[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 83.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik meen me te herinneren dat ze ofwel veel duurder waren dan nu, ofwel dat ik een maand van freighter en 3 maanden van orca af zat.

Mijn booster zou in 4 dagen een Orca kunnen vliegen. Hmm.. Eens kijken of Sanshas een beetje te tanken zijn met een Orca :P

Ik vind die getalletjes wat lastig in te schatten, zou ik met de volgende setup wat leuk kunnen tanken?
- Large Shield Extender II
- Heat Dissipation Field II
- Photon Scattering Field II
- Invulnerability Field II
- Anti-EM Screen Reinforcer I
- Core Defence Field Purger I
- Core Defence Field Extender I

EFT roept dat ik 75,9% EM en 76,7 thermic resist, 17688 shield, 544 sec, 81 hp/s peak recharge.
Mijn Brutix met 87/83% en 320 repair per 12 seconde redt het makkelijk, is dat dan simpelweg in een kruistabel zetten en kijken of de Orca daarbij in de buurt komt?

[ Voor 53% gewijzigd door Paul op 02-07-2009 21:57 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
bij mij zijn die dingen nooit helemaal duidelijk, omdat ik niet permaboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik kom op 283 defence rating in EFT, 342 als ik 50/50 em/thermic doe (Sanshas :) ), waar 315 schijnbaar genoeg is om een 6/10 plex te tanken aldus een corpmate.

Even sparen, maar dan denk ik dat ik een nieuwe booster gevonden heb :P Booster, tank en hauler in 1, vaak heb ik na een can of 5 wel weer genoeg gemined, en dat kan daarmee in 2x vliegen mee \o/

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
defence rating, en damage, is dan de signature radius ook meegerekend in combinatie met wat er op je schiet?

Kan het helemaal mis hebben hoor, maar ik neem aan dat 300 defence rating op een AF iets anders is dan op een Titan?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Leuk om te weten dat er toch een aardig grote NL userbase is in eve.
Ik speel zelf nu een maand of twee en ik moet zeggen dat ik er niet bij weg te slaan ben.
Ben zelf het mining pad ingeslagen momenteel, handig omdat je met niet al teveel moeite en aandacht erbij toch veel kunt verdienen, en dan 1 of 2 avonden per week missies doen met anderen om daar wat ervaring in te krijgen.
Het gaat allemaal vrij snel als je de grondbeginselen kent, het is even flink wennen aan het concept, de besturing etc, maar wel de enige MMOG die me langer dan een week kan boeien tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26
Mja... zelf begonnen met mining hier, moet toch zeggen dat lvl 4 missies rushen meer bij me past. V/d ongelooflijk hard lvl 4's platgelegd.

Bezig met skillen voor Wormholes.... gimmeh teh FUN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 03-08 20:46

tazitiz

dbprutser

Ik en mijn eve-vriend zijn lekker w-space aan het grav complex minen en radar complexen runnen. Erg leuk met een eigen pos in de wh space. Om de zoveel tijd met een wormhole naar een trade hub en weer terug.

Moet zeggen dat je dit niet moet doen met te weinig skills en of zonder pos. maar het is erg leuk - geen grote groepen die langskomen en als je wordt lastig gevallen door een groep lekker in de pos blijven hangen, ze gaan vanzelf weg. komt er eens een cnr gasminen - wie gaat er in een cnr gasminen - kunnen we oefenen met pvp.

erg leuk! ben blij met de w-space want met ons kleine corpje kan je daar enorm veel fun in hebben. en veel eve skills leren - rl zeg maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Hebben jullie aparte characters bij je voor te proben naar nieuwe wormholes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik ga zien dat ik heron's aan de lopende band kan spammen met blueprints, mining en productie. Zolang je pods/spelers hebt, kan je dan proben met tech1 stuff als backup. Raar idee om mijn main en alt te laten overlappen in PvE-mogelijkheden en industrial mogelijkheden. Dat wordt op 1 account nogal duur, het was berekend op een main aan de frontlinies en de alt als ondersteuning voor bevoorrading. Dan moet de beiden niet kunnen minen, produceren,...

[ Voor 45% gewijzigd door rapture op 05-07-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

De_Bastaard schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:39:
Hebben jullie aparte characters bij je voor te proben naar nieuwe wormholes?
Ja - we hebben allebei 2 chars die goed kunnen proben naar wormholes. daardoor is er altijd tenminste 1 char in de w-space die wormholes terug kan vinden als je wormhole collapsed.

is soms lastig om even 15 hops te vliegen maar we zijn altijd weer thuis gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
De_Bastaard schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:44:
Pandemic Legion heb ik nog helemaal niet gezien in onze regio. Goons zijn er zo her en der, maar om nu te zeggen dat ze massaal in onze regio zijn? Nou nee.

Daarnaast zegt Shadoo inderdaad dat Atlas en Aggro vanuit onze sov 4 systemen zouden opereren, maar dat is ook nog niet het geval. Ik denk overigens ook niet dat alle goons naar onze regio komen, wat doen ze dan met Delve :? Tot nu toe lijkt hangt het hele verhaal gewoon aan elkaar gebaseerd op wat vage theorien van onder andere Shadoo om die hele NC + Goon + XdeathX coalitie aan elkaar te houden en dus een reset te voorkomen.
We zijn weer een weekje verder en het feest is voorbij voor IRC en ED

to do list:
attack RA
nap Atlas
relocate to empire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Damn, ik zit wat te rekenen met mijn POS, en ik ben gewoon 70m kwijt aan fuel, moon mins en intermediates, per dag :o

Staat tegenover dat het wel 110m aan te verkopen zooi oplevert :9 Afgelopen weekeinde nog 2 POS de lucht in geknald (euh, online dus, stelletje PvPerts ;) :> ), de hoeveelheid moeite die je moet doen per POS schaalt niet echt lineair, na de eerste (waardoor je toch al op en neer moet naar Jita en silo's moet legen) maakt het niet veel meer uit :P

Zelfs aanbod gehad van een corpmate om een paar Dread Guristas torens gratis in bruikleen te krijgen -> minder fuel :) Met mijn huidige setup kan ik nog 100m per maand kosten _verlagen_ door nog een POS op te hangen bij de juiste maan (waarvan er nog 3 zijn of zo in 'mijn' stelsel).

'Mijn' stelsel ja, ik claim de meeste sov daar :+ Ik heb de helft van alle torens, en een aantal van die andere zijn smalls :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazitiz

tazitiz

dbprutser

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:33:
Damn, ik zit wat te rekenen met mijn POS, en ik ben gewoon 70m kwijt aan fuel, moon mins en intermediates, per dag :o
knip
mijn maat doet veel aan ice-mining. Hij verkoopt veel voor de verkoop prijs. als jij veel voor de aankoop prijs koopt dan zou ik jullie misschien wel aan elkaar kunnen voorstellen en samen het verschil kunnen delen.
interresse?

trouwens 70 mil isk per dag is wel veel hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mja, 5 POS met 9 reactions samen :) Zelfs met de perfecte moons voor je reacties moet je dan nog het een en ander zelf inkopen, als de composites 3 intermediates nodig hebben bijvoorbeeld :) Ik heb niet de perfecte moons, dus moet sowieso een deel wel zelf kopen :)

Qua ice: Ik heb net een aanbod van een corpmate geaccepteerd om me een miljoen nitro iso (en de lo en hw die uit de white glaze of wat is het komt), waar ik het bijna een maand mee red, ik weet alleen niet hoeveel hij ervoor gaat vragen :P Minder dan Jita Buy iig ;)

Misschien volgende maand :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.eveonline.com/...readID=1063267&page=9#255

Mogelijke FW lag fix, en gezien ze vandaag vanplan te zijn een groot gevecht te hebben kijken of het werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:00

xTmPizzaMan

Error

Meister schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:52:
[...]

We zijn weer een weekje verder en het feest is voorbij voor IRC en ED

to do list:
attack RA
nap Atlas
relocate to empire
Welke alliance gaat dit over? WI. ?
....

Ik heb deze week een rorqual gekocht, de SMB is gelijk, CH en cargohold zijn vele malen groter dan die van een carrier. Nu hoor ik dat de SMB alleen voor industrial schepen wordt en hun T2 varianten. Klopt dit?

Jullie hadden het ook over fuel bays for black ops. worden deze ook geintroduceerd voor capitals?

Verder vind ik het raar dat mijn Naglfar met full expanders meer cargo kan dragen dan een Thanatos of Phoenix...

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
tazitiz schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:54:
[...]

mijn maat doet veel aan ice-mining. Hij verkoopt veel voor de verkoop prijs. als jij veel voor de aankoop prijs koopt dan zou ik jullie misschien wel aan elkaar kunnen voorstellen en samen het verschil kunnen delen.
interresse?

trouwens 70 mil isk per dag is wel veel hoor!
Mwa, ligt eraan wat je er voor terug krijgt eh ;) Als je er ook 100 mln omzet mee kan halen dan loont het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:19:
[...]

Welke alliance gaat dit over? WI. ?
....

Ik heb deze week een rorqual gekocht, de SMB is gelijk, CH en cargohold zijn vele malen groter dan die van een carrier. Nu hoor ik dat de SMB alleen voor industrial schepen wordt en hun T2 varianten. Klopt dit?

Jullie hadden het ook over fuel bays for black ops. worden deze ook geintroduceerd voor capitals?

Verder vind ik het raar dat mijn Naglfar met full expanders meer cargo kan dragen dan een Thanatos of Phoenix...
nee, zover ik weet is het Blackops only omdat deze voorheen alleen cargo space hadden en geen fuelbay ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 10:19:

SMB in Rorq is alleen Barges/Industrials en daarvan de t2 uivoeringen, Orca's/Carriers/Moms/Titans hebben deze beperking niet.

Fuel bay is bevestigd voor Black Ops, voor andere schepen word er nog naar gekeken.

Dreads zijn nooit bedoelt geweest voor cargo hauling, vroeger ramde je 3 gerigde Iteron 5's in je carrier voor 100k m3 cargospace maar nu je alleen nog ammo/charges in een hold mag hebben in de SMB kan dat niet meer, als je een dread fit voor hauling raak je al je offensive, defensive en cap recharge capabilities kwijt, is een groot risico. Rorquall's zijn hier 100x beter voor en Jumpfreighters ook.

Geen echt antwoord op je vraag over dread hauling maar hopelijk helpt het je wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Maranno schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:25:
maar nu je alleen nog ammo/charges in een hold mag hebben in de SMB kan dat niet meer
Is dat alleen voor een dread of ook voor bijv. Orca of Rorq?

Staat er ergens een overzicht van al dit soort beperkingen trouwens?

Wat zou de exchange-rate van ISK naar de currencies in LoTR:O of WoW zijn? :P Geen van mijn collega's spelen Eve :P Kan wel roepen dat iets een half miljard kost, maar als ze daar 7 zilver voor een missiequest krijgen is dat natuurlijk niet te vergelijken :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:06:
[...]
Is dat alleen voor een dread of ook voor bijv. Orca of Rorq?
Dit geld alleen voor de cargo van schepen die je in de SMB wil stoppen, dread heeft geen SMB dus :p
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:06:Staat er ergens een overzicht van al dit soort beperkingen trouwens?
Niet dat ik weet
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 12:06:

Wat zou de exchange-rate van ISK naar de currencies in LoTR:O of WoW zijn? :P Geen van mijn collega's spelen Eve :P Kan wel roepen dat iets een half miljard kost, maar als ze daar 7 zilver voor een missiequest krijgen is dat natuurlijk niet te vergelijken :P
Hmm denk dat je een battleship kan vergelijken met de basic flying mount + skill en alles daarboven tja ..... de eerste keer dat je die hoeveelheid goud moet verdienen voor je eerste fast flyer ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Maranno schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:30:
[...]

Dit geld alleen voor de cargo van schepen die je in de SMB wil stoppen, dread heeft geen SMB dus :p
Maar dat geldt dus voor alle SMBs, niet specifiek die van een euhm, oh ja, carrier had je het over, geen dread, sorry :P ?

Best irritant, want vrijwel al mijn industrials hebben even veel expanded cargobay II's of WCS in hun hold als ze low slots hebben (de andere van de 2 zit gefit :P), die zou je dus steeds eerst naar de corp hangar moeten slepen? Idem voor hulks, die hebben een stapel mining crystals, al vallen die mogelijk nog onder charges...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
heb ff snel gekeken, 1eve mill is 6wow gold (volgens z'on gold buying site, 1000M=60$ 1000G=10$)
niet dat ik mijn ing geld koop, maar heb een uitgerekend wat ik per uur verdien in EvE, (50M/u met alleen lvl4's dus 3 euro per uur)

[ Voor 68% gewijzigd door sjaakwortel op 07-07-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
heb ff snel gekeken, 1eve mill is 6wow gold (volgens z'on gold buying site, 1000M=60$ 1000G=10$)
niet dat ik mijn ing geld koop, maar heb een uitgerekend wat ik per uur verdien in EvE, (50M/u met alleen lvl4's dus 3 euro per uur)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rdagevos/blah.jpeg

?

[ Voor 14% gewijzigd door bodhisatva op 07-07-2009 20:53 ]

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:45:
[...]
Maar dat geldt dus voor alle SMBs, niet specifiek die van een euhm, oh ja, carrier had je het over, geen dread, sorry :P ?

Best irritant, want vrijwel al mijn industrials hebben even veel expanded cargobay II's of WCS in hun hold als ze low slots hebben (de andere van de 2 zit gefit :P), die zou je dus steeds eerst naar de corp hangar moeten slepen? Idem voor hulks, die hebben een stapel mining crystals, al vallen die mogelijk nog onder charges...
Yup, de modules zal je eerst in de corp hangar moeten droppen, mining crystals zijn charges en kunnen gewoon in de barges/exhumers blijven zitten.
En dat noemt mij een patser op irc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
vale gaat aangevallen worden door kezuku? en goonswarm? :/ wtf?

iig dat bericht raakte mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
hoe dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Kenzoku bestaat niet meer maar de individuele corps zijn (als mensen weer inloggen) behoorlijk groot en sterk en kunnen wel ergens gaan proberen weer wat space in te nemen.

Goons zijn nog wel even in Etherium Reach bezig, een sov 4 nemen kost nou eenmaal een hoop tijd. Samen met ex-Kenzoku corps zie ik niet snel gebeuren, dt zou meteen muiterij betekenen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Dutch2007 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:13:
vale gaat aangevallen worden door kezuku? en goonswarm? :/ wtf?

iig dat bericht raakte mij
Waar heb je die info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Denk maar niet dat die corps van kenzoku die goons gaan helpen. Het lijkt me eerder dat die kenzoku piloten even wat isk maken en over 'n tijdje weer opnieuw beginnen vs de goons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
maniak schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 11:11:
[...]

Waar heb je die info vandaan?
Deze info heb ik van mijn ceo, ik merkte zelf nml dat in.... vale of the silent, waar bijv Majesta, Morsus Mihi & The Iniative zit, The iniative opeens heel veel pos-es verwijderd had, en dat ze intel zouden hebben over een dreigende "invasie", nu is invasie een groot woord, maar iig een grote dreiging.

kijkende naar --> http://evemaps.dotlan.net/map/Vale_of_the_Silent en naar --> http://evemaps.dotlan.net/region/Vale_of_the_Silent/changes zie je dat INIT. opeens 8 july 2009, 9!! systemen weg heeft, zonder dat er echt afaik battles in vale zijn geweest met hostiles. weer een stuk of 6-8 systems7 juli, etc, etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Goons + BoB ... never, zal zolang als eve bestaat niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maranno schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 12:29:
Goons + BoB ... never, zal zolang als eve bestaat niet gebeuren.
Doe mij een stukje van jouw glazen bol svp :*)

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Initiative vertrekt naar eigen zeggen vrijwillig uit VOTS. Gezien de Guristas rats daar met hun ****ing ECM geef ik ze groot gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
jup, had het 1 en ander door elkaar gehaald, maarja, majbe dat een paar systems van ME ook d'r heen gaan, MA is immers uit majesta gestapt een week geleden oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Ik heb al veel van de pos spulletjes in safe zitten Dutch, krijg je vanaaf van me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Wilde schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 13:20:
[...]Doe mij een stukje van jouw glazen bol svp :*)
Geen glazen bol voor nodig, Evol, RKK, Dice, BNC, Finfleet zullen nooit met GS samenwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Deathscythehell schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:15:
Ik heb al veel van de pos spulletjes in safe zitten Dutch, krijg je vanaaf van me ;)
ey :), neem aan dat je freyya bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Wie, ik? Neuh...hoe kom je er bij!
Vanaaf zal waarschijnlijk de rest opgeruimd zijn dus komt goed ;) Misschien dat we eens een keer kunnen kijken of we die Sin nog af kunnen knallen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
da ken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 11:28
Maranno schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 14:15:
[...]

Geen glazen bol voor nodig, Evol, RKK, Dice, BNC, Finfleet zullen nooit met GS samenwerken
goons doen niet aan faction warfare of samen L4's runnen in empire dus de kans dat jullie ze tegenkomen is toch niet zo groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
Meister schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 16:43:
[...]

goons doen niet aan faction warfare of samen L4's runnen in empire dus de kans dat jullie ze tegenkomen is toch niet zo groot
Wanna bet?

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey allemaal,

Ik ben gister begonnen met de 14dagen trial van EVE, ik moet zeggen tot nu toe bevalt het me erg goed! Het is weer ens wat anders dan WoW :p mijn vraag nu is. heeft iemand nog tips over hoe een beetje wegwijs te worden? Ben van plan de 14 dagen zo goed mogelijk te besteden (wat geen probleem moet zijn met die regenachtige weer op 't moment!) om daarna te beslissen of ik over ga op een paid subscription. nogmaals alle tips om een beetje goed op weg te komen zijn welkom!

ik heb wel al gemerkt dat er vrij veel info te verwerken is bij eve vergeleken met wow daar ga ik nu maar eens aan beginnen(je moet toch je tijd om krijgen op stage als er niets te doen is he :P) daar zal ik wel even zoet mee zijn denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin in ieder geval met alle drie de career agents (f12->show career agents).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Omdat je nog maar in de trial zit en niet zeker weet of je het leuk vindt zou ik me nog niet druk maken om de learning-skills, hoewel je die vrij vaak tegenkomt als aanbeveling om mee te beginnen :)

Eerst zorgen dat je iets leuks kunt vliegen (cruisertje, medium armor repper, energized adaptive nano membrane, damage control, armor hardeners in de lows, afterburner en cap rechargers in de mids, voor de high slots zou ik de bonussen van je schip benutten) en dan missies of zo :)

Edit: Hmm, cruiser kost al 5 dagen :P Dan eerst frigate. Met een dag of 3 kun je bovenstaande modules fitten (waarbij ik niet heb gekeken naar PG of CPU trouwens), 5 later een cruiser. Gooi je setup in EFT, import hem in evemon en kijk hoeveel je de training sneller krijgt door Evemon learning skills te laten suggesten :P

Zeker in het begin loop je mogelijk tegen fitting-problemen bij dit soort basic fittings aan, die los je op met Engineering (powergrid) en Electronics (CPU). Energy Management en Energy Systems Operations zorgen dat je langer met je capacitor doet.

Vooral ook niet te bang zijn om weg te warpen uit een missie als het fout dreigt te gaan, en niet te lang wachten. Als je merkt dat je repper het niet bijhoudt, wegwarpen als je nog een derde over hebt of zo (afhankelijk van hoe snel het eraf gaat). Zorgen dat je aligned bent (station aanklikken op je overview rechts en dan "Align" kiezen) zorgt ervoor dat je heel snel weg kunt :) Door te docken heb je bijna instant shield repairs, in station armor (en zeker hull) repairen kost veel geld. Dan kun je beter niet docken en je armor repper zijn gang laten gaan :)
Ik werd in het begin redelijk vaak zelfs in hull geschoten door de missie-rats, dus op gegeven moment maar een hull-repper uit de missie-loot gehaald. Niet standaard gefit, maar als het nodig was refitten, undocken en repairen :P

ISK verdienen: looten en salvagen van al wat je afschiet :) Salvagen kost een skill en een module in je high slots, en tenzij je heel veel guns gebruikt (die je waarschijnlijk toch nog niet allemaal kunt fitten) zou ik ook een high gebruiken voor een tractor beam, scheelt tot 20km vliegen naar een wrak.

[ Voor 8% gewijzigd door Paul op 10-07-2009 11:21 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 11:13:
Omdat je nog maar in de trial zit en niet zeker weet of je het leuk vindt zou ik me nog niet druk maken om de learning-skills, hoewel je die vrij vaak tegenkomt als aanbeveling om mee te beginnen :)

Eerst zorgen dat je iets leuks kunt vliegen (cruisertje, medium armor repper, energized adaptive nano membrane, damage control, armor hardeners in de lows, afterburner en cap rechargers in de mids, voor de high slots zou ik de bonussen van je schip benutten) en dan missies of zo :)

Edit: Hmm, cruiser kost al 5 dagen :P Dan eerst frigate. Met een dag of 3 kun je bovenstaande modules fitten (waarbij ik niet heb gekeken naar PG of CPU trouwens), 5 later een cruiser. Gooi je setup in EFT, import hem in evemon en kijk hoeveel je de training sneller krijgt door Evemon learning skills te laten suggesten :P

Zeker in het begin loop je mogelijk tegen fitting-problemen bij dit soort basic fittings aan, die los je op met Engineering (powergrid) en Electronics (CPU). Energy Management en Energy Systems Operations zorgen dat je langer met je capacitor doet.

Vooral ook niet te bang zijn om weg te warpen uit een missie als het fout dreigt te gaan, en niet te lang wachten. Als je merkt dat je repper het niet bijhoudt, wegwarpen als je nog een derde over hebt of zo (afhankelijk van hoe snel het eraf gaat). Zorgen dat je aligned bent (station aanklikken op je overview rechts en dan "Align" kiezen) zorgt ervoor dat je heel snel weg kunt :) Door te docken heb je bijna instant shield repairs, in station armor (en zeker hull) repairen kost veel geld. Dan kun je beter niet docken en je armor repper zijn gang laten gaan :)
Ik werd in het begin redelijk vaak zelfs in hull geschoten door de missie-rats, dus op gegeven moment maar een hull-repper uit de missie-loot gehaald. Niet standaard gefit, maar als het nodig was refitten, undocken en repairen :P

ISK verdienen: looten en salvagen van al wat je afschiet :) Salvagen kost een skill en een module in je high slots, en tenzij je heel veel guns gebruikt (die je waarschijnlijk toch nog niet allemaal kunt fitten) zou ik ook een high gebruiken voor een tractor beam, scheelt tot 20km vliegen naar een wrak.
ik zal ens gaan uitzoeken hoe ik dat allemaal doe en wat ik moet trainen en waar ik dingen kan krijge maar in ieder geval bedankt voor je lap tekst! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Laatst online: 22:18

Seraphin

Meep?

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:05:
[...]
ik zal ens gaan uitzoeken hoe ik dat allemaal doe en wat ik moet trainen en waar ik dingen kan krijge maar in ieder geval bedankt voor je lap tekst! :9
Belangrijkste tip lijkt me; doe rustig je ding en maak je niet druk als je dingen tegenkomt die je niet meteen begrijpt.... er is nogal veel ;)

Afbeeldingslocatie: http://ravven.files.wordpress.com/2008/09/eve_learningcurve.jpg

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg altijd zo de neiging mijn CEO te vragen iedereen die dat plaatje post te wardeccen. De enige reden dat het bestaat is om ego's van eve players nog groter te maken dan dat ze al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baghayn
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-08 15:49
furby-killer schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:19:
Ik krijg altijd zo de neiging mijn CEO te vragen iedereen die dat plaatje post te wardeccen. De enige reden dat het bestaat is om ego's van eve players nog groter te maken dan dat ze al zijn.
Lol, ik heb vandaag nog een collega uitgenodigd EVE te gaan spelen, en uiteraard dat plaatje laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

furby-killer schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:19:
lol, je kan het natuurlijk ook gebruiken om mensen een hart onder de riem te steken. :)

Ik vond EVE behoorlijk overweldigend in het begin; kan dus geen kwaad om mensen te laten zien dat meerdere mensen dat (waarschijnlijk) hebben, en dat je je dus geen zorgen hoeft te maken als je het idee hebt dat er véél op je af komt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:05:
EVE Fitting Tool
EVEmon

Die eerste is makkelijk om een schipje bij elkaar te slepen en te kijken of je er de skills voor hebt en of alles past, die 2e vertelt je wat je moet trainen om het te kunnen vliegen :) EVEmon is vooral in het begin handig om learningskills te suggereren :) Ik heb het losgelaten op mijn 2e char die alleen in Jita rondhangt en zo goed als geen skills heeft, en daar wisten de learning skills al een plan van 8 dagen naar 6 te brengen.

Skills trainen: Klik op de bovenste knop links, Character Information oid. Dan krijg je een lijst met je skills, deze kun je sowieso trainen (kost real-life tijd, gaat door als je niet ingelogd bent). Skills die je nog niet hebt maar al wel kunt trainen moet je kopen. Je begint bij een learning school, dus veel kans kun je die kopen in je het station waar je begon of daar heel dicht bij.

Dingen (schepen, modules, skills) koop je op de market (4e of 4e knopje of zo?). Let op: overal staat bij _waar_ het ergens ligt. Belangrijkste is dus de prijs, en de afstand. Ik gok dat voor jou nu prijs belangrijker is dan afstand, dus door te klikken op de kolom-header sorteer je daarop. In de kolom "jumps" zie je hoe ver weg het is, station, system, 1, 2, 3 etc..
Als je dingen in station koopt zitten ze meteen in je items-list, koop je in system dan moet je undocken en naar een ander station in hetzelfde stelsel vliegen, alles op 1 en verder moet je voor jumpen :)

Als je dingen kwijt bent kun je vinden in je Assets-list, ook een knopje links. Alleen als het in de cargohold van een schipje zit staat het er niet tussen.

Looten is na het afschieten naar een wrak toe vliegen en "open cargo" klikken. Vervolgens sleep je alles wat je dan vindt naar je eigen cargo (bovenste knopje links van je damage-balkjes). Om te salvagen target je een wreck (binnen 5km) en activeer je de Salvager I die je ervoor moet fitten; dit levert vaak meer op dan de missiebonus :)

Zooi verkopen kan door klakkeloos rechtermuisknop -> Sell item te kiezen, slimmer is om 'View market details' te doen, vaak kun je het duurder verkopen door een paar jumps te doen. Op die locaties ('trade hubs') hebben veel meer mensen buy-orders, en willen ze meer betalen. Andere optie is sell-orders plaatsen en hopen dat iemand ze wil voldoen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Welk ras zijn de meeste mensen hier ?
Ik ben de trial nu aan het downloaden en ondertussen de "Getting Started" guide op de EVE site aan het doornemen maar het is me niet helemaal duidelijk of je ook met mensen die met een ander ras spelen kan "omgaan" of dat is zoals met WoW dat je alleen met je eigen "faction" kan omgaan.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik ben zelf Gallente Intaki (puur op de omschrijvingen, moest niet zoveel van slavernij hebben) en nu vlieg ik vrolijk rond ik Amarr-space en ben ik bezig Amarr's invloed uit te breiden naar 0.0. [rp]Amarr Victor! Gallente scum![/rp]

Hoewel CVA redelijk wat aan roleplay doet zit ik bij een corp waar dat heel wat minder is.

Bij 'omgang met anderen' doet het ras er totaal niet toe. Enige dat er toe doet is hoe aardig de diverse factions je vinden. Standaard sta je met iedereen op 0. Ga je vervolgens veel missies (quests voor de WoWers geloof ik :P) doen voor Amarr dan komt het voor dat je NPC Gallentes moet afschieten, en dat vindt de Gallente Faction natuurlijk niet zo leuk. Onder een bepaald niveau (5.0 geloof ik) wordt je schip vernietigd als je (in het voorbeeld) Gallente-space binnenvliegt. Je pod blijft wel leven.

Om zover te komen moet je toch wel een heleboel missies doen. Enige manier om die standing weer omhoog te krijgen is bij mijn weten (op een paar diplomacy-skills na) alleen door storyline missions te doen. Heb je het echt te bont gemaakt dan kun je zelfs die missies niet meer doen en moet je meeliften met iemand anders die die dingen doet.

Ik neem de Gallente niet per ongeluk; ik sta bijna op -5 met ze :X Nu kom ik (bij mijn weten) nooit in Gallente space (Providence naar Jita en terug is meen ik allemaal Amarr en Caldari), maar ik heb wel een probleem als ik dat ooit doe :P

Al een paar keer een hartverzakking gehad als ik ineens de melding binnenkreeg die ongeveer het volgende zei: "You are an outlaw naam, your ship will be destroyed!" terwijl ik net met mijn freighter ergens binnenjump. Na de 4e keer of zo (want die melding verdwijnt vrij snel) had ik door dat CCP het nodig vond iedereen die melding te geven, en niet enkel diegene wiens naam er redelijk onopvallend in de zin staat :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Er is weer wat info over 1.5 vrijgekomen..

Ik zal wel heel blij worden als er iets soortgelijks als deze in komt.. Hoop doet leven ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.deeljeplaatje.nl/A5E00132373A7031000FD987A3C9F87B/planetearth.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 01-09 11:43
Wilde schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 19:08:
Er is weer wat info over 1.5 vrijgekomen..

Ik zal wel heel blij worden als er iets soortgelijks als deze in komt.. Hoop doet leven ;)

[afbeelding]
zou niet zo moeilijk moeten zijn ;) maar goed, ik zie alleen rig improvements en lvl4 epic arcs oa; http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Is er ook een Nederlandse shop die EVE Time Codes verkoopt ?
Waar kopen jullie ze ?
Ik heb de officiële resellers lijst wel gezien maar dat zijn allemaal buitenlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Wat is er mis met buitenlandse shops?

Ik haal mijn codes bij Shattered Crystal, en buiten dat ze een vaag mailsysteem hebben dat door veel te veel providers wordt geblockt (G-Mail werkt wel fatsoenlijk, moet je alleen wel even G-Mail aan je paypal-account hangen ipv je normale adres) wordt ik daar steeds perfect geholpen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
waarom die goedkope rigs ?? ik vind ze nu al betaalbaar genoeg ( mischien t2 rigs )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste zijn niet echt betaalbaar genoeg voor t1 cruisers + t1/t2 frigates.

Alleen CCP is van plan ze te goedkoop te maken imo. Medium rigs 5x goedkoper dan normale, en smalls nog een keer 5x goedkoper. Dan zijn small rigs de prijs van een t2 module, het resultaat is dat voor veel schepen riggen vanzelfsprekend wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Tweakers,

Ik heb ooit (1 a 2 jaar geleden is een free trial van de game gedaan. Ik vond het wel leuk, lekker rondvliegen, verkennen en piraten nier schieten. Maar ik heb toch een paar problemen met deze game, voornamelijk omdat ik het niet snap.

1) In het begin heb je een tutorial phase, waar je een paar missies doet om op de been te komen. Wat doe je daarna? Ik ging van system naar system maar het vechten blijft het zelfde, geen missies of wat dan ook. Ik vond het erg saai.

2) Wat is dat nou met het mijnen van grondstoffen. Het alsof dat het belangrijkste is wat er bestaat.

3) Wat is houd je nou bezig? Zoals in Wow kun je levelen, skills krijgen, nieuwe dungeons bezoeken. Wat kan ik hier verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:28:
1) In het begin heb je een tutorial phase, waar je een paar missies doet om op de been te komen. Wat doe je daarna? Ik ging van system naar system maar het vechten blijft het zelfde, geen missies of wat dan ook. Ik vond het erg saai.
Je kunt missies doen, van courier missions (sleep zooi van A naar B) via production (minen, met grondstoffen dingen fabriceren en inleveren) naar kill missions (Warp naar X, sloop alles wat rood is, neem eventueel een bepaald item mee terug, rinse, repeat). Ik kan niet ontkennen dat missies redelijk saai worden. Gelukkig komt er meer spanning in op hogere levels, want dan wordt het moeilijker en levert het meer op.

EVE (of eigenlijk, CCP) legt heel veel nadruk op PvP. In principe ook warp ergens naartoe en sloop alles wat rood is :+ alleen dan met veel meer risico, aangezien je nu mensen ipv robotjes tegenover je hebt.
2) Wat is dat nou met het mijnen van grondstoffen. Het alsof dat het belangrijkste is wat er bestaat.
Zonder te minen valt er niks te produceren :)
3) Wat is houd je nou bezig? Zoals in Wow kun je levelen, skills krijgen, nieuwe dungeons bezoeken. Wat kan ik hier verwachten?
Mja, 'levelen' is zo ongeveer van level 1 naar level 5 agents gaan, skills krijgen moet in EVE ook, allerlei schepen en modules hebben prerequisites, en nieuwe dungeons, tja, de volgende asteroide-belt of missie ziet er eerlijk gezegd net zo uit als de vorige. Het staat en valt met wat je er zelf van maakt :) Een leuke, gezellige corp helpt daar heel erg bij.

Je hebt gelijk als je zegt dat het eentonig wordt, als je alleen missies doet of beltrats afslacht. Je kunt echter allerlei kanten op, de markt bespelen om winst te maken, zelf dingen produceren, een POS ophangen en geld verdienen, semi-afk minen terwijl je aan het studeren bent, daarna weer heel actief op piraten (NPC of echte) jagen etc. Er is zoveel dat je kunt doen dat het in het begin wat onduidelijk is wat je nu allemaal kunt :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
denk dat je de hidden belts/plexes vergeet..

vooral in bijv 0.0 heb je vaak escalations die leuke goodies kunnen droppen A-type stuff e.d.
verborgen "zones" in een systeem heb je in 2 types 1e die kan je vinden mbv je ship scanner (of je lanceert 1 probe, zet deze op max distance (32AU), en je scan het gehele gebied.

versie 2, zijn de verborgen regio's waar je meestal minstens 3-5 probes nodig hebt. hier heb je dan ook weer verschillende types in, bijv hidden astroidbelt, archology site, etc, etc (4 types, ladar, radar, magnometic, en nog 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Mwoah, vergeten :) Om die nu al in je trial te gaan doen gaat je niet lukken (doen teveel schade/je krijgt ze niet dood), dus vandaar dat ik dat niet genoemd heb :) Zelfde geldt voor wormholes, ik zou me de eerste paar maanden echt niet aan Sleepers wagen...

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ben ook weer begonnen met de trial, nu vroeg ik me wel iets af... de subscriptions zijn 14,95 DOLLAR of 14,95 EURO... lijkt me niet helemaal netjes?

Is er een manier om in dollars te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Verwijderd schreef op maandag 13 juli 2009 @ 11:28:
Wat je daarna gaat doen moet je helemaal zelf weten.. je kan echt alles doen alleen zal het spel je niet aan de hand nemen. Kies iets wat je leuk vind, het kan echt alles bv:

* Kleinschalig ammo productie tot grootschalig cruiser productie (of andere goederen, zo goed als alles is te produceren)
* Piraterij
* Blueprints (ontwerpschema's) verbeteren, kopieeren of onderzoeken
* Trader
* Kleinschalig 0.0 alliance die wat space huurt van een grote 0.0 alliance
* Grootschalige 0.0 alliance die vaak oorlog voert
* Miner
* PVE'er, missies doen
* Ratter, NPC's knallen
* Etc...
Grondstoffen is waar alles om draait.. zonder dat heeft niemand een schip, ammo, guns, mods, etc.... Naast minen heb je nog wat andere grondstoffen. Die komen van de manen, die grondstoffen krijg je door een POS te lanceren bij een maan en er een miner op te zetten. En je hebt nog salvaged parts, deze krijg je door je wrecks van je enemies (spelers en NPC's) te salvagen, hiermee kan je rigs maken. Die rigs worden gebruikt om je schip meer uniek te maken.
Elk spel heeft een doel, bij WoW is dat voornamelijk gear en tegenwoordig achivements. Bij EVE is het doel van het spel wat je er zelf van maakt. Gerucht gaat dat Mittens, de leider van de grootste alliance, het doel heeft om CCP, de maker van EVE, kapot te maken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Imperium schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 08:54:
Ben ook weer begonnen met de trial, nu vroeg ik me wel iets af... de subscriptions zijn 14,95 DOLLAR of 14,95 EURO... lijkt me niet helemaal netjes?

Is er een manier om in dollars te betalen?
Gametimecards kopen van 35 dollar voor 2 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 09:10:
[...]

Gametimecards kopen van 35 dollar voor 2 maanden :)
link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Doelen die ik al ben tegengekomen bij anderen

* zoveel mogelijk isk
* market manipuleren
* badger vol met corpses van een bepaalde alliantie
* met rifters een capital neerhalen
* meeste skillpoints
* van elk item een exemplaar
* alle schepen kunnen vliegen
* iemand zodanig griefen dat ie stopt met spelen
* jaren undercover zijn om in 1 keer een hoop te stelen
* een corp/alliantie leiden
* fc zijn
* genoeg produceren om een hele corps aan pvpers te voorzien
...

eve is een sandbox: niets moet, alles mag. Je wordt niet bij je handje vast gehouden van nu moet je dat of dat gaan doen.

voornaamste voordeel van eve is dat je niet gelimiteerd zit qua fleetgrootte en tijdstippen. Ook als je wat te laat bent kan je makkelijk meedoen, en als je vroeger door moet is dat ook geen probleem. Sommige fleets blijven 23 uur duren omdat er telkens nieuwe spelers van andere tijdzones komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://secure.eve-online.com/etc.aspx

Meeste gebruiken shatteredcrystal of battleclinic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

ScrooLoose schreef op zaterdag 11 juli 2009 @ 18:07:
Welk ras zijn de meeste mensen hier ?
Ik ben de trial nu aan het downloaden en ondertussen de "Getting Started" guide op de EVE site aan het doornemen maar het is me niet helemaal duidelijk of je ook met mensen die met een ander ras spelen kan "omgaan" of dat is zoals met WoW dat je alleen met je eigen "faction" kan omgaan.
Een ras kiezen in eve heeft geen invloed op de schepen die je kan vliegen. Je kan namelijk alle schepen vliegen in het spel zolang je de skills maar trained. Ik ben zelf minmatar, maar ik kan nu alle T1, T2 sub-capital schepen vliegen van Gallente, Minmatar, Caldari, Amarr (op de t2 Battleships na).

Zelf doe ik geen faction warfare, maar dat is volgens mij de enige waar een ras invloed op heeft.

Verschillende rassen hebben ook andere atributes, deze weet ik zo niet uit mijn hoofd, maar ik raad je aan om niet te veel charisma te nemen. Dit is alleen handig voor fleet skills (Dus als je fleetleader wil zijn en fleetbonussen wil geven), Trade en Missiebonussen skills. Ik ken bijna niemand met skills in charisma ;)

Even een toelichting, Perception en Willpower zijn voor skills voor schepen, guns, missiles. (50% drones).
Intelligence en Memory, zijn voor Shield, science, Industry, Electronics, en armor repair skills.

maar ik zou zeggen kies minmatar, daar zijn het er minste van! Maar ze zien er wel cool uit :) En als je met guns aan de slag wil.. hebben ze veel skillpunten in perception en willpower!
Fouten voorbehouden ;)

Andere doel wat ook leuk is:
* Andere allianties infiltreren..
* Contacten opdoen met CEO's en Alliantie staff om zo te weten te komen wat ze gaan doen en welke schepen ze hebben..
* Andere allianties het leven zuur maken.
* Mensen helpen.
* POSjes opzetten en anderen huisvesting bieden.
* Mineralen uit manen halen, vervolgens reacties maken en speciale schepen maken

Je kan zo veel in dit spel.....

[ Voor 11% gewijzigd door xTmPizzaMan op 14-07-2009 10:51 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf doe ik geen faction warfare, maar dat is volgens mij de enige waar een ras invloed op heeft.
Nop
Verschillende rassen hebben ook andere atributes, deze weet ik zo niet uit mijn hoofd,
Nop, al een redelijke tijd niet meer.

Ras maakt zo goed als niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Sinds Apocrypha (paar maanden) maakt ras inderdaad niet meer uit, je krijgt Frigate II van je eigen ras maar dat was het wel.
Iedereen begint met dezelfde attributes, en 2 remaps. Die remaps kun je gebruiken om je attributes te herschikken. Zijn die 2 op dan moet je een jaar wachten tot je weer mag, je moet er dus zuinig op zijn.

Ik ben net begonnen met een alt, plan gemaakt in EVEmon (700 dagen :X), suggestions gevolgd (360 dagen), neural remap gedaan (330 dagen of zo). Het hangt vooral van je skills af waar je naar remapt. EVEmon heeft een knopje om uit te rekenen wat het nuttigste is :)
Ik ken bijna niemand met skills in charisma ;)
Check :P Toen ik Mining Director 5 met prereqs op 5 en warfare link specialist ben gaan trainen maar even een Social Adaptation Standard ingeplugd, de charisma learningskills stonden al op 4.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Ik zit in het zelfde schuitje. Ik moet nu mining director trainen, voor mining modules voor mijn rorq.
Maar ik ga niet mijn skills remappen voor een beetje extra charisma ;)

Ik zit nu in het fase van het spel dat ik bijna alles heb bereikt wat ik wil hebben. PvP skills, capitals, diverse schepen bevliegen, science, exploration, posjes in 0.0.. Dus nu ga ik een beetje modules trainen die ik normaal niet snel gebruik. Ik heb zelf een pvp char, maar nu lijkt het me ook wel eens leuk om een hulkje te pakken en daarmee een belt of 2 bewerk ;)

Waar trainen jullie voor? En wat zijn jullie doelen?

Het blijft me altijd wel verbazen hoe veel je kan trainen. ik denk dat ik ongeveer 40% van alle dingen die in het spel zitten kan. En ongeveer 20% van de totale SP heb behaald die je in het spel kan krijgen!

Wat tevens ook een leuke uitdaging is om je certificates allemaal op elite te halen :)

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Laatst online: 10-01 13:53
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:46:

[...]
Check :P Toen ik Mining Director 5 met prereqs op 5 en warfare link specialist ben gaan trainen maar even een Social Adaptation Standard ingeplugd, de charisma learningskills stonden al op 4.
Ik had alles op 18 of 19, nu na een remap charisma op 14. Aangezien ik alle leadershipskills toch al op 5 had (m.u.v. mining skills) heb ik het toch niet meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik gebruik zelf altijd Evetimecode.com en dat werkt prima :) Denk dat ze allemaal wel goed werken, alleen heeft bij sommige je corp er baat bij. Advertisement toestanden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik heb ook niet geremapped voor charisma :) Wel de learningskills ervan getrained (waar xTmPizzaMan het over leek te hebben) :)

Ik ben zelf aan het trainen voor de GOD-mode miner uit de mining guide van Halada (alleen die ene implant is me te prijzig :P ), wat ik daarna ga doen weet ik nog niet.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
iedereen heeft 2 remaps?? ik toch echt niet! :(, ik kan de volgende keer pas in 2010 doen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

GOD-mode miner werkt die ook in 0.0? :D
En weet je zijn setup? Ik kan hem namelijk niet terug vinden..

[ Voor 45% gewijzigd door xTmPizzaMan op 14-07-2009 12:42 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
ScrooLoose schreef op zondag 12 juli 2009 @ 14:16:
Is er ook een Nederlandse shop die EVE Time Codes verkoopt ?
Waar kopen jullie ze ?
Ik heb de officiële resellers lijst wel gezien maar dat zijn allemaal buitenlandse shops.
Twee maand geleden heb ik nog zon 60 day time card bij de lokale Dynabyte gehaald. Kreeg nog 10% korting ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin

Seraphin

Meep?

xTmPizzaMan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:24:
GOD-Mode miner in Halada's mining guide refereert aan een Hulk met:

High
3x T2 Strips

Med
1x Gistii A-Type Small Shield Booster
1x Eutectic I Capacitor Charge Array
2x Gist B-Type NPC Specific Hardeners

Low
2x MLU

+ een booster pilot in een command ship met Laser Optimization en Drone Coordination Link.

Dit alles met de skills:
Afbeeldingslocatie: http://www.eve-wiki.net/images/5/59/Achieving_perfection.PNG

Met daarbij de volgende opmerkingen:
" deliberately did not list mining foreman links or gang modules, as they CANNOT be fitted on a barge, nor battleship. Those gang modules will be covered in another section, since there are many changes to gang bonuses since Revelations.

Mining Foreman V however is valid, since you can just form a squadron with an alt and you both will receive the bonus, even if you are in a Hulk or a barge.

The mining implants do stack, however as you may have guessed, you cannot plug both the Highwall mining implant and the Foreman mindlink at the same time.

The Michi implant is a COSMOS mission item, which explains why it is a little hard to find and is more expansive. The Highwall implant is easier to come by and is a little more affordable. Whether it's worth it for you to buy these or not, that's yours to decide."

Al met al ff zoeken op "halada's mining guide" op eve wiki en toch ff die hele guide doorlezen is wel aan te raden. Er staat véél informatie verspreid, maar nog belangrijker, er staat ook bij waar hij zijn conclusies op baseert (en dus kan je voor jezelf beslissen of zijn redenaties ook voor jou van toepassing zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

Ik heb deze doorgelezen,maar ik ben de guide niet tegen gekomen. Ik hoop met de volgende setup binnenkort te gaan werken..

1 Rorq + 3 mining links , mining link implant.. In de pos zelf Siege mode en compressed de ore. deze kan max 2 squadrons onderhouden.. :)
3x hulk, strip miner t2
  • 1x small shield booster iI
  • 2x racial shield resistances II
  • 1x ...... cap recharger waarschijnlijk ;)
  • 2x MLU
  • 2x NPC Racial shield resistances rigs
1x Hauler

Dit is een 0.0 setup en ik zit te denken aan een tank, maar daarvoor moet ik wel een hulk voor inleveren. ik heb nl maar 5 characters ter beschikking.. Iemand suggesties?

*EDIT* Ik kan mijn rorq piloot ook in een Nighthawk stoppen. Deze kan eventueel ook de mining links runnen en als tank functioneren.

[ Voor 12% gewijzigd door xTmPizzaMan op 14-07-2009 14:50 ]

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Dutch2007 schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:17:
iedereen heeft 2 remaps?? ik toch echt niet! :(, ik kan de volgende keer pas in 2010 doen :/
Iedereen die nu een nieuw character maakt :)
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:24:
God-mode slaat meer op de skills dan op de setup, maar hij heeft inderdaad ook een 0.0 tank in de guide staan. Tegenwoordig (sinds 12 maart geloof ik, toen kwam versie 3.0 uit, de quote van Seraphin komt uit 2.2) trouwens met de Gistii B-type want de A-Type is 300 miljoen of zo :X
Ik heb er trouwens wel een anti-EM screen reinforcer en een anti-thermal screen reinforcer bij ipv de CCCs die in de nieuwe versie staan, anders trok de tank het niet :P Ik mis echter nog wel een paar shield-gerelateerde skills (Shield mgmt en Shield ops staan nog niet op 5, shield compensation heb ik nog helemaal niet, maar da is capacitor)
Seraphin schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:10:
Al met al ff zoeken op "halada's mining guide" op eve wiki en toch ff die hele guide doorlezen is wel aan te raden. Er staat véél informatie verspreid, maar nog belangrijker, er staat ook bij waar hij zijn conclusies op baseert (en dus kan je voor jezelf beslissen of zijn redenaties ook voor jou van toepassing zijn).
Linkje :) Hij is trouwens erg conservatief met zijn prijzen, Highwall implant was een 80 miljoen ongeveer een week of 2 geleden, dus geen 100 tot 250, wat ook nu nog in de guide staat :) Ik kan ze nu alleen (ben niet in Jita) zo niet vinden, wel een aantal 100+ op Eve Central, en 134m in contracts :?
xTmPizzaMan schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 14:46:
Dit is een 0.0 setup en ik zit te denken aan een tank, maar daarvoor moet ik wel een hulk voor inleveren. ik heb nl maar 5 characters ter beschikking.. Iemand suggesties?
1 hauler, 1 rorq, 3 hulks? Stop 3 shield maint. bots, 2 hobgoblins en 5 mining drones in iedere hulk. Repair met de shield drones de hulk(s) die aangevallen wordt/worden zodra de rats spawnen, kill met de hobjes de rats en gebruik de overige 55 minuten van het uur je mining drones :) Met 6 hobgoblins (en niet al te slechte skills) moet je die 3 tot 5 rats makkelijk doodkrijgen :) Eventueel de hoeveelheden aanpassen als je de rats niet dood krijgt en de shieldboosters uit hun neus staan te eten bijvoorbeeld :)

[ Voor 16% gewijzigd door Paul op 14-07-2009 15:01 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Kan je met 1 hulk (dus: solo minen) in 0.0 overleven ? En dan bedoel ik de npc spawns tanken/neermeppen.. Dit even afgezien van het feit of het pvp-wise verstandig is dit te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Zeker :) Ergens in de afgelopen 5 posts staat een fitting of 2 (wel beiden ongeveer hetzelfde uiteraard :P )

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Ik heb die "remap" button idd ergens rond zien slingeren.
Dus als ik het goed begrijp is charisma eigenlijk alleen goed voor als je fleet leader wil worden en aanverwante dingen ?
Is het een goed idee om Memory en Intelligence meer punten te geven ten koste van Charisma en eventueel Willpower of Perception zodat trainen sneller gaat ?
Zodra ik me ergens specifiek op wil gaan toepassen kan ik de punten wel weer remappen.
Als ik fout zit met die gedachte dan hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Aangezien je niet vaak (1x per jaar op bestaande accounts bij mijn weten) kunt remappen moet je er zuinig mee omgaan :)

Best maak je in EVEmon een skillplan dat meer dan een jaar duurt, zorg je dat je de juiste implants in je huidige clone hebt zitten (allemaal +4 bijvoorbeeld, of in ieder geval dat waarmee je meestal rondvliegt) en dan kies je in EVEmon, in je skillplan voor "Optimize attributes" -> "Attributes that would be best for the first year". Dan kun je meteen zien wat voor effect de remap op je trainingtijd zal hebben.

Tenzij je echt radicaal een andere kant op gaat zal dat echter meestal maar een paar dagen zijn :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan

xTmPizzaMan

Error

1 hauler, 1 rorq, 3 hulks? Stop 3 shield maint. bots, 2 hobgoblins en 5 mining drones in iedere hulk. Repair met de shield drones de hulk(s) die aangevallen wordt/worden zodra de rats spawnen, kill met de hobjes de rats en gebruik de overige 55 minuten van het uur je mining drones :) Met 6 hobgoblins (en niet al te slechte skills) moet je die 3 tot 5 rats makkelijk doodkrijgen :) Eventueel de hoeveelheden aanpassen als je de rats niet dood krijgt en de shieldboosters uit hun neus staan te eten bijvoorbeeld :)
Ziet er goed uit. kijken of hij serpentis rats aan kan :D

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Charisma based skills die een noodzaak zijn:

Algemeen:

Anchoring I voor Giant secure cans te anchoren
Trade III en een paar andere trade skills om al je loot op de market te zetten.

mission runner:
social, connections, negotiation naar 3 of 4. andere social skills naar keuze

0.0 grunt:

Anchoring II, zodat je pos dingen kan anchoren en unanchoren
Anchoring V als je propulsion jamming V hebt: bubble art
Starbase defender IV (heeft anchoring V nodig) om met pos guns te spelen
Leadership V, er zijn ALTIJD squad leaders te kort, je hoeft geen ander LS skills hebben om bonus door te geven
Warfare link IV heb je nodig om command ships te kunnen vliegen

dat is waar ik direct op kom, al bij al betrekkelijk weinig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 11-09 18:50
Heb zelf ook een skillplan gemaakt voor mijn pvp alt. Het is meer voor lowsec en 0.0 hunting. Pos bashing is niets voor mij.

HAC -> HIC -> Command ship.

Ja, ik heb teveel isk :p

http://www.primalsource.nl/skill.html

iemand nog suggesties?

Waarschijnlijk dat ik NA deze T2 sets Logistics neem voor Damnation en 'grotere' fleet battles. vervolgens misschien Battleships.
Ook reden omdat er weinig drone skills opzit heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Ik zie de armor-compensation skills. Tenzij je compleet passive zijn die redelijk nuttelloos, aangezien ze wel 3% doen voor je active hardeners, maar alleen als ze _uit_ staan. Daar zijn mogelijk wat dagen te winnen :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Armor compansation is wel degelijk nuttig voor een damnation e.d. in pvp, meestal zijn er één of meerdere Energized Adaptive Nano Membranes aanwezig op armor tanking schepen, dit ivm Neuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Laatst online: 11-09 18:50
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 09:33:
Ik zie de armor-compensation skills. Tenzij je compleet passive zijn die redelijk nuttelloos, aangezien ze wel 3% doen voor je active hardeners, maar alleen als ze _uit_ staan. Daar zijn mogelijk wat dagen te winnen :)
Ok, dat wist ik niet. Caldari main heh.. daar zijn die skills ook effectief op active hardeners. - als ze aan staan. (toch? ;x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nop die werken ook alleen op active hardeners die uit staan/passive hardeners. En aangezien caldari active invuln fields gebruiken ipv de passive eanms die armor tankers gebruiken, heb ik die skills nog nooit gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand nog suggesties?
Train anders ook voor armor implant erbij. Scheelt flink bij de bonus van je warlinks.
Overigens zal je in een PvP vloot met een command ship redelijk snel gecalled worden.
Dan maakt een 100k tank ook niets meer uit want neer ga je toch wel.
Dus stabs en cloaker gebruiken totdat je echt door heb hoe zo'n ding te vliegen is aan te raden.
Of een logistics maatje. Of allebei.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

iemand weet hoe ik die damagetype moet instellen/uitlezen @ EFT?

DMG type is % gebasseerd over de 4 resistance bijv 25% kin en 75% heat, dan rold daar een waarde uit bij defence, bijv. 200/200

Wat houd die 200 dan in? hoe moet ik die info uilezen/vergelijken @ eveinfo voor ratinfo hoeeel ik kan tanken ect.

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 18-07-2009 05:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die twee cijfers zijn de damage die je kan tanken met cap stable of niet. Als ik bijvoorbeeld een Drake neem heb ik 24/24. Met een Large Shield Extender wordt dat 35/35 omdat je passieve recharge toeneemt. Zet je een Medium Shield Booster II erop dan wordt het 64/75 omdat je niet meer cap stabiel bent (7 min 41s voor je cap op is), dan heb je dus 64 dps tank als je de booster af en toe uitlaat om niet door je cap heen te gaan en 75 als je 'm permanent aan hebt.

Met bijvoorbeeld een X-L booster is het 64/230 maar ben je na 51 seconden door je cap heen. Hoewel de omschrijving suggereert dat die cijfers alleen voor je Shields gelden is het een gecombineerd totaal voor shield en armor reps. Maar aangezien er geen passieve armor recharge is kan alleen een Armor Repairer meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 01:24

ThaHandy

Discovery Channel

ja oke, dat snap ik, maar ik bedoel meer de defence in het algemeen, ik kan 200dps tanken hoe kan ik nou weten hoeveel BS rats ik nu daatwerkelijk aan kan? hoe reken ik dat uit icm die "dmg type ratio profiles" en de info op eveinfo.com?

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 18-07-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat weet je niet precies. Met 200 rat specific defense kan je normaal gesproken een paar BS tanken.

Stabs op een damnation is nutteloos, en zelfs erg slecht voor je kans om te overleven. En een damnation is toch het beste in of een fleet fight of RR BS gang. Bij fleet fight ga je inderdaad lekker bij een POS hangen normaal. Maar bij RR BS gang, laat ze lekker die damnation schieten (die een hoop meer tank dan 100k heeft), zorg alleen dat hij in iedereens watch list zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:38

rapture

Zelfs daar netwerken?

Daarvoor maak je profielen of ik dump wat tekst in een ini-file voor de rat-profielen. De overstap van populaire tanking doctrine (bv rogue drones is omni tanking?) naar mathematisch tanken (overgrote deel van rogues drone damage is explosive, kinetic is 2de grootste damage, EM is niet van toepassing).

Ratting tegen Blood Raider rats heb ik tot 3x 1,85m BS rats gedaan met een fleet drake zonder tank. Het zijn best wel leuke rats die 132dps per BS rat uitdelen. Neem wat bereik en bestoken maar. Met 200dps tank zou je vrij lang kunnen uithouden, terwijl je de rats aan het afmaken bent.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 18-07-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Op http://npc.elfarto.com/ kan je alle NPC's vinden met hoeveel schade ze doen van welke soort.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.