Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:25:
Als je dit niet gaat doen, dan vraag ik me af waarom je een Mugen 2 in het systeem zet, in combinatie met een 10000 rpm-schijf. Die dingen zijn niet echt stil te noemen: dus dan kan je wel een stille processorkoeler kopen, maar dan heb je nog geen stiller systeem. Ook de gtx285 is niet stil te noemen.
Wat betreft de Mugen ben ik het helemaal met je eens, maar wat betreft de 10000rpm Velociraptor absoluut niet. Deze is nl. extreem stil te noemen,helemaal in vergelijking met z'n luidruchtige voorganger (GD / ADFD Raptor). Twiister doet er daarom goed aan om een 150GB HLFS Velociraptor in z'n systeem te plaatsen.

De GTX285 is onder windowsgebruik redelijk stil voor een snelle Gamekaart, onder het spelen van spellen kan je de fan duidelijk gaan horen, maar dat is bij alle snelle Gamekaarten wel zo. Een snelle GPU heeft ook zo z'n koeling nodig.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

bitshape schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:31:
[...]
De GTX285 is onder windowsgebruik redelijk stil voor een snelle Gamekaart, onder het spelen van spellen kan je de fan duidelijk gaan horen, maar dat is bij alle snelle Gamekaarten wel zo. Een snelle GPU heeft ook zo z'n koeling nodig.
idd dat geld zowat voor bijna elke 'high-end' graka! Dan moet je zeker aftermarket koeler erop zetten, vooral als je wilt dat die krengen tijdens het gamen stil moeten zijn. Scheelt al heel wat, qua geluid. En meestal koelt het gewoon beter.

[ Voor 6% gewijzigd door XTREEMRaGE op 29-03-2009 22:52 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
XTREEMRaGE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:16:

offtopic:
Dat zei je zeker ook toen je de 700W had aangeschaft ipv 750W die je nu hebt!! :P
Niet goed naar de lijntjes gekeken ;)
Ik heb een al wat verouderde 500W-voeding met mijn HD4870-systeem.
Ik weet dondersgoed dat je oa naar de lijnen (12V-lijnen) moet kijken.
Maar ook naar of het genoemde aantal Watt een piek-wattage betreft, of een continue-wattage betreft.
Een voeding met 700W piek kan slechter zijn dan een met een continue-vermogen van bijv 550 of 600W.
Ook kan je kijken naar de gebruikte materialen in een voeding: kwaliteit, of een hoop plastic. Enz enz.
Dus, misschien nu duidelijk waarom ik duh zei?
bitshape schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:31:
[...]

Wat betreft de Mugen ben ik het helemaal met je eens, maar wat betreft de 10000rpm Velociraptor absoluut niet. Deze is nl. extreem stil te noemen,helemaal in vergelijking met z'n luidruchtige voorganger (GD / ADFD Raptor). Twiister doet er daarom goed aan om een 150GB HLFS Velociraptor in z'n systeem te plaatsen.
Ik weet dat de raptor stiller dan zijn voorganger is en ook minder heet wordt. Maar of je moet het kunnen weerleggen, maar volgens mij maakt het toch meer geluid dan normale 7200-schijven.
Ik weet het. Ik wist alleen niet waarom hij de mugen wilde. Ik kreeg het idee dat dit om stilte was. Ook omdat hij voor de coolermaster silent pro-voeding ging.
En dat vind ik in combi met zijn andere onderdelen niet echt nuttig.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:06:
[...]

Ik heb een al wat verouderde 500W-voeding met mijn HD4870-systeem.
Ik weet dondersgoed dat je oa naar de lijnen (12V-lijnen) moet kijken.
Maar ook naar of het genoemde aantal Watt een piek-wattage betreft, of een continue-wattage betreft.
Een voeding met 700W piek kan slechter zijn dan een met een continue-vermogen van bijv 550 of 600W.
Ook kan je kijken naar de gebruikte materialen in een voeding: kwaliteit, of een hoop plastic. Enz enz.
Dus, misschien nu duidelijk waarom ik duh zei?
En precies, dat bedoelde ik. Volgens mij spraken we langs elkaar heen! Maar nog steeds vreemd waarom je daar niet naar hebt gekeken als je het zo dondersgoed weet, anders had je geen 'slechte' voeding in mijn ogen :P. Maar dit gaat helemaal offtopic, jij weet precies waarnaar je moet kijken en ik hoop de beginnende tweaker ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:06:
[...]

Ik weet dat de raptor stiller dan zijn voorganger is en ook minder heet wordt. Maar of je moet het kunnen weerleggen, maar volgens mij maakt het toch meer geluid dan normale 7200-schijven.
In mijn ervaring maakt een moderne WD Black 1TB meer lawaai dan een Velociraptor HLFS. En dan bedoel ik het bekende 'seek'-geluid. De idle rotatiegeluiden zijn echt nagenoeg onhoorbaar van beide schijven, mede door moderne vloeistoflagers waar de huidige harde schijven tegenwoordig mee uitgerust zijn.
Seagate schijven zijn tov. de WD Black ietsiepietsie stiller qua 'seek'-geluid. Maar daarentegen heeft de WD Black een net iets snellere accesstime.
Je hebt inderdaad gelijk dat de oude Raptor meer lawaai maakt dan 7200rpm schijven. Ook worden de oude Raptors een stuk warmer. Eigenlijk zijn met de ontwikkeling van de Velociraptor alle nadelen van de originele Raptor aangepakt door WD. (geluid - warmte - stroomverbruik)
[...]

Ik weet het. Ik wist alleen niet waarom hij de mugen wilde. Ik kreeg het idee dat dit om stilte was. Ook omdat hij voor de coolermaster silent pro-voeding ging.
En dat vind ik in combi met zijn andere onderdelen niet echt nuttig.
Daar heb je gelijk in, een flink Gamesysteem zal nooit helemaal stil zijn, of je moet een aftermarket GPU koeler plaatsen of met waterkoeling aan de gang gaan.
Voor het OC-en is de Mugen 2 een prima koeler die zijn mannetje zal staan bij een stevige OC van een i7.

Overigens, ik vind de Mugen 2 eigenlijk echt iets voor de overclocker/tweaker die zijn hand niet omdraait om het hele mobo uit te bouwen bij plaatsing en bij vervanging processor/ koelpasta of het toevoegen van extra memorymodules.
In mijn systeem (en systemen die ik voor andere mensen samenstel en bouw) zou ik nooit een Mugen 2 plaatsen, ondanks dat deze toch iets beter koelt dan mijn huidige koeler. Het ding is naar mijn mening gewoon te groot cq. te zwaar en het hele mobo uitbouwen om de koeler los te maken vind ik erg overdreven.
Dan zijn er gewoon betere alternatieven te koop die ook prima koelen.

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

XTREEMRaGE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:48:
[...]

idd dat geld zowat voor bijna elke 'high-end' graka! Dan moet je zeker aftermarket koeler erop zetten, vooral als je wilt dat die krengen tijdens het gamen stil moeten zijn. Scheelt al heel wat, qua geluid. En meestal koelt het gewoon beter.
Of de overtreffende trap: Waterkoeling op je grafische kaart, maar dat heeft ook weer zo z'n nadelen.
In mij geval bij gamen overstemt het geluidsvolume van de Game het Fan-geluid van de grafische kaart. Ik heb dan ook een modern Hi-Fi systeem met Sub aangesloten en die overstemt indien gewenst alles. Heerlijk!
Ik ervaar het Fan-geluid van een GTX295 dat weldegelijk aanwezig is bij flink Gamen dan ook helemaal niet als storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je de Mugen plaatst bij initiele bouw is het net zo veel moeite als het monteren van de stock koeler. Daarbij is het mobo uitbouwen bij AMD systemen vaak niet nodig, vanwege de handigere bevestigingsmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Edmin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:09:
Als je de Mugen plaatst bij initiele bouw is het net zo veel moeite als het monteren van de stock koeler. Daarbij is het mobo uitbouwen bij AMD systemen vaak niet nodig, vanwege de handigere bevestigingsmethode.
Ik heb even in de installatiehandleiding van de Mugen2 gekeken en de Intel LGA1366 bevestiging is echt heel omslachtig, omdat je de standaard socket-backplate ook dient te verwijderen en de socket-loadplate weer aan de Mugen2 backplate dient te bevestigen. 8)7 Dat hebben andere koeler-fabrikanten toch echt beter voor elkaar, die blijven gewoon daar vanaf.
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2dbpcat.jpg

Bij de AMD bevestiging is het volgens de handleiding toch echt nodig om het Mobo uit te bouwen, daar de schroeven van de Mugen2 van onder het mobo vastgezet dienen te worden. Kan jij mij dan uitleggen hoe dit dan makkelijk omzeilt kan worden? Gaten in de Mobo-Tray boren op de juiste plek? :?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2lc8mbt.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door bitshape op 30-03-2009 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hmm... ik ging er eerlijkgezegd van uit dat de bevestiging net als bij de originele Mugen met de standaard beugels zou kunnen. Guess not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

bitshape schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:08:
[...]

Of de overtreffende trap: Waterkoeling op je grafische kaart, maar dat heeft ook weer zo z'n nadelen.
In mij geval bij gamen overstemt het geluidsvolume van de Game het Fan-geluid van de grafische kaart. Ik heb dan ook een modern Hi-Fi systeem met Sub aangesloten en die overstemt indien gewenst alles. Heerlijk!
Ik ervaar het Fan-geluid van een GTX295 dat weldegelijk aanwezig is bij flink Gamen dan ook helemaal niet als storend.
idd waterkoeling is ook geen verkeerde oplossing :). Maar een aftermarkt koeler is voor de minder veel eisende tweakers voldoende. Ik heb de computer in de slaapkamer staan :$ en als ik aan het gamen ben (midden in de nacht) wil de graka heel heet worden en giert ie als een gek, dit vindt vrouwlief niet altijd even fijn (als ze slaapt). Vooral niet midden in de nacht ;) en het geluid omhoog gooien helpt dan ook niet echt in mijn geval ;D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07 14:14
Is die Mugen nog nuttig als je niet gaat overclocken en maar 1 4870 in het systeem zet? (Of is de warmteproductie dan zowieso genoeg lager om dat niet meer nodig te hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Skyclad schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:54:
Is die Mugen nog nuttig als je niet gaat overclocken en maar 1 4870 in het systeem zet? (Of is de warmteproductie dan zowieso genoeg lager om dat niet meer nodig te hebben?)
Nou, ik neem aan dat de stock koelers hun wel werk zullen doen! Als jij er tevreden over bent, is een ander verhaal. Als je niet gaat overclocken en/of je stoort je zelf niet aan het geluid van de stock koeler, dan is deze voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:06:
[...]

Die laatste heeft een enorm afwijkende resolutie. Dat kan problemen met games krijgen. Op een TFT wil je altijd de native resolutie gebruiken namelijk.

[...]

En wat kost dit nu dan? Ik zie niet veel rare dingen, al zou je een ander scherm (zie verhaal hierboven) kunnen nemen. Verder zijn er goedkopere HD4870's te vinden, maar met een Full HD scherm is een betere videokaart misschien geen overbodige luxe. De HD4890 is nu ook zo ongeveer leverbaar (officiële release is woensdag) en niet veel duurder.

Het moederbord is minder gunstig in prijs geworden, de GigaByte GA-MA790X-UD4 is een betere optie in mijn ogen.
Kost nu 1050 (ex assemblage kosten) als ik alles in 1x bij alternate bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:48:
[...]

Kost nu 1050 (ex assemblage kosten) als ik alles in 1x bij alternate bestel.
ga eens kijken bij azerty.nl ik kwam daar ook veel goedkoper uit. (ik heb mijn pc daar inmiddels besteld en wacht op afhaal bericht).

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

XTREEMRaGE schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:45:
[...]

idd waterkoeling is ook geen verkeerde oplossing :). Maar een aftermarkt koeler is voor de minder veel eisende tweakers voldoende. Ik heb de computer in de slaapkamer staan :$ en als ik aan het gamen ben (midden in de nacht) wil de graka heel heet worden en giert ie als een gek, dit vindt vrouwlief niet altijd even fijn (als ze slaapt). Vooral niet midden in de nacht ;) en het geluid omhoog gooien helpt dan ook niet echt in mijn geval ;D.
Investeren in een huis met extra kamer dan maar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Edmin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:28:
[...]

Investeren in een huis met extra kamer dan maar? ;)
lol idd :+ . Nee we hebben gelukkig genoeg kamers op dit moment (eengezins woning), nog geen kids :). Maar anders verdwijn ik in een werk kamer en dan zie ik vrouwlief al helemaal niet meer :P. Ben een beetje verslaafd aan de comp 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag!
Ik zoek eigenlijk een beetje professioneel advies voor het kopen van mijn nieuwe pc.
Hopelijk zit ik hier goed (of moet ik wachten op de BBG van April?).
Mijn budget is rond de 1500 a 1600euro, ik game veel, voornamelijk FPS shooters.
Daarnaast kijk ik best wel veel films etc.
Voor dit geld moet ik een complete kast hebben, maar ook een beeldscherm.
Ik vind prijs/kwaliteit wel erg belangrijk. Natuurlijk heb ik zelf ook al wat samengesteld.
Graag jullie advies hierover!

Kast
Antec P182 (128,-) of Zalman GS1000 (140,-)
Ik zoek een kast die er strak uitziet (dat doen ze beiden), maar die ook genoeg ruimte heeft om in te werken, nice cable management mogelijkheden, high airflow heeft en stil is. En die eigenlijk ook niet te duur is.
Welke van de 2 raden jullie mij aan, of betere alternatieven?

Voeding
Chieftec modulair 1kW (135,-)

Moederbord
Asus P6T (220,-). SLI mogelijkheden op PCI Express 2.0 als ik me niet vergis.

Processor
Intel Core i7 - 920 2,66 Ghz. (250,-)

Werkgeheugen
3x 2GB DDR3 van OZC 1600mhz CL7 (95,-)
Werkt 6x 1GB niet sneller?

Hardeschrijven
2x 640GB van WD in raid0 (135,-)
Misschien beetje veel, maar ik hou van veel opslagcapaciteit.
Denk dat de films in de toekomst ook wel groter (in GB) gaan worden (full hd?).
Vandaar wil ik hierop voorbereid zijn.

Drives
2x Multi DVD Brander van Sony NEC Optiarc S-ATA (40,-)

Grafische Kaart
Asus GTX 295 (440,-)
Ik game veel, en wil op full hd gaan gamen, dus denk dat zeker wel meer als 1 GB ram is vereist, daarnaast moet de pc nog zeker 4/5 jaar mee kunnen gaan. Eventueel in de toekomst een uitbreiding met een 2de van deze kaart. Deze kaart verbruikt maximum 2x 290 W voeding, als ik me niet vergis?

Beeldscherm
LG w2261v. 22 (21,5) inch Full HD (16:9) LCD Monitor. 2ms responsetijd en HDMI/DVI/VGA aansluiting. (182,-).

Incl. Extra fans, koelpasta, hdmi kabel zit ik met dit systeem op een slordige 1650euro.
Eigenlijk wil ik nog wat van de prijs afhebben.

Aanraders over welke type fans ik er extra in kan installeren?
Graag jullie advies over het systeem!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik kan 2e hands (met bonnen/garantie etc) een 4870 kopen en daar zou ik dan misschien een E8400 CPU + 4GB geheugen en een mobo kopen. Voeding/HD's heb ik nog dus dan zou ik ongeveer op 400 euro komen + dat ik mijn ouwe spul voor 75 euro kan verkopen, dus dan zou het mij 325 euro kosten.

Het nadeel hiervan is dat ik het totaal niet kan upgraden maar in hoeverre is dat nodig? Het is een budget systeem maar daar ben ik ook wel naar op zoek, wat vinden jullie er van?

Wat ik dan wel jammer vind is dat die 4870 512MB is ipv 1gb, maar in hoeverre kan ik met een E8400 op 1600x1200 spelen (da's de resolutie van mijn beeldscherm).

[ Voor 15% gewijzigd door MrVegeta op 30-03-2009 12:40 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:36:
Goedemiddag!
Ik zoek eigenlijk een beetje professioneel advies voor het kopen van mijn nieuwe pc.
Mijn budget is rond de 1500 a 1600euro, ik game veel, voornamelijk FPS shooters.
Waarom dan niet beginnen met het BBG systeem dat hier gepost is?
Voeding
Ernstig zwaar ding. Waarom geen M700?
Werkgeheugen
Neem dan 6GB, maar liefst in 3x2GB, niet 6x1GB.
Drives
2x Multi DVD Brander van Sony NEC Optiarc S-ATA (40,-)
2 branders? Verwacht je zoveel DVD's te fikken?
Grafische Kaart
Asus GTX 295 (440,-)
Ik game veel, en wil op full hd gaan gamen, dus denk dat zeker wel meer als 1 GB ram is vereist, daarnaast moet de pc nog zeker 4/5 jaar mee kunnen gaan. Eventueel in de toekomst een uitbreiding met een 2de van deze kaart. Deze kaart verbruikt maximum 2x 290 W voeding, als ik me niet vergis?
Ik ben absoluut niet gecharmeerd van deze kaart. Bovendien heeft deze kaart geen 2GB effektief aan boord, maar 2x 1GB en dus effektief 1GB. Hetzelfde geldt voor alle SLi of CF opstellingen.
4-5 jaar met 1 VGA kaart gaat je nooit lukken. Bespaar door een HD4870X2 te kopen, of ga voor een HD4890 / GTX275. Van het geld dat je uitspaart koop je over anderhalf jaar een nieuwe graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet het huidige BBG systeem?
a. Omdat ik de voorkeur geef aan een Intel i7 systeem met DDR3 werkgeheugen.
b. Omdat ik toetsenbord, muis, headset, geluidset etc allemaal al heb, dus meer geld over voor het systeem zelf. Ik wil er wel het maximale uithalen, als je iets doet moet je het goed doen lijkt me.
3x 2GB is toch 6 GB. 3x 2GB werkt sneller als 6x 1GB?
2 branders is een klein detail, qua geld maakt het amper verschil.
Ik had 1kW erin gegooid vanwege de videokaart.
Die GTX 295 verbruikt 2x 290watt als ik me niet vergis. En de kaart is 2x 898mb (GTX 260?) dacht ik?
Bij een andere videokaart zou 700w voldoende zijn lijkt me?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

De volgende BBG komt begin mei, dus als je geen haast hebt kan je nog wachten :). Of de BBG van nu :P
Kast
Antec P182 (128,-) of Zalman GS1000 (140,-)
Ik zoek een kast die er strak uitziet (dat doen ze beiden), maar die ook genoeg ruimte heeft om in te werken, nice cable management mogelijkheden, high airflow heeft en stil is. En die eigenlijk ook niet te duur is.
Welke van de 2 raden jullie mij aan, of betere alternatieven?
Zijn allebei mooie kasten, en doen wat ze moeten doen (Airflow/Stil). De Zalman heeft nog zelfs hot swappable HDD bays, dat is wel handig als je veel met je HDD's in de weer ben. Ik heb ze hier en der liggen :$ . Maar De bouwkwaliteit valt wel tegen als ik zo reviews mag geloven en het is een beetje overpriced voor wat je krijgt. De P182 is ook niet de goedkoopste, maar deze is ook bijzonder goed :). Ik heb hem zelf ;).
Voeding
Je zit wel op ~519W (dit is met 1 vid kaart), dan is 750/800W genoeg. Als je eenmaal een voeding op het oog hebt, zoek er dan een review voor!!

Wil je er 2, dan zit je op ~808W en dan is 1kW idd aan te raden, wederom op de reviews afgaan ;).
Moederbord
Asus P6T (220,-). SLI mogelijkheden op PCI Express 2.0 als ik me niet vergis.
idd kan cross of sli
Werkgeheugen
Nee, hou het maar bij de triple channel (bandbreedte komt ten goede).
Grafische Kaart
Asus GTX 295 (440,-)
Deze gebruikt 289W, maar ga je SLi nemen of hou je het bij 1?
Beeldscherm
LG w2261v. 22 (21,5) inch Full HD (16:9) LCD Monitor. 2ms responsetijd en HDMI/DVI/VGA aansluiting. (182,-).
Ze zeggen dat je voor het gamen beter op een native resolutie kan gamen. Deze is 1920x1080 ipv 1920x1200, maar of je hier echt veel problemen gaat krijgen...beats me :$
Aanraders over welke type fans ik er extra in kan installeren?
[Geluid] Het stille PC topic deel IV
De Nexus, Noctua om twee op te noemen, zijn nog meer hoor, kan je terug vinden in dat topic.

p.s. Als je goedkoper uit wilt komen, moet je voor een AMD systeem gaan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:27:
Kan is wel duurder.
b. Omdat ik toetsenbord, muis, headset, geluidset etc allemaal al heb, dus meer geld over voor het systeem zelf. Ik wil er wel het maximale uithalen, als je iets doet moet je het goed doen lijkt me.
Het maximale er uit halen betekend te veel betalen voor hele kleine winsten. Beter kijk je naar wat meer prijs prestatie zodat je geld over houd om dit er over een jaar of ander half in te stoppen. Computer hardware gaat harstikke hard. Wat je nu koopt is over 6 maand verouderd en gehalveerd in prijs.
Ja, de geheugen controller heeft dan minder werk te verrichten. Dit komt overclockbaarheid tengoede. Verder houd je dan ook nog ruimte over om naar 12GB toe te gaan.
Sja, ik vind het ook nutteloos. Ik gebruik mijn brander echt bijna nooit.
Die GTX 295 verbruikt 2x 290watt als ik me niet vergis. En de kaart is 2x 898mb (GTX 260?) dacht ik?
http://www.techpowerup.com/img/08-12-16/1e.jpg
let wel, dit is totaal system power usage. Dus met alles. Je hebt echt niet zo veel nodig voor 1 GTX 295. Ook wil je geen SLI met dat ding gaan draaien. De GTX 295 is 2x een GTX 275 in SLI op een kaart(Geen 260 of 280 maar een die er tussen invalt. 240 SPU's maar een kleinere bus en minder ROPS). Wat je dan gaat doen is Quad SLI en dat schaalt gewoon belabberd. Ik ben het eens met de rest. Neem een X2 of een HD4890/GTX 275. Of kijk of je nog ergens goedkoop(260 euro) een GTX 280 op de kop kan tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice reactie Xtreemrage & Reinman!

@ XTREEMRAGE

Ik denk dat ik dan voor de P182 gaa, aangezien deze goedkoper is, en eigenlijk toch beter in mijn smaak valt door de betere airflow. En daarbij zoveel ben ik niet in de weer met HDD's dus dat hotswap gebeuren vind ik niet zo interessant :D

Ik wil het bij 1 videokaart houden (zeker als ik die GTX 295 neem, vrij prijzige kaart hehe). Dus dan zou een voeding van 750/800 ook volstaan lijkt me. Ik heb redelijk wat benchmarks gezien van deze kaart, als ik me niet vergis is het op dit moment de beste kaart (daarmee denk ik ook de duurste) die je kunt kopen? (sli / cf opstellingen niet meegerekend).
Raden jullie Asus aan, of XFX.. MSI? Zit er veel verschil in wat kwaliteit betreft?

Wat je precies met "native" resolutie bedoeld begrijp ik niet helemaal. Het is een 16:9 scherm, dus een reso van1920x1080 (1080p) en niet van 1920x1200 (16:10).

Oké nice linky naar dat andere topic! Ik heb er wat extra fans van Nexus bij ingezet!

@ REINMAN

Je brengt me aan het twijfelen met dat prijs/kwaliteit/prestatie gebeuren.
Ik denk dat ik de videokaart wel zo hou, gezien de goede benchmarks op hoge resoluties.
Hij verslaat de X2 soms met grote verschillen, dit voor een prijs verschil van +/- 50euro, heb ik er wel voor over!
Plus dat de kaart standaard HDMI output heeft, bij de X2 is dit alleen het geval als je de versie van Gainward of BFG koopt dacht ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:27:
Dan hoef je alleen maar het uit het BBG systeem de mobo/cpu/RAM combo te verbangen, lijkt me. Is er een reden dat je voorkeur uitgaat naar i7, of is het onderbuikgevoel de raadgever?
Het geld dat je overhoudt door die componenten weg te laten, heb je zelf al uitgegeven aan de i7+platform. De BBG is juist bedoeld om het max. uit je geld te halen.
Het zal weinig schelen, maar door voor 3x2GB te kiezen, heb je nog ruimte om eens te upgraden.
Idd, een detail
Dan nog is het zwaar overdreven. De 4870X2 is (n)iets lichter qua eisen dan de GTX295 en toch zit er een M620 in het BBG systeem.
Ik leg net uit dat je het geheugen niet op die manier mag optellen, omdat beide GPU's dezelfde data in de memorypool moeten dumpen. Er zitten dus wel 2x898MB aan RAM chipjes op de plank, maar het effektief gebruik is de helft.
Bij deze videokaart is 700W voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:53:
Ik wil het bij 1 videokaart houden (zeker als ik die GTX 295 neem, vrij prijzige kaart hehe). Dus dan zou een voeding van 750/800 ook volstaan lijkt me. Ik heb redelijk wat benchmarks gezien van deze kaart, als ik me niet vergis is het op dit moment de beste kaart (daarmee denk ik ook de duurste) die je kunt kopen? (sli / cf opstellingen niet meegerekend).
Raden jullie Asus aan, of XFX.. MSI? Zit er veel verschil in wat kwaliteit betreft?
Zo veel sneller is ie ook weer niet: Zeker als je op resolutie AA gaat aanzetten komt de X2 heel dicht bij.
http://www.hardware-infos.com/tests.php?test=55&seite=15
http://www.hardocp.com/ar...wOCw5LCxoZW50aHVzaWFzdA==
Je brengt me aan het twijfelen met dat prijs/kwaliteit/prestatie gebeuren.
Ik denk dat ik de videokaart wel zo hou, gezien de goede benchmarks op hoge resoluties.
Hij verslaat de X2 soms met grote verschillen, dit voor een prijs verschil van +/- 50euro, heb ik er wel voor over!
Plus dat de kaart standaard HDMI output heeft, bij de X2 is dit alleen het geval als je de versie van Gainward of BFG koopt dacht ik.
Valt je tegen zoals ik hier boven al zeg hoeveel sneller hij is. Toch weer 70 euro verdient. Allee kaarten van ATI hebben HDMI. Kunnen allemaal via een verloopje worden aangesloten. Inclusief geluid.
Adapter Dvi naar Hdmi, ook met geluid?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke 3x 2GB is dus oke.
Voeding heb ik aangepast naar 750w (Antec TruePower).
1 brander eruit gegooid voor alleen een reader. (toch beetje overbodig).

Hoe zit het met de opslagcapaciteit.
Vinden jullie het teveel, hoe denken jullie over de toekomstige formaten van films etc..?
Denk dat ik hier ook nog wel wat af kan snoepen.
32mb cache is een voordeel denk ik? Wat zou sneller zijn in raid0?
2x 500gb op 32mb cache of 2x 320gb op 16cache, of redeneer ik nu fout :D ?

Hmm videokaart blijft voor mij een twijfelpunt. HDMI vind ik ook wel een handige bijkomstigheid.
Hoe zit het met andere aspecten als geluidsproductie etc? Ik hoor verhalen dat de X2 het geluid van een "kudde" laagovervliegende jumbojets moet veroorzaken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hij verslaat de X2 soms met grote verschillen, dit voor een prijs verschil van +/- 50euro,
pricewatch: Club3D HD 4870 X2 2048MB GDDR5 Dual GPU
€356 en leverbaar

pricewatch: Asus ENGTX295/2DI/1792MD3
€428 en niet leverbaar (en dus duurder bij een andere shop).

[ Voor 30% gewijzigd door Edmin op 30-03-2009 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:11:
Oke 3x 2GB is dus oke.
Voeding heb ik aangepast naar 750w (Antec TruePower).
1 brander eruit gegooid voor alleen een reader. (toch beetje overbodig).
Als je er toch 2 in zet, dan kan je er net zo goed wel branders van maken. Lezen doen ze allebei.
Hoe zit het met de opslagcapaciteit.
Vinden jullie het teveel, hoe denken jullie over de toekomstige formaten van films etc..?
Denk dat ik hier ook nog wel wat af kan snoepen.
32mb cache is een voordeel denk ik? Wat zou sneller zijn in raid0?
2x 500gb op 32mb cache of 2x 320gb op 16cache, of redeneer ik nu fout :D ?
Cache op HD's heeft niet gigantisch veel invloed. Wat veel belangrijker is, is de platter dichtheid. Hoe hoger de dichtheid hoe sneller(in het algemeen). Ik zou lekker voor een 1TB schijf gaan. Raid is echt iets voor gebruikers die ook wat gevorderd zijn, de nadelen weten en zo goed mogelijk de voordelen proberen te benutten. Je moet bedenken dat met kleine bestanden Raid in het nadeel is door een iets verhoogde latency. De toekomst is gewoon SSD.
productreview: OCZ Vertex Series SATA II 2.5" SSD 60GB review door frankknopers
Hmm videokaart blijft voor mij een twijfelpunt. HDMI vind ik ook wel een handige bijkomstigheid.
Hoe zit het met andere aspecten als geluidsproductie etc? Ik hoor verhalen dat de X2 het geluid van een "kudde" laagovervliegende jumbojets moet veroorzaken :D
HDMI doen ze gewoon, dus dat is geen punt. Onder load is de GTX 295 ook redelijk lawaaiig, dat zijn ze allemaal. In idle vallen ze wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat SSD precies, ik hoorde iemand anders er ook al over, die was er ook wel enthousiast over.
Hij had het erover dat je windows dan kon booten vanaf zo'n 64gb kaartje bv.

Zit er nog verschil in de kwaliteit van merken die een vidkaart aanbieden? XFX / MSI / Asus / Saphire / Club3D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

SSD zijn solid state disks. Schijven zonder bewegende delen dus. Op zich mooie technologie maar volgens mij nog niet helemaal volwassen en vooral duur. Persoonlijk zou ik nog even wachten met SSD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Misschien nog niet volwassen, maar met de Vertex is de drempel om in te stappen toch een flinke klap lager geworden. Het is in ieder geval een stevige concurrent voor de (veloci)raptor. Wil je gewwon veel GB/€ dan zit je uiteraard bij de SSD aan het verkeerde end.

edit: het verschil tussen de merken graka's (MSI, Sapphire, XFX, Asus en what not) kan hem zitten in kloksnelheden (OC versies), koelers, garantiebepalingen of bijgeleverde accesoires. Vwb de kwaliteit zie ik er geen echte trend in, al was er laatst een Frans statistiekje die anders beweerde.

[ Voor 36% gewijzigd door Edmin op 30-03-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het zo zie is dat SSD iets te veel van het goede voor mijn budget, het zal ongetwijfeld erg snel zijn maar ik denk voor niet helemaal haalbaar op dit moment.

Zit er nog verschil in de kwaliteit van merken die een vidkaart aanbieden? XFX / MSI / Asus / Saphire / Club3D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Edmin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:36:
Misschien nog niet volwassen, maar met de Vertex is de drempel om in te stappen toch een flinke klap lager geworden. Het is in ieder geval een stevige concurrent voor de (veloci)raptor. Wil je gewwon veel GB/€ dan zit je uiteraard bij de SSD aan het verkeerde end.
Laat ik het zo zeggen: nu nog geen SSD's kopen tenzij je er budget voor hebt. SSD's gaan nu zo gigantisch snel dat de GB/€ over een paar maanden veel beter is terwijl een groot gedeelte van de problemen opgelost zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

idd helaas is de prijs/prestatie nog niet helemaal naar behoren :P. Maar het gaat de goeie kant op met de SSD..
Nice reactie Xtreemrage & Reinman!

@ XTREEMRAGE

Ik denk dat ik dan voor de P182 gaa, aangezien deze goedkoper is, en eigenlijk toch beter in mijn smaak valt door de betere airflow. En daarbij zoveel ben ik niet in de weer met HDD's dus dat hotswap gebeuren vind ik niet zo interessant :D

Wat je precies met "native" resolutie bedoeld begrijp ik niet helemaal. Het is een 16:9 scherm, dus een reso van1920x1080 (1080p) en niet van 1920x1200 (16:10).

Oké nice linky naar dat andere topic! Ik heb er wat extra fans van Nexus bij ingezet!
Je had btw gelijk de GTX295 neemt 289W, ik had het verkeerd gelezen :$ . Maar veranderd niks qua voeding. Btw de merken zijn niet slecht, ik raad aan om een aantal reviews door te nemen en dan je beslissing te maken. En wat Ed_L zegt ;)

De meeste games gebruiken 16:10 en sommige games ondersteunen ook 16:9. Maar of het problemen gaat leveren met de games, dunno. Maar ik zou voor de zekerheid voor een 16:10 scherm gaan (is btw ook full-hd).

p.s. zoals de rest al heeft gezegd, zou ik ook voor een AMD systeem gaan als je wat geld wilt besparen. Qua gaming experience zal je er niet op achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

XTREEMRaGE schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:48:
[...]
De meeste games gebruiken 16:10 en sommige games ondersteunen ook 16:9. Maar of het problemen gaat leveren met de games, dunno. Maar ik zou voor de zekerheid voor een 16:10 scherm gaan (is btw ook full-hd).
Eens. Een 1920*1080 filmpje op een 1920*1200 scherm laten zien, gaat beter dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je krijgt dan 2 zwarte balken erbij. Oorspronkelijk was fullhd bedoeld voor 16:9 (1080p) dus 16:10 maar dan zonder de zwarte balken ;D Jammer dat games dus op 16:10 zijn ingesteld naar mijn mening!

Zijn de Intel i7 en de AMD Phenom beetje vergelijkbaar dan?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb eerder het idee dat de industrie het liefst zo lang mogelijk vasthoudt aan het verschil tussen TV en PC schermen. Het gebruik van verschillende aspect ratio's, resoluties, aansluitingen en refreshrates... alles wordt aangewendt om maar verschil te maken.

Vwb je laatste vraag zou je er goed aan doen om dit topci eens te scannen.

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 30-03-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelukkig scheelt het dat het maar 46 pagina's zijn :D
Nog even kritisch gekeken en heb me systeem hier en daar aangepast en ziet nu als volgt uit:

Kast: Antec P182 (128,-)
Voeding: Corsair TX850W (120,-)
Moederbord: Asus P6T (222,-)
Processor: Intel Core i7 920 (257,-)
Geheugen: 3x 2GB OCZ 1600mhz CL7 (96,-)
Hardeschijven: 2x 320 GB WD (82,-)
Drives: 2x Sony NEC Optiarc MultiDVDbrander (40,-)
Videokaart: Asus 4870x2 (418,-)
Monitor: LG w2261v of de Iiyama Pro Lite (185,-)

Totaal met extra fans en koelpasta kom ik op 1580,- uit.
Nog mensen met op of aanmerkingen, of dingen die ze anders zouden doen? (budget in hoofd houdende 1500-1600).

Beeldscherm, ik wil niet groter als 21,5/22inch op me bureau hebben staan, aangezien ik er maar 40cm vanaf zit, heb al een 24inch full HD hier staan, en die vond ik te groot voor op me bureau, dus die gebruik ik nu als "tv" :D. Iiyama heeft als ik me niet vergis een betere history met beeldschermen als LG. Volgens mij gebruikt die Iiyama ook TFT als beeldbuistechniek daar waar de LG een Twisted Nematic gebruikt. Denk dat ik daarom de Iiyama neem.

Er zit nu 850W in, is dit misschien te veel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je Asus X2: Club 3d en Sapphire zijn beide goedkoper. Die zou ik dan ook nemen. Ik heb niet zon hoge pet op van Asus. Verschil zal er niet tot nauwlijks zijn.
Je mobo: Ik zou ook ff kijken naar het Gigabyte X58-UD4P. Schijnt iets minder problemen mee te zijn.
Memory: Ook kan je goedkoper geheugen nemen dan dat. 1333mhz Kingston ValueRam voldoet wel gezien dankzij tripplechannel je al gigantische bandbreedte hebt.
Voeding: zou ik de Cooler Master Real Silent 700M nemen. Lekker stil en modulair.
HD's: snap ik niet dat je raid wil. Begrijp me niet verkeerd, maar je komt niet echt over als iemand die echt super veel verstand heeft van computers. Dan haal je ook niet veel winst er uit. Neem dus een nette 1TB schijf. Schermen: zijn beide TN pannels. Die vallen onder TFT.
Wikipedia: Thin film transistor liquid crystal display

@hier onder: Jah hebben veel mensen last van :P.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Reinman was me voor :>

[ Voor 97% gewijzigd door XTREEMRaGE op 30-03-2009 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dat me info niet klopte mbt het beeldscherm.

Wat is veel kennis haha, vergeleken met jullie ben ik totally noob op het gebied denk ik.
Ik weet wel dat raid0 veel sneller draait, dat wordt me door meerdere in mijn omgeving aangeraden.
Je laadtijd gaat er op achteruit, het uitpakken van grote rarfiles gaat veel sneller etc...
Ik heb nu een pc van Dell met 2x 160gb, maar volgens mij niet in Raid0.
Wat zou voor mij het nadeel zijn dan?

Het Frapante is een beetje dat de 1600mhz versie van OCZ CL7 goedkoper is dan de 1333mhz versie van OCZ CL7. 1600 = 95euro en de 1333 = 115euro. Bron Azerty.nl.
En een CL van 7 is weer aantrekkelijker als een CL van 9 (Kingston) in prijs/kwaliteit.
Voor 10euro meer heb je een CL van 7, dit is weer interessanter voor OC mogelijkheden in de toekomst?
Of is OCZ zoveel slechter, dat je mij Kingston aanraadt?

Voldoet 700watt voeding?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 15:31
Ik ben sinds een tijdje bezig met het samenstellen van een low-budget gaming systeem. Na veel research gedaan te hebben heb ik het volgende systeem samengesteld.

Processor AMD Phenom X3 720 2.8GHz HT 7.5MB Black AM3 Box € 138.50
Kast AOpen Midi Tower G518 ATX No PSU (zwart-zilver) € 38.00
Voeding Corsair Powersupply CMPSU-400CX 400W € 47.50
Moederbord MSI K9A2VM-F V2 AMD 780V, SATA2 RAID, VGA € 52.00
Geheugen OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0 Gold € 33.50
Videokaart Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4870 SD 512MB 2xDVI/HDCP € 176.00

HDD & DVD Ik heb zelf nog een 500GB SATA HDD en een DVD drive liggen.

Totaal: € 485.50

Het goedkope AM2 moederbord kan volgens mij prima overweg met de HD4870 en de Phenom X3 processor: deze laatste is wel AM3 maar zou ook compatible moeten zijn met dit AM2+ moederbord.

Ik heb nu nog een aantal vragen mbt dit systeem, ik zou het erg fijn vinden als iemand hier even naar zou willen kijken!
De voeding die ik heb gekozen heeft volgens mij slechts een enkele 6 pins connector, terwijl ik heb gelezen dat de hd4870 er twee nodig heeft. Ik heb ook gelezen dat er wellicht een kabel wordt meegeleverd van 'molex naar 6 pins'. Nu vraag ik mij af: Wordt deze kabel ook bij deze sapphire hd4870 geleverd, en heeft de voeding wel zo'n molex aansluiting? Dit is de info die ik over de voeding weet:
1 x voeding 24-pins ATX met afneembaar 4-pins deel | 1 x voeding 8-pins EPS12V met afneembaar 4-pins ATX12V deel | 1 x 8-pins PCI Express voeding met afneembaar 2-pins deel | 6 x 15-pens seriële ATA-voeding | 6 x 4-PIN interne voeding | 2 x 4-PIN mini-stroomconnector

Na mijn onderzoek gedaan te hebben denk ik dat dit systeem goed in balans is: De cpu-kracht, snelheid van het geheugen en de snelheid van de hd4870 zijn volgens mij in verhouding. Klopt dat?

Ziet er verder nog iemand fouten die ik bij deze combinatie heb gemaakt, of kan ik dit setje als onervaren systeembouwer met gerust hart gaan bestellen? In ieder geval alvast bedankt voor de reacties : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, dit hoort mss niet helemaal in dit forum, maar hier ken ik toch de mensen wat en weet dat ze snel antwoorden....Ik ben nu aan het inbouwen geslagen en ik probeer nu mn core i7 920 in de socket van mn Gigabyte UD4P te krijgen. Hij steekt er helemaal juist in denk ik, de uitsparingen kloppen, en de driehoek klopt en toch krijg ik dat sluiterstangetje niet dicht, hij biedt enorm weerwerk. Oop de socket cover zitten zo twee uitsteeksels link en rechts en die duwen op de cpu, te hard naar mijn zin en dus durf ik er niet meer kracht opzetten....normaal gaan die toch zwoel dicht, enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 18:01:
Beetje jammer dat me info niet klopte mbt het beeldscherm.

Wat is veel kennis haha, vergeleken met jullie ben ik totally noob op het gebied denk ik.
Ik weet wel dat raid0 veel sneller draait, dat wordt me door meerdere in mijn omgeving aangeraden.
Je laadtijd gaat er op achteruit, het uitpakken van grote rarfiles gaat veel sneller etc...
Ik heb nu een pc van Dell met 2x 160gb, maar volgens mij niet in Raid0.
Wat zou voor mij het nadeel zijn dan?
Zo veel sneller is het niet hoor. http://www.pcguide.com/re...oncepts/perfStripe-c.html Als je dit begrijpt kan je er wel aan beginnen. Je moet blijven defragmenteren. Je moet bedenken dat in array writes niet zo snel zijn. Je heb een dubbel zo hoge kans je data te verliezen. Kleine file prestatie en starten van windows is minder.
Het Frapante is een beetje dat de 1600mhz versie van OCZ CL7 goedkoper is dan de 1333mhz versie van OCZ CL7. 1600 = 95euro en de 1333 = 115euro. Bron Azerty.nl.
En een CL van 7 is weer aantrekkelijker als een CL van 9 (Kingston) in prijs/kwaliteit.
Voor 10euro meer heb je een CL van 7, dit is weer interessanter voor OC mogelijkheden in de toekomst?
Of is OCZ zoveel slechter, dat je mij Kingston aanraadt?
Nee niet slechter, maar de kingstons zijn gewoon goedkoper :P. Aan de extra snelheid of lagere latancy heb je niet zo veel dankzij tripple channel en de goeie prefetchers.
http://www.azerty.nl/8-74...tc-triple-channel-ki.html
Voldoet 700watt voeding?
Ja, dat voldoet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg je advies op :D

1 HDD van 1TB. En dan werkgeheugen van1333mhz, wel van OCZ, die was nog weer goedkoper :P !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die was nog weer een paar euro goedkoper :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:58:
Ik volg je advies op :D

1 HDD van 1TB. En dan werkgeheugen van1333mhz, wel van OCZ, die was nog weer goedkoper :P !
Als je nog sneller RAM wilt, kijk dan s naar de XTC Platinum van OCZ. Volgens mij had deze timings van 7-7-7-24 ofzo..

Tip trouwens voor de CPU: Deze is bij Friesland Computers € 209,00
(Wou prijs toevoegen aan de PW, maar ze staan niet in de db van T.net, daarom ff zo.)

* Scipionyx heeft géén aandelen in Friesland Computers ;)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof je aan een lagere cas echt wat aan hebt:
http://www.bit-tech.net/h...mory-performance-review/9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Friesland-Computers Bergsma reageert niet meer

Daarom kun je niet toevoegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

MrVegeta schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:38:
Ik kan 2e hands (met bonnen/garantie etc) een 4870 kopen en daar zou ik dan misschien een E8400 CPU + 4GB geheugen en een mobo kopen. Voeding/HD's heb ik nog dus dan zou ik ongeveer op 400 euro komen + dat ik mijn ouwe spul voor 75 euro kan verkopen, dus dan zou het mij 325 euro kosten.

Het nadeel hiervan is dat ik het totaal niet kan upgraden maar in hoeverre is dat nodig? Het is een budget systeem maar daar ben ik ook wel naar op zoek, wat vinden jullie er van?

Wat ik dan wel jammer vind is dat die 4870 512MB is ipv 1gb, maar in hoeverre kan ik met een E8400 op 1600x1200 spelen (da's de resolutie van mijn beeldscherm).
Kick deze post nog maar eens omdat ik toch wel benieuwd ben naar jullie mening hier over aangezien ik geen high end pc wil hebben maar ééntje waar ik bv goed crysis/GTA4 op kan spelen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Op een E8400 + graka moet dat kunnen. De beide spellen die je noemt zijn toevallig nogal NVidia fan, dus wellicht is een GTX260 c216 een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor GTA 4 wil je graag een tri of quad core. GTA4 is een beetje brak geprogrammeerd en leunt dankzij het Xbox port zijnde op 3 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Een tweedehands Q9550 doet ongeveer €70 meer dan een tweedehands E8400. Een Q9450 nog minder. Beide zijn prima op een hogere klok te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djalvaro
  • Laatst online: 01-04 14:31
GENETX:
Ik heb de berichten omtrent dit systeem verplaatst naar [BBG Aanschaf] Workstation maart 2009

Volgende keer graag niet crossposten en bij twijfel een moderator aanschieten (niet letterlijk aub :P ). In 1 topic posten is meer dan genoeg en zelfs gewenst om te vorokomen dat de posts en adviezen worden verdeeld over 2 topics met alle gevolgen van dien...

[ Voor 94% gewijzigd door GENETX op 31-03-2009 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die friesland computer biedt die processor wel heel erg goedkoop aan :S
Ziet eruit als een startend bedrijfje?

De prijzen schommelen btw nog wel erg, hou het nu een aantal maanden in de gaten.
Gister was de Asus GTX 295 nog 427 euro, vandaag staat hij al weer op 490 euro, niet normaal!!!!
DDR3 schommelt ook nog al, vandaag weer 10euro duurder als gisteren.
Eigenlijk te gek voor woorden als je het mij vraagt.

Ik ben nogal eigenwijs :D En ga dus toch voor een voeding van 850w! Dit omdat ik in de toekomst misschien nog wil uitbreiden met een tv kaart oid en toch een beetje op safe wil spelen qua voeding. Nu twijfel ik tussen de Cooler Master Real Power Pro 850 (140,-) of de Corsair TX850W (120,-).

Verder is mijn systeem zo goed als klaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel watt denk je dat een TV kaart wel niet gebruikt :|. Die 700watt is al safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 12:35:

[...]
offtopic:
Ze stonden onlangs nog in de pricewatch/shopsurvey. Volgens mij was men aardig te spreken over deze zaak. Ik heb dan ook een order geplaatst hier afgelopen vrijdag en als het goed is kan ik mijn order a.s. donderdag tegemoet zien. Hopelijk gaat alles goed.. :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De prijzen schommelen btw nog wel erg, hou het nu een aantal maanden in de gaten.
Gister was de Asus GTX 295 nog 427 euro, vandaag staat hij al weer op 490 euro, niet normaal!!!!
Kijk nog maar eens goed in de pricewatch en neem levertijden ook mee. De GTX295 is al een tijdje zeer moeilijk leverbaar, tenzij je €500 kwijt wil zijn.
Ik ben nogal eigenwijs :D En ga dus toch voor een voeding van 850w! Dit omdat ik in de toekomst misschien nog wil uitbreiden met een tv kaart oid en toch een beetje op safe wil spelen qua voeding. Nu twijfel ik tussen de Cooler Master Real Power Pro 850 (140,-) of de Corsair TX850W (120,-).
Het is je eigen beslissing, maar denk je dat ons advies zomaar uit de lucht komt vallen? Je wilde 1KW, wij adviseren 700W en je kiest uiteindelijk 850W omdat je onderbuik het in de broek doet. Al zet je drie tv-kaarten en 6 HDD's in je bak. 850W is niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
als jullie hem niet kunnen overtuigen danmoet hij hier even vragen wat het beste is was de voeding betreft..

Voedingen topic

Ga daar maar eens navragen. tenzij je zegt: Nee, ik blijf eigenwijs en vraag hier eigenlijk voor niks om advies.
(ik ga er iig vanuit dat je hier bent voor advies).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

off = uit
topic = draadje
offtopic = uit draadje 8)7

Kanloze posts in vervolgd dus gewoon laten 8)

[ Voor 71% gewijzigd door GENETX op 31-03-2009 13:55 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Zoals velen al hebben gezegd:
Je mag eigenwijs zijn, maar de voeding zal dan inefficiënt te werk gaan. Je system verbruikt MAX. ~519W, en om nog wat speel ruimte te bieden is de 700W idd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, shit, alles aangesloten, ingestoken....alles steekt goed denk ik...als ik op de power knop duw, beginnen alle blazers te draaien, gaan alle lichtjes op mijn mobo aan....en dan stop het, alles valt uit...en het begint opnieuw en blijft zo doorgaan...opstarten, uitvallen, opstarten,....iemand idee??

specs:
core i7 920
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb KVR
HD4870 1gb
CM690....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 19-09 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:55:
OK, shit, alles aangesloten, ingestoken....alles steekt goed denk ik...als ik op de power knop duw, beginnen alle blazers te draaien, gaan alle lichtjes op mijn mobo aan....en dan stop het, alles valt uit...en het begint opnieuw en blijft zo doorgaan...opstarten, uitvallen, opstarten,....iemand idee??

specs:
core i7 920
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb KVR
HD4870 1gb
CM690....
hoort hier eigenlijk niet thuis, maar kortsluiting veroorzaakt door je moederbord waarschijnlijk. Vraag het anders in: Processors, Moederborden & Geheugen

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

mhindrik schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:04:
[...]

hoort hier eigenlijk niet thuis, maar kortsluiting veroorzaakt door je moederbord waarschijnlijk. Vraag het anders in: Processors, Moederborden & Geheugen
Hij heeft met onze hulp het systeem gebouwd dus ik vind het geen onterechte vraag hier.

Maar een oplossing blijf je me nog verschuldigd (ik kan alleen zeggen alles goed aangesloten, dus ook de leds en power reset knop.)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Thombose, open een topic waarin je aangeeft hoe je de stappen in de Hangen en opstarten troubleshooter hebt gevolgd, dan kunnen we je daar verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

700w dan maar :D , kwou er gewoon ff zeker van zijn wat mijn bericht aan reacties zou uitlokken :D !
Bedankt voor de info/advies so far!! Dit weekend dan maar bestellen :D !

Alleen over de monitor twijfel ik dus nog!
Volgens mij was het XTREEM RAGE die over die ingame resoluties begon.
Is het niet gewoon een questie van een goede vidkaart en de juiste drivers bij het scherm/vidkaart?
Volgens mij wordt dat 16:9 straks wel meer gebruikt (zoals het oorspronkelijk bedoeld was, zonder de zwartebalken), steeds meer monitoren komen uit op die resolutie, Ik pakte gisteren een reclamefolder en dr stond een 24inch monitor in die 16:9 was.
Ik heb het idee dat het een nieuwe standaard begint te worden, steeds meer producenten/leverancier komen met zulke schermen uit. Of vergis ik me hier nu in?

Hoe denken jullie btw over de XFX GTX 285 Black Edition of de Gainward GTX 285 @ 2 GB?
Als verstandige alternatief voor de X2 of GTX 295?
Als men sli wil draaien met 2 graka's, wat is dan aan te bevelen, qua voeding?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:07:
Voor GTA 4 wil je graag een tri of quad core. GTA4 is een beetje brak geprogrammeerd en leunt dankzij het Xbox port zijnde op 3 cores.
Een beetje...?

Gewoon boycotten die crap. Slechte console ports mogen ze houden.

Het valt me wel op dat nieuwere games op lage settings er slechter uitzien EN veel slechter draaien dan oudere games op hoge instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik wist dat het hier niet thuishoorde, maar ondertussen ken ik jullie al beetje en ik weet dat jullie advies wel wat waard is....Heb misschien oplossing, maar heb het onderwerp hier verder behandeld:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1343604

Als jullie hier ook een zouden willen kijken ;)
thanx

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Laatst online: 09-08 09:45
Ik hier al eerder een topic over gemaakt op GoT waar ik heel erg goed geholpen ben en een paar hele goede tips heb gehad, op basis van deze tips heb ik een systeem samen gesteld. Het budget voor mijn systeem ligt rond de 1900 euro. Ik wil graag weten of dit een goed game systeem is, of er dingen zijn die beter kunnen of eventueel andere tips over het systeem.
Dit is het systeem
Moederborden Socket 1366 Asus P6T Deluxe € 259,-
CPUs Socket 1366 Intel® Core i7-920 € 269,-
Voeding Cooler Master Silent Pro M 700W € 109,-
1 xGeheugen DDR3-1600 Corsair DIMM 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit € 139, -
2 xHarddisks 3,5 inch SATA Seagate ST3500418AS (RAID0 opstelling). € 118, -
Grafische kaarten ATI PCIe Sapphire HD4870 X2 € 379,-
Software Besturingssystemen Microsoft Windows Vista Home Premium € 199,-
DVD-reWriters IDE Asus DRW-22B1S € 27,-
Monitor SyncMaster 2433BW € 299,-
Behuizingen Midi Tower NZXT LeXa Blackline € 99,-
= € 1897
Wat vinden jullie ervan is dit een optimaal gamesysteem?
Alvast bedankt, voor de moeite.
Rick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen X-Fi, een TN monitor...

Waar haal je dat systeem? Prijzen zien er een beetje hoog uit. Waarom niet de OEM van Vista? Die kost iets van 90, niet 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ik heb het samengesteld bij alternate, wat houd een oem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat je er geen rommel bijkrijgt (gekleurde doos, handleiding etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat, en dat je het officieel niet mag meenemen naar een andere pc.

We kennen inmiddels je voorliefde voor de X-fi en andere schermen. Zonder te weten wat voor geluidssysteem hij heft, is blind een X-fi aanraden onnozel. De schermen die je aanhaalt zijn (en daar ga ik weer) een klap duurder dan wat hij nu heeft. Waar haalt hij het budget vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het eens met Ed. Zeker een Non-TN pannel is gewoon duur wil je een goeie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Bedankt voor de reacties, wat is een X-Fi precies en wat zijn hier de voordelen van tegenover het scherm wat ik nu gekozen heb? Ik heb momenteel een vrij simpel geluids-syteem bestaande uit 2 platte philips boxjes en een subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

een x-fi is een geluidskaart. Wat voor speakers ben je van plan te gebruiken? blind. In jouw geval zie ik er geen meerwaarde voor.

[ Voor 28% gewijzigd door Edmin op 31-03-2009 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rixos schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:13:
Bedankt voor de reacties, wat is een X-Fi precies en wat zijn hier de voordelen van tegenover het scherm wat ik nu gekozen heb? Ik heb momenteel een vrij simpel geluids-syteem bestaande uit 2 platte philips boxjes en een subwoofer.
Hogere kleur echtheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Hebben jullie een voorbeeld van zo'n scherm? Nu ben ik er toch wel erg benieuwd naar :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Ook nog de Apple Cinema display en een Dell waar ik de naam van kwijt ben.

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 31-03-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 17:53:

Is het niet gewoon een questie van een goede vidkaart en de juiste drivers bij het scherm/vidkaart?
Het gaat erom of de games, de 'ongebruikelijke' resolutie ondersteunen! Want als het goed was, wilde je dat wel doen... niet :?

[ Voor 8% gewijzigd door XTREEMRaGE op 31-03-2009 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:55:

specs:
core i7 920
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb KVR
HD4870 1gb
CM690....
Heb je het 1 voor 1 getest? Hiermee bedoel ik, eerst 1 geheugen module proberen, dan de ander. Zonder vid kaart? Het klinkt als een voeding probleem die ergens kortsluiting maakt, spacers vast gemaakt? etc.

edit--1
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 20:50:
Sorry, ik wist dat het hier niet thuishoorde, maar ondertussen ken ik jullie al beetje en ik weet dat jullie advies wel wat waard is....Heb misschien oplossing, maar heb het onderwerp hier verder behandeld:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1343604

Als jullie hier ook een zouden willen kijken ;)
thanx
Hoort idd daar! |:(

edit--2
Een tip voor degene die voor het eerst een computer in elkaar zetten of voor degene die gewoon een reference willen hebben.
http://www.techpowerup.com/articles//other/144/1

[ Voor 36% gewijzigd door XTREEMRaGE op 31-03-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XTREEMRaGE schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:49:
[...]

Het gaat erom of de games, de 'ongebruikelijke' resolutie ondersteunen! Want als het goed was, wilde je dat wel doen... niet :?
Yeah true...
Maar ik dacht dat dat dus met juiste drivers etc te maken had.. verkeerd gedacht dus 8)7

TN Panels zijn verder niks mis mee toch, ze kunnen soms bleeding vertonen, weet niet of dit erg hinderlijk is?
What about the XFX GTX 285 Black / Gainward GTX 285 @ 2 GB als alternatief?
Iemand ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Aangezien de 4870X2 al voor €369 te koop is, vind ik de GTX285 geen goed alternatief. Mocht je een stapje lager willen, dan zou ik voor de HD4890 of GTX275 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Ik weet niet of ik het hier kan posten, maar is het niks om de BBG op te delen in verschillende delen, AMD en Intel appart houden dus. Dan kan je een quadcorebak doen, een dualcorebak en een i7 bak en zo ook bij de AMD's. En dan kan de gene die voor dat bepaalde systeem (budget mogelijkheden) kiest het zelf wat aanpassen naar de kant waar hij ermee op wil.. gaming of videobewerking of weet ik veel wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het is hier inderdaad niet de goede plek. In LA loopt een draadje over de BBG's. Verder vind ik je suggestie niet handig. Iedere {censuur} kan 'een' systeem inelkaar flansen. De bedoeling van de BBG is juist te adviseren welke componenten je voor doel X en budget Y het best kunt kopen. Dus ook om advies te geven over AMD of Intel, en AMD of NVIdia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:39:
Het is hier inderdaad niet de goede plek. In LA GR loopt een draadje over de BBG's.
Fixed :+ , dit is het draadje: BBG Update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Edmin schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:39:
Het is hier inderdaad niet de goede plek. In LA loopt een draadje over de BBG's. Verder vind ik je suggestie niet handig. Iedere {censuur} kan 'een' systeem inelkaar flansen. De bedoeling van de BBG is juist te adviseren welke componenten je voor doel X en budget Y het best kunt kopen. Dus ook om advies te geven over AMD of Intel, en AMD of NVIdia.
ok dikke prima. t was maar een voorstel voor een eventuele nieuwe indeling voor de BBG. maar je hebt gelijk.

PS: Vrijdag ga ik mijn nieuwe systeempje (i7-6GB-GTX285xxx-500GB) ophalen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Jij hebt gelijk en ik is lui. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Edmin schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:00:
[...]

Jij hebt gelijk en ik is lui. O+
en ik heb er een postje neergezet.

maar weer terug naar het draadje.

[ Voor 8% gewijzigd door stevens20 op 01-04-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Aangezien mijn computer weer zo langzamerhand aan vervanging toe is ga ik deze zomer maar eens lekker klussen en tweaken aan een volledig nieuw systeem. Het oude de deur uit en het nieuwe er in :).

Op basis van wat research (dank u BBG's) kom ik uit op het volgende.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ENGTX280/HTDP/1GB€ 279,-€ 279,-
1Asus P5Q€ 105,90€ 105,90
1Creative X-Fi Titanium€ 65,55€ 65,55
1Enermax Revolution 85+ 850W€ 253,-€ 253,-
1Intel Core 2 Duo E8400€ 142,65€ 142,65
2Kingston HyperX KHX6400D2K2/2G€ 23,87€ 47,74
1Lian Li Armorsuit PC-P80€ 207,50€ 207,50
2Seagate Barracuda 7200.11 ST3160813AS, 160GB€ 34,03€ 68,06
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 95,83€ 95,83
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,84€ 49,84
1Thermalright IFX-14€ 49,45€ 49,45
ImporterenTotaal€ 1.364,52

De videokaart heb ik afgewogen tegen zijn ATI tegenhanger, de 4870x2, maar omdat de benchmarks op veel gebieden nagenoeg gelijk liggen heb ik gelet op randzaken zoals geluid en energieverbruik. In dat opzicht kwam de GTX280 er beter uit. Juiste afweging?

De twee 160GB schijven gaan in RAID 0 Windows Vista 64bit draaien.

Op of aanmerkingen op dit systeem? Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ATI tegenhanger van de GTX280 als HD4870X2, dan verliesd de GTX280 DIK.
http://www.hardware-infos.com/tests.php?test=55&seite=15

Wel review lezen met minimaal 8.12 Hotfix drivers. Alles daar onder is afgekeurd.

Windows gaat langzamer met raid 0. Niet sneller. Met Raid 0 krijg je een kleine hit op acces times. Laten die nu net belangrijk zijn voor al die kleine bestandjes van windows. Raid 0 werkt juist goed op grote bestanden in laden.

Jah, je hebt de Phenom 2 over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
TigerXtrm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:50:
Aangezien mijn computer weer zo langzamerhand aan vervanging toe is ga ik deze zomer maar eens lekker klussen en tweaken aan een volledig nieuw systeem. Het oude de deur uit en het nieuwe er in :).

#ProductPrijsSubtotaal

De videokaart heb ik afgewogen tegen zijn ATI tegenhanger, de 4870x2, maar omdat de benchmarks op veel gebieden nagenoeg gelijk liggen heb ik gelet op randzaken zoals geluid en energieverbruik. In dat opzicht kwam de GTX280 er beter uit. Juiste afweging?

Ik denk dat je beter een Phenom 2 of i7 systeem kan kopen gezien Core2Duo een dood eind is.
De videokaart is EOL, wel goede prijs voor die kaart, maar ik denk dat de HD4890/GTX 275 een slimmere keus is. Ik zou daarmee even benchmarks van de HD4890 en GTX275 afwachten.

Over harde schijven weet ik niet.
Verder: dure kast, je zal vast een goede reden hebben.

850W is overkill, volgens mij heb je aan 500W ruim genoeg met dit systeem.

Lees de thread nog een keer door, en maak dan nog een keer je keuze, aan de hand van je budget zou ik dan kiezen tussen i7 en Ph2.

Misschien kan je zelfs nog wachten op de nieuwe Phenom 955 processor die deze maand uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Warning: Afbeeldingslocatie: http://i116.photobucket.com/albums/o20/lukeofjudgement/spuit11.jpg?t=1238577841 -alert :+

#ProductPrijsSubtotaal

• Denk dat je met een AMD systeem goedkoper uit bent. Al naar zo'n setup gekeken? Staan ook een "paar" in dit topic :P
  • De 4870x2 is niet de tegenhanger van de GTX280, maar eerder van de GTX295. De GTX280 moet je volgens mij vergelijken met de 4870.
  • Waarom een 1TB en 1 500GB HD erbij..? Niks mis mee, maar ik zou dan gewoon 2x 1TB doen :P
  • De geluidskaart.. heb je deze echt nodig? Bedoel, heb je goede speakers waardoor deze kaart tot zijn recht komt? (ook al een paar keer voorgekomen in dit topic btw)
  • Waarom zo'n dure kast eigenlijk?
  • Waarom zo'n *****ing dure voeding??? wtf.. Die dingen kun je veel goedkoper krijgen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom Raid 0 160GB (trage oude) schijven voor Windows? Dan doe je het voordeel van RAID weer teniet door oudere tragere schijven te kiezen. Dan kun je wellicht beter uitkijken naar een SSD ofzo, zeker als je een andere voeding neemt.

Daarnaast zou je ook een kijkje kunnen nemen naar de 20% snellere nieuwe HD 4890.

Met een andere voeding maak je heel veel ruimte in je budget.

Verder met de mensen hierboven. De kast is verder natuurlijk persoonlijk.

Voor de geluidskaart zou ik overigens de volgende nemen:
Pricewatch: Creative X-Fi Flip 180 nemen. Dat is de opvolger van de Titanium en kost niets meer.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 01-04-2009 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAAA i have been rickrolled!!!! Stomme 1 april grappen.

Deze pc pwned de pc die door Tiger is samen gesteld en nog iets goedkoper ook :D.
http://www.azerty.nl/wink...D=1&product%5B200769%5D=1

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb er nog wel een paar:

Ik ga volledig met Reinam nmee over de graka. Lees de reviews vanaf Cat 8.12.

Verder is een quad voor gamen weer belangrijker geworden. Kijk naar benches van GTA4 en HAWX. Stteds meer devs claimen er brood in te zien, o.a. voor een titel als RUSE.
Dat brengt je naar het platform: socket LGA775 is dood. Er komen geen nieuwe procs meer voor. Upgraden is dus onmogelijk in de toekomst. Niet kopen. Ga voor de PhenomII of i7.

Je voeding... meer dan €200? Voor minder dan de helft ben je ook klaar met een A-merk en 80+. M620 bijv.

Tenslotte begrijp ik je opslag filosofie niet. Zo veel verschillende schijven wel en niet in RAID... Koop gewoon een 1TB 7200.12 of zet er twee in RAID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Edmin schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:30:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

Ook nog de Apple Cinema display en een Dell waar ik de naam van kwijt ben.
Bedankt voor de reacties , maar holy shit wat zijn die schermen duur! De goedkoopste begint bij 440 euro ofzo. Wat vinden jullie is het echt waard om voor zo'n scherm te gaan. Is het verschil in beeldkwaliteit zo groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het verschil in kwaliteit is best flink, maar ik zou zelf zo'n scherm alleen kopen indien ik het geld ergens had liggen dat toch anders niet gebruikt werd. Kijk naar mijn specs, ik heb een 2443BW; een TN paneel dus. Zolang de focus ligt op gamen en je alleen recht achter je scherm zit, is een TN prima. Zeker voor dat geld. Natuurlijk is een S-IPS mooier, maar waar haal je die extra €300 vandaan? Als het betekent dat je een goedkopere CPU + graka neemt, dan is het geen goede investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica