Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.734 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rattenfanger
Naar verwachting zal het nog enkele dagen duren voor we van de blacklist zullen verdwijnen. De webmail smtp zou gewoon gebruikt moeten kunnen worden om te versturen naar hotmail of live adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:31:
@rattenfanger
Naar verwachting zal het nog enkele dagen duren voor we van de blacklist zullen verdwijnen. De webmail smtp zou gewoon gebruikt moeten kunnen worden om te versturen naar hotmail of live adressen.
Kijk aan,Telfort op Tweakers.

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2954595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 17:12
Goede zaak. Ik heb destijds veel nuttigere reacties gehad van een webcare medewerker op forum.tiscali.nl dan van de klantenservice dus dit soort innitiatieven kan ik alleen maar toejuigen al ben ik nu overgestapt naar UPC. Telfort lijkt langzaam aan wakker te worden en lijkt ook klachten serieuser op te pakken.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:42

OgWok

U.N.C.L.E.

Afgelopen vrijdag is KPN geweest met een monteur. Hij kon zien dat er nogal wat fouten voorkwamen in de uitgaande lijn en dit zat waarschijnlijk in een slechte verbinding in de muur.... Mooi dat is dan verholpen.
Jammer dat dit zo'n tijd heeft moeten duren (speelt al sinds 25 augustus 2008) voordat je iemand in huis krijgt die weet waarna hij moet kijken. Had in die tijd om de dag wel iets met de telefoon of geen internet.
Door Telfort was gemeld dat deze monteur een nieuw modem mee zou nemen....... hij wist van niks en had ze ook niet meer (ging ze wel weer bestellen, waar ik bij was)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Foutje......

[ Voor 96% gewijzigd door OgWok op 27-04-2009 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Ik ben laatst verhuisd, en het mag gezegd worden, alles verliep prima. Op de dag dat ik in mijn nieuwe woning trok, kon ik meteen internetten.

Het enige wat vreemd was, was dat ik een nieuw modem kreeg. Dat komt waarschijnlijk doordat ik al klant was toen Telfort nog Speedlinq was. Het nieuwe modem heb ik overigens niet in gebruik genomen. Het oude modem aangesloten en alles werkte direct. Bespaarde me weer wat wachtwoorden intypen etc.

Ik zit dus nu met een extra modem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 21:04
Sinds vrijdag 24/04 geen internet meer -O- , rood lampje op de modem. Voor t eerst, andere keren kreeg de modem gewoon geen verbinding.

Zaterdagochtend maar even gebeld, op de site geen melding over een storing.

De helpdeskmedewerker begon braaf t riedeltje of de stekkers wel goed aan waren gesloten. Dat was natuurlijk zo. Toen was de plaats van de modem aan de beurt. Al 18 maanden weinig problemen met de modem op de varkensnuit in de muur. Dat moest fout gaan volgens de jongen en dat was dat nu ook gebeurd zei hij stellig.

Ik heb uitgelegd dat ik geen stroompunt in de meterkast bij het ISRA punt heb en dat de modem altijd prima en met weinig ruis intrainde op zo'n 1800 kbps in de woonkamer. Ook heb ik verteld dat bij het aansluiten (dat had wat meer voeten in aarde) de KPN mannen (ja meerdere) bevestigden dat het signaal op de varkenssnuit ook prima was.

'Stop maar met praten' kreeg ik dwars door mn verhaal. Hij had een lijncheck gedaan en gevonden wat t was. T kaartje waar ik op aangesloten ben in de wijkcentrale was kapot. 'Ergens volgende week gaan ze het voor u maken'.
Sorry? :? 'Ja, de KPN doet dat voor ons en die werken niet in het weekend. Maandag wordt het aan ze gemeld en dan is het aan hun wanneer ze de kapotte kaart vervangen'.

Geen woord meer over het moeten verplaatsen van de modem naar de meterkast...
Ik ben erg benieuwd. Gezien de deskundigheid van de jongeman heb ik er weinig fiducie in dat de KPN hiermee aan de slag gaat en mij in de loop van de week weer aansluit.

Wie weet is het wel een heel ander probleem. Maar om nu voor XXct pm aan de volgende medewerker mn verhaal weer uit te moeten leggen voor een statusupdate zie ik nog even niet zitten.

Wordt vervolgd...

(En drie hoeraatjes *O* voor internet sharing in WM6.1 en T-Mobile, kan ik thuis toch nog mailen en wat surfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
@rattenfanger
Is het wellicht mogelijk om tijdelijk de SMTP server die door de webmail gebruikt wordt te gebruiken? Het begint vervelend te worden om niet net mijn eigen mail (van een eigen domein) te kunnen mailen.

Goede zaak dat jullie hier ook op GOT zitten overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of tijdelijk het geblokkeerde ipadres niet gebruiken voor de smtp-server.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn internet verbinding valt de laatste uren om de paar minuten een aantal minuten lang weg. Ligt dit aan mij of zijn er ook anderen die dit ook ervaren? Ik heb gekeken op de storingspagina op Telfort.nl, maar daar stond niets aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 01:18:
Mijn internet verbinding valt de laatste uren om de paar minuten een aantal minuten lang weg. Ligt dit aan mij of zijn er ook anderen die dit ook ervaren? Ik heb gekeken op de storingspagina op Telfort.nl, maar daar stond niets aangegeven.
De welbekende klapperlijn, zou hem eens via telnet omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
thefxr schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 02:10:
[...]

De welbekende klapperlijn, zou hem eens via telnet omlaag zetten.
Eigenlijk slecht dat zo iets nog kan voorkomen op zo'n oude techniek als ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadettilac schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:44:

'Stop maar met praten' kreeg ik dwars door mn verhaal. Hij had een lijncheck gedaan en gevonden wat t was. T kaartje waar ik op aangesloten ben in de wijkcentrale was kapot. 'Ergens volgende week gaan ze het voor u maken'.
Sorry? :? 'Ja, de KPN doet dat voor ons en die werken niet in het weekend. Maandag wordt het aan ze gemeld en dan is het aan hun wanneer ze de kapotte kaart vervangen'.

Wordt vervolgd...
Heb je al een update?
Ik heb zojuist ook met Telfort gebelt omdat ik sinds gistermiddag ook geen internet meer heb.
Bij mij zeggen ze ook dat het probleem in de wijkcentrale ligt en dat die een ticket heeft aangemaakt voor de 2e lijns. Uit ervaring denkt hij dat het pas ergens volgende week gemaakt zal zijn.
Een week zonder internet zit ik dus niet op te wachten!

Iemand eerdere ervaring mee. Hoe lang duurt het? Helpt het om ze achter de vodden aan te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rattenfanger
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 13:58
@rattenfanger
Het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:21:
[...]

Heb je al een update?
Ik heb zojuist ook met Telfort gebelt omdat ik sinds gistermiddag ook geen internet meer heb.
Bij mij zeggen ze ook dat het probleem in de wijkcentrale ligt en dat die een ticket heeft aangemaakt voor de 2e lijns. Uit ervaring denkt hij dat het pas ergens volgende week gemaakt zal zijn.
Een week zonder internet zit ik dus niet op te wachten!

Iemand eerdere ervaring mee. Hoe lang duurt het? Helpt het om ze achter de vodden aan te zitten?
Nope, nog geen update. Nog niet zelf gebeld ook. Vanochtend even modem gereset, maar maar dat mocht niet baten.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, ik baal er stevig van. En die brakke support maakt het er niet beter op.

Hoe wil je ze achter de vodden zitten? De enige optie lijkt mij bellen, maar dan mag je aan elke medewerker opnieuw je verhaal doen a een paar euro per gesprek. En dan vraag ik me nog af hoeveel zin dat heeft. Ik ben er alleen wel een beetje bang van dat er aan t eind van de week nog niets gebeurd is en dat als ik ze bel er niets van een klacht/probleem bekend is en t riedeltje weer van voren af aan begint...

Of ze beginnen weer over t modem dat verplicht in de meterkast moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb weer geregeld last van telefoonstoringen. Ik heb het idee (en bellers ook) dat telefoontjes niet worden ontvangen. Modemreset helpt ook niet, zo lijkt het.
Gelukkig ga ik binnenkort over op glasvezel... hopen dat dat beter is...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kadettilac schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 12:47:
[...]

Nope, nog geen update. Nog niet zelf gebeld ook. Vanochtend even modem gereset, maar maar dat mocht niet baten.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, ik baal er stevig van. En die brakke support maakt het er niet beter op.

Hoe wil je ze achter de vodden zitten? De enige optie lijkt mij bellen, maar dan mag je aan elke medewerker opnieuw je verhaal doen a een paar euro per gesprek. En dan vraag ik me nog af hoeveel zin dat heeft. Ik ben er alleen wel een beetje bang van dat er aan t eind van de week nog niets gebeurd is en dat als ik ze bel er niets van een klacht/probleem bekend is en t riedeltje weer van voren af aan begint...

Of ze beginnen weer over t modem dat verplicht in de meterkast moet ;)
Of een mail naar Radar; die is nog bezig met een aktie over de service van Telfort. Daar zijn ze nu nog zeker gevoelig voor. Een week geen internet vanwege een mankement in de centrale? Belachelijk !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok, mag ik uw postcode en huisnummer dan kan ik kijken hoe met uw modem staat.
Er wordt een week aangegeven omdat je te maken hebt diverse partijen. Als onze monteurs de enige zijn die in de Colo mochten was het inderdaad anders maar we hebben hiervoor meerdere partijen nodig en dan kan het soms wat langer duren. we proberen het uiteraard wel sneller op te lossen maar dit is helaas niet altijd mogelijk.

@Kadettilac, als u mij uw postcode en huisnummer geeft kan ik u hopelijk een update melden zonder dat u zelf hoeft te bellen.

@rattenfanger, dit is helaas niet mogelijk. Dank u voor het compliment.

@DJH, mag ik u adviseren om het modem te bewaren. Naar mijn weten is dit een bruikleenmodem en zal deze terug moeten komen na het beëindigen van het abonnement.

@Deprem, woont u toevallig in Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Vraag aan telfort, ik zit al vanaf dag 1 bij jullie en toen kreeg je het modem gratis, in eigendom. later heb ik naar aanleiding van verbindingsproblemen een nieuw modem gekregen, is dit nu dan bruikleen geworden of blijft het mijn eigendom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:00:
Vraag aan telfort, ik zit al vanaf dag 1 bij jullie en toen kreeg je het modem gratis, in eigendom. later heb ik naar aanleiding van verbindingsproblemen een nieuw modem gekregen, is dit nu dan bruikleen geworden of blijft het mijn eigendom?
Dan zou dat onder de garantie moeten vallen, ik neem aan dat u de kapotte modem heeft teruggestuurd.
Wanneer die kapot ging bij modem in eigendom, 0-1 jaar volledige garantie, 1-2 werden alleen de administratie en verzendkosten berekend. Is uw vraag beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:19:
[...]

Dan zou dat onder de garantie moeten vallen, ik neem aan dat u de kapotte modem heeft teruggestuurd.
Wanneer die kapot ging bij modem in eigendom, 0-1 jaar volledige garantie, 1-2 werden alleen de administratie en verzendkosten berekend. Is uw vraag beantwoord?
de modem heb ik idd teruggestuurd, alleen kapot was hij niet, de verbindingsproblemen zijn gebleven, kpn is er nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thefxr, dan begin ik me te bedenken dat ik "vanaf dag 1" misschien een andere dag in ogen heb dan u. Kunt mij misschien een exacte data geven dan kan ik hopelijk wel een sluitend antwoord geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dik 2 weken hebben we elke dag uitval van telefonie :'( . Na een herstart van het modem (uit/aanzetten) werkt het weer tijdelijk. Het gekke is dat internetten geen probleem is. Als het telefonie gedeelte niet werkt, kan er gewoon geinternet worden. Elke dag zijn we nu onbereikbaar en kunnen we niet bellen, pas na herstart lukt het weer. 1 a 2x per dag moeten we het modem dus opnieuw starten. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? :? Hebben al denk 1,5 jaar telfort maar op de landelijke problemen en de standaard klachten na ging het altijd wel redelijk bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 15:46:
@thefxr, dan begin ik me te bedenken dat ik "vanaf dag 1" misschien een andere dag in ogen heb dan u. Kunt mij misschien een exacte data geven dan kan ik hopelijk wel een sluitend antwoord geven.
11-10-2007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Een vraagje: ik maak op dit moment gebruik van een FRITZ!Box i.p.v. de meegeleverd ZyXel, dit vanwege meer functionaliteit. Nu zie ik echter in mijn modem de volgende gegevens:

Signal-to-noise ratio dB Down 10 Up 10
Line attenuation dB Down 32 Up 15

Volgens mij wijst de line attenuation erop dat ik niet dichtbij maar zeker niet ver weg van de centrale zit, de signal to noise ratio zorgt er echter voor dat mijn internet verbinding regelmatig weg valt.

Ik heb hiervoor met Telfort en de helpdesk van FRITZ!Box gemaild. FRITZ!Box die is nu aan het onderzoeken of het iets met het modem te maken heeft en Telfort geeft aan dat ik moet bellen met hun helpdesk om een onderzoek in te laten stellen. Hieronder het mailtje:

Voor het starten van een storingsonderzoek wil ik u vragen contact op te nemen met onze technische helpdesk op nummer 0900-9596 (€0,30 p/m)

Een medewerker van de technische helpdesk kan uw probleem dan analyseren en mogelijk direct in een oplossing voorzien.

Ik wordt hier niet echt wijzer uit en ik heb geen zin om 30 cent per minuut kwijt te zijn + eventuele extra kosten voor het storings onderzoek. Heeft iemand ervaring met zo'n onderzoek? Wat wordt er dan gedaan? Gaat dat mij geld kosten? Kan het uberhaubt mijn problemen oplossen?

edit: op het ISRA punt aansluiten maakt geen verschil in waardes

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
OgWok schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:14:
[...]

Of een mail naar Radar; die is nog bezig met een aktie over de service van Telfort. Daar zijn ze nu nog zeker gevoelig voor. Een week geen internet vanwege een mankement in de centrale? Belachelijk !!
Helemaal eens. Misschien doe ik dat nog. Ik wacht eerst even af wat TelfortJoris voor me kan doen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:46:
@Kadettilac, als u mij uw postcode en huisnummer geeft kan ik u hopelijk een update melden zonder dat u zelf hoeft te bellen.
Ik heb je mn gegevens geDM'd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is het een modem in eigendom.

@satfreak76, het modem al eens gereset? Het lijkt erop dat de sipaccounts zichzelf uitloggen van de sipserver.

@Soepstengel, heeft u toevallig nog een modem van ons liggen en kunt u het daarmee proberen?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Soepstengel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:14:
Een vraagje: ik maak op dit moment gebruik van een FRITZ!Box i.p.v. de meegeleverd ZyXel, dit vanwege meer functionaliteit. Nu zie ik echter in mijn modem de volgende gegevens:

Signal-to-noise ratio dB Down 10 Up 10
Line attenuation dB Down 32 Up 15

Volgens mij wijst de line attenuation erop dat ik niet dichtbij maar zeker niet ver weg van de centrale zit, de signal to noise ratio zorgt er echter voor dat mijn internet verbinding regelmatig weg valt.

edit: op het ISRA punt aansluiten maakt geen verschil in waardes
De SNR van 10dB is juist heel mooi en ruim. Als het rond 3, 4, 5 a 6dB hangt (kan ook prima werken!) heb je grote kans op CRC errors op de lijn en dat resulteert als het er teveel zijn in hele korte tijd in een verbinding die verbreekt en opnieuw wordt opgebouwd. Hoe hoger de SNR hoe meer (periodieke) lijnverstoring de verbinding kan hebben zonder dat deze onderuit gaat. Daarom is een verbinding die lager staat ingesteld op de centrale dan de lijn werkelijk aankan ook meestal stabieler.

Modem op zolder aansluiten kan best werken met een 2Mb verbinding, stap je over naar 20Mb en haal je daarvan 16Mb op de zolder aangesloten zegt niet dat het stabiel hoeft te zijn perse omdat dit eerst ook zo was ;)

Als je modem van Telfort wel stabiel is op de verbinding en de Fritz!Box niet is dat misschien niet zo'n goede combinatie met de apparatuur in de centrale en/of die lijn karakteristieken. Dat komt voor, niet elk modem uit de winkel werkt met elk netwerk zomaar en even goed.

Misschien nieuwe(re) of oudere firmware in je modem eens proberen, kan zijn dat dit wat meer stabiliteit brengt. De nieuwste is meestal de beste natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 28-04-2009 18:16 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:30:
[...]

@satfreak76, het modem al eens gereset? Het lijkt erop dat de sipaccounts zichzelf uitloggen van de sipserver.
Zal ik dit weekend doen. Ben helaas niet eerder in de gelegenheid. En de rest weet niet hoe de telefonie gegevens er weer ingezet moeten worden. Beter dan nog even modem paar keer uitzetten op een dag, dan helemaal geen telefonie meer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:01
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:30:
[...]
@Soepstengel, heeft u toevallig nog een modem van ons liggen en kunt u het daarmee proberen?
Ik heb inderdaad het modem van telfort nog liggen en daar heb ik nooit ergens problemen mee gehad.
bjck schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:14:
[...]

De SNR van 10dB is juist heel mooi en ruim. Als het rond 3, 4, 5 a 6dB hangt (kan ook prima werken!) heb je grote kans op CRC errors op de lijn en dat resulteert als het er teveel zijn in hele korte tijd in een verbinding die verbreekt en opnieuw wordt opgebouwd. Hoe hoger de SNR hoe meer (periodieke) lijnverstoring de verbinding kan hebben zonder dat deze onderuit gaat. Daarom is een verbinding die lager staat ingesteld op de centrale dan de lijn werkelijk aankan ook meestal stabieler.

Modem op zolder aansluiten kan best werken met een 2Mb verbinding, stap je over naar 20Mb en haal je daarvan 16Mb op de zolder aangesloten zegt niet dat het stabiel hoeft te zijn perse omdat dit eerst ook zo was ;)

Als je modem van Telfort wel stabiel is op de verbinding en de Fritz!Box niet is dat misschien niet zo'n goede combinatie met de apparatuur in de centrale en/of die lijn karakteristieken. Dat komt voor, niet elk modem uit de winkel werkt met elk netwerk zomaar en even goed.

Misschien nieuwe(re) of oudere firmware in je modem eens proberen, kan zijn dat dit wat meer stabiliteit brengt. De nieuwste is meestal de beste natuurlijk.
Bedankt voor de uitleg! Het is mij nu allemaal erg duidelijk betreft de SNR. Ik moet er trouwens bij zeggen dat het modem wel aangeeft dat het soms veel CRC error's heeft, vanaf 21:00 tot 10:00 vanochted had ik bijvoorbeeld tussen de 270 en 900 CRC error's per uur, de rest van vandaag blijft deze echter achter op zo'n 50 CRC's.

Het modem staat nu op de 1ste verdieping, iets meer dan 2 meter kabel tussen het modem en het ISRA punt. Echter zit er totaal geen verschil in statistieken bij het ISRA punt dan op de 1ste. Op beide plekken zijn de gegevens hetzelf, beide 11 MB down.

Ik denk inderdaad dat de Fritz!Box niet erg lekker werkt met het telfort netwerk. Ze hebben mij al eerder over laten stappen op een oudere firmware die wel wat stabieler is dan de nieuwe maar toch is de verbinding weer niet goed terug gekeerd. Ik laat de mensen van Fritz!Box hun gang gaan qua onderzoek, mocht daar niets uitkomen dan ga ik mijn geld terug vragen via de winkel waar ik hem gekocht heb of Fritz!Box.

Beide bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 8% gewijzigd door Soepstengel op 28-04-2009 20:47 ]

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het niet aan de Fritz!Box. Ik heb er namelijk ook één en die heeft het sinds het begin al goed gedaan met Telfort. Hij zit nu weer 7 dagen ononderbroken online, en dit kan nog veel langer zijn, als ik hem niet zelf herstart (voor andere doeleinden dan een brakke verbinding). Ik zit overigens op het Tiscali-netwerk.

Laat maar, moet voortaan even verder lezen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Mail problemen zijn ondertussen opgelost.. Gok ik
Door een spam-aanval vanaf een Telfort-mailadres konden Telfort-klanten een aantal dagen niet mailen naar Hotmail- of Live.nl adressen. Inmiddels is het probleem opgelost, en kunnen klanten weer normaal mailen naar deze adressen.

De problemen ontstonden door een zogeheten 419 scam run, een spamaanval uitgevoerd door (veelal Nigeriaanse of Oost-Europese) oplichters. Onbekenden braken in op het wifi-netwerk van een Telfort-klant, die zelf een draadloze router had aangeschaft. Deze klant had echter verzuimd z'n internetverbinding te beveiligen. Vanaf deze onbeveiligde internetverbinding werden spamberichten rondgestuurd naar circa 1 miljoen mailadressen. Als gevolg van deze spam-aanval besloot Microsoft al het mailverkeer dat afkomstig was van Telfort op een zogeheten zwarte lijst te zetten.

Microsoft Nederland heeft ons inmiddels van deze zwarte lijst gehaald, en alle mailservers zijn weer in staat mail af te leveren naar de eerdere geblokkerde bestemmingen.

We raden natuurlijk al onze klanten aan om hun draadloze internetverbinding goed te beveiligen. Op de site van onze klantenservice vind je uitgebreide instructies hoe je dit het beste kunt doen.

Om problemen in het vervolg te voorkomen neemt Telfort verder deel aan het zogeheten Junk e-Mail Reporting Program van Microsoft. Hierdoor zijn wij beter in staat om misbruik van ons netwerk naar dat van Microsoft sneller waar te nemen.
Meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieDee
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-12-2016

RobbieDee

Buuf waar ben je

Xaero schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:25:
Mail problemen zijn ondertussen opgelost.. Gok ik
Volgens Webwereld heeft het er tussen zondag 19 april en maandag 27 april uit gelegen.

Microsoft weigert Telfort-mails

Of de oorzaak van het probleem is opgelost moet nog blijken. (Op 24 maart was het ook al mis). Kennelijk heeft Telfort zijn mailserver nog steeds niet beveiligd. Ze hebben gewoon zitten wachten todat Hotmal ze van de lijst af haalde. Je kunt zonder probleem vanuit je kofferbak bij een onbeveiligde Telfort Wifi klant een paar miljoen mails bij hun SMTP server aanbieden. Die verwerkt het makkelijk. Als je echter 20 mail adressen in 1 mail plakt hebben ze je wel door :'( .
Gelukkig hebben ze nu ook een "webcare team". Dat vast heel goed kan uitleggen dat je met Web mail wel en ook met Gmail heel goed naar hotmail kunt mailen. Ook vanuit Hotmail trouwens. Goed heh?

[ Voor 48% gewijzigd door RobbieDee op 29-04-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
Soepstengel schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:44:
Bedankt voor de uitleg! Het is mij nu allemaal erg duidelijk betreft de SNR. Ik moet er trouwens bij zeggen dat het modem wel aangeeft dat het soms veel CRC error's heeft, vanaf 21:00 tot 10:00 vanochted had ik bijvoorbeeld tussen de 270 en 900 CRC error's per uur, de rest van vandaag blijft deze echter achter op zo'n 50 CRC's.

Het modem staat nu op de 1ste verdieping, iets meer dan 2 meter kabel tussen het modem en het ISRA punt. Echter zit er totaal geen verschil in statistieken bij het ISRA punt dan op de 1ste. Op beide plekken zijn de gegevens hetzelf, beide 11 MB down.

Ik denk inderdaad dat de Fritz!Box niet erg lekker werkt met het telfort netwerk. Ze hebben mij al eerder over laten stappen op een oudere firmware die wel wat stabieler is dan de nieuwe maar toch is de verbinding weer niet goed terug gekeerd. Ik laat de mensen van Fritz!Box hun gang gaan qua onderzoek, mocht daar niets uitkomen dan ga ik mijn geld terug vragen via de winkel waar ik hem gekocht heb of Fritz!Box.

Beide bedankt voor jullie hulp!
Afhankelijk van je versie FB en firmware(hier 7270 met laatste internationale versie firmware) is je attenuation gedeeld door 10 de afstand tot aan de centrale. Kabel vervangen in jouw geval is wel het minste wat je kunt proberen evenals het proberen van de de zyxel.
Hier werkt de Fritz!Box goed, enige nadeel is dat wanneer de Telfort DHCP niet bereikbaar is de FB het ook niet even opnieuw probeert na een uur oid.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ben ik van KPN 3mb internet overgezet naar Telfort 20mb.

Nu heb ik alles aangesloten en ingesteld, maar zoals misschien wel te voorspellen was: De snelheid is nog lager dan eerst.

Zie hier voor een test op speedtest.net:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/462607770.png

En die van KPN, de datum is van lang geleden, maar gisteren waren de resultaten hetzelfde:: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/413613407.png

Nu download ik met een snelheid van ongeveer 110kb/s, op verschillende websites.(zie onderaan)
Maar, als ik dan het 100mb.bin bestand van de Telfort website download, haal ik een snelheid van 837kb/s.
Zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://i85.photobucket.com/albums/k53/Roelioss/100mbbin.jpg

Hierbij m'n DSL Line Status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9b bc dd dd dd dd dd dd dd cc cb 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 25 db
tone 32- 63: 00 00 00 bb cc cc cc cc cc cc cd dc cc cb cc cc
tone 64- 95: 0c cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 86
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Heeft er iemand enig idee of ik iets fout doe?

Edit: Ik ben er inmiddels achter dat op de meeste sites ik een snelheid behaal van 830kb/s, de goede snelheid dus. De speedtest resultaten blijven hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:51:
Vandaag ben ik van KPN 3mb internet overgezet naar Telfort 20mb.

Nu download ik met een snelheid van ongeveer 110kb/s, op verschillende websites.
Maar, als ik dan het 100mb.bin bestand van de Telfort website download, haal ik een snelheid van 837kb/s.
Zie hier:
[afbeelding]

Hierbij m'n DSL Line Status:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 08 9b bc dd dd dd dd dd dd dd cc cb 00
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 11 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 25 db
tone 32- 63: 00 00 00 bb cc cc cc cc cc cc cd dc cc cb cc cc
tone 64- 95: 0c cc cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa a9 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 88 88 88
tone 224-255: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 86
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Heeft er iemand enig idee of ik iets fout doe?
Aan het zwarte te zien zit je niet op ADSL2+ wat zegt de webinterface van je router?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n post aangepast.

Maar dat klopt, mijn centrale zit op ADSL1, met een cap van 8mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Maar dan zou je snelheid toch wel kloppen? Ik haal op 16mbit ongeveer het dubbele

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De snelheid van het downloaden wel, maar wat nu met de speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:05:
Gewoon lekker links laten liggen. Zo onbetrouwbaar als ik weet niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 16:56

Aldmar

Niks...

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:05:
Speedtest moet je gewoon negeren... Zulke sites zijn onnauwkeurig.

Je zegt zelf dat je vanaf alle websites gewoon met 830 kb/s download, dan is het toch goed? Met een 8mbit lijntje is 830 de max. Heb het zelf ook gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 22:46
Wat leuk dat er iemand van Telfort actief is in het topic!
Ik weet niet in hoeverre deze klachten kan oppakken maar ik wil het in ieder geval even proberen.
Enige tijd terug heb ik een vrij duidelijke en uitgebreide ticket aangemaakt (op 10-04-2009)
vervolgens krijg ik het volgende antwoord terug:
Geachte heer N,

Op 10-04-2009 heeft u een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort Internet via het online webformulier. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Ik raad u aan om het modem even hard te resetten. Dit doet u door het kleine reset gaatje achter in de modem met een klein smal voorwerp 20 seconden ingedrukt te houden, totdat de meeste lampjes uitgaan en het Power lampje gaat knipperen.

LET OP! door deze handeling worden alle instellingen in de modem weer terug gezet naar fabrieksinstellingen. Dit betekent dus ook dat u de telefonieinstellingen en eventueel het draadloze internet opnieuw dient te activeren.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
J. v. D.
Dit heb ik natuurlijk al reeds gedaan, het is totaal geen bevredigend antwoord op mijn vraag.
Het lijkt op een standaard copy & paste verhaal het gaat helemaal niet over mijn probleem.
Verder heb ik niet eens een ticket-id gekregen, heb er verder maar niet op gereageerd resistance is futile.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de afgelopen 2 maanden van rond de 2.1mb/sec download naar ~1000kbs gegaan.

Internet valt ook zeer regelmatig uit en websites laden niet.

Als ik router reboot doet alles het weer voor een uurtje en dan gaat het weer super brak.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Puch-Maxi, ik zou er graag wat over willen zeggen maar dan heb ik meer informatie nodig, kunt u toelichten wat het probleem is?

@STiCKQ, ongetwijfeld hebben meer mensen hier last van maar het hoort niet. Kunt u mij aangeven wat u al geprobeerd heeft om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31872111,noline]
@STiCKQ, ongetwijfeld hebben meer mensen hier last van maar het hoort niet. Kunt u mij aangeven wat u al geprobeerd heeft om het op te lossen?
Ik dacht eerst dat het spyware op mijn pc was. Ik heb al jaren geen spyware maar je weet het niet. Dus alles opnieuw zitten installeren.

Dat bleek het niet te zijn. Dus router maar een paar keer herstart en toen ging het wel iets beter maar voor een heel korte tijd.

Lijkt net of ik op een server zit die overladen is met users. Als dit zo blijft ga ik wel overstappen naar een andere provider want het maakt mij enorm boos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is er nu eindelijk al eens een alternatief telefoonnummer voor mensen met aanhoudende klachten, behalve het helpdesknummer van 30ct/minuut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:48:
[...]

Ik dacht eerst dat het spyware op mijn pc was. Ik heb al jaren geen spyware maar je weet het niet. Dus alles opnieuw zitten installeren.

Dat bleek het niet te zijn. Dus router maar een paar keer herstart en toen ging het wel iets beter maar voor een heel korte tijd.

Lijkt net of ik op een server zit die overladen is met users. Als dit zo blijft ga ik wel overstappen naar een andere provider want het maakt mij enorm boos.
Het lijkt wel alsof je verbinding dichtslipt :o. Ik heb het namelijk ook als ik bv een torrent start (met geen "goede" instellingen), dat het steeds langer duurt voordat ik op een website terecht kom.

Heb je een draadloos modem? Zoja; is deze ook (goed) beveiligd? Heb je zeker weten geen torrent/p2pprogramma's geinstalleerd staan?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Teleluvr, nee.

@STiCKQ, Ik ben dan wel benieuwd op hoeveel het modem intraint en hoe de verbinding met het modem wordt gemaakt. Het zou kunnen dat het door ons komt maar het zou toch vervelend zijn als u een andere aanbieder neemt en dezelfde problemen krijgt.

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:42:
@Puch-Maxi, ik zou er graag wat over willen zeggen maar dan heb ik meer informatie nodig, kunt u toelichten wat het probleem is?
Ja natuurlijk,
Het betreft problemen met de lijn zelf, eens in de zoveel tijd valt de verbinding weg en valt de snelheid terug naar 4Mbit. Na een reset haalt hij weer 6Mbit, wat ook al aan de lage kant is. Dit alles is het gevolg van sterke fluctuaties in de SNR waarden. Ik heb u een PM gestuurd met verdere informatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Puch-Maxi op 29-04-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAB The Frisian
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-08 11:00
Verwijderd schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:25:
[...]

Als jullie akkoord zijn gegaan met de voorwaarden dan geldt die ongetekende kopie die jullie hebben gekregen wel. Telfort neemt namelijk alle telefoontjes op. Een normaal bedrijf zou je nog de optie geven om dan gewoon het abonnement over te zetten naar een ander adres, maar dit is wel het laatste dat je van een bedrijf als Telfort kan verwachten. Wat een klote service hebben zij zeg.

Hun 20mbit lijn voor 19,95 is goedkoop, en als het werkt is het top, maar zodra er ook maar 1 dingetje fout gaat ben je gigantisch de pineut bij dit bedrijf :X
Hun enige reaktie op ons schrijven was een incasso buro.
Als dat het enige "zinvolle" is wat dat bedrijf kan bedenken is het niet best.
Betekent wel dat in de toekomst telfort op geen enkele manier meer in beeld komt al leverancier van wat dan ook.
In dit geval betekent dat een gsm-abo en drie breedband abo's welke zeker niet verlengd zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
@telfort, ik ben erg benieuwd naar julie overboekingsfactor op KPN adsl lijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf vanavond kan ik maar met 100kbs downloaden.

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 531 Kbit (0.52 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 66 Kbyte (0.07 Mbyte) per seconde downloaden.

Ik ga toch maar terug naar xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:46:
@Deprem, woont u toevallig in Eindhoven?
Nee, ik woon in Amsterdam en ben Telfort vanuit Speedlinq ingerold. Ik vind het wel gek dat de "klapperlijn" slechts op bepaalde tijdstippen speelt (dit tijdstip dus). Ik heb verder de modem iets dichterbij het ISRA punt gezet, splitter er tussenuit gehaald, maar het probleem is gebleven. Verder vind ik het ook vreemd dat de lijn instabiel is met de volgende waarden:
--- DSL Information ---
DSL Driver Version: AnnexA version - A2pB022g.d20e
DSL VPI/VCI: 0/34
DSL Status: ShowtimeRetrain Reason: 8000
DSL Mode: ADSL2+
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 1031 Kbps
DSL Downstream Rate: 17416 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 7.1 dB 7.5 dB
DSL Attenuation: 23.5 dB 6.9 dB
DSL Transmit Power: 7.5 dBm 10.6 dBm
Verder heb ik al meer dan drie jaar deze internetverbinding van Speedlinq/Telfort en de instabiliteit speelt pas sinds een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorresnatser
  • Laatst online: 05-04 10:54
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 23:17:
Vanaf vanavond kan ik maar met 100kbs downloaden.

De gemeten downloadsnelheid van uw verbinding is 531 Kbit (0.52 Mbit) per seconde. U kunt dus met ongeveer 66 Kbyte (0.07 Mbyte) per seconde downloaden.

Ik ga toch maar terug naar xs4all.
Ik heb hier sinds gister het zelfde probleem.. niet bepaald een koninginnen snelheid. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Snelheid is hier drastisch gezakt .. Ik download nu met 750 kb terwijl ik gisteren nog op 1,3 mb ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Vanaf woensdagavond exact hetzelfde probleem.

normale snelheid: 1300 kb/s
snelheid nu: 400 kb/s 8)7

Snelheden volgende de modem: 13170 kbps / 1031 kbps

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Aldmar en Totaalgeflipt, bedankt voor jullie reacties.

Ik lijk de enige te zijn waar de verbinding op 't moment wél goed werkt, ik haalde gisteren zelfs 1,3mb/s op een laptop, draadloos dus. En dat terwijl de centrale ADSL1 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Sinds gisteravond krijg ik in 6581 geen IP adres meer uitgereikt. Heb een Speedtouch 716i. Heb ook al mijn reservermodem (ook een 716i) geprobeerd, maar hetzelfde probleem. De buren die een zyxel hebben kunnen wel gewoon op het net (hebben hetzelfde 20/1 telfort abonnement). Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Kwastie schreef op donderdag 30 april 2009 @ 12:37:
Vanaf woensdagavond exact hetzelfde probleem.

normale snelheid: 1300 kb/s
snelheid nu: 400 kb/s 8)7

Snelheden volgende de modem: 13170 kbps / 1031 kbps
Inmiddels lijkt mijn snelheid weer normaal te zijn.
Heb alleen het idee dat sommige requests wat lang duren.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

bjck schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:05:
[...]

Voor de afstand dat je van de centrale waarop je huis is aangesloten woont is dat een prima snelheid.

Dat geeft aan dat je (35 delen door 13.8) zo'n 2500 meter er vanaf woont (of lijn zo lang is). Daarbij is 10Mbit halen heel erg mooi.

Dit alles mits je het thuis natuurlijk juist / optimaal hebt aangesloten.
Euhm, oke, ik was vergeten te vertellen dat ik volgens een tool van Speedtest.nl 1673 meter van de centrale af zit..

En volgens zo'n grafiek zou ik dan toch ongeveer 16Mbit kunnen halen?

//edit
Ow is hemelsbreed..

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:26:
Sinds gisteravond krijg ik in 6581 geen IP adres meer uitgereikt. Heb een Speedtouch 716i. Heb ook al mijn reservermodem (ook een 716i) geprobeerd, maar hetzelfde probleem. De buren die een zyxel hebben kunnen wel gewoon op het net (hebben hetzelfde 20/1 telfort abonnement). Waar kan dit aan liggen?
Das wel een erg groot gebied ;)
Welke centrale zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op donderdag 30 april 2009 @ 17:26:
Update: heb de oude speedlinq install wizzard gedraaid (InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v9.exe) en daarna werkte het weer... Even m'n originele config bestand vergeleken met de nieuwe en zag dat de volgende regel er nu in staat welke er voorheen niet in stond:

[ dnss.ini ]
host add name=dsldevice addr=82.169.222.xxx ttl=1200 (laatste 3 cijfers van m'n IP vervangen door xxx)

Erg maf dat dat nu opeens het probleem verholpen heeft....

Wel is de snelheid nu bagger, max 300 KB/sec terwijl ik tot gisteren makkelijk de 2MB/sec haalde.

Blijf me ook verbazen over de onprofessionele werkwijze van Telfort, blijkbaar is er een aanpassing gedaan aan het netwerk, en dat op een avond vóór een feestdag waarop de helpdesk gesloten is. En dit alles ook nog eens zonder naar de klant te communiceren dat er mogelijk iets wijzigt in de verbinding.
Ik zou het niet in mijn hoofd durven te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Schweino op 30-04-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Ga morgen maar eens bellen want dit is echt belachelijk .. Halvering van snelheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje het 20MBits abbo van telfort , nog voor de prijsverhoging , alleen nu begin ik me toch wel te irriteren aan het uitvallen van internet als ik de computer aanzet.
Het gaat namelijk zo , ik zet de computer aan (waardoor de router dus ook aangaat , duh) en als ik net een paar minuten (5 ongeveer) op internet zit klapt hij eruit , hij hersteld zich en doet het nogmaals ongeveer 15-20 minuten later , daarna valt hij ook niet meer uit , tenzij er iets mis is bij telfort zelf.
Hoe los ik dat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die snelheid die telfort haalt met het tot 20mb abbo is dat ook de max snelheid die je bij een andere provider zou kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
maikelstraub schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:44:
Ik heb nu een tijdje het 20MBits abbo van telfort , nog voor de prijsverhoging , alleen nu begin ik me toch wel te irriteren aan het uitvallen van internet als ik de computer aanzet.
Het gaat namelijk zo , ik zet de computer aan (waardoor de router dus ook aangaat , duh) en als ik net een paar minuten (5 ongeveer) op internet zit klapt hij eruit , hij hersteld zich en doet het nogmaals ongeveer 15-20 minuten later , daarna valt hij ook niet meer uit , tenzij er iets mis is bij telfort zelf.
Hoe los ik dat op?
je hebt een klapperlijn via telnet en via:
De maximum snelheid instellen
1. start via de Command Prompt (in
Windows: Start > Programma's >
Bureau-accessoires >
Opdrachtprompt)
2. tik in: telnet 192.168.1.254
3. druk op Enter en vul het juiste
wachtwoord in, gevolgd door Enter
4. tik in: wan adsl driver dnmaxbits
14,13,12,11,10, enzov
5. druk op Enter, het modem gaat nu

automatisch opnieuw intrainen,
dit kun je evt. ook forceren door het
commando wan adsl driver retrain in
te voeren
6. log nu uit d.m.v. het commando
exit
Door nu weer via de web-interface in
te loggen en de Packet Statistics een
tijdje te volgen kun je zien of de lijn
stabiel is. Hoe langer de lijn Up
aangeeft hoe beter, zie je van tijd tot
tijd iets anders, herhaal dan
bovenstaand recept maar dan met 1
minder (13 in dit voorbeeld). Veel
meer dan een of enkele stappen zou
niet nodig moeten zijn, als het na een
paar stapjes nog niet stabiel is, zou je
een andere DSL Mode kunnen
proberen, hierover later meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:11:
Die snelheid die telfort haalt met het tot 20mb abbo is dat ook de max snelheid die je bij een andere provider zou kunnen krijgen?
ja, alleen via de (glas)kabel kan het hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben heel benieuwd vanaf hoelaat m'n telefonie vandaag stopt! Nu werkt het in ieder geval nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:26

Totaalgeflipt

De enige echte

Wanneer komt telfort met digitale tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:38:
[...]

Das wel een erg groot gebied ;)
Welke centrale zit je?
Volgens mij is het juist een erg klein gebied. Ik zit aangesloten op de centrale in Malden en woon er ongeveer 500 meter vandaan.

edit:

Hang nu met de helpdesk aan de lijn. Ik trek van Eweka dus maar 400 KB/sec max nu, terwijl dit eerst 19.000 - 20.000 KB/sec was. Ze hebben met van ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/ 100megabyte.bin laten downloaden en die gaat wel met 19.000 KB/sec.... Net ook even de FTP van surfnet geprobeerd en een linux distro binnengehaald en dat ging ook lekker vlot.

Oftewel: het ligt dan denk ik aan Eweka.....

[ Voor 39% gewijzigd door Schweino op 01-05-2009 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:05:
[...]

Volgens mij is het juist een erg klein gebied. Ik zit aangesloten op de centrale in Malden en woon er ongeveer 500 meter vandaan.

edit:

Hang nu met de helpdesk aan de lijn. Ik trek van Eweka dus maar 400 KB/sec max nu, terwijl dit eerst 19.000 - 20.000 KB/sec was. Ze hebben met van ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/ 100megabyte.bin laten downloaden en die gaat wel met 19.000 KB/sec.... Net ook even de FTP van surfnet geprobeerd en een linux distro binnengehaald en dat ging ook lekker vlot.

Oftewel: het ligt dan denk ik aan Eweka.....
het gebied van die postcode is vrij groot nog ;)

Maareh.. Ik heb idd wel es vaker dat soort dingen met Eweka. Helaas lijken mensen hier soms hun snelheid mee te meten ;)

Goeie test is inderdaad om even van ftp.telfort.nl/pub/test een file te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 10:56:
[...]

het gebied van die postcode is vrij groot nog ;)

Maareh.. Ik heb idd wel es vaker dat soort dingen met Eweka. Helaas lijken mensen hier soms hun snelheid mee te meten ;)

Goeie test is inderdaad om even van ftp.telfort.nl/pub/test een file te downloaden :)
Het was inderdaad stom van me om alleen Eweka als meetbron te gebruiken, maar ik dacht dat 1 + 1 = 2 aangezien ik precies daarvoor problemen had met mijn verbinding/modem....

Ik ben het niet helemaal eens met je stelling dat ftp.telfort.nl/pub/test een goede test is, aangezien je dan binnen het Telfort netwerk blijft en dat nog niets wil zeggen over eventuele problemen welke veroorzaakt worden door de verbinding van Telfort naar buiten toe. Maar dat had ik al opgevangen door ook even van surfnet iets te downloaden.

Zucht, heb ik in een grijs verleden jaren lang op een helpdesk gewerkt (toen nog World Access) maar moet nu concluderen dat ik zelf "zo'n klant die het niet helemaal snapt" ben geworden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
thefxr schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 02:51:

je hebt een klapperlijn via telnet en via:
De maximum snelheid instellen
1. start via de Command Prompt (in
Windows: Start > Programma's >
Bureau-accessoires >
Opdrachtprompt)
2. tik in: telnet 192.168.1.254

*knip*
hier krijg ik al een error 8)7 namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/4ihoqu.jpg

Zou het niet mogelijk zijn via de router/modem zelf? (Het is een ZyXEL P-2602H-D1A btw)

[ Voor 2% gewijzigd door xPhantom op 01-05-2009 12:04 . Reden: Router naam erbij gezet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Jawel telnetten werkt wel maar je moet het eerst wel inschakelen.
Advanced > Remote MGNT > Telnet
-Edit: En je moet een firewall rule aanmaken.

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 01-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadettilac
Kadettilac schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:27:
[...]

Helemaal eens. Misschien doe ik dat nog. Ik wacht eerst even af wat TelfortJoris voor me kan doen.
Kleine update: ondertussen lijkt het er op dat de KPN haar administratie niet op orde heeft en mijn aansluiting in de wijkcentrale heeft ontkoppelt. (Waarom zou je dat als monteur doen, blijf gewoon van draden af die je niet moet hebben!)

In ieder geval nog steeds geen internet, maar Telfort Joris houdt me netjes op de hoogte.

Week 1 zonder i'net is per vandaag iig een feit... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, wij gaan overstappen naar Alice, door de prijsverhoging. Wij hebben die 29 April aangevraagt, met ingang van 01-06-09. Telfort verloopt 31-05-09. Sinds vanochtend heb ik de mail met o.a. "nummerportering reeds in behandeling genomen" daarin van Alice. De telefoon doet nu niets meer, ook het 2e tel. nummer (die Alice niet overneemt geloof ik).

Zijn ze nou echt al bezig om de zooi over te zetten??? Zou lekker slim zijn namelijk, en zouden mijn ouders heel prettig vinden.

ALS ze dat nu al doen, dan kan ik toch gewoon € 10,- "terug-claimen" voor een niet geleverde dienst 1 maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadettilac schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:40:
[...]

Kleine update: ondertussen lijkt het er op dat de KPN haar administratie niet op orde heeft en mijn aansluiting in de wijkcentrale heeft ontkoppelt. (Waarom zou je dat als monteur doen, blijf gewoon van draden af die je niet moet hebben!)

In ieder geval nog steeds geen internet, maar Telfort Joris houdt me netjes op de hoogte.

Week 1 zonder i'net is per vandaag iig een feit... :|
Succes, na een klacht over de snelheid was dit bij ons ook gebeurt, wij zaten 3 weken zonder signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@thefxr, hier kan ik helaas geen specifiek antwoord op geven. Wel zie ik hier dat veel mensen last hebben van lagere snelheden tijdens piekuren. Wat ik begrijp is dit iets van de laatste tijd, wij zullen in onderzoek moeten gaan om de oorzaak te vinden.

@Totaalgeflipt, naar mijn weten zullen wij hier voorlopig niet mee op de markt komen.

@BDH360, bij een uitgaande telco, dwz. dat u naar een andere aanbieder gaat, bepaalt de nieuwe partij de datum wanneer de lijn overgaat. Wij van Telfort hebben hier geen invloed op.

@Deprem, wat ik u kan adviseren is het volgende, noteer de tijdstippen waarop de problemen aanwezig zijn. Neem dan nadat u van ca. 3 dagen voorbeelden heeft contact op met de helpdesk. Zij zullen dit probleem dan in behandeling nemen, wat ik in uw posts zie is dat u al de stappen heeft genomen die de helpdesk u ook zou vragen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Budgetphone uitgaand bellen en hakkelende gesprekken waarbij de andere kant alles "gewoon" hoort,maar het qua geluid bij jezelf "brokkelig" binnenkomt ?
Bij de Zyxel is een normaal gesprek niet mogelijk,met de Speedtouch 780 is dit stukken beter maar niet helemaal weg.

Voorheen was dit niet zo maar is zomaar begonnen.De adsl lijn lijkt gewoon stabiel qua up en download dus dat zal het mi niet direct zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:24:
@thefxr, hier kan ik helaas geen specifiek antwoord op geven. Wel zie ik hier dat veel mensen last hebben van lagere snelheden tijdens piekuren. Wat ik begrijp is dit iets van de laatste tijd, wij zullen in onderzoek moeten gaan om de oorzaak te vinden.

@Totaalgeflipt, naar mijn weten zullen wij hier voorlopig niet mee op de markt komen.

@BDH360, bij een uitgaande telco, dwz. dat u naar een andere aanbieder gaat, bepaalt de nieuwe partij de datum wanneer de lijn overgaat. Wij van Telfort hebben hier geen invloed op.

@Deprem, wat ik u kan adviseren is het volgende, noteer de tijdstippen waarop de problemen aanwezig zijn. Neem dan nadat u van ca. 3 dagen voorbeelden heeft contact op met de helpdesk. Zij zullen dit probleem dan in behandeling nemen, wat ik in uw posts zie is dat u al de stappen heeft genomen die de helpdesk u ook zou vragen te nemen.
De Telfort kant begrijp ik wel, echter gaf ik Alice aan vanaf 01-06-09 de diensten te leveren. Nu zitten we dus 1 maand zonder telefoon begrijp ik, heerlijke actie van Alice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Ik heb sinds 3 dagen een probleem met de snelheid van mijn Telfort internet, de modem maakt verbinding op +- 17 Mbit, downloaden vanaf telfort (ftp://ftp.telfort.nl/pub/test) gaat ook daadwerkelijk met die snelheid, maar al het andere internet blijft op 400-500 kilbyte per seconde hangen, er lijkt dus iets mis te zijn met de links van het Telfort netwerk naar de rest van het internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Neo_TGP schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:52:
Ik heb sinds 3 dagen een probleem met de snelheid van mijn Telfort internet, de modem maakt verbinding op +- 17 Mbit, downloaden vanaf telfort (ftp://ftp.telfort.nl/pub/test) gaat ook daadwerkelijk met die snelheid, maar al het andere internet blijft op 400-500 kilbyte per seconde hangen, er lijkt dus iets mis te zijn met de links van het Telfort netwerk naar de rest van het internet :(
Je bent waarschijnlijk niet de enige. Ik dacht eerst dat het aan mijn opzeggening lag per 1 juni :0
Maar mijn pa en de overburen hebben er ook last van.
Telfortnetwerk is gewoon trage boel op het moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neo_TGP schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:52:
Ik heb precies hetzelfde probleem (9404 Assen). Heb nu sinds 3 dagen Telfort 20Mbit. Het modem geeft altijd een DSL snelheid aan rond de 19000. Een 100Mbit test file gaat ook met die snelheid. Mijn 10Mbit usenet account gaat ook met de juiste snelheid.

Toen ik het 3 dagen gelden aansloot gaven diverse speedtests keurig 16Mbit aan. Nu blijft dit steken rond de 400-500 kB. Het laden van internetpagina's is merkbaar trager. Usenet en een 100mbit testfile gaat dus wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://garfnet.mine.nu/tf28042009.png

Afbeeldingslocatie: http://garfnet.mine.nu/tf29042009.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 14:24:
Ik vermoed dat de overboekingsfactor te hoog is, vandaar dat er verbindingen wegvallen, snelheid steeds lager en telefonie problemen. De lijnen achter de dslam zullen te vol zitten, overbezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Het is kennelijk geen algemeen Telfort probleem, want mijn snelheid hier in Almere (1321) is prima. HTTP, FTP, NNTP alles op 1,8MB/sec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internetsnelheid is hier nu weer ok, 16,31 Mbit volgens speedtest.net. Ben overgestapt van Ziggo naar Telfort, ik heb het nu 3 dagen en het bevalt me erg goed, vooral de prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Zag ik laatst in de Consumentenbond staan:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/31662/got/DSC00190.JPG

Wellicht dat iemand er nog wat aan heeft. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 13:36:
Jawel telnetten werkt wel maar je moet het eerst wel inschakelen.
Advanced > Remote MGNT > Telnet
-Edit: En je moet een firewall rule aanmaken.
bedankt ;)
nu krijg ik geen error en heb er ook geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Na de halvering van de snelheid een aantal dagen geleden ,is nu ook de telefoon uitgevallen .. Ik wordt doodziek hiervan ... ****** Verwacht een belangrijk telefoontje. Kan nu niet bellen met de klantenservice rond dit tijdstip op een zaterdag helaas

[ Voor 31% gewijzigd door Ruffzz op 02-05-2009 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Is je modem wel goed aangesloten? Heb je hem direct bij de isra zonder andere snoeren erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Ruffzz schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:13:
Na de halvering van de snelheid een aantal dagen geleden ,is nu ook de telefoon uitgevallen .. Ik wordt doodziek hiervan ... ****** Verwacht een belangrijk telefoontje. Kan nu niet bellen met de klantenservice rond dit tijdstip op een zaterdag helaas
Ik vind dat als telfort als een professionele internetprovider wil overkomen, de openingstijden van de klantenservice flink moet verruimen, we leven niet meer in 1998 ofzo, toen internet een luxe was, het is nu gewoon gemeengoed geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03:41
Vandaag is het dsl modem automatisch al een aantal keer opnieuw ingetraind, snelheid blijft hetzelfde, echter de opbouw van webpagina's blijft erg traag, lijkt wel een inbel lijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:31
.NCK schreef op zondag 03 mei 2009 @ 16:33:
Vandaag is het dsl modem automatisch al een aantal keer opnieuw ingetraind, snelheid blijft hetzelfde, echter de opbouw van webpagina's blijft erg traag, lijkt wel een inbel lijntje.
Daar heb ik sinds gisternacht last van.

Gister trainde hij in met 180/556. Nu traint hij wel normaal in 817/11203 oid. Maar surfen gaat wel sloom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xminator schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:18:
[...]

Daar heb ik sinds gisternacht last van.

Gister trainde hij in met 180/556. Nu traint hij wel normaal in 817/11203 oid. Maar surfen gaat wel sloom.
Mijn Zyxel modem traint al sinds het begin in op ca 17500 kbps, desondanks is mijn maximale DL snelheid over LAN verbinding (gemeten met de 100 MB file van BBnet) nooit meer dan 1,4 MB/s. Iemand enig idee hoe dat komt? De intrain-waarde zou toch een goede indicatie moeten zijn van wat er feitelijk maximaal over LAN gedownload kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Download ftp://ftp.telfort.nl/pub/test/100megabyte.bin eens en kijk dan naar je snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:16:
[...]

Mijn Zyxel modem traint al sinds het begin in op ca 17500 kbps, desondanks is mijn maximale DL snelheid over LAN verbinding (gemeten met de 100 MB file van BBnet) nooit meer dan 1,4 MB/s. Iemand enig idee hoe dat komt? De intrain-waarde zou toch een goede indicatie moeten zijn van wat er feitelijk maximaal over LAN gedownload kan worden?
Bij ADSL lijnsnelheid gaat over ATM cellen (ADSL, ADSL2 en ADSL2+ is ATM) met daarop Ethernet frames. De overhead is ongeveer een 12 a 15%. Effect is dat 17500kbps een download snelheid geeft (als je niets upload) een verwachte snelheid van 1.7MB/s ongeveer. Als het optimaal loopt met maximale pakket grote etc.

Als je via Wireless download ben je daardoor gelimiteerd, dan is 1.0 tot 1.4MB/s wel een beetje het maximale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 12:50
Ik heb al jaren lang een 20Mbit verbinding via Tiscali/Telfort. Onlangs heb ik het telefonie gedeelte opgezegd en heb ik last van een verbinding die 25% trager is.

Ik kon altijd met 1,6 MB p/s downloaden van verschillende servers (waaronder een aantal eigen servers in een datacenter en het test-bestand van Telfort zelf), maar sinds kort lukt dit met maximaal 1,2 MB p/s. Wanneer ik het dataverkeer log en in een grafiek zet, zie ik een duidelijke grens bij 1200 kB p/s, waar dit eerder duidelijk lag bij 1600 kB/s. Wanneer ik hierover vragen stel aan de Telfort helpdesk krijg ik de volgende antwoorden:
Momenteel zie ik dat u gewoon een snelheid van 16mbit haalt dat komt overeen met de door u behaalde 1600kb/s. Het probleem dat u tijdelijk iets langzamer internet kunt u als een incident beschouwen.
Weten ze het verschil niet tussen kilobytes en kilobits? of hebben ze mijn vraag niet gelezen? Nog maar een keer uitleggen dan maar, waarna ik het volgende antwoord kreeg:
Een 16mbit verbinding komt ongeveer overeen met een download snelheid van ongeveer 18000kb/s . Ook afhankelijk van de server waarvan u het download. Uw verbinding is in ieder geval niet vanuit onze kant verlaagd. Wellicht dat er meer signaal verloren gaat in de koperkabels die onder de grond liggen. Echter is dit niet iets waar wij een hand in hebben. Momenteel kunnen wij niet iets aan onze kant veranderen waardoor uw snelheid omhoog gaat. We versturen namelijk als 20mbit.
Een 16Mbit verbinding heeft een download snelheid van 18000kb/s ?!?! Meer signaal verloren? Ik woon nog geen 500 meter van de centrale af. Waarom is die grens zo hard? Als er meer ruis was, zouden er meer pieken en dalen in de snelheid zitten, maar die lijkt gewoon hard afgekapt.

Ze begrijpen er helemaal niks van bij de Helpdesk. Ik durf de vraag niet eens nog een keer te stellen, aangezien ik nietszeggende antwoorden terug krijg.. Hebben meer mensen last van een langzamere verbinding sinds enkele weken?

[ Voor 6% gewijzigd door Rixard op 04-05-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rixard schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:44:
Ik heb al jaren lang een 20Mbit verbinding via Tiscali/Telfort. Onlangs heb ik het telefonie gedeelte opgezegd en heb ik last van een verbinding die 25% trager is.

Ik kon altijd met 1,6 MB p/s downloaden van verschillende servers (waaronder een aantal eigen servers in een datacenter en het test-bestand van Telfort zelf), maar sinds kort lukt dit met maximaal 1,2 MB p/s. Wanneer ik het dataverkeer log en in een grafiek zet, zie ik een duidelijke grens bij 1200 kB p/s, waar dit eerder duidelijk lag bij 1600 kB/s. Wanneer ik hierover vragen stel aan de Telfort helpdesk krijg ik de volgende antwoorden:

[...]

Weten ze het verschil niet tussen kilobytes en kilobits? of hebben ze mijn vraag niet gelezen? Nog maar een keer uitleggen dan maar, waarna ik het volgende antwoord kreeg:

[...]

Een 16Mbit verbinding heeft een download snelheid van 18000kb/s ?!?! Meer signaal verloren? Ik woon nog geen 500 meter van de centrale af. Waarom is die grens zo hard? Als er meer ruis was, zouden er meer pieken en dalen in de snelheid zitten, maar die lijkt gewoon hard afgekapt.

Ze begrijpen er helemaal niks van bij de Helpdesk. Ik durf de vraag niet eens nog een keer te stellen, aangezien ik nietszeggende antwoorden terug krijg.. Hebben meer mensen last van een langzamere verbinding sinds enkele weken?
Wat zegt je modem als ADSL lijnsnelheid? Die zou voor 1600kByte/s bij een 16000kbps moeten liggen. Als dat gezakt is klopt de behaalde snelheid, dan komt het door bijvoorbeeld veel meer ADSL in de wijk (zelfde kabel bundel).

Waar download je vandaan? Misschien ergens anders vandaan wel hoger? Niet via Wireless testen, altijd bekabeld. Meerdere PC's getest? Geen upstream verkeer lopen (dat remt downstream ook af). Modem eens gereset naar defaults en dan getest? Haal je het met twee downloads tegelijk wel hoger?

Exact 1.2MB/s halen is ook 10Mbps ethernet, misschien op je netwerk ergens een verbinding naar 10Mbit gesprongen? Kabels er even in en eruit, modem, pc en switch (als je die hebt) even herstarten. Of heb je een usenet provider die je 4 threads geeft van exact 2.5Mbit/s?

Overigens is 16000kbps iets meer als 500m lijnlengte, je kan er best 500m vanaf wonen maar lijnlengte is vaak (veel) langer).

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 04-05-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 09:20
Sinds enige tijd trimt mijn zyxel modem niet meer zo hoog als voorheen. Tegenwoordig schommelt deze rond de 17500kbps. Nu toevallig even op 17760.

Ik haal dan ook niet meer de download snelheden als een tijd terug. Toen haalde ik meestal net geen 1.9MB/s waar dat tegenwoordig 1.7MB/s is. Dat is toch 10% langzamer terwijl ik nu dus ~10% meer moet gaan betalen! :)

Ik vraag me af hoe dat opeens kan. Ik dacht eerst dat het aan 'de andere kant' lag tot ik nu dus ontdek dat m'n model gewoon lager trimt.

Ramon Smits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met een wijkcentrale probleem.
Mijn week zonder internet is nu ook een feit. Vanmiddag nog eens de helpdesk gebelt met de vraag of er al een update was. Dat hadden ze niet, en het zou 10 dagen duren en die zijn nog niet voorbij dus ik moest me niet druk maken. Ik zou per sms op de hoogte worden gehouden.
Wel zou ik de dagen zonder internet vergoed krijgen volgens de helpdesk, gelukkig!

@Telfort Joris: Ik heb je verleden week ook mijn postcode/huisnummer in een dm gestuurt met de vraag of je mij iets wijzer kon maken over de status. Heb je die ontvangen?
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.