoord ook op xperia forum dus maandag maar weer heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
tja net in mijn tweede toestel een scheur ontdekt in het zilveren lijstje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Act-One schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:08:
[...]

In welke week is jou exemplaar geproduceerd?
08W52 dus....

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ka u thee.

Ik had al een tijdje last van afbladderende verf rondom de optische joystick maar daar heb ik me niet echt aan gestoord, de ondergrond is namelijk ook zwart en als alle verf eraf is is het gewoon mat ipv glanzend.
Echter nu zitten er ineens ook 2 scheurtjes links en rechts van de stylus. Morgen maar ff naar de plaatselijke vodafone winkel, kijken wat ze er aan denken te gaan doen.

zijn er eigenlijk gevallen bekend waarbij de haarscheurtjes echt verder scheuren waardoor je bijvoorbeeld je stylus kunt verliezen ofzo?

08W46 btw

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
D.H.Gatsonides schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:03:
Gisteren mijn Xperia terug op gehaald na reparatie! Heb de zelfde weer gekregen op status van Teleplan stond dat ik een vervangend exenplaar zou krijgen en ze konden geen defect vinden wat ik nogal vreemd vind! Heb hem weg gebracht omdat hij groen met rode gloed in de foto's heeft (hier paar foto's:)
Mischien kun je beter naar een winkel gaan met dynafix balie waar je het probleem direct kunt laten zien?
Wel apart dat ze helemaal niet naar je probleem hebben gekeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Het heeft dan een pokketijd geduurd, mijn mijn WK44 toestel heeft dan nu ook zijn eerste scheur in de behuizing, die onder het batterijklepje.

Afbeeldingslocatie: http://trephix.com/got/x1problemenTopic/jaopi32.jpg
even een schaamteloze rip uit de TS :P

Misschien toch maar niet zovaak moeten zeggen dat ik geen problemen had met mijn toestel :') Vanmiddag maar alvast de bon gaan zoeken

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
Ik ben naar kpn Repair en go geweest daar hebben ze er na gekeken maar die konden er niks aan doen daarom hadden ze hem op gestuurd maar bij teleplan zien ze geen defect. Het vreende is wel als ik buiten foto maakt is het perfect maar als ik binnen foto maak dan krijg ik die vreemde kleuren er in net of kan hij geen schaduw goed weer geven. Maaar heb de foon maand gebruikt toen 3 weken weg geweest als hem nu weer op sturen is de foon meer weg dan dat ik hem gebruikt heb! Maar zijn er meer die last hebben van zulke foto's ? EN zou het met software update misschien ook better worden heb nu momoenteel de nieuwste van de NL er op maar komt heb ik gehoord versie R3A in april nog uit maybe wordt het dan beter. Is er dan Dynafix balie in Friesland ?
Chaosstorm schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:46:
[...]

Mischien kun je beter naar een winkel gaan met dynafix balie waar je het probleem direct kunt laten zien?
Wel apart dat ze helemaal niet naar je probleem hebben gekeken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Valt er eigenlijk iets te beginnen als je de bon niet meer hebt? Mijn X1 heeft namelijk ook de scheur bij de volumeknop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
Snippertje schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:31:
Valt er eigenlijk iets te beginnen als je de bon niet meer hebt? Mijn X1 heeft namelijk ook de scheur bij de volumeknop...
Ik ben ook zonder bon gegaan.. ze kunnen zo zien via 'een nummer' van welke maand hij is. En aangezien de X1 nog geen jaar op de markt is, is het logisch dat er nog garantie opzit :)

Ps. ken je die reclame van dat kind met die speelgoed auto die ook geen bon heeft ;) eventueel een bankafschrift is voldoende.

[ Voor 11% gewijzigd door NeoFoX op 22-04-2009 09:17 ]

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the boiler
Imei nummer :D kun je geloof ik zo opvragen op je toestel iets van *20# of zo staat in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDijk
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb nu ongeveer twee maanden een X1 08W53.

Ik heb ook dezelfde problemen, maar bjikomend ook een software probleem(?). Na het openklappen van de telefoon loopt hij regelmatig vast en in de 2 maanden dat ik hem nu heb is hij 3x gereset uit zich zelf dus zodoende veel gegevens kwijtgeraakt op de telefoon zaten. Het touchscreen reageert ook niet echt geweldig sindsdien.

Is dit ook een vaker voorkomend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Laatst online: 12:40

Yucko

One clown to rule them all !

Je zou het scherm eens kunnen caliberen om te kijken op dat helpt.

Vandaag op de zaak mijn bon proberen te vinden, maar op een of andere manier is de bon nooit geboekt geworden. Sterker nog: ze hebben hem zelfs weggegooid |:(

Gelukkig kunnen we altijd nog terugvallen op de bankafschriften, maar mijn god ... hoe dom ben je dan? Ik bedoel, ze hebben altijd het origineel nodig om 't te kunnen boeken hier op de zaak. Geef dat ding dan terug als je er niets mee gaat doen. Dat gooi je toch niet zomaar weg :( Daarstraks toch maar even mijn ongenoegen geuit richting de boekhouding hier. Lutsers!

[ Voor 4% gewijzigd door Yucko op 22-04-2009 16:54 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat SE met een nieuwe behuizing komt deze maand nog? Heb namelijk een 2e scheurtje (onderaan het toestel precies middenin het dunne toestenbord gedeelte)
Ik wacht nog even met terug gaan mocht SE met wat nieuws komen...

Klopt het trouwens ook dat als ik naar een KPN repair center ga met scheurtjes dat ze het meteen maken of dat je meteen een nieuwe krijgtt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatsonides
Ze kunne hem daar maken als het onderdeel hebben en kunnen krijgen en anders wodt hij opgestuurd ga er maar niet vanuit als je nieuwe krijgt. Want die van mij was maand oud en probleem daar laten zien en wordt opgestuurd en daar konden ze het geen defect vinden ondanks in de winkel wel dat het niet klopte(dat staat hier ook ergens)
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:25:
Klopt het dat SE met een nieuwe behuizing komt deze maand nog? Heb namelijk een 2e scheurtje (onderaan het toestel precies middenin het dunne toestenbord gedeelte)
Ik wacht nog even met terug gaan mocht SE met wat nieuws komen...

Klopt het trouwens ook dat als ik naar een KPN repair center ga met scheurtjes dat ze het meteen maken of dat je meteen een nieuwe krijgtt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

NeoFoX schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:24:
[...]

Ik ben ook zonder bon gegaan.. ze kunnen zo zien via 'een nummer' van welke maand hij is. En aangezien de X1 nog geen jaar op de markt is, is het logisch dat er nog garantie opzit :)

Ps. ken je die reclame van dat kind met die speelgoed auto die ook geen bon heeft ;) eventueel een bankafschrift is voldoende.
Zelfs die heb ik niet, want ik heb hem tweedehands gekocht. Maar ga zaterdag wel even langs zo'n service point :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik kreeg vandaag te horen dat mijn X1 gerepareerd is en ik hem kan komen ophalen. Het wordt verdomme ook tijd ook, ik heb de opdracht een maand geleden al gegeven, en ik moest steeds zelf navragen. Dikke min voor de klantenservice bij Finntax imho.

Ik ben benieuwd naar de reparatie... als hij me niet bevalt, koop ik een ander toestel en kan die X1 me gestolen worden. Ik ben het beu.

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste