[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste
Acties:
  • 83.895 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ging beter dan verwacht.

Voor wat plezier in low sec, men neme:
Een typhoon
Hoop smartbombs
warp core stabs
cap boosters
Een pirate in een rook zonder tank

Eerste keer dat ik de typhoon gebruikte was tegen een thorax en ishtar, al was dat voornamelijk om ze te irriteren door me te laten tacklen en dan weer weg te warpen, had geen behoefte om ze te laten zien dat ik smartbombs had.

Daarna een harpy op scan, maar die kwam nooit. Was niet één van de plaatselijke pirate corp, dus ik had het graag op hem uitgeprobeerd zodat hij niet hele corp zou waarschuwen, maar goed.

En toen een brutix en rook op scan. Brutix krijg ik natuurlijk nooit dood met smartbombs, maar ze hebben toch niet genoeg points dus ik dacht laat ik het maar proberen. Ik lig in de eerste belt van het systeem precies waar je uit warp komt als je naar 0 warpt. Brutix was van local pirate corp, rook niet, maar ze werkten blijkbaar samen, waar ik achter kwam toen ze beide uit warp kwamen tegelijk. Leuk genoeg besloot de rook naar 0 te warpen (wtf, ze hebben minder range ja, maar dat is gewoon stom). Nou ja toen maar besloten te kijken of ik genoeg damage doe om een rook uit te schakelen voordat hij begrijpt wat er nu precies gebeurd.
Het antwoord: Ja dat heb ik, en ook al kwam de cycle erg slecht uit met zijn pod, toch was hij te laat om weg te warpen en ook zijn pod eraan.

De brutix was zijn drones kwijt, maar zonder tank kreeg ik best veel damage dus besloot ik maar ervandoor te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik begin meer en meer Minmatar te vliegen en heb me daarom gisteren een Jaguar gekocht met 200mm gattling guns. Maar ik heb erg veel problemen met tracken. Ik schiet een ishkur namelijk heel vaak mis.

Iemand tips/ideeen of een oorzaak? Zelfs met een tracking enhancer II maakt het niet enorm veel uit. Zo kom ik nu heel veel DPS te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Zit een 9km scrambler erop om zijn microwarp uit te schakelen en web hem plat zodat hij weinig terug kan doen. Maar een assault frig blijft wel doortanken en hij kan 5 warrior II drones op je loslaten.

[ Voor 12% gewijzigd door rapture op 20-04-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Daar zit het probleem waarschijnlijk. Ik heb er een shieldtank op en dus geen ruimte voor een webber. Maar ik begrijp dus dat dit een must is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:10:
Ik begin meer en meer Minmatar te vliegen en heb me daarom gisteren een Jaguar gekocht met 200mm gattling guns. Maar ik heb erg veel problemen met tracken. Ik schiet een ishkur namelijk heel vaak mis.

Iemand tips/ideeen of een oorzaak? Zelfs met een tracking enhancer II maakt het niet enorm veel uit. Zo kom ik nu heel veel DPS te kort.
Waarom pak je niet de Rifter, die heeft een flinke tracking bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Te lage resists t.o.v. een Wolf/Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Zijn er hier anderen die de laatste tijd flink last hebben van Socket errors?

Het wordt steeds irritanter om EVE te spelen, om de 10 minuten klapt het spel eruit. :(
Sinds de laatste patch heb ik er echt behoorlijk veel last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Refragmental schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:54:
Zijn er hier anderen die de laatste tijd flink last hebben van Socket errors?

Het wordt steeds irritanter om EVE te spelen, om de 10 minuten klapt het spel eruit. :(
Sinds de laatste patch heb ik er echt behoorlijk veel last van.
Ja ik heb sinds de laatste patch ook meer problemen. 1x heb ik daadwerkelijk de socket error gezien. In de overige gevallen verlies ik me;n verbinding en zodra ik Eve dan afsluit krijg ik een application error. Ik dacht dat het door mijn zwaar dichtgeslibte XP kwam ;) dus ik heb gisteren Windows7 geinstalleerd. ik moet zeggen dat ik sindsdien de fout nog niet gehad heb, maar heb ook nog niet zo veel gespeeld dus tja dat zegt ook weinig.. Er zal hopenlijk volgende week ofzo wel weer een update komen. Ik vind sowieso dat er veel kleine bugjes en dingetjes in het spel zitten. Ik heb als voorbeeld de laatste tijd al een paar keer gezien dat iemand op me'n radar bleef staan (op 3km afstand) terwijl hij al lang uit local was..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:30
AvanCade schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:19:
Te lage resists t.o.v. een Wolf/Jag
Mja... de prijs van ee Rifter is er dan ook naar. Voor een paar mil ISK heb je een schip waarmee je anderen neer kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met als verschil dat als ik een wolf/jag zie ik met mijn coercer bijvoorbeeld er onmiddelijk vandoor ga, en als ik een rifter zie bereid ik me alvast voor op het looten van zijn wreck.

Ik heb soms ook socket error, niet zo vaak gelukkig, maar het is wel irritant. En als ik eve afsluit krijg ik altijd een error, ben ook niet de enige die dat heeft, maar daar kan ik me niet echt druk om maken omdat ik eve toch wilde afsluiten :P

Tracking enhancer is ondanks zijn naam redelijk doelloos voor tracking. Tracking enhancers zijn juist heel goed voor snipers, gezien dat hun optimal range bonus even groot is als een scripted tracking computer, en ze daarnaast ook nog wat tracking geven. Maar optimal range helpt niet bij ACs, en dat beetje tracking zou ik geen low slot aan opofferen, liever nog een gyrostab als je daar genoeg cpu voor hebt.
Op zich moeten small ACs goed genoeg tracken, kijk je wel naar de echte damage values die je krijgt en niet het berichtje dat je erbij krijgt? En houdt je er rekening mee dat je in fall off bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Heb op 2 pc's elke keer dat ik Eve afsluit een error op 2 andere pc's niet, weinig last van socket errors of ingame crashes though.

<3 Zealot, inties one shotten op 120km distance, uber tracking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op wat ratting probleempjes na is er weinig aan de hand.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/y3IfyYDHD0rPJvQ3Z5Z8IIhA/full.jpg
Ik beland in een belt met een BS-spawn naast mij en eentje die aan de oneindige microwarp begon als ik ze lock.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SoYMR4j5FSgRs8kH597hQmue/full.jpg
Ik probeerde met wat bookmarks de weglopende ratten te vangen en ik kreeg op 100km afstand van de belt een verse spawn op mijn dak.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pvDhawDdW9fPqLyUwPZxQofk/full.jpg
De oneindige microwarp was blijkbaar niet zo oneindig. Toen ik de weglopende ratten kon vangen, gingen ze weer microwarpen. Ze hebben wel een merkwaardig lang bereik.

Het is ondertussen ook blobwarfare tested op stabiliteit.

Het enige dat mij stoort is dat de stroom in mijn wijk regelmatig een spike heeft. De lampen branden eventjes zachter en voor de rest niks aan de hand. De voeding kan deze spikes overbruggen, maar de router en het netwerk valt wel uit.

Voorbije nacht in een 100 versus 100 battle massaal frigates afslachten. Targeting IV zou niet genoeg zijn, lange wachtlijsten en spammen maar. Ik zag een dictor op 70km in mijn overview, terwijl een hoop frigs rond mij aan het orbiten was. Toen ik mijn drake primary werd had ik naar de warpin point geprobeerd te warpen door een order te volgen ipv richting de pos waarheen ik al aligned was. Voor 25 killmails in 20 minuten was het wel waard.

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 21-04-2009 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10 17:26
Hoppa, cruiser nr. 2 verloren in de afgelopen twee dagen :D .

Wat ben ik toch blij dat je die schepen helemaal kunt verzekeren.

Denk ik eindelijk wat geld te hebben verdiend, kan ik dat weer gaan gebruiken om m'n schip opnieuw te fitten :D

Ik moet echt eens 'n manier uit zien te vogelen om aan die level 2 missions te beginnen, zodat er eindelijk echt wat geld binnen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_V
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-02-2024
Cruiser kwijt in level 1 missies? Nee toch? PVP waarschijnlijk dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik wil me, nu ik over de 5,5mil skillpoints ben heengegaan en alles goed leer kennen, wat meer gaan richten op PvP. Heeft iemand aanraders voor een gezellige corp die naast missioning/ratting ook pvp'ed ? Liefst wel onder een wat sterkere alliance ergens in 0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke cruiser gebruik je met welke fitting?

Zit tegenwoordig bij gallente FW, voor redelijk gedeelte om meer targets te hebben naast de piraatjes die wegrennen van alles dat ook guns gefit heeft. Daar een niet zon leuke verassing gekregen die nog net goed ging.

Paar dagen geleden al erachter gekomen dat tegen een punisher die ACs en een small neut fit mijn cap van mijn coercer (amarr dessie) wel erg snel naarbeneden gaat (mid slot = warp disruptor), maar dat won ik nog wel met 15-20% cap remaining (als het langer had geduurt had ik toch echt mijn warp disruptor uit moeten zetten omdat wapens hebben toch een hogere prioriteit heeft voor mij).

Maar nu had ik een caldari FW rifter + punisher. Niet al te hoge pet van de gemiddelde fitting van FW mensen. De punisher was alleen op een gate, maar ik wist dat de rifter dichtbij was. Ik val de punisher aan, en gelukkig doet hij warp disruptor op mij, dus kan hij niet meer jumpen. Hij + zijn pod is dood terwijl ik 25% shield damage ofzo heb, verwaarloosbaar. Dan komt de rifter, die had de bijzonder irritate verrassing voor mij dat hij het voor elkaar kreeg om snel genoeg te orbitten om mijn damage flink te verminderen, en ik moet het vooral hebben van mijn damage. Aan het begin al wat guns geoverload, maar als ik structure inkom terwijl hij nog de helft van zijn armor heeft maar guns continue geoverload, je moet toch wat. Gelukkig bleek hij geen damage control te hebben, en won ik met 30% hull remaining.
Maar toen zag ik dat mijn guns flink rood waren, ze hadden 96% damage, ze hadden nog 1 schot kunnen vuren voordat ze ermee gestopt waren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 20:39
hehe, ik vloog gister met mn ibis door amarr high sec, word ik er door een minmatar faction warfare cyclone uitgeschoten 8)7. Ik had em op autopilot staan, maar ik was er gelukkig bij en mijn pod jumpte ook nog net op tijd door de gate, maar hij kwam me achterna. Dat was zn fout geweest hehe, want toen ben ik twee jumps terug gevlogen en heb mn astarte gepakt. Had em 3 jumps later toen ie terug in mijn system jumpte, vluchtend voor een amarr fw sac. Needless to say hij en zn maatje in een drake hadden geen schijn van kans :) http://killboard.caldarim...ill_related&kll_id=108740 Was een tijdje geleden dat ik mn laatste kill had gemaakt dus was wel weer even fun :)

[ Voor 6% gewijzigd door ravenger op 22-04-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe gaat het eigenlijk tegenwoordig met kennie? Sinds ik uit 0.0 ben gegaan heb ik het niet meer helemaal gevolgd. Ik heb gehoord dat kennie een outpost voor AAA in hed-gp heeft betaald? (Ik vroeg me al lang af waarom ze daar geen outpost hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

ravenger schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:16:
hehe, ik vloog gister met mn ibis door amarr high sec, word ik er door een minmatar faction warfare cyclone uitgeschoten 8)7. Ik had em op autopilot staan, maar ik was er gelukkig bij en mijn pod jumpte ook nog net op tijd door de gate, maar hij kwam me achterna. Dat was zn fout geweest hehe, want toen ben ik twee jumps terug gevlogen en heb mn astarte gepakt. Had em 3 jumps later toen ie terug in mijn system jumpte, vluchtend voor een amarr fw sac. Needless to say hij en zn maatje in een drake hadden geen schijn van kans :) http://killboard.caldarim...ill_related&kll_id=108740 Was een tijdje geleden dat ik mn laatste kill had gemaakt dus was wel weer even fun :)
okee
Corporation details - Centraal Justitieel Incasso Bureau
dat is pas een naam!

goed dat ik je niet ben tegengekomen zeg - roept die naam niet zowiezo veel agressie op?

hahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
Bas_V schreef op woensdag 22 april 2009 @ 09:32:
Cruiser kwijt in level 1 missies? Nee toch? PVP waarschijnlijk dan...
Nou... De eerste verloor ik in een van de epic arc missions. Ik zat zo'n drone door acceleration gates te achtervolgen. Aan het begin zaten wat vijandelijke drones, maar die schoot ik zo neer. Na de 2e acceleration gate zaten er echter een beetje meer drones. Ik vlieg er dus rustig in, haal m'n drones uit m'n dronebay en begin ze rustig aan te vallen. Opeens valt me op dat ik wel erg langzaam vlieg, zit een van die drones me te webben en te scramblen.
Ik dus proberen die drone neer te schieten, maar ik had 125mm gatling rails met antimatter s en een stuk of drie medium drones (ben bezig om drones naar V te krijgen). Ik kreeg die ene drone dus gewoon niet neer, omdat ie te snel om me heen vloog en m'n guns en drones hem niet fatsoenlijk konden tracken. En terwijl ik die neer aan het schieten was zaten er nog 'n stuk of 13 andere drones op me te schieten.

De tweede was in een 0.5sec system waar ik voor een van die epic arc missions kwam. Ik was dus rustig wat aan het ratten, komt er opeens zo'n klein frigate aan gevlogen. Hij begint wat uit m'n wrecks te looten, dus heeft ie opeens zo'n rood blinkende naam. Vervolgens gaat ie om me heen orbitten en ik ben zo dom om hem aan te vallen. Ik had moeten weten dat zo'n iemand wel weet wat ie doet, gefit is voor pvp en hij me echt niet uit gaat zitten dagen als ie denkt dat ie kan verliezen.
furby-killer schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:12:
Welke cruiser gebruik je met welke fitting?
Ik gebruik een Gallante Vexor met 4* 125mm gatling rails I met antimatter S en een Salvager I in de high slots. In de medium slots heb ik een Medium Shield Booster I, een 10MN Afterburner I en een Statis Webifier I
In de low slots heb ik een Medium Armor Repairer I, Damage Control I, Overdrive Injector I en een Inertia Stabilizers I.
Als drones heb ik tegenwoordig altijd 5 Hobgoblin I en 5 Hammerhead I bij me.

Mja, ik geef toe dat ik van veel gewoon nog niet het hoe en wat weet. Dus tips zijn altijd welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Heb je misschien een eve-character sheet zoals dit:

http://ineve.net/skills/character.php?charID=MjkxODMwNDk2 (mijn alt)
Als je die zou kunnen laten zien, kunnen mensen je wat specifiekere tips geven qua skills.

Wat je Vexor fitting betreft: je kunt beter de shield booster weglaten en daarvoor in de plaats een "cap recharger" nemen. Tevens zou je ervoor kunnen kiezen om de webber ook te vervangen door een cap recharger, maar ik kan me indenken dat de webber handig is als je gunnery skills beter zijn dan je drone skills. (Vandaar dat ik dus vraag om je character skill sheet.)

Tevens heb je je schip voor de lowslots een beetje dubbelzijdig gefit. Med armor repair + DCU is over het algemeen voor schepen die armor tanken en Overdrive + Nanofiber is voor schepen die meer speed 'tanken'. Je bent met een vexor en lage skills misschien beter af om te kiezen voor een armor tank dan een speed tank. Dan vervang je je Overdrive en Nanofiber modules voor "armor hardeners" of "energized plating".

En als je de volgende keer weer gewebbed en gescrammed/warp-disrupt wordt door een drone, kun je beter je medium drones naar binnen halen en je light drones naar buiten halen. Light drones zijn beter in het neerhalen van frigates dan mediums (mediums zijn weer beter vs. cruisers/battlecruisers en heavies tegen battlecruisers/battleships).

Maar heel veel van de effectiviteit van je character hangt gewoon af van je skills.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
www.eve-sheet.com is (imo in ieder geval) makkelijker en iets overzichtelijker dan ineve.net maar voord e rest wel mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik ken die andere niet heel erg goed. Wat zijn de voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Eve sheet is een pure display, geen clutter van randdingen

http://eve-sheet.com/skills/John_Ryan (< een van mijn industry alts)

Kijk zelf maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
http://eve-sheet.com/skills/Kaitos_Nabu
http://ineve.net/skills/character.php?charID=MTEyMDMzNzE0

Ik ben eerst bezig geweest om haast alle basic learning skills naar level 4 te krijgen, alleen Spatial Awareness IV moet nog en die staat op dit moment in de queue samen met Drones IV. De advanced learning skills kan ik helaas nog niet betalen.

Als die learning skills eenmaal allemaal klaar zijn dan ga ik verder om skills te leren aan hand van de certificates. Dus oa Basic Core Competency, Basic Drone Control, Standard Armor Tanking, etc etc.

Zijn er bepaalde skills die ik per se als eerste moet halen of andere dingen waar ik op moet letten? Of gewoon algemene tips? ;) Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Hmm, ik ben even in de war blijkbaar: starten characters niet meer met +/- 800k+ aan skillpoints? Is er sinds Apocrypha weer wat verandert wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xylon
CoRrRan schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:33:
Hmm, ik ben even in de war blijkbaar: starten characters niet meer met +/- 800k+ aan skillpoints? Is er sinds Apocrypha weer wat verandert wat dat betreft?
Je start tegenwoordig maar met enkele basisskills zoals Frigatte I, Gunnery I, Mining I en nog enkele andere skills op I. Het kiezen van een career path oid is tegenwoordig ook niet meer nodig.
Elke char start met dezelfde attributes en met dezelfde hoeveelheid skills. Hier staat wel tegenover dat je de eerste 1.6mil skillpoints dubbel zo snel traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
CoRrRan schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:33:
Ja, het is weer zoals het was, 50k ongeveer. Voordeel nu is dat de eerste mln 1.6mln sp 1.5x 2x training tijd heeft voor zover ik weet.

Mijn alt trouwens: http://eve-sheet.com/skills/Jean_Nijemanting ;)

[ Voor 2% gewijzigd door ravenger op 22-04-2009 16:44 . Reden: foutje ;p ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
ravenger schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:40:
[...]Voordeel nu is dat de eerste mln sp 1.5x training tijd heeft voor zover ik weet.
100% extra dus 2 keer zo snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bij wiki.goonfleet hebben ze goede skilltraining guides voor beginners.
Skill training
Skill lijsten

Het komt erop neer dat je een basispakket neem om beetje te kunnen vliegen in nulsec. Zowel de pve (ratting) als de pvp (tackling). Daarna duw je de learning skills naar 4/4 om het trainen sneller te laten gaan.

Dan kan je naar de fitting van je schip kijken. Voor Achura PvE was dat een drake en een raven. Universele mods op tech2 krijgen. Dan support skills en voornamelijk fitting skills opdrijven voor steeds meer fitting vrijheid. Ik had tech2 drones meegenomen, de hobgoblin II vertegenwoordigde een derde van mijn dps. Nu wegen de warrior II's niet zo zwaar door met tech2 bewapening.

Dan kies je een bepaalde schip voor PvP dat je echt goed wilt krijgen. De mogelijkheid om het volledig met tech2 uit te rusten. Dat is een teken dat je skills op 85% van all level V zit. Het gebruik van tech2 mods is afhankelijk van je fittingstijl/budget. Ik ga voor tech2 dps-gerelateerde mods/wapens, maar de rest mag gewoon named blijven voor speciale fittings en kosten drukken. Zonder AWU 4 en shield upgrades V past mijn drake fitting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:03:
Hoe gaat het eigenlijk tegenwoordig met kennie? Sinds ik uit 0.0 ben gegaan heb ik het niet meer helemaal gevolgd. Ik heb gehoord dat kennie een outpost voor AAA in hed-gp heeft betaald? (Ik vroeg me al lang af waarom ze daar geen outpost hadden).
Sinds een week of zo is het voordeel dat een paar weken bij Kenny/AAA/SE/ROL/COVEN etc. lag omgeslagen en zijn de meeste dure moons die ze hadden weer in handen van Goons/RZR/PL/ZAF/KIA. Er is niet zoveel Kenny om aan te vallen, hun positie in 49- is iets te sterk dus nu wordt er het meeste gevochten in Period Basis waar diverse Kenny bondgenoten wonen of woonden. Sinds vandaag is Frontal Impact dakloos, er is verder nog een Beach Boys station en de Sov 4 hoek van Executive Outcomes.

Of HED-GP betaald is door AAA of ze kado is gedaan, geen idee. Het is natuurlijk heel goed mogelijk dat Kenny ergens nog een Outpost Egg had liggen om in Delve te droppen dat ze nu niet zo hard meer nodig hebben. Maar AAA is stinkend rijk, het kan net zo goed van hun zelf zijn voor hun favoriete empire grens systeem.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
IJzerlijm schreef op woensdag 22 april 2009 @ 21:08:
[...]

Sinds vandaag is Frontal Impact dakloos
TN25-J
Go MM go!!! *O*
Ik ben zo trots op hirr, dat hebben we toch goed gedaan. Op 2 moons na zijn ze allemaal in onze handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 15:43
ach jongens, we weten allemaal dat etherium reach the place to be is :D

[ Voor 164% gewijzigd door De_Bastaard op 23-04-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Refragmental schreef op woensdag 22 april 2009 @ 22:28:
[...]

TN25-J
Go MM go!!! *O*
Ik ben zo trots op hirr, dat hebben we toch goed gedaan. Op 2 moons na zijn ze allemaal in onze handen.
POSWarfare vind ik niet echt iets om trots op te zijn. Leuk voor jullie zeer zeker, vooral gezien het veel tijd kost, maar het stelt op zich niet veel voor.

Ik vond het altijd zonde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Gelukkig komt er dit najaar waarschijnlijk een aanpassing van het hele SOV systeem. POS warfare is inderdaad behoorlijk saai. Gelukkig gaat het ietwat sneller met wat dreads die helpen. En het wordt natuurlijk veel leuker als je tijdens het neerschieten van POS'sen wat tegenstand krijgt.

En tsja, soms kun je nog redelijk leuke gevechten krijgen die te maken hebben met POS warfare:
* CoRrRan denkt nog met veel plezier terug aan zaterdag 4 april in 9CG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Pos warfare is altijd al een van de verschrikkelijkste aspecten geweest van het spel. Ik weet nog 3 jaar geleden dat we eens POS warfare hadden met RA. Die gasten hadden gewoon deepsafes met towers in elke sys. Elke avond dat je de towers weghaalde waren ze de volgende ochtend weer door RA gespawned 8)7. We waren ook voornamelijk EU spelers, dus er iets tegen doen was niet echt makkelijk. Uiteindelijk zijn er heel veel corps weggegaan omdat er gewoon geen hol aan was, RA liet zich namelijk overdag niet zien dus geen pvp actie. Daarna is de alliance inelkaar gestort en heeft RA het gebied aan Goons gegeven basically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:33
ravenger schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 00:09:
Pos warfare is altijd al een van de verschrikkelijkste aspecten geweest van het spel. Ik weet nog 3 jaar geleden dat we eens POS warfare hadden met RA. Die gasten hadden gewoon deepsafes met towers in elke sys. Elke avond dat je de towers weghaalde waren ze de volgende ochtend weer door RA gespawned 8)7. We waren ook voornamelijk EU spelers, dus er iets tegen doen was niet echt makkelijk. Uiteindelijk zijn er heel veel corps weggegaan omdat er gewoon geen hol aan was, RA liet zich namelijk overdag niet zien dus geen pvp actie. Daarna is de alliance inelkaar gestort en heeft RA het gebied aan Goons gegeven basically.
RA zijn voornamelijk russen. Ze zijn heel actief tot een uur of 10 's avonds dan begint het sterk af te nemen, en da's heel handig als je je posses goed weet te timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ze zijn meestal een uur voor ons bezig, en dus ook een uur eerder weg :+ Vanaf 10uur zijn ze vaak uitgepoept inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

De bastaard in welke alliance zit jij, ik heb namelijk het idee dat jij ook momenteel met de IRC/ED campagne bezig bent.
Ikzelf zit in ME, had liever de russen aangevallen ipv IRC/ED maar ja politics zijn politics.
RA zijn luie donders een tijd terug zat mijn corp bij de ZAF alliance (goon pets).
Dus ook actief meegedaan in de Goon vs AAA/BOB/ROL war maar heb daar de oh zo goede allies van RA nagenoeg nooit gezien.

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Bastaard zit in Ethereal Dawn

zie: http://redclan.nl/eve/players.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Ik weet niet wie deze lijst beheerd... maar mij kun je er ook bij zetten.

Gotnaam: Refragmental
Ingame: Refrag
Corp: hirr
Alliance: Morsus Mihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Sakht (emotionele lading?)

Mijn drake zat enkele dagen op een titan bridge te wachten. Keer op keer was er geen bridge en plotseling was er geen bridge meer nodig. Ik zag de grote vloot passeren en sprong op de bandwagon.

We gingen een POS verdedigen in een low sec systeem met een bovengemiddelde hoeveelheid lag tov een gemiddelde 0.0 systeem. De lag was gigantisch zodat mijn launchers geen missiles verbruikten en plotseling reloaden ze vanzelf. De node werd dermate gebasht dat de killmails alleen de damage van de topdamage dealer toont. Zo leken BS'en met minder dan 100 damage dood te gaan.

We bleven de vijand in grote aantallen af te maken en de vijand had een cap fleet op onze pos gezet. 2 carriers werden gepakt. Ik selecteerde een rij support en pods. Na enkele succesvolle podkills zag ik de sec hits, snel de pods deselecteren. Gesneuvelde schepen werden aan onze kant vervangen door frigs en rookie ships met een point om capitals neer te pinnen.

Uiteindelijk ging de pos shield poef, nog wat kills meegrijpen en het werd laat voor de Europese tijdzone. Het zag eruit alsof we alles carpet bombed hadden.
http://killboard.executiv...kill_related&kll_id=74029

Sindsdien is de vijand bang voor een 2de Sakht. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat het niet eerlijk is, omdat alleen de losses van exe daar te zien zijn en zo goed als alle kills. Jullie hebben wel gewonnen, maar lang niet met de marge die je zou denken van jullie kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
http://www.killboard.net/fleetbattle/2174/

http://www.northern-coali...ill_related&kll_id=423596
http://killboard.goonfleet.com/battles/1268
https://www.pandemic-legi...4%2000:06:00&system=Sakht

Nee Furby marge was ongeveer 2:1 voor ons daar terwijl de vloten wel ongeveer even groot waren.

Niet dat het er wat te doet het is maar 1 gevecht.

Refrag stuur ff een DM naar REDSD dan zet hij je wel op die lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

GBC-board heeft met 25/1 kill/death-verhouding nog meer propaganda-gehalte. BoB-board moet "slechts" met 3.8/1 doen. Zonder objectieve stats blijft het een beetje raden.

Tactisch blijft het iets om mensen bang te maken. Al is het filmpje van Mother Of All Bombs al genoeg om een land te doen overgeven. Je moet het niet eens inzetten.

Je kan grapjes maken over de reds. Zouden ze door het woord "sakht" laten vallen, al weigeren om hun schepen te undocken? :+

Het strategisch niveau wordt niet echt door 1 gevecht beïnvloed. Dat weten de officieren wel, maar kunnen ze ook hun troepen overtuigen dat deze fleet op niet in een "sakht" zal uitdraaien?

Deze weekend hadden we lange op's gedraaid. De Europese tijdzone werd goed benut. We probeerden goede killmailoppertuniteiten te verkrijgen, maar dat lukte (waarschijnlijk wegens bovenstaande reden ;) ) niet al te goed. Hele dagen bait spelen, gevechten proberen uit te lokken en nog altijd niks, dan zie je onze opmars ongestoord vooruit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

En ondanks al die enorme k/d ratio is de Dyprosium moon in Sakht toch verloren door Kenny en vriendjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Is het tegenwoordig nog mogelijk om een corp te joinen die onderdeel is van een dergelijk grote alliance ? Of moet je daar minimaal 30mil SP's voor hebben en 4 jaar ervaring ?

De missions (gisteren 3u met een lvl4 bezig geweest ;P) en ratting in providence worden een beetje saai, dus ik wil men pvp gaan skillen eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 15:10
IJzerlijm schreef op maandag 27 april 2009 @ 07:14:
En ondanks al die enorme k/d ratio is de Dyprosium moon in Sakht toch verloren door Kenny en vriendjes..
punt is dat die dysp moon net zo hard weer in rf word gegooid en dus geen inkomsten genereerd dus de losses die geweest zijn is alsnog ''duur''
Wilde schreef op maandag 27 april 2009 @ 08:53:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om een corp te joinen die onderdeel is van een dergelijk grote alliance ? Of moet je daar minimaal 30mil SP's voor hebben en 4 jaar ervaring ?

De missions (gisteren 3u met een lvl4 bezig geweest ;P) en ratting in providence worden een beetje saai, dus ik wil men pvp gaan skillen eigenlijk
30 mill sp is nogal overdreven (en als je 30 mill sp in industrial hebt dan betekend het nog niet dat je er ook inkomt)

goons kom je zo in kenny&co zul je wel bepaalde fits moeten kunnen gebruiken.

join anders het irc kanaal #eve-online eens op irc.tweakers.net ;)

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 15:30
angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:09:

punt is dat die dysp moon net zo hard weer in rf word gegooid en dus geen inkomsten genereerd dus de losses die geweest zijn is alsnog ''duur''
Och, Goons hebben R64's zat, Kenny is een ander verhaal O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Meister op 27-04-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:09:
[...]
join anders het irc kanaal #eve-online eens op irc.tweakers.net ;)
Thanks, gaat ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ook via andere manieren kunnen je nog bij zulke (grote) alliances terecht komen. Ikzelf ben via een referral bij Morsus Mihi binnen gekomen, en had op dat moment net iets minder dan 20M SP. Veel mee gedaan met Tribute-defense operations en een aantal van mijn toenmalige corpsleden kenden nog wat MM lui.

Dus via een 'pet' van een van de grote alliances is ook een mogelijkheid om binnen te komen bij een van die grote jongens.

[ Voor 3% gewijzigd door CoRrRan op 27-04-2009 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij goons kom je echt niet zomaar binnen, ze recruiten in principe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ja ze laten alleen anderen het werk voor ze doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Meister schreef op maandag 27 april 2009 @ 09:14:
[...]

Och, Goons hebben R64's zat, Kenny is een ander verhaal O-)
heb jij voor mij harde cijfers/feiten waarin je dit verifieerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Laatst online: 26-09 15:30
angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:27:
[...]

heb jij voor mij harde cijfers/feiten waarin je dit verifieert ?
Tja, je kan het ook zelf wel bedenken.... Na het verlies van Sakht:

Goons: Delve, plus een heleboel in Querious.

Kenny: (optimistisch) een handjevol in Querious en Period Basis.

[ Voor 5% gewijzigd door Meister op 27-04-2009 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 10:27:
[...]

heb jij voor mij harde cijfers/feiten waarin je dit verifieerd ?
Overzichje van alle Dysprosium (12 miljard per maand) en Promethium (8 miljard per maand) in de regio met of het kenny blok ze bezit of niet:

Delve: 8 D 16 P (0 van kenny)
Querious: 9 D 9 P (2/2 kenny)
Period Basis: 4 D 5 P (1/0 kenny)
Aridia: 6 D 1 P (0 kenny)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
IJzerlijm schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:30:
[...]

Overzichje van alle Dysprosium (12 miljard per maand) en Promethium (8 miljard per maand) in de regio met of het kenny blok ze bezit of niet:

Delve: 8 D 16 P (0 van kenny)
Querious: 9 D 9 P (2/2 kenny)
Period Basis: 4 D 5 P (1/0 kenny)
Aridia: 6 D 1 P (0 kenny)
en dan nu diegene die van pl/goon zijn

en daarnaast welke in rf zijn (want zolang ze in rf zijn maken zo nog geen isk)

ik gok zelf dat het nu gewoon kijken is wie de langste adem heeft pets van goons of pets van kenny de eerste die afhaken maken het verschil in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:32:
[...]

en dan nu diegene die van pl/goon zijn
De rest. Niet alleen PL en GS maar ook de andere bondgenoten maar allemaal in handen van de vijanden van kenny. Er zijn er nu twee of zo in reinforced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het doel van goons is op het moment ook om de dyspro moons continue reinforced te hebben. Zal vast niet altijd lukken, maar ook kennie moons zullen vaak reinforced zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Gisteren de hele dag een leuke op gehad in 49-

We hadden een fleet van rond de 50 en hingen zowat de hele dag rond gates in en rond 49- waar minimaal 140 hostiles waren. Het heeft ze ook zowat een hele dag geduurd voordat ze genoeg man bij elkaar hadden om ons weg te kunnen jagen :')

Ik weet niet precies hoeveel we er gekilled hebben, maar het waren er behoorlijk wat, met maar 2 losses.
Al met al een hele leuke dag gehad *O*

Leuk om ook te zien dat ik op het EXE killboard voorkom :D
http://killboard.executiv...pilot_detail&plt_id=54043

[ Voor 13% gewijzigd door Refragmental op 27-04-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Was meer dat jullie minder prio hadden we waren nogal druk in H74 om de een of andere reden, maar lol was het wel gisteren idd :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ashrah op 27-04-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:54
Oef, de markt voor veldspar is volgens mij ook ingestort in Essence.

Kreeg eerst ongeveer 8 miljoen voor anderhalf container Veldspar, nu nog maar zo'n 3 miljoen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Gewoon ff weekje op blijven zitten, na de eerstvolgende cap battle gaat de prijs wel weer omhoog :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
Maranno schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:12:
Gewoon ff weekje op blijven zitten, na de eerstvolgende cap battle gaat de prijs wel weer omhoog :p
of je spul naar een andere region brengen kan ook :) amarr/jita ftw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
angel00008 schreef op maandag 27 april 2009 @ 16:43:
[...]

of je spul naar een andere region brengen kan ook :) amarr/jita ftw !
Maar gebruik geen n00bship voor je waardevolle spullen.
http://rotekapelle.com/ki...=kill_detail&kll_id=20113 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Ik zou stoppen met EVE als ik die gast was. Als je zo hard faalt moet je wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
AvanCade schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:38:
[...]

idd dat moet pijn doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvanCade schreef op maandag 27 april 2009 @ 19:38:
[...]

Op zich zou hij nog geen eens door een vaga gepakt moeten worden als hij niet op autopilot vliegt.

Het is behoorlijk stom, maar stoppen met eve? Andere mensen doen een t1 cap power relay op een schip met officer/faction fitting (jij bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Van Caldari mission runner naar fleet battles is nog redelijk snel om te schakelen. 10m SP kan je in de support fleet vliegen. Drakes doen op 70km dermate veel damage tov de andere BC's dat tech2 launchers niet verplicht zijn. Bij guns is er geen weinig discussie, wel of niet spike of andere tech2 ammo kunnen gebruiken is van belang.

Dan loop je een skill training van 3 à 4 maanden door om een fleet BS te kunnen vliegen. Met iets meer dan 18m SP start ik met de rokh. Daarna support skills en mijn lijst loopt tot 30m SP (tegen 2de verjaardag van mijn account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 08:49

Een grote alliantie is het misschien niet maar irc en ed recruiten, en bieden veel pvp ;) ;)
Ik zit sinds 2.5m sp in 0.0 heb er nu 16m en verzamel een hoop leuke kills :D

http://irc.eve-kill.net/?a=pilot_detail&plt_id=194035

=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Rapture hou op met die drakes van je, Drakes zijn en blijven een crap! fleet ship, een ferox met redelijk Railgun skills heeft meer waarde in een fleet dan een Drake, zelfde geld voor Ravens.

Nee het zijn geen crap schepen an sich maar ze zijn gewoon een van de slechtste keuzes voor een fleet of roaming gang omdat ze missile based zijn en missiles travel time hebben, wil je een missile ship in fleet vliegen, train dan voor een Onyx dan kan je iig nog je HIC bubble gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
furby-killer schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 07:41:
[...]

Op zich zou hij nog geen eens door een vaga gepakt moeten worden als hij niet op autopilot vliegt.

Het is behoorlijk stom, maar stoppen met eve? Andere mensen doen een t1 cap power relay op een schip met officer/faction fitting (jij bijvoorbeeld).
Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Maranno schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:22:
Rapture hou op met die drakes van je, Drakes zijn en blijven een crap! fleet ship, een ferox met redelijk Railgun skills heeft meer waarde in een fleet dan een Drake, zelfde geld voor Ravens.

Nee het zijn geen crap schepen an sich maar ze zijn gewoon een van de slechtste keuzes voor een fleet of roaming gang omdat ze missile based zijn en missiles travel time hebben, wil je een missile ship in fleet vliegen, train dan voor een Onyx dan kan je iig nog je HIC bubble gebruiken.
Mwa.. Als je genoeg drakes op het veld kan krijgen kan je wel lachen hoor. Dan nog wat shield logistics erbij en gogogo?

http://triumvirate-allian...ll_related&kll_id=3173765

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Als je er een hoop hebt wel maar niet voor 1 of 2 in gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Flight time is alleen bij het schieten op primary van toepassing. Elke salvo moet op een primary direct raken en missiles komen op een primary te laat aan.

In de support fleets zijn er geen primaries zodat flight time weinig uitmaakt. Ofwel vangt je doelwit de missiles op ofwel warpen ze uit zodat ze geen dreiging voor de BS fleet vormen (doel bereikt als we geen blackbirds, bubbles of tacklers op ons dak hebben) ofwel is je doelwit al dood. Hoge dps op 70+ km afstand en dat doet een ferox niet. Onyx'en, broadswords,... moeten nog gesloopt worden. Hoe harder een doelwit tankt of gewoon op het scherm blijft staan, hoe beter een drake erop kan inhameren. In laggy omstandigheden blijven doelwitten te lang zitten.

Caldari mission runners hebben al missile skills zodat ze direct inzetbaar zijn. Uiteindelijk train je richting een BS met tech2 guns. Tech2 medium railguns kan ik gebruiken, maar het levert te weinig op zodat ik rechtstreeks naar de rokh gaat. In de recentste EXE BC fitings wordt de ferox sterk afgeraden.

Als je tech2 medium guns al kan fitten, dan zou ik geen missile skills erbij nemen en direct naar de fleet BS gaan.
De_Bastaard schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:07:
Mwa.. Als je genoeg drakes op het veld kan krijgen kan je wel lachen hoor. Dan nog wat shield logistics erbij en gogogo?

http://triumvirate-allian...ll_related&kll_id=3173765
Als je ze ergens op 70km neerzet, dan doet elke drake 350 à 400 dps. 2de beste BC zit op 75% en ferox op 50% van wat een drake doet. Een drake heeft een dubbel zware buffer tank tov de andere BC of je gebruikt de mid slots voor ECCM, sensor boosters,...

Tri fleet is wel wat groter dan de aantallen van hun tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
lol, nu haal je ook wel een relevante killmail boven.

In r-6 wordt er momenteel een zware veldslag uitgevoerd tussen ed + irc tegen RA + Majesta + hun pets.

Zowat iedereen was red tegenover tri, maar wanneer ze zich gaan mengen geven wij nog altijd prioriteit aan RA dan aan die Tri grapjassen :)

Niettegenstaande is een drake niet zo'n slecht schip. Heeft zeer veel vrijheid van fitten, Ik prefereer eentje met gangmods, wij gebruiken ook een versie die met remote eccm een fleet battleships kon beschermen tegen ewar ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Laatst online: 16-03 01:03
Oef rillingen... Vanochtend een cruciale rol gespeeld bij het downen van een Avatar!
Helaas niet op de KM gekomen van die titan, maar wel van 5 dreads en carriers die ook als vliegen neervielen... Heerlijk gevoel :D
Volgende keer toch maar weer minstens 1 HML op mn falcon plakken :D

(Edit met link naar battle report van KB: http://eve-daco.com/killb...kill_related&kll_id=11764)

[ Voor 15% gewijzigd door Nefiorim op 28-04-2009 15:30 ]

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Yep die ja Safan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
De_Bastaard schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:10:
[...]

Welke alliance zit jij dan?
Heb even een search gedaan op Safan. Als dat dezelfde is als in Eve dan zit ie meer dan een jaar in SWA newbiecorp :).
Wat mij betreft, ik zit in Dara Cothrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Vroeg het me af, omdat hij praatte over hoe 'wij' de voorkeur gaven aan RA dan aan Tri in R-6KYM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
-SafaN- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:36:
[...]

Een grote alliantie is het misschien niet maar irc en ed recruiten, en bieden veel pvp ;) ;)
Ik zit sinds 2.5m sp in 0.0 heb er nu 16m en verzamel een hoop leuke kills :D

http://irc.eve-kill.net/?a=pilot_detail&plt_id=194035

=)
had dit berichtje eerder vandaag geplaatst, heb een andere nick op eve dan hier. Sorry voor de verwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ah oke :p dan zie ik je vast nog wel in fleet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
-SafaN- schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:55:
[...]

had dit berichtje eerder vandaag geplaatst, heb een andere nick op eve dan hier. Sorry voor de verwarring :)
Niet slecht niet slecht :D
Maar dan voel ik me toch wat verwend. Zit rond 20 mill SP in een actief 0.0 gebied, dan krijg je dit:
http://eve-daco.com/killb...pilot_detail&plt_id=42486

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AvanCade schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet waar jij je informatie vandaan haalt.
Of iemand anders heeft precies dezelfde naam als je op got hebt in eve, of jij hebt deze loss:
http://www.battleclinic.c...page=1&filter=losses#mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Dat is dus het mooie aan dingen aannemen, dat was ik ooit. Zoals ik al zei, ik zit nu in de Gallente Militia. Daar zit die char niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Vandaag was een mooie dag.... 44kills *O*
De gang waar ik in zat heeft in totaal 150+kills gemaakt.

Slechts 10 losses ofzo. Al met al.... een hele mooie kenny bash dag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
wow, het lijkt alsof al mn kills en losses in pvp op battleclinic staan, erg tof :) er zat wel een erg lange break tussen mn laatste kills in 2006 en vorige week :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-Tweakers!

Het is weer zover, zoals jullie vast al gelezen hebben op het login-scherm, komen de CSM verkiezingen er weer aan. Mede dankzij jullie steun heb ik de afgelopen twee verkiezingen gewonnen en veel kunnen betekenen voor de EVE-community. Omdat ik mij maar twee maal verkiesbaar mag stellen, komt er nu helaas aan dat alles een eind...

Of toch niet?

Afgelopen termijn heb ik hard gewerkt om al het werk van de CSM te documenteren in mijn Wiki zodat het makkelijker over te dragen is aan de volgende CSM en er meer transparantie naar de spelers is. Bovendien heb ik de organisatie Take Care uitgebouwd zodat er nu een opvolger beschikbaar is!

Dus bij deze stel ik Hendrik Scheider (Erik Finnegan ingame) aan jullie voor als mijn opvolger! Ik ben zelf naar Berlijn afgereisd om alle vorige CSM issues door te nemen zodat Hendrik goed op de hoogte is van alle procedures en resultaten, en het niet weer zo'n zooitje wordt als aan het begin van CSM2.

Nou kan ik wel een heel lang saai verhaal gaan houden, maar het makkelijkste is als jullie eventjes naar het nieuwe promofilmpje kijken waarin alles kort is samengevat!

Uiteraard zijn wij ook weer beschikbaar om jullie vragen te beantwoorden of om na de verkiezingen jullie issues aan CCP voor te dragen. Mail ons ingame of gebruik het formulier (Hendrik of Eva) op de website en dan gaan wij aan de slag!

Uiteraard lees ik dit topic ook regelmatig dus hier vragen stellen is ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit zelf nog tussen een paar te twijfelen. Die van jouw en die van eve-uni onder andere. Het lijkt erop dat dit jaar de keuze wel een stuk makkelijker is. Alleen met het lezen van de beschrijving op de csm kandidaten pagina kon ik 90% wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op donderdag 30 april 2009 @ 22:46:
Ik zit zelf nog tussen een paar te twijfelen. Die van jouw en die van eve-uni onder andere. Het lijkt erop dat dit jaar de keuze wel een stuk makkelijker is. Alleen met het lezen van de beschrijving op de csm kandidaten pagina kon ik 90% wegstrepen.
Ja inderdaad, het totaal aantal kandidaten is ook erg afgenomen. Weer veel kandidaten die geen site en geen of een 'lolCSMlol' verkiezingsprogramma hebben, dus inderdaad wegstepen.

Ik hoop zeker dat Dierdra Vaal ook weer herkozen wordt, Dierdra is zeer professioneel en zou een aanwinst zijn.

Veel van de 0.0 kandidaten kan ik weinig mee, sommigen hebben wel een goede 0.0 agenda maar schieten veel te ver door vind ik persoonlijk. Van die populistische standpunten als "Alle Level 4 Missions naar Low-sec!" heeft natuurlijk niemand wat aan, en neemt CCP ook helemaal niet serieus. Wat ze over de Sov mechanics te zeggen hebben is meestal wel terecht. Toch schijnen die lui wel een aardige aanhang te hebben, maar omdat er zoveel van dergelijke kandidaten zijn, maken Dierdra en Erik toch wel een goede kans denk ik, juist omdat ze er boven uit steken met een ander programma. Ik denk ze beiden verkozen gaan worden, en zo hoort het ook. Maar we moeten er nog hard aan werken omdat het makkelijk is om een 0.0 alliance voor je te laten stemmen, maar het niet zo makkelijk is om de casual spelers en kleine corps te bereiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Volgens mij krijgt EXE ze nu gereten in Z-M5A1, gaat er al de hele dag heftig aan toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 23:51:
[...]

Ja inderdaad, het totaal aantal kandidaten is ook erg afgenomen. Weer veel kandidaten die geen site en geen of een 'lolCSMlol' verkiezingsprogramma hebben, dus inderdaad wegstepen.

<knip>
Gaat zich toch al niet om wat je standpunten zijn maar om hoeveel zieltjes je kan scoren. Een goed standpunt zal op zich maar 2 op de 10 overhalen ofzo. Terwijl een grote 'vrienden'-kring een 100% score zal betekenen.

Meer vrienden is meer kans.

Edit: Op zich wel een leuke advertentie, die #03.

[ Voor 4% gewijzigd door AvanCade op 02-05-2009 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AvanCade schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:20:
[...]

Gaat zich toch al niet om wat je standpunten zijn maar om hoeveel zieltjes je kan scoren. Een goed standpunt zal op zich maar 2 op de 10 overhalen ofzo. Terwijl een grote 'vrienden'-kring een 100% score zal betekenen.

Meer vrienden is meer kans.
Meer vrienden helpt zeker, maar met 0 vrienden in EVE was ik toch 3e bij de eerste verkiezingen, en ook bij de tweede ronde had ik meer stemmen dan de Goon kandidaat, en dat is puur door de inhoud van de campaign en de reputatie die er was opgebouwd de eerste keer.

Meestal win je niet op inhoud, dat geld helaas ook in de echte wereld, maar wij proberen het toch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Ik begrijp nog steeds niet de meerwaarde van een CSM voor EVE. Mensen worden gekozen, sure, maar iedereen heeft tegenstrijdige belangen en er gaat natuurlijk niemand van zijn standpunten afwijken. Wat proberen jullie gezamelijk te bereiken? Er zitten mensen bij CCP die gruwelijk betaald worden om vette dingen te bedenken, dus ik begrijp de rol van CSM totaal niet. Spelers snappen vaak niet dat het vrijwel onmogelijk is om een complex systeem als eve te balanceren en zeuren constant over nerfs, en die kortzichtigheid zie ik net zo hard terug in de standpunten van veel van de kandidaten. Voor zo'n skillqueue zetten ze even een weekje een mannetje erop die dat in elkaar zet, en dan is dat ook gefixed. Bijna alle issues die worden gemaakt door de kandidaten zijn non issues met een lage prioriteit voor CCP. Vertel me maar eens waarom ik wel zou moeten stemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Nou... die 'non-issues' maken EVE vaker wel aangenamer. Zoals die skillqueue die je aanhaalt. In een weekje is het klaar, CSM heeft vermoedelijk duidelijk gemaakt dat dit voor de gamers een issue is die EVE vermakelijker maakt.

Ja natuurlijk ben je erg naief als je gelooft dat je een grote impact kan maken op het beleid van CCP. Maar het zijn juist de kleine dingetjes die het hem doen en als je daar als simpele eindgebruiker invloed kan op hebben dan is dat alleen maar goed en juich ik het ook toe!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 15:25:
[...]

Meer vrienden helpt zeker, maar met 0 vrienden in EVE was ik toch 3e bij de eerste verkiezingen, en ook bij de tweede ronde had ik meer stemmen dan de Goon kandidaat, en dat is puur door de inhoud van de campaign en de reputatie die er was opgebouwd de eerste keer.

Meestal win je niet op inhoud, dat geld helaas ook in de echte wereld, maar wij proberen het toch. :)
Een 2e termijn tel ik niet mee. De mensen kennen je dan al en hoe je handelt. Natuurlijk geen slecht ding maar gezien er veel nieuwe candidaten zijn speelt dit niet mee.

[ Voor 39% gewijzigd door AvanCade op 02-05-2009 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De CSM is in de eerste plaats een publiciteits stunt uit de tijd dat CCP zoveel kritiek kreeg over hun innige connecties met bepaalde spelers.

Uit de New York Times van bijna twee jaar geleden:
So now, in a sociological twist, the company that makes Eve, CCP, based in Iceland (population 300,000), says it will tackle the problem the way a democracy would. In what appears to be a first, the company plans to hold elections so that players can select members of an oversight committee.

The company will then fly those players to Iceland regularly so they can audit CCP’s operations and report back to their player-constituents. And taking cues from transitions to democracy in the developing world, CCP says it will call in election monitors from universities in Europe and the United States.
Hiervan is niets overgebleven, de CSM is een consumentenpanel dat tot op zekere hoogte betrokken bij de ontwikkeling van EVE en een feedback filter is voor CCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 17:08:
Ik begrijp nog steeds niet de meerwaarde van een CSM voor EVE. Mensen worden gekozen, sure, maar iedereen heeft tegenstrijdige belangen en er gaat natuurlijk niemand van zijn standpunten afwijken. Wat proberen jullie gezamelijk te bereiken? Er zitten mensen bij CCP die gruwelijk betaald worden om vette dingen te bedenken, dus ik begrijp de rol van CSM totaal niet. Spelers snappen vaak niet dat het vrijwel onmogelijk is om een complex systeem als eve te balanceren en zeuren constant over nerfs, en die kortzichtigheid zie ik net zo hard terug in de standpunten van veel van de kandidaten. Voor zo'n skillqueue zetten ze even een weekje een mannetje erop die dat in elkaar zet, en dan is dat ook gefixed. Bijna alle issues die worden gemaakt door de kandidaten zijn non issues met een lage prioriteit voor CCP. Vertel me maar eens waarom ik wel zou moeten stemmen ;)
Hallo Ravenger, bedankt voor je reactie.

Ik begrijp je standpunt zeker, en het is ook zeer logisch dat je tot die conclusie komt als je jezelf baseerd op de campaign van sommige van de huidige kandidaten, maar moet toch even opmerken dat het vanuit mijn beleving anders ligt. Iedere CSM biedt een andere invalshoek, en het is helemaal niet erg dat sommigen niet van hun standpunten afwijken. CCP kan zo namelijk juist de verschillende perspectieven en belangen van spelers beter begrijpen. Veel issues als 0.0 zijn erg complex, en er zijn zeer veel spelers bij betrokken, dus hoe meer standpunten hoe beter. Toch zijn er ook CSM die juist neutraal proberen te blijven en zelf gaan indexeren hoe het zit met al de verschillende belanghebbende spelergroepen. Ikzelf schaar mij bij dat type CSM, en Dierdra Vaal was er ook zo eentje. Erik gaat hopenlijk op die weg verder.

Er zijn weldegelijk grote issues voorbij gekomen met hoge prioriteit, zoals dus 0.0 sov improvements, mining mechanics, factional warfare overhaul, en wel meer van dat kaliber. Nu ook weer staan supercapitals op de agenda. Het is niet zo dat CCP niet weet dat die issues een probleem zijn, maar CCP wil wel graag van ons weten waar de spelers het meeste mee zitten. Daarna komt CCP vaak met wat mogelijke oplossingen naar ons toe waarop wij feedback kunnen leveren. Zodat CCP niet een Sony wordt die zonder dat de spelers het willen met allerlei nare expansions aan komt waar de spelers helemaal niet op zitten te wachten. Zo ook de Combat Simulators die ze graag nog eventjes in Apocrypha erbij wilden hebben. De CSM maakte toen duidelijk dat veel spelers er helemaal niet op zaten te wachten om virtuele 1 tegen 1 arenas te hebben, en dat het totaal geen hoge prioriteit moest hebben. Dus toen CCP tegen problemen aanliep bij het implementeren van de Combat Simulator, hebben ze het laten vallen in plaats van resources bij andere onderdelen van Apocrypha weg te trekken.
Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.