Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icyzer schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:22:
[...]

Ja sorry, ik heb al behoorlijk gezocht op het internet en mijn hoofdtolt rond van de begrippen. Maar het is fijn om te weten wat andere mensen beschouwen als een alternatief voor dit product. En ik kan mijn keuze beter aflaten hangen van een forum dan van een stuiterende verkoper :P

[...]
De Touch HD en de Touch Pro zijn denk ik de enige is dat tegen de Xperia op kan. (tja of misschien iphone als alternatief?)
Ik heb de Omnia gehad en die is 3 keer niks, slechte scherm resolutie, ongevoelige fragiele scherm, aparte stylus, traag als weet niet wat. Teveel samsung aanpassingen. (bv. zoom funtie op het scherm, ik bedoel ik ben niet blind ofzo en ik gebruik mijn telefoon niet van 6m ver. En het werkt niet eens vloeiend)

Alternatieven:
  • Touch HD - Scherm is bijna op alle aspecten beter dan de X1, het is groter, gevoeliger en mooier.
    De scherm van de X1 scherper omdat het kleiner is (pixel dichtheid :) ) het is 3" tegen 3.8"
  • Touch Diamond - Raad ik af, hij is oud en vele gebruikers zeuren over de hardwarekeys
  • Touch Pro (Touch Diamond maar dan met keyboard) - Beetje te vergelijken met de X1, keyboard is uitgebreider/beter volgens vele reviews.
  • Touch Diamond 2 - Nog niet verkrijgbaar, afwachten
  • Touch Pro 2 - Nog niet verkrijgbaar, afwachten
En dit is niet mijn evaring hoor (opmerking bij de andere "touches"), ik heb alleen een Xperia, de Touch HD en de Omnia gehad (2-4 maanden ofzo toen marktplaats)
Persoonlijk vind ik de xperia toch een stuk fijner dan de Touch HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Wil die alleen WM telefoons ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55
en waarom, in godsnaam?

ik zou zelf de HTC kiezen, puur en alleen om de software.
En de Xperia voor de looks.

als je geen zin hebt in flashen neem je de htc, anders de xperia. Alss je NU een top of the line WM phone wil (anders wachten op de touch hd 2 etc)

[ Voor 83% gewijzigd door 418O2 op 17-03-2009 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bel nogal veel en moet zeggen dat het een prima telefoon is maar niet echt gemaakt om mee te telefoneren....

Via de bijgeleverde headset kan ik geen normaal gesprek voeren. Zijn er headsets op de markt welke ik zowel voor de radio kan gebruiken, goed geluid leveren en normale telefoongesprekken mee te voeren zijn?

Daar zou ik extreem in geïnterreseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik bel regelmatig in de auto met de headset en dat wil prima. Gebruik je wel de goede opzetdopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:49:
Wil die alleen WM telefoons ofzo?
Wat is dan anders vergelijkbaar met de xperia? Innov8? Pixon? of een nog lompere nokia?
Of vergelijkbaar met een ongeveer dezelfde prijskaartje?
Anders nog de Android geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik de bijgeleverde opzetdopjes dus kan me niet voorstellen dat dit niet klopt.

Ik bel vooral zakelijk en vind het gewoon makkelijk om niet altijd de telefoon aan mijn oor te moeten zetten als ik bijvoorbeeld in de trein zit. In de auto kun je nog aangeven dat je in de auto zit en daarom de kwaliteit wat minder is, bij een normaal gesprek zou ik dit liever niet elke keer aan hoeve geven.

Alleen de combinatie van bellen en radio is waarschijnlijk lastig. Anders zou een bluetoothsetje ook moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik een play list kan maken bij WMP in de Xperia X1?

Heb al lopen speuren in de topics, maar helaas niets
kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korbinian
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 11:09
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:46:
Ik bel nogal veel en moet zeggen dat het een prima telefoon is maar niet echt gemaakt om mee te telefoneren....

Via de bijgeleverde headset kan ik geen normaal gesprek voeren. Zijn er headsets op de markt welke ik zowel voor de radio kan gebruiken, goed geluid leveren en normale telefoongesprekken mee te voeren zijn?

Daar zou ik extreem in geïnterreseerd zijn.
Ik gebruik mijn eigen oordoppen voor de telefoongesprekken werkt perfect icm het verlengstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al verschillende ROMS geflasht, ook die van Itje, maar ben lekker terug gegaan naar de standaard ROM. Snelheid en batterijduur is naar mijn idee veel beter met de standaard ROM..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:59:
Weet iemand hoe ik een play list kan maken bij WMP in de Xperia X1?

Heb al lopen speuren in de topics, maar helaas niets
kunnen vinden.

Alvast bedankt.
Gewoon alle nummers toevoegen aan Afspelen en vervolgens Menu > Afspeellijst opslaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen
Ik heb nu sinds half februari een X1 los gekocht. Dit is mijn eerste WM mobieltje en ik ben er zeer te spreken over. Ik had alleen 1 vraagje. Ik heb mijn x1 op het Vodafone netwerk en nu las ik ergens in een paar topics wat over het Vodafone panel kan je die ook ergens downloaden? Ik heb al op google gekeken maar ik kan het nergens vinden. Het panel lijkt me handig icm Vodafone live.
Is er iemand die mij aan het panel kan helpen? Of zeggen jullie dat het onnodig is?

(ik kende deze website niet, maar er staat echt veel nuttige informatie op bedankt daarvoor!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat voor de liefhebbers een nieuwe versie van het PointUi Home 2 Panel (2.0.28b) online. Deze is in mijn ogen alleen al qua indeling heel erg verbeterd. De knoppen staan nu helemaal onderin en de applet balk is nu een kleine knop geworden.

Weet iemand trouwens hoe ik de standaard achtergrond weer terug kan krijgen? Heb een andere ingesteld maar nu krijg ik de originele niet meer terug. Ook als ik van theme verander en deze daarna weer terugzet op default krijg ik de standaard background niet terug. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:11:
Er staat voor de liefhebbers een nieuwe versie van het PointUi Home 2 Panel (2.0.28b) online. Deze is in mijn ogen alleen al qua indeling heel erg verbeterd. De knoppen staan nu helemaal onderin en de applet balk is nu een kleine knop geworden.

Weet iemand trouwens hoe ik de standaard achtergrond weer terug kan krijgen? Heb een andere ingesteld maar nu krijg ik de originele niet meer terug. Ook als ik van theme verander en deze daarna weer terugzet op default krijg ik de standaard background niet terug. :S
Mooi :D strax als ik thuis ben meteen ff proberen..

Misschien onder "Menu" - "customize" - "change background image"??

Neo

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoFoX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:22:
[...]

Mooi :D strax als ik thuis ben meteen ff proberen..

Misschien onder "Menu" - "customize" - "change background image"??

Neo
Ik ben iig heel erg blij met de vernieuwde versie!

Had dat al geprobeerd maar blijkbaar niet logisch genoeg nagedacht. De achtergrond staat gewoon als los bestand op de telefoon. Had hier in eerste instantie niet aan gedacht omdat dit bij de WM themes niet zo is. Bleek heel makkelijk op te lossen dus. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Zijn er makkelijke manieren om het camera (en liefst ook focus)geluid de nek om te draaien? Als ik die ene keer een foto wil maken schrik ik mezelf zo de pokke dat ie gelijk bewogen is, of toestel op de grond ligt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 14:40:
Iemand een idee hoe het zit met de pinout van die 3,5mm jack, omdat er ook een microfoon stuk bij zit.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7127
Zal deze werken? Nee dus
Bij smartphoneshop hebben ze dit als accessoire, maar ik betwijfel of dit de goede is aangezien je het begin niet ziet, en hij is zo verschrikkelijk duur..
http://www.smartphoneshop...adset-3-5-mm-adapter.html

Ben namelijk mijn originele kwijt, iemand een idee waar ik goedkoop een vervangende kan vinden? Alleen het eerste stuk is ook goed.
Iemand een idee waar je goedkoop een nieuwe headset kan krijgen? Inc. microfoon dus..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:32
Om via wifi op het netwerk van de Hogeschool in te kunnen loggen moet ik volgens de ICT helpdesk een registertweak uitvoeren. Hiervoor heb ik een kleine handleiding toegereikt gekregen die goed te volgen is. Echter, wanneer ik in het register (HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\EAP\Extension\25) een nieuwe value wil ingeven krijg ik een foutmelding: "Error Setting Value: Toegang geweigerd".
Als ik een value toevoeg bijvoorbeeld bij HKEY_CURRENT_USER krijg ik deze melding niet.

:?

*edit*
Overigens gebruik gemaakt van 't programma Mobile Registery Editor én PHM Registry editor. Met beide programma's dit probleem, dus 't moet waarschijnlijk dan toch echt gezocht worden bij Windows Mobile. Met een HTC telefoon 't zelfde verhaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Chalk op 17-03-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:03:
Goedemorgen
Ik heb nu sinds half februari een X1 los gekocht. Dit is mijn eerste WM mobieltje en ik ben er zeer te spreken over. Ik had alleen 1 vraagje. Ik heb mijn x1 op het Vodafone netwerk en nu las ik ergens in een paar topics wat over het Vodafone panel kan je die ook ergens downloaden? Ik heb al op google gekeken maar ik kan het nergens vinden. Het panel lijkt me handig icm Vodafone live.
Is er iemand die mij aan het panel kan helpen? Of zeggen jullie dat het onnodig is?

(ik kende deze website niet, maar er staat echt veel nuttige informatie op bedankt daarvoor!)
Ik zou niet weten of het handig is, ik heb zelf ook Vodafone (over 4 maanden wordt het nummer overgezet) maar ik gebruik het niet, misschien over 4 maanden wel :)

Ik heb het voor je even ge-upload samen met de google panel, als je toch terug wilt gaan, lees de read me:
http://files.en-is.com/index.php?dir=files%2FXperia%2F

Asje!

En ik had zelf een vraagje; hoe maak ik handmatig backup van alle benodigheden, zoals sms/kalender/etc?

[ Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 17-03-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:52:
[...]

Ik zou niet weten of het handig is, ik heb zelf ook Vodafone (over 4 maanden wordt het nummer overgezet) maar ik gebruik het niet, misschien over 4 maanden wel :)

Ik heb het voor je even ge-upload samen met de google panel, als je toch terug wilt gaan, lees de read me:

Asje!

En ik had zelf een vraagje; hoe maak ik handmatig backup van alle benodigheden, zoals sms/kalender/etc?
Je kan SPB Backup gebruiken, is wel betaald. En hij doet het bij mij niet, weet niet waarom. Voor je smsjes heb je dit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=302909

Heb ook een headset adapter gevonden:
http://cgi.ebay.nl/Hands3...4&_trksid=p3286.m63.l1177

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Asje!

PIM Backup

Ik gebruik het zelf ook.. Ideaal! Op ieder moment een backup maken van:
- Appointments (agenda)
- Call logs
- Contacts

Je kunt zelfs aangeven dat hij automatisch een backup maakt. Bij mij maakt hij bijvoorbeld iedere ochtend om 04:00 uur een backup.

Download hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Asje!

Hee dank je wel, maar als ik het goed begrijp kan je als je het vodafone panel hebt niet meer het Google panel gebruiken? Of kan dat wel? :?
En kan je het panel gebruiken als je de proxy uit hebt gezet? (anders werkte msn niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:20
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:51:
[...]

Hee dank je wel, maar als ik het goed begrijp kan je als je het vodafone panel hebt niet meer het Google panel gebruiken? Of kan dat wel? :?
En kan je het panel gebruiken als je de proxy uit hebt gezet? (anders werkte msn niet)
Volgens mij kan dat wel, maar deze 2 bestanden en readme bestand was bedoeld voor mensen, die van de Vodafone panel afwilden. De Vodafone panel kon je dus gewoon vervangen door de Google panel, volgens mij kan dat ook andersom :)

Succes!
Bedankt! :) Ik ga het meteen vanavond eens proberen!

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 17-03-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:26:
[...]

PIM Backup

Ik gebruik het zelf ook.. Ideaal! Op ieder moment een backup maken van:
- Appointments (agenda)
- Call logs
- Contacts

Je kunt zelfs aangeven dat hij automatisch een backup maakt. Bij mij maakt hij bijvoorbeld iedere ochtend om 04:00 uur een backup.

Download hier!
Inderdaad erg handig! Bij mij loopt hij ook iedere dag eventjes, wel alleen voor de smsjes.
Zeker een aanrader !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-06 16:25
Ik ben weer terug naar Beta 6. Ziet er erg fraai uit, goede ROM maar ik had binnen een half uur 2 vastlopers met wisselen van panels en kan er niet mee leven dat de startbutton het niet doet bij bv het SE panel. Ja, na een softreset doet ie het, maar ga je dan weer terug naar touch flo 3d en dan weer terug naar SE panel heb je 't probleem weer. Ik wacht wel ff op de volgende ROM.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Een vraagje:

Ik vind de twee SE panels (volgens mij van spb) erg prettig.
Het enige nadeel vind ik dat ik alleen maar de repeterende
afspraken te zien krijg in de panels. hebben jullie dat ook?
Zo niet, weten jullie misschien een manier om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er inmiddels ook al een update uit die voor een nietsweter als mij ook makkelijk uit te voeren is EN die betrouwbaar is? Heb al 3.5 maand alles lopen en de probleempjes beginnen zich wel op te stapelen.(vastlopertjes, dingen niet meer open krijgen enz) Heb ook al aan een hard-reset gedacht maar dan ben ik meteen alles kwijt en wil het eerst met een update proberen. Dus als iemand een tip heeft neem ik die graag in ontvangst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:52

aKra

Intentionally left blank.

Is er nou eigenlijk al een goede fix verkrijgbaar voor dat veels te zachte geluid? Want de ene applicatie kan het wel snoeihard, maar de andere is weer veels te zacht :X

Ook de beltonen vallen uitermate tegen, tenzij je zo'n ultiem 'verfrissende' antieke beltoon gebruikt.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:21:
Is er inmiddels ook al een update uit die voor een nietsweter als mij ook makkelijk uit te voeren is EN die betrouwbaar is? Heb al 3.5 maand alles lopen en de probleempjes beginnen zich wel op te stapelen.(vastlopertjes, dingen niet meer open krijgen enz) Heb ook al aan een hard-reset gedacht maar dan ben ik meteen alles kwijt en wil het eerst met een update proberen. Dus als iemand een tip heeft neem ik die graag in ontvangst :)
Ook bij een update (als in nieuwe rom update via SEUS) wordt je telefoon gehardreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Toen ik mijn X1 net had liep ie ook regelmatig vast, maar ik had er toen ook een heleboel programma´s opgezet en dan er weer af gegooid en van zulke dingen wordt ie trager en loopt ie sneller vast. Het beste is om te kijken welke programma´s je er echt op wilt hebben en dan gewoon een hard reset uitvoeren en enkel die programma´s erop zetten die je nodig hebt. Ik heb volgens mij sindsdien bijna geen enkele vastloper meer gehad. En als je toch een hard rest doet, dan kun je misschien ook meteen een originele ROM erop flashen (mocht je die nog niet hebben).

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zo zijn dat de oorzaak is van de geïnstalleerde software. Backuppen met SPB backup, maak een standalone backup.

Even naar die XDA gasten gaan, en dan de laatste rom downloaden.
Doe de hard-SPL dinges en dan kan je je telefoon gaan flashen.
En het is betrouwbaar want je kan het apparaatje flashen met een sd kaart.
Maar voordat je dit allemaal gaat doen, eerst telefoon opladen en de instructies goed doornemen.
Veel succes.
De rom die je mot hebbe - X1i_GENERIC_NL_CDF1215-3311_R2AA006
De hard-SPL dinges - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=431218
Tut - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=446070
Draai dan de backup af en je heb alles binnen een minuut of 15 weer op je telefoon. Er wordt een melding gegeven dat de rom niet overeenkomt. De paar regeltjes even lezen en dan ok drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 04:03:
Na 5 weken "reparatie" is mijn xperia verklaard als onherstelbaar en mocht ik dus een nieuwe iets/ding uitkiezen met een waarde van €639,95 (Ik had €698,95 betaald, en ik verwachte nog dat ik €60,00 cash terug kreeg :( )

Ik had een zilveren xperia (een van de eerste batches dus zwart was nog niet verkrijgbaar) ik heb altijd al een zwarte gewild. Dus ik heb nu een zwarte maar ik zie dat het verf al aan de randjes al eraf is en terug gaan heeft naar mijn mening geen zin (blablabalb je krijgt een nieuwe met dezelfde "eigenschappen", dank u)

Weet er iemand waar ik het batterij klepje ergens LOS kan kopen of bestellen? Dan neem ik een zilveren het staat namelijk een stuk beter dan een toekomstige zwarte klepje vol met zilveren krasjes erop. |:(
En het staat niet fout met de zilveren keyboard 8)7

edit: Ergens in Nederland graag en liefst geen ebay prul. (geen creditcard, geen zin paypal etc. etc.)
Vorige week terug naar de winkel en probleem uitgelegd dat de lak na 2 dagen al eraf begint te gaan.
Ik werd doorverwezen naar een andere filiaal.

Bij de andere filiaal probleem weer uitgelegd.
En toen was het raak ik kreeg meteen lulkoek te eten,
  • Vroeg of laat gebeurt dit toch. Kijk es naar de mijne!
  • Het komt door je hoesje want het is voor een Samsung bedoeld.
  • Zo'n klein beetje zie je het toch niet.
Het interesseer mij toch geen ene fok wat er met JOUW telefoon aan de hand is? Ik krijg ook te horen dat het aan mijn hoesje lag, "Ik weet niet hoe vaak jij je telefoon uit dat hoesje haal" Ik bedoel wtf? dus na 1 week moet ik verwachten dat ik een zilveren klepje heb ofzo? Het hoesje kwam van mijn F700v en het past perfect het is van namaak-leder gemaakt en zacht van binnen.

Ik ben geen raket geleerde maar ik heb wel in een metaal techniek gezeten + modelbouw als hobby. En na 2 dagen kan ik mijzelf niet eens geloven dat de verf eraf wordt schuurt d.m.v. zachte stof. En als dat zo zal zijn dan zou ik het niet pikken voor een telefoon van 700 ballen!
Ik vroeg ook toen naar een zilveren klepje (beetje lullig maarja als je niet vraagt dan weet je het niet) en een nog lulliger antwoord "Dan kan je net zo goed een zilveren nemen."

Zo zie je maar weer dat een gemiddelde gast achter de toonbank staat alleen maar lulkoek loopt uit te delen.

Ik kreeg ook een optie "we kunnen hem ook terug sturen voor reparatie." Ok toppie, jij misschien.
Maar uiteindelijk na veel moeite haalt die gozer een nieuwe klepje, was dat zo moeilijk?

Jij pikt toch ook niet dat er na 2 dagen een dikke vette kras op je mercedes staat? wat? Je ziet het toch niet als je binnen zit, en vroeg of laat verongeluk je toch...

Ik heb ook een zilveren battery cover kunnen bestellen, dat was bij een lokale Chinese telecom bedrijf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een email account (ziggo) aangemaakt, en die werkt prima.
Nu heb ik daarna mijn 2e account van ziggo aangemaakt, alleen daar gebeurd iets vreemds, ik kan wel ontvangen maar geen mails versturen.
Ik heb de instellingen gewoon automatisch laten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:16
JiMiHeNdRiX schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:39:
Ik wil mijn Vodafone X1 unlocken, maar ik heb geen flauw idee hoe ik die code moet invoeren. Volgens de instructie van Vodafone moet ik o.a. het volgende doen:
  • Plaats uw Vodafone SIM-kaart in het toestel en zet het toestel aan. De SIM-kaart dient aangesloten te zijn op het Vodafone netwerk. Voer eventueel eerst uw PIN-code in als het toestel hierom vraagt
  • Om het unlock menu te openen, dient u de volgende handelingen te volgen;
  • Druk de joystick naar links, direct hierna toets u twee maal de stertoets, gevolgd door de joystick nogmaals een keer naar links te drukken. (kort samengevat voert u in: < * * <)
  • Selecteer in het menu de optie ‘netwerk’, vervolgens zal het toestel om de ‘NCK-code’ vragen; Hier kunt u de eerste unlock-code invoeren en bevestigen met de ‘OK-toets’
Ik zet 'm eerst op de "telefoonstand" (dus de nummertoetsen zijn zichtbaar). Maar als ik vervolgens < * * < invoer dan gebeurt er helemaal niets... jah hij selecteert het telefoonnummer van de politie maar that's it. Wat doe ik nu fout?

Aanvullende opmerking:
Mijn Voda simkaart is nog niet geldig (ivm nummerportatie) dus ik heb het ook geprobeerd met de Voda prepay-simkaart v/e collega. In beide gevallen dus zonder succes.
Nou het is me gelukt hoor! Maar de manier waarop leek in de verste verte niet op wat in de instructie staat. Ik moest juist mijn oude Debitel simkaart erin stoppen (dus niet de nieuwe Vodafone simkaart) zodat ik tegen de Zweedstalige simlockmelding aanloop. Daar kon ik de unlockcode invullen en voila...

Zo dan ga ik nu lekker puzzelen hoe ik internet aan de praat krijg (nog even via Debitel totdat de nieuwe Vodafone simkaart actief wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:55:
Ik heb net een email account (ziggo) aangemaakt, en die werkt prima.
Nu heb ik daarna mijn 2e account van ziggo aangemaakt, alleen daar gebeurd iets vreemds, ik kan wel ontvangen maar geen mails versturen.
Ik heb de instellingen gewoon automatisch laten installeren.
Dit heb ik ook vaker, als je geen wifi gebruikt ligt het aan het signaalsterkte van het netwerk (KPN?)
Ik wacht dan meestel een minuut of 5 tot 10 en probeer het dan opnieuw, vaak lukt 't dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik krijg met geen mogelijkheid de MMS aan de praat. Geeft een vrij generieke error. Internet werkt wel, ik heb alle stappen doorgelopen.

Wie heeft er nog een tip? Kom er echt niet meer uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjornson
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 07:42
Hallo,

Ik heb sinds kort de Xperia X1 en wil deze graag verbinden met m'n Mac via bluetooth.
Ze herkennen elkaar wel, maar als ik verbinding wil maken geeft m'n Mac de volgende melding:

Bluetooth-netwerk mislukt.
Er kan geen verbinding tot stand worden gebrach met de netwerkvoorziening. Mogelijk
heeft uw apparaat het maximale aantal ondersteunde netwerkverbindingen bereikt.

Heeft iemand ervaring met het verbinden van deze apparaten?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EN-IS schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:55:
[...]

Volgens mij kan dat wel, maar deze 2 bestanden en readme bestand was bedoeld voor mensen, die van de Vodafone panel afwilden. De Vodafone panel kon je dus gewoon vervangen door de Google panel, volgens mij kan dat ook andersom :)

Succes!

[...]

Bedankt! :) Ik ga het meteen vanavond eens proberen!
Ik heb eens zitten kijken , zater overdag op mn werk en had mn usbkabel niet bij me maar, als ik dus alle stapjes volg in het readme file dan betekend dat dus dat ik mn google panel kwijt ben tot ik hem er weer op zet, maar kan ik geen gebruik maken van beide panels? (ik snap er nu even niks van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:57:
[...]

Ik heb eens zitten kijken , zater overdag op mn werk en had mn usbkabel niet bij me maar, als ik dus alle stapjes volg in het readme file dan betekend dat dus dat ik mn google panel kwijt ben tot ik hem er weer op zet, maar kan ik geen gebruik maken van beide panels? (ik snap er nu even niks van)
Volgens mij is het inderdaad niet mogelijk om beide panels naast elkaar te gebruiken nee. Vodafone heeft een eigen panel ingebakken in de rom en het is 'officieel' dan ook niet mogelijk deze te verwijderen. Hier hebben ze wat op gevonden door alle bestanden in de map te vervangen zodat het nu als Google panel te gebruiken is. Ik heb zelf een toestel van Vodafone zelf dus weet dat het bij mij sowieso niet kan. Of dat bij niet gelockte toestellen ook zo is weet ik niet zeker. Hier kunnen anderen je misschien meer over vertellen. Kan je wel vertellen dat je aan het VF panel niet veel mist. Dit is 1 van de eerste dingen die ik elke keer meteen verwijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:21
418O2 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:17:
ik krijg met geen mogelijkheid de MMS aan de praat. Geeft een vrij generieke error. Internet werkt wel, ik heb alle stappen doorgelopen.

Wie heeft er nog een tip? Kom er echt niet meer uit
Heb hier een zelfde soort probleem waar ik even niet uit kom. Op mijn N95 kreeg netjes MMSjes op de telefoon binnen. Nu met de Xperia krijg ik een sms van vodafone dat de mms klaar staat op een site. Dit kan toch gewoon direct doorgezonden worden want hier word ik niet vrolijk van.

Heb de MMS instellingen van vodafone ingevoerd maar gisteren weer een mms gehad en wederom weer verwezen naar de website. Iemand toevallig hier een oplossing voor?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal
sorry als deze vraag al eerder aan de orde is geweest maar ik heb met de (beperkte) zoekfunctie van Tweakers niets boven water kunnen krijgen.

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met youtube, zowel via opera/IE als via de speciale YouTube applicatie. In het verleden kon ik via WLAN de meeste filmpjes gewoon bekijken. Ik heb sinds een dag of wat mobiel internet van Telfort. Ik weet niet of het daar me samenhangt, maar ik krijg nu van allerlei foutmeldingen (bestand of netwerk niet gevonden etc). Ook als ik nu via WLAN filmpjes probeer te bekijken lukt het niet meer.
Kan iemand mij helpen?
Dank
Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

bigmouth schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:17:
[...]

Ik ben weer terug naar Beta 6. Ziet er erg fraai uit, goede ROM maar ik had binnen een half uur 2 vastlopers met wisselen van panels en kan er niet mee leven dat de startbutton het niet doet bij bv het SE panel. Ja, na een softreset doet ie het, maar ga je dan weer terug naar touch flo 3d en dan weer terug naar SE panel heb je 't probleem weer. Ik wacht wel ff op de volgende ROM.
Mja ik gebruik die panels toch niet. En dat nieuwe startmenu vind ik echt ideaal. De hele telefoon heeft nu lekker grote knoppen zodat ik nergens meer die stylus voor nodig hebt (gebruikte ik toch al nooit, maar sommige dingen met nagel aantikken was ook nog goed mikken af en toe).
Verder heeft die ook een heleboel apps die die standaard in de achtergrond laat draaien dus je kan alles heel snel openen. Push-pages voor internet werkt ook, dus je kan nieuwspaginas e.d. steeds laten updaten zodat je het in 1 keer kan bekijken als je wilt ipv dat je het eerst moet laden enzo. De camera heeft nu eindelijk een autoflitser. Dat nieuwe spelletje met die motor is best lachen. Nieuwe dialer werkt veel beter. Overall is mijn hele X1 gewoon een stuk beter nu :p
Maargoed, de belangrijkste verbeteringen zaten ook al in de beta6 dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben het roerend met je eens, echt een fantastische telefoon is de x1 nu geworden met al deze aanpassingen. Wel jammer dat de Growpanel niet werkt bij mij, die krijg ik niet te zien en als ik deze opnieuw installeer helpt dat ook niet. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Fietsbel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:02:
Ik ben het roerend met je eens, echt een fantastische telefoon is de x1 nu geworden met al deze aanpassingen. Wel jammer dat de Growpanel niet werkt bij mij, die krijg ik niet te zien en als ik deze opnieuw installeer helpt dat ook niet. Iemand nog een idee wat ik kan proberen?
Je moet hem gewoon toevoegen als panel he, dus in de panel view even rechtsonder klikken en dan een leeg vakje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

:o !!!! dank je wel, had daar nog niet aan gedacht.
edit:
Erg leuk dat growpanel, lekker interactief :)

[ Voor 34% gewijzigd door Fietsbel op 18-03-2009 11:51 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20

Matjan

:D

Wicked-Game schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 08:40:
[...]

Heb hier een zelfde soort probleem waar ik even niet uit kom. Op mijn N95 kreeg netjes MMSjes op de telefoon binnen. Nu met de Xperia krijg ik een sms van vodafone dat de mms klaar staat op een site. Dit kan toch gewoon direct doorgezonden worden want hier word ik niet vrolijk van.

Heb de MMS instellingen van vodafone ingevoerd maar gisteren weer een mms gehad en wederom weer verwezen naar de website. Iemand toevallig hier een oplossing voor?
MMS aangemeld bij Vodafone? Als dit niet aan staat in het netwerk, kan je ze ook niet ontvangen, dacht ik..

http://www.robertwebbe.nl/WM5SP-NL-Vodafone.htm

Onderaan staat:

Notes:

Als u toch geen verbinding kunt krijgen dan staat MMS waarschijnlijk nog niet geactiveerd voor uw telefoonnummer.

Bel bij abonnementen naar 1333 (Vodafone naar wens) en kies hier de optie instellen Vodafone MMS of
bij prepaid maar 1200 (Instellingen, MMS).

Als u MMS berichten niet direct op uw toestel afgeleverd krijgt maar een SMS notificatie, dan kunt u dit als volgt wijzigen.

Ga naar www.vodafone.nl en log in op My Vodafone. Ga vervolgens naar Instellingen / MMS.

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Fietsbel schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:47:
:o !!!! dank je wel, had daar nog niet aan gedacht.
edit:
Erg leuk dat growpanel, lekker interactief :)
Growpanel? Ik kan er niets over vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:47
SoaDmaggot schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Staat gewoon bij de installeerbare panels hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
SoaDmaggot schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Staat op Itjes custom ROM 4.5 en is volgens mij nog niet via de "officiele" kanalen te krijgen. Waarschijnlijk komt ie op de (nog uit te komen) officiele R3 ROM.

Growpanel ziet er aardig uit, maar is voor mij, net als dat vispanel, iets wat ik nooit zal gebruiken.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Mag schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:54:
[...]

Mja ik gebruik die panels toch niet. En dat nieuwe startmenu vind ik echt ideaal. De hele telefoon heeft nu lekker grote knoppen zodat ik nergens meer die stylus voor nodig hebt (gebruikte ik toch al nooit, maar sommige dingen met nagel aantikken was ook nog goed mikken af en toe).
Verder heeft die ook een heleboel apps die die standaard in de achtergrond laat draaien dus je kan alles heel snel openen. Push-pages voor internet werkt ook, dus je kan nieuwspaginas e.d. steeds laten updaten zodat je het in 1 keer kan bekijken als je wilt ipv dat je het eerst moet laden enzo. De camera heeft nu eindelijk een autoflitser. Dat nieuwe spelletje met die motor is best lachen. Nieuwe dialer werkt veel beter. Overall is mijn hele X1 gewoon een stuk beter nu :p
Maargoed, de belangrijkste verbeteringen zaten ook al in de beta6 dus ;)
Itje heeft aangekondigd dat er ook een liteversie komt zonder de panels. Das wat voor jou dan. ;) 4.5 heeft heel veel veranderingen/verbeteringen ivm beta 6 maar ik gebruik dat buienradarpanel vrij vaak en daar werkt het startmenu dus niet bij. Ik wacht nog ff op de verbeterde ROM met panels die er volgens Itje ook aan komt.

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-06 09:05
Ik zie hier en op XDA vele verhalen over nieuwe ROMS, en voornamelijk de ROM van itje. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer, dit komt waarschijnlijk dat ik nog een "newbie" ben. En zou hier graag wat duidelijkheid over willen.

Momenteel heb ik de standaard ROM van SE, die er standaard erop staat. Dit in combinatie met de TF3D van blackstone als panel.

Nu komen mijn vragen:
1. Wat zijn de voordelen (en nadelen) van het flashen van Itje ROM t.o.v. de standaard SE ROM?
2. Kan ik de standaard ROM weer terug zetten als Itje ROM niet goed bevalt?
3. Is de xperia sneller met de ROM 4.5 van Itje?
4. Is het flashen lastig?
5. En wat zijn de risico's van het flashen?

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand de vragen beantwoorden. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
1. Andere software, loopt naar mijn idee wat sneller en is mooier
2. Ja
3. Ik heb het idee dat dat zo is
4. Nee, maar je moet je goed inlezen
5. Dat je je telefoon bricked, maar gebeurd niet zo snel. Je kan bijna altijd nog weer terugflashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
418O2 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:05:
1. Andere software, loopt naar mijn idee wat sneller en is mooier
2. Ja
3. Ik heb het idee dat dat zo is
4. Nee, maar je moet je goed inlezen
5. Dat je je telefoon bricked, maar gebeurd niet zo snel. Je kan bijna altijd nog weer terugflashen
als je xperia brickt, kan je dus nog unbricken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grunnen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:09:
[...]

Nee als je telefoon gebricked is dan heb je de duurste baksteen die je ooit gehad hebt in je handen. Dit is helaas onomkeerbaar. Er is altijd een risico maar als je je goed inleest en je houdt aan de voorwaarden die hieraan gesteld worden dan kan het eigenlijk niet mis gaan. En als er iets mis gaat wil dit nog niet zeggen dat je telefoon dan automatisch gebricked is. Dit komt volgens mij maar zelden voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Grunnen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:09:
[...]

als er iets fout gaat kan je vaak nog wel een fw terugzetten. Hij is dus niet per se gebricked als er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Kun je bij Itjes Rom nog gewoon panels erop zetten?
  • [i][edit] lees net dat dit gewoon kan :)[/i]
En het is een algemeen feit dat wanneer je er een custom rom op zet, je de fabrieksgarantie verliest.
Hoe zit dit als je 'm (via de T-Mobile shop) verzekerd hebt?

[ Voor 12% gewijzigd door brrrt op 18-03-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
brrrt schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:18:
Kun je bij Itjes Rom nog gewoon panels erop zetten?
  • [i][edit] lees net dat dit gewoon kan :)[/i]
En het is een algemeen feit dat wanneer je er een custom rom op zet, je de fabrieksgarantie verliest.
Hoe zit dit als je 'm (via de T-Mobile shop) verzekerd hebt?
De originele (t-mobile) ROM en bootloader terug zetten en gewoon je garantie pakken...

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Iemand hier trouwens de Radio al lopen flashen naar 1.11.25.76 ?

Ik heb 'm een dagje geprobeerd maar vooral om een gps fix te krijgen duurde bij mij veel langer dan normaal. Had ook maar 7 tot 8 satelieten en met 1.11.25.71 had ik 9 tot 10 satelieten. Heb radio dus weer terug geflashed naar 1.11.25.71 .

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigmouth
Grunnen schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:03:

Momenteel heb ik de standaard ROM van SE, die er standaard erop staat. Dit in combinatie met de TF3D van blackstone als panel.

Nu komen mijn vragen:
1. Wat zijn de voordelen (en nadelen) van het flashen van Itje ROM t.o.v. de standaard SE ROM?
2. Kan ik de standaard ROM weer terug zetten als Itje ROM niet goed bevalt?
3. Is de xperia sneller met de ROM 4.5 van Itje?
4. Is het flashen lastig?
5. En wat zijn de risico's van het flashen?

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand de vragen beantwoorden. Alvast bedankt!
TF3D werkte bij mij als panel echt baggertraag en vertraagde ook mijn complete X1, ook al zat ik in een ander panel, kan je beter ROM flashen.

Antwoord op je vragen:

1 - voordelen: nieuwste software en features vaak al van officiele beta ROMS van touch HD en X1. Loopt allemaal wat sneller, soepeler en ziet er (veel) mooier uit. TF3D nu ook in landscape bv.

- nadelen: bugs. Omdat er met betaversies "gekookt" wordt zitten er zo nu en dan bugs in. Die worden in een latere ROM vaak weer hersteld maar vaak onstaat er op zo'n nieuwe ROM ook weer nieuwe bugs.

2 - Ja, echter zou je ook de originele bootloader moeten terug zetten wil je van garantie blijven "genieten".

3 - Ligt er ook aan hoeveel programma's je geinstalleerd hebt bv, maar over 't algemeen zijn die custom ROM's sneller dan de originele. In jouw geval, met TF3D panel, is het 5x zo snel ;)

4 - Nee, erg simpel zelfs, maarrrr... houdt je aan de regels, ga niet lopen experimenteren met batterij of kabel er uit trekken voordat ie klaar is, heb geduld, doe precies wat er staat, lees je goed in, want je kan je phone onherstelbaar verklooien (bricken).

5 - Weinig, mits je je aan de regels houdt, zie vraag 4, maar je kan je phone dus bricken en das een beetje zonde van 't geld ;)

Liever geen bloemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Weet iemand hier hoe ik in vredesnaam een radiostream kan afspelen. Invoeren in windows media player mobile resulteert in een error met de melding "kan de gevraagde actie momenteel niet uitvoeren".

Heb coreplayer geinstalleerd ook geen resultaat...

Het is een asf file van fearfm. Maar krijg dit maar niet aan de praat.

Zowel windows mediaplayer als coreplayer vertikken het om af te spelen/streamen. Iemand een idee?

[ Voor 36% gewijzigd door Wicked-Game op 18-03-2009 20:01 . Reden: Wat getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
bigmouth schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 18:33:
[...]

TF3D werkte bij mij als panel echt baggertraag en vertraagde ook mijn complete X1, ook al zat ik in een ander panel, kan je beter ROM flashen.

Antwoord op je vragen:

1 - voordelen: nieuwste software en features vaak al van officiele beta ROMS van touch HD en X1. Loopt allemaal wat sneller, soepeler en ziet er (veel) mooier uit. TF3D nu ook in landscape bv.

- nadelen: bugs. Omdat er met betaversies "gekookt" wordt zitten er zo nu en dan bugs in. Die worden in een latere ROM vaak weer hersteld maar vaak onstaat er op zo'n nieuwe ROM ook weer nieuwe bugs.

2 - Ja, echter zou je ook de originele bootloader moeten terug zetten wil je van garantie blijven "genieten".

3 - Ligt er ook aan hoeveel programma's je geinstalleerd hebt bv, maar over 't algemeen zijn die custom ROM's sneller dan de originele. In jouw geval, met TF3D panel, is het 5x zo snel ;)

4 - Nee, erg simpel zelfs, maarrrr... houdt je aan de regels, ga niet lopen experimenteren met batterij of kabel er uit trekken voordat ie klaar is, heb geduld, doe precies wat er staat, lees je goed in, want je kan je phone onherstelbaar verklooien (bricken).

5 - Weinig, mits je je aan de regels houdt, zie vraag 4, maar je kan je phone dus bricken en das een beetje zonde van 't geld ;)
Bedankt voor je goede uitleg, ik ga zo de nieuwste rom van Itje flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Zie zo, nu de simlock van mijn X1 af is, kan ik eindelijk mijn toestel eens goed uitproberen. Ik liep vandaag meteen tegen wat eigenaardigheden aan. Weten jullie raad?

Ik heb NoData geinstalleerd. Om even te testen heb ik alle verbindingen op "disabled" gezet. Maar vreemdgenoeg als ik Internet Explorer start, maakt ie gewoon verbinding en roept een pagina op. Klopt dat wel?

Thuis activeer ik de WLAN verbinding zodat ik gratis kan internetten. Maar in het ballonnetje bovenin laat ie zowel de naam van mijn WLAN als de GPRS verbinding zien. Hoe zorg ik ervoor dat ie thuis alleen van de WLAN verbinding gebruik maakt?

Tijdens het bellen gaat het display volledig uit. Da's niet handig, zeker niet als je tijdens een "gesprek" met een computer af en toe een cijfertje moet intoetsen. Hoe kan ik dit oplossen? Want via de Verlichting of Energie instellingen lukt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:52:
Tijdens het bellen gaat het display volledig uit. Da's niet handig, zeker niet als je tijdens een "gesprek" met een computer af en toe een cijfertje moet intoetsen. Hoe kan ik dit oplossen? Want via de Verlichting of Energie instellingen lukt dit niet.
XperiaTweak installeren. Daarmee kun je instellen dat het scherm aan moet blijven tijdens het bellen. Maar je kan ook gewoon op de knop bovenop de gsm drukken om het scherm terug aan te zetten.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JiMiHeNdRiX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:52:

Ik heb NoData geinstalleerd. Om even te testen heb ik alle verbindingen op "disabled" gezet. Maar vreemdgenoeg als ik Internet Explorer start, maakt ie gewoon verbinding en roept een pagina op. Klopt dat wel?
Ja dat klopt, je moet handmatig je gprs ook nog uitzetten. Daarna gaat ie niet meer aan todat je in NoData je gprs instelling weer op Enabled zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triton2008
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06-2023
Weet iemand hoe ik via mijn x1 op een latop internet kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
SToRM666 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:23:
[...]

XperiaTweak installeren. Daarmee kun je instellen dat het scherm aan moet blijven tijdens het bellen. Maar je kan ook gewoon op de knop bovenop de gsm drukken om het scherm terug aan te zetten.
je kan gewoon op de powerbutton drukken in het gesprek, dan gaat je scherm aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Wicked-Game schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:12:
Weet iemand hier hoe ik in vredesnaam een radiostream kan afspelen. Invoeren in windows media player mobile resulteert in een error met de melding "kan de gevraagde actie momenteel niet uitvoeren".

Heb coreplayer geinstalleerd ook geen resultaat...

Het is een asf file van fearfm. Maar krijg dit maar niet aan de praat.

Zowel windows mediaplayer als coreplayer vertikken het om af te spelen/streamen. Iemand een idee?
Heb de .pls opgeslagen op de telefoon en dan werkt coreplayer wel. Het rare is dat mp3 streaming bij het aanklikken van de link van fearfm maar ook andere radiostations niet resulteert in audio maar in een foutmelding.

Ben ik hier de enige met dit probleem? Want ik zou verwachten dat windows mediaplayer mobile ook zou moeten kunnen streamen. Wat die uiteraard dus niet doet. En om nu van elk radiostation een .pls op te slaan is natuurlijk van de zotte.

Of is er een tooltje zoals Nokia uitbrengt met radiostations die streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Hee jongens ! en Dames !

Als je het goed is, krijg ik hem morgen ! als vervanging van mijn htc 710 :)

Ik heb echt zin om er leuk mee aan de slag te gaan.
Hebben jullie zin om te vertellen - wat de MUST HAVE - tools/gadgets zijn voor de xperia ?
Zodat ik mij vast kan voorbereiden op de lol voor later :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Als je de startpost leest zal je daar snel achter komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
ppeterr schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:15:
Hee jongens ! en Dames !

Als je het goed is, krijg ik hem morgen ! als vervanging van mijn htc 710 :)

Ik heb echt zin om er leuk mee aan de slag te gaan.
Hebben jullie zin om te vertellen - wat de MUST HAVE - tools/gadgets zijn voor de xperia ?
Zodat ik mij vast kan voorbereiden op de lol voor later :)
Wat ik nu gebruik is:

- S2U2 (Toetsenbord locker in Ipod stijl)
- Total Commander (Windows verkenner soort)
- .Net Framework 3.5
- Touchflo 3D (nog experimenteel maar werkt niet onaardig op de X1)
- Advanced Config
- XperiaTweak
- Youtube for Xperia X1

Dat is wat ik er nu op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triton2008 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:50:
Weet iemand hoe ik via mijn x1 op een latop internet kan krijgen?
Verbind je X1 met je laptop door middel van usb kabel of bluetooth PAN.
Op je X1: ga naar Start --> Programma's --> Gedeelde Internetverbinding.
Geef aan hoe je de laptop hebt verbonden bij: Pc-verbinding: (USB of Bluetooth PAN)
Selecteer de Internetverbinding die de telefoon moet gebruiken bij: Netwerkverbinding:
Tik op: Verbinden.

De status bovenaan verandert in: Verbonden.

Voila!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
@Wicked-Game
Daar zitten er ook zeker een paar bij die ik er bij ga zetten. Dat advanced config
zegt me niks - ga ik even op googlen.

Ik zelf vond nog een tooltje, die de cam functie gebruikt om een stream op
te zetten naar een windows aplicatie over http of wifi - Lijkt me geinig om daar
een aplet voor te maken op mijn webservertje thuis.
Ook skype wil ik zeker uit gaan proberen ermee......wie weet lukt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
Saiyan Extreme schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:37:
Om via wifi op het netwerk van de Hogeschool in te kunnen loggen moet ik volgens de ICT helpdesk een registertweak uitvoeren. Hiervoor heb ik een kleine handleiding toegereikt gekregen die goed te volgen is. Echter, wanneer ik in het register (HKEY_LOCAL_MACHINE\Comm\EAP\Extension\25) een nieuwe value wil ingeven krijg ik een foutmelding: "Error Setting Value: Toegang geweigerd".
Als ik een value toevoeg bijvoorbeeld bij HKEY_CURRENT_USER krijg ik deze melding niet.

:?

*edit*
Overigens gebruik gemaakt van 't programma Mobile Registery Editor én PHM Registry editor. Met beide programma's dit probleem, dus 't moet waarschijnlijk dan toch echt gezocht worden bij Windows Mobile. Met een HTC telefoon 't zelfde verhaal.
Hopende op een reactie quote ik mezelf even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:17
Is het ook mogelijk om radio te luisteren zonder dat je het Radio panel moet activeren.
Er staat geen radio applicatie onder programma's en als ik op de Site van SE kijk staat daar dat je het via het panel met doen, maar ik wil gewoon af en toe radio luisteren zonder dat ik moet switchen van panel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wicked-Game schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:28:
[...]

Heb de .pls opgeslagen op de telefoon en dan werkt coreplayer wel. Het rare is dat mp3 streaming bij het aanklikken van de link van fearfm maar ook andere radiostations niet resulteert in audio maar in een foutmelding.

Ben ik hier de enige met dit probleem? Want ik zou verwachten dat windows mediaplayer mobile ook zou moeten kunnen streamen. Wat die uiteraard dus niet doet. En om nu van elk radiostation een .pls op te slaan is natuurlijk van de zotte.

Of is er een tooltje zoals Nokia uitbrengt met radiostations die streamen.
Ik heb vergelijkbare problemen met Streaming Video (you tube). Ik weet het niet zeker maar ik heb de indruk dat het ligt aan mijn zogenaamd "onbeperkt" mail en surf abonnement van Telfort.
Streaming audio en video zijn daar verboden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Ik heb vergelijkbare problemen met Streaming Video (you tube). Ik weet het niet zeker maar ik heb de indruk dat het ligt aan mijn zogenaamd "onbeperkt" mail en surf abonnement van Telfort.
hint aan iedereen, als je radiostreams wil luisteren.

Installeer Coreplayer want daar werkt bij mij alles tot nu toe mee. Vervolgens naar shoutcast.com en vul daar je genre in of kies uit de lijst met genres. Klik op "Tune in" knop open het bestand en Coreplayer start op. Whoppa, u heeft een stream te pakken :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

babbelbox schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:00:
Is het ook mogelijk om radio te luisteren zonder dat je het Radio panel moet activeren.
Er staat geen radio applicatie onder programma's en als ik op de Site van SE kijk staat daar dat je het via het panel met doen, maar ik wil gewoon af en toe radio luisteren zonder dat ik moet switchen van panel
itje's touch-it rom komt met een radio app. die kan je wsl ook wel ergens los downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een vreemd probleem.

Ik heb een T-mobile branded X1 (dus ook sim-lock). Op dit moment zit er een Orange/T-mobile kaartje in. Vanaf vorige week woensdag alles cool. Maar vanaf vanmiddag zit ik met verbindings problemen. Van het één op het andere moment krijg ik geen service. Ik heb al liggen rotzooien met voorkeurs netwerken... zelfs al een hard reset. Na de hard reset heb ik weer verbinding. Ik kan smssen, bellen, gebeld worden, geen probleem. Maar na 5 minuten weer niets. DOOD. Dan zomaar opeens weer netwerk, maar kan ik niet bellen of gebeld worden.

Ook heb ik al een andere SIM-kaart geprobeerd (HI). Het zelfde probleem.
Waneer ik de SIM-kaart in mijn Omnia prik, no problemo. Bellen smssen... alles werkt.

Iemand ervaring met dit probleem? Ik word er een beetje flauw van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:14:

Ik heb een T-mobile branded X1 (dus ook sim-lock). Op dit moment zit er een Orange/T-mobile kaartje in. Vanaf vorige week woensdag alles cool. Maar vanaf vanmiddag zit ik met verbindings problemen. Van het één op het andere moment krijg ik geen service. Ik heb al liggen rotzooien met voorkeurs netwerken... zelfs al een hard reset. Na de hard reset heb ik weer verbinding. Ik kan smssen, bellen, gebeld worden, geen probleem. Maar na 5 minuten weer niets. DOOD. Dan zomaar opeens weer netwerk, maar kan ik niet bellen of gebeld worden.

Waneer ik de SIM-kaart in mijn Omnia prik, no problemo. Bellen smssen... alles werkt.

een hi-kaart in een T-mobile toestel zal niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:56:
[...]

een hi-kaart in een T-mobile toestel zal niet werken
nou, t gekke is dus... voor deze problemen werkte ook die HI kaart gewoon in t toestel... ik kon gewoon bellen en smssen ...
maar nu slikt hij helemaal niets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Grappig dat je het zegt, vanmiddag zat ik in de trein waar ik normaal vol H bereik heb. Ik was een internetstream aan het luisteren en die stopte. Ik kijken, was me netwerk volledig weg. Niets geen signaal meer. Drukte op zoeken, komt netjes in beeld te staan, registreren op netwerk. maar noppes nada. Hij valt weer weg met Geen service.

Na een minuut of 3 had hij zomaar weer een signaal te pakken, en sindsdien doet hij het weer gewoon.......
Voor je informatie heb ik hier ook T-mobile, echter zelf geflashed naar een generic rom, en sim-lock vrij.

Hoe het mogelijk is.... No idea, ik vind de rom update qua snelheid beter, maar qua bereik slechter. Vaak valt me verbinding weg of zoals hierboven me netwerk. Dit is zeker niet me eerste keer geweest.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Werkt de verbinding van Telfort ook via een proxy? Zo ja zet die eens uit en check eens wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:48

Licko

ZVDK

het standaard SE panel heeft als linker softkey "update" als ik me niet vergis
is deze functie ook toe te wijzen aan de linker softkey in het spb panel?

softkeys veranderen is mogelijk, maar ik zou niet weten wat ik als value in moet vullen
google helpt me niet echt verder

[ Voor 4% gewijzigd door Licko op 20-03-2009 09:24 ]

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BooYooToo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:40

Ik heb dit ook af en toe, ook met T-Mobile. Ik heb een unbranded phone met de laatste update van sony ericsson. Ik heb een nieuwe simkaart van T-Mobile gehad, maar ook daarmee heb ik af en toe dit probleem. Het vervelende hieraan is dat ik niet weet dat ik niet gebeld/gesmst kan worden, tot ik zelf probeer te bellen/smsen en geen verbinding krijg.

Af en toe helpt het dan om de telefoon (via de comm manager) uit te te zetten en weer aan te zetten, maar moet ook af en toe een soft reset doen (tel aan en uit) om weer goed gebruik te maken van de belangrijkste functies van mij phone (bellen en smsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

faizoel schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:44:
[...]

Ik heb dit ook af en toe, ook met T-Mobile. Ik heb een unbranded phone met de laatste update van sony ericsson. Ik heb een nieuwe simkaart van T-Mobile gehad, maar ook daarmee heb ik af en toe dit probleem. Het vervelende hieraan is dat ik niet weet dat ik niet gebeld/gesmst kan worden, tot ik zelf probeer te bellen/smsen en geen verbinding krijg.

Af en toe helpt het dan om de telefoon (via de comm manager) uit te te zetten en weer aan te zetten, maar moet ook af en toe een soft reset doen (tel aan en uit) om weer goed gebruik te maken van de belangrijkste functies van mij phone (bellen en smsen).
Volgens mij is dit een probleem waar T-Mobile al langer last van heeft. Toen ik nog T-Mobile had (op mijn m600i en de eerste maanden op de p1i) had ik hier ook regelmatig last van. De hele avond had ik dan niks door tot mijn huisgenoten thuis kwamen en begonnen te klagen dat ik mijn telefoon eens aan moest zetten. Nadat ik overgestapt was naar VF heb ik er nooit meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
ok het is mischien al eens eerder voor gekomen maar heb het volgende probleem

1) de telefoon is verbonden met wifi
2) via activesync, heb ik de server bron toegevoegd (bijv 123.123.123.123)
3) als ik verbinding heb met wifi, wil hij echter via kpn???? de synchronisatie doen....

op enkele windows mobile pda's (zonder gsm functie) werkt dit normaal...

suggiesties wat er moet worden ingesteld om ervoor te zorgen dat de exchange sync via de wifi gaat ipv grps/3d kpn?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even over de ROM's:
Ik heb morgen mijn xperia weer terug van reparatie en wil hem flashen. Wat nou als ik de orginele ROM er weer terug op wil zetten voor de garantie maar mijn scherm doet het niet meer.... Kom ik dan nog wel in aanmerking voor reparatie of ook niet? Kortom als ik een nieuwe ROM installeer en mijn tel gaat weer stuk (scherm gaat niet aan maar tel wel) heb ik dan ook zo'n dure baksteen?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen met een t mobile rom er op.
Er is een nieuwe rom beschikbaar via seus maar ook via xda forum
Versie X1i_TMO_NL_CDF1216-0475_R2AA011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Zo ik heb em hoor, eerste indruk - aardig.....komt door mezelf denk ik
omdat ik niet echt wegwijs ben nog ermee...

Wat ik graag als eerste zou willen wat lukte, is active synch over mijn
wifi verbinding hier thuis....iemand die mij op weg kan helpen.
(sorry als dit al vaker is voorbijgekomen....ik vind er niet veel nuttigs over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
faizoel schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:44:
[...]

For the record:
Ik heb hier ook last van. Een ge-unlockt Vodafone toestel met Debitel simkaart erin. Ik had gisteren gedurende 1 à 2 uur ineens geen bereik meer, zowel telefoon als data. Uit/aanzetten hielp niet. Pas na batterij eruit/erin had ik weer ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Wat vinden jullie eigenlijk van de gebruiksvriendelijkheid van het (handsfree) telefoneren met de X1 in de auto? Want die vind ik persoonlijk écht onvoldoende. Maar misschien ligt het aan mij, hoor.

Zo ontbreekt kennelijk de spraakbesturing en moet ik op zoek naar een apart proggie daarvoor.
Om het telefoonpanel tevoorschijn te krijgen moet ik op zo'n onhandig driehoekig knopje duwen waarbij ik vaak het verkeerde knopje te pakken heb (dat van de panels).
Maar het meest lachwekkende vind ik nog wel de contactperso(o)n(en) die je als een "snelkoppeling" op het Xperia-panel (die met die analoge klok) kunt plaatsen. Je zou denken dat je die persoon met één druk op die snelkoppeling kunt opbellen, maar nee... er verschijnt eerst een ballonnetje met de melding "Wilt u 020-1234567 kiezen?" en twee minuscuul kleine buttons ([Ja] en [Nee]) pál naast elkaar. Heb vandaag wel 5x achter elkaar per ongeluk op Nee geklikt voordat ik eindelijk de Ja te pakken had en mijn vrouw kon bellen....
En dan heb ik het nog niet eens over de verlichting die compleet uitgaat tijdens het bellen (jaja, ik heb inmiddels XperiaTweak geinstalleerd;-))

Maar verder is het een fantastisch toestel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik probeer een bluetooth headsetje te pairen, maar dat wil niet. Mijn vriendin met een SE T650 oid kan dat zonder problemen.

Is er iets dat ik vergeet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
JiMiHeNdRiX schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:22:
Wat vinden jullie eigenlijk van de gebruiksvriendelijkheid van het (handsfree) telefoneren met de X1 in de auto? Want die vind ik persoonlijk écht onvoldoende. Maar misschien ligt het aan mij, hoor.
Met het SPB Mobile Shell panel gaat dat juist heel erg goed, omdat die volledig met een (zelfs dikke) vinger te bedienen is. 1 grote knop om naar je contacten te gaan, 1 klik op de foto en 1 klik op een grote knop om te bellen. Onmisbaar in de auto!

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Montalbano schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:02:
[...]

Met het SPB Mobile Shell panel gaat dat juist heel erg goed, omdat die volledig met een (zelfs dikke) vinger te bedienen is. 1 grote knop om naar je contacten te gaan, 1 klik op de foto en 1 klik op een grote knop om te bellen. Onmisbaar in de auto!
Met de PointUi panel gaat dit ook zeer makkelijk. 1 keer klikken om naar favorieten te gaan en 1 keer klikken om er 1 te kiezen en hij belt automatisch. Volgens mij zit er ook een panel van SE aan te komen dat "on the road" oid heet. Dit zou ook erg vingervriendelijk moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
Bedankt Montalbano en LeoLoopneus. Ben reuzebenieuwd naar dat SE "On the road" panel. Dat zou nog deze maand gelanceerd moeten worden. 'k Zag net al hier wat schermprintjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

mijn abo is binnenkort afgelopen en nu ben ik dus van plan de Xperia te nemen. Ik heb even wat pagina's hier doorgespitst en zo te lezen is het nogal moeilijk of alles goed te laten lopen. ROMS, flashen en andere moeilijke termen vliegen in het rond en dit klinkt dus eigenlijk als teveel risico voor mij. Zal er natuurlijk wel aan liggen dat ik redelijk nieuw ben op het gebied van die dingen. Het enige wat ik ooit heb gedaan dat er ook mee te maken had was mijn PSP downgraden.
Kan iemand mij dus even in het kort vertellen wat ik eigenlijk zou moeten doen als ik em optimaal wil gebruiken? Dus vanaf het moment dat ik em heb, wat moet ik downloaden, wat moet ik erop zetten enz?:)

En nog een andere vraag, ik ben van plan om de Xperia te nemen met een abonnement van Vodafone, maar krijg ik dan zo'n lelijke sticker oid op mijn Xperia?

Bij voorbaat dank,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over ROM branden. Ik heb deze vraag nog nooit voorbij zien komen.. .(ik herhaal : IK heb het nog nooit gezien)
Als je een hard-reset doet, wat gebeurt er met je ROM? Gaat deze OOK terug naar de fabrieksstandaard, of blijft deze als enige bewaard in het geheugen van de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:35:
Even een vraagje over ROM branden. Ik heb deze vraag nog nooit voorbij zien komen.. .(ik herhaal : IK heb het nog nooit gezien)
Als je een hard-reset doet, wat gebeurt er met je ROM? Gaat deze OOK terug naar de fabrieksstandaard, of blijft deze als enige bewaard in het geheugen van de telefoon?
Als je een hard reset doet gaat je toestel terug naar de staat hoe die was toen de ROM werd geinstalleerd, of dat nou de stock rom is of een custom rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-09 18:27
Hoe formateer je je sd kaart vanuit je telefoon eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 20:09:
Voor mensen met een t mobile rom er op.
Er is een nieuwe rom beschikbaar via seus maar ook via xda forum
Versie X1i_TMO_NL_CDF1216-0475_R2AA011
Ik heb een T-mobile unbranded....
Via de standaard SEUS word de nieuwe waarvan je sprak niet aangegeven...

edit. Stom!
Moet ik me eigen tekst maar lezen! "ik heb een UNBRANDED T-Mobile"
DUH

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2009 14:51 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste