Ben mijn rig aan het bouwen en ik zit aan het gedeelte waar ik de processor in zijn socket wil steken. Ik heb de processor, mooi erin gedaan, met het driehoekje volgens het driehoekje op de socket en met de uitsparingen juist. Als ik dan mijn cover wil dicht doen, dan drukken de twee uitstulpingen van de socket cover in het midden tegen de processor, waardoor ik de hendel niet naar beneden krijg. Alléja, ik moet er superveel kracht opzetten en iik durf niet verder te duwen want ik hoor reeds wat gekraak en dat bevalt me al niet...any advice?
Als de proc er goed, recht inzet gewoon doorduwen.
In elk geval staat in de handleiding (http://europe.giga-byte.c..._manual_ga-ex58-ud4_e.pdf) stap voor stap uitgelegd hoe je dit ding moet installeren.
In elk geval staat in de handleiding (http://europe.giga-byte.c..._manual_ga-ex58-ud4_e.pdf) stap voor stap uitgelegd hoe je dit ding moet installeren.
Vreemd geluid..? Hoe bedoel je? Tijdens het monteren van je processor.. of?Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:52:
mmm, kheb het toch dicht gekregen,maar het maakt toch maar vreemd geluid...hoop dat alles ok is....
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Plasticje aan de onderzijde van de cpu verwijderd?
Als je de schroeven van de socket te strak heb aangedraaid dan kun je de hendel haast niet naar beneden halen. Had ik ook toen ik mijn scythe mugen 2 te strak had aangedraaid.
Ehh, de socket heeft helemaal geen schroeven die je zelf aan moet draaien.n0elite schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:12:
Als je de schroeven van de socket te strak heb aangedraaid dan kun je de hendel haast niet naar beneden halen. Had ik ook toen ik mijn scythe mugen 2 te strak had aangedraaid.
Verwijderd
Als je die Mugen 2 wilt monteren moet je geloof ik de socket deels loshalen..Terw_Dan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:13:
[...]
Ehh, de socket heeft helemaal geen schroeven die je zelf aan moet draaien.
Om de Scythe mugen 2 te bevestigen moet je de Flip Mount Super Back-Plate bevestigen aan het socket. als je de Flip Mount Super Back-Plate te strak aandraait dan gaat de hendel niet naar beneden.Terw_Dan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:13:
[...]
Ehh, de socket heeft helemaal geen schroeven die je zelf aan moet draaien.
Heeft de TS een Mugen 2 dan? Of gebruikt hij gewoon een stock koeler?
edit: bij mij ging het trouwens ook wat lastig, allemaal toch nog goedgekomen
Werkt het allemaal, TS?
edit: bij mij ging het trouwens ook wat lastig, allemaal toch nog goedgekomen
[ Voor 43% gewijzigd door Soepstengel op 31-03-2009 10:50 ]
Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800
Mja,ik ben de rest aan het inbouwen....Wel ik deed het hendeltje naar beneden, ik was zeker dat alles goed zat dus heb ik gewoon doorgeduwd, en ikh oorde zo wat knarsen, maar ik denk niet dat het een groot probleem is, we zullen wel zien wat het doet binnenkort. Is eerste keer dat ik pc zelf bouw, op vorige pc had ik wel de cpu al eens vervangen maar dat was een oude AMD proc op oude AMD socket dus niet te vergelijken.....Nu is in mijn CM690 kast, de voorste fan te ver van mijn moederbord waardoor ik dat kabeltje dus niet op het meoderbord kan bevestigen, which sucks...kan ik dan die adapter naar molex gebruiken om rechtstreeks opvoeding aan te sluiten?
EDIt: got it :d
EDIT2: Lol, ik sowieso de vreselijkste kabelmanagement dat jullie ooit hebbne gzien
waarom toc hzoveel draden
EDIt: got it :d
EDIT2: Lol, ik sowieso de vreselijkste kabelmanagement dat jullie ooit hebbne gzien
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 14:40 ]
OK, shit, alles aangesloten, ingestoken....alles steekt goed denk ik...als ik op de power knop duw, beginnen alle blazers te draaien, gaan alle lichtjes op mijn mobo aan....en dan stop het, alles valt uit...en het begint opnieuw en blijft zo doorgaan...opstarten, uitvallen, opstarten,....iemand idee??
Ah, zit de 8pin power connecter er juist in, videokaart voeding juist ingestoken, check die dingen eerst nog eens
Echt alles checken dus hé, zit het geheugen er GOED in (aangedrukt etc) - mobo zit toch vast met spacers tussen de kast hé ?
Echt alles checken dus hé, zit het geheugen er GOED in (aangedrukt etc) - mobo zit toch vast met spacers tussen de kast hé ?
[ Voor 36% gewijzigd door Kosty op 31-03-2009 15:59 ]
Ga gewoon alles goed na.
Is je moederbord geaard? Kan zijn dat je die afstandbuisjes bent vergeten...
Of teveel hebt gebruikt op plaatsen waar geen gat in het mobo zit en er misschien kortsluiting optreedt.SUD schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:23:
Ga gewoon alles goed na.
Misschien was dat geknars/gekraak wat je hoorde toch niet zo goed...
Haal de proc er is opnieuw uit en kijk of er niet iets gescheurd of gebroken is.
Haal de proc er is opnieuw uit en kijk of er niet iets gescheurd of gebroken is.
dat zal wel loslopen, waarschijnlijk heeft het te maken met zijn geheugen, probeer het eens met 1 dimm erin, ga dan de bios in en stel de goede timings, voltage en kloksnelheid van je geheugen in, daarna reboot, als dat werkt je andere modules erbij zettenPlakjekaas schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 18:14:
Misschien was dat geknars/gekraak wat je hoorde toch niet zo goed...
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Dit lijkt een stomme vraag, maar ik wil hier wel antwoord op zien
Bij mij knarst mijn e5200 ook bij het montere socketklepje dicht doen, draait zonder problemen hoor
Ik heb de koeler eraf gehaald, en naar de proc gekeken en alles lijkt in orde, alle pins staan recht. Ik merkte op dat er twee biepjes waren...dus een CMOS probleem, clearing CMos waarden met switch hielp niet, dus ik besloot het met de batterij eruit te halen en dan opnieuw te proberen. Maar moest eerst naar les en onderweg terug ben ik langs de lokale pcboer geweest, die hadden dat probleem ook al gehad. Hij zei dat het wss opgelost geraakt met batterij eruit voor ff, CMOS waarden clearen, daarna 1 RAM latje erin, en zo snel mogelijk biosflash doen. ....Ik heb nu de batterij eruit, dus ik zal de rest verder proberen en ik hou jullie op de hoogte
. Suckt wel, want helft kabels moest eruit en videokaart ook
Ok, dat heeft het probleem niet opgelost, ik kan nog steeds niet booten, hij doet nog altidj hetzelfde..
, iemand nog ideetjes? Over die andere dingen, mja, de spacers zitten ertussen, 9 zoals het moet denk ik....voor de rest, die powerkabels op videokaart en cpu en mobo, die zijn toch allemaal foolproof, daar kan toch niets mis mee gaan? of wel?
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 21:07 ]
Verwijderd
Heb je van dat stomme OCZ geheugen wat een achterlijk hoog voltage nodig heeft?
Of toevallig de 'veertjes' van het IO-should in de aansluitingen zitten?
Of toevallig de 'veertjes' van het IO-should in de aansluitingen zitten?
Ik heb Kingstong ValueRAm 1333Mhz 3*2gb....dat zou normaal voltage moeten zijn...
ik heb nu alle voedingskabels uitgetrokken van wat niet minimaal aangelsoten moet worden...
en ook alle kabels van cpu, mobo en graka opnieuw ingestoken
enn batterij er terug tijdje uit...niets helpt.....
welke veertjes bedoel je hiermee?
...
Denk dat ik morgen, mijn mobo, geheugen en proc en voeding meeneem naar de winkel en dat ze het daar maar ff op de mat leggen...grrrr
ik heb nu alle voedingskabels uitgetrokken van wat niet minimaal aangelsoten moet worden...
en ook alle kabels van cpu, mobo en graka opnieuw ingestoken
enn batterij er terug tijdje uit...niets helpt.....
welke veertjes bedoel je hiermee?
Denk dat ik morgen, mijn mobo, geheugen en proc en voeding meeneem naar de winkel en dat ze het daar maar ff op de mat leggen...grrrr
Hij bedoeld de soort klemmetjes die op je I/O shield zitten, die om de aansluitingen van je moederbord klemmen.
Vooral bij de internet aansluiting en usb wil dit nog wel eens fout gaan ( dan gaan die soort klemmetjes in de aansluiting ipv eromheen ).
Vooral bij de internet aansluiting en usb wil dit nog wel eens fout gaan ( dan gaan die soort klemmetjes in de aansluiting ipv eromheen ).
gewoon nee.
hmmm
kan ik enes naar kijken, maar ijk ben vrij zeker dat ik zo goed als al die klemmetjes afgebroken heb, zaten wat in de weg imho...Wel merk ik, als ik dmijn hd4870 vervang door een passief gekoelde oude PCI-e kaart, dat de voeding zachtjes gromt elke keer als hij opsprong...daarvoor hoorde ik dat niet door de heel lawaaierige fan van de graka...maar hij maakt zo een "brr brrr brr brr" geluid en dan valt het uit...zou het aan de voeding kunnen liggen?zou er keer met voltmeter kunnen insteken, maar vind dat maar louche
kan ik enes naar kijken, maar ijk ben vrij zeker dat ik zo goed als al die klemmetjes afgebroken heb, zaten wat in de weg imho...Wel merk ik, als ik dmijn hd4870 vervang door een passief gekoelde oude PCI-e kaart, dat de voeding zachtjes gromt elke keer als hij opsprong...daarvoor hoorde ik dat niet door de heel lawaaierige fan van de graka...maar hij maakt zo een "brr brrr brr brr" geluid en dan valt het uit...zou het aan de voeding kunnen liggen?zou er keer met voltmeter kunnen insteken, maar vind dat maar louche
Verwijderd
heb je wel spacers ertussen kast en mobo gedaan, ik was dat ook vergeten en had precies dezelfde problemen;)
heel de shit terug uit de kast halen en op een anti-statische mat de aansluitingen terug in elkaar steken.
goed kans dat het systeem dan niet stabiel loopt, maar als ie nog steeds helemaal niks doet kun je in ieder geval makkelijker dingen verwisselen/uitsluiten.
goed kans dat het systeem dan niet stabiel loopt, maar als ie nog steeds helemaal niks doet kun je in ieder geval makkelijker dingen verwisselen/uitsluiten.
Petrolhead en draadjesnerd
Heerlijk als het niet werktVerwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:20:
hmmm

Ontopic: Welke voeding heb je? Heb je nog een andere liggen die je kan proberen? Of eventueel van iemand kan lenen?
I denk dat ik misschien het probleem het gevonden, die schuifje van uitbreidingssloten, die duwen tegen mijn moederbord, waardoor mijn moederbord contact maakt met de kast en dat zou niet mogen, niet? Schuifje eens verwijderen en zien wat dat geeft...desnoods mobo beetje naar rechts schuiven...
Mijn voeding: Cooler Master Silent Pro 700W M
Mijn voeding: Cooler Master Silent Pro 700W M
moederbord mag idd nooit contact maken met je kast lijkt me. Nu hopen dat er niets beschadigd is!
[ Voor 6% gewijzigd door sleepwalkerbe op 01-04-2009 11:02 ]
Werkt nog altijd niet, fuck...ik word zot pissed
...ga bij pc boer ff ESD mat halen....
Hebben ze zelf niet, ze zeggen, matje in antistatische zak van mobo en daarop doen....blijkbaar ook, bios batterij omdraaien en zo proberen booten...Andesr moest ik hem binnenbrengen maar dat ging mij blijkbaar flinke duit kosten en ik zou het toch liever zelf fixen
EDIT: alles uit kast gehaalden daarbuiten ineen gestoken, doet nog altijd hetzelfde....ander ram latje van mijn 3*2gb setje....nog steeds niets...batterij omgedraaid en proberen te starten, nog steeds niks...terug omgedraaid, nog steeds hetzelfde....enkel als ik imjn clr cmos indruk of de 2 pins verbind met een schroevendraaier dan blijft hij draaien dus ik denk dat daarmee het voeding probleem al uitgesloten is...
Hebben ze zelf niet, ze zeggen, matje in antistatische zak van mobo en daarop doen....blijkbaar ook, bios batterij omdraaien en zo proberen booten...Andesr moest ik hem binnenbrengen maar dat ging mij blijkbaar flinke duit kosten en ik zou het toch liever zelf fixen
EDIT: alles uit kast gehaalden daarbuiten ineen gestoken, doet nog altijd hetzelfde....ander ram latje van mijn 3*2gb setje....nog steeds niets...batterij omgedraaid en proberen te starten, nog steeds niks...terug omgedraaid, nog steeds hetzelfde....enkel als ik imjn clr cmos indruk of de 2 pins verbind met een schroevendraaier dan blijft hij draaien dus ik denk dat daarmee het voeding probleem al uitgesloten is...
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 13:12 ]
Verwijderd
Weetje wat je gewoon even moet doen.. Je moet even netjes op een rijtje zetten wat de specificaties van je systeem zijn.
Ik, en rest ongetwijfeld ook, willen je graag verder helpen. Helemaal als ik je kabel management verhaal lees.. Nou heb je zo`n mooi en duur stukje technologie in huis gehaald, maak er dan ook wat moois van!
Post even alle gegevens ook van je behuizing enzo, als het kan ook foto`s..
Het geheugen wat je gebruikt wordt ook door het moederbord ondersteund?
Ik, en rest ongetwijfeld ook, willen je graag verder helpen. Helemaal als ik je kabel management verhaal lees.. Nou heb je zo`n mooi en duur stukje technologie in huis gehaald, maak er dan ook wat moois van!
Post even alle gegevens ook van je behuizing enzo, als het kan ook foto`s..
Het geheugen wat je gebruikt wordt ook door het moederbord ondersteund?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 14:24 ]
Verwijderd in "[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maar..."
specs:
core i7 920
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb KVR
HD4870 1gb
CM690....
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
probeer dingen uit te sluiten, heb je nog een andere pci-e videokaart liggen? Even die proberen. Goed die videokaart aandrukken en soms helpt het om de videokaart 5 graden hoger vast te schroeven als dat kan, er zit altijd speling in.. duw hem omhoog en dan vastschroeven. Geheugen latje goed aanduwen, probeer ook even andere slots mocht videokaart het niet zijn. Probeer ook een ander latje een doe hetzelfde. Beetje heen en weer wippen en goed aanduwen als tie er al inzit.
Geen dvd/ hdd / floppy etc aansluiten is allemaal niet nodig voor boot. Echt gewoon kaal proberen, voeding, mobo, proc, vidkaart + geheugen.
Geen dvd/ hdd / floppy etc aansluiten is allemaal niet nodig voor boot. Echt gewoon kaal proberen, voeding, mobo, proc, vidkaart + geheugen.
[ Voor 16% gewijzigd door Arsenius op 01-04-2009 19:30 ]
Sorry, dacht dat ik in al mijn topics mijn system al had gepost...Bedankt Scipionyx...
ff herhalen:
i7 920 + boxed cooler
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb Kingstong ValueRam 1333Mhz
Sapphire Radeon HD4870 1gb
Cooler Master Silent Pro 700W M
Cooler Master CM690
SH-223F
2* 7200.12 Seagate 500 gb...
Deze persoon heeft ongeveer hetzelfde
http://forums.tweaktown.com/f69/help-please-ga-ex58-ud4p-wont-boot-contant-restart-30697/
Heb nu alles gebouwd buiten de case(minimum, dus idd voeding,mobo,cpu, graka en ram...maar ik heb gelezen dat het misschien zou gaan om te booten zonder de ramlatjes). Ik heb ramlatjes al geswapped, ik heb ze ookal proberen installeren op verschillende plaatsen. Ik heb de voeding uit een andere pc gehaald, daarmee jusit hetzelfde probleem....ik heb een oude PCI-e grafische kaart gebruikt om te testen.(Dat hoger installeren heb ik nog niet gedaan, kan ik nog wel eens proberen)...Probleem moet dan toch echt wel bij moederbord of cpu liggen en dan toch waarschijnlijk bij het meoderbord?normaal zou het gefixed moeten zijn met CMOS batterij omdraaien en zo proberne booten volgens pcwinkel in de buurt, zij hadden dat ook gehad....maar dat hielp dus niet bij mij....
@jov4s
mijn kabel management verhaal?
ik zei gewoon dat het op niets trok
maar ondertussen had ik het wel beter gekregen, maar als ik voortdurend alle kabels moet uittrekken, blijft dat niet zitten hé
....Dit is idd eerste keer dat ik van scratch bouw, maar de meeste dingen had ik al wel eens gedaan....CPU vervangen, graka vervangen, geheugen wissel, nieuwe psu....alleen nog nooit tesamen
ff herhalen:
i7 920 + boxed cooler
Gigabyte EX58-UD4P
3*2gb Kingstong ValueRam 1333Mhz
Sapphire Radeon HD4870 1gb
Cooler Master Silent Pro 700W M
Cooler Master CM690
SH-223F
2* 7200.12 Seagate 500 gb...
Deze persoon heeft ongeveer hetzelfde
http://forums.tweaktown.com/f69/help-please-ga-ex58-ud4p-wont-boot-contant-restart-30697/
Heb nu alles gebouwd buiten de case(minimum, dus idd voeding,mobo,cpu, graka en ram...maar ik heb gelezen dat het misschien zou gaan om te booten zonder de ramlatjes). Ik heb ramlatjes al geswapped, ik heb ze ookal proberen installeren op verschillende plaatsen. Ik heb de voeding uit een andere pc gehaald, daarmee jusit hetzelfde probleem....ik heb een oude PCI-e grafische kaart gebruikt om te testen.(Dat hoger installeren heb ik nog niet gedaan, kan ik nog wel eens proberen)...Probleem moet dan toch echt wel bij moederbord of cpu liggen en dan toch waarschijnlijk bij het meoderbord?normaal zou het gefixed moeten zijn met CMOS batterij omdraaien en zo proberne booten volgens pcwinkel in de buurt, zij hadden dat ook gehad....maar dat hielp dus niet bij mij....
@jov4s
mijn kabel management verhaal?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 21:52 ]
Verwijderd
Staat het geheugen wat je gebruikt op de Quality Vendor List van je moederbord?
Weet je zeker dat je niets afgebroken hebt, en dat het knarsende geluid niets vernield heeft?
Zo ja, breng de boel terug naar de winkel(als het even kan binnen de 7 dagen garantie). Het werkt dan blijkbaar niet, laat hun het maar oplossen(niet gaan zeggen dat dit je eerste keer was, daar maken ze misbruik van).
Weet je zeker dat je niets afgebroken hebt, en dat het knarsende geluid niets vernield heeft?
Zo ja, breng de boel terug naar de winkel(als het even kan binnen de 7 dagen garantie). Het werkt dan blijkbaar niet, laat hun het maar oplossen(niet gaan zeggen dat dit je eerste keer was, daar maken ze misbruik van).
Wel balen jonge, ik zou balen als een stekker. Duur spul aangeschaft en dan werkt het niet. Maarja. Neuh voeding is het niet.. Jammer dat dat spul zo nieuw is. Je kunt ook moeilijk even een andere i7 cpu proberen of mobo om het echte probleem op te sporen..
Lijkt me toch iets met het geheugen. Maar je kunt dus ook niet in de bios komen om 1 en ander in te stellen? Dan wordt het wel lastig inderdaad.
Hallo
Heb het teruggedaan naar de winkel, normaal morgne nieuw mobo en dan zien we wel verder...enorm bedankt voor jullie support alvast ik laat wetne hoe het verder gaat
Verwijderd
Jammer man, maar gaat helemaal goed komen!
Ik vind dat je er heel positief en rustig onder blijft, respect!
Ik hoor graag hoe het je verder vergaat, ik draai zelf ook een i7 920 X58 systeem
Ik vind dat je er heel positief en rustig onder blijft, respect!
Ik hoor graag hoe het je verder vergaat, ik draai zelf ook een i7 920 X58 systeem
Bedankt voor al jullie steun, dit getuigt nog eens van het feit dat dit een geweldig forum is. Evenals mijn winkel geweldig is, ze hebben direct paar andere X58 moederborden laten komen, en ze gingen dan eens kijken of het aan het moederbord lag, echter ze hadden het heel druk en toen ik de dag daarachter terugkwam hebben ze mij gewoon een ander gegeven, dat ik direct heb ingebouwd en alles draait wel sweet nu
heb nu weer ander probleem met 2de harde schijf die vista verkakt heeft bij het formatterne, maar dat los ik wel op. Volgens mijn winkel werkt slechts 3/5 van die bordjes van Gigabyte (zowel de UD4P als de UD5 als de UD3R, nieuwe technologie eist zo zijn tol), dus het bord was wss al DOA. Echt, nogmaals super bedankt!!!
Cheerz,
Tom
Cheerz,
Tom
Tja, wat ik hoor zijn de ervaringen met Gigabyte heel verschillend. De een kan zn hele leven Gigabyte borden kopen en t blijft werken, en de ander die heeft er om de dag gezeik mee. Heel appart.Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:13:
Bedankt voor al jullie steun, dit getuigt nog eens van het feit dat dit een geweldig forum is. Evenals mijn winkel geweldig is, ze hebben direct paar andere X58 moederborden laten komen, en ze gingen dan eens kijken of het aan het moederbord lag, echter ze hadden het heel druk en toen ik de dag daarachter terugkwam hebben ze mij gewoon een ander gegeven, dat ik direct heb ingebouwd en alles draait wel sweet nuheb nu weer ander probleem met 2de harde schijf die vista verkakt heeft bij het formatterne, maar dat los ik wel op. Volgens mijn winkel werkt slechts 3/5 van die bordjes van Gigabyte (zowel de UD4P als de UD5 als de UD3R, nieuwe technologie eist zo zijn tol), dus het bord was wss al DOA. Echt, nogmaals super bedankt!!!
Cheerz,
Tom
Maar goed te horen dat alles weer werkt :)!
niet op de antistatische zak, die maakt dus keihard kortsluiting..
gewoon los op je bureau of bed of wat dan ook leggen (zolang het maar niet van metaal is)
gewoon los op je bureau of bed of wat dan ook leggen (zolang het maar niet van metaal is)
Op je bed leggen zou ik ook maar niet meer doen...
Als je geen mogelijkheid hebt om echt anti-statisch te werken is (ongelakt) hout nog een optie.
Als je geen mogelijkheid hebt om echt anti-statisch te werken is (ongelakt) hout nog een optie.
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
HuhAlexanderB schreef op maandag 06 april 2009 @ 08:35:
niet op de antistatische zak, die maakt dus keihard kortsluiting..
De zak is bedoeld om inhoud te beschermen tegen ESD. Daarmee is niet gezegd dat die zak zelf niet geleid..Otherside1982 schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:20:
[...]
HuhEen antistatische plastiek zak die kortsluiting maakt? Dat moet je me toch even uitleggen.
In tegendeel, de buitenkant geleid prima, maar die staat niet in contact met de binnenkant, dus blijft de inhoud beschermd. Zo'n zakje is dus niet de beste ondergrond om te gebruiken.
Zoals hierboven werd aangedragen, is een houten ondergrond, bij gebrek aan ESD-matten, een van de betere opties.
Had je bij dit nieuwe bord ook last van een krakende processor bij het overhalen van het hendeltje van de socket?Verwijderd schreef op maandag 06 april 2009 @ 01:13:
Bedankt voor al jullie steun, dit getuigt nog eens van het feit dat dit een geweldig forum is. Evenals mijn winkel geweldig is, ze hebben direct paar andere X58 moederborden laten komen, en ze gingen dan eens kijken of het aan het moederbord lag, echter ze hadden het heel druk en toen ik de dag daarachter terugkwam hebben ze mij gewoon een ander gegeven, dat ik direct heb ingebouwd en alles draait wel sweet nuheb nu weer ander probleem met 2de harde schijf die vista verkakt heeft bij het formatterne, maar dat los ik wel op. Volgens mijn winkel werkt slechts 3/5 van die bordjes van Gigabyte (zowel de UD4P als de UD5 als de UD3R, nieuwe technologie eist zo zijn tol), dus het bord was wss al DOA. Echt, nogmaals super bedankt!!!
Cheerz,
Tom
server: DUAL 1800+mp 3x80gb raid 5 +2x40+1x10 2 x 300gb maxtor HD, Nvidia Gforce3 128MB DDR
Verwijderd
Ja, dat ding is geleidend aan de buitenkant. Kom je vanzelf achterOtherside1982 schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:20:
[...]
HuhEen antistatische plastiek zak die kortsluiting maakt? Dat moet je me toch even uitleggen.
Je kunt hem direct op je bureau leggen mits dat niet van metaal is of anders op dat schuimlaagje wat er ook vaak bijgeleverd wordt. Of van mijn part op dat karton wat er atm bijzit.
Ik snap het probleem van dat kraken niet zo... bij elk 775 systeem dat ik in elkaar gezet heb kraakte het geheel bij het dichtdoen van het socket.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2009 13:02 ]
@BOUBOU
jah, het kraakte enorm hard, had daarvoor enkel een AMD proc gemonteerd op pc van 7 jaar oud fzo, en toen had ik geen gekraak gehoord, vandaar dat ik eerst wel wat schrik had. Als hij er goed op zit, gewoon doorduwen (wel zeker zijn dat hij goed steekt
)...
@over die ESD-zak
jah, stom van mij hé, natuurlijk is de buitenkant een perfecte geleider, had ik ff niet bij stil gestaan omdat het de pc winkel was die het me aanraadde aangezien zij dat zelf ook gebruiken (ze gebruiken blijkbaar geen ESDmatten)....
@Jov4s
Wel, ik heb gemengde gevoelens, over mijn hele config eig:
-cm690 is helemaal NIET fluisterstil, ik hoor een heel licht gezoem, wat veel beter is dan mijn vorige stofzuiger, maar mijn kotgenoot heeft ook nieuwe pc voor 200 euro minder (Q9400, 9600 GS, 4 gb DDR2) in een kleien gesloten kast en die hoor je echt NIET....die fans vervang ik nog wel, zeker die fan in de zijkant, maar alles is open en zo hoor je alles. Af en toe beginnen alle fans ook ineens op max speed te draaien voor 2 seconden en dan zwijgen ze terug (sporadisch).
- De Samsung writemaster SH223F is een hel, als de cd begint te spinnen maakt dat een oorverdovend lawaai. verder trilde een 5.25" schildje mee, wat het geluid nog erger maakte, maar dat heb ik inmiddels gefixed.
-De i7 doet zijn werk lekker, Crysis installeren, kopieren, unrarren, internetten, msnen en muziek gaan allemaal perfect tegelijk. Heb wel al eens een error gehad dat er probleem was met de QPI en dat mijn chipset moest geupdate worden, maar heb reeds de laatste drivers, maar sindsdien niet meer gehad.
-Vuile vista 64 bit heeft mijn 2de HDD genaaid
..ik had 2de schijf geinstalleerd nadat windows geinstalleerd as op eerste...had hem dan geformatteerd naar NTFS, wat 2 uur duurde, wat veeeeeeeel te lang is voor lege harde schijf, vervolgens boot ik opnieuw, direct BSOD bij opstarten...als ik die 2de HDD ontkoppel dan werkt alles terug normaal, mr zo kan ik 2de HDD natuurlij niet herformatteren. In Bios staat die 2de hadd ook als master, dus hij probeert daarvan te booten maar met corrupte format gaat dat niet natuurlijk. Straks eens oplossing googlen of anders met live linux cd'ke en opnieuw formatteren.
Crysis speelt wel lekker, dus ben wel tevreden van mijn baby
jah, het kraakte enorm hard, had daarvoor enkel een AMD proc gemonteerd op pc van 7 jaar oud fzo, en toen had ik geen gekraak gehoord, vandaar dat ik eerst wel wat schrik had. Als hij er goed op zit, gewoon doorduwen (wel zeker zijn dat hij goed steekt
@over die ESD-zak
jah, stom van mij hé, natuurlijk is de buitenkant een perfecte geleider, had ik ff niet bij stil gestaan omdat het de pc winkel was die het me aanraadde aangezien zij dat zelf ook gebruiken (ze gebruiken blijkbaar geen ESDmatten)....
@Jov4s
Wel, ik heb gemengde gevoelens, over mijn hele config eig:
-cm690 is helemaal NIET fluisterstil, ik hoor een heel licht gezoem, wat veel beter is dan mijn vorige stofzuiger, maar mijn kotgenoot heeft ook nieuwe pc voor 200 euro minder (Q9400, 9600 GS, 4 gb DDR2) in een kleien gesloten kast en die hoor je echt NIET....die fans vervang ik nog wel, zeker die fan in de zijkant, maar alles is open en zo hoor je alles. Af en toe beginnen alle fans ook ineens op max speed te draaien voor 2 seconden en dan zwijgen ze terug (sporadisch).
- De Samsung writemaster SH223F is een hel, als de cd begint te spinnen maakt dat een oorverdovend lawaai. verder trilde een 5.25" schildje mee, wat het geluid nog erger maakte, maar dat heb ik inmiddels gefixed.
-De i7 doet zijn werk lekker, Crysis installeren, kopieren, unrarren, internetten, msnen en muziek gaan allemaal perfect tegelijk. Heb wel al eens een error gehad dat er probleem was met de QPI en dat mijn chipset moest geupdate worden, maar heb reeds de laatste drivers, maar sindsdien niet meer gehad.
-Vuile vista 64 bit heeft mijn 2de HDD genaaid
Crysis speelt wel lekker, dus ben wel tevreden van mijn baby
Verwijderd
Mijn Antec 300 is ook niet fluister stil, maar in de bios alles op silent gezet en het is stil genoeg nu.
Mijn Sony/Nec Optiarc is ook niet stil als ik er een cd/dvd in prop..
Vista is niet de oorzaak van t gezeik met je harde schijf, dat moet je gewoon uitzoeken en idd goed regelen.
Je had er een 4870 bij geloof ik he? Dat moet Crysis wel lekker draaien dacht ik zo.
Speel zelf alleen UT3 en gebruik de pc verder voor audio productie en thuis gebruik, en dat doet ie tot nu toe super! Processor wordt alleen wel erg heet, maar de boel is tot nu toe stabiel.
Mijn Sony/Nec Optiarc is ook niet stil als ik er een cd/dvd in prop..
Vista is niet de oorzaak van t gezeik met je harde schijf, dat moet je gewoon uitzoeken en idd goed regelen.
Je had er een 4870 bij geloof ik he? Dat moet Crysis wel lekker draaien dacht ik zo.
Speel zelf alleen UT3 en gebruik de pc verder voor audio productie en thuis gebruik, en dat doet ie tot nu toe super! Processor wordt alleen wel erg heet, maar de boel is tot nu toe stabiel.
Awel, ik dacht dat die heet zou worden., ik had reviews gelezen dat 85° normaal waren...
maar die van mij komt amper tot de 50, zelfs bij spelen Empire Total War, Crysis en Assassins Creed, welsiwaar niet te samen. Zou hem eens moeten stressen om te zien hoe hoog de temp gaat, maar kbetrouw die speedfan niet zo goed en in den bios kank geen games runnen
...
maar die van mij komt amper tot de 50, zelfs bij spelen Empire Total War, Crysis en Assassins Creed, welsiwaar niet te samen. Zou hem eens moeten stressen om te zien hoe hoog de temp gaat, maar kbetrouw die speedfan niet zo goed en in den bios kank geen games runnen
Aha, goed om te weten als ik binnenkort zelf mijn systeem in elkaar zal zetten.Brede P schreef op maandag 06 april 2009 @ 09:28:
[...]
De zak is bedoeld om inhoud te beschermen tegen ESD. Daarmee is niet gezegd dat die zak zelf niet geleid..
In tegendeel, de buitenkant geleid prima, maar die staat niet in contact met de binnenkant, dus blijft de inhoud beschermd. Zo'n zakje is dus niet de beste ondergrond om te gebruiken.
Zoals hierboven werd aangedragen, is een houten ondergrond, bij gebrek aan ESD-matten, een van de betere opties.
Mijn eerste reactie was: "Plastiek geleidend?", maar achteraf bekeken is het wel logisch dat de buitenkant geleidt om zo de statische elektriciteit weg te laten lopen.
Pagina: 1