Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

XanderDrake

Build the future!

Hah, grappig dat het hier nu over gaat. Ik zat net te kijken in het inruilsysteem van Smarphoneshop.nl, en daar kan je je werkende Xperia X1 inleveren voor €67 bonuskorting :) Vind ik netjes. Denk niet dat ik er nog meer voor zou krijgen op marktplaats (redelijk veel krassen, toetsen haperen maar werken nog wel).

Punt is wel dat ik de originele ROM er op moet zetten. Naja... Moet dan maar...

Ik ben trouwens X1 helemaal moe. Al mn vrienden hebben supersnelle Galaxy S's, 3GS's, of Desires en ik zit uren te wachten op het laden van websites of Google maps...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:29

Dutch_guy

WYSIWYG

Ben gestopt met de X1 ergernis. Toetsenbord is 1 grote ellende en de laatste tijd constant geen verbinding kunnen maken. Voor iedere keer bellen een soft-reset uitvoeren is niet cool.

Ben nu terug naar m'n Samsung i600 en kan eindelijk weer normaal bellen. Best een belangrijke functie van een telefoon.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Misschienw el de meest stomme vraag ooit.

Mijn dochter heeft een X1 en die si er blij mee. Ze wil er dus muziek opgooien (en nee, dat mag ze niet door het micro-sd kaartje eruit te halen) dus ze sluit hem met de USB aan op de computer. Ding blijkt hem niet te herkennen.
Geen probleem denk je dan, ik gooi de bijbehorende CD erin, staan toch drivers op.
Ja, enkel voor Vista en hoger. En zij draait dus XP.

Ik googlen, ik denk die vind ik zo. Niet dus, ze zijn allemaal voor Vista.
Iemand bekend met drivers voor XP?
Ik ben een beetje huiverig om dat update service ding van Sony zelf erover heen te laten lopen, er staat nl. een bootrom op van XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Het ding is plug en play, je hebt geen drivers nodig.
Waarom zou ze niet de sd kaart eruit mogen halen?

Misschien even naar 'Programma's>Instellingen>Verbindingen>USB aan pc' gaan (kan ook op een iets andere plek zitten, afhankelijk van welke panel aan staat) en daar 'Diskdrive' selecteren. Daarmee komt de SD kaart gewoon als externe schijf bij 'Deze computer'.
Je kunt ook Active Sync selecteren en dan staat die ergens bij mobiele apparaten bij 'Deze computer' (o.i.d.). Dat werkt alleen wel langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
gevonden toen ik hem nogmaals aansloot.

Dat gekke ding gaat eerst vragen hoe contact te maken en hij stond op activesync en dat staat er hier nergens op. En dat komt er ook nergens op.
Ik kon hem ook aanmelden als USB-drive en dan was hij zo gevonden.
Ik had gewoon dat bericht eerder niet gezien omdat dit maar een paar seconden op die GSM bleef staan.

Afijn, hij doet het precies zoals ik het wil ; geen activesyn en kaartje er niet uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Eerder zei ik nog dat ik helemaal klaar was met mijn X1, daar kom ik nu even op terug. En wel om de volgende reden:

Over een tijdje ga ik stage lopen in Berlijn, en daardoor heb ik besloten totdat ik terug ben geen nieuwe zware smartphone te kopen. Ik kan beter een goedkoop sim only abbotje regelen om mijn 06 actief te houden en voor als ik tussendoor terug kom.

Dus om toch maar voor wat nieuws te kiezen, heb ik XAndroid op mn X1 gezet. Ze zijn nu al een tijd bezig met het porten van Android op de X1 en andere HTC toestellen van die generatie, en door continue kleine updates in te stoppen zijn ze ondertussen een heel eind.

Sterker nog, ze zijn bijna klaar! Ondertussen kan android ongeveer een dag met een acculading werken, is soepel en stabiel, vrijwel alle apps werken, GPS, Wifi, 3.5G, Bluetooth, werken ondertussen ook. Er kunnen nog wel bugs tussen zitten (ik heb problemen met mn normale headset) maar heel lang zal het niet meer duren voor we een functionele versie hebben!

Ik kan het aanraden voor iedereen die zn X1 moe is, tijd voor een tweede leven :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:03

gwystyl

Beugeltje dan maar?

XanderDrake schreef op woensdag 03 november 2010 @ 14:51:
Eerder zei ik nog dat ik helemaal klaar was met mijn X1, daar kom ik nu even op terug. En wel om de volgende reden:

Over een tijdje ga ik stage lopen in Berlijn, en daardoor heb ik besloten totdat ik terug ben geen nieuwe zware smartphone te kopen. Ik kan beter een goedkoop sim only abbotje regelen om mijn 06 actief te houden en voor als ik tussendoor terug kom.

Dus om toch maar voor wat nieuws te kiezen, heb ik XAndroid op mn X1 gezet. Ze zijn nu al een tijd bezig met het porten van Android op de X1 en andere HTC toestellen van die generatie, en door continue kleine updates in te stoppen zijn ze ondertussen een heel eind.

Sterker nog, ze zijn bijna klaar! Ondertussen kan android ongeveer een dag met een acculading werken, is soepel en stabiel, vrijwel alle apps werken, GPS, Wifi, 3.5G, Bluetooth, werken ondertussen ook. Er kunnen nog wel bugs tussen zitten (ik heb problemen met mn normale headset) maar heel lang zal het niet meer duren voor we een functionele versie hebben!

Ik kan het aanraden voor iedereen die zn X1 moe is, tijd voor een tweede leven :)
Leuk nieuws.... toen ik mijn X1 vorig jaar aan de kant legde waren ze nog druk bezig met allerlei drivers voor Android 1.5. Mooi om te horen dat het inmiddels vrij goed werkt. Welke versie van Android is de basis nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

gwystyl schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:45:
Leuk nieuws.... toen ik mijn X1 vorig jaar aan de kant legde waren ze nog druk bezig met allerlei drivers voor Android 1.5. Mooi om te horen dat het inmiddels vrij goed werkt. Welke versie van Android is de basis nu?
Ik denk dat ze nu met froyo bezig zijn. Er zijn iig alpha releases voor versie 2.2.1 en de hotste versie is Cyanomod 6.0 en die is volgens mij 2.2.

Die op mijn X1 is op zn mist 2.1 want anders kan ik niet verklaren dat hij zo soepel draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:45
Ik heb de laatste tijd last dat mijn xperia zelf van tijd veranderd zonder dat ik de telefoon ook maar aanraak!
Zo gaat die best vaak naar tijdzone GMT Casablanca, terwijl die altijd op GMT+1 Amsterdam staat.
Laatst is die s'nachts 2 uur terug gegaan zonder dat ik hem heb aangezet of iets verdanderd heb.

Is hier een oplossing voor of is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:10

psy

Ik heb nu een iPhone 4 als vervanging voor mijn X1...
Groot verschil, maar gebruik de X1 wel nog als thetering device (kan Iphone niet) en Tomtom (daar was/is de X1 perfect in).

Nu lees ik dat van Android....geweldig hoor hahahahaha dat dat kan!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Nog steeds met X1 in bezit.

Even paar punten:
Met oude ROM die beetje "vol" is heb ik soms problemen. HSPDA wil niet goed, vertraging in sms ontvangen, iets sloom.

Sinds kort heb ik X1 vernieuwd met nieuwste stock ROM via SE upgrade tool. Nu werkt alles al veel vlotter, HSPDA of 3G zijn wel weer mogelijk en sms ontvangen gaat vlot.

Je kan dus op je oude X1 overwegen nieuwe ROM erop te doen, die sommige problemen verhelpen.

Mijn abonnement loopt bijna af, dus ik kan straks nieuwe foon uitzoeken. Dat zal wellicht Desire Z worden, als waardige vervanger op X1. Maar het is Android en ik heb nog betaalde WM programma's, dus X1 blijft in mijn bezit.

Ik bel niet veel met X1 en zit altijd in de opberghoes. X1 is bijna nog "nieuw", bijna geen krassen, geen scheurtjes en er zit nog steeds protector op dat bij de verpakking zit (de fabrieks-protector), alleen lipje is afgesneden. Wel lichte drukpunt op scherm, zodat bij zwart scherm een vaag groene vlek heeft - maar dat is mijn fout doordat opberghoes aan ene kant metalen punt heeft en die is tegenaan gedrukt. Tijdens gebruik merk je haast niks van groene vlekje, alles is prima te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-01-2024
Beste leden,,

Dit is mijn eerste post en mijn excusses als ik dit topic fout neerzet.
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een frustratie probleem en dat is het volgende:

Ik heb van een vriend zijn Xperia gekregen wm 6.5.
Dit omdat die van mij stuk is wm6.1.
Alleen als ik deze opstart zie ik iets van HTCPEDIA.COM staan.
ik heb gezocht op internet maar ik raak de weg kwijt.

Als ik de experia aansluit via USB dan staat er bij deze computer het volgende: XDA Touch-IT Xperience
Als ik dit bij google intype dan geeft het aan dat het een touchsoftware is.
Ook heb ik iets van Touchflo 3D erop staan.

Dit heb ik uit kunnen vinken bij settings-->today-->Items dat naar Windows kunnen zetten.
Alleen nu is mijn hele scherm naar zn grootje.

Mijn vragen zijn nu:
Wat is die XDA Touch-IT Xperience en kan ik dat eraf halen?
Ook krijg ik zeker problemen met de interface van wm6.5, ik kan geen goede tutorial vinden om mijn experia terug te zetten naar de 6.1 versie.
Deze vindt ik tientalle male beter.

Wat ik dus eigenlijk wil in het kort ;-)
Mijn experia helemaal schoon geen gezeik erop en gewoon een schone instal van wm6.1.

Zijn er hier mensen die mij uit deze brand kunne helpen?

Met vriendelijke groet,
Steven

ik heb je bericht verplaatst naar het SE X1 topic, hier zijn wellicht mensen die je kunnen helpen met je probleem. Lees overigens ook de Topic Start eens door, misschien dat je dan ook al een kant de goede richting in wordt geholpen. Overigens is het niet toegestaan op GoT informatie te geven over custom winmo rom's.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 16-11-2010 02:18 . Reden: verplaatst naar het juist topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

StevenT1987 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:40:
Beste leden,,

Dit is mijn eerste post en mijn excusses als ik dit topic fout neerzet.
Zoals de titel al aangeeft zit ik met een frustratie probleem en dat is het volgende:

Ik heb van een vriend zijn Xperia gekregen wm 6.5.
Dit omdat die van mij stuk is wm6.1.
Alleen als ik deze opstart zie ik iets van HTCPEDIA.COM staan.
ik heb gezocht op internet maar ik raak de weg kwijt.

Als ik de experia aansluit via USB dan staat er bij deze computer het volgende: XDA Touch-IT Xperience
Als ik dit bij google intype dan geeft het aan dat het een touchsoftware is.
Ook heb ik iets van Touchflo 3D erop staan.

Dit heb ik uit kunnen vinken bij settings-->today-->Items dat naar Windows kunnen zetten.
Alleen nu is mijn hele scherm naar zn grootje.

Mijn vragen zijn nu:
Ook krijg ik zeker problemen met de interface van wm6.5, ik kan geen goede tutorial vinden om mijn experia terug te zetten naar de 6.1 versie.

Wat ik dus eigenlijk wil in het kort ;-)
Mijn experia helemaal schoon geen gezeik erop en gewoon een schone instal van wm6.1.

Zijn er hier mensen die mij uit deze brand kunne helpen?

Met vriendelijke groet,
Steven

[mbr] ik heb je bericht verplaatst naar het SE X1 topic, hier zijn wellicht mensen die je kunnen helpen met je probleem. Lees overigens ook de Topic Start eens door, misschien dat je dan ook al een kant de goede richting in wordt geholpen. Overigens is het niet toegestaan op GoT informatie te geven over custom winmo rom's. [/]
Ik geloof niet dat ik helemaal begrijp wat je bedoelt, maar Touch-IT is een rom waarbij HTC sense van de HTC HD is aangepast om te kunnen werken op de Xperia. Als je een schone 6.1 wil, kan je het best een originele firmware opzoeken (bijvoorbeeld bij je provider, of in de rom library op xda-developers), en die flashen. Hoe dat precies moet, moet je met een beetje googlen wel kunnen vinden. Die HTCpedia die je tegenkomt is ook een site waar custom roms staan. Itje, de maker van de Touch-IT roms, is op een gegeven moment van XDA-developers naar htcpedia gegaan. Op beide sites kom je dus roms van hem tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

StevenT1987 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:40:
Mijn vragen zijn nu:
Het punt is, een rom is een rom, nieuw of oud, costum of normaal. Je zou een tutorial voor een nieuwe/costum rom kunnen gebruiken en vervolgens de images vervangen door de images van normal roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

XanderDrake schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:56:
[...]

Het punt is, een rom is een rom, nieuw of oud, costum of normaal. Je zou een tutorial voor een nieuwe/costum rom kunnen gebruiken en vervolgens de images vervangen door de images van normal roms.
De officiele roms zijn vaak nog makkelijker toe te passen, omdat dit één uitvoerbaar bestand is. Custom roms worden op verschillende manieren aangeboden. Volgens mij is het gewoon een kwestie van een originele rom te pakken zien te krijgen van jouw provider, je xperia verbinden via de usb-kabel (activesync/wmdc instellen als gast) en dan de .exe uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Hmmm okay, gwystyl je begreep ondanks dat je zei dat je dat niet deed wel mijn probleem.
Ik ga nu dus even zoeken naar een wm6.1 versie.

Met zoeken naar roms kom ik ook steeds hard SPL tegen :s
Of ik zoek niet goed want kan geen duidelijke uitleg vinden....

Jullie hebben het over provider, bedoelen jullie daar dan bv vodafone mee?

StevenT

Edit:

Ik heb een en ander gevonden maar hoopte dat het net zo makkelijk was als een pc installeren :(

http://www.modaco.com/con...om/308424/rom-dutch-lite/ op deze site vond ik een uitleg over hoe te flashen.

Ik heb 2 bestanden gedownload:
SonyEricsson_X1i_firmware_GENERIC_NL_R3AA007.part1
SonyEricsson_X1i_firmware_GENERIC_NL_R3AA007.part2

Daar is vervolgens dit bestand uitgekomen:
APP_SW_X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_KOV_R3AA007 en dat is een IMAGE-bestand.

Ik merk wel dat dit echt niet easy is voor mij.
En een Nederlandse uitleg kan ik ook nergens vinden.
Las wel dat windows7 weer anders is om te flashen dan bv een xp.

[ Voor 70% gewijzigd door StevenT1987 op 16-11-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

StevenT1987 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 17:00:
Hmmm okay, gwystyl je begreep ondanks dat je zei dat je dat niet deed wel mijn probleem.
Ik ga nu dus even zoeken naar een wm6.1 versie.
Mooi :)
Met zoeken naar roms kom ik ook steeds hard SPL tegen :s
Of ik zoek niet goed want kan geen duidelijke uitleg vinden....
Hard SPL heb je alleen nodig als je custom roms wilt flashen, als het goed is niet als je een officiele rom wilt flashen.
Jullie hebben het over provider, bedoelen jullie daar dan bv vodafone mee?
klopt. T-Mobile maakt bijvoorbeeld roze menu's (:X), andere providers kunnen andere aanpassingen aan de standaard windows mobile gemaakt hebben. Je kan ook een algemene rom downloaden, die bevat alleen windows mobile. Het kan dan zijn dat je bijvoorbeeld nog internetinstellingen of de sms centrale handmatig moet invoeren. Een handig programmaatje voor internetinstellingen is HTC connection setup. Ik weet alleen niet of die het doet zonder HTC Sense. Als dat niet werkt moet je de instellingen op de website van je provider terug kunnen vinden.
Voorbeeldje van branded (aangepast door provider) rom:
T-Mobile Netherlands R3AA013 Software Update
Vodafone Netherlands R3AA013 Software Update

Voorbeeld van generieke update:
Generic Netherlands R3AA007 Software Update (die heb je volgens mij gedownload)

R3 houdt in dat het de derde updateronde is
StevenT

Edit:

Ik heb een en ander gevonden maar hoopte dat het net zo makkelijk was als een pc installeren :(

http://www.modaco.com/con...om/308424/rom-dutch-lite/ op deze site vond ik een uitleg over hoe te flashen.

Ik heb 2 bestanden gedownload:
SonyEricsson_X1i_firmware_GENERIC_NL_R3AA007.part1
SonyEricsson_X1i_firmware_GENERIC_NL_R3AA007.part2

Daar is vervolgens dit bestand uitgekomen:
APP_SW_X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_KOV_R3AA007 en dat is een IMAGE-bestand.
Probeer eens .exe achter die .image te zetten. Het is al een hele tijd geleden voor mij, maar er was een makkelijke manier om een .image bestand te flashen.
edit: .exe erachter zetten werkt niet.

Grove vertaling van een guide om de X1 te flashen via de Micro-SD methode:
0. Je xperia moet voorzien zijn van Hard-SPL (aangezien er nu 6.5 op staat, zal dat wel zo zijn)
1. Je moet het bestand hernoemen naar kovsimg.nbh,
2. Zet kovsimg.nbh in de root van je sd-kaart zetten
3. Start de bootloader mode door de xperia volledig uit te zetten, dan volume down en power knoppen vasthouden.
4. Als het goed is herkent hij kovsimg.nbh als update. Druk op de belknop om het flashen te starten

p.s. als dit niet gelijk werkt, probeer dan Kovsimg.nbh (met hoofdletter K). Het kan zijn dat het case sensitive is. Even zoeken in dit topic naar kovsimg levert bovenstaande in andere bewoordingen op.
Ik merk wel dat dit echt niet easy is voor mij.
En een Nederlandse uitleg kan ik ook nergens vinden.
Las wel dat windows7 weer anders is om te flashen dan bv een xp.
Windows 7 is in zoverre anders dat je (net als onder Vista) geen ActiveSync hebt, maar Windows Mobile Device Center. Als je die nog niet hebt, verbind je je xperia met een USB kabel met de computer en draai Windows Update. Als het goed is wordt hij dan geïnstalleerd.

Ik bedacht me net dat SonyEricsson ook een officieel updateprogramma heeft uitgebracht: SEUS (SonyEricsson Update Service). Hiermee kan je misschien nog wel makkelijker updaten. Als het niet gelijk duidelijk wordt, is hier een (Engelstalige) handleiding voor SEUS te vinden

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 16-11-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Vandaag na het ontvangen van mijn Xperia een officiele upgrade gedaan met de tool van Sony Ericsson. Tool verwijderd en HardSPL proberen te flashen, maar dat ging niet. Blijkt dat die Sony Ericsson-tool dus werkelijk alle mogelijke drivers ligt te vervangen (tot zelfs de USB Root Hubs toe) om te werken en niet de moeite doet ook maar één van de vervangen drivers terug te zetten na het verwijderen.

Eerst dus in apparaatbeheer de drivers van de USB Root Hub moeten terugdraaien naar een niet-SE versie, de verborgen (niet aangesloten) apparaten moeten verwijderen door een extra omgevingsvariabele toe te voegen, een driver-update gedaan van Intel om de laatste USB-drivers terug te krijgen en dan een herinstallatie van ActiveSync om de boel compleet te maken.

Heeft er overigens iemand een ROM gevonden die aan deze eisen voldoet?

- Enkel Titanium (geen Sense, geen Panes, geen zooi).
- Normale WM6.5-icons (geen aangepaste icoontjes).
- Zo weinig mogelijk applicaties (geen applicaties dus , hoe meer verwijderd hoe liever)

Een "pure" WM6.5 dus eigenlijk, maar wel met de start-knop onderaan. Dat zou echt ideaal zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-11-2010 23:14 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Hmmmm okay, helaas kan ik alleen steeds in de avond antwoord daarom duurt het wat langer.

Ik heb net het bestand herbenoemd naar kovsimg.nbh en via de volume down en aanknop in een vaag kleurig scherm terecht gekomen.
KOVS110 kreeg ik direct te zien en vervolgens loading en daarna NO IMAGE FOUND.

Vervolgens kwam ik op een scherm terecht met het volgende:

KOVS110
SPL-0.72.01 iNex
MicroP1-787
MicroP2-707

Maar geen andere veranderingen dus.
Wat gaat er fout en wat moet ik nog doen?
Moet ik toch die seus gebruiken?

groet, Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

StevenT1987 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:34:
Hmmmm okay, helaas kan ik alleen steeds in de avond antwoord daarom duurt het wat langer.

Ik heb net het bestand herbenoemd naar kovsimg.nbh en via de volume down en aanknop in een vaag kleurig scherm terecht gekomen.
KOVS110 kreeg ik direct te zien en vervolgens loading en daarna NO IMAGE FOUND.
Dat is de bootloader mode, dus dat is goed.
Vervolgens kwam ik op een scherm terecht met het volgende:

KOVS110
SPL-0.72.01 iNex
Die 0.72 houdt in dat er al HardSPL op je toestel staat, dus het zou mogelijk moeten zijn om op deze manier te flashen. Heb je zowel Kovsimg.nbh als kovsimg.nbh geprobeerd?
MicroP1-787
MicroP2-707

Maar geen andere veranderingen dus.
Wat gaat er fout en wat moet ik nog doen?
Moet ik toch die seus gebruiken?

groet, Stevengroeten is niet nodig :)
Je zou SEUS kunnen proberen, dat is in ieder geval de officiele methode. Misschien moet je dan wel de originele bootloader terugzetten voor je begint (versie 0.52).
Zoek anders naar de micro-sd methode, misschien vind je wat meer informatie over hoe dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenT1987
Ik kan helaas niet hoofdletter veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://img258.imageshack.us/img258/5140/storagecard.jpg
Dit is wat ik momenteel nu heb en hoe die wordt aangegeven.

Ik gebruik dus al de micro sd varian.
Ook heb ik hem maar direct op mn telefoon gezet maar ook dit mocht niet bate.

Edit:

De seus software werkt niet op mijn telefoon omdat het onbekende software is.

[ Voor 22% gewijzigd door StevenT1987 op 17-11-2010 23:44 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ben niet helemaal zeker of dit helpt (kan niet goed zien op je screenie), maar toch even aanstippen:
.nbh moet de bestandsextensie zijn. Kan niet helemaal zien of dat zo is; maar ik heb een vermoeden van niet omdat de file bij jou een icoontje en benaming ("IMAGE-bestand") heeft.
Zet in je mapopties van de verkenner "Bestandstypen verbergen" eens _uit_. Waarschijnlijk komt er dan nog een drieletterige extensie tevoorschijn die je even weg moet halen.

[ Voor 13% gewijzigd door HyperioN op 18-11-2010 00:31 ]

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

En als je alleen een kleine letter in een hoofdletter wil veranderen, moet dat soms in twee stappen. Zet er bijvoorbeeld eerst een K voor, druk op enter, weer op F2/naam wijzigen en dan de k weghalen. Windows vindt K hetzelfde als k; onder linux maakt de case soms wel uit.

SEUS draai je trouwens niet op je telefoon maar onder windows, en die kan kijken of er updates zijn voor je telefoon. tip: [google=SEUS Windows 7]. Gewoon zeggen: werkt niet is wat kort door de bocht. Probeer na te denken wat er gebeurt, google eventuele foutmeldingen of dingen die niet lukken en vraag hier verder als je er alsnog niet uit komt......

[ Voor 40% gewijzigd door gwystyl op 18-11-2010 08:40 ]

• StevenT1987
HyperioN schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:30:
Ben niet helemaal zeker of dit helpt (kan niet goed zien op je screenie), maar toch even aanstippen:
.nbh moet de bestandsextensie zijn. Kan niet helemaal zien of dat zo is; maar ik heb een vermoeden van niet omdat de file bij jou een icoontje en benaming ("IMAGE-bestand") heeft.
Zet in je mapopties van de verkenner "Bestandstypen verbergen" eens _uit_. Waarschijnlijk komt er dan nog een drieletterige extensie tevoorschijn die je even weg moet halen.
HELEMAAL GEWELDIG ! ! ! ! ! De extensie was idd .image.
dus wat stond er: kovsimg.nbh.image met KLEINE letter K.

Nadat ik had .image had weggehaald vroeg die of ik dat zeker wilde en ofcourse dat wil ik.
Vervolgens werd de kleine k een Hoofdletter K en was de extensie .nbh

Veranders op SD kaart, toestel uit. Power en volume knop en voila hij is nu aan het update.
gwystyl schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:37:
SEUS draai je trouwens niet op je telefoon maar onder windows, en die kan kijken of er updates zijn voor je telefoon. tip: [google=SEUS Windows 7]. Gewoon zeggen: werkt niet is wat kort door de bocht. Probeer na te denken wat er gebeurt, google eventuele foutmeldingen of dingen die niet lukken en vraag hier verder als je er alsnog niet uit komt......
SEUS draaide ik al op mijn computer ;) Nadat deze contact had gemaakt met mijn telefoon gaf hij aan dat hij niet kon update omdat het niet herkenbaar was wat er op de telefoon stond. Dus dat heeft volgens mij te maken met die HTC besturing die erop staat ;)

ondertussen gaat update goed.

Bootloader ok
Splash1 ok
Splash2 ok
radio ok
OS ok

Update complete
UPDATE SUCCESS

en nu ff wachten xD of hij zelf restart of dat ik dat moet doen :p

Maar deze info heeft mij heel erg goed geholpen van beide!!!
Hartelijk dank voor jullie hulp!!

Groet (ja toch wel nu:p) Steven

Edit:

Kleine resett gedaan via hole achterkant, hij reageerde ff niet op aan en uit knop of wat dan ook,
Na opstarten het heeeeerlijke windows mobile version 6.1 in beeld ^^

[ Voor 4% gewijzigd door StevenT1987 op 18-11-2010 09:30 . Reden: Edit erbij ]

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

StevenT1987 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 09:22:
Na opstarten het heeeeerlijke windows mobile version 6.1 in beeld ^^
Lol. Nog nooit iemand zo blij gezien met een downgrade naar wm 6.1 ;)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

XanderDrake schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:01:
[...]

Lol. Nog nooit iemand zo blij gezien met een downgrade naar wm 6.1 ;)
Inderdaad, maar mooi dat het gelukt is :)

• StevenT1987
Well,, tbh ik ken 6.5 natuurlijk niet ;-) Alleen die vage HTC software.
Dus bekijkend naar een te traage HTC software en de snelle wm6.1 ben ik bilj xD

Ik zou nu dus kunnen kijken voor wm6.5. Moet ook wel ergens op het net te vinden zijn ;-)

• Petervanakelyen
Ik ben vandaag ook teruggegaan naar stock. Zelfs de cleane WM6.5.3 die ik had geïnstalleerd, gaf niet hetzelfde gevoel van pure snelheid en essentie. Die SEUS doet overigens wel moeilijk zeg.

1) Officiele ROM installeren (zie bestanden hierboven).
2) Downgraden naar stock SPL (zit vaak al in de ROM in).
3) Upgraden met SEUS (en alle zooi daarna terug verwijderen).

Dat was de manier waarop het uiteindelijk is gelukt.

[ Voor 12% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-11-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Goed weer een nieuwe versie van Android op mn X1 gezet, hopend dat de bugs (stabiliteit, speaker en headset problemen) gefixt zijn.

En warempel ze zijn gefixt! Het geheel draait een stuk soepeler, dat komt waarschijnlijk doordat deze versie beschikt over de Froyo release (dus met de nieuwe JIT :) ).
Ik ben aan het testen, zal jullie laten weten hoe het afloopt.

Het is deze versie trouwens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=844033

[ Voor 11% gewijzigd door XanderDrake op 26-11-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

XanderDrake schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 19:51:
Goed weer een nieuwe versie van Android op mn X1 gezet, hopend dat de bugs (stabiliteit, speaker en headset problemen) gefixt zijn.

En warempel ze zijn gefixt! Het geheel draait een stuk soepeler, dat komt waarschijnlijk doordat deze versie beschikt over de Froyo release (dus met de nieuwe JIT :) ).
Ik ben aan het testen, zal jullie laten weten hoe het afloopt.

Het is deze versie trouwens: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=844033
Ik ben wel benieuwd hoe soepel die versie loopt. Op mijn huidige telefoon (Samsung Galaxy Spica, 800MHz, 256mb RAM, 320x480), loopt FroYo namelijk net. De Xperia heeft volgens mij een 624 MHz processor van een iets oudere generatie, net zo veel/weinig RAM en een veel hogere resolutie. Is dat een beetje werkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Vraagje.

Mijn dochter heeft zo'n X1, maar hij doet wat vreemd. Kan ik hem in een soort safe-mode opstarten? Er staat WM 6.5 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

gwystyl schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:04:
Ik ben wel benieuwd hoe soepel die versie loopt. Op mijn huidige telefoon (Samsung Galaxy Spica, 800MHz, 256mb RAM, 320x480), loopt FroYo namelijk net. De Xperia heeft volgens mij een 624 MHz processor van een iets oudere generatie, net zo veel/weinig RAM en een veel hogere resolutie. Is dat een beetje werkbaar?
X1 specs: 524mhz op de cpu en 256mb Ram.
Froyo 2.2 draait heel netjes, beter dan 2.0.1. Nog steeds niet vloeiend als je kan verwachten van Native android ondersteunde smartphones, maar opvallend goed als je inderdaad bedenkt dat alles gerenderd wordt op 800*480!

Het is trouwens nog steeds niet perfect. Stabieler ja, sneller ja, minder bugs ja, minder dealbreakers (zoals de headphone onzin van eerst) ja, maar ik heb al een paar keer gehad dat bijvoorbeeld de knoppen onder het scherm het niet meer deden. De rest nog wel, maar je kan niet meer 'back' en daardoor kan je niet meer functioneren. Reboot.

Ik ben druk bezig met de apps. Man man wat heb ik gemist over de jaren. WM kan dit allemaal niet zo goed, alleen al daarom ga ik nooit meer terug.
maartend schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:30:
Vraagje.

Mijn dochter heeft zo'n X1, maar hij doet wat vreemd. Kan ik hem in een soort safe-mode opstarten? Er staat WM 6.5 op.
Eerste vraag, hoe komt ze aan die WM 6.5 update? Kan belangrijk zijn voor de oplossing.
Tweede vraag, welke versie, release of dergelijke van WM6.5 is het? Het opstart scherm kan je daarmee helpen, omdat cooks en modders vaak een eigen screen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
maartend schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:30:
Vraagje.

Er bestaat geen safe-mode onder Windows Mobile. Er zijn echter wel een paar dingen waar ik aan denk die een probleem zouden kunnen vormen (zelfs met zo weinig uitleg):

- Op de Xperia X1 draait stock WM6.1. Als je WM6.5 draait, is dat sowieso met een custom ROM. Custom ROMs zijn prachtig, maar ze hebben soms wat bugs en zijn voor veel non-tweakers zelfs helemaal niet beter dan de stock ROM.

- Er staat misschien veel zooi op die de telefoon vertraagd. Als je een backup hebt van alle gegevens (contacten, smsjes, etc.) kan je kijken of een hard reset alles wat sneller maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]

Eerste vraag, hoe komt ze aan die WM 6.5 update? Kan belangrijk zijn voor de oplossing.
Tweede vraag, welke versie, release of dergelijke van WM6.5 is het? Het opstart scherm kan je daarmee helpen, omdat cooks en modders vaak een eigen screen maken.
Stond erop bij aanschaf.
Probleem is, ik kan hem niet uitzetten. Ik heb deze week haar mijn locatie ingesteld, daarmee ook weerbericht op het scherm waar haar klok, aegnda enz. op staat. Dat weer zorgt voor een animatie en ik denk dat die een probleem geeft.
Als ik bijv. op de windows of start button drk (op het scherm zelf dus) dan verdwijn mijn start menu acuut, lijkt weg te gaan met het volgende stukje animatie. En dit gebeurt overal. Ik kan geen opties oproepen, want hij verdwijnt weer. Beetje uitgelegd zo?

Ah, even uit kunnen zetten ; rom is van christian V.

[ Voor 3% gewijzigd door maartend op 28-11-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Beetje uitgelegd zo?
Nee, eigenlijk snap ik totaal niet wat je bedoeld. Maar Christian's ROMs zijn hier wel bekend ;) Probeer eens de laatste versie te flashen, grote kans dat je nog een oude draait. Hier kan je ze vinden.

Moest het je nog steeds niet bevallen, kijk dan eens op XDA of flash de stock ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Petervanakelyen schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:04:
[...]
Nee, eigenlijk snap ik totaal niet wat je bedoeld. Maar Christian's ROMs zijn hier wel bekend ;) Probeer eens de laatste versie te flashen, grote kans dat je nog een oude draait. Hier kan je ze vinden.

Moest het je nog steeds niet bevallen, kijk dan eens op XDA of flash de stock ROM.
Eigenlijk wil ik gewoon in een soort safe mode opstarten, en dan sommige dingen (processen) uitschakelen.
Niet meer, niet minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er is geen safe-mode onder Windows Mobile. Om processen uit te schakelen, moet je met de File Explorer naar /Windows/StartUp gaan (dat gaat ook met ActiveSync of WMDC als dat nog wel werkt) en daar eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Petervanakelyen schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:33:
Er is geen safe-mode onder Windows Mobile. Om processen uit te schakelen, moet je met de File Explorer naar /Windows/StartUp gaan (dat gaat ook met ActiveSync of WMDC als dat nog wel werkt) en daar eens kijken.
Oke, en dat gaat dus niet.
Elk scherm dat ik open, klapt weer gelijk dicht. En het gaat dicht p het tempo/ritme van de animatie die constant op het scherm loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je kan nog gebruik maken van ActiveSync (onder Windows XP) of Windows Mobile Device Center (WMDC, onder Vista/7), maar het zal sowieso beter zijn om de laatste Christian's ROM te flashen en met een schone lei te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zou inderdaad op zn minst een backup maken van de contacts/smsen enzo. Dat kan via ActiveSync of best nog Microsoft MyPhone.

Om de problemen op te lossen moet je sowieso de boel flashen, en dan kan je net zo goed een nieuwere versie erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
XanderDrake schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:22:
Om de problemen op te lossen moet je sowieso de boel flashen,
Een harde reset moet het probleem ook wel oplossen, maar dan ben je ook alle informatie kwijt.
Afbeeldingslocatie: http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQGHjEpdSJoD3p2dPPXXM2gplmV4ZZWQ7wmpZyylvf2cptcQveHzg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

troftnom schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:11:
Een harde reset moet het probleem ook wel oplossen, maar dan ben je ook alle informatie kwijt.
Das ook een soort van flashen maar dan met de blanco versie van de ROM die er op dat moment opstaat. Maar goed dat kan ook werken, ware het niet dat ik altijd de meest up to date versie van een ROM aanraad.

Groter plaatje zou trouwens fijn zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

XanderDrake schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:32:
[...]

Das ook een soort van flashen maar dan met de blanco versie van de ROM die er op dat moment opstaat. Maar goed dat kan ook werken, ware het niet dat ik altijd de meest up to date versie van een ROM aanraad.

Groter plaatje zou trouwens fijn zijn!!
Dat plaatje geeft de knoppen weer die je moet indrukken voor een hard reset. Een kleine [google=hard reset buttons xperia x1] doet dan waarschijnlijk wonderen.
Probeer de eerste link, die geeft er een paar vrij grote plaatjes bij (xperiax1.net). Het is even vingergymnastiek de eerste paar keer dat je het doet, daarna krijg je er wel handigheid in :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.photobucket.com/albums/i21/comeradealexi/DSCN4723.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door gwystyl op 29-11-2010 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
XanderDrake schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:32:
[...]
Echt flashen is dat niet, je brengt het terug in zijn originele staat. ;)
Wat betreft custom ROMs, de meest up to date versie is helaas niet altijd de meest stabiele, als je hier niet te veel tijd aan wilt besteden kun je het beste een goede stabiele ROM proberen te vinden....

Wat betreft de hardreset, ipv de reset knop zou het ook moeten werken als je de powerknop even indrukt.

[ Voor 8% gewijzigd door troftnom op 29-11-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
troftnom schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:07:
Wat betreft custom ROMs, de meest up to date versie is helaas niet altijd de meest stabiele, als je hier niet te veel tijd aan wilt besteden kun je het beste een goede stabiele ROM proberen te vinden....
In het geval van Christian's ROMs is de laatste versie echter wel het meest stabiel. De versie daarvoor bevatte software die al tijden niet meer werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Petervanakelyen schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:37:
In het geval van Christian's ROMs is de laatste versie echter wel het meest stabiel. De versie daarvoor bevatte software die al tijden niet meer werkte.
Meh, ik heb nog eens een brick gemaakt van mn X1 dankzij Christiaans ROM.

Ik vind het heerlijk dat ik me niet meer zorgen hoef te maken over al die ROM's. Ik draai alleen nog maar Android op mn X1, en die is veel makkelijker te vernieuwen/veranderen. Een nieuwe Kernel is een kwestie van uitzetten, vervolgens copy paste op de microSD en basta. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:02:
[...]

Meh, ik heb nog eens een brick gemaakt van mn X1 dankzij Christiaans ROM.

Ik vind het heerlijk dat ik me niet meer zorgen hoef te maken over al die ROM's. Ik draai alleen nog maar Android op mn X1, en die is veel makkelijker te vernieuwen/veranderen. Een nieuwe Kernel is een kwestie van uitzetten, vervolgens copy paste op de microSD en basta. :)
En hoe bevalt dat nu, Android op de X1?
Toen ik er destijds naar keek (1 jaar terug) was het echt nog brak.
Werkt het naar behoren en ook een beetje soepel en vlot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ralph075 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:46:
[...]

En hoe bevalt dat nu, Android op de X1?
Toen ik er destijds naar keek (1 jaar terug) was het echt nog brak.
Werkt het naar behoren en ook een beetje soepel en vlot?
Lees maar mijn eerdere post, ook op deze pagina ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 11:58
Hoe werkt dat met android op de X1? Overschrijf je dan geheel WM of is het een soort van app? Ik overweeg namelijk ook wel om android te installeren, aangezien dit de laatste maanden zijn dat ik het toestel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Er zijn 2 mogelijkheden: installeren op de SD-kaart en booten met Haret, of rechtstreeks op de NAND en dan overschrijf je dus WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Waffle schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:56:
Hoe werkt dat met android op de X1? Overschrijf je dan geheel WM of is het een soort van app? Ik overweeg namelijk ook wel om android te installeren, aangezien dit de laatste maanden zijn dat ik het toestel gebruik.
Het is zeer simpel, je download de nieuwste versie die je kan vinden van XDA Devs X1 Android Development, je unzipt het geheel naar je microSD en start via de File explorer Haret.exe op. WM wordt op de achtergrond wel afgesloten maar je maakt het voor de rest niet stuk ofzo! Een simpele reboot en je zit weer in WM
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 december 2010 @ 07:58:
Er zijn 2 mogelijkheden: installeren op de SD-kaart en booten met Haret, of rechtstreeks op de NAND en dan overschrijf je dus WM.
Met die laatste optie ben ik totaal niet bekend, en zit ik voor de rest niet voorbij komen @ XDA Devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Op veel devices wordt gebruik gemaakt van een installatie op de NAND hoor. Op mijn HTC TyTN II draai ik het ook van NAND. In mijn geval stukken sneller dan vanaf de SD-kaart. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:48:
Op veel devices wordt gebruik gemaakt van een installatie op de NAND hoor. Op mijn HTC TyTN II draai ik het ook van NAND. In mijn geval stukken sneller dan vanaf de SD-kaart. :)
En dan wordt het interresant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Petervanakelyen schreef op woensdag 01 december 2010 @ 10:48:
Sneller opstarten of sneller functioneren? Gezien alles laadt naar RAM zal het functioneren niet zoveel verschillen. Apps opstarten zal daarentegen sneller gaan.
Behalve het feit dat je niet zomaar terug kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Ik let niet zo op het opstarten, maar apps openen alleszinds sneller. Bij het draaien vanaf de SD-kaart gebeurde het soms dat ik enkele seconden te lang moest wachten naar mijn zin, daarom heb ik maar een stabiele build op de NAND geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:53:
daarom heb ik maar een stabiele build op de NAND geflashed.
Links, info, enz. Is natuurlijk te zoeken, maar waar haalde jij goede info vandfaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

maartend schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:24:
[...]

Links, info, enz. Is natuurlijk te zoeken, maar waar haalde jij goede info vandfaan?
Grappig.... WM builds/custom roms bespreken is een beetje grijs gebied (en daarom niet toegestaan op GoT), mag er wel gesproken worden over en gelinkt worden naar Android links op de xperia x1? Bij de meeste Android toestellen mogen custom roms wel besproken worden volgens mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
gwystyl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:31:
[...]

Grappig.... WM builds/custom roms bespreken is een beetje grijs gebied (en daarom niet toegestaan op GoT), mag er wel gesproken worden over en gelinkt worden naar Android links op de xperia x1? Bij de meeste Android toestellen mogen custom roms wel besproken worden volgens mij :D
Android is toch een open systeem (dacht ik hoor, ik weet er te weinig vanaf) Vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

maartend schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:37:
[...]

Android is toch een open systeem (dacht ik hoor, ik weet er te weinig vanaf) Vandaar dat ik het vraag.
Klopt, maar windows mobile niet, en je mag geen aanpassingen doen aan windows mobile (en dus mag hier niet rechtstreeks verwezen worden naar custom roms). Ik weet echter niet hoe het beleid is wat betreft het vervangen van de WM rom door Android. Ik ben al lang blij dat het kan; ik ga binnenkort mijn oude X1 maar eens voorzien van Android denk ik. Mijn vader heeft hem nu, dus ik ben benieuwd of hij met Android om kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik kan trouwens aanraden om eerst gewoon te starten van de SD. Dan kan je nog terug.
Androids ontwikkeling op de X1 is behoorlijk ver, en ze hebben mega stappen gezet in de afgelopen maanden, maar het is daarentegen lang niet perfect. Ik ben zeer positief, want ik weet waar ze vandaan kwamen (dat was een erg treurige staat). Maar als je met een foute instelling er aan begint, kan je teleur gesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 11:58
Ik was een stapje vergeten door eerst een gedeelte van de SD kaart te formateren naar linux formaat, waardoor mijn installatie vast liep en mijn register naar de kloten is gegaan volgens mij. Want alle programma's die ik ook ooit in WM had geïnstalleerd werkten niet meer alleen de standaard progs die er altijd op zitten. Ik heb toen maar even een hard reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waffle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:44:
Ik was een stapje vergeten door eerst een gedeelte van de SD kaart te formateren naar linux formaat, waardoor mijn installatie vast liep en mijn register naar de kloten is gegaan volgens mij. Want alle programma's die ik ook ooit in WM had geïnstalleerd werkten niet meer alleen de standaard progs die er altijd op zitten. Ik heb toen maar even een hard reset gedaan.
Als die programma's op de sd-kaart stonden lijkt me dat wel logisch, als ze op het interne geheugen stonden zou het bestandssysteem van de sd-kaart niet uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
maartend schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:24:
[...]

Die comment sloeg op mijn TyTN II. Op de Xperia heb ik dus voorlopig nog Windows Mobile draaien, met Android op de SD-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Waffle schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:44:
Mijn vader was net hier en heeft mijn oude Xperia achtergelaten. Ik ga zo met Android aan het klooien! Ik post hier wel wat ervaringen...... ook ik weet waar het vandaan komt (eerst geprobeerd eind 2009), dus ik ben benieuwd hoe het er nu bij staat.

edit: eerste indruk: appeltje eitje. Even rondkijken wat een snelle/stabiele rom is (sp3dev5), die downloaden, alles uitpakken op de sd-kaart en haret.exe uitvoeren. Daarna een tijd wachten voor de eerste boot en spelen :).
3G en WiFi werkt iig, gmail, markt, browser ook. Verder moet ik nog ff wat spelen/proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door gwystyl op 07-12-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:02

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Gister een nieuwe(!) xperia x1 kunnen bemachtigen! Blijft toch een fijn toestel. Heb het toestel een tijdje gehad, maar uiteindelijk verkocht (tot mijn spijt) op marktplaats.
Gebruikte een touch pro 2, maar dat is zo'n enorm apparaat ivm de x1.

Blijkt dat je de panels niet meer van de site van SE kunt downloaden?! Gelukkig had ik ze nog ergens staan op de pc...

Ik heb destijds (ook ongeveer een jaar geleden) geprobeerd Android te draaien, maar dat liep toen nog voor geen meter. Ik begrijp dat het nu een stuk betere is en zelfs gedraaid kan worden voor dagelijks gebruik als vervanging voor windows mobile! Nu heb ik op xda gekeken, maar wordt zo snel even niet wijs uit de verschillende versies.

Iemand een aanbeveling voor een goede en stabiele versie?

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

retlaw schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 07:57:
Gister een nieuwe(!) xperia x1 kunnen bemachtigen! Blijft toch een fijn toestel. Heb het toestel een tijdje gehad, maar uiteindelijk verkocht (tot mijn spijt) op marktplaats.
Gebruikte een touch pro 2, maar dat is zo'n enorm apparaat ivm de x1.

Blijkt dat je de panels niet meer van de site van SE kunt downloaden?! Gelukkig had ik ze nog ergens staan op de pc...

Ik heb destijds (ook ongeveer een jaar geleden) geprobeerd Android te draaien, maar dat liep toen nog voor geen meter. Ik begrijp dat het nu een stuk betere is en zelfs gedraaid kan worden voor dagelijks gebruik als vervanging voor windows mobile! Nu heb ik op xda gekeken, maar wordt zo snel even niet wijs uit de verschillende versies.

Iemand een aanbeveling voor een goede en stabiele versie?
Ik had een thread gevonden met drie verschillende versies, en ik heb nu sp3dev5 en xperia-xdandroid7 geprobeerd. naar mijn idee zit daar niet veel verschil in, maar werkt xperia-xdandroid7 net even soepeler.

Wel apart dat je die panels niet meer kan downloaden, maar die zijn vast nog wel te vinden? Ik verwacht dat sommige in ieder geval wel een update gehad hebben sinds een jaar geleden. Desnoods even wat snuffelen in custom-rom threads of ze daar als losse cabs aangeboden worden.

Ik heb zelf nooit veel met panels gedaan; een beetje gewisseld tussen spb mobile shell als standaard of de normale home (met sense ui in sommige roms). Ik zag nooit de toegevoegde waarde van een skype of msn of goudvis panel. De inhoud van meeste panels heb ik liever in een programmaatje zodat ik makkelijker kan multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dan ga ik vanavond ook de xperia-xandroid7 proberen!

Ik had de panels zelf nog als cab op de pc staan gelukkig. Ik heb destijds zowat elke custom-rom geprobeerd, maar uiteindelijk geland bij de laaste stock versie... Die draaide het meest stabiel uiteindelijk.

Ik kan een x2 importeren voor EUR 205... Maar zeg dat ook maar af denk ik, omdat panelondersteuning voor dit toestel ook is gestopt. X2 is wel een mooi toestel, lastig....

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind het mooi dat nu er ineens een grote knowledge base hiero begint te komen omtrent de X1 en Android :)

@Retlaw Weet je zeker dat je niet een nieuwe toestel wilt? De Desire Z is ook heel mooi en een stuk beter (sneller, groter scherm) dan een X1 of X2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

XanderDrake schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 11:00:
Ik vind het mooi dat nu er ineens een grote knowledge base hiero begint te komen omtrent de X1 en Android :)

@Retlaw Weet je zeker dat je niet een nieuwe toestel wilt? De Desire Z is ook heel mooi en een stuk beter (sneller, groter scherm) dan een X1 of X2.
Heb nu weer een "nieuwe" X1... Ik snap wat je bedoelt. Ik ben eigenlijk van plan te wachten totdat de HTC pro 7 beschikbaar is. En dan hoop ik stiekem, dat er dan ook nederlandse toestellen beschikbaar zijn. Ik mag in maart weer verlengen, maar berichtgeving is dat er pas medio 2011 nederlandse windows 7 toestellen uitkomen. Om die tussentijd uit te zitten, dacht ik dat de X2 een leuk toestel zou zijn. Maar alle ondersteuning is weg en niet iedereen is positief over het toestel. Er is niet eens een hard-spl voor ontwikkelt, dat zegt ook wel iets...
Heb net mijn touch pro 2, met ook een groter scherm en een veel betere toetsenbord verkocht, en ga nu de X1 weer gebruiken. Nadeel van een groter scherm is ook een groter apparaat!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:18
Ik heb nu zelf ook android erop draaien, en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. De snelheid is ook niet verkeerd.... Echter ik ben bang dat mijn telefoon het niet helemaal lekker vind.

Ik maak gebruik van sp3dev5, maar gisterenavond heb ik hem eens van de lader afgehaald en hem gewoon idle zo laten liggen. s'morgens was mijn Telefoon uit gegaan en zat er geen vonkje meer in. Ik had hem toch geheel opgeladen achtergelaten, maar blijkbaar had dat geen effect, en vreet hij batterij.....

Hebben andere hier ook last van, of is dat weer een specifiek probleem van mij?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14
Grappig dat de android ontwikkeling nog steeds door gaat. Tot in de zomer heb ik de xperia gehad en zo nu en dan heb ik ook android geprobeerd. Toen was de batterijduur de voornaamste reden dat ik hem niet permanent kon gebruiken. Na 4 of 5 uur was de batterij echt leeg. Hoe is dat nu? zijn er mensen die hem nu alleen onder android gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dbm12 schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:25:
Ik heb nu zelf ook android erop draaien, en ik moet zeggen dat het me zeer goed bevalt. De snelheid is ook niet verkeerd.... Echter ik ben bang dat mijn telefoon het niet helemaal lekker vind.

Ik maak gebruik van sp3dev5, maar gisterenavond heb ik hem eens van de lader afgehaald en hem gewoon idle zo laten liggen. s'morgens was mijn Telefoon uit gegaan en zat er geen vonkje meer in. Ik had hem toch geheel opgeladen achtergelaten, maar blijkbaar had dat geen effect, en vreet hij batterij.....

Hebben andere hier ook last van, of is dat weer een specifiek probleem van mij?
Ik heb van het weekend ook de sp3dev5 geprobeerd, maar ik kan er nog niet zo enthousiast over zijn als anderen hier. Het toestel starte een stuk of 4 keer opeens opnieuw op?!
Toen de XPure rom van xda geflashed. Loopt als een zonnetje!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

retlaw schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:01:
[...]

Ik heb van het weekend ook de sp3dev5 geprobeerd, maar ik kan er nog niet zo enthousiast over zijn als anderen hier. Het toestel starte een stuk of 4 keer opeens opnieuw op?!
Ik weet niet of het uitmaakt welke rom je als basis neemt. Omdat mijn vader graag een vrij kale Nederlandstalige rom wilde heb ik ooit Christian's lite rom er op gezet. Daarbij heb ik in ieder geval geen spontane reboots gehad onder Android. Het enige rare/irritante was dat WiFi het in eerste instantie wel deed, maar na een herstart niet meer aan de praat te krijgen is. Verder loopt hij (zij het wat langzaam) prima. BT werkt, GPRS werkt out of the box, alle standaard programma's werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Als het goed is maakt het niet uit welke ROM, of windows je erop hebt staan. Ik heb android geprobeerd met de stock rom. Alles werkte ook wel gewoon, inclusief wifi, maar inderdaad ook met soms vertragingen/freezes... Voor mijn dus nog niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

Daarna de nieuwste van Christian (06-12-2010) geflashed, omdat ik graag een nederlandse wil, maar toch niet helemaal tevreden. Uiteindelijk de XPure III final geflashed en ben echt positief verrast. Het loopt super snel allemaal en je hebt eigenlijk de software van een X2 op je X1. Enkel werkt de slideview soms ook met freezes. Maar het beschikbaar zijn van slideview is op zich al een extraatje.
batterijduur is ook verrassend goed. Ik heb hem gisterochtend, denk om 8 uur van de lader gehaald en hij staat nu nog steeds op 70%!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
retlaw schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:01:
[...]

Daar heb ik geen last van. Het draait verder prima, wel af en toe met een vertraging, maar niet iets dat storend is. Verder vind ik de mailfunctie echt stukken beter dan windows. Tags van je Gmail worden ook weergegeven en het leest veel prettiger. Daarnaast uiteraard het gebruiksgemak en het uiterlijk een dikke +

Enige punt bij mij is dus de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dbm12 schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:50:
[...]

Daar heb ik geen last van. Het draait verder prima, wel af en toe met een vertraging, maar niet iets dat storend is. Verder vind ik de mailfunctie echt stukken beter dan windows. Tags van je Gmail worden ook weergegeven en het leest veel prettiger. Daarnaast uiteraard het gebruiksgemak en het uiterlijk een dikke +

Enige punt bij mij is dus de batterijduur.
welke android versie draai jij dan? ik heb de sp3dev5 geprobeerd... Of gebruik jij deze met een andere kernel?

hoe lang gaat het toestel nu mee, voordat ie aan de lader moet?

[ Voor 5% gewijzigd door retlaw op 13-12-2010 12:34 ]

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik vind het ergens wel frustrerend dat het gewoon makkelijker is om de nieuwste versie van Android op mijn oude X1 te draaien dan op mijn huidige telefoon, die met Android 1.5 geleverd werd en nu net een update naar 2.1 heeft gehad. Ze hebben inmiddels wel een min of meer werkende 2.2, maar die is veel minder stabiel dan de XDAndroid rom die op de X1 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
retlaw schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:33:
[...]

welke android versie draai jij dan? ik heb de sp3dev5 geprobeerd... Of gebruik jij deze met een andere kernel?

hoe lang gaat het toestel nu mee, voordat ie aan de lader moet?
2.2.1 staat er in mijn scherm.
Ik denk dat ik een uurtje of 6-8 ermee kan doen en dat het dan echt ophoudt. Nu moet ik hierbij wel melden dat mijn Batterij niet meer al te best is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Accu is inderdaad een probleem, ik haal er toch wel 10 uur mee. Vervelend is dat hij heeeel snel van 40% tot 5% gaat, een paar keer sneller dan van 100 tot 40%. Daardoor kan je beeld van hoe lang hij nog gaat uithouden verstoort worden.

Verder heb ik geen last van die crashes die je beschrijft. Maar ik ga toch die XPure eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

XanderDrake schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:11:
Accu is inderdaad een probleem, ik haal er toch wel 10 uur mee. Vervelend is dat hij heeeel snel van 40% tot 5% gaat, een paar keer sneller dan van 100 tot 40%. Daardoor kan je beeld van hoe lang hij nog gaat uithouden verstoort worden.

Verder heb ik geen last van die crashes die je beschrijft. Maar ik ga toch die XPure eens proberen.
zeker een aanrader! Vergeet niet eerst task29 te flashen. Dan begin je met een "schone lei"...

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:39
gwystyl schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 09:28:
[...]

Ik had een thread gevonden met drie verschillende versies, en ik heb nu sp3dev5 en xperia-xdandroid7 geprobeerd. naar mijn idee zit daar niet veel verschil in, maar werkt xperia-xdandroid7 net even soepeler.
Werkt in beide versies GPS en de camera functie? Want dit hadden ze naar mijn weten nog niet werkend gekregen onder Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Geen idee vanaf welke versie, maar GPS werkt tegenwoordig.

Camera niet, tenminste, hij kan wel aan, maar vervolgends kan de ATI Imageon video-DSP niet meer uit. (dat is wat ik eruit heb begrepen, dus correct me if i'm wrong)

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Saiyan Extreme schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:41:
[...]

Werkt in beide versies GPS en de camera functie? Want dit hadden ze naar mijn weten nog niet werkend gekregen onder Android?
Even proberen (ben nu bij mijn ouders, dus je hebt geluk....). Ik weet eigenlijk niet meer welke versie er nu op staat, maar ik dacht die dev5.

hmmm een snelle poging levert geen 3G en WiFi op, dus Google maps wil niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Wifi en GPS werkt hier perfect.
Beide beter dan in WM zelfs, maar dat valt te verwachten. :>

3G/GPRS kan ik niet checken (zit nu ergens waar T-mobile compleet geen dekking heeft), maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook prima werkt.

Ik gebruik deze Android.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
SirNobax schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:45:

3G/GPRS kan ik niet checken (zit nu ergens waar T-mobile compleet geen dekking heeft), maar ik ben ervan overtuigd dat dat ook prima werkt.

Ik gebruik deze Android.
Hmmm, de meeste mensen op XDA zijn inderdaad heel tevreden over deze build. Aangezien ik niet zo heel erg bekend ben in de wereld van de custom roms en het hele gebeuren rondom een nieuwe OS op je telefoon zetten had ik een klein vraagje over deze versie. Hij schijnt namelijk super eenvoudig te installeren te zijn!

code:
1
2
3
4
5
6
7
Unzip the .7z file using WinRAR or 7zip.
Then you will get a bunch of files.
Copy all the files in the root of the memory card.
dont copy them in a folder just in the root otherwise android will not work.
Run Haret from the File Explorer.
After the first boot restart immediately or it will get stuck.
Then Run it again and it will be fast & stable.

Zoals ik 't hieruit begrijp boot je je telefoon altijd in WinMo en van daaruit start je dus na iedere reboot Android alszijde een soort programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Je boot inderdaad Android vanuit Windows Mobile, vanaf de SD-kaart. De bestanden mogen overigens wel in een folder worden gezet, zolang die folder maar "andboot" heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 389385

hallo even een vraag , ik heb sinds kort de X1, en ga binnenkort naar Vodafone. Kun je de provider ook zichtbaar krijgen op je scherm???(ik weet als je op het netwerk icoon klikt hij een pop up met de provider weergeeft, maar kun je het ook constant op je scherm.panel krijgen . Bestaat er ook een vodafone panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 389385 schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:29:
hallo even een vraag , ik heb sinds kort de X1, en ga binnenkort naar Vodafone. Kun je de provider ook zichtbaar krijgen op je scherm???(ik weet als je op het netwerk icoon klikt hij een pop up met de provider weergeeft, maar kun je het ook constant op je scherm.panel krijgen . Bestaat er ook een vodafone panel?
Er is inderdaad een Vodafone panel. Ik verwacht dat die alleen op de VF branded toestellen zit. Overigens mis je weinig aan dat panel. 1 grote brok reclame en ringtones/games

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

ppaddo schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 14:43:
[...]

Er is inderdaad een Vodafone panel. Ik verwacht dat die alleen op de VF branded toestellen zit. Overigens mis je weinig aan dat panel. 1 grote brok reclame en ringtones/games
Het vodafone panel zit inderdaad alleen op de branded firmware... Deze zijn echter nog wel te downloaden van XDA!

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
SirNobax schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 13:45:

Ik gebruik deze Android.
Ik heb hier nu ook een aantal dagen mee gewerkt, en ik moet zeggen: het werkt prima! Natuurlijk zitten er nog bugs in maar die vind ik niet onoverkomelijk. Het enige wat ik wel irritant vind is het feit dat je de telefoon steeds moet rebooten om te kunnen opladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Heeft iemand hier een goede suggestie voor Android op de X1 waarbij de batterij wel lang(er) mee gaat? Ik heb er al een aantal gebruikt en ze kappen er na 5/6 uur gebruik allemaal mee, terwijl ik met de Touch HD toch zo'n gem. 8 uur op 1 accu kan met het zelfde gebruik (Whatsapp aan, mail om de uur checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

BoyzNDaHood schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:27:
Heeft iemand hier een goede suggestie voor Android op de X1 waarbij de batterij wel lang(er) mee gaat? Ik heb er al een aantal gebruikt en ze kappen er na 5/6 uur gebruik allemaal mee, terwijl ik met de Touch HD toch zo'n gem. 8 uur op 1 accu kan met het zelfde gebruik (Whatsapp aan, mail om de uur checken).
Ik haalde wel 10u met Fastal's Froyo 2.2.1.

Maar uiteindelijk wil het allemaal niet baten... Bijna alle ontwikkelaars zijn weg en de meeste ontwikkelaars leveren nooit een 100% goede versie voordat ze overstappen op een andere kernel/android revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:19
Ik heb nu op de x1 van m'n moeder, die ze van het werk gekregen heeft, CyanogenMod 6.1 v 1.5 geïnstalleerd. Dit ging zeer soepel! Vraag me af of er een betere deal zou zijn dan een oude x1 kopen voor 60 euro van marktplaats en daar android op zetten.
De snelheid is goed. Hij reageert snel op aanrakingen. Door lijsten scrollen gaat soepel. Het unlocken vergt nog wat aandacht, ik weet niet precies hoe dat gaat.

Accu duur moeten we nog achter komen.

Het opstellen van een account enzo gaat via de normale manier. E-mailtjes kwamen binnen via wifi en verzenden ging ook vlekkeloos. Toetsenbord werkt ook overal. Helaas is hij van mijn moeder, heb zelf een n82 wat een prima ding is voor muziek/sms/bellen/foto's maar verder niet. Alhoewel skype en msn er ook nog prima op gaat. Maar e-mail vind ik niet zo overzichtelijk. Door de hoge resolutie op het scherm van de x1 zie je alles lekker scherp en veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403755

Kan iemand mij helpen ?

ik heb sinds vanmiddag een X1 gekregen, met T-mobile als provider.
Maar, ik heb zelf kpn. Dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik deze
telefoon kan flashen? Heb me al rotgezocht op het internet, maar kom er vaak niet uit
of moet ik voor software gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 403755 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:01:
Kan iemand mij helpen ?

ik heb sinds vanmiddag een X1 gekregen, met T-mobile als provider.
Maar, ik heb zelf kpn.
Om te beginnen, is ie simlock vrij gemaakt?
Dus zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik deze
telefoon kan flashen? Heb me al rotgezocht op het internet, maar kom er vaak niet uit
of moet ik voor software gaan betalen.
Euhm ok. Ik begrijp niet hoe je het niet kan vinden maar ik zal je wel een duw in de goede richting geven :)

Wat wil je met je telefoon doen? Android draaien of Windows Mobile 6.5? Kan je Engels en heb je een beetje een technische achtergrond?

Als je Android wilt is het makkelijk. Ga naar deze link en volg de instructies. Weet wel dat Android nog niet 100% goed is, maar wel erg in de buurt van 100% begint te komen :)

Als je WM6.5 of dergelijke wilt installeren moet je eerst de SPL unlocken zodat je andere ROMs er op kan zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431218. Volg de instructies.

Mijn favoriete rom is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734175
De 826x Series, licht, stabiel, functioneel en best mooi. http://826x.blogspot.com/ is de blog van de ontwikkelaar.
Instructies voor te flashen:
Download here: Mediafire

How to flash:

1. Extract the downloaded file to a folder on your PC
2. Connect X1 to PC as ACTIVESYNC
3. Run CustomRUU.exe and follow the instructions on your PC screen
4. X1 restart and done !

To verify if it successfully flashed: Turn off X1, go to Bootloader screen (Press Volume Down + Power), it should show SPL 0.78 Olinex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 15:52:
[...]
Om te beginnen, is ie simlock vrij gemaakt?

[...]
Euhm ok. Ik begrijp niet hoe je het niet kan vinden maar ik zal je wel een duw in de goede richting geven :)

Wat wil je met je telefoon doen? Android draaien of Windows Mobile 6.5? Kan je Engels en heb je een beetje een technische achtergrond?

Als je Android wilt is het makkelijk. Ga naar deze link en volg de instructies. Weet wel dat Android nog niet 100% goed is, maar wel erg in de buurt van 100% begint te komen :)

Als je WM6.5 of dergelijke wilt installeren moet je eerst de SPL unlocken zodat je andere ROMs er op kan zetten: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431218. Volg de instructies.

Mijn favoriete rom is deze: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734175
De 826x Series, licht, stabiel, functioneel en best mooi. http://826x.blogspot.com/ is de blog van de ontwikkelaar.
Instructies voor te flashen:

[...]
Ik wil heb juist simlock vrij maken, ik dacht dat dit hetzelfde was als flashen?
Heb best wel goede technische kennis, met computers. Niet bij mobiele tellefoons..
Dus, als ik android erop wil zetten, is hij ook simlock vrij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Simlockvrij maken heeft niets met te maken met het vervangen van het besturingssysteem (flashen). Of je er nu Android of Windows Mobile op zet, zonder te unlocken wordt hij niet simlockvrij.

[ Voor 11% gewijzigd door Petervanakelyen op 16-04-2011 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. Oke, weer wat geleerd,

Maar nu heb ik nog steeds het probleem, dat hij niet simlockvrij is :O
Weet iemand hoe ik deze (bij voorkeur gratis) kan unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 403755 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 16:50:
Hmm.. Oke, weer wat geleerd,

Maar nu heb ik nog steeds het probleem, dat hij niet simlockvrij is :O
Weet iemand hoe ik deze (bij voorkeur gratis) kan unlocken?
Ja... Dus dat was je doel? Simlock vrij maken?

Naja, als hij van T-mobile is, kan je via hun website een unlock code aanvragen. De X1 is zeker ouder dan een jaar, dus dat zou gratis moeten.

Simlock vrij is altijd buiten de software om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XanderDrake schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 17:02:
[...]

Ja... Dus dat was je doel? Simlock vrij maken?

Naja, als hij van T-mobile is, kan je via hun website een unlock code aanvragen. De X1 is zeker ouder dan een jaar, dus dat zou gratis moeten.

Simlock vrij is altijd buiten de software om.
Oke, ik ga het proberen. Bedankt voor de hulp in ieder geval!! }:O
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste