Adapter Dvi naar Hdmi, ook met geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik heb een deze grafische kaart gekocht: http://global.msi.com.tw/...aincat_no=130&cat2_no=137

Helaas zat de adapter Dvi naar Hdmi er niet bij en deze heb ik nodig voor mijn Plasma aan te sluiten :(
Nu zou ik deze adapter willen bestellen, maar hoe weet ik of deze adapter ook het geluid kan transporteren :?

De meeste adapters DVi - Hdmi zijn alleen bedoeld voor het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-09 19:46
Als het goed is doet de 2xxx serie van ATi ook het geluid over DVI, zodat je met HDMI dus geluid kan overbrengen. Zo is het iig met mijn 2900XT, en ik ga ervan uit dat de 2600Pro dat dan ook wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ja met de HD2xxx serie kan het en met de nieuwe HD38xx serie van ATi kan het ook.
met nvidia kaarten is dit nog niet mogelijk (zover als ik weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dat de videokaart het moet kunnen begrijp ik wel, alleen begrijp ik niet waarom er bij mijn geleverde videokaart geen adapter (Dvi naar Hdmi) bij zat :(

Kortom, nu ben ik op zoek naar die bewuste adapter.
Hoe weet ik of op wat moet ik letten bij aankoop van een nieuwe adapter, zodat ik weet dat deze ook geluid transporteerd naar de Plasma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een vol-aderige DVI kabel kopen. Zit je altijd gebakken lijkt me. Ik heb er zo een:

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/HQ_HDMI-DVI_1.5.jpg

en deze werkt perfect. Merk: HQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Helaas heb ik een kabel Hdmi naar Mini-Hdmi.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/max1/Mini%20Hdmi.jpg

Ik heb deze kabel moeten nemen om ze door de wachtbuis te kunnen trekken.
Vandaar dat ik nu nog een adapter zoek van Dvi naar Hdmi, voor het beeld en geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 13:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
Als je ook geluid over hdmi wilt, zul je zo iets moeten hebben denk ik:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=1258

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:03:
Helaas heb ik een kabel Hdmi naar Mini-Hdmi.

[afbeelding]

Ik heb deze kabel moeten nemen om ze door de wachtbuis te kunnen trekken.
Vandaar dat ik nu nog een adapter zoek van Dvi naar Hdmi, voor het beeld en geluid.
Wat is een wachtbuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
Denk een lege leiding die hij thuis in de muur had zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Helaas staat hierbij vermeld dat het alleen voor het beeld is bedoeld en dat is nou net het probleem.
Ik zoek dus de adapter om zowel het beeld als geluid te transporteren.
comvidnet schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:19:
Als je ook geluid over hdmi wilt, zul je zo iets moeten hebben denk ik:
http://www.popelectronics.nl/product.php?productid=1258

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
aangezien DVI en HDMI digitale signalen gebruiken, is er op zijn minst een heel stuk electronica nodig om je audiosignaal mee op dezelfde kable te krijgen. Zoiets l bij scart, waar je gewoon je audio-uitgang op plugt, zal dus sowieso niet kunnen.
of het betreffende stukje hardware bestaat, kan ik je niet vertellen.
ik zou je adviseren om in dezelfdewachtbuis gewoon een audiokabeltje bij te trekken, moet kunnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ati had deze kaart op de markt gebracht met de bedoeling om de videokaart aan te sluiten op bv een Plasma en dit met maar 1 kabel.
Deze kabel (Hdmi) zorgt voor zowel het beeld als het geluid.
Daarom is die adapter zo belangrijk, anders vervalt de hele bedoeling van deze Ati-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
Moris schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:13:
Ati had deze kaart op de markt gebracht met de bedoeling om de videokaart aan te sluiten op bv een Plasma en dit met maar 1 kabel.
Deze kabel (Hdmi) zorgt voor zowel het beeld als het geluid.
Daarom is die adapter zo belangrijk, anders vervalt de hele bedoeling van deze Ati-kaart.

[...]
Dan had je dus eentje moeten kopen met een "echte" hdmi-poort ;)

edit: en het product hierboven is helmaal wat je zoekt (als je audio kaartje tenminsten een SPDIF heeft) :)
op de prijs na wss :+

[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
ik denk dat je niet weet wat de bedoeling is van de Ati-kaart :)
Dan had je geweten dat deze videokaart ook het geluid transporteert naar de Plasma.
the_stickie schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:16:
[...]

Dan had je dus eentje moeten kopen met een "echte" hdmi-poort ;)

edit: en het product hierboven is helmaal wat je zoekt (als je audio kaartje tenminsten een SPDIF heeft) :)
op de prijs na wss :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
:?
ik weet dat Ati-kaarten, uitgerust met hdmi, dat prima kunnen ;)
maar jouw kaart heeft geen hdmi (zeg je zelf toch), dus dat werkt simpelweg niet. Je kan hopen (en beweren) van wel, maar dat helpt je niet hoor :+
Als je die functie dus wilo gerbuiken, heb je een kaart nodig met hdmi OF de heirboven genoemde convertor...

[ Voor 20% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37
Moris schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:34:
ik denk dat je niet weet wat de bedoeling is van de Ati-kaart :)
Dan had je geweten dat deze videokaart ook het geluid transporteert naar de Plasma.

[...]
Dat doet dit ding dus ook:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
the_stickie schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:43:
:?
ik weet dat Ati-kaarten, uitgerust met hdmi, dat prima kunnen ;)
maar jouw kaart heeft geen hdmi (zeg je zelf toch), dus dat werkt simpelweg niet. Je kan hopen (en beweren) van wel, maar dat helpt je niet hoor :+
Als je die functie dus wilo gerbuiken, heb je een kaart nodig met hdmi OF de heirboven genoemde convertor...
uhm, volgens mij word er geen ene kaart geleverd met hdmi poort op de kaart zelf hoor, maar worden ze geleverd met een dvi-hdmi converter, en op de kaart zit een geluidschip die het geluid van de pc doorgeeft indien deze is aangesloten met de dvi-hdmi converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

edgarf28 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:46:
Maar worden ze geleverd met een dvi-hdmi converter, en op de kaart zit een geluidschip die het geluid van de pc doorgeeft indien deze is aangesloten met de dvi-hdmi converter.
Zou kunnen, maar dan is het geen echte dvi aansluiting. Je kan namelijk niet zomaar ongestraft geluid op een dvi aansluiting zetten... Dat gaat gegarandeerd problemen geven als je die speciale adapter dan niet zou gebruiken en aan een tft hangt.
Vraag me af hoe het werkt.. iemand meer informatie?

[ Voor 78% gewijzigd door job op 02-12-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:53

DukeBox

loves wheat smoothies

edgarf28 schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:46:
uhm, volgens mij word er geen ene kaart geleverd met hdmi poort op de kaart zelf hoor
u're wrong.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
job schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:48:
[...]
Zou kunnen, maar dan is het geen echte dvi aansluiting. Je kan namelijk niet zomaar ongestraft geluid op een dvi aansluiting zetten... Dat gaat gegarandeerd problemen geven als je die speciale adapter dan niet zou gebruiken en aan een tft hangt.
zie de reactie van Dukebox.
Uit een DVI-poort komt NOOIT geluid.

EDIT: blijkbaar kan dit ondertussen wel dmv een "intelligente adpater". de kaart "weet" dat de adpater erop zit, en stuurt dan ipv dvi-signaal een full-blown hdmi signaal! O-)

[ Voor 15% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 21:39 . Reden: feitelijke onjuistheden, mijn excuses!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toaby
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 08:20
Voor de duidelijkheid:

Uit de DVI-poorten van de HD2xxx en HD3xxx ATi videokaarten komt wel degelijk geluid. Die videokaarten hebben namelijk onboard 5.1 audio. ATi heeft een speciale DVI-HDMI adapter gemaakt waar beeld én geluid doorheen kan.
Moris is op zoek naar die speciale adapter aangezien die niet bij zijn videokaart zat (wat overigens wel vreemd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:15
Op de MSI website die je geeft, staat er bij dat het optional is.
• HDMI and Audio Feature Support(Optional)
The ATI Radeon HD 2600PRO has a built in HDMI with HD audio support for one-plug HDTV connectivity. This unique feature is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter. The benefit of this approach is to preserve the traditional dual-DVI-I connectivity (with VGA support) that gamers demand while offering a seamless connection for big-screen HD gaming. No internal SPDIF or other audio cabling is required.

*The shipping version DVI-to-HDMI adapter may differ.
Het lijkt er op, dat wanneer de converter niet is bijgeleverd, dat de kaart dit niet ondersteunt. Heb je al contact opgenomen met MSI? Zij kunnen je waarschijnlijk het best voorthelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Maarja, voor dat geld kan je ook meteen een videokaart kopen die dat ondersteunt ;)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
Toaby schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:00:
Voor de duidelijkheid:

Uit de DVI-poorten van de HD2xxx en HD3xxx ATi videokaarten komt wel degelijk geluid. Die videokaarten hebben namelijk onboard 5.1 audio. ATi heeft een speciale DVI-HDMI adapter gemaakt waar beeld én geluid doorheen kan.
Moris is op zoek naar die speciale adapter aangezien die niet bij zijn videokaart zat (wat overigens wel vreemd is).
Oeps, weer iets nieuws waar ik het bestaan niet vanaf wist. Het is blijkbaar wel zo dat het kàn, maar lang niet alled kaarten hebben dit geïmplementeerd!
Nu is dat sowieso absoluut géén standaard adaptertje. Waarschijnlijk is MSI idd de enige die TS kan helpen.

[ Voor 31% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe het allemaal in elkaar zit met audio over hdmi, en de techniek erachter weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Ati 2400Xt audio over de dvi poort stuurt. Heb zelf namelijk pas een media center gebouwt met een 2400xt erin, netjes de dvi naar hdmi van ati op de dvi poort. Daar een hdmi kabel in, en geluid op de tv.

Wat wel belangrijk is, en het kan verklaren denk ik. Op een dvi stekker zitten links of rechts vier aparte pinnen. Deze zouden geluid kunnen doorgeven. Maar als je dvi naar hdmi verloop stekker deze vier pinnen niet doorverbindt met je hdmi kabel zul je ook geen geluid hebben.

Daarom moet je dus het bijgeleverde dvi naar hdmi adaptertje gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:39:
Hoe het allemaal in elkaar zit met audio over hdmi, en de techniek erachter weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de Ati 2400Xt audio over de dvi poort stuurt. Heb zelf namelijk pas een media center gebouwt met een 2400xt erin, netjes de dvi naar hdmi van ati op de dvi poort. Daar een hdmi kabel in, en geluid op de tv.

Wat wel belangrijk is, en het kan verklaren denk ik. Op een dvi stekker zitten links of rechts vier aparte pinnen. Deze zouden geluid kunnen doorgeven. Maar als je dvi naar hdmi verloop stekker deze vier pinnen niet doorverbindt met je hdmi kabel zul je ook geen geluid hebben.

Daarom moet je dus het bijgeleverde dvi naar hdmi adaptertje gebruiken.
die 4 pinnen geven juist een analoog VGA signaal, zoadat je ook je oude D-sub monitor kan aansluiten op deze DVI-poort. (met alweer een adapter :p )

HDMI is overigens één digitaal signaal (DVI signaal+ digitaal audio signaal, evt gescrambled met hdcp) niks dus van "extra pinnen voor het geluid": het is écht een anders signaal dat uit de DVI poort komt als je de adapter aansluit.

* the_stickie leert ook alle dagen bij :)

[ Voor 12% gewijzigd door the_stickie op 02-12-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36

job

Moris, welke tv heb je eigenlijk.
Er zijn namelijk aardig wat tv's waarbij je audiobronnen (coax/glasveze/tulpjes) kan combineren met een videobron. Dat is vaak een kwestie van instellen welke bronnen je met elkaar wilt combineren en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets met videoplanken & beeldkanonnen te maken, maar is duidelijk een staaltje Consumentenvideo (daar hebben ze het over dit soort woonkameroplossingen :P )

Move VB -> VID

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb inderdaad al via email contact opgenomen met MSI en met telkens een verschillend verhaal :(
Mr. Inspire schreef op zondag 02 december 2007 @ 20:09:
Op de MSI website die je geeft, staat er bij dat het optional is.

[...]

Het lijkt er op, dat wanneer de converter niet is bijgeleverd, dat de kaart dit niet ondersteunt. Heb je al contact opgenomen met MSI? Zij kunnen je waarschijnlijk het best voorthelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb een plasma van Panasonic TH-42PV70.
Maar wil de Hdmi-kabel op de reciever aansluiten die het beeld en geluid verder doorgeeft aan de plasma :)

Waar kan ik aan de bewuste adapter geraken, begrijp eigenlijk niet goed waarom deze niet standaard in de doos zit :?
job schreef op zondag 02 december 2007 @ 22:16:
Moris, welke tv heb je eigenlijk.
Er zijn namelijk aardig wat tv's waarbij je audiobronnen (coax/glasveze/tulpjes) kan combineren met een videobron. Dat is vaak een kwestie van instellen welke bronnen je met elkaar wilt combineren en klaar ben je.

[ Voor 6% gewijzigd door Moris op 02-12-2007 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
Moris schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:13:
Ik heb een plasma van Panasonic TH-42PV70.
Maar wil de Hdmi-kabel op de reciever aansluiten die het beeld en geluid verder doorgeeft aan de plasma :)

Waar kan ik aan de bewuste adapter geraken, begrijp eigenlijk niet goed waarom deze niet standaard in de doos zit :?

[...]
waarschijnlijk omdat, zoals hierboven aangegeven de functie/component optioneel is.
Kijk eens op de doos en/of de handleiding of je geen lijstje vindt van wat allemaal in je doos hoort te zitten?
Eventueel mailtje/telefoontje naar MSI :)

edit: "(HDMI output on single-link TMDS1 only)." lees ik op de link die in je eigen TS staat. Als dat niet overenkomt met je procuct number heb je de verkeerde kaart gekocht :/

[ Voor 12% gewijzigd door the_stickie op 03-12-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Samen heb ik met de verkoper, het volgende toen vastgesteld.
Op alle videokaarten die toen geleverd waren zat er geen adapter bij, nochtans wist de verkoper zzeer goed dat deze bij de vorige leveringen er wel bij zat.
Zelfs MSI weet hier geen antwoord op te geven.
Op hun website van MSI staat vermeld, dat de inhoud v/d doos kan veranderen van land tot land, enz.. 8)7 :?

Om het kort te houden waar kan ik zo'n adapter vinden :?
the_stickie schreef op maandag 03 december 2007 @ 00:48:
[...]

waarschijnlijk omdat, zoals hierboven aangegeven de functie/component optioneel is.
Kijk eens op de doos en/of de handleiding of je geen lijstje vindt van wat allemaal in je doos hoort te zitten?
Eventueel mailtje/telefoontje naar MSI :)

edit: "(HDMI output on single-link TMDS1 only)." lees ik op de link die in je eigen TS staat. Als dat niet overenkomt met je procuct number heb je de verkeerde kaart gekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 10:24

Caveman

whahoehaha

Heb je de driver wel geinstalleerd voor de Integrated HD audio controller ? En je moet niet vergeten om hem te "activeren" anders blijft het geluid gewoon via je geluidskaart lopen.
No HDMI Audio Available

Dit was bij mij het probleem, als je een full DVI to HDMI kabel hebt werkt dit gewoon. (voor alle ongelovige DVI en HDMI is gewoon hetzelfde signaal)

[ Voor 21% gewijzigd door Caveman op 03-12-2007 13:25 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Caveman schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:23:
Dit was bij mij het probleem, als je een full DVI to HDMI kabel hebt werkt dit gewoon. (voor alle ongelovige DVI en HDMI is gewoon hetzelfde signaal)
Van Wikipedia:
HDMI is backward-compatible with the single-link Digital Visual Interface carrying digital video (DVI-D or DVI-I, but not DVI-A) used on modern computer monitors and graphics cards. This means that a DVI-D source can drive an HDMI monitor, or vice versa, by means of a suitable adapter or cable, but the audio and remote control features of HDMI will not be available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik kan niets testen, als ik de bewuste Dvi-adapter naar Hdmi niet heb.
Iemand die mij kan zeggen waar ik deze adapter kan bestellen, want in de winkel snapt men er niets van :(
Heb je de driver wel geinstalleerd voor de Integrated HD audio controller ? En je moet niet vergeten om hem te "activeren" anders blijft het geluid gewoon via je geluidskaart lopen.
No HDMI Audio Available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Gewoon dit plaatje uitprinten met de bijbehorende tekst en dat meenemen naar de winkel. Zeg dat je dat ding wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://global.msi.com.tw/uploads/Image/product_img/other/vga/feature/dvi_adapter_ati.gif
http://global.msi.com.tw/...aincat_no=130&cat2_no=137
HDMI and Audio Feature Support
The ATI Radeon HD 2600PRO has a built in HDMI with HD audio support for one-plug HDTV connectivity. This unique feature is enabled with an intelligent DVI to HDMI adapter. The benefit of this approach is to preserve the traditional dual-DVI-I connectivity (with VGA support) that gamers demand while offering a seamless connection for big-screen HD gaming. No internal SPDIF or other audio cabling is required.

[ Voor 41% gewijzigd door Garyu op 03-12-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik had vandaag de winkel aan de lijn met het goede nieuws :)
De bewuste adapter zou inderdaad steeds in de doos aanwezig moeten zijn.
Nu gaat menj een nieuwe bestelling plaatsen, waardoor ik mijn oude kaart, enz.. terug moet binnen brengen.

Op deze manier zou ik dan een compleet pakket hebben, ik ben echt benieuwd of die adapter er dan gaat bij zijn :) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Wat kun jij mooi quoten Garyu.... Het is erg leuk wat wiki zegt, maar bij mij werkt het gewoon, ik heb dus een kabel met aan het ene eind een HDMI aansluiting en aan de andere kant een DVI aansluiting. Mediacenter aan mij plasma, juiste instellingen gemaakt (zoals in mijn link) en voila geluid op de TV. Dus al dat technobabbel van wiki klopt dus nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37
Caveman schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:13:
[...]

Wat kun jij mooi quoten Garyu.... Het is erg leuk wat wiki zegt,

...

Dus al dat technobabbel van wiki klopt dus nix van.
Lekker geflame, maar een 'echt' DVI signaal kan dus echt geen geluid bevatten (Wikipedia is dus juist), zie ook deze quotes uit dit topic:
job schreef op zondag 02 december 2007 @ 18:48:
[...]
the_stickie schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:15:
[...]

zie de reactie van Dukebox.
Uit een DVI-poort komt NOOIT geluid.

EDIT: blijkbaar kan dit ondertussen wel dmv een "intelligente adpater". de kaart "weet" dat de adpater erop zit, en stuurt dan ipv dvi-signaal een full-blown hdmi signaal! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Inderdaad is het de adapter die het commando geeft aan de videokaart om een hdmi-signaal te geven.
Op die manier geeft de videokaart zowel beeld als geluid door aan de weergavebron bv een Plasma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik wil helemaal niet flamen, maar iedereen haalt maar quotes aan om aan te tonen dat het allemaal niet kan en dat het geen echt DVI signaal is ect ect. Mijn verbasing is dus groot als ik zeg dat het bij mij gewoon prima werkt en dat er alsnog gequot wordt dat het niet kan....
Ik vraag me dus af hoeveel mensen hier die zeggen dat het niet kan een dergelijke kaart daadwerkelijk hebben, of alleen maar allerlei artikels lezen en daarop hun advies baseren.
Ik heb dus gewoon geluid op mijn plasma tv met HDMI aansluiting vanaf mijn radeon HD2400 videokaart met DVI aansluiting, en het kan me werkelijk niets schelen of dat nu wel of geen "echte" DVI aansluiting is.... lekker puh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dus heb je die bewuste adapter er tussen staan, zodat alles netjes werkt :)
Caveman schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:51:
Ik wil helemaal niet flamen, maar iedereen haalt maar quotes aan om aan te tonen dat het allemaal niet kan en dat het geen echt DVI signaal is ect ect. Mijn verbasing is dus groot als ik zeg dat het bij mij gewoon prima werkt en dat er alsnog gequot wordt dat het niet kan....
Ik vraag me dus af hoeveel mensen hier die zeggen dat het niet kan een dergelijke kaart daadwerkelijk hebben, of alleen maar allerlei artikels lezen en daarop hun advies baseren.
Ik heb dus gewoon geluid op mijn plasma tv met HDMI aansluiting vanaf mijn radeon HD2400 videokaart met DVI aansluiting, en het kan me werkelijk niets schelen of dat nu wel of geen "echte" DVI aansluiting is.... lekker puh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Moris schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:24:
Dus heb je die bewuste adapter er tussen staan, zodat alles netjes werkt :)

[...]
Inderdaad, het werkt doordat ATI de DVI-specs oprekt en er een custom-built adapter tussenzet.. Zo kan ik ook een geluidssignaal over een netwerkkabel laten lopen, en een adapter bouwen zodat ik het op een netwerkingang op mijn videokaart ook werkt.

Vervolgens kan ik hier gaan roepen dat geluid over een netwerkkabel prima gaat, en iedereen achterlijk noemen die beweert dat dat buiten de specificaties gaat en normaal gesproken niet werkt... 8)7.

Maar goed, het schijnt dat de TS z'n probleem is opgelost met behulp van het missende adaptertje :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloRadix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
kun je een screenshot maken van die bewuste adapater die ook geluid meestuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Garyu schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:54:
[...]

Inderdaad, het werkt doordat ATI de DVI-specs oprekt en er een custom-built adapter tussenzet.. Zo kan ik ook een geluidssignaal over een netwerkkabel laten lopen, en een adapter bouwen zodat ik het op een netwerkingang op mijn videokaart ook werkt.

Vervolgens kan ik hier gaan roepen dat geluid over een netwerkkabel prima gaat, en iedereen achterlijk noemen die beweert dat dat buiten de specificaties gaat en normaal gesproken niet werkt... 8)7.

Maar goed, het schijnt dat de TS z'n probleem is opgelost met behulp van het missende adaptertje :>
Zucht..... Het gaat er toch om dat je geen extra kabels hoeft te gebruiken voor geluid op je TV, wat maakt het dan uit of ATI de DVI-specs oprekt.
Trouwens ik heb helemaal geen adaptertje ertussen zitten, ik heb gewoon een DVI > HDMI kabel (die niet bij de kaart geleverd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. krijg binnenkort een nieuwe videokaart met 2x dvi aansluiting. Er zit wel zo'n dvi/hdmi verloopstekkertje bij. Ik vraag me alleen af wat beter is. Een kabel kopen met aan de ene kant hdmi en aan de andere kan dvi of de verloopstekker gebruiken en gewoon een hdmi kabel gebruiken. Of maakt dat niets uit? De afstand van de pc naar mijn tv is ongeveer 3 meter.

Alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een idee? Vast wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:07

The Zep Man

🏴‍☠️

Maakt niets uit. Beeld = beeld. Digitaal = digitaal. Je kan gewoon de adapter gebruiken met een normale HDMI kabel.

[ Voor 45% gewijzigd door The Zep Man op 22-12-2007 15:03 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik wil zelf een pc samenstellen met de 9600gt. Brengt deze nieuwe kaart ook geluid over de dvi? kan er niks over vinden. Wel dat nvidia eerst niet zover was maja dat is al weer een poos terug en deze kaart is erg nieuw.

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No HDMI Audio Available

Ik heb een asus laptop met de volgende grafische kaart: ATI Mobility Radeon HD 3470 ; VRAM:256MB
Volgens diverse forums gaat ook het geluid via de DVI poort. Dit heb ik nu een aantal keer geprobeerd, maar het geluid blijft gewoon via de mini jack plug lopen. Moet ik iets activeren of gaat het geluid helemaal niet via de DVI? Beeld is trouwens geweldig!
Pagina: 1