Oke, merci.

[...]
Ik durf het niet helemaal te zeggen. Het kan ook een voordeel opleveren. Immers zal de luchtstroom ook onder de videokaart worden getrokken (om richting de voeding te gaan). De lucht onder de videokaart wordt zo koeler gehouden, zodat ook de videokaart effectiever gekoeld kan worden.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.
Dat ga ik inderdaad dan wel uitproberen wanneer ik alles binnen heb. Het bewijst maar weer dat makkelijke antwoorden zeldzaam zijn

.
Wat ik je wel aan wil raden is de corsair te vervangen door een modulaire voeding. Bijv de cooler master Silent-serie. Deze is ook nog eens heel stil, maar een voeding onderin is vaak wat lastiger qua kabelmanagement. Vind ik tenminste.
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Bij Coolermaster word ik een beetje kriebelig; mijn ervaringen zijn er niet heel denderend mee en ik beschouw het als een merk wat ver onder Corsair staat. Binnen mijn budget en met de opties die Salland mij geeft kom ik (modulair) bij de volgende voedingen:
- Antec TruePower 650w, €104
- Antec EarthWatt, 750w, €107
- Corsair HX620, €110,95
- Silverstone Strider 600w, €104
- Silverstone Strider 700w, €115
Dit zijn de merken die mij wel aanstaan. Het gaat dus voornamelijk om efficiëntie (maar dat zijn ze allemaal wel) en stilte. Instinctief zou ik voor de Antec EW gaan, aangezien die het hoogste wattage heeft en de EW-serie mij wel aanstaat. Maar ik vroeg me af wat anderen in zo een situatie zouden doen