Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste
Acties:
  • 92.475 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Anoniem: 304881 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:52:
Herkenbare problematiek. Telfort en gedegen administratie zijn volgens mij twee onverenigbare grootheden. Ik heb nog factuur van ze gehad ondanks het feit dat er een maand vooruit door hun is geïncasseerd en ik dus nog geld van hen tegoed heb. Op mailtjes wordt niet geantwoord en telfort account is gedeactiveerd (gebruikte hun mail toch al nooit alleen om facturen e.d. te bekijken). Het is werkelijk een grote administratieve puinhoop, Telfort is alleen geïnteresseerd als ze nog geld van je menen te krijgen anders hoor je niks meer van ze. Hier werd ergens gesteld dat het wel goed komt maar dat moet ik eerst nog maar zien.
Het laat idd nogal wat te wensen over maar dat kun je de medewerkers niet echt kwalijk nemen.
Bij uitblijven van reactie,aangetekende brief sturen en evt vragen of Telfort Joris een rol van betekenis kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300260

@Reintjedevos, 1 er staat nog een bedrag open bij ons wat betaald moet worden. Op die factuur staat nog een bedrag vermeld voor de doorbelasting netwerkkosten voor de periode na 01-06-09, deze zult u nog terugkrijgen op uw rekening.
2 Hier is geen andere mogelijkheid toe op dit moment, ik geef uw suggestie wel door aan de desbetreffende personen die hier verantwoordelijk voor zijn.

@redbad, zou ik uw klantcode mogen ontvangen via DM, dan kan ik het nader bekijken en u hopelijk verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:48
Hallo,

Ik heb net het topic een beetje doorgelezen. Wij willen ook de overstap gaan maken van KPN internet en los telefonie. Naar telfort internet+bellen. ik heb gelezen dat telfort dan alles regeld. Maar hoe gaat dat dan in zijn werking is het dan gewoon op een door telfort vastgelegde dag alles ompriken en gaan of dat niet?
Wij of ja iig ik kan niet een maand zonder internet en telefonie en dit schijnt wel eens te gebeuren lees ik hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304034

@Telfort webcare
0. Bedankt voor de reactie. Dat is tenminste iets. Het is de eerste reactie van Telfort sinds mijn voorlaatste webformulier dd. 16-05-2009.
1. Er staat geen bedrag open wat bij jullie betaald moet worden. Na aftrek van belkosten, enige dagen doorbelasting netwerk aan de ene kant en verrekening van door mij gemaakte kosten aan de andere kant, krijg ik daarentegen € 29,82 van Telfort. Ik heb daar per aangetekende brief dd. 30-05-2009 een tegenvordering over ingediend. De brief is dd. 03-06-2009 aan Telfort uitgereikt.
2. (In gesprek-toon) Ik begrijp het. Mogelijk hebben in de toekomst anderen er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:00:
Hallo,

Ik heb net het topic een beetje doorgelezen. Wij willen ook de overstap gaan maken van KPN internet en los telefonie. Naar telfort internet+bellen. ik heb gelezen dat telfort dan alles regeld. Maar hoe gaat dat dan in zijn werking is het dan gewoon op een door telfort vastgelegde dag alles ompriken en gaan of dat niet?
Wij of ja iig ik kan niet een maand zonder internet en telefonie en dit schijnt wel eens te gebeuren lees ik hier.
als het fout gaat heb je hier wel kans op, maar dat komt maar zelden voor en dat is bij iedere provider.

over het algemeen krijg je een brief thuis met de aansluit datum, dan zeg je zelf je internet op bij kpn voor op die datum.
telefoon doen ze zelf, dit is meestal 2 tot 3 dagen later.
maar dit merk je zelf als je telefoon opeens geen signaal meer heeft.
het overzetten is tegenwoordig vrij snel, je bent meestal niet meer dan 30 minuten offline.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Oke bedankt voor de snelle reactie maar ik dacht te lezen dat telfort alles deed?

En welke snelheid krijg ik ongeveer met de volgende gegevens

Downstream Margin: 17 db
Upstream Margin: 26 db
Downstream Line Attenuation: 13 db
Upstream Line Attenuation: 2.5 db
Downstream Transmit Power: 12 db
Upstream Transmit Power: 19 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:12:
Oke bedankt voor de snelle reactie maar ik dacht te lezen dat telfort alles deed?

Er ontbreekt een getal, de snelheid waarop je lijn intraint. Het klinkt een beetje flauw (omdat dit ook de snelheid is waar je naar vraagt) maar die waardes die je geeft die worden lager als je lijn hoger intraind en hoger als je lijn lager intraind en zeggen zonder de lijnsnelheid dus niet alles.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
telfort... hmmm nog even ik heb er gelukkig vanaf.
sinds de omzetting van speedlinq waar ik nooit problemen had nu elke dag
wel een paar keer uitvallen.
Helpdesk gebeld, en die komen met onzin vragen, b.v. hoelang is de kabel
van het modem naar de meter kast.
Als ik dan zeg dat alles is aangelosten door een KPN erkend bedrijf ( nemesys )
zeggen ze dat ze daar niets aan hebben.
Je kan 20 minuten bellen met telfort, daarna moeten ze je terug bellen.
je bent dat wel een stuk armer.
van een helpdesk medewerker gehoord dat als er storingen zijn bij kpn dat eerst de kpn klanten zelf geholpen worden en daarna de telfort klanten.

Ik heb nog nooit zo'n slechte provider gehad als telfort, en ben blij als alle internet verbindingen van telfort opgezegd zijn. .. nog gelukkig maar 2 maandan.
en owee als ze me eerder afsluiten dan de overeen gekomen datum.

mijn advies mensen, neem geen telfort internet.
mobiel daar in tegen is prima, let wel op je facturen, want ook die gaan regelmatig in de fout.

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Dat staat er weer net niet bij met mijn huidige internet via KPN :)

hmm hoor wel veel horror verhalen misschien beter kijken bij Alice

[ Voor 34% gewijzigd door geldermalsen op 05-06-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:12:

Dat is obv deze gegevens niet te zeggen.Op de site van Telfort krijg je een idicatie mbt haalbare snelheid en ook al zou je met deze gegevens willen speculeren dan nog zal het mi niet kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:18:
Dat staat er weer net niet bij met mijn huidige internet via KPN :)

hmm hoor wel veel horror verhalen misschien beter kijken bij Alice
Welke snelheid neem je af bij KPN?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Volgens mij is de Centrale in onze wijk een straat verder :) op de internet sites geven ze ook de volle snelheid aan maar dat kan ook een verkoop praatje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
nu 4100 kbps dus zon 8 mbit dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:22:
Als je 8 mbit afneemt en 4100kbps haalt dan zal dat ook je maximale snelheid zijn. Je snelheid wordt dan niet hoger met een 20 mbitprofiel omdat je de 8 mbit niet eens haalt.

Is het nog een adsl1 centrale waar je op zit? Of heb je nog een adsl1 modem?

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 05-06-2009 13:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
ik heb een linksys WAG200G ik weet niet of ik 8 mbit heb hoor ik gokte dat aan de hand van de cijfers :)
Alice en telfort geven op dat ik gewoon 20 mbit haal bij hun dus ik vermoed dat ik fout heb gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die sites zijn wel wat aan de positieve kant, dat heet marketing ;) Maar als je 15 mbit haalt is het nog steeds leuk toch en waarschijnlijk kost het je nog minder ook dan je nu aan KPN betaald.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Nu kost het volgens mij al 25 a 30 euro en nog zon pauper verbinding :P Alleen nu de twijfel schrikin dit topic wel van de klachten. Dus nu twijfel ik tussen Alice en Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 28-05 13:27
geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:22:
Die snelheid hoort bij basis, als je att downstream net zo te interpreteren is als bij een zyxel zou je op ongeveer 1 km van centrale zitten. Dan mag je wel iets van van 18 Mbit verwachten volgens startpost.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thc_Nbl schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:17:
Tja,als we gaan adviseren op persoonlijke ervaringen dan is mijn advies juist wel Telfort te nemen. ;)
Ik heb nu 18 maanden internet via Telfort en welgeteld een keer een rood lampje op mijn modem gehad wat na 10 minuten weer voorbij was.
Ook de snelheid is super stabiel, als ik pech heb 1,85MBs maar normaal altijd boven de 1,90MBs met een top van 1,95MBs wat wel netjes is over een afstand van 1500 meter lijkt me.

Telefonie is kwalitatief wel iets minder maar ik ben wel altijd berijkbaar en kan altijd bellen.

Ik zal echt niet de enige zijn bij wie het allemaal vlekkeloos loopt en zoals al zo vaak gezegd mensen met klachten laten dat vaker horen dan tevreden gebruikers.
Als je geen problemen hebt waarom zou je dan een forum op gaan zoeken om dat te posten. :P

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:38:
Nu kost het volgens mij al 25 a 30 euro en nog zon pauper verbinding :P Alleen nu de twijfel schrikin dit topic wel van de klachten. Dus nu twijfel ik tussen Alice en Telfort
Ik denk dat je nu Internet Extra hebt dus 8Mb/s down en up 1Mb/s

http://www.kpn.com/intern...etsubplein:internet:extra

Het blijft al met al koffie dik kijken.Dat het goedkoper zal worden en ook sneller is niet zo moeilijk om vast te stellen,waar je op uit zult komen wel.Allemaal speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

telfort... hmmm nog even ik heb er gelukkig vanaf.
sinds de omzetting van speedlinq waar ik nooit problemen had nu elke dag
wel een paar keer uitvallen.
Als ik dan zeg dat alles is aangelosten door een KPN erkend bedrijf ( nemesys )
zeggen ze dat ze daar niets aan hebben.
Je kan 20 minuten bellen met telfort, daarna moeten ze je terug bellen.
je bent dat wel een stuk armer.
van een helpdesk medewerker gehoord dat als er storingen zijn bij kpn dat eerst de kpn klanten zelf geholpen worden en daarna de telfort klanten.

Ik heb nog nooit zo'n slechte provider gehad als telfort, en ben blij als alle internet verbindingen van telfort opgezegd zijn. .. nog gelukkig maar 2 maandan.
en owee als ze me eerder afsluiten dan de overeen gekomen datum.

mobiel daar in tegen is prima, let wel op je facturen, want ook die gaan regelmatig in de fout.
Welke snelheid had je bij speedlinq en welke snelheid haalde je bij Telfort? Als je bij speedlinq een 4mb had en bij telfort een Wide open 20mb verbinding dan kan je dat niet met elkaar vergelijken wat betreft stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Scandic2008 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat je nu Internet Extra hebt dus 8Mb/s down en up 1Mb/s

http://www.kpn.com/intern...etsubplein:internet:extra

Het blijft al met al koffie dik kijken.Dat het goedkoper zal worden en ook sneller is niet zo moeilijk om vast te stellen,waar je op uit zult komen wel.Allemaal speculatief.
Staat als het goed is op z'n contract of op z'n mijnkpn ;)
4100 past precies op basis, als hij extra heeft is het 81xx, maar alleen geldermalsen kan dat controleren. Meeste speedtouches geven echter wel de snelheid als je bij breedbandverbinding kijkt of bij status.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304881

Scandic2008 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:26:
[...]

Het laat idd nogal wat te wensen over maar dat kun je de medewerkers niet echt kwalijk nemen.
Bij uitblijven van reactie,aangetekende brief sturen en evt vragen of Telfort Joris een rol van betekenis kan spelen.
Klopt en dat doe ik ook niet. Ik heb wel contact gehad ivm portering, opzegging e.d. en de klantservice-medewerkers stonden mij over het algemeen op een correcte manier te woord. Maar als je een mailtje stuurt m.b.t. facturatie e.d. is het wel prettig als je daar gewoon antwoord op krijgt natuurlijk. Ik zal mijn gegevens even doorgeven aan Joris mogelijk dat dat wat oplevert inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

geldermalsen schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:38:
Ik zou nu voor Alice gaan. De gebruikte techniek is ongeveer hetzelfde.

Alice 19.90 en per maand opzegbaar
Telfort 3 maanden 14.95, daarna 24,95 en na een jaar per maand opzegbaar

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scandic2008 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 11:26:
[...]Het laat idd nogal wat te wensen over maar dat kun je de medewerkers niet echt kwalijk nemen.
Ook ik neem het de individuele werknemers niet kwalijk. Ik denk dat het van bovenaf aangestuurde beleid van Telfort niet klopt.

Vanaf april wordt er al op diverse forums gesteld dat het mogelijk moet zijn i.v.m. het starttarief het hele abonnement op te zeggen. Telfort komt met geen enkel argument waarom dit niet zou kunnen en stelt dat je slechts telefonie per 1 mei kan opzeggen en internet pas per 1 juni (omdat het internetabonnement dan pas duurder wordt). Het enige wat ze op hun eigen forum doen is er slotjes op gooien en zodoende censuur te plegen.
Op webformulieren komt ook geen inhoudelijke reactie en geen enkel argument.
Op mijn laatste webformulier (dd. 16-05-2009) werd helemaal niet meer gereageerd.
Daarom heb ik een aangetekende brief met een tegenvordering gestuurd.
Daarin vraag ik het te veel betaalde terug inclusief de kosten van de aangetekende brief.
Uiteraard heb ik de laatste incasso al gestorneerd, maar er blijft een bedrag van enkele tientjes staan die ik net meer kan storneren.
Het voordeel van een tegenvordering is tevens dat ze me geen incassobureau op het dak mogen sturen.

Nogmaals: Ik neem het de individuele werknemers niet kwalijk. Ik hoop alleen dat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
Anoniem: 304034 schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 10:03:
[...]

Ook ik neem het de individuele werknemers niet kwalijk. Ik denk dat het van bovenaf aangestuurde beleid van Telfort niet klopt.

Nogmaals: Ik neem het de individuele werknemers niet kwalijk. Ik hoop alleen dat er een oplossing komt.
Ook op deze afdelingen moet gewoon "produktie" gerealiseerd worden en dat betekent hoe meer tickets bijv afgehandeld zijn des te beter doet men het.Of het uiteindelijk is opgelost, is weer een ander verhaal.Qua opleiding als het om adsl resp voip en of achterliggende techniek gaat zal men ook niet veel bijgeschoold worden.Dus management,doe waar u voor wordt betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 300260 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 10:27:
@Helsie, de teveel berekende kosten worden automatisch op uw rekening teruggestort. Dit heb ik voor u nagekeken en mij is bevestigd dat u dit van ons zal ontvangen.
Anoniem: 39403 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:42:
[...]

Ze crediteren die als het goed is later ook weer. Ze lopen wel vaker achter de feiten aan, maar uiteindelijk komt het meestal wel goed ;)
Joris & Matthijs, bedankt voor de reactie, maar de incasso is al gestorneerd. D'r gaat van mijn kant geen cent meer naar Telfort. ;)

Los daarvan blijft het jammer dat het onmogelijk is om effe gebeld te worden, zodat je zoiets gewoon normaal mondeling uit kunt praten en af kunt stemmen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215528

Ik heb nu een modem met VOIP met daarachter nog een router met een draadloos netwerk. Nu heb ik mijn modem ivm voip als router dus mijn router moet ik noodgedwongen als switch gebruiken. Hoe kan ik weer gebruik maken van wireless op mijn 2e router achter het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 16:50
Anoniem: 215528 schreef op zondag 07 juni 2009 @ 19:52:
Ik heb nu een modem met VOIP met daarachter nog een router met een draadloos netwerk. Nu heb ik mijn modem ivm voip als router dus mijn router moet ik noodgedwongen als switch gebruiken. Hoe kan ik weer gebruik maken van wireless op mijn 2e router achter het modem?
Je 2e router kun je gewoon als AP en switch instellen. DHCP uitzetten, IP geven binnen je netwerk, en met een lanpoortje aan je modem knuppen. Staat hier op GoT ook een uitgebreid topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

Hier wil ik graag even op ingaan. ADSL signaal is een trilling, welke ontzettend snel dooft bij een normale telefoonkabel. Het is dan ook absoluut geen onzinvraag, nog sterker, voor een (stabiele) en snelle verbinding zelfs dé belangrijkste vraag. Als je S/N marge te laag is gaat je modem resynchen, mogelijk zelfs op een lagere snelheid intrainen voor een kwalitatief goed signaal. Wil je meer dan 2 meter kabel gebruiken, doe jezelf een plezier en knijp ffe RJ-11 stekkers op een CAT5 UTP (of betere) kabel, welke veel minder last heeft van interferentie door externe factoren.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nu ook sinds een aantal weken drastisch vaak problemen met internet. Dan heeft opeens mijn modem geen IP-adres meer. Resetten werkt soms. Meestal niet. Ook niet als ik 15 seconden die resetknop met een naald indruk. Ik heb zo'n gare grijze Zyxel.

De afstand tussen KPN-aansluiting en modem is 50 centimeter. Ik heb geen enkele verandering aangebracht in mijn netwerk slash hardware en heb jarenlang probleemloos ge-internet.

Maar hier (in Apeldoorn) lijkt het echt met de week verrotter te gaan. Is er een mogelijkheid iets op te lossen zonder die 30 cent pet minuut te mogen lappen? Ik twijfel momenteel sterk om over te stappen. En dan zal het mij een schijtzorg zijn dat ik 2x zoveel per maand ga betalen... ik hoef ECHT geen supersnel internet, maar het moet wel stabiel zijn.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

spaceboy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:02:
Ik heb nu ook sinds een aantal weken drastisch vaak problemen met internet. Dan heeft opeens mijn modem geen IP-adres meer. Resetten werkt soms. Meestal niet. Ook niet als ik 15 seconden die resetknop met een naald indruk. Ik heb zo'n gare grijze Zyxel.

De afstand tussen KPN-aansluiting en modem is 50 centimeter. Ik heb geen enkele verandering aangebracht in mijn netwerk slash hardware en heb jarenlang probleemloos ge-internet.

Maar hier (in Apeldoorn) lijkt het echt met de week verrotter te gaan. Is er een mogelijkheid iets op te lossen zonder die 30 cent pet minuut te mogen lappen? Ik twijfel momenteel sterk om over te stappen. En dan zal het mij een schijtzorg zijn dat ik 2x zoveel per maand ga betalen... ik hoef ECHT geen supersnel internet, maar het moet wel stabiel zijn.
Schijnbaar niet aangezien je zelf niet weet wat je kan troubleshooten behalve zorgen dat je kabel tot de telefoonaansluiting maar 50 centimeter is en je ook niet meer gegevens vermeld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

spaceboy

Op grote hoogte

Marzman schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:06:
[...]
Schijnbaar niet aangezien je zelf niet weet wat je kan troubleshooten behalve zorgen dat je kabel tot de telefoonaansluiting maar 50 centimeter is en je ook niet meer gegevens vermeld.
Vertel maar wat je wilt weten... Ik kan hier natuurlijk ook 6 alinea's vol-schrijven met wat ik allemaal weet, kan, geprobeerd en wat ik graag nog zou bereiken in het leven.

Ik zou inderdaad niet weten wat ik kan troubleshooten. Ik weet dat het altijd prima werkte. En ik constateer dat dat nu niet meer zo is, terwijl er aan mijn kant niets veranderd is. Ook heb ik de helpdesk al meerdere keren aan de lijn gehad, maar die schijnen zelfs niet remote te kunnen inloggen op mijn modem. Als ik dan standaard vragen krijg hoe lang de kabel is en of ik hem "nog maar een keer wil resetten", dan verdwijnt bij mij de goodwill wel langzaam.

En ik ben helaas helaas helaas geen volleerd electro-technicus, maar ik weet redelijk wat van ICT (hbo informatica, 10 jaar werkervaring), van dit soort dingen weet ik inderdaad niet wat ik verder kan troubleshooten. Al heb ik niet het idee dat ik daarvoor (zeker richting een willekeurige user) excuses voor moet maken. Maar als het helpt: bij deze. SORRY! :?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zat niet om excuses te gissen hoor. Het is meer je toon die me irriteert. In mijn ervaring behoren de gare grijze Zyxels tot de minst voor problemen zorgende modems en zelfs problemen met de lijn die kunnen met instellingen in het modem opgelost worden (wat bij de meeste adsl-modems niet kan).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
spaceboy schreef op maandag 08 juni 2009 @ 00:02:

Hoe is de CPU/belasting van je Zyxel ? Er zijn geen werkzaamheden of iets merkwaardigs dat uit je logfile's zou kunnen blijken ? Als het om de Zyxel's gaat lopen smaak en voorkeur behoorlijk uiteen.Al eens een ander modem aan je lijn gehangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:31

Totaalgeflipt

De enige echte

Nu wordt ook bij mij telefonie berekent door Telfort, terwijl ik allang bij een andere telco daarmee zit :(
Hoe kan ik dit oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 20-05 12:42
Totaalgeflipt schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 07:28:
Nu wordt ook bij mij telefonie berekent door Telfort, terwijl ik allang bij een andere telco daarmee zit :(
Hoe kan ik dit oplossen ?
Telefonie opzeggen bij Telfort als je dat nog niet gedaan hebt :?

Als je een nummer van een vaste analoge KPN aansluiting meeneemt naar een nieuwe aanbieder stopt KPN de lijn en het abonnement voor telefonie automatisch. De aanname dat andere of alle aanbieders dat zo afhandelen zonder opzegging is niet terecht.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 10-06-2009 08:07 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:31

Totaalgeflipt

De enige echte

bjck schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:06:
[...]

Als je een nummer van een vaste analoge KPN aansluiting meeneemt naar een nieuwe aanbieder stopt KPN de lijn en het abonnement voor telefonie automatisch. De aanname dat andere of alle aanbieders dat zo afhandelen zonder opzegging is niet terecht.
Oke, my bad, dan zal ik dit nog gaan doen zsm

Mijn vrouw had dit al telefonisch gedaan :(

[ Voor 5% gewijzigd door Totaalgeflipt op 10-06-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
@Telfort Joris:ik krijg opnieuw een nota (3505623099)waar bellen en internet op staat maar bellen doen we al lange tijd niet meer via Telfort.

Kun je dit svp oplossen ? Alles is op de correcte manier opgezegd en door Telfort bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206812

heb een vraag voor telfort Joris.

ik heb netjes mn bellen deel opgezegd per 31 mei ook bevestiging gehad [ook afgelopen maand al eens mail gestuurd naar support met als antwoord bij volgende factiuur word dat verrekend.]

,abbo geld voor juni is afgeschreven en zou ik teruggetord krijgen bij volgende factuur
nu is die volgende factuur binnen
nu ook abbo geld voor juli afgeschreven

zou jij voor mij kunnen kijken hoe dat kan?[als antwoord ja is zal ik gegevens naarje pm'en
want ik zou het geld voor juni terug moeten krijgen maar daar komt nu juli al bij.

vind het niet echt soepel gaan zo maar mischien kan je me uitleggen wat/ hoe het fout gaat?
ik zie net dat mijn voorganger ook zelfde probleem heeft dus gaat er meer fout dan 1 nota.......

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 206812 op 10-06-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scandic2008 en blueswoman, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer zodat ik er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn ......... verwijderd.......

[wil je wel pm maar ehhh.... weet niet hoe....sorry ben echt blond geloof ik....]

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 206812 op 10-06-2009 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
@blueswoman:vraag de moderator even je potscode te verwijderen.Half nederland hoeft niet je weten waar je woont toch !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 206812 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:54:
mijn postcode

[wil je wel pm maar ehhh.... weet niet hoe....sorry ben echt blond geloof ik....]
PM doe je via het ' poppetje' onder een user-icon.
Bericht wijzigen doe je door het Edit-icoon aan de rechterzijde te selecteren.

[ Voor 13% gewijzigd door Loekie op 10-06-2009 12:31 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:18:
[...]

PM doe je via het ' poppetje' onder een user-icon.
Bericht wijzigen doe je door het Edit-icoon aan de rechterzijde te selecteren.
er staan 2 dingen onder de icon
1 bekijk de galery en 2 bekijk myreact
maar als ik daarop klik kan ik nog geen knop vinden om PM te sturen......

daar had ik al naar gezocht :?
ook in mijn eigen instellingen gekeken of ik PM uitgezet had of zo of email niet zichtbaar maar vind het niet
ook al gezocht naar een help oid
mischien wil je me het nog eens uitleggen Loekie?
thnx anyway voor je hulp.

edit gevonden....was toch blond........

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 206812 op 10-06-2009 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:47
bjck schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 08:06:
[...]

Je info is niet helemaal goed.
"Tenzij het aangegeven word in de overstapservice zoals bij UPC telefonie."

Het is dan juist niet de bedoeling zelf je telefonie op te zeggen maar dat doet dan de nieuwe aanbieder.
Zo is dat hier ook gegaan en nog mijn dank aan Telfort Joris voor het controleren of alles goed gegaan is.
De teveel berekende kosten zijn inderdaad nu aangepast in de nieuwe factuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mabili schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:44:
[...]

Je info is niet helemaal goed.
"Tenzij het aangegeven word in de overstapservice zoals bij UPC telefonie."

Het is dan juist niet de bedoeling zelf je telefonie op te zeggen maar dat doet dan de nieuwe aanbieder.
Zo is dat hier ook gegaan en nog mijn dank aan Telfort Joris voor het controleren of alles goed gegaan is.
De teveel berekende kosten zijn inderdaad nu aangepast in de nieuwe factuur.
Overstap service gaat over Internet toegang bij mijn weten, niet over telefonie.

En ja het is correct dat je niet eerst moet opzeggen en dan nog willen overstappen qua internet en/of telefonie, dan blokkeer je een omzetting/portering in veel gevallen doordat de ophef actie al loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De overstapstapservice gaat alleen over ADSL, niet over telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Wat een kut toko dat Telfort.

Krijg nog facturen voor Telefonie van 1-7 t/m 31-7 ??? En dan bel je: "Ja meneer, dat is om de telefoonkosten tot 6-6 te kunnen factureren". WAT? Ik heb al betaald tot 6-6. En de evt. telefoonkosten wil ik ook gerust betalen, maar zout op met je abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonballz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:31
Beste Telfort Joris,

Ik heb op 20 mei een klacht ingediend over hetzelfde onderwerp, namelijk dat er nog steeds abonnementskosten voor vastbellen in rekening wordt gebracht terwijl mijn abonnement voor vastbellen per 1 mei beëindig is. Daarbij is geantwoord, ik citeer: ‘Op dit moment kan ik zien dat de opzegging compleet rond is en u dan ook een verrekening kan verwachten op uw komende factuur, Hierbij zullen de teveel betaalde bedragen verrekend worden.’ Einde citaat.
Echter tot mij verbazing krijg ik vandaag een factuur waarin ik nog steeds de abonnementskosten voor vastbellen moet betalen voor 1-juli t/m 31-juli met factuurnummer 3505623076 en er is ook helemaal geen verrekening hierop?
Hoe zit dat eigenlijk?

MVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:46
Wel een interessante posting op het Telfort blog: Pilot voor een stabielere ADSL verbinding

Ook een goede vraag van michieldoetjes... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stuur mij aub uw postcode en huisnummer in een DM.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 300260 op 10-06-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

dragonballz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:56:
Beste Telfort Joris,

Ik heb op 20 mei een klacht ingediend over hetzelfde onderwerp, namelijk dat er nog steeds abonnementskosten voor vastbellen in rekening wordt gebracht terwijl mijn abonnement voor vastbellen per 1 mei beëindig is. Daarbij is geantwoord, ik citeer: ‘Op dit moment kan ik zien dat de opzegging compleet rond is en u dan ook een verrekening kan verwachten op uw komende factuur, Hierbij zullen de teveel betaalde bedragen verrekend worden.’ Einde citaat.
Echter tot mij verbazing krijg ik vandaag een factuur waarin ik nog steeds de abonnementskosten voor vastbellen moet betalen voor 1-juli t/m 31-juli met factuurnummer 3505623076 en er is ook helemaal geen verrekening hierop?
Hoe zit dat eigenlijk?

MVG.
Hier dus hetzelfde, alleen beëindigd per 6-6. Ik kan ook niet meer inloggen op de site etc. Maar wel betalen blijkbaar.

Gelukkig heb ik een storneer knop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelstok
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11-2023
musicfreak schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:00:
Wel een interessante posting op het Telfort blog: Pilot voor een stabielere ADSL verbinding
Ook een goede vraag van michieldoetjes... ;)
Lees ik nou goed dat ze blijkbaar een nieuwe QOS technologie gaan toepassen: Frame Discard in plaats van Cell Discard. Volgens onderstaand citaat betekent dit een upgrade van hun ATM's.

Citaat gevonden in: "Beyond VoIP protocols, Olivier Hersent, Jean-Pierre Petit, David Gurle (google search)
Afbeeldingslocatie: http://mail.lionrampant.co.uk/users/rdvs@lionrampant.co.uk/Pictures/Clipboard04.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Telfort/Telfort Webcare/Telfort Joris
Na mijn aanvankelijke blijdschap over het feit dat er gereageerd werd op mijn post hier, moet ik constateren dat er weer radiostilte is van de kant van Telfort. Op 5 en 6 juni stel ik dat ik er nog steeds van uit ga dat ik geld tegoed heb van Telfort, omdat ik zowel telefonie als Internet per 1 mei opgezegd heb.
Telfort geeft nog steeds geen inhoudelijke reactie waarom dit niet mogelijk zou zijn.

Het zou netjes zijn als na maanden (de zaak speelt vanaf begin april!) er nu eindelijk eens echt gereageerd wordt door iemand en er feiten op tafel komen in plaats van stellingen.

Nogmaals: Dit is geen persoonlijke aanval op goedwillende medewerkers, maar ik wil wel graag dat er eens iets gezegd wordt waar ik iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132566

Blij dat ik zelf net weg ben bij die club-van-lup.
Verbinding niks over te klagen (overgenomen van tiscali naar telfort), maar de service daarnaast is echt bagger!
Totaal geen flexibiliteit, slechte hulp, gewoon arrogant eigenlijk.

"Pretend that every person you meet, has a sign around his neck with "make me feel important" on it. You will not only succeed in business, but also in life." ;)

Mooie quote, maar hier hebben ze bij Telfort nog nooit van gehoord. (Helaas zijn zij niet de enige.) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Reintjedevos, Ik begrijp dat u het niet eens bent met de gang van zaken. Ik heb u een tijdje geleden uitgelegd wat ons standpunt was op het Tiscali forum, u begreep dat en u was het er niet mee eens.
Nu begrijp ik van u, dat u wederom ons standpunt wil horen over uw mening van de overeenkomsten die we hadden en hoe deze opgezegd konden worden.
Of begrijp ik u niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
bjck schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:49:
[...]

Overstap service gaat over Internet toegang bij mijn weten, niet over telefonie.

En ja het is correct dat je niet eerst moet opzeggen en dan nog willen overstappen qua internet en/of telefonie, dan blokkeer je een omzetting/portering in veel gevallen doordat de ophef actie al loopt.
Ok prima maar leg mij dan onderstaande dan maar eens uit het stukje wat ik ook in quote heb gezet met het antwoord van de andere provider in deze UPC.
Anoniem: 300260 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:23:
De overstapstapservice gaat alleen over ADSL, niet over telefonie.
Toch vreemd Telfort Joris..
Toen ik voor de zekerheid contact met Telfort opzeggingen had opgenomen werd mij bevestigd dat door de overstap naar de andere aanbieder dit automatisch geregeld word. Ook aangezien er juist bij UPC werd aangegeven dat zei de opzegging zullen regelen. Daarbij toen ook maar voor de zekerheid de vraag bij de UPC webcare team neergelegd wie nu door de overstap verantwoordelijk is voor de telefonie opzegging en zal je een stukje laten lezen..

Antwoord van UPC:
ik heb het voor je nagekenen en sinds 11 april jl. is je telefoonnummer door UPC overgenomen. Telfort mag je geen abonnementskosten hiervoor meer in rekening brengen. Je kan in ieder geval de brief die je van ons hebt gehad aangaande het overzetten van je nummer naar telfort toesturen en bezwaar aantekenen tegen de kosten die je nu in rekening gebracht hebt gekregen. Het kan zijn dat ze nog gesprekskosten in rekening brengen, die mogen ze tot 10 april in rekening brengen.
Het zijn dus tegenstrijdige berichten en geef toe al geef je dit telefonisch of schriftelijk door aan Telfort dan nog verzuimd de administratieve afdeling dit op een juiste manier af te handelen.

Gelukkig heb jij kunnen helpen maar het is ook niet de bedoeling dat dit gewoon standaard door jullie word opgelost aangezien er veel klachten zijn juist over Telfort met betrekking to de opzeggingen en overstap naar een andere aanbieder.

[ Voor 17% gewijzigd door Mabili op 10-06-2009 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Joris

Op 6 mei schreef Telfort webcare het volgende:
"De klant gaat voor elke Dienst een aparte overeenkomst aan. Zo ook ten aanzien van de VOIP Dienst. Dit is een aparte dienst die apart wordt aangegaan en apart kan worden opgezegd. De klant kan derhalve besluiten om Internet af te nemen bij Telfort en daarbij (later) wel of niet VOIP. De klant kan (op enig moment) ook elders telefonie afnemen.

De onlangs aangekondigde prijswijziging betrof alleen de VOIP dienst. Als gevolg hiervan is klanten de mogelijkheid geboden tot ….. 2009 het VOIP abonnement op te zeggen. De overeenkomst omvat niet meerdere Diensten."

Ik meende dat standpunt te begrijpen, maar was het daar (zoals ik ook meldde) niet mee eens.
Het ging toen nog om een bedrag van ongeveer € 30,00.

Intussen heeft Telfort echter de claim verhoogd. Ineens had ik geen twee aparte overeenkomsten meer maar één, waarbij ik bovendien juist telefonie niet per 1 mei kon opzeggen omdat het telefoniegedeelte gratis zou zijn geweest.
Ik bestrijd zowel het feit dat ik gratis telefonie had, als de stelling dat ik, als het gratis zou zijn geweest, mijn hele contract niet zou kunnen opzeggen om dat feit.
In de algemene voorwaarden wordt er nergens melding gemaakt van het feit dat als een dienst gratis is, bij een prijsverhoging de overeenkomst niet kan worden opgezegd.

Zoals ik in het forum van Telfort ook al meldde, heb ik sterk het vermoeden dat mijn kritische houding op dat forum “beloond” wordt met deze vreemde gang van zaken. Die (in nette bewoordingen gestelde) bijdrage werd ook niet gewaardeerd en is van het Telfort-forum gehaald. Ook heb ik daarom daar een ban opgelopen. Op zijn Hollands gezegd: In mijn ogen is dit klantje pesten.

Het hierboven genoemde bedrag van € 30 is sindsdien dus alleen maar hoger geworden en er is door Telfort een verdere escalatie in de zaak ontstaan.

Ik hoef dus niet nogmaals het hierboven aangehaalde standpunt van Telfort te horen.
1. Ik wil weten hoe Telfort er bij komt dat ik voor iedere dienst een aparte overeenkomst ben aangegaan, als ik maar één contract met Tiscali heb afgesloten, voor één prijs, met één contractnummer, één naam op dat contract staat (Tiscali T12) en één regel op mijn facturen (T12). En als dat al zo zou zijn, waarom ik dan niet mijn hele overeenkomst kan opzeggen bij een prijsverhoging. Waar staat dat gemeld in de algemene voorwaarden?
2. Ik wil weten hoe ik dan ineens (na diverse bevestigingen) niet meer mijn telefonie per 1 mei zou kunnen opzeggen, maar pas per 1 juni, omdat ineens blijkt dat het gratis is? Waar staat dat gemeld in de algemene voorwaarden?
3. Ik wil weten waarom ik, als dat al gratis zou zijn, ik dan niet de hele overeenkomst kan opzeggen wegens een prijsverhoging? Waar staat dat gemeld in de algemene voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Reintjedevos: Meld je probleem eens bij de Consumentenbond, die hebben een kort lijntje lopen met Telfort en er kan dan 'opeens' een stuk meer geregeld worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Teleluvr schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:25:
Reintjedevos: Meld je probleem eens bij de Consumentenbond, die hebben een kort lijntje lopen met Telfort en er kan dan 'opeens' een stuk meer geregeld worden....
Moet je eerst lid worden zeker anders doen ze daar bij de Consumentenbond echt niks voor je volgens mij. Misschien kan je beter even via de Radar Site je probleem melden. Eigenlijk wel vreemd dat Telfort pas actie neemt als er in de media veel aandacht aan hun slechte performance wordt besteedt, je zou als klant toch mogen verwachten dat je gewoon op een normale manier wordt geholpen zonder dat je gelijk je klachten op allerlei fora moet melden omdat er anders geen schot in de zaak komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mabili, UPC kan dat wel zeggen maar zij hebben geen overeenkomst met klanten van ons. Als u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden bent u er ook akkoord mee gegaan dat u zelf moet opzeggen. Bij Telfort wordt niet automatisch een voip dienst uit het administratieve proces verwijderd als het nummer geporteerd is. Bij ADSL is dit wel het geval, we zijn wel bezig om dit voor VOIP in te richten, maar nu moet er nog gewoon opgezegd worden door de klant.
De klachten ontstaan o.a. doordat andere aanbieders aannames doen over ons opzegbeleid zoals UPC in uw post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269592

In de appstore van Apple staat nu "VoIP-applicatie XSPhone van XS4ALL". Ik heb dat geïnstalleerd met de hoop dat ik via mijn Telfort nummer kan bellen. Ik heb in XSPhone mijn username wat mijn telefoonnummer is en mijn wachtwoord en de sip ingevuld. Gewoon over genomen vanaf de router. Zie plaatje.
Nu krijg ik elke keer deze foutmelding (zie plaatje) en ik kom er niet uit wat ik fout doe. Iemand raad en advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Ik neem aan dat je WLAN gebruikt, en dus via het Telfort-netwerk? Wat ik gok dat zelfs als je een 3G-abo hebt van telfort dat je dan nog steeds niet kunt verbinden, vanwege de 3G-voorwaarden van die telfort (welke m.i. niet meer van deze tijd zijn).

Daarnaast is het mij ook nooit gelukt om m'n Symbian mobiel, welke VoIP gewoon al ingebouwd heeft, te laten werken met Telfort-VoIP. Komende vakantie ga ik sowieso naar een andere VoIP-aanbieder, want ik ben die beperkingen en halve implementaties van telfort beu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fuzzillogic schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:22:
Ik neem aan dat je WLAN gebruikt, en dus via het Telfort-netwerk? Wat ik gok dat zelfs als je een 3G-abo hebt van telfort dat je dan nog steeds niet kunt verbinden, vanwege de 3G-voorwaarden van die telfort (welke m.i. niet meer van deze tijd zijn).

Daarnaast is het mij ook nooit gelukt om m'n Symbian mobiel, welke VoIP gewoon al ingebouwd heeft, te laten werken met Telfort-VoIP. Komende vakantie ga ik sowieso naar een andere VoIP-aanbieder, want ik ben die beperkingen en halve implementaties van telfort beu.
Ik heb alleen ADSl met telefonie van (H)Tellfort :) ALs ik nou die sip gegevens invult en via WIFI de router benaderd zou het toch moeten lukken lijkt mij. Of zie ik het verkeerd? Ik hoor van anderen dat het wel lukt en waarom er klaarblijkelijk een willekeur aan mensen is bij wie het niet lukt is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Mja, het kan aan de router liggen. De VoIP-data moet dan door NAT heen, en met UDP is dat nogal lastig. Met TCP zou het allemaal een stuk beter kunnen, maar ik vraag me af of Telfort dat aanbiedt, want dat is "normaal" niet nodig. De Zyxels van telfort/tiscali hebben dan wel een Application Layer Gateway voor VoIP, maar daar heb ik weinig vertrouwen in eigenlijk.

Overigens was het me wel zonder problemen gelukt om VoIPBuster op mobiel aan de praat te krijgen, en IIRC zowel via 3G als via WLAN. Het kan dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
Anoniem: 300260 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:04:
Mabili, UPC kan dat wel zeggen maar zij hebben geen overeenkomst met klanten van ons. Als u akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden bent u er ook akkoord mee gegaan dat u zelf moet opzeggen. Bij Telfort wordt niet automatisch een voip dienst uit het administratieve proces verwijderd als het nummer geporteerd is. Bij ADSL is dit wel het geval, we zijn wel bezig om dit voor VOIP in te richten, maar nu moet er nog gewoon opgezegd worden door de klant.
De klachten ontstaan o.a. doordat andere aanbieders aannames doen over ons opzegbeleid zoals UPC in uw post.
Je zal wel gelijk hebben en een dikke pluim voor je inzet hier op het forum, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat Telfort een zeer sterk eenzijdige voorwaarden op na houd. want stel ik stap van een andere provider over naar Telfot telefonie dan lees je het volgende..
Telfort zegt je huidige vaste telefoonabonnement (bijvoorbeeld van KPN) alléén op als je naast Telfort internet ook kiest voor Telfort vast bellen met nummerbehoud. Je neemt dan je huidige telefoonnummer mee naar Telfort. Voor het nummerbehoud betaal je éénmalig € 9,95.
Dan kan het wel wat dus zeer vreemd is en dus ook aangenomen mag worden dat Telfort aan een aanname doet zoals je al zelf zegt over UPC daarbij klopt er iets niet want ik heb namelijk UPC getekend gemachtigd om de dienst bij Telfort op te zeggen. (Wat bij jullie ook gebeurd) En op het moment dat Telfort niet meer het nummer in beheer heeft is er op dat moment ook geen overeenkomst meer tussen de aanbieder en de afnemer. Maar goed naar mijn mening houd Telfort er een vreemde voorwaarde op na waar ik inderdaad destijds voor getekend heb. Maar ik heb niet getekend voor het feit dat er nog veel mis is bij Telfort als het gaat op het opzeggen van diensten die volgens de procedure van Telfort zelf worden uitgevoerd. Anders waren de onterechte incasso afschrijvingen niet nodig geweest.

Voor de rest laat ik het maar zo en kan me er wel druk om maken maar er zijn wel belangrijkere dingen het in het leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klopt dat we een "vaste telefoonabonnement" opzeggen. We zeggen naar mijn weten geen VOIP diensten op bij andere providers.

@reintjedevos, ik heb hopelijk voor u een antwoord:
U geeft aan dat u naar aanleiding van de inflatiecorrectie uw gehele abonnement per 1 mei wenste te beëindigen. Uw inziens was het abonnement namelijk één product, aangezien u maar één contract met destijds Tiscali heb afgesloten, voor één prijs, met één contractnummer. Dit is echter niet het geval. Hieronder zal ik toelichten waarom.

U maakte gebruik van het ADSL T12 abonnement. Dit was destijds bij Tiscali een actieabonnement waarbij Telefonie Basis kosteloos kon worden geactiveerd. U betaalde derhalve niet de abonnementskosten a € 4,95 per maand voor Telefonie Basis, maar betaalde alleen de door u gemaakte gesprekskosten. De abonnementsprijs bedroeg dus standaard € 29,95 per maand, ongeacht of er gebruik werd gemaakt van Telefonie Basis.
Wellicht was u door bovenstaande onder de indruk dat het zou gaan om één product. Telefonie is echter een dienst welke kan worden aangevraagd náást internet. Deze dienst kan ook pas worden opgeleverd nadat de oplevering van internet is voltooid. Voor beide diensten wordt bij aanvraag ook een aparte bevestiging verzonden.

Ook is er sprake van twee aparte hoofdstukken in de Algemene Voorwaarden: Hoofdstuk 1 Algemene voorwaarden Telfort Internet en Hoofdstuk 2 Algemene Voorwaarden voor telefonie van Telfort.
Het feit dat het hier twee aparte diensten betreft was dan ook de reden dat u niet gerechtigd was het internet gedeelte van uw abonnement te beëindigen per 1 mei 2009.

Resumerend: naar aanleiding van de inflatiecorrectie was u gerechtigd het Telefonie gedeelte van uw abonnement te beëindigen per 1 mei 2009, en het internet gedeelte per 1 juni 2009.

In uw geval zijn zowel het internet- als telefonie gedeelte beëindigd per juni. Normaliter zou Telfort in een dergelijke situatie overgaan tot het vergoeden van de telefonie abonnementskosten over, in dit geval, de maand mei. Omdat het telefonie gedeelte in uw geval echter gratis was, kan er uiteraard geen sprake zijn van restitutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 269592 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:30:
[...]

Ik heb alleen ADSl met telefonie van (H)Tellfort :) ALs ik nou die sip gegevens invult en via WIFI de router benaderd zou het toch moeten lukken lijkt mij. Of zie ik het verkeerd? Ik hoor van anderen dat het wel lukt en waarom er klaarblijkelijk een willekeur aan mensen is bij wie het niet lukt is mij een raadsel.
3G is bij mijn weten met XS4all app niet mogelijk(iets met voorwaarden apple) dus zal sowieso via WLAN moeten. Ik kan me voorstellen dat telfort SIP-registraties alleen uit eigen netwerk toestaat en niet via een 3e netwerk(bijv KPN).
Als ik je plaatjes zo bekijk is het nietszeggend, daarnaast valt op dat je in het modem het domein als tel.domein hebt ingevuld ipv alleen domein. Daarnaast heb je SIP op je modem dan wel uitstaan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
Anoniem: 300260 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:01:
Stuur mij aub uw postcode en huisnummer in een DM.
Kun je mij misschien ook vertellen hoe ik een DM kan opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DesertStorm schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Kun je mij misschien ook vertellen hoe ik een DM kan opsturen?
Als je een poppetje onder z'n icoon ziet staan daarop klikken en sturen.
Anders moet je even je DM aanzetten onder tweakers.net >> forum >> myreact >> voorkeuren, daarna kan ej als het goed is DM sturen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Loekie schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:52:
[...]

3G is bij mijn weten met XS4all app niet mogelijk(iets met voorwaarden apple) dus zal sowieso via WLAN moeten. Ik kan me voorstellen dat telfort SIP-registraties alleen uit eigen netwerk toestaat en niet via een 3e netwerk(bijv KPN).
Als ik je plaatjes zo bekijk is het nietszeggend, daarnaast valt op dat je in het modem het domein als tel.domein hebt ingevuld ipv alleen domein. Daarnaast heb je SIP op je modem dan wel uitstaan?
Dit staat al zo sinds de Tiscali tijd. Heb er nooit iets aan veranderd. Het werkt dus nooit de roeping gehad om het te veranderen. Ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat dit niet via mijn lijn gaat werken. Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Telfort Joris

Bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

De door u genoemde actie was inderdaad enige tijd (tot juni 2006) van toepassing. Deze actie liep echter nog niet op het moment dat ik mijn abonnement bij Tiscali afsloot (maart 2005, volgens de AV van Tiscali van februari 2005). Er was toen één pakket: ADSL met telefonie dat toen “Tiscali ADSL special met Telefonie” werd genoemd (excuus voor het eerder door mij abusievelijk genoemde “T12” dat toen nog niet bestond), voor € 29,95.
Let op de hoofdletter T van Telefonie. Het was één pakket met één naam, waar telefonie bij hoorde.
Uiteraard kan VOIP pas geleverd worden nadat de oplevering van internet is voltooid. Dat ligt aan de eigenschappen van het product. Eerst moet er een werkende ADSL-lijn zijn. Dat houdt echter niet in dat er twee aparte overeenkomsten zijn.

Ook maakt het feit dat de algemene voorwaarden uit twee hoofdstukken bestaan niet dat er twee aparte diensten bestaan, die los van elkaar zouden staan. Hoofdstuk 1 behandelt immers de Algemene Bepalingen. Onder die algemene bepalingen valt ook Hoofdstuk 2, waar het specifiek over telefonie gaat.

Verder klopt aan het verhaal niet dat ik en anderen een mail kregen dat we telefonie op konden zeggen n.a.v. het invoeren van een starttarief (dus niet de door u genoemde inflatiecorrectie), dat ik diverse bevestigingen heb gehad, zowel mondeling als schriftelijk dat mijn telefonie per 1 mei opgezegd is en dat het later niet mogelijk zou zijn telefonie op te zeggen. Ik citeer:
“Verzonden: vrijdag 10 april 2009 10:11
Aan: rein.****@tiscali.nl
Onderwerp: Antwoord op uw vraag aan de klantenservice
Geachte heer ****,
Op 08-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Hierbij kan ik u aangeven dat uw internetabonnement bij Telfort opgezegd wordt per 1 juni 2009.
Het telefonie gedeelte bij Telfort wordt opgezegd per 1 mei 2009.
Helaas is het niet mogelijk om de telefonie en uw internetabonnement tegelijk op te zeggen.”

Ik ga er dus nog steeds van uit dat ik abonnementskosten over mei van zowel telefonie als internet, alsmede de doorbelasting van de netwerkkosten over mei niet hoef te betalen en ik nog geld van Telfort terug krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 269592 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:58:
[...]

Dit staat al zo sinds de Tiscali tijd. Heb er nooit iets aan veranderd. Het werkt dus nooit de roeping gehad om het te veranderen. Ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat dit niet via mijn lijn gaat werken. Jammer maar helaas.
Ik maak geen gebruik van telefonie via Telfort, maar die instellingen komen niet overeen met andere providers. Vaak is domein daar hetzelfde als sip-server adres zonder sip. ervoor.
Inline update: Even zoeken levert op dat het wel de manier is waarop telfort het ook voorschrijft.

In principe kan telfort nog checken op de lijn, of je dus vanuit telfort domein verbind.
Ik vermoed in jouw geval dat een firewall-probleem roet in het eten gooit, probeer eens met X-Lite op je PC in te loggen bij Telfort.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 09:46
Anoniem: 304034 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:31:
Er was toen één pakket: ADSL met telefonie dat toen “Tiscali ADSL special met Telefonie” werd genoemd (excuus voor het eerder door mij abusievelijk genoemde “T12” dat toen nog niet bestond), voor € 29,95.
Let op de hoofdletter T van Telefonie. Het was één pakket met één naam, waar telefonie bij hoorde.
T staat volgens mij niet voor telefonie, het was dacht ik een voorvoegsel voor de internetsnelheden (in mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Langs deze weg wil Telfort Joris bedanken voor de bevestiging dat mijn factuur geneuzel verrekend naar 0 euro is en dat het voor mij hiermee opgelost is. Goeie service van Joris, kunnen zijn collega's nog wat van leren... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Zo, ik heb even mijn brief gecontroleerd: er staat dat zowel internet als telefonie per 6-6 opgezegd zijn. Zometeen dus maar even 9,95 storneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou ik uw postcode en huisnummer mogen ontvangen via een DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgets
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 22:13
@Telfort

Ik wordt helemaal gek van Telfort, meerdere malen heb ik mailtjes gestuurd dat ik niet mijn maximale snelheid van 20MBit haal. Ik weet dat het van belang is goede bekabeling te hebben. In mijn huis zit het ISRA punt in de meterkast vanaf daar zit er maar 50 cm kabel tussen de modem en het ISRA punt. Elke keer krijg ik standaard mailtjes van Telfort waarbij men telkens terugvalt op de standaard bekabeling / afstand enz enz. Mijn snelheid die ik haal is 9489 kbps / 1031 kbps, de afstand tot de centrale is rond de 1100 meter en mag dus geen probleem zijn. Ook mijn modem waardes zijn prima, en ik zie mensen met slechtere waardes en die halen hogere snelheden.

Ik wordt er zo moe van, op 09-06-2009 weer een mailtje gestuurd en weer hetzelfde resultaat.

Hopelijk leest iemand van Telfort dit, en kan me wat verder helpen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

@Gadgets: ik heb nog NOOIT iemand gesproken die 20 Mbit haalt met zijn verbinding. Zelfs al woonden ze naast de centrale. Dat is nu eenmaal een nadeel van ADSL en ik begrijp eigenlijk niet waar je je druk over maakt. De verbinding is MAX 20 Mbit, niet gegarandeerd.

En ik denk ook niet dat ze de hele centrale incl. kabels gaan aanpassen omdat jij op 10 Mbit intraint ipv 20 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

5183 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:12:
@Gadgets: ik heb nog NOOIT iemand gesproken die 20 Mbit haalt met zijn verbinding. Zelfs al woonden ze naast de centrale.
In mijn vorige huis trainde mijn modem in op 21Mbit. Ik kon de centrale dan ook zien vanuit m'n huis (volgens de bekende sites woonde ik op 72 meter van de centrale). En het was ook nog superstabiel ook.

Dus bij deze heb je de eerste gesproken die het ook haalde ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 12-06-2009 15:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gadgets, stuurt u mij aub uw postcode en huisnummer.

Tha_Duck, ze bestaan echt, ben zelfs wel eens een ISDN lijn tegen gekomen die boven de 20Mbit intrainde. Moest wel even 2 keer knipperen met mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 300260 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:20:
Gadgets, stuurt u mij aub uw postcode en huisnummer.

Tha_Duck, ze bestaan echt, ben zelfs wel eens een ISDN lijn tegen gekomen die boven de 20Mbit intrainde. Moest wel even 2 keer knipperen met mijn ogen.
Bij ISDN is de hoogste snelheid die ik gezien heb 25 Mbit geweest, dus ja, wat ga je vertrouwen, je meetapparatuur?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gadgets schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:05:

Mijn snelheid die ik haal is 9489 kbps / 1031 kbps, de afstand tot de centrale is rond de 1100 meter en mag dus geen probleem zijn. Ook mijn modem waardes zijn prima, en ik zie mensen met slechtere waardes en die halen hogere snelheden.
De grote vraag is of dat ook de echte lijnlengte is in de grond of dat dit puur een aanname is die je van een website hebt gehaald. Dat kan heel goed een hemelsbreede afstand zijn en werkelijkheid kan best 2x zo lang zijn in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

5183

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:14:
[...]

In mijn vorige huis trainde mijn modem in op 21Mbit. Ik kon de centrale dan ook zien vanuit m'n huis (volgens de bekende sites woonde ik op 72 meter van de centrale). En het was ook nog superstabiel ook.

Dat is erg netjes dan. Ik heb het nooit gezien, maar dan nu gehoord dus weet ik dat het theoretisch dus wel lukt ;)
Anoniem: 300260 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:20:
Ja, je schrikt dan he ;)

Toen we bij WorldOnline/Tiscali (nu Telfort) met ADSL begonnen was je blij met 1 mbit :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat de verbinding bij thuiskomt eruit ligt of dat na een tijdje internetten de verbinding dood valt. Enige oplossing is dan een harde reset van de modem. Grap is wel dat alle lampjes op modem groen zijn en ik nergens een storing kan vinden.

Er is ook nog wel een heeeeeeel klein beetje dataverkeer zodat af en toe een tekstregel op het scherm komt. Plaatjes enz laad hij echter niet in. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

musicfreak schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 23:15:
[...]

T staat volgens mij niet voor telefonie, het was dacht ik een voorvoegsel voor de internetsnelheden (in mbit).
Op zich maakt het voor de discussie die ik heb met Telfort niets uit, maar het klopt dat er verschillende abo's zijn/waren met allen het voorvoegsel T. Zo kon je het Tiscali abonnement in mei 2006 gratis overzetten naar een T6 abonnement van 6 Mbit/sec. Ik heb altijd begrepen dat die T stond voor telefonie, maar het kan net zo goed Tiscali betekend hebben en nu Telfort.

Belangrijker is die hoofdletter T van Telefonie in “Tiscali ADSL special met Telefonie”. Als er stond "Tiscali ADSL special met telefonie" zou dat er op kunnen duiden dat telefonie apart bij het ADSL pakket geleverd kon worden. Nu het met een hoofdletter geschreven wordt, duidt dat aan dat het één pakket is met één naam.
Het lijkt wat mierenneuken misschien, maar zo werkt dat nu eenmaal bij dit soort kwesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

iMars

Full time prutser

@Telfort

Ik wordt helemaal gek van Telfort, meerdere malen heb ik mailtjes gestuurd dat ik niet mijn maximale snelheid van 20MBit haal. Ik weet dat het van belang is goede bekabeling te hebben. In mijn huis zit het ISRA punt in de meterkast vanaf daar zit er maar 50 cm kabel tussen de modem en het ISRA punt. Elke keer krijg ik standaard mailtjes van Telfort waarbij men telkens terugvalt op de standaard bekabeling / afstand enz enz. Mijn snelheid die ik haal is 9489 kbps / 1031 kbps, de afstand tot de centrale is rond de 1100 meter en mag dus geen probleem zijn. Ook mijn modem waardes zijn prima, en ik zie mensen met slechtere waardes en die halen hogere snelheden.

Ik wordt er zo moe van, op 09-06-2009 weer een mailtje gestuurd en weer hetzelfde resultaat.

Tja, ik wist een jaar geleden al dat dit de maximaal te behalen snelheid is, afhankelijk van bekabelink, afstand centrale etc. Mijn max download was ~ 770KB/s (6160kbps). Volgens mijn postcode zou ik 15Mbit moeten halen, nu een jaar later is het omlaag geschroefd naar 11Mbit.

Ik heb denk gemiddeld 1x per maand wel gebeld of er niet wat aan de snelheid gedaan kon worden. En iedere keer weer hetzelfde verhaal dat ze daar niks aan konden doen ivm afstand centrale en bekabeling. Mijn moden was met 15cm kabel direct aan het ISRA punt gesloten, maar dat mocht allemaal niet helpen.

Nu met de prijs verhoging naar 34,90 heb ik maar besloten om UPC 8Mbit te nemen (kost 1 euro per maand meer). Sinds vandaag over en haal een constante snelheid van 997KBp/s.

Verder geen klachten over Telfort, weinig storingen meegemaakt, en ben van mening dat elk provider wel eens wat storingen heeft, echter merkt niet iedereen daar wat van.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

bjck schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:33:
[...]

De grote vraag is of dat ook de echte lijnlengte is in de grond of dat dit puur een aanname is die je van een website hebt gehaald. Dat kan heel goed een hemelsbreede afstand zijn en werkelijkheid kan best 2x zo lang zijn in de grond.
Dat kan ik bevestigen. Ik woonde in de wijk lombok in Utrecht op 720m van de centrale, maar wel met een kanaal ertussen. De lijnlengte bleek eerder 2700 meter dan de hemelsbrede 700 meter :o.

En in mijn huidige woning haalde ik op <2km van de centrale ook maar 9-11mbit... Daar kan de ISP weinig aan veranderen, als dat gewoon de max van de lijn is. Het heeft met meer te maken dan hemelsbrede afstand tot de centrale.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 304034 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:03:
[...]

Op zich maakt het voor de discussie die ik heb met Telfort niets uit, maar het klopt dat er verschillende abo's zijn/waren met allen het voorvoegsel T. Zo kon je het Tiscali abonnement in mei 2006 gratis overzetten naar een T6 abonnement van 6 Mbit/sec. Ik heb altijd begrepen dat die T stond voor telefonie, maar het kan net zo goed Tiscali betekend hebben en nu Telfort.

Belangrijker is die hoofdletter T van Telefonie in “Tiscali ADSL special met Telefonie”. Als er stond "Tiscali ADSL special met telefonie" zou dat er op kunnen duiden dat telefonie apart bij het ADSL pakket geleverd kon worden. Nu het met een hoofdletter geschreven wordt, duidt dat aan dat het één pakket is met één naam.
Het lijkt wat mierenneuken misschien, maar zo werkt dat nu eenmaal bij dit soort kwesties.
Tja, zo te zien blijft telfort bij haar standpunt en blijf jij bij je standpunt. Hiervoor zou je de geschillencomissie kunnen inschakelen. Ik vermoed dat schaakstukken verzetten via het forum je niet gaat helpen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:36:
[...]
Tja, zo te zien blijft telfort bij haar standpunt en blijf jij bij je standpunt. Hiervoor zou je de geschillencomissie kunnen inschakelen. Ik vermoed dat schaakstukken verzetten via het forum je niet gaat helpen namelijk...
Och, misschien heb je gelijk. Maar ik ben nu wel voor het eerst sinds dit conflict begon echt in gesprek met Telfort en komen er argumenten op tafel. Ik heb daardoor een kleine hoop dat we er nog uitkomen. Hoewel ik Telfort per aangetekende brief heb geschreven dat ik naar de geschillencommissie zal stappen als het voor 30 juni niet is opgelost (dus dat het bedrag dat ik tegoed heb, is bijgeschreven) en ik dat ook zeker zal doen, hoop ik door middel van deze communicatie mij die € 50 kosten voor de commissie te kunnen besparen. Hoewel ik goede hoop heb dat dit goed voor mij zal aflopen, is dat nooit helemaal zeker.
Wellicht laat Telfort zich overtuigen of kiezen ze eieren voor hun geld om zo van deze kritische ex-klant en een klein stukje slechte beeldvorming verlost te zijn.

Maar het belangrijkste vind ik dat er nu gecommuniceerd wordt. Ik vind dat een heel positieve ontwikkeling na mijn ervaringen op het Tiscali forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 03:02

PhatFish

and, uhm......Moo

@Telfort

Ik denk zelf dat je op een ADSL2 centrale zit ipv een ADSL2+. Dan is de max lijn 12Mbit, haal daar evt. verlies van af en je ziet een lijn onder de 10Mbit

Hier komt het specifieke aanbod van Telfort kijken, namelijk tot 20Mbit. Je krijgt wat max. leverbaar is. Nergens garandeert Telfort dat je de theoretische max. van 20Mbit kan halen, ongeacht de afstand tot de centrale. Als hier simpelweg niet de juiste apparatuur in zit, hoef je van een prijsvechter als Telfort zeker niet te verwachten dat die haar wholesaleprovider onder den aarsch gaat trappen om die centrale "ffe" te upgraden, gezien ze dan nooit meer winst op je abo zullen maken. Ik zou zo snel niet weten wat een DSLAM endpoint moet kosten, maar ik sta niet raar te kijken als het een nieuwe gezinsauto overtreft.
Ffe gegoogled: verouderd refurbished klereding .

[ Voor 25% gewijzigd door PhatFish op 13-06-2009 23:10 . Reden: extra info ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 09-03 08:03

kingfriko

100 % BULLY

Niet het hele topic door kunnen lezen , maar is er iemand op de hoogte van prijsverlagingen en/of snelheidsverhogingen bij telfort internet in de nabije toekomst ?
Telfort zal toch ook wat moeten doen aangezien Ziggo en UPC ook prijsverlagingen hebben doorgevoerd .
Mocht dit niet het geval zijn zullen er toch veel mensen naar een andere provider overstappen denk ik .
Ik wacht het nog even af maar zou in ieder geval graag sneller internet willen .
(Hier helaas nog geen glasvezel :'( )

kingfriko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277669

Gunner schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:14:
[...]

Ik woon op dit moment op 35 Meter van de centrale ( ja ik kan m ook zien) alleen is mijn Down maar 8Mbit, aangezien die centrale's nooit geupdate worden :( als ie geupdate wordt zit ik rond de 21-23Mbit denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
kingfriko schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:02:
Niet het hele topic door kunnen lezen , maar is er iemand op de hoogte van prijsverlagingen en/of snelheidsverhogingen bij telfort internet in de nabije toekomst ?
Telfort zal toch ook wat moeten doen aangezien Ziggo en UPC ook prijsverlagingen hebben doorgevoerd .
Mocht dit niet het geval zijn zullen er toch veel mensen naar een andere provider overstappen denk ik .
Ik wacht het nog even af maar zou in ieder geval graag sneller internet willen .
Reken er maar niet op.
Telfort heeft een 4 en een 20 Mbit abo, die laatste is full-open als je daar niet je gewenste snelheid mee haalt zul je over moeten naar kabel indien mogelijk.
Via ADSL zal een concurrent slechts marginaal sneller(maar ook langzamer) kunnen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kingfriko schreef op zondag 14 juni 2009 @ 20:02:
geintje zeker?! Ze hebben immers net de prijzen verhoogd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zie nieuw topic :+

* LuckY gaat op kamers en neemt daar een 20Mbit abbo.
Na contact met de HD kreeg ik binnen een hafluur de volgende antwoorden:
- De FUP ligt ongeveer op 250 GB
- Port 25 staat open
- Je mag eigen Servers draaien mits niet zakelijke
- Ze knijpen geen FTP of NNTP, Mits je niet aan je FUP zit.

Nu was mijn vraag eingelijk klopt dit wat men beweert, hebben jullie Known Issues met telfort?
Ik was van plan om de Zyxel in een bridgemodus te zetten en dan een aan VPN router te hangen.

Kunnen jullie hier jullie reflectie opgeven ?

Wat me het eerste opviel was een goede helpdesk die niet $random antwoorden gaf maar het nog ging bevestigen bij zijn collega, hij belde ook binnen een halfuur terug met de antwoorden d:)b Nu maar hopen dat het geen lokkertje is, zodra je een abonnement heb afgesloten dat je achterin de lijn aansluit :+

[ Voor 22% gewijzigd door LuckY op 15-06-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
We gaan hier verder:
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15
LuckY ik raad je aan om je post even te copy-pasten naar het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

LuckyY schreef op maandag 15 juni 2009 @ 09:56:
- De FUP ligt ongeveer op 250 GB
- Port 25 staat open
- Je mag eigen Servers draaien mits niet zakelijke
- Ze knijpen geen FTP of NNTP, Mits je niet aan je FUP zit.
Dat van die FUP heb ik nooit van gehoord. Ik heb weleens meer dan 250GB gehaald en nooit wat van gehoord. Ik heb ook nog niemand in deze topics gehoord die ook maar iets over datagebruik gehoord heeft. Volgens mij is dat hele datagebruik met normale abonnementen in Nederland totaal geen issue meer.

Poort 25 open weet ik niet. Lijkt me eigenlijk wel gek, omdat alle ISP's die dichtzetten (ivm spammingproblemen, mag je een relayserver gebruiken).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 15-06-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Telfort Internet ervaringen topic - Deel 15

We gaan verder in een nieuw topic :)

Pagina: 1 ... 15 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.