Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Mijn huidige config is alweer 7 jaar oud en heb ik in de loop der jaren hier en daar geupgrade maar nu wordt het toch echt tijd voor een nieuwe. Ik ga de computer voornamelijk gebruiken voor office, downloaden, branden, muziek luisteren en wat (oudere) spellen spelen (Guild Wars, Anno 1701 en misschien eens een wat nieuwer spel zoals Fallout 3) en het liefst alles tegelijk 8) Het is de bedoeling dat ik er voorlopig weer mee vooruit kan (zoals iedereen dat wil ;) ).

Na behoorlijk wat uren lezen en puzzelen heb ik de volgende configuratie samengesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 197,99€ 197,99
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Cooler Master Silent Pro M700€ 96,25€ 96,25
1Creative X-Fi Titanium€ 64,38€ 64,38
1EVGA GTX 260 Core 216 - 55nm€ 197,49€ 197,49
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,20€ 96,20
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 43,77€ 43,77
2Samsung SH-S223F€ 16,74€ 33,48
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 50,52€ 101,04
ImporterenTotaal€ 923,29

Ik heb naast deze configuratie nog 2 Western Digital Raptor WD740ADFD, 74GB schijven liggen die ik erbij wil zetten. Doel is dan om de Raptor schijven in RAID 0 in te zetten om Windows en software op te laten draaien. Ik twijfel nog heel even om de twee Seagate schijven apart te laten draaien of samenvoegen in RAID1 voor mijn documenten, muziek en andere data. Toetsenbord, muis, boxen en scherm (Samsung 940BF) heb ik nog en dat wil ik voorlopig blijven gebruiken.

Ik heb nog wel een paar vragen.

1. Ik heb twee dvd branders in het systeem zitten, kunnen dat dezelfde zijn of is het beter om twee verschillende typen te pakken? Brengt twee dezelfde dvd spelers wellicht bijv. Nero in verwarring?

2. Gezien het aantal schijven en andere apparatuur heb ik toch gekozen voor een 700W voeding of is dat toch wat overdreven en zou 620W meer dan voldoende zijn (SLI zit niet in de planning)?

3. Kwa ruimte is dan de Cooler Master kast groot genoeg? Ik denk het wel maar weet het niet zeker (aantal harde schijven en branders en koelers etc.).

4. Kan ik de Raptor schijven SATA-150 ook aansluiten op SATA-300? Ik heb gezocht op het internet en volgens mij moet dat geen probleem zijn maar goed, toch nog even voor de zekerheid navragen.

5. Ik las in de RAID faq dat je geen aparte RAID controller hoeft aan te schaffen maar dat dit gewoon via het moederbord en Windows kan. Stel dat ik de twee Seagate schijven ook in RAID wil draaien, wordt dat dan niet teveel of kan dat nog steeds zonder RAID controller?

Alvast bedankt voor jullie meningen/reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:23

Edmin

Crew Council

get on my horse!

RAM1979 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 23:05:
1. Ik heb twee dvd branders in het systeem zitten, kunnen dat dezelfde zijn of is het beter om twee verschillende typen te pakken? Brengt twee dezelfde dvd spelers wellicht bijv. Nero in verwarring?
nope, geen probleem
2. Gezien het aantal schijven en andere apparatuur heb ik toch gekozen voor een 700W voeding of is dat toch wat overdreven en zou 620W meer dan voldoende zijn (SLI zit niet in de planning)?
620 is zat
3. Kwa ruimte is dan de Cooler Master kast groot genoeg? Ik denk het wel maar weet het niet zeker (aantal harde schijven en branders en koelers etc.).
productreview: Cooler Master Centurion 590 Zwart review door Aphax
kan.
4. Kan ik de Raptor schijven SATA-150 ook aansluiten op SATA-300? Ik heb gezocht op het internet en volgens mij moet dat geen probleem zijn maar goed, toch nog even voor de zekerheid navragen.
ja hoor
5. Ik las in de RAID faq dat je geen aparte RAID controller hoeft aan te schaffen maar dat dit gewoon via het moederbord en Windows kan. Stel dat ik de twee Seagate schijven ook in RAID wil draaien, wordt dat dan niet teveel of kan dat nog steeds zonder RAID controller?
no problemo
Alvast bedankt voor jullie meningen/reacties :)
:>

Is je graka niet ontzettend zwaar voor je resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Is er al bekend wanneer de 4870 kaarten gaan zakken? Ik sta namelijk op het punt om het BGG gamesysteem aan te schaffen omdat mijn andere PC overleden is (RIP). Alleen de vraag is, hoe lang duurt het voor de prijsdaling en hoeveel zal de daling ongeveer zijn?

Nieuws bericht nu dat ATI het weer uit gaat stellen? Daarom weet ik even niet goed wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Daar is niets concreets over bekend. Je zou eventueel de keuze van je graka twee weken uit kunnen stellen en op 9 april (na release HD4890) je keuze maken. Dan nog, is er van een verdere daling van de 4870X2 volgens mij geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij zijn de pricedrops al geweest, maar ook nog niet echt geweldig... Ik verwacht niets in ieder geval. De HD4890 staat nu op 240 euro in de pricewatch en dat lijkt me eigenlijk een prima prijsstelling voor die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is e rniet reeds een prijsdaling geweest? Als je het vertrouwt, op Pixmania staat hij nu voor 169/179 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
Ik heb de review gelezen, bedankt!

Vwb de graka, ik heb gelezen (maar dit is met name icm de Core i7) dat de wat oudere modellen grafische kaarten een bottleneck gaan vormen binnen het systeem. Zou dat hier ook niet het geval zijn als ik er een goedkopere kaar in zet? Kan het zijn dat, aangezien de graka volgens jou ontzettend zwaar is voor de resolutie, dit problemen gaat opleveren (scherm kan het niet aan oid)? Ik heb overigens niet direct plannen om een groter scherm te kopen, mijn huidige werkt nog perfect voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hij is voor een resolutie van 1280x1024 overkill, dat is wat ie bedoelt. Je kan het ook af met een HD4850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
Ik wil voor het eerst een pc gaan bouwen en mijn keuze is gevallen op deze hardware configuratie. Nu zit ik met een vraagje over de kast. Ik ben geen gamer die wil showen met zijn kast. Is het mogelijk alle hardware in een kleinere kast te bouwen dan in deze BBG wordt voorgesteld? Zo ja .... wat zijn goede ( lees prijs kwaliteit aantrekkelijke ) kasten. Kosten maak ik me niet zo'n zorgen om en uiterlijk dus ook niet. Gewoon een strakke degelijke zwarte kleinere kast volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grootste probleem is dat je wel een ATX kast moet hebben voor je moederbord. Maar in principe volstaat iedere ATX kast, de formaten zijn vastgelegd in die standaard. mATX gaat dus niet, of je moet een ander moederbord nemen.

Zelf heb ik pricewatch: Antec New Solution NSK4000 thuis staan. Simpele, maar toch mooie kast. Even iets meer als de budget dingen die van ellende uit elkaar vallen, een kast die niet opvalt, maar niet hoeft worden weggestopt en mag worden gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 19:51

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Ook een leuke, wel wat duurder, is de antec mini p180: productreview: Antec Performance One Mini P180 review door KGB007

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Hmmm net even wat midi towers met mini towers vergeleken ( geen idee wat het verschil is ) Maar qua formaat maakt het dus eigenlijk niet echt uit. 4 cm minder diep is niet echt de winst waar ik naar op zoek ben. Als het nou qua hoogte nog wat minder zou worden .... maar dat zal niet gebeuren gezien de ATX format die ik moet gebruiken voor het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:44
Heren,
ik ben hier een tijdje geleden ook geweest, aankomende vrijdag komt mijn salaris binnen dus wordt de pc besteld :Dik zou jullie graag willen vragen of jullie er even naar willen kijken of ik alles wel goed doe. (naar mijn kennis is het goed maar die komt nogal tekort). Ik heb veel gelezen bekeken en vergeleken maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles goed gedaan heb. hier is het systeem:

KLIK HIER VOOR HET SYSTEEM

1 echte vraag heb ik wel.. ik had eerst:
Kingston valueRAM 9-9 voor 85,-
nu heb ik:
OCZ 7-7 voor 115,- is dat het verschil waard?

Is het verder nog verstandig om er een scythe mugen 2 in te knallen? (ook voor geluid, de PC staat op mijn bueau en dus ook vol in het zicht/naast mijn oren).

Ik heb gekozen voor wel een geluidskaart vanwege 3 vrienden van me die eerder al een PC hebben gekocht.. die hebben er allemaal achteraf tog een soundcard ingedaan. En als ik deze kaart erin doe is het dan nog mogelijk om de sound ingangen aan de voorkant van de kast te gebruiken?

verder wilde ik ook weten of dit scherm i.c.m. een 19'' scherm gebruikt kan worden. (op de ene lekker groot autoCAD en op de andere iTunes msn enz...en lekker gamen natuurlijk)

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

waarom pixelgarantie als ik vragen mag, tegenwoordig heb je met een beetje kwaliteit schermen geen pixeldefecten.

Laatst had m'n pa bij de aldi voor een appel en een ei wat schermpjes gehaald en daar zat wel het een en het ander op aan kapotte pixels maar voor de rest heb ik het nog nooit gezien.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Peekster schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:03:
Hmmm net even wat midi towers met mini towers vergeleken ( geen idee wat het verschil is ) Maar qua formaat maakt het dus eigenlijk niet echt uit. 4 cm minder diep is niet echt de winst waar ik naar op zoek ben. Als het nou qua hoogte nog wat minder zou worden .... maar dat zal niet gebeuren gezien de ATX format die ik moet gebruiken voor het moederbord.
Mijn schoonpa heeft een ATX kast waar de voeding dwars in zit (dus voor het mobo) deze is dus iets breder maar wel een stuk lager dan de gemiddelden ATX kast.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er komen echt nog wel defecten naar boven. Ik heb een leuke Syncmaster met een half dode pixel. Hij werkt helemaal perfect zolang ik er niet aanzit. Na het schoonmaken wil die nog wel eens rood zijn en dan moet ik wat drukken en doen, daarna werkt hij weer gewoon...

Maar een goed a-merk is nog geen garantie. Ook zou je een scherm officiëel terug mogen sturen binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden... Maar ja, voor slechts 10 euro (en dat was eerst wel anders met 50+ euro) is het gewoon geen geld om het te nemen. Dan weet je zeker dat je geen gezeik en ellende hebt. Wat is 10 euro op een systeem van 1500 euro...
artificial_sun schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:30:
[...]

Mijn schoonpa heeft een ATX kast waar de voeding dwars in zit (dus voor het mobo) deze is dus iets breder maar wel een stuk lager dan de gemiddelden ATX kast.
Blokkeert deze dan geen poorten? Mijn PII systeem had ook een leuke oplossing overigens, amar dat kon toen nog mooi naast de CPU met het Slot1 systeem.

Je kan natuurlijk altijd nog kijken naar een mATX bord. Dan heb je geen high-end bord, maar een vereiste is dat ook niet. Terw_Dan heeft zijn best gedaan met de mid-range bak om er iets moois van te maken rond een mATX systeem. Omdat de afgelopen BBG werd gedomineerd door AMD is ook dat bord compatible en een goede keuze als je het mij vraagt:

[BBG Aanschaf] Multimediasysteem maart 2009

[ Voor 41% gewijzigd door GENETX op 23-03-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
BGB4rn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:28:
waarom pixelgarantie als ik vragen mag, tegenwoordig heb je met een beetje kwaliteit schermen geen pixeldefecten.

Laatst had m'n pa bij de aldi voor een appel en een ei wat schermpjes gehaald en daar zat wel het een en het ander op aan kapotte pixels maar voor de rest heb ik het nog nooit gezien.
omdat het maar 10,- is en ik wil niet net die ene zijn waarbij het fout gaat ;) dat zou zonde zijn van de 180,-

----EDIT------

ik zie nu de post van GENETX en dat zeg ik dus ook :P

[ Voor 6% gewijzigd door stevens20 op 23-03-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

en bij mijn 245bplus werken alle 2304000 pixels gewoon zo als het hoort :P zijn er toch best een hoop goede:P

maar idd 10 euro is ook zo veel niet maar toch :P, heb thuis ook wat dell schermen staan en op school staat het er ook vol mee maar nog geen kapotte pixels gezien :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verreweg de meeste schermen kennen inderdaad geen probleem, maar je zult het maar treffen. Probleem is dat een dode pixel niet als een defect wordt gezien. De aanschaf van een "oh zo heilige macbook" garandeert bijvoorbeeld ook niet dat ie niet defect zou zijn ;) Echter kun je die nog opsturen onder garantie en een scherm niet vanwege een pixeltje.

Voor 10 euro zou ik ook niet het risico willen lopen. Een goed scherm kan nog jaren mee, een scherm met dode pixel ook, maar je zal toch sneller geneigd zijn om hem maar te vervangen omdat het je tegen gaat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

BGB4rn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:28:
Ook Samsung maakt nog steeds alle schermen volgens de klasse waarin twee defecte (sub)pixels per miljoen toegelaten worden.
BGB4rn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:37:
en bij mijn 245bplus werken alle 2304000 pixels gewoon zo als het hoort :P zijn er toch best een hoop goede:P
En er hoeft er maar 1 in het midden defect te zijn....
maar idd 10 euro is ook zo veel niet maar toch :P, heb thuis ook wat dell schermen staan en op school staat het er ook vol mee maar nog geen kapotte pixels gezien :)
En toch is je steekproef niet voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
maar heren we gaan een beetje offtopic. Dit was totaal niet aan de orde. die pixel garantie dat is persoonlijk of je dat risico wil lopen of niet en ik houd met dit soort dingen niet van risico's vandaar ook de assamblage... maar ik wil eerst dat de pc goed gaat werken en weten of alles kan en klopt enz... en wat mij ook fijn lijkt is antwoord op mijn vragen/punten.

[ Voor 11% gewijzigd door stevens20 op 23-03-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

stevens20 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:23:
Heren,

nu heb ik:
Ik denk niet dat je er iets van merkt in gebruik.
Is het verder nog verstandig om er een scythe mugen 2 in te knallen? (ook voor geluid, de PC staat op mijn bueau en dus ook vol in het zicht/naast mijn oren).
Dan heb je alsnog een voeding en graka die staan te blazen. Persoonlijk zou ik hem nemen voor de temps en OC mogelijkheden.
Ik heb gekozen voor wel een geluidskaart vanwege 3 vrienden van me die eerder al een PC hebben gekocht.. die hebben er allemaal achteraf tog een soundcard ingedaan. En als ik deze kaart erin doe is het dan nog mogelijk om de sound ingangen aan de voorkant van de kast te gebruiken?
Dan moet je even op de website van Creative kijknehoe het met aansluitmogelijkheden zit.
verder wilde ik ook weten of dit scherm i.c.m. een 19'' scherm gebruikt kan worden. (op de ene lekker groot autoCAD en op de andere iTunes msn enz...en lekker gamen natuurlijk)
Dat heeft niets met je scherm te maken. Maar het kan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh, je ha dnog vragen |:( O-) :z
stevens20 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:23:
Heren,
ik ben hier een tijdje geleden ook geweest, aankomende vrijdag komt mijn salaris binnen dus wordt de pc besteld :Dik zou jullie graag willen vragen of jullie er even naar willen kijken of ik alles wel goed doe. (naar mijn kennis is het goed maar die komt nogal tekort). Ik heb veel gelezen bekeken en vergeleken maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles goed gedaan heb. hier is het systeem:

KLIK HIER VOOR HET SYSTEEM

nu heb ik:

Tsja, echt veel verschil gaat het geheugen niet maken denk ik. Aan de andere kant, wat is 30 euro op 1500 euro... Als je daar dan op kan letten kun je het hele systeem wel weer terugbrengen naar 1000 euro ;) . Ik denk niet dat het geheugen een hele grote invloed zal hebben. Aan jou de keuze. De Scyte Mugen zou ik wel nemen, niet alleen voor de stilte, maar ook om de Core i7 flink op te kunnen voeren wanneer je dat wilt. Als je niet direct gaat overclocken dan blijft het toch in de toekomst nog een mooi wapen om zo'n 25% extra performance uit je CPU te halen en daarmee een upgrade uit te stellen voor hooguit een jaartje. Ook hier, 30 euro op 1500 euro, it's peanuts 8)

Het is een mooi systeem en ik denk dat je niet moeilijk moet doen over een paar euro's. Het systeem heeft een goede balans en echt op de euro letten doen we met dat systeem ook niet lijkt me ;)

2 schermen aansluiten. Nee die 2e aansluiting op een videokaart hebben ze er op gedaan omdat ze nog wat ruimte hadden en het wel stoer staat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

De Antec NSK4000 is een kleine kast met plaats voor ATX.

Zo ook de CM Elite 341 :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
artificial_sun schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:16:

Waarbij de Antec er op de plaatjes minder mooi uitziet als in het echt *O*

Maar is die Antec NSK4000 dan echt zo klein vergeleken met de kasten die hier worden genoemd? Ik heb thuis altijd kleinere kasten gehad overigens.

* GENETX zijn computer (NSK4000 kast :+ ) wil bij deze mede delen dat hij zich gekleineerd voelt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
ok, ik moest op de creative site kijken, ik heb de kaart gevonden maar ik snap daar dus egt helemaal niks van!!! Ik wil alleen maar weten of ik de koptelefoon en mijn mic voorin kan doen.

http://nl.europe.creative...duct=17927&nav=-1&listby=

dat is de link naar de kaart... sorry heren,ik hoop dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Bedankt voor de tips alvast. Ik ga vanavond wel even kijken of ik misschien voor de multimedia config moet gaan als basis met upgrades uit het High End Game systeem. Hoop kracht in een klein kassie zeg maar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

stevens20 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:28:
ok, ik moest op de creative site kijken, ik heb de kaart gevonden maar ik snap daar dus egt helemaal niks van!!! Ik wil alleen maar weten of ik de koptelefoon en mijn mic voorin kan doen.

http://nl.europe.creative...duct=17927&nav=-1&listby=

dat is de link naar de kaart... sorry heren,ik hoop dat jullie mij hierop antwoord kunnen geven....
Het ging mij om de aansluitingen op de kaart zelf, maar Creative is niet erg scheutig met die info. Op de foto zie ik volgens mij wel een aansluimogelijkheid, dus dan kan je frontpanle audio gewoon daarop aangesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

GENETX schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:24:
[...]

Waarbij de Antec er op de plaatjes minder mooi uitziet als in het echt *O*

Maar is die Antec NSK4000 dan echt zo klein vergeleken met de kasten die hier worden genoemd? Ik heb thuis altijd kleinere kasten gehad overigens.

* GENETX zijn computer (NSK4000 kast :+ ) wil bij deze mede delen dat hij zich gekleineerd voelt :+
Lager smaller en minder diep dan de Centurion :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Edmin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:52:
[...]

Het ging mij om de aansluitingen op de kaart zelf, maar Creative is niet erg scheutig met die info. Op de foto zie ik volgens mij wel een aansluimogelijkheid, dus dan kan je frontpanle audio gewoon daarop aangesloten worden.
ik hoop het :D dank u. nu is het wachten op t geld :D en dan ben ik weer helemaal happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

stevens20 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:53:
[...]

ik hoop het :D dank u. nu is het wachten op t geld :D en dan ben ik weer helemaal happy :D
Op de Fatal1ty versie in iedergeval wel staat in deze review
And thirdly, the little things: Dolby Digital Live for 5.1 audio output over optical, Dolby Digital and DTS decoding for DVDs, the impressive software bundle, the pin header for front-case I/O ports, and color coded ports. Nice.
De kaart is volgens mij ongeveer hetzelfde (zo niet helemaal) dus dat moet gaan lukken :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:53:
[...]

Ja moet wel kunnen, zelfs op m'n Audigy 2 ZS pro zit het erop. Dus ik neem aan....assumptions, assumptions....assumptions are the mother of all f*ck-ups :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Zo, heb ander sneller geheugen genomen. Voor de rest is het systeem hetzelfde, maar nog steeds zonder videokaart. :o
  • OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz
  • Cooler Master Real Power M 620 Watt
  • Cooler Master Centurion 590 Zwart
  • GigaByte GA-EX58-UD5
  • Scythe Mugen 2 Aluminium
  • Intel Core I7 920 2.66 GHz, Boxed
  • Samsung SH-S223F
Ik heb nu 3 opties:
  1. Nu bestellen zonder videokaart en later nog een keer de 4890 bestellen (als dat ding tenminste niet teleurstelt). Er zit - in tegenstelling tot wat ik eerder zei - geen onboard-vga op de Gigabyte UD5.
  2. Nu bestellen met een kick-ass videokaart a la GTX285 ofzoiets.
  3. Wachten met bestellen.. :D Totdat de 4890 uit is en daarna beslissen welke videokaart ik neem.
Dit worden slapeloze nachten.. :')

[ Voor 5% gewijzigd door Scipionyx op 23-03-2009 18:11 . Reden: Optie 1 & 3 aangepast ]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu bestellen met een GTX285.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje onderbouwing mag wel. Ben het ook niet met je eens. Neem dan een HD4870X2. Die is nog een stuk sneller ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:03:
Zo, heb ander sneller geheugen genomen. Voor de rest is het systeem hetzelfde, maar nog steeds zonder videokaart. :o
  • OCZ Platinum XTC 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz
  • Cooler Master Real Power M 620 Watt
  • Cooler Master Centurion 590 Zwart
  • GigaByte GA-EX58-UD5
  • Scythe Mugen 2 Aluminium
  • Intel Core I7 920 2.66 GHz, Boxed
  • Samsung SH-S223F
Ik heb nu 3 opties:
  1. Nu bestellen zonder videokaart en later nog een keer de 4890 bestellen (als dat ding tenminste niet teleurstelt). Er zit - in tegenstelling tot wat ik eerder zei - geen onboard-vga op de Gigabyte UD5.
  2. Nu bestellen met een kick-ass videokaart a la GTX285 ofzoiets.
  3. Wachten met bestellen.. :D Totdat de 4890 uit is en daarna beslissen welke videokaart ik neem.
Dit worden slapeloze nachten.. :')
Heb hetzelfde probleem gehad, ik kon niet wachten en de 4870 stond lekker goedkoop bij pixmania. Voorlopig steek ik die er in, als de 4890 zovele beter is en zo'n mooi prijskaartje b lijft behouden, dan zet ik hem wel tweedehands te koop (staat in belgie nog zo'n 50 euro duurder dan wat ik ervoor heb betaald bij pixmania) en koop me een 4890 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ongeacht welke keuze hij maakt, is die kaart zo ongeveer de slechtste keuze van het moment. Zowel de GTX275 als de 4890 komen daar namelijk straks erg dichtbij voor een fijn prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artificial_sun schreef op maandag 23 maart 2009 @ 15:16:

Ah, eindelijk is die CM leverbaar! Dat ding staat al maanden op de CM site, maar was nergens te koop.

Overigens heeft die CM een betere airflow dan die Antec. De CM heeft de HDD's ook gekoeld, de Antec niet.

Wat ik bedoel is te zien op pagina 2 van de product sheet van de Elite 341:
http://www.coolermaster.c...ct_Sheet(Elite341)_V2.pdf
(0,77MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Gisteren een beetje zitten configureren en tot de conclusie gekomen dat ik toch beter voor een grote kast kan gaan. De kosten van een mATX moederbord en kast zijn netto net zo hoog als die van een ATX mobo en kast. Voor hetzelfde geld betere specs en mogelijkheden lijkt mij een duidelijke keuze. Begon stiekem de kast van de game pc uit de BBG van deze maand wel gaaf te vinden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
heren,

ik heb gehoord dat je op een i7 systeem beter 6x1gb geheugen kaartjes kan doen dan 3x2gb klopt dat?
en waarom is die 280 iedere keer niet leverbaar... gisteren was hij volop leverbaar voor 250,- bij azerty en nu alleen nog maar voor 330,-... wat is er tog aan de hand met die kaart?
Ook bij mij is het enige wat er nog speelt de grafische kaart. Ik heb nu begrepen dat je beter kan wachten tot mid april? of is dat het wachten niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:14:
heren,

ik heb gehoord dat je op een i7 systeem beter 6x1gb geheugen kaartjes kan doen dan 3x2gb klopt dat?
en waarom is die 280 iedere keer niet leverbaar... gisteren was hij volop leverbaar voor 250,- bij azerty en nu alleen nog maar voor 330,-... wat is er tog aan de hand met die kaart?
Ook bij mij is het enige wat er nog speelt de grafische kaart. Ik heb nu begrepen dat je beter kan wachten tot mid april? of is dat het wachten niet waard?
Volgens mij juist niet het is triple channel geen sextuple channel B) En je veliest al je upgradebility.

En de GTX 280 blaast zijn laatste adem uit in de shops, en de laatste loodjes kosten het meest.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
artificial_sun schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:24:
[...]

Volgens mij juist niet het is triple channel geen sextuple channel B) En je veliest al je upgradebility.

En de GTX 280 blaast zijn laatste adem uit in de shops, en de laatste loodjes kosten het meest.
ok dank u :D

kl*te de GTX280 is egt de idiale kaart atm. dan ga ik maar kijken naar een fullhd zootje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
heren,

Nee, meer dimms betekend doorgaans juist een lagere performance. 3x2GB is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:39:
[...]

Nee, meer dimms betekend doorgaans juist een lagere performance. 3x2GB is de beste optie.
dank u :)
Dan is de volgende vraag of het slim is om te wachten op de pricefall of kan ik hem beter gewoon vrijdag avond bestellen? en er een 285xxx in gooien i.pv. wachten op de 275. en maar kijken wat die kaart brengt.. is daar al meer over bekend dan alleen de naam of nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:57:
[...]
dank u :)
Dan is de volgende vraag of het slim is om te wachten op de pricefall of kan ik hem beter gewoon vrijdag avond bestellen? en er een 285xxx in gooien i.pv. wachten op de 275. en maar kijken wat die kaart brengt.. is daar al meer over bekend dan alleen de naam of nog niet?
Ik wacht zelf tot april met een systeempje. Mijn redenen hiervoor zijn:
  • de HD4890 en GTX275
  • de 955 en misschien i5
Ik heb alleen alvast een behuizing gekocht, deze kan ik alvast modden voordat ik mijn nieuwe systeem heb :) En het is een eatx kast dus het past altijd :P

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heren,

Als je nu geluisterd had wat ik eerder had gezegt. Namelijk dat je direct die kaart moest kopen(al was het alleen de kaart). Hij is EOL. Dus hij word nu voor dump prijzen verkocht. Alleen raakt ie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 22:38:
[...]

Ah, eindelijk is die CM leverbaar! Dat ding staat al maanden op de CM site, maar was nergens te koop.

Overigens heeft die CM een betere airflow dan die Antec. De CM heeft de HDD's ook gekoeld, de Antec niet.

Wat ik bedoel is te zien op pagina 2 van de product sheet van de Elite 341:
http://www.coolermaster.c...ct_Sheet(Elite341)_V2.pdf
(0,77MB)
Als je daar een intake fan opzet idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:41:
[...]

Als je nu geluisterd had wat ik eerder had gezegt. Namelijk dat je direct die kaart moest kopen(al was het alleen de kaart). Hij is EOL. Dus hij word nu voor dump prijzen verkocht. Alleen raakt ie op.
maar i kben geen held met pc, ik wil alles in 1x kopen en in elkaar laten zetten door azerty.. ook had ik toen het geld niet tot mijn beschikking. Vandaar dat ik hem toen niet gekocht heb ;)

maar het beste is dus wachten? want gaat de i7 dan dalen in prijs? en de 285xxx zal wel niet dalen dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:45:
[...]

maar het beste is dus wachten? want gaat de i7 dan dalen in prijs? en de 285xxx zal wel niet dalen dus daar hoef ik het niet voor te doen.
Eigenlijk geef je het antwoord zelf al ;). Maar dit ligt echt geheel aan jou! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:51:
[...]

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al ;). Maar dit ligt echt geheel aan jou! >:)
niet helemaal :P als de i7 gaat stijgen door de komst van de i5 dan kan ik beter nu de zooi kopen en als hij zakt dan is het mssn slim om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 09:53:
[...]

niet helemaal :P als de i7 gaat stijgen door de komst van de i5 dan kan ik beter nu de zooi kopen en als hij zakt dan is het mssn slim om te wachten.
Mwa, je gaf zelf al aan dat je het voor de gpu niet hoeft te laten! En helaas weet niemand wat er gaat gebeuren, qua kosten, betreft de iX processors. Dus het balletje ligt echt bij jou ;).

Als je nu echt de computer wilt, dan moet je het nu doen imo! Maar als je twijfelt...dan raad ik je aan om te wachten. Denk er rustig over na :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
XTREEMRaGE schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 10:02:
[...]

Mwa, je gaf zelf al aan dat je het voor de gpu niet hoeft te laten! En helaas weet niemand wat er gaat gebeuren, qua kosten, betreft de iX processors. Dus het balletje ligt echt bij jou ;).

Als je nu echt de computer wilt, dan moet je het nu doen imo! Maar als je twijfelt...dan raad ik je aan om te wachten. Denk er rustig over na :>
ik denk dat ik um gewoon vrijdag ga halen. Ik ben al een maand bezig met het samenstellen, shop uitzoeken, veranderen, aanpassen, overwegingen, mogelijkheden... en het blijft iedere keer veranderen... als vrijdag genoeg geld binnen is gaat dit gewoon besteld worden. Veel verkeerd zal er onderhand wel niet meer in zitten. alles heb ik gecontroleerd alleen de grakaart blijft lastig. Maar ik gooi er nu gewoon een super kaart in en dan ben ik gewoon klaar voor voorlopig. ookal kost het me wat meer! geld moet rollen :P en je kan het maar 1x laten rollen dus moet het goed rollen... en ik hoop dat ik goed doe aan dit systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Je weet dat je er een DVD-ROM en een DVD-brander in hebt zitten?

En ben je zelf niet in staat om je systeem in elkaar te zetten? Zou je ook €40,- schelen :)
Verder net systeem.

Overigens wacht ik de 4890 nog ff af. Wacht al zolang, wat zijn die paar weekjes extra nou.. :z

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Scipionyx schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:26:

En ben je zelf niet in staat om je systeem in elkaar te zetten? Zou je ook €40,- schelen :)
Verder net systeem.
DVD speler is zelfs een IDE speler (dus geen SATA)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Scipionyx schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:26:

Verder net systeem.

Overigens wacht ik de 4890 nog ff af. Wacht al zolang, wat zijn die paar weekjes extra nou.. :z
ik heb maar 1 brander nodig en 2 spelers.. verder weet ik daar niks van en ga ik ervanuit dat ze CD's en dvd's enzo kunnen afspelen.

-------edit------
ik heb de speler veranderd naar een brander. Een brander kan tog ook gewoon cd's en dvd's afspelen enzo?
ik heb er nu dus 2 branders in zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door stevens20 op 24-03-2009 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate Belgie geeft je nog altijd de gtx280 voor 259 euro....nog steeds goeie deal, maar ook hier weer niet te lang wachten denk ik....Wel veel geld voor een kast vind ik, hoewel het wel een mooie is...
Die Mugen is toch enkel nodig als je gaat overclocken, of is dat je plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:45:
Alternate Belgie geeft je nog altijd de gtx280 voor 259 euro....nog steeds goeie deal, maar ook hier weer niet te lang wachten denk ik....Wel veel geld voor een kast vind ik, hoewel het wel een mooie is...
Die Mugen is toch enkel nodig als je gaat overclocken, of is dat je plan?
mischien dat dat ooit nog een keer gaat gebueren. en ik ga alles alleen bij azerty halen ik heb niet kennis en vaardigheid om een pc zelf in elkaar te zetten, ik heb het fout zien gaan bij een vriend van me die ipv 1400 1900 kwijt was dus da ga ik me niet laten gebueren...!!!

Klopt ik kan er ook een goedkopere kast omheen gooien maar ik vind deze egt te vet! dus ik laat het mooi deze zijn ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:42:
[...]

ik heb maar 1 brander nodig en 2 spelers.. verder weet ik daar niks van en ga ik ervanuit dat ze CD's en dvd's enzo kunnen afspelen.

-------edit------
ik heb de speler veranderd naar een brander. Een brander kan tog ook gewoon cd's en dvd's afspelen enzo?
ik heb er nu dus 2 branders in zitten.
Ja, geen probleem. Alleen waarom 2 branders..? Heb ik vroeger ook gehad, maar heb ze volgens mij nooit beide tegelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Scipionyx schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:09:
[...]

Ja, geen probleem. Alleen waarom 2 branders..? Heb ik vroeger ook gehad, maar heb ze volgens mij nooit beide tegelijk gebruikt.
ok prima :) ik vin het gewoon handig, ik heb er nu ook continue dvd's in zitten.

Is het trouwens verstandig om een HDMI scherm te kopen? volgens mij niet maar een kennis van me (iemand die nu ook een pc gaat kopen) blijft volhouden dat je HDMI MOET nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:54:
[...]

mischien dat dat ooit nog een keer gaat gebueren. en ik ga alles alleen bij azerty halen ik heb niet kennis en vaardigheid om een pc zelf in elkaar te zetten, ik heb het fout zien gaan bij een vriend van me die ipv 1400 1900 kwijt was dus da ga ik me niet laten gebueren...!!!

Klopt ik kan er ook een goedkopere kast omheen gooien maar ik vind deze egt te vet! dus ik laat het mooi deze zijn ;).
De P182 is een top kast, zeker niet verkeerd. Ik heb toevallig een 2e hands gekocht voor 70 eurie (week geleden). En het zit goed in elkaar, alleen cable management is priegelen, maar uiteindelijk wel de moeite waard. De standaard fans ga ik wel vervangen, op de lage stand zijn ze goed te doen, op een hogere stand moet je ze niet hebben!

Btw ga je beide branders ook echt tegelijk gebruiken? Zo niet, gewoon eruit laten
stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:03:
[...]

ok prima :) ik vin het gewoon handig, ik heb er nu ook continue dvd's in zitten.

Is het trouwens verstandig om een HDMI scherm te kopen? volgens mij niet maar een kennis van me (iemand die nu ook een pc gaat kopen) blijft volhouden dat je HDMI MOET nemen..
Ligt eraan wat je ermee wilt gaan doen. bv: als je consoles wilt aansluiten op je scherm, zou ik wel een HDMI scherm kopen.

[ Voor 21% gewijzigd door XTREEMRaGE op 24-03-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, HDMI is DVI + Video en is eigenlijk bedoeld voor TV's. DVI is en blijft voorlopig de standaard voor computerschermen. Zolang je geen speakers in je scherm hebt zul je er weinig aan hebben. De opvolger van DVI wordt overigens de displayport, maar dat staat nog in de kinderschoenen.

HDMI is absoluut geen must, hooguit een leuke feature als je het gratis bij je computerscherm krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:16:
[...]

Ongeacht welke keuze hij maakt, is die kaart zo ongeveer de slechtste keuze van het moment. Zowel de GTX275 als de 4890 komen daar namelijk straks erg dichtbij voor een fijn prijsje.
Er altijd wel iets beter/goedkoper/sneller "straks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vroegâh straks is alles beter :+

Tsja dan kun je ook wachten op DX11 en als je daar op hebt gewacht kun je wel wachten op larrabee...

Met jcv*4, je kan wel blijven uitstellen. Overigens komt de HD4890 wss 6 april, daar vond ik laatst wat info van. Echter liggen de huidige kaarten ook op een prima prijs/performance klasse en maakt het weinig uit, de echte gamers halen toch wel weer vrij vlot een nieuwe kaart vanwege nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:08:
Nee, HDMI is DVI + Video en is eigenlijk bedoeld voor TV's. DVI is en blijft voorlopig de standaard voor computerschermen. Zolang je geen speakers in je scherm hebt zul je er weinig aan hebben. De opvolger van DVI wordt overigens de displayport, maar dat staat nog in de kinderschoenen.

HDMI is absoluut geen must, hooguit een leuke feature als je het gratis bij je computerscherm krijgt...
ik blijf gewoon bij dit schermpje dus :)

Ik heb nu onder tussen ook begrepen dat de standaard fannetjes van de antec P182 niet heel erg stil zijn en dat het verstandig is om deze te vervangen.. nu ben ik best benieuwd welke goed zijn. Ik wil wel dat hij zo stil mogelijk is namelijk, dit omdat de kast op het bureau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:25:
[...]

Ik heb nu onder tussen ook begrepen dat de standaard fannetjes van de antec P182 niet heel erg stil zijn en dat het verstandig is om deze te vervangen.. nu ben ik best benieuwd welke goed zijn. Ik wil wel dat hij zo stil mogelijk is namelijk, dit omdat de kast op het bureau staat.
Mwa, op stil zijn nog te harden hoor. Maar als je deze wilt vervangen is dit een goeie optie: Noctua NF-12 serie en de Nexus Real Silent case fan (D12SL-12).

edit-
Deze kan je ook overwegen: Scythe S-Flex serie
En dit is een leuke topic: [Geluid] Het stille PC topic deel IV

edit2-
geen zin in zelf bouwen, onderdelen zoeken: http://www.ikbenstil.nl <-- wel duur imo :P

[ Voor 17% gewijzigd door XTREEMRaGE op 24-03-2009 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:25:
[...]

Vergelijkingstest: 122 casefans
Verder kan dit ook handig zijn als je je pc stil wilt hebben: [Geluid] Het stille PC topic deel IV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
schythe s-flex it is :)
maar dit zijn luxe problemen ik zal op vrijdag even kijken of ik me dit ook nog kan veroorloven.
heren bedankt voor de hulp en tot vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:55:
* GENETX pakt zijn agenda...

Oh, helaas dan kan ik niet :+

/inkopper
/offtopic

kon het echt niet laten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:15:
[...]

Er altijd wel iets beter/goedkoper/sneller "straks"
GENETX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:20:
Vroegâh straks is alles beter :+

Tsja dan kun je ook wachten op DX11 en als je daar op hebt gewacht kun je wel wachten op larrabee...

Met jcv*4, je kan wel blijven uitstellen. Overigens komt de HD4890 wss 6 april, daar vond ik laatst wat info van. Echter liggen de huidige kaarten ook op een prima prijs/performance klasse en maakt het weinig uit, de echte gamers halen toch wel weer vrij vlot een nieuwe kaart vanwege nieuwe features.
Normaalgesproken zou ik het roerend met jullie eens zijn, maar met de release van genoemde kaarten oover twee weken kan je die dingen gewoon niet negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

stevens20 schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 14:55:
schythe s-flex it is :)
maar dit zijn luxe problemen ik zal op vrijdag even kijken of ik me dit ook nog kan veroorloven.
Tacens fans zijn ook heel stil en kwalitatief goed maar er zijn er nog weining echt getest. Maar er staan wel een paar reviews in de PW (zoals die van mij in mn sign)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

artificial_sun schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:58:
[...]

Tacens fans zijn ook heel stil en kwalitatief goed maar er zijn er nog weining echt getest. Maar er staan wel een paar reviews in de PW (zoals die van mij in mn sign)
mwa, zijn niet slecht, maar echt super vindt ik ze ook niet ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:59

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik zit nu al een poosje in dubio over het wel of niet kopen van een nieuw systeem. Aan de ene kant heb ik nu wel wat geld over om er wat moois van te kopen maar aan de andere kant wil ik het ook niet te gek maken. Maar ik kan geen mid-range gamesysteem vinden.

Ik heb zo een 400-600 euro te besteden en ik heb nog een Asus450W voeding, een mooie AntecP180 kast, Het enige wat ik nodig heb is een moederbord/geheugen/CPU/videokaart in de prijs klasse van 400-600 euro en wat ook nog kan draaien op een 450W voeding.

De bedoeling van het systeem is dat ik op een resolutie van 1600x1200 lekker kan gamen. Ik ben geen gfx gek maar vind het belangrijk dat games gewoon lekker draaien. Ook ben ik wel benieuwd naar upgrade mogelijkheden.

Wat voor mobo is tegenwoordig een goede koop? Op wat voor socket gaan we de komende 1 á 2 jaar leven? Wat voor geheugen is nu een goede koop zodat ik dat niet hoef te vervangen als ik bv mijn CPU zou willen vervangen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu? AMD 940, 790(G)X met SB750(Van Foxconn, Asus, Gigabyte), HD4870 512MB/1GB. 4GB PC2-8500 1066mhz. Dat is nu. Over een aantal week komen zowel een nieuwe Phenom uit, de 955 op AM3. Dan zou je dan lekker alvast naar AM3 kunnen gaan. Iets duurder maar iets meer prestatie. Ook komt de HD4890 uit. Al zit ik een beetje in dubio. Hij zal duurder zijn, maar hoeveel sneller gaat hij daadwerkelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

nieuws: 'HD 4890 laat zich makkelijk tot 1GHz overklokken'
Nu nog de prijs en kijken of idd deze 1GHz grens makkelijk te behalen is!!

[ Voor 22% gewijzigd door XTREEMRaGE op 24-03-2009 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hallo,
Ik ben van plan een nieuwe computer zelf samen te stellen, en omdat ik graag met het nieuwste van het nieuwste werk, en ergens mee wil pronken heb ik besloten om als uitgangspunt de nieuwe Nehalem processor (core I7) te nemen.
Het budget dat ik heb is ongeveer heb is 1000 euro, en dat is alleen voor de computer kast, geen toetsenborden, branders, schermen en andere tierlantijnen.

Ik zat aan dit systeem te denken.
Processor: Intel Core I7-920 256 euro
Moederbord: MSI X58 Pro 184 euro
Geheugen: OCZ Gold XTC 3*2Gb 80 euro (!!)
Grafische kaart: Sapphire Raddeon HD 4870 197 euro
Harde schijf: 3 * Samsung SpinPoint F1 125 euro
Kast: Cooler Master 334 33 euro
Voeding: Be Quiet Straight Power 700W 90 euro

Totaal: 970 euro

Wat vinden jullie van dit systeem? Commentaar is welkom. Ik heb nog nooit een game pc gebouwd, wel een gewone pc, zijn er aandachtspunten?

Bvd
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe groot zijn die harde schijven... Verder, waarom wil je met een Core i7 pronken als je slechts 1000 euro wilt besteden... Dan kun je beter 150-200 euro besparen en voor een AMD systeem gaan... Dan kun je geld investeren in een mooie nieuwe monitor ofzo.. Verder heb je echt geen dure 700W voeding nodig, een 500W voeding is ook al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dankje,
De hardeschijfen zijn 320 gb per stuk. Samen dus rond de 1TB. Als ik deze in Raid0 zet is dit toch sneller dan 1 duurdere harde schijf van 1TB, die zeer snel is?

Waarom I7?
Omdat dat de nieuwste processor archtectuur van Intel is, en ik neem dus aan ook de snelste. Daar heb ik die 200 euro wel voor over. Zo is het ook voor de toekomst wat meer geschikt.
Maar de grootste reden is waarschijnlijk dat ik gewoon een gadget freak ben. XD

Zit er bij 500 Watt ook nog genoeg spelling van een extra videokaart? Hoe bereken je dat eigenlijk? Alleen bij de grafische kaart en de processor staat vaak het verbruik vermeld. En het moederbord draagt nog een klein beetje bij. Is dat wat je bij elkaar moet optellen?

Overigens daalt de prijs van dit systeem met gemiddeld 5 euro per dag...

[ Voor 20% gewijzigd door PinjoTweaker op 24-03-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PinjoTweaker schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:45:
Dankje,
De hardeschijfen zijn 320 gb per stuk. Samen dus rond de 1TB. Als ik deze in Raid0 zet is dit toch sneller dan 1 duurdere harde schijf van 1TB, die zeer snel is?
Je kan dan beter 2x 500GB schijven nemen. De Seagate 7200.12 serie heeft 500GB platters en is daarmee in zijn eentje al sneller, laat staan in RAID. Verder scheelt het ook een beetje.
Waarom I7?
Omdat dat de nieuwste processor archtectuur van Intel is, en ik neem dus aan ook de snelste. Daar heb ik die 200 euro wel voor over. Zo is het ook voor de toekomst wat meer geschikt.
De Phenom II X4 is niet veel minder en in games is je videokaart toch al je bottleneck. Het verschil is niet te merken tijdens het gamen, alleen in je portemonnee. Daarnaast zal de in April te verschijnen 955 nog sneller zijn en met DDR3 akelig dicht in de buurt van de i7 komen. Verder kun je dan ook nog wachten op de ATI Radeon HD4890. Dan bespaar je alsnog 100 euro en lever je echt weinig tot niets in aan prestaties. Een Core i7 is leuk als je 1500 euro hebt en een SLI/CF setup kan betalen om er echt uit te halen wat er in zit.
Zit er bij 500 Watt ook nog genoeg spelling van een extra videokaart? Hoe bereken je dat eigenlijk? Alleen bij de grafische kaart en de processor staat vaak het verbruik vermeld. En het moederbord draagt nog een klein beetje bij. Is dat wat je bij elkaar moet optellen?

Met een extra videokaart wordt het krap inderdaad, maar vaak is het kopen van een nieuwe videokaart een betere optie. Zo komt dit jaar ook nog DX11 op de markt. 600W is dan wel weer genoeg volgens mij. In Overige Hardware loopt een topic waar men kan berekenen wat voor voeding je nodig hebt. Er komt iets meer bij kijken. Gokken kan ik nog wel aardig, maar geen zin om mij er echt in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PinjoTweaker schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:45:
Dankje,
De F1 serie reageerd niet goed op raid. Die gaan daar in heel erg snel dood.
Waarom I7?
Aannames doen is gewoon heel slecht. Zeker als je kan opzoeken hoe snel deze is in verhouding tot.
Puur kennis van het echte verbruik en een beetje natte vinger werk. Vraag het anders in het 'welke voeding moet ik nemen topic'.
Stijgen en dalen van prijzen is altijd aan de orde van de dag. Zolang je geen dingen neem die EOL zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
GENETX schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:03:
[...]

* GENETX pakt zijn agenda...

Oh, helaas dan kan ik niet :+

/inkopper
/offtopic

kon het echt niet laten :+
ik had het kunnen verwachten :P... t verbaasd me nog dat je de enige bent :P
t zou wel een stunt zijn als er de hele vrijdag helemaal niemand is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 07:56:
[...]

ik had het kunnen verwachten :P... t verbaasd me nog dat je de enige bent :P
t zou wel een stunt zijn als er de hele vrijdag helemaal niemand is :+
Een dag zonder tweakers.net/GoT is een dag niet geleefd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Wat vinden jullie van het onderstaande systeem, zal gebruikt worden voor games... Daarbij heb ik een hekel aan wachten dus de keuze voor de snelste hdd is zeer bewust. Als basis heb ik naar de BBG gekeken en wat zaken aangepast.

Budget maakt niet heel veel uit, gaat mij er meer om dat er een redelijke prijs/prestatie verhouding is. Paar tientjes meer voor een topmodel voeding/geluidskaart geef ik graag uit.

Behuizing Cooler Master CM 690 Black
Voeding Corsair HX1000W
DVD+RW NEC AD-7201S DVD-rewriter 20x LS SATA (zwart)
Mobo Asus M3A79-T Deluxe
Sound Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Champ (PCIe)
CPU AMD Phenom II X4 940 Black Edition
RAM Kingston HyperX DDR2 1066MHz 4GB Kit (2X2GB)
HDD1 WD VelociRaptor 300GB 16MB (SATAII)
VGA 280 2e hands / 295 new
Monitor Geen nu, later 24" TFT

===

Behuizing (paar eur duurder dan de 590, wel ruimer en betere hdd mounts)
Voeding (Wil in de toekomst genoeg HDDs kunnen bijplaatsen, vga vreet ook heel wat. Moet in 1x goed)
DVD+RW nvt
Mobo Ik wil graag de mogelijkheid hebben om oude pci kaarten te kunnen plaatsen. Zelfde chipsets als BBG maar ook goed genoeg ??
Sound Gaat om het type kaart, 1 slag goedkoper heeft geen 5 1/4 box, voor de meerprijs dan toch deze gekozen
CPU BBG
RAM BBG , moet Kingston zijn icm leveranciers keuze
HDD1 Heb nu 2 U320 SCSI HDDs van 10.000rpm, wil graag lage seektimes
VGA Het grote vraagstuk, ik kan voor 200 eur een 2e hands 280 kaart kopen, of een nieuwe 295..... Wat te doen, en welke gevolgen heeft een 24" TFT hier later in, ben ik dan verplicht ook games op die hoge resolutie te spelen ? (Heb nu 22" CRT, geen issue dus, bij zware games ff tandje lager)

Vragen die ik voornamelijk heb is of de cpu/mobo/ram combo een goede keuze is, of toch de pci eis overboord gooien en voor de Asus M4A79 Deluxe gaan ? Of wellicht toch de nog duurdere Asus varianten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs in een keer goed is 1kw gewoon dikke overkill. Zonde, heel erg zonde. 850 Watt dan mag je er heel wat hardeschijven in leggen wil je daar gebruik van gaan maken. Zeker gezien je geen SLI kan doen. Zou ik zelfs maar in zetten op 700/750.

Mobo is goed geneog.

Geluidskaart nog duurder? Snap niet waarom.

Neem dan een SSD van de Vertex serie. Die hebben een betere controller en dus niet zon last van de lag. Dan heb je pas lage seek times van wat? 1ms?

Die GTX 295 is gewoon te duur voor zijn prestaties. Zo veel beter als een X2 presteert hij helemaal niet. Ik zou dan ook de GTX 280 nemen. 200e is niet duur. Gevolgen? Niets een GTX 280 is sterk genoeg daarvoor. De resolutie moet omhoog ja, want je wil geen wazig beeld. 1920x1200 word het zo uit mijn hoofd.

Waarom wil je steeds duurder? Dat is nergens voor nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:24
Mbt die voeding zul je gelijk hebben, is puur keuze geweest om 1 onderaan het lijstje te pakken om zeker te weten dat het een goeie is. De laatste keer dat ik een PC aanschafte speelde het voeding verhaal nog niet echt.
De Corsair TX850W is idd in verhouding een stuk goedkoper ja. Alleen die heeft geen modulaire kabelaansluitingen, iets wat ik wel graag wil hebben. Net een paar roundups bekeken maar er lijken niet veel voedingen te zijn waar je de kabels los kunt inpluggen...

Geluidskaart, ik zijn 2 te koop van die chipset/kaart, dan kies ik dus voor degene MET die 5 1/4 box , en ok het is een paar tientjes voor wat lampjes en 2 volume knoppen maar dat heb ik d'r voor over.

SSD heb ik naar gekeken, is NOG een keer zo duur, mij nog te duur nu in verhouding.

Mbt de videokaart, denk ook dat de 2e hands 280 kaart de mooiste oplossing is, al blijft de 295 kaart wel aantrekkelijk natuurlijk. Nieuw heb je of een 4850 rond de 160 eur of en 4870 / 285 kaart rond de 300 eur.

Mooi dat het mobo er goed bij past, verder moet het wel goed komen zo. Zal nog es goed nadenken over de VGA

[ Voor 9% gewijzigd door Renkie op 25-03-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ben een beetje aan het orienteren voor een nieuw systeem. Het systeem wat ik momenteel heb staat in m'n signature. Wil een future proof systeem, waarbij ik natuurlijk af en toe gewoon een upgrade doe om weer bij te zijn. Ik wil daarnaast GTA IV gewoon een keer normaal kunnen spelen, verder speel ik af en toe wel een spelletje zoals GRID, Mirrors Edge en FEAR2. Daarnaast wil ik een redelijk stil systeem. Zit alleen nog te twijfelen tussen Intel of AMD.

INTEL
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master HAF 932€ 117,25€ 117,25
1DFI Lanparty UT X58-T3eH8€ 279,-€ 279,-
1Intel Core i7 920€ 254,-€ 254,-
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 116,92€ 116,92
1OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK€ 53,47€ 53,47
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 1.002,84

Heb nu ook een DFI bordje waar ik uitermate tevreden over ben. Klokt goed over en is zo stabiel als het maar kan! Echter kan ik nog geen DFI bordjes vinden voor socket AM3.

AMD
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 810€ 156,99€ 156,99
1Asus M4A79T Deluxe€ 163,24€ 163,24
1Cooler Master HAF 932€ 117,25€ 117,25
1Nexus Tranquillity RX-8500€ 116,92€ 116,92
1OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK€ 53,47€ 53,47
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 790,07

Scheelt wel een hoop geld natuurlijk. Ben er voorlopig nog niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:34:
Ben een beetje aan het orienteren voor een nieuw systeem. Het systeem wat ik momenteel heb staat in m'n signature. Wil een future proof systeem, waarbij ik natuurlijk af en toe gewoon een upgrade doe om weer bij te zijn. Ik wil daarnaast GTA IV gewoon een keer normaal kunnen spelen, verder speel ik af en toe wel een spelletje zoals GRID, Mirrors Edge en FEAR2. Daarnaast wil ik een redelijk stil systeem. Zit alleen nog te twijfelen tussen Intel of AMD.
Als je puur gaat gamen en niet of weinig bezig bent met 3d/video rendering dan zou ik je de AMD aanraden.
OCZ Limited Edition OCZ3SOE10664GK
Let er op dat je beter Triple Channel geheugen kan nemen als je voor de i7 setup gaat. Zie ook paar pagina's terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renkie schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:25:
Mbt die voeding zul je gelijk hebben, is puur keuze geweest om 1 onderaan het lijstje te pakken om zeker te weten dat het een goeie is. De laatste keer dat ik een PC aanschafte speelde het voeding verhaal nog niet echt.
De Corsair TX850W is idd in verhouding een stuk goedkoper ja. Alleen die heeft geen modulaire kabelaansluitingen, iets wat ik wel graag wil hebben. Net een paar roundups bekeken maar er lijken niet veel voedingen te zijn waar je de kabels los kunt inpluggen...
Dan kijk je niet goed genoeg naar andere voedingen dan corsair. Je moet zelf ook wat moeite doen met zoeken hoor.
pricewatch: Cooler Master Real Power M850
Geluidskaart, ik zijn 2 te koop van die chipset/kaart, dan kies ik dus voor degene MET die 5 1/4 box , en ok het is een paar tientjes voor wat lampjes en 2 volume knoppen maar dat heb ik d'r voor over.
Die zin snap ik niet en google kent niets met 5 1/4 box + X-Fi.
SSD heb ik naar gekeken, is NOG een keer zo duur, mij nog te duur nu in verhouding.
Die raptor is ook te duur in verhouding.
Mbt de videokaart, denk ook dat de 2e hands 280 kaart de mooiste oplossing is, al blijft de 295 kaart wel aantrekkelijk natuurlijk. Nieuw heb je of een 4850 rond de 160 eur of en 4870 / 285 kaart rond de 300 eur.
Aantrekkelijk? Dat ding presteerd marginaal beter dan een X2 en kost een kwart meer.
Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:34:
Dat moederbord bij AMD moet je in iedergeval niet nemen. Die is AM3. 940 is AM2. Neem een Gigabyte 790X-UD4.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:19:
[...]

Dat moederbord bij AMD moet je in iedergeval niet nemen. Die is AM3. 940 is AM2. Neem een Gigabyte 790X-UD4.
Dan heb ik de verkeerde processor gekozen. Ik wil namelijk wel een AM3 bord, maar moet dan natuurlijk wel een AM3 processor nemen. Dan word het dus een 810.
Scipionyx schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 10:50:
[...]

Als je puur gaat gamen en niet of weinig bezig bent met 3d/video rendering dan zou ik je de AMD aanraden.

[...]

Let er op dat je beter Triple Channel geheugen kan nemen als je voor de i7 setup gaat. Zie ook paar pagina's terug.
Ik ga zeker niet 3d/video renderen. Dus waarschijnlijk kan ik het geld wat ik bespaar door een AMD systeem te nemen beter in een andere videokaart stoppen. Als ik een i7 neem, zal ik inderdaad op het triple channel geheugen letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 09:57
Beetje offtopic:
Maar ik had net een trailer gezien van de crytek 3 engine. Als dit het tendens wordt binnen de games wereld, met nog meer pracht en praal. Nog meer grafische hoogstandjes en zeker veel meer rekenkracht nodig.
Dan ben ik bang dat het budget van 1500 euro, dat hier wordt aangedragen, niet genoeg zal zijn in de toekomst.

Wellicht een kleine verhoging van 15% oftewel 250 euro op het budget om toch bij te blijven met de allerlaatste games.

Of kan het budget aangehouden worden, omdat er zoveel nieuwe en snellere technologie komt?

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:32:
[...]

Dan heb ik de verkeerde processor gekozen. Ik wil namelijk wel een AM3 bord, maar moet dan natuurlijk wel een AM3 processor nemen. Dan word het dus een 810.
Dus je geeft liever heel veel prestatie op van de 810 vs de 940 om 5% prestatie winst te halen uit het DDR3. Dat is niet zon goeie beslissing.
mhindrik schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:44:
Beetje offtopic:
Maar ik had net een trailer gezien van de crytek 3 engine. Als dit het tendens wordt binnen de games wereld, met nog meer pracht en praal. Nog meer grafische hoogstandjes en zeker veel meer rekenkracht nodig.
Dan ben ik bang dat het budget van 1500 euro, dat hier wordt aangedragen, niet genoeg zal zijn in de toekomst.

Wellicht een kleine verhoging van 15% oftewel 250 euro op het budget om toch bij te blijven met de allerlaatste games.

Of kan het budget aangehouden worden, omdat er zoveel nieuwe en snellere technologie komt?
Niet een beetje of topic, maar gewoon off topic. BBG Update

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:53:
[...]

Dus je geeft liever heel veel prestatie op van de 810 vs de 940 om 5% prestatie winst te halen uit het DDR3. Dat is niet zon goeie beslissing.
AM2+ zal (lijkt mij) uitgefasseerd worden. AM3 is het nieuwe platform. Ik wil niet over een jaar met een oud platform zitten waardoor ik een nieuw mobo+geheugen+processor moet kopen. Welicht dat het beter is om te wachten tot er meer AM3 Phenom II processoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je weet dat AM3 backwards compatible is met AM2? Verder kan je idd wachten op de 955.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 12:10:
Je weet dat AM3 backwards compatible is met AM2? Verder kan je idd wachten op de 955.
Ik weet dat een AM3 processor ook werkt op een AM2+ bord, andersom weer niet.
Maargoed later kun je neem ik aan wel voordeel uit DDR3 halen, dan is het prettig om een AM3 bord te hebben. Wellicht is het op het moment dan beter om voor een i7 setup te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

offtopic:
wrong forum

[ Voor 211% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-03-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
koeien kunnen niet vliegen nee.. maar dat is idd offtopic.

Iets was wat ontopic is is dat ik mijn geld binnen heb.. ik heb nu 1490,- hier komt nog 140,- bij omdat school zo asociaal is om zonder ook maar iets te laten weten mij 50,- per week laat betalen voor mijn stage.. Dit betkend dat ik 1630,- heb... ik had een PC samengesteld zoals jullie wellicht weten. Ik hoop dze vandaag te kunnen bestellen.

Dit is het systeem: KLIKBOYKLIK

Ik kan de standaard fans nog vervangen maar dan zit ik de rest van de maand wel heeeel erg op zwart zaad :P Dus als jullie zouden willen controleren of dit zo goed is zou dat fijn zijn :D dan kan hij besteld worden en zijn jullie endelijk van mij af :+.

onderbouwing van mijn keuze:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 6 GB
lekker 6GB. Niet de duur en presteert tog goed.

XFX GeForce GTX 285 XXX -
Als je dan een game-PC koopt koop dan een goede grafische kaart binnen je budget. ik heb de XXX gekozen omdat deze goedkoper is dan de gewone maar wel sneller geklokt is. SLI Hoeft niet met zoon kaart dan koop ik wel weer een hele nieuwe.

Seagate Barracuda 7200.12
Ik heb hier geen verstand van, het schijnen snelle schijven te zijn en aan de 500GB die erop zit heb ik genoeg.

Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - x2
Ik wil nog wel eens een DVDtje branden en heb vaak 2 spellen in de spelers zitten vandaar deze keuze.

Gigabyte GA-EX58-UD4P
Prima moederbord wat ik begrepen heb. Kent minder problemen dan de P6T deluxe en is nog goedkoper ook.

Antec Performance One P182
Die MOET ik gewoon hebben k vind um te vet!!! En het is een prima kast natuurlijk.

Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920
i7, dan kan je er weer even mee verder.

CoolerMaster Real Power M700 Modular
Voldoende Watt en het schijnt een goede voeding te zijn. Modular ook nog eens :)

ASUS VW222U - Vlak scherm - TFT - 22"
Een mooi 22'' inch schermpje zonder al teveel fratsen.

Creative Sound Blaster X-Fi Titanium
Na 3 vrienden die ook een pc hebben gekocht, allemaal in eerste instantie zonder kaart. Hebben er allemaal alsnog een kaart in gedaan. Dit wil ik voorzijn en heb na wat reviews gelezen te hebben voor deze kaart gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

stevens20 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:33:
[...]

koeien kunnen niet vliegen nee.. maar dat is idd offtopic.
lol ik was idd in het verkeerde forum aan het posten :P
[...]
Samsung Super-WriteMaster SH-S223Q - x2
Ik wil nog wel eens een DVDtje branden en heb vaak 2 spellen in de spelers zitten vandaar deze keuze.
No crack cd :+
[...]
Antec Performance One P182
Die MOET ik gewoon hebben k vind um te vet!!! En het is een prima kast natuurlijk.
Naast dat deze vet is, heeft deze goeie koel mogelijkheden voor je systeem. Btw je case-fans kan je altijd later installeren he ;).
[...]
Processor - 1 x Intel Core i7 i7-920
i7, dan kan je er weer even mee verder.
Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar waarom de i7 processor en geen AMD platform? Scheelt in de kosten en qua gaming zal je het verschil niet merken!
[...]
CoolerMaster Real Power M700 Modular
Voldoende Watt en het schijnt een goede voeding te zijn. Modular ook nog eens :)
aan 620 heb je al genoeg! Tenzij je SLI/Crossfire (je hebt aangegeven dat niet te doen) of meer dan 4 hdd's wilt aansluiten heb je meer nodig.
[...]
ASUS VW222U - Vlak scherm - TFT - 22"
Een mooi 22'' inch schermpje zonder al teveel fratsen.
De samsung syncmaster 2232bw, komt wel wat beter uit de test dan de Asus. Maar ik weet niet of de 2232bw nog leverbaar is! Btw de asus doet niet veel onder de 2232bw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
[quote]XTREEMRaGE schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:19:
[...]
lol ik was idd in het verkeerde forum aan het posten :P
niet verwacht :P
[...]

No crack cd :+
hoe bedoel je?
[...]

Naast dat deze vet is, heeft deze goeie koel mogelijkheden voor je systeem. Btw je case-fans kan je altijd later installeren he ;).
Daarom, maar omdat begrepen heb dat ze niet erg stil zijn ;)
[...]

Waarschijnlijk heb ik het gemist, maar waarom de i7 processor en geen AMD platform? Scheelt in de kosten en qua gaming zal je het verschil niet merken!
Ik heb dat niet gemist, maar ik ben niet zoon AMD fan. en de i7 heeft net wat meer kracht. Aangezien ik niet alleen ga gamen maar ook video bewerkingen enzo. Renderen enz..
[...]

aan 620 heb je al genoeg! Tenzij je SLI/Crossfire (je hebt aangegeven dat niet te doen) of meer dan 4 hdd's wilt aansluiten heb je meer nodig.
Klopt voor nu wel, maar als er straks een vele male zwaardere grakaart komt. en eventueel nog een extra harde schijf enz... ik wil gewoon een veilige marge hebben.
[...]

De samsung syncmaster 2232bw, komt wel wat beter uit de test dan de Asus. Maar ik weet niet of de 2232bw nog leverbaar is! Btw de asus doet niet veel onder de 2232bw
ik kan hem zo niet vinden bij azerty. Maar ik vind dit wel een mooi scherm. Vandaar deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
Foutje***

[ Voor 124% gewijzigd door stevens20 op 25-03-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand nog een idee voor een goede koele/stille behuizing. Heb momenteel een Nexus Breeze kast, prima kast die vrij stil is maar echt veel ruimte heeft ie niet. (2HD's in silentmaxx 5.25 cases een DVD writer en fancontroller en alle 5.25 bays zijn vol.) Heb zelf m'n oog op de Cooler Master HAF 932 laten vallen. Vooral omdat hij groot is en er veel grote/stille fans in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Stevens20

Mooi systeem, niets meer aan doen maar bestellen. De Graka is wel heel sterk voor de max resolutie van je scherm maar de voordelen zijn er. Je zult nog best een tijd op max kunnen spelen en renderen. (Als je toch nog wilt besparen koop je de HD4870 1G, want die zal op die reso gemiddeld hetzelfde presteren (ene keer beter andere keer minder zoals hier te zien is KLIK)

Stadia was beter....

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.