Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-03-2023
GAEvakYD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:12:
[...]

[...]

blueswoman en Niborit, kunnen jullie aangeven naar welke onafhankelijk aanbieder jullie zijn gegaan? Hebben jullie wel gewoon internet van Telfort gehouden en in de Zyxel modem de SIP gegevens van de nieuwe aanbieder geconfigureerd?

Konden jullie het telefonie gedeelte zo laten stopzetten? Mijn totale abbo loopt tm eind maart 2009 zag ik op de website staan. Nu maar hopen dat er niet een jaarlijkse verlenging heeft plaatsgevonden waardoor ik nog een jaar aan dit vast zit. Dit moet ik wel weten voordat ik een nieuwe SIP ga aanvragen. Hebben jullie dit ook geverifieerd voordat de nieuwe aangevraagd werd?
Ben naar Budgetphone gegaan, probleemloos in te stellen in het Zyxel modem. Als je abo een jaar of langer loopt en je hebt tussentijds niets gewijzigd aan je abo dan heb je een opzegtermijn van een maand gewoon.
Heb internet gehouden, want dat werkt prima verder.
Als je op de site van Budgetphone kijkt vind je meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:36:
[...]

Denk dat het niet zo zit, gezien mijn eerste hop al met zo'n relatief hoge 'ping' terugkomt.
Verschil komt door het ADSL netwerk waarop je bent aangesloten bij Telfort. Aansluitingen op het Telfort ADSL netwerk (voormalig Tiscali/BaByXL) hebben op de ADSL lijn 18 a 20ms latency door de foutcorrectie die wordt toegepast (zorgt voor stabiliteit).

Als je aansluiting via het KPN ADSL netwerk op Telfort is aangesloten (dan zie je die 172 extra hops) heb je iets lagere latency op je aansluiting. Tussen de 8 a 12ms ongeveer. Is al vaker aan de orde geweest in vele eerdere delen terug :)

De IP hops die je ziet in een traceroute zeggen iets, maar ook niet alles hier. Niet alle tussen liggende apparatuur in een ADSL (of elk ISP netwerk) netwerk zijn IP hops en zie je daarom ook heel veel niet.

Of het iets uitmaakt of je 12 of 20ms hebt is een discussie apart, niet voor in dit topic. Belangrijkste is dat het stabiel is en geen uitschieters heeft, dat is voor online games meer funest dan een paar ms meer.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 01:22 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Laatst online: 12:42

aKra

Intentionally left blank.

Dat is waar, maar stabiel is m'n verbinding dan ook niet. Ik heb dus Budgetphone en die ligt er steeds uit omdat de verbinding eventjes plat is geweest, ik denk dat ik klaar ben met Telfort, was leuk voor 'n jaar maar de kwaliteit springt er gewoonweg niet van af. Natuurlijk voor het bedrag ook niet direct te verwachten, maar mijn ouders met Alice zijn echt meer dan tevreden.

Misschien dan even de vraag, Alice vraagt dus geld op een kale analoge lijn, gezien ik geen KPN telefonie heb maar wel Telfort ADSL en als ik zou willen overstappen denken jullie dan dat ik die € 69,95 moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 16:18:
[afbeelding]

ik weet niet zo heel veel van pings af maar 26 is dus veel?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/469794713.png

Hier dus ook een hoge ping. Niets aan te doen. Verder wel stabiel en haal trouwens max download 8,2 Mbit.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 09-05-2009 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Waar kan ik oude firmware's downloaden voor mijn zyxel P-2602H-D1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:53:
Problemen lijken opgelost te zijn..
@Telfort Joris: daar merk ik tot nu toe weinig van ;-(

Tot dinsdag j.l. heb ik maandenlang kunnen dowloaden op 1,4 MB/s, sinds woensdag hopt ie heen en weer tussen 50 KB/s en 400 KB/s. Modem traint wel in op 16930 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aKra schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:26:
Dat is waar, maar stabiel is m'n verbinding dan ook niet. Ik heb dus Budgetphone en die ligt er steeds uit omdat de verbinding eventjes plat is geweest, ik denk dat ik klaar ben met Telfort, was leuk voor 'n jaar maar de kwaliteit springt er gewoonweg niet van af. Natuurlijk voor het bedrag ook niet direct te verwachten, maar mijn ouders met Alice zijn echt meer dan tevreden.
Hoe vaak springt je verbinding eruit? Heb je de helpdesk al eens gevraagd je verbinding op een lagere snelheid te forceren om zo meer stabiliteit te creëren? Als bij ADSL de verbinding een 1 a 2Mbit onder de maximale snelheid van die lijn wordt ingesteld is win je in stabiliteit.

Komt je Budgetphone registratie niet vanzelf weer terug? Gebruik je dat vanaf je ZyXEL modem of een los SIP toestel of ATA?
Misschien dan even de vraag, Alice vraagt dus geld op een kale analoge lijn, gezien ik geen KPN telefonie heb maar wel Telfort ADSL en als ik zou willen overstappen denken jullie dan dat ik die € 69,95 moet betalen?
Deze vraag in een Telfort topic, hoort thuis in het Alice topic (antwoord of ervaringen zal er ook wel te vinden zijn) of bel ze even, dan weet je 't zeker.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:50:
[...]

@Telfort Joris: daar merk ik tot nu toe weinig van ;-(

Tot dinsdag j.l. heb ik maandenlang kunnen dowloaden op 1,4 MB/s, sinds woensdag hopt ie heen en weer tussen 50 KB/s en 400 KB/s. Modem traint wel in op 16930 kbps
Waar test je vandaan? Misschien is het iets wat met specifiek die bestemming of dienst te maken heeft. Soms bestaat een probleem/klacht uit meerdere oorzaken dan eentje.
thefxr schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:45:
Waar kan ik oude firmware's downloaden voor mijn zyxel P-2602H-D1A?
Als de AJZ5 hier staat, kan je oudere nummers ook invullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Hoe vaak springt je verbinding eruit? Heb je de helpdesk al eens gevraagd je verbinding op een lagere snelheid te forceren om zo meer stabiliteit te creëren? Als bij ADSL de verbinding een 1 a 2Mbit onder de maximale snelheid van die lijn wordt ingesteld is win je in stabiliteit.

Komt je Budgetphone registratie niet vanzelf weer terug? Gebruik je dat vanaf je ZyXEL modem of een los SIP toestel of ATA?

[...]

Deze vraag in een Telfort topic, hoort thuis in het Alice topic (antwoord of ervaringen zal er ook wel te vinden zijn) of bel ze even, dan weet je 't zeker.
Op 'n dag van 1-2 keer tot soms een dag niet, maar mijn verbinding is niet altijd stabiel. Ik ben al lager ingetraind want mijn buurman is hoger ingetraind dan ik, dit was ineens nadat mijn verbinding er uit lag recentelijk, voor 't eerst.

Budgetphone met een Thomson Speedtouch 190 achter mijn WAG200G die alle gewenste poorten heeft geportmapped; en zelf terugconnecten dat ken ik niet. Vanmiddag weer gebeld en dan hoor ik de andere kant gewoon weer niet... :X

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 14:58 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aKra schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:30:
[...]

Op 'n dag van 1-2 keer tot soms een dag niet, maar mijn verbinding is niet altijd stabiel. Ik ben al lager ingetraind want mijn buurman is hoger ingetraind dan ik, dit was ineens nadat mijn verbinding er uit lag recentelijk, voor 't eerst.
Ik snap je redenering, maar deze is niet juist. De lijn van je buurman en jou lijn zijn niet exact vergelijkbaar. Kunnen in andere bundels zitten en zelfs links of rechtsom het blok anders lopen. Binnenin de kabel of aan de buitenkant naast andere lijnen met wel/geen ADSL of ISDN etc.

Dus niet jou lijn ten opzichte van je buurman, maar jou verbindings snelheid iets lager tot wat je nu hebt zou meer stabiliteit geven.
Budgetphone met een Thomson Speedtouch 190 achter mijn WAG200G die alle gewenste poorten heeft geportmapped; en zelf terugconnecten dat ken ik niet. Vanmiddag weer gebeld en dan hoor ik de andere kant gewoon weer niet... :X
Je gebruikt een ander ADSL modem dan Telfort adviseert en valt dan over stabiliteit, dat kan ook daardoor (of de combinatie) veroorzaakt worden. Ook al werkt het op een ander adres prima, elke lijn is anders en misschien wel andere appratuur op de centrale waarop de lijn is aangesloten.

Vragen of men de lijnsnelheid iets omlaag zet kan heel goed helpen om die disconnect van 1x per dag weg te nemen, stuur Telfort Joris eens een PM met je gegevens bijvoorbeeld.

Dat jij de andere kant niet hoort is een klassieke SIP achter NAT fout/probleem. Blijkbaar is een poort toch niet geforward of stuurt je Thomson Speedtouch 190 ATA het interne LAN IP adres mee in de SIP signalering om de audio naar terug te sturen.

In het laatste geval probeert Budgetphone (de andere kant) het geluid naar bijvoorbeeld 192.168.1.50 te sturen (IP van je Speedtouch 190 op jou interne netwerk) te sturen op internet. En dat IP is op internet niet bekend omdat het internet (RFC1918) adressen zijn. Dat los je op met een SIP-ALG in je router (zoals de ZyXEL heeft die dat in de pakketjes herschrijft met het externe IP adres van je verbinding) of met STUN.

Die problemen die je schrijft met Budgetphone zou ik niet aan de ISP of die 1ne keer dat je signaal weg is voor 20 seconde hangen. Overstappen helpt je niet van dat probleem af en kost je alleen maar geld en duurt langer voor je het zelf hebt opgelost ;)

Een SIP toestel/client/ATA achter een NAT router is niet zo plug-n-play als aanbieders/fabrikanten willen laten lijken. Een SIP client in de modem/router is iets wat vaak wel goed gaat, dan lost die fabrikant het in de software op voor je van de router.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister middag maar weer de helpdesk gebeld voor mijn wijkcentrale probleem.
Ze wouden me weer afscheppen met het "nog even geduld, meneer" antwoord. Maar na veel zeuren ging hij dan toch maar even contact zoeken met de tweede-lijns.
Die wisten mij te vertellen dat er een kpn monteur was aangestuurd op 4 mei (zoals Telfort Joris hier al zei).
Deze hoort binnen 4 dagen antwoord terug te geven aan Telfort, wat dus niet gebeurd is.

Nogmaals werd mij vertelt dat ik via sms op de hoogte zou worden gehouden. Toen ik vroeg waarom ik die eerdere updates (het aansturen, het niet optijd ontvangen van antwoord) dan niet heb ontvangen kon men geen antwoord op geven.
Als je iemand vertelt updates te sturen, doe dit dan ook voor de kleine updates.

Mijn 2e week zonder internet is ondertussen bijna een feit en naar mijn gevoel zijn we nog geen stap verder?
Geeft mij geen goed gevoel hierover en over Telfort.

Is dit overigens een geldige reden om onder het contract uit te komen? Ik ben niet thuis op juridisch gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Waar test je vandaan? Misschien is het iets wat met specifiek die bestemming of dienst te maken heeft. Soms bestaat een probleem/klacht uit meerdere oorzaken dan eentje.

[...]
Ik test met de 100 MB file van BBnet; deze gaf me al maanden een stabiele max download van 1,4 MB/s, maar komt nu niet meer boven 400 KB/s uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:42:
Gister middag maar weer de helpdesk gebeld voor mijn wijkcentrale probleem.
Ze wouden me weer afscheppen met het "nog even geduld, meneer" antwoord. Maar na veel zeuren ging hij dan toch maar even contact zoeken met de tweede-lijns.
Die wisten mij te vertellen dat er een kpn monteur was aangestuurd op 4 mei (zoals Telfort Joris hier al zei).
Deze hoort binnen 4 dagen antwoord terug te geven aan Telfort, wat dus niet gebeurd is.
Daar zitten wat 'feest dagen' tussen ook nog, kan me voorstellen dat het hierdoor net over het weekend heen gaat. En misschien hoeft die monteur niet bij je thuis te zijn en maken ze geen afspraak, zou ook nog kunnen als het immers in de centrale ligt.

Heeft de helpdesk je modem nog laten resetten naar fabriek instellingen? Als dat twee weken geleden is geweest kan het geen kwaad om dat nog eens te doen, misschien heeft die een zetje nodig na herstel.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 16:10:
[...]

Ik test met de 100 MB file van BBnet; deze gaf me al maanden een stabiele max download van 1,4 MB/s, maar komt nu niet meer boven 400 KB/s uit.
Die haalt hier ook niet de volle snelheid, iets hoger dan jij haalt maar de helft van mijn verbinding. Probeer deze eens, wat haalt die: http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Download ze beide tegelijk, haal je dan hoger dan met die van Telfort alleen?

Verschil kan ook komen door TCPwindow size op je PC, draai sowieso even TCPoptimizer als die van Telfort zelf niet de volledige lijnsnelheid haalt.

Natuurlijk altijd alleen testen op een volledig lege verbinding, niets anders down en/of uploaden.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Wat een onzin over die monteurs, ze waren woensdag aan mijn deur geweest,maar ik was niet thuis, kaartje in de bus, nieuwe afspraak gemaakt, kon gelijk de volgende dag.
Dat ze het dus druk hebben, geloof ik niet zo, denk eerder dat Telfort weinig aanstuurt of te laat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:20:
Wat een onzin over die monteurs, ze waren woensdag aan mijn deur geweest,maar ik was niet thuis, kaartje in de bus, nieuwe afspraak gemaakt, kon gelijk de volgende dag.
Dat ze het dus druk hebben, geloof ik niet zo, denk eerder dat Telfort weinig aanstuurt of te laat!
Dat is ook een mogelijkheid, zijn er nog 100 te bedenken lijkt me.

Misschien is er wel verschil tussen her-plannen even tussendoor en nieuwe melding. Of is de opdracht totaal verschillend of helemaal niet dezelfde 'monteur' die op bezoek komt. De reclame van Canal-Digital heeft zo'n monteur in een doosje, kan me goed voorstellen dat bij verschillende type storingen verschillende mensen gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacespider schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:39:
[...]

Om snelheid te testen kan je het beste een download test doen vanaf de Telfort FTP.

ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin
(rechtermuisknop, doel opslaan als en dan kijken hoe snel dit bestand download)
Fluctueert nog steeds heel sterk tussen de 69KBps en 429KBps met die laatste begint ie,z akt vervolgens en stijgt weer en zo gaan dat verder. Dus een downloadtijd is moeilijk te geven. Nu is ie weer volop 459kbps. Hou het op 10 a 12 min.Draadloos.
Bij een tweede keer bleef het tot 48% redelijk stabiel op zo'n 450KBps. Toen zakte het weer af naar zo'n 100KBps toen steeg het weer naar pakweg 350KBps en ......nahja.Pakweg deze keer 6min. totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ben ik nou de enige die sinds een week last heeft van rare internet?

Elke dag tussen ongeveer 15.00 en 20.00 gaat internet eruit om de 5 minuten en is 3 seconden later weer online. Irritant begint het te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20
aKra schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 17:42:
Ik heb merkzaam een hogere ping t.o.v. van anderen in games die ik speel. En dat is best vervelend.
Ik lan hier regelmatig met een paar maten thuis en spelen dan vaak op een server op internet. Mijn ping in COD4 is de laagste terwijl ik de langzaamste pc heb.

Oorzaak? Geen firewall, geen internet scanner, geen quality of service aangeschakeld en andere overbodige protocollen op mijn netwerkkaart.

Daarnaast kun je ook je netwerkkaart settings tweaken wat soms interessant is. Bijvoorbeeld hardware checks aan of uit zetten.

Zowieso blijft je ping bij Telfort aan de hoge kant maar ik heb vaak echt een lage ping in online games. Ik heb meerdere malen een mail gestuurd naar Telfort in het verleden maar nooit een reactie gekregen met waarom deze ping zo hoog is. Ik vermoed dat Telfort QOS doet middels packet inspection waardoor de latency iets toeneemt. Het kan ook liggen aan het aftappen wat providers tegenwoordig moeten doen en dat dat bij Telfort niet heel efficient is.

Mijn pathping naar telfort.nl:
Tracing route to telfort.nl [81.173.34.237]
over a maximum of 30 hops:
  0  Orion.exyll.net [192.168.1.35]
  1  192.168.1.254
  2  82-169-19-254.ip.telfort.nl [82.169.19.254]
  3  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.186]
  4  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.54]
  5     *        *        *

Computing statistics for 100 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
  0                                           Orion.exyll.net [192.168.1.35]
                                0/ 100 =  0%   |
  1    1ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  192.168.1.254
                                0/ 100 =  0%   |
  2   20ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  82-169-19-254.ip.telfort.nl [82.169.19.254]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   30ms     3/ 100 =  3%     3/ 100 =  3%  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.186]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   24ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.54]

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 17:55:
[...]

Die haalt hier ook niet de volle snelheid, iets hoger dan jij haalt maar de helft van mijn verbinding. Probeer deze eens, wat haalt die: http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Download ze beide tegelijk, haal je dan hoger dan met die van Telfort alleen?

Verschil kan ook komen door TCPwindow size op je PC, draai sowieso even TCPoptimizer als die van Telfort zelf niet de volledige lijnsnelheid haalt.

Natuurlijk altijd alleen testen op een volledig lege verbinding, niets anders down en/of uploaden.
Dank je voor de tips, bjck, de energie die je erin steekt wordt hier enorm gewaardeerd!

En je blijkt gelijk te hebben met je vorige suggesties, de oorzaak blijkt op een andere plek te zitten. Een voor mij totaal onverwachte, nl bij bittorrent via Azureus (of eigenlijk 'Vuse', versie 4.2.0.2).

Het blijkt dat als ik maximaal upload (100-110 kb/s) dat dan het ftp downloaden radicaal omlaag schiet. Dus ook als onder bittorrent mijn download snelheid laag is (b.v. 30 kb/s). Schakel ik Azureus uit, dan schiet de ftp download snelheid weer omhoog naar de bekende max snelheid van 1,4-1,5 MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 18:50:
[...]

Fluctueert nog steeds heel sterk tussen de 69KBps en 429KBps met die laatste begint ie,z akt vervolgens en stijgt weer en zo gaan dat verder. Dus een downloadtijd is moeilijk te geven. Nu is ie weer volop 459kbps. Hou het op 10 a 12 min.Draadloos.
Bij een tweede keer bleef het tot 48% redelijk stabiel op zo'n 450KBps. Toen zakte het weer af naar zo'n 100KBps toen steeg het weer naar pakweg 350KBps en ......nahja.Pakweg deze keer 6min. totaal
Draadloos, en wat als je het bedraad test? Kies anders in je modem een ander draadloos kanaal, als hij nu op 7 staat schuif er dan 3 omhoog of 3 omlaag bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 21:06:
[...]

Dank je voor de tips, bjck, de energie die je erin steekt wordt hier enorm gewaardeerd!

En je blijkt gelijk te hebben met je vorige suggesties, de oorzaak blijkt op een andere plek te zitten. Een voor mij totaal onverwachte, nl bij bittorrent via Azureus (of eigenlijk 'Vuse', versie 4.2.0.2).

Het blijkt dat als ik maximaal upload (100-110 kb/s) dat dan het ftp downloaden radicaal omlaag schiet. Dus ook als onder bittorrent mijn download snelheid laag is (b.v. 30 kb/s). Schakel ik Azureus uit, dan schiet de ftp download snelheid weer omhoog naar de bekende max snelheid van 1,4-1,5 MB/s
Ah, kijk super!

Dat je dit zo ervaart komt omdat wanneer je download met TCP om de paar pakketjes je een ACK berichtje moet sturen naar de andere kant. Pas dan gaat deze de volgende serie pakketjes sturen. En als die ACK berichten verzonden moeten worden terwijl je met torrent je upstream bandbreedte volledig gebruikt moeten die vaak wachten op andere torrent pakketjes in de upstream.

Effect is dat je download dus omlaag gaat.

Voor een download van 1 a 1.5MB/s heb je vaak wel een 40kByte/s aan upstream nodig (afhankelijk van je TCPwindowsize).

[ Voor 22% gewijzigd door bjck op 09-05-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 15:05:
[...]

Ik snap je redenering, maar deze is niet juist. De lijn van je buurman en jou lijn zijn niet exact vergelijkbaar. Kunnen in andere bundels zitten en zelfs links of rechtsom het blok anders lopen. Binnenin de kabel of aan de buitenkant naast andere lijnen met wel/geen ADSL of ISDN etc.

Dus niet jou lijn ten opzichte van je buurman, maar jou verbindings snelheid iets lager tot wat je nu hebt zou meer stabiliteit geven.

[...]

Je gebruikt een ander ADSL modem dan Telfort adviseert en valt dan over stabiliteit, dat kan ook daardoor (of de combinatie) veroorzaakt worden. Ook al werkt het op een ander adres prima, elke lijn is anders en misschien wel andere appratuur op de centrale waarop de lijn is aangesloten.

Vragen of men de lijnsnelheid iets omlaag zet kan heel goed helpen om die disconnect van 1x per dag weg te nemen, stuur Telfort Joris eens een PM met je gegevens bijvoorbeeld.

Dat jij de andere kant niet hoort is een klassieke SIP achter NAT fout/probleem. Blijkbaar is een poort toch niet geforward of stuurt je Thomson Speedtouch 190 ATA het interne LAN IP adres mee in de SIP signalering om de audio naar terug te sturen.

In het laatste geval probeert Budgetphone (de andere kant) het geluid naar bijvoorbeeld 192.168.1.50 te sturen (IP van je Speedtouch 190 op jou interne netwerk) te sturen op internet. En dat IP is op internet niet bekend omdat het internet (RFC1918) adressen zijn. Dat los je op met een SIP-ALG in je router (zoals de ZyXEL heeft die dat in de pakketjes herschrijft met het externe IP adres van je verbinding) of met STUN.

Die problemen die je schrijft met Budgetphone zou ik niet aan de ISP of die 1ne keer dat je signaal weg is voor 20 seconde hangen. Overstappen helpt je niet van dat probleem af en kost je alleen maar geld en duurt langer voor je het zelf hebt opgelost ;)

Een SIP toestel/client/ATA achter een NAT router is niet zo plug-n-play als aanbieders/fabrikanten willen laten lijken. Een SIP client in de modem/router is iets wat vaak wel goed gaat, dan lost die fabrikant het in de software op voor je van de router.
Laten we eerst elkaar even goed begrijpen.

1) Ik maak al ruim 1 jaar gebruik van Telfort.
2) De problemen zijn 1-2 maanden geleden begonnen met de disconnects, ik heb het oude modem (standaard Telfort) modem teruggeplaatst om te kijken of dat het probleem was, ik heb andere kabels toegepast en dergelijke dingen aangepast. Helaas hielp dit niet dus weer de WAG200G teruggezet ivbm. portmapping e.d.
3) Twee weken terug trainde ik ineens met een lagere snelheid in, ik vermoed dus dat ze er dus al iets aan veranderd hebben, ik haal ook een beduidend lagere downloadsnelheid.
4) Budgetphone gebruik ik ook al ruim 1 jaar, nooit problemen, tot 2 weken geleden. Dit is met de WAG200G waar géén settings zijn veranderd, en met de SpeedTouch 190 waar géén settings zijn veranderd behalve nu naar sip1.budgetphone.nl verhuisd te hebben omdat ze andere server gingen gebruiken of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
ik heb wel het vermoeden dat die zyxels storingsgevoeliger zijn, ook omdat ze gewoon te hoog intrainen en daardoor minder stabiel zijn dan andere merken modems, ook kan het een slechte voeding zijn van jezelf of van de mensen(buurmannen) in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 12:14:
[...]

Dat is normaal voor het netwerk waarop jij bent aangesloten. KPN en BBned hebben een veel lagere latency
Ik ben ook via het Tiscali netwerk aangesloten, maar heb toch een lage ping. Blijkbaar gaat het toch niet automatisch op.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Tracing route to telfort.nl [81.173.34.237]
over a maximum of 30 hops:

1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.1
  2     9 ms     8 ms     8 ms  82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.254]
  3     9 ms     8 ms    10 ms  172.26.43.125
  4     9 ms     9 ms     8 ms  172.26.44.6
  5     9 ms     9 ms     8 ms  195-241-4-185.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
  6     9 ms     8 ms     9 ms  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.186]
  7    10 ms     9 ms     9 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.
54]
  8     *        *        *     Request timed out.
  9    17 ms    19 ms     9 ms  Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
 10    10 ms     9 ms     9 ms  Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
 11    10 ms    10 ms    10 ms  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.1
28.25]
 12    10 ms    10 ms    10 ms  telfort.nl [81.173.34.237]

Trace complete.

[ Voor 110% gewijzigd door pafdaddy op 10-05-2009 11:58 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
aKra schreef op zondag 10 mei 2009 @ 02:21:
[...]

Laten we eerst elkaar even goed begrijpen.

1) Ik maak al ruim 1 jaar gebruik van Telfort.
2) De problemen zijn 1-2 maanden geleden begonnen met de disconnects, ik heb het oude modem (standaard Telfort) modem teruggeplaatst om te kijken of dat het probleem was, ik heb andere kabels toegepast en dergelijke dingen aangepast. Helaas hielp dit niet dus weer de WAG200G teruggezet ivbm. portmapping e.d.
3) Twee weken terug trainde ik ineens met een lagere snelheid in, ik vermoed dus dat ze er dus al iets aan veranderd hebben, ik haal ook een beduidend lagere downloadsnelheid.
4) Budgetphone gebruik ik ook al ruim 1 jaar, nooit problemen, tot 2 weken geleden. Dit is met de WAG200G waar géén settings zijn veranderd, en met de SpeedTouch 190 waar géén settings zijn veranderd behalve nu naar sip1.budgetphone.nl verhuisd te hebben omdat ze andere server gingen gebruiken of iets dergelijks.
De reden je snelheid iets gezakt is kan echt van alles zijn, maar hoeft niet perse een aanpassing bij Telfort of op de centrale te zijn. Die kans is zelfs het kleinst dat het zoiets is. Misschien is bijvoorbeeld de kabel waarin je lijn zit beschadigd geweest en gerepareerd of een stuk tussen gezet om te verplaatsen ivm weg werkzaamheden etc.

De iets lagere maximale lijnsnelheid en soms een disconnect is niet te koppelen aan je klacht, dat houdt nauwelijks tot geen verband met elkaar. Dat is waarop ik je probeer te attenderen, dat je goede observaties doet wat er veranderd is maar mogelijk wel eens de verkeerde conclusies trekt hieruit. Dat soms de spraak niet doorkomt vanaf de andere kant naar jou kan echt legio redenen hebben en punten waar het fout kan gaan, een keer een disconnect of lagere snelheid is daar de oorzaak niet van.

De verandering aan de kant van Budgetphone zou kunnen, maar zal je niet zelf kunnen uitzoeken omdat je niet weet wat er achter dat IP van sip1.budgetphone.nl schuil gaat. Kan een loadbalancer iets zijn waardoor soms je wel en meestal niet een probleem hebt.

Zelf geen settings veranderd in je router of je ata dat is goed, maar niet een zekerheid dat de werking van het apparaat nog exact gelijk is.

Misschien is de gebruikte STUN server in je ATA tijdelijk niet bereikbaar (via Telfort of enkele ISP's) of reageert deze niet tijdig genoeg.

Voor VoIP (SIP) heb je een IP verbinding nodig, die heb je en is (op 1x per dag na) stabiel. Snelheid is voldoende, iets lager als een 2 maanden terug schrijf je, maar dat is nog voldoende voor VoIP neem ik aan. Als je van 15 naar 14.2Mb gegaan bent zal het daar niet aan liggen.

Je zal connectiviteit nodig hebben naar sip1.budgetphone.nl voor SIP signalering, misschien nog een ander IP of meerdere IP adressen waar de audio van en naartoe gezonden wordt bij Budgetphone. En ik vermoed een STUN server waar je ATA het externe internet IP adres van je aansluting mee achterhaalt om deze in de SIP signalering te gebruiken.

Er zijn zoveel factoren...Zoveel plaatsen waar iets veranderd kan zijn en zoveel mogelijke oorzaken. Zomaar wat ideeën en opties die net zo valide kunnen zijn naast jou beredenering, meer wilde ik er niet mee zeggen.
pafdaddy schreef op zondag 10 mei 2009 @ 11:56:
[...]

Ik ben ook via het Tiscali netwerk aangesloten, maar heb toch een lage ping. Blijkbaar gaat het toch niet automatisch op.
Juist die 3de en 4de hop verraden dat je via het KPN ADSL netwerk op Telfort bent aangesloten. De latere
namen dat daar tiscali.nl staat zegt niets over via welk ADSL netwerk je bent aangesloten.

[ Voor 135% gewijzigd door bjck op 10-05-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 14:00
bjck schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:04:
De reden je snelheid iets gezakt is kan echt van alles zijn, maar hoeft niet perse een aanpassing bij Telfort of op de centrale te zijn. Die kans is zelfs het kleinst dat het zoiets is. Misschien is bijvoorbeeld de kabel waarin je lijn zit beschadigd geweest en gerepareerd of een stuk tussen gezet om te verplaatsen ivm weg werkzaamheden etc.
Toevallig dat ik dit net lees omdat ik ook al "dacht" dat het allemaal wat langzamer ging.
Even checken in het modem en ik zie bij status: 4657 kbps / 843 kbps !!!
Dat was altijd over de 7000 en rond de 1000 want 8000 is op mijn adres het maximaal haalbare, als het lager was dan volstond een line-reset.
Nu niet meer dus, na twee resets blijft de snelheid 4657 kbps, er zijn dus wel degelijk meer mensen met een lagere snelheid dan eerst, hoe komt dat en wat te doen?

[ Voor 0% gewijzigd door een moderator op 11-05-2009 14:42 . Reden: quote fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
smokesign schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Toevallig dat ik dit net lees omdat ik ook al "dacht" dat het allemaal wat langzamer ging.
Even checken in het modem en ik zie bij status: 4657 kbps / 843 kbps !!!
Dat was altijd over de 7000 en rond de 1000 want 8000 is op mijn adres het maximaal haalbare, als het lager was dan volstond een line-reset.
Nu niet meer dus, na twee resets blijft de snelheid 4657 kbps, er zijn dus wel degelijk meer mensen met een lagere snelheid dan eerst, hoe komt dat en wat te doen?
Dat is ietswat fors voor een verbinding onder de 10Mb.

Als je tussen 8 en 20Mb een Mbit of twee zakt is mogelijk door overspraak. Zeker die hogere frequenties die je nodig hebt boven de 10Mb hebben daar snel(ler) last van. Om van 7000 naar 4600 te zakken is wel erg veel voor overspraak.

Mits je het natuurlijk thuis niet veroorzaakt de verstoring doordat je een kabel vanaf ISRA naar zolder hebt gebruikt die ooit door iemand is aangelegd en 4x aan elkaar geknoopt :P

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 11-05-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:19
Heb afgelopen maand Telfort Vast Bellen opgezegd ivm het starttarief en verhoogde mobiel bellen kosten. Begin april bij BudgetPhone een portering aangevraagd welke goed is uitgevoerd 8)

Op 27 april naar telfort gebeld om het op te zeggen (kon 4 weken lang stond er in de mail) was geen probleem 2 dagen daarna bevestiging per brief gekregen dat het Telfort Vast Bellen abonnement per 1 mei was opgezegd. De teveel betaalde kosten (had de gehele mei maand al betaald) zou ik nog terug krijgen werd mij verteld aan de telefoon. :)

Maar nu keek ik net op mijn factuur van de maand mei, er daar worden nog gewoon telefonie kosten over de maand juni gerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bjck schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:46:
[...]

Mits je het natuurlijk thuis niet veroorzaakt de verstoring doordat je een kabel vanaf ISRA naar zolder hebt gebruikt die ooit door iemand is aangelegd en 4x aan elkaar geknoopt :P
Dat Telfort de thuisbekabeling als smoesje gebruikt, tot daar aan toe,maar dat verwacht ik niet van iemand die verstand van zaken pleegt te hebben, hoe vaak is de thuisbekabeling nu werkelijk de oorzaak?
Mensen hebben eerst snelheid x en daarna 3MBit minder en dat ligt dan ineens aan de binnen bekabeling, ik dacht het toch niet! Het is veelal overspraak en het te vol boeken van adsl lijnen centrales.
KPN heeft bij mij de hele middag gemeten en er was echt niks aan de hand met mijn bekabeling, ook niet van mijn thuis tot aan de centrale toe, minimale ruis, geen storingen, geen collisions.
Ik had in mijn modem express de verkeerde vpi/vci ingegeven, ook nu klapperde de lijn als een gek, dus daarmee heb ik iig telfort uitgesloten als oorzaak.
De oorzaak is waarschijnlijk de zyxel die veels te hoog intraint, de tester en speedtouch moden trainen veel lager in op mijn adsllijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Prolution schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:56:
Heb afgelopen maand Telfort Vast Bellen opgezegd ivm het starttarief en verhoogde mobiel bellen kosten. Begin april bij BudgetPhone een portering aangevraagd welke goed is uitgevoerd 8)

Op 27 april naar telfort gebeld om het op te zeggen (kon 4 weken lang stond er in de mail) was geen probleem 2 dagen daarna bevestiging per brief gekregen dat het Telfort Vast Bellen abonnement per 1 mei was opgezegd. De teveel betaalde kosten (had de gehele mei maand al betaald) zou ik nog terug krijgen werd mij verteld aan de telefoon. :)

Maar nu keek ik net op mijn factuur van de maand mei, er daar worden nog gewoon telefonie kosten over de maand juni gerekend.
en je vraag is? of heb je gewoon je ongenoegen hier neergegooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prolution
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 21:19
thefxr schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:12:
[...]

en je vraag is? of heb je gewoon je ongenoegen hier neergegooit?
Dat zijn inderdaad mijn ongenoegen, maar daarnaast vroeg ik mij af of dit bij meerdere mensen zo is (vergeten er bij te zetten). En tegenwoordig zit er ook iemand van telfort (Telfort Joris) op het forum dus misschien dat hij wat voor mij kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Prolution, u zult de kosten die vooraf gefactureerd worden halverwege deze maand op uw rekening gestort krijgen. Ik hoor het graag wanneer dit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
thefxr schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:10:
[...]

Dat Telfort de thuisbekabeling als smoesje gebruikt, tot daar aan toe,maar dat verwacht ik niet van iemand die verstand van zaken pleegt te hebben, hoe vaak is de thuisbekabeling nu werkelijk de oorzaak?
Dat het een smoesje is geloof je zelf ook niet, dat het een bron van storingen is en in het verleden en nog steeds een punt is waar veel mensen toch problemen mee hebben is wel aan te nemen.

Sowieso als je een probleem meldt bij een ISP dat hun dienst niet naar behoren functioneert gaat deze natuurlijk eerst telefonisch proberen alle na te gaan en uit te sluiten als oorzaak. Dat men dan wil weten en je verzoekt de geleverde apparatuur aan te sluiten en hun aansluit advies op te volgen is niet heel vreemd.

Een storing oplossen, het of de probleem(en)/oorzaak(en) vinden, is een stap-voor-stap controle en uitsluit proces. Dat geldt niet alleen voor breedband internet via ADSL techniek.
Mensen hebben eerst snelheid x en daarna 3MBit minder en dat ligt dan ineens aan de binnen bekabeling, ik dacht het toch niet! Het is veelal overspraak en het te vol boeken van adsl lijnen centrales.
KPN heeft bij mij de hele middag gemeten en er was echt niks aan de hand met mijn bekabeling, ook niet van mijn thuis tot aan de centrale toe, minimale ruis, geen storingen, geen collisions.
Ik had in mijn modem express de verkeerde vpi/vci ingegeven, ook nu klapperde de lijn als een gek, dus daarmee heb ik iig telfort uitgesloten als oorzaak.
De oorzaak is waarschijnlijk de zyxel die veels te hoog intraint, de tester en speedtouch moden trainen veel lager in op mijn adsllijn.
Als het bij jou niet het geval was betekent niet dat het nergens zo is. Elke ADSL verbinding is anders en zo zijn weinig storingen echt hetzelfde. Bij jou zal Telfort de verbinding in de centrale waarschijnlijk op een lagere snelheid hebben geforceerd nu.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 11-05-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 22:06:
[...]

Draadloos, en wat als je het bedraad test? Kies anders in je modem een ander draadloos kanaal, als hij nu op 7 staat schuif er dan 3 omhoog of 3 omlaag bijvoorbeeld.

[...]

Ah, kijk super!
Nog weinig veranderd.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28a5h8i.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
Even een vraagje.

Hoe zit het bij Telfort met de vast bellen overstapservice?
Contract periode is bij Telfort ruim verstreken en sinds enige weken is mijn vaste nummer naar UPC geporteerd. Nu zie ik dat op het Telfort factuur van de maand mei dat telefonie nog steeds afgeschreven word terwijl het nummer niet meer bij Telfort in beheer is. Kijk ik op online contract gegevens dan staat daar ook nog steeds vast bellen onbeperkt actief met het nummer wat dus naar UPC is geporteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacerdote
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 23:41
Ik woon in een relatief nieuw stuk opgeknapt Rotterdam (ten oosten van de kop van Zuid) aan de maas (waar binnenkort in de omgeving nog heel veel nieuwbouw gaat komen). Vol goede moed heb ik Internet van Telfort genomen met het vooruitzicht dat ik niet direct naast de centrale zou komen wonen maar dat (volgens de telfort-postcode-check) 11 mb wel mogelijk zou moeten zijn (i know: geen verzekering dat je dat kan halen).
De verbinding met het standaard-modem kwam niet boven de +-250 KB/s uit met downloaden, met een getweakte Copperjet 816-2P haal ik er max. 400 KB/s uit. Ik heb het modem ook aangesloten op het punt waar de lijn binnen komt in mijn huis, alle bedrading is gloednieuw want het is een nieuwbouw huis.
Ondanks een wat grotere afstand tot de centrale vraag ik mij af of ik toch niet op 1 of andere manier geknepen wordt tot een 4 mbit lijn. Mijn intrain waardes zien er als volgt uit (een aantal daarvan althans):
Operational Mode G.Dmt.Bis
Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 4029300
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 41.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 22.5 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB

Dit alles met een Coding Gain van 7 geeft nog steeds geen klapperende lijn maar met deze settings haal ik er dus wel die maximale snelheid van +- 400 KB/s uit. Standard staat op G.dmt.BisPlusAuto maar blijkbaar is ADSL2+ niet mogelijk en wordt hij op ADSL2 gezet. Wie weet raad? Ik vermoed dat ik op de centrale Rotterdam Zuid zit (is 1 centrale niet wat weinig voor zoveel nieuwbouw? Katendrecht, Kop op Zuid, PortFeijenoord (waar ik woon). Bedankt alvast voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
bjck schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:10:
Bij jou zal Telfort de verbinding in de centrale waarschijnlijk op een lagere snelheid hebben geforceerd nu.
Ik heb de zyxel zelf op adsl2 gezet, op adsl2+ was hij niet stabiel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Op welke snelheid is de modem ingetraind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Sacerdote schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:34:
Ik woon in een relatief nieuw stuk opgeknapt Rotterdam (ten oosten van de kop van Zuid) aan de maas (waar binnenkort in de omgeving nog heel veel nieuwbouw gaat komen). Vol goede moed heb ik Internet van Telfort genomen met het vooruitzicht dat ik niet direct naast de centrale zou komen wonen maar dat (volgens de telfort-postcode-check) 11 mb wel mogelijk zou moeten zijn (i know: geen verzekering dat je dat kan halen).
De verbinding met het standaard-modem kwam niet boven de +-250 KB/s uit met downloaden, met een getweakte Copperjet 816-2P haal ik er max. 400 KB/s uit. Ik heb het modem ook aangesloten op het punt waar de lijn binnen komt in mijn huis, alle bedrading is gloednieuw want het is een nieuwbouw huis.
Ondanks een wat grotere afstand tot de centrale vraag ik mij af of ik toch niet op 1 of andere manier geknepen wordt tot een 4 mbit lijn. Mijn intrain waardes zien er als volgt uit (een aantal daarvan althans):
Operational Mode G.Dmt.Bis
Tx Bit Rate 1017200
Rx Bit Rate 4029300
Local SNR Margin 6.0 dB
Local Line Attn 41.0 dB
Local Tx Power 12.3 dB
Remote Tx Power 20.5 dB
Remote Line Attn 22.5 dB
Remote SNR Margin 6.0 dB

Dit alles met een Coding Gain van 7 geeft nog steeds geen klapperende lijn maar met deze settings haal ik er dus wel die maximale snelheid van +- 400 KB/s uit. Standard staat op G.dmt.BisPlusAuto maar blijkbaar is ADSL2+ niet mogelijk en wordt hij op ADSL2 gezet. Wie weet raad? Ik vermoed dat ik op de centrale Rotterdam Zuid zit (is 1 centrale niet wat weinig voor zoveel nieuwbouw? Katendrecht, Kop op Zuid, PortFeijenoord (waar ik woon). Bedankt alvast voor tips.
Dat is zo te zien inderdaad op Rotterdam-Zuid (Rt-Z) aan de Wevershoekstraat, dat is best een stukje weg van de nieuwbouw aan de maas. De 41dB delen door 13.8 geeft ook een indicatie van 3000m lijnlengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
bjck schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:46:
[...]

Dat is ietswat fors voor een verbinding onder de 10Mb.

Als je tussen 8 en 20Mb een Mbit of twee zakt is mogelijk door overspraak. Zeker die hogere frequenties die je nodig hebt boven de 10Mb hebben daar snel(ler) last van. Om van 7000 naar 4600 te zakken is wel erg veel voor overspraak.
Ik heb hier thuis niets aangepast qua bedrading maar ik begin me nu ernstig af te vragen of ze me bij Telfort na 1.5 jaar op het 4 Mb abo terug gezet hebben voor mijn 19,95 8)7
Kan toch niet waar zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe lang duurt het voordat een vermelding in het telefoonboek verdwenen is? Ik heb het vanmorgen aangepast, kan even duren, dat realiseer ik me.

Overigens heb ik het idee dat er het een en ander ook niet helemaal niet in orde is met de administratie bij Telfort, want ik ben al enige tijd verhuisd, maar m'n oude adres staat nog bij "Adres internetaansluiting". 8)7 . Ook staat dit adres dus misschien om die reden nog als zodanig in het telefoonboek.

Daar heb ik ze overigens al eens over gebeld, maar blijkbaar maakt het hen weinig uit.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
smokesign schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:48:
[...]

Ik heb hier thuis niets aangepast qua bedrading maar ik begin me nu ernstig af te vragen of ze me bij Telfort na 1.5 jaar op het 4 Mb abo terug gezet hebben voor mijn 19,95 8)7
Kan toch niet waar zijn ??
Je lijkt wel paranoïde zeg :+

Waarom zou een ISP dat doen je op een lager abonnement terugzetten zomaar. Of heb je een storing/probleem aangemeld bij Telfort? Dan zou ik 't me nog kunnen voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een zyxel 2602 hw. Ik lees hier iets van intrain waardes en iets met decibellen. Kan ik iets aan mijn router veranderen om het internet sneller te maken? Of kan ik ergens aan die db's zien waarom het internet niet zo heel erg snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:28:
ik heb een zyxel 2602 hw. Ik lees hier iets van intrain waardes en iets met decibellen. Kan ik iets aan mijn router veranderen om het internet sneller te maken? Of kan ik ergens aan die db's zien waarom het internet niet zo heel erg snel is.
Sneller niet, alleen langzamer kan je het maken.

Je kunt in je modem zien welke lijnsnelheid je verbinding haalt, dat is dan het hoogst haalbare op je adres. En je kunt de dB waardes uitlezen bij Diagnostics. Aan de hand van de downstream attenuation (demping) kan je redelijk de lijnlengte (afstand) tot de centrale bepalen door deze te delen door 13.8.

[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 12-05-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
bjck schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 12:23:

Je lijkt wel paranoïde zeg :+

Waarom zou een ISP dat doen je op een lager abonnement terugzetten zomaar. Of heb je een storing/probleem aangemeld bij Telfort? Dan zou ik 't me nog kunnen voorstellen.
Dank voor het meedenken :) alleen heb ik zoals je in een vorige reply vraagt niets aan de bedrading aangepast, niets van een storing/probleem gemeld aan Telfort en toch heb ik een flink lagere verbinding dan ik hier normaal heb.....
Vandaag al 3 keer het modem gereset maar nog steeds 4689 kbps / 863 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mabili, u zult zelf uw telefonie overeenkomst moeten opzeggen, dit kan UPC niet doen voor u. Alleen voor ADSL is er een overstapservice. Bij mobiele telefonie is het zo dat wanneer een nummer geporteerd wordt het abonnement automatisch wordt opgezegd, bij Vast Bellen is dit niet zo geregeld.

@Gunner, mag uw postcode en huisnummer zodat ik het kan nakijken.

@smokesign, graag zou ik uw postcode, huisnummer en een 06 nummer ontvangen zodat ik het nader kan bekijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:07:
@Mabili, u zult zelf uw telefonie overeenkomst moeten opzeggen, dit kan UPC niet doen voor u.

@Gunner, mag uw postcode en huisnummer zodat ik het kan nakijken.

@smokesign, graag zou ik uw postcode, huisnummer en een 06 nummer ontvangen zodat ik het nader kan bekijken.
Ik heb een zelfde uitdaging als Gunner met de vermelding in de telefoongids.

Op mijntelfort staat het adres goed maar op de site van de telefoongids staat mijn huisnummertoevoeging niet weergegeven. Heel lastig voor mensen die mij post willen sturen.

Telfort zegt dat ik bij DeTelefoongids moet wezen en andersom. Volgens mij gaat er in de synchronisatie ergens niet goed. Contact met de klantenservice levert ook niets op.

Kun jij me helpen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacerdote
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 23:41
bjck schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 00:02:
[...]

Dat is zo te zien inderdaad op Rotterdam-Zuid (Rt-Z) aan de Wevershoekstraat, dat is best een stukje weg van de nieuwbouw aan de maas. De 41dB delen door 13.8 geeft ook een indicatie van 3000m lijnlengte.
Ok, bedankt voor de reactie, dan heb ik dus gewoon dikke pech. Volgens mij is de centrale Rotterdam Centrum hemelsbreed dichterbij, maar helaas zit mijn lijn niet doorverbonden op die centrale. Duimen dat KPN/Telfort/Tiscali zich sterk gaat maken voor meer centrales op de zuidoever van Rotterdam. Lijkt mij toch 1 van de grootste groeimarkten van alle grote steden maar op deze manier is ADSL totaal niet interessant in dat gebied. Ik hou ondertussen www.glasvezelrotterdam.nl in de gaten! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slasher. ik zie uw gegevens wel in mijn pm box verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ik geloof dat Telfort gek geworden is, ik heb van een brief gehad dat er een monteur bij mij is geweest die het probleem voor mij heeft opgelost. Dat klopt dus helemaal niet, het komt erop neer dat die monteur het probleem niet kon oplossen omdat het waarschijnlijk aan het modem lag.

[ Voor 16% gewijzigd door thefxr op 12-05-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thefxr, het is mij onduidelijk waarom u die brief heeft gekregen, dat zal ik moeten uitzoeken. Wat ik hier kan zien is dat uw ticket nog steeds in behandeling is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
Bedankt, lijkt me een strak plan...
Alleen zie ik nergens een mogelijkheid om een pm te versturen, zal wel aan mij liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
smokesign schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Bedankt, lijkt me een strak plan...
Alleen zie ik nergens een mogelijkheid om een pm te versturen, zal wel aan mij liggen :?
dm moet je zelf aanzetten in je opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-09 11:08
@Mabili, u zult zelf uw telefonie overeenkomst moeten opzeggen, dit kan UPC niet doen voor u. Alleen voor ADSL is er een overstapservice. Bij mobiele telefonie is het zo dat wanneer een nummer geporteerd wordt het abonnement automatisch wordt opgezegd, bij Vast Bellen is dit niet zo geregeld.
@Telfort Joris,

Bedankt voor je info.
Zojuist even contact gehad met Telfort administratieve afdeling en het bleek dat vast bellen toch inderdaad door de overstapservice naar de nieuwe provider al was beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: spuit 12

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 12:57

agaam

dit is mijn huisdier

sorry sorry telfort. men netwerk kaart was kapot. dus zeg maar eigenschuld, 8)7 8)7 8)7

[ Voor 78% gewijzigd door agaam op 12-05-2009 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 10:28
Weet er iemand of toevallig in de omgeving Haarlem een storing gaande is?

Ik kom niet meer bij mijn server/mail terwijl ik vanochtend gewoon prima ingelogged was....

Anders is het maar even wachten tot ik vanavond thuis ben :)

[edit]

Zo nu thuis en ik was dus iets te voorbarig...

Had alleen echt niet verwacht dat mijn voeding eruit gefikt was :o

[ Voor 22% gewijzigd door Jaguar645 op 12-05-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
agaam schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 14:06:
nou hier gister ook behoorlijk snelheid vermindering. downloade altijd met een 850kb zakt nu naar 250 KB. kunnen ze dit zomaar doen?. gaat ze klanten kosten
Je behaalde download snelheid zakt? Waarom direct de aanname dat iemand aan een knopje zit te draaien bij een ISP om dat expres te doen op je aansluiting :o

Overal vandaan? Geen upload of andere download lopen? Bekabeld getest? Modem/router al herstart? Ook als je test met: http://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

Ik heb net mijn Telfort abo opgezegd, nu krijg ik een bevestiging per email met de tekst:
Hierbij bevestigen wij de opzegging van uw Telfort internetabonnement, "
Ik hoop toch wel dat mijn internet EN telefonie abo is opgezegd ???

Ik wil eigenlijk niet nog eens tig minuten hangen om dat te checken:
Wie kan deze vraag voor mij beantwoorden?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Allemachtig, 60 euro voor een verhuizing van een dienst, terwijl je voor een nieuwe verbinding geen aansluitkosten hebt? Wat is dat nou weer voor onzin. Ik kan dan zeker beter een nieuwe abbo aanvragen ipv de bestaande te verhuizen?!

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:10
Je hebt geen aansluitkosten als er een lopend KPN belabonnement is, of een abonnement van een andere ADSL provider. Als je gaat verhuizen neem ik aan dat de vorige bewoners de boel hebben op gezegd en is er dus geen actieve lijn. Ergo: 49,95 aansluitkosten

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

PoweRoy

funky!

Ik heb sinds een paar dagen nu dat ik niet meer kan bellen via VoipCheap :? Iemand anders daar problemen mee? Settings veranderd oid?

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosWo
thefxr schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:39:
[...]

dm moet je zelf aanzetten in je opties.
Dat zal ook wel maar ik zie het nergens, of moet je een uitgebreid abo hebben van tweak?
Hoe dan ook, ik zit er sterk aan te denken om een overstap naar Ziggo te gaan maken. Kan daar 10 MB en straks 20 gaan halen, iets wat met de adsl lijn nooit zal gaan lukken in mijn kleine dorpje in Drenthe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Mijn ouders hebben per 1 mei Ziggo ipv Telfort, maar hebben tot op heden nog niets gehoord over waar ze het modem moeten heen sturen. Wanneer krijg je bericht waar je je zyxel modem heen moet sturen als het abonnement is beëindigt bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HeyDude, ik wil het wel voor u nakijken, kunt u uw gegevens naar mij sturen via dm.

@Aldmar, bij een bruikleen modem moet die terug, waren zij al abonnee voor februari 2008? Dan is het namelijk geen bruikleenmodem.
Het adres waar het naartoe gestuurd kan worden is:
Telfort
Tnv Planhold BV
Antwoordnummer 1802
1110VD Luchthaven Schiphol
Noteer op de doos het ordernummer of klantcode.

@Smokesign, als u naar "Direct Messages" gaat staat er aan de rechterkant een envelop met daarachter "nieuwe discussie". Standaard stond bij mij het ontvangen van DM aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 11:54:

Hoe lang duurt het voordat een vermelding in het telefoonboek verdwenen is? Ik heb het vanmorgen aangepast, kan even duren, dat realiseer ik me.
Als het gaat om de papieren versie dan de eerst volgende uitgave. :+
Online telefoonboek gaat volgens mij ook wel vrij snel.
Ik zit nu ruim een jaar bij Telfort, zeer tevreden, en heb gelijk al aangegeven niet in een/het telefoonboek te willen worden vermeld.
Het viel me al vrij snel op dat ik niet meer gebeld werd door telemarketeers. :)

offtopic:
Netjes trouwens dat hier ook iemand van Telfort rondloopt.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

LoneRanger schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:41:
Het viel me al vrij snel op dat ik niet meer gebeld werd door telemarketeers. :)
Ja is dat een neven-effect? Zou mooi zijn, al werkt infofilter ook wel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:54:
[...]

Ja is dat een neven-effect? Zou mooi zijn, al werkt infofilter ook wel erg goed.
Geen idee of het per definitie zo is maar het viel me gewoon op.
Daarnaast lijkt het me voor b.v. de regionale krant makkelijker/goedkoper om gewoon het telefoonboek ter hand te nemen.
Laat het maar horen over een paar maandjes. :)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Gunner en Slasher, ik heb te horen gekregen dat het nu goed zou moeten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:53:
Thanx.. Wat was nu het probleem?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Telfort Joris
Zou je nog eens willen kijken voor mijn wijkcentrale probleem?
Vrijdag werdt mij aan de telefoon vertelt dat ze die dag antwoord terug hadden moeten krijgen van KPN. Kan je eens kijken of dat er al is?

Het is nu 2.5 week zonder internet en ik vind het nu toch wel lang genoeg!
Je hebt mijn gegevens nog in een DM staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:15:
@Aldmar, bij een bruikleen modem moet die terug, waren zij al abonnee voor februari 2008? Dan is het namelijk geen bruikleenmodem.
Het adres waar het naartoe gestuurd kan worden is:
Telfort
Tnv Planhold BV
Antwoordnummer 1802
1110VD Luchthaven Schiphol
Noteer op de doos het ordernummer of klantcode.
Wanneer ze abonnee zijn geworden weet ik niet precies. Het zal wel rond dat tijdstip geweest zijn. Ik neig naar mei 2008... Dan zou het dus een leenmodem moeten zijn. Vind het wel vreemd dat Telfort zelf niet het adres opstuurt. Het is immers hun eigendom. Maar goed, in ieder geval bedankt. Ik zal de datum checken en eventueel het modem opsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slasher, hier kan ik geen antwoord op geven omdat ik dit niet weet. Ik leg het probleem neer bij de verantwoordelijke en die zorgt dat het opgelost wordt.

@speedy-kevin, we hebben gisteren de terugkoppeling gekregen dat uw modem uit zou staan. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 17:04

lampie1979

Hoepla!

Zijn er meer mensen waar de telefoon niet werkt in de regio Zwammerdam (Alphen aan den Rijn)? Sinds 3 dagen is het raak.

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Zijn er mensen uit Deventer/Apeldoorn met problemen met Internet? Veel kennisen/vrienden etc hebben er ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
Xaero schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:37:
Zijn er mensen uit Deventer/Apeldoorn met problemen met Internet? Veel kennisen/vrienden etc hebben er ook last van.
Hier in zwolle ook, wordt er gek van. Elke 5-10 min valt het internet weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 11:49
Splendid schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:57:
[...]

Hier in haarlem ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Zitten jullie op het Telfort netwerk of via het KPN (WBA) netwerk?
Kan je zien via een tracert naar google, als er een hop tussen staat met een ip als '172.xxx.xxx.xxx', dan heb je KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:30

Lief Adje

Love is in the air

Splendid schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 17:57:
[...]

Hier ook 8031XL Zwolle

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner0616
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-08 11:49
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
  1     1 ms     1 ms     1 ms  192.168.1.254
  2     *       15 ms    15 ms  82-169-7-254.ip.telfort.nl [82.169.7.254]
  3    15 ms     *       16 ms  vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.178]
  4    15 ms    15 ms    16 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.54]
  5    16 ms    20 ms    14 ms  core2.ams.net.google.com [195.69.145.100]
  6    16 ms    15 ms    14 ms  209.85.254.90
  7    17 ms    18 ms    17 ms  209.85.254.101
  8    93 ms    93 ms    93 ms  209.85.248.180
  9    92 ms   111 ms   111 ms  209.85.251.9
 10   112 ms   192 ms   174 ms  209.85.251.9
 11   113 ms   123 ms   110 ms  209.85.255.190
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *      115 ms  gw-in-f100.google.com [74.125.67.100]

Nee alleen telfort,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Lijkt er naar uit te zien dat het gewoon iets is met het Telfort netwerk. Heb hier namelijk geen last. En ik zit op het KPN-netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
hier in ulft niet (7071GR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:53:
Thanks. Ik zie dat het aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Het is toch ook ongelovelijk met die lui..

Ik kan al een week niet verbinden met een vriend van me (van mijn IP naar zijn IP tracerten lukt niet, andersom wel. Een ping van zijn kant komt ook niet aan). Dus ik bel de helpdesk even, en mij werd doodleuk verteld (nadat meneer het nagevraagd had), ze geen "support leveren op tracen", en dat ik het maar bij mn eigen computer moest zoeken. Ik heb hem 3x verteld dat het niet door mijn computer kwam, want mn 3 andere PC's in het huis hebben hetzelfde probleem. Dus ik stelde voor dat hij me even een ander IP gaf, zodat ik misschien een andere route zou krijgen. Ook dat was niet mogelijk.

Misschien maar even opzeggen deze week..

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

supreme tweaker schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 20:09:

Ik kan al een week niet verbinden met een vriend van me (van mijn IP naar zijn IP tracerten lukt niet, andersom wel. Een ping van zijn kant komt ook niet aan). Dus ik bel de helpdesk even, en mij werd doodleuk verteld (nadat meneer het nagevraagd had), ze geen "support leveren op tracen", en dat ik het maar bij mn eigen computer moest zoeken. Ik heb hem 3x verteld dat het niet door mijn computer kwam, want mn 3 andere PC's in het huis hebben hetzelfde probleem. Dus ik stelde voor dat hij me even een ander IP gaf, zodat ik misschien een andere route zou krijgen. Ook dat was niet mogelijk.

Beide kanten telfort (en eigen tiscali netwerk??)..

Waar loopt de trace dood (dat kan al veel zeggen over wat er stuk is bij ze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:37:
@speedy-kevin, we hebben gisteren de terugkoppeling gekregen dat uw modem uit zou staan. Klopt dit?
Nee dit klopt niet. Modem heeft constant aangestaan, dit heeft de helpdesk mij ook vertelt zo te laten.
Toen het probleem begon heb ik samen met een helpdesk medewerker aan de telefoon al geconstateerd dat mijn modem gewoon aanstaat en jullie die gewoon zien. Maar ik kreeg geen ip.
2.5 week wachten op een dom antwoord als 'de modem staat uit' vind ik een beetje te gek worden.

En waarom heb ik hier dan weer geen sms over gehad? Dan had ik gister alweer kunnen bellen om verder te gaan. Als ik het niet hier had gevraagd, had ik nooit iets over die update gehoord van jullie en was er zo weer een week voorbij gegaan? De service is echt bagger.
Ik ga morgen direct weer bellen, en dit keer niet meer vriendelijk. Ik wil me internet terug!

Net even de moden gereset maar nog geen verbinding.

@Telfort Joris, jij kent het hele verhaal nu, weet jij iets wat ik kan zeggen of doen om deze zaak wat vlotter te laten verlopen. Kan er een hogere prioriteit aan worden gesteld oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 08:30
Goedenavond...

Ik had even een vraag (aan Telfort Joris), ben sinds 9 mei over naar andere ISP.
Heb aangegeven dat ik mijn abbo bij Telfort m.i.v. deze datum zou stopzetten. Heb hierover ook enkele keren met de Telfort klantendienst gebeld, voor de administratieve afhandeling (ook inzake nummerportering naar andere ISP), dat was in orde, geen probleem daarover op zich.

Nu mijn vraag is wordt het door mij teveel betaalde abonnementsgeld voor de maand mei (die nl. al aangevangen had) ook teruggestort op mijn rekening?
En hoe zeker ben ik dat ik bijvoorbeeld in Juni niet nog eens een rekening krijg voor abbonnementsgeld en andere kosten?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck

'k Vermoed dat de helpdesk van Telfort je niet juist begrepen heeft of erg veel mensen toch nog bellen omdat ze iets niet kunnen pingen wat geen probleem is maar dat denkt men dan.

Stuur Joris van Telfort de IP adressen en gegevens, die kan je vast verder helpen om je probleem te onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bjck schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:04:
[...]

'k Vermoed dat de helpdesk van Telfort je niet juist begrepen heeft of erg veel mensen toch nog bellen omdat ze iets niet kunnen pingen wat geen probleem is maar dat denkt men dan.

Stuur Joris van Telfort de IP adressen en gegevens, die kan je vast verder helpen om je probleem te onderzoeken.
Nou ja dat ze me niet begrepen zouden hebben is tot daar aan toe, maar zelfs nadat ik ze uitgelegd had dat het als ze bedoelen geen support te geven op een verbinding tussen het ene IP en het andere IP, ze feitelijk geen support leveren op het correct werken van het hele internet, kreeg ik nog steeds het idee dat de meneer aan de andere kant van de lijn druk bezig was "to blow me off". Maar ik zal Joris even een berichtje sturen met de IPs en traceroute logs van beide kanten.

Kijk als Telfort hier niks aan kan doen en ik het bij de provider van die vriend van me met dat andere IP moet zoeken, dan heb ik er geen probleem mee dat ze me niet kunnen helpen, maar gewoonweg zeggen dat ze geen support leveren op tracert (en ik heb uitgelegt wat tracert is) dan is bij mij de lol er wel af.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mindwarper, kunt u mij een postcode en huisnummer sturen via dm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
supreme tweaker schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:03:
[...]

Nou ja dat ze me niet begrepen zouden hebben is tot daar aan toe, maar zelfs nadat ik ze uitgelegd had dat het als ze bedoelen geen support te geven op een verbinding tussen het ene IP en het andere IP, ze feitelijk geen support leveren op het correct werken van het hele internet, kreeg ik nog steeds het idee dat de meneer aan de andere kant van de lijn druk bezig was "to blow me off". Maar ik zal Joris even een berichtje sturen met de IPs en traceroute logs van beide kanten.

Kijk als Telfort hier niks aan kan doen en ik het bij de provider van die vriend van me met dat andere IP moet zoeken, dan heb ik er geen probleem mee dat ze me niet kunnen helpen, maar gewoonweg zeggen dat ze geen support leveren op tracert (en ik heb uitgelegt wat tracert is) dan is bij mij de lol er wel af.
Ow, andere ISP? Ik nam aan dat je beide Telfort had en dan was het best vreemd dat een helpdesk dit zegt. Er is wel eens meer iets niet bereikbaar 'op internet' ergens in een ander netwerk, kan me voorstellen dat een helpdesk medewerker het daarom niet gelijk in volledige behandeling neemt.

Dan kan het best bij die andere ISP liggen of bij een tussenliggend netwerk, niet perse bij Telfort en dus aan de dienst. Er zijn maar weinig helpdesks waar ze dat kunnen analyseren voor je, dat doe je niet met even een traceroute en een ping. Wat zegt de andere ISP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:08:
@mindwarper, kunt u mij een postcode en huisnummer sturen via dm?
Ik heb u zojuist een DM gestuurd met deze informatie...
Dank u alvast vioor uw tijd & moeite!
Ik lees het wel zodra u meer informatie voor mij heeft over deze situatie...

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mindwarper, het wordt automatisch gecrediteerd halverwege deze maand. Ik hoor het graag wanneer dit niet gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:30:
@mindwarper, het wordt automatisch gecrediteerd halverwege deze maand. Ik hoor het graag wanneer dit niet gebeurt.
OK is prima, ik wacht eerst even af, d.w.z. in enkele werkdagen dus, want het is al half mei...
Goed ik wacht dus nog even af...

Dank u wel alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:37

Vind je het gek dat het het niet supporten? Dat een modem niet reageert op pingen of tracen kan ook heel goed aan het modem liggen. Toen Telfort nog Tiscali heette heb ik genoeg types als jij aan de lijn gehad, reteirritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:02:
[...]

Vind je het gek dat het het niet supporten? Dat een modem niet reageert op pingen of tracen kan ook heel goed aan het modem liggen. Toen Telfort nog Tiscali heette heb ik genoeg types als jij aan de lijn gehad, reteirritant
Je scheert hiermee wel een hoop mensen over 1 kam ;)

er zijn ook nog mensen die wel snappen hoe ze traceroute en ping moeten gebruiken, en helaas kan ik dat van de meeste mensen bij de Tiscali helpdesk niet zeggen ;)

Daarmee wil ik dan weer niet zeggen dat niemand op de helpdesk dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
bjck schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:55:
[...]

Ow, andere ISP? Ik nam aan dat je beide Telfort had en dan was het best vreemd dat een helpdesk dit zegt. Er is wel eens meer iets niet bereikbaar 'op internet' ergens in een ander netwerk, kan me voorstellen dat een helpdesk medewerker het daarom niet gelijk in volledige behandeling neemt.

Dan kan het best bij die andere ISP liggen of bij een tussenliggend netwerk, niet perse bij Telfort en dus aan de dienst. Er zijn maar weinig helpdesks waar ze dat kunnen analyseren voor je, dat doe je niet met even een traceroute en een ping. Wat zegt de andere ISP?
Dat is een ding, gewoon botweg me de deur wijzen een ander.
Joris is er in ieder geval mee bezig zegt hij, dus ik verwacht dat het goed komt.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: nadat mijn verbinding tot een maand terug om de 2 a 3 dagen eruit klapte, ben ik nu al 30 dagen online. Blijkbaar heeft KPN / Telfort dan toch iets gevonden dat niet goed was.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@speedy-kevin, KPN is aangestuurd om de kruisdraden in de centrale juist aan te sluiten.

[update]

Ik zie een modem online en metingen lijken uit te wijzen dat het weer zou moeten werken, kunt u dit bevestigen?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 13:57:
@speedy-kevin, KPN is aangestuurd om de kruisdraden in de centrale juist aan te sluiten.

[update]

Ik zie een modem online en metingen lijken uit te wijzen dat het weer zou moeten werken, kunt u dit bevestigen?
Ja dit kan ik bevestigen!
Ik werd op mijn mobiel gebeld door KPN om een afspraak te maken om een monteur langs te komen vandaag. Even later werd ik weer gebeld door KPN om te zeggen dat het weer werkt, en dat de monteur dus niet meer thuis langs komt.

Joris, hartstikke bedankt! Ik schrijf dit bericht nu weer vanaf me eigen verbinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:07

alienfruit

the alien you never expected

@Telfort Joris, enige kans dat je eens kijken naar onze telefoonlijn of ADSL verbinding? Het werkt prima maar onze telefooncentrale raakt vaak de kluts kwijt. Dit is gekomen sinds we ADSL hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:06:
@Telfort Joris, enige kans dat je eens kijken naar onze telefoonlijn of ADSL verbinding? Het werkt prima maar onze telefooncentrale raakt vaak de kluts kwijt. Dit is gekomen sinds we ADSL hebben.
Ik kan uw support geven op uw verbinding, niet op uw telefooncentrale of telefoonverbinding daarvoor moet u bij uw Telefoon aanbieder zijn. Mijn ervaring leert me dat problemen met telefonie na aansluiten van ADSL bijna altijd veroorzaakt worden door aansluitfouten bij de gebruiker.
Omdat u geen problemen heeft met uw ADSL verbinding kan ik in uw geval weinig voor u betekenen.
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.