Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.732 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 12:50
Wat zegt je modem als ADSL lijnsnelheid? Die zou voor 1600kByte/s bij een 16000kbps moeten liggen. Als dat gezakt is klopt de behaalde snelheid, dan komt het door bijvoorbeeld veel meer ADSL in de wijk (zelfde kabel bundel).
16000kbit is omgerekend naar kB, 2000kB/s en geen 1600kB/s en al helemaal geen 1200kB/s.

De verbinding in de modem staat op ~16000 kbps, wat dus overeenkomt met een snelheid van 2000kB. Waarom ik dan maar 1,2MB haal is mij een raadsel.
Waar download je vandaan? Misschien ergens anders vandaan wel hoger? Niet via Wireless testen, altijd bekabeld. Meerdere PC's getest? Geen upstream verkeer lopen (dat remt downstream ook af). Modem eens gereset naar defaults en dan getest? Haal je het met twee downloads tegelijk wel hoger?
Dit heb ik alemaal al geprobeerd. Ik heb 2 pc's via een gigabit router op de modem aangesloten. Wanneer ik ze rechtstreeks op het modem aansluit krijg ik dezelfde resultaten.
Exact 1.2MB/s halen is ook 10Mbps ethernet, misschien op je netwerk ergens een verbinding naar 10Mbit gesprongen? Kabels er even in en eruit, modem, pc en switch (als je die hebt) even herstarten. Of heb je een usenet provider die je 4 threads geeft van exact 2.5Mbit/s?
Hier reken je wel goed om van bits naar bytes :) Ik heb een nieuwsserver met 8 verbindingen van 2,5 mbit, maar bij 4 a 5 verbindingen haal ik al mijn maximale snelheid.
Overigens is 16000kbps iets meer als 500m lijnlengte, je kan er best 500m vanaf wonen maar lijnlengte is vaak (veel) langer).
Uiteraard is de lijnlengte veel langer, maar wat ik ermee wil aangeven is dat ik niet ver van de centrale af woon. Providers geven altijd aan dat hoe verder je van een centrale af woont, hoe langzamer de verbinding. Wanneer ik 500 meter van de centrale af woon zal ik ongeveer het maximale uit mijn verbinding kunnen halen, zoals ook in deze grafiek te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.internode.on.net/media/images/internode-adsl2-dist07.jpg

Zelfs als de kabel meer dan 3x zo lang is als die 500 meter, dan nog zou ik snelheden moeten halen die (ver) boven de 1,2MB/s moeten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@speedy-kevin, heb ze inderdaad ontvangen. Momenteel is er een monteur aangestuurd. Die zal hopelijk het probleem snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 21:04
Final update:

Internet is back na anderhalve week zonder! :Y
Vanochtend kwam een KPN monteur. Bleek dat een van zijn collega's de kruisdraden van mijn verbinding had verwijderd. Top. Nieuwe kruisdraden sinds halverwege vorige week werkte dus niet omdat de papieren van de KPN niet overeen kwamen met de werkelijke aansluiting.

Een half uurtje werk van de meneer verder loopt de verbinding weer èn hij heeft beloofd de papieren aan te passen zodat dit niet meer gebeurt. Goed nieuws.

Al met al een probleem buiten de macht van Telfort. Wel een waar Telfort verantwoordelijk voor is. Maar het moet gezegd, Telfort Joris heeft me netjes van de ontwikkelingen op de hoogte gehouden en het probleem is (relatief, we hebben wel met de KPN te maken) snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen er eigenlijk ook nieuwe centrales bij? Ik haal maar 8mb, iemand anders die 3 minuten fietsen verderop woont haalt 2 keer zo veel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@exyll, naarmate er meer gebruikers op ADSL in een centrale worden aangesloten des te lager wordt gemiddelde snelheid.

@outcast within, er zullen geen nieuwe centrales bij worden gebouwd. Wel zijn er nog centrales waar ADSL2+ nog niet beschikbaar is. Of die worden omgebouwd naar ADSL2+ durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:23

PoweRoy

funky!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:56:
Komen er eigenlijk ook nieuwe centrales bij? Ik haal maar 8mb, iemand anders die 3 minuten fietsen verderop woont haalt 2 keer zo veel.
Denk niet dat nieuwe centrales geplaatst worden tenzij er een gemeente wordt bij gebouwd. Meestal word bestaande toch uitgebreid?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de telfort site. Check hier de maximaal haalbare snelheid op jouw adres.

Op tele2.nl of kpn.nl zie ik zo een optie niet. Maakt hun internet gebruik van dezelfde centrale en is het even snel qua upload/download/ping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 21:21

RvL

Rixard schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:03:
[...]

16000kbit is omgerekend naar kB, 2000kB/s en geen 1600kB/s en al helemaal geen 1200kB/s.

De verbinding in de modem staat op ~16000 kbps, wat dus overeenkomt met een snelheid van 2000kB. Waarom ik dan maar 1,2MB haal is mij een raadsel.
Even voor de goede orde: 16000kbit/s is inderdaad 2000kB/s, ware het niet dat je met overhead zit van je protocol. Je zal dus nooit 16000kbit/s enkel voor jou data hebben: het procotol heeft ook wat nodig.

Daarom zit je over het algemeen met [snelheid in kbit/s] / 10 = [snelheid in kB/s]. Ofwel 16000kbit / 10 = +/- 1600kByte/s.

Mogelijke oorzaken die je snelheid kunnen beïnvloeden zijn:
- WLan of bedraad? Om een indicatie te geven hier thuis train ik ook in op +/- 16Mbit. Bedraad haal ik zo'n 1500 ~ 1600kB/s. Draadloos 950 ~ 1000kB/s. Kan flink schelen dus.
- Wat is je huidige downstream noise margin? Lager betekent meer ruis en dus grotere kans op fouten in de overdracht (waardoor retransmits en dus lagere downloadsnelheid).

Over lijnlengte: wat is je huidige down attenuation? Deel deze door 13.8 en je weet ongeveer hoever je van de centrale af zit qua lijnlengte. En dit kan nogal eens verschillen met de hemelsbrede 500m.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MensionXL schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:08:
Zag ik laatst in de Consumentenbond staan:

[afbeelding]

Wellicht dat iemand er nog wat aan heeft. :)
Ik raad iedereen die, net als ik, al maandenlang bezig is met hun problemen bij de Telfort, zich aan te melden bij de groepsactie van de consumentenbond:

http://www.consumentenbon...eren/groepsactie_telfort/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
@ Telfort Joris, er is bij mij vorige week maandag (27-04) een KPN monteur geweest, alleen deze was voor de binnenbekabeling,maar daar ligt het probleem niet, hij heeft het doorgezet naar de afdeling monteurs die in de centrale kunnen, alleen tot op heden niks van KPN of Telfort gehoord.
Zou je hier eens naar kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Teleluvr schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:52:
[...]

Ik raad iedereen die, net als ik, al maandenlang bezig is met hun problemen bij de Telfort, zich aan te melden bij de groepsactie van de consumentenbond:

http://www.consumentenbon...eren/groepsactie_telfort/
En toch vind ik het raar, nu al ruim 2 jaar klant, en nog geen storing gehad, 1x deed het internet het niet, maar dat lag aan mezelf.

Ook bij mijn zus, en ouders altijd zonder problemen _/-\o_

Even afkloppen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

telfort joris, ik heb nog een issue, wij hadden een kapot modem en zouden een nieuwe toegestuurd krijgen, dit is na 4 weken eindelijk aangekomen en wat blijkt, er blijkt 130 euro voor het nieuwe modem afgeschreven te zijn. terwijl we gratis een nieuwe zouden krijgen. dus wij hebben 3 keer een ticket aangevraagd en 2 keer geen geld teruggestort gezien :(

voor de rest ben ik wel helemaal tevreden over telfort, pas 1 keer 1 hele dag :( storing gehad in 2 jaar tijd

weet jij trouwens wat er met de ADSL Centrale Zuidhorn Centrum gaat gebeuren?? want ik download snachts sneller dan mijn intrain waarde :+ misschien omdat sommige aansluitingen daar al klaar voor gemaakt zijn? en dat de rest nog op ADSL staat ipv ADSL2+

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Totaalgeflipt schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:50:
[...]

En toch vind ik het raar, nu al ruim 2 jaar klant, en nog geen storing gehad, 1x deed het internet het niet, maar dat lag aan mezelf.

Ook bij mijn zus, en ouders altijd zonder problemen _/-\o_

Even afkloppen _O-
Zeker afkloppen: Ik heb het dik een jaar (vanaf het begin!) met veel plezier gebruikt. Toen verhuisd en aan Telfort gevraagd om de aansluiting mee te verhuizen. Begin januari zou alles aangesloten zijn. Tot op heden nog geen seconde internet van Telfort gehad. Je wil niet weten hoe vaak ik gebeld heb, brieven geschreven, mocht allemaal niet helpen. Alleen maar blijven afschrijven, om gek van te worden. Ze weigerden zelfs mijn abonnement op te zeggen als ik daar schriftelijk opdracht voor gaf! (terwijl ik al ruim een jaar klant was, dus maandelijks opzegbaar.) Uiteindelijk heb ik vanwege die contractwijziging kunnen opzeggen, via een omweg dus! Als het goed is per 1 juni geen klant meer. Dan heb ik wel 5 maanden + verhuiskosten voor Jan met de korte lul betaald, dus ik heb het wel een beetje gehad met de heren van Telfort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thefxr, we wachten nog op terugkoppeling. Morgen verwacht ik een update.

@Danielv, zou ik misschien uw postcode en huisnummer mogen zodat ik kan kijken waarom u gefactureerd bent voor een dergelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik ben klaar met Telfort en heb opgezegd. Voor de uitzending van Radar, hoewel mijn vermoedens daar wel bevestigd zijn.

Al een tijd was de snelheid aan het teruglopen. Volgens woordvoerder van Telfort om kwaliteit netwerk te garanderen. Belachelijk vond ik ook zijn opmerkingen over prioriteit geven aan telefonie boven downloaden. Dit is met het Zyxel modem niet eens mogelijk. Heb flink zitten testen, en wanneer er met 20Mbit gedownload wordt, werkt de QoS niet fatsoenlijk omdat het modem niet krachtig genoeg is. Dit resulteert in een haperende telefoonverbinding. Het modem stikt gewoon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort Joris,

Afgelopen weekend modem compleet gereset. Daarna dus de telefonie instellingen er weer ingezet. Helaas een dag later wast alweer mis. Nu nog steeds (3 dagen na reset) moet het modem minimaal 2x op een dag uit een aangezet worden. Internet werkt gewoon, telefonie ligt er uit. Kunnen niet bellen en niet gebeld worden. Na uit/aan modem is dit weer goed.

En nu?
Heb op een mail van 2 week geleden aan telfort over dit probleem, nog steeds geen reactie ontvangen.
Heb zelf ook ff geen idee meer, dit probleem hebben we nu dus dikke 3 week, en zoiets eigenlijk niet eerder gehad. (op landelijke storingen na dan)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:30:
[...]

Dan is het een modem in eigendom.

@satfreak76, het modem al eens gereset? Het lijkt erop dat de sipaccounts zichzelf uitloggen van de sipserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmiddag pakweg 16:00 is mijn internet van Telfort uit de lucht. Ik krijg een intern ip nummer van de modem (1.254...). Alle lampjes branden wel groen. Modem resetten, modem tijdje van stroom, niks helpt.

Dit in Harlingen, Friesland, postcode 8861

Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Vandaag toch maar eens weer met de helpdesk gebeld. KPN zou bellen of de storing met de telefonie nu is verholpen. Nog niet helaas. Wel heeft nu Telfort mij teruggebeld omdat het anders veel geld gaat kosten. Dus ze leren wel. Lijncheck gedaan en afgesproken dat ze een nieuw modem gaan sturen om te kijken of die het probleem oplost.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:20
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:14:
@exyll, naarmate er meer gebruikers op ADSL in een centrale worden aangesloten des te lager wordt gemiddelde snelheid.
Dat snap ik niet.. het modem traint toch wel op de hoogst mogelijk snelheid die de telefoonlijn toestaat? Daarna snap ik dat je afhankelijk bent van het aantal gebruikers die op één centrale zitten.

[ Voor 0% gewijzigd door bjck op 06-05-2009 07:36 . Reden: quote fix ]

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Laatst online: 19-09 12:50
@RvL
Even voor de goede orde: 16000kbit/s is inderdaad 2000kB/s, ware het niet dat je met overhead zit van je protocol. Je zal dus nooit 16000kbit/s enkel voor jou data hebben: het procotol heeft ook wat nodig.

Daarom zit je over het algemeen met [snelheid in kbit/s] / 10 = [snelheid in kB/s]. Ofwel 16000kbit / 10 = +/- 1600kByte/s.
Heb je helemaal gelijk in. 16000Kb zou dan 1600kB kunnen zijn, dit heb ik tenslotte voorheen ook altijd gehad. Voor een snelheid van 1200kB zou wel erg veel overhead nodig zijn.
Mogelijke oorzaken die je snelheid kunnen beïnvloeden zijn:
- WLan of bedraad? Om een indicatie te geven hier thuis train ik ook in op +/- 16Mbit. Bedraad haal ik zo'n 1500 ~ 1600kB/s. Draadloos 950 ~ 1000kB/s. Kan flink schelen dus.
Gigabit netwerk (bedraad).
- Wat is je huidige downstream noise margin? Lager betekent meer ruis en dus grotere kans op fouten in de overdracht (waardoor retransmits en dus lagere downloadsnelheid).
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
Over lijnlengte: wat is je huidige down attenuation? Deel deze door 13.8 en je weet ongeveer hoever je van de centrale af zit qua lijnlengte. En dit kan nogal eens verschillen met de hemelsbrede 500m.
attenuation downstream: 18 db, gedeeld door 13,8 is dat: 1,30.

Betekend dat, dat de kabel 1,3 kilometer is? Dan zou ik dus maximaal 20mbit en dus 2MB moeten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:29
[Dat snap ik niet.. het modem traint toch wel op de hoogst mogelijk snelheid die de telefoonlijn toestaat? Daarna snap ik dat je afhankelijk bent van het aantal gebruikers die op één centrale zitten.
ADSL lijnen hebben last van elkaar, b.v, door overspraak. Hoe meer er op een bundel zitten, hoe meer fouten, en hoe lager de downloadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Rixard schreef op maandag 04 mei 2009 @ 23:03:
[...]

Die klopt ook niet, moet vindbaar zijn waar je dat verliest. Ik neem even niet zomaar aan dat het bij Telfort moet liggen, dan had je hier meer mensen verwacht met exact dezelfde melding.
Dit heb ik alemaal al geprobeerd. Ik heb 2 pc's via een gigabit router op de modem aangesloten. Wanneer ik ze rechtstreeks op het modem aansluit krijg ik dezelfde resultaten.
Heb je al met TCPoptimizer geprobeerd? Zijn het XP machine's?

De extra router er sowieso tussenuit halen in de test en heb je je ZyXEL al eens helemaal reset naar de fabrieks instellingen?
Hier reken je wel goed om van bits naar bytes :) Ik heb een nieuwsserver met 8 verbindingen van 2,5 mbit, maar bij 4 a 5 verbindingen haal ik al mijn maximale snelheid.
Als een usenet aanbieder threads van 2.5Mbit levert doen 4 threads dus 10Mbit en dat is 1.25MB/s. Laat dat nu zo'n beetje overeen komen met wat jij maximaal haalt...

Zet het eens op 8 threads en download ook iets anders ter test (nooit met 1 ding of downloads vanaf 1 netwerk testen).
Uiteraard is de lijnlengte veel langer, maar wat ik ermee wil aangeven is dat ik niet ver van de centrale af woon. Providers geven altijd aan dat hoe verder je van een centrale af woont, hoe langzamer de verbinding. Wanneer ik 500 meter van de centrale af woon zal ik ongeveer het maximale uit mijn verbinding kunnen halen, zoals ook in deze grafiek te zien is:

[afbeelding]

Zelfs als de kabel meer dan 3x zo lang is als die 500 meter, dan nog zou ik snelheden moeten halen die (ver) boven de 1,2MB/s moeten liggen.
Die grafiek geeft maxima weer en gaat niet uit van andere invloeden zoals kabel segmenten die aan elkaar gekoppeld zijn en overspraak door meer dan 1 ADSL verbinding in een kabel bundel.
Rixard schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:08:

[...]

Betekend dat, dat de kabel 1,3 kilometer is? Dan zou ik dus maximaal 20mbit en dus 2MB moeten kunnen halen.
Met die kabel lengte in een perfecte omstandigheid (perfecte kabel van 1 stuk wat in praktijk nooit zo is) in een lab situatie zonder verdere verstoring door andere ADSL signalen in dezelfde kabel bundel zou je dan 20Mb moeten halen ja.

In de praktijk is dat niet het geval door invloeden door meerdere ADSL verbindingen in dezelfde kabel bundel en een kabel bestaat nooit uit 1 stuk tussen modem en dslam in een centrale. Er zitten allemaal koppelstukken in net als thuis tussen ISRA en modem ook een koppeling is.

Die 16000kbps lijnsnelheid halen op deze afstand (1300m is redelijke indicatie) is heel netjes. Effectief zou je dus met 1600kByte/s moeten kunnen downloaden, waarom je tot 1200kByte/s komt wordt uitzoeken door stap-voor-stap uit te sluiten en te controleren.
exyll schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:04:
[...]

Dat snap ik niet.. het modem traint toch wel op de hoogst mogelijk snelheid die de telefoonlijn toestaat? Daarna snap ik dat je afhankelijk bent van het aantal gebruikers die op één centrale zitten.
Delay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:45:
[...]

ADSL lijnen hebben last van elkaar, b.v, door overspraak. Hoe meer er op een bundel zitten, hoe meer fouten, en hoe lager de downloadsnelheid.
Inderdaad, dit is juist.

Elke ADSL aansluiting heeft een eigen poortje op apparatuur in de centrale. Jou lijn komt uit op een poortje (letterlijk) op de apparatuur daar. Je modem praat met die poort. De lijn vanaf een huis/wijk gaat in dikke bundels naar de centrale toe, in die bundels heb je veel ADSL signalen lopen van veel mensen en dat geeft overspraak.

Andere factoren die de hoogst mogelijke snelheid beinvloeden zijn de lengte van de lijn en de kwaliteit van de kabel. Kwaliteit door hoeveelheid koppelingen onderweg op tussen stations en in de centrale (en zelfs thuis, ISRA is ook een koppeling) of herstelde kabelbreuken.

Ik zie wel eens reacties op GoT als 'Telfort sluit teveel mensen aan', dat is dus niet helemaal juist als het gaat om overspraak. Het maakt niet uit of de ADSL signalen in de kabels van Telfort of een andere aanbieder zijn.

Je lijnsnelheid die je modem weergeeft zou dan dus lager zijn en daardoor de maximaal behaalde snelheid. Als je zoals het voorbeeld van hierboven een lijnsnelheid hebt van 16000kbps en maar 1200kByte/s haalt is dit niet de oorzaak.

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 06-05-2009 07:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:42:
Sinds vanmiddag pakweg 16:00 is mijn internet van Telfort uit de lucht. Ik krijg een intern ip nummer van de modem (1.254...). Alle lampjes branden wel groen. Modem resetten, modem tijdje van stroom, niks helpt.

Dit in Harlingen, Friesland, postcode 8861

Meer mensen dit probleem?
Toch even contact gehad met helpdesk, was landelijke storing. Vreemd dat ik hier er niks over lees? Vanochtend werkte het weer, eerst (zoals helpdesk aangaf) onterecht scherm dat ik niet betaald had, moest je op bevestigen klikken en nu heb ik weer internet. Mensen die dit scherm ook gehad hebben, niet betalen, maar gewoon rekening afwachten van einde van de maand, dit gaf de helpdesk aan. Je hebt geen betalingsacherstand, waarschijnlijk is er een storing in dit systeem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Ook hier internet problemen. Sinds ~de doden herdenking heb ik een knipperlicht verbinding...
1) DSL lampje gaat aan
2) Internet lampje gaat aan
3) zowel internet als DSL lampje gaan uit
4) Terug naar 1.

En zo gaat het nu dus alweer zo'n 36 uur door.

Postcode 2274. Ik kom nergens iets tegen over een storing.

Daarbij vraag ik me ook af hoe het nou zit met de snelheden. Ik heb het 20mbit pakket en ik schijn op ongeveer 600m van de centrale te zitten. Telfort gaf ook aan dat ik gewoon een 20mbit lijn kan hebben.
Een speedtest geeft echter aan dat ik ongeveer 3,5mbit heb. (ben op het moment niet thuis, dus kan niet het precieze getal opduiken, maar met meerdere tests op verschillende momenten kwam ik steeds rond dat getal) Ik heb de lijn nu zo'n 2 maanden, het was in den beginne wel iets sneller, maar ik heb nooit de indruk gehad dat ik op maximaal zat. De 600m afstand zou betekenen dat ik toch wel minstens 15mbit zou moeten halen, maar de snelste newsgroup download die ik heb gezien was 1,02 Mb/s

Heeft iemand een verklaring voor beide zaken?

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:26:
Ook hier internet problemen. Sinds ~de doden herdenking heb ik een knipperlicht verbinding...
1) DSL lampje gaat aan
4) Terug naar 1.

Daarbij vraag ik me ook af hoe het nou zit met de snelheden. Ik heb het 20mbit pakket en ik schijn op ongeveer 600m van de centrale te zitten. Telfort gaf ook aan dat ik gewoon een 20mbit lijn kan hebben.
Een speedtest geeft echter aan dat ik ongeveer 3,5mbit heb. (ben op het moment niet thuis, dus kan niet het precieze getal opduiken, maar met meerdere tests op verschillende momenten kwam ik steeds rond dat getal) Ik heb de lijn nu zo'n 2 maanden, het was in den beginne wel iets sneller, maar ik heb nooit de indruk gehad dat ik op maximaal zat. De 600m afstand zou betekenen dat ik toch wel minstens 15mbit zou moeten halen, maar de snelste newsgroup download die ik heb gezien was 1,02 Mb/s

Geen problemen hier. Welke centrale zit je? (2274 is volgens mij bijna heel den haag ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
Jeej, we hebben een hele tijd mot gehad. Maar laatst is het allemaal terug betaald en we hebben een bloemetje ontvangen van telfort :). (Y) hartelijk bedankt dat het toch goed is gekomen :)

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:52:
[...]

Geen problemen hier. Welke centrale zit je? (2274 is volgens mij bijna heel den haag ;))
2274 is Voorburg Midden. Ik zou op centrale Den Haag-Voorburg moeten zitten. Althans, die is het dichtste bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:26:
1) DSL lampje gaat aan
4) Terug naar 1.

Dat je verbinding steeds opnieuw gaat verbinden kan legio aan oorzaken hebben. Modem al even herstart, dus even de stroom eraf? Modem even resetten naar de fabrieks instellingen, wil soms ook helpen.

Aansluiting thuis optimaal, dus modem netjes/kort op het hoofd aansluitpunt aangesloten, kan altijd goed gewerkt hebben en nu net teveel verstoring geven.

Die 600m en dus een advies/indicatie van 20Mb kan er ook goed naast zitten, de kans is prima aanwezig dat je lijnlengte zelfs 2x zo lang is en als de kwaliteit (vaak herstelde kabelbundel in het verleden bijvoorbeeld) niet optimaal is kan die 1,02MB/s wel eens het maximaal haalbare zijn op je adres.

Staar je niet blind op indicaties qua afstand, deze kunnen (stevig) afwijken blijkt al jaren. De 'haalbare snelheden' die in grafieken per afstand zijn weergegeven zijn optimale situaties, met een bijna perfecte lijn zonder dat er andere ADSL signalen door de bundel heen lopen voor andere aansluitingen in de wijk etc.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 06-05-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Bjck,

Dank voor het antwoord. Ik heb in ieder geval een reboot gedaan, zowel met de reset knop als 5 mins van het netstroom af. Terug naar de fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan, omdat er wel tussendoor verbinding komt. (al is het maar enkele seconden, er komt wel een volledige verbinding met internet) Daardoor leek het me niet aan de instellingen te liggen. (die sinds de eerste verbinding niet meer zijn veranderd...) Wellicht nog wel de moeite waard te proberen.

Aansluiting thuis zal niet volledig optimaal zijn, modem zit vast aan de hoofdaansluiting met een kabeltje van ~3 meter om de modem mooi uit het zicht te krijgen. Ik zal nog wel even controleren wat er gebeurd als ik er een kortere kabel tussen zet.

Zijn er nog meer suggesties? Of zijn er toevallig nog mensen uit de buurt met Telfort (20mbit) inet met soortgelijke problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DanielV, U heeft in maart 2008 een modemruil aangevraagd. Rond 15/03/08 heeft u deze ontvangen, dit modem kostte toen €70 inclusief BTW. Deze is nooit in rekening gebracht en daarom is dit bedrag terecht gekomen op de factuur van augustus 2008. Hopelijk is nu duidelijk waar het hoge bedrag vandaan is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:20
Delay schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Okey.. dus dan gaat het om ADSL lijnen in dezelfde straat. Ik dacht dat het hier om de overboekingscapaciteit ging wat ik niet logisch vind.

Duidelijk verhaal nu :-)

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
exyll schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:07:
[...]

Okey.. dus dan gaat het om ADSL lijnen in dezelfde straat. Ik dacht dat het hier om de overboekingscapaciteit ging wat ik niet logisch vind.

Duidelijk verhaal nu :-)
Vanaf een centrale gaan dikke kabels met honderden lijnen bij elkaar in bundels richting wijken. Daar worden ze tot een paar honderd per bundel afgesplitst tot aan meerdere huizenblokken. Dan in nog kleinere bundels langs de huizenblokken en elke keer takt er een lijn (1 of 2 aderparen) af naar een woning.

Dit is een redelijke beknopte uitleg, dus alle andere ADSL signalen in dezelfde kabelbundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Rixard schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 22:08:
@RvL

Gigabit netwerk (bedraad).
Misschien ergens een netwerk apparaat wat op een of andere wijze terug is gevallen naar 10Mbit? Schade aan bekabeling door stofzuiger, lompe voeten of andere kabelslopende activiteiten?
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db

Dat zou inderdaad betekenen dat je ongeveer 1,3km van de centrale af zit. Je noise margin is echter wat aan de lage kant (7dB). Hoe lang is je kabel tussen ISRA en modem?

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort joris bedankt dit verklaart wel wat:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 14:07:
Aansluiting thuis zal niet volledig optimaal zijn, modem zit vast aan de hoofdaansluiting met een kabeltje van ~3 meter om de modem mooi uit het zicht te krijgen. Ik zal nog wel even controleren wat er gebeurd als ik er een kortere kabel tussen zet.
Dat kabeltje van 3 meter zal het probleem niet zijn. Ik heb zelf meer dan 12 meter ertussen liggen voordat de kabel in mijn modem komt (en ook nog eens een utp kabel gebruikt ipv telefoonkabeltje).

Heb wel hetzelfde probleem als jij gehad. In de modem had ik in het menu gekozen voor Maintenance, daarna diagnostics gekozen en toen DSL line en toen DSL Line Status. Resultaten hier gepost, bleek het probleem in mijn eigen gefabriceerde kabel te zitten. Dat opgelost, maar probleem van verbinding verliezen bleef.

Heel vaak met helpdesk gebeld, stond op het punt het op te zeggen totdat ik een goede helpdeskmedewerker aan de lijn kreeg die het probleem herkende en mij aanraadde om de snelheid te laten cappen (van 1.8MB naar 1.2MB), daarmee ingestemd en sindsdien geen problemen meer.

Maar dat doet Telfort niet snel. Ze stuurden eerst nieuwe modems, lieten mij weken wachten, gaven mijn installatie de schuld etc. etc. Maar ik heb nu al meer dan 1 jaar deze snelheid en hij is lekker stabiel. Misschien heb je hier wat aan, misschien niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay

Zay

n00b

Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:15:
[...]

Dat kabeltje van 3 meter zal het probleem niet zijn. Ik heb zelf meer dan 12 meter ertussen liggen voordat de kabel in mijn modem komt (en ook nog eens een utp kabel gebruikt ipv telefoonkabeltje).
[...]
Ok... hmm... ik heb er net wel ff een ander kabeltje tussen gemikt, en nu issie alweer 1,5 uur up... Nu kan dit m.i. twee dingen betekenen:
- plugje van de oude kabel is niet jovel
- kabel heeft, zonder dat deze heeft bewogen, spontaan draadbreuk gekregen.

Beiden vind ik erg vreemd, omdat de modem 2 maanden gewoon stil heeft gestaan op precies dezelfde plek in een kast.

Nou maar es gaan uitvogelen of ik die kabel moet gaan vervangen of dat er iets anders speelde...

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie weet raad?

Sinds paar week ligt telefonie er een paar keer per dag bij ons er uit. Internetten werkt perfect, geen probleem. Alleen wanneer het modem uit aan gezet wordt kunnen we weer bellen en gebeld worden. We hebben wel een kiestoon, maar telefoon hoor je niet overgaan (gaat hij ook niet aan de andere kant) Gebeld worden lukt ook niet op dat moment. Het modem geeft wel aan dat SIP niet geregistreerd is maar ik kan registreren aanklikken wat ik wil, maar daar reageert hij niet op. Pas na uitzetten van't modem en weer aanzetten. Registreerd hij weer, en kan ik ook registreren of niet registreren van het SIP aanklikken. Dit lijkt me een modem probleem omdat het ook altijd wel 'goed' heeft gewerkt en het internet ook gewoon werkt tijdens de telefoon storing en ik handmatig niet kan registreren. Van de helpdesk moest ik draadloos activeren van het modem 8)7 (we werken met een losse 'zender') en moest ik het 2e sipaccount deactiveren. :? Als dit niet hielp dan moest ik weer bellen..... Heeft toevallig iemand dat al eens eerder gehad???? We hebben hier al 6 week de nieuwste software in het modem (helpdesk bevestigde dit) en we hebben ook al een gehele reset gedaan en de sipaccounts opnieuw ingesteld. Beide sip account zijn bij de 'telefonie vastloper' niet te gebruiken en niet te registreren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:02:
Wie weet raad?

Sinds paar week ligt telefonie er een paar keer per dag bij ons er uit. Internetten werkt perfect, geen probleem. Alleen wanneer het modem uit aan gezet wordt kunnen we weer bellen en gebeld worden. We hebben wel een kiestoon, maar telefoon hoor je niet overgaan (gaat hij ook niet aan de andere kant) Gebeld worden lukt ook niet op dat moment. Het modem geeft wel aan dat SIP niet geregistreerd is maar ik kan registreren aanklikken wat ik wil, maar daar reageert hij niet op. Pas na uitzetten van't modem en weer aanzetten. Registreerd hij weer, en kan ik ook registreren of niet registreren van het SIP aanklikken. Dit lijkt me een modem probleem omdat het ook altijd wel 'goed' heeft gewerkt en het internet ook gewoon werkt tijdens de telefoon storing en ik handmatig niet kan registreren. Van de helpdesk moest ik draadloos activeren van het modem 8)7 (we werken met een losse 'zender') en moest ik het 2e sipaccount deactiveren. :? Als dit niet hielp dan moest ik weer bellen..... Heeft toevallig iemand dat al eens eerder gehad???? We hebben hier al 6 week de nieuwste software in het modem (helpdesk bevestigde dit) en we hebben ook al een gehele reset gedaan en de sipaccounts opnieuw ingesteld. Beide sip account zijn bij de 'telefonie vastloper' niet te gebruiken en niet te registreren.....
Je bent al met een schone lei begonnen, dat is netjes. Nieuw firmware en een reset-to-defaults om alles maar zeker te weten dat het leeg/schoon is.

Eigenlijk zou je daarna met 1 toestel direct op phone1 en met 1 sip account op SIP1 moeten starten, kijken of dat blijft draaien/werken. De tweede SIP is dat een nummer van Telfort? Dat kan als je nog een hele oude abonnee bent met twee nummers, anders is het van een andere VoIP aanbieder? Als dat laatste waar is sowieso eventjes testen zonder die tweede in te stellen, mogelijk dat de combinatie van dit modem met die aanbieder iets vreemds veroorzaakt bijvoorbeeld.

Dus reset opnieuw, stel dan 1 SIP in met je Telfort nummer alleen. Of als je twee Telfort nummers hebt even alleen de belangrijkste.

Als het dan weer fout gaat zet dan de logging in je modem ook aan voor SIP, mogelijk dat die extra informatie logt over wat er mis gaat vlak voordat de registratie er niet meer is als het weer gebeurt is (eerst zonder dit aan te zetten kijken of het weer gebeurt)?

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 06-05-2009 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 11:04
Net vanavond m'n 20mbit verbinding voor het eerst aangesloten, fluitje van een cent en modem traint in op 20002/1031, haal 2.1 MB/s met standaard downloads, het kan dus wel goed _/-\o_ (Je moet alleen verhuizen naar het hoge noorden waar het niet zo dichtbevolkt is) 8)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjan65
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01-2022
Beste forummers,

ik heb sinds januari 2008 Telfort internet en bellen. Naast de af en toe optredende "gebruikelijke" storingen werkt het allemaal wel redelijk.
Wat opvalt is dat langzamerhand mijn intrainsnelheden van mijn Zyxel modem steeds verder omlaag gaan.
Begin 2008 zat ik op ca. 15.000 kbps down / 1031 kbps up,
halverwege 2008 op 13.000 kpbs down / 1031 kbps up,
begin 2009 op 12.000 kbps down / 1031 kbps up
en sinds 1,5 week op 10.000 kbps down / 871 kbps up.
Opvallend is dat nu ook de upstream begint te dalen. (als dit zo doorgaat heb ik straks helemaal geen internet meer... :) ) Overigens is de lijn over het algemeen wel stabiel

Wat ik heb gedaan is:
> andere kabeltjes, ca 1 meter, direct op het ISRA-punt
> nieuwste firmware
> terug naar fabrieksinstellingen
> diverse keren stroom eraf
> ander merk modem (Thomson) geprobeerd
> met de klantenservice gebeld die ondermeer de bovenstaande adviezen gaven

resultaat is dat de snelheid niet omhoog te krijgen is.

Wie weet oorzaken, heeft raad, tips (zonder dat ik gelijk weer de klantenservice hoef te bellen..)

Groeten
Gertjan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
overspraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 08:22
Verwijderd schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 23:02:
Wie weet raad?

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Ondertussen heb ik denk ik een jaar of 4 internet en telefonie op deze manier. De eerste jaren was via Tiscali en heb nooit geen problemen gehad. Kennissen van mij hadden wel regelmatig problemen, maar gelukkig was dat een ver van mijn bed show.

Ondertussen zijn we nu een jaar bij Telfort, en sinds een half jaar begint de telefonie steeds meer problemen te geven. Ik heb het dan over de volgende problemen:
  • inkomende telefoon gaat niet over, terwijl de bellende kant hem hoort overgaan
  • inkomende gesprekken worden afgewezen met een in bezet toon
  • uitgaande gesprekken geven een in bezet toon, terwijl de gebelde mobiel naast me op de bank ligt.
Gister was mijn vriendin het zo zat dat ik ben gaan bellen met Telfort. Na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben was ik eindelijk aan de beurt. Ik had al zoveel mogelijk geprobeerd voor die tijd uit te stellen, omdat ik bang was weer met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben:
  • Reset naar factory default (lekker al mijn instellingen kwijt.
  • Lijn reset uitgevoerd vanuit de helpdesk
  • Logs gecontroleerd.
  • Andere telefoon proberen 8)7
Kwam de opmerking dat ik niet de laatste firmware had. Helaas bleef hij volhouden dat ik die moest installeren, ondanks dat ik aangaf dat die wel had zien staan en dat er niets bijzonders was aangepast.
Op de website staat zelfs het volgende bij de nieuwe firmware: is gelijk aan V3.40(AJZ.2) .
Uiteindelijk toch maar moeten ophangen om dat te gaan uitvoeren en terug te bellen als het probleem bleef bestaan. Ik heb gelijk de upgrade gedaan, en probeer na 10 minuten weer terug te bellen omdat het probleem nog steeds aanwezig was. Helaas was toen het bandje aangezet dat de helpdesk gesloten was. Toen had ik helemaal zo'n gevoel dat ik mooi afgescheept was, na totaal 35 minuten a 30cent per minuut aan de telefoon gehangen te hebben.

Later op de avond rond 23.00 probeer ik mijzelf weer te bellen en toen werkte alles weer. Alle combinaties heb ik geprobeerd, en alles deed het. Vanmorgen weer hetzelfde nogmaals getest en wederom deeds alles het weer. Dit is mij de laatste tijd wel vaker opgevallen dat het lijkt dat tijdens de piek uren de problemen ontstaan. De problemen treden namelijk alleen maar op tussen 1800 en 2200/22.30. Kan het zo zijn dat de lijnen dan gewoon te druk zijn omdat iedereen dan zit te internetten?

Ondertussen begin ik zelf (en de vrouw des huizes nog veel meer) goed te balen van dit probleem. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit het beste vanaf hier kan gaan aanpassen. Er zit gewoon een probleem op het netwerk en wil niet bij het bellen van de helpdesk weer met een kl*te verhaal afgescheept worden.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Goed, ik heb ook eens een vraag.

Gisteren is op mysterieuze wijze mijn Windows XP installatie omgevallen. Geen probleem, liep al langer met het idee om het opnieuw te installeren.

Nu ben ik dus op zoek gegaan naar de download locatie van PC Beveiliging Totaal. Ik heb dus gekeken in het mailtje waar ook de product keys in staan, omdat ik weet dat ik een URL nodig heb om te downloaden. Wat blijkt??? URL dood...

Nu blijk ik 'm nog wel ergens in mijn download archief te hebben staan, maar waar kan ik 'm downloaden, mocht dat een keer nodig zijn? Het zou toch niet zo mogen zijn dat ik hiervoor de klantenservice zou moeten bellen???

(overigens het eerste 'probleem' wat ik met Telfort heb)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
GAEvakYD schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:21:
[...]

Later op de avond rond 23.00 probeer ik mijzelf weer te bellen en toen werkte alles weer. Alle combinaties heb ik geprobeerd, en alles deed het. Vanmorgen weer hetzelfde nogmaals getest en wederom deeds alles het weer. Dit is mij de laatste tijd wel vaker opgevallen dat het lijkt dat tijdens de piek uren de problemen ontstaan. De problemen treden namelijk alleen maar op tussen 1800 en 2200/22.30. Kan het zo zijn dat de lijnen dan gewoon te druk zijn omdat iedereen dan zit te internetten?

Ondertussen begin ik zelf (en de vrouw des huizes nog veel meer) goed te balen van dit probleem. Heeft iemand nog suggesties hoe ik dit het beste vanaf hier kan gaan aanpassen. Er zit gewoon een probleem op het netwerk en wil niet bij het bellen van de helpdesk weer met een kl*te verhaal afgescheept worden.
Bij mijn ouders soortgelijke bel problemen gehad. Internet ging tot voorkort voor op bellen. Ook moest de modem nonstop gereset worden en dat loste het probleem iedere keer even op (paar uur/paar dagen). Uiteindelijk nu 2 maanden geleden abonnement afgelopen en naar Alice overgestapt mijn ouders zijn nu zeer tevreden daar en mocht het daar mis gaan dan kunnen ze binnen een maand weg. Zit zelf ook bij Alice sinds januari. Daarvoor heb ik 2 jaar tevreden bij Tele2 gezeten. Als je de kans krijgt als je abo afloopt stap over naar eerdergenoemde of HetNet schijnt ook goed te zijn. Telfort en Compuserve maken gebruik van slechte verbindingen goedkoop is duurkoop in beide gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
funrider schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:06:
[...]

Bij mijn ouders soortgelijke bel problemen gehad. Internet ging tot voorkort voor op bellen. Ook moest de modem nonstop gereset worden en dat loste het probleem iedere keer even op (paar uur/paar dagen). Uiteindelijk nu 2 maanden geleden abonnement afgelopen en naar Alice overgestapt mijn ouders zijn nu zeer tevreden daar en mocht het daar mis gaan dan kunnen ze binnen een maand weg. Zit zelf ook bij Alice sinds januari. Daarvoor heb ik 2 jaar tevreden bij Tele2 gezeten. Als je de kans krijgt als je abo afloopt stap over naar eerdergenoemde of HetNet schijnt ook goed te zijn. Telfort en Compuserve maken gebruik van slechte verbindingen goedkoop is duurkoop in beide gevallen.
Waar ik alleen bang voor ben is dat ik mijn VOIP nummer niet mee kan nemen naar een nieuwe provider. Weet iemand of dit mogelijk is?
Edit: Na zoeken naar de juiste keywords toch een link gevonden:
VOIP telefoonnummer porteren, niet mogelijk?

Blijkbaar kan het wel, maar moet de nieuwe provider een procedure ervoor hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door GAEvakYD op 07-05-2009 11:14 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirtyharry
  • Laatst online: 17-03 12:31
funrider schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 10:06:
[...]

Ik denk dathet weinig uit maakt bij welke provider je zit.

Ik heb 2 jaar lang tot volle tevredeneheid bij ALICE gezeten.
Tot ik plotseling zonder reden werd afgesloten en ik in de helpdesk hel terecht kwam.

Niemand wist wat er gebeurt was bij ALICE en ik kreeg allemaal lege beloftes, met als gevolg een telefoonrekening van 20euro.

Ik ben nu overgestapt naar Telfort, maar al je bovenstaande verhalen leest en radar ziet, word je daar ook niet vrolijk van.

Nu maar hopen dat ik van de helpdesk hel verlost blijf.

En ik wens jou veel plezier bij ALICE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Misschien is de beste oplossing nog wel om gewoon het nummer te porteren naar een losse VOIP aanbieder. Dan ben je tenminste niet hard met dat nummer verbonden aan je provider.

Ik weet alleen niet of dat mijn probleem oplost, aangezien VOIP buiten piektijden wel goed werkt. Ik gok dat ik op piektijden nog steeds hetzelfde probleem hou als ik een andere VOIP aanbieder hou.
Volgens mij is een betere provider kiezen en het VOIP naar een onafhankelijke partij zetten de beste optie.

Probleem is alleen het gedoe om dit allemaal te gaan regelen. Ik wil eigenlijk gewoon niet veranderen en lekker blijven, maar zolang de problemen blijven gaat dat hem niet worden. De hele avond niet bereikbaar zijn kan gewoon niet, overdag werken we beiden en juist in de avond gebruiken we de telefoon veel.

interesant artikel:Alice en Telfort slechtste Voip-aanbieders
http://www.zdnet.nl/news/...lechtste-voip-aanbieders/

[ Voor 32% gewijzigd door GAEvakYD op 07-05-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

@Telfort Joris

dank je wel!

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het nu nog mogelijk om telfort vast bellen op te zeggen vanwege de prijsverhoging?

We hebben hier thuis regelmatig storingen met het telefonie gedeelte. Het modem staat dan op Not Register. Alleen een reboot van de modem (of soms meerdere keren) verhelpt het voor een tijdje. Het internet gedeelte werkt gelukkig wel vrij probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Satch, nee, dit kon tot eind vorige maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
GAEvakYD schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:21:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. Ondertussen heb ik denk ik een jaar of 4 internet en telefonie op deze manier. De eerste jaren was via Tiscali en heb nooit geen problemen gehad. Kennissen van mij hadden wel regelmatig problemen, maar gelukkig was dat een ver van mijn bed show.

Ondertussen zijn we nu een jaar bij Telfort, en sinds een half jaar begint de telefonie steeds meer problemen te geven. Ik heb het dan over de volgende problemen:
  • inkomende telefoon gaat niet over, terwijl de bellende kant hem hoort overgaan
  • inkomende gesprekken worden afgewezen met een in bezet toon
  • uitgaande gesprekken geven een in bezet toon, terwijl de gebelde mobiel naast me op de bank ligt.
Gister was mijn vriendin het zo zat dat ik ben gaan bellen met Telfort. Na 20 minuten in de wacht gestaan te hebben was ik eindelijk aan de beurt. Ik had al zoveel mogelijk geprobeerd voor die tijd uit te stellen, omdat ik bang was weer met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Na zo'n beetje alles geprobeerd te hebben:
  • Reset naar factory default (lekker al mijn instellingen kwijt.
  • Lijn reset uitgevoerd vanuit de helpdesk
  • Logs gecontroleerd.
  • Andere telefoon proberen 8)7
Kwam de opmerking dat ik niet de laatste firmware had. Helaas bleef hij volhouden dat ik die moest installeren, ondanks dat ik aangaf dat die wel had zien staan en dat er niets bijzonders was aangepast.
Op de website staat zelfs het volgende bij de nieuwe firmware: is gelijk aan V3.40(AJZ.2) .
Uiteindelijk toch maar moeten ophangen om dat te gaan uitvoeren en terug te bellen als het probleem bleef bestaan. Ik heb gelijk de upgrade gedaan, en probeer na 10 minuten weer terug te bellen omdat het probleem nog steeds aanwezig was. Helaas was toen het bandje aangezet dat de helpdesk gesloten was. Toen had ik helemaal zo'n gevoel dat ik mooi afgescheept was, na totaal 35 minuten a 30cent per minuut aan de telefoon gehangen te hebben.

Het is bekend dat telefonie icm internet en het zyxel modem een zwakke combo is, de zwakheid zit het in de modem, als je een apart sip apparaat eraan hangt dan zou het perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Even mijn verhaal:
Vandaag om 13.30 uur 2 KPN monteurs aan de deur,nadat de 1ste vorige wk maandag was geweest.
Ze hebben hier alles gemeten, in de centrale gemeten, hier 3 andere modems geprobeerd, de modemkaart in de dslam vervangen, waar ik 1 van de 24 aansluitingen ben.
om 17.30 vertrokken, dat het vermoedelijk aan het zyxel modem ligt.
Nu maar hopen dat ik van Telfort een nieuw modem krijg.
In ieder geval wel top inzet van KPN! hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Satch schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 14:32:
Is het nu nog mogelijk om telfort vast bellen op te zeggen vanwege de prijsverhoging?

We hebben hier thuis regelmatig storingen met het telefonie gedeelte. Het modem staat dan op Not Register. Alleen een reboot van de modem (of soms meerdere keren) verhelpt het voor een tijdje. Het internet gedeelte werkt gelukkig wel vrij probleemloos. :)
Voor zover ik weet kan je idd telefonie opzeggen, vanwege de prijsverhoging Het internet blijft dan van telfort. waar je dan naar toe moet met je telr, zou je hier even moeten zoeken, want we mogen geen reclame maken voor andere sipproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Zijn er meer mensen met een trage verbinding? Hier download ik bij sommige servers met max 100kb/s. Een tracert vertelt me dat een aantal routers brak aan het doen zijn. Krijg ping-timeouts. Meer mensen die problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
Xaero schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:03:
Zijn er meer mensen met een trage verbinding? Hier download ik bij sommige servers met max 100kb/s. Een tracert vertelt me dat een aantal routers brak aan het doen zijn. Krijg ping-timeouts. Meer mensen die problemen hebben?
Ja hier 8501 het zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 12:55
hier in heemstede 2101 ook zelfde probleem.. ik haal normaal met me 20mb 2MB per sec.. zit nu op een 800 t/m 900 kb/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Ja hetzelfde probleem hier in 7731 (Ommen). Vorige week dinsdag had ik daar ook al last van. Snelheid ligt tussen de 100 kb/s en 700 kb/s (het fluctueert nogal).

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Dan ben ik waarschijnlijk degene die het meeste pech heeft, het blijft hier echt constant hangen op 100kb/s.

Voorbeeldje van me tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     2 ms     1 ms     1 ms  adsl-modem [192.168.1.254]
  2    21 ms    14 ms    15 ms  195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]
  3    17 ms    15 ms    14 ms  172.26.43.113
  4    15 ms    16 ms    18 ms  172.26.44.6
  5    15 ms    15 ms    15 ms  195-241-4-185.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
  6     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  7     *       23 ms    16 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.54]
  8   107 ms    45 ms    91 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  9     *        *       15 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

[ Voor 77% gewijzigd door Xaero op 07-05-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwastie schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:51:
Ja hetzelfde probleem hier in 7731 (Ommen). Vorige week dinsdag had ik daar ook al last van. Snelheid ligt tussen de 100 kb/s en 700 kb/s (het fluctueert nogal).
Fluctueert heel sterk. Lijkt wel of Telfort aan het afknijpen is.
Sinds Telfort Tiscali overnan is het waardeloos.

T4 (4Mb)
Ik Zit op de helft max.
3061 Rotterdam

Als ze dat niet snel opkrikken ben ik er weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 14:15
Omgeving Nijmegen hier. Mijn verbinding is van 15mbit naar 2 mbit gezakt. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Is het een storing of zijn zij daar bezig iedereen af te knijpen?

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
Utrecht idem dito. Maar...
Speedtest.net geeft een snelheid terug van 16 Mb
Speedtest.nl geeft een snelheid terug van 2 Mb
en Speedtest.BBnet.nl geeft een snelheid terug van 0,5 Mb
Bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Is je intrainwaarde die gezakt is? Of je werkelijke download snelheid?

Het zou mij overigens niets verbazen als het babyxl netwerk overbelast is, na al die nieuwe telfort 20mb abonnementjes. Neem daarbij de gemigreerde speedlinq, 12move en Quicknet. Lekker veel nieuwe klanten werven met goedkope 20mb abonnementen maar vervolgens niets investeren in het netwerk zelf. Ik hoor zoveel mensen die een veel lagere 'werkelijke downloadsnelheid' hebben dan hun intrainwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op dat netwerk en heb werkelijk nul problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Togvet schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:16:
Is je intrainwaarde die gezakt is? Of je werkelijke download snelheid?
Waar haal ik die intrainwaarde vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
GAEvakYD schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:24:
Misschien is de beste oplossing nog wel om gewoon het nummer te porteren naar een losse VOIP aanbieder. Dan ben je tenminste niet hard met dat nummer verbonden aan je provider.

Ik weet alleen niet of dat mijn probleem oplost, aangezien VOIP buiten piektijden wel goed werkt. Ik gok dat ik op piektijden nog steeds hetzelfde probleem hou als ik een andere VOIP aanbieder hou.
Volgens mij is een betere provider kiezen en het VOIP naar een onafhankelijke partij zetten de beste optie.

Probleem is alleen het gedoe om dit allemaal te gaan regelen. Ik wil eigenlijk gewoon niet veranderen en lekker blijven, maar zolang de problemen blijven gaat dat hem niet worden. De hele avond niet bereikbaar zijn kan gewoon niet, overdag werken we beiden en juist in de avond gebruiken we de telefoon veel.

interesant artikel:Alice en Telfort slechtste Voip-aanbieders
http://www.zdnet.nl/news/...lechtste-voip-aanbieders/
Ik ben onlangs ook overgestapt op een losse SIP provider, onbeperkt bellen voor 9,50 naar vaste nummers en een gratis helpdesk. Was relatief makkelijk geregeld, viel mij 100 procent mee, vast bellen wordt automatisch opgezegd met je nummerportering.
Heb voor de zekerheid ook nog even zelf gebeld en opgezegd, afwachten of dat goed gaat allemaal en dat ik geen rekeningen blijf krijgen natuurlijk.
Maar de nieuwe telefoonaanbieder bevalt me tot nu toe uitstekend. Wel 1 storing geweest op zaterdag toevallig, mailtje gestuurd en kreeg gelijk antwoord, staat ook netjes op hun site aangegeven dan dat er een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
klerk12345 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:24:
[...]

Waar haal ik die intrainwaarde vandaan?
Inloggen op je modem op de url http://192.168.1.254
En dan inloggen (standaard pass is '1234') en dan staat rechts de intrainwaarden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Xaero schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:40:
[...]
Inloggen op je modem op de url http://192.168.1.254
En dan inloggen (standaard pass is '1234') en dan staat rechts de intrainwaarden :)
Dan zal dit 'm zijn?
Interface Status Rate
DSL Up 18753 kbps / 1031 kbps
LAN Up 100M/Full Duplex
WLAN InActive N/A
Overigens haalde ik tot aan gisteren bij alle 3 de speedtest varianten 16 Mb, ik denk dat ik even rustig afwacht, wellicht weer eens een storinkje bij Telfort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou lekker hoor nu 50kbs weer.

Gatverdamme wat word ik hier moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borkdude
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-09 11:00
Hier ook Telfort internet, met sterke fluctuaties in snelheid. Lokatie Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Gisteravond had ik volgens speedtest.net nog 3.11Mb/s , nu nog maar 1.53Mb/s.
Upload blijft trouwens wel telkens rond de 0.83-0.87Mb/s hangen.
Ik woon in ulft (7071)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Telfort is zeker wat aan het uitspoken want de snelheid is hier ook helemaal prut 72kB/sec met uitschieters
naar beneden.Goedkoop is dan wellicht toch duurkoop ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

maikelstraub schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 07:51:
Gisteravond had ik volgens speedtest.net nog 3.11Mb/s , nu nog maar 1.53Mb/s.
Upload blijft trouwens wel telkens rond de 0.83-0.87Mb/s hangen.
Ik woon in ulft (7071)
Heel leuk al die speedtestsites, maar een 3.11 Mb/s met een 20mb verbinding lukt je nooit!! Die 1.53Mb/s is veel reëler. Kijk maar eens eerst wat je intrainsnelheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 20:46
Hurricane schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:12:
[...]

Heel leuk al die speedtestsites, maar een 3.11 Mb/s met een 20mb verbinding lukt je nooit!! Die 1.53Mb/s is veel reëler. Kijk maar eens eerst wat je intrainsnelheid is.
Inderdaad, veel mensen gebruiken hier speedtest e.d om hun snelheid te testen maar dit soort sites zijn helemaal niet betrouwbaar. Om snelheid te testen kan je het beste een download test doen vanaf de Telfort FTP.

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
(rechtermuisknop, doel opslaan als en dan kijken hoe snel dit bestand download)

Wat je het best kan doen is je computer rechtstreeks bekabeld op het modem aansluiten, firewall en virusscanner even uitzetten, zoveel mogelijk programma's die je open hebt staan op je PC afsluiten en zorgen dat de andere computers in je huis ook uit staan. Onder die omstandigheden zou je je maximale snelheid (waarmee je intraint) moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
speedtest.net is daarom ook niet heel betrouwbaar te noemen. Je kan beter een 100Mb.bin of zelfs 1000Mb.bin bestand van een site downloaden en kijken welke snelheden je dan haalt, dan een test op een site doen :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 22:35

aKra

Intentionally left blank.

Ik vraag me af hoe het met jullie zit en met ping tijden naar Amsterdam toe bijvoorbeeld, als ik een traceroute open krijg ik vanaf de eerste hop van Telfort al een gigantisch hoge ping terug. Kijk ik bij de buren die ook Telfort hebben zitten ze op 8ms en bij de onderburen met Online ook op 8ms en nog een andere buurman met Alice op zelfs 7ms! Maar ik krijg hem nooit lager dan ~22ms!

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Tracing route to telfort.nl [81.173.34.237]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.0.254
  2    20 ms    19 ms    19 ms  82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254]
  3    22 ms    21 ms    21 ms  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.178]
  4    20 ms    21 ms    21 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.
54]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6    27 ms    29 ms    30 ms  Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
  7    22 ms    23 ms    23 ms  Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
  8    22 ms    23 ms    22 ms  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.1
28.25]
  9    23 ms    22 ms    23 ms  telfort.nl [81.173.34.237]

Trace complete.

Ik gebruik nu een Linksys WAG200G modem, maar het standaard modem van Telfort maakt geen verschil uit helaas. Bij de buurman mijn WAG200G neergezet, heeft hij nog steeds 8ms ping.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode:    ADSL2+
DSL Path Mode:  Fast
Downstream Rate:    16519 kbps
Upstream Rate:  1103 kbps
Downstream Margin:  7 db
Upstream Margin:    8 db
Downstream Line Attenuation:    28 db
Upstream Line Attenuation:  5.5 db
Downstream Transmit Power:  12 db
Upstream Transmit Power:    23 db

Een kabeltje van 10cm tussen mijn "KPN kastje" en de modem zelf. Ook eens geprobeerd met het kabeltje dat bij de modem zelf kwam, maakte ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Sjowhan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:39:
speedtest.net is daarom ook niet heel betrouwbaar te noemen. Je kan beter een 100Mb.bin of zelfs 1000Mb.bin bestand van een site downloaden en kijken welke snelheden je dan haalt, dan een test op een site doen :)
Dat verandert niks aan de situatie. Ik haal weliswaar 1,5 mbit met het telfort bestand, maar ik kan nog steeds niet normaal praktisch downloaden. Ik ondervind nu veel lag met gamen. Ik haal bestanden binnen via megaupload en andere downloadsites, met 2mbit of lager. Torrents doen nu lijp en nog meer ongein.

En een kleine weekje geleden haalde ik nog 15mbit met speedtest.net en speedtest.nl en trok ik bestonden binnen met een gemiddelde snelheid van 10mbit! Je kunt ook gewoon tig andere testservers kiezen op speedtest.net, dus vertel mij waarom het niet betrouwbaar is?

En ik heb gisteren voor het eerst kennis gemaakt met de klantenservice van Telfort. Meneer wist niet waar het aan lag...en kon mij er niet verder mee helpen. Tja...daar gaat dan 2 euro aan belkosten.

[ Voor 14% gewijzigd door Monkeydancer op 08-05-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
Monkeydancer schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:56:
[...]
Je kunt ook gewoon tig andere testservers kiezen op speedtest.net, dus vertel mij waarom het niet betrouwbaar is?
Als je een aantal hele dagen niets anders doet dan elke 5 minuten een speedtest te draaien dan begrijp je waarom, zonder dat intrain-snelheden wijzigen, andere gebruikers jouw lijn dichttrekken zul je bij speedtest zien dat snelheid enorm fluctueert naar gelang een dag verloopt. Slechts in uitzonderlijke situaties komt dat door een overboekte centrale.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is er een storing die de snelheidsproblemen veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:20:
Echter mijn probleem speelt vanaf het begin van mijn aansluiting, medio februari 2008 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aobh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 12:55
Thanks voor de update! Maar wat ik dan niet snap, is waarom Telfort het dan niet op de website zet bij de storingen?

Al enig idee wanneer probleem opgelost kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen lijken opgelost te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:47:
Ik vraag me af hoe het met jullie zit en met ping tijden naar Amsterdam toe bijvoorbeeld, als ik een traceroute open krijg ik vanaf de eerste hop van Telfort al een gigantisch hoge ping terug. Kijk ik bij de buren die ook Telfort hebben zitten ze op 8ms en bij de onderburen met Online ook op 8ms en nog een andere buurman met Alice op zelfs 7ms! Maar ik krijg hem nooit lager dan ~22ms!
Dat is normaal voor het netwerk waarop jij bent aangesloten. KPN en BBned hebben een veel lagere latency

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Szaby
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 11:41
Ja snelheidsprobleem hier in Roden (onder Groningen) is opgelost.

Gister nog gebeld met KS, aantal dingen doorgelopen, zijn waren toen nog niet op de hoogte van de storing.
We hebben een aantal dingen doorgenomen, kabels etc vervangen maar niks hielp.

Maar goed, storing is bij mij opgelost. Meerdere manieren getest, zoals download van 100mb file, download direkt een driver van nvidia site. Allebei deden 1.0 tot 1.1mb per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Dat is normaal voor het netwerk waarop jij bent aangesloten. KPN en BBned hebben een veel lagere latency
Waarom hebben anderen dan een lagere latency terwijl die ook Telfort hebben (hier in het topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
Loekie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Als je een aantal hele dagen niets anders doet dan elke 5 minuten een speedtest te draaien dan begrijp je waarom, zonder dat intrain-snelheden wijzigen, andere gebruikers jouw lijn dichttrekken zul je bij speedtest zien dat snelheid enorm fluctueert naar gelang een dag verloopt. Slechts in uitzonderlijke situaties komt dat door een overboekte centrale.
Ahh helder, bedankt.
Telfort had de storing eigenlijk op de site moeten zetten. Scheelde mij weer wat euro's belkosten en de callcenters van Telfort stress en workload...Was er iets fout gegaan in Sittard-geleen met de configuratie van de routers?

Gelukkig ging het hier om een storing en werkt nu alles naar behoren. Ik hoop nu dat alles gewoon stabiel blijft, want ik heb sinds oktober een stabiel werkende 15mbit lijn. Ik hoop ook dat het zo blijft :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/469099986.png

[ Voor 5% gewijzigd door Monkeydancer op 08-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:28:
[...]

Waarom hebben anderen dan een lagere latency terwijl die ook Telfort hebben (hier in het topic).
Die zijn dan dus gewoon verbonden via het KPN netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:46:
[...]

Die zijn dan dus gewoon verbonden via het KPN netwerk
Hummz, maar ik vind 20ms best wel veel vergeleken bij de rest dan, meer dan het dubbele. Is niks aan te doen aan de zijde van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:12:
[...]

Hummz, maar ik vind 20ms best wel veel vergeleken bij de rest dan, meer dan het dubbele. Is niks aan te doen aan de zijde van Telfort?
Ik denk dat je vooral met het probleem zit dat je met een soort van tussenweg zit.
Jij zit zoiets:
code:
1
Jij -> KPN netwerk -> Telfort netwerk -> Internet

Waarschijnlijk hebben je buren een directer netwerk, iets als:
code:
1
Hun -> Telfort Netwerk -> Internet

Zo heb je dus al iets van 3 minder hops...

Natuurlijk weet ik niet hoe het precies zit hoor, maar zoiets zou natuurlijk wat extra ms'jes mee kunnen brengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Xaero schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat je vooral met het probleem zit dat je met een soort van tussenweg zit.
Jij zit zoiets:
code:
1

code:
1

Natuurlijk weet ik niet hoe het precies zit hoor, maar zoiets zou natuurlijk wat extra ms'jes mee kunnen brengen ;)
Denk dat het niet zo zit, gezien mijn eerste hop al met zo'n relatief hoge 'ping' terugkomt.

code:
1
2
  2    20 ms    19 ms    19 ms  82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 16:07
Xaero schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Jij zit zoiets:
code:
1

code:
1

Hmm, als ik het vergelijk met hier, heeft hij 3 minder hops naar 195.241.4.54 nodig. Ik weet dat mijn lijn via het KPN netwerk loopt en zie dan ook een paar 172.*.*.* er tussen staan. Dus ik vermoed dat hij al op tiscali netwerk zit.
Ik ben nu aan het downloaden, maar zelfs dan is mijn 1e hop van het modem naar de gateway met rond 14 ms al een stuk lager dan die van hem. Wordt er stevig getorrent oid? Daar gaat ook hier de ping van omhoog.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monkeydancer schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:42:
[...]
Telfort had de storing eigenlijk op de site moeten zetten. Scheelde mij weer wat euro's belkosten en de callcenters van Telfort stress en workload...Was er iets fout gegaan in Sittard-geleen met de configuratie van de routers?

Gelukkig ging het hier om een storing en werkt nu alles naar behoren. Ik hoop nu dat alles gewoon stabiel blijft, want ik heb sinds oktober een stabiel werkende 15mbit lijn. Ik hoop ook dat het zo blijft :)
Ik weet niet exact waarom het niet gemeld is op site, tussen het moment van aanmelden en oplossen zat een vrij korte periode. We nemen uw opmerkingen ter harte.

[update]
De melding stond wel online blijkt nu, ik had niet goed gekeken. Waarschijnlijk heeft u op een moment gebeld met onze helpdesk toen het nog niet als een storing werd gezien.
http://klantenservice.int...ge-ADSL-verbindingen.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/469213067.png

ik weet niet zo heel veel van pings af maar 26 is dus veel?
Ik heb met sommige games op xboxlive wel lag, zou het probleem aan mij kant liggen?
Van waar het signaal binnenkomt en de router(zyxel 2602hw) zit ongeveer 30-50cm dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

en op welke site doe ik zo'n trace route? en wat vul ik in.
Deze heb ik gevonden, maar waar ik nu verder moet...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteravond weer eens niet bereikbaar via de telefonie van telfort, kon ook niet zelf bellen bellen
continu een ingesprekstoon

ben blij dat het telefoongedeelte binnenkort naar een andere aanbieder gaat want dit is echt bagger
dit heb ik ook aangegeven als de reden waaron ik de telefonie weg haal bij telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Loekie schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:51:
[...]

Hmm, als ik het vergelijk met hier, heeft hij 3 minder hops naar 195.241.4.54 nodig. Ik weet dat mijn lijn via het KPN netwerk loopt en zie dan ook een paar 172.*.*.* er tussen staan. Dus ik vermoed dat hij al op tiscali netwerk zit.
Ik ben nu aan het downloaden, maar zelfs dan is mijn 1e hop van het modem naar de gateway met rond 14 ms al een stuk lager dan die van hem. Wordt er stevig getorrent oid? Daar gaat ook hier de ping van omhoog.
Nee, ik doe niet aan torrents, en het lijkt mij sterk dat er vanaf februari 2008 tot op heden stevig getorrent wordt zonder mijn weten, zonder dat ik wireless heb :+

Hier een andere traceroute:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to xs4all.nl [194.109.21.4]
over a maximum of 30 hops:

2    19 ms    19 ms    20 ms  82-169-23-254.ip.telfort.nl [82.169.23.254]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4    23 ms    21 ms    20 ms  ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
  5    22 ms    20 ms    30 ms  0.so-2-0-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.9]
  6    22 ms    22 ms    21 ms  xs3.xs4all.nl [194.109.21.4]

Trace complete.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:18:
[afbeelding]

ik weet niet zo heel veel van pings af maar 26 is dus veel?
Ik heb met sommige games op xboxlive wel lag, zou het probleem aan mij kant liggen?
Van waar het signaal binnenkomt en de router(zyxel 2602hw) zit ongeveer 30-50cm dus daar kan het niet aan liggen denk ik.

en op welke site doe ik zo'n trace route? en wat vul ik in.
Deze heb ik gevonden, maar waar ik nu verder moet...
Start -> Uitvoeren -> 'cmd' -> 'traceroute telfort.nl'

[ Voor 20% gewijzigd door aKra op 08-05-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:41:
[...]

Nee, ik doe niet aan torrents, en het lijkt mij sterk dat er vanaf februari 2008 tot op heden stevig getorrent wordt zonder mijn weten, zonder dat ik wireless heb :+

Hier een andere traceroute:
[...]
Ziet er prima uit.
Jij zit met je telfort abo op het eigen telfort/tiscali netwerk. Die heeft een hogere ping dan de mensen op het kpn netwerk. Er zijn enkele mensen die toch met telfort op het kpn netwerk zitten. Dat heeft dan te maken met de capaciteit van het netwerk. En nee, je kan helaas niet switchen naar het kpn netwerk.

Maar ik vraag me af waarom deze ping zo'n groot probleem is? 22ms is nog steeds laag genoeg.
Die extra ms heb je alleen binnen het telfort netwerk.. daarna heeft het geen nadeel. Je zal dus altijd een laag genoege ping hebben voor online gaming. Of je moet bewust op een buitenlandse server willen spelen. Dan heb je gewoon 12 ms meer dan iemand via het kpn netwerk.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 08-05-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Niborit schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:40:
[...]

Ik ben onlangs ook overgestapt op een losse SIP provider, onbeperkt bellen voor 9,50 naar vaste nummers en een gratis helpdesk. Was relatief makkelijk geregeld, viel mij 100 procent mee, vast bellen wordt automatisch opgezegd met je nummerportering.
Heb voor de zekerheid ook nog even zelf gebeld en opgezegd, afwachten of dat goed gaat allemaal en dat ik geen rekeningen blijf krijgen natuurlijk.
Maar de nieuwe telefoonaanbieder bevalt me tot nu toe uitstekend. Wel 1 storing geweest op zaterdag toevallig, mailtje gestuurd en kreeg gelijk antwoord, staat ook netjes op hun site aangegeven dan dat er een storing is.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:39:
gisteravond weer eens niet bereikbaar via de telefonie van telfort, kon ook niet zelf bellen bellen
continu een ingesprekstoon

ben blij dat het telefoongedeelte binnenkort naar een andere aanbieder gaat want dit is echt bagger
dit heb ik ook aangegeven als de reden waaron ik de telefonie weg haal bij telfort.
blueswoman en Niborit, kunnen jullie aangeven naar welke onafhankelijk aanbieder jullie zijn gegaan? Hebben jullie wel gewoon internet van Telfort gehouden en in de Zyxel modem de SIP gegevens van de nieuwe aanbieder geconfigureerd?

Konden jullie het telefonie gedeelte zo laten stopzetten? Mijn totale abbo loopt tm eind maart 2009 zag ik op de website staan. Nu maar hopen dat er niet een jaarlijkse verlenging heeft plaatsgevonden waardoor ik nog een jaar aan dit vast zit. Dit moet ik wel weten voordat ik een nieuwe SIP ga aanvragen. Hebben jullie dit ook geverifieerd voordat de nieuwe aangevraagd werd?

[ Voor 11% gewijzigd door GAEvakYD op 08-05-2009 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Ik heb merkzaam een hogere ping t.o.v. van anderen in games die ik speel. En dat is best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GAEvakYD
in de [oude] voorwaarden staat volgens mij nog steeds dat je na 1 jaar +1 maand je abbo per maand kan opzeggen
maar ikzelf heb opgezegd na de mail die ik op 26 maart heb gehad, je kreeg toen 4 weken de tijd om op te zeggen wegens verhoging/verandering van telefonie gedeelte [ wel ook erbij vermeld dat ik wegging wegens slechte kwaliteit van telefoon]
het internet gedeelte heb ik gewoon behouden omdat ik in een buitengebied woon en niet sneller kan als nu geleverd word.

telefoniegedeelte gaat over naar budgetphone en daar zijn al hele topics over
ook op de site van budgetphone zelf staat veel uitleg over hoe je je zyxel in moet stellen.
even daar een kijkje gaan nemen denk ik is beter als de uitleg van mij hier in het topic [kan het niet zo goed overbrengen denk ik :$ ]
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.