Telfort Internet ervaringen topic - Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:
  • 92.737 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:39
Eerlijk gezegt heb ik tegenwoordig maar weinig klachten. Af en toe hapert het internet wel, maar meer niet. Telefonie doet het ook wel aardig goed de laatste tijd.

Verder, die paar cent van Telfort maakt het ook niet uit. Ik heb nu wel een dikke internetlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Ligt het aan mij of is telfort erg traag vanavond? Iets bekend over een storing?

Verder ben ik erg te spreken over telfort, voor niet al te veel geld 20mbit internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
SoeperKees schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:59:
Ligt het aan mij of is telfort erg traag vanavond? Iets bekend over een storing?

Verder ben ik erg te spreken over telfort, voor niet al te veel geld 20mbit internet...
Telfort is elke zondag traag, let er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Pfff, nu snap ik het niet meer. Bij mij staat ook 'modem in bruikleen: nee'... Maar heb dus wel een brief dat ik het moet terug sturen. Abo is 8-5-08 ingegaan en na 1jr opgezegd. Modem is multi pc ding, eur 79,95 voor betaald... En nu? Bellen vind ik altijd zo zonde van het geld bij telfort...
---
Edit: nagezocht, en het was blijkbaar 30 euro en staat wel in de voorwaarden. Ook apart: ik ontvang in 2008 een modem voor 30 euro in bruikleen en in 2009 is de restwaarde 49 euro...

[ Voor 24% gewijzigd door Helsie op 06-04-2009 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:20:
morgen een uitzending van tros radar over telfort........
Heb de aankondiging ook gezien, zag er stevig uit. Ja, wat wil je: de Tros organiseerd een belfeest, met kamera erbij en dan maar kijken of de helpdesk de klachten gaat oplossen. Als de kamera draait dan krijg je meestal stevige taal.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
*reset modem*

[ Voor 102% gewijzigd door SoeperKees op 06-04-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 17:12
Na inmiddels vorige week woensdag een mail gestuurd te hebben naar kassaklachten@kpn.com donderdag terug gebeld door Telfort. Ze stelden zelf al voor het abbonement per direct te ontbinden aangezien ze zelf ook niet op korte termijn de storing konden oplossen. Ik word gecompenseerd in mijn gemaakte kosten en de lijn wordt per direct vrij gegeven. Inmiddels aangezien er geen adsl provider was die op zeer korte termijn kon leveren ( allemaal levertijd tussen 3 en 6 weken ) en het weinige vertrouwen in het stukje koper van de kpn tot aan deur toch maar weer over gestapt naar UPC (niet dat die bekend staan om goede service maar goed...). Vrijdag middag had ik weer internet ( via de kabel dit keer). Geen telfort meer voor mij.
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:18:
[...]

Hoi, heb je al eens een email gestuurd naar kassaklachten@kpn.com. Zij hebben mijn probleem destijds serieus opgepakt en heel goed opgelost. Ik kreeg zelfs een ruime schadevergoeding voor alle gemaakte kosten naar de helpdesk van Telfort. Probeer het eens.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 16:26
NNF schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 14:40:
@Def1ant:

Bla bla bla bla...

Bla bla bla bla bla Sommige mensen doen net alsof Telfort iets crimineels heeft gedaan, terwijl dit gewoon puur zakelijk is.
Telfort IS crimineel...
Ze hebben mij zelf gezegd (door 2 verschillende servicedesk medewerkers) dat zij boven de wet staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:03
basduijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:28:
[...]

Telfort IS crimineel...
Ze hebben mij zelf gezegd (door 2 verschillende servicedesk medewerkers) dat zij boven de wet staan....
Tja, ik denk dat je zoiets meer moet schuiven op het niveau van de medewerkers dan Telfort zelf...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scandic2008
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-08 15:54
basduijn schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:28:
[...]

Telfort IS crimineel...
Wat een onzin kramen die medewerkers uit.Dat het ze het denken is tot daar aan toe maar zeggen geeft het niveau aan.Voorlopig staat de naam Telfort behoorlijk onder druk en mogen ze na Tros Radar weer met een aantal verklaringen komen die hun naam moet zuiveren.Het zijn de bekende pieken en dalen die helaas over de rug van sommige consumenten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric1988
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 20:15
En ja hoor, Telfort ligt nu alweer een uurtje plat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hier werkt het, nog steeds, prima. ;)

Overigens heb ik over de klantenservice van Telfort ook nog een leuk voorbeeld. Na een onderzoek heeft KPN aangegeven dat we oud koper in de straat hebben liggen waardoor de kwaliteit van ADSL niet optimaal is. Een paar dagen na deze uitslag word ik door Telfort gebeld met de melding dat ik een nieuw modem moet gaan halen omdat mijn problemen 100% zeker door een defect modem komen. 8)7

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
eric1988 schreef op maandag 06 april 2009 @ 15:59:
En ja hoor, Telfort ligt nu alweer een uurtje plat..
Nee hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19:12
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 20:20:
morgen een uitzending van tros radar over telfort........
Zometeen dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En hij is afgelopen de uitzending.

Moet wel zeggen dat ik het een strakke actie van tros radar vind. Heb ook de enquete ingevuld weken geleden, maar heb gekozen om geen contact op te laten nemen zodat ik mee zou gaan doen aan die belactie. Maar eventjes over wat anders. Twee weken geleden belde ik naar telfort en deelde ik mee te willen opzeggen n.a.v. de binnengekomen email van Telfort. Dat was geen punt, eindigt op 1 juni. Mooi. Maar sindsdien heb ik niks meer van Telfort vernomen. Ik ga er namelijk vanuit een schriftelijke bevestiging te krijgen met daarin uitleg hoe het zit met het terugsturen van 't modem.

Die heb ik namelijk in bruikleen (maar hij zit nog ongeschonden in de telfort doos, ik gebruik een Zyxel met 4 ethernetpoorten die ik gratis van compuserve kreeg voordat ik bij Telfort kwam ;)) en die moet geretouneerd worden. Maar naar welk adres? Ik kan op de site van telfort niet er uit komen waar ik hem naar toe moet sturen. Hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
Loekie schreef op maandag 06 april 2009 @ 14:28:
[...]

Tja, ik denk dat je zoiets meer moet schuiven op het niveau van de medewerkers dan Telfort zelf...
Nee hoor. Ik heb hen gevraagd of zij dat mochten zeggen, uit naam van Telfort, en daar zeiden zij allebei volmondig ja op. Dus ik schuif dit niet af op de medewerkers.
Zij zeiden uit naam van Telfort te spreken en niet persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:42
Joosie200 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:21:

...

Twee weken geleden belde ik naar telfort en deelde ik mee te willen opzeggen n.a.v. de binnengekomen email van Telfort. Dat was geen punt, eindigt op 1 juni. Mooi. Maar sindsdien heb ik niks meer van Telfort vernomen. Ik ga er namelijk vanuit een schriftelijke bevestiging te krijgen met daarin uitleg hoe het zit met het terugsturen van 't modem.
Ik heb in het verleden ook een jaar Telfort gehad en toen ik opzegde kreeg ik vrij snel(binnen 2 dagen) een bevestiging via de e-mail van Telfort op het e-mail adres binnen waarmee ik de Telfort aanvraag had ingediend.

Mocht je die opzeg-bevestiging niet gehad hebben binnen een week zou ik even opnieuw bellen met Telfort en opnieuw opzeggen. (Als je de e-mail binnen hebt, dan weet je zeker dat de opzeg-procedure loopt).

PS. Na de e-mail krijg je binnen, ik gok 2 weken, ook een schriftelijke bevestiging via de gewone post.

[ Voor 14% gewijzigd door Glamdring op 06-04-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Glamdring schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:39:
[...]
Na de e-mail krijg je binnen, ik gok 2 weken, ook een schriftelijke bevestiging via de gewone post.
Mijn situatie is zo: ik had 1 week voordat Telfort op de proppen kwam met de verhoging n.a.v. de email die rondgestuurd werd aan ons als klant al telefonisch medegedeeld op te willen zeggen. Twee dagen daarna kreeg ik inderdaad op de mail waarmee ik Telfort aangevraagd heb een bevestiging. En weer twee dagen daarna de bevestiging per post. Maar 't gekke is: daar staat niks genoemd over het retourneren van je modem als ie in bruikleen is afgegeven (wat bij mij 't geval is) Drie dagen daarna kreeg ik van Telfort de mail over de prijsverhoging.

En n.a.v. daarvan heb ik nogmaals opgezegd, zodat de opzegdatum vervroegd werd van 23 juli naar 1 juni ;) Alleen van die laatste opzegging heb ik nog niks gekregen, geen mail noch brief. Snap je hem nog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
Joosie200 schreef op maandag 06 april 2009 @ 21:54:
[...]

...

Maar 't gekke is: daar staat niks genoemd over het retourneren van je modem als ie in bruikleen is afgegeven (wat bij mij 't geval is)
Niks ten nadele van onze Mede-Tweakers, maar misschien mag jij jouw modem wel houden >:)
En n.a.v. daarvan heb ik nogmaals opgezegd, zodat de opzegdatum vervroegd werd van 23 juli naar 1 juni ;)

...
Ik vraag mij af of Telfort technisch danwel administratief in staat is een lopende opzegging te vervroegen. Misschien dat andere daarmee ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Maar sindsdien heb ik niks meer van Telfort vernomen. Ik ga er namelijk vanuit een schriftelijke bevestiging te krijgen met daarin uitleg hoe het zit met het terugsturen van 't modem.

Die heb ik namelijk in bruikleen (maar hij zit nog ongeschonden in de telfort doos, ik gebruik een Zyxel met 4 ethernetpoorten die ik gratis van compuserve kreeg voordat ik bij Telfort kwam ;)) en die moet geretouneerd worden. Maar naar welk adres? Ik kan op de site van telfort niet er uit komen waar ik hem naar toe moet sturen. Hebben jullie enig idee?
Ik kan je het adres wel geven, maar er staat expliciet in de leverbrief dat je nooit iets moet terugsturen zonder referentienummer, en aangezien je dat niet hebt, kun je beter wachten tot je wel een nummer hebt. ;)

Maar als het per 1 juni vervalt, heb je nog wel effe, toch? (Als je geen email en geen brief krijgt, raad ik ook aan om absoluut te bellen; toch lullig als ze het niet goed geregeld blijken te hebben...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:26

Aldmar

Niks...

Ik heb vorige week ook mijn abonnement opgezegd per 1 juni. En ik heb per brief alleen een bevestiging ontvangen van de ontbinding. In deze brief stond ook nog niets in over het retourneren van de modem. Ik wacht gewoon totdat ze iets laten weten waar ik hem heen moet sturen. Hij is tenslotte van hun, dan ga ik er niet achter aan bellen :)

En daarnaast duurt het nog 2 maanden... lijkt me logisch dat je hem pas na 1 juni hoeft op te sturen anders heb je immers geen internet meer en daar betaal je nog wel voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_111
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik had problemen met verbinding maken naar de DHCP server van Telfort, en een te langzame verbinding ca 8 ipv 20MB.
Na wat heen en weer emailen met de helpdesk een nieuwe firmware geinstalleerd op de modem.

Nu geen problemen meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
jan_111 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:07:
Ik had problemen met verbinding maken naar de DHCP server van Telfort, en een te langzame verbinding ca 8 ipv 20MB.
Na wat heen en weer emailen met de helpdesk een nieuwe firmware geinstalleerd op de modem.

Nu geen problemen meer!
Wat voor modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02

OgWok

U.N.C.L.E.

Wel een mooie grap: er was een mol.... Diana van der T.; internal communication manager, nu landelijk bekend als grote jokkebrok ;)

Rob de B. als katvanger de buis op. "Ze gaan nu uitzoeken wat er werkelijk mis is.......... en de mensen met klachten terugbellen".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_111
  • Niet online
pven schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:08:
[...]

Wat voor modem heb je?
Zyxel 2602H(W)-D1A (zilver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

jan_111 schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:58:
[...]

Zyxel 2602H(W)-D1A (zilver)
Vervolg vraag: en welke firmware had je en heb je er nu op staan?

*HeyDude vraagt zich af of dit hem ook kan helpen...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik zie steeds 1 juni als opzeg langs komen, maar kan eerder niet? Tenslotte gaat de prijswijziging telefonie al per 1 mei in...

ik moet ze nog bellen om ze van het goede nieuws op de hoogte te brengen, maar wil wel zeker weten dat ik niet hoef te bekvechten aan de telefoon....

ik vertrek trouwens naar CompuServe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertStorm
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08-2017
En hij is afgelopen de uitzending.

Moet wel zeggen dat ik het een strakke actie van tros radar vind. Heb ook de enquete ingevuld weken geleden, maar heb gekozen om geen contact op te laten nemen zodat ik mee zou gaan doen aan die belactie. Maar eventjes over wat anders. Twee weken geleden belde ik naar telfort en deelde ik mee te willen opzeggen n.a.v. de binnengekomen email van Telfort. Dat was geen punt, eindigt op 1 juni. Mooi. Maar sindsdien heb ik niks meer van Telfort vernomen. Ik ga er namelijk vanuit een schriftelijke bevestiging te krijgen met daarin uitleg hoe het zit met het terugsturen van 't modem.

En ga ik nu weer teurg naar CompuServe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:29
OgWok schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:23:
Wel een mooie grap: er was een mol.... Diana van der T.; internal communication manager, nu landelijk bekend als grote jokkebrok ;)
Zie ook hier, weet je precies wie het is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thelightning
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-06-2022
Sinds 1 maart ook aangesloten... Damn wat een (*& provider zeg..

Teneerste was lijn al ontzettend onstabiel en kreeg maar een link van 4 a 5mbit...
Gebeld met klantenservice (weer 15euro kwijt!) en hebben ze de link aangepast.. nu maar een 1 a 2mbit door de lijn heen en nog steeds niet stabiel! elke 15minuten valt deze wel weer weg.

Net weer gebeld om op te zeggen.. zit ik dus aan een jaarcontract vast..
Moet ik een compleet jaar gaan betalen terwijl ik er NIKS voor terugkrijg...

Ik ga mn betaling terughalen in ieder geval en zie wel waar dat op uitloopt.

Kan ik hier nou echt niet onderuit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
thelightning schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:45:

...

Kan ik hier nou echt niet onderuit?
Ik zou Telfort in gebreke stellen via een aangetekende brief en eisen dat ze het binnen 14 dagen alsnog in orde maken, want anders ontbindt je het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_111
  • Niet online
HeyDude schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 11:47:
[...]

Vervolg vraag: en welke firmware had je en heb je er nu op staan?

*HeyDude vraagt zich af of dit hem ook kan helpen...
Nu versie V3.40(AJZ.5)
was iets van versie V3.40(AJZ.2) of V3.40(AJZ.3)
weet dat niet meer zeker, maar modem nog niet geupdate sinds levering vorige zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Iemand toevallig op de hoogte van een storing in de centrale AMS-Bijlmer? DSL brandt niet op mijn modem (bridged)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
OgWok schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 10:23:
Rob de B. als katvanger de buis op. "Ze gaan nu uitzoeken wat er werkelijk mis is.......... en de mensen met klachten terugbellen".
Ik heb meneer de B. een persoonlijke mail gestuurd met de vraag wat hij gaat doen met de mensen die NIET geklaagd hebben bij Tros Radar, maar wel een probleem hebben. Of hij die ook binnen 6 weken gaat helpen.
Daar heeft hij nog niet op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Toch maar even mijn stem laten horen in dit topic...

Heb sinds vorig jaar april adsl via Telfort en tot nog toe geen problemen gehad, volledige uptime gehad (echt geen enkele dag dat mijn internet het niet deed)...
Een ander verhaal is mijn mobiele telefoonaansluiting bij hun...maar daar is dit topic niet voor :)

Locatie is trouwens Noord-Holland midden...

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Jobbie schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 12:55:
Ik zie steeds 1 juni als opzeg langs komen, maar kan eerder niet? Tenslotte gaat de prijswijziging telefonie al per 1 mei in...

ik moet ze nog bellen om ze van het goede nieuws op de hoogte te brengen, maar wil wel zeker weten dat ik niet hoef te bekvechten aan de telefoon....

ik vertrek trouwens naar CompuServe...
Je bent niet de enige ;) Wij hadden eigenlijk nooit problemen met ze maar nu we de 16e gaan verhuizen en m'n moeder een verhuisbericht heeft gestuurd, kregen we een mailtje terug met ''bedankt voor uw opzegging, vanaf 16 augustus 2009 is uw abonnement afgesloten'' 8)7 Dus nu gaan we naar Compuserve :)

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Ik heb het een aantal dagen geleden ook besteld, aangezien ik ziggo te duur vind. Beetje jammer dat ik na de tijd pas het programma van radar zag. Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal werkt, zo niet, jammer dan. De verbinding van ziggo blijft nog tijdelijk zodat er in ieder geval internet is.

De keuze was gemaakt door de snelheden die gemeten waren op speedtest.nl in mijn regio. Telfort kwam hier, in zijn prijsklasse, als beste eruit. Ik woon ook maar 150 meter van de centrale af, dus ik ga er vanuit dat alles wel goed zal lopen.

Het enige wat ik jammer vindt is de lange, lange leveringstijd. Het duurt bijna 6 weken,
Nou goed, ole!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 17:12
Denk ook niet dat je je te veel zorgen hoeft te maken. Aansluiten lukt vaak wel. Pas als er een keer storing optreedt ben je de sjaak. Maarja..ik heb ook van mei 2005 tot 2 weken geleden nooit een storing gehad. Daarna was het mis en ben inmiddels weg bij telfort. Ze waren niet in staat de storing binnen redelijke termijn op te lossen.
FiZz schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:35:
Ik heb het een aantal dagen geleden ook besteld, aangezien ik ziggo te duur vind. Beetje jammer dat ik na de tijd pas het programma van radar zag. Ik ga er gewoon vanuit dat het allemaal werkt, zo niet, jammer dan. De verbinding van ziggo blijft nog tijdelijk zodat er in ieder geval internet is.

De keuze was gemaakt door de snelheden die gemeten waren op speedtest.nl in mijn regio. Telfort kwam hier, in zijn prijsklasse, als beste eruit. Ik woon ook maar 150 meter van de centrale af, dus ik ga er vanuit dat alles wel goed zal lopen.

Het enige wat ik jammer vindt is de lange, lange leveringstijd. Het duurt bijna 6 weken,
Nou goed, ole!

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• areyouben
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:36
Ik ben onlangs verhuisd naar 1018 XD; sinds vandaag heb ik mijn Zyxel modem binnen, dus gelijk aangesloten. Morgen komt de KPN monteur omdat het een nieuwe lijn is.
Voorheen was hier echter al ADSL, van de vorige bewoner, maar daar kwam ik pas na bestelling achter. Geen idee van welke provider overigens. De kans zat er dus in dat mijn ADSL op het 2e aderpaar zou komen, wat nu dus ook is gebeurd. Omdat ik dat bij aansluiten nog niet wist, heb ik het modem gewoon op het eerste aderpaar aangesloten. Er was wel DSL signaal, maar het internet lampje bleef rood, wat me deed besluiten het 2e aderpaar te testen. Hierop heb ik nu dus wel internet, alleen viel het me hierdoor op wat voor een verschil in snelheid de 2 aderparen hebben.
Op aderpaar 1, waar dus nog DSL signaal op staat, krijg ik dit:
noise margin upstream: 11 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 13 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 aa bb bb cc cc cc cc cc cb a9 88
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 10 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 30 db
tone 32- 63: 00 25 78 9a ab bc cc cc dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd d2 dd dc cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc 0c cc cc cc cc bb bb bb b0
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa
tone 160-191: ab aa aa aa aa a9 95 89 aa aa aa 9a aa aa 0a 90
tone 192-223: 9a 99 99 9a 9a 99 a9 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 89 99 88 79 89 88 88 80 88 88 78 88 77 75
tone 256-287: 05 88 88 78 88 87 78 88 77 78 77 77 77 87 87 77
tone 288-319: 77 80 87 87 87 77 77 77 77 77 77 77 77 66 76 66
tone 320-351: 66 66 66 55 65 55 55 55 55 55 55 55 44 54 04 44
tone 352-383: 44 44 44 44 44 34 44 43 33 32 33 22 22 22 10 12
tone 384-415: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 21
tone 416-447: 12 22 22 11 11 11 11 00 11 11 11 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Terwijl ik op het werkende aderpaar dit krijg:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 18 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 78 88 99 88 99 ab bb ab ba a9 97 63
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 13 55 66 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 64- 95: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 76 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66
tone 128-159: 66 66 66 66 66 56 66 55 55 55 55 45 54 42 00 24
tone 160-191: 44 55 55 55 44 32 00 02 34 45 55 55 55 55 66 55
tone 192-223: 25 66 66 66 66 66 66 66 66 55 55 55 55 55 55 55
tone 224-255: 55 55 44 43 20 01 23 44 45 55 55 55 55 25 55 43
tone 256-287: 04 55 55 55 55 55 56 65 55 55 43 33 33 32 22 22
tone 288-319: 22 22 34 44 43 22 11 11 11 11 11 11 11 11 22 22
tone 320-351: 22 00 00 00 01 11 11 11 11 11 12 22 10 00 00 11
tone 352-383: 11 10 00 10 10 01 11 01 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Ik kom hierbij niet verder dan een 4800kbps, terwijl op die andere een signaal staat van 11000kbps!!
Is dit nou een kwestie van geduld, of moet ik hier spijt van hebben dat aderpaar 2 wordt gebruikt. |:(

EDIT: Opgelost. Na nog eens goed gekeken te hebben kwam ik er achter dat 1 ader in het verkeerde punt zat. Zucht, hoe dom. Nu zitten we op 13000kbps en ben ik tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzio
  • Laatst online: 15-05 09:32
Ik ging even voor de grap googlen omdat ik sinds een paar dagen geen IP adres meer krijg van Telfort. Ik ben een ex speedlinq klant en beschik nog over een speedtouch 780 modem. Ik dacht serieus dat het hier aan lag Telfort kon mij geen verdere ondersteuning bieden omdat ze de speedtouch officieel niet meer ondersteunen. Ik moet dus wachten tot dat ze een ander modem (zon Zyxell) hebben opgestuurd.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen om weer online te komen want dit is gewoon bagger! .. Ik lees dus over die brakke DHCP server van hun die gewoon de oorzaak is van het probleem (lijkt mij). Als jullie oplossingen hebben lemme know :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hanzio schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:31:
Ik ging even voor de grap googlen omdat ik sinds een paar dagen geen IP adres meer krijg van Telfort. Ik ben een ex speedlinq klant en beschik nog over een speedtouch 780 modem. Ik dacht serieus dat het hier aan lag Telfort kon mij geen verdere ondersteuning bieden omdat ze de speedtouch officieel niet meer ondersteunen. Ik moet dus wachten tot dat ze een ander modem (zon Zyxell) hebben opgestuurd.
Wat een onzin dat ze de Speedtouch niet meer ondersteunen. Blijkbaar willen ze wel de lusten van Speedlinq (als in: centjes) maar niet de lasten (als in: een Speedtouch ondersteunen). :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanzio
  • Laatst online: 15-05 09:32
pven schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:54:
[...]

Wat een onzin dat ze de Speedtouch niet meer ondersteunen. Blijkbaar willen ze wel de lusten van Speedlinq (als in: centjes) maar niet de lasten (als in: een Speedtouch ondersteunen). :/
Het is ook te gek voor woorden ze wilden mij eerst 100 euro laten betalen voor het nieuwe modem maar ben toen helemaal uit mijn dak gegaan omdat je zo'n ding vrijwel met een pakje boter mee krijgt bij de AH. Toen konden ze in 1 keer wel het modem naar mij opsturen zonder dat ik er 100 euro voor moet betalen. Hang op dit moment met hun aan de lijn omdat ik weiger 2 weken te wachten voordat ik geholpen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-06 19:15
Heb 2,5 week geleden alles opgezegd, officieel n.a.v. de prijsverhoging, werkelijke reden omdat mijn 20MB abonnement slechts 2MB levert, en Telfort alle medewerking weigert om hier iets aan te doen. "Helaas, anders wordt uw verbinding instabiel en opzeggen kan pas bij minder dan 1,5MB" 8)7

Ik zou binnen 10 dagen een schriftelijke bevestiging ontvangen. Uiteraard nog steeds niets ontvangen. Weer verschillende keren gebeld :
- Er is een storing, we kunnen niet op de systemen (3x)
- Nee, u spreekt nu met de afdeling sales omdat "opzeggingen" het te druk heeft (2x)
- Kan ik uw gegevens noteren dan bellen we u zo snel mogelijk terug :X (3x alles opgegeven, nooit teruggebeld)

Ik krijg sterk het idee dat Telfort momenteel alleen nog draait op de opbrengsten van de niet-help-desk.

Wat een bedrijf ... dat ze maar snel ter ziele moge gaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Ik was tot voor kort erg tevreden over mijn Telfort 20mbit aansluiting. Ik haalde tot zo'n anderhalve week geleden altijd 14mbit en daar was ik best tevreden over. Maar van de ene dag op de andere dag lijkt het wel alsof mijn verbinding wordt geknepen op precies 1MB/s (dat is dus nog maar 8mbit)..

Ik heb enorm veel verschillende testjes gedraaid (100mb.bin files van veel verschillende servers) en ik haal met een download accelerator steeds 1MB.. soms komt hij er even overheen, maar dan zakt hij weer netjes terug naar de 1MB/s...

Waar zijn ze mee bezig bij Telfort??? Ben ik nog optijd als ik wil opzeggen?? (n.a.v. die prijsstijging?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Marando schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:00:
Waar zijn ze mee bezig bij Telfort??? Ben ik nog optijd als ik wil opzeggen?? (n.a.v. die prijsstijging?)
Dan moet je even het betreffende mailtje erbij pakken, daar staat letterlijk in tot wanneer je op kunt zeggen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

HaTe

haat niet

Ik zit ook bij Telfort en haal nu een snelheid van 8mbit, terwijl dit 20mbit moet zijn. Volgens mij is het abonnement al bijna verlopen, maar ik wil wel even weten of deze mindere snelheid aan de afstand tot de centrale ligt en dat dus bij elke provider is, of dat Telfort gewoon sloom is ??

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helsie schreef op maandag 06 april 2009 @ 07:08:
Pfff, nu snap ik het niet meer. Bij mij staat ook 'modem in bruikleen: nee'... Maar heb dus wel een brief dat ik het moet terug sturen. Abo is 8-5-08 ingegaan en na 1jr opgezegd. Modem is multi pc ding, eur 79,95 voor betaald... En nu? Bellen vind ik altijd zo zonde van het geld bij telfort...
---
Edit: nagezocht, en het was blijkbaar 30 euro en staat wel in de voorwaarden. Ook apart: ik ontvang in 2008 een modem voor 30 euro in bruikleen en in 2009 is de restwaarde 49 euro...
Als je em na februari 2008 hebt gekregen is ie in bruikleen. En dat wisselende bedrag is een kwestie van aanbieding toen je em kreeg.

Protip: Als je naar de klantenservice belt, en je krijgt iemand met een zachte g, dan mag je het opgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08 20:09
Hanzio schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:31:

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen om weer online te komen want dit is gewoon bagger! .. Ik lees dus over die brakke DHCP server van hun die gewoon de oorzaak is van het probleem (lijkt mij). Als jullie oplossingen hebben lemme know :)
Alle instellingen staan nog wel goed in het modem? De standaard (fabrieks instellingen) van de speedtouch zijn namelijk niet geschikt voor het telfort netwerk, in tegenstelling tot de zyxels. Je kan m voor de zekerheid opnieuw configureren, op http://www.speedlinqsupport.nl kan je configuratie bestandje downloaden, en tijdens de installatie kiezen voor het all-in abonnement.

[ Voor 0% gewijzigd door Togvet op 11-04-2009 01:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:26:
[...]

Als je em na februari 2008 hebt gekregen is ie in bruikleen. En dat wisselende bedrag is een kwestie van aanbieding toen je em kreeg.

Protip: Als je naar de klantenservice belt, en je krijgt iemand met een zachte g, dan mag je het opgeven.
Ja, ik heb het nu ook ontdekt. Modem is inmiddels door Telfort terug in ontvangst genomen, hoop snel bevestiging te krijgen dat ik er écht vanaf ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
HaTe schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 22:20:
Ik zit ook bij Telfort en haal nu een snelheid van 8mbit, terwijl dit 20mbit moet zijn. Volgens mij is het abonnement al bijna verlopen, maar ik wil wel even weten of deze mindere snelheid aan de afstand tot de centrale ligt en dat dus bij elke provider is, of dat Telfort gewoon sloom is ??
wat voor afstand zit je?, en ja afstand heeft invloed op snelheid en zal bij een andere adsl provider niet anders zijn, ook is de adsl of adsl2+ geschiktheid van je centrale van belang, maar dit is ook nog maar een xxx aantal keren besproken in dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04

Acheron

updatepack.nl

Ik heb sinds begin april een abonnement afgesloten bij Telfort 20MBit zonder KPN abonnement en zonder telefonie. Hierbij heb ik een Zyxel P-2602HW-D1A modem gekregen en direct op het ISRA aangesloten met de meegeleverde kabels. Ik ben echter niet tevreden over de snelheid. Het modem haalt een ADSL2+ profiel op maar stelt deze niet hoger in dan 13MBit. In de praktijk haal ik geen hogere snelheden dan 10 MBit. Mijn computer is aangesloten via WLAN met een uitstekende signaalsterkte (54 MBps), besturingssysteem Windows XP SP3.

Afbeeldingslocatie: http://updatepack.nl/images/adsl2_zyxel.png

Mijn eerste gedachte is dat het aan de afstand tot de centrale zou moeten liggen, maar de lijngegevens lijken prima in orde :? :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 12 db
output power downstream: 22 db 
attenuation upstream: 5 db
tone   0- 31: 00 00 00 07 99 bb cc cc cc cc cc dc cc cb bb 99 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 8 db
attenuation downstream: 15 db
tone  32- 63: 03 45 56 77 88 89 99 aa ab bb bb bb bb cc cc cc 
tone  64- 95: cc cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb aa aa aa 
tone  96-127: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa 
tone 128-159: aa 9a 99 a9 9a a9 a9 99 99 99 99 92 99 99 99 99 
tone 160-191: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 98 98 98 88 88 88 88 
tone 192-223: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 
tone 224-255: 88 88 88 88 88 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 78 
tone 256-287: 79 89 99 99 98 99 99 89 99 99 99 98 99 98 88 88 
tone 288-319: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 77 77 77 
tone 320-351: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 
tone 352-383: 77 77 77 77 77 77 67 77 76 76 66 66 66 66 66 77 
tone 384-415: 67 67 77 77 77 77 77 77 77 67 66 67 76 77 67 76 
tone 416-447: 66 66 66 66 66 66 67 66 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 448-479: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 
tone 480-511: 66 65 66 55 65 66 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55

Een ander probleem is dat ik al meerdere malen heb meegemaakt dat de webinterface niet meer bereikbaar was en dat ik het modem opnieuw moest starten. Ik heb de eerste keer dat dit gebeurde de modem gereset, maar dit maakt geen verschil. Ik heb geen gebruik gemaakt van P2P programma's en ik was op de momenten dat het gebeurde ook niet aan het downloaden. IK heb op internet wel gelezen dat WPA2 voor problemen kan zorgen, dus ik heb nu de beveiliging omlaag gezet naar WPA, maar hier ben ik ook niet erg gelukkig mee.

Moet ik dit modem omruilen of moet ik soms een ander modem kopen?

Overigens als ik op speedtest.nl bij de postcode's kijk zie ik dat van veel abonnementen de gegevens niet kloppen. Hier kan ik dus ook niets mee.

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ga weg bij telfort, ik heb veel ervaring op gedaan met het prutsen met speedtouch modems maar het mocht niet baten de verbinding bleef op random tijden klapperen soms 3 weken achterelkaar stabiel. Wat precies hetzelfde was met de Zyxel modems alleen bleef de speedtouch veel stabieler. En dat is zeer frustrerend tijdens het online gamen. Helpdesk wil het probleem niet serieus nemen.

Ik ben sinds 21 april 2008 lid geworden bij telfort, na 5jaar stabiel internet gewend te zijn van xs4all. Ik heb zojuist bij xs4all online overstap aanvraag ingediend waarin xs4all alles regelt. Ik ga dus weer terug waarvan ik vandaan kwam. Ik hoop over 3 a 4 weken overgestapt te zijn naar xs4all only start van 4mbit. Het verschil in prijs haal ik er makkelijk uit als ik kijk naar de uren die ik gespendeerd heb om mijn lijn stabiel te krijgen.
:w dag telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Je moet goed opletten waar je naar toe wilt.
Ben naar Xs4all gegaan, in maart was er een aanbieding voor 1 jaar bij Xs4all Only Lite 8mbit voor 30 EUR,
wat blijkt nu, van de beloofde 8mbit haal ik maar 6.7mbit, gebeld, ze zeiden je kan niet sneller ligt aan de centrale, volgens mij aan het Bit-stream net werk.
Bij Telfort haalde ik gemiddeld 11mbit.
De telefoon is bij Xs4all beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
brommer1 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 20:07:
Je moet goed opletten waar je naar toe wilt.
Ben naar Xs4all gegaan, in maart was er een aanbieding voor 1 jaar bij Xs4all Only Lite 8mbit voor 30 EUR,
wat blijkt nu, van de beloofde 8mbit haal ik maar 6.7mbit, gebeld, ze zeiden je kan niet sneller ligt aan de centrale, volgens mij aan het Bit-stream net werk.
Bij Telfort haalde ik gemiddeld 11mbit.
De telefoon is bij Xs4all beter.
Snelheid van 4mbit maakt mij niet veel uit, al vindt ik het wel erg jammer dat de actie van maart 8mbit voor de prijs voor 30euro nu niet meer geld. Stabiliteit is voor mij veel belangrijker. Ik haalde bij xs4all voorheen 6mbit. Mocht ik me toch gaan ergeren aan de snelheid kan ik altijd gratis upgraden binnen het contract.
Had jij hiervoor VOIP via telfort? Zo ja heb je gebruik gemaakt van xs4all overstap regeling (dat xs4all de overstap regelt) Is het nummerbehoud van telfort VOIP => xs4all VOIP vlekkeloos verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
lt_cmd_data schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:26:
[...]

Snelheid van 4mbit maakt mij niet veel uit, al vindt ik het wel erg jammer dat de actie van maart 8mbit voor de prijs voor 30euro nu niet meer geld. Stabiliteit is voor mij veel belangrijker. Ik haalde bij xs4all voorheen 6mbit. Mocht ik me toch gaan ergeren aan de snelheid kan ik altijd gratis upgraden binnen het contract.
Had jij hiervoor VOIP via telfort? Zo ja heb je gebruik gemaakt van xs4all overstap regeling (dat xs4all de overstap regelt) Is het nummerbehoud van telfort VOIP => xs4all VOIP vlekkeloos verlopen?
Ik vind het nog steeds mooi dat mensen denken dat stabiliteit voor het grootste deel bepaald worden door de ISP. Terwijl dat gewoon een combinatie is van lijnkwaliteit, intrainprofiel en modem. Op 4 mbit is een lijn al sneller "stabiel" dan op een unlimited profiel van 20 Mbit. Ik garandeer je dat als je tegen Telfort had gezegd stel mijn profiel in op 8mbit max, dat je dan al een veel stabielere lijn zou hebben gehad.
Wij wonen hier 600m van de centrale met nieuw koper en we halen daarom ook uptimes van 400+ uur met mijn zyxell modem op 18000/1100 KBit/s en ja via Telfort. Je moet dus geen appels met peren vergelijken. 4Mbit stabiel @ xs4all is waarschijnlijk ook 4Mbit stabiel @ telfort (bij hetzelfde modem) Ok de dslam apparatuur daargelaten, maar of daar echt veel kwaliteitsverschil in zit.

Ik moet gewoon bekennen dat Telfort het bij ons al jaren heel goed doet. En nee ik werk niet bij Telfort. Had voorheen Tiscali, bij overname door Telfort omgezet naar 20 Mbit + vast bellen, werkt echt prima. 't Is niet alleen maar horror ;) al snap ik dat je als je zo behandeld wordt door de helpdesk, dat je weg wilt. En terecht!

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
DARKviper123 schreef op zondag 12 april 2009 @ 02:35:
[...]

Ik vind het nog steeds mooi dat mensen denken dat stabiliteit voor het grootste deel bepaald worden door de ISP. Terwijl dat gewoon een combinatie is van lijnkwaliteit, intrainprofiel en modem. Op 4 mbit is een lijn al sneller "stabiel" dan op een unlimited profiel van 20 Mbit. Ik garandeer je dat als je tegen Telfort had gezegd stel mijn profiel in op 8mbit max, dat je dan al een veel stabielere lijn zou hebben gehad.
Wij wonen hier 600m van de centrale met nieuw koper en we halen daarom ook uptimes van 400+ uur met mijn zyxell modem op 18000/1100 KBit/s en ja via Telfort. Je moet dus geen appels met peren vergelijken. 4Mbit stabiel @ xs4all is waarschijnlijk ook 4Mbit stabiel @ telfort (bij hetzelfde modem) Ok de dslam apparatuur daargelaten, maar of daar echt veel kwaliteitsverschil in zit.

Ik moet gewoon bekennen dat Telfort het bij ons al jaren heel goed doet. En nee ik werk niet bij Telfort. Had voorheen Tiscali, bij overname door Telfort omgezet naar 20 Mbit + vast bellen, werkt echt prima. 't Is niet alleen maar horror ;) al snap ik dat je als je zo behandeld wordt door de helpdesk, dat je weg wilt. En terecht!
Dat is erg leuk,maar jij hebt het geluk dat je dichtbij de centrale woont, als het volgens jou aan de lijnkwaliteit ligt, dan mag KPN/telfort nieuwe lijnen gaan trekken ipv die oude meuk zitten te uitmelken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat is de theorie maar in de praktijk blijkt het toch echt anders te zijn. Toen Speedlinq nog bestond haalde ik met mijn ADSL lijn 6mbit (20mbit abo). Die lijn vloog zo vaak onderuit dat je er helemaal gek van werd! Toen kwam Telfort. Ook 6mbit, maar het geklapper was opeens helemaal weg! Nu valt de lijn eens in de 2 maanden weg.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
lt_cmd_data schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 22:26:
[...]

Ja alles is uitstekend gegaan, alleen de telefoon gaat niet mee, die moet je opnieuw aanvragen met nummer behouden. Als je de telefoon aanvraagt duurt het 14 dagen voor het geactiveerd is, in die 14 dagen kan je wel zelf bellen maar niet gebeld worden.
De truc is als weet wanneer Xs4all wordt opgeleverd, direct telefoon aanvragen ik zit nu 7 dagen zonder inkomende verbinding inplaats van 14 dagen.
Ik ging op 8 april over en mijn telefoon word 14 april opgeleverd.
Voorbeeld als je weet dat over 14 dagen Xs4all wordt overgeleverd, dan moet je direct je telefoon aanvragen dan zit niet zonder inkomende verbinding.
De verbinding is stabieler en de telefoon is ook veel beter, hoef nu niet meer 10 seconden te wachten of het hekje te gebruiken.

Je moet ook rekening mee houden dat de datum niet klopt.
7 april werd het internet signaal verbroken(18.00) en om 20.00 had ik internet signaal van Xs4all, inplaats van 8 april.

[ Voor 13% gewijzigd door brommer1 op 12-04-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Zijn hier mensen die naar aanleiding van problemen met de lijn, hun interne bedrading met succes hebben vervangen? zodat nu alles probleemloos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgaan van anderen is geen goede manier iets te onderzoeken omdat gelijksoortige problematiek toch een andere oorzaak kan hebben.

Als jij thuis wilt controleren of je configuratie en/of bedrading de boosdoener is in het slecht functioneren van je lijn dan doe je dat door middel van een zogenaamde isra-test.

Dat betekent de router rechtstreeks op het isra punt aangesloten met een kort kabeltje.
- de router in default settings
- slechts één schone computer aangesloten
- natuurlijk alleen bedraad.

Alle andere bedradingen dienen voor deze test van het isra punt verwijderd te zijn, daar die verstoringen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op zondag 12 april 2009 @ 15:50:
Zijn hier mensen die naar aanleiding van problemen met de lijn, hun interne bedrading met succes hebben vervangen? zodat nu alles probleemloos is.
Ik zou zeggen test het eens ;)

Als het goed is hangt je modem aan je isra, en zal je dus een kabeltje van max een meter moeten vervangen.

Als jij je interne bekabeling gaat vervangen en daarvoor meer dan 2,5 meter kabel nodig hebt kan ik wel raden waar je probleem zit ;)
edit:

Het scheelt trouwens 1 Mbit of ik mijn modem in de huiskamer aansluit of op het isra, daar zit ongeveer 8 meter CAT3 kabel tussen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb eerst mijn modem rechtstreeks aan het isra punt gehad, maar omdat deze zich in een bedrijfsruimte bevind, heb ik later het modem verplaatst naar de woning en met 15m cat5 aan het isra punt aangesloten. Ik heb twee paar uit de cat5 gebruikt, dus vier aders totaal. De andere vier aders heb ik geaard bij het isra punt. Resultaat was dat ik na 15m cat5 precies dezelfde snelheid overhoud dan wanneer het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten is.

[ Voor 21% gewijzigd door pafdaddy op 13-04-2009 09:51 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Da's dan ook het verschil tussen CAT3 en CAT5 :)
Als je je bekabeling goed regelt, hoeft er maar weinig(of zelfs geen) verschil in intrainwaarden te zitten.
Maar de beste en meest snelle manier is om afstand terug te brengen.

[ Voor 18% gewijzigd door Loekie op 13-04-2009 13:02 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zou het uitmaken als je de kabel tussen je modem en het aansluitpunt in de meterkast korter maakt? Ik gebruik gewoon het standaard kabeltje wat bij het Telfort modem zat. Ik geloof dat deze iets van een meter lang is. Nu zit ik op 5800 meter van de centrale volgens postcodechecks. Ik haal gewoon 1000/440 stabiel. Zou het bijvoorbeeld schelen als ik er een kabeltje van 15 cm tussen stop? Of maakt dat helemaal niks uit. Het ziet er zo dun uit dat kabeltje ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 09:04:
[...]

Ik zou zeggen test het eens ;)

Als het goed is hangt je modem aan je isra, en zal je dus een kabeltje van max een meter moeten vervangen.

Als jij je interne bekabeling gaat vervangen en daarvoor meer dan 2,5 meter kabel nodig hebt kan ik wel raden waar je probleem zit ;)
edit:
Het scheelt trouwens 1 Mbit of ik mijn modem in de huiskamer aansluit of op het isra, daar zit ongeveer 8 meter CAT3 kabel tussen.
nee, ik heb nog een oud isra punt uit 1975 ofzo, dat komt in de oude kelder binnen, hoe zou ik nu daar nu een modem op kunnen aansluiten, het zijn maar losse draden, dan moet ik dus een connector kabel slopen. en ik heb geen stroom in de kelder, dus hoe moet mijn modem dan juice krijgen.
Verder heeft mijn verbinding een jaar lang superstabiel gedraaid op adsl2+, nu heb ik hem via telnet op adsl2 moeten zetten, de modem kreeg geen verbinding meer met de centrale op adsl2+.
Toch vreemd dat het eerst wel 1 jaar lang perfect werkte en sinds kort niet meer.
Kan dat niet in de centrale liggen, dat ie te vol zit of overbelast?

Overstappen is voor mijn geen optie, 20 mbit kost mijn dan 50 euro per maand ipv 20.
oh ja, ik heb al een nieuw modem gekregen en telfort heeft gezegd dat ze de lijn hebben getest, al twijfel ik daar sterk aan.
Voor mijn is de beste oplossing dat er een monteur komt,maar ik krijg sterk de indruk dat het telfort allemaal teveel geld kost en dat ze gewoon voorstellen om het contract te beëindigen!

[ Voor 11% gewijzigd door thefxr op 13-04-2009 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
thefxr schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:10:
[...]
Overstappen is voor mijn geen optie, 20 mbit kost mijn dan 50 euro per maand ipv 20.
Haal je nu dan 20 mbit? Ik haalde bij Telfort maar 10 mbit, en daar ben ik dus ook mee gaan rekenen voor de Telfort-vervangende verbinding. En dan is Ziggo alles in 1 plus niet zoveel duurder meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Helsie schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:47:
[...]

Haal je nu dan 20 mbit? Ik haalde bij Telfort maar 10 mbit, en daar ben ik dus ook mee gaan rekenen voor de Telfort-vervangende verbinding. En dan is Ziggo alles in 1 plus niet zoveel duurder meer... ;)
ik haalde 14 mbit (adsl2+), nu nog maar 9 mbit (adsl2) ik ben juist van ziggo (@home) naar telfort gegaan, goede overstap, alleen nu minder. ben geen ziggo fan met hun 2 a 3 maanden vooruit betalen en 8 mbit is niet meer te krijgen bij ziggo, wel 15mbit voor 48 of all in voor 50 euro met 10mbit.
bellen doe ik gratis met voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefxr schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:54:
[...]

ik ben juist van ziggo (@home) naar telfort gegaan, goede overstap, alleen nu minder. ben geen ziggo fan met hun 2 a 3 maanden vooruit betalen
Telfort is ook 2 tot 3 maanden vooruit betalen. Hoop dat je een andere reden hebt om over te stappen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:48
Als ik dit zo lees, zijn er dus meer mensen die ineens een stap omlaag zijn gegaan in snelheid bij telfort..

In mijn nieuwe huis alles aangesloten, het is nieuwbouw, dus ook een nieuwe kpn lijn. Gewoon met het standaard telfort modem. Kort kabeltjes tussen modem en isra punt. Eerste weken haalde ik dan ook netjes 17,6mbit. Maar...

Sinds een paar weken wil het modem niet hoger meer intrainen dan 12 - 12,4 mbit.. zijn er meer mensen in regio Zwolle die dit ook ervaren? Iets lager intrainen kan ik me voorstellen, maar van de ene op de andere dag 5 tot 6 mbit zakken..

[ Voor 3% gewijzigd door Giem op 13-04-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Laatst online: 17-09 17:54

martjah

Appel

Ik heb het niet op google kunnen vinden, dus hier maar de vraag.

Ik ben in het bezig van Telfort internet + bellen 20mbit. Sinds Woensdag.
nou werd mij verteld dat het zo'n 4 dagen zou duren voor dat telefonie geactiveerd wordt. Ik heb gewoon de standaard multi PC modem. Internet werkt gewoon (16mbit down en 1mbit up haal ik) Maar de telefoon blijft hangen op On Register.
ik krijg geen beltoon, als ze ons proberen te bellen dan hoor je de telefoon over gaan (niet bij ons thuis, maar bij diegene die belt) en na een aantal keren krijg je de telfort voicemail eraan.

Ik gebruik tussen het modem wel nog een oud kastje van de speedtouch waar je die draadje op aan moet sluiten. Maar ik neem aan dat het probleem hier niet bij zit aangezien internet gewoon werkt en Voip gaat over internet.

Zou het kunnen zijn dat ik te ongeduldig ben of kan er een ander probleem zijn ? ik heb de handleiding van telfort gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martjah schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 00:11:
. . . . Maar de telefoon blijft hangen op On Register.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3150/144200911323.png
Als het zo is als deze afbeelding betekent dat die gewoon geregistreerd is en dus functioneerd.
Ik gebruik tussen het modem wel nog een oud kastje van de speedtouch waar je die draadje op aan moet sluiten.
Onduidelijk wat je hier bedoeld, misschien een splitter?
De telefoonplug moet je achterin de modem doen. Daar zitten 2 poorten voor telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Het plaatje wat jij laat zien, komt overeen met wat ik zie op de webpagina van de zyxel.

met dat kastje bedoel ik het kastje dat tussen het isra punt en het modem zit.

Ik zal straks eens verder kijken dan(overdag ivm slapende mensen in het huis).

Ik het een splitter op TEL1 zitten waarop een oud toestel zit en een draadloos setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
martjah schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 01:44:
Ik zal straks eens verder kijken dan(overdag ivm slapende mensen in het huis).

Ik het een splitter op TEL1 zitten waarop een oud toestel zit en een draadloos setje.
Verschillende stappen die je kunt proberen:
1. Zonder splitter proberen met 1 telefoon.
2. Het feit dat je geen kiestoon hoort, maar de beller het wel over hoort gaan en het modem wel 'on register' aangeeft, suggereert wel dat er iets mis is in elk geval. Kan je modem zijn óf de routering bij Telfort (het nummer komt niet aan bij de SIP-registratie van jouw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

probleem opgelost, kabelbreuk in het oude kabeltje tussen het modem en de telefoonaansluitingen.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
De splitter die tussen ISRA (telefoonlijn die je huis binnenkomt) is nodig als je vaste KPN telefonie hebt en ADSL op dezelfde aansluiting (lijn).

Als je nummer naar Telfort is geporteerd is die niet perse meer nodig, je haalt ook je toestel los van deze splitter en verplaatst deze naar je modem op phone1.

Er zit dan ook geen aansluiting meer in de splitter waar vroeger het telefoon toestel zat aangesloten (of toestellen). Zit daar nog iets aangesloten is dat onjuist aangesloten wanneer je geen KPN telefonie meer hebt en via Telfort belt.

edit:
Ah, opgelost reeds. Ik laat het toch even staan ter informatie

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 14-04-2009 11:06 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
thefxr schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:10:
[...]

Verder heeft mijn verbinding een jaar lang superstabiel gedraaid op adsl2+, nu heb ik hem via telnet op adsl2 moeten zetten, de modem kreeg geen verbinding meer met de centrale op adsl2+.
Toch vreemd dat het eerst wel 1 jaar lang perfect werkte en sinds kort niet meer.
Kan dat niet in de centrale liggen, dat ie te vol zit of overbelast?
Ik had hetzelfde. En ik weet zeker dat dit inderdaad aan het aantal aansluitingen in de centrale ligt.
Als je hier iets over zegt tegen Telfort zeggen ze dat het beter is als ze je abonnement terug schroeven naar 8 Mb.

Stelletje prutsers... Eerst te veel mensen in de centrale proppen en dat zeggen, jammer joh.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
basduijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:
[...]

Ik had hetzelfde. En ik weet zeker dat dit inderdaad aan het aantal aansluitingen in de centrale ligt.
Als je hier iets over zegt tegen Telfort zeggen ze dat het beter is als ze je abonnement terug schroeven naar 8 Mb.

Stelletje prutsers... Eerst te veel mensen in de centrale proppen en dat zeggen, jammer joh.... :(
Ik kreeg exact hetzelfde te horen. Heb nu weer een klapperende lijn sinds een dag. Zit er toch sterk over na te denken, die tent te verlaten. Ik hoor echt alleen maar negatieve geluiden over Telfort. Goedkoop is leuk, maar dan maar liever een paar euro's meer. Dat heb ik prima over voor een stabiele verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Lekkere Loempia: bij mij moesten ze het na een half jaar overgezet te zijn van Tiscali naar Tefort, de snelheid terug schroeven van 9 Mbit naar 4 Mbit. Verder konden ze niks meer voor me doen. Opgezegd en nu tevreden bij Ziggo met AIO Plus!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
basduijn schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 12:02:
[...]

ja, of ze bieden je aan om telfort te beëindigen, waar ik dus al helemaal niks aan heb. das is nl het gemakkelijkst ipv de problemen op te lossen of de hardware in de centrale te vervangen!
Ik kan dus geen 20mbit adsl nemen bij een kpn of xs4all, dan heb ik hetzelfde probleem?

[ Voor 6% gewijzigd door thefxr op 14-04-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:44
Ralphfx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:05:
[...]

Langzaam is bij mij wel in de orde van 10KB/s :S...
Bij mij sinds gisteravond ook niet meer dan 17KB/s en dan weer 0. Een harde reset heeft ook niet geholpen.
Had voorheen nooit problemen, maar ik vind dit niet echt leuk :(

edit: is het bij jou ondertussen weer verholpen? en zo ja, wat heb je ervoor moeten doen?

edit 2: Dit geldt trouwens alleen voor downen via usenet, ik krijg net met een torrent wel gewoon 1,3MB/s :?

driemaal is scheepsrecht: ik heb weer volle snelheid op usenet (heb alles gecanceled en een nieuwe nzb binnengehaald en toen ging tie weer) _/-\o_

[ Voor 33% gewijzigd door Snowmiss op 15-04-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je tegenwoordig een fixed ip adres bij een telfort abo? Ik heb gegoogled en ik vond een reactie van januari 2008 dat dit niet zo was.

Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het IP adres is nog altijd dynamisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Maar veranderd hoogst zelden, alleen bij een modem-wissel of als modem meer dan 24 uur of een week oid uit staat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Al twee dagen een klapperende lijn. Al een paar keer een klapperende lijn gehad. Is nu wel de laatste keer, dat ik hiermee te maken wil hebben. Kijken hoe snel ze het oplossen. En anders --> exit Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Net ff gekeken in het modem, maar intrainwaardes zijn hier, 2405, nog hetzelfde.
Sinds wanneer is die flauwekul gaande dan, en nog specifieke gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Ben ik de enige die het vreemd vindt dat Telfort de ontvangst van het modem niet kan bevestigen (post of email)?

Ik heb donderdag mijn modem verzonden en via tracktrace.nl gezien dat het ontvangen moet zijn. Maandag heb ik een bericht naar de klantenservice gestuurd of ik een ontvangst bevestiging kan krijgen. Vandaag kreeg ik een mail reactie (as usual van noreply@telfort.nl en zonder referentie nummer... :r ) dat ze dat niet doen. Ik heb dus gebeld omdat ik het er niet mee eens was. Als ik iets opstuur wat mij geld kan kosten, lijkt het me heel normaal dat zij kunnen bevestigen dat het ontvangen is. Bij Telfort niet. Ik kreeg eerst verwijten dat het me al gemaild was en dat ze niet begreep waarom ik dan nog ging bellen om hetzelfde te horen. Ik zei dat ik dan ook niet belde om hetzelfde te horen te krijgen, maar om mijn onvrede over het mailtje te uiten (en alsnog bevestiging te krijgen). Dat kon dus niet... Ik vroeg me toen hardop af of het niet vreemd is dat ze het wel door kunnen geven als het niet gebeurd is, maar doorgeven als het wel gebeurd is kan niet... Heel apart. Kortom, ik moest maar wachten tot 6 weken na beëindigingsdatum (die is pas 8 mei) en als ik niks gehoord heb, dan is het goed. :|
Ik heb uitgelegd dat het zo niet werkt en dat als zij hun administratie niet op orde hebben, dan hoef ik de mijne ook niet op orde te hebben. Daarom betaal ik vanaf nu geen cent meer tot ik de eindafrekening binnenheb. Wat een drama klote tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

Net klapte weer mijn telefoon eruit :( Ongelooflijk dat het ze maar niet lukt om een stabiele telefoondienst te leveren... Gelukkig heb ik vandaag mijn bevestiging binnen dat vanaf vrijdag mijn telefoonnummer overgezet wordt naar UPC. Hopen dat er daar betere tijden aanbreken ;)

Dit betekend uiteraard ook dat Telfort over een maandje bij mij de deur uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:43
LWaS schreef op woensdag 15 april 2009 @ 20:27:
Net klapte weer mijn telefoon eruit :( Ongelooflijk dat het ze maar niet lukt om een stabiele telefoondienst te leveren... Gelukkig heb ik vandaag mijn bevestiging binnen dat vanaf vrijdag mijn telefoonnummer overgezet wordt naar UPC. Hopen dat er daar betere tijden aanbreken ;)

Dit betekend uiteraard ook dat Telfort over een maandje bij mij de deur uitgaat.
Hier (8316) ook niet bereikbaar. kan wel uitbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Volgens de Telfort helpddesk is er momenteel een internet storing in Diemen en Amsterdam zuid-oost.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds bijna een jaar heb ik telfort internet+bellen(ADSL2+ meende ik gezien te hebben in de configuratiescherm van het modem), echter sinds 3 dagen heb ik een probleem met mijn verbinding.

Het is namelijk zo dat het DSL-lampje en natuurlijk daarmee ook het internet-lampje van de Zyxel modem steeds na 10-15 seconden wegvalt, daarna blijft het kort stil voor enkele seconden en vervolgens knippert het DSL-lampje weer en blijft het branden waarmee vervolgens het internetlampje ook weer gaat knipperen. Maar na 10-15 seconden vallen beide lampjes weer weg en herhaalt het proces zich..

Na de stroom eraf te hebben gehaald/modem resetten, bleef het probleem zich voordoen.
Ik heb 2x gebeld naar telfort en bij de tweede keer heeft de medewerker mijn probleem doorgestuurd naar de technische dienst die het probleem onderzoeken en oplossen, ik zou binnen 5 dagen een sms krijgen voor bevestiging en de indicatie van hun is 5-10 werkdagen.

In mijn meterkast loopt vanuit de grond een blauwe buis en aan het uiteinde zit een rechthoekig wit kastje(een soort balkje). Aan de bovenkant van dat kastje zit een rode en een blauwe draad naast elkaar vastgeschroefd. Die 2 draadjes zitten aan de andere uiteinde dus via zo’n molex stekker aan de Zyxel modem DSL-ingang. De modem staat gewoon naast dat kastje in de meterkast.

Herkent iemand het probleem? Waar zou het waarschijnlijk aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

Rannasha

Does not compute.

Het klinkt alsof er ergens een aansluiting net niet helemaal goed werkt. Het zit hoogstwaarschijnlijk niet bij je thuis, maar ergens tussen jouw aansluitpunt en het wijkstation.

Helaas is er niets aan te doen dan gewoon afwachten. Als je een boze brief stuurt krijg je een aanbod om de abonnementskosten van de storings-periode vergoed te krijgen.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basduijn
thefxr schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 18:01:
[...]

ja, of ze bieden je aan om telfort te beëindigen, waar ik dus al helemaal niks aan heb. das is nl het gemakkelijkst ipv de problemen op te lossen of de hardware in de centrale te vervangen!
Ik kan dus geen 20mbit adsl nemen bij een kpn of xs4all, dan heb ik hetzelfde probleem?
Waarschijnlijk heb je bij een andere provider geen problemen.
Ik zit nu bij XS4ALL en daar heb ik geen problemen.
Nu moet ik hier wel bij zeggen dat ik bij Telfort 20Mb had en bij XS4ALL heb ik 8Mb.
Dit is wel een essentieel verschil.
Kan iemand bevestigen / ontkennen dat iedere provider zijn eigen apparatuur in de centrale heeft staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Het lijkt op een klapperende/onstabiele adsl-lijn. Toevallig geen ander modem die je aan kunt sluiten om te testen of het aan je modem of aan de lijn ligt. Andere modem moet dan een stabiele dsl hebben, waarschijnlijk zonder internet omdat dat niet ingesteld is. Kijk voor de zekerheid ook even dat kabeltje na die naar je modem loopt. Even losdraaien, opnieuw strippen en weer onder de schroefjes draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valinor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 11:10
Heb eindelijk kunnen achterhalen waar mijn probleem zit. Heb laatst een nieuwe modem gekocht (linksys wrt160N) en mijn snelheid knalde van 1400 naar de 2200 kb/s op mijn laptop. Ik blij. Totdat ik erachter kwam dat mijn PC het netwerk maar niet kan vinden........ Vanalles geprobeerd, geen succes. Kan wel verbinden als ik alles handmatig invoer, maar niet echt ideaal als je het netwerk niet kan zien. Een nieuw pci kaartje zou wel helpen maar had niet echt zin om weer minimaal 20 euro uit te geven voor een of andere sweex kaartje. Linksys kaartje is 39 euro. Vervolgens kwam ik erachter dat mijn pda ook geen verbinden kreeg. Kon hem wel vinden maar beveiliging gooide roet in het eten.

Dus uiteindelijk maar weer mijn WAG354G geinstalleerd. Snelheid is nu 1400.

Maar nu is mijn vraag. 2200 kb/s is dus haalbaar. Mijn linksys wag354g haalt maar 1400. Waars mijn andere 800 kb/s? Modem staat goed ingesteld denk ik. Hetzelfde als bij de nieuwe modem.
Wat is max snelheid van wireless G? Daarnaast haal ik als ik hem met de ethernet plug verbind ook maar 1500 kb/s/

[ Voor 3% gewijzigd door Valinor op 16-04-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
D2FValinor schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:22:
Heb eindelijk kunnen achterhalen waar mijn probleem zit. Heb laatst een nieuwe modem gekocht (linksys wrt160N) en mijn snelheid knalde van 1400 naar de 2200 kb/s op mijn laptop. Ik blij. Totdat ik erachter kwam dat mijn PC het netwerk maar niet kan vinden........ Vanalles geprobeerd, geen succes. Kan wel verbinden als ik alles handmatig invoer, maar niet echt ideaal als je het netwerk niet kan zien. Een nieuw pci kaartje zou wel helpen maar had niet echt zin om weer minimaal 20 euro uit te geven voor een of andere sweex kaartje. Linksys kaartje is 39 euro. Vervolgens kwam ik erachter dat mijn pda ook geen verbinden kreeg. Kon hem wel vinden maar beveiliging gooide roet in het eten.

Dus uiteindelijk maar weer mijn WAG354G geinstalleerd. Snelheid is nu 1400.

Maar nu is mijn vraag. 2200 kb/s is dus haalbaar. Mijn linksys wag354g haalt maar 1400. Waars mijn andere 800 kb/s? Modem staat goed ingesteld denk ik. Hetzelfde als bij de nieuwe modem.
Wat is max snelheid van wireless G? Daarnaast haal ik als ik hem met de ethernet plug verbind ook maar 1500 kb/s/
met welke snelheid is de modem verbonden met de adsl centrale?, de snelheid die jij opgeeft ligt bijna boven de 20 mbit, alsof je in de centrale woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zojuist een keurige brief van Ziggo ontvangen dat Telfort het vertikt om hun opzegging van mijn account te bevestigen aan hun en dat ik dus zelf zal moeten opzeggen. Het is blijkbaar geen gewoonte waar alleen klanten recht op hebben, maar simpelweg iedereen wordt door Telfort ronduit onbeschoft behandeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Helsie schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:52:
Zojuist een keurige brief van Ziggo ontvangen dat Telfort het vertikt om hun opzegging van mijn account te bevestigen aan hun en dat ik dus zelf zal moeten opzeggen. Het is blijkbaar geen gewoonte waar alleen klanten recht op hebben, maar simpelweg iedereen wordt door Telfort ronduit onbeschoft behandeld...
Ik ben geen Telfort-Fan maar dat iedereen onbeschoft behandeld wordt, herken ik niet.
Mijn opzegging heb ik per telefoon gedaan en dat ging eigenlijk best makkelijk.
Er is wel geprobeerd om wat verkoopargumenten op me los te laten maar dat is niet meer dan logisch.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hoe kan het dat onze verbinding als een drol inelkaar zakt als 1 iemand gaat downloaden met torrents? Bij onze @home verbinding hadden we nergens last van en kon de rest van het huis gewoon internetten. Maar nu word het zo sloom dat je zelf de helft van de tijd een time-out krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
koekoek2003nl schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:20:
Hoe kan het dat onze verbinding als een drol inelkaar zakt als 1 iemand gaat downloaden met torrents? Bij onze @home verbinding hadden we nergens last van en kon de rest van het huis gewoon internetten. Maar nu word het zo sloom dat je zelf de helft van de tijd een time-out krijgt.
dat ligt aan je torrent instellingen, google daar maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Zondagskindje schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:02:
[...]

Ik ben geen Telfort-Fan maar dat iedereen onbeschoft behandeld wordt, herken ik niet.
Mijn opzegging heb ik per telefoon gedaan en dat ging eigenlijk best makkelijk.
Er is wel geprobeerd om wat verkoopargumenten op me los te laten maar dat is niet meer dan logisch.
Zie mijn reacties eerder in dit topic, dan is 1 en 1 bij mij in elk geval 2.
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Er zullen vanaf eind april duidelijk herkenbare gebruikers zijn van Telfort. Deze zullen duidelijk herkenbaar zijn aan: een gebruikersnaam die begint met Telfort en dan een naam (Bijvoorbeeld: Telfort Joris), logo & signature.