Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr. blue schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:49:
• Zou het nu enig significant effect hebben op de performance als ik ipv 4 gb geheugen dit verdubbel naar 8?
Moeilijk om te zeggen op voorhand. Het kan zijn dat je niet zo ver het geheugen kan klokken. Niet echt een probleem.
• Wat is het verschil tussen de CM 690 en de CM 590? Ze lijken vrij veel op elkaar volgens mij en de prijs is vrijwel identiek. Ook zijn de reviews van de CM 690 voor zover ik heb gezien positief, waarom is er dan in de bbg gekozen voor de (oudere) 590?
De 590 is gekozen omdat de meeste mensen die wat strakker vinden dan de 690. Ze zijn van binnen en ook kwa fan posities niet hetzelfde hoor.
• Ik zit nog te twijfelen of ik voor de 620 watt voeding zal gaan of voor de 520. Ik heb in dit topic gelezen dat sommige mensen 620 watt adviseren, maar anderen zeggen dat 520 genoeg zal zijn. Hoe kan ik checken of 520 watt voldoende is. Als 520 watt nu voldoende is, zal dit dan in de toekomst waarschijnlijk ook genoeg zijn voor een nieuwere videokaart ter vervanging van de oude? Of zal het stroomverbruik van kaarten alleen maar blijven toenemen?
[/list]
Bij vervanging zeker wel. Bij CF + extra dingen word het wat krap.
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen!
NP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ed: 500GB hoeft niet krap te zijn, maar hij is wel veel sneller. Ligt er net aan wat de gebruiker nodig heeft; anders neemt hij wel de 750GB of 1TB versie. Iig wel een 7200.12 want die zijn gewoon veel sneller.
Overigens noemde ik de 1080p monitors omdat er al 22 inchers te krijgen zijn voor erg weinig met 1080p reso. Als je naar 1920x1200 kijkt zijn die een stuk meer.
Verder heb je echt geen 1GB nodig voor 1920, met 512MB kun je prima uit de voeten. Ik heb tot op heden nog steeds geen review gezien die liet zien dat welke willekeurige kaart dan ook beter presteerde met meer geheugen. Het enige probleem wat kan voorkomen is dat GTA4 zeurt dat hij te weinig geheugen heeft en dat schijnt zelfs opgelost te zijn met de laatste drivers.

mr.blue:
Performance, nee. Je systeem zal niet sneller zijn. Maar veel meer dingen tegelijk op het geheugen laden, ja. Ik denk dat superfetch wel veel sneller gaat werken, dus programmas die je veel gebruikt zullen vast sneller laden. Verder zal het iig geen negative impact hebben en als de budget het toelaat zou ik echt wel voor 8GB gaan. Overklokken zal misschien moeilijker gaan, maar overklokken zal in eerste instantie toch over de MP gaan en de marginale HT bus verhogingen die je doet zal je geheugen vast wel halen, de meeste kingston valuerams gaan ruim boven hun specs.

CM590 en CM690 zijn andere kasten, en de eerste is niet per se een ouder model. Het gaat vooral om persoonlijke voorkeur: beide zijn kwaliteitskasten met veel koelmogelijkheden.

De 520 is ruim voldoende voor jouw systeem, wat niet meer dan 350W zal trekken op load. Het gaat alleen om uitbreidingen: CF zal ermee niet werken, voor de rest hoef je je niet zorgen te maken (zwaardere CPU, indien dat mogelijk was, meer HDDs etc, zal allemaal wel werken). Dus het gaat puur om wel of niet CF, en de praktijk leert dat het slimmer is niet later een tweede kaart te nemen maar een nieuwe serie single kaart te nemen in de toekomst, dus als je nu voor 1 high-end kaart gaat en niet plant er eentje bij te kopen in de komende half jaar, zal je waarschijnlijk ook niet voor CF gaan.De 620 zal wel 2x4870 kunnen trekken bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:35
Een vraagje;
Ik zit nu net dat upgrade BBG gamesysteem te bekijken en daar zit ook een Mugen2 koeler in. Is dat echt noodzakelijk. Ik heb een systeem samengesteld voor iemand met die AMD Phenom X3 720 (uit het upgrade systeem), maar is die koeler daarbij echt nodig? Hij gaat verder niet overklokken ofzo.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:01:
Verder heb je echt geen 1GB nodig voor 1920, met 512MB kun je prima uit de voeten. Ik heb tot op heden nog steeds geen review gezien die liet zien dat welke willekeurige kaart dan ook beter presteerde met meer geheugen.
Umm in bijna elke review is de 1GB sneller dan de 512MB hoor. Op 1920 begint het verschil juist groter te worden. Hier een willekeurige:
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3415&p=4
De 520 is ruim voldoende voor jouw systeem, wat niet meer dan 350W zal trekken op load. Het gaat alleen om uitbreidingen: CF zal ermee niet werken, voor de rest hoef je je niet zorgen te maken (zwaardere CPU, indien dat mogelijk was, meer HDDs etc, zal allemaal wel werken). Dus het gaat puur om wel of niet CF, en de praktijk leert dat het slimmer is niet later een tweede kaart te nemen maar een nieuwe serie single kaart te nemen in de toekomst, dus als je nu voor 1 high-end kaart gaat en niet plant er eentje bij te kopen in de komende half jaar, zal je waarschijnlijk ook niet voor CF gaan.De 620 zal wel 2x4870 kunnen trekken bijv.
De 520watt gaat die CF ook nog wel trekken al is het krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09-2021
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:56:
Pc configurator :r :r :r . Niet gebruiken :P.

Nauw als jij 2 jaar met een videokaart wil doen is de BBG geen overkill. Ook moet je dat mobotje niet nemen maar een met een SB750.

Pak nu maar de BBG. Haal daar meer of minder uit wat je niet nodig hebt en kijk naar de prijs en waar je nog wat kan besparen zonder veel in te leveren.
Dat mobo heeft SB750? Zie: http://www.azerty.nl/8-11...--atx.html?tab=tech_specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

arjen9551 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:06:
Een vraagje;
Ik zit nu net dat upgrade BBG gamesysteem te bekijken en daar zit ook een Mugen2 koeler in. Is dat echt noodzakelijk. Ik heb een systeem samengesteld voor iemand met die AMD Phenom X3 720 (uit het upgrade systeem), maar is die koeler daarbij echt nodig? Hij gaat verder niet overklokken ofzo.
Niet nodig. Alleen voor de OC'ers interessant.

Gamesua, wat Reinman zegt. Ik houd zelf 1920 aan als grens om vanaf die reso de 1GB variant te kiezen. Bij de release van de 4870 1GB bleek dat op hogere reso's de kaart best een slokje extra RAM lust. Deze kaart is dus geen voorbeeld van een meerRAMwantstoer-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Weet je dat zeker? Want als ik in google Asus M4A78-E crossfire intyp krijg ik overal CF Compatible Yes enzo.

edit: Staat bij Azerty bij de hardwarefuncties:
ondersteuning van ATI CrossFireX-technologie

[ Voor 17% gewijzigd door Rienk333 op 19-03-2009 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Laatst online: 08-02-2023
Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:17:
[...]

Weet je dat zeker? Want als ik in google Asus M4A78-E crossfire intyp krijg ik overal CF Compatible Yes enzo.

[...]
De levertijd van dit bordje is ondertussen bij Azerty alweer veranderd naar 14 dagen. Daarnaast is de prijs gestegen van €88,64 naar €115,11. :/

[ Voor 10% gewijzigd door rhepius op 19-03-2009 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 11:18
En besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 206,11€ 206,11
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 102,79€ 102,79
1Arctic Cooling Freezer xtreme€ 27,40€ 27,40
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 3,90€ 3,90
1Asrock AOD790GX/128M€ 95,27€ 95,27
1Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclocked Edition€ 199,-€ 199,-
1Cooler Master Silent Pro M600€ 85,-€ 85,-
1Creative X-Fi Titanium€ 66,43€ 66,43
1Logitech G11 Gaming Keyboard€ 55,-€ 55,-
1Logitech G51€ 93,95€ 93,95
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 47,10€ 47,10
1Razer DeathAdder€ 35,-€ 35,-
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 238,20€ 238,20
2Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 50,52€ 101,04
ImporterenTotaal€ 1.372,93

Alleen de moederborden zijn echt slecht beschikbaar. Ik dacht dat ze bij Univendi mijn moederbord op voorraad hadden, dat bleek na een kort telefoon gesprek niet het geval te zijn.

Beetje jammer, toch nog besteld.
Kan ik lekker volgend weekend knutselen :)

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 01:17:
[...]

[...]
Je hebt gelijk. Ik keek naar het plaatje en zag geen 2e 16x slot :P. Die is zwart :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-08 20:44
Gents,

Voor de verandering weer eens een knutselaert die toe is aan een nieuwe PC. Mijn huidige AMD2800+ met 1GB en een prachtige Radeon 9700 vindt Adobe Lightroom al niet prettig, laat staan Empire:Total War.

De BBG is zoals gewoonlijk een hele goede bron van inspiratie, maar er moet getweaked worden.

Op dit moment denk ik erover om het volgende te bestellen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 206,11€ 206,11
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Foxconn A7DA-S€ 98,96€ 98,96
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 188,-€ 188,-
1Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB€ 46,30€ 46,30
ImporterenTotaal€ 970,06

Hierbij wacht ik nog heel even met de aanschaf van de monitor; leuk doel voor de verjaardagsenvelopjes in mei.

Mijn twijfels zijn vooral omtrent de boxed cooler en de grafische kaart.

Ik lees hier veel over het overclocken, maar heb daar zelf weinig ervaring mee; mijn huidige kast staat open vanwege de al aanwezige hitte, dat wil ik nu vooral voorkomen. Deze huidige kast, echter, gaat al een drietal generaties hardware mee en is hopeloos verouderd (lees: alleen koeling op 2 plaatsen aan de achterzijde, verder potdicht) De boxed cooler lijkt mij dus in principe goed genoeg, maar hoe makkelijk is het om later alsnog een andere cooler te monteren om dan wel te oc'en?

Mijn tweede vraag gaat over de graka; de 4870X2 vind ik persoonlijk nogal aan de prijzige kant. Zoveel game ik ook weer niet. Maar zal de "gewone" 4870 krachtig genoeg zijn voor de nieuwe monitor? En dan heb ik het natuurlijk over gamen. Is het een optie om na de intro van de nieuwe generatie AMD kaarten een 2de 4870 in CF erbij te zetten? Of kan ik dan sowieso beter wachten en de onboard even gebruiken tot ik zowel graka als monitor tegelijk aanschaf? Deze vraag is natuurlijk een beetje glazen bol kijken, want niemand weet precies wat de prijzen gaan doen...

Over de HDD overigens een kleine opmerking: een identieke HDD heb ik op dit moment al draaien en ben vna plan ze in RAID opstelling te gaan zetten. Anders had ik waarschijnlijk wel voor een grotere gekozen, maar dit lijkt me voorlopig een goede, snelle oplossing.

Verdere op- of aanmerkingen hoor ik ook graag van jullie.

In ieder geval alvast bedankt voor jullie feedback!

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:00
DerMartin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:52:
Ik lees hier veel over het overclocken, maar heb daar zelf weinig ervaring mee; mijn huidige kast staat open vanwege de al aanwezige hitte, dat wil ik nu vooral voorkomen. Deze huidige kast, echter, gaat al een drietal generaties hardware mee en is hopeloos verouderd (lees: alleen koeling op 2 plaatsen aan de achterzijde, verder potdicht) De boxed cooler lijkt mij dus in principe goed genoeg, maar hoe makkelijk is het om later alsnog een andere cooler te monteren om dan wel te oc'en?
Als je serieus wilt gaan overclocken zou ik een pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 overwegen
Mijn tweede vraag gaat over de graka; de 4870X2 vind ik persoonlijk nogal aan de prijzige kant. Zoveel game ik ook weer niet. Maar zal de "gewone" 4870 krachtig genoeg zijn voor de nieuwe monitor?
Deze is krachtig genoeg, echter hoe hoger de resolutie, hoe meer je graka belast wordt. Als je een tijd vooruit wilt kun de HD4870 X2 (of HD4850 X2) overwegen. Ook kun je kiezen om het nu op de HD4870 te houden, die voldoet op moment, en dan over 1,5 jaar ongeveer de graka vervangen :)
En dan heb ik het natuurlijk over gamen. Is het een optie om na de intro van de nieuwe generatie AMD kaarten een 2de 4870 in CF erbij te zetten?
Dit is zeker mogelijk, echter de vraag is of je dat ook wilt. Lees even het volgende door:
Q) Levert SLI/Crossfire altijd een verdubbeling van prestatie op?
A) Nee, zeker niet altijd. In het beste geval kun je met twee GPUs een verdubbeling krijgen, maar in het slechtste geval presteert het zelfs minder dan met een enkele GPU. Dit verschilt per applicatie (spel) en met de gebruikte techniek. Sommige spellen doen het in SLI en Crossfire goed, sommigen alleen in SLI, sommigen alleen in Crossfire en sommigen in geen van beide. Goede reviews van de spellen in kwestie zijn de enige manier om hier uitsluitsel over te krijgen.

Q) Wanneer is SLI/Crossfire dan zinnig?
A1) Als twee losse kaarten (of een kaart met twee GPUs) een betere prijs/prestatieverhouding hebben dan een enkele, snellere kaart/GPU in de apps die jij wilt draaien. Dit komt echter zeer weinig voor. Zie trouwens de rest van de aandachtspunten en de nadelen hierboven - reken niet alleen de prijs van de kaart(en), maar ook van de rest van de zaken die je moet kopen om het in orde te krijgen.
A2) Als de snelste kaart op de markt niet snel genoeg is voor je en je -ongeacht prijs- gewoon nog sneller moet hebben. Dan is SLI/Crossfire altijd "zinnig", maar hou er rekening mee dat je dan echt de hoofdprijs betaalt.
Waarschijnlijk is het dan dus voordeliger/beter om je bestaande graka te verkopen en te vervangen door een uit de nieuwe generatie, mocht dit voor de prestaties nodig zijn.
Of kan ik dan sowieso beter wachten en de onboard even gebruiken tot ik zowel graka als monitor tegelijk aanschaf? Deze vraag is natuurlijk een beetje glazen bol kijken, want niemand weet precies wat de prijzen gaan doen...
Precies, echter met onboard kaarten zul je geen geweldige game performance krijgen.
Over de HDD overigens een kleine opmerking: een identieke HDD heb ik op dit moment al draaien en ben vna plan ze in RAID opstelling te gaan zetten. Anders had ik waarschijnlijk wel voor een grotere gekozen, maar dit lijkt me voorlopig een goede, snelle oplossing.
Welke RAID vorm? RAID 0 (eigenlijk geen RAID) bied wel prestaties, echter niet heel erg merkbaar in games, en je data staat niet heel veilig. RAID verbeterd ook de accesstimes niet (tenzij controller met goede cache), alleen de doorvoersnelheid.
Ik zou gewoon een nieuwe hardeschijf pakken, die niet in RAID zetten en windows en games beide op een losse schijf zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 19-03-2009 11:06 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oi, er zijn ook vrouwlijke tweakerts hoor!
Mijn twijfels zijn vooral omtrent de boxed cooler en de grafische kaart.

Makkelijk. Zeker met die 590 waar je er nog wel een extra case fan of 2 in kan hangen.
Mijn tweede vraag gaat over de graka; de 4870X2 vind ik persoonlijk nogal aan de prijzige kant. Zoveel game ik ook weer niet. Maar zal de "gewone" 4870 krachtig genoeg zijn voor de nieuwe monitor? En dan heb ik het natuurlijk over gamen. Is het een optie om na de intro van de nieuwe generatie AMD kaarten een 2de 4870 in CF erbij te zetten? Of kan ik dan sowieso beter wachten en de onboard even gebruiken tot ik zowel graka als monitor tegelijk aanschaf? Deze vraag is natuurlijk een beetje glazen bol kijken, want niemand weet precies wat de prijzen gaan doen...
Wat ligt er aan hoe groot hij is. 24" 1920x1200 trekt hij nog wel. Er dan pas een 2e er bij zetten wanneer ATI met een is redelijk laat. Wss is die serie weer zo veel sneller met nieuwe technieken dat het veel interessanter is om een midrange kaart van die serie te kopen. Maar als je over een paar maand 2e hands een op de kop tikt voor 80/100 euro, dat is wel lekker :+ . Maar CF houden is altijd wel interessant. Beetje flexibiliteit is altijd fijn.
Dat ligt er aan wat er sneller moet gaan. Ik kan je nu al vertellen dat een 500GB 7200.12 sneller gaat zijn dan je raid. Zeker met het starten van windows. Ik heb ook 2 van de zelfde generatie in raid draaien. Een Single 500GB platter is gewoon sneller dan die 2 schijven met dual 250GB platters. Wat Arwen hier boven zegt is trouwens niet geheel waar. Met laden van grote levels in games merk je het zeker dat er een aantal seconden af gaan. Kwestie van je raid goed instellen, je schijven goed gedefragmenteerd houden.
Verdere op- of aanmerkingen hoor ik ook graag van jullie.

Je moet even kijken naar het moederbord. Want er zijn op dit moment wat lever problemen met 790GX borden lijkt het wel. Zolang je een 790GX of 790X met CF en SB750 neemt, zit je wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
Beste tweakers (en met name een warm onthaal voor de dames onder ons, Reinman 8) )
asfaloth_arwen schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:03:

[...]

Deze is krachtig genoeg, echter hoe hoger de resolutie, hoe meer je graka belast wordt. Als je een tijd vooruit wilt kun de HD4870 X2 (of HD4850 X2) overwegen. Ook kun je kiezen om het nu op de HD4870 te houden, die voldoet op moment, en dan over 1,5 jaar ongeveer de graka vervangen :)
Ook gezien de reactie van Reinman, denk ik toch heel even af te wachten. Een graka is altijd makkelijk te verkrijgen en bij te plaatsen. Als het mobo, proc, kast enz eenmaal in elkaar is gestoken. En wanneer ik daar tijd voor heb moet ik ook nog zien :| Bedankt voor de tips! CF lijkt inderdaad meer iets voor de "nooit tevredenen" onder ons die 2x het beste naast elkaar willen draaien. Maar wie weet... goedkoop een 2de handsje is misschien zo slecht nog niet tegen die tijd.
Precies, echter met onboard kaarten zul je geen geweldige game performance krijgen.
Daar ben ik van overtuigd. Maar Adobe Lightroom werkt in ieder geval al stukken beter dan op mijn oude schroothoop. Graka kijk ik dan nog even aan.
Welke RAID vorm? RAID 0 (eigenlijk geen RAID) bied wel prestaties, echter niet heel erg merkbaar in games, en je data staat niet heel veilig. RAID verbeterd ook de accesstimes niet (tenzij controller met goede cache), alleen de doorvoersnelheid.
Ik zou gewoon een nieuwe hardeschijf pakken, die niet in RAID zetten en windows en games beide op een losse schijf zetten.
Ik bedoelde inderdaad Striping, dat had ik ook ooit met 2x20GB. Van foto's ed. maak ik regelmatig een backup, dus het zou me echt alleen om snelheidswinst gaan. Wat Reinman echter zegt:
Dat ligt er aan wat er sneller moet gaan. Ik kan je nu al vertellen dat een 500GB 7200.12 sneller gaat zijn dan je raid. Zeker met het starten van windows. Ik heb ook 2 van de zelfde generatie in raid draaien. Een Single 500GB platter is gewoon sneller dan die 2 schijven met dual 250GB platters.
Klinkt ook weer heel logisch. En de 7200.12 500 GB is maar 10-15 euro duurder. Dat valt reuze mee. Goede tip!
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:05:
Overclocken: Makkelijk. Zeker met die 590 waar je er nog wel een extra case fan of 2 in kan hangen.
Dan houd ik 't ook even op de boxed cooler. Als die nou teveel herrie maakt of ik heb van de zomer zin om te hobby'en kan ik met een andere cooler gaan oc'en.
Je moet even kijken naar het moederbord. Want er zijn op dit moment wat lever problemen met 790GX borden lijkt het wel. Zolang je een 790GX of 790X met CF en SB750 neemt, zit je wel goed.
Ik zat al te zoeken naar de levertijden inderdaad! Ze zijn erg populair! En ik hoor ook wel eens dat levertijden niet altijd even nauwkeurig zijn (het blijven indicaties). Maar de chipset is zeker een vereiste.

Dan zal ik eens gaan speuren naar het mobo en de verschillende leveranciers (bestelkosten, ophalen enz) en wordt 't het volgende verlanglijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 199,95€ 199,95
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 188,-€ 188,-
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 50,52€ 50,52
ImporterenTotaal€ 968,12

Met het scherm en de graka even op "backorder".

Bedankt voor jullie mening!

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

DerMartin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:52:
Gents,
Je kast mag met deze setup gewoon dicht ;) Een koeler is naderhand te monteren, maar het kan wel even een lastig klusje zijn. Bji mij (socket 775, f#$% pushpins) moet het mobo er dan eigenlijk weer uit.
Mijn tweede vraag gaat over de graka; de 4870X2 vind ik persoonlijk nogal aan de prijzige kant. Zoveel game ik ook weer niet. Maar zal de "gewone" 4870 krachtig genoeg zijn voor de nieuwe monitor? En dan heb ik het natuurlijk over gamen. Is het een optie om na de intro van de nieuwe generatie AMD kaarten een 2de 4870 in CF erbij te zetten?
Ik heb zelf de exacte monitor en graka en speel FarCry2 op hoge settings... CF is geen goed upgradepad, maar dat blijf ik hier herhalen ;)
Of kan ik dan sowieso beter wachten en de onboard even gebruiken tot ik zowel graka als monitor tegelijk aanschaf? Deze vraag is natuurlijk een beetje glazen bol kijken, want niemand weet precies wat de prijzen gaan doen...
Koop over drie weken een 4890 1GB en je bent echt wel klaar voor de komende tijd :)

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:21:
[...]

Je kast mag met deze setup gewoon dicht ;) Een koeler is naderhand te monteren, maar het kan wel even een lastig klusje zijn. Bji mij (socket 775, f#$% pushpins) moet het mobo er dan eigenlijk weer uit.
AM2 heeft zon bracket met een hendeltje.
Ik heb zelf de exacte monitor en graka en speel FarCry2 op hoge settings... CF is geen goed upgradepad, maar dat blijf ik hier herhalen ;)
Upgraden niet. Maar flexibiliteit is wel handig. Wie weet lanceeren ze met de RV870 weer zon goeie mid ender als de HD4850 en dan kan je er misschien gelijk 2 kopen :). Of krijgt over een aantal maand een mooie aanbieding. Ik ben dol op flexibiliteit :P.
Koop over drie weken een 4890 1GB en je bent echt wel klaar voor de komende tijd :)
Waarom? Wss is ie niet eens echt zo veel sneller dan de HD4870. Terwijl die gewoon spot goedkoop is en je voor de 4890 meer geld betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor de gamer die eventjes vooruit wil met zijn kaart en een budget heeft van ~€250, verwacht ik dat de 4890 een prima keuze zal zijn. Ik merk zelf wel dat ik met 1920x1200 voldoende power heb, maar het is wat mij betreft net aan. Een GTX280 zou echter weer veel te duur zijn. Het prijspunt van deze kaarten is gewoon erg prettig. En dat je straks 30% meer betaald voor 20% meer performance... tja, dat houd je toch. Bovendien is de belofte dat verbruik @ Idle is aangepast erg aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 11:33
Ik heb eindelijk ook de knoop maar doorgehakt en ga vandaag of morgen dit systeem aanschaffen bij Azerty. Ik heb nog een SyncMaster 226BW staan die goed voldoet, dus die houd ik gewoon en de rest is eigenlijk allemaal wel aan vervanging toe. Zouden jullie eens kunnen kijken of er geen rare dingen inzitten en of je me weer aan het twijfelen kunnen krijgen ;).

* Microsoft Windows Vista Home Premium w/SId 89327
Stukprijs € 106,97

* Logitech MX 518 Optical Gaming Mouse - MId 70197
Stukprijs € 34,40

* OCZ Alchemy Series Elixir Keyboard - ToeId 91417
Stukprijs € 23,06

* Sony SRS D25B - MultimedialuidsprekersysId 203085
Stukprijs € 41,66

* Samsung WriteMaster SH-S223F - SchijfstaId 80745
Stukprijs € 17,52

* CoolerMaster Silent Pro M600 - Voeding (Id 84029
Stukprijs € 96,39

* Cooler Master Centurion 590 - MidtowermoId 68676
Stukprijs € 63,51

* Seagate Barracuda 7200.11 - Vaste schijfId 136398 (2x)
Stukprijs € 59,73
Totaal: € 119,46

* Sapphire RADEON HD 4870 - Grafische adapId 113702
Stukprijs € 201,95

* OCZ Platinum Dual Channel Kit - GeheugenId 76907
Stukprijs € 51,05

* MSI DKA790GX - Moederbord - ATX - AMD 79Id 92269
Stukprijs € 108,99

* AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Id 192555
Stukprijs € 197,99

Totaal: € 1095,86

Linkje: http://www.azerty.nl/wink...6907]=1&product[192555]=1

[ Voor 10% gewijzigd door Spivvi op 19-03-2009 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een dure HD4870 en niet meteen een iets goedkopere GTX260? Zelfs de EVGA staat bij Azerty voor 180 euro.

Seagate 7200.11? We zitten al bij 7200.12 toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je hebt de oude 7200.11 in je setup, niet de nieuwe 7200.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Vreemd van die hd, was me nog niet opgevallen denk dat ik per ongeluk de verkeerde heb aangevinkt, maar aangezien ik dan toch wel geld overhoudt ga ik direct wel voor de 750gb versie.

Die videokaart heb ik over zitten twijfelen, maar ben nu maar weer nieuwe reviews door aan het lezen en het maakt inderdaad toch wel erg weinig verschil, dus misschien toch verstandig om daar de GTX260 te kiezen.

Dank voor de tips, het wordt dan als volgt:

* Microsoft Windows Vista Home Premium w/SId 89327
Stukprijs € 106,97

* Logitech MX 518 Optical Gaming Mouse - MId 70197
Stukprijs € 34,40

* OCZ Alchemy Series Elixir Keyboard - ToeId 91417
Stukprijs € 23,06

* Sony SRS D25B - MultimedialuidsprekersysId 203085
Stukprijs € 41,66

* Samsung WriteMaster SH-S223F - SchijfstaId 80745
Stukprijs € 17,52

* CoolerMaster Silent Pro M600 - Voeding (Id 84029
Stukprijs € 96,39

* Cooler Master Centurion 590 - MidtowermoId 68676
Stukprijs € 63,51

* Seagate Barracuda 7200.12 - Vaste schijfId 201472 (2x)
Stukprijs € 85,26
Totaal: € 170,52

* EVGA GeForce GTX 260 - Grafische adapterId 81261
Stukprijs € 179,29

* OCZ Platinum Dual Channel Kit - GeheugenId 76907
Stukprijs € 51,05

* MSI DKA790GX - Moederbord - ATX - AMD 79Id 92269
Stukprijs € 108,99

* AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Id 192555
Stukprijs € 197,99

Link: http://www.azerty.nl/wink...89327]=1&product[92269]=1

[ Voor 10% gewijzigd door Spivvi op 19-03-2009 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Kan iemand uitsluitsel geven of MSI KA790GX pricewatch: MSI KA790GX CF ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Volgens azerty niet: http://www.azerty.nl/0-85...--atx.html?tab=tech_specs

[ Voor 3% gewijzigd door Spivvi op 19-03-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhindrik
  • Laatst online: 11:18
Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:59:
Kan iemand uitsluitsel geven of MSI KA790GX pricewatch: MSI KA790GX CF ondersteunt?
nee
• 1 PCI Express x16 slot with x16 operation (PCI Express Bus SPEC V2.0 compliant)
Dit mobootje heeft meer één pci-e x16 slot.

Alle vragen hebben een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:22:
Waarom een dure HD4870 en niet meteen een iets goedkopere GTX260? Zelfs de EVGA staat bij Azerty voor 180 euro.
Dan moet je wel de 512MB variant tegenover die GTX zetten.... de c216 versie zal nog wel een tikkeltje duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:21:
Kast dicht, wat een luxe :*)
Maar ik hoor 't al. Misschien dat Reinman het niet helemaal met je eens is, maar aan de andere kant mag hobby'en best wat tijd kosten. We zien dus later wel.

Ik ga eerst aan de slag met de onboard. Voorlopig moet toch alle data over en dat gaat nog even duren. Een graka prik ik er dan in als de 4890 echt uit is: of de 4870 is dan nog beter betaalbaar, of de 4890 is het echt waard. Ik ga tegen die tijd wel benchmarks opzoeken.

Ook jij bedankt!

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spivvi
Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:14:
[...]

Dan moet je wel de 512MB variant tegenover die GTX zetten.... de c216 versie zal nog wel een tikkeltje duurder zijn.
Bedankt, dat had ik nog niet gezien, ik denk dat ik dan toch maar voor de HD4870 ga, want de c216 is toch behoorlijk veel duurder en is volgens de reviews niets sneller dan de 4870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerMartin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:26:
[...]

Kast dicht, wat een luxe :*)
Maar ik hoor 't al. Misschien dat Reinman het niet helemaal met je eens is, maar aan de andere kant mag hobby'en best wat tijd kosten. We zien dus later wel.
Nee wat ie zegt klopt wel. Socket 775 met die push pins is gewoon met de mugen in de kast niet te doen. De AM2 stock koeler is appeltje eitje ;). Al geef ik je nu een gouden tip! Als je hem los gaat halen, moet je ff zorgen dat hij warm is. Dat kan makkelijk met een pheun...feun....phone....haardroger :') . Koelpasta is na een tijdje hard en dan gaat ie moeilijk los als je hem niet warm maakt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ff stressen met Prime95 wil ook best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M700€ 93,25€ 93,25
1Creative Fatal1ty Gaming Headset€ 25,88€ 25,88
1Gigabyte GA-EX58-Extreme€ 282,20€ 282,20
1Intel Core i7 920€ 264,35€ 264,35
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 17,95€ 17,95
1Sapphire HD 4870 X2 2G GDDR5 PCI-E€ 379,-€ 379,-
ImporterenTotaal€ 1.319,49

Ik heb nu dit... omdat iemand zij dat ik beter naar de intel zou kunnen gaan omdat ik niet van plan ben te gaan overclocken en als ik het toch wil gaan proberen moet dat lukken?

Alleen zoek ik nu nog goed geheugen... ik zie de bomen door het bos niet meer... en een goed beeldscherm... en heeft er iemand nog aanmerkingen op mijn opstelling? dan hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schiedamnees schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:04:
Ik heb nu dit... omdat iemand zij dat ik beter naar de intel zou kunnen gaan omdat ik niet van plan ben te gaan overclocken en als ik het toch wil gaan proberen moet dat lukken?
Ja, mits je er een fatsoenlijk koelertje bij neemt. De Mugen2 kost net iets meer dan 3 tientjes.
Alleen zoek ik nu nog goed geheugen... ik zie de bomen door het bos niet meer... en een goed beeldscherm... en heeft er iemand nog aanmerkingen op mijn opstelling? dan hoor ik het graag..
Voor het beeldscherm kan je gewoon het BBG scherm aanhouden als je niet te duur wilt. Als je non-TN wilt moet je het even melden. Vwb geheugen zijn er al een aantal i7 setups langs gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:01:
ff stressen met Prime95 wil ook best ;)
Jah, maar dan moet je computer weer helemaal aan enzo :P.
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 1.319,49

Je kan nog wel een goedkoper moederbord nemen. Een X58-UD5 of UD4P. Goed geheugen: Gewoon 1333mhz Kingston tripple channel kit 6GB. Monitor? Gewoon die van de BBG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inzake die graka's.....op pixmania, de hd4870 1 gb voor 179 euro,en alternate belgie verkoopt de gtx 280 voor 259, ook heel cheap dus! is die 80 euro extra gerechtvaardigd voor dat kleine beetje extra performance? Iemand een zegje hierop?

Wat ik had gelezen in de BBG van januari over het i7 systeem was dat je gemakkelijk het cheapste 1333 Mhz geheugen, bv kingston valueram, kon nemen omdat de timings er weinig toe doen gezien de grote bandbreedte die kan benut worden in het verkeer tussen cpu en geheugen...correct me if I'm wrong....als je wil besparen kan je ook al gewoon 4gb nemen, triple channel heeft toch nog niet veel meerwaarde en 4 gb is ruim voldoende voorlopig...

Cheerz

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2009 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen jij kan bepalen of het prijs verschil jouw waard is. Al lijkt me Alternate net een iets betere winkel dan pixmania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:11:
Alleen jij kan bepalen of het prijs verschil jouw waard is. Al lijkt me Alternate net een iets betere winkel dan pixmania.
Ik heb al vele benchmarks bekeken en die gtx 280 haalt op de meeste games toch maar 5-10 fps meer....dan is het het toch echt niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja voor iemand anders kan dat het wel waard zijn. Dat is toch een die je zelf moet bepalen. Persoonlijk zou ik ook voor de HD4870 gaan hoor. Al is dat meer gebaseerd op DX10.1(welke een belangrijkere rol krijgt in DX11 dan DX10) en omdat ik Ati tray tools gewoon erg lekker vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik steek die 80 euro wel in muh zak en koop binnen 1,5 jaar een DX11 kaartje :)....op pixmania staan een Sapphire hd4870 voor 179 euro en een Pixmania hd4870 voor 169, enig verschil? In specs op papier althans niet, mr de sapphire klinkt kwalitatief beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er niet van uit dat Pixmania zijn eigen kaarten maakt :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Ik ben er nu echt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer V203Wabd€ 114,30€ 114,30
1Cooler Master Elite 333 Zwart€ 27,18€ 27,18
1Cooler Master Real Power M520€ 65,-€ 65,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 32,83€ 32,83
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
ImporterenTotaal€ 755,38

Tenzij er opmerkingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Gold Low-Voltage OCZ3G1600LV6GK€ 104,90€ 104,90
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
ImporterenTotaal€ 1.694,89

Hier mijn opzet... vindt het een mooi budget zo.. ik zag dit geheugen in een "ultieme" machine zitten.. :D heeft er iemand zoiets van geef hier nog wat extra aan uit of hier wat minder... ik heb nog een klein beetje ruimte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
Zojuist Alternate aan de lijn gehad mbt mijn bestelling van de Foxconn A7DA-S. Ze hebben er 70 a 90 in bestelling staan maar er is nog niets bekend over de afleverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06-2022
rhepius schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 18:17:
Zojuist Alternate aan de lijn gehad mbt mijn bestelling van de Foxconn A7DA-S. Ze hebben er 70 a 90 in bestelling staan maar er is nog niets bekend over de afleverdatum.
Ik had dat bordje eerst ook willen hebben, maar ben toch maar voor de Gigabyte MA790X-UD4 gegaan ivm leveringstijden. Wel een stel prutsers daar, ze hebben de levertijd veels te lang op 3-5 werkdagen laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:21:
Ik ga er niet van uit dat Pixmania zijn eigen kaarten maakt :S.
Zei ik ook niet, maar dat staat er wel, ik zou denken dat het gewoon de fabrieks ATI is, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:24:
Ik ben er nu echt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 755,38

Tenzij er opmerkingen zijn.
Ik twijfel toch nog een beetje over de monitor, paar vragen:
- Merk je het verschil tussen 2ms en 5ms?
- Is de kijkhoek belangrijk als je bijna altijd in je eentje recht voor het scherm zit?
- Dynamisch Contrast van 2500:1 is niet echt hoog volgens mij, maar is dat merkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:14:
[...]

De ervaring is dat ook als je een oude besteld de nieuwe 216 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Ik heb 3 moederborden op het oog:
- pricewatch: Asrock AOD790GX/128M
- pricewatch: Foxconn A7DA-S
- pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4

Volgens mij doen ze alle drie niet/amper aan elkaar onder, ik neig op dit moment naar de goedkoopste de Asrock. Iemand advies wat betreft mn keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:09:
[...]

De ervaring is dat ook als je een oude besteld de nieuwe 216 krijgt.
Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat je het niet over verschillende productieprocessen hebt?

Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:47:
[...]

Ik twijfel toch nog een beetje over de monitor, paar vragen:
- Merk je het verschil tussen 2ms en 5ms?
Alleen als je superman heet. Ik heb een 2ms en een 5ms naast elkaar gehad en zag het niet.
- Is de kijkhoek belangrijk als je bijna altijd in je eentje recht voor het scherm zit?
Niet echt. In zoverre dat je bij grote schermen op korte afstand al een kijkhoek hebt naar de buitenranden van je scherm.
- Dynamisch Contrast van 2500:1 is niet echt hoog volgens mij, maar is dat merkbaar?
Contrast en helderheid stel je toch handmatig in en beide staan bij mij niet op max.

[ Voor 53% gewijzigd door Edmin op 19-03-2009 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Bedankt, iemand nog een reactie op de mobo's. Nadeel(?) van de Asrock is dat deze geen HDMI heeft, is HDMI beter dan DVI-D? Daarnaast heeft de Asrock 1 PCI-e slot minder dan de Foxconn maar wel 1 PCI slot meer. Maar ben niet van plan om een geluidskaart of tvkaart te gebruiken dus dan blijven sowieso wel wat PCI slots leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
HDMI is DVI alleen dan met geluid.
Beide zijn digitale signalen. HDMI heb je dus niet zoveel aan voor je pc.

Misschien als je ps3 op je scherm wilt aansluiten dat hdmi handig is.

edit: DVI-D kan alleen digitale signalen en DVI-I is voor digitale en backwards compatible voor analoge signalen
verschil in single of dual link kabels =single link voor een lagere reso en dual voor hogere

[ Voor 36% gewijzigd door Fuff op 19-03-2009 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Fuff schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:19:
HDMI is DVI alleen dan met geluid.
Beide zijn digitale signalen. HDMI heb je dus niet zoveel aan voor je pc.

Misschien als je ps3 op je scherm wilt aansluiten dat hdmi handig is.
Hij heeft het over een mobo en ik denk niet dat je in je PC HDMI als ingang 8)7 wilt gebruiken.

De HDMI uitgang op het mobo heeft alleen zin als je geen losse videokaart gebruikt (anders sluit je die aan) en als je een nieuwe tv oid. wilt aansluiten.

En zoals Fuff zegt HDMI is DVI met geluid.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
artificial_sun schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:35:
[...]

Hij heeft het over een mobo en ik denk niet dat je in je PC HDMI als ingang 8)7 wilt gebruiken.

De HDMI uitgang op het mobo heeft alleen zin als je geen losse videokaart gebruikt (anders sluit je die aan) en als je een nieuwe tv oid. wilt aansluiten.

En zoals Fuff zegt HDMI is DVI met geluid.
Oja, my bad, dacht dat het over een scherm ging, hihi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Oke, heb het eindelijk besteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 98,44€ 98,44
ImporterenTotaal€ 754,86

Klein vraagje nog over het mobo, ik kan nergens iets vinden over de 'Verbinding Video Uit'.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:28:
[...]

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord. Weet je zeker dat je het niet over verschillende productieprocessen hebt?
Dat weet ik zeker ja. Het verschil tussen de 65nm 192 en 65nm 216 is alleen via software achter te komen. Het verschil tussen de 55nm en 65nm is van buitenaf al zichtbaar (geen plaat bovenop en lichter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:46:
Klein vraagje nog over het mobo, ik kan nergens iets vinden over de 'Verbinding Video Uit'.. :?
Daarvoor koop je dan ook een videokaart ;)

De 790X bevat itt de 790GX geen integrated graphics processor en heeft daarom ook geen video uit op het moederbord omdat er simpelweg geen chipje op zit die dat kan produceren.

[ Voor 26% gewijzigd door GENETX op 20-03-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Creative X-Fi Titanium€ 63,80€ 63,80
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 216,10€ 216,10
1Intel Core i7 920€ 255,61€ 255,61
ImporterenTotaal€ 1.238,60

- Is dit bordje een beetje goed mocht ik toch nog gaan overclocken.. ;) een tikkie maar...
- 4 gig ram is dat een beetje standaard of zou ik net zo goed 6 kunnen nemen?

anders denk ik dat ik dit ga bestellen.. Mooi om onder budget uit te komen _/-\o_ of heeft iemand een idee van als je 200 a 300 erbij doet heb je een beter systeem wat je makkelijker kan upgraden in de toekomst? bijv mobo.. psu... cpu... videokaart... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schiedamnees schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:07:
- 4 gig ram is dat een beetje standaard of zou ik net zo goed 6 kunnen nemen?

anders denk ik dat ik dit ga bestellen.. Mooi om onder budget uit te komen _/-\o_ of heeft iemand een idee van als je 200 a 300 erbij doet heb je een beter systeem wat je makkelijker kan upgraden in de toekomst? bijv mobo.. psu... cpu... videokaart... ?
6GB nemen. Niet omdat 4Gb niet genoeg is, maar omdat je dan tripple-channel ipv dual-channel hebt en dus je prestaties verbeterd.

In de toekomst zal als eerste je videokaart een upgrade verdienen en ook je gebeugen. De CPU zal langer meegaan en de SPU vervang je wanneer 700W niet genoeg is (en dat gaat denk ik niet gebeuren) of wanneer de rook er uit is ;)

Van het OC-en met dat mobo weet ik niets, maar ik neem aan dat dat geen enkel probleem is met een GigaByte bord. Wel raadt ik je aan een goede koeler te nemen voor je CPU als je wilt gaan overclocken

[ Voor 10% gewijzigd door GENETX op 20-03-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Rienk333 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:19:
Ik heb 3 moederborden op het oog:
- pricewatch: Asrock AOD790GX/128M
- pricewatch: Foxconn A7DA-S
- pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4

Volgens mij doen ze alle drie niet/amper aan elkaar onder, ik neig op dit moment naar de goedkoopste de Asrock. Iemand advies wat betreft mn keuze?
Ik heb sinds eenige tijd de foxconn en ben er goed over te spreken, geen gekke dingen gezien en mijn 940 BE kan ik er prima overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Oke, ben toch maar gegaan voor de Gigabyte omdat het verschil maar €2 was en ik in een ander topic had gelezen dat de Gigabyte net iets beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
Zojuist weer met Alternate gebeld, ze krijgen 25 maart de Foxconn moederborden binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die mensen bij alternate en azerty zullen wel denken: "WTF, normaal hoeven we maar 10 van die bordjes te hebben omdat het zon onbekent merk is en nu in eens wil iedereen dat bordje hebben". :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Laatst online: 18-09 20:22

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:49:
Die mensen bij alternate en azerty zullen wel denken: "WTF, normaal hoeven we maar 10 van die bordjes te hebben omdat het zon onbekent merk is en nu in eens wil iedereen dat bordje hebben". :9
Ja ik zie de nieuwskopjes al verschijnen: 'Onverwacht hoge verkoopcijfers in relatief nieuwe markt'
Die hebben toch maar geluk bij foxconn

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foxconn loopt een miljoen mis door te lage prijzen te hanteren

Lijkt me eerder op zijn plaats. Met 5 euro (daarmee 90 euro) had ook iedereen hem gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie wel heel ver gaan, maar denk dat we zeker een impact hebben gehad op het verkoop van die bordjes bij de genoemde onlineshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Hadden ze maar 90 euro gehanteerd, nu heb ik toch de Gigabyte gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerMartin
rhepius schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:41:
Zojuist weer met Alternate gebeld, ze krijgen 25 maart de Foxconn moederborden binnen.
Net mijn bestelling geplaatst bij Azerty, zonder dit echt na te vragen. We shall wait and see...

"G`Day mate"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 07:13
Na lang reviews en forums afspeuren ben ik op het volgende systeem gekomen:

AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 197,99
Club3D HD 4870 1024MB GDDR5 Overclo... € 199,-
MSI 790GX-G65 € 116,03
OCZ ModXStream Pro 700W € 88,43
Patriot Viper PVT33G1333LLK € 57,22
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,30
Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410...(2x) € 101,04
Totaal € 792,01
Dit word verder samen gesmolten tot 1 pc met

Antec 900
Samsung Syncmaster 225bw
X-fi gamer
Logitech X-540
Micrsoft Reclusa
Logitec muis (welke nog een opvolger krijgt tzt)
plus 2 bestaande hdd's

Als jullie nog opmerkingen of aanbevelingen hebben hoor ik dit graag.
Alvast bedankt voor alle info in dit forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Geen slechte prijs voor een DDR3 combo'tje, maar het is wel 'slehts' 3GB. Ben je je daar van bewust?

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 20-03-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
De Phenom II X4 940 BE doet toch geen DDR3 geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Edmin schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 23:47:
Geen slechte prijs voor een DDR3 combo'tje, maar het is wel 'slehts' 3GB. Ben je je daar van bewust?
Dat wel maar wat is de meerwaarde van 6Gb t.o.z. van gamen en heel af en toe een filmje renderen?
En nu draai ik nog xp(op een oude bak).Om nu de overstap te maken naar vista ultimate,als windows7 "in de maak is" :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Autovisie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:04:
De Phenom II X4 940 BE doet toch geen DDR3 geheugen?
Sterker nog, de PhII 940 doet geen AM3 socket. Deze proc past dus niet op het mobo.

regel: AM3 proc past op AM2+ socket, andersom niet.

Sithlord76, je moet dus of op zoek naar een AM2+/DDR2 setje, of een andere proc kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 21:30
rhepius schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:41:
nou zou daar maar niet op vertrouwen, mij hadden ze beloofd dat het op voorraad was een week geleden.

even een andere vraag ik heb nu die gigabyte-ga-ma790x-ud4 en had 1 vraag:

vroeger kan ik mij herinneren dat als je geheugen in dual channel mode wil laten draaien moet je het in socket 1 en 3 doen, maar als ik nu de handleiding goed lees lijkt het of het gewoon in 1 en 2 moet, weet iemand hier wat meer over?

foto uit handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://www.isomis.nl/dual.JPG

[ Voor 38% gewijzigd door isomis op 21-03-2009 09:01 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dual channel hangt gewoon van het moederbord af, het is maar net zo men de sporen over het moederbord hebben getrokken...

Echter is er wel wat met de Phenom processor. Bij mijn Gigabyte GA-MA790X-DS4, de voorloper van jou bord heb ik ze zoals in de handleiding in slot 1 en 2 (inmiddels zijn 3 en 4 ook al bezet :+ ) Dat is echter met een AMD Athlon X2 K8 processor.

Met de Phenom en Phenom II moet je, als ik me niet vergis, juist niet in dual channel werken om het aan de praat te krijgen. Dat komt door de dubbele memory controller. Ze zouden in "Unganged Dual Channel" moeten staan. Volgens mij geeft de BIOS dit wel aan en anders moet je testen met CPU-Z. Met "Unganged Phenom" zul je vast meer vinden op google. Ik gok op slot 1 en 3 voor jou CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:07
omdat ik mn pc nu wel zat ben (amd Athlon 2600+, 512mb ddr1, ati 3650) wil ik nu ff een nieuwe halen die gebaseerd is op deze bbg. als jullie hier nog dingen hebben die beter kunnen dan hoor ik het graag, zo niet dan bestel ik hem zeer binnenkort.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 197,99€ 197,99
1Corsair TX650W€ 83,25€ 83,25
1Gainward HD4870 512MB GS€ 178,13€ 178,13
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,82€ 31,82
1MSI 790GX-G65€ 115,70€ 115,70
ImporterenTotaal€ 785,06

[ Voor 8% gewijzigd door markje1 op 21-03-2009 12:44 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb weinig tijd, maar wat je zoal kan verbeteren, de betere opties zijn wel genoemd in het topic, dus zelf ff zoeken:
- 500W voeding volstaat ook wel Coolermaster nogwat van 65 euro
- Beteer geheugen (OCZ)
Waarom die HD4870? De Sapphire versie kost 149 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
GENETX schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 12:46:
Heb weinig tijd, maar wat je zoal kan verbeteren, de betere opties zijn wel genoemd in het topic, dus zelf ff zoeken:
- 500W voeding volstaat ook wel Coolermaster nogwat van 65 euro
- Beteer geheugen (OCZ)
Waarom die HD4870? De Sapphire versie kost 149 euro
voeding zal ik nog ff uitzoeken... geheugen is ook een goeie. die 4870 heb ik gedaan omdat ik het liefst alles bij 1 shop bestel en die sapphire is 149 euro bij pixmania en daar heb ik niet zo'n goede ervaringen mee.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
@ markje1: Net als Sithlord76 heb jij een AM3 mobo uitgezocht met een AM2+ proc. Dat gaat niet werken.

Je moet dus kijken naar een AM2+/AM3 processor op een AM2+ mobo met DDR2 geheugen, of naar een AM3 proc op een AM3 mobo met DDR3 geheugen

[ Voor 41% gewijzigd door Autovisie op 21-03-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Goed, ik heb gisteren tot 3 uur in de ochtend zitten te lezen. Met de bedoeling om meteen te posten zodat ik de ochtend meteen kon kijken of er reacties waren. Maar goed, het is er niet meer van gekomen, helaas.

Deze PC moet het einde maken aan een jarenlange overheersing van laptops in mijn bezit. In het begin kocht ik laptops waarbij ik nog enkel een VM op kon draaien, wat op kon gamen en muziek/films op kon slaan en downloaden. Echter ben ik van mening dat ik beter mij huidige laptop kan gebruiken om de nodige mobiele zaken mee te doen maar dat de wat zwaardere zaken beter terug kunnen naar de desktop. De prijs/kwaliteit verhouding van een goede laptop is toch wel out of sync met de werkelijkheid. Ook zijn trage hardeschijven (en meestal wat kleiner), upgradebility en warmte dingen die mij bij laptops tegen staan.

Deze PC zal in het begin windows 2003 (daar heb ik een licentie van, 2008 niet) moeten draaien. Hij zal namelijk door domain controller moeten spelen en voor centrale opslag moeten zorgen. Maar er moet ook op gegamed kunnen worden. Ik snap dan dat Directx 10 en 11 dan geen optie zullen zijn tot 2008, dat accepteer ik. Echter XP drivers werken toch meestal ook op 2003? Dit is natuurlijk belangrijk anders gaat het hele idee van een domain controller en centrale opslag niet door.

Het systeem wat ik naar aanleiding van het lezen van dit topic bij elkaar gezocht heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 102,79€ 102,79
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 31,52€ 31,52
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,30€ 32,30
ImporterenTotaal€ 630,20

De kast is een place holder. Ik hoef niet specifiek deze kast maar ik kwam deze tegen in het topic. Uiterlijk is voor mij niet zo belangrijk, functionaliteit en prijs zijn veel belangrijker. En daar voldoet deze kast/voeding aan zo ver ik weet.
Hardeschijven (later meer hier over), een beeldscherm en een 2.1 set moeten nog. Mijn budget is tot de €1000 maar er mag lichtelijk over heen gegaan worden met argumentatie. Het moederbord heb ik gekozen omdat ik er goede verhalen over hoor en dat er veel features op zitten. De problemen met de levering en de recente prijsstijging zouden mij kunnen laten kiezer voor een ander moederbord. Mijn doel is om alles, behalve monitor, bij Azerty te bestellen tenzij er grote prijsverschillen ontstaan. Als Azerty het moederbord echter niet kan leveren probeer ik het eerst bij rypma.nl, bij mij in de buurt en volgens de website is het leverbaar (plus goedkoper). Over de video kaart zit ik ook nog wat over in. Is het verstandig om te gaan voor een 1GB versie terwijl je daar toch zo'n €50 meer voor mag neertellen?

Nu even over de zaken die nog moeten: de monitor, 2.1 set en hardeschijven. De oplettende lezers zien dat ik hier nog zo'n 400 euro voor over heb, niet erg veel jammer genoeg. De monitor uit de BBG hebben wel goede reviews, echter het slurpt wel meteen een groot gedeelte van mijn budget op. Kleiner mag wel als er maar redelijke prijs/kwaliteit tegen over staat. De monitor zal ik naar alle waarschijnlijkheid halen bij Norrod aangezien je ze daar altijd binnen 8 dagen terug kan brengen, dan hoef ik dus ook geen dode pixel garantie. En ik kan het zelf ophalen (geen DHL sukkels die gooien met de rotzooi). Over het geluid heb ik ook nog geen beslissing genomen. Waarschijnlijk neem ik een setje van rond de €50 dat ik in dit topic zag. Mits de reviews goed zijn.

Dan blijft er nog een peulenschil over voor de harde schijven. Ik wil het liefst een schijf voor het OS en applicaties en een schijven voor data. De OS en applicatie schijf hoeft niet eens zo groot, 160GB zal zat zijn maar meer mag als dat veel betere GB/€ ratios veroorzaakt. De data schijven wil ik hebben met bescherming tegen disk failure. Dus RAID 1 of 5 zijn een must. De capaciteit zal 500GB of meer moeten zijn en het liefst 1TB. Echter door de budget beperkingen ben ik bang dat het 2 500GB Barracuda's worden uit de BBG, in RAID 1. Ik heb dan nog 2 Sata aansluitingen over. Daar kunnen dan in de toekomst nog meer schijven op. Ik overweeg om de extra koeling weg te laten om meer budget over te houden voor de schijven. Ik zal dan waarschijnlijk in de toekomst een extra koeling voor de klok activiteiten kopen. Ik zal mij toch weer moeten inlezen: de laatste keer dat ik aan het overklokken geslagen ben was toen de eerste retail 1Ghz proc nog niet op de markt was. De Tweakers die dat wel haalden hadden stikstof koeling nodig en dan zelf deed het systeem het maar enkele minuten. Lang geleden dus ;).

Graag advies, en sorry dat deze post zo lang is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
Autovisie schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:15:
@ markje1: Net als Sithlord76 heb jij een AM3 mobo uitgezocht met een AM2+ proc. Dat gaat niet werken.

Je moet dus kijken naar een AM2+/AM3 processor op een AM2+ mobo met DDR2 geheugen, of naar een AM3 proc op een AM3 mobo met DDR3 geheugen
Daar had ik overheen gelezen Thanks :).
Is dit dan wel een goeie keuze?
pricewatch: Foxconn A7DA-S

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autovisie
markje1 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:25:
[...]

Daar had ik overheen gelezen Thanks :).
Is dit dan wel een goeie keuze?
pricewatch: Foxconn A7DA-S
Ja, dat is een goede keuze, hij is niet zo maar uitgekozen voor de BBG. Hij is alleen moeilijk leverbaar op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
Edmin schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 00:20:
[...]

Sterker nog, de PhII 940 doet geen AM3 socket. Deze proc past dus niet op het mobo.

regel: AM3 proc past op AM2+ socket, andersom niet.

Sithlord76, je moet dus of op zoek naar een AM2+/DDR2 setje, of een andere proc kiezen.
Dan heb ik dat verkeerd begrepen.Bedankt!
Kan ik weer verder met zoeken en keuzes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het gerucht gaat dat in april de PhenomII X4 955 uitkomt. Deze zal wel volledig AM3 zijn, en past dan in de door jou gekozen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geld uitgeven is niet makkelijk.. :P

Globaal heb ik dit systeem samengesteld, bij 3 shops waarvan 1 redelijk in de buurt (maar net die ene shop heeft niet alle specifieke onderdelen die ik wil, hier moet ik nog achteraan).
  • Sapphire RADEON HD 4870
  • OCZ Freeze Extreme Thermal Compound
  • Scythe Mugen 2 - Koeler voor processor
  • Intel Core i7 i7-920
  • Gigabyte GA-EX58-UD5
  • Corsair XMS3 TR3X6G1333C9 -
  • Samsung WriteMaster SH-S223F
  • Cooler Master Centurion 590
  • CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Systeem zoals hierboven is ong €1050,- incl verzending.
De ontbrekende onderdelen (monitor, hd, speakers e.d.) komen later of heb ik al.

Eigenlijk 1 vraagje: Bedoeling is wel om systeem lichtelijk te overklokken: Zouden jullie dan ander geheugen aanraden?

En ik zit nog steeds te dubben over de videokaart. Dus als iemand nog adviezen heeft, graag!
Het liefst zou ik meteen een GTX280 (of soms een GTX285. Prijzen ontlopen elkaar nauwelijks bij sommige shops) willen nemen. Ik wil begin volgende week bestellen, maar de 4890 komt er ook weer aan..
Aargh! Dilemma! "Ignorance is bliss" zeggen ze wel s.. oja? 8)7

Dit geldt trouwens nog steeds:
Scipionyx schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:41:
• Verder ben ik niet van plan om later upgrades te doen (dus geen SLI / CF. Misschien evt 6GB erbij prikken, maar dat zien we dan later wel weer)
[...]

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 13:18:
Er was eens tweakert. Deze tweakert wilde een mooi systeem kopen ...

*knip*

.. en het systeem werkte nog lang en gelukkig 8)
Ziet er goed uit in ieder geval. Ik denk met jou eisen het beste inderdaad. Wat puntjes:

- Drivers moet je uitzoeken, maar ik zie het probleem zo niet eigenlijk. Als het gewoon wordt ondersteund werkt het gewoon. Vaak zijn het Win2K/WinXP drivers, maar geen Win2003 als ik me niet vergis...

- Ik denk dat je voorlopig vast zit aan 2x500GB, maar 2x640GB zal ook wel kunnen. Verder: Moet je OS op een losse disk? 160GB is verouderd en doordat de platters minder capaciteit hebben zal ook de prestatie lager liggen! Een snelle grote schijf is dan eigenlijk beter.

- Overclocken: Je hebt er nu al een koeler bij staan om mee te overclocken. De CPU zelf komt al met koeler! Overclocken is overigens wel een eitje met AMD Overdrive.

- Scherm en speakers, zoek eerst zelf eens wat. Zorg bij het scherm dat deze wel DVI heeft. Je kan best leuke 20"+ schermen voor <200 euro krijgen (weet zo niet wat de prijzen allemaal zijn).

- Met dergelijek schermen heb je aan een 512MB kaart wel genoeg.

- Het Foxconn bord is lastig leverbaar en is in prijs gestegen. Daardoor is de GigaByte GA-MA790X-UD4 een goede optie geworden. Dit verhaal geldt ook voor de posters hierboven.
Scipionyx schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:30:
Geld uitgeven is niet makkelijk.. :P

Globaal heb ik dit systeem samengesteld, bij 3 shops waarvan 1 redelijk in de buurt (maar net die ene shop heeft niet alle specifieke onderdelen die ik wil, hier moet ik nog achteraan).
  • Intel Core i7 i7-920
  • Gigabyte GA-EX58-UD5
De ontbrekende onderdelen (monitor, hd, speakers e.d.) komen later of heb ik al.

Eigenlijk 1 vraagje: Bedoeling is wel om systeem lichtelijk te overklokken: Zouden jullie dan ander geheugen aanraden?

En ik zit nog steeds te dubben over de videokaart. Dus als iemand nog adviezen heeft, graag!
Het liefst zou ik meteen een GTX280 (of soms een GTX285. Prijzen ontlopen elkaar nauwelijks bij sommige shops) willen nemen. Ik wil begin volgende week bestellen, maar de 4890 komt er ook weer aan..
Aargh! Dilemma! "Ignorance is bliss" zeggen ze wel s.. oja? 8)7

Dit geldt trouwens nog steeds:

[...]
Laat ik stellen dat met jou budget een Core i7 eigenlijk zonde is. Je budget is niet extreem hoog om het beste van het beste te nemen. Wat betreft die upgrades: DX11 komt er ook aan. Het hangt er van af hoe lang jij met je PC wilt gaan doen. Als je 3 jaar wilt gamen is tegenwoordig een upgrade van de videokaart eigenlijk een must!

Je zou tot midden April kunnen wachten, dan is de Phenom II 955 (AM3) er en de HD 4890. Je zou ook nu een Phenom II X4 940 systeem kunnen halen en het geld dat je met die stap overhoud later investeren in een nieuwe videokaart. Daar heb je veel, maar dan ook veel meet profijt van. Je kan ook nog bezuinigen op de voeding door een 500W variant te nemen.

De stap van Intel Core i7 naar AMD Phenom II X4 kost je nagenoeg geen prestatie in games aangezien de kaarten in jou klasse voor die CPU's het bottleneck zijn. Pas met een dikke SLI setup ga je wat aan de Core i7 hebben.

Besparing:
Core i7 -> Phenom II X4 940BE DDR2 150-200 euro
Core i7 -> Phenom II X4 955BE DDR3 100-150 euro

-----------------------

Ed_L, haal es bier jij >:)

[ Voor 78% gewijzigd door GENETX op 22-03-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
GENETX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 11:20:
[...]

Laat ik stellen dat met jou budget een Core i7 eigenlijk zonde is. Je budget is niet extreem hoog om het beste van het beste te nemen.

Pas met een dikke SLI setup ga je wat aan de Core i7 hebben.
Hoho, ik heb niks gezegd over een budget he. ;)
Bedrag wat ik daar noemde was puur ter indicatie voor andere users.

Misschien herinner je mijn vorige setup nog --> Scipionyx in "[BBG Aanschaf] High-end gamesysteem maar..."
Systeem is vooral bedoeld om te 3d'en. Ben geen hardcore-gamer.

Zoals je daar kan zien had ik daar nog een GTX295 in zitten. Ik twijfel nog steeds over de videokaart. Vraag me af of ik het met de onboard vga kan volhouden totdat ik een keuze heb kunnen maken (afwachtend op reviews van de 4890).

Zal me vandaag eens verder verdiepen in wat voor soort geheugen ik het beste kan nemen bij zo'n systeem.
En toch ook s kijken naar diverse SLI/CF rigs.

To be continued.. :)

2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 15:30:
  • Intel Core i7 i7-920
  • Gigabyte GA-EX58-UD5
Verdorie, ik heb juist dezelfde setup gekocht ongeveer, maar heb een UD4P, een CM690 en maar 4 gig ram (ValueRam) en geen Mugen 2 (maar wel 2x Seagate 500 gb 7200.12) en kom aan 1022 euro, wel lekkere shop die van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn dan ook zoveel mensen die we bedienen |:( O-)

Dan heb ik niets gezegd idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Nu met alles er in:

#ProductPrijsSubtotaal
1Foxconn A7DA-S€ 99,-€ 99,-
1Logitech X-230€ 32,-€ 32,-
1Samsung Syncmaster 2043NW€ 125,57€ 125,57
ImporterenTotaal€ 856,85
Monitor is nog een twijfelpunt aangezien ik daar geen review van kon vinden. Op de hardeschijven heb ik toch een concessie gedaan. Eerst maar wat minder om vervolgens later wat bij te prikken. Als ik alles bij elkaar op tel, niet elk onderdeel bij een andere winkel bestel en de monitor bij de Norrod haal zal ik tussen de €950 en €1000 komen. Goed uitgekiend of niet? Laat het horen.

Foxconn heb ik er in laten zitten omdat de Gigabyte nagenoeg hetzelfde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Verdorie, ik heb juist dezelfde setup gekocht ongeveer, maar heb een UD4P, een CM690 en maar 4 gig ram (ValueRam) en geen Mugen 2 (maar wel 2x Seagate 500 gb 7200.12) en kom aan 1022 euro, wel lekkere shop die van jou :)
4GB in een i7 systeem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:26:
[...]

Bij Azerty samengesteld.
Met rembourskosten erbij wordt het dan € 1.042,72 om precies te zijn. :)

En zoals jcvjcvjcvjcv ook al zei, maar 4 gig..?
Je weet dat je gebruik kan maken van Triple Channel als je 3 dezelfde modules gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brons schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:41:
Nu met alles er in:

#ProductPrijsSubtotaal
1Foxconn A7DA-S€ 99,-€ 99,-
1Samsung Syncmaster 2043NW€ 125,57€ 125,57
ImporterenTotaal€ 856,85
Monitor is nog een twijfelpunt aangezien ik daar geen review van kon vinden. Op de hardeschijven heb ik toch een concessie gedaan. Eerst maar wat minder om vervolgens later wat bij te prikken. Als ik alles bij elkaar op tel, niet elk onderdeel bij een andere winkel bestel en de monitor bij de Norrod haal zal ik tussen de €950 en €1000 komen. Goed uitgekiend of niet? Laat het horen.

Foxconn heb ik er in laten zitten omdat de Gigabyte nagenoeg hetzelfde kost.
De gigabyte is echter wel iets beter als de Foxconn. Dat bord is gekozen omdat hij destijds nog 85 euro kostte, maar sinds de prijsstijging is deze minder interessant geworden tegenover het gigabyte bord. Daarnaast is het slecht leverbaar. Volgens mij heeft de tweakers.net BBG er voor gezorgd dat de prijs is opgedreven omdat de vraag erg hoog is O-)

Verder, dat scherm heeft geen DVI aansluiting. Een Samsung Syncmaster is altijd wel goed eigenlijk, maar neem 1 met DVI om zo je beeld digitaal over te brengen, dat scheelt namelijk veel in kwaliteit.

pricewatch: Samsung Syncmaster T200 zou dan een betere optie zijn dus.

Pricewatch: 20"+ Monitoren met DVI aansluiting (custom filtertje)

Nog een Quote omtrent het mobo:
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:53:
Voordelen? Dat het een gigabyte is(De bios van de foxconn was matig meende ik gelezen te hebben), je geen IGP hebt(niet echt een voordeel of nadeel), betere geluidschip 889 vs 888. Ultra Durable 3(Als je Danny's review van UD3 hebt gelezen dan zie je ook dat hij op belangrijke punten koeler blijft). Ik zie wel Solid caps en Ferrite core chockes, maar staat niets over lowRDS Mosfets. Fysieke Dual Bios. Optische SPDif(in en out). Easy Energy Saver(ik weet niet of foxconn daar iets van heeft) scheelt een paar watt(Danny heeft daar ook reviews over). De Foxconn heeft dan weer een iets beter Lan Chipset al is dat interessanter voor *nix dan windows. De Gigabyte heeft dus wat kleine voordelen. Niet echt dingen die een maker of breaker zijn, meer omdat ze toch hetzelfde kosten.

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 22-03-2009 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

GENETX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:07:

Verder, dat scherm heeft geen DVI aansluiting. Een Samsung Syncmaster is altijd wel goed eigenlijk, maar neem 1 met DVI om zo je beeld digitaal over te brengen, dat scheelt namelijk veel in kwaliteit.
Ik dacht te lezen dat deze dat wel heeft! Anders had ik deze niet gekozen, maar blijkbaar keek ik fout. In ieder geval bedankt om mij hier op te attenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Check hoe dan ook de specs van de fabrikant zelf, de pricewatch wil er ook wel eens naast zitten. Voor het door jou gekozen scherm zie je dus dat DVI ontbreekt: http://www.samsung.com/uk...LS20MYNKBB/EDC&fullspec=F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Dan ben ik er uit denk ik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 96,20€ 96,20
1Samsung Syncmaster T200€ 138,-€ 138,-
ImporterenTotaal€ 866,48

Iedereen bedankt die tot nu toe geholpen heeft. Ik zal waarschijnlijk pas komende week bestellen, dus commentaar is nog altijd welkom.

Overigens zie ik dat de Gigabyte ook op dit moment niet verkrijgbaar is bij Azerty. Ik zal deze dan waarschijnlijk ergens anders appart bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scipionyx schreef op zondag 22 maart 2009 @ 13:58:
[...]
En zoals jcvjcvjcvjcv ook al zei, maar 4 gig..?
Je weet dat je gebruik kan maken van Triple Channel als je 3 dezelfde modules gebruikt?
I know :), maar ik heb gelezen, denk ik in deze BBG of ide van januari, dat Triple channel niet veel meerwaarde heeft, en 4 gig is eig ruimschoots genoeg voor de moment, die 2 gig extra prik ik er wel bij als het weer wat goedkoper is....niet? of zeg ik hier iets verkeerd?...Het is toc hneit omdat hij Triple channel ondersteunt dat je dat ook moet doen? of doet het echt vele aan de performance?want dan doe ik er nog wel 2 gig bij :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehrm, je hebt het dan destijds fout gelezen. Tripple channel heeft zeker invloed. Je hoeft het niet te gebruiken, maar eht feit was dat je geen duur geheugen nodig hebt, maar KVR ook wel volstaat omdat je met tripplechannel al heel veel bandbreedte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:14:
Ehrm, je hebt het dan destijds fout gelezen. Tripple channel heeft zeker invloed. Je hoeft het niet te gebruiken, maar eht feit was dat je geen duur geheugen nodig hebt, maar KVR ook wel volstaat omdat je met tripplechannel al heel veel bandbreedte hebt.
Ok, woeps, mja, dan was ik het stuk vergeten dat je dan wel in triple channel moest werken....toch heeft ooit iemand (niet Genetx of Ed_L wss, een opmerking gemaakt "6 gig voor een gamesysteem? waarom zou je dat doen", iemand anders zei "omdat ze 3 gig te weinig vinden" waarop die andere antwoordde "Neem dan 4 gig, dat maakt toch niets uit"....maar dus wat jij zegt...ofwel duurder geheugen nemen, ofwel 6 gig van KVR :) Ik zal morgne naar de winkel gaan ;)

EDIT: not so sure anymore over wat je zei, check dit artikel....weinig performance verschil, meestal zelfs geneigd naar dual channel dat beter is, buiten bij gaming...

http://www.insidehw.com/Reviews/Memory/Intel-Core-i7-Dual-Channel-vs.-Triple-Channel-Memory-Mode.html

Test is van 20 maart, dus vrij recent....weet niet of hoger geklokt geheugen verschil gaat maken...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2009 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie weinig opzienbarende verschillen en juist geen enkele reden om niet voor triple channel te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 22 maart 2009 @ 19:14:
Kan je dit backen? Ik herinner me nl. maar 1 review op t.net of GoT wat wees op een prestatieverbetering van 2-3%, dus niet echt waard om per sé tripple channel voor te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt groot is het verschil ook niet... Maar volgens mij is een tripple kitje KVR beter als een dual channel kitje goed geheugen. Maar dan zou je de reviews moeten pakken. Ik weet het allemaal ook niet zeker, maar ik pik ook overal wat op...

Wees aub ook op de hoede voor DDR2 vs DDR3 en AMD vs Intel. Voor elke CPU gelden weer andere regels.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.