Toon posts:

Winkel weg?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik was op zoek naar een monitor van Dell en kon me herinneren dat ik op Tweakers ooit iets over QSix had gelezen. Ik kan QSix echter nergens terugvinden in de PriceWatch.

Het enige wat ik nog kan terugvinden via Google is deze discussie: Reactie op Qsix die aangeeft dat deze winkel wel ooit in de Shop Survey heeft gestaan.

Waarom staat deze winkel er niet meer bij? Ik ben namelijk erg benieuwd naar ervaringen van anderen met deze winkel. Gezien het prijsverschil met de online winkel van Dell ziet het er interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:14

Koppensneller

winterrrrrr

Het kan zijn dat Qsix heeft aangegeven niet te willen worden opgenomen in de Pricewatch, of misschien hebben ze de voorwaarden geschonden, of misschien is er iets anders aan de hand. Er zal vast een reden zijn dat de shop er niet meer in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee of alleen in Pricewatch kijkt maar http://www.qsix.eu/ werkt gewoon nog

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 21:09
KoppenSneller schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:27:
Het kan zijn dat Qsix heeft aangegeven niet te willen worden opgenomen in de Pricewatch [...]
Klopt.
Leverancier toevoegen (2/3)
Een bedrijf (Qsix) met deze naam of URL is reeds aanwezig in de database. De vermelding staat echter op verborgen. Deze status wordt onder andere toegekend aan bedrijven die geen online verkoop doen of hebben aangegeven dat zij niet in de Pricewatch opgenomen willen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat de website van de winkel nog werkt was mij bekend.

Vreemd dat deze winkel blijkbaar heeft verzocht om niet in de pricewatch opgenomen te worden. Dat wekt toch enige argwaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Qsix verkoopt met aanzienlijk kleinere marges dan Dell zelf. Wellicht dat ze niet opgenomen willen worden omdat Qsix dan de enige shop wordt samen met Dell in de PW die producten aanbieden. Zou zo kunnen zijn dat Dell zelf dit bijv. heeft gevraagd, of dat Rob (eigenaar Qsix?) zelf de confrontatie wilt vermijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad best een reden kunnen zijn.

De user feedback op ebay is positief in ieder geval: http://myworld.ebay.nl/supradictus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

De Pricewatch toont uitsluitend shops waarbij de prijzen duidelijk op het internet worden getoond en te checken zijn. Helaas verbergt Qsix meerdere prijzen achter logins, daarmee voldoet de shop niet aan de voorwaarden die Tweakers.net stelt aan opname in de Pricewatch. De shop is na meerdere klachten in het meldpunt, over niet zichtbare prijzen, verwijderd.

[ Voor 3% gewijzigd door Longbeard op 16-10-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Wow... We krijgen een keer inhoudelijk antwoord waarom de shop verdwenen is. :o

Maar dat maakt het wel duidelijk, bedankt!

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:54:
Wow... We krijgen een keer inhoudelijk antwoord waarom de shop verdwenen is. :o

Maar dat maakt het wel duidelijk, bedankt!
Joh, dat kan je ook op een andere manier brengen zeg... Het gaat hier om een winkel die gewoon door derden is aangemeld en waarmee geen zakelijke relatie is / was. Ik neem aan dat we niet weer het hele traject in hoeven met uitleg dat er geen fatsoenlijk bedrijf is die zich uitlaat over contracten en details rond de beëindiging ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Die opmerking was juist gemaakt met dat beleid in het achterhoofd, ik was ervanuit gegaan dat het simpelweg voor alle winkels gold. Maar het geld dus duidelijk niet voor winkels waar om te beginnen al geen contract mee was. Dan is het beleid toch nog weer een stukje subtieler dan ik dacht.

En ja, ik had het wel wat subtieler kunnen brengen achteraf gezien...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friend
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 15:56
Maar wellicht kan wel overwogen worden dergelijke shops wel te kunnen reviewen in Shopreview, maar dat deze niet geselecteerd kunnen worden in de pricewatch.
Zo is toch een beeld te krijgen in de kwaliteit van een shop, nu lijkt/leek het er op dat de shop helemaal niet bestaat en dat is ook niet erg geruststellend.
Ik liep er nu dus ook tegen aan (tegen de web-site en onvindbaar in pricewatch/shopreview).

[ Voor 12% gewijzigd door friend op 16-12-2008 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Pricewatch en ShopReview zijn onlosmakelijk verbonden. Wij kunnen winkels niet verplichten opgenomen te worden op de site (en winkels kunnen ons niet verplichten ze op te nemen); als ze zich verwijderd willen zien uit de ShopReview, dan kan dat. Andersom geldt dan natuurlijk ook: geen ShR betekent geen PriceWatch, en niet aan de voorwaarden voldoen betekent van onze zijde geen vermelding.

Dat winkels zich daarmee minder vindbaar maken, of bij mensen argwaan wekken, dat is het probleem van de winkels :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2008 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Er is toch niets mis mee met een shopreview? Door die toe te staan schend je toch geen rechten van de winkel?

Het geeft ons als consument wel een goed beeld van de winkel. Dat hij niet in de pricewatch staat vind ik prima, daar zijn goede redenen voor, maar waarom dan meteen geen shopreviews mogelijk?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Iets minder subtiel dan Floppus zeg ik dan maar dat de winkel er voor heeft gekozen helemaal geen vermelding te willen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Floor-is schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 14:41:
Iets minder subtiel dan Floppus zeg ik dan maar dat de winkel er voor heeft gekozen helemaal geen vermelding te willen. :)
Dat snap ik, maar hebben ze daar dan ook recht op zogezegd? Aangezien ze niet op de website willen hebben jullie er ook geen financieel baat bij. Dus waarom dan niet mensen toch de mogelijkheid geven om een shopsurvey te geven? Het lijkt me dat jullie daar geen legal issues mee krijgen?

Om het geheel iets minder subtiel te zeggen:

Boeiend wat zij willen... ;)

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

* Hooglander1 geeft dit topic subtiel een schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles hangt samen in een fijne balans. Wij willen een compleetbeeld bieden, en hebben daar voor de ShR de input van onze gebruikers voor nodig, en voor de prijzen input van de winkels. Het is dus niet zo dat we voor de beste dienstverlening voor onze bezoekers uitsluitend mensen nodig hebben die reviews plaatsen, maar ook winkels die prijzen willen toevoegen.

Hoeveel kans denk je dat er is dat een winkel die wij ongevraagd vermelden in alleen de ShR ooit nog bereid is bij te dragen aan prijsvermeldingen? Vandaar alles of niks; niet de eventuele nadelen willen = niet de eventuele voordelen hebben en andersom. Voor iedereen eerlijk dus.

Sowieso ligt alles op een fijne balans rond PW en ShR; mensen die al wat jaartjes meelopen in dit forumdeel zullen zich de discussies nog wel voor de geest kunnen halen waarbij Shops ons betichten van een eenzijdig beeld, net zoals gebruikers dat doen als zij een keer een slechte ervaring hebben bij een winkel die goede reviews heeft... Zoek er maar eens op, en je zal er achterkomen dat er alles aan gedaan wordt een eerlijk beeld te geven met de beste dienstverlening voor onze bezoekers :)
Pagina: 1