Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Scipionyx schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:22:
  • Denk dat je met een AMD systeem goedkoper uit bent. Al naar zo'n setup gekeken? Staan ook een "paar" in dit topic :P
  • De 4870x2 is niet de tegenhanger van de GTX280, maar eerder van de GTX295. De GTX280 moet je volgens mij vergelijken met de 4870.
  • Waarom een 1TB en 1 500GB HD erbij..? Niks mis mee, maar ik zou dan gewoon 2x 1TB doen :P
  • De geluidskaart.. heb je deze echt nodig? Bedoel, heb je goede speakers waardoor deze kaart tot zijn recht komt? (ook al een paar keer voorgekomen in dit topic btw)
  • Waarom zo'n dure kast eigenlijk?
  • Waarom zo'n *****ing dure voeding??? wtf.. Die dingen kun je veel goedkoper krijgen. :D
Bedankt voor alle inzichten! Denk dat ik wat oudere reviews heb zitten lezen hier en daar.

De voeding zit ik eigenlijk altijd mee te kloten :P. Ik denk half 'het is een zwaar systeem' en half 'dan is ie op de toekomst voorbereid. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, zal een wat lichtere voeding zoeken :).

Kast is gewoon mooi (vind ik) en past nog binnen mijn budget :).

Maar goed, iedereen bedankt voor de suggesties en de hulp. Ik zal nog even verder researchen en topics doorlezen om tot een betere setup te komen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rixos schreef op woensdag 01 april 2009 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor de reacties , maar holy shit wat zijn die schermen duur! De goedkoopste begint bij 440 euro ofzo. Wat vinden jullie is het echt waard om voor zo'n scherm te gaan. Is het verschil in beeldkwaliteit zo groot?
Het verschil is idd groot. Je moet je alleen bedenken. Heb jij die kleur echtheid nodig? Als je gamed is het antwoord gewoon pertinent nee. Ik zou er ook niets voor op geven om zon scherm te kopen. Dat moet je alleen doen mocht je geld hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Als ik zo de reacties zie dan heb ik zo'n scherm niet nodig aangezien ik dit systeem bijna uitsluitend ga gebruiken om te gamen. Ook heb ik gezien dat de response tijd lager ligt (meer ms) bij de niet tn panelen. En ik wil liever gewoon een snel scherm (response tijd max 5ms).
Dat samsung scherm lijkt dus gewoon een prima keuze. Later kan altijd eventueel nog een beter scherm aangeschaft worden. Bedankt voor de hulp jongens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de volledigheid. MS zegt ook niets over hoe goed de monitor is. Ook betekend meer of minder ms niet perse meer of minder ghosting. Ik bedoel MS in wat? gray to gray, black to black? Maakt nog al een verschil. Vooral TN panelen zjin heel goed in Gray to Gray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:55:
Voor de volledigheid. MS zegt ook niets over hoe goed de monitor is. Ook betekend meer of minder ms niet perse meer of minder ghosting. Ik bedoel MS in wat? gray to gray, black to black? Maakt nog al een verschil. Vooral TN panelen zjin heel goed in Gray to Gray.
idd MS zegt echt niet veel, ik had een review gelezen op tweakers (helaas de link kwijt). Maar iemand ging z'n oude scherm (2ms) vergelijken met z'n nieuwe scherm (5ms) en raad eens. Z'n oude scherm (2ms) vertoonde meer ghosting dan de nieuwe (5ms), dus staar je niet blind op de ms. Waren beiden samsung (TN) schermen btw.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

TigerXtrm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:10:
[...]

De voeding zit ik eigenlijk altijd mee te kloten :P. Ik denk half 'het is een zwaar systeem' en half 'dan is ie op de toekomst voorbereid. Maar je hebt waarschijnlijk gelijk, zal een wat lichtere voeding zoeken :).
Stel je onderdelen nog een keer ff samen, dan kunnen we een voeding aanraden die bij het systeem past
TigerXtrm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:10:
Kast is gewoon mooi (vind ik) en past nog binnen mijn budget :).

Maar goed, iedereen bedankt voor de suggesties en de hulp. Ik zal nog even verder researchen en topics doorlezen om tot een betere setup te komen. _/-\o_
idd, de kast is zeker persoonlijk. Maar heb je niet liever dat geld in je systeem zelf zitten ;)? Kijk eens naar de Antec kasten, Coolermaster etc?

edit--
http://www.youtube.com/watch?v=nWaEp408lgE
productreview: Lian Li Armorsuit PC-P80 review door FeaR

[ Voor 8% gewijzigd door XTREEMRaGE op 01-04-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerXtrm
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-06 18:39
Oke, poging nummer 2 :P.

Ik heb deze topic nog wat beter doorgenomen en heb besloten het toch maar met de Phenom te gaan proberen. Zelfde verhaal met de videokaart. Ik ben echter al jaren van het Intel en Nvidia kamp dus ik ben benieuwd naar hoe AMD en ATI gaan bevallen :).

Ook naar aanleiding van vele setups hier heb ik de voeding teruggeschroeft naar 500W wat dus ook flink in de kosten spaart.

Als moederbord heb ik een tijdje de populaire Foxcon in het lijstje gehad maar wat dat betreft blijf ik toch bij Asus (tenzij iemand een reden kan noemen dat ik dat absoluut niet moet doen).

Wat betreft de kast, ik zoek al een tijdje een kast die echt een tijdje mee kan. Een kast die dus echt een 5-tal generaties computers kan overleven zonder vervangen te worden. De eerste kandidaat hiervoor leek leuk, maar bleek na de eerste upgrade al snel te klein te zijn. Tweede kandidaat is een stuk groter maar ook een stuk zwaarder met zijn ruim 20 kilo (zonder hardware). Deze kast is williswaar duur maar bied enorm veel ruimte voor uitbreiding, is een lust voor het oog en het gewicht is niet in strijd met de arbowet :P. Het is dus eigenlijk een aparte investering die ik hierna een tijdje niet meer hoop te hoeven doen. 8)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 197,90€ 197,90
1Asus M4A78-E€ 111,20€ 111,20
1Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition€ 175,-€ 175,-
1Enermax Liberty DXX 500W€ 89,-€ 89,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 32,99
1Lian Li Armorsuit PC-P80€ 207,50€ 207,50
1Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB€ 95,83€ 95,83
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3250318AS, 250GB€ 38,34€ 38,34
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,84€ 49,84
1Thermalright IFX-14€ 49,45€ 49,45
ImporterenTotaal€ 1.047,05

Dan blijven de schijven over en hier twijfel ik nog over. De schijfindeling die ik in gedachten heb is als volgt:

Schijf 1 - 250GB: Windows, Drivers en sommige Apps. (Had hier eerst een 160GB versie voor die me goed genoeg leek maar die scheen oud te zijn en minder snel dan de 250 versie? :S)

Schijf 2 - 500GB: Games, programma's, bestanden. (1TB overwogen maar betwijfel of ik het ooit vol krijg. Zonde van het extra geld.).

Schijf 3 - 1TB: Media. Films, TV series, Muziek en downloads.

Schijf 2 en 3 zitten denk ik wel goed maar voor de Windows schijf zit ik nog te twijfelen. 1 normale grote schijf, 2 kleine schijfjes in RAID 0, 2 grote schijven in RAID 0? :? Wat is handig om zoveel mogelijk snelheid uit de Windows schijven te krijgen?

Ben benieuwd of jullie nog verdere suggesties hebben. Jullie hulp is erg welkom O-) .

Dank!

EDIT: Bedankt XTREEM voor de links maar die heb ik allebei uiteraard al lang gelezen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Waarom niet gewoon grotere schijven partitioneren? Koop 2 schijven, zet ze in RAID0 en maak 3 partities aan...klaar.

Verder is die Thermalright een tikkie duurder dan de Mugen2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
XTREEMRaGE schreef op woensdag 01 april 2009 @ 15:47:
[...]

idd MS zegt echt niet veel, ik had een review gelezen op tweakers (helaas de link kwijt). Maar iemand ging z'n oude scherm (2ms) vergelijken met z'n nieuwe scherm (5ms) en raad eens. Z'n oude scherm (2ms) vertoonde meer ghosting dan de nieuwe (5ms), dus staar je niet blind op de ms. Waren beiden samsung (TN) schermen btw.
Ok weer wat geleerd, ik dacht dat ms toch redelijk belangrijk was. Maargoed de Samsung Syncmaster 2443BW krijgt goede cijfers in de review die ik gelezen heb, en heb niks gelezen over ghosting bij dit scherm, ikga er dus gewoon van uit dat dit een goed scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dat systeem van mij gezien bij azerty? Die is Vele malen sneller dan deze.

Edit: Nog een keer dan:
http://www.azerty.nl/wink...D=1&product%5B200769%5D=1

Edit 2: Lees mijn post over jouw systeem ook eens goed:
Verwijderd in "[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maar..."

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

TigerXtrm schreef op woensdag 01 april 2009 @ 16:21:

Wat betreft de kast, ik zoek al een tijdje een kast die echt een tijdje mee kan. Een kast die dus echt een 5-tal generaties computers kan overleven zonder vervangen te worden. De eerste kandidaat hiervoor leek leuk, maar bleek na de eerste upgrade al snel te klein te zijn. Tweede kandidaat is een stuk groter maar ook een stuk zwaarder met zijn ruim 20 kilo (zonder hardware). Deze kast is williswaar duur maar bied enorm veel ruimte voor uitbreiding, is een lust voor het oog en het gewicht is niet in strijd met de arbowet :P. Het is dus eigenlijk een aparte investering die ik hierna een tijdje niet meer hoop te hoeven doen. 8)

EDIT: Bedankt XTREEM voor de links maar die heb ik allebei uiteraard al lang gelezen ;).
Heb je ook naar de P182, Coolermaster Cosmos 1000? Zijn wel zware kasten 14+ kilo. Maar ga je veel lannen dan? en is ongeveer 80 euro goedkoper dan de lian li en kan ook heel lang mee :).

Den snelheid van RAID 0 en de huidige schijven, zijn niet echt groot meer. Als je echt snelheid wilt hebben, misschien is dan een SSD iets voor jou?

[ Voor 5% gewijzigd door XTREEMRaGE op 01-04-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Laatst online: 18-08 23:53
Hallo allemaal,

na getwijfeld te hebben tussen een rete snelle core i7 met bezuinigen op alle andere onderdelen en een mooie, goede phenom 940 based game pc ben ik op de volgende samenstelling terecht gekomen.

Voor mij is het niet alleen belangrijk dat hij alleen maar snel is, maar ook dat kast, monitor, toetsenbord en muis er mooi uitzien, daardoor zien die onderdelen wellicht duurder dan normaal. Toch wil ik graag jullie feedback en tips aangezien ik nog nieuw ben hierin.:rolleyes: Ik wil dus gamen op hoge resolutie, een eerste poging veilig overclocken doen en het systeem moet een combinatie tussen mooi (smaak he) en prestaties zijn. Hoop dat jullie tips en comments willen geven

Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 197,90
- Deze is snel en een stuk goedkoper dan de i7

Moederbord: Asus M3A79-T Deluxe € 151,70
- zeer populair asus moederbord met goede reviews

Graka: Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E € 225,-
- minder snel dan x2 maar voor die prijs een goede kaart met stille koeling

Geheugen: Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF € 69,-
- goed getest en geleverd met fan (3 x 40 mm?) zonder fan 50 euro, 2x2 gb

Voeding: Cooler Master Silent Pro M600 € 84,90
-goede reviews en stille, krachtige modulaire voeding (evt voor crossfire in toekomst)

Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB € 95,83
- snelle grote schijf, ik wacht nog even met raid vanwege mijn noob gehalte

Monitor: Samsung Syncmaster T240 € 259,-
- 24 inch met HD, net even mooier dan de Samsung 2443BW

Case: Lian Li PC-B25B Zwart € 143,95 erg mooie kast, alternatief antec p182
-antec waarschijnlijk ruimer en koeler, maar ik val als een blok voor die lian-li:shock:

ramplank: Logitech Illuminated Keyboard € 64,84
- ja dat kan veel goedkoper, maar ik vind dit wel eye-candy

Muis: Razer DeathAdder € 35,-
-zeer goede gaming muis met mooi design, alternatief logitech mx518

Totaal € 1.388,41

Dit is dus nog zonder windows, ik draai momenteel XP. Nu kan ik wel vista gaan kopen voor het directx 10 maar dat is ook een dure grap... wel zonde met al die kracht als je op directx 9 aangewezen bent natuurlijk.

Ik hoor graag jullie tips, commentaar en voor gek verklaringen, ik neem het graag mee. Dit geld is voor mij echt een kapitaal dus ik wil er graag blij mee zijn:D

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is dat moederbordje duur :|. Neem een 790X-UD4 of de foxconn van de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
die GA-MA790X-UD4 heb ik inderdaad onderzocht, maar daar zijn geen reviews van te vinden. de foxconn zou kunnen, daar kan ik in ieder geval een goede review van vinden, maar overclocken wordt afgeraden met dit board daarin... die asus met rave reviews is die 50 extra euries dus niet perse waard?

rest van de samenstelling ok?

[ Voor 5% gewijzigd door john milton op 01-04-2009 17:42 ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die UD4 zal niets mis zijn. Bij de Foxconn word het niet afgeraden daar mee, alleen gezegd dat de bios wat moeizamer werkt dan andere borden. Dus nee dat is echt geen 50 euro waard.

Behalve dat ik je kast en tobo te duur vind, jah.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Jongens nog 1 vraagje , Samsung Syncmaster T240HD vs Samsung Syncmaster 2443BW.
Ik denk dat de T240HD de betere keuze is, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je ook zeggen waarom je dat denk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Ik baseer mijn mening geheel op reviews die ik heb gelezen o.a hier op tweakers, en ik vind het uiterlijk van het scherm beter, voor de rest kan ik het niet vertellen omdat ik er geen verstand van heb vandaar dat ik de vraag aan jullie stel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm kan niet echt vinden of die 2443BW 1:1 pixelmapping heeft. Wat opzich wel fijn is om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
Oke, wat houd dat precies in dan, en heeft de t240HD dat wel? Alvast bedankt voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Ik ga zelf ook voor de 240 omdat ik deze mooier vind!

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
john milton schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:17:
een eerste poging veilig overclocken doen
Ik weet niet of dat slim is met de stock koeler van de Phenom, ben er zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Ja ik ga anders nog wel een scythe mugen of arctic erop zetten indien nodig!

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Processor: AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 197,90
- Deze is snel en een stuk goedkoper dan de i7
Je wilt overclocken, dan zou ik toch een ander koeler aanraden dan de stock.
Moederbord: Asus M3A79-T Deluxe € 151,70
- zeer populair asus moederbord met goede reviews
Er zijn goedkopere bordjes op de markt en die evengoed presteren als deze, check gigabyte en foxxcon. Deze is imo het geld niet waard, vooral niet als je 'vet' gaat overclocken.
Voeding: Cooler Master Silent Pro M600 € 84,90
-goede reviews en stille, krachtige modulaire voeding (evt voor crossfire in toekomst)
Deze is heel goed je systeem verbruikt nu ong. ~335W. - een dvd drive want deze heb je ook niet opgegeven.
Als je cross/sli wilt draaien moet je op de connectors letten of deze wel genoeg power kunnen leveren. En je moet geen kaart nemen die boven de 200W kan verbruiken in je cross/sli opstelling!
Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB € 95,83
- snelle grote schijf, ik wacht nog even met raid vanwege mijn noob gehalte
Wil je raid voor snelheid? Dan raad ik het je af, als je echt van de snelheid wilt genieten moet je voor SSD gaan.
Monitor: Samsung Syncmaster T240 € 259,-
- 24 inch met HD, net even mooier dan de Samsung 2443BW
Alle schermen met de resolutie 1920x1200, zijn al op hd res.
Muis: Razer DeathAdder € 35,-
-zeer goede gaming muis met mooi design, alternatief logitech mx518
Als deze lekker in de hand ligt dan moet je het doen, anders idd mx518 of een G9.

Btw geen dvd drive?

[ Voor 199% gewijzigd door XTREEMRaGE op 01-04-2009 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
dan voor de tips! en ik heb al een plextor, wordt misschien vervangen door een dual layer maar dat zie ik dan wel. volgens mij heeft deze idd niet genoeg connectors voor CF, zou ik corsair 750 watt kunnen nemen, die geloof ik wel

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 19-09 08:49
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:42:
Hmmm kan niet echt vinden of die 2443BW 1:1 pixelmapping heeft. Wat opzich wel fijn is om te hebben.
Ja heeft ie!

Laatst nog uitgeprobeerd met een fullHD film. Je krijgt mooie zwarte balkjes onder en boven :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

john milton schreef op donderdag 02 april 2009 @ 01:09:
dan voor de tips! en ik heb al een plextor, wordt misschien vervangen door een dual layer maar dat zie ik dan wel. volgens mij heeft deze idd niet genoeg connectors voor CF, zou ik corsair 750 watt kunnen nemen, die geloof ik wel
Als je een dvd-drive erbij neemt kom je op ongeveer ~345W uit. Nou 750W is overkill, 600/620W is genoeg.

Ik raad alleen een 700W als je een kaart erin zet die meer dan ~220W verstookt. Je huidige vid kaart verbruikt ongeveer 140W. Dus als je een vid kaart erin zet van ~289W + je huidige ~345W kom je uit op ~634W. Dan is het handig om een 700W te nemen. Maar als je op het verbruik van het kaartje let en niet meer dan ~220W erin zet, moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Dank je wel! Ja welke kaart het nou echt moet worden ben ik nog steeds niet over uit. Op ander forum werd me net aangeraden om 1 gb of zelfs 512 te doen aangezien ik niets zou hebben aan meer dan 512 maar dat geloof ik niet echt, zeker niet met oog op meer complexe games in de toekomst a la crysis. Ik wil waarschijnlijk wel CF gaan draaien over paar jaar, en aangezien 100watt meer een tientje kost ofzo leek het me raadzaam gewoon voor flinke buffer te zorgen. Als ik het net te nauw neem zou ik misschien dan nieuwe voeding moeten komen en das zonde :-)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1GB is op 1920x(1200?) bijna altijd sneller dan de 512Mb versie. Een flinke buffer is niet zo slim, want dat kan je in idle weer verliezen aan inefficientie. Dat is toch zonde en niet nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

john milton schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:57:
Ik wil waarschijnlijk wel CF gaan draaien over paar jaar, en aangezien 100watt meer een tientje kost ofzo leek het me raadzaam gewoon voor flinke buffer te zorgen. Als ik het net te nauw neem zou ik misschien dan nieuwe voeding moeten komen en das zonde :-)
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:59:
Een flinke buffer is niet zo slim, want dat kan je in idle weer verliezen aan inefficientie. Dat is toch zonde en niet nodig.
Wat Reinman zegt! Cross/Sli kan wel!

[ Voor 10% gewijzigd door XTREEMRaGE op 02-04-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Hoi,

Ik ben niet echt een gevorderde tweaker dus opo voorhand excuus mocht ik iets raars zeggen of doen of totaal off topic gaan. ;)

Ik ben een beetje "verward" door de reacties onder de BBG High end game systeem. Als in dat het niet echt een high end zou zijn omdat dit te beperkt zou zijn door het budget.

Nou speel ik niet zo gek veel spelletjes. Football manager 2009 speel ik nog wel het meest maar daar heb je niet echt een high end systeem voor nodig natuurlijk :-) En klein beetje GTA IV en ook regelmatig FSX. En de laatste 2 haperen toch best veel op mijn huidige PC. Nou heb ik GTA IV al uitgespeeld dus die laten we even buiten beschouwing.

Ik wil voornamelijk een PC hebben waar ik FSX fatsoenlijk op kan draaien. En dan niet alleen de kale FSX maar ook zaken zoals Ultimate Terrain, veel verkeer en andere zaken die impact hebben op de frame rate. Dus bij voorkeur iets waarin een gedetaileerd terrain toch smooth er uit ziet.

Daarnaast wil ik de PC ook gebruiken om op te werken. Voor m'n werk is het handig om schermen, documenten, config files met elkaar te vergelijken etc. Alleen over de jaren heen ben ik gewend geraakt om alle windows full screen te draaien. Dus 1 heel groot scherm is denk ik niet handig dus zat ik te denken aan een dual screen oplossing.

Ik heb al topics over FSX door gelezen (dat leek me iig de applicatie die het meest resource vretend is) alleen zijn dat allemaal oude topics die ik heb gevonden (of nou ja ook wel nieuw natuurlijk maar dan is de info die evt over systemen staat wel weer oud). En ik krijg door de reacties een beetje het gevoel dat het BBG Maart systeem leuk is maar niet optimaal voor FSX.

Dus wie kan mij in de goede richting sturen van een optimale config voor FSX. Een echt budget limiet is er niet maar het moet wel redelijk blijven natuurlijk.

Ik hoop dat iemand me de goede richting op kan sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purrel schreef op donderdag 02 april 2009 @ 12:48:
Hoi,

Ik ben niet echt een gevorderde tweaker dus opo voorhand excuus mocht ik iets raars zeggen of doen of totaal off topic gaan. ;)
Beginners moeten ergens beginnen :P.
Ik ben een beetje "verward" door de reacties onder de BBG High end game systeem. Als in dat het niet echt een high end zou zijn omdat dit te beperkt zou zijn door het budget.
Wat is high end? Er is nergens vast gelegd wat high end is. Voor de een betekend dit wat anders dan voor de andere. Het is gewoon wij hebben 1500 euro en moeten daar een zo goed mogelijk game systeem van maken. High end kan je net zo goed weg denken en Game systeem er van maken. Ik meen dat ze in de toekomst de prefex high end ook weg gaan laten om de reden dat mensen er over zeuren.
Nou speel ik niet zo gek veel spelletjes. Football manager 2009 speel ik nog wel het meest maar daar heb je niet echt een high end systeem voor nodig natuurlijk :-) En klein beetje GTA IV en ook regelmatig FSX. En de laatste 2 haperen toch best veel op mijn huidige PC. Nou heb ik GTA IV al uitgespeeld dus die laten we even buiten beschouwing.
FSX is een vreemde eend in de bijt. Daar komen andere eisen uit dan voor andere games. Is die game je brood en boter, dan moet je systeem daar ook op worden aan gepast.
Ik wil voornamelijk een PC hebben waar ik FSX fatsoenlijk op kan draaien. En dan niet alleen de kale FSX maar ook zaken zoals Ultimate Terrain, veel verkeer en andere zaken die impact hebben op de frame rate. Dus bij voorkeur iets waarin een gedetaileerd terrain toch smooth er uit ziet.

Daarnaast wil ik de PC ook gebruiken om op te werken. Voor m'n werk is het handig om schermen, documenten, config files met elkaar te vergelijken etc. Alleen over de jaren heen ben ik gewend geraakt om alle windows full screen te draaien. Dus 1 heel groot scherm is denk ik niet handig dus zat ik te denken aan een dual screen oplossing.

Ik heb al topics over FSX door gelezen (dat leek me iig de applicatie die het meest resource vretend is) alleen zijn dat allemaal oude topics die ik heb gevonden (of nou ja ook wel nieuw natuurlijk maar dan is de info die evt over systemen staat wel weer oud). En ik krijg door de reacties een beetje het gevoel dat het BBG Maart systeem leuk is maar niet optimaal voor FSX.

Dus wie kan mij in de goede richting sturen van een optimale config voor FSX. Een echt budget limiet is er niet maar het moet wel redelijk blijven natuurlijk.

Ik hoop dat iemand me de goede richting op kan sturen :)
Richting? In iedergeval een hoog geklokte quadcore(AMD 940 uit de BBG zal een goeie keuze zijn anders een core i7). Een nvidia GPU, zonder SLI(Dus geen GTX 295). 4GB geheugen. Het belangrijkste is vooral dat FSX met alle patches quadcore gebruikt, smeekt om een snelle processor(Dus doe er een Mugen 2 bij en ga overclocken!!) en draait gewoon beter op een nvidia kaart. Als je nu snel nog kijkt, kan je vaak een GTX 280 voor 260/270 euro op de kop tikken. Deze kan je makkelijk over GTX 285 snelheden heen OCen. Je moet wel redelijk rap zijn want hij is EOL.

Je moet wel bedenken dat deze maand de AMD X4 955 uit komt en je dan direct op AM3 over kan. Het kost meer, en de winst is minimaal, maar je zit dan wel direct op AM3 inplaats van AM2. Ook de GTX275 is uit, maar dat is een paper launch en zal slecht verkrijgbaar zijn. Daarom zou ik nu ook zo snel mogelijk die GT 280 op de kop gaan tikken. 2 Schermen is geen probleem. De vraag is meer, hoe groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 11:50
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 13:00:

Wat is high end? Er is nergens vast gelegd wat high end is. [...] Ik meen dat ze in de toekomst de prefex high end ook weg gaan laten om de reden dat mensen er over zeuren.
Nou ja het topic heet High-end gamesysteem maart 2009 dus dat legt de lat hoog :-)
FSX is een vreemde eend in de bijt. Daar komen andere eisen uit dan voor andere games. Is die game je brood en boter, dan moet je systeem daar ook op worden aan gepast.
Ik zou wel graag willen dat ik een optimaal systeem heb voor FSX. Maar andere games zoals GTA of Race Driver: Grid moeten er ook wel een beetje leuk op draaien. Maar denk dat als je mikt op een optimaal systeem voor FSX dat andere games daar ook wel leuk op moeten kunnen draaien toch?
Richting? In iedergeval een hoog geklokte quadcore(AMD 940 uit de BBG zal een goeie keuze zijn anders een core i7). Een nvidia GPU, zonder SLI(Dus geen GTX 295). 4GB geheugen. Het belangrijkste is vooral dat FSX met alle patches quadcore gebruikt, smeekt om een snelle processor(Dus doe er een Mugen 2 bij en ga overclocken!!)
Los van de kosten is een i7 proc beter geschikt voor FSX dan AMD of maakt het niet gek veel uit?
en draait gewoon beter op een nvidia kaart. Als je nu snel nog kijkt, kan je vaak een GTX 280 voor 260/270 euro op de kop tikken. Deze kan je makkelijk over GTX 285 snelheden heen OCen. Je moet wel redelijk rap zijn want hij is EOL.
Ik zie bij informatique 2 GTX 280 's staan maar voor een honderd euro meer :-) (okay informatique is niet de allergoedkopste leverancier). Ik neem aan dat ik van die 2 dan de oc versie moet hebben.
2 Schermen is geen probleem. De vraag is meer, hoe groot?
Ik heb nu een Dell 2009W op m'n bureau staan. Denk als je er 2 20" schermen op je bureau zet dat ie dan wel vol genoeg staat. Kan het niet zo goed inschatten maar denk dat groter dan 20" een beetje erg massaal wordt?

In ieder geval bedankt tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purrel schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:49:
[...]

Nou ja het topic heet High-end gamesysteem maart 2009 dus dat legt de lat hoog :-)
Jah daarom mogen ze het high end gewoon schrappen :P.
Ik zou wel graag willen dat ik een optimaal systeem heb voor FSX. Maar andere games zoals GTA of Race Driver: Grid moeten er ook wel een beetje leuk op draaien. Maar denk dat als je mikt op een optimaal systeem voor FSX dat andere games daar ook wel leuk op moeten kunnen draaien toch?
Jawel, maar het kan kwa kosten en alles kan dan wat beter, maar het zal geen probleem zijn.
Los van de kosten is een i7 proc beter geschikt voor FSX dan AMD of maakt het niet gek veel uit?
Vind ik moeilijk om te zeggen. Ik denk dat het niet zo veel zal schelen aan het eind.
Ik zie bij informatique 2 GTX 280 's staan maar voor een honderd euro meer :-) (okay informatique is niet de allergoedkopste leverancier). Ik neem aan dat ik van die 2 dan de oc versie moet hebben.
Jah je moet ff goed zoeken. Alternate heeft ze misschien nog wel. Die moet je gewoon nu los bestellen maakt niet uit wat je voor de rest gaat doen. Die GTX 280 is gewoon ideaal voor FSX.
Ik heb nu een Dell 2009W op m'n bureau staan. Denk als je er 2 20" schermen op je bureau zet dat ie dan wel vol genoeg staat. Kan het niet zo goed inschatten maar denk dat groter dan 20" een beetje erg massaal wordt?

In ieder geval bedankt tot zover!
Sja, ligt er aan hoe groot je bureau is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
john milton schreef op donderdag 02 april 2009 @ 10:57:
Dank je wel! Ja welke kaart het nou echt moet worden ben ik nog steeds niet over uit. Op ander forum werd me net aangeraden om 1 gb of zelfs 512 te doen aangezien ik niets zou hebben aan meer dan 512 maar dat geloof ik niet echt, zeker niet met oog op meer complexe games in de toekomst a la crysis. Ik wil waarschijnlijk wel CF gaan draaien over paar jaar, en aangezien 100watt meer een tientje kost ofzo leek het me raadzaam gewoon voor flinke buffer te zorgen. Als ik het net te nauw neem zou ik misschien dan nieuwe voeding moeten komen en das zonde :-)
1GB is wel beter op hogere resoluties dan 512MB, maar 2GB is weer te veel. Op 1920x1200 zal je daar zeker geen verschil van merken. Ga gewoon voor de 1GB versie en bespaar €50.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks, van af 1920 begint juist 1GB sneller te gaan dan de 512MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

John Milton:
Een aantal opmerkingen:

- Moederbord: De Gigabyte 790X-UD4 zal meer dan voldoen. De specs zijn prima en gigabyte is een A+ merk, bovendien is Ultra Durable 3 (wat in dit bord) al positief getest en dit bordje heeft alles wat je nodig hebt en meer voor een mindere prijs.

- Grafische Kaart: De HD4890 is sinds vandaag uit; deze is op stock 10-15% sneller dan de normale HD4870 en zuiniger in idle. Nou weet ik niet of de Vapor X versie zichzelf terugklokt in idle (normaal doen ze dat niet), maar voor de rest is deze maar ietsjes overgeklokt en vergeleken met de 4890 zal hij nog steeds langzamer zijn. Daarentegen staat wel stiller en meer geheugen. Meer geheugen maakt niet zoveel uit (1GB is meer dan genoeg op 1920), maar voor de rest is het je eigen afweging. De Sapphire 4890 is al 209 euro; ik persoonlijk zou voor die gaan en misschien nog een aftermarket koeler.

- Je hebt geen CPU koeler. Wil je overclocken? Zo ja, raad ik de Mugen 2 aan. Daarnaast nog over het geheugen: Kingston Valueram PC6400 CL5 2x2GB kost de helft. Je kan net zo goed 8GB daaraan nemen: meestal klokt dat geheugen ook tot 900-950Mhz, tov. de 1066Mhz van het OC geheugen wat je nu hebt. Veel meer dan de 900 zul je ook niet nodig hebben, zelfs bij OC. Op stock maakt het geen bal uit dus kan je net zo goed ValueRam halen.

- Bij de opmerking van XTREEM over de SSD moet ik toch melden dat ik zijn mening niet deel. Als je snelheid wilt, moet je gaan voor RAID. Een SSD is vooral iets sneller dan een snelle HD + een veel betere accesstime; daarnaast kakt de performance af en toe in, afhangend van de soort/merk. Nou zeg ik niet dat je geen X25-M moet nemen; die zullen altijd veel sneller zijn dan een snelle HDD of zelfs een RAID opstelling. Maar een OCZ Core ofzo moet je echt niet doen. Trouwens, ik heb zelfs een review gezien met RAID0 van 3x Seagate 7200.12 500GB met een gemiddelde Read van boven de 200MB/s. . .Dat is dus echt heel erg veel. Goede keuze over de 1TB, die halen single zelfs ruim boven de 100MB/s.

- Monitor: Dat je de T240 mooier vind, kwestie van smaak, ik vind hem spuuglelijk :P Waar je op moet letten is HD/non HD: De T240 is slechts een monitor met TV uiterlijk, de T240HD heeft ook daadwerkelijk een TV Tuner en kan je dus TV mee kijken. Die afweging zou je kunnen maken. Overigens is de 2333HD een 16:9 monitor met Full HD en TV Tuner, zou je per se TV willen kunnen kijken op je monitor. De T240HD is 16:10 dus 1920x1200.

- Kijk eens anders naar de OCZ Elixir (eventueel Elixir II of Illuminati) toetsenbord, misschien dat je die ook mooi vind en nog niet had gezien ofzo. Scheelt wel in de prijs natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Bij de opmerking van XTREEM over de SSD moet ik toch melden dat ik zijn mening niet deel. Als je snelheid wilt, moet je gaan voor RAID. Een SSD is vooral iets sneller dan een snelle HD + een veel betere accesstime; daarnaast kakt de performance af en toe in, afhangend van de soort/merk. Nou zeg ik niet dat je geen X25-M moet nemen; die zullen altijd veel sneller zijn dan een snelle HDD of zelfs een RAID opstelling. Maar een OCZ Core ofzo moet je echt niet doen. Trouwens, ik heb zelfs een review gezien met RAID0 van 3x Seagate 7200.12 500GB met een gemiddelde Read van boven de 200MB/s. . .Dat is dus echt heel erg veel. Goede keuze over de 1TB, die halen single zelfs ruim boven de 100MB/s.
Je weet dat je ook een hit krijg op je acces times met Raid0 en dus vooral met kleine bestanden juist langzamer bent? Verder heeft OCZ nu met de vertex een goeie serie gebracht. Welke geen last heeft van de random read/write slowdowns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee weken geleden heb ik mijn systeem besteld bij Azerty. De Scythe Mugen 2 stond toen op twee weken levertijd. Netjes afgewacht en vandaag even contact opgenomen. Ze krijgen 18 april 2009 pas een nieuwe lading binnen. Dat is voor mij op dit moment te lang en ben dus op zoek naar een alternatief om mijn toekomstige AMD Phenom 2 X4 940 te kunnen overclocken en nog wat stiller te krijgen.

Iemand enige goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:25:
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:31:
[...]

Je weet dat je ook een hit krijg op je acces times met Raid0 en dus vooral met kleine bestanden juist langzamer bent? Verder heeft OCZ nu met de vertex een goeie serie gebracht. Welke geen last heeft van de random read/write slowdowns.
Wat Reinman idd zegt!
g0tanks schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:09:
[...]

1GB is wel beter op hogere resoluties dan 512MB, maar 2GB is weer te veel. Op 1920x1200 zal je daar zeker geen verschil van merken. Ga gewoon voor de 1GB versie en bespaar €50.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:24:
g0tanks, van af 1920 begint juist 1GB sneller te gaan dan de 512MB.
Ik denk dat hij het verschil bedoeld tussen 1gig en 2 gig?

[ Voor 9% gewijzigd door XTREEMRaGE op 02-04-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou kunnen idd :P. Beetje een vreemde zin. Is die toxic met 1GB goedkoper? Anders had ik er wel wat overgezegt, maar had verder niet gekeken of ie er goedkoper was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:56:
Zou kunnen idd :P. Beetje een vreemde zin. Is die toxic met 1GB goedkoper? Anders had ik er wel wat overgezegt, maar had verder niet gekeken of ie er goedkoper was.
tweakers + nederlands = bsod :+
En ik ben er 1 van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 17:49:
Twee weken geleden heb ik mijn systeem besteld bij Azerty. De Scythe Mugen 2 stond toen op twee weken levertijd. Netjes afgewacht en vandaag even contact opgenomen. Ze krijgen 18 april 2009 pas een nieuwe lading binnen. Dat is voor mij op dit moment te lang en ben dus op zoek naar een alternatief om mijn toekomstige AMD Phenom 2 X4 940 te kunnen overclocken en nog wat stiller te krijgen.

Iemand enige goede ervaringen?
tweakers.net ff de productreviews afgaan? google?
pricewatch: Noctua NH-U12P deze is ook heel wat duurder btw :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
[quote]XTREEMRaGE schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:16:
[...]

[/quote]

/me is lysdectisch! Euh dyslexic. Dat kan je heel wat vreemde problemen op leveren.
NSFW: Kijk maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XTREEMRaGE schreef op donderdag 02 april 2009 @ 18:16:
[...]

* GENETX is foarstânder om derom Frysk te praten op GoT O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fries? Als Groninger weiger ik dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Hoe is het leven?? Ten eerste ik heb niet al te veel verstand van computers...

Ik wil dit weekend een pctje bestellen, voor zo'n 1000 EUR wat samenstellen, mag wel zo'n 50 euro erboven zitten bij Alternate. Alleen nu zit ik te twijfelen tussen een i7 of een Phenom. Bij de phenom zou ik voor dit budget 2 videokaarten erin kunnen douwen en bij de i7 eentje, maar de i7 processor is weer sneller. Ik speel op een philips tft monitor van 19 inch. pc's voor een hogere prijs begin ik niet meer aan, me pc van 3.5 rug van 3 jaar geleden is zo traag als een slak met de nieuwste games. Dus graag eentje van 1000 euro.

Zou iemand mij een build aan kunnen raden en zo mogelijk wat in elkaar kunnen schroeven wat jij zelf voor dit budget zou kopen.

Mijn dank is groot.

Ciao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-09 15:06

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:28:
Hey mensen,

Ik wil dit weekend een pctje bestellen, voor zo'n 1000 EUR wat samenstellen, mag wel zo'n 50 euro erboven zitten bij Alternate. Alleen nu zit ik te twijfelen tussen een i7 of een Phenom. Bij de phenom zou ik voor dit budget 2 videokaarten erin kunnen douwen en bij de i7 eentje, maar de i7 processor is weer sneller. Ik speel op een philips tft monitor van 19 inch. pc's voor een hogere prijs begin ik niet meer aan, me pc van 3.5 rug van 3 jaar geleden is zo traag als een slak met de nieuwste games. Dus graag eentje van 1000 euro.

Zou iemand mij een build aan kunnen raden en zo mogelijk wat in elkaar kunnen schroeven wat jij zelf voor dit budget zou kopen.

Mijn dank is groot.

Ciao
moet je van dat geld ook een monitor en muis en toestenbord en speakerts kopen ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groeten is hier niet nodig hoor :P.
Uh.... oke...
Zou je er niet wat langer over willen doen dan 'een weekendje' tis wel 1k euro. Op 19" heb je helemaal niet zo veel power nodig. Met 1280x1024 zitten ze uit hun neus te eten.

Mijn dank is groot.

Ciao
Ik flans wel ff een begin in elkaar :).

http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B88545%5D=1

Zo heb je nog ruimte voor. Een windows of een assemblage. Nieuwe grotere monitor. Snelle videokaart. Oc processor en koeler.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Monitor hoeft iig neit zo te lezen. Welke spellen wil je gaan spelen. De Core i7 is in de meeste games niet sneller namelijk. Je kan het geld ook gewoon op de bank houden voor een upgrade. Met een budget van 1000 euro is een deftig Core i7 systeem eigenlijk ook geen optie.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 194,90€ 194,90
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Cooler Master Real Power M620€ 77,-€ 77,-
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,41€ 96,41
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 44,90€ 44,90
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 209,-€ 209,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,25€ 32,25
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 49,30€ 49,30
ImporterenTotaal€ 780,89

kost je € 880 bij alternate

Zie ook de config van reinman en een nieuw schermpje is zeker een goed plan voor jou.

[ Voor 86% gewijzigd door GENETX op 02-04-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGB4rn schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:31:
[...]

moet je van dat geld ook een monitor en muis en toestenbord en speakerts kopen ?
Nee alles heb ik al enkel een kast. Opzich vind ik je build wél mooi, maar heb overal gelezen dat een phenom 940 zwaar onderdoet voor de i7 ? Graag zou ik ook 2 schijven op raid 0 zetten aanrader? en is dat moederbord niet te goedkoop?

Rekenen ze bij Alternate nog geld voor een pc in elkaar zetten, meen me te herrineren dat ik vorige x bij me pc niks extra's hoefde te betalen hiervoor.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/34r96bc.jpg

DIt heb ik zelf in elkaar gezet. totaal 1028, moet natuurlijk wel ff een tijdje de nieuwe games op high kunnen spelen. Graag reacties

Als ik een phenom samenstel op alternate krijg ik steeds het gezeik De door u gekozen processor ondersteunt de snelheid van het gekozen geheugen helaas niet. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter alleen op de snelheid die maximaal door de processor wordt ondersteund. Terwijl er 1066 4 gig inzit :|

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:46:
Nee alles heb ik al enkel een kast. Opzich vind ik je build wél mooi, maar heb overal gelezen dat een phenom 940 zwaar onderdoet voor de i7 ? Graag zou ik ook 2 schijven op raid 0 zetten aanrader? en is dat moederbord niet te goedkoop?
Nee, de Core i7 is de high end van Intel en is gewoon de beste. Kost ook gelijk 200 euro meer... 8)7 AMD heeft goedkopere processors, maar vooral goedkopere high-end borden. De Core i7 is alleen dik in het voordeel bij videobewerken. Zolang je dat niet gaat doen is er absoluut geen reden om een Core i7 te nemen. In games is volgens Anandtech de Phenom volgens hun gevoel beter. De benchmarks liggen al zo dicht op elkaar dat je met het blote oog het verschil niet eens zou kunnen aangeven.

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=3506

Pas als je 1500 euro wilt uitgeven is de Core i7 leuk, met 1000 euro is het gewoon weggegooid geld omdat je niet het budget hebt om ook een SLI/CF setup te nemen en alle andere snelle hardware om ook echt iets met die kracht te doen.
Als ik een phenom samenstel op alternate krijg ik steeds het gezeik De door u gekozen processor ondersteunt de snelheid van het gekozen geheugen helaas niet. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter alleen op de snelheid die maximaal door de processor wordt ondersteund. Terwijl er 1066 4 gig inzit
Alternate PC Builder :r . Heb het eerder gezegt, blijf van die troep af |:( :r

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 02-04-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 20:46:
[...]

Dan heb je niet hier gelezen blijkbaar. Raid 0 een aanrader? Sja als je verstand hebt van computers en deze pagina begrijpt: http://www.pcguide.com/re...oncepts/perfStripe-c.html
Rekenen ze bij Alternate nog geld voor een pc in elkaar zetten, meen me te herrineren dat ik vorige x bij me pc niks extra's hoefde te betalen hiervoor.
Jah zon 30 euro
[afbeelding]

DIt heb ik zelf in elkaar gezet. totaal 1028, moet natuurlijk wel ff een tijdje de nieuwe games op high kunnen spelen. Graag reacties
sorry, maar dat is echt te duidelijk om te lezen.
Als ik een phenom samenstel op alternate krijg ik steeds het gezeik De door u gekozen processor ondersteunt de snelheid van het gekozen geheugen helaas niet. In de regel kan het geheugen probleemloos worden gebruikt, echter alleen op de snelheid die maximaal door de processor wordt ondersteund. Terwijl er 1066 4 gig inzit :|
Oke, Alternate PC builder :r :r :r . Serieus. Ik word zo moe van dat ding. Eigenlijk vooral omdat mensen hem gebruiken. Wat de PC builder zegt is dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dat is duidelijk. Ik ga dus voor de Amd Phenom 940, zal dit qua gaming nog een tijdje meegaan, dwz games op high kunnen spelen?

Welke builder raad jij aan? of welke winkel? Kan je post zo 123 niet terugvinden sorry!!!

Moet wel iets hebben dat hij voor mij in elkaar wordt gezet enz. heb er totaal geen verstand van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:28:
Oke, dat is duidelijk. Ik ga dus voor de Amd Phenom 940, zal dit qua gaming nog een tijdje meegaan, dwz games op high kunnen spelen?
Jah CPU's gaan toch wel een aantal jaar mee hoor. :)
Welke builder raad jij aan? of welke winkel? Kan je post zo 123 niet terugvinden sorry!!!
Geen, wat dacht je van zelf los de onderdelen bij elkaar zoeken? Ik bedoel, daarom zitten wij hier! Het is niet alsof we wat beters te doen hebben. :9
Moet wel iets hebben dat hij voor mij in elkaar wordt gezet enz. heb er totaal geen verstand van!
Dat kan bij heel veel shops. Azerty, 4 launch, salland. Om maar wat grote shops te noemen.

Zie hier ook mijn samen stelling bij azerty. Assemblage moet je ff op zoeken, met 1 jaar grantie is 35 uit me hoofd. http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B88545%5D=1

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinman,

Die pc ziet er goed uit :).

Ipv dat beeldscherm zou ik de videokaart willen upgraden naar nieuwe 4890 indien dat loont op mijn 19 inch tft monitortje.

Heeft het ook nog aanzienlijk nut om er een extra 10.000 rpm schijf in te gooien ipv dat raid 0 gedoe, wat mij toch niet gaat lukken, na die link gelezen te hebben ;).

Verder ziet het er zeer goed uit! en zal die dat wel zo ongeveer worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor jouw 19" is een HD4850 al voldoende, dus meer is echt niet nodig. Ik zou dus echt een scherm nemen met een hogere resolutie. Ik zou ook niet investeren in een Raptor. Zijn duur en de prestatie neemt ook niet gigantisch toe. Hou het gewoon bij 1 nette normale 1TB hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al een tijdje deze topic en heb aan de hand daarvan het volgende systeem samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,41€ 96,41
1LG W2261V-PF€ 169,-€ 169,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 74,90€ 74,90
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 176,-€ 176,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,25€ 32,25
ImporterenTotaal€ 870,10

Ik ben van plan dit weekend dit systeem te bestellen maar ik twijfel nog over een paar dingen, zou iemand mij misschien advies kunnen geven.

ik zag de laatste dagen dat bij paar mensen Seagate Barracuda 7200.12 ST3750528AS 1TB (€ 95,06) werd geadviseerd ipv de Samsung Spinpoint F1 1TB (€ 75,45). Zijn de prestaties van de seagate zoveel beter dat het die 20 euro waard is?

Ik twijfel ook nog tussen verschillende monitoren het gaat om deze 3: LG W2261V-PF € 169, Samsung Syncmaster T220 € 177,95 en Samsung Syncmaster 2233BW € 179,95. Heeft iemand hier een advies voor welke ik het beste kan nemen?

En als laatste, denk jullie dat de prijs van de HD4870 en de AMD PII X4 940 de komende maand nog zullen zakken, omdat de HD 4890 net uit is en de AMD PII X4 955 er aankomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij presteert soms beter, soms iets slechter, is wel veel stiller en zuiniger. Tis meer een persoonlijke keuze. De F1's reageren ook slecht op draaien in een raid array. Mocht je dat ooit willen dan zou ik ze niet nemen.

Ik betwijfel of ze veel zullen zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:43:
Voor jouw 19" is een HD4850 al voldoende, dus meer is echt niet nodig. Ik zou dus echt een scherm nemen met een hogere resolutie. Ik zou ook niet investeren in een Raptor. Zijn duur en de prestatie neemt ook niet gigantisch toe. Hou het gewoon bij 1 nette normale 1TB hd.
Bedankt voor de tijd die je neemt om mij verder te helpen!

Oke, ik ga gewoon jouw build bestellen bij azerty en vragen of ze hem in elkaar kunnen zetten dus inclusief beeldscherm. Heb ik toch een aardig systeem voor een leuke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:38:
Reinman,

Die pc ziet er goed uit :).

Ipv dat beeldscherm zou ik de videokaart willen upgraden naar nieuwe 4890 indien dat loont op mijn 19 inch tft monitortje.

Heeft het ook nog aanzienlijk nut om er een extra 10.000 rpm schijf in te gooien ipv dat raid 0 gedoe, wat mij toch niet gaat lukken, na die link gelezen te hebben ;).

Verder ziet het er zeer goed uit! en zal die dat wel zo ongeveer worden!
2 Aanpassingen:
+ HD 4890 er inm je budget laat dat wel toe
+ Ander scherm, dat scherm van Reinman heeft geen DVI en dat is echt neit meer van deze tijd. Net geen 1000 euro:

Winkelmandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joah ik had er maar snel ff een samsung in gedaan :P. Twas een voorstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:56:
[...]

2 Aanpassingen:
+ HD 4890 er inm je budget laat dat wel toe
+ Ander scherm, dat scherm van Reinman heeft geen DVI en dat is echt neit meer van deze tijd. Net geen 1000 euro:

Winkelmandje
Past ook nog wel binnen het budget, doen we dat gewoon :).

Thanks gozer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:48:
ik zag de laatste dagen dat bij paar mensen Seagate Barracuda 7200.12 ST3750528AS 1TB (€ 95,06) werd geadviseerd ipv de Samsung Spinpoint F1 1TB (€ 75,45). Zijn de prestaties van de seagate zoveel beter dat het die 20 euro waard is?
Zie Reinman, lijkt me geen verschil te maken in principe. 20 euro besparen.
Ik twijfel ook nog tussen verschillende monitoren het gaat om deze 3: LG W2261V-PF € 169, Samsung Syncmaster T220 € 177,95 en Samsung Syncmaster 2233BW € 179,95. Heeft iemand hier een advies voor welke ik het beste kan nemen?
Persoonlijke keuze, check gewoon of de specs hetzelfde is, of dat een scherm echt beter is in contrast of response bijvoorbeeld. Als dat alles gelijk is, gooi een munt ofzo, of kies de monitor die je het mooist vindt. Een echt foute keuze ga je niet maken met die modellen als ik me niet vergis.
En als laatste, denk jullie dat de prijs van de HD4870 en de AMD PII X4 940 de komende maand nog zullen zakken, omdat de HD 4890 net uit is en de AMD PII X4 955 er aankomt?
Nee. De HD 4890 en GTX275 komen gewoon boven het bestaande assortiment, de 955 zal hetzelfde doen. Hooguit zakt de 940 een euro of 10 om wat ruitme vrij te maken voor de 955 zodat die laatste weer beter met Intel kan concurreren. Zolang je toch niet van plan bent voor een 955 te gaan zie ik ook geen reden om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij azerty staat voor de scythe mugen een levertijd van 14 dagen? Klopt dit? weinig zin om een pc samen te stellen en te bestellen en 14 dagen op een koeler te moeten wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja die koeler is het wachten waard :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de snelle reactie. dan ga ik nog even naar een mooie monitor zoeken en het systeem bestellen.
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:12:
Bij azerty staat voor de scythe mugen een levertijd van 14 dagen? Klopt dit? weinig zin om een pc samen te stellen en te bestellen en 14 dagen op een koeler te moeten wachten :P
ik wou het meeste ook gaan bestellen bij Azerty, maar ik had al gezien dat ik de scythe mugen 2 beter ergens anders kan bestellen. ik heb ook geen zin om straks 14 dagen te wachten op zo'n onderdeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je zelf gaat bouwen, kan het ook lonen om bij verschillende shops te bestellen. De pricewatch kan je daar prima bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:12:
Je kan er natuurlijk voor kiezen om voor de stock cooler te gaan tot je je nieuwe cooler binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 21:48:

Ik heb zelf voor de LG gekozen, gewoon vanwege de 16:9 verhouding en ik graag films/series kijk.
En omdat ik het uiterlijk net iets mooier vond dan de samsung. Ik heb hem nu een maand en hij bevalt meer dan prima. De kijkhoek is gewoonweg prima te noemen, 1 keer backlight bleeding gezien.
En dat met een VGA kabel en een brakke laptop, ik ben nog aan het wachten op de bestelling van azerty (cpu, voeding, nogal essentieel he)

Ga in de winkel vergelijken, en weeg de voor en nadelen af, wat doe je meer, vind je mooier/fijner werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Fuff op 02-04-2009 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grootste verschil is natuurlijk reso, en niet per se alleen de 16:9 verhouding. De samsungs zijn 1680x1050 en de LG is 1920x1080. Dus je kan op 16:9 films kijken en daarnaast heb je gewoon een hogere reso om in windows mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuff schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:32:
[...]

Ik heb zelf voor de LG gekozen, gewoon vanwege de 16:9 verhouding en ik graag films/series kijk.
En omdat ik het uiterlijk net iets mooier vond dan de samsung. Ik heb hem nu een maand en hij bevalt meer dan prima. De kijkhoek is gewoonweg prima te noemen, 1 keer backlight bleeding gezien.
En dat met een VGA kabel en een brakke laptop, ik ben nog aan het wachten op de bestelling van azerty (cpu, voeding, nogal essentieel he)

Ga in de winkel vergelijken, en weeg de voor en nadelen af, wat doe je meer, vind je mooier/fijner werken.
Backlight bleeding heeft niks te maken met waarop je het ding hebt aangesloten.

Serieus: Dell 2209WA. Circa 50% duurder dan de T200, circa 100% beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 03:10:

Wat is er zoveel beter aan de Dell dan als je een goede reden heb kan ik hem mischien overwegen in mijn eigen build. Brand maar los dus.....

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik heb ook eens lopen kijken...mijn bijna 3 jaar oude systeem is ook wel eens aan vervanging toe.

Ik kwam op het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Silent Pro M600€ 84,90€ 84,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,77€ 96,77
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 74,80€ 74,80
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 239,-€ 239,-
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 372,-€ 372,-
ImporterenTotaal€ 1.237,40

Toelicting op keuzes:
Processor
Phenom II geeft volgens mij op dit moment de meeste "bang for buck"

Moederbord
Gigabyte staat goed aangeschreven met name de UD borden spreken me ook aan

Gebeugen
Dit is voor mij altijd een struikelpunt, ik weet te weinig af van de precieze verschillen om mijn keuze toe te lichten. DDR2/1066 leek me een goede keuze. En OCZ wordt vaak in de BBG's aanbevolen.

Kast
Eigenlijk geen echte voorkeur voor een kast. Gewoon een niet al te duren kast gekozen zonder al te veel bijzonderheden

Voeding
Naar ik heb begrepen een belangrijk onderdeel (waar ik eigenlijk amper verstand van heb). 600W leek me voldoende voor dit systeem

Grafische kaart
Zou voor het eerst zijn dat ik een ATI kaart kies. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik daadwerkelijk een 4870x2 nodig heb. Ik game graag (speel op dit moment vrij veel WoW, dus daarvoor is het wel een overkill) en het systeem moet ook even meekunnen.

HDD
Eigenlijk geen voorkeur als iemand een betere suggestie heeft hou ik me aanbevolen

DVD-recorder
De populairste uit de pricewatch gekozen, ding is nodig, geen echte voorkeur voor een merk of type.

Muis
Ben altijd al een logitech muizen fan geweest, deze zijn me tot nu toe altijd goed bevallen.

Toetsenbord
Ik wil toch eens kijken of een uitgebreider toetsenbord echt veel toevoegt aan het gamen

Monitor
Een 24" lijkt me voor de komende tijd ruim voldoende. Deze Samsung krijgt ook goede recenties.

Ontbreken speakers/geluidskaart
De computer staat op een klein kamertje, ik heb op min huidige systeem een 2.1 speaker systeem aangesloten. Dit voldoet op dit mooment voor me. Een losse geluidskaart zou een overkill worden.

Bijkomende kosten
Assemblage:
Het liefst laat ik mijn systeem bij een leverancier in elkaar zetten. Niet omdat ik het zelf niet kan, maar meer ivm garantie op de werking van het complete systeem (In het verleden heb ik vaak pech gehad met de alle soorten hardware die ik had gekocht, waardoor ik vaak terug moest voor garantie)

Windows Vista HP 64Bit OEM (UK) - Voor gamen is op dit moment toch echt de enige keuze.

Opmerking / verbetering hoor ik graag :)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Niet veel bijzonders te melden, behalve dat ik de combinatie OCZ en Gigabyte zou mijden. Bij een aantal configuraties is in het verleden gebleken dat dit namelijk een grotere kans heeft op compatibiliteitsproblemen. Vervang de OCZ door een setje dominators pc8500 als je wil gaan OC'en en doe er ook een Mugen2 bij.

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 03-04-2009 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5DF€ 70,57€ 70,57
ImporterenTotaal€ 1.263,07

Zo dus....nog zonder Mugen2, ik denk niet dat ik ga OC-en, dan zou de stock koeler toch voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Je hoeft niet te gaan overclocken om een andere koeler aan te schaffen, geluid is ook iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijszor schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 10:11:
Je hoeft niet te gaan overclocken om een andere koeler aan te schaffen, geluid is ook iets :)
De stock koeler van mijn 5600+ maakt iig minder lawaai (denk dat de Phenom II dezlfde heeft?) als mijn HD 3870 bij gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond de koeler van mijn le 1200 wel lawaaiig in dat systeem. Maar de rest was ultra stil denk dat het daar aan ligt. Al is overclocken zo simpel. AMD heeft een heel mooi tooltje waar je dat super makkelijk mee kan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

_Peter2_ als je van onzinnige fannetjes houdt, moet je zeker de C5DF dominators nemen. Ik heb zelf de C5D, die zijn een stuk goedkoper (vorige week nog onder de €60) en zonder lawaaiig fanbracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Goed om te weten...
En ik ben geen fan van onzinnige lawaaierige fannetjes ;)

Zo dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D€ 53,73€ 53,73
ImporterenTotaal€ 1.246,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
iedereen die gereageerd had op mijn systeempje op pag 49-50, dank! Daar kan ik wel wat mee!

@ ed_l: Die c5df was wel goed getest en de fannetjes zouden zou goed als geluidloos moeten zijn en erg helpen bij hitte. Dat zegt natuurlijk niet dat ze niet overbodig zouden kunnen zijn... :-)

Ik denk dat ikzelf voor processor ook maar op de scythe mugen 2 bandwagon spring. Wat betreft de 4890 wacht ik nog even de benchmarks en de prijzen af tov van de toxic en vapor x.

Weet iemand wanneer de 955 precies uitkomt en wat die ongeveer zal gaan kosten?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk rond de prijs, misschien iets hoger, van de 940. De 940 gaat EOL, gezien de 955 backwards compatible is. Vraag me af of er dan wel een 945 gaat komen? En de 925. :S

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Die modules komen al met dikke heatspreaders. Die zijn al niet nodig als je het geheugen op stock volts & speeds draait. Ik heb 4 van die modules op 1100MHz lopen zonder fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:20:
Ik denk rond de prijs, misschien iets hoger, van de 940. De 940 gaat EOL, gezien de 955 backwards compatible is. Vraag me af of er dan wel een 945 gaat komen? En de 925. :S
De 925 iig wel denk ik, de 920 loopt heel goed volgens een bericht onlangs (denk met name OEM?) en de 940 loopt hier als een tierelier. Ik zou alle 3 verwachten eigenlijk. AMD wil ook geen gat in hun aanbod hebben, een jump van 400MHz is ook groot, 2,8, 3,0 en 3,2GHz lijkt me een mooi assortiment Phenom II X4 quads in de 900-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
kan ik ze dus ook lekker weglaten als ik voor corsair ga ipv kingston of OZC.

@reinman, okee. wat betekent EOL? ik ging er in de eerste instantie van uit dat ik het wel uit de context op kon maken, maar ik heb blijkbaar al weekend in mijn hoofd, kan er niet bij :-)

Als die 955 rond de prijs van de 940 komt of maar iets hoger, is het dan niet aan te raden om daarvoor te gaan icm met am3 moderbord en ddr3 met oog op toekomst?

Zou je merken met gamen op 1920 resolutie dat de 955 icm met ddr3 sneller is of maakt dat geen f**k uit?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich is gewoon het goedkoopste 1066mhz PC2 8500 cas 5 geheugen snel genoeg.

EOL= End Of Life. Als in, word niet meer gemaakt.

Sja AM3 mobo en geheugen is duurder. Terwijl de winst uit DDR3 niet heel erg hoog is. Je zal niet veel verschil gaan merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
spuit 11
EOL = end of life. Dus dat hij niet meer gemaakt en/of ondersteund gaat worden

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 03-04-2009 11:42 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Thanks... en wat betreft snelheid van de processor dan? de i7 haalt betere benchmarks dan de 940, zat stiekem te hopen dat de 955 weer een stuk betere benches zou draaien dan de 940. Ik kan er geen sprecs van vinden en die benchmarks waren van een proefding en dus niet betrouwbaar.

off topic- ik heb hier een gozer die verwacht dat de i7 voor juni nog een hoop in prijs gaat zakken (mede door adm natuurlijk)

zal die 955 een stuk sneller worden dan 940 en gaat i7 zakken, wat denken jullie.

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik lees net in upcoming nieuws: Gigabyte kondigt sli-ondersteuning aan voor al zijn X58-planken
http://techreport.com/discussions.x/16687

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD3R€ 185,79€ 185,79
1Intel Core i7 920€ 247,35€ 247,35
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 78,64€ 78,64
ImporterenTotaal€ 511,78

Voor de basis met extratje dat en CF en SLI hebt. Nice. Al vind ik het DS3R bord niet echt heel geweldig met 4 geheugen slots en geen 6.
zal die 955 een stuk sneller worden dan 940 en gaat i7 zakken, wat denken jullie.
Op beide nee: DDR3 geeft zon ~5% winst. Doe daar 200mhz bij de core op en je hebt je winst.

Core i7 gaat duur blijven:
nieuws: 'Eerste Intel Core i7-cpu's blijven niche-producten'

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 03:10:
[...]

Nee dat weet ik ;)
Staat er een beetje verkeerd, ik bedoelde eigenlijk de kwaliteit van het scherm zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
john milton schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:49:
Thanks... en wat betreft snelheid van de processor dan? de i7 haalt betere benchmarks dan de 940, zat stiekem te hopen dat de 955 weer een stuk betere benches zou draaien dan de 940. Ik kan er geen sprecs van vinden en die benchmarks waren van een proefding en dus niet betrouwbaar.

off topic- ik heb hier een gozer die verwacht dat de i7 voor juni nog een hoop in prijs gaat zakken (mede door adm natuurlijk)

i7 in prijs zakken? :X Nee, Dat is Intel zijn high end en die blijft wel zo hoog. Intel komt over een lange tijd wel met de Core i5, maar als de i7 zakt is er weinig reden om voor een i5 te gaan...

De 955 is wel wat sneller overigens, 3,2GHz vs 3,0GHz, dat is dus 6,667% sneller. Tel daarbij een beetje winst van DDR3 op. Ik denk dat de 955 zo'n 7,5% sneller zal zijn - wanneer deze met goed DDR3 geheugen word gecombineerd - vergeleken met de 940.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Ah dank je! mmm dan is het maar de vraag of dat de moeite waard is.....

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Enigzins (helemaal?) off topic:

Al een aantal keer hier gelezen dat die Alternate PC builder wizard erg crappy is (zelf ook al ondervonden).

Is er ergens echter een vergelijkbare tool die rekening houdt met compatibility van geselecteerde onderdelen enz. die wel goed werkt?

Het idee van die PC builder wizard vind ik namelijk wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compatibility is niet zo moeilijk. Zolang je moderne onderdelen neemt die bij elkaar passen. Sockets in acht houd. Wij zijn juist altijd pissed off op die alternate pc builder omdat hij te strikt is en dus heel veel dingen die wel kunnen af doet als niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 12:18:
Compatibility is niet zo moeilijk. Zolang je moderne onderdelen neemt die bij elkaar passen. Sockets in acht houd. Wij zijn juist altijd pissed off op die alternate pc builder omdat hij te strikt is en dus heel veel dingen die wel kunnen af doet als niet kunnen.
En dat omdat anders Alternate zelf voor een regeling moet opdraaien, oftewel: Voorkomen is beter dan genezen bij Alternate... :X

Een goede tool bestaat gewoon niet. Er zijn zoveel componenten. Gewoon zorgen dat je QVL-lists gebruikt, kijkt of iets kan volgens alle individuele fabrikanten en die data samenvoegen. Het menselijk brein is de enige tool die je echt correct kan helpen, mits dat brein genoeg kennis van zaken heeft. En die kennis is met minimaal 3 actieve tweakers in deze topics wel goed te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Onderdelen zijn helaas nog niet binnen maar het is onderstaand systeem geworden:

Configuratie
AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Antec LifeStyle Sonata III Zwart
Gigabyte GA-MA790X-UD4
OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK
Samsung SH-S223F
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB
Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E

Waar ik me nu een beetje druk over maak is of de 500watt voeding in de Antec Sonata III voldoende is voor dit systeem of dat ik deze beer kan vervangen voor een losse kast en voeding.

Thanks in advance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter2_ schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 11:14:
Goed om te weten...
En ik ben geen fan van onzinnige lawaaierige fannetjes ;)

Zo dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Dominator TWIN2X4096-8500C5D€ 53,73€ 53,73
ImporterenTotaal€ 1.246,23
zou iemand ipv een AMD een i7 kunnen samenstellen met bovenstaande als specs voor de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3539&p=22

Kijk hier maar eens naar het gemeten verbruik aan het stopcontact voor het hele systeem.

voor i7 mobo, RAM, CPU vervangen voor:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 216,90€ 216,90
1Intel Core i7 920€ 248,64€ 248,64
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1333LV6GK€ 78,64€ 78,64
ImporterenTotaal€ 544,18

[ Voor 81% gewijzigd door Edmin op 03-04-2009 15:39 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.