Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Met Xperiatweak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 23:07
Waffle schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:51:
Sinds gister mijn Xperia weer terug. Telefoon is vervangen, maar nadat ik hem 5 minuten weer had lopen. Begonnen de koptelefoon klachten alweer te komen.. Nu kan ik weer niet bellen zonder headset en kan ik weer naar vodafone om hem te laten repareren..
Nou het grote koptelefoon probleem van niet meer kunnen bellen is plotseling verdwenen. Alleen mijn koptelefoon moet op een bepaalde manier er in anders hoor ik alleen maar wat door mijn linker oortje en niks door mijn rechter. Dit is gewoon weer een hardwarematig probleem en kan ik hem weer opnieuw laten repareren of niet?

Ik heb hem zaterdag net weer op kunnen halen sinds 25 februari...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn x1 ook weer terug, maar moest 20 euro betalen voor eigen risico.
ik ben wel meteen weer aan het flashen gegaan, want sense is toch wat ik wel miste.
heeft er hier nog iemand een nl wm6.5 rom? en dan niet die van christian, want dat is 6.5.5, welke ik nog veel te buggy vindt. of een simpele rom die rechstreeks van de touch HD is gehaald? itjes touch-it v4.5 vindt ik soms nog iets te buggy, en vraagt soms ook onnodig veel ram geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
XanderDrake schreef op woensdag 14 april 2010 @ 15:52:
[...]
Ik ben een paar dagen naar België geweest, dus ik gebruikte NoData om geen verbinding met Internet te maken en ook meteen 3G modus uit. [...]
Ik gebruik geen internet op m'n telefoon, maar heb wel zo'n 3G+ tekentje boven in beeld. Is dit alleen dat er 3G ontvangst is of kan dit ook helemaal uitgezet worden?

M'n Xperia verbruikt nu zo'n 12 procent batterij per dag in standby overigens, wel redelijk denk ik..? Ik heb Christians 4.001 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

-DG- schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:32:
[...]

Ik gebruik geen internet op m'n telefoon, maar heb wel zo'n 3G+ tekentje boven in beeld. Is dit alleen dat er 3G ontvangst is of kan dit ook helemaal uitgezet worden?

M'n Xperia verbruikt nu zo'n 12 procent batterij per dag in standby overigens, wel redelijk denk ik..? Ik heb Christians 4.001 rom.
Dat 3G tekentje geeft alleen de mogelijke snelheid aan. Als er naast je bereikstreepjes wat pijltjes gaan knipperen (heen en weer pijltjes voor up- en downloadindicatie) is hij data aan het versturen of ontvangen.
12% per dag wil zeggen dat je zo'n 7/8 dagen met je Xperia doet. Dat lijkt me uitstekend :) Ik was al blij als ik de dag door kwam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:32
Dat is echt een extreem goed verbruik :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Oke, dat is wat ik al dacht. Die 12 procent per dag is als ik er echt niks mee doe. Als ik m'n telefoon ook nog een beetje gebruik haal ik denk ik 5 dagen, nog steeds prima wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een vraag aan de Vodafone gebruikers. Ik heb blijkbaar lopen klooien met mijn netwerverbindingen. Normaliter kan ik mij herinneren dat onder het 'verbindingen' kopje iets van live.vodafone.com stond als netwerkverbinding. Die is nu dus weg.

Ik heb al geprobeerd om de boel te herstellen via www.vodafone.nl/mijntoestel maar dan wordt er gevraagd om een verificatiecode als dat instellinge berichtje wordt ontvangen. Ik heb geen flauw idee wat voor code dat zou moeten zijn (in ieder geval geen 0000)

Wie kan mij hier mee helpen?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:25
ppaddo schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 13:22:
Even een vraag aan de Vodafone gebruikers. Ik heb blijkbaar lopen klooien met mijn netwerverbindingen. Normaliter kan ik mij herinneren dat onder het 'verbindingen' kopje iets van live.vodafone.com stond als netwerkverbinding. Die is nu dus weg.

Ik heb al geprobeerd om de boel te herstellen via www.vodafone.nl/mijntoestel maar dan wordt er gevraagd om een verificatiecode als dat instellinge berichtje wordt ontvangen. Ik heb geen flauw idee wat voor code dat zou moeten zijn (in ieder geval geen 0000)

Wie kan mij hier mee helpen?
gewoon even handmatig invoeren:
Van de Vodafone site:

Voer de instellingen stap voor stap in.Om gebruik te kunnen maken van de Vodafone live! sites, mobiel internet, e-mail en MMS is het van belang de juiste APN in te stellen als toegangspunt tot het Vodafone data netwerk. Alle particuliere en prepaid klanten gebruiken de APN live.vodafone.com, bij zakelijke aansluitingen wordt de APN office.vodafone.nl gebruikt. Weet u niet zeker welke APN bij uw aansluiting hoort? Vraag het dan aan onze klantenservice.

De verbindingsinstellingen

Klik op 'Start' en kies 'Instellingen' -> tabblad 'Verbindingen' -> 'Netwerk' -> 'Geavanceerd'
Selecteer hier de optie 'Alleen HSDPA inschakelen'
Ga naar het tabblad 'GPRS' en selecteer 'CHAP-verificatie'
Keer terug naar het tabblad 'Verbindingen' en kies de optie 'Verbindingen'
Controleer het profiel bij 'Bestaande verbindingen beheren' of maak het aan via 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
Kies telkens 'Volgende' om verder te gaan
Naam toegangspunt: live.vodafone.com (normale abbo's) of office.vodafone.nl (voor zakelijke abbo's)
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Domein: leeg laten
De optie 'Geavanceerd' kan worden overgeslagen
Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
Kies het tabblad 'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
Kies de optie 'Geavanceerd'
Kies 'HTTP'
Server: 192.168.251.150
Poort: 8799
Kies 'OK' om op te slaan
Kies 'WAP
Server: 192.168.251.150
Poort: 9201
Kies 'OK' om op te slaan
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm

Bron: Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die hun X1 gebruiken in combinatie met een nokia ck-7w carkit? Deze carkit zit al ingebouwd in de auto die ik heb gekocht, maar degene aan de andere kant van de lijn heeft erg veel last van een echo. Zijn er meer mensen met dit probleem, en is het op te lossen?

/edit.

Laat maar mensen, ik heb het al gevonden. Mochten mensen hetzelfde probleem hebben:

http://forum.xda-develope...e/index.php/t-478612.html

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jeroendh schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 17:11:
[...]

gewoon even handmatig invoeren:
Van de Vodafone site:
Bedankt hiervoor. het probleem bleek echter anders.

Het toestel liet geen vodafone.live.com verbinding meer zien, terwijl hij er waarschijnlijk wel nog was. Ik kreeg namelijk wel mijn e-mails binnen. Op internet via Opera was echter een no-go
Ik kon dus niets bewerken, veranderen enz.
Ik heb dus na ruim een jaar de update software er maar weer eens bijgepakt. Ik heb nu dus weer een 'frisse' telefoon met de meest recente firmware er op. ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:18:
Op mijn telefoon (Xperia X1 met custom ROM shit) heb ik overigens nog steeds niet uitgevonden hoe ik een mp3 als toon in kan stellen, zit er niet in ofzo? Heel vaag :')
Nou, ik ben erachter. Drop je MP3 in de map My Ringtones, dan verschijnt ie in de lijst bij Sound Settings. Selecteer en enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, mijn X1 is weer terug.............. is voor de 2de keer gemaakt!

Nu een ander vraagje, ik krijg outlook niet meer op men foon, windows zegt dat ik een te nieuwe versie heb.........!

kent iemand dit probleem?

Mvg,

Silvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26

The Legend

*Plop*

Ik ben inmiddels over naar Android (HTC Desire). De X1 gebruik ik alleen nog maar als navigatiesysteem. Het enige wat ik een klein beetje mis is het snelle typen op het fysieke tobo. Voor de rest is alles aan de Desire beter dan de X1. Design misschien daar gelaten.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Hoe is de algemene snelheid als je de twee toestellen vergelijkt?
Wat kun je zeggen over het batterij verbruik?
De bel kwaliteit?
En de eye-candy ten opzichte van de laatste WM6.5 roms met Maxmanilla ofzo.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:26

The Legend

*Plop*

De Desire, en daarmee Android, is veel sneller dan de X1. Na dik 1,5 jaar met WM6.1 te hebben gewerkt was het wel weer een eye-opener hoe snel het blijkbaar ook kan :P Laadtijden zijn er zo goed als niet. Browsen gaat veel en veel sneller. Het enige nadeel dat ik nog kan bedenken is de batterij. Hoewel ik de Desire pas een paar dagen heb, en de batterij na een aantal keer opladen beter wordt, kan ik wel zeggen dat de X1 het een stuk langer uithoudt op 1 lading. Moet natuurlijk bij gezegd worden dat het scherm dat verlicht moet worden een stukje groter is, en de hardware krachtiger.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:25
Ik heb nog nooit problemen gehad met de snelheid van het toestel, gewoon 1x per week ff uit aan aanzetten zodat het ram geheugen weer leeg is. Gaat die een stuk sneller door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

The Legend schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 07:54:
De Desire, en daarmee Android, is veel sneller dan de X1. Na dik 1,5 jaar met WM6.1 te hebben gewerkt was het wel weer een eye-opener hoe snel het blijkbaar ook kan :P Laadtijden zijn er zo goed als niet. Browsen gaat veel en veel sneller. Het enige nadeel dat ik nog kan bedenken is de batterij. Hoewel ik de Desire pas een paar dagen heb, en de batterij na een aantal keer opladen beter wordt, kan ik wel zeggen dat de X1 het een stuk langer uithoudt op 1 lading. Moet natuurlijk bij gezegd worden dat het scherm dat verlicht moet worden een stukje groter is, en de hardware krachtiger.
Ik lees dat jij WM6.1 hebt gedraait op de X1, ik draai al geruime tijd op XDA roms, en moet zeggen dat deze vele malen sneller zijn dan de standaard x1 rom van S-E
Het zou eigenlijk niet moeten mogen, maar de custom roms voor de X1 zijn vele malen beter dan S-E eigen brouwsels

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

jeroendh schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:40:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de snelheid van het toestel, gewoon 1x per week ff uit aan aanzetten zodat het ram geheugen weer leeg is. Gaat die een stuk sneller door.
Dat doe ik elke dag om 5 uur automatisch. :P

Werd beetje gek van die vastlopers en snelheid. Dus dan maar elke nacht om 5 uur soft reset. \o/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Mijn X1 is in de verkoop, alleen wat ik me afvraag of de SIM lock nog altijd Vodafone is, na flashen van een andere ROM/Hard SPL?

Hebben jullie een idee? Ik kan het niet testen, want iedereen om mij heen heeft Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

dr paaj schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:44:
Mijn X1 is in de verkoop, alleen wat ik me afvraag of de SIM lock nog altijd Vodafone is, na flashen van een andere ROM/Hard SPL?

Hebben jullie een idee? Ik kan het niet testen, want iedereen om mij heen heeft Vodafone.
Ja, de SIM lock blijft, ondanks je je een andere ROM/Hard SPL hebt geinstalleerd. Volgens mij removed Hard SPL alleen maar de limitaties die je tegen houden om je telefoon the flashen.

SIM lock verwijderen is een andere procedure.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je je toestel langer dan 1 jaar hebt, kun je bij VF gewoon een unlock code opvragen.
Andere sim erin proppen en procedure volgen. :)

http://www.vodafone.nl/pr...llen/unlockcode_aanvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 12:13
Mooi... gaan we doen(heb ik mijn X1 niet bij me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Hmm android op de X1 begint al aardig te werken. Ik gebruik het zelfs nog liever dan WM op het moment.
Internet, headphones, bijna alles doet het.

Nu nog wachten op de kleine bugfixes, battery problemen, camera etc.

Maar voor mij is het al duidelijk, volgende phone wordt een Android-phone. En voorlopig blijf ik gewoon android op me X1 draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
korgakos schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 12:18:
Hmm android op de X1 begint al aardig te werken. Ik gebruik het zelfs nog liever dan WM op het moment.
Internet, headphones, bijna alles doet het.

Nu nog wachten op de kleine bugfixes, battery problemen, camera etc.

Maar voor mij is het al duidelijk, volgende phone wordt een Android-phone. En voorlopig blijf ik gewoon android op me X1 draaien!
Inderdaad, ik verbaas mij er ook over hoe goed het draait (het draait beter dan WM, terwijl er nog genoeg bugs inzitten :P) Maar ik zit nu al rond te kijken naar een x10 of desire (moeilijk kiezen), ik ben verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Ik heb mijn X1 afgelopen week weer uit het stof gehaald. Na oneindige frustraties met ongeveer alle ROMs die ik kon vinden heb ik het ding zo'n twee maanden niet gebruikt - waarbij ik terugviel op een oude Nokia N78. Veel minder fancy; maar die deed tenminste lekker vlot wat ik wil en zonder altijd vast te lopen etc.
Nu mijn frustraties wat gezakt waren heb ik eergisteren de X1 weer opgepakt en de nieuwe 826X-peria ROM geïnstalleerd.. En het heeft mij echt zeer positief verrast!! Hij is nu vlot; snel en zonder vastlopers. Geen overbodige poespas maar toch wel wat leuke eyecandy en WM6.5 en Sense zodat ik die stomme stylus niet meer nodig heb.
Dus die ROM is zeker een aanrader voor eenieder! :)

Android heb ik nog niet geprobeerd, zal ik binnenkort ook een keer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
Haha ja ik zit al een lange tijd te smachten naar een nieuwe phone, maar goed.. moet nog even wachten heb hem net iets langer dan een jaar >.<

De Nexus vind ik vooral heel leuk, alleen vind ik het hebben van een keyboard wel heel belangrijk. De reden ook waarom ik vooral de Xperia wou hebben!

Custom roms overigens genoeg geprobeerd, maar nee hebben altijd weer dingen erin wat ik niet fijn vind... En daarbij de WM bugs en onhandigheden..
Android heeft me al helemaal te pakken, ik ben gewoon verkocht. Zo soepel als het bij een maat op zijn nexus loopt... Daar kan ik alleen van dromen.

Nu ik android op me X1 heb, krijg ik in ieder geval een preview van wat het kan zijn ^^

Maar goed nog steeds even afwachten, het werkt nog net niet goed genoeg.

@ Hyperion dat heb ik ook gehad, ik ging zelfs terug naar mijn K800i :+

[ Voor 48% gewijzigd door korgakos op 07-05-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Als WM Rom draai ik inmiddels X2 Rom Port al een paar dagen, en deze bevalt mij uitstekend. Is een x2 rom, en erg snel. Aan te raden als iemand nog op zoek is naar een ROM, je hebt ook niet die slome HTC-zooi die in alle andere roms wel zit (dat had in ieder geval niet mijn voorkeur, ieder zo z'n ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
Hmm als jullie zo lovend erover zijn, wie ben ik dan om dat tegen te spreken?
Ik zal eens van de week een nieuwe WM rom proberen, op het moment gebruik ik gewoon een STOCK rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Ik kan ook zeker de 826X rom aanraden. Zeer vlot, zeer goede batterijduur, geen vastlopers, perfect.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik draai al 2 maanden Energy ROM,ik heb ook niet te klagen.

Sense is wel wat zwaar soms, maar de toegevoegde waarde is groot genoeg om daar overheen te zien :)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
Op dit moment draai ik de Energy.XPERIA.21903.Sense2.5.Cookie.HomeTab.May.01.7 rom.

Nu heb ik een vreemd probleem met het toetsenbord (ook de software versie). Als ik namelijk wel typ wordt het automatisch we'll. Nu heb ik alle aanvullingsopties uit gezet maar het blijft terugkomen.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

arjan bregman2 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:36:
Op dit moment draai ik de Energy.XPERIA.21903.Sense2.5.Cookie.HomeTab.May.01.7 rom.

Nu heb ik een vreemd probleem met het toetsenbord (ook de software versie). Als ik namelijk wel typ wordt het automatisch we'll. Nu heb ik alle aanvullingsopties uit gezet maar het blijft terugkomen.

Ja, dit heb ik ook en het KAN NIET IRRITANTER ZIJN :P

Ik kan me voorstellen dat dit een onderdeel van de Engelse auto-aanvulling is, maar het gebeurt alleen maar bij Wel -> We'll. Beetje bizar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 21:56
ik kijk hier uit nieuwsgierigheid (heb een hd2).
maar hat dit probleem ook met custom rom op men mda vario1.
moet je gaan naar start>settings>personal>input en dan ergens de auto-aanvulling uitzetten dan is het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
van We'll naar wel ;)
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:08:
[...]

Dan kan met Total Commander als je gaat naar:

\\Plugins\Registry\HKCU\ControlPanel\Sip\SuggAutoCorr

Value op 0 zetten en na een soft reset is het gefixt.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyleo op 10-05-2010 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Laatst online: 09:14
shadownetwork schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:03:
Als WM Rom draai ik inmiddels X2 Rom Port al een paar dagen, en deze bevalt mij uitstekend. Is een x2 rom, en erg snel. Aan te raden als iemand nog op zoek is naar een ROM, je hebt ook niet die slome HTC-zooi die in alle andere roms wel zit (dat had in ieder geval niet mijn voorkeur, ieder zo z'n ding)
Kun je iets specifieker zijn in welke versie jij hebt? Ik wil mijn stock rom er ook weer n's afwippen en wat nieuws proberen.

Heeft iemand al eens Android getest op de Xperia? Blijkbaar draait het binnenkort volledig wanneer de laatste probleempjes zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
arjan bregman2 schreef op zondag 09 mei 2010 @ 17:36:

Settings>Personal>Invoer>tab Woordaanvulling> automatisch corrigeren uitzetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
bartsled schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:14:
[...]

Kun je iets specifieker zijn in welke versie jij hebt? Ik wil mijn stock rom er ook weer n's afwippen en wat nieuws proberen.

Heeft iemand al eens Android getest op de Xperia? Blijkbaar draait het binnenkort volledig wanneer de laatste probleempjes zijn opgelost.
Joh, kijk eens een paar posts boven je of zoek op "android" in dit topic.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan bregman2
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:45
-DG- schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:11:
[...]

Settings>Personal>Invoer>tab Woordaanvulling> automatisch corrigeren uitzetten. ;)
Ik had al alles uit staan maar het probleem blijft...
Of weet iemand soms een andere oplossing? Register tweak ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
HyperioN schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:23:
[...]

Joh, kijk eens een paar posts boven je of zoek op "android" in dit topic.
8)7
Woops beetje scheel van me. Maandagmiddag dipje denk ik :P
Heb net ook de laatste emulator van Android 2.0.1 getest en het werkt inderdaad best goed! De batterij meldingen zijn ronduit irritant en hij heeft soms wat last van lag. Smaakt naar meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
arjan bregman2 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:30:
[...]

Ik had al alles uit staan maar het probleem blijft...
Of weet iemand soms een andere oplossing? Register tweak ofzo?
En ik zei 4 posts boven je ook al:
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:08:
[...]

Dan kan met Total Commander als je gaat naar:

\\Plugins\Registry\HKCU\ControlPanel\Sip\SuggAutoCorr

Value op 0 zetten en na een soft reset is het gefixt.
:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de SMS-jes van iemand bekijk (threaded), dan zie ik alleen maar een datum boven het bericht staan, en geen tijdstip. Ik heb laatst m'n X1 opnieuw geflashed (met meest recente SE ROM), en ik zou zweren dat het tijdstip waarop het SMS-je werd verzonden vroeger wel werd weergegeven. Zo ja, hoe en waar zet je dit aan?

Edit: laat maar, nu worden de tijdstippen van (recente) SMSjes ineens wel weer weergegeven. :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Vandaag ff langs Solidvision geweest.. Heb scheurtjes in mijn behuizing.. Deze vallen onder de coulante regeling van SE.. Alleen omdat de sierrand ook beschadigd is moet ik 90 euro betalen.. WTF!! ..

De sierrand is beschadigd omdat het achterklepje niet goed sluit waardoor de sierrand achter sleutels en in broekzakken achter vanalles blijft haken..

Ik bedoel wat boeit mij die sierrand nou kunnen ze niet gewoon alleen de achterkant vervangen? Iemand hier ervaring mee? En weet iemand of t zin heeft SE hier over te contacteren?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik heb van een op de andere dag een software fout.
Zodra ik de usb kabel/lader uit de telefoon trek krijg ik automatisch de melding:
Wilt u de Afbeeldingen op uw opslagkaart nu bekijken?

Geen idee hoe ik er aan kom, en hoe ik er weer vanaf kom.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 15:22
Ik veronderstel dat je ooit de optie hebt gekregen om je device als ActiveSync device te gebruiken of als disk drive. Als je op disk drive en 'never ask me again' hebt geduwd herkent Windows je gsm dus als een opslagkaartje. Met veel foto's erop wordt dat 'Wilt u de Afbeeldingen bekijken'.

Bij mij kan je de settings vinden onder Start -> Settings -> Connections -> USB to PC (Energy ROM, WM6.5).

Hopelijk helpt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Helaas niet geholpen. Tijd dat ik weer eens opnieuw ga installeren. Misschien dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Laatst online: 25-07 19:29

JamesB009

Sjimmeh!!

Mijn X1 spatie doet het niet meer goed... beetje jammer.. zit een leuke scheur in.
Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/X1_stuk_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img.jamms.nl/img/X1_stuk_2.JPG

Het geluid doet het ook niet meer goed. Tijd om een back up te maken en naar de verzekering op te sturen... ben hem dus weer paar weken kwijt gok ik zo.. :(

Hopelijk geven ze gewoon een nieuwe telefoon, en dan geen X1.. :P

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een zwarte xperia.
En gister gleed de televoon uit mijn broekzak op de grond .... telefoon werkt verder nog dacht ik.
Maar als ik het scherm openschuif dan valt het beeld weg. (krijg ik zwart scherm) ??

weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:48:
Ik heb een zwarte xperia.
En gister gleed de televoon uit mijn broekzak op de grond .... telefoon werkt verder nog dacht ik.
Maar als ik het scherm openschuif dan valt het beeld weg. (krijg ik zwart scherm) ??

weet iemand wat dit kan zijn?
Kan door een beschadigde flex cable komen. Dat is de kabel die achter het scherm naar het andere deel van het toestel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckviper
  • Laatst online: 06-08 00:09

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Bl4ckviper schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 00:43:
Vandaag ff langs Solidvision geweest.. Heb scheurtjes in mijn behuizing.. Deze vallen onder de coulante regeling van SE.. Alleen omdat de sierrand ook beschadigd is moet ik 90 euro betalen.. WTF!! ..

De sierrand is beschadigd omdat het achterklepje niet goed sluit waardoor de sierrand achter sleutels en in broekzakken achter vanalles blijft haken..

Ik bedoel wat boeit mij die sierrand nou kunnen ze niet gewoon alleen de achterkant vervangen? Iemand hier ervaring mee? En weet iemand of t zin heeft SE hier over te contacteren?
iemand hier nog ervaring mee?

Be fast .... Be furious....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

feep schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:56:
[...]

Kan door een beschadigde flex cable komen. Dat is de kabel die achter het scherm naar het andere deel van het toestel gaat.
Het beeld is verder wel goed, alleen als ik hem openschuif dan valt het beeld weg.
Is zoiets moeilijk te repareren? of maar weggooien/verkopen? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:49:
[...]

Het beeld is verder wel goed, alleen als ik hem openschuif dan valt het beeld weg.
Problemen die voorkomen door een beschadigde flex cable zijn: strepen of beeld dat uit gaat bij het open schijven, speaker of mic die niet meer werken.

Het is niet zo heel moeilijk om de kabel te vervangen. Je moet wel je hele telefoon uit elkaar halen.

http://www.youtube.com/re...peria+x1+disassembly&aq=0

de goedkoopste plek die ik heb gevonden om een flex cable te kopen.
http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

ik heb bij mij de kabel ook vervangen en dat was best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan verkoop ik hem liever...!
dit gaat me toch niet lukken denk ik, en over 2 maanden kan ik een andere mobiel uitzoeken.
En never nooit een Xperia meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:49:
[...]

Heh.. dat probleem had ik een half jaar geleden.

Je kunt dat gewoon kostenloos laten repareren, zolang je geen stoot of waterschade hebt. (aangezien ze dan die punten op schuld zullen geven)

Maar nu heb ik een half jaar later na de reparatie dat mijn scherm soms blauw wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Iemand al een oplossing voor mijn probleem?
Ik snap niet waarom hij elke keer naar mijn map op m'n stick wilt gaan als ik de usb uit m'n telefoon trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Euh, als ik de afgelopen 30 posts doorneem zie ik vooral allerlei structurele mankementen en allerhande scheurtjes. Hier is al een prima en uitgebreid topic voor.
Dus ik raad aan om vooral dááro dor te gaan :)

Link!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik ben helemaal klaar met m'n X1. Nouja, vooral met Dinafix. Ik breng hem binnenkort voor een laatste reparatie zodat alles er weer netjes uitziet. Binnen twee weken komt m'n X10 binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

HyperioN schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:47:
Ik heb mijn X1 afgelopen week weer uit het stof gehaald. Na oneindige frustraties met ongeveer alle ROMs die ik kon vinden heb ik het ding zo'n twee maanden niet gebruikt - waarbij ik terugviel op een oude Nokia N78. Veel minder fancy; maar die deed tenminste lekker vlot wat ik wil en zonder altijd vast te lopen etc.
Nu mijn frustraties wat gezakt waren heb ik eergisteren de X1 weer opgepakt en de nieuwe 826X-peria ROM geïnstalleerd.. En het heeft mij echt zeer positief verrast!! Hij is nu vlot; snel en zonder vastlopers. Geen overbodige poespas maar toch wel wat leuke eyecandy en WM6.5 en Sense zodat ik die stomme stylus niet meer nodig heb.
Dus die ROM is zeker een aanrader voor eenieder! :)

Android heb ik nog niet geprobeerd, zal ik binnenkort ook een keer doen :)
Ik heb die ROM ook geïnstalleerd, werkt prima alleen heb ik 1 vaag ding. Hij blijft maar melden dat er instellingen zijn gewijzigd en dat hij opnieuw op moet opstarten. Ben jij hier ook tegenaan gelopen?

When does the hurding stop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

MysterX schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:21:
[...]

Ik heb die ROM ook geïnstalleerd, werkt prima alleen heb ik 1 vaag ding. Hij blijft maar melden dat er instellingen zijn gewijzigd en dat hij opnieuw op moet opstarten. Ben jij hier ook tegenaan gelopen?
Al opnieuw geflast?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
MysterX schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 10:21:
[...]

Sorry voor de mega-late reply; zie je vraag nu pas. Maar ik heb daar geen last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Bizar hoe dat gaat.

Normaliter kan ik mijn X1 van bijna 2 jaar oud max 2 dagen gebruiken, en bij regelmatig gebruik (internet, muziek) maar één dag.
Nu ben ik op vakantie in België, en heb ik 3G en data verbruik natuurlijk geheel uitgezet. En warempel: ondertussen heeft mijn X1 vijf en een halve dag uitgehouden, de hele tijd aangestaan! Maar heb hem wel gebruikt voor muziek, spelletjes en zelfs als zaklamp.

Ze mogen hun 3G chips wel eens wat zuiniger maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne is vandaag weer naar de reparateur.
Scherm wilde niet meer 'roteren' en viel ook zeer regelmatig uit.

Denk dat het tijd voor voor een nieuw toestel, ben aan het denken over de iphone4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 22:04
Bestaat er eigenlijk een manier om op een of andere manier handmatig op een zendmast in te loggen of er in ieder geval voor te kiezen om op alleen masten in te loggen die 3g+ ondersteunen. Woon midden in het centrum maar mijn tel logt te vaak in op de dichts bijzijnde zendmast zonder 3g+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, weet iemand of de X1 uberhaupt nog leverbaar is???
Want die van mij is in t water gelazerd, en gaat dus opgestuurd worden via verzekering, maar als hij niet meer leverbaar is mag ik wat anders uitkiezen!
Dus ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 21:02
Heeft iemand nog belang bij een xperia x1 usb-oplader, stylus en boekjes, cd en doosje? Ik heb mijn telefoon namelijk ingeleverd bij zonzoo.nl en daarom heb ik deze accesoires over. Ik woon in Enschede (campus).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ik heb nog een reservepennetje over aangezien ik mijn X1 gisteren ben verloren. snik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:26:
Zeg, weet iemand of de X1 uberhaupt nog leverbaar is???
Want die van mij is in t water gelazerd, en gaat dus opgestuurd worden via verzekering, maar als hij niet meer leverbaar is mag ik wat anders uitkiezen!
Dus ik ben benieuwd!
4launch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Als ik Tomtom 6 op de Xperia gebruik en ik druk het scherm uit, dan blijft deze aan. Is er een mogelijkheid om dat toch te doen? Op de motor met oordoppen in heb ik namelijk genoeg aan alleen het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
Weet iemand van jullie of ik nog een nieuwe X1 kan kopen in combinatie met een abbonement.

Mijn huidige X1 heeft wat problemen nadat hij in het zand is gevallen. En wil graag weer de zelfde aangezien er geen goede vervangere is (op de X2 na die nergens te koop is).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Cyrus The Virus schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:19:
Weet iemand van jullie of ik nog een nieuwe X1 kan kopen in combinatie met een abbonement.

Mijn huidige X1 heeft wat problemen nadat hij in het zand is gevallen. En wil graag weer de zelfde aangezien er geen goede vervangere is (op de X2 na die nergens te koop is).
Euhm, weet je zeker dat je weer een X1 wilt? :?
Ik wil niet negatief zijn, ik vond het 1,5 jaar geleden ook een geweldige telefoon. Maar ondertussen kan hij totaal niet op boxen tegen de nieuwe modellen die zijn uitgekomen recentelijk. Tevens is WM6.5 hopeloos verouderd en brak ondersteund vergeleken met Android 2.0+ of iOS 3+.

Moet je niet kijken naar Android toestellen met flip open keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
XanderDrake schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 14:48:
[...]

Euhm, weet je zeker dat je weer een X1 wilt? :?
Ik wil niet negatief zijn, ik vond het 1,5 jaar geleden ook een geweldige telefoon. Maar ondertussen kan hij totaal niet op boxen tegen de nieuwe modellen die zijn uitgekomen recentelijk. Tevens is WM6.5 hopeloos verouderd en brak ondersteund vergeleken met Android 2.0+ of iOS 3+.

Moet je niet kijken naar Android toestellen met flip open keyboard?
Nope wil geen android. Wil WM doet percies wat ik wil en heb een aantal progs die het niet doen op android. En voordeel dat het al een wat oudere telefoon is dus stuk goedkoper.

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben de password van mijn Sony Ericsson Xperia X1 vergeten.
Even voor de duidelijkheid: Het gaat dus niet om de PIN-code van mijn SIM-kaart he.

Ik had het toestel al een hele tijd niet gebruikt (ruim anderhalf jaar).
Nu wil ik hem weer gaan gebruiken, maar ik moet eerst die password weer invoeren.
Maar, het probleem is dat ik die passpword niet meer weet.
Ik kom dus niet verder.
Wat nu?
Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:29

St@m

@ Your Service

Harde reset :?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixAkk
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:52
Denk dat er niet veel anders op zit.

Gewoon rom opnieuw op flashen met USB aan de PC. Of de linker en rechter dunne zilvere softbuttons (alhoewel ik nooit begrepen heb waarom ze softbuttons worden genoemd, want het zijn juist hardware buttons) ingedrukt houden terwijl je hem aan zet. Dan kom je in SPL/bootloader en kan je em ook hard resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reactie alvast.

Is een harde reset schadelijk voor de software of iets dergelijks?

Betekent een harde reset zoiets als het toestel weer terugzetten naar de fabrieksinstellingen?

Je moet dus die 2 knopjes (linker + rechter dunne zilveren softbuttons) tegelijk ingedrukt houden, en dan ook nog eens de aan/uit knop indrukken?

Ik heb mijn toestel nu even niet bij de hand, en ik weet dus niet waar die knopjes precies zitten,maar ik ga het straks wel even uitproberen.

Dan kom je in SPL/bootloader. Maar gaat het dan allemaal vanzelf?

Ik heb namelijk helemaal geen verstand van software, snap je.

Ga er alsjeblieft niet vanuit dat ik ooit van een SPL/bootloader gehoord heb.

Dus als er nog iets ingedrukt of gedaan moet worden, laat het me dan even weten.

Ik hoor zowiezo graag nog wat van jullie, OK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixAkk
Hardreset is ondersteunde functionaliteit, en veilig. Kan je zo vaak doen als je wilt. Op XDA doen ze het aan een stuk door :)

Hardreset plaatst alles als het ware een shaduwkopie van alle originele bestanden terug. Dacht dat het werkt doordat bij het installeren van een ROM de install files in apart geheugen worden geplaatst, zodat je altijd en overal die uit kan lezen en je ROM weer terug kan brengen naar begin. Als je een (custom) ROM installeert word ook de shaduw kopie van die ROM ingestalleerd, zodat je die ook kan hard resetten.

Hardreset komt een beetje neer op format c: en weer verse install maken.

Linker en rechter idd. ingedrukt houden. Kan zijn dat je ook de aan knop even ingedrukt moet blijven houden. In totaal druk je dan dus een tijdje lang 3 knoppen in. Blijf ze ingedrukt houden tot je het scherm ziet (herken je vanzelf)

Vanaf daar kom je er wel aan uit want op scherm staan de instructies. Maar laat maar even weten als je hulp nodig hebt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FelixAkk op 23-08-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Harde reset is niets meer dan een "terug naar fabrieksinstellingen". Alle geinstalleerde applicaties, smsjes, contactpersonen en overige zelfgedane instellingen ben je kwijt. Dus ook de pincode.

Aangezien je niet weet wat SPL is heb je waarschijnlijk ook geen custom rom geinstalleerd. Je gaat dus gewoon terug naar de instellingen zoals je ze ook had toen je de telefoon net uit de doos haalde.

Hier nog een linkje hoe uit te voeren:
http://www.xperiax1.net/x...ial-soft-hard-resets.html

Wijzigt zich allemaal vanzelf wel.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat ik die drie knopjes ingedrukt houd, en dat ik dus daarna dat scherm zie, maar dat ik vervolgens iets verkeerds indruk, kan ik dan schade toebrengen aan de software van het toestel?

Maar goed, als de harde reset gelukt is, dan wil ik het toestel SIM-lock vrij maken.
Ik heb namelijk van Vodafone de unlock code ontvangen (omdat het toestel inmiddels ruimschoots ouder is dan een jaar). En ik wil dan dus die unlock code invoeren, zodat het toestel dan SIM-lock vrij is.
Kan dat dan nog wel?
Of hoeft dat dan misschien niet meer?
Oftewel: verwijder je tevens de SIM-lock door een harde reset te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Erm.. niet te bang he.. een hard reset is echt niet spannend. Als je in je telefoon kon komen kon je ook gewoon op het knopje "terug naar fabrieksinstellingen" drukken. Dan maak je je telefoon toch ook niet kapot!
Dus gewoon doen. Overigens kun je op alle knopjes drukken die je wilt, maar er gebeurd toch niets.
Voer de stappen uit link uit en het gaat allemaal goed.

Een simlock verwijder je er overigens niet mee. En ja, als je een harde reset hebt uitgevoerd kun je nog gewoon je simlock eraf halen.

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 23-08-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Laatst online: 16-09 23:07
Denk je alles gehad te hebben met deze telefoon:
1e keer reparatie:
scheuren en toestel dacht regelmatig dat er een koptelefoon aangesloten was, terwijl dit niet het geval was.

2e reparatie:
Toestel dacht nog steeds regelmatig dat er een koptelefoon aangesloten was en wanneer ik de koptelefoon gebruikte werkte de rechter speaker niet.

Is nu precies het omgekeerde. Wanneer ik een koptelefoon aansluit herkent de telefoon hem niet.. Nu heeft de persoon van vodafone die me geholpen heeft al gezegd dat wanneer ik nu nog een keer terug kwam ik een ander toestel mocht uitkiezen ook i.v.m. enorm lange reparatie tijd. Wat is eigenlijk op dit moment een goede vervanger van de X1? De X2 lijkt me na al deze problemen helemaal niks.

Ik heb al wat rond gekeken en dan is er de X10, maar die heeft geen fysiek toetsenbord. X10 mini pro, toch niet zo snel als een X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb de overstap van de X1 naar de X10 gemaakt en was ook helemaal gek op het fysieke keyboard. Het was een paar minuten wennen aan het touchscreen en sindsdien wil ik geen fysiek keyb meer. De overstap naar de X10 is zeker een aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixAkk
Ook overgestapt van naar X10 nadat ik helemaal wanhopig werd van Windows Mobile. Zonder drama; Android is werkelijk glorieus!

Soft-keyboard / fysiek-keyboard is heel verschillend per persoon. Maakt het of kraakt het voor sommigen. Ik zou er zelf geen seconde over klagen. Typ zelfs sneler er op, en ga morgen ff kijken naar Swype (geweldig :) echt alles is beschikbaar op Android, en beter nog; alles werkt! gelijk!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Heb sinds gisteren de X10 na bijna 2 jaar de X1, heb er nog niet veel mee gespeeld maar de eerste indrukken zijn zeeeer positief! Heb al wat getypt, tis even wennen, maar dat komt wel goed

[ Voor 18% gewijzigd door St@m op 24-08-2010 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor:
Het is gelukt, het toestel is weer toegankelijk en ik heb daarna meteen ook maar even met de unlock-code de SIM-lock verwijderd.
Jullie zijn geweldig.
Bravo en bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens ook nog een Sony Ericsson W810i liggen met hetzelfde probleem.
Ik kom dus niet verder dan het scherm waarin er wordt gevraagd naar: Phone Lock Code.
Kunnen we hier ook een harde reset plegen?
Welke combinatie van toetsen moet ik dan indrukken?
Is het trouwens wel terecht dat ik dat nu hier aan jullie vraag (aangezien het niet om een X1 gaat)?
De reden dat ik het toch hier vraag, is dat ik een soortgelijk probleem had met mijn X1, vandaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixAkk
Je had het al geraden :) daarvoor zullen we je vriendelijk door moeten verwijzen naar onze buren op het Het SonyEricsson W810i topic - deel 3. Ik vermoed dat de methode ongeveer gelijk zal zijn, gezien zelfde systematiek van ROM's en hard resets voor bijna alle portable devices van dit formaat wordt toegepast. Succes

Heb trouwens vandaag Swype aan de praat gekregen op mijn X10. Wünderbar! Niets is er mee te vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door FelixAkk op 25-08-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij zijn de buren gestopt met de W810i topic.
Ik heb namelijk geen reactie gekregen, vandaar.

Wat zou ik zoal uit kunnen proberen?
Welke toetscombinaties bijvoorbeeld?
Of eventueel iets met een datakabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:25:
Volgens mij zijn de buren gestopt met de W810i topic.
Ik heb namelijk geen reactie gekregen, vandaar.

Wat zou ik zoal uit kunnen proberen?
Welke toetscombinaties bijvoorbeeld?
Of eventueel iets met een datakabel?
of heel makkelijk: [google=w810i hard reset] en dan wat resultaten/linkjes volgen?

Om het niet helemaal een: 'just fucking google it' post te laten worden:
Een Xperia X1 is een Windows Mobile apparaat, de W810 heeft een SE-besturingssysteem. Ik verwacht niet dat die een zelfde soort logica hebben om fabrieksinstellingen terug te zetten. Als je niets kan vinden voor de W810i, zou ik kijken naar hoe het moet bij andere W-serie SonyEricssons, en als dat niet te vinden is bij andere SonyEricssons van rond dezelfde tijd (met eenzelfde soort besturingssysteem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum nog steeds actueel :)

Nu heb ik het volgende probleem met mijn X1
Eerst kon ik geen sms meer verzenden, kreeg gewoon de melding dat het bericht niet verzonden kon worden, verder niets.
En ik was ook niet meer te horen voor de andere kant, lijkt op problemen met de microfoon.
Nu had ik van het weekend weer de software geréset, dus kabel aan de telefoon en met dat update programma hem een harde réset gegeven.
Toen deed alles het weer.
Een dag later ben ik weer niet te verstaan, mensen horen mij ergens op de achtergrond.
Daarbij komt ook nog eens dat als ik mijn telefoon uit schuif, mijn touchscreen niet meer werkt??
Snap er niets meer van, lijkt er op dat er defecten zijn.
Misschien heeft iemand dit ook mee gemaakt en heeft er misschien een oplossing voor.
Mijn abonnement loopt nu nog een klein jaar door en om zo'n toestel nou te laten reparen die al zeker een jaar oud is, lijkt mij niet zo'n goede keuze.
Ik hoop dat hier misschien iemand een oplossing heeft.
Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:45:
Dit forum nog steeds actueel :)

Nu heb ik het volgende probleem met mijn X1
Eerst kon ik geen sms meer verzenden, kreeg gewoon de melding dat het bericht niet verzonden kon worden, verder niets.
En ik was ook niet meer te horen voor de andere kant, lijkt op problemen met de microfoon.
Nu had ik van het weekend weer de software geréset, dus kabel aan de telefoon en met dat update programma hem een harde réset gegeven.
Toen deed alles het weer.
Een dag later ben ik weer niet te verstaan, mensen horen mij ergens op de achtergrond.
Daarbij komt ook nog eens dat als ik mijn telefoon uit schuif, mijn touchscreen niet meer werkt??
Snap er niets meer van, lijkt er op dat er defecten zijn.
Misschien heeft iemand dit ook mee gemaakt en heeft er misschien een oplossing voor.
Mijn abonnement loopt nu nog een klein jaar door en om zo'n toestel nou te laten reparen die al zeker een jaar oud is, lijkt mij niet zo'n goede keuze.
Ik hoop dat hier misschien iemand een oplossing heeft.
Rob.
Het klinkt alsof de meeste onderdelen die het niet meer doen in je schermgedeelte zitten. Ik verwacht dus dat de flatcable tussen scherm en toetsenbord een beetje los gegaan is (letterlijk). In het toetsenbordgedeelte zit namelijk het moederbord met de aansturing van al die onderdelen.
Als je durft: zoek op youtube op 'disassemble xperia x1' en 'assemble xperia x1', dan vind je heel gedetailleerde video met uitleg over hoe je hem netjes uit elkaar kan halen. Dat hoeft in jouw geval niet eens helemaal, maar net genoeg om de stekker van de flatcable weer netjes op zijn plek te drukken en de tape weer vast te zetten of een nieuw plakbandje op die plek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gwystyl schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:13:
[...]

Het klinkt alsof de meeste onderdelen die het niet meer doen in je schermgedeelte zitten. Ik verwacht dus dat de flatcable tussen scherm en toetsenbord een beetje los gegaan is (letterlijk). In het toetsenbordgedeelte zit namelijk het moederbord met de aansturing van al die onderdelen.
Als je durft: zoek op youtube op 'disassemble xperia x1' en 'assemble xperia x1', dan vind je heel gedetailleerde video met uitleg over hoe je hem netjes uit elkaar kan halen. Dat hoeft in jouw geval niet eens helemaal, maar net genoeg om de stekker van de flatcable weer netjes op zijn plek te drukken en de tape weer vast te zetten of een nieuw plakbandje op die plek doen.
Top!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ga ik zeker proberen.
Heel erg bedankt voor deze nuttige tips.

Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem inmiddels al uit elkaar gehaald.
Mooie beschrijving overigens.
Heb helaas niets geks gevonden, wel alle connecten goed aan geduwd.
Terug in elkaar gezet en in ieder geval doet mijn microfoon het weer, hoop wel dat ie het blijft doen.
Alleen als ik mijn scherm uitklap, doet de touchscreen het niet meer.
Nou ja, hier is mee te leven, zal inderdaad wel iets in dat kabeltje zitten die eronder zit maar daar kan ik toch niets mee, enige wat ik mij kan verzinnen is dat er zo'n nieuw kabeltje in moet ivm een breukje.
Bedankt voor deze geweldige tip!!
Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:45
Ik ga mijn X1 binnekort ook vervangen door een 2e hands toestel. Alweer het probleem dat het toetsenbord niet goed reageert, T-mobile zal wel moeilijk doen aangezien ik de bon niet meer heb. Dus ga hem bij zonzoo inleveren en met een ander toetel mijn abbo afmaken (nog 3/4 jaar).
Heb op zich hoop lol gehad van deze telefoon, jammer van het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Zo 3e en laatste keer naar de reparateur.
Defecten:
- Toetsenbord defect
- Optische pad doet eigen dingen als je hem niet aanraakt
- Minimaal 4 scheuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Bartvw schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:47:
Ik ga mijn X1 binnekort ook vervangen door een 2e hands toestel. Alweer het probleem dat het toetsenbord niet goed reageert, T-mobile zal wel moeilijk doen aangezien ik de bon niet meer heb. Dus ga hem bij zonzoo inleveren en met een ander toetel mijn abbo afmaken (nog 3/4 jaar).
Heb op zich hoop lol gehad van deze telefoon, jammer van het toetsenbord.
Ook gedaan, (al was mijn abbo afgelopen.)
Gisteren ingeleverd bij Zonzoo (MediaMarkt) en netjes 64,50 teruggehad. Niet gek voor een toestel wat ik toch 2 jaar intensief gebruikt heb (met alle beschadigingen die daarbij horen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

St@m schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:41:
[...]

Ook gedaan, (al was mijn abbo afgelopen.)
Gisteren ingeleverd bij Zonzoo (MediaMarkt) en netjes 64,50 teruggehad. Niet gek voor een toestel wat ik toch 2 jaar intensief gebruikt heb (met alle beschadigingen die daarbij horen).
Aan de hand waarvan bepalen ze die waarde? Mijn pa heeft nu mijn Xperia in gebruik, maar die kan er nog niet zo goed mee omgaan volgens mij. Als hij nog redelijk wat oplevert is het wel een optie om hem bij zonzoo in te leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

gwystyl schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:52:
[...]

Aan de hand waarvan bepalen ze die waarde? Mijn pa heeft nu mijn Xperia in gebruik, maar die kan er nog niet zo goed mee omgaan volgens mij. Als hij nog redelijk wat oplevert is het wel een optie om hem bij zonzoo in te leveren :)
Waardes van telefoons kun je gewoon op de site bekijken. Als je Xperia het nog doet krijg je er 64,46 voor, als ie het niet doet een stuk minder. Het zijn dus gewoon vaste bedragen. Hoe ze aan die bedragen komen, geen idee. Maar misschien had ik er via marktplaats nog een tientje extra voor kunnen krijgen.. maar dat was me alle moeite niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
St@m schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:00:
[...] Maar misschien had ik er via marktplaats nog een tientje extra voor kunnen krijgen.. maar dat was me alle moeite niet waard.
Is maar net de vraag. Die dingen lijken plots best wel in prijs te zakken.
Ik heb voor een goedwerkende X1 net 75 euro betaald, heeft nog garantie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

maartend schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:13:
[...]

Is maar net de vraag. Die dingen lijken plots best wel in prijs te zakken.
Ik heb voor een goedwerkende X1 net 75 euro betaald, heeft nog garantie,
Precies, met veel pijn en moeite had ik misschien iemand gevonden die 75 voor dat ding zou willen geven.
Dit was een makkelijkere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
St@m schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:20:
[...]

Precies, met veel pijn en moeite had ik misschien iemand gevonden die 75 voor dat ding zou willen geven.
Dit was een makkelijkere oplossing.
Je hebt ook groot gelijk. Ik zou het ook zo hebben gedaan. nu is het nog het moment om van die dingen af te komen als je dat wilt.
Pagina: 1 ... 33 ... 35 Laatste