Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.368 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:57

mace

Sapere Aude

Boudewijn schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:17:
@Mace: Het lijkt een beetje random te zijn. Ik heb het niet op zien treden vanuit koude start.
Daarom heb ik ook alles opnieuw gesoldeerd.

Zou het een weerstand oid zijn die te warm wordt?
Een koptelefoon zit vaak gewoon aan de normale uitgang met een paar weerstanden, ik zou die weerstanden als eerste even meten, zowel in werkende als niet werkende toestand.
edit: Dit hoeft niet per sé zo te zijn, ik dacht dat het een gewone versterker was maar het is een dedicated headphone amp.

Wat ook nog zou kunnen is een condensator waar de waarde langzaam van verloopt.

Heb je de gloei nog nagekeken? Aangezien ze allemaal een aparte wikkeling hebben op de trafo kan je proberen om het een keer om te wisselen.

edit2:

Afbeeldingslocatie: http://www.platenspeler.com/hifi/headphones/ld2%2B%2B_2006_circuit.GIF

Ik weet niet in hoeverre dit schema klopt, want het is voor een andere versie geloof ik (andere buisjes) maar als de pre-out het goed doet totdat je er een koptelefoon op aansluit dan moet je het in de rechterkant van het schema zoeken denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door mace op 16-08-2009 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

pre-out: Ja idd

Gloei: jep werkt prima.

Volgens de eigenaar moet de zaak echt een tijd uitstaan als het probleem is opgetreden.
Het ding schijnt het atm helemaal niet meer te doen.

Ik gok dat het dus een gevalletje RMA wordt, alhoewel ik die weerstanden wel een wil meten als ik er van de week weer ben.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
is er iemand die ervaring heeft met de Mocha JY-M2? Het is een DTS convertor. Ik ben namelijk op zoek naar iets dat een digitaal 5.1 signaal omtovert in 6 analoge kanalen, maar heb nog geen andere gevonden. Weet iemand mischien een alternatief?

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Ik weet niet of het al eerder in deze topics beschreven is, maar buiten kant en klaar chinees spul is er ook leuk chinees zelfbouw spul te koop.

Ik ben op dit moment al een tijdje bezig met een leuk chinees zelfbouw versterkertje van mableaudio.
Het gaat om een push-pull 6v6 versterkertje met 6sl7 in de voortrap. Alle buizen zijn van shuguang waarvan de 6v6 nos buizen zijn. Dit moet het eindresultaat worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.mableaudio.com/www-web/Upload/2007723162633943.jpg

Mooie behuizing en de kwaliteit onderdelen is behoorlijk ok. Wel zo nu en dan wat fouten in het schema en aansluit diagram en soms wat onderdelen vergeten mee te leveren. Helaas ontbreekt er ook een bouwhandleiding, dus je hebt wel kennis (en soms wat fantasie) nodig.

Voor mij is deze ook de eerste (hopelijk niet laatste) buizenversterker. Al is het nog even spannend. Ik dacht deze versterker af te hebben totdat ik deze op de serieuze luidsprekers aansloot is het toch nog niet goed. De versterker volgt precies het impendantieverloop van een luidspreker, oftwel staat meetekoppelen i.p.v. tegen te koppelen 8)7 . Ik heb even geprobeerd via een EQ dit bij te regelen om te kijken of ik al iets van de beroemde "buizen-sound" kan horen, maar dat lukt gewoon niet. Dus moet nog even wachten totdat ik tijd heb om dit probleem op te lossen :(

Deze kits zijn o.a. te koop bij tonefactory, voor ongeveer 250 euro met alle onderdelen inclusief shuguang buizen.

Wel is het vermogen zeer klein, amper 2*12 watt. Al denk ik dat dit in de praktijk wel mee gaat vallen. Bij de eerste test ging het naast het terugkoppel probleem al erg hard op een normaal rendement speaker (87DB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

2x12W is genoeg hoor :).
Leuk projectje, heb je wat meer foto's van je spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Ik heb idd nog een aantal foto's :)

Afbeeldingslocatie: http://img269.imageshack.us/img269/9414/img1889m.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/5382/img1667net.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/3867/img1896ssq.jpg

Ben benieuwd hoe het gaat klinken nadat het probleem is opgelost en vooral in vergelijk met een gewone transistor receiver/versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik zou graag een HiVi Swans D1080MKII 08 aanschaffen. Dat is een actieve 2.0 speakerset.

Afbeeldingslocatie: http://www.swanspeaker.com/product/image/D101008/D101008D.JPG
http://www.swanspeaker.com/product/htm/view.asp?id=439

Nu is het zo dat ook deze in China een fractie kosten van wat er in Nederland voor gevraagd wordt. Ik ben echter een beetje huiverig met de aanschaf, een Swans importeur vertelde mij dat je de versterker kunt opblazen omdat onze stopcontacten 230V zijn en die in China 220. Zit hier een kern van waarheid in of is het bangmakerij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Voltage verschillen kunnen een probleem geven. Maar ik geloof dat de meeste versterkers gewoon 220-240 pakken. Er wordt sowieso met een marge van 10% ontworpen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Daarbij is de spanning uit het stopcontact niet altijd precies 230 volt. Dit is de norm waar een bepaald percentage mag afwijken. Je kan net zo goed 220 volt hebben, of 240 volt.

De speakertjes zullen gewoon prima werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 159816 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:17:
Voltage verschillen kunnen een probleem geven. Maar ik geloof dat de meeste versterkers gewoon 220-240 pakken. Er wordt sowieso met een marge van 10% ontworpen toch?
gastje13 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:25:
Daarbij is de spanning uit het stopcontact niet altijd precies 230 volt. Dit is de norm waar een bepaald percentage mag afwijken. Je kan net zo goed 220 volt hebben, of 240 volt.

De speakertjes zullen gewoon prima werken ;)
Jeeh, dat klinkt goed :D. Nu nog een manier bedenkten om die dingen hier te krijgen. Ik hoop dat Newegg China zo gek is om naar Nederland te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, -10 en +5 % meen ik.
Dus je kunt hier in NL 230*0.9 --> 207 V uit het stopcontact krijgen.

Sowieso verwacht ik dat die dingen een SMPS hebben, en die hebben er vrij weinig last van.

• gastje13
aan de buizenexperts:

Is het normaal dat een buizenversterker moeite heeft met pieken in het impendantieverloop van een speaker?

Mijn wharfedales hebben een impendantie piek van 16 ohm bij 90hz en ook 16Ohm rond 1 à 2 Khz. Op deze gebieden hoor ik met mijn buizenbak deze tonen flink versterkt. M'n gewone transistor doet dit niet, dus het is geen klankeigenschap van de speakers.

Het is ook zeer goed meetbaar. Meet ik het uitgangssignaal van de versterker door met een constante 8Ohm weerstand, alles perfect, netjes recht van 20hz tot 20Khz op hooguit iets in het tophoog. Zet ik een luidspreker ertussen en meet ik weer het uitgangssignaal, gaat de versterker duidelijk meer versterker op punten waar de impendantie van de luidspreker hoger is dan 8 Ohm.

Heb het er met iemand over gehad, die beweerde dat dit kwam omdat de dempingsfactor extreem laag is van een buizenversterker. Daardoor kan een buizenbak je speakers nooit onder controle houden, ongeacht het vermogen. Ik betwijfel dit, omdat dempingsfactor als deze slecht is toch enkel effect heeft in het laag? Het laag klinkt juist op de 100hz piek na super strak, niks wollig ofzo.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De dempingsfactor kan slecht zijn ja, dat heb je idd bij sommige modellen buizenbakken.

• gastje13
Maar heeft dit dan ook invloed op het middengebied? of beter gezegd impendantie pieken? Het laag is wel oké. maar het midden is om te :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik weet dat ik me op glad ijs begeef door het klok en klepel probleem.

Is het niet zo dat je met tegenkoppeling dit probleem ondervangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Klopt :)

Gelukkig ben ik dankzij een goede tip weer aan het klussen en denk ik het toch goed werkend te krijgen.. In het schema staat waarschijnlijk een anode weerstand van de 6sl7 fout. Deze staat in het schema op 470K, maar moet volgens mij ongeveer 200K zijn. De versterking van de voorbuizen is op deze manier veels te laag, waardoor terugkoppeling zo goed als geen effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317059

Hoihoi, ik ben Mark en heb misshien wat info:

@Gastje & Boudenwijn. Het is inderdaad dempingsfactor. Dempingsfactor is gewoon de last (je luidspreker) gedeeld door de uitgangsimpedantie. Voor torrenbakken meestal 20 - 100 en voor buizenbakken 5 - 10. Wanneer de tegenkoppeling genomen wordt ná de trafo dan is de dempingsfactor beter. Terugkoppeling is vaak bij buizenbakken 6 - 12 dB, dat is veel minder dan bij torren omdat buizen veel minder versterken dan transistoren (maar wel veel lineairder). Ja, buizen zijn meer lineair dan transistoren, dat wil niet zeggen dat buizenversterkers lineairder zijn. Ik heb buizenversterkers en voor een paar speakers de impedantie in het middengebied glad getrokken met een LCR kring, kan je op het internet uitrekenen (lautsprechershop.de) en werkt goed.

@Koetje & gastje, netspanning wordt hier gedefinieerd als 230 V -10 en +6% , dat was 220 +/-10%, dus de maximale spanning is hetzelfde. in China geld 220 +/- 15%. dus een apparaat uit China kan dezelfde spanning aan als een Nederlands apparaat. Voor de techies: de gloeidraad van een buis (of gloeilamp) heeft een vierde orde temperatuurkarakteristiek (als de spanning zou verdubbelen, neemt de weerstand met een factor 16 toe), dat effect dempt fluctuaties in het lichtnet effectief

Meeste bedrijven ontwerpen hun spullen op 264 VAC maximale spanning. Hopelijk heb je hier wat aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Hallo,

Ik heb een vraag aan de deskundigen alhier. Mijn Jolida 502BRC versterker heeft kuren. Er zitten led-jes bij de bias-afstelling per eindbuis die aangeven of deze goed staat afgesteld. Ik heb dat eens nagemeten en deze werken inderdaad netjes.

Nu blijft de laatste tijd een van de ledjes branden, hoever ik de bias ook terug draai. Ik moet nog de waarde meten waarop de bias nu staat, dat zal ik vanavond even doen. Ik heb sinds een aantal maanden 2 nieuwe TungSol voorversterkingsbuizen erin gezet (oude set was er 1 van overleden) en nu viel mij gisteren opeens op dat de voorversterkingsbuis aan de kant waar het bias-ledje blijft branden aan de bovenkant donker wordt en de andere hier helemaal geen last van heeft...

Wat kan er allemaal het probleem zijn en wat kan ik doormeten. Zelf denk ik aan een kapotte pot-meter voor biasinstelling? En dan houdt mijn kennis hierover op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258027

Hallo allemaal, een beetje offtopic maar weet iemand een e-mail/tel. nr ? van Koifarm. Heb daar al een hele tijd materiaal liggen voor reparatie en kan hem niet meer bereiken.
Na mijn compu-crash al zijn gegevens kwijtgeraakt

Stuur me een PM als je iets hebt:

Bij voorbaat heel erg beda

bedankt voor de vele en snelle reacties!!

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 258027 op 09-09-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 15:54

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

cvheereveld schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:30:
[...]

[...]

Jeeh, dat klinkt goed :D. Nu nog een manier bedenkten om die dingen hier te krijgen. Ik hoop dat Newegg China zo gek is om naar Nederland te versturen.
Is het je ondertussen al gelukt om deze speakers naar nederland te krijgen? Vind het zelf nameljik ook erg interresante speakers maar kan ze hier in nederland niet vinden.

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Leuk om eens te zien hoe het er bij Cayin/Spark uitziet.

http://www.my-hiend.idv.tw/machine/spark01/spark01.htm

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:00
Ik wil eens gaan beginnen met buizen test in mijn mc-100b. Het enige wat ik me afvraag is wanneer moet ik nu macthed of balanced buizen gebruiken?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zijn balanced buizen?

Matched betekent dat een set (2 of 4 of desnoods 8) dezelfde output hebben bij dezelfde input.
Dit is handig in veel ontwerpen waarbij je meerdere buizen van hetzelfde type gebruikt. Matchen kun je met een fatsoenlijke buizentester ook zelf trouwens.

• kikkeraap
Moet ik ergens kiezen voor matched buizen in de MC-100b? of maakt het niet uit wat ik er in stop?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

OM welke buizen gaat het?
Hoe is buizenbezetting van die amp?

Zit op het werk en heb even geen gegevens bij de hand.

• kikkeraap
De buizenbezetting is 12ax7, 2x6SN7 en 2xKT88. De planning is om eerste de 12axt te vervangen

Anoniem: 223060

kikkeraap schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:34:
De buizenbezetting is 12ax7, 2x6SN7 en 2xKT88. De planning is om eerste de 12axt te vervangen
Ik weet niet welke 12ax7 buizen er nu in zitten, ik neem aan Chinees , maar ik heb de ervaring dat je
de meeste "geluidswinst" kan bereiken door inderdaad de vv buizen te vervangen door betere buizen.
Let wel even op dat je niet teveel geld uit gaat geven aan allerlei dure buizen want je kan het net zo gek
maken als je zelf wilt .Ik weet niet waar jij woont anders zou ik zeggen kom eens langs want ik heb nog
diverse 12ax/ecc83 buisjes liggen die jij eventueel mag uitproberen .

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb evt ok nog het nodig aan russisch spul over waar ik wel vanaf wil (die 6SN7's).

Omdat die ECC83 alleen is hoeft hij niet gematched te zijn (waarmee gematched? ;) ) .
Bij die 6SN7's is het handig , en bij die KT88 iets minder belangrijk.

Anoniem: 296327

Boudewijn schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:13:
Ik heb evt ok nog het nodig aan russisch spul over waar ik wel vanaf wil (die 6SN7's).

Omdat die ECC83 alleen is hoeft hij niet gematched te zijn (waarmee gematched? ;) ) .
Bij die 6SN7's is het handig , en bij die KT88 iets minder belangrijk.
Ik heb me laten vertellen dat je geen gematchte buizen nodig hebt als je er potmeters op zet om de buizen om de zoveel tijd af te stellen. Klopt dit?

Jonn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319090

Hoe zijn de meningen hier vwb de Bada Purer 3.8SE?

Niemand een bada 3.8!!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 296327 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:35:
[...]

Ik heb me laten vertellen dat je geen gematchte buizen nodig hebt als je er potmeters op zet om de buizen om de zoveel tijd af te stellen. Klopt dit?

Jonn
Je kunt met een pot de bias wel afstellen maar volgens mij is e nog meer aan een buis dan alleen dat, alhoewel ik dat niet zeker weet.
Verder moet dat vrij nauwkeurig gebeuren... en dan moet je een goede pot en multimeter hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Heeft iemand nog ervaring met bekabeling uit china? Ik ben nog opzoek naar leuke rca en speakerkabels voor weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Op zich prima spul, maar het plastic is erg olie-achtig.
Wat voor iets wil je? High-end kabel die hier 50E per meter is, of gewoon simpele (doch puur natuurkundig in orde zijnde) kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Boudewijn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:27:
Op zich prima spul, maar het plastic is erg olie-achtig.
Wat voor iets wil je? High-end kabel die hier 50E per meter is, of gewoon simpele (doch puur natuurkundig in orde zijnde) kabel?
't liefst gewoon goede connectoren voor mn rca's(vind neutrik wel fijn eigenlijk, alleen kost dat me ook al 10eu per kabel aan connectoren) Ik dacht aan een euro of 15-20 voor een interconnect van een meter.

Speakerkabel, alles is denk ik wel beter dan 't flexibele instalatiedraad wat ik nu gebruik. Maar laten we zeggen dat mn budget daar 5eu per meter is?

Vind 't ook wel belangerijk dat 't er leuk uitziet.....

[ Voor 4% gewijzigd door Exphy op 02-10-2009 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja ik vind de chinese kabel vaak erg glimmend\goedkoop eruit zien.

Maar als je het mooi vindt : vooral kopen.
Echter zit er geen neutrik-waardige connector aan het meeste ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Boudewijn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 01:42:
Tsja ik vind de chinese kabel vaak erg glimmend\goedkoop eruit zien.

Maar als je het mooi vindt : vooral kopen.
Echter zit er geen neutrik-waardige connector aan het meeste ;).
http://cgi.ebay.com/Hi-En...cs_R2?hash=item45ee5720e5

ik vond dit er wel leuk uitzien eigenlijk, maar als de connectoren tegenvallen kan ik inderdaad mischien gewoon beter zelf mn interconnects maken, kan ik ze ook precies op maat maken

http://cgi.ebay.com/4-pcs...trksid=p4634.c0.m14.l1262
dit is ook wel grappig eigenlijk, maar ik weet niet of ik alles op 1 soort interconnect moet doen of gewoon mixen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik verwacht dat het betere kabel is dan een even dure kabel in NL... echter zijn de connectoren gewoon niet neutrik kwaliteit (wat ik zelf graag wil) qua bouwkwaliteit. Qua signaal maakt het volgens mij niet veel uit, die connectoren zijn vrij netjes.
Alleen durf ik op mijn neutrik spul te gaan staan, itt die chinese dingen.

Voor 15$ heb je 10E, en dat is dus idd 1 kabeltje qua connectors in NL. Ik zou zeggen : probeer het voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb toen met mijn MHZ CD33 een kabel meebesteld... kwaliteit komt iig prima over, dikke stugge kabel, met connectoren die er goed uit zien.

Hoeveel invloed de kabel tussen cd-speler en versterker heeft op het totaal plaatje... don't know, don't care :P

speakerkables heb ik hier gewoon in NL gekocht.. bij zo'n obscuur electronica zaakje, zo eentje waar je de raarste electronica kunt vinden komt van een rol, koste in totaal 40 euro voor 2x 3 meter. zelf banane stekkertjes op gezet.

[ Voor 31% gewijzigd door Chaoss op 02-10-2009 09:29 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met mijn cd-speler ook gelijk speakerkabel van Xindak besteld. Gewoon omdat het er netjes uitziet (kabel zit in het zicht) en ik van die lelijke gamma-draad had als speakerkabel. Deze kabel is ook lekker dun en breed zodat je je kast dicht tegen de muur kunt zetten.

Toen de kabel er was stond ik versteld van het verschil in geluid! :o Dat er zo'n verschil met kabel te behalen valt had ik niet verwacht.

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090709-1038.jpg

Kabel kostte me voor 2 x 2,5 meter trouwens zo'n 100 dollar, wel wat meer als 5 Euro de meter maar echt wel de moeite waard.

Momenteel heb ik nog interconnects van Xindak in bestelling staan, 35 dollar per set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 15:00
Zeker wel, maar topic is een beetje doodgebloed waardoor ik niet veel meer hier rondhang. Wat wil je weten?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja doordat (!) jij (en anderen) hier niet meer rondhangen is het doodgebloed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Boudewijn schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:05:
Tsja doordat (!) jij (en anderen) hier niet meer rondhangen is het doodgebloed :).
Gelukkig ben jij er nog he.... 8)7

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Doe eens lief jij ;).

Ik vind dat je in het geval van een 'doodbloedend' topic beide kanten op kunt reageren, dat wilde ik alleen maar aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Op het plaatje een paar berichten hierboven, zie je dat de speakerkabel die uit die mooie speaker komt, een soort van flexibele mantel heeft. Volgens mij noemen ze dat sleeve.
Dat wil ik zelf ook wel maar kan eigenlijk nergens vinden waar je dat spul los kan kopen in NL.
Iemand een idee?

Heb google, lokale hifi-winkels en Gamma al bezocht...

Thanks!

[ Voor 19% gewijzigd door Bazer op 05-10-2009 14:30 ]

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat doen casemodders wel eens om hun voedingskabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
ViaBlue maakt ook een verzameling sleeves: NL shopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
W0153R schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 20:19:
ViaBlue maakt ook een verzameling sleeves: NL shopje
hmm, die is wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:04:
[...]

Zeker wel, maar topic is een beetje doodgebloed waardoor ik niet veel meer hier rondhang. Wat wil je weten?
Heb de Bada Purer 3.8SE ondertussen staan en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben!

Was eigenlijk nieuwsgierig naar jouw ervaringen en of je evt nog mods hebt uitgevoerd?

Link van wat foto's,

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.25

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 319090 op 05-10-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 319090 schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 22:55:
[...]

Heb de Bada Purer 3.8SE ondertussen staan en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben!

Was eigenlijk nieuwsgierig naar jouw ervaringen en of je evt nog mods hebt uitgevoerd?

Link van wat foto's,

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=91445.25
Gefeliciteerd. Mooie foto's, erg herkenbaar;) Nog plannen om eea aan te passen?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Exphy schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:43:
[...]

hmm, die is wel interessant
Hier kun je ook nog terecht geloof ik.

http://www.hifisuply.nl/

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 20:55:
[...]

Gefeliciteerd. Mooie foto's, erg herkenbaar;) Nog plannen om eea aan te passen?
Meestal draait dat er wel op uit!! eerst maar eens goed in laten spelen en dan waarschijnlijk de koppel condensatoren overbruggen met Mundorf silver/gold/oil van 0.010μF en ook eens kijken of de potmeter beter kan, let wel dat doe ik niet omdat de Bada het niet zo goed doet integendeel dit is echt een beest van een versterker maar met dit soort mods is er altijd wel winst te halen.

Heb jij nog wat aan je Bada gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

@ Matra-v6, W0153R, Balboa

Bedankt voor de links!
Even wachten tot men bij hifisupply weer aan het werk is, en dan bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:40

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Anoniem: 262418 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:26:
Kabel kostte me voor 2 x 2,5 meter trouwens zo'n 100 dollar, wel wat meer als 5 Euro de meter maar echt wel de moeite waard.

Momenteel heb ik nog interconnects van Xindak in bestelling staan, 35 dollar per set.
Tja, nette kabel, spades, sleeve, netjes afgewerkt.... Dan vind ik krap 70 euro wel te verdedigen...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 319090 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:13:
[...]

Meestal draait dat er wel op uit!! eerst maar eens goed in laten spelen en dan waarschijnlijk de koppel condensatoren overbruggen met Mundorf silver/gold/oil van 0.010μF en ook eens kijken of de potmeter beter kan, let wel dat doe ik niet omdat de Bada het niet zo goed doet integendeel dit is echt een beest van een versterker maar met dit soort mods is er altijd wel winst te halen.

Heb jij nog wat aan je Bada gedaan?
Zelf heb ik er niets aan gedaan, das geen goed idee met mijn technische kennis en vaardigheden. Zou of einde versterker of einde eigen persoontje worden vrees ik ;) Wel zijn er bij de eerste Bada de MKP condensatoren vervangen door Russische pio's. Doordat dit redelijk aan het begin is gedaan, toen ie nog niet was ingespeeld, kan ik niet goed beoordelen of dit erg veel verschil gaf.
De potmeter vind ik erg gevoelig in de lage volumes. Met de ab is het niet altijd handig om eea goed af te stellen op lage volumes.

Wel prik ik er met enige regelmaat andere buisjes in, dit hoor je zeker wel terug. De buis die er standaard inzit ligt al lang in de la.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 22:58:
[...]

Zelf heb ik er niets aan gedaan, das geen goed idee met mijn technische kennis en vaardigheden. Zou of einde versterker of einde eigen persoontje worden vrees ik ;) Wel zijn er bij de eerste Bada de MKP condensatoren vervangen door Russische pio's. Doordat dit redelijk aan het begin is gedaan, toen ie nog niet was ingespeeld, kan ik niet goed beoordelen of dit erg veel verschil gaf.
De potmeter vind ik erg gevoelig in de lage volumes. Met de ab is het niet altijd handig om eea goed af te stellen op lage volumes.

Wel prik ik er met enige regelmaat andere buisjes in, dit hoor je zeker wel terug. De buis die er standaard inzit ligt al lang in de la.
Bij mij is de volume ook erg gevoelig (96db speakers) misschien kan dat opgelost worden door een andere waarde potmeter van TDK bijvoorbeeld,maar welke buis gebruik je dan als vervanger van de 6SN7GT, evt een link zou mooi zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
@ Holco:

het vervangen van de potmeter door een van een andere waarde zal niet veel helpen , de spanningsdeling blijft gelijk, alleen als de huidige lin. is en je hem vervangt door een log. dan kan het het gewenste effect geven.
Iets wat ook wel wordt toegepast is een zogenaamde "mute" schakelaar met een serie weerstand (voor/achter de potmeter) die door de schakelaar wordt overbrugt voor normale signaal sterkte en zonder de overbrugging een verzwakking van het signaal geeft (begrenzing van de maximale uitsturing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26

Maestro

Kritik an Roten ist verboten!

Ondanks dat er al diverse shops voor cable sleeves zijn genoemd, wil ik jullie deze eBay Store niet onthouden.

Ze hebben een zeer uitgebreid aanbod in kleuren en maten, zijn imo goedkoop (ook qua verzending) en de leveringen waren bij mij binnen een week in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door Maestro op 10-10-2009 10:42 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 319090 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 06:13:
[...]

Bij mij is de volume ook erg gevoelig (96db speakers) misschien kan dat opgelost worden door een andere waarde potmeter van TDK bijvoorbeeld,maar welke buis gebruik je dan als vervanger van de 6SN7GT, evt een link zou mooi zijn?
Heb er inmiddels een aantal. Laatst bij Machmat.nl deze gekocht. Mattijs kan je goed voorzien van relevante info.

Daarnaast ook een 5692 van RCA en een 6sn7 van RCA. Momenteel zit de JAN-CKR-6SN7GT / VT231 er in. Bevalt goed. De 5692 vind ik wat "dun" klinken. Verder nog wat 6H8C van OTK, maar die vind ik niet bijzonder.

[ Voor 3% gewijzigd door Balboa op 11-10-2009 13:29 ]

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

Heb er inmiddels een aantal. Laatst bij Machmat.nl deze gekocht. Mattijs kan je goed voorzien van relevante info.

Daarnaast ook een 5692 van RCA en een 6sn7 van RCA. Momenteel zit de JAN-CKR-6SN7GT / VT231 er in. Bevalt goed. De 5692 vind ik wat "dun" klinken. Verder nog wat 6H8C van OTK, maar die vind ik niet bijzonder.
Thanks Balboa!!

Kan je ook beschrijven hoe het geluid van de Bada is met NOS buizen tov de originele Chinese 6SN7GT waar hij mee geleverd wordt, zijn het grote verschillen of gaat het om kleine nuances?

Heb nu een NOS GE 6SN7GTB (side 'fat-D' getter) van 1960 uit Amerika besteld en ben erg benieuwd maar heb eigenlijk geen idee wat ik kan verwachten 8)7

En heb jij enig idee wat voor kleine buisjes er links en rechts van de 6SN7 staan en wat hun functie is?

Gr,

Mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vindt dit wel een heel mooi design, Destiny eXperience EL34/KT88

http://www.destiny-audio.com/index_en.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is de Yaqin MS34-B met een andere badge erop geplakt. Waarom weet ik niet want ze zijn precies even duur. (Awel, het scheelt een Euro om precies te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Even een offtopic vraag over speakers:

offtopic:
Ik heb dus een setje zuilspeakers, iets van 90cm hoog. Deze staan nu met hun plate onderkant op onze houten vloer (met daar onder weer een betonvloer) ok er zit een reclamefolder tussen tegen krassen dat ziet er niet uit en volgens mij is het ook niet de meest ideale manier om speakers te plaatsen.

Want kan ik nu het beste doen, spikes kopen die er onder plakken en vervolgens van die schijfjes eronder of iets van rubberen pootjes? ik lees verschillende dingen wat betreft de invloed op het geluid... kom er nu niet echt achter wat de beste manier is, zoveel mogelijk druk op kleine punten (spikes) of zoveel mogelijk trillingen absorberen dmv rubber

[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 15-10-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn het geluid-technisch nog interessante versterkers of is het enkel looks?

Met name lijkt mij de Destiny eXperience versterker en de Destiny Art CD speler een mooie combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 319090 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 13:56:
Zijn het geluid-technisch nog interessante versterkers of is het enkel looks?

Met name lijkt mij de Destiny eXperience versterker en de Destiny Art CD speler een mooie combo.
Lijkt gewoon rebranded spul. Zitten gewoon BADA cd-spelers tussen (zelf met Bada naam er nog op)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Chaoss, aangezien het in feite om een betonnen ondergrond gaat, zullen spikes het beste voldoen. Wanneer 't een 'gewone' houten vloer was geweest, zouden rubber pucks of een stoeptegel i.c.m. spikes beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik zoek nog een 8 x KT88 versterker. Iemand zoiets gezien bij een chinese shop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266026

heb ik alleen dit probleem? kan reeds geruime tijd de site http://www.chinese-hifi.n...x.php?page=Kopen+in+China niet meer bereiken???

kan iemand mij melden of www.hi-end.on9mart.com een betrouwbare handelspartner is? heb er wel leuke "dingen" gezien namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Anoniem: 266026 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:51:
heb ik alleen dit probleem? kan reeds geruime tijd de site http://www.chinese-hifi.n...x.php?page=Kopen+in+China niet meer bereiken???

kan iemand mij melden of www.hi-end.on9mart.com een betrouwbare handelspartner is? heb er wel leuke "dingen" gezien namelijk :P
Hier kan je zeker prima spullen bestellen, echter geef ik de voorkeur aan de eBay-accounts die zij hanteren.
Op eBay zal je ook snel genoeg opvallen dat er meerdere verkopers zijn met exact dezelfde producten, foto's en beschrijvingen. Echter schelen ze soms wel qua prijs.

Op eBay met PayPal betalen is de meest veilige optie...
Houdt wel rekening met levertijd (boot, of vliegtuig)
Importkosten + BTW afdracht
En niet te vergeten te vermelden dat je EU-stekkers wilt en een 230-240V voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 266026 schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 20:51:
Correct. Mijn probleem, hij zal in de loop van de week weer up komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
swordfish103 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:40:
[...]

Hier kan je zeker prima spullen bestellen, echter geef ik de voorkeur aan de eBay-accounts die zij hanteren.
Op eBay zal je ook snel genoeg opvallen dat er meerdere verkopers zijn met exact dezelfde producten, foto's en beschrijvingen. Echter schelen ze soms wel qua prijs.

Op eBay met PayPal betalen is de meest veilige optie...
Houdt wel rekening met levertijd (boot, of vliegtuig)
Importkosten + BTW afdracht
En niet te vergeten te vermelden dat je EU-stekkers wilt en een 230-240V voeding...
http://www.hi-end.on9mart.com/ heeft vrijwel zeker de volgende Ebay shop:
http://stores.shop.ebay.com/TubeSteinStore__W0QQ_armrsZ1
kijk maar eens zelfde producten, zelfde foto's alles lijkt een directe copy van de site te zijn allen de prijzen zijn beduidend lager (interesant dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaringen met de Meixing MingDa MC-34AB ??

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaudio.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/voorkantkopie.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 319090 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:26:
Iemand ervaringen met de Meixing MingDa MC-34AB ??

[afbeelding]
Nu al uitgekeken op de Bada?

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Volgens mij niemand hier die hem heeft.

Pacific audio in nl verkoopt hem wel meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:50:
[...]

Nu al uitgekeken op de Bada?
Niet zo zeer uitgekeken, zeker niet nu er een NOS GE 6SN7GTB in zit speelt de Bada op een heel ander niveau!! maar omdat mijn zelfbouw speakers ook erg buizen vriendelijk zijn wil ik ook een mooie tube-amp proberen voordat ik de knoop doorhak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chaoss schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 08:55:
Volgens mij niemand hier die hem heeft.

Pacific audio in nl verkoopt hem wel meende ik.
Helaas niet meer op voorraad!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:? even iets anders dan de buizenversterkers; ben al geruime tijd op zoek naar een leuke DAC, met optische ingang.
Ik zie door de China bomen het bos niet meer, lite-dac, zero-dac, musiland MD10-dac, yulong-dac, aune mini-dac, zhaolu D2.5-dac, little dot-dac, new lite-dac....
De dac moet tussen de squeezebox en mijn Vincent SV-121 versterker komen maar welke kies ik nu?
Zit er enorm veel verschil in kwaliteit tussen bv. de bovenstaande dac's of heeft er iemand een beter idee van het soort dac dat aan te raden is? ik zoek me suf maar heb hier dus helemaal geen verstand van 8)7

Dat ding hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten, op dit moment lijkt de zero-dac (de niet gemodde uitvoering schijnt al bijzonder goed te zijn) het meest in aanmerking te komen.
Qua design blijven de new lite-dac en de little dot dac prachtig :9 , ze zijn echter een heel stuk compacter (externe voeding via adapter?) vergeleken met andere modellen, boet ik hier in aan geluiskwaliteit of zal dit verwaarloosbaar klein zijn?

ideetje iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
Als je wil gaan modden schijnt de zhaolu de koning te zijn. Op head-fi staat redelijk veel over de dac's die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:'( vind het leuk om te zien en lezen hoe men "aan 't modden" gaat maar das niets voor mij, absoluut geen kaas van gegeten.

Heb ondertussen uitgebreid diverse modellen op 't net bekeken en tja...design wil ik ook :X , het gaat zeer waarschijnlijk de Moodlabs Concept worden, niet een van de meest voordelige of geavanceerde dac's maar naar mijn mening wel absoluut de mooiste of ik moet op eBay nog iets leukers tegenkomen de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 266026 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:57:
:'( vind het leuk om te zien en lezen hoe men "aan 't modden" gaat maar das niets voor mij, absoluut geen kaas van gegeten.

Heb ondertussen uitgebreid diverse modellen op 't net bekeken en tja...design wil ik ook :X , het gaat zeer waarschijnlijk de Moodlabs Concept worden, niet een van de meest voordelige of geavanceerde dac's maar naar mijn mening wel absoluut de mooiste of ik moet op eBay nog iets leukers tegenkomen de komende weken.
Ben heel benieuwd. Die Moodlabs ziet er wel mooi uit.

Heb her laatst de DacMagic van Cambridge Audio op proef gehad. Heb hem teruggebracht. Vergeleken met de cdp (Consonance 120-10) vond ik het geen noemenswaardige update en de investering niet waard.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
Heeft er iemand enige ervaring met deze buizenversterker van Yaqin?

Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/02/i/001/6c/cc/5d5c_10.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stofnest
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
@eyas, zelf heb ik een musiland MD10 dac welke een een heel stuk beter klinkt dan een gemodificeerde denon da500 en beter dan een rotel rdp980. Grootste verschil met deze 2 (oudere) dac's vond ik dat (micro) details in de muziek wat beter zijn te horen (kan ook een nadeel zijn, brakke mp3tjes klinken echt brak...).

lelijke foto met daarop:
-musiland md10, rotel rdp980, little dot T150 classD met buizen voortrap (met extra buisjes ernaast en een lading stof erop)...speakers zijn IMF studio monitor's (3 weg transmission line uit 1975?)

Afbeeldingslocatie: http://members.upc.nl/a.dukers/zooi1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Stofnest op 29-10-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Laatst online: 28-04 16:13
Voor het eerst een klein probleempje met de MHZS CD 33.
Er bleef een cd plakken, maw de cd kwam niet met de cd-lade naar buiten.
Voor het eerst de kap er af gehaald en voorzichtig de cd verwijderd en wat me opviel is dat alleen de linkerkant van de CD lade echt vast zit.
Mijn vraag, heeft dit niet uitwerpen bij meer mensen bekend?
En hoe zit dat precies met die CD-lade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Anoniem: 266026 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 21:04:
:? even iets anders dan de buizenversterkers; ben al geruime tijd op zoek naar een leuke DAC, met optische ingang.

ideetje iemand?
Ik zelf heb de Musical Fidelity V-Dac, en ben er zeer tevreden mee. Hiervoor had ik een Arcam en een Cambridge dac. De V-Dac is een grote verbetering. De prijs van de dac is 225 euro.

Recensie http://www.hifi.nl/recens...sical_Fidelity_V-Dac.html

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104659 op 01-11-2009 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Iemand ervaring met een goedkope(+/- 100eu) DAC? Heeft dit nog veel meerwaarde over een Zero?.

Het zal gebruikt worden met een pc setup, als ik voor de zero ga dan samen met mn A900 die andere met m'n Stax. Hoewel de A900 ideaal is voor bij de PC(gesloten) klinkt m'n stax gewoon heel erg goed.

Lastig, lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ziet er best netjes uit, maar daar kun je ook niet al te veel aan afleiden.
Zeker icm trafo is het niet al te duur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-06 20:07
Exphy schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:12:
Iemand ervaring met een goedkope(+/- 100eu) DAC? Heeft dit nog veel meerwaarde over een Zero?.

Het zal gebruikt worden met een pc setup, als ik voor de zero ga dan samen met mn A900 die andere met m'n Stax. Hoewel de A900 ideaal is voor bij de PC(gesloten) klinkt m'n stax gewoon heel erg goed.

Lastig, lastig
Op de apple site onemorething.nl hadden ze het tijdje geleden over een Beresford DAC, geen chinese maar van een surinamer in londen, schijnt prijskwalitatief heel goed te zijn. Ik denk er al een tijdje over om deze via de kerstman te bestellen.

http://www.onemorething.nl/?p=showarticle&art_id=4111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

momenteel is er een Beresford voor weinig te verkrijgen

http://link.marktplaats.nl/293574113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Hmmm, na wat lezen op headfi weet ik niet echt of ik die wel zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
Wat ben je dan tegengekomen over de Beresford? Over de DAC lees ik niets slechts. Het is meer over het gedrag van de verkoper waarover slecht wordt gesproken, omdat de verkoper mogelijk niet eerllijk is over de inhoud van de DAC. Persoonlijk interesseert me dat niets, als ie maar een kwalitatieve verbetering geeft over analoge output van bijvoorbeeld een pc. Ik ben geen modder, ik ben maar een instapper in deze wereld. Mijn plan is om mijn airport express (ik heb nogal wat lossless audio) optisch te koppelen aan een dac die weer naar mijn Yarland 34C gaat, die het signaal naar mijn Aurum Cantus leisure 2SE MKII speakers doorgeeft. Ik denk dat je voor ongeveer 100 euro niet teveel mag verwachten.
Als jij een betere DAC voor die prijs weet te vinden, dan houd ik mij aanbevolen. Laat het me weten, want ik ben zeer geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
Omdat ik zo'n product niet hoef, dan maar wat meer/minder uitgeven aan iets chinees. Headfi is zo'n mooie/vriendelijke community. Als je het voorelkaar krijgt om die tegen je op te zetten dan hoef ik zijn producten ook niet meer(of 't moet wel heel goedkoop zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swordfish103
  • Laatst online: 10-05-2024
Trunksmd schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:12:
Als jij een betere DAC voor die prijs weet te vinden, dan houd ik mij aanbevolen. Laat het me weten, want ik ben zeer geinteresseerd.
Wat ik me nou afvraag, is het voor de stereo-liefhebbers onder ons dan niet een betere keus om iets te investeren in een stereo geluidskaart, om deze analoog aan te sluiten op je versterker?

Zelf gebruik ik momenteel een M-Audio Audiophile 24/96 (heeft m.i. een heel aardige prijs/kwaliteit-verhouding) die analoog is aangesloten op mijn Advance Acoustic MAP305DAII. Ookal heeft de AA een DAC aan boord, geef ik toch de voorkeur aan mijn stereo-geluidskaart die analoog aangesloten is.

Persoonlijk vond ik die combinatie beter dan een 'surround geluidskaart' die digitaal is aangesloten op een Logitech Squeezebox (die de laatste tijd wel heel erg ge-hyped wordt, maar toch zeker niet perfect is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195381

Exphy schreef op donderdag 05 november 2009 @ 17:12:
Ik heb deze dac zelf al geruime tijd in gebruik en moet zeggen dat deze in vergelijk met de DIYEDEN SVDAC-01 en de DIYEDEN Great March (1), welke ik beide gehad heb en hier op het forum ook verkocht heb, behoorlijk veel detail toevoegt! Daarbij blijft hij zeer rustig en muzikaal! De dac doet tevens upsamplen, en dat verschil is ook goed hoorbaar. Er zit een los printje op welk je ook kunt weglaten, zodoende kun je leuk vergelijken wat het upsamplen je brengt ;)

Verder zitten er voetjes voor de opamps op de printen, dus opwaarderen gaat vrij gemakkelijk.
Ik heb zelf de opamps vervangen door de LME 4972 (dual opamp) waardoor deze dac nog beter klinkt dan met de standaard opamps.

Ik heb vorig jaar twee stuks gekocht (waarvan één in gebruik), en ben al geruime tijd van plan om mijn dac te gaan voorzien van twee losse transformatoren, een voor het analoog en een voor het digitaal. Normaliter brengt dat ook nog eens een behoorlijk stuk rust en definitie met zich mee ;)

Ik kan je deze dac van harte aanbevelen, ik heb hem trouwens bij dezelfde aanbieder gekocht.

M.v.gr.
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trunksmd
swordfish103 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:39:
[...]

Wat ik me nou afvraag, is het voor de stereo-liefhebbers onder ons dan niet een betere keus om iets te investeren in een stereo geluidskaart, om deze analoog aan te sluiten op je versterker?

Zelf gebruik ik momenteel een M-Audio Audiophile 24/96 (heeft m.i. een heel aardige prijs/kwaliteit-verhouding) die analoog is aangesloten op mijn Advance Acoustic MAP305DAII. Ookal heeft de AA een DAC aan boord, geef ik toch de voorkeur aan mijn stereo-geluidskaart die analoog aangesloten is.

Persoonlijk vond ik die combinatie beter dan een 'surround geluidskaart' die digitaal is aangesloten op een Logitech Squeezebox (die de laatste tijd wel heel erg ge-hyped wordt, maar toch zeker niet perfect is).
Probleem van de logitech squeezebox is dat je de halve tijd niet weet welk merk DAC erin zit. Ze hebben niet allemaal een Burr Brown DAC en aan de originele (voordat logitech de squeezebox overnam zijn er misschien alleen nog op Ebay een paar te vinden.
Dat van die M-Audio is wel een interessante vraag, hoewel (de externe versie) veel duurder is dan 100 euro. Ik ben benieuwd of iemand hierop een antwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Een neef van mij heeft (op aanraden van....) nu ook een MHZS speler gekocht. Het is een 88F. Hij klinkt goed, alleen na 15 tot 35 minuten stopt hij met spelen. Ook als je er een nieuwe cd in stopt doet hij niets totdat je hem een keer aan en uit hebt gezet...

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen en/of wat ik allemaal na kan kijken in de speler?

Veel dank,

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Niet online

Bazer

En nou?

@ PaulAM
heb ik ook ooit gehad. Ik had toen ipv een CD een DVD erin geduwd en die leest ie niet maar open en dicht gaat ie dan ook niet. Als je de speler uitzet en bij het aanzetten de ejectknop inhoudt zou ie gewoon moeten opengaan. Het laatje is inderdaad niet van de allerbeste kwaliteit maar tot nu toe nog geen problemen.

@MatraV6
Geen idee. het lijkt erop dat er misschien een thermische beveiliging aanspringt of zo. Helaas te weinig verstand ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 262418 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:10:
Hallo,

Een neef van mij heeft (op aanraden van....) nu ook een MHZS speler gekocht. Het is een 88F. Hij klinkt goed, alleen na 15 tot 35 minuten stopt hij met spelen. Ook als je er een nieuwe cd in stopt doet hij niets totdat je hem een keer aan en uit hebt gezet...

Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen en/of wat ik allemaal na kan kijken in de speler?

Veel dank,

Martijn
Gaan de lampjes enzo ook uit, of is het puur het geluidssignaal dat stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt alvast voor de reacties.

Het blijkt dat hij het weer doet nadat hij een tijdje uit heeft gestaan. (afgekoeld is?) Ik zal nog navragen wat er allemaal uit gaat. Kan het zijn dat een van de buizen misschien niet meer optimaal is of iets dergelijks? Gezien de lange reis dat de cd-speler afgelegd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat kan, maar transportschade zou ik niet als warmte issue zien... maar meer het verliezen van het vacuum. Dan doet de buis het uberhaupt niet meer.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.