If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
[ Voor 15% gewijzigd door The_Worst op 05-05-2009 13:21 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Met een goeie 350watter moet dit systeem best kunnen draaien, maar een nieuwe videokaart en een extra harde schijf brengt je wel erg dicht tegen de limiet aan.
Die voeding moet wel kunnen zolang je niet gaat overklokken. Een beetje overklokken is trouwens nog wel te doen.The_Worst schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:21:
Ik heb een voeding van Zalman op het oog, de ZM360B-APS en deze heeft gecombineerd op beide 12V-lijnen 26A. Zal dit dan te krap worden of zit er dan nog voldoende speling in?
O en een HD4830 nieuw kopen zou ik niet doen, als je hem al hebt heb ik niks gezegd. Als je hem echter nog niet hebt zou ik eerst maar eens naar een HD4770 kijken.
[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 05-05-2009 13:38 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Kan deze voeding dit leveren?(de voeding is erg stabiel):
asus p5qc
q6600 G0 @ 3.6-3.8Ghz@1.4-1.5v
9600GT 1GB oc @ 770/1925/950(standaard voltage)
2xsata hd's 500GB in Raid:0!
1x ide hd 40GB
4GB Kingston ValueRAM CL5 800Mhz@1.9-2.0v
5x 120mm fans(alle op mobo op een na)
DVD Brander
Ik zou graag willen dat orthos 8 uur stabiel kan draaien met deze voeding.
Gamen doe ik niet meer dan een uurtje per dag.
alvast bedankt
[ Voor 14% gewijzigd door mzq6600 op 05-05-2009 17:55 ]
Anoniem: 277669
Een 9600GTneemt zo'n 65 Watt
3 Harde schijven en een DVD brander nemen 40 Watt
nog eens 50 Watt voor de overige onderdelen
kom ik uit op 305 Watt oftewel 25A op de 12V lijnen,
ik denk niet dat je voeding dat aan kan misschien eens kijken voor een 350/400 Watt voeding van een A merk
Het is de bedoeling dat er later een GTX260 216 of iets soortgelijks bij gaat.
Als je vervanging bedoelt lijkt deze voeding met beter: pricewatch: Corsair CX400W
AMD Nieuwsdiscussie
Anoniem: 277669
de 305 Watt
+ de 140 Watt voor de GTX260 is 440
= 445 Watt oftewel 37A op de 12V lijnen
deze voeding kun je nog ruim mee vooruit
aangezien jou CME power + tekort schiet
En het verbruik van de 9600GT gaat er waarschijnlijk ook nog wel af.
AMD Nieuwsdiscussie
Is die 400watt van corsair sterk genoeg voor dat systeem met GTX260 Core216 55nm van evga of sparkle.
Het zou wel heel leuk zijn, een voeding van 50 euro die dit trekt.
Ik ga nooit twee graka's in sli cf(x) zetten.
[ Voor 42% gewijzigd door mzq6600 op 05-05-2009 19:27 ]
3 HD's en een DVD-RW nemen zo'n 40 Watt.
Een nVidia GeForce GTX260 Core 216 55nm neemt max zo'n 105 Watt.
Plus nog eens 40 Watt reserve en voor andere onderdelen.
Is samen 325 Watt of 27 ampere dit moet worden geleverd door de 12 voltlijnen.
De Corsair kan max 30 ampere leveren op de 12 voltlijn dus het kan wel, maar veel ruimte blijft er niet over.
AMD Nieuwsdiscussie
CM Real Power M520
Corsair VX450
Welke zouden jullie kiezen?
Bij de M520 zit de kracht van de 12 voltlijn verdeeld in drieen.
Wat wordt hiermee bedoeld? Kan ik niet gewoon de 24pins connector in het mobo steken(en de 4 pins) en gaan?
Zo niet, hoe moet je dit verdelen?
Alvast Bedankt
Waarschijnlijk is dit m'n laatste bericht
[ Voor 5% gewijzigd door mzq6600 op 05-05-2009 20:59 ]
De CoolerMaster is Modulair en dat is voor de meesten toch wel een voordeel.mzq6600 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:58:
Ik wil geen risico nemen(want mijn quadje klokt nog ietsje hoger dan 3,8) dus nu zit ik te twijfelen tussen deze twee:
CM Real Power M520
Corsair VX450
Welke zouden jullie kiezen?
Bij de M520 zit de kracht van de 12 voltlijn verdeeld in drieen.
Wat wordt hiermee bedoeld? Kan ik niet gewoon de 24pins connector in het mobo steken(en de 4 pins) en gaan?
Zo niet, hoe moet je dit verdelen?
Alvast Bedanktofftopic:
Waarschijnlijk is dit m'n laatste bericht
De Corsair is waarschijnlijk de voeding met de beste kwaliteit, maar de CoolerMaster is ook niet slecht.
Het vermogen wat ze kunnen leveren is ongeveer evenveel, dus keuze is aan jouw wat je belangrijk vindt.
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 144949 op 06-05-2009 01:39 ]
ik ben van plan om deze upgrade set te kopen:
http://www.alternate.nl/h...=HARDWARE&l1=Upgrade+kits
Bij deze kit wil ik nog 2 reepjes van 1024MB totaal kopen.
Daarbij heb ik nog:
- Dvd rw/Cd rw combo
- Externe HD
- Nvidia 7600GT overclocked
- CPU: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro en GPU: Zalman VF700-CU + Fanmate 2
- Wireless PCI-card
Alvast bedankt all !
Sterker nog: ik vraag me zelfs af of je wel meer gaat verbruiken. Je oude pentium 4 is niet echt zuinig te noemen. DDR2 is ook weer zuiniger dan DDR-geheugen.
[ Voor 53% gewijzigd door Quacka op 06-05-2009 15:34 ]
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Binnen een aantal weken ben ik van plan de volgende PC te bestellen (alleen relevante onderdelen):
- Asus Radeon HD4870 512mb
- Phenom II 720 BE
- GigaByte GA-MA790XT-UD4P
- Western Digital Caviar Black 640gb
- OCZ Memory Platinum 4 GB, PC3-10666, 1333 MHz, 7, Non-ECC, Kit Of 2
- Arctic Freezer XTREME
Dit wil ik allemaal in een Antec Three Hundred zetten met in totaal 4 fans. Tevens was ik van plan een flink overklokje te doen (waar mogelijk)
Nu ik hier toch zit stel ik gelijk nog maar even een vraag. Aangezien de voeding bij een Three Hundred case onderaan zit vroeg ik mij af of de fan van de voeding naar boven of beneden moet wijzen. Het idee is dat de case lucht van voren trekt en dat dit er aan de bovenkant/achterkant weer uitgedrukt wordt. Het lijkt mij dat als de voeding naar boven gericht staat deze de airflow flink verstoort. Heb ik hier gelijk in?
De redenatie begrijp ik wel. Of het in de praktijk zoveel helpt vraag ik me af.tsjimp schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:07:
Omdat ik echter toch wel een enigszins stil/koel systeem wil hebben zit ik echter aan een 750w te denken. De reden hiervoor is dat een 750w een relatief lagere load heeft, daardoor minder warm wordt en waarbij de fan dus minder hard hoeft te draaien. Is dit een goede redenatie en zou dit een verschil van ruim 20 euro waard zijn?
Zo hard zal een 650W ook niet hoeven te werken.
Ik denk dus niet dat het de meerprijs waard is.
Ik durf het niet helemaal te zeggen. Het kan ook een voordeel opleveren. Immers zal de luchtstroom ook onder de videokaart worden getrokken (om richting de voeding te gaan). De lucht onder de videokaart wordt zo koeler gehouden, zodat ook de videokaart effectiever gekoeld kan worden.Nu ik hier toch zit stel ik gelijk nog maar even een vraag. Aangezien de voeding bij een Three Hundred case onderaan zit vroeg ik mij af of de fan van de voeding naar boven of beneden moet wijzen. Het idee is dat de case lucht van voren trekt en dat dit er aan de bovenkant/achterkant weer uitgedrukt wordt. Het lijkt mij dat als de voeding naar boven gericht staat deze de airflow flink verstoort. Heb ik hier gelijk in?
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.
Wat ik je wel aan wil raden is de corsair te vervangen door een modulaire voeding. Bijv de cooler master Silent-serie. Deze is ook nog eens heel stil, maar een voeding onderin is vaak wat lastiger qua kabelmanagement. Vind ik tenminste.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Dit is mijn systeempje.
Phenom II x3 710
TWIN2X2048-6400
Club 3D Radeon 3650
Club 3D Theatron Agrippa
Pioneer DVDROM SATA (type nummer weet ik niet)
GigaByte MA790X-UD4
Dit alles in een Antec Perfomance One P193.
Op dit moment zit er een Zalman ZM360B-APS in. Alleen mijn Zalman heeft niet genoeg plugs om de standaard fans aan te sturen (voor de rest werkt het prima). Er zitten standaard 4 fans erin dus 4 Molex plugs is het absolute minimum voor mij. De zomer komt eraan en in mijn kamer wordt het dan wel snel 30 graden. Ik zit te kijken naar een Corsair HX450W, aangezien deze voldoende Molex plugs (8 dus) heeft. De OCZ 400W Fatal1ty ziet er ook wel interessant uit, alleen ik zit dan wel krap (5 Molex plugs), als ik eventueel extra fans erin wil zetten.
Is dit een goede keuze, of is er nog een (goedkoper
Is het ook geen probleem dat de voeding al wat ouder is met het hoog op het rendement hier van?Quacka schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:30:
Zou geen probleem mogen zijn. Zoveel gaat je systeem niet verbruiken.
Sterker nog: ik vraag me zelfs af of je wel meer gaat verbruiken. Je oude pentium 4 is niet echt zuinig te noemen. DDR2 is ook weer zuiniger dan DDR-geheugen.
Oke, merci.Quacka schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:19:
[...]
De redenatie begrijp ik wel. Of het in de praktijk zoveel helpt vraag ik me af.
Zo hard zal een 650W ook niet hoeven te werken.
Ik denk dus niet dat het de meerprijs waard is.
Dat ga ik inderdaad dan wel uitproberen wanneer ik alles binnen heb. Het bewijst maar weer dat makkelijke antwoorden zeldzaam zijn[...]
Ik durf het niet helemaal te zeggen. Het kan ook een voordeel opleveren. Immers zal de luchtstroom ook onder de videokaart worden getrokken (om richting de voeding te gaan). De lucht onder de videokaart wordt zo koeler gehouden, zodat ook de videokaart effectiever gekoeld kan worden.
Ik denk dat het een kwestie van uitproberen is.
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Bij Coolermaster word ik een beetje kriebelig; mijn ervaringen zijn er niet heel denderend mee en ik beschouw het als een merk wat ver onder Corsair staat. Binnen mijn budget en met de opties die Salland mij geeft kom ik (modulair) bij de volgende voedingen:Wat ik je wel aan wil raden is de corsair te vervangen door een modulaire voeding. Bijv de cooler master Silent-serie. Deze is ook nog eens heel stil, maar een voeding onderin is vaak wat lastiger qua kabelmanagement. Vind ik tenminste.
- Antec TruePower 650w, €104
- Antec EarthWatt, 750w, €107
- Corsair HX620, €110,95
- Silverstone Strider 600w, €104
- Silverstone Strider 700w, €115
Dit zijn de merken die mij wel aanstaan. Het gaat dus voornamelijk om efficiëntie (maar dat zijn ze allemaal wel) en stilte. Instinctief zou ik voor de Antec EW gaan, aangezien die het hoogste wattage heeft en de EW-serie mij wel aanstaat. Maar ik vroeg me af wat anderen in zo een situatie zouden doen
Tenzij je met CoolerMaster ook slechte ervaringen hebt wat betreft voedingen zou ik deze zeker in je lijst opnemen. Geluidsniveau van de Silent series is nihil en de afwerking is prima.tsjimp schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:42:
[...]
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Bij Coolermaster word ik een beetje kriebelig; mijn ervaringen zijn er niet heel denderend mee en ik beschouw het als een merk wat ver onder Corsair staat. Binnen mijn budget en met de opties die Salland mij geeft kom ik (modulair) bij de volgende voedingen:
- Antec TruePower 650w, €104
- Antec EarthWatt, 750w, €107
- Corsair HX620, €110,95
- Silverstone Strider 600w, €104
- Silverstone Strider 700w, €115
Dit zijn de merken die mij wel aanstaan. Het gaat dus voornamelijk om efficiëntie (maar dat zijn ze allemaal wel) en stilte. Instinctief zou ik voor de Antec EW gaan, aangezien die het hoogste wattage heeft en de EW-serie mij wel aanstaat. Maar ik vroeg me af wat anderen in zo een situatie zouden doen
Overigens zit ik zelf ook te twijfelen of ik een Corsair HX620 koop of toch een dikkere Coolermaster Silent Pro.
Zelfde situatie als in mijn Centurion 590 (ja, alweer Coolermaster, sorry...)Nu ik hier toch zit stel ik gelijk nog maar even een vraag. Aangezien de voeding bij een Three Hundred case onderaan zit vroeg ik mij af of de fan van de voeding naar boven of beneden moet wijzen. Het idee is dat de case lucht van voren trekt en dat dit er aan de bovenkant/achterkant weer uitgedrukt wordt. Het lijkt mij dat als de voeding naar boven gericht staat deze de airflow flink verstoort. Heb ik hier gelijk in?
Heb je je PC op tapijt/vloerbedekking staan zou ik de fan absoluut niet naar beneden richten, in alle andere gevallen wel en wel om de volgende redenen:
- Voeding trekt lekker frisse lucht door zich heen.
- Airflow wordt niet verstoord (voor zover dat daadwerkelijk impact heeft)
- Je wil niet dat er een schroefje in je voeding dondert terwijl je aan het klooien bent!
Niet zozeer met de voedingen, nee. Maar krijg wel een beetje mixed messages met betrekking tot de kwaliteit van de voedingen, wellicht dat ik ook daardoor een beetje biased ben. Maar waarom ben je dan zelf aan het twijfelen eigenlijk?Thrackan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 19:46:
[...]
Tenzij je met CoolerMaster ook slechte ervaringen hebt wat betreft voedingen zou ik deze zeker in je lijst opnemen. Geluidsniveau van de Silent series is nihil en de afwerking is prima.
Overigens zit ik zelf ook te twijfelen of ik een Corsair HX620 koop of toch een dikkere Coolermaster Silent Pro.
Dat is ook wel weer waar. Waarschijnlijk komt de PC op een bureau te staan. In andere gevallen gaat het op parket, dus niets pluizigs ofzo.[...]
Zelfde situatie als in mijn Centurion 590 (ja, alweer Coolermaster, sorry...)
Heb je je PC op tapijt/vloerbedekking staan zou ik de fan absoluut niet naar beneden richten, in alle andere gevallen wel en wel om de volgende redenen:
- Voeding trekt lekker frisse lucht door zich heen.
- Airflow wordt niet verstoord (voor zover dat daadwerkelijk impact heeft)
- Je wil niet dat er een schroefje in je voeding dondert terwijl je aan het klooien bent!
Ik ben een nieuwe pc aan het samenstellen en na het zoeken+vergelijken van de verschillende voedingen, denk ik tot een voeding met een goede prijs/kwaliteit verhouding te zijn gekomen. Klopt mijn redenering:
AMD Phenom II X4 955 BE > 95W
Sapphire HD4890 > 140W (liefst met marge om er later 2 kunnen in te proppen, dus 280W)
1x HD, 1x DVD-brander > 20W
Voor andere onderdelen > 50W
Totaal nodig: 475W op 12V, dus 40A.
De CoolerMaster Real Power M620 levert 43A met een efficientie van 80%.
En de CoolerMaster Silent Pro 600W levert 40A met een efficiëntie van 85%.
Ik denk dat ik dus best voor de Real Power ga, maar is 43A niet te nipt, zeker als ik nog wat wil overclocken?
Thanks!
Anoniem: 301182
Ik ben ook een pc aan het samen stellen, maar ik kan totaal niet vinden hoeveel watt de onderdelen verbruiken.
Ik heb nu iig in gedachte:
Asus M2N68-CM moederbord
AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.7GHz processor
Asus Radeon HD4670 512MB videokaart
Samsung 500GB SATA300 16MB hd
Kingston 2GB DDR2 SDRAM geheugen
Alles is gewoon 1 keer, maar hoe groot zou mijn voeding moeten worden dan? Zelf zat ik aan een behuizing te denken die al een 350W heeft, waar ook geen grotere in past. Zou dit wel voldoende zijn?
Alvast bedankt!
Anoniem: 301182
edit: laat maar, staat er al
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 301182 op 07-05-2009 14:52 ]
Deze gaat dicht.
Dit topic is gesloten.