Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik pas begin mei terug van werk in het buitenland
dus dan is het verstandiger om de Phenom IIx4 955 tenemen met een AM3 mobo
Dooievriend schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:35:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je AMD oa genomen omdat je gemakkelijker kunt upgraden. Bedenk echter wel dat veel tweakers met gemakkelijk upgraden ook snel upgraden bedoelen. Plan je om pas binnen twee jaar te upgraden, kun je beter een AM3 moederbord kopen, aangezien het AM2+ tegen dan waarschijnlijk niet meer ondersteund is. Voordeel is ook dat je moderner DDR3 geheugen erbij kan prikken, wat met jouw budget niet af te raden is. Nadeel is dat AMD's stevigste CPU (de phenom II X4 910) die in AM3 past, momenteel trager is dan de cpu die je nu voor ogen hebt. Indien je nog tijd hebt tot half april, is mijn raad om tot dan te wachten, want dan komt de phenom II X4 955 uit, die op AM3 past, en de snelste AMD-cpu van het moment zal zijn.

Hopelijk heb je hier wat aan, en ben ik zelf niet teveel dwazigheden aan het vertellen (plz correct me if I'm wrong :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 07:29:
oke ik pas begin mei terug van werk in het buitenland
dus dan is het verstandiger om de Phenom IIx4 955 tenemen met een AM3 mobo

[...]
Nope. Dat de X4 955 een mooie proc wordt, staat wel vast. Maar of het verschil tussen DDR3 en DDR2 ook groter zal worden lijkt me niet. De budgetbewuste gamer zal nog steeds de 955 op een AM2+ plank icm DDR2 willen plakken.

Reintje, goede blog. Moet er zelf ook maar eens aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 17-03-2009 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-10 22:13
In principe zijn DDR3 prijzen niet raar. Maar als je nu toch nog geen pc nodig hebt kun je evengoed wachten... Ik heb geen idee wat het effect precies zal zijn van DDR3, maar ik verwacht wel een leuke boost en als de prijzen gelijk liggen zou ik niet gaan zien waarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik blijf dan lekker bij me samenstelling die ik al heb gemaakt,zie vorige pagina`s
denk dat ook wel een dijk van een pc wordt!! :*)

-zit alleen nog een beetje met het werk geheugen,wil namlijk 8gb maar heb gekozen voor de geIL black dragon channel maar is dat een verstandige keuze??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:50:
ik blijf dan lekker bij me samenstelling die ik al heb gemaakt,zie vorige pagina`s

-zit alleen nog een beetje met het werk geheugen,wil namlijk 8gb maar heb gekozen voor de geIL black dragon channel maar is dat een verstandige keuze??
Volgens mij vraag je iets te vaak gevraagd of dat geheugen goed is, jou topic in PMC is ook al op slot gegooid. Volgens mij heb jij geen toegang tot google ofzo :? Mijn eerte hit was een review over de black dragon 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door artificial_sun op 17-03-2009 11:46 ]

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:50:

Je kan ook gewoon 2x een 4GB dual channel kit kopen. Dat zijn ook 4 dimms, net zo als die black dragons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 23:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:07:
[...]

Je kan ook gewoon 2x een 4GB dual channel kit kopen. Dat zijn ook 4 dimms, net zo als die black dragons.
Yep en kijk naar de snelheid van het geheugen.

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Ik koop geen dikke videokaart om oude spellen te gaan spelen. 8)
offtopic:
mwa, al zou ik een HD4870 x2 kopen, zal ik nog steeds Unreal Tournament (2004) en Quake 3 Arena spelen :9 . Zeer oud, maar nog steeds vindt ik ze leuk! Maar natuurlijk zal ik ook de nieuwe games willen spelen ;D.

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 13:26
Rienk333 schreef op maandag 16 maart 2009 @ 23:42:
Heb toch nog wat veranderd en ben op het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 209,86€ 209,86
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 102,79€ 102,79
1Asus M4A78-E€ 88,64€ 88,64
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 48,42€ 48,42
1Samsung SH-S223F€ 16,74€ 16,74
1Samsung Syncmaster T200€ 138,50€ 138,50
1Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E€ 149,90€ 149,90
1Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS, 500GB€ 53,31€ 53,31
ImporterenTotaal€ 808,16

- Heb vooralsnog als mobo de Asus M4A78-E gekozen, want die is volgens mij bijna hetzelfde of beter(?) als de Foxconn A7DA-S maar eerder leverbaar+goedkoper.
- Samsung Syncmaster T200, is volgens mij een prima scherm voor €140, misschien betere opties?
ik heb me moederboard bij alternate besteld (risico gezien de reviews)
verder heb ik behuizing, voeding, videokaart en hardeschijf besteld bij komplett
en de overige spullen bij azerty

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:49

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 22:28:
Ja, je bent terug bij: Welke features heb ik nodig en welk goed maar goedkoop bord voldoet daar aan. Imho FX kan je afschrijven. De borden met FX en SB750 zijn heel duur. Die hebben vaan 16x slots met ook 16lanes, maar deze zijn niet nodig voor CF. 8x Lanes voldoet al. de GX en X zijn vaak met een 8x en 8x in CF. Verder doen de X en de GX elkaar verder in features vaak niet onder. Wel op passen bij een X dat hij de SB750 heeft. Die zijn er namelijk ook in SB600.
Goed, FX dus niet vanwege een scheve prijs/kwaliteitverhouding. Duidelijk.
CF is voor mij de investering niet waard, dus 8x voldoet op dat moment dan wel.
Ik schat dat een 790 GX voor mij dan het beste biedt.

Wat voor andere dingen hebben dan wel baat bij meer lanes?
Ik zou namelijk graag 1 goede videokaart (4850/4870) willen gebruiken en eventueel ook 1 goede geluidskaart (Prelude?) daarbij.
Als ik het voor CF al niet nodig heb, waarvoor dan wel?

Mijn huidige pc doe ik al bijna 6 jaar mee (P4, 3GHZ), met alleen een vervanging van (defecte) videokaarten en eind vorig jaar een geheugen upgrade van 512 MB naar 2,5 GB.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor niets. Overige PCI-e devices hebben vaak al genoeg aan 1x of 4x.

edit: Dave1984, for the love of God! post je reply onder de tekst die je quote!

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 17-03-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat had het net zo makkelijk kunnen zijn omdaqt even te vermelden simpele 8)
en inderdaad ik heb geen toegang tot google7
artificial_sun schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:05:
[...]

Volgens mij vraag je iets te vaak gevraagd of dat geheugen goed is, jou topic in PMC is ook al op slot gegooid. Volgens mij heb jij geen toegang tot google ofzo :? Mijn eerte hit was een review over de black dragon 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dooievriend
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Dooievriend

gitlab.com/JoD/exact

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:37:
[...]

Mag ik jouw glazenbol lenen? :P. Ik bedoel, dat weten we niet. Misschien heb je gelijk misschien niet. Het zit er al in, vaak zijn CPU's evoluties van de vorige. Dus ik betwijfel of ze snel DDR2 support er uit gooien.
Neen, het gaat me niet om de DDR2 support, maar om om de "upgradeability". Ondersteunen de meeste moederborden van 2 jaar geleden AM3 processoren bijvoorbeeld? En als je "upgradeability" belangrijk vindt, is het dan niet beter om nu wat trager DDR3 te nemen, om dan later up te graden naar snel DDR3 (vergeleken met nu snel DDR2 nemen, en up te graden naar heel snel DDR2 binnen 2 jaar)? AMD is inderdaad de betere kwa "upgradeability", maar ook zij gaan hun moederborden/chipsets/sockets geen eeuwigheid (lees: 3 jaar) laten mee gaan. 3 jaar geleden was er 939, toen AM2, dan AM2+, en nu AM3. Ik vermoed dat "AM3+" processors niet meer op AM2+ gaan passen, net zoals AM3 niet op AM2 past (het moest dacht ik tenminste AM2+ zijn, biosupdates daar gelaten). Of zit ik nu helemaal fout?

'Mushrooming' is a marketing term that means feeding them sh*t and keeping them in the dark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dooievriend schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:23:
[...]

Neen, het gaat me niet om de DDR2 support, maar om om de "upgradeability". Ondersteunen de meeste moederborden van 2 jaar geleden nog AM3 bijvoorbeeld?
Ja, AM2 borden kunnen ze ook op. Mits ze genoeg stroom kunnen leveren.
En als je "upgradeability" belangrijk vindt, is het dan niet beter om nu wat trager DDR3 te nemen, om dan later up te graden naar snel DDR3 (vergeleken met nu snel DDR2 nemen, en up te graden naar heel snel DDR2 binnen 2 jaar)?
Moeilijk te zeggen. Bandbreedte is niet zo zaligmakend.
AMD is inderdaad de betere kwa "upgradeability", maar ook zij gaan hun moederborden/chipsets/sockets geen eeuwigheid (lees: 3 jaar) laten mee gaan. 3 jaar geleden was er 939, toen AM2, dan AM2+, en nu AM3. Ik vermoed dat "AM3+" processors niet meer op AM2+ gaan passen, net zoals AM3 niet op AM2 past (het moest dacht ik tenminste AM2+ zijn, biosupdates daar gelaten). Of zit ik nu helemaal fout?
Zeker 3 jaar is wel het stretchen. Maar ik denk dat je met 2 jaar nog wel, al dan niet een iets oudere serie voor een mooie prijs op de kop kan tikken die sneller is. Een dik jaar terug waren de S939 X2's ook nog gigantisch in trek om systemen met PCI-e en redelijk recente videokaarten up te graden zodat ze weer mee konden met de rest. Het probleem vooral is dat je nieuwe features moet gaan ontberen, maar dat is met een AM3 socket nu kopen ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:08:
dat had het net zo makkelijk kunnen zijn omdaqt even te vermelden simpele 8)
en inderdaad ik heb geen toegang tot google7
Hier issi dan Google loze makker *O* KLIK *O* (even voor de goede orde Quad channel betekend alleen dat ze uit de zelfde batch komen, er is nog geen chipset die het ondersteund dus het maakt niets uit of je 2x dual channel koopt of 1x quad)

En voortaan je post onder de quote zetten he :Y .

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
  • Laatst online: 26-09-2021
Hopelijk mn laatste vraag wat betreft het moederbord: Zijn de Foxconn A7DA-S en de Asus M4A78-E vergelijkbare moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ze zelf al vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artificial_sun schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:35:
[...]

Hier issi dan Google loze makker *O* KLIK *O* (even voor de goede orde Quad channel betekend alleen dat ze uit de zelfde batch komen, er is nog geen chipset die het ondersteund dus het maakt niets uit of je 2x dual channel koopt of 1x quad)

En voortaan je post onder de quote zetten he :Y .
hahah ja maar dit geheugen is dus goed dat was mijn vraag!
voor op het MOBO de Asus M3A78-T ddr2
kan namelijk ook voor de Kingston valueram KVR800D2N5K2/4G

geheugen

Kingston PC2-6400 (DDR2-800) 4x2gb
geIL PC2-5300 (DDR2-667) 2x4gb

kan ik beter voor de KINGSTON gaan (qua snelheid) lijkt mij! of zit ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Peanuts, daar merk je in real world apps geen fluit verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Ja, en het enigste verschil wat ik zag was dat de Asus wel over eSata beschikt en de Foxconn niet. Daarnaast heeft de Asus ook nog een Audio Uitgang Analoog en bij de Foxconn staat daar niets over vermeld. Ze bieden volgens mij beide CF support.
Dus het lijkt me dat het niets uitmaakt, maar heb graag wat meer zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al reviews gezocht van het Asus bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het doel van dit topic is naturlijk ook dat je door de aangedragen informatie uiteindelijk zelf in staat bent om je hardware uit te kiezen...
Je kent het merk 'Asus' inmiddels. Je weet hoe je je eisen voor een moederbord op moet stellen. Je kent de verschillen tussen chipsets. Je weet ook wat de specs van het door jou gekozen bord zijn....

... en nu kan je dus zelf de optelsom maken en de knoop doorhakken, toch? Als je nu nog specifieke vragen hebt: shoot. Maar volgens mij ben je inmiddels voldoende geinformeerd om zelf de keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-07 21:24
Afbeeldingslocatie: http://www.scythe-eu.com/uploads/pics/mugen-2-AM2AM2__01.jpg

moet deze mugen 2 van scyto horizontaal op het bord staan? m.a.w. moet de kast liggen?

Is het niet slecht om bijna een kilogram materiaal boven aan je mobo te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zou meneer Scythe niet een enorme berg aan schadevergoedingen moeten betalen als dat zo was?

Was de Mugen2 niet 30gr. lichter dan de Mugen, die al ruime tijd in mijn staande case hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa
  • Laatst online: 13-07 21:24
Edmin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:17:
Zou meneer Scythe niet een enorme berg aan schadevergoedingen moeten betalen als dat zo was?

Was de Mugen2 niet 30gr. lichter dan de Mugen, die al ruime tijd in mijn staande case hangt?
True True

Op het plaatje zag het eruit alsof het moest liggen en gezien de bijna 1 kilogram zwaar wegende koeler lijkt het ook logischer om te staan dan te hangen. Maar bij deze bevestiging dat ze ook kunnen hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd hij hangt bij mij ook gewoon. Nog wel aan de door zo veel mensen vergruisde intel push pins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:50:
Heb je al reviews gezocht van het Asus bord?
Wel gezocht, maar niet gevonden. Aangezien de Foxconn A7DA-S €15 duurder is geworden sinds vanochtend ben ik van plan om de Asus te kopen. Tenzij jij ergens hele slechte reviews gelezen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rienk333 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:29:
[...]

Wel gezocht, maar niet gevonden. Aangezien de Foxconn A7DA-S €15 duurder is geworden sinds vanochtend ben ik van plan om de Asus te kopen. Tenzij jij ergens hele slechte reviews gelezen hebt?
Nee maar waar denkje dat wij onze keuzes op baseren? Reviews lezen. Merken een beetje kennen. Vergelijken van specs en prijzen. Denk je dat wij alle stukken hardware zelf in de handen hebben gehad en getest? Dan zou ik geen tijd meer hebben om te reageren. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:38:
[...]

Nee maar waar denkje dat wij onze keuzes op baseren? Reviews lezen. Merken een beetje kennen. Vergelijken van specs en prijzen. Denk je dat wij alle stukken hardware zelf in de handen hebben gehad en getest? Dan zou ik geen tijd meer hebben om te reageren. :9
Oke, dan ga ik denk ik toch maar voor de Asus, aangezien de Foxconn een levertijd heeft van 14 dagen en duurder is.

Dan ga ik het volgende ( waarschijnlijk ) bestellen, tenzij iemand toch nog iets op weet te merken. ( Dat lijkt me niet na al het super advies van jullie, heel veel bedankt daarvoor )

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 208,36€ 208,36
1Antec Sonata III 500 Zwart€ 102,79€ 102,79
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 33,88€ 33,88
1Samsung Syncmaster 2053BW€ 149,95€ 149,95
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB€ 50,52€ 50,52
ImporterenTotaal€ 800,78

- Behuizing: Toch maar met ingebouwde voeding, Cooler Master Real Power M 520 was overal niet erg snel leverbaar, als iemand nog een alternatief heeft hoor ik het graag.
- Monitor: 2053BW is nu voor een mooie prijs te krijgen, evenals de T200 maar zie toch af van PIXmania.
- Gehuegen: Uiteindelijk gekozen voor het iets langzamere maar wel stuk goedkopere Kingston Valueram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Rienk333 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 16:52:
Oke, dan ga ik denk ik toch maar voor de Asus, aangezien de Foxconn een levertijd heeft van 14 dagen en duurder is.

Dan ga ik het volgende ( waarschijnlijk ) bestellen, tenzij iemand toch nog iets op weet te merken. ( Dat lijkt me niet na al het super advies van jullie, heel veel bedankt daarvoor )

- Behuizing: Toch maar met ingebouwde voeding, Cooler Master Real Power M 520 was overal niet erg snel leverbaar, als iemand nog een alternatief heeft hoor ik het graag.
- Monitor: 2053BW is nu voor een mooie prijs te krijgen, evenals de T200 maar zie toch af van PIXmania.
- Gehuegen: Uiteindelijk gekozen voor het iets langzamere maar wel stuk goedkopere Kingston Valueram.
Niets meer aan doen :)

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja ik vind die kast uber lelijk. http://www.azerty.nl/8-10...er-silent-pro-m500--.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Vind €15 verschil voor de voeding iets teveel, wil er eigenlijk max. €70 voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:01:
[...]

Ik koop geen dikke videokaart om oude spellen te gaan spelen. 8)
Wat heet 'oud'? Ik heb een GTX260-216 SC en doe step-up naar een GTX285 en ik speel hoofdzakelijk Battlefield 2, maar dan wel op 2132x1599 :D . Minimum van 60fps speelt heerlijk _/-\o_
Edmin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 00:24:
[...]

http://search.euro.dell.c...s=nldhs1&k=2209WA&cat=all

Een scherm van €400 t.o. een scherm dat hij nu kiest van €138. Die jongen zit al tegen zijn budget en jij komt hiermee?

[...]

Leg uit?
Je moet hem dan ook niet bij Dell kopen...

http://cgi.ebay.nl/New-UK...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

€250 thuisbezorgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja dat is de extra stille variant en nog modulair. Die is dus een stuk beter dan de Earthwatts die in de Sonata 3 zit.

http://www.azerty.nl/8-10...tream-pro---voeding-.html
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:44:
[...]

Wat heet 'oud'? Ik heb een GTX260-216 SC en doe step-up naar een GTX285 en ik speel hoofdzakelijk Battlefield 2, maar dan wel op 2132x1599 :D . Minimum van 60fps speelt heerlijk _/-\o_

[...]

Je moet hem dan ook niet bij Dell kopen...

http://cgi.ebay.nl/New-UK...A12%7C39%3A1%7C240%3A1318

€250 thuisbezorgd ;)
battlefield 2 is oud. Verder Ieuw-Bay en Object location: Basingstoke, Verenigd Koninkrijk. GB hoort niet bij de Monetaire Unie, volgensmij moet je dan extra belasting betalen meende ik? Verder ben ik en menigen met mij niet echt gecharmeerd van dingen van over zee halen laten verzenden.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:49:
Sja dat is de extra stille variant en nog modulair. Die is dus een stuk beter dan de Earthwatts die in de Sonata 3 zit.

[...]
Gaat dan tussen bovenstaande voeding+Cooler Master Elite 333 en Antec Sonata III 500. Ik zal er eens over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 17:49:

[...]

battlefield 2 is oud. Verder Ieuw-Bay en Object location: Basingstoke, Verenigd Koninkrijk. GB hoort niet bij de Monetaire Unie, volgensmij moet je dan extra belasting betalen meende ik? Verder ben ik en menigen met mij niet echt gecharmeerd van dingen van over zee halen laten verzenden.
FUD!!!!

Engeland zit in dezelfde douanezone, en je kunt gewoon belastingvrij importeren uit Engeland.
Uiteraard staat dat ook gewoon op .. douane.nl

Dus nogmaals: €250 all-in thuisbezorgd. Moeilijk he? :X

Je kunt hem ook voor €310 all-in thuis laten bezorgen door Qsix. Maar dan kun je net zo goed meteen voor €335 de 2007FP laten thuisbezorgen, iets wat sowieso een beter idee is.

Ja, BF2 is oud, maar ik vind nog steeds niks leukers op de markt en de mod-community is nog steeds springlevend (check het nieuwe Project Reality!)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elonoir
  • Laatst online: 04-03 23:32
Hey,

Ik vraag me af, heb hier en daar dit al wel door gelezen en helaas inderdaad beetje weinig zelf onderzocht., maar is het BBG systeem nog een beetje recent? Ja, het is inderdaad nog niet zo heel oud, maar weet niet of er eventueel nog wat aan kan worden verandert.
Ik ben nu al 2jaar bezig met een pc te willen kopen, en ik wordt het constante uitstellen maar eens een keertje zat. Wil niet te veel informatie omdat het anders ook weer gelijk teveel wordt en ik weer niet besluit.
Maar wat ik zie lijkt het me allemaal wel een beetje goed.

Enkele vraagjes: Ik zit nu met een 226CW (22" inch), zat te denken om misschien voor een 24" te gaan in verband met FullHD, weet niet hoeveel het beeldscherm in de BBG in verhouding tot de 226CW staat. Kon niet echt wat vinden. Horizontale kijkhoek vondt ik van de 226CW beetje tegenvallen, is vooral met Film wat jammer. (zit je niet altijd even recht ;) )

Videokaart: Ik ben niet echt een super gamer, maar wil denk wel wat recente games spelen, wel natuurlijk liefst op native resolutie en liefst max settings. Is een 4870 ook nog gewoon te doen op deze resolutie?

Behuizing: Ik zou wel voor een wat mooiere kast willen gaan. Stof-filters lijken mij ook wel handig aangezien je je pc dan iets makkelijker schoonhouden kunt, ben nogal wat lui op dat gebied. Bij deze pc ook last van gehad (uitvallen etc. ).

CPU Koeler: Ik ben niet echt van plan over te gaan clocken, lijk me een Mugen een beetje overkill. Ik geloof dat de Videokaarten van AMD op moment niet de meest stille videokaarten zijn, maar zijn er nog wat kleinere/stillere CPU koelers? (of gewoon stock? )

Ik snap dat dit hier eigenlijk niet helemaal is gepast, daarvoor in ieder geval voor iedere reactie alvast bedankt. :)

Groetjes, Jan.

p.s. Wil er ook een Dual Boot met Linux op zetten, 5.1 en de X-Fi's gaven hier toch wat problemen?

Edit: Ik zoek wel iets van dit budget, al is goedkoper ofcourse altijd beter, maar hoeft alleen hier niet. Duurder = nee.

[ Voor 6% gewijzigd door Elonoir op 17-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Elonoir schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:57:
Hey,

Ik vraag me af, heb hier en daar dit al wel door gelezen en helaas inderdaad beetje weinig zelf onderzocht., maar is het BBG systeem nog een beetje recent? Ja, het is inderdaad nog niet zo heel oud, maar weet niet of er eventueel nog wat aan kan worden verandert.
Ik ben nu al 2jaar bezig met een pc te willen kopen, en ik wordt het constante uitstellen maar eens een keertje zat. Wil niet te veel informatie omdat het anders ook weer gelijk teveel wordt en ik weer niet besluit.
Maar wat ik zie lijkt het me allemaal wel een beetje goed.

Enkele vraagjes: Ik zit nu met een 226CW (22" inch), zat te denken om misschien voor een 24" te gaan in verband met FullHD, weet niet hoeveel het beeldscherm in de BBG in verhouding tot de 226CW staat. Kon niet echt wat vinden. Horizontale kijkhoek vondt ik van de 226CW beetje tegenvallen, is vooral met Film wat jammer. (zit je niet altijd even recht ;) )
Kijkhoek is met dit soort type schermen altijd slecht. Dan kom je in de dure pro catergorie en dat is niet goedkoop... Hou gewoon lekker je 22", zo slecht is dat ook niet en wacht gewoon op nieuwe technieken als led backlights.
Videokaart: Ik ben niet echt een super gamer, maar wil denk wel wat recente games spelen, wel natuurlijk liefst op native resolutie en liefst max settings. Is een 4870 ook nog gewoon te doen op deze resolutie?
Prima keuze zou ik zeggen. Als je niet echt veel gamed is de 4870 gewoon een erg leuke game. Misschien niet alles op zn max, maar zeker wel de native resolutie. Prima prijs/prestatie voor je eisen.
Behuizing: Ik zou wel voor een wat mooiere kast willen gaan. Stof-filters lijken mij ook wel handig aangezien je je pc dan iets makkelijker schoonhouden kunt, ben nogal wat lui op dat gebied. Bij deze pc ook last van gehad (uitvallen etc. ).
Persoonlijke keuze, speur eens het web af naar mooie kasten.
CPU Koeler: Ik ben niet echt van plan over te gaan clocken, lijk me een Mugen een beetje overkill. Ik geloof dat de Videokaarten van AMD op moment niet de meest stille videokaarten zijn, maar zijn er nog wat kleinere/stillere CPU koelers? (of gewoon stock? )
Geen idee. Zoveel last heb ik niet van mijn 5600+ met stock koeler.
Ik snap dat dit hier eigenlijk niet helemaal is gepast, daarvoor in ieder geval voor iedere reactie alvast bedankt. :)

Groetjes, Jan.

p.s. Wil er ook een Dual Boot met Linux op zetten, 5.1 en de X-Fi's gaven hier toch wat problemen?

Edit: Ik zoek wel iets van dit budget, al is goedkoper ofcourse altijd beter, maar hoeft alleen hier niet. Duurder = nee.
Hangt van je speakers af. Als je een goed 5.1 setje hebt zoals de Z-5500 of Z-5450 heeft het wel meerwaarde, al is onboard ook goed tegenwoordig. Volgens mij is er niet meer een groot probleem met X-Fi drivers onder Linux. Zal er zelf ook nog eens onderzoek naar doen

* GENETX draait sinds dit weekend maar weer eens OpenSUSE, alleen de ATI driver flipt nog :X

* GENETX is een linux newb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik terug ;)
Ik had besloten te wachten tot begin april voor de x4 955, maar blijkbaar is dat al half april geworden! :)
Nu heb ik in Juni weer examens aan de universiteit en begint de blok zowat begin mei/half mei...Die computer zou dus best wel eens een gevaar kunnen worden :D, daarom dacht ik eventueel toch terug aan het intel/nvidia systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 65,83€ 65,83
1Cooler Master Real Power M620€ 76,95€ 76,95
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 229,48€ 229,48
1Intel Core i7 920€ 265,-€ 265,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3E9SK2/4G€ 63,99€ 63,99
1Samsung SH-S223F€ 18,17€ 18,17
1Samsung Spinpoint F1 DT HD103UJ, 1TB€ 82,95€ 82,95
1XFX GeForce 280 GTX 1024MB DDR3 Standard (GX-280N-ZDF9)€ 249,90€ 249,90
ImporterenTotaal€ 1.052,27

4gb DDR3 1333...(Kingston ValueRam, lagere timings maar ik had gelezen dat dat niet vele uitmaakte door de grote bandbreedte die het geheugen en de cpu kunnen benutten)...later komt daar nog wel 2gb bij, maar die triple channel maakt normaal ook niet veel verschil uit.

de gtx280: toch wel ffie sneller dan de 4870. Ik kijk even in mijn glazen bol, de 4890 wordt gezegd de prestaties van een gtx285/280 te zullen benaderen en tussen 199 en 299 te kosten, dus ruwweg afgeschat kost die 4890 evenveel als de gtx280. Ik geef toe, het is met de natte vinger, maar ik probeer maar.

De Mugen 2 zet ik er nu nog niet op want ik ga hem voorlopig toch niet overklokken, tenzij dat verschil echt merkbaar is (??iemand van de pro's?)...

Ik weet dat jullie het nog niet kunnen weten, maar wat DENKEN jullie?? die x4 955 gaat de i7 toch niet voorbijstomen, toch? en als je een AM3 mobo en DDR3 geheugen wilt met die X4 955 gaat het verschil met het i7 system toch maar +- 100 euro bedragen fzo (als je er van uit gaat dat de cpu's maar 20 euro in prijs verschillen )...

Dat gigabyte mobo lijkt wel een supergoed te zijn, voor enkele tientjes minder heb je ook de x58 Pro van MSI, maar dat krijgt heel slechte reviews...

Thanx for the advice....AGAIN :D

cheerz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De i7 920 zal wel sneller zijn als de X4 955 gok ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat vind je van het systeem? is dat niet de beste keuze als mobo, ok, esata ontbreekt maar dat lossen we wel op met sata->esata kabel en ik heb toch nog geen esata hdd :)...Ik ga wss wel een kleine raptor kopen 2de hands ofzo, want naar het schijnt helpt dat echt wel qua snelheid (enkel voor os en belangrijkste games)...

De GigaByte EX58-UD3R heeft eigenlijk wel gelijkaardige functies alleen die 3-SLI niet en ondersteunt zelfs gewoon SLI niet, zelfs niet na bios update...., maar dat ga ik toch nooit gebruiken :)....of zie ik dingen over het hoofd? :)

uiteindelijk komt het erop neer dat ik voor een core i7 systeem met gtx 280 evenveel betaal als voor een Phenom 2 X4 940 met een 4870x2...,....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elonoir
GENETX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:14:Kijkhoek is met dit soort type schermen altijd slecht. Dan kom je in de dure pro catergorie en dat is niet goedkoop... Hou gewoon lekker je 22", zo slecht is dat ook niet en wacht gewoon op nieuwe technieken als led backlights.
Het is dat ik dit scherm misschien aan mijn ouders kan slijten voor bepaald bedrag, al weet ik dan niet hoeveel ze er voor willen geven. Ze hebben op het moment geen eigen LCD staan, komt voor hun dan goed uit, als is 22" eigenlijk overkill, ze gebruiken hem nu ook.
Zit daarom ermee hoe kwaliteit van de 2443BW in de BBG en de 226cw die ik nu heb tegen over elkaar staan. Feit is wel dat Full HD op 1680x1050 niet gaat lukken.
GENETX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:14:
Prima keuze zou ik zeggen. Als je niet echt veel gamed is de 4870 gewoon een erg leuke game. Misschien niet alles op zn max, maar zeker wel de native resolutie. Prima prijs/prestatie voor je eisen.
Okay. =) Dat moet dan wel lukken, misschien kijk ik nog even naar wat Crysis benchmarks om te vergelijken. Kom hier wel uit, bedankt.
Persoonlijke keuze, speur eens het web af naar mooie kasten.
Probleem: Ik kan niet keuze, zeker niet als je zoveel keuze hebt. Weet ook niet echt waar ik op moet letten.
Geen idee. Zoveel last heb ik niet van mijn 5600+ met stock koeler.
Okay, =) Ik zal met stock cooler denk ik dan maar uit proberen. Als ik later cooler wil plaatsen haal ik er wel wat vrienden bij om me daarbij te helpen.
Hangt van je speakers af. Als je een goed 5.1 setje hebt zoals de Z-5500 of Z-5450 heeft het wel meerwaarde, al is onboard ook goed tegenwoordig. Volgens mij is er niet meer een groot probleem met X-Fi drivers onder Linux. Zal er zelf ook nog eens onderzoek naar doen
Zoals het er nu naar uit ziet leek me Z-5500 een beetje duur. Was van plan om gewoon voor de G-51 uit de BBG te gaan, heb op het moment alleen nog maar een heel oud stereo setje.
Heel misschien als door het weggooien van Headset & Cooler + besparing op videokaart veel op is gespaard zal ik voor de Z-5500 gaan. Al zal ik vast ook met een waarschijnlijk duurdere kast kiezen.
* GENETX draait sinds dit weekend maar weer eens OpenSUSE, alleen de ATI driver flipt nog :X

* GENETX is een linux newb :+
Okay, ^^ Ik ben ook nog redelijk Linux newb. :) Zal ik dan ook allemaal uit moeten gaan vinden. Heb het tijdje op mijn laptop gehad, werkt helaas niet meer. Laptop heeft het begeven.

Nog een laatste vraag die ik was vergeten, laatste keer dat ik veel informatie had opgezocht was 1066MHz-geheugen overkill en werd 800mHz geadviseerd, is dat op moment nog steeds zo?

Thanks voor je reacties, Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:35:
[...]

FUD!!!!

Engeland zit in dezelfde douanezone, en je kunt gewoon belastingvrij importeren uit Engeland.
Uiteraard staat dat ook gewoon op .. douane.nl

Dus nogmaals: €250 all-in thuisbezorgd. Moeilijk he? :X
Rustig maar.. ontspan...adem in...adem uit....
Je kunt hem ook voor €310 all-in thuis laten bezorgen door Qsix. Maar dan kun je net zo goed meteen voor €335 de 2007FP laten thuisbezorgen, iets wat sowieso een beter idee is.
QSix:
Reactie op Qsix
Winkel weg?

Ik vind het hartstikke mooi dat er manieren zijn om relatief goedkoop aan IPS panelen te komen, maar zowel Ebay en QSix wekken maar weinig vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Elonoir:

1. Als er zoveel keuze is qua kasten, waarom zou jij dan niet kunnen kiezen kunnen en wij wel? Kijk eens bij de grote merken zoals Antec, Thermaltake en Coolermaster.

2. Als je geen Z-5500 of Z-5450 hebt is een X-Fi nutteloos. Ik weet niet of de Z-5450 nog leverbaar is. Die heb ik zelf staan en daar komt wel leuk geluid uit. Ik overweeg wel een X-Fi, maar of het echt nodig is... Uit mijn Realtek ALC889 komt ook best leuk geluid.

3. 1066MHz is niet veel duurder. Heel veel maakt het ook weer niet uit, maar het past makkelijk in je budget. Het verhaal geldt met name voor Core2 processors die hoe dan ook door de FSB worden gebottlenecked. AMD kan wel wat met die bandbreedte.

4. Ik heb de ATI driver aan de gang :+ De openSUSE 11.1 guide is heel leuk, maar die laat de hele driver niet installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elonoir
GENETX schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:38:
1. Als er zoveel keuze is qua kasten, waarom zou jij dan niet kunnen kiezen kunnen en wij wel? Kijk eens bij de grote merken zoals Antec, Thermaltake en Coolermaster.
Heb je eigenlijk volledig gelijk in. :) Bedoelde eigenlijk mee beetje of je nog wat tips hebt of idee waar je op kunt letten?
2. Als je geen Z-5500 of Z-5450 hebt is een X-Fi nutteloos. Ik weet niet of de Z-5450 nog leverbaar is. Die heb ik zelf staan en daar komt wel leuk geluid uit. Ik overweeg wel een X-Fi, maar of het echt nodig is... Uit mijn Realtek ALC889 komt ook best leuk geluid.
Okay. :) Thanks. ^^ Zal kijken dan of ik een z-5500 in mijn budget kan proppen, heb er veel goeds over gehoord. Over de z-5450 heb ik niets gehoord maar zal er eens naar kijken. :) Ik kom hier wel uit.
Edit: z-5450 staat niet meer in de pricewatch.
3. 1066MHz is niet veel duurder. Heel veel maakt het ook weer niet uit, maar het past makkelijk in je budget. Het verhaal geldt met name voor Core2 processors die hoe dan ook door de FSB worden gebottlenecked. AMD kan wel wat met die bandbreedte.
Okay. =) De vorige keer keek ik ook naar Intel Processoren inderdaad. Ik ga dan gewoon voor 1066mHz.
4. Ik heb de ATI driver aan de gang :+ De openSUSE 11.1 guide is heel leuk, maar die laat de hele driver niet installeren :X
Okay. :) Dan hoef ik me daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken, Had er zelf al niet veel problemen mee verwacht aangezien de Open Source drivers van Ati ook steeds meer opschieten door de vrijgegeven documenten. 3D ondersteuning was geloof ik ook al onderweg.

Heb je ook nog idee hoe ik het verschil tussen de 2443BW en de 226CW kan vinden?

Ja ik weet dat het niet veel uitmaakt, maar ik ga eigenwijs doen en kijken of ik er een 24" kan persen. Lijkt mij wel een stuk handiger in verband met films etc. die wil ik wel liefst op native resolutie bekijken. Wil alleen natuurlijk ook geen achteruit gang van beeldkwaliteit ten opzichte van de 226CW.

Groeten, Jan.

Edit: Ik zie dat de Foxconn A7DA-S (moederbord) uit de BBG beetje weinig verkrijgbaar is, is de vraag voor alternatieven hier al eerder voorbij gekomen? Anders zal ik zoek moeten naar alternatieven, al geen idee waar/hoe te vinden. Dit is duidelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Elonoir op 18-03-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:27:
[...]

Rustig maar.. ontspan...adem in...adem uit....
Het is niet de eerste keer dat ik er weer iemand op betrap FUD te verkopen wat betreft het importeren van spullen.
Edmin schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:27:
QSix:
Reactie op Qsix
Winkel weg?

Ik vind het hartstikke mooi dat er manieren zijn om relatief goedkoop aan IPS panelen te komen, maar zowel Ebay en QSix wekken maar weinig vertrouwen.
Wat boeit het nou dat ze niet in de PW staan? Ondertussen hoef je allang niet meer in te loggen om prijzen te zien en verder kun je ze gewoon bellen en een inhoudelijk telefoongesprek houden in tegenstelling tot veel andere zaken.

Ik weet niet wat jij tegen eBay hebt, maar als je alleen koopt van verkopers met een hoog feedback nummer en hoog positief gehalte (99+%) is er echt niks aan de hand. Mijn ervaring met eBay is beter dan met de gemiddelde shop. En ja, ik heb een flink aantal high-value items via eBay gekocht waarbij vergeleken die 2209WA een peuleschil is. Van m'n drie Dell monitoren komt de eerste 20" van een particulier uit de USA (eBay), de tweede 20" direct van Qsix (telefoontje, mailtje, mailtje, mailtje, factuurtje, betaald en de dag erna thuis :D ) en de derde (30") 2e hands van een particulier (UK). Allemaal foutloos gegaan. En dan heb ik het nog niet over m'n fotografiespul gehad, wat ook grotendeels via eBay is gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keuze tussen de gtx280 tegen 259 euro bij alternate of een hd4870 1gb Dual Sonic edition tegen 160 2de hands...

http://www.palit.biz/main/vgapro.php?id=969

Ik vermoed dat het 2de de betere keuze is :)...

Wat vinden jullie nog van mijn systeem, alles klopt nu toch hé, geen dingen die niet aansluiten of die niet gaan werken?
Die samsung spinpoint, dat is toch nog wel goede hdd niet? ik vermoed dat er van de Seagate geen versie bestaat van 1 TB met single platter?

Cheerz,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sterker nog, er bestaan helemaal geen 1TB single platter schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat dacht ik al :), is technisch vrij onmogelijk :), wat is het grootste dat er op een single platter kan?
en de rest? config ok? :)

heb al slechte dingen gehoord over die seagates, is de samsung dan geen beter keuze?
of de WD Caviar GreenPower, die evenveel kost ongeveer en ook SATA2 32 mb is en ook 7200 toeren maakt ...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woetie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 12:42
500gb zijn op dit moment de grootste platters voor HDD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rienk333
Laatste check voordat ik het ga bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 208,36€ 208,36
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 33,88€ 33,88
1OCZ ModXStream Pro 500W€ 63,33€ 63,33
1Samsung Syncmaster 2053BW€ 149,95€ 149,95
ImporterenTotaal€ 761,32

Voeding gaat in de kast passen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:18:
dat dacht ik al :), is technisch vrij onmogelijk :), wat is het grootste dat er op een single platter kan?
en de rest? config ok? :)

heb al slechte dingen gehoord over die seagates, is de samsung dan geen beter keuze?
of de WD Caviar GreenPower, die evenveel kost ongeveer en ook SATA2 32 mb is en ook 7200 toeren maakt ...
Je hebt slechte dingen gehoord over de 7200.11, niet de 7200.12. Daarnaast is je HDD een van de onderdelen waar je het minst profijt hebt van een net iets snellere versie. Het maakt pas echt uit als je naar 10k rpm ipv 7200rpm kijkt, of naar SSD ipv HDD.

Rienk333 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:33:
Voeding gaat in de kast passen enzo?
Waar is de ATX formfactor anders voor uitgevonden?

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 17-03-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 21:04:
[...]
Het is niet de eerste keer dat ik er weer iemand op betrap FUD te verkopen wat betreft het importeren van spullen.
Ik heb daar dubbel op staan dat ik het niet zeker weet, dus je hoeft niet zo overdreven te reageren. Wel goed om te horen dat je geen belasting betaald. Dat maakt de drempel toch weer een stuk lager met de zwakke pond atm.
Wat boeit het nou dat ze niet in de PW staan? Ondertussen hoef je allang niet meer in te loggen om prijzen te zien en verder kun je ze gewoon bellen en een inhoudelijk telefoongesprek houden in tegenstelling tot veel andere zaken.
Sja heel veel mensen, waar onder ik, die echt niet snel iets gaan importeren.
Ik weet niet wat jij tegen eBay hebt, maar als je alleen koopt van verkopers met een hoog feedback nummer en hoog positief gehalte (99+%) is er echt niks aan de hand. Mijn ervaring met eBay is beter dan met de gemiddelde shop. En ja, ik heb een flink aantal high-value items via eBay gekocht waarbij vergeleken die 2209WA een peuleschil is. Van m'n drie Dell monitoren komt de eerste 20" van een particulier uit de USA (eBay), de tweede 20" direct van Qsix (telefoontje, mailtje, mailtje, mailtje, factuurtje, betaald en de dag erna thuis :D ) en de derde (30") 2e hands van een particulier (UK). Allemaal foutloos gegaan. En dan heb ik het nog niet over m'n fotografiespul gehad, wat ook grotendeels via eBay is gekocht.
Ik heb gewoon een hekel aan Ebay, zit geen shop achter, geen KVK nummer, niets waar ik echt iets mee kan(uitzonderingen daar gelaten).. Dat jij goeie ervaringen er mee hebt sja... Ik houd er niet zo van om daar hele dure dingen op te gaan kopen, dingen als garantie, verzending, slechte verzending etc. Al heb je tegenwoordig via de maker vaak nog wel garantie, mocht dat een issue worden.

offtopic:
over hardeschijven. ik denk dat ik mijn matrix raid wil uitbreiden naar 4 schijven. Ik heb 2x 320GB. 7200.11 320GB zijn het goedkoopst in de pricewatch..... Doen niet doen? 2e hands kijken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je maar geen spinpoints koopt... Toch lijken die 7200.11's ook niet super. Al eens naar Hitachi gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die staan ook redelijk goedkoop, maar heb ik idd nog niet echt over gelezen. Ik heb er nu een Samsung T166 in(De F1's zijn die met de slechte raid levensduur) en een Seagate 7200.10. Dat waren sowieso de Top HD's uit die tijd. 2e hands kijken geen optie? Wel ff vragen voor een smart screenshot denk ik dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso nooit verschillende schijven mixen in 1 array.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Want?

Edit: Gekeken naar die hitachi, dat is een 7200 rpm, maar met lagere power consumtion en noise enzo. Dat gaat tenkoste van prestatie. Ik weet het niet. Wel dual 250GB platter die niet helemaal gebruikt worden(bij T166 en 7200.10 ook zo. Daarom zijn ze zo snel).

WD AAKS.... Schijn wel snel te zijn. Single platter 320GB.
Shop

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat je dan van allemaal de slechtste kant terugziet in de performance ;)

Een Raptor in RAID 0 met een 120 GB 5400 rpm laptop schijf scoort bijvoorbeeld 2x de losse score van de laptopschijf: totaal 60 MB/s dus. Hetzelfde gaat op voor de accestime. De RAID 0 array van de Raptor + laptop schijf heeft een accestime van de laptopschijf.

De WD6400AAKS is inderdaad lekker snel. Ik geniet er dagelijks van (drie stuks om juist te zijn :P ). Net ietsjes sneller dan de Samsung concurrent die HWI alsmaar blijft pushen.

Afbeeldingslocatie: http://i188.photobucket.com/albums/z137/jcvjcvjcvjcv/HDTune_Benchmark_3xWD6400AAKS_R0_1_.png
^^^
Dat is de eerste 200GB van de RAID 0 array van drie van die WD6400AAKS schijven.

Let op: de 320 GB versie uit dezelfde serie is traaaggg. De 320 GB'er is gericht op stilte terwijl de 640 gericht is op performance.

Op een van de laatste LAN parties heb ik ook een flinke tijd films en dergelijke zitten kopieren van anderen met 150 MB/s (Intel Dual Port GBit Adapter, PCI-e x4 :D ). Dat kwam dan wel van drie andere PC's tegelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 00:10:
Omdat je dan van allemaal de slechtste kant terugziet in de performance ;)
Begrijp me niet verkeerd, maar in dit geval boeit het weinig. Zowel de T166 als 7200.10 scoren redelijk gelijk qua snelheid en accestime. Daar komen 2 schijven bij die een stuk sneller zijn. Mijn Acces times gaan met 4 schijven sowieso omhoog, dus daarom zou ik het niet doen. Puur doorvoersnelheid bij het laden van een aantal grote mappen.
Let op: de 320 GB versie uit dezelfde serie is traaaggg. De 320 GB'er is gericht op stilte terwijl de 640 gericht is op performance.
Mijn T166 en 7200.10 zullen niet sneller zijn denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Inleiding
Ik ben van plan nadat ik mijn salaris heb ook een nieuwe pc aan te schaffen... en omdat ik me de laatste tijd sinds kort weer een beetje in verdiep is het wat lastig om een overzicht te krijgen.

Wat wil ik bereiken?:
Game pc huidige games lekker vloeiend draaien en ik wil mijn tv erop aan kunnen sluiten om filmpjes te kijken dan kan ik die popcornhour laten schieten en heb ik extra centjes voor mijn systeempje.

Budget
tussen de 1500 en 1800 8) zal dan wel het laatste worden.

onderdelen:

systeemkast Cooler Master Centurion 590
Heb een paar jaar geleden zelf systemen inelkaar gezet voor mijn stage en toen vondt ik cooler master kasten toch altijd wel goede kwaliteit tenzij iemand zegt neem maar iets waarmee je makkelijker kan uitbreiden?

geluidskaartje Creative X-Fi Titanium
Zal wel voldoende zijn voor mij als ik in de toekomst er een mooie versterker op ga aansluiten, nu doe ik het wel met een koptelefoon

DVD-brander: Samsung SH-S223F
Lijkt me weinig over te zeggen?

Luidsprekers: n.v.t

Headset: Creative Fatal1ty Gaming Headset
Weet iemand hier nog iets op aan te vullen?

Muis: Logitech MX518 & Toetsenbord: OCZ Alchemy Elixir -
Vindt dit wel prima gezien de prijs en reviews zodat ik mijn centen kan besteden aan goed spullen in de kast.

Even tussendoor
Nu zit ik op de €325 (grof afgerond) en ik zelf heb geen voorkeur voor intel of amd en hoor veel voors en tegens.
Wat intel vooral tegensprak is de prijs volgens mij? en dat lijkt mij nu geen probleem aangezien ik nog een kleine 1500 euro overheb voor: mobo, proc, ,ram, psu en Hdd

Ik hou er van als mijn systeem ook een beetje snel op kan starten alleen van raid opstellingen heb ik weinig koek gegeten buiten de paar keer op mijn stage 4 a 5 jaar geleden is dit goed te doen? aangezien ssd daar nu nog géén oplossing voor is volgens mij?

Wie kan mij helpen en overtuigen van dees of geen aangezien ik jullie nu weinig handvatten geef om te fantaseren wat bij sommige als luiheid kan worden beschouwd O-) en wat zo niet is bedoeld...

En beeldscherm is ook nog handig uiteraard! daar moet ik zelf ook nog even naar kijken wat ik wil 8)7

edit: 6 woorden aan het einde toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door schiedamnees op 18-03-2009 10:24 . Reden: Beeldscherm toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schiedamnees schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:19:
Wat intel vooral tegensprak is de prijs volgens mij? en dat lijkt mij nu geen probleem aangezien ik nog een kleine 1500 euro overheb voor: mobo, proc, ,ram, psu en Hdd
en GPU en monitor ;)

Maar serieus. Kijk eens naar het BBG systeem en vraag jezelf af of het de prestaties levert die jij ervan verwacht. Trek de onderdelen die je zelf al hebt ervan af en zet de onderdelen die je nu al besloten hebt te nemen erbij. Zou dat een systeem zijn waar jij tevreden mee bent? In dat geval is het een makkie. Wil je desondanks toch meer, dan kunnen we aan de hand van het meerbudget dat je ter beschikking hebt kijken hoe je je geld het best uit kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 23:50

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

@schiedamnees
Als jij alleen games/filmpjes wilt draaien, dan kan je goed uit de voeten met de AMD. Tenzij je echt Intel wilt hebben. Dus ligt een beetje aan jou. En op welke reso wil je gamen? Maak je systeem compleet dan kunnen wij onze op/aanmerkingen geven ;)

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Eigenlijk de grootste vraag: Wat heb je nog aan randapparatuur nodig? Een scherm of niet? Ga j enaast gamen nog zware dingen doen en welke games?

AMD kiezen we boven de Intel Core i7 vanwege de prijs. In de meeste games maakt het geen verschil qua prestatie. Echterm jou budget is wel toereikend, al hangt het ook van de randapparatuur af. Core i7 heeft echt nu bij dikke CF/SLI opstellingen en echt zware CPU taken (zware RTS, videobewerking)

/laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
sorry dat ik het zeg maar wat een ************* bij alternate. Had ze opgebeld met de vraag hebben jullie de foxccon moederbord op voorraad. De meneer vertelde bij "ja die hebben wij op voorraad". Ik heb bij allemaal verschillende leveranciers besteld om zo goedkoop uit te zijn. Heb vandaag weer contact opgenomen met alternate en nu blijkt dat ze hem niet op voorraad hebben. Kortom, er is mij gewoon voorgelogen.

Nu moet ik een alternatie gaan vinden voor dat board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Inmiddels is dat bord ook zo'n 13 euro duurder geworden. In [UBBG] Upgrade BBG Gamesysteem kwamen we bij pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4 wat ook een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:27:
Inmiddels is dat bord ook zo'n 13 euro duurder geworden. In [UBBG] Upgrade BBG Gamesysteem kwamen we bij pricewatch: Gigabyte GA-MA790X-UD4 wat ook een goede optie is.
maar dat is geen gx versie en het leek mij juist een pluspunt dat je je videokaart samen kan laten werken met die hd3000. Of is dat verwaarloosbaar?

ik vind het echt een vuile manier van geld verdienen, klantjes lokken met snelle levertijd en dan gewoon tijdens bestelproces de levertijd veranderen.

edit: ik heb hem besteld voor 89 euries die foxxconn :)

[ Voor 17% gewijzigd door isomis op 18-03-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
isomis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:29:
[...]

maar dat is geen gx versie en het leek mij juist een pluspunt dat je je videokaart samen kan laten werken met die hd3000. Of is dat verwaarloosbaar?
Verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isomis
ga ze wel even onderdruk zetten dat ze voor die prijs die ik heb betaald maar gewoon zo gigabyte boardje leveren. Ze bellen me nog vandaag terug.

[ Voor 5% gewijzigd door isomis op 18-03-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ik vind het echt een vuile manier van geld verdienen, klantjes lokken met snelle levertijd en dan gewoon tijdens bestelproces de levertijd veranderen.

Alleen budget kaarten kunnen samenwerken met de GX. Hybrid Power werkt voor zover ik weet ook niet met hogere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Hmmz, dan is dat zeker alleen de HD3000-serie (en daarbij dus wel de 3870). Meende namelijk op zijn minst een test met die kaarten te hebben gezien. Maar de HD4000-serie zal wel uitgesloten zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat? Hybrid Power? Hybrid Crossfire? Wat wil je laten samenwerken en hoe? Volgensmij werken beide alleen met budget kaarten(HD34XX en 43XXX).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
  • Laatst online: 15-09 18:32
He jongens ben al een tijdje aan het lezen hier en sta zelf op het punt een nieuwe PC te halen. Af en toe een spelletje, met wat muziek kloten en wat filmpjes bewerken.

Ik heb (dankzij jullie) dit samengesteld:

AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3.00 GHz, 2 MB, 6 MB, Boxed
Cooler Master Elite 333 Zwart, Geen Voeding
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Scythe Mugen 2 Aluminium, Koper
Sapphire Radeon HD 4870 PCI-e 16x
Samsung SH-S202N IDE, Bulk, Zwart
Antec NeoHE Power 500 Watt, 24 Pins
Seagate Barracuda 7200.12 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
GigaByte GA-MA790X-DS4

Voor totaal +/- 780€.

Ziet dit er goed uit? Voeding is voldoende? Andere aanpassingen die ik kan maken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah dat mobo moet je niet nemen. Die heeft nog de oude SB600. Je moet de nieuwe UD4 nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:51:
Jah dat mobo moet je niet nemen. Die heeft nog de oude SB600. Je moet de nieuwe UD4 nemen.
Ok, jammer. Alle moederborden met de juist chipset zijn niet op voorraad waar ik wil bestellen. De enige op voorraad (zie ik nu) zijn de MSI KA790GX, de MSI DKA790GX en de ASUS M3A78-T. Welke raden jullie aan, prijzen zijn opeenvolgend 88.85€, 108.99€ en 121.48€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

svenn, wat voor monitor heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASUS M3A78-T of MSI DKA790GX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svennn
Edmin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:24:
svenn, wat voor monitor heb je?
Ik heb een Samsung 226BW, 1680x1050. Wellicht ga ik in de toekomst upgraden naar een 24inch of dual 24/22 inch (niet voor gamen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhepius
  • Laatst online: 08-02-2023
[...]

Waar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svennn schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:43:
He jongens ben al een tijdje aan het lezen hier en sta zelf op het punt een nieuwe PC te halen. Af en toe een spelletje, met wat muziek kloten en wat filmpjes bewerken.

Ik heb (dankzij jullie) dit samengesteld:

AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3.00 GHz, 2 MB, 6 MB, Boxed
Cooler Master Elite 333 Zwart, Geen Voeding
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC6400, 800 MHz, 5, Kit Of 2
Scythe Mugen 2 Aluminium, Koper
Sapphire Radeon HD 4870 PCI-e 16x
Samsung SH-S202N IDE, Bulk, Zwart
Antec NeoHE Power 500 Watt, 24 Pins
Seagate Barracuda 7200.12 750 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
GigaByte GA-MA790X-DS4

Voor totaal +/- 780€.

Ziet dit er goed uit? Voeding is voldoende? Andere aanpassingen die ik kan maken?

Bedankt!
Naast dat mobo zou ik de harddisk ook veranderen. De 500GB is een single platter en is dus veel sneller (of ze kunnen buiten mijn weten om een platter van 500 en een van 250GB op 1 HDD zetten). Als alternatief de 1TB, maar ik weet niet of dat 2x500 of 4x250GB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamesua de 750GB is dual 500GB platter met 3 armen. De 1TB is 2x500GB met 4 Armen. Elke arm beschrijft een kant. Doordat hij er 3 heeft kan hij dus maar de helft van een platter schrijven, namelijk 250GB :).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:41:
Eigenlijk de grootste vraag: Wat heb je nog aan randapparatuur nodig? Een scherm of niet? Ga j enaast gamen nog zware dingen doen en welke games?

AMD kiezen we boven de Intel Core i7 vanwege de prijs. In de meeste games maakt het geen verschil qua prestatie. Echterm jou budget is wel toereikend, al hangt het ook van de randapparatuur af. Core i7 heeft echt nu bij dikke CF/SLI opstellingen en echt zware CPU taken (zware RTS, videobewerking)

/laat :+
Nou in principe ben ik tevreden met het bbg systeem alleen heb ik nog wat budget vrijheid en ik heb op het moment alleen een dvd brander liggen.

Dus heb ik nu nog 420 euro om het systeem nog wat beter te krijgen voor:
- beeldscherm?
- Videokaart?
- Proc?
- Moederbord

En nogmaals ik heb absoluut geen voorkeur voor een merk alleen wil ik een game systeem wat ik niet ga overklocken alleen evt over paar jaar weer uitbreiden zou handig zijn.

En games moeten goed kunnen draaien zover mogelijk met mijn budget. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

OK, in dat geval kun je gaan kijken naar een non-TN scherm, een Z-5500 ter vervanging van de G51 en een X-fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als hij niet overclocked is het wel een idee om voor die core i7 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiedamnees
  • Niet online
Edmin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:13:
OK, in dat geval kun je gaan kijken naar een non-TN scherm, een Z-5500 ter vervanging van de G51 en een X-fi.
Die g51 heb ik op het moment niet nodig... maar dat van dat beeldscherm.. heb je een voorbeeld en een voordeel?
Als hij niet overclocked is het wel een idee om voor die core i7 te gaan.
En waarom is dat? dan wordt het geheugen en mobo ook meteen duurder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat een Core i7 gewoon een stuk sterker is. Mocht een game meer op de CPU gaan leunen dan ben je zonder overclock dus in het voordeel met een Core i7. Als ik jouw was zou ik gewoon overclocken ;). Tis echt appeltje eitje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedenavond!

Ik had een vraagje, na 32 pagina's door te hebben gelezen en uiteindelijk al wel iets wijzer te zijn geworden heb ik toch een vraag voor jullie. Gisteravond is m'n Sony Vaio gejat, na veel gescheld en gevloek toch maar de moed bij elkaar geraapt om naar iets nieuws te gaan zoeken. Met de laptops heb ik het echter gehad.
Voor mijn opleiding ben ik regelmatig bezig met programma's als PS, Illustrator en Premiere. Daarnaast game ik regelmatig. Tot gisteravond vooral lekker old-skool CS 1.6.

Aangezien ik nu helemaal niets meer heb ben ik op zoek naar het totale plaatje. Mijn budget ligt tussen de 700 en 1000 euro. Speakers e.d. heb ik niet nodig aangezien ik vooral over m'n headset speel.
Als ik de komende 2 jaar de nieuwere games op minimaal medium kan spelen ben ik tevreden.
Tegen die tijd komt er wel weer een nieuwe upgrade. Verder heb ik niet een duidelijke voorkeur voor Intel of AMD. Ik heb de volgende "wensen"

- Minimaal 21" monitor.
- Videokaart die de komende 2 jaar redelijke mee kan doen.
- Tot slot een combinatie van geheugen, processor en moederbord waardoor ik redelijk soepel kan ontwerpen/editten.
- De rest laat ik aan jullie wijsheid over.

Ik hoop wat te horen, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja pak de BBG en ga die aanpassen aan die eisen en kijk waar je op uit komt. Ga dan kijken waar je op kan besparen of waar je meer geld tegen aan wil gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

schiedamnees schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:16:
[...]

Die g51 heb ik op het moment niet nodig... maar dat van dat beeldscherm.. heb je een voorbeeld en een voordeel?
Zoiets: http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

TN is een paneelsoort die goedkoop is en snel reageert. Het heeft alleen een hele slechte kleurweergave en kijkhoek. De schermen uit deze link zijn allen vele malen mooier qua beeld, maar ook een flink stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus geprobeerd.. maar zodra ik dingen ga aanpassen (via de pc-configurator van Norrod) Krijg ik gelijk al gezeik dat ik bepaalde items en dergelijke niet kan koppelen. Als ik bijvoorbeeld deze erbij pak:

1 AMD Phenom II X4 940 Black Edition € 208,36 € 208,36
1 Asus M4A78-E € 88,64 € 88,64
1 Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G € 33,88 € 33,88
1 OCZ ModXStream Pro 500W € 63,33 € 63,33
1 Samsung SH-S223F € 16,74 € 16,74
1 Samsung Syncmaster 2053BW € 149,95 € 149,95
1 Sapphire HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E € 149,90 € 149,90
1 Seagate Barracuda 7200.12 ST3500410AS, 500GB € 50,52 € 50,52
Importeren Totaal € 761,32

Dit lijkt me een leuke combi voor een redelijke prijs.
Ik moet er dan alleen nog een kast aan toevoegen. Maar ik heb echt altijd pech met dit soort dingen.
Ik kies dan bijvoorbeeld voor de verkeerde toevoeging bij een videokaart, waardoor het allemaal weer net niets is. Of voor de verkeerde voeding... vandaar dus de vraag of jullie me er een beetje mee konden helpen.
Die BBG is voor mijn wensen denk ik overkill. Maar ok, dan ga ik zelf wel verder zoeken. Thnx anyway

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pc configurator :r :r :r . Niet gebruiken :P.

Nauw als jij 2 jaar met een videokaart wil doen is de BBG geen overkill. Ook moet je dat mobotje niet nemen maar een met een SB750.

Pak nu maar de BBG. Haal daar meer of minder uit wat je niet nodig hebt en kijk naar de prijs en waar je nog wat kan besparen zonder veel in te leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarom vraag ik dus om hulp. Zelf ga ik het niet redden. Die PC-configurator is fucked. Dus vraag ik jullie.
Ok, ik ga m'n best doen. Ik post hem wel als ie klaar is.. kunnen jullie lachen met z'n allen :) Bedankt voor de tip

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Voeding is een beetje uit de tijd.
moederbord was al een andere voor aangeprezen. SB750 southbridge moet je hebben.
verder prima al zal je hdd wel een bottleneck zijn, misschien toch 2x 500gb (kan je in elk geval snel kopieren en als je iets met de ene doet is de andere nog vrij voor iets anders).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zerv:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 206,11€ 206,11
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Foxconn A7DA-S€ 98,96€ 98,96
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 17,95€ 17,95
1OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK€ 47,53€ 47,53
1Philips 220CW9FB€ 142,95€ 142,95
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 54,98€ 54,98
ImporterenTotaal€ 901,46

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 18-03-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He Ed, ik dacht dat tweakers eerst zelf moeten proberen voor ze een free handout krijgen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

free cookies @ Ed's place... get 'em while there hot!

Dat, plus ik verveelde me en het was te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yay Cookies! Heb je al een blog geschreven dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

* Edmin is ineens erg druk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:58:
Zerv:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 60,39€ 60,39
1Foxconn A7DA-S€ 98,96€ 98,96
1Logitech MX518€ 29,-€ 29,-
1OCZ Alchemy Elixir€ 17,95€ 17,95
1Philips 220CW9FB€ 142,95€ 142,95
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 54,98€ 54,98
ImporterenTotaal€ 901,46
Ik zou toch voor de 7200.12 gaan ivm single 500GB platter.
Verder kan je misschien een 1080p monitor nemen, dus 1920x1080 resolutie, vooral handig als je ook Full HD films kijkt. Verder een top samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik vond eerlijkgezegd 500GB net wat aan de krappe kant. Heb nog aan een 750GB zitten denken. De 1920x1080 resolutie zou ik alleen kiezen als je ook echt veel films kijkt, anders zou ik voor een gamebak liever 1920x1200 nemen. Probleem bij beide resoluties is dat het een duurdere monitor vereist en je toch liever de 1GB versie van de 4870 wilt hebben. Ik ben bang dat hij dan een beetje uit zijn budget loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr. blue
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Aan het begin van dit topic heb ik jullie hulp gevraagd en dit systeem gaat het nu worden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 65,83€ 65,83
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 99,21€ 99,21
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 238,20€ 238,20
1Sapphire HD 4870 1GB GDDR5 PCI-E€ 188,-€ 188,-
ImporterenTotaal€ 989,09

Toch heb ik nog een paar vragen.
  • Zou het nu enig significant effect hebben op de performance als ik ipv 4 gb geheugen dit verdubbel naar 8?
  • Wat is het verschil tussen de CM 690 en de CM 590? Ze lijken vrij veel op elkaar volgens mij en de prijs is vrijwel identiek. Ook zijn de reviews van de CM 690 voor zover ik heb gezien positief, waarom is er dan in de bbg gekozen voor de (oudere) 590?
  • Ik zit nog te twijfelen of ik voor de 620 watt voeding zal gaan of voor de 520. Ik heb in dit topic gelezen dat sommige mensen 620 watt adviseren, maar anderen zeggen dat 520 genoeg zal zijn. Hoe kan ik checken of 520 watt voldoende is. Als 520 watt nu voldoende is, zal dit dan in de toekomst waarschijnlijk ook genoeg zijn voor een nieuwere videokaart ter vervanging van de oude? Of zal het stroomverbruik van kaarten alleen maar blijven toenemen?
Alvast bedankt voor jullie opmerkingen!
Pagina: 1 ... 8 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.