Ik heb mijn Zyxel 2602 in bridge mode gezet (alleen modem). Als ik dat doe ben ik via de kabel verbonden op 192.168.1.254 en ook als Zyxel in bridge werkt kan ik hem benaderen. Maar, als ik kabel uittrek en dan weer met Zyxel verbind, dan reageert hij niet meer op 192.168.1.254. De vraag is dus : hoe kan ik Zyxel benaderen als hij in bridge mode zit?
Verwijderd
Hmm.. inmiddels gisteren een ander telefoonkabeltje geprobeerd die vanuit het ISRA aansluiting naar de DSL-ingang van de modem gaat. Helaas, hetzelfde..:| zucht...
Vind het echt vreemd dat dit opeens zo kan na altijd een goed werkende verbinding te hebben gehad.Uit wanhoop probeerde ik zelfs het tweede aderpaar op het ISRA-punt aan te sluiten , toen brande het DSL-lampje zelfs helemaal niet:D .
Heb woensdag gebeld, de medewerker zei dat ik binnen 5 dagen een sms zou moeten krijgen voor update. nou, heb daar weinig vertrouwen in eigenlijk:P...zucht, zou de kans op defecte modem groter zijn? of een defect in de wijkcentrale?ik vraag me eigenlijk af waar die wijkcentrale meestal zit. De medewerker van de helpdesk gaf overigens aan dat het zelfs mogelijk zou zijn dat een KPN-monteur met mij een afspraak moet maken. Is zo'n KPN-monteur iemand die iets in de wijkcentrale kan aanpassen dan? Heb daar weinig ervaringen mee namelijk.
Vind het echt vreemd dat dit opeens zo kan na altijd een goed werkende verbinding te hebben gehad.Uit wanhoop probeerde ik zelfs het tweede aderpaar op het ISRA-punt aan te sluiten , toen brande het DSL-lampje zelfs helemaal niet:D .
Heb woensdag gebeld, de medewerker zei dat ik binnen 5 dagen een sms zou moeten krijgen voor update. nou, heb daar weinig vertrouwen in eigenlijk:P...zucht, zou de kans op defecte modem groter zijn? of een defect in de wijkcentrale?ik vraag me eigenlijk af waar die wijkcentrale meestal zit. De medewerker van de helpdesk gaf overigens aan dat het zelfs mogelijk zou zijn dat een KPN-monteur met mij een afspraak moet maken. Is zo'n KPN-monteur iemand die iets in de wijkcentrale kan aanpassen dan? Heb daar weinig ervaringen mee namelijk.
Nou enige nuance is wel op z'n plaats. Mijn abonnement is gewoon keurig opgezegd door Ziggo, dus zonder tegensputteren van Telfort. Van het onbeschoft behandelen van iedereen lijkt me geen sprake.Helsie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:52:
Zojuist een keurige brief van Ziggo ontvangen dat Telfort het vertikt om hun opzegging van mijn account te bevestigen aan hun en dat ik dus zelf zal moeten opzeggen. Het is blijkbaar geen gewoonte waar alleen klanten recht op hebben, maar simpelweg iedereen wordt door Telfort ronduit onbeschoft behandeld...
Waarschijnlijk heb jij een ip op je computer in een ander subnet dan het modem. Even Zyxel modem resetten en een lan ip in het modem instellen in dezelfde range als de computer.Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:35:
Ik heb mijn Zyxel 2602 in bridge mode gezet (alleen modem). Als ik dat doe ben ik via de kabel verbonden op 192.168.1.254 en ook als Zyxel in bridge werkt kan ik hem benaderen. Maar, als ik kabel uittrek en dan weer met Zyxel verbind, dan reageert hij niet meer op 192.168.1.254. De vraag is dus : hoe kan ik Zyxel benaderen als hij in bridge mode zit?
Je kan natuurlijk altijd zelf even een modem van een buurman, vriend, kennis lenen om het mee te testen, dan kan je dat alvast uitsluiten.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:54:
Hmm.. inmiddels gisteren een ander telefoonkabeltje geprobeerd die vanuit het ISRA aansluiting naar de DSL-ingang van de modem gaat. Helaas, hetzelfde..:| zucht...
Meestal ligt een onstabiele verbinding aan dat het signaal te hoog is voor (de kwaliteit/afstand e.d van) je lijn. Wat dan gebeurd is de snelheid iets lager zetten dan je nu haalt om zo de lijn stabiel te krijgen. Dat kunnen ze gewoon vanaf afstand doen, en daar hoeft geen monteur aan te pas te komen.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad. Gisteren is de monteur bij mij thuis geweest, maar hij kon hier niks doen. Volgens hem is het probleem 'softwarematig' en ligt het bij Telfort. Hij had naar eigen zeggen alleen wat 'stekkertjes aangedrukt' in de centrale. M'n verbinding werkte ineens wel weer, na 15 dagen zonder. Mocht het probleem nog een keer optreden dan raadde hij me aan een ander modem aan te vragen. Veel vertrouwen in mijn weer werkende verbinding heb ik niet, maar goed, zo lang het werkt..Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:54:
Iemand ervaring met terugvragen van abonnementsgeld bij Telfort ivm storing?
Verwijderd
Dit heb ik ook gehad, spontaan een klapperende lijn. Verder ook grotendeels hetzelfde verhaal, maar ik had niet zoveel haast omdat we 2 verbindingen hebben thuis. Kreeg inderdaad ook te horen dat ik binnen 5 dagen een sms zou krijgen, dit was ook 5 werkdagen later. Echter was het bij mij na 3 dagen al opgelost door de KPN.Verwijderd schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:54:
nee toch, 20mbps is toch ongeveer 2500 kb/s. Zit dus ongeveer op 16/17mbps.thefxr schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:42:
[...]
met welke snelheid is de modem verbonden met de adsl centrale?, de snelheid die jij opgeeft ligt bijna boven de 20 mbit, alsof je in de centrale woont.
Daarnaast zit ik maar 146 meter van de centrale verwijderd. Modem traint in met 19000. Reden dat ik niet 18/19mbps haal is omdat modem niet direct op isra punt zit.
Maar weet iemand wat max snelheid is die je met wireless G kan halen? Want 1400 kb/s vind ik beetje weinig.
Nee, ruwweg deel je door 10 wegens IP en ATM-overhead, een 2200KB/s is dan een heel mooie waarde.D2FValinor schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:04:
[...]
nee toch, 20mbps is toch ongeveer 2500 kb/s. Zit dus ongeveer op 16/17mbps.
Daarnaast zit ik maar 146 meter van de centrale verwijderd. Modem traint in met 19000. Reden dat ik niet 18/19mbps haal is omdat modem niet direct op isra punt zit.
Maar weet iemand wat max snelheid is die je met wireless G kan halen? Want 1400 kb/s vind ik beetje weinig.
Maximale theoretische snelheid met G is 54Mbit, practisch mag je met de helft al ruim tevreden zijn. Als je met meer PC's op 1 en zelfde kanaal van wifi zit, dan zal die snelheid verder dalen.
Werd prompt vanmiddag opgebeld door Telfort n.a.v. de enquete die ik had ingevuld voor Radar 
Afgelopen weekend bijv. nog dan valt het signaal gewoon weg, zo pats boem lampje op rood bij internet. Dus aan die call center medewerker dat verteld, hij kijken in het systeem... "momentje geduld a.u.b." [5 minuten later] "Ik zie geen manier waarop wij u hiermee verder kunnen helpen. Daarnaast zie ik in het systeem staan dat u al opgezegd heeft." "Oh, oké. Ja, klopt, de week voordat ik per mail op de hoogte werd gebracht over de aanstaande tariefwijziging had ik zelf al contact opgenomen om op te zeggen" "Goed meneer, heeft u nog verdere vragen?" Gaan ze dus ook nog serieus je terugbellen n.a.v. een enquete
Verder heb ik het met het modem zo opgelost... mailtje sturen via mail formulier op de site van Telfort. Afwachten op de reactie die je krijgt en daarin stond naar welk adres ik het modem kon terugsturen. Moest naar Amsterdam Schiphol, wat doet een ISP nu op schiphol
En net zoals
) router vorige week woensdag terug gestuurd. Vroeg dus aan die gast die mij belde n.a.v. de radar enquete of ik nog verder vragen had. Ik dus vragen van: staat er in het systeem ook bij mijn naam dat de router al binnen is? Nee meneer, maar u kunt er vanuit gaan dat die goed aangekomen is. Jaja, er vanuit gaan dat... mooi niet dus! Heb geen trek om voor zo'n simpel frutselding 40 euro te moeten betalen wanneer mijn abbo eenmaal stop is gezet omdat ie niet op tijd binnen was aldus Telfort. Maar we zullen wel zien, ik heb het verzendbewijs nog en die hou ik goed bewaard voor het geval dat.
Afgelopen weekend bijv. nog dan valt het signaal gewoon weg, zo pats boem lampje op rood bij internet. Dus aan die call center medewerker dat verteld, hij kijken in het systeem... "momentje geduld a.u.b." [5 minuten later] "Ik zie geen manier waarop wij u hiermee verder kunnen helpen. Daarnaast zie ik in het systeem staan dat u al opgezegd heeft." "Oh, oké. Ja, klopt, de week voordat ik per mail op de hoogte werd gebracht over de aanstaande tariefwijziging had ik zelf al contact opgenomen om op te zeggen" "Goed meneer, heeft u nog verdere vragen?" Gaan ze dus ook nog serieus je terugbellen n.a.v. een enquete

Verder heb ik het met het modem zo opgelost... mailtje sturen via mail formulier op de site van Telfort. Afwachten op de reactie die je krijgt en daarin stond naar welk adres ik het modem kon terugsturen. Moest naar Amsterdam Schiphol, wat doet een ISP nu op schiphol

Ik vind dat ook vreemd. Heb mijn bruikleen 1 ethernet poort (achterhaald als watHelsie schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:41:
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat Telfort de ontvangst van het modem niet kan bevestigen (post of email)?
Verwijderd
Telfort gebeld om telefonie op te zeggen, zou snel teruggebeld worden want was te druk. week later weer gebeld; 1000 maal excuus omdat ik nog niet gebeld was, extra aantekening, zou gauw gebeuren. Weer week later nog niks. Weer gebeld, iemand aan de lijn, 1000 maal excuses again. Alleen telefonie zou opgezegd worden, heb ik hem 2x laten bevestigen.
2 dagen later 2 brieven: bevestigen opzeggen telefonie en bevestigen opzeggen INTERNET. Ik dus weer enig sinds over de zeik gebeld (ik ben die 30ct p/m aardig zat). Was echt geen sprake van opzegging internet, systeem w.s. verkeerde brief verstuurd, 1000 maal excuus en ze zouden een goede brief opsturen.
Wat zit er net bij de post? BEVESTIGING OPZEGGING INTERNET........................................................
Ik ga niet weer bellen, stopt de boel dan zijn ze een klant kwijt die bereid was geweest zn internet nog even aan te houden...
2 dagen later 2 brieven: bevestigen opzeggen telefonie en bevestigen opzeggen INTERNET. Ik dus weer enig sinds over de zeik gebeld (ik ben die 30ct p/m aardig zat). Was echt geen sprake van opzegging internet, systeem w.s. verkeerde brief verstuurd, 1000 maal excuus en ze zouden een goede brief opsturen.
Wat zit er net bij de post? BEVESTIGING OPZEGGING INTERNET........................................................
Ik ga niet weer bellen, stopt de boel dan zijn ze een klant kwijt die bereid was geweest zn internet nog even aan te houden...
Als iemand je iets stuurt, is het heel normaal om te bevestigen. Mijn abo is ook keurig opgezegd door Ziggo, maar volgens mij mis je in mijn reactie de nuance dat Ziggo zegt 'wij krijgen van Telfort geen reactie, dus wij weten niet beter dan dat het dus niet lukt'. Dat het dan toevallig wel is gelukt, is mooi meegenomen. Maar het gaat er mij dus om dat Telfort ook in het business-to-business verkeer niet fatsoenlijk dingen terugmeldt, net als aan hun klanten. En dát vind ik onbeschoft.Blaffeh schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:57:
[...]
Nou enige nuance is wel op z'n plaats. Mijn abonnement is gewoon keurig opgezegd door Ziggo, dus zonder tegensputteren van Telfort. Van het onbeschoft behandelen van iedereen lijkt me geen sprake.
Ik heb ook al enige tijd ADSL van Telfort. Een aantal problemen gehad o.a. een klapperlijn maar dat is wonderbaarlijk opgelost van de ene op de andere dag.
Nu heb ik het idee dat ik niet "alles" uit mijn lijn haal dat mogelijk is, ik zit hier ongeveer 1600 meter van de centrale af, in theorie zou 20 Mbit mogelijk zijn maar 16 Mbit zou zeker moeten lukken. Ik haal hier echter maar 13 Mbit. Hij traint met 15 mbit in maar in werkelijkheid haal ik maar 1600 KB (dat in bits is dus 12,8 MBit)
Nu denk ik dat ik weet waar het aan ligt, ik heb namelijk de kabel vanaf het ISRA punt (midden in de huiskamer
) een metertje of 10 verlengt met "telefoonkabel" zodat de modem in een hoekje uit het zicht kan staan, kabel loopt recht achter de TV/Versterker en spelcomputers (ruis ruis ruis) en is niet afgeschermd.
Ik heb voor de grap de modem (ZyXEL 1 port) aan het ISRA punt gehangen en gekeken wat de snelheid dan zou zijn. Maar tot mijn verbazing verandert er eigenlijk helemaal niets, de attenuation blijft 24 dB en hij traint op ongeveer dezelfde snelheid in.
Nu is dat ISRA punt al meer dan 30 jaar oud en zien de contacten er ook niet zo geweldig meer uit, zou ik door het schoonmaken/vervangen van de contacten een snellere verbinding krijgen? En hoe kan ik mijn modem geforceerd intrainen op een hogere snelheid via telnet? Kan het nergens in het topic vinden.
Edit\ SNR is 7/8 dB. Oh en een andere modem kopen die bij lagere SNR waardes beter presteert, zou dat ook in snelheid schelen?
Nu heb ik het idee dat ik niet "alles" uit mijn lijn haal dat mogelijk is, ik zit hier ongeveer 1600 meter van de centrale af, in theorie zou 20 Mbit mogelijk zijn maar 16 Mbit zou zeker moeten lukken. Ik haal hier echter maar 13 Mbit. Hij traint met 15 mbit in maar in werkelijkheid haal ik maar 1600 KB (dat in bits is dus 12,8 MBit)
Nu denk ik dat ik weet waar het aan ligt, ik heb namelijk de kabel vanaf het ISRA punt (midden in de huiskamer
Ik heb voor de grap de modem (ZyXEL 1 port) aan het ISRA punt gehangen en gekeken wat de snelheid dan zou zijn. Maar tot mijn verbazing verandert er eigenlijk helemaal niets, de attenuation blijft 24 dB en hij traint op ongeveer dezelfde snelheid in.
Nu is dat ISRA punt al meer dan 30 jaar oud en zien de contacten er ook niet zo geweldig meer uit, zou ik door het schoonmaken/vervangen van de contacten een snellere verbinding krijgen? En hoe kan ik mijn modem geforceerd intrainen op een hogere snelheid via telnet? Kan het nergens in het topic vinden.
Edit\ SNR is 7/8 dB. Oh en een andere modem kopen die bij lagere SNR waardes beter presteert, zou dat ook in snelheid schelen?
[ Voor 3% gewijzigd door Maks op 18-04-2009 20:20 ]
Lees dit eens mbt overhead.Maks schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:10:
Ik heb ook al enige tijd ADSL van Telfort. Een aantal problemen gehad o.a. een klapperlijn maar dat is wonderbaarlijk opgelost van de ene op de andere dag.
Verwijderd
Ik had hetzelfde. Ik had al wel een brief van Telfort dat het was opgezegd dus ik heb niets gedaan. Een paar dagen na de einddatum was Telfort afgesloten. Dus komt wel allemaal goed. Hun eigen klanten afsluiten is iets dat Telfort wel goed lukt ;-) Ik heb alleen nog nooit een afrekening gezien... Dus dat moet ik goed in de gaten houden want je betaalt bij Telfort wel vooruit...Helsie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:52:
Zojuist een keurige brief van Ziggo ontvangen dat Telfort het vertikt om hun opzegging van mijn account te bevestigen aan hun en dat ik dus zelf zal moeten opzeggen. Het is blijkbaar geen gewoonte waar alleen klanten recht op hebben, maar simpelweg iedereen wordt door Telfort ronduit onbeschoft behandeld...
Verwijderd
Probleem is dat men het blijkbaar niet terugmeld aan Ziggo. Dus Ziggo krijgt geen bevestiging dat het is opgezegd. Dus die laten aan de klant weten dat het niet zeker is dat Telfort is opgezegd. Dus is het vanaf dat moment weer je eigen verantwoordelijkheid... Maar het zou wel zo netjes zijn dat Telfort het ook aan Ziggo meld dat men de opzegging ontvangen heeft...Blaffeh schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:57:
[...]
Nou enige nuance is wel op z'n plaats. Mijn abonnement is gewoon keurig opgezegd door Ziggo, dus zonder tegensputteren van Telfort. Van het onbeschoft behandelen van iedereen lijkt me geen sprake.
Niet onoverkomelijk maar niet helemaal netjes richting je concurent...
weet bijna zeker dat je modem goed in orde is! die ervaring heb ik nl zelf ook.Spacespider schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:15:
[...]
Je kan natuurlijk altijd zelf even een modem van een buurman, vriend, kennis lenen om het mee te testen, dan kan je dat alvast uitsluiten.
Meestal ligt een onstabiele verbinding aan dat het signaal te hoog is voor (de kwaliteit/afstand e.d van) je lijn. Wat dan gebeurd is de snelheid iets lager zetten dan je nu haalt om zo de lijn stabiel te krijgen. Dat kunnen ze gewoon vanaf afstand doen, en daar hoeft geen monteur aan te pas te komen.
Verwijderd
Wat was de oorzaak en hoe is dat opgelost?thefxr schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:13:
[...]
weet bijna zeker dat je modem goed in orde is! die ervaring heb ik nl zelf ook.
Je bedoelt waarschijnlijk SNRM (M=margin).Maks schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:10:
Bij sommige modems (zoals de Speedtouch 716 v5 WL) kun je met een tool genaamd DMT spelen met die marge. Minder marge = meer snelheid maar onstabieler (valt steeds weg) en de vraag is of je dat wil natuurlijk. Denk het niet.
Je WERKELIJKE afstand is trouwens 24 / 13.8 = 1740 meter. Een connect op 15000 is dan heel netjes.
Verder heeft ADSL ca. 16% overhead. Iemand naast de centrale die connect op 20000 haalt dan ook "maar" 2,1 MByte/s max.
Alles prima dus, niet druk over maken verder. Heeft namelijk geen zin.
Bedankt iedereen, wist niet dat ADSL (of eigenlijk ook TCP/IP) zoveel overhead had. Niet sneller downloaden maar ik weet wel een stuk meer over ADSL
. Ik heb het idee dat de ontwikkelingen een beetje stil liggen wat betreft ADSL, VHDSL zal er denk ik ook nooit komen. De toekomst is denk ik glasvezel, wat denken jullie?
En om het ontopic te houden; fora geven vaak een heel erg negatief beeld van providers omdat een gebruiker eerder zal melden dat zijn verbinding kapot is en een oplossing zoekt dan een gebruiker waarbij alles werkt. Mijn verbinding kent eigenlijk weinig downtimes en het contact met de helpdesk verliep eigenlijk heel prettig.
En om het ontopic te houden; fora geven vaak een heel erg negatief beeld van providers omdat een gebruiker eerder zal melden dat zijn verbinding kapot is en een oplossing zoekt dan een gebruiker waarbij alles werkt. Mijn verbinding kent eigenlijk weinig downtimes en het contact met de helpdesk verliep eigenlijk heel prettig.
Verwijderd
Mensen,
Sinds een paar jaar heb ik speedlinq en nu dan telfort. Altijd goed gegaan, 8mbit heb ik max en 1 mbit up, in het modem stond ook altijd mooi 8032 en 950 bij de snelheden. Sinds een paar weken zag ik opeens 6067 en 7xx snelheid. Sinds vanmorgen lag de verbinding er even uit en nu traint ie 3x niet hoger in dan 3040 en 384. Iemand ook deze symptomen? Ik heb het id dat er extern wordt geklooid...
Edit: de rest van de shit:
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 13,0 / 19,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 7,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB
Sinds een paar jaar heb ik speedlinq en nu dan telfort. Altijd goed gegaan, 8mbit heb ik max en 1 mbit up, in het modem stond ook altijd mooi 8032 en 950 bij de snelheden. Sinds een paar weken zag ik opeens 6067 en 7xx snelheid. Sinds vanmorgen lag de verbinding er even uit en nu traint ie 3x niet hoger in dan 3040 en 384. Iemand ook deze symptomen? Ik heb het id dat er extern wordt geklooid...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2009 21:54 ]
nieuwe modem gekregen en niks opgelost, daar doet telfort niet aan.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:21:
[...]
Wat was de oorzaak en hoe is dat opgelost?
Wat voor modem? 'vroeger' zag ik dit soort problemen ook bij afstervende speedtouch 510 modems (lekke condensatoren). Steeds lager intrainen, steeds meer wegvallen, lichte piep hoorbaar, tot ie uiteindelijk echt dood was.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:52:
Mensen,
nee en nee, je geeft zelf het antwoord al, je snelheid blijft hetzelfde als je je modem aansluit op het isra punt, dus die 10 m maakt niks uit! en met een ander moden ga je geen betere waardes halen.Maks schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 14:10:
Nu denk ik dat ik weet waar het aan ligt, ik heb namelijk de kabel vanaf het ISRA punt (midden in de huiskamer) een metertje of 10 verlengt met "telefoonkabel" zodat de modem in een hoekje uit het zicht kan staan, kabel loopt recht achter de TV/Versterker en spelcomputers (ruis ruis ruis) en is niet afgeschermd.
Het is eigenlijk een grote smoes van een isp, dat je modem te ver van het isra punt staat, das lekker makkelijk de schuld bij de klant neerleggen, in praktijk blijf heel erg vaak dat he neit ana de bekabeling in het huis ligt,maar altijd in de wijkcentrale/isp, omdat de overboeking te hoog is of de centrale zit te vol!
je intrainwaardes hebben niets te maken met overboeking, DSLAM - modem is gewoon 1:1, overboeking komt pas verderop in het netwerk. Centrale te vol maakt ook niet uit, dan kan er gewoon geen nieuwe aansluiting op. Enige wat zou kunnen is (iets) snelheidsverlaging als gevolg van overspraak. of gewoon een brakke kabel of lekke mof ofzo waar vocht in komt.thefxr schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:45:
[...]
nee en nee, je geeft zelf het antwoord al, je snelheid blijft hetzelfde als je je modem aansluit op het isra punt, dus die 10 m maakt niks uit! en met een ander moden ga je geen betere waardes halen.
Het is eigenlijk een grote smoes van een isp, dat je modem te ver van het isra punt staat, das lekker makkelijk de schuld bij de klant neerleggen, in praktijk blijf heel erg vaak dat he neit ana de bekabeling in het huis ligt,maar altijd in de wijkcentrale/isp, omdat de overboeking te hoog is of de centrale zit te vol!
Verwijderd
thefxr schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:38:
[...]
nieuwe modem gekregen en niks opgelost, daar doet telfort niet aan.
Bedoel je dat je een nieuwe modem hebt gekregen en dat t vervolgens weer werkte? Of bedoel je dat t met nieuwe modem nog steeds niet werkt en dat je dat probleem nu nog steeds hebt? Had je eerst een monteur thuis gehad en daarna pas weer met telfort contact opgenomen waarna ze je een nieuwe modem stuurden?thefxr schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:38:
[...]
nieuwe modem gekregen en niks opgelost, daar doet telfort niet aan.
Echt jammer van Telfort inderdaad...
Het meest erge was dat de eerste keer dat ik belde, dat die jongen echt zo oppervlakkig was. alsof die niet goed na kon denken wat logisch was als oorzaak. Ik omschreef mijn situatie in de meterkast (een ISRA punt dus) en toen zei die dat ik een ISRA aansluiting moet maken door bij een doe-het-zelf-winkel zo'n ding te kopen..,waarna het DSL signaal dan sterker wordt ofzo. en ik moest van hem 2 tot 3 uur alleen de DSL-kabel in de modem laten zitten zonder de andere kabels(telfoon en ethernet kabel). I mean come on.., wil t best proberen maar na 10 minuten weet ik echt wel dat t nog steeds niet werkt. bedoel.. ze moeten daar mensen neerzetten die niet alleen volgens een leuk vraag-antwoord boek kunnen lezen maar ook min of meer zich de situatie van de klant voor kunnen stellen en dan praktische tips geven(logisch nadenken dus).. hij had net zo goed aan mij kunnen vragen of de modem wel aanstaat of dat er wel een netwerkkabel in mijn pc zit.. of dat ik qqq.hotmail.com ofzo heb i.p.v. www., gewoon tips die in dit geval haast niet het geval zou kunnen zijn. pas bij de tweede keer bellen kreeg ik iemand aan de lijn met common sense die gauw inzag dat mijn probleem waarschijnlijk niet telefonisch is op te lossen en naar de technische dienst gestuurd moet worden.
Had mid-vorige week een klapperende lijn, helpdesk gebeld. Ticket werd aangemaakt. Volgende dag even gebeld om te checken en uiteraard geen f*ck mee gedaan. Binnen twee dagen was de lijn wel weer stabiel. Modem train iets lager in op downstream, maar merk geen verschil qua snelheid. Dus opzich oke.
Is wel de derde keer dat er een ticket is aangemaakt, vrij snel is opgelost, maar er gewoon 0 gecommuniceerd wordt. Het is toch wel erg fijn om te weten, dat er iets aan gedaan is. Desnoods een geautomatiseerd mailtje, maar Telfort is blijkbaar een telFORT
Snap niet waarom ISP's altijd moeite hebben met communiceren. Worden die tenten dan echt door bavianen gerund? Ik ben er al vrij sterk van overtuigd..
Is wel de derde keer dat er een ticket is aangemaakt, vrij snel is opgelost, maar er gewoon 0 gecommuniceerd wordt. Het is toch wel erg fijn om te weten, dat er iets aan gedaan is. Desnoods een geautomatiseerd mailtje, maar Telfort is blijkbaar een telFORT
Snap niet waarom ISP's altijd moeite hebben met communiceren. Worden die tenten dan echt door bavianen gerund? Ik ben er al vrij sterk van overtuigd..
Ik heb nog geen monteur thuis gehad, dat kost hun teveel geld, schijnbaar. Ze proberen het eerst op jezelf te betrekken door de interne bekabeling de schuld te geven.Verwijderd schreef op zondag 19 april 2009 @ 00:25:
[...]
[...]
Of bedoel je dat t met nieuwe modem nog steeds niet werkt en dat je dat probleem nu nog steeds hebt? Had je eerst een monteur thuis gehad en daarna pas weer met telfort contact opgenomen waarna ze je een nieuwe modem stuurden?
Echt jammer van Telfort inderdaad...
Verwijderd
Maar 't werkt weer? Na hoeveel dagen?thefxr schreef op zondag 19 april 2009 @ 17:39:
[...]
Ik heb nog geen monteur thuis gehad, dat kost hun teveel geld, schijnbaar. Ze proberen het eerst op jezelf te betrekken door de interne bekabeling de schuld te geven.
Hier op Rotterdam-Zuid is het vanavond een grote bak ellende, de modem moet steeds opnieuw intrainen. Het ging al een paar weekjes goed (heb nog niet zo lang internet van telfort). Hebben anderen hier ook last van op deze centrale? Ik zit wel ver van de centrale dus mijn lijn zal niet de meest stabiele zijn...
ik krijg geen verbinding meer op adsl2+. dus heb ik mijn modem via telnet op adsl2 gezet, dus max 9mbit ipv 16, wel verbinding, maar de helft van de snelheid voor dezelfde prijs. de klacht loopt nu via radar, maar van telfort nog niks gehoord.
Gisteravond (en vanochtend nog steeds) verlies ik regelmatig (gem. iedere 10 minuten) de internetverbinding. Na een seconde of 30 is de verbinding weer terug, maar het maakt online gamen een hel. Ik heb het modem gereset, maar dat hielp niets.
Hebben anderen dit ook? (Ik woon in Eindhoven)
Hebben anderen dit ook? (Ik woon in Eindhoven)
In de loop van de week gingen mijn downloadsnelheden langzaam verder omlaag van 10 Mbit richting 6 MBit gisteren. Al verschillende keren het modem herstart maar niets hielp. Vanmorgen kwam de downloadsnelheid niet boven de 3Mbit uit en nogmaals het modem herstart. Nu is mijn downloadsnelheid ineens rond de 12Mbit, dus blijkbaar heeft Telfort iets aangepast op het netwerk. Mocht ook wel eens tijd worden aangezien ik voor deze internetlijn toch €25/maand neerleg.
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Van zo'n monteur hoef je ook weinig te verwachten..Wij hebben er ook eentje over de vloer gehad, hij stond na 5 min weer buiten. Hij beweerde dat er niks aan de hand was maar met zijn eigen laptop testen vertikte hij. Administratie van Telfort is zowiezo een zooitje..toen ik per direct kon opzeggen met behoud van nummer kreeg ik een week later een brief dat mijn internet was opgezegd vanaf een datum een paar dagen na aanvraag. DAt is dus opzich goed. Echter gaven ze ook aan dat mijn nummer kwam te vervallen. Ik heb hier maar niet over gebeld en gewoon nummerbehoud via mijn nieuwe telefoon leverancier aangevraagd. binnen 5 dagen was het nummer overgezet. Mijn klacht is trouwens snel opgepakt toen ik dit melde via kassaklachten@kpn.com . Je word dan snel gebeld door iemand van KPN. Diegene zet de klacht dan uit bij telfort. Ik werd daarna binnen een dag terug gebeld door Iemand van de administratie van Telfort waarna alles direct geregeld was.
thefxr schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:33:
[...]
ik krijg geen verbinding meer op adsl2+. dus heb ik mijn modem via telnet op adsl2 gezet, dus max 9mbit ipv 16, wel verbinding, maar de helft van de snelheid voor dezelfde prijs. de klacht loopt nu via radar, maar van telfort nog niks gehoord.
"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''
Verwijderd
Modem resetten betekent dat Zyxel per default in router mode gaat en dan krijgt hij 192.168.1.254. Dan kan ik hem wel benaderen. Zyxel zetten in bridge mode betekent dat hij een WAN IP krijgt en dan kan ik hem niet benaderen.Spacespider schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:08:
[...]
Waarschijnlijk heb jij een ip op je computer in een ander subnet dan het modem. Even Zyxel modem resetten en een lan ip in het modem instellen in dezelfde range als de computer.
Ik krijg de indruk, dat die monteurs best wel weten dat sommige aansluitingen en centrale's brak zijn,maar om te vervangen voor 1 klant kost teveel geld. Beetje hetzelfde toen telfort snel mobiel internet aanbood voor de helft van de prijs van KPN, toen heeft KPN intern ineens de snelheid gehalveerd, zonder telfort daarvan in te lichten. Telfort is zelf het budgetmerk van KPN, daar besteden ze erg weinig aandacht aan, het is gewoon graaien om uit alles geld te krijgen, of het werkt/niet werkt maakt niet uit.
Ben eens benieuwd of er echt verbeteringen gaan komen naar aanleiding van RADAR.
Ben eens benieuwd of er echt verbeteringen gaan komen naar aanleiding van RADAR.
Verwijderd
Sinds de Telfort-lijn er ligt, nu krap 4 mnd., valt de internet verbinding steeds weg. Het modem verbonden met een Linksys WRT54GL router. Op het moment dat ik op het internet zit, werkt alles perfect. Zodra ik de computer tien minuten aan laat staan, verbonden met internet, maar niets online doe (surfen, downloaden etc.) kan ik niets meer. Er is verbinding met de router en internet, de lampjes op het modem zijn allemaal groen er wordt echter niets verzonden of ontvangen.
Zodra ik vervolgens de router aan en uitzet (kabel van de voeding eruit trek en er vervolgens in doe) werkt alles weer. Tot ik weer eens langer dan 10 minuten niets doe. Firmware van Linksys was de laatste en laatste Firmware van Tomato werkt ook al niet.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk aan het modem van Telfort ligt i.p.v. aan de router. Heb eerder nog geen tijd gehad een en ander te testen dus vandaar dat dit nu pas gebeurd. Vanavond neem ik de router mee naar mijn vriendin, deze hebben een Linkys WRT54G router en controleer ik daar of mijn router volledig werkt. Anders heb ik het probleem al gevonden.
Zijn er misschien mensen die een oplossing weten, het probleem kennen of weten waar ik mogelijk moet zoeken?
Alvast bij voorbaat dank!
Zodra ik vervolgens de router aan en uitzet (kabel van de voeding eruit trek en er vervolgens in doe) werkt alles weer. Tot ik weer eens langer dan 10 minuten niets doe. Firmware van Linksys was de laatste en laatste Firmware van Tomato werkt ook al niet.
Nu vraag ik mij af of het mogelijk aan het modem van Telfort ligt i.p.v. aan de router. Heb eerder nog geen tijd gehad een en ander te testen dus vandaar dat dit nu pas gebeurd. Vanavond neem ik de router mee naar mijn vriendin, deze hebben een Linkys WRT54G router en controleer ik daar of mijn router volledig werkt. Anders heb ik het probleem al gevonden.
Zijn er misschien mensen die een oplossing weten, het probleem kennen of weten waar ik mogelijk moet zoeken?
Verwijderd
je zou het simpel kunnen testen volgens mij als je eerst alles aansluit zonder de linksys
dus alleen met zyxel en dan alleen je pc bedraad eraan hangen
en als het dan werkt dan ligt het probleem ws in de samenwerking van zyxel en linksys en zal je eea aan moeten passen.
want eerst de linksys testen lijkt mij omgekeerd principe maar mischien heeft iemand anders nog idee/mening.
dus alleen met zyxel en dan alleen je pc bedraad eraan hangen
en als het dan werkt dan ligt het probleem ws in de samenwerking van zyxel en linksys en zal je eea aan moeten passen.
want eerst de linksys testen lijkt mij omgekeerd principe maar mischien heeft iemand anders nog idee/mening.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 12:00 ]
Verwijderd
Ik heb geen ervaring met telnetten.thefxr schreef op zondag 19 april 2009 @ 23:33:
[...]
Zou je me dat duidelijk uit kunnen leggen hoe ik dat zelf kan uittesten?
Mag het eigenlijk wel? (denk het wel toch als je omlaag zet?) en is het zo weer terug te zetten naar ADSL2+?
Groetjes!
Telfort mailserver is weer geblokkeerd door Hotmail. Bericht is net bevestigd door de Telfort Klantenservice. Probleem speelt volgens hun sinds vandaag en zou in de loop van deze week opgelost moeten zijn.
Is niet de eerste keer dat dit zo is.Een snellere oplossing lijkt me wel gewenst !Niek_ schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:58:
Telfort mailserver is weer geblokkeerd door Hotmail. Bericht is net bevestigd door de Telfort Klantenservice. Probleem speelt volgens hun sinds vandaag en zou in de loop van deze week opgelost moeten zijn.
Is er een bepaalde reden waarom je router achter router hebt ? Indien ja heb je dan wel de juiste poorten open gezet ? Ik betwijfel of het in dit geval aan Telfort ligt.Je kunt dat het beste op je eigen locatie bepalen door in eerste instantie met je Zyxel bedraad eea te testen.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:48:
Sinds de Telfort-lijn er ligt, nu krap 4 mnd., valt de internet verbinding steeds weg. Het modem verbonden met een Linksys WRT54GL router. Op het moment dat ik op het internet zit, werkt alles perfect. Zodra ik de computer tien minuten aan laat staan, verbonden met internet, maar niets online doe (surfen, downloaden etc.) kan ik niets meer. Er is verbinding met de router en internet, de lampjes op het modem zijn allemaal groen er wordt echter niets verzonden of ontvangen.
start>uitvoeren> type CMDVerwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:52:
[...]
Ik heb geen ervaring met telnetten.
Zou je me dat duidelijk uit kunnen leggen hoe ik dat zelf kan uittesten?
Mag het eigenlijk wel? (denk het wel toch als je omlaag zet?) en is het zo weer terug te zetten naar ADSL2+?
In een command-box met Telnet naar je modem: "Telnet 192.168.1.254"
Na inloggen het volgende commando typen: "wan adsl opencmd adsl2"
Je modem gaat dan opnieuw de ADSL-verbinding opzetten en intrainen als ADSL2.
Wil je weer terug naar adsl2plus dan typen: "wan adsl opencmd adsl2+" of "wan adsl opencmd
multimode"
Je kunt de status van je verbinding opvragen met: "wan adsl status"
Verwijderd
thanks! de verbinding is weer stabiel op ADSL2.thefxr schreef op maandag 20 april 2009 @ 18:31:
[...]
start>uitvoeren> type CMD
In een command-box met Telnet naar je modem: "Telnet 192.168.1.254"
Na inloggen het volgende commando typen: "wan adsl opencmd adsl2"
Je modem gaat dan opnieuw de ADSL-verbinding opzetten en intrainen als ADSL2.
Wil je weer terug naar adsl2plus dan typen: "wan adsl opencmd adsl2+" of "wan adsl opencmd
multimode"
Je kunt de status van je verbinding opvragen met: "wan adsl status"
mag t eigenlijk wel? van telfort? dit is toch niet iets illegaals ofzo?
tis toch juist beter voor hun dat ik minder capaciteit vraag?
wil t gewoon even zeker weten.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2009 20:25 ]
Niets illegaal aan, je hebt nu geen klapperende lijn meer en 'dus kost je dus geen support meer'.Verwijderd schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:02:
[...]
thanks! de verbinding is weer stabiel op ADSL2.
mag t eigenlijk wel? van telfort? dit is toch niet iets illegaals ofzo?
tis toch juist beter voor hun dat ik minder capaciteit vraag?
wil t gewoon even zeker weten.
Verwijderd
nee precies.
Ik had met ADSL2+ ook maar iets van 12 mbit ofzo en nu 8,6 ongeveer.. het maakt voor mij en ons thuis eigenlijk niets uit.. downloaden gaat nu nog steeds vlot . eerst wast 1,2 mb ofzo en nu 900 kb+ , dus tja, denk dat ik het maar hierbij laat en probeer ooit nog wel weer op ADSL2+ te zetten. We merken eigenlijk niet veel verschil in snelheid met ons gebruik
Ik had met ADSL2+ ook maar iets van 12 mbit ofzo en nu 8,6 ongeveer.. het maakt voor mij en ons thuis eigenlijk niets uit.. downloaden gaat nu nog steeds vlot . eerst wast 1,2 mb ofzo en nu 900 kb+ , dus tja, denk dat ik het maar hierbij laat en probeer ooit nog wel weer op ADSL2+ te zetten. We merken eigenlijk niet veel verschil in snelheid met ons gebruik
Telfort zit nu met het probleem was HCC een paar maanden geleden had, ze worden geblokkeert door Hotmail/microsoft.
Gisteren belde de Telfort helpdesk nav. mijn klacht over de slechte/matige telefonie. Ja, zij belden mij!! Had ook te maken met de aktie van Radar.
Deze week gaat er een monteur een afspraak maken en een nieuwe Zyxell meenemen. (Mag van mij; denk niet dat dat het probleem oplost, maar goed)
De helpdesker melde verder toch wel voorzichtig dat "VOIP een jonge techniek is die nog lang niet uitgekristaliseerd/volledig betrouwbaar is"..... in vergelijking met een KPN telefoonlijn over koper.
Goed, het is duidelijk dat Telfort, eindelijk na de pittige aktie van Radar, de problemen probeert op te lossen.
Deze week gaat er een monteur een afspraak maken en een nieuwe Zyxell meenemen. (Mag van mij; denk niet dat dat het probleem oplost, maar goed)
De helpdesker melde verder toch wel voorzichtig dat "VOIP een jonge techniek is die nog lang niet uitgekristaliseerd/volledig betrouwbaar is"..... in vergelijking met een KPN telefoonlijn over koper.
Goed, het is duidelijk dat Telfort, eindelijk na de pittige aktie van Radar, de problemen probeert op te lossen.
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Tja, het bestaat al zo lang het internet bestaat.... Practisch is het ook al ruim 12 jaar mogelijk om te 'VOIP-en', dus zo nieuw in vergelijking met bijv ADSL is het niet.OgWok schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:24:
De schaal is wel anders natuurlijk, maar je mag als consument van een bedrijf verwachten dat ze dat onder controle hebben voordat ze ermee de markt opgaan.
IMHO is hun service qua telefonie onder de maat en dat wordt mede veroorzaakt door het modem dat inzakt zodra je het een beetje belast.
Nu maak ik gelukkig geen gebruik van hun telefonie en ook niet meer hun modem en sindsdien ben ik behoorlijk tevreden qua product.
Verwijderd
Klopt, ik heb er ook last van. Ze konden geen indicatie geven wanneer het opgelost zou zijn... Hoe lang duurt zoiets normaalgesproken?Marijn100 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:31:
Telfort zit nu met het probleem was HCC een paar maanden geleden had, ze worden geblokkeert door Hotmail/microsoft.
Ligt aan Microsoft. Kan vrij snel gaan, maar kan ook lang duren.Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:16:
[...]
Klopt, ik heb er ook last van. Ze konden geen indicatie geven wanneer het opgelost zou zijn... Hoe lang duurt zoiets normaalgesproken?
Wissel dan van smtp-server. je kan zelfs die van hotmail gebruiken om je telfortmail te verzenden. Ontvangers van mail zien geen verschil, die denken dat je gewoon van je telfort-adres mailt.
Dit probleem was een tijdje geleden ook al aan de orde.Kwestie van pioriteit geven en de juiste stappen ondernemen !trolleystad schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:59:
[...]
Ligt aan Microsoft. Kan vrij snel gaan, maar kan ook lang duren.
Niet elke mailserver accepteert connecties van buiten z'n eigen netwerk (of zonder authenticatie). Om spammers tegen te gaan.Mar2zz schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:15:
Wissel dan van smtp-server. je kan zelfs die van hotmail gebruiken om je telfortmail te verzenden. Ontvangers van mail zien geen verschil, die denken dat je gewoon van je telfort-adres mailt.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik verzend al jaren al mijn mail (telfort, gmail en hotmail) via 1 smtp-server (eerder was dat hotmails, maar omdat die een reclameregel onder aan je mail plaatst overgestapt op die van gmails). Nog nooit problemen mee gehad.
edit:
(ik snap je mail, ik heb een hot- en gmail account natuurlijk, dus authenticatie is vereist inderdaad)
edit:
(ik snap je mail, ik heb een hot- en gmail account natuurlijk, dus authenticatie is vereist inderdaad)
[ Voor 20% gewijzigd door Mar2zz op 21-04-2009 14:00 ]
Ik heb een eigen domein en daar mail ik ook mee, het telfort adres heb ik nooit gebruikt,daar ontvang ik alleen mijn facturen op. Kan iemand mij uitleggen waarom ik dan toch spam op dat adres krijg, is de database van telfort soms gehackt?
ik merk het, kan nog niet eens van mijn eigen domein mailen, omdat die de smtp van telfort gebruikt.Marijn100 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:31:
Voor mensen die stabiliteits/snelheidsproblemen hebben, staat hier een tutorial
http://telfort.gebruikers...wthread.php?thread_id=850
[ Voor 19% gewijzigd door thefxr op 21-04-2009 14:50 ]
Hmm. Zijn er ook nog wat tweaks om er voor te zorgen dat telefonie beter wordt? Het kraakt hier verschrikkelijk. Een leuke modeminstelling bijvoorbeeld?
Geen modeminstelling, maar een geheel ander modem wil ook nog wel eens schelen.Xaero schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:41:
Hmm. Zijn er ook nog wat tweaks om er voor te zorgen dat telefonie beter wordt? Het kraakt hier verschrikkelijk. Een leuke modeminstelling bijvoorbeeld?
Mijn schoonzus had op een gegeven moment ook alleen maar storing met de telefonie. Ze had al diverse malen met de Telfort helpdesk gebeld, maar geen enkel resultaat. Daarna ben ik er nog mee bezig geweest, maar helaas..... Als laatste redmiddel maar een totaal ander modem (die ik nog had liggen) geïnstalleerd, een SMC modem / router met VOIP.
Na installatie van dit modem was de telefonie via dit modem weer kraakhelder en zonder storingen. Later bleek het orginele Zyxel modem (voorheen verkregen bij tiscali) helemaal dood te zijn.
http://telfort.gebruikers...wthread.php?thread_id=476Xaero schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 17:41:
succes
Ja, dan is je modem gewoon defect. Dan is de oplossing niet perse een ander modem als in type/fabrikant, maar gewoon letterlijk een ander modemapollo432 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:28:
[...]
Geen modeminstelling, maar een geheel ander modem wil ook nog wel eens schelen.
Mijn schoonzus had op een gegeven moment ook alleen maar storing met de telefonie. Ze had al diverse malen met de Telfort helpdesk gebeld, maar geen enkel resultaat. Daarna ben ik er nog mee bezig geweest, maar helaas..... Als laatste redmiddel maar een totaal ander modem (die ik nog had liggen) geïnstalleerd, een SMC modem / router met VOIP.
Na installatie van dit modem was de telefonie via dit modem weer kraakhelder en zonder storingen. Later bleek het orginele Zyxel modem (voorheen verkregen bij tiscali) helemaal dood te zijn.
Dat is niet voor de ingebouwde voice poorten specifiek, zou kunnen bijdragen maar resultaten zijn wisselend.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 22-04-2009 00:10 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Vanavond gebeld door telfort om mijn snelheidsprobleem op te lossen, ze gaan een monteur sturen en ik ben benieuwd naar de resultaten
Kleine update: ik heb Planhold gemaild en na een 2e mail als reminder kreeg ik keurig bericht dat m'n modem in goede orde is ontvangen, incl copy-paste, waaraan de Planhold medewerker me nog toevoegde 'dat Telfort ook gewoon in dat systeem kan kijken'.... Wat een arrogantie. Ik ben blij dat ik van Telfort af ben...Helsie schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:05:
[...]
Als iemand je iets stuurt, is het heel normaal om te bevestigen.
Telfort is wel scheutig met monteurs de laatste tijd (lijkt wel sinds ze bij Radar op tv zijn geweest)....... dus als iemand nog wat heeft: nu bellen!!thefxr schreef op woensdag 22 april 2009 @ 02:06:
Vanavond gebeld door telfort om mijn snelheidsprobleem op te lossen, ze gaan een monteur sturen en ik ben benieuwd naar de resultaten
Ik zou wel eens willen weten hoeveel klanten ze verloren hebben door de tarieven aan te passen en de uitzending van Radar...
maar ja, dat zal wel een vraag blijven die altijd onbeantwoordt blijft!
Aan de andere kant is het positief dat ze weer meer aandacht geven aan de problemen die er leven.
maar ja, dat zal wel een vraag blijven die altijd onbeantwoordt blijft!
Aan de andere kant is het positief dat ze weer meer aandacht geven aan de problemen die er leven.
♥ Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team♥
Hoeveel dagen voor de werkelijk opgegeven opleverdatum is internet meestal actief, wat is de ervaring?
Mijn oplever datum staat op 28 april. Heb vorige week al het internet modem ontvangen maar die geeft 0db aan op de telefoon lijn
Mijn oplever datum staat op 28 april. Heb vorige week al het internet modem ontvangen maar die geeft 0db aan op de telefoon lijn
[ Voor 4% gewijzigd door bbrother op 22-04-2009 10:13 ]
Wat lees ik nu Telfort belt en medewerkers komen langs het moet niet gekker worden. De Radar actief heeft blijkbaar gewerkt al is het mogelijk tijdelijk.
ik had op 8 april aangegeven en deze was op 8 april om 9:00uur geactiveerd.bbrother schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:13:
Hoeveel dagen voor de werkelijk opgegeven opleverdatum is internet meestal actief, wat is de ervaring?
Nou het is KPN die langs komt. Ook om een nieuw "modem" te installeren. Het gaat dus echt gebeuren: Telfort gaat de problemen proberen op te lossen.... (zou verstandiger zijn een Fritzbox mee te nemen en die te installeren)funrider schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:22:
Wat lees ik nu Telfort belt en medewerkers komen langs het moet niet gekker worden. De Radar actief heeft blijkbaar gewerkt al is het mogelijk tijdelijk.
Vandaag de bevestiging van Telfort gekregen voor het opzeggen. Ben wel benieuwd of ze mijn teveel betaalde geld op tijd gaan terugstorten.
Al wil ik, nog een keer, vermelden dat ik bij Telfort altijd een stabiele internetverbinding heb gehad, alleen telefonie was dramatisch
Al wil ik, nog een keer, vermelden dat ik bij Telfort altijd een stabiele internetverbinding heb gehad, alleen telefonie was dramatisch
Heb het wel via radar gespeeld en naar aanleiding van die klacht, werd ik door Telfort gebeld.OgWok schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:44:
[...]
Telfort is wel scheutig met monteurs de laatste tijd (lijkt wel sinds ze bij Radar op tv zijn geweest)....... dus als iemand nog wat heeft: nu bellen!!
Heb het risico niet genomen( als ze niet op tijd terug betalen ben je max. 15 EUR per gesprek kwijt), bij mij hebben ze mei af geschreven(14 april was de laatste contract dag), heb het bedrag terug laten storten, op 22-4-09 kreeg ik een brief dat de incasso was geweigerd.LWaS schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:14:
Vandaag de bevestiging van Telfort gekregen voor het opzeggen. Ben wel benieuwd of ze mijn teveel betaalde geld op tijd gaan terugstorten.
Wat ik uit de brief kon opmaken, dat ze niet wisten dat mijn contract was op gezegd per 14 april, er stond geschreven dat zet mijn verbinding gingen afsluiten voor internet en telefoon.
Dit antwoord kreeg ik van Telfort(ik had een e-mail gestuurd dat ik mei terug geboekt heb).
De facturatie van het abonnement loopt door tot het einde van het abonnement; 15 april 2009.
U zal binnen twee maanden na beëindiging van het abonnement een eindafrekening ontvangen.
Op deze eindafrekening worden de eerder teveel in rekening gebrachte abonnementskosten gecrediteerd. De eventuele nog openstaande kosten van vast bellen zullen meteen worden verrekend. U zal deze eindafrekening per brief ontvangen.
Met andere woorden je heb de kans dat na je beeindiging nog 2x abonnementskosten betaald.
[ Voor 27% gewijzigd door brommer1 op 23-04-2009 14:10 ]
Verwijderd
Wie heeft er ´s avonds nog meer problemen met Telfort internet ?
Ik heb sinds maandagavond het probleem dat de snelheid vanaf ongeveer 7:30 varieert van 8000kbps naar 3kbps. Surfen is echt onmogelijk en ik moet constant op refresh drukken. Vanaf 11 uur kan ik weer normaal verder surfen. Heel erg irritant moet ik zeggen, het lijkt er ook op alsof Telfort teveel abbo's heeft aangenomen.
Ik heb sinds maandagavond het probleem dat de snelheid vanaf ongeveer 7:30 varieert van 8000kbps naar 3kbps. Surfen is echt onmogelijk en ik moet constant op refresh drukken. Vanaf 11 uur kan ik weer normaal verder surfen. Heel erg irritant moet ik zeggen, het lijkt er ook op alsof Telfort teveel abbo's heeft aangenomen.
Internet gaat nog goed alleen bellen niet meer.Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:37:
Wie heeft er ´s avonds nog meer problemen met Telfort internet ?
Dat is al de 2e keer in de maand

Zojuist telfort aangesloten gekregen. (Zag na het tanden poetsen ineens het DSL lampje branden) Ruim op tijd gezien de oplever datum op 28 april staat 
Voor alsnog 1.5mb/sec op een afstand van 1.200 meter van de wijkcentrale. Heb er geen telefonie bij genomen, maar ben wel benieuwd naar de stabiliteit vanavond.
Voor alsnog 1.5mb/sec op een afstand van 1.200 meter van de wijkcentrale. Heb er geen telefonie bij genomen, maar ben wel benieuwd naar de stabiliteit vanavond.
Verwijderd
Ik wil graag een Linksys AM200 gebruiken i.p.v. Zyxel. Werkt deze modem i.c.m. Telfort? Heeft iemand ervaring met deze modem en Telfort?
Als je zelf de handleiding had gezocht, had je kunnen lezen dat dit modem ook RFC1483 ondersteund. Dit is dezelfde techniek die telfort gebruikt.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:16:
Ik wil graag een Linksys AM200 gebruiken i.p.v. Zyxel. Werkt deze modem i.c.m. Telfort? Heeft iemand ervaring met deze modem en Telfort?
Dus ja, het zou moeten werken, wil je echter garantie dan zul je linksys moeten bellen/mailen.
Heb dezelfde modem liggen i.c.m een WRT54GL, deze ga ik dit weekend aansluiten.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:16:
Zolang heb ik de zyxel er nog even tussen, maar zal de instellingen hier vermelden
Verwijderd
Naar aanleiding van mijn klacht op de vorige pagina:
Een half jaar terug overgestapt van @Home (was waardeloos) naar Telfort (nog waardelozer). Onze keuze viel op Telfort omdat we ook konden kiezen uit Alice (schijnt nog waardelozer te zijn). Na 2 weken zonder telefonie en zonder internet kregen we alles eindelijk aan de praat. Natuurlijk moesten we die weken dat we geen gebruik hadden gemaakt van internet en telefonie wel betalen. Het was zelfs zo erg dat we moesten betalen vanaf het moment dat het kastje bij ons in huis was (2 maanden voordat we wouden overstappen, en dat was aangegeven !). Ook met alle belkosten naar de technische helpdesk 40,- euro ! werd niks gedaan. Lijkt wel alsof ze daarop moeten verdienen. Ik bedoel, wil je een abbo aanvragen helpen ze je binnen 1 minuut, en heb je vragen dan moet je toch minimaal op 5 minuten rekenen.
Maargoed, toen alles eenmaal werkte was iedereen hier hartstikke blij, tot vorige week dan... Elke avond tussen 19:00 en 22:00 is de verbinding zo ontzettend onstabiel dat ik niet eens normaal kan surfen. Ik moet 3x op refresh klikken om een pagina te kunnen openen, en om dit bericht te kunnen plaatsen heb ik hetzelfde gedaan :-X. Download is niet mogelijk, want halverwege klapt hij er al weer uit.
Na een week was ik het zat en heb de technische service maar gebeld. Na 5 minuten kreeg ik iemand aan de lijn, en die zij dat hij daar geen problemen zag. Vroeg ik of hij daar een ping-test wou doen, maar hij wist niet hoe dat moest. Wat doe je dan in hemelsnaam bij een technische helpdesk :-X ! Ik vroeg dus of ik iemand anders kon spreken. Weer 5 minuten gewacht, en daar was de volgende. Het rijtje:
- reset uw modem
- start uw computer opnieuw op
- reset nog eens een keer
- heeft u geen virus ? NEEE ALLE PC's HIER HEBBEN ER LAST VAN ARIE
Eindelijk achter de rug, en geen verbetering. Ja sorry meneer, wij horen er wel vaker van, maar ik weet eigenlijk ook niet waar dat aan ligt. Mijn vraag: "hebben jullie niet gewoon een veel te bezette lijn ?". Uhh even aan mijn collega vragen of dat mogelijk is. 5 minuten later, nee dat kan niet. Toen ben ik uit frustratie maar gestopt, en vond het na 10,- euro onkosten ook wel mooi geweest :-X.
Echt, ik weet niet meer wat ik hiermee aanmoet. Kan zelf een nieuwe router aanschaffen als het daaraan ligt, maar ik heb een heel erg sterk vermoeden dat ze gewoon teveel klanten aannemen op een te kleine lijn. Kan ik Telfort wel weer opzeggen, maar wat moet ik dan ? @Home, Alice of m'n eigen stukje lijn kopen, ik weet het niet meer ? :-\
Waardeloos...
Een half jaar terug overgestapt van @Home (was waardeloos) naar Telfort (nog waardelozer). Onze keuze viel op Telfort omdat we ook konden kiezen uit Alice (schijnt nog waardelozer te zijn). Na 2 weken zonder telefonie en zonder internet kregen we alles eindelijk aan de praat. Natuurlijk moesten we die weken dat we geen gebruik hadden gemaakt van internet en telefonie wel betalen. Het was zelfs zo erg dat we moesten betalen vanaf het moment dat het kastje bij ons in huis was (2 maanden voordat we wouden overstappen, en dat was aangegeven !). Ook met alle belkosten naar de technische helpdesk 40,- euro ! werd niks gedaan. Lijkt wel alsof ze daarop moeten verdienen. Ik bedoel, wil je een abbo aanvragen helpen ze je binnen 1 minuut, en heb je vragen dan moet je toch minimaal op 5 minuten rekenen.
Maargoed, toen alles eenmaal werkte was iedereen hier hartstikke blij, tot vorige week dan... Elke avond tussen 19:00 en 22:00 is de verbinding zo ontzettend onstabiel dat ik niet eens normaal kan surfen. Ik moet 3x op refresh klikken om een pagina te kunnen openen, en om dit bericht te kunnen plaatsen heb ik hetzelfde gedaan :-X. Download is niet mogelijk, want halverwege klapt hij er al weer uit.
Na een week was ik het zat en heb de technische service maar gebeld. Na 5 minuten kreeg ik iemand aan de lijn, en die zij dat hij daar geen problemen zag. Vroeg ik of hij daar een ping-test wou doen, maar hij wist niet hoe dat moest. Wat doe je dan in hemelsnaam bij een technische helpdesk :-X ! Ik vroeg dus of ik iemand anders kon spreken. Weer 5 minuten gewacht, en daar was de volgende. Het rijtje:
- reset uw modem
- start uw computer opnieuw op
- reset nog eens een keer
- heeft u geen virus ? NEEE ALLE PC's HIER HEBBEN ER LAST VAN ARIE
Eindelijk achter de rug, en geen verbetering. Ja sorry meneer, wij horen er wel vaker van, maar ik weet eigenlijk ook niet waar dat aan ligt. Mijn vraag: "hebben jullie niet gewoon een veel te bezette lijn ?". Uhh even aan mijn collega vragen of dat mogelijk is. 5 minuten later, nee dat kan niet. Toen ben ik uit frustratie maar gestopt, en vond het na 10,- euro onkosten ook wel mooi geweest :-X.
Echt, ik weet niet meer wat ik hiermee aanmoet. Kan zelf een nieuwe router aanschaffen als het daaraan ligt, maar ik heb een heel erg sterk vermoeden dat ze gewoon teveel klanten aannemen op een te kleine lijn. Kan ik Telfort wel weer opzeggen, maar wat moet ik dan ? @Home, Alice of m'n eigen stukje lijn kopen, ik weet het niet meer ? :-\
Waardeloos...
Niemand die effe checkt of het toevallig aan de Wifi link ligt...?Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:50:Waardeloos...
Alles kan stuk.
Sinds januari 2008 heb ik een internet abonnement bij Telfort met telefonie.
Sinds die tijd heb ik ook weinig tot geen last gehad van storing. Telefonie lag er wel een keer uit maar verder geen schokkende ervaringen.
Toch stap ik per 1 juni over op een glasvezel abo met telefonie.
Na veel horror verhalen te hebben gehoord over opzeggen. Heb ik het toch maar de poging ondernomen zoals die beschreven staat op de webplek van Telfort.
Bellen dus(wel een duur 0900 nummer 30ct/min) maar met 2,5 minuut lag de haak er weerop.
Nog geen uur later een schriftelijke bevestiging in mijn iemeeldoos.
Perfect!
Mocht ik in de toekomst weer ADSL willen(kans is vrij klein in verband met de max van 8Mb in de centrale) dan valt Telfort weer onder de mogelijkheden.
Sinds die tijd heb ik ook weinig tot geen last gehad van storing. Telefonie lag er wel een keer uit maar verder geen schokkende ervaringen.
Toch stap ik per 1 juni over op een glasvezel abo met telefonie.
Na veel horror verhalen te hebben gehoord over opzeggen. Heb ik het toch maar de poging ondernomen zoals die beschreven staat op de webplek van Telfort.
Bellen dus(wel een duur 0900 nummer 30ct/min) maar met 2,5 minuut lag de haak er weerop.
Nog geen uur later een schriftelijke bevestiging in mijn iemeeldoos.
Perfect!
Mocht ik in de toekomst weer ADSL willen(kans is vrij klein in verband met de max van 8Mb in de centrale) dan valt Telfort weer onder de mogelijkheden.
Verwijderd
ook ik heb vanmiddag telefonie opgezegd wegens slechte kwaliteit en tariefsverhoging [ook zo gemeld,had nog 4 dagen over van de maand opzegtermijn]
was in ongeveer 5 min klaar
wie weet heeft de aktie van radar toch geholpen
was in ongeveer 5 min klaar
wie weet heeft de aktie van radar toch geholpen
Hier hebben we een 20Mbit abbonement van Telfort en de maximale download snelheid is maar 10Mbit.
Is dit allemaal in orde? :
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 16 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 89 ab bb bc cc cc dd dc dd cc bb a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 35 db
tone 32- 63: 00 24 56 77 78 99 99 ab bb bb bb bc bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb 2b bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab ba ab ba
tone 96-127: aa ab aa aa aa a9 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 128-159: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 160-191: 99 99 99 88 98 88 89 99 99 99 98 88 89 88 98 78
tone 192-223: 87 77 77 77 77 77 87 77 87 87 77 77 87 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 57 55 52
tone 256-287: 02 77 77 89 89 89 98 88 88 88 79 88 88 88 87 77
tone 288-319: 77 55 77 78 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 320-351: 77 77 77 66 76 66 55 55 00 00 44 55 55 44 55 55
tone 352-383: 55 55 40 44 44 44 00 02 44 22 34 32 32 22 22 22
tone 384-415: 00 00 00 22 22 22 22 22 21 22 22 22 22 22 22 20
tone 416-447: 02 22 22 12 22 21 10 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Voor de afstand dat je van de centrale waarop je huis is aangesloten woont is dat een prima snelheid.HaTe schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:58:
Hier hebben we een 20Mbit abbonement van Telfort en de maximale download snelheid is maar 10Mbit.
attenuation downstream: 35 db
[...]
Dat geeft aan dat je (35 delen door 13.8) zo'n 2500 meter er vanaf woont (of lijn zo lang is). Daarbij is 10Mbit halen heel erg mooi.
Dit alles mits je het thuis natuurlijk juist / optimaal hebt aangesloten.
[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 24-04-2009 20:05 ]
Werkt dus, dit zijn je settingsVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:16:

[ Voor 21% gewijzigd door bbrother op 24-04-2009 21:53 ]
vandaag gebeld door KPN, de monteur komt maandagmiddag!
even een vraagje, hoe kom je bij de 13,8 ?bjck schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 20:05:
[...]
Voor de afstand dat je van de centrale waarop je huis is aangesloten woont is dat een prima snelheid.
Dat geeft aan dat je (35 delen door 13.8) zo'n 2500 meter er vanaf woont (of lijn zo lang is). Daarbij is 10Mbit halen heel erg mooi.
Dit alles mits je het thuis natuurlijk juist / optimaal hebt aangesloten.
mijn stats:
attenuation downstream: 20 db
attenuation upstream: 7 db
vanuit mijn simpele redenatie zou je dan denken dat de upstream lijn korter is (ook al weet ik dat dat niet zo is), maar je moet het dus altijd vanuit de attenuation downstream rekenen ?
Je upstream lijn korter?martjah schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:12:
[...]
even een vraagje, hoe kom je bij de 13,8 ?
mijn stats:
vanuit mijn simpele redenatie zou je dan denken dat de upstream lijn korter is (ook al weet ik dat dat niet zo is), maar je moet het dus altijd vanuit de attenuation downstream rekenen ?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik bedoel daarmee je fysieke kabel door de grond. Omdat ze het in dit geval vanuit de downstreamlijn berekenen (de afstand tot de centrale), ik doelde er meer op dat het dus eigenlijk ook berekenbaar moet zijn vanuit de upstreamlijn ? Daarom vroeg ik me af hoe ze aan de 13.8 komen.Marzman schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 12:08:
[...]
Je upstream lijn korter?Welke snelheden heb je? Het betekend eerder dat je upstream dichter bij de maximale snelheid zit die de lijn aan kan.
DSL Up 18717 kbps / 1031 kbps
Ik denk trouwens dat de bovenstaande waardes niet zo slecht zijn. ik haal 1.9mb/s gemiddeld.
Wilde gok:Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 20:50:
Naar aanleiding van mijn klacht op de vorige pagina:
Een half jaar terug overgestapt .......
.......Waardeloos...
Werk je draadloos? Niet toevallig je buurman die zijn draadloze netwerk tussen 19:00 en 22:00 aanzet?
Als die buurman zijn netwerk op het zelfde kanaal bedrijft dan heb je last van jouw symptomen.
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij naast ging het bedrijf over op draadloos. Iedere doordeweekse dag tussen 8:30 en 18:00 had ik enorme problemen met mijn verbinding. Met het tooltje Vistumbler (Vista) of Netsumbler (XP) vond ik dat de buren hun draadloze netwerk ook op kanaal 1 bedreven. Met een professionele Cisco router, die mijn Asus'je behoorlijk wegdrukte. Afspraak met ze gemaakt dat hun netwerk voortaan op kanaal 11 draait, en alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Een paar weken later hetzelfde probleem. Een buurtbewoner had een nieuwe router aangeschaft en die ook op kanaal 1 ingesteld. Toen heb ik de "buurt" gescand en toen een rondje gemaakt. Meer mensen met vage verbindingsproblemen. Na verdeling van het luchtruim heeft niemand meer last van elkaar.
Verwijderd
Bedankt,bbrother schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 21:51:
[...]
Werkt dus, dit zijn je settings
[afbeelding]
ik heb hem ook aan de praat gekregen.:) Alleen probleem is nu mijn Linksys PAP2T voip unit. Hij doet het prima in als hij aangesloten is aan Zyxel en deze is in bridge mode. Nu heb ik hem achter router gezet en heb ik probleem dat ik degene dit ik bel niet kan horen. Welke poorten moet ik forwarden naar deze unit voor telefonie?
De redenatie is niet per up of downstream, is immers ook 1 verbinding en niet zo dat draadje 1 voor downstream is en draadje 2 voor upstream.martjah schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 00:12:
[...]
even een vraagje, hoe kom je bij de 13,8 ?
mijn stats:
De demping op de downstream (hogere frequenties dan upstream) wordt met een handig reken truukje een redelijke indicatie van de werkelijke draad/lijn lengte door hem te delen door 13.8. Kan het weer eens nazoeken waar het exact vandaan komt, maar heeft te maken met signaal demping per meter op koper van deze dikte en specificaties op deze frequenties (downstream).
Om welke reden? Stabiliteit op ADSL zal niet heel veel verschillen, gebruiken beide dezelfde Ti AR7 chipset.Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 10:16:
Bedankt is netjes om te schrijven, maar graag achterwege laten. Heel GoT zou vol staan anders met 'bedankt' omdat we elkaar helpen hier.Verwijderd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:46:
[...]
ik heb hem ook aan de praat gekregen.:) Alleen probleem is nu mijn Linksys PAP2T voip unit. Hij doet het prima in als hij aangesloten is aan Zyxel en deze is in bridge mode. Nu heb ik hem achter router gezet en heb ik probleem dat ik degene dit ik bel niet kan horen. Welke poorten moet ik forwarden naar deze unit voor telefonie?
Dat hangt welke poorten je hebt ingesteld om te gebruiken. Het gaat om de RTP poorten, dat is de audio. Een ATA (voip/sip unit) achter een (nat)router aansluiten is altijd een uitdaging, achter de ZyXEL in router zal het wel werken want die heeft een SIP-ALG aan boord. Deze zorgt ervoor dat een SIP client (zoals een ATA) achter je router werkt door de inhoud van de pakketjes aan te passen (interne naar exteren IP adres vertalen) en poorten openen.
Kijk in je PAP2T welke RTP poort-reeks er is gedefinieerd en open die in een poort forward. Je kan de reeks ook verkleinen als het nu duizenden adressen omvat in je PAP2T natuurlijk. Anders zet je bijna alles open en door naar je PAP2T.
[ Voor 47% gewijzigd door bjck op 26-04-2009 15:27 ]
Verwijderd
Nope alle pc's zijn via netwerkkabels aangesloten. Heb al geprobeerd om de snelheid in het modem handmatig lager te zetten om te kijken of hij dan wel stabiel loopt, maar dit hielp niet.Masimo schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 23:06:
[...]
Wilde gok:
Werk je draadloos? Niet toevallig je buurman die zijn draadloze netwerk tussen 19:00 en 22:00 aanzet?
Als die buurman zijn netwerk op het zelfde kanaal bedrijft dan heb je last van jouw symptomen.
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij naast ging het bedrijf over op draadloos. Iedere doordeweekse dag tussen 8:30 en 18:00 had ik enorme problemen met mijn verbinding. Met het tooltje Vistumbler (Vista) of Netsumbler (XP) vond ik dat de buren hun draadloze netwerk ook op kanaal 1 bedreven. Met een professionele Cisco router, die mijn Asus'je behoorlijk wegdrukte. Afspraak met ze gemaakt dat hun netwerk voortaan op kanaal 11 draait, en alle problemen als sneeuw voor de zon verdwenen.
Een paar weken later hetzelfde probleem. Een buurtbewoner had een nieuwe router aangeschaft en die ook op kanaal 1 ingesteld. Toen heb ik de "buurt" gescand en toen een rondje gemaakt. Meer mensen met vage verbindingsproblemen. Na verdeling van het luchtruim heeft niemand meer last van elkaar.
Zit nu met 1 pc direct op het modem (router ertussen uit) en dat werkt iets beter. Zodra ik wat ga downloaden is het weer *pats* eruit.
Heb verder ook niks aan de setup verandert, en ook op alle pc's hier in huis is niks gewijzigd.
Volgens mij zijn de waardes wel de ATM en de DSL lijn wel oké
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 16 db
attenuation upstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 79 aa bb cc cd dd dd dd dd cb ba a8
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 8 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 10 db
tone 32- 63: 00 25 67 78 89 9a aa bb bb bb cc cc cc cc dd dd
tone 64- 95: dd dd dc cc cc cc cc cc cc cc cc bb bc cc cc cb
tone 96-127: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ab ab bb aa bb bb
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99
tone 192-223: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 92 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 8b cc bb bb bc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 288-319: cc cc cc cc cc cc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 320-351: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 352-383: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 384-415: cc cc cb cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 416-447: bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa aa aa aa
tone 448-479: aa a9 99 99 99 99 99 99 99 88 88 88 88 88 88 88
tone 480-511: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 76 66 66 66 66 66
Enigste dat ik wel zeker weet is dat het godsgruwelijk irritant is. Heb de hele dag nog geen half uurtje fatsoenlijk kunnen surfen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2009 17:45 ]
Weet niet of ik hier op de juiste plaats ben maar ik heb een juridisch conflict met telfort.
We hadden via internet een abo afgesloten en zouden dan overstappen van online.
Vervolgens kregen we een niet door telfort-personeel ondertekend kontrakt toegezonden.
Aangezien we niet op tijd een andere woning konden kopen, hadden de onze reeds verkocht, en dus niet wisten wat ons nieuwe adres zou worden - nog even bij familie gelogeerd - hebben we dat kontrakt niet retour gezonden. Wij zijn van mening dat er in dat geval geen sprake is van een rechtsgeldig kontrakt en weigeren dus te betalen
Is er iemand die hier z'n/haar lichtje op kan laten schijnen ? Of eventueel een nuttig linkje kan geven ?
Zou info erg op prijs stellen.
Vervolgens kregen we een niet door telfort-personeel ondertekend kontrakt toegezonden.
Aangezien we niet op tijd een andere woning konden kopen, hadden de onze reeds verkocht, en dus niet wisten wat ons nieuwe adres zou worden - nog even bij familie gelogeerd - hebben we dat kontrakt niet retour gezonden. Wij zijn van mening dat er in dat geval geen sprake is van een rechtsgeldig kontrakt en weigeren dus te betalen
Is er iemand die hier z'n/haar lichtje op kan laten schijnen ? Of eventueel een nuttig linkje kan geven ?
Verwijderd
Als jullie akkoord zijn gegaan met de voorwaarden dan geldt die ongetekende kopie die jullie hebben gekregen wel. Telfort neemt namelijk alle telefoontjes op. Een normaal bedrijf zou je nog de optie geven om dan gewoon het abonnement over te zetten naar een ander adres, maar dit is wel het laatste dat je van een bedrijf als Telfort kan verwachten. Wat een klote service hebben zij zeg.MAB The Frisian schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:03:
Weet niet of ik hier op de juiste plaats ben maar ik heb een juridisch conflict met telfort.
Hun 20mbit lijn voor 19,95 is goedkoop, en als het werkt is het top, maar zodra er ook maar 1 dingetje fout gaat ben je gigantisch de pineut bij dit bedrijf

Blijkbaar is het verzenden naar hotmail accounts nog steeds niet opgelost door Telfort.Hebben meer mensen problemen ? Mocht dat zo zijn,dan duurt het wel erg lang.
En het is weer eens zo ver. Het is zondag -in de vakantie nog wel- en ik trek maximaal 200kb/s. Gaat fijn daaro.
Ik weet niet of er iets van je gading bij staat,maar je zou ier even kunnen neuzen:MAB The Frisian schreef op zondag 26 april 2009 @ 18:03:
http://www.iusmentis.com/
Verwijderd
Ik heb de volgende poorten doorgezet naar pap2t :bjck schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:51:
Dat hangt welke poorten je hebt ingesteld om te gebruiken. Het gaat om de RTP poorten, dat is de audio. Een ATA (voip/sip unit) achter een (nat)router aansluiten is altijd een uitdaging, achter de ZyXEL in router zal het wel werken want die heeft een SIP-ALG aan boord. Deze zorgt ervoor dat een SIP client (zoals een ATA) achter je router werkt door de inhoud van de pakketjes aan te passen (interne naar exteren IP adres vertalen) en poorten openen.
Kijk in je PAP2T welke RTP poort-reeks er is gedefinieerd en open die in een poort forward. Je kan de reeks ook verkleinen als het nu duizenden adressen omvat in je PAP2T natuurlijk. Anders zet je bijna alles open en door naar je PAP2T.
udp reeks : 16384 t/m 32767 (overgenomen uit zyxel)
udp reeks : 5060 t/m 5061
Dit helpt niet. Ook ip van pap2t zetten in dmz helpt niet.
Ik heb het probleem ook nogsteeds. Gaat puur om het versturen van mail relaysmtp.telfort.nl naar Hotmail. Via de webmail kan ik wel gewoon naar Hotmail sturen.Scandic2008 schreef op zondag 26 april 2009 @ 20:45:
Blijkbaar is het verzenden naar hotmail accounts nog steeds niet opgelost door Telfort.Hebben meer mensen problemen ? Mocht dat zo zijn,dan duurt het wel erg lang.
Geen idee of ik mijn eigen mailserver ook via de standaart SMTP server kan laten sturen...
Blijkt toch al via smtp.telfort.nl te gaan; dacht echt via een relay. Webmail lijkt het wel te versturen. Of ligt dat aan mij?
Groeten Rene.
[ Voor 12% gewijzigd door rattenfanger op 27-04-2009 12:30 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.