AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Anoniem: 403755
Ik heb geen MicroSD-card maar ik wil tog graag Android gebruiken. Kan iemand
de STARTUP.TXT zo wijzigen dat deze niet vanuit de SDcard maar de root van het mobiel zelf opstart?
of moet het per se via een SDcard
Ik raad echt aan om voor een eurotje of 3 een mircoSD te halen. 1gb is al genoeg.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik heb een Micro SDcard gekocht, + SDcard waar ik die in kan doen,
nu zit ik met het volgende probleem;
Ik wil een android build, waarvoor je 3 partitie's op de SDcard meot hebben, Fat32 / Ext2 / Linux swap.
Nu probeer ik deze met MiniTool Partition Manager te doen, (zoals op vele tutorials). Maar wanneer ik de partities heb aangemaakt, en op de "Apply" knop druk, komt er een laadscherm, en veranderen de partities weer als voorheen, (wat betekent , 1 FAT partitie). Is er iets wat ik hier fout doe ofzo? want ik kom er maar niet uit!
Ik heb dezelfde tutorial doorgelopen, maar ik ondervond geen enkel probleem.Anoniem: 403755 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:11:
Pff, wat een gedoe:P
Ik heb een Micro SDcard gekocht, + SDcard waar ik die in kan doen,
nu zit ik met het volgende probleem;
Ik wil een android build, waarvoor je 3 partitie's op de SDcard meot hebben, Fat32 / Ext2 / Linux swap.
Nu probeer ik deze met MiniTool Partition Manager te doen, (zoals op vele tutorials). Maar wanneer ik de partities heb aangemaakt, en op de "Apply" knop druk, komt er een laadscherm, en veranderen de partities weer als voorheen, (wat betekent , 1 FAT partitie). Is er iets wat ik hier fout doe ofzo? want ik kom er maar niet uit!
Gaf hij foutmeldingen? Krijg je dat schermpje met die verschillende progressie-balkjes?
Als niets lukt, kan je ook gebruik maken van FAT32 versies waarbij je geen partities hoeft te maken. Die zijn vaak vergelijkbaar goed.
Nee, ik kreeg geen foutmeldingen. En ja, ik kreeg het scherm met verschillende progressie-balkjes, maar deze verdeen vrijwel meteen. Ik heb nu de volgende rom geprobeerd, maar als ik mijn pincode in wil voeren, geeft hij aan dat deze niet klopt. (wat wel het geval is). Ik kan trouwen zo vaak als ik wil een foute pincode invoeren bij deze build, (ten minste, wat android fout vindXanderDrake schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:59:
[...]
Ik heb dezelfde tutorial doorgelopen, maar ik ondervond geen enkel probleem.
Gaf hij foutmeldingen? Krijg je dat schermpje met die verschillende progressie-balkjes?
Als niets lukt, kan je ook gebruik maken van FAT32 versies waarbij je geen partities hoeft te maken. Die zijn vaak vergelijkbaar goed.
[ROM][28 Mar 11][F1 Froyo 2.2.2 V3][FAT32][24.5FPS]
Dus , nu kan ik eigenlijk geen Android op mijn Xperia X1 zetten. En dat vind ik zwaar irritant, na al deze moeite
Dat formateren, kan je het misschien via een andere PC proberen of met een microSD-to-usb tooltje? Bij mij werkte het laatste het beste.
Ik moet wel zeggen dat er nog steeds een paar zware bugs in X1 Android zit. Nu werk Market weer niet meer bij mij...
Wie kan me op weg helpen? Het apparaat kwam in eerste instantie van KPN af als cadeau bij een abonnement maar verwisselde naar een nieuwe eigenaar, mij dus, en ik ging toen al vrij snel over naar Vodafone. Ik wil graag alles asap in orde hebben, hoe korter de foon weg is vanwege de scheurtjes, vage toetsenbord en dode touchknop, hoe beter!
[ Voor 8% gewijzigd door Jejking op 08-06-2011 01:16 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Die kwam ik inderdaad tegen in m'n zoektocht, alleen omdat ik een custom ROM heb neem ik aan dat ik de geflashte HardSPL (nodig voor custom meuk) terug moet zetten voor 1 (wereldwijde) originele (en zo ja, is dat degene die ik heb gezien op XDA?) en daarna aan de SEUS hangen. Meen me te herinneringen dat ie 't flashen van niet-fabrieks-ROMs niet zo leuk vindt zonder de originele bootloader dus dat zal ook wel andersom werkenPetervanakelyen schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 07:48:
Installeer gewoon de standaard WM6.1 ROM met de Sony Ericsson Updater? Als het niet lukt, zoek even naar een howto in dit topic, er zijn genoeg mensen die het hebben gedaan
Terugzetten naar origineel gaat inderdaad in omgekeerde volgorde als het flashen van een custom rom. Je flasht eerst de officiele update, en dan pluk je de originele SPL (0.52?) uit het HardSPL topic en flash je die terug.Jejking schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 01:50:
Ik ga er vanuit dat voor het verhaal wat ik hierboven heb afgedraaid, de Generic Netherlands R3AA007 Software Update van toepassing is na 't terugzetten van de stockspl?
Als je naar de bootloader opstart kan je checken welke SPL je hebt; in het HardSPL topic staat wel uitgelegd welke welke is. Volgens mij vind je daar dan ook je software-versie, maar ik moet bekennen dat ik ruim een jaar geleden voor het laatst een X1 geflasht heb, dus ik weet het niet meer precies.....
De originele was 0.72 als ik me niet vergis, de guides zijn ook binnen en gevonden, de backup draait zichzelf nu af. Bijna klaar mee en voor

En voor de rest hebben we een apart topic over scheuren en andere (bekende) problemen met de SE Xperia X1, namelijk Het Sony Ericsson Xperia X1 Scheuren / Problemen topic
[ Voor 73% gewijzigd door PaT op 05-07-2011 23:20 ]
Hij komt nu met de melding dat de hoofdaccu bijna leeg is. Alhoewel hij aan de lader zit en aangeeft dat hij bezig is met opladen blijft de accu leeg en status op rood.
Als ik de telefoon aanzet vanuit de manager gaat het scherm even uit en dan weer aan en staat de telefoon automatisch weer uit.
Verder heb ik ook scheurtjes en een fijn toetsenbord wat linksonder slecht werkt en meestal 2 spaties en letters geeft.
dat is het slechtste toestel ooit wat ik gehad heb, zelfs m'n lompe mda pro met firmware van xda pro werkte nog beter
[ Voor 26% gewijzigd door Viper® op 05-07-2011 15:33 ]
Wat ik gedaan heb:
- Ik heb geprobeerd om het telefoonnummer van de SMS centrale van Vodafone te controleren via Start -> Instellingen -> Telefoon -> Services -> Voicemail en SMS-berichten -> Instellingen ophalen, maar dat lukt niet. Er verschijnt dan een melding 'Netwerkfout. Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw'.
- Ik heb de SIM-kaart van mijn vrouw geprobeerd (zij zit bij T-Mobile; mijn Vodafone Xperia is niet gesimlockt), maar ook zonder succes.
- Ik heb zelfs met regedit d.m.v. trial & error het nummer van de SMS centrale ergens in het register neergeplempt, maar zonder succes.
- Ik heb het toestel uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd met de laatste software van de Sony Ericsson website. Zonder succes.
Edit: voor de duidelijkheid: het gaat om een Windows Mobile 6.1 toestel (ja ja, ik weet het: da's heel oud)
[ Voor 4% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 04-11-2012 10:55 ]
Echter wil ik hem terug naar fabireks rom of de christian nl rom hebben de engelse rom die er nu op zit werkt niet lekker en happert met open en sluiten van het keyboard al.
als ier iemand is de die rom files nog heeft hoor ik het graag .
Wayback mashine heb ik al geprobeerd om de chritian nl rom downloads opnieuw op te vragen maar die heeft ze niet gecached
Er zijn veel modernere smartphone toestellen met toetsenborden, waarom kijk je daar niet naar?