Reactie op Qsix

Pagina: 1
Acties:
  • 1.826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54
Zojuist is een erg flauwe reactie geplaatst bij Qsix in de shop survey:
http://tweakers.net/shopreview/7361

Horuszonen verwacht 10 gratis schermen omdat op de website 0 euro staat, en is vervolgens boos dat hij ze niet krijgt. Deze survey moet m.i. verwijderd worden en deze jongeman zou hierop aangesproken moeten worden. Op deze manier wordt Qsix onterecht in een kwaad daglicht gesteld.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:03
De reactie van de shopuitbater vind ik persoonlijk nog flauwer. Antwoorden als "Eikel" en "Wat een vent ben jij zeg!" getuigen niet echt van een professionele ingesteldheid. En een uitspraak zoals "Je gaat nu ook nog eens wat posten op Tweakers? Moet je doen, je emails worden bewaard en Tweakers zit hier om de hoek bij mij.." komt in mijn ogen ook nogal kinderachtig over. Natuurlijk zou Horuszonen die schermen niet voor 0 euro krijgen maar de shopuitbater had beleefd kunnen aanhalen dat dit een fout betrof. Trouwens, ik kan nergens op de site een disclaimer terug vinden. Zoiets als:
Bezoekers en/of gebruikers van de website kunnen op geen enkele wijze rechten ontlenen aan de op de website aangeboden informatie. Alle informatie is onder voorbehoud van prijswijzigingen, typefouten, vergissingen en marktontwikkelingen. De getoonde afbeeldingen zijn louter ter illustratie.
Dan kon door de shopuitbater ook naar de disclaimer verwezen worden met de excuses voor de fout.

Horuszonen lijkt op het eerste zicht altijd beleefd te zijn geweest (al is dat natuurlijk maar één kant van het verhaal). En uit zijn verhaal begrijp ik dat hij ook niet verwachtte om de schermen voor 0 euro te krijgen maar gewoon eens wou checken wat de reactie van de shop was. Hij had misschien beter ook wat meer uitleg gegeven aan de shopuitbater in plaats van enkele te melden "Ik zal mijn ervaring met uw bedrijf delen op tweakers.net". Dan was het tweede antwoord van qsix misschien ook wel iets gematigder geweest. Beiden zijn eigenlijk wat onredelijk geweest :) Ikzelf zou gewoon een mailtje gestuurd hebben om te melden dat er een fout op de site staat en om te vragen wat de prijs is. Maar een antwoord als "eikel" zou ik ook niet echt waarderen. Ik snap ook wel dat het uitbaten van een shop niet altijd eenvoudig is, er soms stress komt bij kijken en sommige klanten zeer vervelend kunnen doen. Maar uiteindelijk hoor je toch klantvriendelijk en klantgericht te werken. Zelfs al moet je wat schijnheilig doen omdat een klant eens vervelend doet.

Ik zou ook niet weten waarom het antwoord van Horuszonen weggehaald moet worden. Dat Horuszonen zegt dat zijn ervaringen met het bedrijf slecht zijn, klopt niet echt volledig want hij heeft er bijna geen ervaring mee. Maar er wordt niet gebashed en dat de uitbater onbeleefd was, mag van mij gerust vermeld worden. Als zo'n survey weggehaald wordt, waar ligt de grens dan? En hoe betrouwbaar is de survey dan nog? En de shop kan een reactie posten op het bericht van Horuszonen. Het is dus nog niet te laat om zijn excuses aan te bieden. Trouwens, de rest van de ervaringen zijn redelijk positief. Een eventuele koper moet na het lezen van alle surveys voor zichzelf uitmaken of hij er wil bestellen of niet.

Just my 2 cents (ik had weer geen zin om te slapen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me eerder af waarom er een hele mailwisseling publiek wordt neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:55
Ik vind de reactie van Qsix anders behoorlijk onprofessioneel. Ik zou niet graag zaken doen met een bedrijf dat zo reageert bij een geschil. Niet omdat ik verwacht dat zo'n webshop dan voor 0 euro schermen gaat leveren, maar wel omdat ik graag op een normale manier met een verkoper wil kunnen communiceren.

Het lijkt mij dan ook onterecht dat die review weggehaald wordt: het is een terechte negatieve ervaring waaraan een negatief cijfer gekoppeld wordt. Als dit een incident was, zullen er vanzelf wel weer een heleboel positieve reviews komen die het cijfer bijtrekken (het is nu ook nog niet heel laag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ah. Waarom niet? 5 korte mailtjes. Valt mee toch? :P Ok, de reactie van Horuszonen kon wel korter (en minder hard returns en wat overzichtelijker, blablabla) maar anderzijds kennen we nu het "verhaal" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Blijkbaar werd de reactie toch weggehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 18-07-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om toch even wat aanvullende informatie te geven:
Indien per ongeluk onjuiste prijsinformatie wordt weergegeven, en dit ook duidelijk is of had moeten zijn voor de potentiële koper (lijkt me logisch bij 0 euro), dan is het niet reëel te verwachten dat een winkel dit alsnog gaat leveren.

Op basis daarvan een Shop Survey plaatsen, betekent ten eerste dat er geen concrete bestelervaring heeft plaatsgevonden: De koper had kunnen en moeten weten dat een levering geen realiteit zou zijn. Alleen dit is al voldoende te kunnen spreken van een niet-concrete bestelervaring, wat wel een vereiste is voor een Shop Survey.
Het zou wat zijn als je als serieuze koper op zoek bent naar een winkel, en je stoelt je keuze op basis van dit soort 'ervaringen'.

Wij lenen ons niet graag voor dit soort schandpaalgedrag, of soms zelfs chantagepogingen die soms plaatshebben als mensen hun zin niet krijgen. Andersom is natuurlijk ook zeker te zeggen dat de reactie van de winkel niet erg professioneel was - maar dat is onvoldoende om te spreken van een concrete ervaring rond een serieuze bestelling.

Een tweede is dat het niet gepast is complete mailwisselingen te plaatsen zonder wederzijdse toestemming. Uiteraard is dit geen wet, maar nettiquette. We zien het dan ook niet graags terug op Tweakers.net.

Een derde is het vermelden van namen en/of andere privégegevens. Dit is duidelijk omschreven in de Shop Survey FAQ, en de redenen zijn duidelijk.

Er is dan ook nog eens iemand die op de survey reageert in de ShS. Dat is sowieso niet toegestaan, en ook die reactie is daarom verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54
Helemaal mee eens eigenlijk. Bedankt :) Het was inderdaad niet ook netjes van Qsix (ik zie dat ik dat niet geschreven had, maar dat vind ik natuurlijk ook) maar het is inderdaad niet iets voor in de shop survey.

Nederlander in België

Pagina: 1