Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.333 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Laat hem eens een tijdje spelen zonder kap er op dan kun je merken of het de warmte ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:45
zo, na dit topic al vele jaren gevolgd te hebben heb ik dit jaar de knoop doorgehakt en ben ik begonnen met het verzamelen van chinees hifi. Dus inmiddels zit ik hier met een Yaqin VK-2100 en een MHZS-CD33E allebei 2e hands aangekomen. Dus heb ze beide voor een zeer vriendelijke prijs kunnen overnemen plus ik weet zeker dat ze de reis met de auto overleven ;) !

Nu zit ik echter met een probleem, van de cd speler werkt de remote niet (hij was niet voor niets erg goedkoop!). En nu vroeg ik me af of ik het upsampling gedeelte ook kan benaderen vanaf de cd speler zelf? En/of een van jullie een manual van deze cd speler heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262418

Ik heb wel een manual van een MHZS, maar dan moet je gelijk een cursus Chinees bestellen bij de LOI ben ik bang.. ;) Misschien is het mogelijk te kijken of er iemand bij jou in de buurt een afstandsbediening heeft die wel werkt. Kun je zien of de afstandsbediening zelf stuk is of dat het de ontvanger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

de MHZ cd speler werkt iig prima met de logitech harmony remotes.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Anoniem: 262418 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 22:35:
Ik heb wel een manual van een MHZS, maar dan moet je gelijk een cursus Chinees bestellen bij de LOI ben ik bang.. ;) Misschien is het mogelijk te kijken of er iemand bij jou in de buurt een afstandsbediening heeft die wel werkt. Kun je zien of de afstandsbediening zelf stuk is of dat het de ontvanger is.
Haha, hmm. Dat valt dan weer tegen.. Had gehoopt dat er mischien iets over in de manual zou staan. Maarr.. ik heb na onderzoek met de fotocamera kunnen kijken of de remote wel ir signalen verstuurd. En dit doet hij dus wel degelijk. Dus ik ben bang dat de ontvanger dienst weigert. Qua batterijen is hij voor de rest helemaal in orde, ik heb namelijk een nieuwe knoopcel batterij geprobeerd. En dit hielp helaas ook niet..

Nu ga ik van de week even de cd speler open schroeven om te kijken of er ergens een kabeltje los zit of iets dergelijks.. Maar heeft een van jullie ooit al eerder van dit probleem gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 17:45

silitek

Tubes Only

Eerste keer dat ik lees over remote problemen bij een MHZS. Kijk er idd eens in of je iets vreemds ziet. Is de MHZS een gemodificeerde versie of nog standaard?..En als de MHZS niet te duur was, zal ik het zo gewoon laten.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Mjah remote is toch wel bijster handig... tenmisnte ik zou er niet graag zonder willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
silitek schreef op zondag 15 november 2009 @ 09:47:
Eerste keer dat ik lees over remote problemen bij een MHZS. Kijk er idd eens in of je iets vreemds ziet. Is de MHZS een gemodificeerde versie of nog standaard?..En als de MHZS niet te duur was, zal ik het zo gewoon laten.
Naar het zeggen van de verkoper zijn alleen de Chinese buizen vervangen voor Russische. Dit is ook zo, alleen om helemaal zeker te weten of er niet mee geprutst is moet ik hem even open maken.

Overigens klinkt hij echt fantastisch. En ik zou de remote alleen gebruiken om de upsampling functie te gebruiken. Daar ik het veelste leuk vind om naar het apparaat toe te lopen ;-).

Levert deze functie eigenlijk een grote "verbetering" naar jullie zeggen?

[ Voor 0% gewijzigd door Taab op 15-11-2009 16:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Ik gebruik het eigenlijk nooit. in het begin wat mee gepruts maar ik had alleen maar het idee dat op een hogere bitrate de hoge tonen scherper werden (negatief gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gebruik dat soort functies niet, gewoon uit overtuiging.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334

hoi,

Ik heb wel altijd problemen met de afstandbediening van de mhzs cd 33 .

hij weigert het soms ineens om te reageren , als ik dan een tik op de afstandbediening geef doet die het meestal weer .
had hem ook al een keer opengeschroeft en alle solderingen na gekeken en de battery vernieuwd, en gekeken of de battery wel goed contact maakt.
Maar ik zit nog steeds met het probleem :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Taab schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:24:
[...]

Naar het zeggen van de verkoper zijn alleen de Chinese buizen vervangen voor Russische. Dit is ook zo, alleen om helemaal zeker te weten of er niet mee geprutst is moet ik hem even open maken.
Inmiddels heb ik hem open gemaakt, zag niks raars. Ook geen modificaties zoals de verkoper al aangaf, echter is hij volgens mij al wel een keer aan het prutsen geweest. Daar er wat schroefjes wat "losser" zaten.

Nu heb ik even geprobeerd met een andere IR receiver op de contact puntjes of dat werkte, volledig uit naïviteit daar het natuurlijk een wonder zou zijn als deze meteen zou werken. Nu ben ik dus benieuwd wat voor een IR receiver er op gesoldeerd is. Maar daar heb ik geen aanwijzing voor kunnen vinden.

Anyone??

Voor de rest zag hij er zeer netjes uit. Dus ik denk dat ik het maar zo laat.. Ik was alleen benieuwd naar de upsampling functie. Maar ja, je kan niet alles hebben ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
Ik besloot 2 weken geleden te kijken naar nieuwe buizen voor mijn Yaqin VK-2100, daar ik het idee had dat de 6N1 beter konden. Toen begon de zoektocht, en daar kwam ook meteen de twijfel om de hoek kijken.

Op internet roept iedereen wat anders. Terwijl de een zegt dat er wel andere buizen in kunnen roept de ander dat dit niet mogelijk is. Maar daar de kosten nogal meevielen heb ik na lang twijfelen de gok genomen, en heb 4 nieuwe 6N1P-EV buizen bestelt op eBay (bij KWTubes , erg nette user zeer snelle levering en communicatie!)

Na een week wachten stond een uurtje geleden de pakketdienst voor mijn deur, met de nieuwe buizen!

Inmiddels zijn ze ingebouwd en ze werken prima. De versterker speelt -helemaal- opgewarmd als geen ander. Strakkere bas, meer uitgebalanceerd geluid/rustiger. En extra detail!

Strekking: ik kan deze buizen van harte aanbevelen voor diegene die eens andere buizen willen proberen in hun VK-2100. Zeker voor het bedrag van 15 dollar incl verzending!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben hier nieuw en sinds kort ook een beetje gegrepen door Chinese Hifi. Ik ben erg geinteresseerd geraakt door het merk Sheng Ya, maar ik kan er geen 1-duidige waarheid over vinden eigenlijk. Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar de Vincent CD-S6mk en de Sheng Ya CD-S10CS. Deze zijn op het oog zowel van buiten als qua opbouw identiek en als ik het op het web goed heb gelezen komt het uit dezelfde fabriek.

Maar dan nu ook mijn vraag: Zijn ze daadwerkelijk identiek of gebruikt Vincent toch andere materialen in de CD-spelers en versterkers.

Ik ben namelijk ook erg geinteresseerd in de Sheng Ya A10CS die wel heel erg lijkt op de Vincent SV-236. Als ik het op het internet een beetje bekijk heeft Vincent hier dus de regie in handen en kan ik geen importeur/winkel vinden die de Sheng Ya's verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223060

Kijk eens op www.cattylink.com , die verkoopt namelijk Sheng Ya producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Anoniem: 223060 schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:03:
Kijk eens op www.cattylink.com , die verkoopt namelijk Sheng Ya producten
Ik heb daar idd al wel gekeken, maar daar wordt niets verteld over eventuele verschillen in kwaliteit, opbouw e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sheng Ya en Vincent komen uit de zelfde fabriek ! , Vincent is echter een bekendere naam met eigen importeurs etc maar volgens mij doet de kwaliteit van Sheng Ya niet onder dan die van Vincent dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Taab schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 13:52:
De versterker speelt -helemaal- opgewarmd als geen ander. Strakkere bas, meer uitgebalanceerd geluid/rustiger. En extra detail!

Strekking: ik kan deze buizen van harte aanbevelen voor diegene die eens andere buizen willen proberen in hun VK-2100. Zeker voor het bedrag van 15 dollar incl verzending!
De 6N1P-EV is een mooie buis. Zeker van 1980s en met " rocket" logo. Wat ik wel weer knap vind is het klankverschil wat met een voorbuis beleefd word. :P En 15$ is toch nog wat te veel..net een setjes van 4 binnen uit Moscow voor 7$ incl. ;)
Maar goed!!..prima buizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
silitek schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:53:
[...]

De 6N1P-EV is een mooie buis. Zeker van 1980s en met " rocket" logo. Wat ik wel weer knap vind is het klankverschil wat met een voorbuis beleefd word. :P
Hehe, ik houd niet uitgesloten dat mijn verbeelding mij parten speelt in dit geval :P . Maar ik beleef toch een dusdanig rustiger gevoel in het geluid, daar waar rock heel "los" klonk.. Klinkt het nu heel strak. Nuja, geluid blijkt persoonlijk, dus de uitleg ervan ook haha :9

Maar,, wat ik me afvraag. Naar aanleiding van je rocket logo, ik heb nu een setje zonder eigenlijke benaming erop. OTK1 is het enige.. Zit daar nog verschil in?

Enn.. ik ontdek toch wel een brom nu vanuit de versterker, zou dit de transformator kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Taab schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:23:
[...]

Maar,, wat ik me afvraag. Naar aanleiding van je rocket logo, ik heb nu een setje zonder eigenlijke benaming erop. OTK1 is het enige.. Zit daar nog verschil in?

Enn.. ik ontdek toch wel een brom nu vanuit de versterker, zou dit de transformator kunnen zijn?
Logo's geven aan van welke fabriek de tube's komen. De OTK 1 zijn van SOVTEK.

Meer over logo's hier:
http://www.ominous-valve.com/russtube.html

Brom is een veel voorkomende oorzaak van verkeerd aangelegde massa punten.

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 23-11-2009 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taab
silitek schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:26:
[...]

Logo's geven aan van welke fabriek de tube's komen. De OTK 1 zijn van SOVTEK.

Meer over logo's hier:
http://www.ominous-valve.com/russtube.html

Brom is een veel voorkomende oorzaak van verkeerd aangelegde massa punten.
Bedankt voor de link, deze kende ik nog niet!

Maar met massa punt bedoel je de aardelijn van de wandcontactdoos denk ik? Dit zou namelijk wel kunnen kloppen, daar ik deze niet in huis heb :). Behalve in de keuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Anoniem: 223060 schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:07:
Sheng Ya en Vincent komen uit de zelfde fabriek ! , Vincent is echter een bekendere naam met eigen importeurs etc maar volgens mij doet de kwaliteit van Sheng Ya niet onder dan die van Vincent dus ...
Komt idd uit dezelfde fabriek, maar zouden dan ook dezelfde componenten worden gebruikt of zouden ze voor het Sheng Ya label gebruik maken van goedkopere/mindere componenten in de apparaten?
Zijn er toevallig mensen die ze naast elkaar hebben vergeleken? (vincent vs sheng ya)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104659

Taab schreef op maandag 23 november 2009 @ 19:23:
[...]

http://www.arrakis.es/~igapop/russianotes.htm

De rocket logo staat voor het merk Voskhod.
OTK1 staat voor:
ink stamped quality control number ( OTK )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ghanzzzzz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:51:
[...]

Komt idd uit dezelfde fabriek, maar zouden dan ook dezelfde componenten worden gebruikt of zouden ze voor het Sheng Ya label gebruik maken van goedkopere/mindere componenten in de apparaten?
Zijn er toevallig mensen die ze naast elkaar hebben vergeleken? (vincent vs sheng ya)
Nee niet zelf, maar de ervaring leert dat de "echte" merken vaak duurdere componenten er in laten zetten waar de Chinezen zouden besparen. Een leuk voorbeeld is Yarland uit China en een Yarland uit Nederland. wink wink.
Ook Mark Levinson doet dat met Red Rose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik heb zo'n bordje besteld: http://cgi.ebay.com/High-...ain_0?hash=item1c0ced9188

Ik heb totaal geen soldeer skills of iets dergelijks, dus ga even kijken wat ik ermee kan. Nu lees ik wel dat het vervangen van de op-amp een van de makkelijkste upgrades is. Ik weet welke chip het is op dat bordje, maar als ik die ga vervangen is het dan een kwestie van eruit en erin met de nieuwe? En welke op-amp zou ik dan pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja die kun je gewoon uit de socket trekken en ook zo er weer in doen.
Gewoon voorzichtig recht omhoog trekken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boudewijn schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:04:
Ja die kun je gewoon uit de socket trekken en ook zo er weer in doen.
Gewoon voorzichtig recht omhoog trekken :).
Ik had al zo'n vermoeden. Maakt de orientatie ook nog uit? Ik weet niet of alle op-amps passen, maar welke zou je aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:34:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Maakt de orientatie ook nog uit? Ik weet niet of alle op-amps passen, maar welke zou je aanraden?
ik zou ze er niet verkeerd om instoppen, dus pootje1 waar pootje 1 hoort(puntje op je opamp geeft 't aan) Zou voor de zekerheid ook even de datasheet bekijken of de pootjes wel allemaal hetzelfde doen en of de spanningen kloppen. Je kan niet zomaar iedere opamp vervangen met een andere

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
vinz98 schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:04:
[...]

Nee niet zelf, maar de ervaring leert dat de "echte" merken vaak duurdere componenten er in laten zetten waar de Chinezen zouden besparen. Een leuk voorbeeld is Yarland uit China en een Yarland uit Nederland. wink wink.
Ook Mark Levinson doet dat met Red Rose.
De vraag is dan.. wat is het echte merk?
Vincent komt uit de fabriek van Sheng Ya.

De verschillen met Red Rose e.d. zijn al wel bekend, maar van Sheng Ya heb ik nog nooit een daadwerkelijk bewijs gelezen. Ik las toch toevallig deze week op een ander forum nog een zelfde soort discussie:
Welke ShengYa en Vincent heb je dan naast elkaar open gezien die zo verschillend zouden zijn? Je zou de eerste kunnen zijn die kan bewijzen dat dit niet het geval is namelijk, ik was in de veronderstelling dat iedereen dit ondertussen wel wist. Vincent zelf doet ook geen enkel moeite om te ontkennen dat ShengYa spul identiek is aan het gerelabelde Vincent, ze zwijgen het compleet dood en houden er andere tactieken op na om hun markt te beschermen. Je moet voor de gein eens een ShengYa SAV-C1 of ik zeg maar wat, een P200 op ebay zetten ofzo. Je hebt binnen een week een brief van de advocaat van Vincent Duitsland op de mat liggen die met boetes van €10k per aangeboden apparaat dreigt en je advertentie is ook in no time door ebay verwijderd. De modellen zijn ècht allemaal identiek, alleen heeft Vincent het alleenrecht om deze modellen in Europa te verkopen door een slimme juridische constructie door het Vincent te noemen en geen ShengYa. Parallel importeren mag volgens de Europese wetgeving gewoon, mits het product ook door een andere importeur wordt aangeboden. Maar dat is dus niet het geval met ShengYa, want de importeur importeert geen ShengYa maar Vincent en heeft daarnaast alle Europese rechten op de merknaam ShengYa opgekocht zodat niemand anders dit hier kan importeren en verkopen (vandaar ook die brief van de advocaat die je krijgt). Omdat nu de halve wereld dit gedoe wel doorhad en Vincent erg veel omzet misliep doordat mensen ShengYa gewoon rechtstreeks in China kochten bij NYSound of Cattylink, brengen ze nu nieuwe modellen uit die niet onder de naam ShengYa voor de Chinese markt uitkomen zodat mensen geen mogelijkheid meer hebben om veel goedkoper aan identieke modellen te komen maar dan enkel voorzien van de originele fabrieksnaam ipv de naam van onze slimme Duitser. De genoemde 331 is overigens nog een 'oude' ShengYa/Vincent.

Je hebt overigens wel gelijk dat Red Rose producten en de maker van die producten Dussun (voorheen Korsun) niet helemaal gelijk zijn, Mark Levinson wijzigt een paar kleine dingetjes in de voortrap om zijn verhoging van 500% te rechtvaardigen maar heeft verder niet de merknaamrechten van Dussun opgekocht, dus iedereen zou Dussun mogen importeren en verkopen. Dussun is dan ook gewoon te koop in Nederland, in tegenstelling tot ShengYa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdeb
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03-2023
Ik heb eindelijk de stap gemaakt en een Classic 8.0b besteld nu nog een maandje of 2 wachten. Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Ik ga ook de knoop doorhakken voor de A10CS van Sheng Ya.
Zijn er mensen die ervaring hebben met zowel Timaudio als Cattylink? En welke is dan aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik jou was zou ik deze A10CS bij Cattylink bestellen , hier heb ik in het verleden goede ervaringen
mee gehad .Hou echter wel rekening met een eventuele naheffing van TNT ivm BTW en invoerrechten ! .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Bedankt Hermankora. Ik zat er zelf ook aan te denken hier te bestellen. Zeker met het oog op de extra uitgebreide verpakking.

Is dit niet altijd het geval dan dat je een naheffing krijgt?
Als ik het een beetje goed bekijk betaal je voor een versterker nog 2% douaneheffing en gewoon 19% btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 13:54
Ik lees al een tijdje mee met deze topics, maar ik heb slechts een paar speakerkabels van Chinese makelij, heb nu de Xindak SC-03 kabels (bi-amp aangesloten via een Marantz receiver op Elac FS207.2 speakers).
Zou een upgrade naar Xindak FS-1 kabels veel opleveren, of schiet dat niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

soms wel soms geen naheffing,

meestal steld het weinig voor, voor mijn MHZ cd33 betaalde ik nog geen 2 tientjes btw en voor de Classic 16.6 iets van 70 euro,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240317

Onlangs heb ik mezelf een paar andere speakers aangeschaft. Swans Diva 4.2 in dit geval. Swans is een Canadees/Chinese samenwerking. t Zijn mooie zware en gebogen MDF kasten voorzien van fineer en laklagen. De baspoort zit aan de voorkant zodat het e.e.a. ook makkelijk te plaatsen is.

Het zal qua uiterlijk niet ieders smaak zijn vanzelf maar qua sound en afwerking is de prijs/kwaliteit verhouding erg goed.

Nog een voordeel... 't Gaat ook best goed op een krachtig PP buizenbakje. Kortom best een aanrader voor al die buizenliefhebbers hiero! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Chaoss schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:13:
soms wel soms geen naheffing,

meestal steld het weinig voor, voor mijn MHZ cd33 betaalde ik nog geen 2 tientjes btw en voor de Classic 16.6 iets van 70 euro,
Dat is idd zeker niet veel. Ik dacht dat er gewoon 19% werd geheven over de aankoopprijs EN verzendkosten.

Of bedoel je hier de douanekosten?
Besteld bij Cattylink trouwens of elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

elders, maar dat maakt voor de kosten weinig uit. de CD-speler heb ik via ebay, en de Buizenamp via timaudio.

T'is ook maar net wat ze op de factuur zetten qua waarde :) mijn buizen versterker koste iets van 1100USD / 700EUR dus dan moest ik iets van 10% naheffing betalen, hoe dat precies opgebouwd is weet ik niet meer.

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:19
Zijn jullie hiervan op de hoogte :

http://www.lampizator.eu/...NCES/MHZS/MHZS_CD66F.html

Kan iemand dit bevestigen ? Of is dit reeds voorbij gekomen in het verleden ? :?

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit verhaal was vorig jaar al bij een aantal mensen bekend ! je zou eens wat vaker
op die site van Lampizator moeten kijken dan kom je hele leuke tips tegen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is inderdaad al een oud verhaal. Er is een hoop gezeik geweest over de DAC die MHZS gebruikt. Volgens mij persoonlijk komt dit vooral daar babel-fish.

Er was namelijk een Ebay aanbieder (geloof niet dat deze iets met het merk zelf te maken had) die in zijn advertentie de tekst "SUPER 24 BIT 192 KHZ DAC BY MHZS "WHICH BETTER THAN BB DAC"" had staan. Volgens mij heeft deze verkoper wat teksten uit het Chinees naar het engels zeer slecht vertaald - het engels lijkt zowiezo nergens op - en wordt er bedoeld dat het een BB DAc is die door MHZS is aangepast. (door er wat weerstandjes omheen te solderen geloof ik maar zo goed ben ik niet in de electronica)

Reden dat ik dit denk is dat er een DAC van BB in zit en geen kopie ervan (anders hadden ze de tekst er wel af gelaten als ze zo nodig een "eigen" DAC wouden hebben) en die dus bij BB inkopen. Lijkt me sterk dat BB zulke reclameteksten dan kunnen waarderen. Tegenwoordig wordt ook gewwon door MHZS vermeld dat er een BB DAC in zit.

In ieder geval kun je in het stuk ook lezen dat Lampizator uiteindelijk best onder de indruk is van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In ieder geval kun je in het stuk ook lezen dat Lampizator uiteindelijk best onder de indruk is van de speler.
Na flink wat gemodificeerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:01
Anoniem: 104659 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:26:
[...]

Na flink wat gemodificeerd te hebben.
Dat klopt. De spelers van MHZS zijn met behulp van relatief eenvoudige ingrepen behoorlijk goed op te waarderen, ondanks de 'goedkope' DAC die erin zit. Er liep tot vorig jaar hier op GoT een topic over, maar die is verdwenen (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

mjah mijn cd33 is nog volledig stock, Zou hem toch eens moeten laten. modden, zeker om dat de onderdelen daarvoor weinig kosten.

Maar ik raak zelf geen soldeerbout aan :P Is er hier iemand (in het noorden de lands liefst) die tegen een vergoeding een CD33 kan en wil modden?

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 11-12-2009 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit in het westen van het land (Leiden) en ben niet bang voor de soldeerbout... dus als je interesse hebt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063

Hallo!

Ik denk eraan om een CD/SACD speler aan te schaffen of tenminste toch een transport voor een DAC..
Ik ging er oorspronkelijk niet veel geld aan uit geven (een 2de hands sony of zoiets) maar toen zag ik de Jungson SACD Magic Boat tube versie.
Na wat opzoekwerk ben ik ongeveer verkocht aan dit.
Nu zie ik dat er voor ietsje meer geld er een zeer mooie Jungson Impression mk2 tube CD speler is.
Nu vraag ik mij af of die wel gaat beter klinken dan die Magic Boat want ik ga er vanuit dat die meerprijs in zijn design zit en niet wat hij aan boord heeft (het is maar een gedacht) en hij speelt geloof ik geen SACD's af, wat me toch een beetje teleursteld omdat ik SACD toch een stu mooier vind klinken.
Iemand een mening, ervaring, één van of beidde cd spelers gehoord?

http://www.ornec.com/CD-Players_QQB3C

Alsook las ik onlangs dat Xindak ook een SACD uitgebracht had, de SCD-2, maar blijkt dat ze geen SACD spelers maken. Ik denk zo goed als niet meer aan te geraken zelfs 2dehands.

Een al iets oudere link met gebruikerservaring...

http://www.students.tut.f.../cd_player_comparison.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334

Hoi mensen .

Ik vraag mij af wat er aan de MHZS cd 33 speler gedaan kan worden zodat hij minder ruist .

Bij cds waar je meer ruis hoord hoor je het met de Mhzs echt heel hard , en bij goede cd's minder hard

De Mhzs klinkt goed aleen de ruis is best erg zo nu en dan , en daar zijn andere cd spelers stukke beter in .

Mijn vraag is dan ook , valt er wat aan de ruis te doen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voltage regulators vervangen. Dac vervangen.
Ferrietkern om de kabel naar het display toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

waar is dat oude MHZS topic gebleven? meende dat daar een 4-tal (ofzo) mods in stonden met beschrijving, kostenplaatje en omschrijving van het effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is destijds allemaal verwijderd. ik heb nog een copie ervan liggen voor op de wiki waar mace nu mee bezig is.
Dat moet eigenlijk een beetje van de grond komen, zonde van alle energie en moeite die verloren is gegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 12-12-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

lijkt me ook jah. zonde

ook wat specifiek dat topic betreft, die omschrijvingen waren toch wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334817

Hallo allemaal.

Kijk hier voor de mods.

http://www.diyaudio.com/f...tion-mhzs-cd-players.html

of hier na aanmelding

http://www.roehren-und-ho...e66c0e1620237fc4ba66ebfde

Staat in deel 5 of even googlen.

Ik woon in het noorden en kan de mods wel uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op maandag 30 november 2009 @ 15:23:
Ik heb zo'n bordje besteld: http://cgi.ebay.com/High-...ain_0?hash=item1c0ced9188

Ik heb totaal geen soldeer skills of iets dergelijks, dus ga even kijken wat ik ermee kan. Nu lees ik wel dat het vervangen van de op-amp een van de makkelijkste upgrades is. Ik weet welke chip het is op dat bordje, maar als ik die ga vervangen is het dan een kwestie van eruit en erin met de nieuwe? En welke op-amp zou ik dan pakken?
Bordje binnen. 3 prikken en hij zat in elkaar. Heb 'm nu aangesloten. Eerste wat mij opviel was ruis. Zonder de dac aan is m'n versterker (Marantz PM-16) compleet stil. Klinkt voor de rest prima, maar mijn oude PS Audio DAC (terwijl ik denk dat daar ook een hoop aan gemod zou kunnen worden, maar ik heb totaal geen kennis of skills daarvoor :P. Staan pics in mijn publieke foto album, misschien dat iemand er wat zinnigs over kan zeggen) loopt er in ieder geval nog rondjes omheen. Dit klinkt allemaal wat artificieel voor mijn gevoel, beetje vlak. Weet niet of het de moeite is om meer tijd in te gaan steken.

Denk dat ik gewoon een Audio-GD 19MK3 bestel (als ik de centjes heb). De PCM1704's moet een stap boven de PCM1702's in mijn huidige PS Audio DAC zijn en die Audio-GD wordt ook erg goed aangeschreven. Ziet er ook uit als een goed ontworpen apparaat.

offtopic:
Als iemand dit bordje wil overnemen om mee te hobby-en stuur maar een dm

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 15-12-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Mijn buizenversterker staat al eventjes te koop.
Ik heb hem er opnieuw opgezet en misschien kan ik er iemand hier blij mee maken.
Hij staat namelijk bij mij stof te happen.

V&A aangeboden: Mengyue Mini Stereo versterker.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Ik heb intresse in Chinese CD spelers onder de 1000 Euro. Op mijn verlanglijstje staat de Jungson Impression, MHZs 88G, Bada HD-23, Esound E5, Shanling SCD300... welke is technisch gezien het best en meest value for money? En welke vind je goed klinken? Een voorkeur? Zin om één te kopen maar ik weet het allemaal zo goed niet meer. Gaan luisteren naar een dealer is nogal ver vanwaar ik woon. Zal uiteindelijk denk ik gaan luisteren als ik de knoop moet doorhakken maar ik probeer eerst zoveel mogelijk info te vinden. Ik heb wel graag het een buizengeluid van een cd speler zolang het maar niet te warm word en geen dynamiekverlies is.
Enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik jouw verhaal zo lees dan wil jij hoogst waarschijnlijk bij Cattylink gaan bestellen , wat ik een beetje mis
in jouw verhaal zijn de CD spelers van bijv Jolida en Original .Zelf gebruik ik al enige jaren een Jolida JD 100
speler welke nog steeds uitstekend bevalt .Persoonlijk zou ik ,gezien de vele klachten, niet voor een MHZS
speler gaan als ik jou was .De E sound E5M lijkt mij een hele goede keus gezien de vele lovende tests in
diverse HIFI bladen .Ik weet niet waar jij woont anders zou ik zggen kom eens een keertje luisteren naar
mijn Jolida JD 100 speler .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook een shanling CD-T100se is voor € 750,- in china te koop.
Mijn keuze.

MHZS 88 G niet de F is ook een aanrader. Makkelijk te modden voor een paar euro om het uiterste eruit te halen.
Al enkele van hun opa's ontdaan.

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 334817 op 18-12-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na wat forums te doorbladeren blijkt dat er die heel tervreden zijn over MHZS terwijl anderen net niet, geen middenweg. Blijkt dat veel gekochte spelers op Ebay vaak onderdelen bevatten van mindere kwaliteit en je dus aangewezen bent op een betrouwbare dealer.
De MHZs stond op mijn lijstje omdat die ten zeerste aangeraden werd bij Pacific Audio (in nederland dus), en dus nu ook door mayon op dit forum.
De shanlig SCD300 omdat die ook SACD's afspeeld, naar mijn ervaring op een goede DAC gaf SACD voor mij een enorm verschil tov gewone CD (in 2 channel wel te verstaan).
Maar SACD is geen must, ik heb een Xindak DAC 8 en misschien koppel ik daar nog wel eens een betaalbaar SACD speler als loopwerkje op aan, kan ik dit ook afspelen.
Of denk er iemand dat in deze prijscategory mijn Xindak DAC 8 niet te kloppen is?
De Jungson impression hoewel zeer mooi en zwaar van design heeft zoals de Xindak DAC 8 naast zijn solid sate uitgang ook een buis uitgang en ook Burr Brown DAC , alhoewel weet ik niet of deze van het zelfde type zijn.
Dan vraag ik mij maar af of die Jungson werkelijk anders/beter gaat klinken dan de Xindak.
Misschien dan beter voor een full blown buizen cd speler gaan die meer dan één buisje geeft als dit een verschil uitmaakt. Want ik hou wel meer van de buizen uitgang van mijn Xindak dan van zijn solid state uitgang.

Hermankora, ik ben van Belgie, regio Gent.
Jolida zal ik eens verder bekijken, ik las wel van iemand die een Jolida had en die een raysonic beter vond, maarja, je leest zoveel verschillende opinies dat je op den duur de bomen door het bos niet meer ziet.
Er is wel altijd iemand te vinden die een bepaald product afkeurd of als mindere bestempeld.
Maar die raysonic is ook een stuk duurder, een heel stuk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292872

Hallo allemaal,

Klopt het dat de wiki voor Chinese audio weg is ?
Of ligt het enkel aan mij ( of mijn pc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 14:27
@RCDuck
Gezien het feit dat je al over een goede DAC beschikt zou ik niet al te veel geld stoppen in een andere CDP. Gewoon zorgen dat je een goed loopwerk hebt, de DAC doet de rest. Ik heb een Consonance 120-10, vergelijkbaar met de eerder door jou genoemde CDP, en wilde wel eens weten of een DAC veel toe zou voegen. De Cambride DacMagic geprobeerd en eerlijk gezegd vond ik het de investering niet waard. Had hem op proef dus heb hem weer teruggebracht naar de winkel. Het verschil was dusdanig klein waardoor ik denk dat jij met een andere CDP geen winst zal bereiken. Stop je geld lekker in iets anders:)

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Anoniem: 292872 schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:22:
Hallo allemaal,

Klopt het dat de wiki voor Chinese audio weg is ?
Of ligt het enkel aan mij ( of mijn pc) ?
Klopt, ik ben er niet echt mee bezig geweest wegens andere dingen.
Een aantal mensen zou er tijd in steken, maar dat gebeurt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292872

Boudewijn schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:04:
[...]

Klopt, ik ben er niet echt mee bezig geweest wegens andere dingen.
Een aantal mensen zou er tijd in steken, maar dat gebeurt helaas ook niet.
Erg erg jammer. Voor een leek als ik een zeer goed hulpinstrument.
Ik herinner mij dat er een zeer goede lijst met internet- en ebaysellers instond. Daar was ik nu net naar op zoek
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 292872 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:25:
[...]

Erg erg jammer. Voor een leek als ik een zeer goed hulpinstrument.
Ik herinner mij dat er een zeer goede lijst met internet- en ebaysellers instond. Daar was ik nu net naar op zoek
:?
Lees je de startpost nog eens, daar staat het (meeste) ook.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja of mensen helpen gewoon een keer die wiki de lucht in te krijgen, dat zou ook al schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

Afbeeldingslocatie: http://n2.nabble.com/images/smiley/smiley_whistling.gif

Kan je me die oude DB een keer regelen trouwens?

[ Voor 26% gewijzigd door mace op 21-12-2009 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Balboa schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:25:
@RCDuck
Gezien het feit dat je al over een goede DAC beschikt zou ik niet al te veel geld stoppen in een andere CDP. Gewoon zorgen dat je een goed loopwerk hebt, de DAC doet de rest. Ik heb een Consonance 120-10, vergelijkbaar met de eerder door jou genoemde CDP, en wilde wel eens weten of een DAC veel toe zou voegen. De Cambride DacMagic geprobeerd en eerlijk gezegd vond ik het de investering niet waard. Had hem op proef dus heb hem weer teruggebracht naar de winkel. Het verschil was dusdanig klein waardoor ik denk dat jij met een andere CDP geen winst zal bereiken. Stop je geld lekker in iets anders:)
Ik denk dat ik er bijna uit ben wat het gaat worden.
Door Pacific Audio en andere forumleden werden me de MHZS CD spelers aangeraden, en ook Raysonic en CEC cd spelers werden aangeprezen op fora.
De gloss zwarte met goudkeurige knopjes op de MHZS CD 88G speler zouden mooi passen met mijn gloss zwarte luidsprekers met eveneens goudkleurige hoorntjes rond de tweeters.

@Balboa
Maar enerzijds vonden velen waaronder ook jij dat mijn Xindak DAC-8 al heel goed was en ik er gewoon een CD tranport moest aangangen, zolang het maar beter is dan een goedkope dvd speler.
Omdat ik toch al besloten heb een Emotiva surround processor aan te schaffen voor film doeleinden denk ik dat de Emotiva ERC-1 CD speler als transport mooi gaat ogen bovenop de surround processor.
Moest ik voor de MHZS speler gaan moet ik voor de Emotiva processor een andere plek vinden want dat is gewoon lelijk passen qua uitzicht.
Ik denk dat ik een gok ga wagen met de Emotiva ERC-1 cd speler want die ziet er mooi gebouwd uit en is immers goedkoop omdat deze oa geen dealernetwerk heeft en enkel via internet besteld kan worden.
Maar ik denk dat ik binnenkort met mijn Xindak DAC 8 eens een paar dealers ga bezoeken en deze gaan vergelijken met andere cd spelers.
Voor de MHZS moet ik een heel eind rijden maar beter dit dan het me oneindig afvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

mace schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:19:
[afbeelding]

Kan je me die oude DB een keer regelen trouwens?
Die lijkt redelijk vern**kt te zijn.

Ik zal vanavond (of met kerst, remind me even aub) eens kijken.

Verder nog mensen met animo om hier wat aan te doen?

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08-2024
Yup, wel heel jammer als die oude DB onbruikbaar is..
Indien nodig heb ik ook wel wat hosting-ruimte over

[ Voor 33% gewijzigd door W0153R op 24-12-2009 11:01 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

W0153R schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:46:
Yup, wel heel jammer als die oude DB onbruikbaar is..
Indien nodig heb ik ook wel wat hosting-ruimte over
Hosting is het issue niet, heb ik genoeg van,

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 15:40
Animo als in, als het er staat zal ik er graag gaan rondkijken. Helaas heb ik nog geen speelgoed dat in deze topic geplaatst mag worden, maar ik wil op termijn wel een mooie stereo (buizen)versterker aanschaffen. :)

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Na een lange tijd getwijfeld te hebben om een geluidsinstallatie te kopen, heb ik toch de knoop doorgehakt om er een te kopen. Ik wil een buizenversterker uit China kopen.

Ik heb nog nu nog geen niets. Wat kunnen jullie mij aanraden? Mijn budget is ongeveer 150 euro voor een versterker en 200 euro voor speakers (prijzen exclusief verzendkosten). Ik wil eerst wat goedkopere speakers, ik verwacht later een paar betere speakers aan te schaffen zoals Aurum Cantus speakers.

Ik ben van plan om vanaf een mediacenter muziek af te spelen via mijn Creative Audigy 2 ZS of Club3d Theatron DTS geluidskaart. Ik ben van plan om het analoge gedeelte van de geluidskaart te gebruiken in plaats van een digitale verbinding. Ook wil ik mijn mp3spelers en TV op de versterker aansluiten. Mijn mp3 spelers zijn een Cowon iAudio U3 en een Sandisk Sansa Clip.

Mijn kamer is ongeveer 15 vierkante meter. Wat voor speakers en/of versterker kunnen jullie mij aanraden?

Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 13:00
tdn135 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:18:
Na een lange tijd getwijfeld te hebben om een geluidsinstallatie te kopen, heb ik toch de knoop doorgehakt om er een te kopen. Ik wil een buizenversterker uit China kopen.

Ik heb nog nu nog geen niets. Wat kunnen jullie mij aanraden? Mijn budget is ongeveer 150 euro voor een versterker en 200 euro voor speakers (prijzen exclusief verzendkosten). Ik wil eerst wat goedkopere speakers, ik verwacht later een paar betere speakers aan te schaffen zoals Aurum Cantus speakers.

Ik ben van plan om vanaf een mediacenter muziek af te spelen via mijn Creative Audigy 2 ZS of Club3d Theatron DTS geluidskaart. Ik ben van plan om het analoge gedeelte van de geluidskaart te gebruiken in plaats van een digitale verbinding. Ook wil ik mijn mp3spelers en TV op de versterker aansluiten. Mijn mp3 spelers zijn een Cowon iAudio U3 en een Sandisk Sansa Clip.

Mijn kamer is ongeveer 15 vierkante meter. Wat voor speakers en/of versterker kunnen jullie mij aanraden?

Alvast bedankt. :)
Ik raad je aan om te besparen op de rest en echt een losse dac te kopen, speakers gewoon een leuk 2e hands setje op marktplaats vinden

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Exphy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:54:
[...]

Ik raad je aan om te besparen op de rest en echt een losse dac te kopen, speakers gewoon een leuk 2e hands setje op marktplaats vinden
Een DAC zet digitaal toch om in analoog. Ik heb volgens mij apparaten (oa Theatron Agrippa DTS en Cowon iAudio U3) met een goede analoge output kwaliteit. Ik ben daarom van plan om mijn audio niet digitaal door te sturen maar speakers analoog aan te sturen. Is een DAC echt nodig dan?

Ik had zelf Yaqin VK-2100 in gedachten. Over de speakers ben ik nog aan het twijfelen. Mijn kamer is 15m2. Heeft iemand een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337579

Hallo,

Op de site van Pacific Audio staat deze HDCD-speler : MHZS CD22 Export 230v Version.
Met deze info er nog bij : The MHZS CD-22 is the official export version of the MHZS CD-33 model.
Als ik MHZS CD-22 google krijg ik bijzonder weinig hits, eigenlijk alleen bij Pacific Audio.
Weet iemand iets meer over deze CD-22, is het werkelijk het export-model van de CD-33 ?
Ik heb een email gestuurd naar Pacific Audio maar voorlopig geen reactie.
Heeft iemand reeds deze cd-speler in bezit, gehoord, gezien ..... ?
Wat zouden jullie me aanraden als budget HDCD-cd-speler ?
Alvast dank voor de hulp en info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand toevallig verstand van de Jolida JD9 pre-amp? Ik heb er mijn platenspeler op aangesloten en het geluid is niet echt geweldig. Het kan ook aan de zeer matige platenspeler liggen, maar misschien is het wel de JD-9. Het boekje dat erbij zat staat bol van de Chinese tekens, maar daar heb ik niet zo veel aan....

Er zijn twee uitgangen, een high en low out, welke is geschikt voor een standaard platenspelertje (Sony plastiek ding)? Verder kun je een plaatje wegnemen op de achterzijde en dan is er een hele rits dip-switches te zien.... Deze moeten ergens goed voor zijn, maar wie het weet... mag het zeggen! Ik heb Jolida al gemaild om een manual maar nog steeds niets van ze gehoord..

Anoniem: 262418 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:29:
Iemand toevallig verstand van de Jolida JD9 pre-amp? Ik heb er mijn platenspeler op aangesloten en het geluid is niet echt geweldig. Het kan ook aan de zeer matige platenspeler liggen, maar misschien is het wel de JD-9. Het boekje dat erbij zat staat bol van de Chinese tekens, maar daar heb ik niet zo veel aan....

Er zijn twee uitgangen, een high en low out, welke is geschikt voor een standaard platenspelertje (Sony plastiek ding)? Verder kun je een plaatje wegnemen op de achterzijde en dan is er een hele rits dip-switches te zien.... Deze moeten ergens goed voor zijn, maar wie het weet... mag het zeggen! Ik heb Jolida al gemaild om een manual maar nog steeds niets van ze gehoord..
Review http://www.polkaudio.com/forums/showthread.php?t=81560

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik wil mijn aankomende blueray speler met analoge aansluitingen aansluiten op mijn receiver namelijk:

Blueray: Sony S760
Marantz SR5001

Nu heb ik daar dus 3 setjes van 2 interlinks nodig. Zijn de volgende een goede keuze?:
3x Von Masoch AN-2

Iemand ervaring met deze kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja wat zijn je requirements aan een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Mjah gewoon een redelijk goede kabel, hoeft ook niet extreem goed te zijn, maar ondanks dat het gewoon een Sony is schijnen de analoge outputs goed te zijn, daar wil ik dan natuurlijk het meeste uithalen wat binnen mijn budget valt en zinvol is, dus laten we zeggen maximaal 80 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat is goed? Althans wat maakt een kabel goed?
Wil je zilverdraadjes? Een stevige connector? Een 'mooie' (whatever that may be) kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik een MHZS CD88E cd speler thuis kunnen proberen en ben daar zeer tevreden over.
Vooral het gewicht in de muziek, de levendigheid was beter dan de meeste sources die ik in het verleden al vergeleken heb.
Naar het schijnt heeft zelfs de goedkopere CD33 de beter buizen en klinkt de 88 niet noodzakelijk beter??

Daarentegen heb ik ook veel lovende reviews gelezen over het iets duurdere Raysonic, maar voor dat geld had ik ook graag digitale inputs zodat de cd speler als DAC ook kan gebruikt worden met andere bronnen. Is het moeilijk om een CD speler te modificeren zodat hij ook als DAC kan gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het ligt reaan wat moeilijk in jouw definitie is.
Sommigen hier bouwen het gok ik zo met hun ogen dicht... ik denk dat je ewl even aan het tweaken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt niet zo gemakkelijk blijkt...
http://www.computeraudiop...ayer-output-data-computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ matra-v6

stuur even pm als je wilt , ik ken iemand die jou kan helpen met die Jolida JD 9 preamp .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
Anoniem: 262418 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 23:29:

Jeep had toch ook deze pre amp? Wellicht hem even vragen.

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rcduck, de dac van de CD speler gebruiken voor externe bronnen zou kunnen.
Maar je moet dan een receiver( chip ) gebruiken die voor jouw dac geschikt is. Verder komt er een omschakel circuit tussen om van CD naar externe input te schakelen. De Dac in je CD speler kan namelijk niks beginnen met het externe digitale signaal en daarom moet die reciever er tussen. Het bouwen van zoiets is best mogelijk al zul je het zelf moeten ontwerpen of veel geld hiervoor uitgeven ( € 300,- ). Voor dit geld of minder zijn genoeg mooie externe dac's te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334817 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 20:54:
Rcduck, de dac van de CD speler gebruiken voor externe bronnen zou kunnen.
Maar je moet dan een receiver( chip ) gebruiken die voor jouw dac geschikt is. Verder komt er een omschakel circuit tussen om van CD naar externe input te schakelen. De Dac in je CD speler kan namelijk niks beginnen met het externe digitale signaal en daarom moet die reciever er tussen. Het bouwen van zoiets is best mogelijk al zul je het zelf moeten ontwerpen of veel geld hiervoor uitgeven ( € 300,- ). Voor dit geld of minder zijn genoeg mooie externe dac's te bouwen.
Bedankt, dan is het inderdaad best een aparte DAC aan te schaffen of één te bouwen. Over LiTe DAC-50 las ik goede commentaren.
Ik heb gemaild naar Raysonic en hun R&D is bezig om mogelijk hun toekomstige spelers van een digitale ingang te voorzien. Maar afgaand van hun mail denk ik niet dat het voor dit jaar nog zal zijn. Zonder een digitale input heb ik niet zoveel geld over voor een Raysonic, hoe goed hij al dan niet mag klinken.
Waarschijnlijk bestel ik deze week nog een MHZS CD88G bij Cattylink maar ben deze wel eens van plan te gaan vergelijken met één van hun Raysonic CD spelers bij een dealer. Als die daadwerkelijk in mijn geval beter zou zijn dan de MHZS, dan heb ik er het geld wel voor over als ze dan uiteindelijk met digitale inputs komen aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338894

Hallo allemaal,

Ik heb gister een Xindak XA6950 gekocht bij chinese-hifi.co.uk. Nog niks gehoord van de verkoper, ik hou jullie op de hoogte.
Om vanaf mijn laptop met goede kwaliteit muziek te kunnen spelen wil ik een USB DAC kopen. Hebben jullie tips voor mij?

Dank,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338894 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:13:
Hallo allemaal,

Ik heb gister een Xindak XA6950 gekocht bij chinese-hifi.co.uk. Nog niks gehoord van de verkoper, ik hou jullie op de hoogte.
Om vanaf mijn laptop met goede kwaliteit muziek te kunnen spelen wil ik een USB DAC kopen. Hebben jullie tips voor mij?

Dank,
Bas
Ik had ook een paar weken geleden een mail gestuurd naar Chinese-hifi.co.uk maar ik kreeg een dag of 2 nadien wel antwoord. Indien je zou intresse hebben, zelf ga ik mogelijk 1 of 2 DAC's te koop aan bieden. Het gaat om een Xindak DAC-8 en een gemodificeerde Cambridge DacMagic. Beidden hebben ook een USB ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 338894 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 20:13:
Hallo allemaal,

Dank,
Bas
Beresford 7510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou niet graag de verkoper daarvan ondersteunen, niet helemaal netjes gehandeld op head-fi.org bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank voor je antwoord.

De 7510 heeft geen USB ingang, de 7520 wel, maar die kost alweer 209,- euro.
Als er mensen zijn met goedkopere alternatieven voor de 7520, of betere alternatieven voor hetzelfde geld hoor ik het graag.

Groet,
Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288063 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:26:
[...]

Ik had ook een paar weken geleden een mail gestuurd naar Chinese-hifi.co.uk maar ik kreeg een dag of 2 nadien wel antwoord. Indien je zou intresse hebben, zelf ga ik mogelijk 1 of 2 DAC's te koop aan bieden. Het gaat om een Xindak DAC-8 en een gemodificeerde Cambridge DacMagic. Beidden hebben ook een USB ingang.
Ik heb wel interesse in de DAC8, kleurt mooi bij mijn XA6950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is nieuw op de Xindak.com website:

Xindak is warning customers to be aware the offer on our products from any seller on the discount online website, such as Ebay or any other unauthorized dealers. Goods from those companies are not purchased from Xindak. These units are dubious origin, which could be second-hand, older models, fake, defective, self-assemble in private, with improper voltage or could not meet the local safety requirements of your country.
Xindak products are sold through authorized distributors and dealers selected by Xindak only. They have been chosen for their professional products knowledge and service ability. Xindak provides a warranty on products sold only by our authorized distributors and dealers. In order to safeguard your warranty and assure the purchased product quality, please by our products from our authorized distributors and dealer only.
Please check the dealer authorization at our website or directly contact with us. In addition, please pay attention especially for the following website, which we confirmed IS NOT our authorized dealer at all:
www.nysound.com www.cattylink.com www.chinese-hifi.co.uk (The list is updating)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338894 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:42:
[...]

Dank voor je antwoord.

Als er mensen zijn met goedkopere alternatieven voor de 7520, of betere alternatieven voor hetzelfde geld hoor ik het graag.

Groet,
Bas
Kijk eens op head-fi: http://www.head-fi.org/forums/f7/

Ook onder het hok mbt computer audio kan je veel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 338894 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:42:
[...]

Dank voor je antwoord.

Groet,
Bas
Een M-Audio Transit is ook uitstekend en kost minder dan 9 tientjes volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn creditcardbetaling aan Chinese-hifi.co.uk teruggekregen, zonder verder bericht van de verkoper. Ik ga daar niet nog een keer bestellen.

EDIT: ik heb toch nog mail gekregen van Ben - de prijs van de versterker was omhoog gegaan, daarom heeft hij mijn geld teruggestort. Eigenlijk heel netjes dus, maar hij had wel even eerder wat mogen laten horen.

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 338894 op 07-01-2010 20:27 . Reden: toch goed gehandeld door verkoper ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338894 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 07:58:
[...]

Ik heb wel interesse in de DAC8, kleurt mooi bij mijn XA6950
De DAC8 komt van bij Pacific Audio, kzou eens moeten zien op de factuur of er nog garantie op is. Er zit ook sinds enkele weken geleden een Xindak silver fuse in en een ander buisje. Als je nog even geduld hebt zal ik mogelijk volgende week uitsluitsel geven of ik al dan niet verkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghanzzzzz
Wie kan mijn het daadwerkelijke gebruikstarief geven van de douane wanneer ik een geintegreerde versterker uit china wil halen?

Ik kom zelf uit op een tarief van 2% (8518 elektrische geluidsversterkers), maar op een andere pagina zie ik ook 3,7% staan (8543 7090 30) en heb ook al gehoord dat het weer gaat om een elektronische signaalversterker gaat met een tarief van 13,9%.
De percentages liggen nog wel een beetje uiteen en tussen het laagste en hoogste tarief ligt voor mij toch snel een verschil van 100 euro.

Kan iemand hier misschien meer duidelijkheid over geven? (liefst uit eigen ervaringen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het ligt er helemaal aan bij welke leverancier jij in China iets besteld , verkopers via Ebay markeren de
goederen vaak als "gift" en zetten er dan een bepaalde waarde op die veel lager is als de oorspronkelijke
verkoopprijs .Ik heb in het verleden al 2x een versterker via Ebay gekocht en daar moest ik toen zo ongeveer
tussen de 40 en 60 euro aan de deur afrekenen .Mijn CD speler heb ik jaren geleden bij Cattylink gekocht
en daar kreeg ik nog een leuke rekening van TNT inclusief een Douane specificatie voor die als volgt was
samengesteld : VT = omzetbelasting € 69,16 DT = invoerrechten € 27,17 AOF ( wat dit inhoud weet ik niet ) € 5,78 dus totaal € 102,11 ! bijbetalen !
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.