Ik heb ook eens lopen kijken...mijn bijna 3 jaar oude systeem is ook wel eens aan vervanging toe.
Ik kwam op het volgende:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 940 Black Edition | € 194,90 | € 194,90 |
1 | Cooler Master Centurion 590 Zwart | € 60,39 | € 60,39 |
1 | Cooler Master Silent Pro M600 | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Gigabyte GA-MA790X-UD4 | € 96,77 | € 96,77 |
1 | Logitech MX518 | € 29,- | € 29,- |
1 | OCZ Alchemy Elixir | € 24,- | € 24,- |
1 | OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Samsung SH-S223F | € 16,74 | € 16,74 |
1 | Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB | € 74,80 | € 74,80 |
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 239,- | € 239,- |
1 | Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E | € 372,- | € 372,- |
Importeren | Totaal | € 1.237,40 |
Toelicting op keuzes:
Processor
Phenom II geeft volgens mij op dit moment de meeste "bang for buck"
Moederbord
Gigabyte staat goed aangeschreven met name de UD borden spreken me ook aan
Gebeugen
Dit is voor mij altijd een struikelpunt, ik weet te weinig af van de precieze verschillen om mijn keuze toe te lichten. DDR2/1066 leek me een goede keuze. En OCZ wordt vaak in de BBG's aanbevolen.
Kast
Eigenlijk geen echte voorkeur voor een kast. Gewoon een niet al te duren kast gekozen zonder al te veel bijzonderheden
Voeding
Naar ik heb begrepen een belangrijk onderdeel (waar ik eigenlijk amper verstand van heb). 600W leek me voldoende voor dit systeem
Grafische kaart
Zou voor het eerst zijn dat ik een ATI kaart kies. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik daadwerkelijk een 4870x2 nodig heb. Ik game graag (speel op dit moment vrij veel WoW, dus daarvoor is het wel een overkill) en het systeem moet ook even meekunnen.
HDD
Eigenlijk geen voorkeur als iemand een betere suggestie heeft hou ik me aanbevolen
DVD-recorder
De populairste uit de pricewatch gekozen, ding is nodig, geen echte voorkeur voor een merk of type.
Muis
Ben altijd al een logitech muizen fan geweest, deze zijn me tot nu toe altijd goed bevallen.
Toetsenbord
Ik wil toch eens kijken of een uitgebreider toetsenbord echt veel toevoegt aan het gamen
Monitor
Een 24" lijkt me voor de komende tijd ruim voldoende. Deze Samsung krijgt ook goede recenties.
Ontbreken speakers/geluidskaart
De computer staat op een klein kamertje, ik heb op min huidige systeem een 2.1 speaker systeem aangesloten. Dit voldoet op dit mooment voor me. Een losse geluidskaart zou een overkill worden.
Bijkomende kosten
Assemblage:
Het liefst laat ik mijn systeem bij een leverancier in elkaar zetten. Niet omdat ik het zelf niet kan, maar meer ivm garantie op de werking van het complete systeem (In het verleden heb ik vaak pech gehad met de alle soorten hardware die ik had gekocht, waardoor ik vaak terug moest voor garantie)
Windows Vista HP 64Bit OEM (UK) - Voor gamen is op dit moment toch echt de enige keuze.
Opmerking / verbetering hoor ik graag