"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
2x Guristas Exterminator
3x Dire Guristas Demolisher

volgens EFT met geen dmg type profile kan ik deze spawn niet tanken met 88dps defence.

73.4% kin en 20.8% heat resistance
Zet ik nog een hardner aan dan kan ik wel de rats tanken @ 106dps defence.

73.4% kin en 64% heat resistance
Dus ik moet een dps defence hebben van ongeveer ~95 im ze precies te kunnen tanken.
Nu ik de "praktijk" weet, wil ik nu de nummers op papier correct hebben.
Mijn vraag nu dus, hoe krijg ik die defence waarde gelijk icm. een "dmg type profile" met de rat dps/type info?
ps.
die profile had ik al gevonden,
DamageProfile=Gurista,0,570,3504,0
maar waar komen die 570 heat en 3504 kin waardes vandaan?
/edit resistance toegevoegd
[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 19-07-2009 15:44 ]
Het resultaat is in ieder geval dat EFT ervan uitgaat dat 570/(570+3504)*100% het percentage thermal damage is, en de rest kinetic. En het is puur op percentages gebaseerd, absolute waarde doet er niet toe, als er 5700 en 35040 had gestaan komt er weer hetzelfde uit.
Met 400dps tank kan je lang in een belt blijven hangen en de easy mode voor lvl4 missies zit op 650dps. Als je de rats voldoende snel neerhaalt, dan moet je ze niet tanken.
b: geen intresse de rats te killen, ik wil ze onbeperkt kunnen tanken, maar ook weer niet met een overkilled tank, dat wil ik dus uitrekenen in EFT.
Alleen die getallen van eveinfo, de dmg profile en de actuele defence waarde komen niet overeen wat ik ook probeer
[ Voor 8% gewijzigd door ThaHandy op 19-07-2009 16:09 ]
Heeft iemand al die missie gedaan?
Met hoeveel chars en welke schepen?
Er is best weinig over te vinden (of ik zoek verkeerd).
Deze is wel wat duidelijk : http://toxic.upload.net.ua/?page_id=7
ziet er niet al te lastig uit tbhCalamor schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:52:
Ik ben misschien van plan om de missies te doen om de Michi's excavation augmentor implant te krijgen.
Heeft iemand al die missie gedaan?
Met hoeveel chars en welke schepen?
Er is best weinig over te vinden (of ik zoek verkeerd).
Deze is wel wat duidelijk : http://toxic.upload.net.ua/?page_id=7
Ik heb een paar dagen over gedaan voordat ik mijn Dominix klaar had om te ratten vs. guristas. Je begint met een over de top tank en langzaamaan verlaag je je tank en verhoog je je dmg. En dit kun je het beste toepassen op elke type schip. Ik heb momenteel een Deimos die een behoorlijk strakke tank heeft, maar toch geen problemen heeft met 3x BS + 3x Elite BC, maar wel met 1 kleine aanpassing ook redelijk zware anomalies en zelfs plexen kan doen. (Guristas in plexes (Pith) doen relatief meer thermal dmg dan normale Guristas.)
-- == Alta Alatis Patent == --
Als ik zie hoe snel anderen ratjes afknallen wordt ik echter wel jaloers
Rhàshan - Aditu Sunlock
Tevens denk ik dat de beste rat-scheepjes momenteel de Deimos (close range + hoge DPS), Ishtar (geen ammo nodig) of Cerberus (40km range + hoge DPS) zijn, waarbij alleen de Ishtar het zonder ammo af kan.
Ook kan de Ishtar een mooie passive shield tank fitten, waardoor je ook bij de Blood Raiders langs kunt gaan.
Nah alleen nuttig als je full agro wilt pakken en dan afk gaan, anders veel meer tank dan je nodig hebtJa, een Domi met 2x LAR t2 is echt te veel van het goede in 0.0. Erg goed natuurlijk voor lvl4 missies.
Dat is toch lvl4?furby-killer schreef op maandag 20 juli 2009 @ 18:42:
[...]
Nah alleen nuttig als je full agro wilt pakken en dan afk gaan, anders veel meer tank dan je nodig hebt
EFT is een voorbeelweergave geen letterlijke afspiegeling, dingen die je in eft ziet kunnen en zullen afwijken van de spelrealiteit.
http://www.deeljeplaatje....DC/LowSecRoamingMap10.png
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Mijn character is Gallente en dus is er niet veel plaats in de schepen voor missile launchers. Geen probleem zou je zeggen, gebruik turrets. Alleen raak ik vrijwel niets met turrets, alleen als ik van een vijand wegvlieg raak ik ze vaak. Hoort dit zo of zit er iets fout?
Ik heb een Thorax met;
4x 250mm Railgun I
1x Tracking Enhancer I
1x Gyrostabilizer I
1x Target Painter I
1x Stasis Webifier I
Qua Gunnery skills heb ik;
- Controlled Bursts lvl3
- Gunnery lvl4 (traint naar 5)
- Medium Hybrid Turret lvl3
- Motion Prediction lvl3
- Rapid Firing lvl3
- Sharpshooter lvl3
- Small Hybrid Turret lvl3
- Weapon Upgrades lvl1
Daarnaast heb ik in Electronics ook nog Target Painting lvl3
Heeft iemand tips waardoor ik beter/vaker een vijand raak? Met wat skilltrainen kan ik m'n schip uitrusten met betere equipment maar is er daarnaast nog iets wat ik kan doen?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Eventjes met de hoeksnelheid en beetje meetkunde spelen om aan het cijfermateriaal te geraken.
Web helpt al een hoop (die je hebt). Target painter helps ook flink. Ik zelf zou ipv 4 250mm rails liever 5 200mm rails gebruiken. Ze hebben zowiezo betere tracking, en het ze zijn makkelijker te fitten.
Daarnaast is het een kwestie van zorgen dat transversal laag blijft, van ze af vliegen werkt daar inderdaad prima voor. Naar ze toe vliegen werkt soms (ligt aan target, tegen frigs werkt het niet meestal). Met een afterburner wordt het makkelijker.
Ik neem aan dat je geen problemen hebt met het raken van cruisers. Frigates zullen altijd een probleem zijn in een cruiser (tenzij je een caracal gebruikt) om met je wapens te raken. Ervan af vliegen en op ze schieten als ze nog recht naar je toe vliegen en niet aan het orbitten zijn werkt het beste. Zodra ze eenmaal in orbit zijn kan je het beste drones tegen ze gebruiken.
Rapture, ik vermoed dat je geen rekening hebt gehouden met sig radius tijdens MWD'en.
EFT dps graph sniper rokh met spike, optimal range script. Target is MWD'ing megathron. Wanneer je dan de MWD van de megathron uit zet verandert het grafiekje nauwlijks, omdat lagere sig radius het verlies aan snelheid compenseert.
http://img24.imageshack.us/img24/8177/rokhsniper.png
[ Voor 16% gewijzigd door Sissors op 26-07-2009 21:28 ]
zelf gebruik ik de volgende fit..
--high--
5x elektron blaster II
--mids--
10mn mwd T2
web
scram
--lows--
1600mm plate
Reactor Control T2
2x mag stabs
412dps, 400+ dps (met hamm's T2)
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Op lagere snelheid (bv 200m/s) is het doelwit dermate traag dat de guns vanaf 75km altijd kunnen tracken. De signature van een andere battleship is voldoende groot voor maximale damage.furby-killer schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:19:
Rapture, ik vermoed dat je geen rekening hebt gehouden met sig radius tijdens MWD'en.
EFT dps graph sniper rokh met spike, optimal range script. Target is MWD'ing megathron. Wanneer je dan de MWD van de megathron uit zet verandert het grafiekje nauwlijks, omdat lagere sig radius het verlies aan snelheid compenseert.
http://img24.imageshack.us/img24/8177/rokhsniper.png
Maar als de battleship op bv 1000m/s vliegt, dan heeft het een enorme signature. De guns zouden het niet meer kunnen tracken, maar kan de enorme signature een bonus geven in het tracken? Als het doelwit te klein is, dan heb je een penalty (doelwit signature / gun size * tracking). Maar kan deze formule omgebuigd worden met een enorme tracking bonus door battleships zo dik als een dread te maken? bv 2000/400*tracking?
Yep hij werkt hetzelfde dan, dus wordt je effectieve tracking beter als je target aan het mwd'en is.Maar kan deze formule omgebuigd worden met een enorme tracking bonus door battleships zo dik als een dread te maken? bv 2000/400*tracking?
Op een mission thorax moet je gewoon rails fitten. Aan een pvp fitting heb je weinig tijdens missies.
High:
random small railgun (voor agro)
Tractor beam
Salvager
Medium:
4x Large Shield Extender II
1x Racial shield hardner
Low:
5x Shield Recharger II
Rigs:
2x Core Defence Field Purger I
Drones:
5x Ogre II
5x Racial medium drones II
5x Racial small drones II
5x Racial sentries II
Implants: + shield recharge of / en shield extenders.
Met deze setup kan je makkelijk lvl 4 missies doen of "afk" ratten. (al weet ik niet of je drones het gaan overleven)
No sig!
dat is vs guristas dus, en 100% passive
Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.
zelfs leuk bait ship
[ Voor 40% gewijzigd door Dutch2007 op 27-07-2009 14:18 ]
Welke versie in eft is dat? want ik heb eft 2.10.4 en ik kom no way aan die 21003CLipZ schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:50:
Met die setup zat ik een paar maanden geleden ook al te spelen, met een paar shield implants en wat named swaps haal je er nog meer uit :P
dat is vs guristas dus, en 100% passive
Dmg profile is +/- 90% kinetic of zo, niet vergeten die aan te passen aan de rats die je tegen je gaat krijgen. (Zelf neem ik Guristas Exterminator (76dps kin/18dps therm) en dan krijg ik met dezelfde fit 1841 sustained defense efficiency met all lvl5.)Dutch2007 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:15:
[...]
Welke versie in eft is dat? want ik heb eft 2.10.4 en ik kom no way aan die 2100
Tegen 25%/25%/25%/25% is het een sustained defense efficiency van 525.
[ Voor 9% gewijzigd door CoRrRan op 27-07-2009 17:26 ]
Zijn er (liefst NL) corps die jullie kunnen aanraden die mij daarbij kunnen helpen?
eve university - ivy leaguejohnny.xxx schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:13:
Ik wil graag leren pvp-en, want daar bak ik nu geen bal van en ben pve nu wel een beetje zat
Zijn er (liefst NL) corps die jullie kunnen aanraden die mij daarbij kunnen helpen?
Demented asylum
Zijn dat NL corps?Dutch2007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 13:13:
[...]
eve university - ivy league
Demented asylum
Waarschijnlijk vanwege gebrek aan ruimte en bandbreedte van de drones.Dutch2007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:58:
ok, maar waarom zou je dan voor een HAC gaan? dan is de shield myrm toch beter... die heeft met mijn skills 853-953 (weet ff niet uit me hoofd) dps tank nog velen malen hoger als je dps specific gaat kijken, en myrm is ook droanboat, en je kan er ook iets van arties op gooien(argo+dps) + 1-2 nos (E50) voor perma run
Omdat een Ishtar beter werkt als droneboat:Dutch2007 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 11:58:
ok, maar waarom zou je dan voor een HAC gaan? dan is de shield myrm toch beter... die heeft met mijn skills 853-953 (weet ff niet uit me hoofd) dps tank nog velen malen hoger als je dps specific gaat kijken, en myrm is ook droanboat, en je kan er ook iets van arties op gooien(argo+dps) + 1-2 nos (E50) voor perma run
Tel daarbij op dat je dezelfde bandwidth krijgt als een domi (125), en als je de HAC skill doortrained heb je dezelfde drone bay. Dat in combinatie met betere resistance, en een kleinere sig radius dan een domi maakt dat mensen een ishtar willen vliegen.Heavy Assault Ship Skill Bonus: +5 km bonus to Scout and Heavy Drone operation range and +50 m3 extra Drone Bay space per level
blub
Wat meer informatie zou niet onaardig zijn
Als je op zoek bent naar een nl corp, dan raadt ik je aan eens hier te kijken: http://eve-benelux.be/viewforum.php?f=14 Daar vind je recruitment threads van de meeste nl/be corps.johnny.xxx schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:55:
[...]
Hihi, ja sorry. Ik had het druk :-D Tja, ik geloof dat het een beetje "not done" is schaamteloos reclame te maken voor je corp hier. Ook al zie ik het wel is langskomen.johnny.xxx schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 11:55:
[...]
Het is gewoon een relaxte corp. Geen verplichtingen maar op zich is alles mogelijk.
http://evemaps.dotlan.net/corp/Orias_Fringe_Enterprises
Femke Wolting en Jorien van Nes, VPRO, 30 juli 2009 [22.40-23.45 uur]
Femke Wolting en Jorien van Nes schetsen een fascinerend beeld van de opkomst van virtuele werelden. Voor miljoenen mensen is het virtuele universum een plek die steeds meer vervlochten raakt met hun echte leven. Maar wie zijn de makers van deze werelden en welke ideeën en ideologieën liggen eraan ten grondslag?
Mondiaal wordt er jaarlijks 1,5 miljard dollar verdiend met handel in virtuele goederen. In 2011 wordt verwacht dat 80 procent van de mensen naast hun profiel op Hyves & Facebook ook een avatar zullen hebben in één of meerdere werelden
Lineage, EVE Online en Second Life zijn voorbeelden van virtuele werelden waarbij de makers en spelers hun eigen paradijs kunnen creëren, ver verwijderd van de echte wereld; nieuwe werelden geheel naar eigen inzicht ingericht, variërend van democratie tot dictatuur. Hier leiden de virtuele inwoners een leven waarvan zij vroeger niet durfden te dromen; van warlord tot succesvol cybersex ondernemer.
Maar wie zijn de makers van deze werelden en welke ideeën en ideologieën liggen eraan ten grondslag? Hoe gaat het bouwen van een virtueel Utopia in zijn werk? Wat zijn de economische en politieke regels in de virtuele wereld? Is er persvrijheid? Hoe wordt er handel gedreven? Moeten de virtuele inwoners zich aan wetten houden, of zijn zij eindelijk helemaal vrij? Zijn het echt ideale werelden zonder aardse beperkingen?
Ze gaan op zoek naar antwoorden op deze vragen.Ze spreken de oprichters van de grootste virtuele werelden, waaronder Philip Rosedale van Second Life, Jae-Kyung Song van Lineage, Hilmar Veigar Petursson van EVE Online en Raph Koster van Metaplace over de ideeën achter hun werelden. Maar ook over de strijd die dat oplevert tussen de makers en spelers.
Zoals in het geval van Peter Ludlow. In het echte leven is hij professor filosofie, maar in Sims Online was hij hoofdredacteur van de krant “The Alphaville Herald”. Na kritische berichtgeving over misstanden in deze virtuele wereld, werd hij door de makers ‘rücksichtslos’ verwijderd uit het spel. Second Life ondernemer Kevin Alderman uit Florida klaagde een dief aan die zijn lucratieve virtuele seksbedden kopieerde, voor een ‘echte’ rechtbank. En Sung Bo Yong, die samen met duizenden andere gefrustreerde spelers in Lineage een heuse revolutie voor democratie en vrijheid voerde tegen de machthebbers in het spel.
Voor onze buitenlandse vrienden zie link hieronder;
Uitgebreid artikel + 30 minuten preview
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Kan zo snel in de preview niks bijzonders tegenkomen, maar misschien is het wel leuk om te zien
blub
Hij stond er net nog niet bij, maar is wss later terug te kijken op: http://www.uitzendinggemi...b38833ffe16184382444541de
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Op zich is dit goede PR voor een spel als EVE en Second Life.
Lineage vond ik voornamelijk rommelig weergegeven.
(mijn vrouw vroeg; waarom loopt die griet zo debiel voorovergebogen met haar armen wijd alsof ze haar evenwicht moet behouden... zeker vanwege die enorme zware meloenen die haar borsten moeten voorstellen)
De statements van EVE online vond ik gewoon leuk om te horen.
Ik keek niet zozeer naar deze games inhoudelijk alswel naar de overall game-mechanics en daarin sluit EVE naar mijn gevoel nog steeds het meeste aan bij wat ik wil/kies.
Ik moet drones afslachten maar ze zijn wat te sterk en hebben me al twee frigates gekost.
Zou leuk zijn als iemand in een cruiser mij kan helpen. Ik weet overigens niet zeker of cruisers door de gates kunnen maar dat zien we dan wel.
't Is in deadspace dus is de mogelijkheid om een fleet te vormen is wel een vereiste (tenminste, ik weet geen andere manier om iemand deadspace in te volgen)
Liefst binnen 3 uur na downtime, anders krijg ik geen bonus. Ik wil de behulpzame piloot uiteraard maar al te graag betalen; 250.000isk.
Laat het hier of in een DM ff weten, of in EVE zelf, mijn ingame nick is NitroX infinity.
NVM, heb een destroyer gekocht met guns, it whoops drone butt
[ Voor 10% gewijzigd door NitroX infinity op 01-08-2009 15:04 ]
Als je nog wat hulp nodig hebt dan hoor ik het wel
Heeft er nog iemand een goede Maller config? Heb gisteren scrapheap afgezocht maar niks nuttigs gevonden..
[ Voor 14% gewijzigd door ShockWave_Omega op 02-08-2009 07:21 ]
Verwijderd
Vond de uitzending ook uitermate oppervlakkig.CopyCatz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:34:
Wel typisch hoe de games worden neergezet. Second life is vooral sex, Eve heeft de eerste democratie zonder enige macht. En dan dat iele goonflut mannetje: "ik vind het goed om deel uit te maken van de eerste online democratie" terwijl de voice over even daarvoor uitlegt dat hun doel is om het spel te verzieken..
Enige wat nog wel hout sneed was de verlichte heerser ideologie. En wat dat betreft hadden ze dat wel wat dieper uit mogen uitwerken. Bijv wat zou het effect zijn als de CSM een bindend advies zou mogen geven waar CCP ook gehoor aan moet geven.
Idd, het zou mooi zijn als ze het democratische gehalte wat meer invulling zouden geven. Nu gaan ze er prat op dat ze steeds minder ingrijpen in het Eve-universum, maar nadat ik noodgedwongen de afgelopen 4 dagen in jita heb moeten doorbrengen mag wat mij betreft de vrijheid van bepaalde spelers best ff iets ingeperkt worden...Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 12:00:
[...]
Vond de uitzending ook uitermate oppervlakkig.
Enige wat nog wel hout sneed was de verlichte heerser ideologie. En wat dat betreft hadden ze dat wel wat dieper uit mogen uitwerken. Bijv wat zou het effect zijn als de CSM een bindend advies zou mogen geven waar CCP ook gehoor aan moet geven.
Als je gewardecced bent en daardoor niet wegkomt, tja, dat is de gameplay, dus dat zal CCP echt niet inperken.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik bedoelde meer:Paul Nieuwkamp schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:42:
Wat was er met Jita dan? Ik ben gisteren zonder problemen naar Jita gevlogen (wel 1 grieffer die mijn Iteron Mark 0 ging locken in de hoop dat ik hem aanviel of zo, maar ik warpte naar 0 in high sec, veel plezier met suiciden), dus nu ben ik wel benieuwd
Als je gewardecced bent en daardoor niet wegkomt, tja, dat is de gameplay, dus dat zal CCP echt niet inperken.
- Grof gescheld
- Spammen van de chatkanalen alsof het kinderen van 3 zijn die op een toetsenbord rammen
- Scammers die om de 3 minuten hetzelfde domme trucje op je uitproberen
Dan zal ik wel weer reacties krijgen als "moet je maar niet naar Jita gaan","Moet je maar geen Jita local lezen" (lastig verkopen) en "moet je ze maar allemaal blocken".
Als we dan toch zelfregulerend moeten worden had ik graag een paar tools in handen om er ook echt iets aan te kunnen doen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Tja, scammers zijn part of the game als ik CCP mag geloven (al doen ze wel wat om het lastiger maken om te scammen, actief bannen doen ze meen ik niet aan).
Wat er lastig verkopen is aan het niet lezen van Jita local snap ik dan weer niet, rechter muisknop -> sell heb ik geen local voor nodig
Gescheld en onzin spammen is dan weer wel loos, maar dat heb je overal wel. Ik ben al lang blij dat het zich beperkt to Jita en wat andere trade hubs
En, je hebt de tools er iets aan te doen: Block
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Dan ben je wel erg fanatiek bezig.
Zelfregulatie is het ook niet idd want alles wat je bedenkt om een ander te straffen zal worden misbruikt.
Kan niet anders, want zulke grote borden die ze voor hun kop hebben zijn gewoonweg niet te koop online
CC verkoop je ook daadwerkelijk mbv local???
Als de spammers weg zijn is de soap ook weg en die is wel lachwekkend soms.
Over het TV programma; tja je kunt een kort overzichtelijk programma als dit wel zeggen dat ze er dieper op in moeten gaan maar wat men eigenlijk wil zien is een programma van 15 uur alleen maar over EVE, dat heet EVE-TV tijdens de jaarlijkse meeting. In een publiekelijk programma als dit kun je het niet verwachten en vinnik het nog redelijk verdienstelijk gedaan van de makers
Hoort inderdaad volledig bij de wereld, in rl zie je dit soort spamming ook (leen reclames?!) om je heen. Het is een trade hub, die niet compleet zou zijn zonder spammers..Paul Nieuwkamp schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 15:27:
...
Tja, scammers zijn part of the game als ik CCP mag geloven (al doen ze wel wat om het lastiger maken om te scammen, actief bannen doen ze meen ik niet aan).
...
Gescheld en onzin spammen is dan weer wel loos, maar dat heb je overal wel. Ik ben al lang blij dat het zich beperkt to Jita en wat andere trade hubs
...
(isk sellers uitgezonderd, die moeten natuurlijk dood)
Er zijn zelfs corps die mensen specifiek voor dit doel inhuren. Tamelijk trieste dag vulling.
Hey Yared, toch weer aan Eve begonnen?yared schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:57:
Meeste van die Jita spammers zijn bots mijn inziens.
Kan niet anders, want zulke grote borden die ze voor hun kop hebben zijn gewoonweg niet te koop online
CC verkoop je ook daadwerkelijk mbv local???
Als de spammers weg zijn is de soap ook weg en die is wel lachwekkend soms.
Ik moest snel wat rigged schepen kwijt, dus jita local ook maar geprobeerd, maar ben er maar mee gekapt na een paar dagen. D't zijn erbij die gewoon binnen 10 minuten 3x dezelfde scam op je uitproberen.. Een aantal van die lui zijn idd gewoon bots, en dan al die mensen die daar dan weer na elke post op reageren "uh dat is een gewone raven", "uh dat is een bpc hoor"...
Jammer genoeg heb je gewoon totaal geen middelen tot je beschikking om iets terug te doen. Het toppunt was wel een gast die me convode, wilde schip wel kopen, ik maak contract op, zegt ie "Hmm je verkoopt hem echt? Laat maar zitten ik zit hier alleen om de tijd van scammers te verspillen"...
Als je de grootste spammers van die avond blocked en dat blijft doen word het wel extreem rustiger.
Nadeel is (vermoeden) dat je blocklist enorm word en daardoor je client trager. Heb dat ergens een keer opgepikt op fora.
Iemand daar zekerheid over? Of wat de max aan blocked is?
Rigged schepen e.d. zet ik gewoon voor 1 miljoen isk te koop.
Als mijn minimum wat ik in mijn kop heb zitten niet gehaald is doe ik bo met andere char.
Gewoon een contract voor 1 dag neerzetten (en zorgen dat je online bent
En weer één van de RL vergelijkingen die compleet mank loopt. Er is een verschil tussen soms reclames die niet al te goede deals aanprijst en de scam spam die continue loopt via local. Als je toch vergelijkingen gaat maken doe het dan met spam die je op je email krijgt, en ik denk niet dat iemand vind dat een spel beter wordt als je een hoop spam in het spel krijgt.Hoort inderdaad volledig bij de wereld, in rl zie je dit soort spamming ook (leen reclames?!) om je heen. Het is een trade hub, die niet compleet zou zijn zonder spammers..
Ik heb liever Jita-local scams en een lege inbox, dan spam in mijn pop3-box en Frisiareclames op TV. Voor je EVEmail heb je CSPA (mocht IRL ook wel van mij) en Jita local heb ik nog nooit nodig gehad
Rhàshan - Aditu Sunlock
Sorry maar nog steeds de enige reële vergelijking is spam die je via mail krijgt. En willen we dat in een spel erbij?
Aangezien ik geen zin heb om een discussie te houden over hoe recht of krom een vergelijking is maar even terug richting de kern; Ergernissen aan Jita local.
Willen we spam in onze mailbox of in een spel? Lijkt me simpel: Nee. Heb ik de illusie dat ik aan een van beiden iets kan doen? Ook niet
Je kunt je heel druk maken om de spam/scams, maar je verhelpt het toch niet. Ik heb overigens nog geen argument (argument he, wel een reden, 'verkoop', maar aangezien ik geen flauw idee heb waar je local voor nodig hebt bij je verkoop vind ik dat nog geen argument) gehoord waarom je Jita local niet gewoon minimized (tenzij je wardecced bent, maar wat doe je dan überhaupt in Jita in je freighter?
Rhàshan - Aditu Sunlock
Als je klaagt over de spammers, dan moet je ook klagen over iedereen die 1 of 100 isk boven of onder sell/buy orders gaat zitten om zo de andere te overbieden, of over containers met reclame teksten, of zelfs de reclame borden van EVE zelf bij de gates..
Je vind het irritant, prima, ignore dan en klaar. Het klinkt nu alsof je in staat bent om compleet met eve te stoppen / ccp bom brieven te sturen omdat een paar mensen wat veel in het publieke kanaal typen.
Overigens is spam in je mailbox te vergelijken in eve met spam in je mailbox in eve.. dus die vergelijking is ook wat krom. Als jij een willekeurig blad openslaat, zapt op de tv kom je veel reclame tegen, dit is ook zo in supermarkten, op straat, op de radio, overal. En ook in eve. Gelukkig kan je in eve muten.
FIGHT!
Ontopic:
iemand enig idee of de penalties van speciale w-sectoren ook 1 op 1 op sleepers tellen? En zo niet, welke wel niet, als ik dat te weten kom kan ik mijn fitting er op aanpassen.
I bolded the important part for you...het is een roleplaying game
Wat heeft dat ermee te maken?Als je klaagt over de spammers, dan moet je ook klagen over iedereen die 1 of 100 isk boven of onder sell/buy orders gaat zitten om zo de andere te overbieden
(Al ben ik er wel een voorstander van om het 0.01 isk spelletje onmogelijk te maken voor grotere bedragen, voor tritanium bijvoorbeeld natuurlijk niet).
Nee ik vind het idioot dat er mensen zijn die jita spam als iets positiefs aan eve zien.Je vind het irritant, prima, ignore dan en klaar. Het klinkt nu alsof je in staat bent om compleet met eve te stoppen / ccp bom brieven te sturen omdat een paar mensen wat veel in het publieke kanaal typen.
Want in de supermarkt 'vergeten' ze ook perongeluk die punt waardoor je 100 euro voor je bananen betaald? Nee dat doen ze niet, dus maak ook die kromme vergelijkingen aub niet.Overigens is spam in je mailbox te vergelijken in eve met spam in je mailbox in eve.. dus die vergelijking is ook wat krom. Als jij een willekeurig blad openslaat, zapt op de tv kom je veel reclame tegen, dit is ook zo in supermarkten, op straat, op de radio, overal. En ook in eve. Gelukkig kan je in eve muten
Zegt iemand dat het 'positief' is ? niemand. maar iemand vind het blijkbaar leuk om te doen, en het hoort bij de game. Dus zeur er niet over en ignore het gewoon.furby-killer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:23:
[...]
[...]
Nee ik vind het idioot dat er mensen zijn die jita spam als iets positiefs aan eve zien.
[...]
Want in de supermarkt 'vergeten' ze ook perongeluk die punt waardoor je 100 euro voor je bananen betaald? Nee dat doen ze niet, dus maak ook die kromme vergelijkingen aub niet.
Mijn vergelijking klopt compleet. De spam komt in rl net zo goed voor, overal, jij hebt het nu echter ineens over scams, en niet meer spam. Als jij in die scams trapt, moet je beter opletten. En het is super dat er scams mogelijk zijn in eve, dat hoort er dus -echt- wel bij he. Scam is carebear PVP, vreemd genoeg kunnen mensen het echter niet hebben als ze gepakt zijn, omdat ze dan moeten toegeven stom te zijn geweest
Misschien helpt het om alles niet zo serieus te nemen? Wat boeit het dat mensen het wel leuk vinden en doen, vooral als de oplossing zo ongelofelijk simpel is. Als je de rechtermuisknop kan vinden kan je muten. Klaar.
[insert OMG somebody is wrong on the internet picture!!]
[ Voor 11% gewijzigd door Tasma op 05-08-2009 16:30 ]
Ik dacht eerlijk gezegd uit je vorige post op te maken dat dat het punt was dat je zelf uit het oog verloorfurby-killer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:23:
I bolded the important part for you...
Ik gok dat Tasma bedoelt dat het ook 'part of the game' is, en zeker zo irritant als (zo niet irritanter dan) scammen / spammenWat heeft dat ermee te maken?
Wie? Mogelijk CCP omdat ze het niet stoppen, maar verder zie ik zo snel niemand het scammen ophemelen?Nee ik vind het idioot dat er mensen zijn die jita spam als iets positiefs aan eve zien.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Zelfs als we doen wat jij wilt, en enkel naar spam kijken en niet naar scams, dan nog klopt jouw vergelijking niet. Of krijg jij eens per 3 minuten reclame van leen te zien?Mijn vergelijking klopt compleet. De spam komt in rl net zo goed voor, overal, jij hebt het nu echter ineens over scams, en niet meer spam. Als jij in die scams trapt, moet je beter opletten. En het is super dat er scams mogelijk zijn in eve, dat hoort er dus -echt- wel bij he. Scam is carebear PVP, vreemd genoeg kunnen mensen het echter niet hebben als ze gepakt zijn, omdat ze dan moeten toegeven stom te zijn geweest
En nee ik ben nooit in een scam getrapt, ik heb ook nooit viagra gekocht via de vele spam die ik binnen krijg bij mijn mail (gelukkig voornamelijk in de spam folder), dat betekd nog niet dat ik er niet de pest aan heb. Ik zie het gewoon als een negatief aspect aan eve, dat in elke wat drukker bezochte plaats continue local wordt gespammed met scam contracts, en compleet risk free.
TasmaWie?
Nee ik ben aan het discussieren omdat ik het er niet mee eens ben dat eve beter is met scam spam dan zonder.Maranno schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 19:18:
Damn Furb stop eens met iedereen je mening opdringen man, jij bent aan het discussieren puur om te discussieren.
En tja als je er problemen mee hebt dat ik een discussie voer op een forum

Dat het een redelijk kansloze discussie is gezien dat niemand de ander zal overtuigen geloof ik ook wel. Maar dat betekend niet dat ik aan het discussieren ben om te discussieren, maar het betekend dat ik het niet eens ben met wat iemand anders (en jij blijkbaar ook) vindt, get over it.
[ Voor 35% gewijzigd door Sissors op 05-08-2009 20:44 ]
Mensen scammen en spammen in EVE, in Diablo II, in WoW, en weet ik veel waar nog meer. Er wordt zelfs op marktplaats gespammed in allerlei categorien. Get over it
Laatste keer dat ik checkte had ik geen maagzweer, dus dat get over it lukt wel. Maar waar het over gaat, wat je geweten had als je het gelezen had, is dat ik het niet als een positief iets zie, en andere blijkbaar wel. Dat mensen op marktplaats spammen zie ik niet als een reden waarom ik het ook in eve zou willen.De_Bastaard schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 22:24:
Als iemand zit te spammen of te scammen, druk je toch gewoon op block ? Ik zie het probleem niet. Als ik me overal druk over zou moeten maken had ik nu al 500 maagzweren gehad.
Mensen scammen en spammen in EVE, in Diablo II, in WoW, en weet ik veel waar nog meer. Er wordt zelfs op marktplaats gespammed in allerlei categorien. Get over it
Als ik CCP was dan zou ik gewoon 1 CSM'r per avond on duty zetten... dragen ze nog iets meer bij dan praten en papier
Die kunnen 1 waarschuwing uitdelen en 1 kick from local

Tenslotte, als je je eigen gekozen vertegenwoordigers niet meer kunt vertrouwen??!!!
[ Voor 13% gewijzigd door De_Bastaard op 05-08-2009 23:05 ]
Durf bijna te wedden dat jij als je radio luisterd of tv kijkt, en om je heen kijkt, je zeker elke 3 minuten een reclame boodschap ziet of hoort.furby-killer schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 17:08:
[...]
Zelfs als we doen wat jij wilt, en enkel naar spam kijken en niet naar scams, dan nog klopt jouw vergelijking niet. Of krijg jij eens per 3 minuten reclame van leen te zien?
[...]
Tasma
En ik heb nooit gezegd dat ik het goed vind dat mensen spammen, maar het hoort er gewoon bij. Als jij niet tegen spammen kan, omdat je het irritant vind, en dat moet er dus uit, waar houdt het dan op? De volgende kan niet tegen die genoemde sell orders, weer een andere wil gatecamps er compleet uit, smacktalk moet verboden worden met ban sanctie, het noemen van schepen naar corps / met reclame kreten staat de doodstraf op, POS moeten vanzelf omrollen en doodgaan wanneer ze aangevallen worden want pos warfare is maar irritant voor de piraten, mensen die continu produceren en production slots volohouden krijgen 10m sp gedelete.
En mensen die iedere keer maar 0/ roepen in local en zo dus het meest van iedereen spammen krijgen een local ban hetzelfde geld voor iedereen die ook maar iets probeert te verkopen in een lokaal kanaal waar dan ook. Zo kan je nog wel een uur doorgaan.
Dat jij iets irritant vind, fijn, jouw obsessie en probleem. Maar het _hoort_ gewoon bij het type spel dat EVE is. Het hoort zelfs in de wereld. heck, met de stationwalking uitbreiding zal het alleen nog maar toenemen! Red jezelf, stop nu met eve voordat die maagzweer je opbreekt.
Ook 1 van de veel voorkomende verhalen die ik niet geloof.En ook daar doet CCP niets aan, want al die isk seller accounts en daar waar mee gemined wordt zijn maandelijks betalende mensen.
Een isk seller account betaald 15 dollar per maand ongeveer, en zal voor veel meer dan dat aan isk maken. Dat verkoopt hij allemaal, en daar ziet ccp niks van terug. Nou als het ze lukt alle isk sellers te nuken, dan moeten ineens alle isk buyers gtcs gaan kopen om aan hun isk te komen, en dan gaat ineens 100% naar CCP toe, dus zullen ze veel meer geld verdienen als ze alle isk sellers nuken.
Maar niet elke 3 minuten dezelfde en daar dan alle verschillende nog bij optellen. Als je in jita eens per 3 minuten een reclame iets zou zien, of het nou scam is of niet, dan zou niemand er problemen mee hebben.Durf bijna te wedden dat jij als je radio luisterd of tv kijkt, en om je heen kijkt, je zeker elke 3 minuten een reclame boodschap ziet of hoort.
Je realiseert je dat je een reeks punten noemt die een groot gedeelte van de spelers graag van af zou zijn (en dan niet door iedereen te perma bannen die een POS opzet, maar wel door POS warfare minder saai te maken. Hoe je van spammen van scam emails naar gatecamps komt is wel iets wat ik me afvraag.Als jij niet tegen spammen kan, omdat je het irritant vind, en dat moet er dus uit, waar houdt het dan op? De volgende kan niet tegen die genoemde sell orders, weer een andere wil gatecamps er compleet uit, smacktalk moet verboden worden met ban sanctie, het noemen van schepen naar corps / met reclame kreten staat de doodstraf op, POS moeten vanzelf omrollen en doodgaan wanneer ze aangevallen worden want pos warfare is maar irritant voor de piraten, mensen die continu produceren en production slots volohouden krijgen 10m sp gedelete.
Jij vindt dat, ik zie niet in waarom spam hoort bij eve. Het is gewoon belachelijk.Dat jij iets irritant vind, fijn, jouw obsessie en probleem. Maar het _hoort_ gewoon bij het type spel dat EVE is.
You mad?Red jezelf, stop nu met eve voordat die maagzweer je opbreekt.

Dat de spam continu hetzelfde is, en dat het daarom anders is dan rl, geeft enkel aan dat er in eve minder spammers zijn. Dus misschien moet dat aantal toenemen zodat je variatie in de spam krijgt zodat je het wel ok vind?
Serieus, wat is nu de moeite van het MUTE knopje?
Ik druk hem wel in, en mute je reacties want dit gaat niet meer over een eigenschap van een spel maar enkel om het spuien van jouw irritaties en frustraties. Het had gewoon een leuke discussie kunnen zijn.

Dus je kan het wel.furby-killer schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:00:
[...]
Het probleem is dat op zich ik het jammer vind als ze een leuk gevecht moeten verkloten door hun alt erbij te halen, maar dat is nou eenmaal het spel.
Maar zodra ze exact hetzelfde doen door een logonski te doen, vind ik het toch een stuk triester, want dan ben je niet meer binnen het spel bezig.
[ Voor 32% gewijzigd door Tasma op 06-08-2009 14:22 ]
En dan met blocklist goed praten.
Het zou niet nodig moeten zijn dat je eerst een hele lijst aan je blocklist toe moet voegen voor een kanaal niet meer volgespamd wordt, blocklist is niet oneindig en binnen de kortste keren hangt eve voor een tijd als je je block list opent.
Verwijderd
Of mensen proberen om op onveilige sites te gaan surfen.
Die criminelen moeten gewoon opzouten en wat dat betreft mag CCP wel wat forser optreden.
En waarom hun wel opzouten? (Afgezien van degene die je proberen te krijgen op onveilige sites, hacken is toch wel weer een stapje verder).Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:52:
Spammen is idd onderdeel van het spel maar RMT spammen of hiervoor bots gebruiken is niet toegestaan.
Of mensen proberen om op onveilige sites te gaan surfen.
Die criminelen moeten gewoon opzouten en wat dat betreft mag CCP wel wat forser optreden.
Verwijderd
Dit bedoel ik nou eigenlijk. Jammer dat dit nou ook hier de toon van de discussie is geworden. Ik speel Eve al 5 jaar, je kunt mij niet betichten van het niet bijdragen aan het spel. Ik denk dat als een groep spelers aangeeft dat spammen en flamen en het tolereren van externe criminelen moet ophouden, dat juist enorm bijdraagt aan het spel. Alleen jammer van de mensen die dan gaan flippen met dit soort reacties, "STFU", "Go play something else".Tasma schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 14:05:
Wat eve niet nodig heeft is meer klagende niets bijdragende spelers die het spel enkel anders willen omdat ze er zelf niet mee kunnen omgaan of omdat ze niet 'kunnen winnen'.![]()
[...]
CCP gaat er prat op dat ze zich steeds minder in de koers van de players mengen, maar ik vraag me af of dat wel de goeie manier is. Da's mijn mening, feel free to push the mute button.
Maar ja dat is jammer genoeg de reactie van een te grote groep eve spelers. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar je krijgt onmiddelijk als reactie dan dat je maar iets anders moet spelen, beledigingen dat je een carebear bent, etc.
Dat er excessen zijn is normaal, want ook dat gebeurt irl, en dat CCP traag met reageren is is ook normaal want kleine bedrijfjes worden log en groot.
Echter CCP geeft duidelijk aan dat ze alleen de tools aanbieden die jou als persoon de mogelijkheid bied er iets tegen te doen en dat is dus, hoe krom het ook is; niet in local kijken / eigen channels aanmaken / blocklist.
Dat dit geen topoplossingen zijn tja, nothing is perfect maar minstens 1x per jaar zijn er wijzigingen die van invloed zijn op het type scam/spam en geen overheid die dat irl nadoet
Als we de toon van deze postings iets minder 'jij en jouw' doen vinnik persoonlijk dat het wel een constructieve bijdrage is, want er zijn meer lezers dan schrijvers en een spel waarover niks word gezegd trekt ook geen nieuwe spelers. Dus blijf discusseren.
Mooiste is natuurlijk als iemand zo gek is om de uitkomsten/ideeen naar het officiele CCP forum of via het bed vaneen CSM'r (
* yared gaat nog eens op zoek naar die extra ventilator want hij wil nou weleens weer in zijn hok kunnen zitten zonder weg te drijven.
Mijn zolderraam is er paar maanden terug uitgewaaid. Ongelovelijk maar waar, het 20 kilo wegende dubbelglas raam is op een hoek terrecht gekomen van het kozijn 2 verdiepingen lager en heeft alleen daar schade (en de Blokker tuinstoel van de buuv knalde uitmekaar). Probleem is alleen dat het sluitwerk zo'n lockknopje heeft wat niet meer werkt waardoor ik het raam niet meer open kan doen.
Is er eigenlijk iemand hier die in Oktober naar Iceland gaat?
Zo'n beetje nu moeten toch wel weer de eerste spannende nieuwsberichten naar buiten komen als ik mij dat goed herinner van vorig jaar?
Na een paar jaar ervaring met CCP is iedereen terecht bezorgd voor een 'fix' van CCP die een klein probleem oplost waar een paar mensen last van hebben en veel groter probleem introduceert waar iedereen last van heeft.furby-killer schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:25:
En dan voornamelijk gb2wow
Maar ja dat is jammer genoeg de reactie van een te grote groep eve spelers. Je hoeft het niet met iemand eens te zijn, maar je krijgt onmiddelijk als reactie dan dat je maar iets anders moet spelen, beledigingen dat je een carebear bent, etc.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Verzoekje: omdat filmpjes altijd gechrunched worden, idee om wat langzamer de camera te roteren zodat ook bij versneld afspelen zoals dit, het rustig kijken blijft.
Ik blijf je Youtube account volgen RR, echt lekkere filmpjes!
Nooit in actie gezien en ik wil ook niet weten dat deze channel met de singlethreaded server doet. Normaal gezien heb je intel-channels en andere channels voor communicatie binnen een alliance.De_Bastaard schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 12:24:
Werkt die 'constellation' chatbox ook eigenlijk in 0.0 ?
Ben tot de conclusie gekomen dat het best wel een vermakelijke hobby is
Deze was bedoeld om onze corp members wat meer naar WH POS te trekken.
En dit is gewoon een schaamteloze mini POS bash, maar wel in WH-space.
Ben nu bezig met een klein project om wat sleeper actie in beeld te brengen, maar dat is vaak toch een stukje lastiger
[ Voor 9% gewijzigd door sHELL op 07-08-2009 17:40 ]
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Dat weet ik, wij hebben ook intel channels e.d. maar vroeg me af of dat wel/niet werkterapture schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 15:23:
[...]
Nooit in actie gezien en ik wil ook niet weten dat deze channel met de singlethreaded server doet. Normaal gezien heb je intel-channels en andere channels voor communicatie binnen een alliance.
Rhàshan - Aditu Sunlock
oooh ben heel erg onder de indruk van je editing, shots en camera-movements. Zeer beheerst en onder controle.sHELL schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:34:
Voor de corp draai ik sinds kort ook wat filmpjes in elkaar.
Ben tot de conclusie gekomen dat het best wel een vermakelijke hobby is![]()
Deze was bedoeld om onze corp members wat meer naar WH POS te trekken.
En dit is gewoon een schaamteloze mini POS bash, maar wel in WH-space.
Ben nu bezig met een klein project om wat sleeper actie in beeld te brengen, maar dat is vaak toch een stukje lastiger
In de POS bash is de muziek ook precies passende, in de promo voor wh-pos waar je een sfeer probeert te creeeren weer net niet. Dat gezegd hebbende, dat laatste kan ook mijn persoonlijke smaak zijn.
Echt heel erg top.
http://www.schippersnet.n...p-announces-dust-514-gdc/* ‘DUST 514′ is the name – looks very Halo. great feeling of warzone
* Been in development for three years at CCP’s Shanghai studio
* EVE players fight in space… Dust 514 players fight on the ground… both feed together to dictate control of systems in EVE universe.
* it’s a massively multiplayer game that ‘connects’ to the EVE universe. Dust will become an ‘input’ into who controls planets in EVE
* backstory to the ‘cloned’ soldiers coming in an upcoming EVE book
* takes place on the planets of EVE Online
* …it’s a hybrid FPS and RTS set within the EVE universe, for consoles. It’s CCP’s MMO for consoles!
http://www.warpdriveactiv...08/18/dust-514-announced/
http://twitter.com/developonline
Dit topic is gesloten.