Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 126.621 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reactie op oud berichtje: Maar ga nou niet zeggen dat iemand zat te zeuren als je het verhaal niet kent, Mace. Als er iemand is, die integer is en luistert ipv redeneert, dan is het Koifarm wel. Geldt ook voor Jeep en Bronco.b. Als iemand kiest voor zijn principes vind ik dat helemaal goed en waardeer ik dat dus. Ik geloof dat dit dus ook mijn laatste reactie hier is. Veel plezier hier en ik hoop dat jullie hier nog wat aan elkaar hebben en van elkaar leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft ]eep een ban dan?

@H3D; waarom zo'n cynische post?

offtopic:
Over de verdere inhoud van je post heb ik een mening, maar laten we het nou niet naar maken hier

[ Voor 47% gewijzigd door Boudewijn op 13-06-2009 00:58 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balboa
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
Boudewijn schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 00:56:
Heeft ]eep een ban dan?

@H3D; waarom zo'n cynische post?

offtopic:
Over de verdere inhoud van je post heb ik een mening, maar laten we het nou niet naar maken hier
Gebanned idd. Vind het jammer dat op deze manier een zeer levendig forum, met idd hier en daar een uitschieter naar boven of beneden, kapot gemodereerd wordt door bepaalde personen.

Erg jammer, want juist zij droegen veel bij aan dit forum!

Handtekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen cynisme bedoeld en je moet dat er dan ook niet in lezen. Lees gewoon wat er staat.

Waarom de post? Ten eerste omdat zoals Balboa al schrijft een levendig forum doodbloed. Ten tweede omdat in ieder geval Koifarm hier onheus bejegend wordt, terwijl hij niet meer aanwezig is. En daar hou ik al helemaal niet van.

Ik begin een beetje het gedrag van de treads op geen stijl te ontwaren. En dat is erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-02-2022

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Wat er is gebeurd is gebeurd. Laten we vooruitkijken en niet achteruit.

Nog mensen die aan het modden gaan of van plan zijn iets nieuws te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb het het momenteel veel te druk met afstuderen, dus echt geen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

vinz98 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 19:31:
Wat er is gebeurd is gebeurd. Laten we vooruitkijken en niet achteruit.
Inderdaad. Mocht je nog vragen hebben over mod acties kunnen ze mij altijd een DM sturen ipv hun aannames te ventileren in dit topic; ik zal je een eerlijk en oprecht antwoord geven.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze versterker besteld:
http://cgi.ebay.com/FreeS...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

Zo te zien is dit een kopie van de Sun Audio 2a3.
http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv2a3_e.html

Dit is het schema van de sun audio 2a3 en ik denk dat deze het zelfde schema heeft.
http://www.ys-audio.com/wce/sunaudiosv2a3.JPG

Ik ben van plan de 6SN7 stage te vervangen door een c3g in triode mode, een ccs van machmat er boven en een russische teflon koppel condensator.

Nadat ik de driver heb veranderd heb ga ik denk ik zowel de 2a3 als de c3g met DC voeden (heaters).
Dan de kathode condencatoren vervangen door elna of black gate. En eventueel de voedingcapacitoren.

En daarna de Uitgangstransformatoren... en daarna de eindbuizen... en daarna de volume pot.. en ga zo maar door ;) >:)

Ik heb deze verterker nog niet langs zien komen, heeft iemand hier ervaringen mee?

Zo op het eerste gezicht lijkt het me een prima versterker voor het geld.
Ik denk dat als je de koppelcondensatoren verwisseld en de cathodecondensator onder de 2a3, dat je een hele puike versterker hebt. Deze mods zijn erg makkelijke te doen voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom BG's?

Omdat ze niet meer worden gemaakt zijn ze echt zwaar overpriced (als in ;ze zijn duurder dan toen ze wel gemaakt werden).

Ik zou voor 'de grote winst' de volumepot en de buizen aanpakken. UGTs kan wel een duur geintje worden.

Over je DC heating: sure, goed plan. Hoe ga je het aanpakken?
Ik heb nog een projectje staan voor 8 kt88's en wat voor-buisjes, maar echt makkelijk van 6.3V AC naar DC gaan werkt niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Boudewijn op 14-06-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

wauw Barttange, dat klinkt goed zeg. Ik zit hier nog steeds werkeloos te denken over hoe ik mijn Cayin/Spark A88T kan verbeteren. De buisjes heb ik al gerold maar als ik hem hard zet dan hoor ik dat de voeding het niet trekt. Op MP zag ik iemand adverteren met een gemodificeerde versie en heb hem meermaals gevraagd wat er precies gemod kon worden aan zo'n ding maar hij heeft nooit geantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 01:12:
Ik heb deze versterker besteld:
http://cgi.ebay.com/FreeS...%3A1%7C293%3A1%7C294%3A50

Zo te zien is dit een kopie van de Sun Audio 2a3.
http://www2.big.or.jp/~sunaudio/sv/sv2a3_e.html

Dit is het schema van de sun audio 2a3 en ik denk dat deze het zelfde schema heeft.
http://www.ys-audio.com/wce/sunaudiosv2a3.JPG
Zouden er voor deze prijs ook Tamura trafo's in zitten? Het lijkt haast te goedkoop om waar te zijn

Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 15:02:
[...]

Zouden er voor deze prijs ook Tamura trafo's in zitten? Het lijkt haast te goedkoop om waar te zijn

Ben wel erg benieuwd naar je ervaringen ermee.
Ik ga er niet van uit. Wel denk ik dat de trafo's van redelijke kwaliteit zijn. (maar niet echt ergens op gebaseerd).

Let wel, voor deze versterker heb je erg efficiente luidsprekers nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinz98 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 13:48:
wauw Barttange, dat klinkt goed zeg. Ik zit hier nog steeds werkeloos te denken over hoe ik mijn Cayin/Spark A88T kan verbeteren. De buisjes heb ik al gerold maar als ik hem hard zet dan hoor ik dat de voeding het niet trekt. Op MP zag ik iemand adverteren met een gemodificeerde versie en heb hem meermaals gevraagd wat er precies gemod kon worden aan zo'n ding maar hij heeft nooit geantwoord.
Ik denk niet dat het de voeding is die moeilijk doet. Ik denk dat hij veel te snel op vol vermogen speelt. Dit komt omdat de voorversterkbuizen veel te veel versterken. Misschien kan je wat meer vertellen over je speakers en een schema zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinz98

vinz98

Whatmovesyou? Tell me

Ik heb vreselijk moeilijke luidsprekers; Martin Logan Aerius. De impedantie zakt bij 20KHz naar 1 ohm....
Dus de 6sn7 en de 6sl7 versterken teveel. Goed dat ik dat weet. Ik zal eens op zoek gaan naar dat schema. Dat moet er wel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:50:
[...]

Ik ga er niet van uit. Wel denk ik dat de trafo's van redelijke kwaliteit zijn. (maar niet echt ergens op gebaseerd).

Let wel, voor deze versterker heb je erg efficiente luidsprekers nodig!
Is 98dB voldoende? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet -s
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-06-2009
Zijn er mensen die ook problemen ondervinden met deze internetshop?
Ik heb er nl een buizenkoptelefoonversterker gekocht . de meixing mingda mc84-c07 275 euro door-to-door
en met paypal betaald.
Ze geven aan direkt na het ontvangst van het bedrag de klant te informeren en de goederen direkt te versturen
Maar na 4 dagen betaald te hebben nog niets vernomen .
Ook op emails wordt niet gereageerd.

Piet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet -s
sorry de naam van de shop is China-high-end-hifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:44
Als ik die naam uit je topictitel erin gooi, zie ik o.a. dit soort topics op andere fora: "Warning to all headfiers china-highend-hifi.com is a scam!"

Maar in het "Hi-fi uit China vs. de bekende commerciele Hi-fi. deel 4" topic van GoT staat ook e.e.a., ook wel positief...
In het verleden schijnen ze ook problemen te hebben gehad met e-mailaserver, dus ja, misschien nog maar even positief bekijken, anders paypal vragen om refund als dat mogelijk is?

(volgens mij hoort dit meer in het Shopping Forum btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet -s
Refund schijnt alleen mogelijk te zijn wanneer er geld op de paypalrekening staat, en dat hebben ze niet , deze rekening halen ze gelijk leeg zgn tegen evt hackers en om de klant te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen weer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb. Verwacht binenkort een set Aurum Cantus luidsprekers om mijn set te completeren.

Ik heb ook een audiomeubel besteld die ik zelf ontworpen heb. Hoop dat het wat moois is geworden. Momenteel staat hij bij de spuiterij en nadat hij weer in elkaar is geschroefd kan ik hem ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik 1 ervaring met china highend hifi.com, (en ook gelijk de laatste) levertijd van een G&W line filter heeft tussen de 4 en 5 maanden geduurd (verscheping ging niet per boot maar per vliegtuig).
Communicatie was zeer slecht hij reageerde niet op mijn eMail en als hij reageerde waren het slappe excuusjes als vakantie van G&W (dit apparaat bouwen ze op een Universiteit), hij was zelf ziek. Het kan allemaal natuurlijk maar vertel dat dan als reactie op mijn eerste mail en niet pas op mijn derde of doe het pro-actief.

Dus piet-s heb er vertrouwen in maar blijf hem wel achter zijn broek aan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

98db is, zeker met een simpel filter, efficient genoeg voor een 2a3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Mijn Cd speler al weer een maand binnen.
Het is de julie al lang bekende MHZS CD 33 F. Maar wat kunnen die 5 weken lang duren.
Het is een leuke maar voor mijn oren niet extreme verbetering tov mijn oude Marantz CD 4000 en die doet het al jaren.
Het gemis van een koptelefoon uitgang heb ik opgelost dmv een apart versterkertje aangesloten op de tape out van mijn G&W 2006 die immers ook zo'n uitgang mist.
Maar ik heb er lang over moeten denken voordat ik op het tape gedeelte van de verbinding kwam.
Maar het gaat wat audio gebeuren wel heel Chinees worden, zeker nu mijn Aurum Cantussen ook normaal hun werk weer kunnen doen.
Maar wat betreft de MHZS CD 33 daar moet dus nog een en ander aan gebeuren wil ik er nog wat langer van kunnen genieten.
En het enige wat ik heb gesoldeerd zijn gas en waterleidingen.
Dus dat is nog een hoofdpijn dossier.
Maar nu ben ik nog heeel blij met mijn Chineesjes mede dankzij jullie.
Heeft iemand van jullie waar ik mijn MHZS CD 33F kan laten modificeren in of nabij Amsterdam?
Ik kan het echt niet en wil toch van mijn speler lang en goed kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat wil je eraan gedaan hebben? Ik studeer in a'dam en vind het wel gezellig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulAM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-04 16:13
Boudewijn schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:40:
Wat wil je eraan gedaan hebben? Ik studeer in a'dam en vind het wel gezellig.
Ik wil haar zo lang mogelijk houden en alles wat daar boven op komt is een plus. Maar ik ga er vanuit dat andere buizen een wat beter geluid geven. En mij lijkt het ook leuk om iemand uit een compleet ander metier te ontmoeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voor buizen vervangen heb je mij niet nodig ;).

Ik zou even op onze wiki kijken, daar kun je iig wat inspiratie opdoen.
Die condensatortjes eronder solderen is sowieso wel een pre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ff een vraagje heeft iemand van jullie wel eens gemeten hoeveel Watt je buizen versterker verbruikt?

Kzou wel eens willen weten hoeveel mijn classic 16.6 verbruikt... 400Watt? 600watt?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Definieer eens verbruiken (niet rottig bedoeld).
Mijn bakje bij inschakelen: 5.5A @ 235V. Dat wordt nog gepimpt door de voeding wat te vergroten, hij dipt soms wat.

Verbruikt hij dat continue? Neuh.

Tijdens het inschakelen zal je amp VEEL meer stroom trekken om de elco's te vullen (tenzij je een SMPS hebt, maar dat lijkt me niet). Verder: Probeer eens je spanningen te meten en dan te rekenen aan de buizen.

Vervolgens aan de voeding wat rekenen.

Dat is vrij theorethisch.

Wat ik zou doen bij een lineaire voeding: Stroom meten met je DMM en dan elke 30 secs opschrijven.
Dat gedurende een tijdje dat de bak al opgewarmd is en op een voor jou gangbaar volumeniveau speelt.
Dan die x metingen middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

mjah bedoel met verbruiken idd een gemiddelde over een luistersessie van 2 uren oid. ben wel benieuwd hoeveel kwh dat ding verslind :+ ik kan natuurlijk ook zo'n meet geval kopen die je tussen stekker/stopcontact moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat werkt ook ja, zeker omdat een buizenamp vaak geen rare faseaansnijding heeft.
Ergo, je kunt met een goedkoop modelletje aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Chaoss. Jammer dat er geen energie-labels op de Chinese hifi zit.. :D Ik ben bang dat het verbruik best in de papieren kan lopen. Maar ach, voor mooi geluid maakt dat niet zo veel uit.

Gisteren heb ik mijn Chinese hoek mogen uitbreiden. Ik ben net verhuisd en zo stond mijn hifi er bij in het nieuwe huis.

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090709-1028.jpg

Er moet nog een meubel bezorgd worden, maar die laat helaas op zich wachten. Eerst kwamen de nieuwe luidsprekers. De Infinity's zijn naar de schuur verhuisd.

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090709-1035.jpg

Mijn Aurum Cantus V6F. Ze klinken wonderbaarlijk helder en vol. In mijn woonkamer komen ze nog beter tot hun recht dan in de luisterruimte waar ik ze gehoord had. Het laag is echt fenomenaal strak en op laag volume al heel diep. In het hoog zijn ze heel gedetailleerd en helder.

Gelijk wat cd's gedraaid uiteraard en damn! Kan ik alles weer opnieuw gaan beluisteren. Ik had dat eerst ook met de MHZS, alles klonk mooier en er bleken nog onontdekte lagen in de muziek te zitten. Nu blijkt er dus nog veel meer in de muziek te zitten dat er opeens schitterend uit naar voren komt!

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090709-1036.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090709-1038.jpg

Normaal gesproken worden er luidsprekerkabels meegeleverd met de luidsprekers. Naar eigen keuze Van den Hull of iets anders. Aangezien ik al schitterende Xindak kabels had liggen heb ik nu om te proberen een aantal netsnoeren gehad. Bij de luidsprekerkabels was ik echt verrast door hoeveel verschil zo iets kan maken, bij de netsnoeren dus niet..... Het kan aan mij liggen maar ik hoor weinig tot geen verschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zat net even te kijken op internet, blijkt de website van Timaudio helemaal op de schop te zijn gegaan. Er staan nu wel netjes prijzen bij de artikelen, maar het aanbod is een heel stuk beperkter geworden. Zelfs geen MHZS-spelers meer te bestellen. (althans via de site dan) .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Mooie setup zo Matra :) je hbt de ruimte er voor zo te zien, mijn woonkamer is minder ideaal als luisterruimte.

En die website van TA ziet er wel netjes uit zo... hlee verbetering ten opzichte van de vorige die er imho toch wel wat te amateuristisch uitzag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:50
@Beetle73
Tijdens het bladeren in dit tropic zag ik dat je nieuwe eindbuizen zocht voor de yaqlin MC-5881 versterker,

Ik speel nu al dik een jaar met de Russiche 6P3S eindbuizen die ik voor een prikkie op ebay had gekocht. en die doen het nog steeds uitstekend. dus als je nog niks gevonden heb of eens andere buizen wil proberen,

Nog even een ander vraagje voor dit tropic,
Om de hoeveel tijd verwissellen jullie de buizen eigenlijk?
m,n yaqlin speelt gemiddeld zo'n beetje 3 uur per dag, dus zit nu op dik 1000 gebruiks uren,
wat ook de gebruiks duur is voor deze buis, ze klinken echter nog steeds goed.

wat is wijsheid, buizen verwisselen. of net zo lang wachten tot dat er een stuk gaat.

Veder ben ik me aan het oriënteren op een paar vloerstaanders voor deze versteker
iemand nog aanbevelingen ?. wil er geen duizenden euro's aan splenderen.

Speel nu nog met een paar Wharfedale Diamond-8.2 bookshelf speakers maar deze lopen ook niet echt door in het laag, klinken een beetje bonkerig.

edit: die epos M22i speakers zijn hier toevallig in de aanbieding.
http://www.hollandlink.nl...andlink.nl/N_art_248.html

iemand ervaring met deze winkel ?

nu nog kijken waar ik deze kan beluisteren ergens in de kop van noord holland
zal 87dB gevoeligheid genoeg zijn voor een 2x 23w buizen versterker?

[ Voor 13% gewijzigd door dirk38 op 13-07-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer buizen te vervangen is inderdaad ook iets wat ik me afvraag. Zolang alles prima klinkt lijkt het me niet nodig, maar misschien merk je wel het verschil als je er nieuwe buizen in steekt.

Luidsprekers zijn volgens mij zeer persoonsgebonden. Tijdens het beluisteren van vloerstaanders kwam ik een weinig bekend merk tegen welke zeer goed klonk, de Epos M22i. Voor een set zit je toch nog rond de 1800 Euro, maar misschien een keer een beluistering waard.

Afbeeldingslocatie: http://www.value-audio.com/images/photos/epos-m22i-lg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 12:20:
Wanneer buizen te vervangen is inderdaad ook iets wat ik me afvraag. Zolang alles prima klinkt lijkt het me niet nodig, maar misschien merk je wel het verschil als je er nieuwe buizen in steekt.
het "probleem" met buizen is dat ze langzaam steeds minder worden, je "went" dus mee met het geluid en een verslechtering valt dan niet zo op. De kans dat ze echt kapot gaan is pas het grootst als ze qua geludiskwaliteit al behoorlijk verslechterd zijn.

De levensduur van buizen verschilt nog per soort volgens mij. 6550/KT88 buizen zijn weer anders dan EL34 etc, wellicht dat de "experts" wat over de levensduur kunnen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Buizentester (of zelf even een opstellinkje maken) geeft genoeg antwoord.
Eindbuizen gaan minder lang mee dan voor buizen over het algemeen.

Mil. spec gaat als het goed is langer mee dan gewone spec. Verder ligt het maar net aan de kwaliteit van het vacuum, de buis etc. Is weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevy250
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-01 00:10
Kijk eens op deze site: http://www.jacmusic.com/ tubes kt88

geeft enige uitleg over hoe je een nieuwe en een gebruikte buis kan herkennen maar ook over de geweldige hoeveelheid junk/imitatie die er verkocht wordt ik zou zeggen lees en kijk maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 19:30
Ik ben een tijdje afwezig geweest. Nu echter even een vraagje:

Is het gebruikelijk dat wanneer een buis oranje oplicht (en er een plop over de luidsprekers is te horen), daarna de hele versterker niets meer doen? Of is er dan meer kapot gegaan dan alleen een buis.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die plop kun je horen, maar wat is oranje oplichten?
De gewone gloei van een eindpit kan veel licht geven, maar is het significant meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:36:
De gewone gloei van een eindpit kan veel licht geven, maar is het significant meer?
Ik heb het zelf niet gezien, ik zat met m'n rug naar de versterker toe. Maar m'n huisgenoten spraken over een soort oranje bal. Het is niet heel fel geweest, want dan had ik wel een weerspiegeling gezien op de muren.

Het was in ieder geval niet het gewone gloeien, want ze schrokken best wel en zien het ding iedere dag aan staan.

Enig idee? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 18:43
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:41:
Gisteren heb ik mijn Chinese hoek mogen uitbreiden.

Mijn Aurum Cantus V6F. Ze klinken wonderbaarlijk helder en vol. In mijn woonkamer komen ze nog beter tot hun recht dan in de luisterruimte waar ik ze gehoord had. Het laag is echt fenomenaal strak en op laag volume al heel diep. In het hoog zijn ze heel gedetailleerd en helder.
Mag ik vragen wat deze set speakers kost incl shipping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 14:37

w00Dy

Make soap, not war

Afbeeldingslocatie: http://i537.photobucket.com/albums/ff336/buttons-mags/020.jpg

Yaqin VK 2100, een hybride integrated versterker. Best of both worlds?

Gekocht via ebay, zo'n half jaartje terug. Eigenlijk puur op het zicht gekocht, blauwe lampjes, rood oplichtende buizen :9

Ik heb zo net een Clearaudio Nano gekocht voor achter mijn Goldring GR 1 PU, die stond er namelijk een beetje werkloos bij sinds de komst van bovenstaand beestje. Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga horen.

In de toekomst zal ik wel eens een volledige "recensie" van de chinese amp uitschrijven, eerst maar weer eens genieten van de HiFi hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JAHRASTAFARI schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:11:
[...]
Mag ik vragen wat deze set speakers kost incl shipping?
Ik heb ze in NL gekocht, dus shiping zit bij de prijs in en garantie is goed voor elkaar. De verkopers zijn te vinden op Boelsz Audio, ik heb ze van Holland Link. Goede service! Prijs, net boven de 3k.

Ondertussen mijn audiomeubel ook binnen. Gemaakt uit massief 50mm MDF, weegt een kilo of 150........ Maar, het resultaat mag er wezen:

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090719035.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090719037.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090719038.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i568.photobucket.com/albums/ss126/matra-v6/20090719-3005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 19:04:
[...]

Ondertussen mijn audiomeubel ook binnen. Gemaakt uit massief 50mm MDF, weegt een kilo of 150........ Maar, het resultaat mag er wezen:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waarom zo'n grote kast voor slechts 2 apparaten ? en dan nog wit ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik gok dat er iets achter de deurtjes zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn, jij mag niet mer raden... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja krijg ik de koelkast als ik raad wat erachter zit? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

die oude kist vond ik wat meer charme uitstralen, maar mooie set hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-06 14:18
w00Dy schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 10:55:
[afbeelding]

Yaqin VK 2100, een hybride integrated versterker. Best of both worlds?

Gekocht via ebay, zo'n half jaartje terug. Eigenlijk puur op het zicht gekocht, blauwe lampjes, rood oplichtende buizen :9

Ik heb zo net een Clearaudio Nano gekocht voor achter mijn Goldring GR 1 PU, die stond er namelijk een beetje werkloos bij sinds de komst van bovenstaand beestje. Ik ben benieuwd wat ik nog allemaal ga horen.

In de toekomst zal ik wel eens een volledige "recensie" van de chinese amp uitschrijven, eerst maar weer eens genieten van de HiFi hobby.
Ik heb voor die versterker een afstel-handleiding gemaakt, klik!

Wat voor voeding heb jij er trouwens in zitten? 2x trafo?

[ Voor 3% gewijzigd door W0153R op 22-07-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

W0153R schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:15:
[...]

vetjes!

Ik heb hem nog niet opengeschroefd, staat ook in de planning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

W0153R schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 21:15:
[...]

Zouden we die handleiding ook op de hifi wiki mogen zetten?
Ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel dat je raad wat erachter zit krijg je een koelkast.... Het zijn trouwens laatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Boudewijn schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 22:15:
[...]

Zouden we die handleiding ook op de hifi wiki mogen zetten?
Ziet er goed uit.
Natuurlijk mag dat.
Ik wou er nog iets in zetten over de buisjes maar daar ben ik niet zo zeker van. Er zit standaard 4x 6N1 in, maar op de printplaat staat 2x 12AU7 en 2x 12AT7. Het verschil tussen deze buisjes is dat de 12Ax7 de gloeidraden parrallel heeft en de 6N1 in serie, en dat de CT heater-pin op de 12Ax7, het screen is in de 6N1. Voor zover ik weet zouden ze moeten werken, en aan die 2 soorten buisjes is geen tekort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 23:24:
Stel dat je raad wat erachter zit krijg je een koelkast.... Het zijn trouwens laatjes.
Ik gok op allemaal reserve buizen ha ha ..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 01:36:
Mm, wat nader onderzoek (alle lampjes bekeken, spanning gemeten over de bias-instel punten) wijst uit dat nergens meer spanning opstaat.

Iemand die raad weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe zit het met je gelijkrichter, ziet die er nog goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:25:
Hoe zit het met je gelijkrichter, ziet die er nog goed uit?
Dan moet ik hem openschroeven. Zal ik vanavond proberen op te sporen, maar echt bekend met electronica ben ik niet!

Overigensnu ik er wat langer over nadenk: de versterker viel uit tijdens een onweersbui verderop. Wellicht dat er wat piekspanning heeft gestaan op het elektriciteitsnet? De rest van mijn elektronische apparatuur heeft het echter wel overleefd (incl MHZS cd-speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja ik zou daarom ook de gelijkrichter verwachten :).

Openmaken en goede foto's nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 16:47:
Mja ik zou daarom ook de gelijkrichter verwachten :).

Openmaken en goede foto's nemen.
Ga ik doen! Overigens doet het ledje het ook niet en zit die volgens de tekening apart van de rest van de versterker rechtstreeks op de voeding. Die ga ik dus ook even goed bekijken.

Ik hou je op de hoogte! Bedankt voor zover iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke tekening is het?
En is de zekering nog heel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:21:
Welke tekening is het?
En is de zekering nog heel?
De zekering was kapot, die heb ik vervangen en opnieuw geprobeerd, hij klapte er meteen weer uit. Uit de voorbuizen 6N8P komt nu een flinke brandlucht. Ook kwam daar ergens een flinke flits uit m'n versterker en gaven de luidsprekers wat geruis.

Tekening circuit: http://homepage.uvt.nl/~s110985/MC100.jpg

Enig idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Tano op 23-07-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Begin maar bij je voeding.

Goede foto's maken en zelf goed kijken naar verbrande dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 23-07-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Boudewijn schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 21:52:
Begin maar bij je voeding.

Goede foto's maken en zelf goed kijken naar verbrande dingen.
Ga ik doen, maar niet meer vanavond! Thanks, ik hou je de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met stijgende interesse volg ik de laatste tijd hier het forum over Chinese hifi en zie zeer veel mooi materiaal passeren wat mij aanlokt om ook eens iets te bestellen. Ik zoek een buizenversterker maar ben niet zo super gekend met de technische kant van de zaak. Ik heb een gewone versterker en draaitafel en een redelijk goede set en zou hierbij wel een mooie buizenversterker willen toevoegen, zo'n kleine. Echter wil ik er dus zeker een platenspeler aan willen sluiten. Ik zou zo'n 300 euro alles inclusief willen spenderen, is dit überhaupt mogelijk?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wordt lastig, je gaa tiets meer betalen voor een goede buizenamp.
Sowieso moet je een RIAA phonotrap hebben, die zijn ook niet gratis.

Ik denk dat je je budget wat moet verhogen.
Verder, wat wil je qua garantie etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:39:

Een beetje meer moet wel lukken hoor, ik wil het risico van geen garantie wel nemen (als het niets is heb ik dan maar pech). Ik zie enkel door het bos de bomen niet meer precies. Enige aanraders? (stomme vraag, maar tussen de honderden fora's en de wiki is ook niet altijd even duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vermogen?

Kijk zelf eens in de TS hier en op de wiki. Daar staan wat modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronnydm

Wat zijn je speakers?
Wat voor een soort muziek luister je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:42:
Ronnydm

Wat zijn je speakers?
Wat voor een soort muziek luister je?
Ik heb b&w dm2 serieII speakers . Ik luister vooral jazz, post-rock en 70's rock (neil young etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Ik heb hier nu een tijdje een paar Aurum Cantus 2 aangesloten op een Dussun DS99 staan, waar ik zeer tevreden mee ben. Maar er mag wel een subwoofer bij, wat is volgens jullie de makkelijkste manier om een goede match te vinden?

EDIT: Bedenk me net dat de tape-out natuurlijk niet op de volume-knop zit, verhaal gaat op de lange baan..samen met een nog te bedenken mod-idee

[ Voor 24% gewijzigd door W0153R op 25-07-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 18:39:

Over die RIAA phonotrap. Is het niet mogelijk om mijn platenspeler via mijn luxman eerst te versterken, en daarna het signaal te verzenden naar de buizen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:45:
[...]

Over die RIAA phonotrap. Is het niet mogelijk om mijn platenspeler via mijn luxman eerst te versterken, en daarna het signaal te verzenden naar de buizen?
Heeft je luxman een phono ingang en en een pre-out?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:07:
[...]

Heeft je luxman een phono ingang en en een pre-out?
Afbeeldingslocatie: http://img132.imageshack.us/img132/3268/luxm.png
De phono is er in ieder geval (dubbel)
Is het met een van deze kanalen mogelijk (ik vrees het :X )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is er ook een pre out?

Weet niet of die rec out daarvoor bedoeld is.
Pak de manual van die luxman er eens bij ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Perfect mogelijk, als het volgende betrouwbaar is althans; http://www.audiotoolers.c.../ubb/showflat/Number/7364

Bestaat er nu iets in mijn prijscategorie met het vermogen om mijn boxen aan te sturen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu deze versterker op het oog: MA X1 6P1 Hi-End Stereo 6AQ5 x 8
Op het internet is hier echter niets anders dan ebay van terug te vinden (niet echt neutraal)
Zouden de volgende specs mijn speakers kunnen aanvoeren?
Voltage: 110V - 240V AVAILABLE
Weight: 13 kg
Dimensions: Length 310mm x Height 205mm x Depth 145mm
Output Power: 24 watts x 2 in Class A Push and Pull circuit design
Frequency Response: 10Hz-70KHz +/-3 dB
Output Tube : 6AQ5 / 6P1 x 8
Input/Driver Tube: 6N2 x 2
Signal/Noise Ration: 90dB
Input Jack : 2 Groups

Mijn speaker (b&w dm2 mk2)
specs: http://bwmedia.keycast.co...2_MK2_Manual_l2_w0_h0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
MA=Music Angel? Ik ben op het net over het merk nog niks positiefs tegengekomen hoewel ze een behoorlijke reeks modellen al een tijdje op de markt hebben dacht ik.. Zegt natuurlijk niks, maar het lijkt mij een gok.
Goed reviewed (chinese) versterkers zijn meestal ook duurder juist door de reviews, of online naamsbekendheid. Of ze kunnen weinig produceren en gooien de prijs omhoog om de vraag te laten dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]W0153R schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:46:
MA=Music Angel? Ik ben op het net over het merk nog niks positiefs tegengekomen

O ja is dit zo ? ik heb een heel andere ervaring met de Music Angel KT 88 XD 800 se versterker , deze heb ik zo'n
jaartje in huis gehad en ik moet zeggen dat ie uitstekend klonk , ik moet hierbij wel even vermelden dat
ik de vv buisjes vervangen heb door betere maar afgezien daarvan klinkt deze versterker erg goed ! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
Kijk, dat willen we lezen he.
Ik zei niet dat MA slecht is, ik zei alleen dat ik alleen ik-heb-ruzie-met-m'n-non-garantie-versterker-dus-spam-ik-berichten ben tegen gekomen.
offtopic:
Dus ja, dat is zo ;)

[ Voor 8% gewijzigd door W0153R op 31-07-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W0153R schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:41:
Kijk, dat willen we lezen he.
Ik zei niet dat MA slecht is, ik zei alleen dat ik alleen ik-heb-ruzie-met-m'n-non-garantie-versterker-dus-spam-ik-berichten ben tegen gekomen.
offtopic:
Dus ja, dat is zo ;)
Ik heb nu eigenlijk geboden op een Yaqin MC-5881A, 160 euro. Het lijkt mij een eerlijke prijs, enkel zijn de commentaren die ik op het internet lees uiterst verdeeld (sommigen spreken van een brom, maar die zou in de recente versie eruit zijn gehaald). Hiernaast ben ik ook van plan bananenstekkers te kopen (gold plated, 25 euro), dat had ik eigenlijk zoiezo al nodig voor mijn speakers zodoende.

Heeft er iemand ervaring met die Yaqin? Ik las ook dat russische buizen al een goedkope en degelijke upgrade kunnen zijn, of vallen die chinese goed mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0153R
D'r is wel het een en ander over die versterker gepost in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen .

Ik had mijn MHZS cd 33F opengeschroeft om de binnenkant eens te bekijken .
Maar dan zie Ik op de print Condensatoren zitten van Rubycon .
Ik snap aleen niet hoezo er dan op de printplaat bij een Rubycon 10u/16v staat en op de Rubycon zelf 10uf 63v

Zo zitten er meer in waarbij op de printplaat andere waardes staan dan op de Rubycon zelf of klopt dat gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een 63V cap op een 16V lijn zetten kan prima.
Basiskennis.

Waarschijnlijk waren de 16V modellen op ofzo, ik heb het vaker bij MHZS gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zit er ook een 100uf/100v Rubycon in waar op de printplaat 220u/63v staat.
Op verschillende plekken kloppen ze niet , en sommigen Rubycons staat weer 85 celcius op andere weer 105+celcius . vind het maar raar :P
Boudewijn volgens jou zou het toch beter zijn als ze alemaal 105+ celcius waaren?.

Ik had ook op een ander forum gelezen dat de Rubycons nep zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

105C is technisch gezien beter ja, omdat ze minder hard verouderen bij hoge temps.
Aan de andere kant: wordt die print >50C? Ik betwijfel het.

Dat ze er 100u opprikken terwijl 220u op de print staat is ook bekend ja. Beetje dubieus.
Aan de andere kant, het waren wat voedingsbuffers meen ik.

Rubycon kan nep zijn ja, maar dat kan alles ;). Als ze het gewoon goed (blijven) doen en de waarde niet gek veel afwijkt zal het me eigenlijk de **** roesten of ze echt zijn of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
100u inplaats van 220u is wel een duidelijke bezuiniging. Het kan echter binnen de marges van het ontwerp vallen, en dan hoor je er weinig of niets van. Of je zet er een 220u in en dat ene kleine bromtoontje blijkt opeens weg te zijn. Kan ook zomaar. 85 of 105 graden maakt in principe alleen wat uit voor de levensduur, 105 graden gaat als het goed is langer mee. Maar als het toch "neppers" zijn, zegt zoiets vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik weet wel welke 100u's jij bedoelt, dat zijn voedingsbuffers inderdaad.

Ik heb ze vervangen voor 330uF/400V omdat ik de anodespanning ook verhoogd heb. De originele waren 100v en de anodespanning 105 ongeveer dus ik moest nieuwe hebben.

Ik had alleen geen 160v exemplaren maar deze wel. Achja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens uit vinden hoe ik de anadode spanning zou kunnen verhogen staat niet tussen de mods in de china wiki .

Ik zou het wel graag willen weten leren , Ik snap zo enzo niet veel van electronica maar ik probeer het te leren . en wil over een tijdje me MHZS speler gaan modden. En wil al die Rubycons gaan vernieuwen voor panasonic fc's.

Dus bedankt voor de reacties van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je moet de diodes in de gelijkrichter vervangen door schottky diodes, die hebben een lagere spanningsval.
En vervolgens Alle condensatoren in de voeding vervangen naar 160V modellen (of hoger).

Is dat uit de wiki verdwenen btw? :/ Hmm het is dat ik het achterlijk druk heb anders zou ik eea repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/5771/mhzs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img170.imageshack.us/img170/7106/mhzs2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/7041/mhzs3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img98.imageshack.us/img98/9224/mhzs4.jpg

Op afbeelding 2 zie je die roode pijl die bedoelde ik ,die 220u/63v moest zijn maar 100uf/100v is.

En ik als ik bij de condensatoren Mod kijk op de wiki zie je dat er 2 mcaps vervangen worden door claritycaps . maar dan zit er nog 1 in zoals met de groene pijl aangegeven op mijn foto , moet die dan ook niet vervangen worden?.

Boudewijn kan je zo meschien beter uitleggen aan mij wat ik moet veranderen voor de anadode spanning te verhogen met de foto's?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Even een update over mijn kapotte Yaqin 100b.

Ik heb op de aansluiting van de triode schakelaar van het rechterkanaal op de printplaat van de buizen een mooie zwarte brandplek gevonden. Wanneer ik de versterker nu aanzet geeft het op die plek een ook spectaculair vuurwerk. Ik heb echter geen flauw idee waar ik het nu moet gaan zoeken. Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: http://homepage.uvt.nl/~s110985/brandje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maak eens een scherpe foto :).

Ook van de andere kant van de print.
En ik als ik bij de condensatoren Mod kijk op de wiki zie je dat er 2 mcaps vervangen worden door claritycaps . maar dan zit er nog 1 in zoals met de groene pijl aangegeven op mijn foto , moet die dan ook niet vervangen worden?.

Dat zijn de 4 diodes op foto 3 naast de rood-grijze stekker.
Ga dan kijken welke elco's daar aan hangen.

Boudewijn kan je zo meschien beter uitleggen aan mij wat ik moet veranderen voor de anadode spanning te verhogen met de foto's?
Vind eerst de gelijkrichter eens ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maak eens een scherpe foto :).

Ook van de andere kant van de print.

Vind eerst de gelijkrichter eens ;).

Dat zijn de 4 diodes op foto 3 boven de stekker met rood-grijze aansluiting.
Ga dan kijken welke elco's daar aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aha maar alle condensatoren in de voeding veranderen voor 160v varianten .
De Panasonics fc gaan maar tot 100v .
wat is er verder aan te raden aan elco's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uhh ze MOETEN 160V (of meer) zijn.
Zo niet: vuurwerk.

Verder:

Panasonic
Nichicon
Rubycon
Philips
Vishay

etc.

Geen goedkope meuk.
Radiale modellen ,en wat meer capaciteit kan weinig kwaad... zolang het fysiek maar past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Een maatje van mij heeft een little dot mk2 staat, met daarin het rare issue dat als hij een hoofdtelefoon aansluit de versterker na een tijdje het niet meer doet op 1 kanaal (het rechter).

Gewoon een berg ruis (geen brom, maar ruis).

Uiteraard ding geopend, scope eraan. Uurtje opwarmen en links en rechts vergelijken. Niente, werkt prima.

Tot we een hoofdtelefeoon (zowel een 60Ohm AKG als een cheap-ass sennheiser) eraan hingen... toen ging het rechter kanaal na een tijdje dood. Hierna heb ik helaas niet meer kunnen meten, het was al behoorlijk laat.

Kan iemand me vertellen waar ik naar moet kijken? Zowel de pentode als de EL95's zijn al verwisseld met nieuwe setjes.

Het lijkt er dus op dat het probleem pas optreedt als er stroom gaat lopen... zou dat een gare weerstand zijn? Ik vind er een aantal niet al te fijn uitzien.

Heb de (rechter) helft van de print trouwens al opnieuw gesoldeerd, zodat de dramatische soldeerskill van de fabricerende chinees iig uitgesloten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje jammer dat dit topic zo goed als dood is sinds dat Jeep & Koifarm en nog een paar andere er niet meer zijn .

vind dat persoonlijk erg jammer toen viel er hier nog wat te lezen.

ik zou je graag willen helpen , heb aleen de balle verstand er niet van :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

@Boudewijn:

Als je hem uitzet en weer aan doet hij het dan gelijk weer of moet je hem een tijd laten "afkoelen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:27:
Beetje jammer dat dit topic zo goed als dood is sinds dat Jeep & Koifarm en nog een paar andere er niet meer zijn .

vind dat persoonlijk erg jammer toen viel er hier nog wat te lezen.
Bedankt voor de achterblijvers ;).

@Mace: Het lijkt een beetje random te zijn. Ik heb het niet op zien treden vanuit koude start.
Daarom heb ik ook alles opnieuw gesoldeerd.

Zou het een weerstand oid zijn die te warm wordt?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.