VOIP telefoonnummer porteren, niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.898 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222581

Topicstarter
Ola,

Vandaag wilde ik mijn huidige kpn Internet Plus Bellen abonnement over zetten naar een tele2 compleet abonnement. Bij het bellen naar de bestellijn van tele2 werd mij gemeld dat het porteren van een VOIP nummer niet mogelijk is. Ik heb wat gegoogled en hier op GOT gezocht, maar kon hier geen eerdere vermeldingen van vinden. Wel vond ik bij consuwijzer.nl het volgende: klik.

Lijkt mij een vreemd iets dat je je nummer niet opnieuw kunt porteren. Ik dacht dat er juist een wettelijke regeling was i.v.m. bevordering van de marktwerking dat nummer porteren altijd mogelijk moet zijn.

Zijn er nog meer mensen tegen dit probleem aangelopen? Of heeft de tele2 verkoper me een onzin verhaal verkocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Ik ken mensen die hun IPB nummer naar telfort hebben geporteerd, ja het kan dus. Je kunt een voip nummer gewoon porteren, het kan natuurlijk wel zo zijn dat een bedrijf als tele 2 hier misschien geen procedure voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.fillekes
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-10-2024
Voor zover bij mij bekend is dit gewoon mogelijk. Wel moet je even contact opnemen met Tele2. Zij gaan dan proberen je nummer over te nemen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108504

Het moet inderdaad ook gewoon kunnen. Bel nogmaals Tele2 en vraag eventueel naar 2e lijn, het is voor hun wel degelijk mogelijk om een verzoek tot portering in te dienen. Als het van IPB naar Telfort (VOIP naar VOIP) kan is dit ook mogelijk. Zeg je IPB abonnement nog niet op, anders wordt je nummer definitief opgeheven en ben je die kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik ga het morgen gelijk nogmaals proberen bij tele2. Zal laten weten hoe het is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-06 19:30

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

084-nummers kunnen NIET geporteerd worden, dus dat klopt. Heb je een normaal netnummer, dan kan het wel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, ik heb gisteren Tele2 nog een keer gebeld. Daarbij heb ik duidelijk aangegeven dat het gaat om een KPN internet plus bellen abonnement met een eerder geporteerd (dus geen 084) nummer. Opnieuw werd me verteld dat het porteren van een VOIP nummer niet gaat. Toen ik daarbij zei dat Telfort dit wel kon zei hij bijna net zo vriendelijk ;), dat tele2 dit niet kan.

Helaas...

Ik ben wel benieuwd welke providers nu wel en welke geen VOIP nummers kunnen porteren. Misschien leuk om daar een lijstje van te hebben. Als ik zin heb bel ik misschien nog wel wat providers, maar ervaringen zijn natuurlijk altijd welkom.

In ieder geval staat Tele2 dus onder de providers die dit niet kunnen. En Telfort dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je wel kunt doen is KPN vragen om je IPB stop te zetten (ADSL gedeelte omzetten naar Direct ADSL) en je telefoonnr d.m.v. remigratieproces terug te laten zetten op het vaste net. Als je nr dan weer op het vaste net staat kan Tele2 wel porteren. Is idd een omslachtig proces, maar als je echt je nr wilt behouden is dit denk ik de enigste mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158360

Nou had ik toch de de stellige indruk dat iedere provider tegenwoordig door de Opta verplicht is ieder nummer te porteren... zelfs prepaidnrs...

Helaas kan ik zo snel even geen bevestiging vinden op de site van de Opta, maar lijkt me dat het er toch wel moet staan :/

/edit: na wat rondlezen lijkt 't inderdaad niet altijd zo te zijn... lekker handig zeg :/

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 158360 op 09-12-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Van de provider Alice heb ik een emailtje terug gekregen dat het porteren van mijn VOIP nummer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windstorm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-11-2022
Budgetphone kan voor zover ik weet alle nummers in-porteren. dus kpn-vast, kabel, IBP etc.
Vervolgens kun je je budgetphone nummer gemakkelijk (laten) forwarden naar je eigen sip adres. Bijvoorbeeld sip:tele2voiplogin@eigenipadres of sip:tele2voiplogin@tele2voipserver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:21
Anoniem: 108504 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
Wat je wel kunt doen is KPN vragen om je IPB stop te zetten (ADSL gedeelte omzetten naar Direct ADSL) en je telefoonnr d.m.v. remigratieproces terug te laten zetten op het vaste net. Als je nr dan weer op het vaste net staat kan Tele2 wel porteren. Is idd een omslachtig proces, maar als je echt je nr wilt behouden is dit denk ik de enigste mogelijkheid.
Klopt, maar dan ben je zo twee maand bezig volgens mij. Dan zou ik liever gewoon een andere VOIP-provider zoeken die wel kan porteren.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Topicstarter
Windstorm schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:55:
Budgetphone kan voor zover ik weet alle nummers in-porteren. dus kpn-vast, kabel, IBP etc.
Vervolgens kun je je budgetphone nummer gemakkelijk (laten) forwarden naar je eigen sip adres. Bijvoorbeeld sip:tele2voiplogin@eigenipadres of sip:tele2voiplogin@tele2voipserver
Op zich ook een optie, maar dat haalt het gemak van één provider en één rekening wel een beetje weg. Blijkbaar is het porteren van een VOIP nummer wel mogelijk, maar doen nog niet alle providers dit. Zal wel een kwestie van tijd zijn voordat ze dit wel allemaal kunnen. Tot die tijd kijk ik wel bij een provider die het wel kan.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 222581 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 13:27:
[...]

Op zich ook een optie, maar dat haalt het gemak van één provider en één rekening wel een beetje weg. Blijkbaar is het porteren van een VOIP nummer wel mogelijk, maar doen nog niet alle providers dit. Zal wel een kwestie van tijd zijn voordat ze dit wel allemaal kunnen. Tot die tijd kijk ik wel bij een provider die het wel kan.
Voipbuster is een internationaal opererend bedrijf dat al een keer eerder in aanraking is gekomen met de Nederlandse Opta. Ik denk dat ze daar geen zin meer in hebben en het ook niet aan zullen bieden. Ik zie het probleem niet zo om het te scheiden, mijn mail en mijn hosting heb ik ook niet bij hetzelfde bedrijf omdat het los goedkoper/beter was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:24

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 108504 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:01:
Hmm..dit klinkt vaag. Ik heb m'n nummer van Tele2 naar Budgetphone geporteerd en da's heel simpel. Gewoon Budgetphone (in jou geval T2) bellen en daar een porteringsverzoek indienen ;)

Anoniem: 222581 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:54:
Van de provider Alice heb ik een emailtje terug gekregen dat het porteren van mijn VOIP nummer mogelijk is.
Ik heb onlangs ook een aantal vragen gemaild naar Alice. Eerst was porteren van VOIP wel mogelijk, maar later bleek opeens van niet. En Alice/bbned gebruikt geen VOIP, maar VoDSL (Voice over DSL). Dit is een compleet andere techniek.Ik zou het voor de zekerheid dus toch nog maar even navragen per mail of het nou wel of niet kan. Ik zou het graag willen weten. Meer info over VoDSL, link. En aangezien KPN van plan is het vaste telefonienet uit te gaan schakelen over een paar jaar, zal op dat moment ook VoDSL niet meer mogelijk zijn (telefoniecentrale is er dan niet meer).

Oja, je kan natuurlijk ook Telfort Internet nemen, die leveren VOIP en kunnen ook VOIP porteren. Tevens krijg je bij Telfort de beschikking over je SIP-gegevens (SIP-server, username, password).

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 108504 op 13-12-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-06 15:49
Porteren van een VOIP nummer, (en dus ook internetplusbellen nummers) is altijd mogelijk.
Dat tele2 dit niet wil heeft te maken met het feit dat zij alleen een internet en bellen abonnement kunnen leveren als je nu een analoge lijn hebt, en ook alleen het nummer van die analoge telefoonaansluiting kunnen overnemen.
Oplossing is dus om op zoek te gaan naar een losse voip provider, of een andere internet en bellen aanbieder die wel VOIP nummers wil porteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bigall007 schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 11:41:
Porteren van een VOIP nummer, (en dus ook internetplusbellen nummers) is altijd mogelijk.
Dat tele2 dit niet wil heeft te maken met het feit dat zij alleen een internet en bellen abonnement kunnen leveren als je nu een analoge lijn hebt, en ook alleen het nummer van die analoge telefoonaansluiting kunnen overnemen.
Oplossing is dus om op zoek te gaan naar een losse voip provider, of een andere internet en bellen aanbieder die wel VOIP nummers wil porteren.
Porteringsverzoeken worden door afgehandeld door COIN (klik).

Van de website: Via de COIN kunnen de telecompartijen telefoonnummers porteren en MDF Access aanvragen. (MDF Access is ADSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:25
KPN heeft ook een tijd gehad dat het niet mogelijk was een VOIP nummer te porteren (bv van @home IPB, of een ander IPB abonnement af). Dat het niet mogelijk is betekent niet dat het niet kan, de reden waarom ze dit tijdelijk niet deden weet ik zo niet.

Gewoon lekker terug naar analoog met internet, en voip nog even laten wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03:32
Tele2 kan dit wel.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ze doen het alleen niet...