Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 14:36:
[...]

Ik heb een T-mobile unbranded....
Via de standaard SEUS word de nieuwe waarvan je sprak niet aangegeven...

edit. Stom!
Moet ik me eigen tekst maar lezen! "ik heb een UNBRANDED T-Mobile"
DUH
Ja dit gaat om de branded t mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow heb net laatste ROM van itje geflasht, wat een verbetering van mijn toestel.
Nu ben ik echt blij met mijn X1! _/-\o_

Heb alleen nog wel een vraagje, weet iemand hoe je PUSH PAGES moet instellen??
Heb nl een webpage ingesteld, maar als ik die selecteer moet ie helemaal opnieuw laden?
Push page is toch dat de pagina meteen geladen is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
JiMiHeNdRiX schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:04:
Bedankt Montalbano en LeoLoopneus. Ben reuzebenieuwd naar dat SE "On the road" panel. Dat zou nog deze maand gelanceerd moeten worden. 'k Zag net al hier wat schermprintjes staan.
Die nieuwe panels zijn al te downloaden en te gebruiken: http://www.blog.sonyerics...-skype-i-iphone/#more-469

Klik op "pobierz" om te downen.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:19:
Hoi,

mijn abo is binnenkort afgelopen en nu ben ik dus van plan de Xperia te nemen. Ik heb even wat pagina's hier doorgespitst en zo te lezen is het nogal moeilijk of alles goed te laten lopen. ROMS, flashen en andere moeilijke termen vliegen in het rond en dit klinkt dus eigenlijk als teveel risico voor mij. Zal er natuurlijk wel aan liggen dat ik redelijk nieuw ben op het gebied van die dingen. Het enige wat ik ooit heb gedaan dat er ook mee te maken had was mijn PSP downgraden.
Als je al ervaring hebt met het downgraden van een PSP, dan gaat het flashen van een nieuwe ROM zeker geen probleem zijn.
Kan iemand mij dus even in het kort vertellen wat ik eigenlijk zou moeten doen als ik em optimaal wil gebruiken? Dus vanaf het moment dat ik em heb, wat moet ik downloaden, wat moet ik erop zetten enz?:)
De programma's die ik er altijd op heb staan zijn SPB panel, AEBPlus, GAlarm en XperiaTweak2. Daarmee gaat het gebruikersgemak al een heel stuk omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 21-03-2009 20:38 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!
Heb nog een vraag als het mag:
Zoals ik het begrijp is een ROM een soort van pakketje dat je installeert waar vervolgens allemaal programma's opstaan enzo. Als dat echt zo is, is dat wel mooi. Wat ik dan weer verwarrend vind is dat ik ook heb gelezen dat iemand tegen iemand anders dat hij alleen de Internet-ROM erop moest zetten. Dit vond ik raar omdat ik dacht dat een ROM dus gewoon een verzameling van programma's is, dus dan kun je toch niet alleen de ROM van een bepaald onderdeel erin zetten zeg maar?
Iemand die mij dit uit wilt leggen?
Misschien is dit een beetje onduidelijk, maar hopelijk kan iemand mij helpen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 21:40:
Thanks!
Heb nog een vraag als het mag:
Zoals ik het begrijp is een ROM een soort van pakketje dat je installeert waar vervolgens allemaal programma's opstaan enzo. Als dat echt zo is, is dat wel mooi. Wat ik dan weer verwarrend vind is dat ik ook heb gelezen dat iemand tegen iemand anders dat hij alleen de Internet-ROM erop moest zetten. Dit vond ik raar omdat ik dacht dat een ROM dus gewoon een verzameling van programma's is, dus dan kun je toch niet alleen de ROM van een bepaald onderdeel erin zetten zeg maar?
Iemand die mij dit uit wilt leggen?
Misschien is dit een beetje onduidelijk, maar hopelijk kan iemand mij helpen:)
Een rom is niks anders dan het besturingssysteem van je telefoon, op elke telefoon staat een rom geinstalleerd. Nou is het zo dat er een aantal mensen met teveel vrije tijd zijn die zelf hun eigen rom bakken, met allemaal voorgeinstalleerd tweaks en programmaatjes. Ik heb ook geen idee waar die gozer het over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, hartstikke bedankt.
Dan moet ik maandag alles maar eens regelen en dan ben ik ook een bezitter van de Xperia!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn vorige tel stonden je contacten in het tel. geheugen en op je simkaart. Ik dacht in Xperia eveneens. Voor alle zekerheid kopieerde ik de simkaart naar de telefoon (= ? contacten) toen stond alles dubbel in contacten. Toen dacht ik slim te zijn door alle contacten te verwijderen waarna ze zowel op de simkaarts als in de tel waren verdwenen. Dus kennelijk niet én in tel geheugen én op simkaart. Is er dus geen dubbeladministratie van contacten in de telefoon zoals op vrijwel alle andere telefoons die ik gehad heb?? Gelukkig staan ze nog wel in mijn oude tel. Hoe kopieer ik die contacten naar de opslagkaart voor een volgende keer om deze ellende te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40
Er komt een nieuwe rom aan R3AA (http://xperiancer.blogspot.com/2009_03_01_archive.html). Deze heeft een nieuw SE onscreen keyboard. itje gebruikt de nieuwe rom als basis voor zijn nieuwe touch flow rom Linken naar roms doen we niet.
En op Xperiencer kan je ook lezen over een nieuw panel (dat in de nieuwe rom van itje zit)...

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 22-03-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 00:08:

Op mijn vorige tel stonden je contacten in het tel. geheugen en op je simkaart. Ik dacht in Xperia eveneens. Voor alle zekerheid kopieerde ik de simkaart naar de telefoon (= ? contacten) toen stond alles dubbel in contacten. Toen dacht ik slim te zijn door alle contacten te verwijderen waarna ze zowel op de simkaarts als in de tel waren verdwenen. Dus kennelijk niet én in tel geheugen én op simkaart. Is er dus geen dubbeladministratie van contacten in de telefoon zoals op vrijwel alle andere telefoons die ik gehad heb?? Gelukkig staan ze nog wel in mijn oude tel. Hoe kopieer ik die contacten naar de opslagkaart voor een volgende keer om deze ellende te besparen?
ik gebruik pim backup hiervoor (maakt ook een back-up van mijn mailtjes, smsjes, afspraken etc) (http://www.dotfred.net/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08
Gisteren de touch3D panel geinstaleerd, om even te testen - en ik moet
zeggen dat dat wel mooi is. Enkel deze is niet landscape....
Ik heb begrepen dat de 4.5rom dat wel heeft.

Is er een cab installer voor tf3d panel, die wel landsape is ?

Ik zit er echt tegen aan te hikke om die custom rom er op te zetten.
Maar het ziet er best lastig uit :)

[edit]

Zojuist toch maar even geflashed naar 4.5, en ik moet zeggen dat was
een eitje om te doen. Nu even uitproberen.
Straks maar even de orginele rom terug zoeken op et net, voor als ik et toch niet wil....
(iemand een hint waar?)

[ Voor 43% gewijzigd door ppeterr op 22-03-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-03 19:07
faizoel schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:15:
[...]

ik gebruik pim backup hiervoor (maakt ook een back-up van mijn mailtjes, smsjes, afspraken etc) (http://www.dotfred.net/)
Ik heb deze link al meerdere malen voorbij zien komen, maar het exebestand wat er in zit kan ik niet openen op mijn pc.
Meer mensen hier last van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mirelia schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:17:
[...]

Ik heb deze link al meerdere malen voorbij zien komen, maar het exebestand wat er in zit kan ik niet openen op mijn pc.
Meer mensen hier last van??
Het bestandje dat je krijgt als je de download uitpakt kan je gewoon kopieren naar je telefoon en dan vanaf je telefoon draaien. Heb je je pc niet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuber
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
[b][message=31676270,noline]

Zojuist toch maar even geflashed naar 4.5, en ik moet zeggen dat was
een eitje om te doen. Nu even uitproberen.
Straks maar even de originele rom terug zoeken op et net, voor als ik et toch niet wil....
(iemand een hint waar?)
Aangezien ik geen directe link mag plaatsen, je vindt de originele rom op dezelfde plaats waar je je 4.5 rom vandaan hebt, staat ergens een forumpost met originele roms. Maar als je paar dagen Toucht-it 4.5 hebt en meeste bugs eruit hebt wil je echt niet meer terug..

Ander vraagje, ik krijg niet goed ingesteld dat de internet verbinding (met t-mobile) automatisch verbreekt. Ik heb alle registry tweaks gedaan, en soms doet ie het wel goed, soms blijft de verbinding gewoon behouden. Dit komt vooral voor als ik met windows live heb ingesteld dat er om het half uur gecontroleerd moet worden op nieuwe mail, en als er dan ook een nieuwe mail is wordt de verbinding nooit automatisch verbroken tot ik hem bekeken heb. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
Verlies je al je instellingen en programma's als je je ROM flasht? Is er een manier om een back-up en restore te doen?
dan was met mijn P990 wel handig.
Groet
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:13:
Hallo allemaal
Verlies je al je instellingen en programma's als je je ROM flasht? Is er een manier om een back-up en restore te doen?
dan was met mijn P990 wel handig.
Groet
Steven
- Ja, alle settings en apps "kwijt" als je flasht.
- Ja, met spb backup bv, echter moet je dan ook weer terug naar je oude ROM voordat je die backup terug zet.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
APP_SW_X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_KOV_R1AA017
APP_SW_X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_KOV_R2AA006

@kuber - ik ben al zeer tevreden nu, met de 4.5 - maar toch wil ik de originele achter de hand
houden :)

Mij is niet duidelijk van de bovenstaande 2, het verschil tussen de R1 en R2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuber
  • Laatst online: 18-11-2023
Kan idd handig zijn voor garantie enzo, moet je ook wel de stockSpl terugzetten.. Maar R2AA006 is de nieuwere firmware versie van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPB back-up werkt niet??! Ik heb een back-up gemaakt van mijn contacten met Spb-back-up. . contacpersonen staan volgens Spd onder pim gegevens ( wat dit ook moge zijn) ... nu wil ik terugzetten maar ik zie niets gerestored... Je zou toch denken dat als contactgegevens worden geback-upt dat die ook weer op de plek terug worden gezet waar ze vandaan kwamen. Wat doe ik verkeerd????????

Kan ik weer helemaal overnieuw beginnen met mijn contacten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faizoel schreef op zondag 22 maart 2009 @ 09:15:
[...]

Ik heb SPB back-up ... backupt de contacten maar als ik restore zie ik ze nergens meer??!

Maar weet je ook een oplossing voor die dubbele conctacten??? Hoe zit dat nu??
Als ik ze niet van mijn Simkaart kopieer zie ik geen contacten en als ik het wel doe staan ze er dubbel in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Laatst online: 19:16
bigmouth schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:13:
[...]

Die nieuwe panels zijn al te downloaden en te gebruiken: http://www.blog.sonyerics...-skype-i-iphone/#more-469

Okee, bedankt voor de tip!
Ik heb On The Road net geïnstalleerd. Het ziet er op het eerste gezicht best aardig uit, maar ik heb ook al wat minpunten gezien. Maar eerst maar even goed testen in de auto. Ik zal t.z.t. mijn ervaringen hier plaatsen.

Even een vraag van andere orde:
Ik zoek een 12V autolader met een "haakse" stekker (mini usb), da's handig omdat de X1 de aansluiting aan de zijkant heeft zitten. Ik heb er één gevonden bij Conrad (artikelnr 856372 - 89), maar ja de prijs hè... 25 euri.
Iemand een goedkoper alternatief voor me?

[ Voor 15% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 22-03-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chopinfreak
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Hierbij mijn nieuwe Wakoopa - Panel:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/wakoopa1.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/wakoopa2.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chopinfiles.net/xperia/wakoopa3.jpg

Met dit panel kun je van 4 personen de Wakoopa gegevens bijhouden.

Wat is Wakoopa?

Het is een gratis sociaal netwerk voor software. Je installeert een klein programmaatje en maakt een account aan. Het programmaatje houdt bij welke software je gebruikt en op je Wakoopa account zie je een overzicht daarvan. Tevens zie je wat anderen gebruiken

Na installatie zul je wat HTML-bestanden moeten aanpassen om daar de account-ID's aan te passen, maar dat wijst eigenlijk zichzelf. Ga hiervoor naar de directory /programmabestanden/panels/Wakoopa_Panel/

Door op het kaartje te 'klikken' krijg je 3 pagina's van deze persoon te zien: Top10 / Recent/ en Nieuwe software. Door op het logo te 'klikken' ge je naar een overzichtsscherm welke het beste in landscape-mode te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueAce
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-01-2021
Chopinfreak schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:23:
Hierbij mijn nieuwe Wakoopa - Panel:

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Met dit panel kun je van 4 personen de Wakoopa gegevens bijhouden.
...
Hier één van de makers van Wakoopa die even langs komt om te zeggen: erg vet! Thanks! Dus uuh, dat was 't. Ik hoor het wel als we nog iets voor je kunnen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Matjan

:D

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Ik heb SPB back-up ... backupt de contacten maar als ik restore zie ik ze nergens meer??!

Maar weet je ook een oplossing voor die dubbele conctacten??? Hoe zit dat nu??
Als ik ze niet van mijn Simkaart kopieer zie ik geen contacten en als ik het wel doe staan ze er dubbel in??
ff xperiatweak installleren, dan kan je ervoor kiezen je sim-contacten te verbergen!

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

JiMiHeNdRiX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 17:32:
[...]
Even een vraag van andere orde:
Ik zoek een 12V autolader met een "haakse" stekker (mini usb), da's handig omdat de X1 de aansluiting aan de zijkant heeft zitten. Ik heb er één gevonden bij Conrad (artikelnr 856372 - 89), maar ja de prijs hè... 25 euri.
Iemand een goedkoper alternatief voor me?
Ik gebruik de autolader van TomTom. Werkt perfect! (en aangezien ik al een TomTom had, had ik dus geen extra kosten!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

Licko

ZVDK

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 17:52:
Wow heb net laatste ROM van itje geflasht, wat een verbetering van mijn toestel.
Nu ben ik echt blij met mijn X1! _/-\o_

Heb alleen nog wel een vraagje, weet iemand hoe je PUSH PAGES moet instellen??
Heb nl een webpage ingesteld, maar als ik die selecteer moet ie helemaal opnieuw laden?
Push page is toch dat de pagina meteen geladen is??
ik vond de topicstarts op xda nogal mager
heb nog een paar vraagjes voordat ik mijn X1 ga flashen

- kun je gebruik blijven maken van panels met de ROM van itje?
- werkt youtube vloeiend? (heb momenteel t youtube panel, maar ben daar niet echt over te spreken)
- zitten er nog veel bugs in (waar erger je je t meest aan:P)
- is landscape helemaal ondersteunt?
- is of wordt t mogelijk de mogelijkheden die de rom van itje biedt te installeren als panel?

[ Voor 5% gewijzigd door Licko op 23-03-2009 09:20 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezzhead
  • Laatst online: 23-04-2019
Hei iedereen, ik heb een vraagje over Messenger & Windows Live op de Xperia (zal vast niet de eerste zijn). Het lukt me maar niet om alles werkend te krijgen. Als ik een e-mail wil instellen (hotmail account) loop ik door het menu heen. Nadat hij automatisch instelling gekregen heeft, meldt hij dat ik op volgende moet drukken om de installatie te voltooien. Ik druk op volgende, en hij keert weer terug naar het begin menu ("SMS \ MMS", "Outlook E-mail", "E-mail Instellen"), zonder een e-mail te hebben toegevoegd. Met Windows Live kan ik al helemaal niks, en de windows live panel reageert nergens op (als ik ergens op druk voert hij niks uit). Ik heb allerlei programma's gedownload (HTTPMail Provider, Pocket Hotmail), maar niks schijnt te werken. Heeft iemand een idee wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Mijn toestel wil de laatste tijd niet altijd meer bij laden.
Best wel irritant.

Ook als ik hem soms restart krijg ik de boatloader te zien met de melding: "No image found"
Hij wil dan pas een paar uur later ineens wel weer booten.

Meer mensen met deze problemen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Licko schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:19:
[...]

- kun je gebruik blijven maken van panels met de ROM van itje? Ja, staat letterlijk in de startpost van Itje
- werkt youtube vloeiend? (heb momenteel t youtube panel, maar ben daar niet echt over te spreken) werkt prima
- zitten er nog veel bugs in (waar erger je je t meest aan:P) ik heb nog geen serieuze bug kunnen ontdekken
- is landscape helemaal ondersteunt? Staat ook letterlijk in het topic
- is of wordt t mogelijk de mogelijkheden die de rom van itje biedt te installeren als panel? Een rom als panel :o :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

Licko

ZVDK

laatste vraag was idd een beetje vaag omschreven, maar dacht ergens gelezen te hebben dat t ook mogelijk was om tf3d te installeren als panel...maar ben het topic door aant spitten op XDA :)
bedankt voor je reactie

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Licko schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:32:
[...]

laatste vraag was idd een beetje vaag omschreven, maar dacht ergens gelezen te hebben dat t ook mogelijk was om tf3d te installeren als panel...maar ben het topic door aant spitten op XDA :)
bedankt voor je reactie
Je kan Touchflo inderdaad als panel installeren, maar dat heeft niks met ROM's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Je kan gewoon gebruik blijven maken van de panels
-Standaard niet, maar je kan er een fix voor downen
-2e camera doet het niet en weet niet hoe push pages werkt
(algemeen alles goed)
-Landscape is geheel ondersteund
-Is een gehele rom, dus kan niet alleen als panel installeren

FLASHEN gaat heeeel simpel, echt een eitje.
ROM van itje zeker moeite waard!
Licko schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:19:
[...]

- kun je gebruik blijven maken van panels met de ROM van itje?
- werkt youtube vloeiend? (heb momenteel t youtube panel, maar ben daar niet echt over te spreken)
- zitten er nog veel bugs in (waar erger je je t meest aan:P)
- is landscape helemaal ondersteunt?
- is of wordt t mogelijk de mogelijkheden die de rom van itje biedt te installeren als panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheezzhead schreef op maandag 23 maart 2009 @ 09:28:
Hei iedereen, ik heb een vraagje over Messenger & Windows Live op de Xperia (zal vast niet de eerste zijn). Het lukt me maar niet om alles werkend te krijgen. Als ik een e-mail wil instellen (hotmail account)jloop ik door het menu heen. Nadat hij automatisch instelling gekregen heeft, meldt hij dat ik op volgende moet drukken om de installatie te voltooien. Ik druk op volgende, en hij keert weer terug naar het begin menu ("SMS \ MMS", "Outlook E-mail", "E-mail Instellen"), zonder een e-mail te hebben toegevoegd. Met Windows Live kan ik al helemaal niks, en de windows live panel reageert nergens op (als ik ergens op druk voert hij niks uit). Ik heb allerlei programma's gedownload (HTTPMail Provider, Pocket Hotmail), maar niks schijnt te werken. Heeft iemand een idee wat ik moet doen?
Heb je bij het panel dat hij wel naar voren komt als je hem aanklikt maar vervolgens weer terugspring? Zo ja dan moet je het onderste bestandje in de Windows Live Panel map hernoemen. (0409 in 0413) Is al een aantal keer eerder besproken hier. Hoe dat andere komt weet ik niet. ik heb zelf mn hotmail ingesteld via het panel en daarna kwam die er in outlook automatisch bij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:23
Net ook even Touch IT 4.5 erop gezet nadat ik een tijdje de R2 update heb gedraaid. Ik wilde sowieso een andere rom aangezien ik weer toe was aan iets nieuws en ik R2 toch niet helemaal lekker vond draaien, en veel verbindingsproblemen had.

Ik heb nu een tijdje lopen spelen met TF3d en ik ben er zeer tevreden mee, 1 ding echter niet. En dat is de telefoon op vibrate of stil zetten. Als je het via de geluidstoetsen doet dien je op stil of vibrate te drukken en vervolgens op de OK knop beneden... Erg ongemakkelijk, maar goed hoe vaak maak je er gebruik van?

Verder heb ik genoten van de nieuwe flashpanel. Erg leuk, maar dat is meer een showfeature dan een handig bruikbaar ding. Desalnietemin erg leuk.

Alles werkt rap is snel en ik ben zeer tevreden. We wachten weer op de volgende versie van Itje :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Dbm12 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:48:
Net ook even Touch IT 4.5 erop gezet nadat ik een tijdje de R2 update heb gedraaid. Ik wilde sowieso een andere rom aangezien ik weer toe was aan iets nieuws en ik R2 toch niet helemaal lekker vond draaien, en veel verbindingsproblemen had.

Ik heb nu een tijdje lopen spelen met TF3d en ik ben er zeer tevreden mee, 1 ding echter niet. En dat is de telefoon op vibrate of stil zetten. Als je het via de geluidstoetsen doet dien je op stil of vibrate te drukken en vervolgens op de OK knop beneden... Erg ongemakkelijk, maar goed hoe vaak maak je er gebruik van?

Verder heb ik genoten van de nieuwe flashpanel. Erg leuk, maar dat is meer een showfeature dan een handig bruikbaar ding. Desalnietemin erg leuk.

Alles werkt rap is snel en ik ben zeer tevreden. We wachten weer op de volgende versie van Itje :)
Je kan gewoon geluidsknop drukken, dan OF net zo lang geluid-naar-beneden-knop drukken tot je op vibrate zit OF gelijk op vibrate op het scherm klikken, vervolgens kan je overal op het scherm drukken om weer terug te gaan naar waar je vandaan kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

HendrikN schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:04:
[...]

Je kan Touchflo inderdaad als panel installeren, maar dat heeft niks met ROM's te maken.
Dat ligt eraan welke versie van TouchFlo je hebt. Bij de nieuwere versie die Itje gebruikt (vanaf 4.0 volgens mij) is het niet meer mogelijk om TouchFlo als panel in te stellen, ook niet met de panelinstaller. Misschien komt daar nog wel een nieuwere versie van uit, maar die heb ik nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!

Mijn X1 wil sinds zaterdagmiddag niet automatisch meer op de slaapstand gaan... Dat is knap irritant aangezien hij nu onnodig stroom vreet!

Weet iemand hoe ik dat weer kan herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik nu als spuit 11 reageer :D maar je kan het SPB Weather en Travel panel downloaden via de SE website (wel de probeerversie) Ze zien er aardig goed uit. Jammer dat je moet betalen voor die dingen, hoop niet dat de andere nieuwe panels ook betaalde versies gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:56:
Goedemiddag!

Mijn X1 wil sinds zaterdagmiddag niet automatisch meer op de slaapstand gaan... Dat is knap irritant aangezien hij nu onnodig stroom vreet!

Weet iemand hoe ik dat weer kan herstellen?
Probleem al opgelost bij instellingen - systeem - energie - geavanceerd... Op 1 of andere vage manier waren die vinkjes uitgezet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
hoe vinden jullie nou het gebruikersgemak van even snel een telefoontje
plegen - ofwel uit je contact list iemand pakken, en snel bellen....

en dat dan met de TF3d - ik gebruik de 4.5rom

Ik persoonlijk vind het vrij lastig, om "even snel" iemand te selecteren, wellicht mis ik
een truukje. Wat ik wel al doe is favorites op de contact tab aangemaakt, maar goed
lijkt wel of ik daar alsnog te dikke vingers voor heb. Tips welkom, aangezien ik
de rest van tf3d wel super vind qua looks enzo.

[edit] tja eigenlijk ben ik er al achter dat met het knopje "phone" het vrij simpel is

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 24-03-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 19:58
Die teleofon van mij gaat erg hard achteruit!

Zodra ik hem uit en aan zet komt hij nu standaard in de bootloader terecht.
"no image file found"

Pas als ik hem aan de usb hang en ik zet hem aan wil hij normaal opstarten....

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Laatst online: 19:16
bigmouth schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 20:13:
[...]

Zoals beloofd heb ik het nieuwe On The Road panel onderweg in de auto getest. Hiervoor heb ik de hierboven genoemde versie gebruikt. Hoewel ik de navigatie niet heb getest, heb ik er toch een verhaaltje over geschreven. Mij was het met name te doen om het telefoongedeelte. Let wel: dit is puur mijn eigen ervaring. Mocht ik iets over het hoofd gezien hebben, of zelfs een fout gemaakt, laat het dan even weten dan pas ik het aan!

Ervaringen met het On The Road panel

Het panel bestaat uit 3 tabbladen, waarvan het navigatie-tabblad standaard
getoond wordt bij opstarten. Als tweede is daar het muziek-tabblad en als
derde het telefoon-tabblad.

Op het navigatie-tabblad bevindt zich de mogelijkheid om het
navigatieprogramma te starten, de track-geschiedenis te tonen en de
navigatie op te nemen. Rechtsonderin bevindt zich het Settings-menu waarin
je vier settings kunt wijzigen, waaronder het standaard navigatieprogramma
dat gestart moet worden wanneer je op [Navigatie] klikt. Het lukt mij niet
om hier een ander navigatieprogramma te selecteren dan Google Maps.

Het muziek-tabblad bestaat uit een aantal grote, handzame, buttons met
rechtsonderin het Settings-menu waarin je de nacht-modus kunt
aan/uitzetten. Via een handige zoekmethode kun je de map selecteren welke
de muziek bevat die je wilt afspelen. Vreemd genoeg kun je slechts mappen
(lees: playlists) selecteren, dus niet een afzonderlijk muziekbestand
binnen de map. Eenmaal geselecteerd klik je op afspelen en de muziek start.
Via een druk op de knop kun je de playlist desgewenst in shuffle afspelen.
Je kunt naar het vorige en volgende nummer springen of het huidige nummer
pauzeren. Stoppen (als je bijv. weer vooraan de playlist wilt beginnen) is
niet mogelijk.... Het volume laat zich eenvoudig regelen.

Het telefoon-tabblad opent met een overzicht van in- en uitgaande
gesprekken (incl. de naam van de contactpersonen) die hebben
plaatsgevonden. Via twee grote pijltjestoetsen scroll je eenvoudig door het
overzicht heen. Met één klik op een gesprek, wordt de betreffende
contactpersoon gebeld, da's wel handig! Wel is het zo dat het standaard
Xperia-dialpad opent en, na afloop van het gesprek, handmatig gesloten moet
worden met het kruisje rechtsbovenin. Je keert dan weer terug naar het
panel.
Om een willekeurige contactpersoon te bellen, klik je op de dialpad-button.
Er opent een overzichtelijk, eenvoudig dialpad, precies wat je nodig hebt
voor onderweg. Om je vriend "Jaap" te kunnen bellen, klik je op de 5-toets.
Alle contactpersonen van wie de naam of het nummer begint met J, K, L of 5
worden getoond. Het is geen T9-systeem, ofwel het is dus niet zo dat als je
5 en 2 toetst, je alleen Jaap te zien krijgt. Afijn, met één klik op Jaap,
wordt Jaap gebeld, via het standaard Xperia-dialpad. Je hoeft dus niet te
scrollen door een lijst contactpersonen. Dit is met name handig als je veel
contactspersonen hebt. Nadeel van deze methode is dat wanneer alle
telefoonnummers van je contactpersonen met +31 beginnen en je wilt je
vriend Dirk, Eduard of Ferdinand bellen en je klikt daarom op de 3-toets,
hij álle contactpersonen laat zien.... Natuurlijk kun je ook bellen door
gewoon een telefoonnummer intoetsen, dit gaat probleemloos. Het ontbreken
van de mogelijkheid tot het toevoegen van spraaklabels (voice command) is
en blijft een groot gebrek. Net als het steeds weer verschijnen van het
standaard Xperia-dialpad.

Samengevat:

Positief:
Grote knoppen
Handig en snel zoeken door contactpersonen
Makkelijk te bedienen telefoon en mediaspeler

Punten ter verbetering:
Contactpersonen D, E en F praktisch onvindbaar i.v.m. +31-toevoeging aan nummers
Niet mogelijk om één muziekbestand te selecteren.
Nog steeds geen mogelijkheid om spraaklabels toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matjan schreef op maandag 23 maart 2009 @ 01:40:
[...]

ff xperiatweak installleren, dan kan je ervoor kiezen je sim-contacten te verbergen!
Heb ik al geprobeerd maar het lukt me niet althans ik weet niet hoe. Het versie nummer van mij staat er trouwens niet bij, dus welke moet ik nemen?? Ik download op mijn computer maar na unrarren weet ik het niet meer of moetie naar de xperia worden gekopieerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 11:11:
-Je kan gewoon gebruik blijven maken van de panels
-Standaard niet, maar je kan er een fix voor downen
-2e camera doet het niet en weet niet hoe push pages werkt
(algemeen alles goed)
-Landscape is geheel ondersteund
-Is een gehele rom, dus kan niet alleen als panel installeren

FLASHEN gaat heeeel simpel, echt een eitje.
ROM van itje zeker moeite waard!

[...]
Jullie mogen allemaal even heel hard om mij lachen, bij het lezen van het punt over de 2e camera ging ik eens op zoek en ben er net pas achter gekomen dat er op de voorzijde ook 1 zit... Heb het toestel pas 4 maanden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matjan schreef op maandag 23 maart 2009 @ 01:40:
[...]

Gelukt nu. Dus die dubbele contacten zijn standaard echt wel maf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesnam
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 14:21
Raar verhaal met Windows mobile device center en active sync.

Sinds een aantal dagen krijg ik geen enkele verbinding meer op gang tussen de vista laptop en mijn active sync op de X1. Zowel met Blauwe tand, als met USB. Vervelend want voorheen kon ik gewoon synen. Agenda van outlook.

Partnership verwijderd en geprobeerd nieuwe aan te maken helaas niet gelukt. Ik heb gezocht op Google en op de afgelopen 4 topics maar kan geen vergelijkbaar probleem vinden, laat staan een oplossing.

firewall en virusscanner uitgeschakeld, dus daar kan t m ook niet in zitten.

Wel laatst een update gehad van Vista, na afsluiten laptop automatische installatie. Ben niet zo onderlegd om te zien of het evt. hier in zou kunnen zitten.

Foutcode is: De server kan niet worden bereikt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door tijdelijke netwerkproblemen. Verbinding ongeldig: Kan de verbinding '#CUSTOM@RAS#' niet openen. Deze verbinding is niet meer geldig of bestaat niet. Selecteer een andere verbinding of probeer het opnieuw.

Ondersteuningscode: 0x80072eff

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicjjk
  • Laatst online: 02-02 10:24
Net sinds iets meer dan een maand ook in het bezit van de X1, wat een geweldig apparaat is dit :D Hiervoor een Vario3 maar dit draait toch een stuk sneller en het beeld is niet te vergelijken zoveel beter ziet dit eruit.

Bedankt voor alle tips die ik tot nu toe hier gelezen heb _/-\o_ Het zijn een aantal topics maar dan heb je wel een goed draaiende X1.
Wesnam schreef op maandag 23 maart 2009 @ 23:36:
Raar verhaal met Windows mobile device center en active sync.

Sinds een aantal dagen krijg ik geen enkele verbinding meer op gang tussen de vista laptop en mijn active sync op de X1. Zowel met Blauwe tand, als met USB. Vervelend want voorheen kon ik gewoon synen. Agenda van outlook.

Partnership verwijderd en geprobeerd nieuwe aan te maken helaas niet gelukt. Ik heb gezocht op Google en op de afgelopen 4 topics maar kan geen vergelijkbaar probleem vinden, laat staan een oplossing.

firewall en virusscanner uitgeschakeld, dus daar kan t m ook niet in zitten.

Wel laatst een update gehad van Vista, na afsluiten laptop automatische installatie. Ben niet zo onderlegd om te zien of het evt. hier in zou kunnen zitten.

Foutcode is: De server kan niet worden bereikt. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door tijdelijke netwerkproblemen. Verbinding ongeldig: Kan de verbinding '#CUSTOM@RAS#' niet openen. Deze verbinding is niet meer geldig of bestaat niet. Selecteer een andere verbinding of probeer het opnieuw.

Ondersteuningscode: 0x80072eff

alvast bedankt!
Via Google zoeken op de ondersteuningscode kwam ik op de volgende pagina terecht:

http://social.microsoft.c...c-4ea9-b779-481fd0db97cb/

Hier las ik onderin dat het reparen van WMDC de oplossing zou moeten zijn

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik speel onlinesoccermanager. Is er iemand die dit aan de gang heeft gekregen op de X1? Zowel via explorer als Opera werkt deze niet. Je kunt de site benaderen maar niet door de menus heen....

De mini versie die osm claimt te hebben werkt ook niet...

[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 24-03-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
sander- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:05:
[...]

Jullie mogen allemaal even heel hard om mij lachen, bij het lezen van het punt over de 2e camera ging ik eens op zoek en ben er net pas achter gekomen dat er op de voorzijde ook 1 zit... Heb het toestel pas 4 maanden ;)
Mij zul je niet horen lachen, waar zit in hemelsnaam die 2e camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
JJerome schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:31:
[...]

Mij zul je niet horen lachen, waar zit in hemelsnaam die 2e camera?
Voorop naast het zilvere streepje boven in. Zie aldaar 2 rondjes zitten.1 van die mooie kleine spelden rondjes is je cam.

Hmm laatste tijd is mijn windows mobile wat buggy aan het worden (beetje te danken aan mijn installatie drift denk ik). Even binnenkort maar back-up maken en even resetten. Verder nog steeds super tevreden met de X1. Krijg op 1 of andere manier nu vastlopers als ik heb gebelt en op heb gehangen maar niet de telefoontoetsebord heb weg geklikt.

Als de telefoon dan in slaapstand komt of in iedergeval zwart scherm en ik start weer dan komt die niet meer terug. Zie wel het start balkje maar verder forget it. Enige remedie is batterij eruit halen want hij reageert nergens meer op. Ik verdenk eerlijk gezegd S2U2... vanaf dat moment gebeurd het soms. Iemand die het herkent?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Wicked-Game schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:41:
[...]

Voorop naast het zilvere streepje boven in. Zie aldaar 2 rondjes zitten.1 van die mooie kleine spelden rondjes is je cam.
Hah, techniek staat voor niets blijkt alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Wat me opvalt is dat er inderdaad heel veel software te installeren is en er eigenlijk maar heel weinig echt
functioneel is. Ik heb zelf alleen extra de youtubepanel geinstalleerd en de googlepanel. Daarnaast de wifisniffer en teletekstbrowser.

TouchHD moet je gewoon niet installeren. Hij werkt niet heel goed, heeft niet echt toegevoegde waarde en vreet belachelijk veel geheugen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
kbloem schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:59:
Wat me opvalt is dat er inderdaad heel veel software te installeren is en er eigenlijk maar heel weinig echt
functioneel is.
Ben ik het niet mee eens. Ik gebruik zelf op het moment:

- TomTom Navigator
- Xperiatweak
- Spb keyboard
- G-Alarm
- Coreplayer
- Total Commander

En voordat ik de Touch-IT rom geinstalleerd had ook nog SPB Mobile Shell (= fijn!).
En alles hiervan gebruik ik dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
Zijn jullie ervan op de hoogte dat er een nieuw on screen keyboard is, gemaakt door SE? (geript uit de R3AA rom, door itje).

Ik heb deze geinstalleerd en het werkt zeer fijn. Nu hoef ik niet altijd mijn toetsenbord uit te schuiven, bij het invoeren van kleine woordjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
@kbloem - bedoel je nou TF3D

Want ik vind juist, dat de 4.5 rom een berg toegevoegde waarde heeft.
Ook de snelheid is verbeterd, en dan niet te spreken over de looks.
Eerder om te testen, had ik hem ook als panel gedaan - dat viel ietsje tegen,
maar de 4.5 rom als compleet iets. Vind ik persoonlijk een grote verbetering.

@jjreome - dat spb keybord, ziet er goed uit, gebruik je nou eerder je touchscreen
om te tiepen, dan dat je hem even openschuift ? Zie trouwens dat het geen freeware is, das jammer.

@foeizoel - uhhhhhhhhhhh waar ?

[ Voor 25% gewijzigd door ppeterr op 24-03-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Total commander ken ik alleen van de pc. Toch maar eens proberen dan. G-Alarm en Xperia tweak gebruik ik trouwens zelf ook 8)7

Ik bedoel idd die TF3D. Vind het persoonlijk echt niets. Heb de laatste nog niet geprobeerd moet ik zeggen....

Ik heb overigens net de nieuwste HTC Touch HD video converter gedownload *O*
Goede tool....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
ppeterr schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:18:
...
@jjreome - dat spb keybord, ziet er goed uit, gebruik je nou eerder je touchscreen
om te tiepen, dan dat je hem even openschuift ? Zie trouwens dat het geen freeware is, das jammer.
Ligt er een beetje aan hoe lang de tekst is die ik moet typen. Voor korte tekstjes gebruik ik idd vrijwel altijd het SPB keyboard. SMSen & Mailen gaat dan weer (uiteraard) wel via het hardware toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik heb even snel gezocht maar kijg het niet te vinden. Soms zie ik niet wie belt. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
ppeterr schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:18:
@kbloem - bedoel je nou TF3D

Want ik vind juist, dat de 4.5 rom een berg toegevoegde waarde heeft.
Ook de snelheid is verbeterd, en dan niet te spreken over de looks.
Eerder om te testen, had ik hem ook als panel gedaan - dat viel ietsje tegen,
maar de 4.5 rom als compleet iets. Vind ik persoonlijk een grote verbetering.

@foeizoel - uhhhhhhhhhhh waar ?
We mogen niet linken naar roms en ik weet ook niet welke hints ik kan en mag geven :X , maar kijk eens even op de volgende blog: http://xperiancer.blogspot.com/2009_03_01_archive.html
Hier staat vaak goede en nieuwe info. Een beschrijving van het toetsenbordje is daar ook te vinden.

Instellingen wijzigen (Taal woordenboek bijvoorbeeld) kan je vinger op te T9 knop ingedrukt te houden... Veel plezier ermee.

[ Voor 5% gewijzigd door BooYooToo op 24-03-2009 12:00 . Reden: Laatste regel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Heeft iemand de laatste officiele rom al geinstalleerd? Ik zit er nu naar te kijken maar heb geen zin om alles voor niets opnieuw te installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik wil met de GPS mijn afgelegde route in Frankrijk vastleggen.

Nu begrijp ik dat de X1 gebruik maakt van a-gps, dus internetkosten. En dat wil ik nu juist niet in het buitenland zonder bundel.

Kan de gps ook zonder de assistant gebruikt worden en hoe stel ik dat in? (als ik gegevens verzenden uitschakel, schakelt de x1 deze zelf weer in bij gebruik tracking-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
kbloem schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:33:
Heeft iemand de laatste officiele rom al geinstalleerd? Ik zit er nu naar te kijken maar heb geen zin om alles voor niets opnieuw te installeren...
Welke rom heb je nu dan? Want de laatste rom is een erg ruim begrip. Je bedoeld R2AA?

Van R1AA naar R2AA = enorme verbetering in snelheid
Van 1 van beide naar TF3d 4.5 (R3AA) = wederom een verbetering in snelheid (panel manager staat instant voor je klaar en overal speed improved, alsmede telefoongesprekken zonder schokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dbm12 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:57:
[...]

Welke rom heb je nu dan? Want de laatste rom is een erg ruim begrip. Je bedoeld R2AA?

Van R1AA naar R2AA = enorme verbetering in snelheid
Van 1 van beide naar TF3d 4.5 (R3AA) = wederom een verbetering in snelheid (panel manager staat instant voor je klaar en overal speed improved, alsmede telefoongesprekken zonder schokken)
Ik bedoel onderstaande......

X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_R2AA006 - uploaded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
kbloem schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:07:
[...]

Ik bedoel onderstaande......

X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_R2AA006 - uploaded
Dan zit je dus op R1AA. Maar ja daar is een enorm verschil in. Voornamelijk qua snelheid van het toestel :) Ik raad hem aan, maar je kan ook nog even wachten. Eind van deze maand komt R3AA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Dbm12 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:17:
[...]

Dan zit je dus op R1AA. Maar ja daar is een enorm verschil in. Voornamelijk qua snelheid van het toestel :) Ik raad hem aan, maar je kan ook nog even wachten. Eind van deze maand komt R3AA :)
Doen we dat... Thanks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik wacht idd wel even, geen idee hoe ik kan achterhalen welke versie ik nu heb.
Ehmm heb versie R1AA017,
ga wel eerst backuppen, en alles syncen, voordat ik weerl alles kwijt ben

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat er ergens een handleiding hoe je je Rom kan flashen zonder dat je al te veel informatie verliest? of hoe je kan Backuppen. Telefoonnummers en adresboek zijn geen probleem die kan ik syncen met mijn Outlook op mijn pc. maar de rest: TomTom, SPB panel YouTube panel, games, mijn audiobestanden?
Tnx
Steven

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmarc schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:44:
Ik wil met de GPS mijn afgelegde route in Frankrijk vastleggen.

Nu begrijp ik dat de X1 gebruik maakt van a-gps, dus internetkosten. En dat wil ik nu juist niet in het buitenland zonder bundel.

Kan de gps ook zonder de assistant gebruikt worden en hoe stel ik dat in? (als ik gegevens verzenden uitschakel, schakelt de x1 deze zelf weer in bij gebruik tracking-software.
Volgens mij staat a-GPS standaard altijd uitgeschakeld en kan je het via een programma als Advanced Config Tool handmatig inschakelen. Alleen GPS gebruiken zal geen problemen opleveren lijkt mij. Bij mij staat a-GPS in ieder geval altijd uit en Igo8 draait al vanaf het begin als een zonnetje. Het enige dat dan nog een verbinding nodig zou kunnen hebben is QuickGPS. Hierbij kan je echter handmatig instellen hoe je de positie van de satellieten wil downloaden. Als laatste stok achter de deur zou je ook nog No-Data kunnen installeren. Die zorgt ervoor dat je telefoon helemaal geen verbinding meer kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:29:
Staat er ergens een handleiding hoe je je Rom kan flashen zonder dat je al te veel informatie verliest? of hoe je kan Backuppen. Telefoonnummers en adresboek zijn geen probleem die kan ik syncen met mijn Outlook op mijn pc. maar de rest: TomTom, SPB panel YouTube panel, games, mijn audiobestanden?
Tnx
Steven
Sprite Backup kan dit allemaal, SPB backup ook. Ook staat er op XDA een guied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Dbm12 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:57:
[...]
Dat vind ik dus juist weer tegenvallen. Van portrait naar landscape op de homescreen is bij mij echt rete traag, om maar een voorbeeld te noemen. Misschien maar een keertje een harde reset doen of wachten op 4.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

JJerome schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:33:
[...]

Dat vind ik dus juist weer tegenvallen. Van portrait naar landscape op de homescreen is bij mij echt rete traag, om maar een voorbeeld te noemen. Misschien maar een keertje een harde reset doen of wachten op 4.6.
Ja in TF3D zelf maybe, maar dan is het alsnog sneller dan in de SE panel in de stock rom oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:27

dlenstra

....

[...]

Volgens mij staat a-GPS standaard altijd uitgeschakeld en kan je het via een programma als Advanced Config Tool handmatig inschakelen. Alleen GPS gebruiken zal geen problemen opleveren lijkt mij. Bij mij staat a-GPS in ieder geval altijd uit en Igo8 draait al vanaf het begin als een zonnetje. Het enige dat dan nog een verbinding nodig zou kunnen hebben is QuickGPS. Hierbij kan je echter handmatig instellen hoe je de positie van de satellieten wil downloaden. Als laatste stok achter de deur zou je ook nog No-Data kunnen installeren. Die zorgt ervoor dat je telefoon helemaal geen verbinding meer kan maken.
In Advanced Config zelf kun je ook de dataverbindingen blokkeren. Werkt net zo makkelijk als NoData. Ik heb met NoData de ervaring dat het niet bevordelijk is voor de snelheid van je telefoon en ook wel eens gehad dat nadat ik de telefoon even uit had gehad hij vrolijk weer verbinding ging maken in het buitenland, terwijl ik eerder toch echt anders had ingesteld. Ik gebruik in het buitenland Advanced Config om mijn data te blokkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:31:
[...]

Sprite Backup kan dit allemaal, SPB backup ook. Ook staat er op XDA een guied
Tnx!
een van die programma's het beste?
kun je nog iets explicieter zijn over XDA?
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dlenstra schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:36:
[...]

In Advanced Config zelf kun je ook de dataverbindingen blokkeren. Werkt net zo makkelijk als NoData. Ik heb met NoData de ervaring dat het niet bevordelijk is voor de snelheid van je telefoon en ook wel eens gehad dat nadat ik de telefoon even uit had gehad hij vrolijk weer verbinding ging maken in het buitenland, terwijl ik eerder toch echt anders had ingesteld. Ik gebruik in het buitenland Advanced Config om mijn data te blokkeren
Owja dat is inderdaad ook een optie. Had hier even niet aan gedacht. Heb zelf geen ervaring met deze optie of met No-Data omdat ik zelf nog niet in het buitenland ben geweest sinds ik de X1 heb ze dus ook nog niet heb hoeven te gebruiken. Welke het beste werkt zou ik dan ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik gebruik mijn xperia sinds gisteren, werkt allemaal prima zoals ik t hebben wil behalve 1 ding en dat is messenger. Ik kan gewoon aanmelden, ben voor m'n contacten ook gewoon zichtbaar als online met een mobiele telefoon, ze kunnen ook tegen me praten, ik zie zelf alleen niks. Ik zie wel de groepen staan waar ik mn contactpersonen in heb opgedeeld maar al die groepen zijn leeg. Als ik in mn vandaag scherm door dat windows live balkje ga zie ik wel staan dat er bijv. 8 personen online zijn, maar in mijn lijst waar contactpersonen zouden moeten staan zie ik niks.
Heb geen idioot grote msn lijst (43 contacten) dus dat is het denk ik ook niet.. Hopelijk weet iemand wat ik fout doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie1980
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 09:04
Ik heb sinds kort een xperia, en ben op zoek naar wat hulp om het één en ander gedaan te krijgen (tijdgebrek ivm verbouwing) en prog's erop te krijgen. Ik heb er wel wat voor over als iemand me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Laatst online: 15:27

dlenstra

....

Annie1980 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:25:
Ik heb sinds kort een xperia, en ben op zoek naar wat hulp om het één en ander gedaan te krijgen (tijdgebrek ivm verbouwing) en prog's erop te krijgen. Ik heb er wel wat voor over als iemand me kan helpen?
De meeste dingen kun je heel snel vinden op fora en internet algemeen. Zolang de dingen legaal zijn kun je ze op dit forum natuurlijk ook gewoon vragen. Ik denk dat je er dan wel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 21:40
Vandaag voor het eerst de ROM geflasht, was altijd wat angstig ten opzichte hiervan.
Na de positieve verhalen de 4.5 erop gezet; en ik heb er nu al spijt van

dat ik het nooit eerder gedaan heb 8)7 ;)

Hij loopt echt top! Snelheid is echt super, en het ziet er echt goed uit.

Ben al maanden erg tevreden met m'n X1, maar nu nog meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
nielsgaastra schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:41:
Vandaag voor het eerst de ROM geflasht, was altijd wat angstig ten opzichte hiervan.

Haha, dan had je hetzelfde gevoel als ik. Gister alles in orde gemaakt + nieuwe icoontjes er ook meteen op, en ik voelde me als een kind zo blij met me telefoon. Het was net alsof ik een totaal nieuw apparaat in me handen had en inderdaad zo snel als een ....... :P

Helaas gisteravond kwam ik er ook opeens achter dat een scheur die eerst niet zichtbaar was nu wel zichtbaar was geworden... Maar het mocht de pret niet drukken :P Het toestel is in mijn ogen nog steeds een prima keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nielsgaastra schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:41:

Is het teveel gevraagd hoe je die nieuwe rom erop zet..voorzover ik kan nagaan kom ik dit niet in de gebruiksaanwijzing tegen ook niet op een bevredigende, voor mij veilige manier, op google.. Ik heb wel eens proberen te updaten maar dan bleef het toestel hangen in de fase met de verschillende kleuren dwarsbalkjes op het scherm. Ik heb problemen ermee voorlopig en geen enkele ervaring..bedankt vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmarc
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-01-2021
[...]

Thnx Leo, ik ga dr is naar kijken. Was met http://gpsed.com/ in de weer gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je zo'n BLAUWE achtergrond krijgt in 4.5 landscape???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien mijn vraag nu op de vorige pagina staat en ws. niet meer zo gelezen wordt, nog een keertje:

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik gebruik mijn xperia sinds gisteren, werkt allemaal prima zoals ik t hebben wil behalve 1 ding en dat is messenger. Ik kan gewoon aanmelden, ben voor m'n contacten ook gewoon zichtbaar als online met een mobiele telefoon, ze kunnen ook tegen me praten, ik zie zelf alleen niks. Ik zie wel de groepen staan waar ik mn contactpersonen in heb opgedeeld maar al die groepen zijn leeg. Als ik in mn vandaag scherm door dat windows live balkje ga zie ik wel staan dat er bijv. 8 personen online zijn, maar in mijn lijst waar contactpersonen zouden moeten staan zie ik niks.
Heb geen idioot grote msn lijst (43 contacten) dus dat is het denk ik ook niet.. Hopelijk weet iemand wat ik fout doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:11:
Aangezien mijn vraag nu op de vorige pagina staat en ws. niet meer zo gelezen wordt, nog een keertje:

Ik had je vraag al op de vorige pagina gezien hoor.

Probeer eens:

- Msn afsluiten op de X1.
- Msn opstarten en online gaan op je gewone pc/laptop.
- Msn afsluiten op je gewone pc/laptop.
- Msn opstarten en online gaan op de X1.

Zo werkte het bij mij weer, had eerst nl hetzelfde...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, dit heb ik al een paar keer geprobeerd en werkt helaas niet. Ook synchroniseren van windows live terwijl msn openstaat op m'n telefoon verhelpt het probleem niet. Wel krijg ik als ik me aanmeld via m'n telefoon een geel balkje waar in staat: statusgegevens van contactpersonen bijwerken maar dit gaat dan na 5 sec. ofzo weer weg en er gebeurt dan verder niets, ook na 5 minuten wachten ofzo niet.

edit: Ik zie nu dat ik bij m'n contacten (gewoon telefoonboek van de telefoon dus) mensen wel als windows live contactpersoon kan ingeven, misschien dat dat het is? Heb het geprobeerd, hij vraagt dan om een e-mail adres, maar als ik die invoer en bevestig zegt hij dat hij geen verbinding kan maken. Internet staat gewoon aan en werkt ook, heb het zowel met messenger aangemeld als afgemeld op m'n telefoon geprobeerd.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:30
@ Junebug

Ik heb net mijn x1 geupdate en windows live van t-mobile gedowload en erop gezet.
Hotmail werkt, kon ook heel even inloggen en niet inloggen met MSN.
HIj kon dus net als bij jou geen connectie maken terwijl wel alles aan stond.
Ik heb later van ellende een andere versie van live eroverheen gezet en voila MSN werkte weer.
Deze versie is een aangepaste versie van XDA de LazaPasi versie.
Misschien dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Problemen hier met het instellen van een mail acount.

Mail halen via de pop3 gaat goed
Mail zenden via de smtp krijg ik een error.

Dit via Hi eindeloos, als ik het zelfde mail acount over mijn eigen wifi netwerk
laast uitsturen gaat het goed.

Gister avond laat even gebeld met de helpdesk, kreeg ik een dame die mijn vragen
opschreef, en later terug kwam met het antwoord via een andere collega.

"gebruik "mail.wxs.nl" als smtp, dat moet werken...."

Maar helaas.....werkt niet, iemand met hi eindeloos, die mij opweg kan helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Kwestie van inderdaad de SMTP van je provider gebruiken, samen met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Daar ze hoogstwaarschijnlijk (zoals het hoort) poort 25 (mailpoort) geblokkeerd hebben.

Kwestie dus even van hun website goed doorlezen / nogmaals bellen. Zal vast werken icm je 06 nummer als gebruikersnaam en het wachtwoord voor de HI website als wachtwoord, zet daarbij dus even die SMTP server en je kan gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door PeterSelie op 25-03-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Mijn klopt breekt echt wat betreft het MMS gebeuren van Vodafone. Elke keer weer krijg ik een sms dat er een MMS is ontvangen. Erg leuk hoor maar wil hem gewoon op me telefoon ontvangen en NIET op een website van Vodafone.

Heb alle instellingen nagekeken en Vodafone MMS ook gechecked op server instellingen. Dit lijkt allemaal overeen te komen zoals Vodafone aangeeft. Maar werken? HO MAAR! Iemand nog een oplossing hiervoor? En MMS word dat verstuurd via de server van vodafone? want als ik een MMS verstuur maakt die verbinding met internet.

*EDIT* Laat maar heb het nu wel werkend... moet wel bij vermelden dat de instellingen die Vodafone op hun website geeft niet kloppen. Maar goed heb het draaiend.

[ Voor 13% gewijzigd door Wicked-Game op 25-03-2009 09:25 . Reden: Werkend gekregen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wicked-Game schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:59:
*EDIT* Laat maar heb het nu wel werkend... moet wel bij vermelden dat de instellingen die Vodafone op hun website geeft niet kloppen. Maar goed heb het draaiend.
Misschien is het handig om hier even aan te geven wat er dan niet klopt, voor het geval een andere Tweaker tegen hetzelfde probleem aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
ppeterr schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:33:
Problemen hier met het instellen van een mail acount.

Mail halen via de pop3 gaat goed
Mail zenden via de smtp krijg ik een error.

Dit via Hi eindeloos, als ik het zelfde mail acount over mijn eigen wifi netwerk
laast uitsturen gaat het goed.

Gister avond laat even gebeld met de helpdesk, kreeg ik een dame die mijn vragen
opschreef, en later terug kwam met het antwoord via een andere collega.

"gebruik "mail.wxs.nl" als smtp, dat moet werken...."

Maar helaas.....werkt niet, iemand met hi eindeloos, die mij opweg kan helpen ?
Wanneer je via HI verstuurd mag je de mailserver van Planet / KPN niet gebruiken. In dat geval zal je dus een andere mailserver moeten gebruiken. Heeft HI hier zelf geen oplossing voor? Probeer eens: mail.hiway.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die een werkende Bluetooth-verbinding hebben kunnen opbouwen met een Sitecom dongle en de Toshiba Bluetooth stack? Ik krijg alleen de mogelijkheid een PAN op te zetten, andere verbindingstypen zijn niet mogelijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
GVD :(

Ik heb met Pim backup alles naar een backup geschreven. Vervolgens ben ik overgegaan naar de nieuwe R2AA ROM en nu kan ik het niet meer importeren. Format Invalid.....

Iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Arjen Tempel schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:40:
[...]
Misschien is het handig om hier even aan te geven wat er dan niet klopt, voor het geval een andere Tweaker tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Heel simpel iets maar je kan er leuk mee in de war komen:

De MMS-instellingen

Klik op 'Start' en kies 'Berichten' -> 'SMS/MMS'
Kies 'Menu' -> 'MMS-opties'
Ontvangstmodus: Automatisch in eigen netwerk
De overige opties zijn naar eigen wens in te stellen
Kies het tabblad 'Servers' en controleer hier het profiel 'Vodafone MMS' of maak het aan via 'Nieuw'
Servernaam: Vodafone MMS
Gateway: 192.168.251.150
Poortnummer: 8799
Serveradres: mmsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via: Vodafone live!
Verstuurlimiet: 300K
WAP-versie: WAP 2.0
Kies 'Gereed' om op te slaan
Selecteer het profiel 'Vodafone MMS' en kies 'Als standaard instellen'
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm

Dit bovenstaande is wat Vodafone stuurt en geeft.

De MMS-instellingen

Klik op 'Start' en kies 'Berichten' -> 'SMS/MMS'
Kies 'Menu' -> 'MMS-opties'
Ontvangstmodus: Automatisch in eigen netwerk
De overige opties zijn naar eigen wens in te stellen
Kies het tabblad 'Servers' en controleer hier het profiel 'Vodafone MMS' of maak het aan via 'Nieuw'
Servernaam: Vodafone MMS
Gateway: 192.168.251.150
Poortnummer: 8799
Serveradres: http://mmsc.mms.vodafone.nl
Verbinden via: Vodafone live!
Verstuurlimiet: 300K
WAP-versie: WAP 2.0
Kies 'Gereed' om op te slaan
Selecteer het profiel 'Vodafone MMS' en kies 'Als standaard instellen'
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm

Bij server adres moet er http:// voor anders werkt het dus niet. Heel klein iets, maar cruciaal om het te laten werken. Zelf getest door mezelf een mms te sturen en dit functioneert nu prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe ik het growpanel installeer? Ik kan nl via google niks vinden (of ik zoek op de verkeerde instellingen) Ik heb 2 rar bestandjes gedownload en ik had verwacht dat er 2 cab files in zouden zitten maar helaas allemaal losse bestandjes...
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superspinnie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-03-2023
Ik heb een vraag over de X1.. Heb hem sinds een dag en hij bevalt tot nu toe uitstekend. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om het internet compleet uit te schakelen. Dus zowel wifi als diensten die bij je abbo zitten. Ik heb een Hi 25 abbo bij mn telefoon en dus wil ik zeker weten dat ik straks geen hoge rekeningen ofzo krijg door het gebruik van internet. Waar kan ik internet uitzetten?

Als dit niet uitgeschakeld kan worden waar kan ik dan zien of er een actieve verbinding is via mijn Hi internet?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten Vincent

[ Voor 11% gewijzigd door superspinnie op 25-03-2009 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superspinnie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:35:
Ik heb een vraag over de X1.. Heb hem sinds een dag en hij bevalt tot nu toe uitstekend. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om het internet compleet uit te schakelen. Dus zowel wifi als diensten die bij je abbo zitten. Ik heb een Hi 25 abbo bij mn telefoon en dus wil ik zeker weten dat ik straks geen hoge rekeningen ofzo krijg door het gebruik van internet. Waar kan ik internet uitzetten?

Als dit niet uitgeschakeld kan worden waar kan ik dan zien of er een actieve verbinding is via mijn Hi internet?

Alvast bedankt voor de reactie!

Groeten Vincent
Een X1 zonder onbeperkt internet?? maar je kan het via Commmanager doen, haal voor de zekerheid Nodate erbij en je hebt op zeker geen data verbinding.

Ik heb trouwens gister voor het eerst mijn X1 geflashed naar 4.5 en wat een verademing. Snel soepel mooie interface, geen vastlopers. Een aanrader voor iedereen die dit nog niet heeft gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie kan mij overtuigen om mijn X1 te flashen naar Touch-it 4,5? Ik heb alle bestanden nu klaar staan, maar iets houdt mij tegen om erop te dubbelklikken.

Dit is mij eerste WM telefoon en misschien ga ik nu een aantal domme dingen vragen, maar ik kan hier geen goed antwoord op vinden.
Ik lees dat (bijna) iedereen erg tevreden is over Touch-it 4,5

Kan je de vergelijking maken met een Windows PC waar je een legale windows versie op hebt staan waar je Linux op zet?
Als je de nieuwe Touch-it rom erop zet, ben je dan je legale WM versie kwijt of heb je nog steeds WM maar dan met een andere Shell?

Kortom, mijn beeldvorming van dit geheel klopt volgens mij niet helemaal. Als Touch-it niet bevalt en ik wil terug naar de "fabrieksinstellingen" heb ik dan mijn eigen versie weer terug of werkt WM niet zoals bijvoorbeeld Vista waar de versie zeg maar persoons of pc gebonden is?

Nou...moet ik dubbelklikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:26:
Kan iemand mij vertellen waar ik kan vinden hoe ik het growpanel installeer? Ik kan nl via google niks vinden (of ik zoek op de verkeerde instellingen) Ik heb 2 rar bestandjes gedownload en ik had verwacht dat er 2 cab files in zouden zitten maar helaas allemaal losse bestandjes...
Alvast bedankt
Zijn die 'rar' bestandjes niet gewoon de cab bestandjes? Als ik op een cab bestand klik opent hij hem namelijk ook automatisch met winrar en dan krijg ik alle bestanden te zien waaruit de cab bestaat. In dat geval zou het moeten werken als je deze 2 bestanden gewoon kopieert naar je telefoon en daarna installeert.
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:26:
Alvast bedankt
Eeeeh... Zoekfunctie??? Dit is iets dat echt al vele malen besproken is in dit deel en in voorgaande delen. Op deze en de vorige pagina zelfs nog! :X

Over-mijn-hart-strijk-modus: Als je afgelopen 2 bladzijden mijn posts even naleest dan kom je vanzelf een vraag van iemand tegen over verbindingen in het buitenland en de oplossing daarvoor. (advanced config tool of no-data). Een X1 zonder internet is in mijn ogen overigens echt zonde. :P
Roelos schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:53:
Wie kan mij overtuigen om mijn X1 te flashen naar Touch-it 4,5? Ik heb alle bestanden nu klaar staan, maar iets houdt mij tegen om erop te dubbelklikken.

Dit is mij eerste WM telefoon en misschien ga ik nu een aantal domme dingen vragen, maar ik kan hier geen goed antwoord op vinden.
Ik lees dat (bijna) iedereen erg tevreden is over Touch-it 4,5

Kan je de vergelijking maken met een Windows PC waar je een legale windows versie op hebt staan waar je Linux op zet?
Als je de nieuwe Touch-it rom erop zet, ben je dan je legale WM versie kwijt of heb je nog steeds WM maar dan met een andere Shell?

Kortom, mijn beeldvorming van dit geheel klopt volgens mij niet helemaal. Als Touch-it niet bevalt en ik wil terug naar de "fabrieksinstellingen" heb ik dan mijn eigen versie weer terug of werkt WM niet zoals bijvoorbeeld Vista waar de versie zeg maar persoons of pc gebonden is?

Nou...moet ik dubbelklikken?
Ik zit momenteel ook in dubio om de Touch-It rom er op te zetten. Alleen dit wordt aan de ene kant veroorzaakt door de aangekondigde update via SEUS en aan de andere kant door de update die Itje al aangekondigd heeft. Ik wil deze twee dingen dus even afwachten.

Je vergelijking met een windows/linux pc klopt denk ik niet helemaal. Op het moment dat jij je X1 flashed ben je je garantie kwijt omdat je je standaard rom compleet vervangt door een custom. Je rom flashen gaat dus wel iets verder dan het toevoegen van een shell als SPB of PointUI. Op de site waar je ook je customs vandaan kan halen staan echter ook alle officiele roms. Wanneer je iets met je telefoon hebt waarvoor hij terug zou moeten kan je de originele rom en spl weer terugzetten zodat je gewoon weer een beroep kan doen op je garantie.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
JJerome schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:42:
[...]

Wanneer je via HI verstuurd mag je de mailserver van Planet / KPN niet gebruiken. In dat geval zal je dus een andere mailserver moeten gebruiken. Heeft HI hier zelf geen oplossing voor? Probeer eens: mail.hiway.nl
Het is toch wel apart hier - de smtp van mijn eigen domein, pakt ie 1 op de 10 keer zo ongeveer
...dus negen keer krijg ik de melding dat het niet oke is, en hops opeens weg.
Als ik verstuur met attachments, gaat het helemaal mis.....

mail.hiway.nl doet et ook niet...

[edit[

Ik heb nou wel door, dat het veel beter gaat, met plane tekst, dan send
het wel vaker - met een attachment lukt het helemaal niet

[ Voor 10% gewijzigd door ppeterr op 25-03-2009 11:33 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste