Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:16:
Iemand nog een idee voor een goede koele/stille behuizing. Heb momenteel een Nexus Breeze kast, prima kast die vrij stil is maar echt veel ruimte heeft ie niet. (2HD's in silentmaxx 5.25 cases een DVD writer en fancontroller en alle 5.25 bays zijn vol.) Heb zelf m'n oog op de Cooler Master HAF 932 laten vallen. Vooral omdat hij groot is en er veel grote/stille fans in kunnen.
Als je een echt stille kast wil moet je er éém kopen die je kunt isoleren (dus dichte zijpanelen) Als je een grote kast met grote fan wilt klik dan hier voor grote kasten in de PW (Tacens met 400mm is de grootste fan in de PW)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:41:

[...]

Daarom, maar omdat begrepen heb dat ze niet erg stil zijn ;)
Zijn ze ook niet, maar op de laagste stand is het nog te doen!
Klopt voor nu wel, maar als er straks een vele male zwaardere grakaart komt. en eventueel nog een extra harde schijf enz... ik wil gewoon een veilige marge hebben.
Nou dan moet het nog lukken, je zit nu op ~400Watt. En je gaat geen crossfire/sli erin zetten, dus de oude vid kaart zal dan weg vallen als je deze uiteindelijk gaat vervangen.Plus nog een extra hdd kan de kan een 600/620Watt voeding wel aan. Neem wel idd een A-merk!
ik kan hem zo niet vinden bij azerty. Maar ik vind dit wel een mooi scherm. Vandaar deze.
Volgens mij is de Samsung 2232bw eol ofzo, kan hem niet vinden in de pricewatch. Maar de Asus die je nu hebt is een goede 2e speler als zijnde 22inch

Naast de voeding, zou ik hem gelijk bestellen :9

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Laatst online: 22:44
artificial_sun schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:18:
@Stevens20

Mooi systeem, niets meer aan doen maar bestellen. De Graka is wel heel sterk voor de max resolutie van je scherm maar de voordelen zijn er. Je zult nog best een tijd op max kunnen spelen en renderen. (Als je toch nog wilt besparen koop je de HD4870 1G, want die zal op die reso gemiddeld hetzelfde presteren (ene keer beter andere keer minder zoals hier te zien is KLIK)
Dank u :) ik heb even gekeken maar ik heb zelf ook op tomshardware gekeken en nog 2 sites en de GTX285 komt wel wat beter uit de kast.en ik heb de GTX285XXX die is net wat sneller geklokt. Dus ik houd hem gewoon hierop tenzij ik het geld van school niet terug krijg dan zal ik wel moeten besparen... maar daar ga ik niet vanuit ;)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:15:
[...]

Ik weet dat een AM3 processor ook werkt op een AM2+ bord, andersom weer niet.
Maargoed later kun je neem ik aan wel voordeel uit DDR3 halen, dan is het prettig om een AM3 bord te hebben. Wellicht is het op het moment dan beter om voor een i7 setup te gaan?
Het verschil zal nooit echt groot gaan worden. Het houd alleen in dat je gewoon op je AM2 straks over een jaar ook nog een snellere kan zetten omdat ze die DDR2 controller er toch wel in houden. Bandbreedte is totaal niet de beperkende factor in een processor. Als jij het geld over hebt voor een core i7 is dat een idee. Al vind ik hem nog al prijzig vergeleken met AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:16:
Iemand nog een idee voor een goede koele/stille behuizing. Heb momenteel een Nexus Breeze kast, prima kast die vrij stil is maar echt veel ruimte heeft ie niet. (2HD's in silentmaxx 5.25 cases een DVD writer en fancontroller en alle 5.25 bays zijn vol.) Heb zelf m'n oog op de Cooler Master HAF 932 laten vallen. Vooral omdat hij groot is en er veel grote/stille fans in kunnen.
De P182, i know, ik ben er een fan van! Maar deze doet wat ie moet doen :).Check it out: pricewatch: Antec Performance One P182 Zwart. Of de Cooler Master Cosmos: reviews: Cooler Master Cosmos 1000-behuizing: stil en koel?

btw de Cooler Master CM690 schijnt ook goed te zijn.

edit-
Kan btw niet wachten tot dat de P183 uitkomt :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
Is het verstandig om met de Sapphire HD Radeon 4870 512MB een 24" scherm te gaan gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door Rienk333 op 25-03-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het kan, maar in principe raad ik je vanaf de 1900x1080 of 1900x1200 resolutie de 1GB versie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Zo, de mijnew is besteld. Ik hoop hem ergens in de loop van volgende week op te kunnen halen. Ik heb alle producten geselecteerd op leverdatum en ze waren allemaal binnen 3dagen leverbaar. Dan komt de assamblage er nog bij dus ik hoop hem volgende week donderdag op te kunnen halen. :D:D:D ik =BLIJ!!

Is het altijd dat je je zo ligt voelt na zoon aankoop? :9
Heren super bedankt voor uw hulp. Jullie zullen nog van mij horen... maar dan niet meer met lastige vragen enzo maar gewoon over hoe ik hem vind :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

stevens20 schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 07:53:
Zo, de mijnew is besteld. Ik hoop hem ergens in de loop van volgende week op te kunnen halen. Ik heb alle producten geselecteerd op leverdatum en ze waren allemaal binnen 3dagen leverbaar. Dan komt de assamblage er nog bij dus ik hoop hem volgende week donderdag op te kunnen halen. :D:D:D ik =BLIJ!!

Is het altijd dat je je zo ligt voelt na zoon aankoop? :9
Heren super bedankt voor uw hulp. Jullie zullen nog van mij horen... maar dan niet meer met lastige vragen enzo maar gewoon over hoe ik hem vind :).
Dat gevoel heb je nog wel een poosje. Totdat de DX11 kaarten uitkomen ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MrVegeta schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:06:
[...]

Dat gevoel heb je nog wel een poosje. Totdat de DX11 kaarten uitkomen ;). je eerste BSOD verschijnt.
fixed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 19-09 08:49
MrVegeta schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 09:06:
[...]
Dat gevoel heb je nog wel een poosje. Totdat de DX11 kaarten uitkomen ;).
dx10.1 kaarten van ATI :) kunnen overweg met dx11, trouwens tegen die tijd koop je weer een upgrade setje :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

mhindrik schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:34:
[...]

dx10.1 kaarten van ATI :) kunnen overweg met dx11, trouwens tegen die tijd koop je weer een upgrade setje :)
Hoezo overweg met DX11? Ze ondersteunen het al .. dat kan toch niet? Je kan toch ook op DX9 kaarten games spelen die DX10 gebruiken maar dan "mis" je de dingen die DX10 met zich meeneemt.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee het ligt anders: DX11 spellen kunnen gewoon met DX10 kaarten werken, alleen mis je bepaalde effecten omdat die niet worden ondersteund. Voor de echte DX11 ervaring zul je aan een DX11 kaart moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:58:
Nee het ligt anders: DX11 spellen kunnen gewoon met DX10 kaarten werken, alleen mis je bepaalde effecten omdat die niet worden ondersteund. Voor de echte DX11 ervaring zul je aan een DX11 kaart moeten.
ik vind DX 9 er al mooi uitzien :P
(ik speel nu veel Cod2 op DX7 met alles uit enzo om een beetje fps te hebben)

[ Voor 5% gewijzigd door stevens20 op 26-03-2009 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil echt niet meer terug naar DX9 als DX10 kan :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2009 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

GENETX schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 10:58:
Dat zeg ik toch...

./facepalm.

Om toch nog beetje ontopic gaan, vandaag scoor ik de nieuwe pc-gameplay en eens lezen wat voor budget/mid-range en high-end systemen zei samen stellen want ik heb echt geen idee wat ik wil/moet.

Er zijn een paar dingen waar ik niet zo goed weet wat ik er mee moet, dat zijn de CPU en Mobo. Over de CPU zit ik natuurlijk tussen AMD/Intel, de I7 is de snelste maar daar moet je een dure mobo voor hebben + DD3 geheugen en de AMD2 is wat goedkoper maar ook minder snel.

Opzich zie ik AMD nu meer zitten maar nu las ik ook alweer dat AMD2 alweer bijna er uit gaat en dat het straks AMD3 wordt. Maar dat AMD2 niet goed compitable is met een AMD3 mobo.

Anders zou ik waarschijnlijk nu een AMD3 mobo kopen + een AMD2 CPU met geheugen dat ook overweg kan met een AMD3 CPU, verder een videokaart van ~200 euro. Dan zou ik een basis systeem hebben dat ik kan uitbreiden naar een snelle AMD3 cpu + 400 euro videokaart later.

[ Voor 63% gewijzigd door MrVegeta op 26-03-2009 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het tijdstip van posten had GENETX het tegen mhindrik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MrVegeta schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 12:42:
[...]

Dat zeg ik toch...

./facepalm.

Om toch nog beetje ontopic gaan, vandaag scoor ik de nieuwe pc-gameplay en eens lezen wat voor budget/mid-range en high-end systemen zei samen stellen want ik heb echt geen idee wat ik wil/moet.
Ik heb daar ook een abo op en erger me rot aan de slappe adviezen die ze geven. Gebruik deze absoluut niet! Ze raden het high-end systeem een E8500 aan en alle hardware in hun systemen is van Asus...

Ik lees het blad met veel plezier en ze hebben veel verstand van de gamebranch, maar als het op hardware aankomt kan ik nog beter mijn grootmoedwer een computer laten samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah zou sowieso niet 1 op 1 dat systeem overnemen natuurlijk maar wat ideeën op doen en kijken of er weer wat nieuwtjes zijn op het hardware gebeuren. Ik moet mezelf er maar weer eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

[...]

Er zijn een paar dingen waar ik niet zo goed weet wat ik er mee moet, dat zijn de CPU en Mobo. Over de CPU zit ik natuurlijk tussen AMD/Intel, de I7 is de snelste maar daar moet je een dure mobo voor hebben + DD3 geheugen en de AMD2 is wat goedkoper maar ook minder snel.
Lees dit topic nog eens door. Alles valt of staat met je budget en de overwegingen zijn hier meermaals gemaakt.
Opzich zie ik AMD nu meer zitten maar nu las ik ook alweer dat AMD2 alweer bijna er uit gaat en dat het straks AMD3 wordt. Maar dat AMD2 niet goed compitable is met een AMD3 mobo.
Ja, socket AM2+ zal uitgefaseerd worden. Nee, AM3 CPU's werken prima op AM2+ mobo's. Nee, AM2+ CPU's kunnen niet op een AM2+ socket.
Anders zou ik waarschijnlijk nu een AMD3 mobo kopen + een AMD2 CPU met geheugen dat ook overweg kan met een AMD3 CPU, verder een videokaart van ~200 euro. Dan zou ik een basis systeem hebben dat ik kan uitbreiden naar een snelle AMD3 cpu + 400 euro videokaart later.
Wait, what? Lees hier nog eens: een PhenomII 940BE (=AM2+) past niet op een AM3 mobo.

edit:
lees hier
http://www.theinquirer.ne...m2-and-am3-details-inside

Verder begrijp ik je opmerking niet. Als er nieuws is over hardware ontwikkelingen lees je dat hier het eerst. PCGP is een maandblad met een deadline die ruim een week geleden ligt. Daar lees je echt de laatste info niet! Als je je wilt verdiepen, lees Tnet en GoT. Als je voorgelogen wil worden, lees PCGP.

[ Voor 14% gewijzigd door Edmin op 26-03-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat zeg ik toch...

./facepalm.
Check de posttijden, jij was me net voor ;)

Mja, wie zegt dat PCGP het bij het juiste eind heeft. Tweakers.net is natuurlijk bekend als DE hardware/computer site van Nederland. Ik vraag me af hoe veel men daar let op de benchmarks en in hoe verre meer betalen ook daadwerkelijk beter is. Er zijn zoveel die een Core i7 aanraden omdat het een Core i7 is. Ja die CPU is snel, maar in hele andere taken. In games blijft er weinig tot geen verschil over, behalve het veel hogere prijskaartje dan.

Verder blijft AMD wel DDR2 controllers in zijn DDR3 processoren houden. AMD wil zo veel mogelijk vasthouden aan zijn upgradeplannen en is nu ook echt een sellingpoint van AMD in het voordeel van Intel en dat willen ze zo houden. Dus met Ed_L:

AM2 CPU past niet in AM3 socket, AM3 CPU past wel in AM2 socket.

Het beste zou je dan nog de release van de AMD Phenom II X4 955 kunnen afwachten, een AM3 Quadcore op 3,2GHz. Een andere optie is nieuws: MSI introduceert AMD-moederbord met ddr2- en ddr3-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Edmin schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 13:08:
Wait, what? Lees hier nog eens: een PhenomII 940BE (=AM2+) past niet op een AM3 mobo.

edit:
lees hier
http://www.theinquirer.ne...m2-and-am3-details-inside

Verder begrijp ik je opmerking niet. Als er nieuws is over hardware ontwikkelingen lees je dat hier het eerst. PCGP is een maandblad met een deadline die ruim een week geleden ligt. Daar lees je echt de laatste info niet! Als je je wilt verdiepen, lees Tnet en GoT. Als je voorgelogen wil worden, lees PCGP.
Dus om een futureproof systeem te bouwen is het het verstandigst om nu een AM3 socket mobo te kopen + AM3 CPU aangezien als je een AM2 systeem in elkaar zet de videokaarten die over een ~jaar uit komen veel sneller zullen zijn en dus de CPU de bottleneck is.

Zoals je misschien werkt hou ik mezelf niet helemaal op de hoogte over de nieuwste hardware happeningen enzo dus vind ik het wel interessant wat zei schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alsof een AM3 CPU zoveel sneller is als een AM2... Futureproof maakt ook weinig uit aangezien iedereen toch wel verwacht dat AM2 nog net zo lang leeft als AM3 zal doen wegens de ingebouwde DDR2/DDR3 memory controller. Er is simpelweg geen nut om deze uit de CPU te schrappen, zeker daar de opteron (server CPU) gewoon de leiding neemt in de techniek en nog wel even DDR2 zal ondersteunen, de desktop CPU wordt hier ook vanaf geleid.

Zo is de 6-core Istanbul ook uitgerust met DDR2 controller. IMHO, niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Aan de hand van de BBG heb ik voor een veel kleiner budget (800e) een gamepc samengesteld.
Ik hoop dat jullie even je mening willen geven.

Wensen
Ik draai puur op stockspeeds en zal de pc waarschijnlijk niet upgraden maar afschrijven en een nieuwe kopen.
Hij moet ongeveer 3 jaar meekunnen:
Ik wil er op een resolutie van 1680x1050 met een framerate van 50-60 flawless games mee kunnen spelen. Van oude games als Mass Effect tot de nieuwe Star Wars the old republic en de nieuwe COD WaW2.

Configuratie
AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 195,95
Antec LifeStyle Sonata II Zwart € 95,-
Asus M3A78-T € 111,25
OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK
Samsung SH-S223F € 20,10
Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB € 81,24
Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 179,-
Totaal € 745,51

Processor:als ik de reviews moet geloven presteert intel met zijn quadcore's beter, desondanks ben ik een beetje afgegaan op de best buy guide van maart en een aantal goede reviews op toms hardware en heb gekozen voor de 940 phenom II. Ik kies specifiek voor een quadcore om de futureproofheid van de pc te waarborgen.

Kast: Om geld te besparen heb ik een kast met voeding genomen, de reviews op tweakers zijn redelijk positief dus geen vraag hier.

Moederbord: Tja, dit is waar ik echt over twijfel: wat is nu een goed moederbord? Er is zo veel keus!
Merken maken mij in principe niks uit zolang de chipsets op het board maar goed samenwerken met de processor en de videokaarten.
Het liefst wil ik 2x PCi 16x sloten om evt. crossfire te gebruiken. Verder is een geintergreerde geluidskaart en genoeg RAM sloten (4x) een vereiste!

RAM: rechtstreeks uit de BBG: goede prijs voor geheugen, geen vraag hier

DVD-rom: standaard
HD: 1tb, geen probleem
GPU: Radeon 4870 1gb mijn keuze hierin staat wel vast: goede prestaties voor een prima prijs!

Probleemstelling/vraag:
Is de configuratie hierboven waar voor mijn geld of kan ik met een aantal tweaks meer prestaties halen voor hetzelfde geld.
En hebben jullie nog tips om de pc nog sneller/beter te laten draaien (ik heb nog 50 euro budget over)!

Alvast mijn hartelijke dank,

Een beginnende tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou kunnen kijken naar de GA-MA790X-UD4 als moederbord. Verder vraag ik me af of je met een config 4 jaar meekan zonder upgrade. Wellicht later nog wat geheugen en een nieuwe videokaart, maar dat hangt ook van je eisen af. Verder is een Intel Core 2 Quad niet beter in games, alleen de Core i7 is een stuk beter als de Core 2 Quad, maar ook daar wederom niet in games vergeleken met een AMD. Daarnaast is AMD gewoon de beste optie aangezien de uitbreidbaarheid beter is vergeleken met de Core 2 Quad, terwijl de Core i7 te duur is.

Je zou nog kunnen wachten op de 20% snellere videokaart, de HD4890 die 2 april uit zal komen nieuws: 'AMD vervroegt lancering HD 4890'. Die staat in de pricewatch voor zo'n 230 euro in de pricewatch op het moment.

Als harde schijf zou ik pricewatch: Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB nemen, door de 500GB platters geeft deze betere prestaties.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 26-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 15:14:
Probleemstelling/vraag:
Is de configuratie hierboven waar voor mijn geld of kan ik met een aantal tweaks meer prestaties halen voor hetzelfde geld.

En hebben jullie nog tips om de pc nog sneller/beter te laten draaien (ik heb nog 50 euro budget over)!

Alvast mijn hartelijke dank,

Een beginnende tweaker
Systeem is redelijk in balans. Het extra budget zou je in een goede koeler (mugen2) kunnen steken, zodat je kunt OC'en. doe je dat niet, dan kun je ook een pricewatch: AMD Phenom II X4 920 halen en het extra budget in de volgende week te verschijnen 4890 kunnen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Goed, ik heb gisteren het systeem besteld wat een aantal posts terug langs kwam. Echter heb ik nu een e-mail van Azerty gehad wat er op neer komt dat de pinnetjes van AMD processors snel stuk gaan. Ze willen de PC wel voor mij in elkaar zetten, dan ben ik meteen verzekerd dat alles compatibel is. Ze willen ook dat ik kies tussen de volgende opties:

1) Ik laat mijn computer assembleren en hardwarematig testen door Azerty voor 39,95 euro en heb een jaar lang garantie op de assemblage

2) Ik laat de cpu, koeler en het geheugen op het moederbord assembleren en testen op beeld voor slechts 10,00 euro.

3) Ik draag zelf het risico van incompatabiliteit. Eventuele problemen en bijbehorende kosten (daling van de dagwaarde, stockingskosten) in de toekomst ten aanzien van incompatabiliteit zijn voor mijn eigen rekening

Nu begin ik natuurlijk te twijfelen. Azerty gaat natuurlijk niet voor niets zo e-mail sturen, zit er een fout in dit systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 195,95€ 195,95
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 102,79€ 102,79
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 94,90€ 94,90
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,83€ 32,83
1Logitech X-230€ 32,-€ 32,-
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 48,73€ 97,46
ImporterenTotaal€ 722,57

En is het zo dat AMD's snel stuk gaan? Ik heb al aardig wat PC's in elkaar gezet en koelingen/processors vervangen en er is nog nooit iets stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Huh.
Vreemde zaak.

Als jij iets kapot maakt, dan is het natuurlijk je eigen verantwoording.
En tja, een processor is een gevoelig onderdeel, maar dat weet jij waarschijnlijk net zo goed als ik.

Is het niet een standaard-mail die ze naar iedereen sturen, om mensen te wijzen op hun assemblage-mogelijkheid?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Ik denk dat het inderdaad een standaard mail is ik heb hem ook gehad.

Is dit een goede voeding: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W ipv pricewatch: Cooler Master Real Power M520?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Denk het ja. Maar ze herhaalden de compatibiliteit meerdere keren, en noemden AMD nadrukkelijk. Vandaar dat ik het nog een keer vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:33:
Denk het ja. Maar ze herhaalden de compatibiliteit meerdere keren, en noemden AMD nadrukkelijk. Vandaar dat ik het nog een keer vraag.
En ik zie niets dat incompatible is... |:(

Waarschijnlijk eerder bangmakerij om toch maar meer te spenderen zodat ze de mensen van werk kunnen voorzien in de economische crisis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:31
Rienk333 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:32:
Ik denk dat het inderdaad een standaard mail is ik heb hem ook gehad.

Is dit een goede voeding: pricewatch: OCZ ModXStream Pro 500W ipv pricewatch: Cooler Master Real Power M520?
Ik heb precies dezelfde mail gehad, is gewoon een standaard mail ;)
Vind het op zich goede service, heb zelf voor optie 3 gekozen :) gewoon met beleid de componenten monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die heb ik ook al zo vaak gehad :P. Zelfs als trouwe klant die al heel wat besteld heeft bij Azerty. Mijn pa en ik moeten er elke keer weer om gniffelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
  • Laatst online: 18-08 23:53
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier en heb de afgelopen week mezelf een crash course in pc's gegeven. Dit wordt de eerste pc die ik koop (en samenstel), voorheen kreeg ik de afdankers van mijn ouders zonder me af te vragen wat er in zat. Maar zelfs internetten gaat nu traag dus het wordt tijd voor een nieuwe. Gezien ik 2 weken terug niet wist wat een socket was, dingen incompatibel konden zijn, nog nooit een videokaart had bekeken en eigenlijk niet wist wat een moederbord nu eigenlijk doet heb ik zowat op tweakers geleefd. Ik heb een systeem samengesteld dat volgens mij goed samen zou moeten werken. :)

Wensen:

Gezien ik niet superhandig ben wil ik een game pc die even meekan. Overklok plannen zijn er niet in de nabije toekomst tenzij dit inderdaad makkelijk via een menuutje kan. Core i7 vind ik te duur. Ik hoop dat jullie kritiek/suggesties willen geven op dit systeem, wat dus eigenlijk als een bang-for-your-buck systeem bedoeld is, dat echter wel eventjes meekan.

Systeem:

Product Prijs Subtotaal
Corsair VX550W € 72,83 € 72,83
Gigabyte GA-EP45-UD3P € 130,- € 130,-
Intel Core 2 Duo E8400 € 142,65 € 142,65
Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G € 42,95 € 42,95
Samsung Syncmaster T240 € 259,- € 259,-
Sapphire Toxic HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E € 198,39 € 198,39
Silverstone Kublai KL03 Zwart € 99,- € 99,-
Totaal € 944,82

Alvast bedankt voor reacties, als je weet dat het me meer dan 25 uur gekost heeft om dit samen te stellen, dan kun je raden hoe weinig ik er van af wist, moest echt alles opzoeken. :-) Maar nu gaat het al iets beter! :P

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
john milton schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:40:
Beste Tweakers,

Ik ben nieuw hier en heb de afgelopen week mezelf een crash course in pc's gegeven. Dit wordt de eerste pc die ik koop (en samenstel), voorheen kreeg ik de afdankers van mijn ouders zonder me af te vragen wat er in zat. Maar zelfs internetten gaat nu traag dus het wordt tijd voor een nieuwe. Gezien ik 2 weken terug niet wist wat een socket was, dingen incompatibel konden zijn, nog nooit een videokaart had bekeken en eigenlijk niet wist wat een moederbord nu eigenlijk doet heb ik zowat op tweakers geleefd. Ik heb een systeem samengesteld dat volgens mij goed samen zou moeten werken. :)
En zover ik vluchtig zag is dat je aardig gelukt!
Alleen ben je een harde schijf vergeten.
Wensen:

Gezien ik niet superhandig ben wil ik een game pc die even meekan. Overklok plannen zijn er niet in de nabije toekomst tenzij dit inderdaad makkelijk via een menuutje kan. Core i7 vind ik te duur. Ik hoop dat jullie kritiek/suggesties willen geven op dit systeem, wat dus eigenlijk als een bang-for-your-buck systeem bedoeld is, dat echter wel eventjes meekan.
Ik vind dat de E8400 geen goede keuze is als het een tijd mee kan.
Persoonlijk zou ik de AMD Phenom II 940 kiezen. Dat is de processor qua bang-for-your-buck.

Alleen die is dus rond de 200 euro en daardoor zou je duurder uit zijn.
De 720 is ook qua prijs-kwaliteit erg goed:

http://azerty.nl/winkelma...5D=1&product%5B42465%5D=1

(goedkopere kast en wel een harde schijf -> ik zou dus alleen proberen die 940 er toch in te krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyz, ff vraagje over voeding....
Bij computerboeren in de buurt is de CoolerMaster Real Power 620 niet meer in stock en ook op Alternate niet.
Dus moest ik kijken voor een andere.... Mogelijke kandidaten zijn...
Corsair TX650W (niet modulair) voor 99 euro...
Corsair HX620W (modulair) voor 115 euro...
Cooler Master Silent Pro M 700W (modulair) voor 109 euro....

systeem:
i7 920
Gigabyte UD-4P
2x seagate 7200.12
HD 4870
6gb 1333 Mhz KVR

Is dat modulair zijn echt zo handig? Die paar euro's maken met niet zoveel uit, dus misschien toch best een modulaire nemen? (ook al is die corsair 620 36 euro duurder dan de CM RealPower)....
700W is al zeker en vast overkill, maar kost wel minder dan die HX620 en is ook modulair en er staat "Silent" in...welke zou de beter keuze zijn?Een voeding trekt toch alleen wat hij werkelijk verbruikt uit je stopcontact hé

cheerz

EDIT: ik ben niet vna plan SLI of xfire te draaien, maar moest ik het ooit willen, moet het wel kunnen...dus een lager wattage nemen voor voeding misschien niet zo goed? of toch maar kijken naar een 550W? (zou mss de i7 wel wat durven te overclocken en op full load slurpt die wel wat had ik gelezen...)

EDIT: Antec TruePower Trio 650W voor 109 euro is ook een kanshebber...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Dank je wel voor de reactie!

heb het net allemaal even bekeken! ziet er ook goed uit. De kast staat alleen vast, die mag alleen vervangen worden door de lian-li pc-B25 of de Antect P182. dit was dus de goedkoopste;-) Wat betreft de harde schijf, ik was op verversen vergeten te drukken voor copy-pasten, maar ik had de samsung spinpoint 1 TB. Ik las echter dat ik dat beter 2 500GB schijven van seagate kon doen, dus daar was ik naar aan het kijken.

het AMD systeem uit jouw link is dus sneller en meer futureproof?

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
john milton schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:21:
Dank je wel voor de reactie!

heb het net allemaal even bekeken! ziet er ook goed uit. De kast staat alleen vast, die mag alleen vervangen worden door de lian-li pc-B25 of de Antect P182. dit was dus de goedkoopste;-) Wat betreft de harde schijf, ik was op verversen vergeten te drukken voor copy-pasten, maar ik had de samsung spinpoint 1 TB. Ik las echter dat ik dat beter 2 500GB schijven van seagate kon doen, dus daar was ik naar aan het kijken.

Ja. Reden: Quad core zal toch meer en meer de toekomst worden. En de E8400 is nog een dual core.
De 720 een Triple-core.
De phenom II wint het van de E8400. Er zijn wel snellere intel-processors, maar die zijn weer duurder dan de Phenom II.

Qua futureproof: op het amd moederbord kan je ook AM3-processors plaatsen. Hierdoor zou je over een paar jaar mogelijk nog de processor kunnen upgraden. Nu zeg ik erbij dat weinig mensen dit doen, maar je weet nooit.
Je zou een maand kunnen wachten en de Phenom II 955 kunnen kopen. Deze zal alleen nog duurder zijn dan de 940, maar wel geschikt zijn voor AM3-moederborden (+ddr3 geheugen). Dan ben je nog meer futureproof.
Gezien jouw budget zou ik gewoon voor een AM2+-moederbord en DDR2 geheugen gaan. (ik wilde het alleen wel gezegd hebben)
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:14:
Heyz, ff vraagje over voeding....
Bij computerboeren in de buurt is de CoolerMaster Real Power 620 niet meer in stock en ook op Alternate niet.
Dus moest ik kijken voor een andere.... Mogelijke kandidaten zijn...
Corsair TX650W (niet modulair) voor 99 euro...
Corsair HX620W (modulair) voor 115 euro...
Cooler Master Silent Pro M 700W (modulair) voor 109 euro....

systeem:
i7 920
Gigabyte UD-4P
2x seagate 7200.12
HD 4870
6gb 1333 Mhz KVR

Is dat modulair zijn echt zo handig? Die paar euro's maken met niet zoveel uit, dus misschien toch best een modulaire nemen? (ook al is die corsair 620 36 euro duurder dan de CM RealPower)....
700W is al zeker en vast overkill, maar kost wel minder dan die HX620 en is ook modulair en er staat "Silent" in...welke zou de beter keuze zijn?Een voeding trekt toch alleen wat hij werkelijk verbruikt uit je stopcontact hé
Welke kast heb je?
Met name in kasten waar de voeding onderin zit, is een modulaire voeding een voordeel.
Ik heb zelf een P180-kast en geen modulaire voeding. Ik heb isinds het begin ellende met het wegwerken van de kabels.
Kan je niet beter een voeding via internet kopen en die gewoon bij die winkel in jouw omgeving afleveren? (geen idee of ze daar zin in hebben)
ik vind de prijzen voor dergelijke voedingen vrij hoog:

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

[ Voor 35% gewijzigd door Quacka op 28-03-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor die Silent M700 gaan. Zeker als je zegt toch CF te willen gaan gebruiken ooit. Al zou ik zeggen, kies voor wel of kies voor niet en niet voor misschien.
john milton schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:21:
Ja. Dat is ie. Zeker nu er games komen die wel goed schalen over meer cores. Ik noem nu ook bijvoorbeeld HAWX. Je kan trouwens beter 1 Seage 7200.12 1TB nemen. Die heeft ook de 500GB platters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
wederom bedankt!

Ik was inderdaad even aan het rondkijken naar benchmarks die voor de phenom plijten. Moet me wel eerst even weer opnieuw orienteren, had helemaal niet naar AMD gekeken. Als ik zo de benchmarks bekeek had de 8400 duo momenteel een killer-prijs-kwaliteit verhouding, maar dat was 3e kwartaal 2008 inderdaad op tom's hardware. Ik ga er maar goed naar kijken inderdaad.

Bedankt voor de tip voor de seagate 1 TB!

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
ja dat laat weinig aan de verbeelding over!

hier krijgt de 8400 inderdaad ervan langs, ik hoop dat dit ook voor games geldt, waarvoor ik de processor het meeste zal benutten.

[ Voor 73% gewijzigd door john milton op 28-03-2009 14:10 . Reden: nadere info ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modernere games gaan steeds meer cores ondersteunen, dus je krijgt er steeds meer profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Beste tweakers,

Ik ben nieuw hier en heb de afgelopen week mezelf een crash course in pc's gegeven. Dit wordt de eerste pc die ik koop (en samenstel), voorheen kreeg ik de afdankers van mijn ouders zonder me af te vragen wat er in zat. Maar zelfs internetten gaat nu traag dus het wordt tijd voor een nieuwe. Gezien ik 2 weken terug niet wist wat een socket was, dingen incompatibel konden zijn, nog nooit een videokaart had bekeken en eigenlijk niet wist wat een moederbord nu eigenlijk doet heb ik zowat op tweakers geleefd. Ik had een systeem samengesteld dat volgens mij goed samen zou moeten werken, en dit aangepast op suggesties van medetweakers.

wensen:

Gezien ik niet superhandig ben wil ik een game pc die even meekan. Overklok plannen zijn er niet in de nabije toekomst tenzij dit inderdaad makkelijk via een menuutje kan. Core i7 vind ik te duur. Ik hoop dat jullie kritiek/suggesties willen geven op dit systeem, wat dus eigenlijk als een maximaal bang-for-your-buck systeem bedoeld is, dat echter wel eventjes meekan.

AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 195,95 € 195,95
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 115,45 € 115,45 am3 moederbord
OCZ Special Ops OCZ3SOE13334GK € 58,38 € 58,38 1066 DDR3 2x2gb
Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB € 93,46 € 93,46
Case: Silverstone Kublai KL03 Zwart € 99,- € 99,-
Totaal € 1.092,46

Ik weet dat op monitor en case bezuinigd kunnen worden maar die vind ik gewoon te mooi.
- Is dit (met name voor games en toekomstgerichtheid) iets goeds om uit dat geld te persen?
- Werkt het samen of heb ik bij bepaalde onderdelen overkill?
- Ik zie overal scythe mugen cpu koelers staan, heb ik dat ook nodig, of kan ik zonder?

Alvast bedankt, alle raad is welkom voor dit groentje! :)

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AM3 mobo + een 940 is niet mogelijk. Een AM3 processor kan wel op AM2. AM2 processor kan niet op AM3. Neem dus een AM2 mobo met DDR2 of wacht tot de 955 uit komt.

De Dikke scythe koelers zijn voor extra stilte en overclocken, dus nodig nee, tenzij je extra stilte en of wil overclocken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

john milton schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:11:

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 115,45 € 115,45 am3 moederbord
OCZ Special Ops OCZ3SOE13334GK € 58,38 € 58,38 1066 DDR3 2x2gb
Case: Silverstone Kublai KL03 Zwart € 99,- € 99,-
Totaal € 1.092,46

Ik weet dat op monitor en case bezuinigd kunnen worden maar die vind ik gewoon te mooi.
- Is dit (met name voor games en toekomstgerichtheid) iets goeds om uit dat geld te persen?
- Werkt het samen of heb ik bij bepaalde onderdelen overkill?
- Ik zie overal scythe mugen cpu koelers staan, heb ik dat ook nodig, of kan ik zonder?

Alvast bedankt, alle raad is welkom voor dit groentje! :)
Zoals al gezegd is: AM2 proc gaat niet op een AM3 socket. AM3 proc gaat wel op een AM2 socket. Dus of de processor veranderen of de mobo ;). Anders idd ff wachten op de 955.

Je geheugen moet je dan ook veranderen als je toch van socket veranderd (in de meeste gevallen). De voeding is voldoende, maar kijk en vergelijk ze altijd. Er zijn idd verschillen tussen de merken (voeding).

Je moet eigenlijk geen case/monitor nemen alleen omdat ie ow so mooi isj :P. Maar deze moet natuurlijk ook z'n werk (goed) doen. In dit geval is het toch een leuke monitor (niet de beste ofcourse) maar voor een TN paneel zeker niet slecht. De case ziet er imo spuuglelijk uit :P, maar deze doet z'n job goed als ik de reviews zo mag geloven.

De koeler is niet nodig, indien je hem wilt hebben voor de stilte en/of je gaat overclocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:37:
[...]

Welke kast heb je?
Met name in kasten waar de voeding onderin zit, is een modulaire voeding een voordeel.
Ik heb zelf een P180-kast en geen modulaire voeding. Ik heb isinds het begin ellende met het wegwerken van de kabels.
Kan je niet beter een voeding via internet kopen en die gewoon bij die winkel in jouw omgeving afleveren? (geen idee of ze daar zin in hebben)
ik vind de prijzen voor dergelijke voedingen vrij hoog:

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W
Ik heb een CM690, die voeding had ik ook al gevonden (89 bij Alternate als ik mij vergis), maar ik ken de reputatie van OCZ niet op het vlak van voedingen>....600W is zeker wel genoeg denk ik en die is SLI certified als ik mij niet vergis dus dat gaat allemaal wel lukken, of gaat dat problemen opleveren als ik de i7 er nog eens bij overklok? En is hij stil?

cheerz

EDIT: wat is de meerwaarde van een fan controller bay te hebben? Je kan dan manueel fans aansturen en temps aflezen, maar kan je dit beter manueel doen als het ook automatisch gaat? De fancontroller op je moederbord laat die fans toch harder spinnen als het warmer wordt? of kan die enkel de cpu koeler aansturen? en als die de case fans kan aansturen, en je stelt hem manueel te traag in, en het wordt te warm, is er dan nen override van uw manueleinstellingen om hem alsnog beter te koelen voor het te laat is?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
OCZ heeft prima voedingen.
Stabiel, betrouwbaar en nog leuk geprijsd.
OCZ richt zich trouwens helemaal op gamers. Dus ook qua voedingen.
Hoe stil ze zijn weet ik niet. Volgens mij niet speciaal in elk geval.
Voor stille voedingen zou je bij de Coolermaster Silent pro moeten zijn (of vergelijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:44:
[...]
maar ik ken de reputatie van OCZ niet op het vlak van voedingen>
OCZ is zeker niet slecht! Maar je moet kijken naar de lijnen die je nodig hebt en of ze de juiste power kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, de meeste lijnen zijn toch standaard niet? Een hoop voedingskabels voor je sata hdd's, powerconnector voor moederbord, fans moeten geen aparte powerconnector hebben zeker, en de graka's dat ondersteunt toch elke voeding wel, of moet ik op iets speciaals letten? Mja, die OCZ die jij aanbeveelt kan wel goed zijn jah, maar voor 109 euro heb ik een Silent Pro 700 M dus dat is dan wel de betere keuze denk ik...niet?

iemand enig idee over zijn fanregelaarbay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Met een fancontroller kan je handmatig beheersen of je meer koeling of minder geluid wilt. In de meeste gevallen volstaat de automatische aansturing echter.

Verder begrijp je waarschijnlijk niet wat 'lijnen' zijn. Het zijn in ieder geval niet de kabeltjes die uit een PSU lopen. Lees het voedingstopic maar eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:14:

systeem:
i7 920
Gigabyte UD-4P
2x seagate 7200.12
HD 4870
6gb 1333 Mhz KVR
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:11:
mja, de meeste lijnen zijn toch standaard niet? Een hoop voedingskabels voor je sata hdd's, powerconnector voor moederbord, fans moeten geen aparte powerconnector hebben zeker, en de graka's dat ondersteunt toch elke voeding wel, of moet ik op iets speciaals letten? Mja, die OCZ die jij aanbeveelt kan wel goed zijn jah, maar voor 109 euro heb ik een Silent Pro 700 M dus dat is dan wel de betere keuze denk ik...niet?

iemand enig idee over zijn fanregelaarbay?
Neem je nog een dvd drive? andere rand apparatuur? De HD4870 = de HD4870 1gb? Want als ik van jou setup uitga, dan zit je ong. op ~389 Watt (+ een dvd drive/monitor erbij genomen). Dus dan zal een voeding van 550/600 goed genoeg zijn. Ga je toch SLI/Crossfire dan idd 700W. Maar zoals Reinman al aangaf, je moet het wel zeker weten anders is het idd weg gegooid geld en inefficiënt gebruik van je voeding..imo :P.

Als je wilt weten welke een goede voeding is, ff google.nl intypen en een review opzoeken van de voeding ;). Ja let op de connectors en of ze wel de 'juice' leveren die de voeding belooft. Want vaak willen B-merken hun voeding verkopen voor 700W terwijl ze daadwerkelijk maar 550/600W leveren |:( . Maar OCZ is wel een A-merk maar of de voeding die jij wilt hebben wel goed is, moe je toch ff een review opzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:28:
Met een fancontroller kan je handmatig beheersen of je meer koeling of minder geluid wilt. In de meeste gevallen volstaat de automatische aansturing echter.

Verder begrijp je waarschijnlijk niet wat 'lijnen' zijn. Het zijn in ieder geval niet de kabeltjes die uit een PSU lopen. Lees het voedingstopic maar eens door.
Jah inderdaad, ik dacht dat het gewoon de kabels waren, idiote Nederlandse terminologie...In principe dus de spanningsbronnen waaraan de kabeltjes uit je PSU hangen....

Dat van die fancontroller wist ik al hoor. Ik vroeg me af of het daadwerkelijk nut had of dat het gewoon een gadget is...en of het gevaarlijk is (fans op laagste zetten, als de temp dan teveel oploopt, schiet ie dan zelf in gang als een override van de manuele toestand?)...
XTREEMRaGE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 03:02:
[...]

[...]

Neem je nog een dvd drive? andere rand apparatuur? De HD4870 = de HD4870 1gb? Want als ik van jou setup uitga, dan zit je ong. op ~389 Watt (+ een dvd drive/monitor erbij genomen). Dus dan zal een voeding van 550/600 goed genoeg zijn. Ga je toch SLI/Crossfire dan idd 700W. Maar zoals Reinman al aangaf, je moet het wel zeker weten anders is het idd weg gegooid geld en inefficiënt gebruik van je voeding..imo :P.

Als je wilt weten welke een goede voeding is, ff google.nl intypen en een review opzoeken van de voeding ;). Ja let op de connectors en of ze wel de 'juice' leveren die de voeding belooft. Want vaak willen B-merken hun voeding verkopen voor 700W terwijl ze daadwerkelijk maar 550/600W leveren |:( . Maar OCZ is wel een A-merk maar of de voeding die jij wilt hebben wel goed is, moe je toch ff een review opzoeken!
Mja, de enige reden om een Crossfire setup te nemen zou zijnals ik een 2de HD4870 1gb tweedehands voor rond de 100 euro vind, en we niet te dicht bij DX11 komen dat het de moeite niet meer waard is :)
Mja, ik veronderstel dat alle A-merken wel goed zijn qua voeding, maar ik zal ze eens tegenover elkaar zetten...verder zijn er voedingen van 550W die sli certified zijn, dus voor zo'n setup zou dat ook moeten volstaan denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heey, ik ben bezig met een volledig nieuw high-end systeem. Ik heb alleen hier en daar twijfels en zou graag jullie advies willen hebben.

Dit had ik tot nu toe samengesteld:

Processor: Intel Core i7-920
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-Extreme
Harddisk: 1x WD1500 HLFS + 1x WD7501AALS
Optische drives: 2x Samsung SH-223Q
Grafische kaart: Asus ENGTX 260
Geheugen: Corsair DIMM 6GB DDR3-1333 Tri-Kit
Behuizing: Antec Gamersgear NINE HUNDRED
Voeding: Zalman ZM750-HP
Processor koeler: Scythe Mugen 2
Monitor: Samsung Syncmaster 206BW

Dit alles wil ik gaan draaien op Vista 64-bit.

Any advice/comments?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel. Echter, we kunnen pas bepalen of iets goed is of niet las je ook aangeeft wat je gaat doen. Dus:

Welke spellen ga je spelen? Op welke settings, hoe lang moet de PC mee, hoeveel wil je uitgeven, etc etc. Met alleen specificaties kunnen we weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Budget zo rond de 1800/1900, mag minder natuurlijk
Ik speel vooral BF2 en COD4
Natuurlijk wil ik alles op High spelen
Pc moet ongeveer 4 a 5 jaar mee
Gebruik computer naast spellen natuurlijk ook als school/werk computer

Kunnen jullie hier al wat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Laatst online: 19-09 11:26
Als je zoveel ruimte hebt in je budget dan zou ik een gtx 295 nemen ipv de gtx260. Met een overgelockte core i7 geeft dit een gigantische performance boost.

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht juist ik kies de 260 want het is niet zo dat ik games speel waarvoor ik zulke hoge specs nodig heb dat ik de 295 moet hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Tja, 4 of 5 jaar ga je nooit redden met die videokaart.
Als je accepteert dat je op een gegeven moment (anderhalf jaar max) een nieuwe videokaart moet kopen, dan kan je het doen.
Deze videokaart staat in geen verhouding tot de processor. Maar de goede processor zorgt er wel voor dat je langer met de pc kan doen (excl videokaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, dan vervang ik die videokaart wel als ik problemen ga merken

Verder nog adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
ik zou geen zalman voeding nemen.

en die harde schijven: ga je die nieuw aankopen?

edit
voeding:
Als je een stille voeding wilt
pricewatch: Cooler Master Silent Pro M700
Als je gewoon een sterke voeding wil :
pricewatch: OCZ ModXStream Pro 700W

Je hebt met je hudige systeem aan een 500-550W voeding ruim voldoende. Alleen als je in de toekomst een zwaarde videokaart koopt, dan heb je wel een zwaardere voeding nodig: kan je beter gelijk kopen.

[ Voor 76% gewijzigd door Quacka op 29-03-2009 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, voeding is nu ook in orde dan!
Ja ik koop die harde schijven nieuw, zat evt. ook nog te denken aan 2x samsung f1 750 gb in raid 0 config. of iets dergelijks.. nog adviezen op dit gebied?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:15:
Oke, dan vervang ik die videokaart wel als ik problemen ga merken

Verder nog adviezen?
Ja, de GTX260 vervangen voor de veel snellere ATI Radeon HD4870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Laatst online: 27-05 06:46
Goeiendag tweakers

Ik wil dus een game computer bestellen en toevallig vond ik deze link het topic en het sprak me wel aan qua prijs etc.
Maar ik vroeg me af of ik voor een extra 50 euro misschien iets beters eruit kan halen
Het gaat om deze setup:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=11655

Ik vroeg me dan trouwens ook af of ik een koeler nodig heb ofniet?
En dan nog iets: Als ik zon computer bestel is dit natuurlijk zonder windows erop ofniet?
Dus die moet ik dan nog installeren?
En wat als de computer crasht dan heb je geen backup cd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:22:
oke, voeding is nu ook in orde dan!
Ja ik koop die harde schijven nieuw, zat evt. ook nog te denken aan 2x samsung f1 750 gb in raid 0 config. of iets dergelijks.. nog adviezen op dit gebied?
Let op dat Samsung F1 schijven in raid vaak problemen geven, niet verstandig dus.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
GENETX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Ja, de GTX260 vervangen voor de veel snellere ATI Radeon HD4870
Veel snellere?
De 216-versie scheelt niet zoveel. (ligt ook een beetje aan het spel en aan de resolutie)

edit:
Harde schijven: Koop gewoon 1 1 TB-schijf (de nieuwe seagate of de WD black) en daardoor houd je geld over voor een GTX285.
Daar heb je meer aan, dan aan een snellere harde schijf. Een snelle harde schijf is leuk om alles eruit te trekken, maar bij de keuze tussen snelle harde schijf, of goede videokaart, dan kan je in een game-pc beter voor het laatste kiezen.

[ Voor 39% gewijzigd door Quacka op 29-03-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:43:
[...]

Veel snellere?
De 216-versie scheelt niet zoveel. (ligt ook een beetje aan het spel en aan de resolutie)

edit:
Harde schijven: Koop gewoon 1 1 TB-schijf (de nieuwe seagate of de WD black) en daardoor houd je geld over voor een GTX285.
Daar heb je meer aan, dan aan een snellere harde schijf. Een snelle harde schijf is leuk om alles eruit te trekken, maar bij de keuze tussen snelle harde schijf, of goede videokaart, dan kan je in een game-pc beter voor het laatste kiezen.
Dan had ik deze in m'n hoofd
Sowieso dan Asus ENGTX285 HDTP
Qua harddisk, 1 WD velociraptor 150 gb en een WD 750gb CaviarRE3
Of denken jullie dat ik beter 2 WD 750gb CaviarRE3 in een raid-config kan laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sumpie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:36:
Goeiendag tweakers

Ik wil dus een game computer bestellen en toevallig vond ik deze link het topic en het sprak me wel aan qua prijs etc.
Maar ik vroeg me af of ik voor een extra 50 euro misschien iets beters eruit kan halen
Het gaat om deze setup:
http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?verwijder=11655

En dan nog iets: Als ik zon computer bestel is dit natuurlijk zonder windows erop ofniet?
We zien niks ;) . type de specs gewoon even uit in je post.

[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 29-03-2009 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:17:
Alleen als je in de toekomst een zwaarde videokaart koopt, dan heb je wel een zwaardere voeding nodig: kan je beter gelijk kopen.
Dat is koffiedik kijken, waarschijnlijk zijn ze dan kleiner en kunnen ze voor dezelfde W waarschijnlijk meer power leveren. Who knows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumpie
  • Laatst online: 27-05 06:46
GENETX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:04:
[...]

We zien niks ;) . type de specs gewoon even uit in je post.
Goeiendag tweakers

http://azerty.nl/winkelma...98682]=1&product[91078]=1

ALs het goed is kunnen jullie hem nu wel zien
en anders:

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 39,95
OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) € 41,79
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz € 133,80
Sapphire RADEON HD 4870 €186,76
OCZ StealthXStream 500watt € 53,66
Foxconn A7DA-S € 94,21
Samsung WriteMaster SH-S223F € 17,52
Cooler Master CM 690 - Midtowermodel € 66,82
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class 1TB € 79,61
Totaal:714,12

[ Voor 21% gewijzigd door sumpie op 29-03-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua harddisk, 1x WD velociraptor 150 gb en 1x WD 750gb CaviarRE3 OF 2x WD 750gb CaviarRE3 in een raid-0 config laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertLitjens
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-08-2024
Ook ik probeer een PC samen te stellen. Mijn budget is ongeveer 600 euro, daar hoeft geen OS/assemblage bij. In de pricewatch kwam ik hiermee op 650 euro:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 195,95€ 195,95
1Cooler Master Elite 330 Zwart€ 28,13€ 28,13
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1Gigabyte GA-MA78GM-S2H€ 72,92€ 72,92
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,99€ 32,99
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 179,-€ 179,-
1Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm€ 5,51€ 5,51
1Western Digital Caviar Green WD6400AACS, 640GB€ 56,74€ 56,74
ImporterenTotaal€ 652,98

Het systeem is bedoeld voor reguleer computerwerk en het spelen van games op een resolutie van 1680 x 1050, zo hoog mogelijk natuurlijk.

Waar ik eigenlijk nog over twijfel zijn de volgende dingen, is de voeding sterk genoeg, ook voor als ik later nog een 4870 toe zou willen voegen?

Daarnaast vroeg ik me af of het beter is om in te zetten op een Phenom X3 720, aangezien dat aardig geld scheelt en je met een nieuwere chipset werkt (ivm later upgraden) en wat voor moederbord kan ik daar het beste bij kiezen

Andere op en aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eXodus]
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:54
ik heb een ocz stealthstreem 700 watt gehad voor mijn pc:
q6600 met 9800gtx+ sli

die kon dit niet trekken, zit nu met een corsair 750watt en die kan het makkelijk aan.

kijk dus goed naar wat je nodig hebt in een voeding en wat je later nog wilt inbouwen zodat je kan bepalen of je alvast een zwaardere voeding daarvoor wilt kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sumpie schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:44:
[...]

Goeiendag tweakers

http://azerty.nl/winkelma...elmandje/?legen=1&product\[35626]=1&product\[42465]=1&product\[7517]=1&product\[80745]=1&product\[101158]=1&product\[58761]=1&product\[113702]=1&product\[198682]=1&product\[91078]=1

ALs het goed is kunnen jullie hem nu wel zien
en anders:

Azerty Montage volledig systeem 1 jaar garantie € 39,95
OCZ Gold Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) € 41,79
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Phenom II X3 720 / 2.8 GHz € 133,80
Sapphire RADEON HD 4870 €186,76
OCZ StealthXStream 500watt € 53,66
Foxconn A7DA-S € 94,21
Samsung WriteMaster SH-S223F € 17,52
Cooler Master CM 690 - Midtowermodel € 66,82
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class 1TB € 79,61
Totaal:714,12
In principe ziet het er goed uit. Een koeler heb je alleen nodig voor als je echt gaat overclocken. Wel zou ik een Seagate Barracuda 7200.12 schijf nemen ivm grotere platters en dus betere prestaties.

Windows zit er niet bij op dit moment nee. Dat zul je er dan zlef op moeten zetten, of een ander OS. Als je PC crasht dan kun je alles gewoon zelf weer installeren, daar heb je geen zgn recoverytool voor nodig, dat kun je gewoon met ieder OS doen. Backup van je eigen bestanden, daar moet je natuurlijk zelf voor zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moederbord: Gigabyte GA-EX58-Extreme*
Harddisk: 1x WD1500 HLFS + 1x WD7501AALS*
Grafische kaart: Asus ENGTX 285 HDTP
Geheugen: Corsair DIMM 6GB DDR3-1333 Tri-Kit*
Voeding: Cooler Master Silent Pro M700

Heb alleen nog twijfels bij de met * aangegeven punten, dus moederbord - geheugen - harddisk
Qua harddisk twijfel ik dus tussen 1x velociraptor 150gb+1x WD 750gb of 2x WB 750GB in raid-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:43:
edit:
Ik zou hem zeker de Velociraptor aanraden, daar dit met het algehele gebruik van de PC in windows een flinke merkbare boost geeft, het systeem reageert dan gewoon een pak sneller door de halvering in accesstime van je Windows ( C:/ partitie) tov. de huidige snelste 7200rpm schijven. Daarnaast kan je dan een single 1TB disk zetten (en evt. dan 2 in Raid voor een hogere doorvoersnelheid).
In mijn omgeving heeft iedereen nu een Raptor/Velociraptor in z'n PC, en echt allemaal werden ze verrast door de merkbare versnelling tov. de 7200rpm harddisk's.
Ja, accestimes maken zeker wel uit, kijk maar naar de SSD's die nu gekocht kunnen worden met nagenoeg 0,0 accesstime. Windows voelt dan ineens heel erg 'snappy' aan. Je moet het verschil zelf echt ervaren. ;)

Wat betreft Gamen, daar is inderdaad de Videokaart van belang. Een snellere kaart geeft simpelweg meer FPS in games. Het hangt er ook vanaf op welke Resolutie je de Games speelt, kijk daarvoor naar Benchmarks die overal op op het internet te vinden zijn.
Met een GTX295 / HD4870x2 zal je spellen met de zware Cryengine2 (Crysis / Crysis Warhead) op 1920x1200 resolutie met AA pas echt soepel kunnen spelen. Voor alle lichtere en huidige Game-titels op 1920x1200 volstaat nu een GTX260 / HD4870 1GB prima (evt. uitzonderingen daargelaten).

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GENETX:

ik had op jullie aanraden en op basis van de review van een tweaker ook geopteerd voor die Seagate's en ze ook gekocht (20 euro duurder dan de f1 voor 2x 500 gb) maar op "bittech" staat denk ik een review waar die 7200.12 schijven (wel de 1 Tb) schijven er van langs krijgen van de WD Black en zelfs van de Spinpoint f1, alsook wordt veel geklaagd over de seek-times, waardoor deze schijven dus niet erg geschikt zouden zijn voor OS op te installeren. Maar goed, als ik ze ingebouwd heb zal ik laten weten of ze snel genoeg aanvoelen. :)

@ Twister:
my 2 cents, ik denk dat een gtx280 betere koop zou zijn, die staan heel goed geprijsd atm tenzij ze uitverkocht geraken en zijn slechts iets lager geklokt dan de 285 tenzij ik mij vergis en verbruiken iets meer door hun groter productieprocédé....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:13:
Moederbord: Gigabyte GA-EX58-Extreme*
Harddisk: 1x WD1500 HLFS + 1x WD7501AALS*
Geheugen: Corsair DIMM 6GB DDR3-1333 Tri-Kit*

Heb alleen nog twijfels bij de met * aangegeven punten, dus moederbord - geheugen - harddisk
Qua harddisk twijfel ik dus tussen 1x velociraptor 150gb+1x WD 750gb of 2x WB 750GB in raid-0
HDD's heb ik geen verstand van maar ik zou voor 2 seagate 7200.12 500GB schijven gaan want als je de velociraptor neemt heb je maar 900GB dus daarmee geef je al aan dat je <1TB nodig hebt. Daarnaast zijn de Seagate's sneller dan de WD's.

De Extreme versie van de Gigabyte heb je alleen nodig als je zwaar wilt overklokken. anders kies je gewoon de UD4P of UD5.

Voor het geheugen volstaat elke tri-kit van elk goed merk (behalve OZC want daar kunnen compabiliteids problemen mee zijn)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussendoor, wat is het verschil tussen deze 2 harddisk?

Western Digital WD7502ABYS
Western Digital WD7501AALS

edit, check link(onderste 2):
http://www.alternate.nl/h...nt=6&bfbox=1&&Fabrikant=9

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john milton
Beste Tweakers,

Ik twijfel erg tussen appels en peren. Wat ik graag wil is een game pc samenstellen van rond de 1000 euro. Begonnen met een intel 8400 processor en daarna op aanraden van een tweaker toch maar naar de AMD Phenom II 940 gaan kijken, die het inderdaad in de meeste tests ruim wint van de 8400. Toch begon bij het bekijken van de benchmarks toch die I7 920 een beetje te kriebelen.

Ik ben nieuw in deze materie, en weet nog niet goed welke combinaties tot welke prestaties leiden en wat in een systeem de bottleneck is mbt de prestaties. Overclocken e.d. heb ik nog nooit gedaan, maar dat schijnt zowel met de phenom als de i7 vrij simpel te doen te zijn, dus wie weet in de toekomst. SLI en Crossfire is nog abacadabra voor mij, dus het blijft bij één videokaart voor de komende jaren. game resolutie 1.920 x 1.200 met eye candy aan.

DE VRAAG: ik las in een forum waar de phenom II 940 en I7 (beiden na OC) dat het voor het gamen niet eens zoveel uitmaakt welke je hebt. Is met EEN videokaart (4870 1gb toxic) de i7 zijn meerprijs wel waard nu (of pas in de toekomst)?

syteem 1:

Foxconn A7DA-S € 94,21 € 94,21
Kingston HyperX KHX8500AD2K2/4G € 44,74 € 44,74
Totaal € 1.057,58

OF:

Intel Core i7 920 € 251,25 € 251,25
Kingston HyperX KHX12800D3LLK3/6GX € 119,- € 119,-
MSI X58 Pro SLI € 177,50 € 177,50
Totaal € 1.270,43

dit is eigenlijk over budget. Nu ga ik de pc pas in juni aanschaffen, dus het kan best zijn dat de prijzen dan schappelijker zijn. Is dit in naar jullie mening het doorsparen waard? Wat ook een optie zou kunnen zijn is de Phenom 955 processor die april uit moet komen, maar daar zijn nog geen prijzen van bekend. als die de core i7 920 kan benaderen kan ik met goedkoper moederbord en geheugen uit.

Jullie reacties worden zeer op prijs gesteld!

[ Voor 1% gewijzigd door john milton op 29-03-2009 16:30 . Reden: aanvulling gemaakt ]

No(ob) one lives forever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:59:
Even tussendoor, wat is het verschil tussen deze 2 harddisk?

Western Digital WD7502ABYS
Western Digital WD7501AALS

edit, check link(onderste 2):
http://www.alternate.nl/h...nt=6&bfbox=1&&Fabrikant=9
De AALS versie (Black) is de single disk versie. De ABYS versie (RE3) is speciaal voor Raid-gebruik, dwz er zit een Raid geoptimaliseerde firmware in de RE3 versie.
Overigens zou ik niet voor de 750GB variant gaan, maar voor de 640GB of 1TB Black/RE3 varianten gaan.
Waarom? Omdat deze (nieuwere) modellen platters gebruiken met een hogere datadichtheid, maw je krijgt met de 640GB / 1 TB versie's een hoger doorvoersnelheid tov de verouderde 750GB versie. :)

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag binnenkort een nieuwe pc aanschaffen. Voornamelijk voor games en studie.

Ik zat te denken aan het volgende systeem:

Cooler Master Cavalier 3
Cooler Master Real Power M520
Foxconn A7DA-S
Club 3D CGAX-48724DDO
AMD Phenom™ II X4 940 Black Edition
OCZ 4GB 1066-555 XTC Platinum
Samsung SyncMaster 2343BW
Seagate ST3500410AS (500gb)

Zijn er nog dingen die ik beter anders kan samenstellen, ben voornamelijk afgegaan op de best buy maart en heb er niet zo heel veel verstand van?

Budget is ongeveer 1100 euro.

Bij voorbaat dank voor advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen bedankt zover voor de adviezen!
Zo staat mijn samenstelling er nu voor

Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Harddisk: 1x WD1500 HLFS + 1x Western Digital WD6401AALS

Ben ik nog onderdelen vergeten en ziet het er verder goed uit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
XTREEMRaGE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:21:
[...]

Dat is koffiedik kijken, waarschijnlijk zijn ze dan kleiner en kunnen ze voor dezelfde W waarschijnlijk meer power leveren. Who knows :)
Je weet het niet.
Maar ik weet wel dat het zonde is om nu 60 euro of meer voor een voeding uit te trekken en na een mogelijke videokaartupgrade nog eens zo'n bedrag.
Dan kan je beter een paar euro meer uitgeven, zodat je voorlopig goed ziet. En nee (voordat je ermee komt): je hoeft dan echt geen 1000W+-voedingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:43:
Iedereen bedankt zover voor de adviezen!
Zo staat mijn samenstelling er nu voor

Moederbord: Gigabyte GA-EX58-UD5
Harddisk: 1x WD1500 HLFS + 1x Western Digital WD6401AALS

Ben ik nog onderdelen vergeten en ziet het er verder goed uit zo?
Ga je nu overklokken of niet?
Als je dit niet gaat doen, dan vraag ik me af waarom je een Mugen 2 in het systeem zet, in combinatie met een 10000 rpm-schijf. Die dingen zijn niet echt stil te noemen: dus dan kan je wel een stille processorkoeler kopen, maar dan heb je nog geen stiller systeem. Ook de gtx285 is niet stil te noemen.
De videokaart vind ik nu beter passen bij de rest van het systeem.
Kijk ook of je de extra's van het moederbord wel gaat gebruiken: anders kan je net zo goed goedkoper gaan. (wat iemand anders ook al zei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:23:
[...]

Ik zou hem zeker de Velociraptor aanraden, daar dit met het algehele gebruik van de PC in windows een flinke merkbare boost geeft, het systeem reageert dan gewoon een pak sneller door de halvering in accesstime van je Windows ( C:/ partitie) tov. de huidige snelste 7200rpm schijven. Daarnaast kan je dan een single 1TB disk zetten (en evt. dan 2 in Raid voor een hogere doorvoersnelheid).
In mijn omgeving heeft iedereen nu een Raptor/Velociraptor in z'n PC, en echt allemaal werden ze verrast door de merkbare versnelling tov. de 7200rpm harddisk's.
Ja, accestimes maken zeker wel uit, kijk maar naar de SSD's die nu gekocht kunnen worden met nagenoeg 0,0 accesstime. Windows voelt dan ineens heel erg 'snappy' aan. Je moet het verschil zelf echt ervaren. ;)

Wat betreft Gamen, daar is inderdaad de Videokaart van belang. Een snellere kaart geeft simpelweg meer FPS in games. Het hangt er ook vanaf op welke Resolutie je de Games speelt, kijk daarvoor naar Benchmarks die overal op op het internet te vinden zijn.
Met een GTX295 / HD4870x2 zal je spellen met de zware Cryengine2 (Crysis / Crysis Warhead) op 1920x1200 resolutie met AA pas echt soepel kunnen spelen. Voor alle lichtere en huidige Game-titels op 1920x1200 volstaat nu een GTX260 / HD4870 1GB prima (evt. uitzonderingen daargelaten).
Hangt dat er niet vanaf welke raptor?
Omdat ik had gelezen over de slechte access times van de Seagate 7200.12 wou ik kijken voor een raptor als OS + belangrijkste games install schijf....ik kan een 2de hands raptor 74 gb kopen voor 40 euro, mss nog afbieden, maar als ik zijn schrijf en lees snelheden lees dan haalt ie minder dan die seagate's, (mss door de SATA1 aansluiting ipv SATA2)...nr de access times had ik nog niet gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voeding nieuw kopen die niet modulair is vind ik zonde.
Ook ga voor zo nieuw mogelijk type (atx 2.3), wattage zonder heftige overkloks is 500+ altijd wel genoeg bij een goed merk. Wat wil je op de voeding hebben. 8pins moederbord stekker, pci-e 8pins (x2).

Hdd's samsung f1's heb ik al een aantal maand weer draaien nu in raid-1/5 en totaal geen problemen mee.
als je voor de samsungs gaat doe dan wel de 320/640/1tb schijven die hebben grotere platters.
Seagate 7200.12 is ook een goede keus

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben niet van plan om te gaan overklokken
wat voor processorkoeler raad je dan aan, geluid maakt me trouwens vrij weinig uit, dan zet ik het geluid wel wat harder.
van moederborden heb ik vrij weinig verstand, welke moederbord zou je dan in de plaats doen voor de UD5, de UD4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:28:
Voeding nieuw kopen die niet modulair is vind ik zonde.
Ook ga voor zo nieuw mogelijk type (atx 2.3), wattage zonder heftige overkloks is 500+ altijd wel genoeg bij een goed merk. Wat wil je op de voeding hebben. 8pins moederbord stekker, pci-e 8pins (x2).

Hdd's samsung f1's heb ik al een aantal maand weer draaien nu in raid-1/5 en totaal geen problemen mee.
als je voor de samsungs gaat doe dan wel de 320/640/1tb schijven die hebben grotere platters.
Seagate 7200.12 is ook een goede keus
Wat is het verschil tussen modulaire en niet modulaire voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Ik heb nog een vraag over de monitor, waarom is er gekozen voor de duurdere 2443bw pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW 2343BW i.p.v. de 2343bw pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW. De 2343bw is goedkoper en heeft een hogere resolutie?

[ Voor 48% gewijzigd door Rienk333 op 29-03-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woetie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:32:
[...]

Wat is het verschil tussen modulaire en niet modulaire voedingen?
Van Modulaire voedingen kunnen kabels die niet gebruikt worden afgekoppeld worden, zo kan je dus een minder volle kast creëren wat mooier staat en daarnaast de airflow bevorderd.

Daarnaast als je niet gaat overclocken en het geluid is geen probleem, is een aftermarket cooler niet nodig.

Mbt tot het moederbord, kijk vooral wat je met je systeem wilt gaan doen, wil je ooit Sli draaien of tri-sli dan heb je meerdere Pci-e sloten nodig, hoeveel hardeschijven, optische drives wil je aansluiten? aan de hand daarvan kan je het aantal sata aansluitingen kiezen.

Als je dus alle opties op een moederbord afgaat of die overeenkomen met de wensen die je aan je computer stelt kan je een keuze gaan maken, of iig een selectie waarna er hier nog verder geholpen kan worden.

[ Voor 44% gewijzigd door woetie op 29-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rienk333 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:49:
Ik heb nog een vraag over de monitor, waarom is er gekozen voor de duurdere 2443bw pricewatch: Samsung Syncmaster 2443BW 2343BW i.p.v. de 2343bw pricewatch: Samsung Syncmaster 2343BW. De 2343bw is goedkoper en heeft een hogere resolutie?
Die laatste heeft een enorm afwijkende resolutie. Dat kan problemen met games krijgen. Op een TFT wil je altijd de native resolutie gebruiken namelijk.
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 16:36:
Ik wil graag binnenkort een nieuwe pc aanschaffen. Voornamelijk voor games en studie.

Ik zat te denken aan het volgende systeem:

Cooler Master Cavalier 3
Cooler Master Real Power M520
Foxconn A7DA-S
Club 3D CGAX-48724DDO
AMD Phenom™ II X4 940 Black Edition
OCZ 4GB 1066-555 XTC Platinum
Samsung SyncMaster 2343BW
Seagate ST3500410AS (500gb)

Zijn er nog dingen die ik beter anders kan samenstellen, ben voornamelijk afgegaan op de best buy maart en heb er niet zo heel veel verstand van?

Budget is ongeveer 1100 euro.

Bij voorbaat dank voor advies.
En wat kost dit nu dan? Ik zie niet veel rare dingen, al zou je een ander scherm (zie verhaal hierboven) kunnen nemen. Verder zijn er goedkopere HD4870's te vinden, maar met een Full HD scherm is een betere videokaart misschien geen overbodige luxe. De HD4890 is nu ook zo ongeveer leverbaar (officiële release is woensdag) en niet veel duurder.

Het moederbord is minder gunstig in prijs geworden, de GigaByte GA-MA790X-UD4 is een betere optie in mijn ogen.

[ Voor 57% gewijzigd door GENETX op 29-03-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:30:
ik ben niet van plan om te gaan overklokken
wat voor processorkoeler raad je dan aan, geluid maakt me trouwens vrij weinig uit, dan zet ik het geluid wel wat harder.
van moederborden heb ik vrij weinig verstand, welke moederbord zou je dan in de plaats doen voor de UD5, de UD4?
deze bijv: (dus ja, de ud4)
reviews: X58: Gigabyte EX58-UD4P
En gewoon de stockkoeler (die dus bij de processor wordt geleverd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mijn WLAN hier thuis heb ik kort geleden een kaart aangekocht met externe antenne omdat met usb de ontvangst slecht was, ontvangst is nu perfect. Alleen ik weet niet precies waar die kaart gemonteerd moet worden, moet ik daarmee nog rekening houden met moederbord o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat het of PCI is of PCI-Express.. Beide sloten hebben de meeste moederborden wel dus daar kan ie dan gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

top, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

idd
Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:20:
[...]
Maar ik weet wel dat het zonde is om nu 60 euro of meer voor een voeding uit te trekken en na een mogelijke videokaartupgrade nog eens zo'n bedrag.
Dan kan je beter een paar euro meer uitgeven, zodat je voorlopig goed ziet. En nee (voordat je ermee komt): je hoeft dan echt geen 1000W+-voedingen te nemen.
Er moet gewoon goed opgelet worden welke connectors er zijn en of ze de nodige juice krijgen er nodig is. Dan voorkom je zulke dingen, dus meer W betekent niet altijd beter!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
XTREEMRaGE schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:38:
[...]

idd

[...]

Er moet gewoon goed opgelet worden welke connectors er zijn en of ze de nodige juice krijgen er nodig is. Dan voorkom je zulke dingen, dus meer W betekent niet altijd beter!!
duh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:26:
[...]

Hangt dat er niet vanaf welke raptor?
Omdat ik had gelezen over de slechte access times van de Seagate 7200.12 wou ik kijken voor een raptor als OS + belangrijkste games install schijf....ik kan een 2de hands raptor 74 gb kopen voor 40 euro, mss nog afbieden, maar als ik zijn schrijf en lees snelheden lees dan haalt ie minder dan die seagate's, (mss door de SATA1 aansluiting ipv SATA2)...nr de access times had ik nog niet gekregen...
De oude 36/74/150GB Raptor is inderdaad oud, lawaaiig en traag qua doorvoersnelheid (+/- 85MB/s), daarom is het tegenwoordig verstandig om meteen een energiezuinige en zeer stille 150/300GB Velociraptor in je systeem te plaatsen.
Deze Velociraptor haalt 125MB/s in het begin van de schijf qua doorvoersnelheid. Dit is dus ongeveer gelijk als wat je nu met een single moderne 7200rpm HDDs haalt.
De accesstimes (toegangstijd/seek-time) zijn van alle (Veloci-)Raptors zo ongeveer de helft van wat alle 7200rpm HDDs halen.( +/- 7ms [10000rpm] tegen +/- 13,5/14,5ms [7200rpm] )

Om Games te laden kan je beter voor een hoge doorvoersnelheid gaan (aparte moderne 7200rpm HDD dus met hoge datadichtheid), en om als C:/ partitie te gebruiken heb je het meest baat bij een lage accesstime. Maar doorvoersnelheid is ook een belangrijke 2e, dus een oude 74GB Raptor is eigenlijk niet meer van deze tijd. Ga daarom voor een Velociraptor indien je nu een 10000rpm HDD wil aanschaffen. Of een SSD natuurlijk, dat is nog beter en sneller, maar wel weer flink duurder.

Er zijn ook diverse reviews te vinden van de Velociraptor op het internet, misschien is het handig als je deze even opzoekt en doorneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

offtopic:
Dat zei je zeker ook toen je de 700W had aangeschaft ipv 750W die je nu hebt!! :P
Niet goed naar de lijntjes gekeken ;)
Quacka schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:07:
[...]

deze bijv: (dus ja, de ud4)
reviews: X58: Gigabyte EX58-UD4P
En gewoon de stockkoeler (die dus bij de processor wordt geleverd)
Yep Quacka heeft gelijk, gewoon lekker de stock koeler gebruiken! En de gigabyte bordjes zijn over het algemeen wel goed.

Pagina: 1 ... 11 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.