Dan ook maar even mijn bericht over T-mobile gegarandeerd, ook wel Pro-Assist genoemd.
Ik was dolblij met het feit dat mijn telefoon na 2,5 maand gebruik nog geen scheuren vertoonde, bovendien was ik sowieso tevreden met de telefoon. Op een gegeven moment merkte ik dat mensen met wie ik belde mij erg luid hoorden, vooral schreeuwerig. Ik dacht dat het aan de microfoon lag, wat bleek te kloppen, na een paar dagen bleek zelfs dat de hele microfoon er mee was opgehouden.
Na verscheidene dingen geprobeerd te hebben, om te kijken of het niet aan bepaalde instellingen of programma's lag dat mijn telefoon het niet deed, zoals een filmpje opnemen, een soft reset, hard reset, werd mij duidelijk dat het toch een probleem van de hardware was. Vervolgens besloot ik de telefoon terug te geven aan T-mobile, want wat heb ik aan een telefoon zonder een werkende microfoon?
Toen ben ik braaf op 17 februari naar de T-mobile shop gegaan om mijn telefoon terug te brengen. De verkoper vertelde mij dat dit een zaak was voor ProAssist, de verzekering van de telefoons bij T-mobile. Hij verzekerde mij dat ik een leentelefoon terug kreeg met gelijkwaardige specificaties en functies, bovendien wist hij me te vertellen dat ik binnen maximaal 10 werkdagen mijn telefoon gerepareerd terug zou krijgen, en als bleek dat reparatie onmogelijk was, zou ik een gloednieuw toestel krijgen.
Dus ik heb het nummer van ProAssist gebeld, en die hebben de telefoon keurig de volgende dag opgehaald. Echter bleek al dat de 'vervangende telefoon' totaal niet dezelfde functies en specificaties had als mijn Xperia X1. Maar ik heb het geaccepteerd, met in het achterhoofd dat ik het toestel binnen maximaal 10 werkdagen zou terug krijgen.
Na 2 weken en 1 dag ( 11 werkdagen) heb ik ProAssist gebeld om te vragen hoe het met mijn telefoon gesteld was. De callcenter-medewerkster vertelde mij dat de telefoon nog niet op de locatie van de reparatieservice was, en ze kon mij dus ook nog niet vertellen hoe het mijn telefoon was.
Goed, vervolgens heb ik een week later nog eens gebeld. De medewerkster vertelde mij dat de telefoon was geaccepteerd bij de reparatieservice en dat men het probleem aan het onderzoeken was. Ze vertelde mij dat ik volgende week nog maar eens terug moest bellen, dan zou wel duidelijk zijn wat het probleem was, en hoe lang het nog zou duren.
De week daarna heb ik weer het callcenter van ProAssist opgebeld. Wederom kreeg ik een vriendelijke telefoniste aan de telefoon, die voor mij nakeek wat de status van mijn toestel was. De reparatieservice had onderzocht dat de microfoon inderdaad defect was, en dat bovendien de speakers niet naar behoren functioneerden. Ze kon mijn niet vertellen hoe lang het nog zou duren voordat de telefoon naar mij teruggestuurd zou worden.
Na 6 weken (vorige week dinsdag) heb ik weer gebeld, wederom kreeg ik een vriendelijke telefoniste aan de telefoon, en wederom vroeg ik mij af hoe het met mijn telefoon was. De telefoniste vertelde mij dat de reparatieservice nog steeds wachtte op het onderdeel voor mijn telefoon, en dat niet duidelijk was hoe lang dit nog zou duren. Nadat ik vermeld had dat ik een verzekering had gekocht met de voorwaarden dat ik binnen maximaal 10 werkdagen mijn telefoon terug zou krijgen, en bovendien een passen vervangend toestel zou krijgen voor de te overbruggen periode, vertelde ze mij dat ze een mail naar de reparatieservice zou sturen met een verzoek om nadere informatie over mijn telefoon. Ze beloofde mij bovendien op zijn laatst vrijdag terug te bellen voor deze informatie.
Nadat ik vrijdagmiddag nog niet gebeld was, besloot ik vandaag maar weer eens te bellen. Ik kreeg een andere telefoniste aan de telefoon. Ze zag inderdaad dat een collega van haar een verzoek tot informatie had ingediend, en ze beloofde mij dat dezelfde telefoniste van vorige week mij binnen een uur zou terugbellen.
En warempel, voor het eerst sinds mijn contract houdt t-mobile/ProAssist zich aan de afspraken die ze maken. Ik werd teruggebeld. De telefoniste verontschuldigde zich keurig voor het vergeten van haar belofte, en wist mij te vertellen dat ze nog steeds wachtte op het onderdeel. Ik vertelde haar: 'Maar mevrouw, dat heb ik vorige week toch ook al gehoord? En 4 weken geleden toch ook al? Wat schiet ik daar verder mee op?' Ze vertelde mij dat ze een e-mail zou sturen met een vraag over hoelang het nog duurt voordat het onderdeel voor het toestel gearriveerd is.
Dus, na 5 gesprekken met ProAssist te hebben gehad, ben ik nog niks opgeschoten en ben ik mijn telefoon inmiddels al bijna 7 weken kwijt. Ondertussen betaal ik wel gewoon door voor een internet bundel van 10 euro p/maand en zit ik met een toestel dat niet eens internetten kan (een of andere goedkope nokia telefoon).
Bovendien ben ik het helemaal zat om als een bal tussen T-mobile en ProAssist te worden gespeeld.
Ik voel me opgelicht door T-mobile, en vind hun service bedroevend. Ik had de verzekering nooit afgesloten als ik had geweten dat het zo ontzettend lang zou duren. T-mobile geeft geen gehoor als ik hen bel en zegt dat het een zaak van ProAssist is. Waarop ik op mijn beurt zeg dat dit een probleem is dat onder de garantie valt, en niet onder een of andere verzekering.
[
Voor 3% gewijzigd door
StanPC op 06-04-2009 21:49
]