[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste
Acties:
  • 83.862 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
CopyCatz schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 08:55:
[...]

Yo kom je nog es een keer weer online of speel je eve alleen nog hier :)
Sorry, maar te druk bezig RL op dit moment voor eve...
Komt vanzelf wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
IJzerlijm schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:21:
[...]

En toch heeft ED jaren kunnen tolereren bondgenoten van Goonswarm te zijn totdat de politieke situatie veranderde en nu opeens iedereen al die tijd al een hekel aan ze blijkt te hebben.
Ten eerste: Goons zijn degenen geweest, die zelf ervoor gekozen hebben allies te bedonderen, die net daarvoor hun nog hebben geholpen in delve en met een bewaking van een titan bouwplaats. Ze hebben flink zitten te dreigen, jatten en wat nog meer.
1 van de holders corps van RA is trouwens een corps, dat we eerder uit ER gekicked hebben, omdat ze overal torens zaten te plaatsen en ik geloof zelf soev zaten te claimen. Persoonlijk zie ik dat als de eerste poging van RA om ED aan te vallen, echter daar hebben ze toen dus een 2e alliantie voor gebruikt, die daarna werd opgedoekt, waarna het leidende corps holder corps in RA werd.
(weer een voorbeeld van hoe uitgebreid het politieke spel in eve is )

Ten tweede: leden van een alliantie kunnen rustig een hekel hebben aan andere allianties, ook al zijn ze blue voor jaren. Das nu eenmaal hogere politiek en daar sta je als normaal lid buiten.

Dat tweede is nu echt voorbeeld van hoe eve werk: je hebt hogere politiek in het spel, dat boven corps/persoonlijke belangen uitgaat.
Blue status is leuk, echter ik hou het voor wat het is: het is hoe je eigen kant de andere partij beschouwd en je hebt geen enkele aanwijzing als zij dezelfde status hebben.
Ik vertrouw alleen de blues, die ik ook al vaker tegengekomen ben en waar ik dus ervaring mee hebt, onbekende blue corps/allianties, zorg ik wel voor, dat ik niet in locking range kom. (scheelt je een lading schepen in de loop van de jaren :) )

Ik heb al jaren hekel aan goon gasten, arrogante lui over het algemeen, heb meer negatieve ervaringen met goongasten, dan positieve.
Zal best, dat er wel uitzonderingen op de regel zijn, maar helaas, ik ben ze niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Meister schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:21:
[...]

De coup van gisteren is mislukt, als je dat bedoelt O-)
vertel? ben wel benieuwd wat er nu precies is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
bangkirai schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 12:45:
[...]
Dat tweede is nu echt voorbeeld van hoe eve werk: je hebt hogere politiek in het spel, dat boven corps/persoonlijke belangen uitgaat.
Blue status is leuk, echter ik hou het voor wat het is: het is hoe je eigen kant de andere partij beschouwd en je hebt geen enkele aanwijzing als zij dezelfde status hebben.
Ik vertrouw alleen de blues, die ik ook al vaker tegengekomen ben en waar ik dus ervaring mee hebt, onbekende blue corps/allianties, zorg ik wel voor, dat ik niet in locking range kom. (scheelt je een lading schepen in de loop van de jaren :) )
ben het met je eens, maar zou als onderdeel van het nieuwe SOV mechanics toch wel willen zien dat keuzes die in het verleden gemaakt zijn bij een alliance ook voor de toekomst een impact hebben. nu is het mogelijk om van de een op de andere dat van een blue een red te maken en een paar maanden later weer blue te maken. Ook de onderlinge verbanden tussen de allianties hebben geen enkele invloed. zo kan je nu 9of het zin heeft of niet) goonswarm blue hebben en PL red.

Zou mooi zijn als dit soort zaken niet meer kunnen, en als je een bepaalde periode een bepaalde alliantie red hebt staan dat het langer duurt voor je die weer blue kan zetten. soort score systeem voor de duur en de impact van de standing.

het is al als een voorstel ingediend en wordt op dit moment onderzocht kan alleen in dat ellendige forum het topic niet meer vinden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 07:52
chemokar schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Vanaf deze link: http://www.scrapheap-chal...0&postorder=asc&start=375 wordt het min of meer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

yared schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:20:
@rapture, je bekijkt het meer vanuit een 0.0 perspectief, dat vinnik altijd wel leuk want daar krijg ik dan ook weer zicht op.
Eerlijk gezegd zijn jobs van minder dan een week niet echt de moeite als je goede research wilt doen. Ik heb bijvoorbeeld in een van mijn eigen POS's twee labs waar ik alleen maar maand copy jobs draai (BPOtje lekker in station - hi-sec _/-\o_ )
Week1, week2, week3, week4 in een rij is ook een job van 4 weken. Je kan inderdaad argumenteren dat als er tussen elke week een week wachttijd is, dat je job langer wordt.
Ik ken de term 'incapped' niet. Betekent dit 'bezig houden'?
Tot in hull schieten zal een pos module incappen. Pos module werkt niet meer en 99% resists op hull. Een bugged incapped exemplaar kan weleens schieten, dan schieten we gewoon dwars door 99% resists.

Kijk in de wardec en controleer de omvang van een corp/alliantie. Als ze met 20 battleships afkomen, dan heeft enkele neuts of enkele ecm's weinig invloed. De mods worden onklaar gemaakt. Gooi een scherm ibis ervoor zodat ze procentueel meer ibis dan battleships zitten te neuten/ecm'en. Dat is het bezig houden en met pos gunners kan je dit tegengaan. Cruise ravens hebben geen cap nodig en de wartargets heeft alleen 1 corp/alliantie zodat ze niet zoals in 0.0 veel allies kunnen optrommelen. Altijd op een fleet battle voorbereiden door sniping battleships te gebruiken, is dus niet nodig.

Als je bewapening, neuts, warp disrupter/scrambler, ecm,... hangt, dan is het bedoeld tegen een verdwaalde solo speler of kleine roaming gang. Bij een jumpbridge wil je de gebruikers wat verdediging aanbieden. De verdediger heeft het statische als nadeel en de aanvaller kan eenmaal rustig plannen uitwerken totdat het goed is.

Door een large caldari pos vol hardeners te smijten, krijg je een pos waar een alliantie met veel moeite en uren spammen in reïnforced kan krijgen. Een alliantie heeft niet eens de middelen op een 14 hardeners pos op een redelijk snelle manier te reïnforcen en de Goons tanken al lachen totdat we moeten slapen/uitloggen. Je kan raden wat er met PB gebeurde.

Het spel is weinig gedocumenteerd zodat de corps/allianties kunnen eigen kennisvergaring kan doen. Degene met de meest geavanceerde tactieken kan net een stapje vooruit lopen. RA heeft een verleden van weinig spelers, maar uitstekende kennis van speciale tactieken om hun grote lap space te verdedigen tegen grotere vijanden. In het GoT-imperium was dat 1 van onze succesfactoren en we ontwikkelen veel eigen tactieken/tools. Tot een zekere niveau kan je het aanleren, daarna is het eigen research. GoT was dermate goed georganiseerd dat een wiskundig bewijs voor onze dominantie niet te moeilijk was.

Werknemers van CCP hebben de kennis en zouden daarmee een bepaalde corp/alliantie van een kennismonopolie voorzien. Maar als je overal werknemers neerzet, dan is het voordeel voor een bepaalde groep beperkter.

Als EVE de sandbox is, dat het claimt te zijn. Dan is unrestricted warfare mogelijk en alles van de mensheid moet implementeerbaar zijn. Zodat we de geschiedenisboeken uit de kast trekken en massaal mensen in klassiekers erin laten stinken. BoB heeft ook in klassiekers erin gestinkt en maar claimen dat Internet spaceships helemaal anders is dan algemene oorlogsvoering dat ouder dan de Bijbel is. Elke generatie denkt dat ze speciaal en anders zijn, uiteindelijk is het in grote lijnen hetzelfde, alleen de verpakking en speeltjes veranderen.

Ik zie de Britten al "Cheaters, haxx,... Kom boven water en vecht als een man." tegen de U-boten roepen. In EVE komt zelfs dit (chivalry/ridderlijkheid) terug, onder de termen e-honor en e-bushido. Hele discussies over "eerlijk gevecht". In onze referentiekader zouden we absurd vinden om onderzeëers boven water te laten komen voor een "eerlijk gevecht". Voor de Britten was het "eerlijk" omdat ze veel big guns boven water hebben en hun superiority op iedereen wilde loslaten. "Eerlijk" betekent eigenlijk "Dit is goed voor ons, slecht voor een ander.".
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/99/Sadler%2C_Battle_of_Waterloo.jpg
Je hebt eenmaal voorstanders van Napoleaanse gevechten en aan de andere kant heb je voorstanders van ongelimiteerd smerig oorlog voeren. In plaats van op open veld op elkaar te schieten, zoeken we dekking achter dingen en schieten vanuit die posities (pos orbit). De ene kan het lame vinden, de andere vindt dat het pure noodzaak is.

Hoe meer je in een underdog positie zit, hoe minder conventioneel dat je vecht. Spionnen, intriges,... komen allemaal wel aan bod en is in de hele geschiedenis een onderdeel van het oorlog voeren. Tuurlijk wilt de topdog dat alles eerlijk verloopt, dan kan de topdog met hun superioriteit hun lusten botvieren op de rest. En de topdog is niet blij als ze in hun zwakheden gepakt wordt. Belangen van de ene versus belangen van de andere.
The delivery of the Dingyuan, sailed by a German crew, started in 1884, but was stopped following a request from the French who were in the middle of a conflict with China which culminated with the Sino-French War (1884-1885). The Dingyuan was a very powerful ship and vastly superior to any of the French ships of the French China Squadron, and should have been able to participate advantageously in the conflict, especially during the Battle of Foochow [1]. Wikipedia: Chinese turret ship Dingyuan
Toen Frankrijk China wilde aanvallen, hadden ze naar de Duitsers gebeld om de nieuwe slagschepen wat later aan de Chinezen te leveren. Dan heeft Frankrijk geen last van een nieuwe generatie slagschepen. Europese geschiedenis zit vol zulke metagaming/bedriegen/... toestanden. De Azteken zijn te gemakkelijk gevallen omdat ze naïef waren en Cortez wist uiteraard hoe je Europese politiek moet bedrijven.

Als je industrialists/alliantie-shop een weekje vakantie neemt rond een belangrijke weekend, dan kan je drie keer raden. Metagaming kan gewoon ervoor zorgen dat je geen verse battleships hebt. Begin je vrijdagavond met 200 stuks en na wat verliezen hou je bv 100 of 50 stuks over, terwijl de vijand continue over bevoorrading beschikt. Een onderschuldige "Vanavond niet. Ik heb hoofdpijn." kan nogal verstrekkende gevolgen hebben en metagaming is overal aanwezig.

Wanneer je een audit doe, dan kan je op vele niveau's gaan kijken en overal risico's indekken. Industrialists horen het niet graag, maar het is pure noodzaak om meerdere industrialists op lokatie te hebben. Niet zo zeer voor concurrentie en prijzen omlaag halen, maar vooral om te voorkomen dat metagaming een heel weekend kan lamleggen.

In 2500 jaar heeft men enorm veel soorten trucjes uitgeprobeerd. 5 jaar EVE maakt het oorlog voeren echt niet anders dan hoe men dat 2500 jaar al deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

chemokar schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 14:25:
[...]

Het is wel leuk om te proberen bij elkaar te puzzelen wat er nou aan de hand is met alleen maar info van horen zeggen plus de info die je uit EVE en Dotlan kunt halen.

Sleutelfiguur schijnt te zijn Diara Lir en diens alt Red Mouse. Diara is lange tijd een belangrijk figuur geweest binnen de grote Red Alliance corp Reunion. In augustus 2008 is Reunion van RA naar Against All Authorities overgestapt. In december 2008 gaan Diara en Red Mouse naar Reunion Holdings, een corp die momenteel de stations van de huurder alliance Stainless in Paragon Soul beheert.

Dan wordt later in december 2008 de One Man Army corp opgericht door Red Mouse. Een kleine corp die vooral opvalt door de faction BS waarin Diara en Red Mouse de strijd in gaan. In april 2009 verlaat One Man Army de AAA alliantie om de eigen alliantie ERROR. op te richten. ERROR bestaat uit de 2-man holding corp Access Denied, het eerder genoemde One Man Army en ZER0.

ERROR. heeft een reputatie met grote aantallen caps en supercaps rond te vliegen zoals aan hun stats op http://eve-kill.net/?a=co...il&crp_id=39513&scl_id=19 te zien is. In de paar maanden dat je bestaat zoveel caps te slopen en verliezen is geen geringe prestatie, met als hoogte/dieptepunt het verlies van een titan eind april.

Nu zijn we in juni 2009 aangekomen. Red Mouse verschijnt dan als de nieuwe CEO van R.U.S.H. corp, een andere oudgediende binnen Red Alliance. Samen met OMNYX, de executor van de allantie zou RA een radicaal nieuwe weg inslaan, al hun territorium opgeven en na alle carebears te hebben weggezuiverd vanuit Venal gaan opereren zoals ERROR. ook deed. Op EVE.ru verschijnt een persbericht met deze strekking, gepost door een AAA lid. De in-game omschrijving van Red Alliance had ook opeens een vermeding van de 404 ticker van ERROR.

Maar nu wordt vermeld dat de shareholders (ik neem aan van OMNYX) dit hebben tegengehouden en de macht hebben teruggegrepen. Het is te zien op http://evemaps.dotlan.net/alliance/Red_Alliance/corporations dat niet OMNYX maar de ex-Stella Polaris corp Special Consulting Management nu de executor van RA is.

Ook opvallend is dat ZER0. van ERROR. naar RA is overgestapt en Army Of One nu alliantieloos is. Van ERROR. is niets meer over dan de holding corp. De creatie van R.U.S.H (zonder puntje, zelfde logo) die nu ook bij RA zit kan een geintje van iemand zijn of een poging mensen voor de gek te houden die denken met R.U.S.H. (met puntje) te maken hebben. Een paar andere corps hebben RA ook verlaten, waaronder FSP-B die al sinds dag 1 bij RA zat.

Met de 24-uurs timers die op overstappen van alliantie naar alliantie zit zal het nog wel een dag duren voordat duidelijk is wie is gebleven en wie is gegaan. Misschien is ZER0. wel weer weg over een dag, dat zou een teken zijn dat de plannen gewijzigd zijn voor de ex-ERROR. club. Of komt Army of One er wel bij, dat zou op het tegenoversgestelde wijzen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Knap hoor, metagaming koppelen aan onderzeeers, was mij niet gelukt. Ik vind het logischer om die te koppelen aan stealth bombers, maar dat ligt vast aan mij.

Metagaming en exploits zijn gewoon triest. Ik neem aan dat je de pos bug waardoor sommige onbeperkt ferrites (of wat het dan ook was) aan het produceren waren ook gewoon erbij vindt horen?
Zodra er in eve geen alts meer zijn en je je in high sec realistische politie hebt*, dan mag je weer RL vergelijkingen maken.

*Regelmatig zie je op eve forums een topic als er weer een scammer in het echte leven is gepakt van: zie je wel, scammers bestaan in het echt ook. Maar dan vergeten ze even dat die scammer nu de rest van zijn leven vriendjes met bubba mag worden, terwijl in eve de scammers gewoon in high sec in een station zitten zonder dat concord er iets aan doet, en al het geld naar hun alt wordt doorgesluisd.
Zelfde vind ik met corporate spies/diefstallen. Doe dat maar als je daarna niet gewoon die char kan verkopen en alles kan doorsluizen naar je main/alt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
furby-killer schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:29:
Knap hoor, metagaming koppelen aan onderzeeers, was mij niet gelukt. Ik vind het logischer om die te koppelen aan stealth bombers, maar dat ligt vast aan mij.

Metagaming en exploits zijn gewoon triest. Ik neem aan dat je de pos bug waardoor sommige onbeperkt ferrites (of wat het dan ook was) aan het produceren waren ook gewoon erbij vindt horen?
Zodra er in eve geen alts meer zijn en je je in high sec realistische politie hebt*, dan mag je weer RL vergelijkingen maken.

*Regelmatig zie je op eve forums een topic als er weer een scammer in het echte leven is gepakt van: zie je wel, scammers bestaan in het echt ook. Maar dan vergeten ze even dat die scammer nu de rest van zijn leven vriendjes met bubba mag worden, terwijl in eve de scammers gewoon in high sec in een station zitten zonder dat concord er iets aan doet, en al het geld naar hun alt wordt doorgesluisd.
Zelfde vind ik met corporate spies/diefstallen. Doe dat maar als je daarna niet gewoon die char kan verkopen en alles kan doorsluizen naar je main/alt.
Wat vind jij dan metagaming? Dat pos verhaal is gewoon een bug en die had gemeld moeten worden. Maar spy's en infiltreren in een alliantie om daar de boel leeg te halen vind ik geen metagaming, dat hoort er nu eenmaal bij. Vergelijking met de onderzeeers klopt toch wel, er werd ineens om een andere manier oorlog gevoerd die, op dat moment, nauwelijks mogelijk was om te stoppen. Engelsen kwamen met de radar, ook een nieuwe spelregel waar de duitsers weer wat op moesten vinden, enz.

@rapture, btw goed onderbouwd!
@ijzerlijm, bedankt. ik was een beetje het spoor bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Met de Alliance manual (ja, er is een manual voor EVE !!!) op de site van CCP en wat nieuwe info erbij is het wat duideijker geworden wat het plan met RA was. Diara Lir had een verzameling corps onder zijn controle die OMNYX toe heeft gelaten in RA en zo kon hij een vote winnen om een nieuwe executor te kiezen (elke corp heeft 1 stem daarin).

Een corp heeft alleen pas een stem in de executor keuze na 7 dagen in de alliantie dus de huidige RA corps konden simpelweg een nieuwe executor kiezen die alle nieuwe corps eruit heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 19:29:
De onderzeëers gingen over eerlijkheid/ridderlijkheid. Onderzeëers, stealthbombers,... sneaken naar een doelwit, vallen aan en sneaken weer weg. Dat kan je als oneerlijk beschouwen omdat de gewone schepen die niet sneaken. Dat was werkelijk een outcry in de UK, net zoals we in EVE bij vele zaken whinen over de eerlijkheid. Nu kunnen we niet meer voorstellen dat een onderzeëer oneerlijk zou zijn. Het is standaardprocedure geworden. Zo zit je in EVE toch niet te klagen dat sniping fleet battleships op 150km afstand kunnen schieten?

Metagaming zie ik als zaken boven het gewone textbook gevecht en externe factoren. Grid uitbreiden, industrialists beïnvloeden zodat ze hun schepen pas na een gevecht leveren,... Als je een smal beeld van een textbook gevecht hebt, dan kan je klagen over nano's, stealthbombers,... en je probeert het dan aan metagaming te koppelen.

Uiteindelijk moet je als speler/corp/alliantie omgaan met de omgeving zoals het is. Met al zijn bugs. De omgeving naar je hand kunnen zetten is het belangrijkste dat een officier moet kunnen.

In i1y werd de gatebug door onze vijanden excellent gebruikt, terwijl BoB leiding in de D-Day-truc getrapt waren. Tijdens D-Day was er een storm zodat de landingsbootjes heel moeilijk erdoor kunnen. De Duitse weermannen dachten dat de storm niet stopte en hierdoor was de landing in Normandië niet mogelijk. De Duitse officieren namen vakantie in Duitsland, net zoals de leiding van BoB. Er kon toch niks misgaan ipv wat als ze toch een gat in de storm vinden en toch nog aanvallen? De Britse weermannen zagen gat in de storm en vielen aan. Algemene whelpmoment voor de Duitsers.

De gatebug zorgde ervoor dat als 2 spelers tegelijkertijd door een gate wilt, dan laden ze niet echt. Zo viel de helft van een vloot weg per gate. Wij konden aannemen dat als we met 100man rond downtime in i1y zitten en de vijand zou dan 200man moeten inzetten om ons te verslaan. Met de /2 modifier zouden we probleemloos de weinige reds stoppen. Waarom zorgen maken? De Goons maken posts over interne whelpmomenten ivm vlootparticipatie, MM vraagt af of ze Goon pets willen blijven en we slikten dat als zoete koek. De reds vielen gewoon met grote aantallen voor downtime aan en wij maar aannemen dat zowel onze als vijandelijke spelers nog eens niet wakker/ingelogd zijn. Met 500 à 600 man verpletterden ze onze 100-tal. Nu moeten we 1000+ blue's injecteren om 500+ te overwinnen met /2 modifier. Dat was niet meer mogelijk. Het was de race om ter eerste 500+ man in i1y te krijgen en wij maar met volle vertrouwen aan het slapen.

Naast tactische berekeningen was het operationeel een prachtprestatie van onze vijanden. Net zoals bij D-Day had je verschillende data dat je kon kiezen. Waarom perse die datum? Een datum uitkiezen voor een aanval kan een aanval al bij voorbaat doen winnen of verliezen. De gatebug speelde de rol van de storm. Het gevecht zelf is niet eens van belang als je de tegenstander op hogere niveau's kan verpletteren. Wegens het feit dat dit een textbook manier van oorlog voeren is, ga ik het niet echt onder meta-gaming klasseren. Tenzij als je geen strategisch en operationeel niveau in het spel toelaat. Het is maar de vraag of welk niveau dat je oorlog wilt voeren.

Rubbish op fora posten is ook belangrijk. Je duwt de aannames dat je tegenstander over jou maakt naar een bepaalde richting. Het smacken geeft een idee dat je een hoop domme spelers hebt, maar het werkelijke aard van het beestje kom je op het slagveld wel tegen. Eigenlijk moet alleen de bovenste 10% van je spelers goed zijn en je geeft de orders/educatie wel aan de overige 90%. Vooral educatie ontbrak bij ons, we namen aan dat we dermate goed zijn, dat we elkaar niet slimmer moesten maken. Stel je voor dat de anderen ontdekken dat we cursussen hebben, dan zouden we niet zo elite zijn als wat we beweren te zijn. Je kan ook zodanig posten dat de tegenstander niet meer weet wat ze moeten geloven. Propaganda is pas propaganda als ze niet doorhebben dat ze propaganda aan het lezen zijn.
Daar struikel je over de verpakking en speeltjes. Vergelijkingen zijn geen volledige 1 op 1, de essentie wordt wel behouden. Als het nodig is, vertaal je ook Grieken en Romeinen. Maar je moet het kunnen zien, niet uren naar een vraagstuk staren en nog altijd niet snappen wat er aan de hand is. Als je het niet kan zien, dan trap je nog wel paar keren in klassiekers. Dat is ook de moeilijkheid van wiskunde, je moet het maar kunnen zien en weten wat je moet toepassen.

Metagaming achter de schermen hoort eenmaal erbij. De ene beschouwt een game als een spelletje om het leuk te houden. De andere ziet het als een oorlogssimulator om alles erop los te laten dat de mensheid gekend heeft. Is het spel leuk houden een doel? Dan heb je meer een WoW-achtig spel met een hoop content voor plezier, dan een werkelijke sandbox dat zoveel mogelijk toelaat. Aan de val van BoB te zien, wilt CCP de sandbox "true/puur" houden.

De exploits als in pos reactions die zomaar spul uitspuugt zonder dat je iets erin stopt. Blijkbaar was het bij CCP door petitions bekend en CCP timmerde het niet dicht. Zo heb je zeer lucratieve trades tussen npc stations die na verloop van tijd generfd zijn. Na verloop van tijd verspreid deze kennis en het gebeurde meer, want je wilt niet aan de tegenstander onderdoen. Of gaan we valsspeler roepen omdat iemand paar oliebronnen heeft en zomaar geld uit de grond krijgt? Het moment dat iets tot standaardprocedure verheven wordt, dan mag je niet onderdoen aan de rest.

Als je weet dat het een grote risico heeft, dat je later accounts kwijt geraakt. Dan maak je een hoop accounts in een aparte corp/alliantie, waar je met de grote winsten gtc's en dreads kan kopen. De dreads brand je in oorlogen op en gtc's zorgen ervoor dat je geen echt geld kwijt bent. Paar jaar gratis en pure fun. En geen gevolgen voor later. Uiteraard willen de vijanden niet onder doen en zij moeten ook een tegenmaatregel hebben. Het CCP hun taak om deze mogelijkheden uit de omgeving weg te nerfen.
Je probeert morele zaken en andere randfactoren eraan te koppelen om scammers slecht te maken. Is er iets mis mee dat een CEO van een wapenfabrikant vice-president van de VS werd en eventjes de staatskas zat te plunderen? En gewoon ermee wegkomen omdat zijn vaardigheden en huiswerk excellent is? Je kan hoog en laag springen, die man loopt ermee weg en niet 1 van de 300 miljoen Amerikanen kan iets er tegen doen. Dat is de omgeving, de game mechanics. Of is het "hij kan het, maar ik kan dat niet" dus "niet eerlijk!".

Als corp/alliantie doe je de nodige risicoanalyses om de kans op problemen in te perken. Is het zo verkeerd dat ze ermee wegkomen? Sterkte van de security en contraspionage was de ruggengraat van GoT. Anders heb je geen mogelijkheden tot discussies/peer-review/planningen. Maar de specialisten zonder director-rang werden in aparte cellen geplaatst waar ze onder 4 of 6 ogen hun ding kunnen doen. Ze zien niks van de directorstuff en de directors kunnen niks van de speciale analyses uitlekken. Ik produceerde dermate onleesbaar materiaal, dat je zonder begeleidende tekst weinig eruit kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik je post even samenvatten.

1. Je maakt weer RL vergelijkingen die nergens op slaan.

2. Je vindt exploits uitbuiten prima

3. Je denkt dat scammers waar eve vol mee zit ook zo in het echt zouden functioneren zonder enig probleem, en als er een probleem is dat ze een alt klaar hebben staan.

4. En het lukte je ook nog om een gb2wow'tje erin te verwerken, indrukwekkend.

Zie je het kan ook in 4 zinnen gezegd worden waar jij 4 alinea's voor nodig had.

En ja ik blijf erbij, zolang het enige probleem van dingen zoals scammen, corp theft, etc (slechte naam) totaal irrelevant is omdat het toch alleen met alts gebeurd, zou ik veel liever hebben dat het niet toegestaan wordt. Jij vindt blijkbaar dat exploits en bugs uitbuiten erbij hoort, ik vind van niet. Waarschijnlijk vind je aanvallen op elkaars TS servers ook normaal, ik niet.
Ik ben er ook een groot voorstander van om wat te doen tegen de high sec wardecs. Voor 90% wordt het enkel gebruikt om noobs te griefen. Het is gewoon triest dat zo goed als elke corporation in high sec waar relatief nieuwe spelers in zit kapot gemaakt wordt door andere. En dan niet omdat die eraan willen verdienen of iets soortgelijks, maar enkel omdat ze willen griefen en riskfree pvp willen. En dat zijn dezelfde die dan op de forums gaan lopen klagen dat mensen in npc corporations zitten waar ze niet gewardecced kunnen worden, dan is er geen risico. Net also het afschieten van rookies veel risico met zich mee brengt.

En de rookies laten terugvechten? Ik geef ze altijd hetzelfde advies. Als je kan zorgen dat leden goeie setups gebruiken, je veel meer man online hebt als de tegenstanders, ze niet in docking range zijn, en je een hele hoop ewar kan gebruiken kan je proberen terug te vechten. Maar over het algemeen is het beste advies gewoon niet undocken, of alleen in rustige systemen zijn, en zodra je een red in local ziet onmiddelijk docken en niet meer undocken totdat hij weg is. Dat is het enige wat rookies kunnen doen, hopen dat de wardeccers zich gaan vervelen en dan de volgende deccen.

En nee ik ben nooit gescammed, nooit slachtoffer geworden van een corp thief (nou ja ooit 100M kwijtgeraakt doordat iemand in alliance een loot drop waar we gezamenlijk aan waren gekomen zou verkopen en verdelen, en in plaats daarvan naar een andere alliance ging. Met 100M erachter gekomen dat iemand onbetrouwbaar is, ik maak me niet druk), ik heb geen enkele last van wardeccers (als ik al gedecced wordt blijf ik gewoon een tijdje in low sec, daar durfen ze toch niet te komen). Maar ik zou graag zien dat je in eve met andere gewoon kunt spelen zonder je druk te maken wat ze allemaal van je jatten. En dat het huidige pay-to-grief wardec systeem wordt aangepast.

En ik begrijp dat het niet zomaar verandert kan worden dat mensen jatten, maar we moeten wel de gereedschappen krijgen om er wat aan te doen. Een sandbox waar je geen schepje hebt is nogal doelloos. Kijk naar eve bank en soortgelijken, het is onmogelijk om het veilig te houden, geef ze de tools om te zorgen dat iemand niet zomaar met 200B weg kan lopen. Zorg dat je POS's veel beter kan configureren (en dat ze alliance standings volgen), dat je met standings nagenoeg alles regelt ipv met pass. Zorg dat je limieten kan zetten hoeveel iemand uit een container kan halen. Geef die contaniers normale logs ipv het idiote gedoe met locken en unlocken. Etc.

[ Voor 83% gewijzigd door Sissors op 19-06-2009 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:59
Corp theft etc is gewoon part of the game. Het enige wat mij mateloos irriteert zijn die neutral reppers in highsec. De rest boeit me totaal niet.

Aanvallen op TS, ventrilo, fora en websites is gewoon lame en dat heeft niets meer te maken met gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem is dat je er niks tegen kan doen. Tuurlijk je kan paranoide rond gaan lopen, maar uiteindelijk lukt het ze toch wel, zou jij moeten weten. En ze pakken je uiteindelijk toch wel omdat ze geen enkel risico lopen, het gaat toch allemaal via alts.

Maar CCP zou corporations op zijn minst de mogelijkheden kunnen geven om de gevolgen te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

2 gebruikt speciale voordelen niet2 gebruikt speciale voordelen wel
1 gebruikt speciale voordelen nietBeiden winnen niks.2 krijgt de macht om 1 te overpoweren. Risico voor 2 is een hoop aparte accounts kwijt geraken. Positie van 1 gaat achteruit.
1 gebruikt speciale voordelen wel1 krijgt de macht om 2 te overpoweren. Risico voor 1 is een hoop aparte accounts kwijt geraken. Positie van 2 gaat achteruit.Beiden krijgen meer macht, maar relatief is niemand beter geworden. Beiden verliezen aparte accounts, maar relatief is niemand verloren.

Met een afwijkende variant van de prisoner's dilemma is het lame gedoe pure noodzaak in een oorlog en je enige verdediging tegen het lame gedoe. Je kan moeilijk tot niet weten wat een ander kiest en je kan er niet op vertrouwen dat een ander niet voor het lame gedoe kiest. Het feit dat er over oorlog gesproken wordt, maakt de situatie anders dan wat casual zorgeloos spelen. Het gaat hier niet eens over het winnen, alleen maar over je huidige positie/bestaansrecht behouden.

Hoeverre is iets een exploit? De smacksnelheid (uitgedrukt in aantal lijnen per minuut) in local kan vlak voor een Goon vlootverplaatsing omhoog knallen. Dat is een restant van een oude gewoonte om lag te manipuleren door local vol te smijten. Is het spel gemaakt om met local smack de lag naar jouw hand te zetten?

Iets er tegen doen, kan je door een laag boven EVE te bouwen. Iemand die een 200B potje neerzet en afvraagt of iemand ermee zal weglopen, is niet goed bezig. Maar het is inderdaad wel zo dat je altijd op een manier gepakt kan worden. De CEO kan ermee weglopen, de leiding kan unaniem beslissen om al hun rechten te gebruiken om met de noorderzon te vertrekken en te strakke access control kan ervoor zorgen dat je te weinig rechten hebt om effectief snelle beslissingen te maken (de vijand kan jou outmanoeuvering). De mens onderscheidt zich zo van computers/AI, we vinden in-the-box of out-of-the-box altijd wel een manier om een ander te pakken. Anders is het oorlog voeren niet meer zo leuk.

Scammen en oplichterij gebeurt in België teveel, omdat er eenmaal mensen zijn die te weinig kennis van recht heeft en/of niet de middelen heeft om bewijsmateriaal te vergaren. Een verhuisbedrijf kan met iemands huisraad weglopen zonder dat je iets terug kunnen doen. Bij de politie wordt je doorverwezen naar de vrederechter en het is jouw woord tegen hun woord. Je hebt geen foto's van toen ze je huisraad aan het inladen zijn. Geen bewijs en stelen maar binnen onze wettelijke kader.

Verzekeringsmakelaars weten al te goed dat heel wat (allochtone) klanten niet de polis zelf lezen en proberen wijs te maken dat je niet veel kan claimen. Totdat je zelf de polis begint te lezen en de administratie met de verzekeringsmaatschappij regelt. Een verschil als in een claim van 1000 euro of bijna 10000 euro voor de schadegeval. Eenmaal de verzekeringsmaatschappij via de makelaar uitbetaalt, dan probeert een makelaar nog maximaal rente te trekken en misschien komt het geld ooit bij de klant terecht.

De kans dat je als scammer een alt nodig hebt is al beperkt. In Nederland ben je niet eens zeker dat je veroordeeld wordt: nieuws: Nigeriaanse e-mailoplichters vrijgesproken Als je een alt nodig hebt, dan is het meestal omdat je op je eigen naam geen bedrijf kan opstarten. Dan neem je iemand anders zijn/haar naam waarmee je wel een bedrijf kan opstarten. In een gezin kan het van man naar vrouw naar zoon gaan.

In CSM-politiek moet het wel te verkopen zijn. Meer in-game middelen om een securitybeleid op te stellen. Iedereen wilt wel meer middelen om het jatten tegen te gaan en scammers zijn een minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan neem je iemand anders zijn/haar naam waarmee je wel een bedrijf kan opstarten
Probeer hem dat te vertellen wanneer je hem gaat 'biomassen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 15:39:
Probeer hem dat te vertellen wanneer je hem gaat 'biomassen'.
Omgaan met abstractie blijft moeilijk. Je neemt de niet-essentiële details eruit en maakt daarmee 1 op 1 vergelijkingen van om een discussie in het belachelijke te trekken.

Hij/zij werkt als een puppet voor jou of hij/zij staat alleen op papier en de werkelijke controle behoud je nog. Het moet niet eens over criminaliteit gaan. Als je teveel problemen met de fiscus, Keuringsdienst van Waren,... hebt en je mag met je naam geen bedrijf meer starten. Je gezin moet nog eten en je vrouw is wel bereid voor een brood op de plank haar naam te gebruiken.

Het gaat om alt-effect en niet de alt zelf. Als jouw naam/persoon door de wet buiten spel gezet wordt, dan speel je verder met een andere naam.

Bij onderzeeërs en stealthbombers gaat het om hun effect ipv het wapentuig zelf. Je kan eender welke ander wapen invullen dat een gelijkaardig sluipen-aanval-ongestraft-vluchten-effect en klachten over oneerlijkheid oplevert. Dat is het algemene dat erachter zit.

Bij storm en gatebug gaat het om de beslissingsprocedures en aannames errond ipv de storm en de gatebug. Er kan een ander speciaal voorval opnieuw gebeuren en je krijgt weer dezelfde beslissingsprocedures en aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat jij niet wilt begrijpen, is dat het verschil is dat die 'alt' IRL ook een mens is. Op die manier kan je inderdaad bijvoorbeeld een bedrijf beginnen als je dat zelf voor wat voor reden dan ook niet kan doen. Maar wanneer je dat dan verkloot op wat voor manier dan ook, dan is die 'alt' genaaid, en ondervind hij wel de negatieve effecten. In eve wordt hij gewoon de gebiomassed.

Kijk naar de jita local scammers. Dat zou gelijk zijn aan iemand die op een rommelmarkt gaat staan, voor 10 euro iets verkoopt, zijn eigen pin apparaat mee heeft en de ander voor 10.000 euro laat pinnen, en wanneer het bij zo goed als iedereen bekend is dat hij dat doet. Wat denk je dat er gebeurd? Degene die erachter zit kan misschien vrijuit gaan, maar degene op de rommelmarkt kan een redelijk tijdje richting gevangenis. Misschien kan je iemand zover krijgen dat ie het daadwerkelijk doet en dat jij degene bent die achter de schermen echt eraan verdient, maar dat zullen ze al snel niet meer pikken.
In eve maak je gewoon een nieuwe alt aan.

Nu zijn er natuurlijk ook wel mensen irl die het voor elkaar krijgen om mensen te gebruiken en daarna weg te gooien (figuurlijk over het algemeen). Maar dat is wel wat anders dan op de "create new character" knop drukken. Als je dat in eve wilt doen, dan zouden al deze voorbeelden die jij geeft enkel kloppen wanneer je een andere speler zover krijgt het voor jou te doen, en niet dat je gewoon een nieuwe alt aanmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

furby-killer schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:17:
Het probleem is dat je er niks tegen kan doen. Tuurlijk je kan paranoide rond gaan lopen, maar uiteindelijk lukt het ze toch wel, zou jij moeten weten. En ze pakken je uiteindelijk toch wel omdat ze geen enkel risico lopen, het gaat toch allemaal via alts.

Maar CCP zou corporations op zijn minst de mogelijkheden kunnen geven om de gevolgen te beperken.
Die mogelijkheden zijn er voldoende, echter willen de spelers altijd meer. Zie de BoB disbanding, precies hetzelfde was meer dan een jaar eeder al gebeurd met Ethereal Dawn waarbij een saboteur alle corps uit de alliantie mikte. Maar ED had veel minder stations en geen enorme zwerm vijanden die gelijk binnenvielen dus de schade was beperkt.

Elke alliantie zou zich moeten afvragen of ze bij het plots ontbinden in staat zouden zijn te overleven. Als het antwoord nee is hebben ze eigenlijk teveel territorium dat ze door iets dat ze opeens ontnomen kan worden alleen controleren. Voor corp theft geldt hetzelfde. IRC had hun hele dreadnought vloot in een corp hangar zitten, dat was een keuze die uit effeciency is gedaan of met het doel de controle over die dreads te centraliseren. Dat er vervolgens iemand met al die dreads aan de haal gaat is een gevolg van die keuzes, niet een gebrek aan tools van CCP om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Je zit nu over de details van de "alt" zelf ipv het alt-effect te discussiëren. Een marktplaats-alt komt dichter bij een EVE-alt.

Een rommelmarkt-alt met vervalste USB-sticks (zoiets als gewone ravens als CNR verkopen) lijkt wat minder op een EVE-alt. Een werknemer is niet eens verantwoordelijk voor wat hij/zij doet en de baas kan op afstand wel zien of er controle is. Als er controle is, snel weglopen. Gooi dan een tussenlaag ertussen.

In de georganiseerde misdaad heb je mensen met paar ton gokschulden. Paar jaar in de gevangenis om paar ton gokschulden kwijt te schelden is een goede deal. Zo kunnen de kopstukken een alt als main voor het gerecht neerzetten. Zo negatief zijn de negatieve gevolgen voor een alt niet eens, juist vet betaald met een ton per jaar.

Een ander probleem is dat als de ene gepakt wordt, dat er 10 anderen klaar staan om zijn positie in te nemen (machtsvacuum opvullen). Deze zijn dan geen alts, je hebt nog altijd een marktplaats of Jita vol scammers.

Ze doen dat met hun eigen leven omdat hun eigen leven dermate slecht is, dat het niet slechter kan zijn. Hier kan zelfs de rationaliteit van de zelfmoord berekend worden. Als je moet kiezen tussen tientallen jaren liggen creperen of in 1 klap van alle lijden verlost worden. Je kan dan een grote gok naar winst of de dood eraan koppelen. Alles of niets, als je niks doet ga je toch tientallen jaren met niets wegrotten (alles is beter dan dit).

Je hebt nog Nigerianen die in een Nederlandse gevangenis meer comfortabel dan hun thuisland zitten. In Les Misérables stelen mensen brood om in de gevangenis (onderdak) te geraken.

Dan heb je nog het probleem van illegalenbeleid. Door het (zwart) werk van de illegalen weg te nemen, dwing je deze bevolkingsgroep tot criminaliteit. Meer dan genoeg mensen die voor een brood op de plank moeten scammen. Spanje was slim om mensen te legaliseren en aan wit werk te zetten.

De moeilijkheid van alt's gebruiken niet van belang. Anders begint er nog een discussie over hoe gemakkelijk een wolfpack aan onderzeeërs, een nano-gang of een stealthbomber-gang kan weglopen. In een alt-loze situatie heb je even goed scammers. Accepteer dat je overal scammers kan tegenkomen en de alt is niet eens een doorslaggevende punt. De hoeveelheid kan wat omhoog of omlaag geschaald worden, daarmee houdt het verschil op.

Binnen eender welke omgeving of pakket regeltjes vind je altijd wel een manier van werken om scammen haalbaar te maken. Welke manier is niet van belang zodat de vraag of de toegepaste manieren 1 op 1 vergelijkbaar is wegvalt, als je maar aantoont dat het eenmaal gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door rapture op 20-06-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat mag je best ook allemaal van mij in eve doen, maar dan zou je het wel met andere mensen moeten doen ipv een nieuwe alt aanmaken. En dat is het grote verschil.
In een altloos iets kan je iets tegen die scammers doen. Uiteindelijk zullen ze toch moeten undocken om iets met hun isk te doen. Nu heb je geen flauw idee wie de scammer is.

IJzerlijm, nee er zijn niet voldoende tools. Lang niet voldoende.

[ Voor 27% gewijzigd door Sissors op 20-06-2009 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 17:16:
Dat mag je best ook allemaal van mij in eve doen, maar dan zou je het wel met andere mensen moeten doen ipv een nieuwe alt aanmaken. En dat is het grote verschil.
Of iemand anders start met scammen omdat door het wegvallen van jouw gescam een gat in de markt ontstaat. In een alt-loze situatie zal er niet minder gescamd worden. Dan is de alt niet eens een twistpunt. Veel zaken kunnen door een hogere niveau overruled worden.

Dit brengt ons tot het bestaansrecht van spam. 4% van de mailtjes levert geld op, dus er wordt continue gespamt. Scammen is niet veel anders, ook hier merkt men dat het lucratief genoeg is om het te doen. Nigeriaanse scam-mail heeft zelfs iemand overtuigd om 2,5 miljoen euro te betalen. Als ik lees hoeveel papa's van tweakers met een afdruk van scammail door het huis lopen en geld willen overschrijven. Dan zou het verwonderlijk zijn dat er niet gescamd wordt.

Beste dat je kan doen is het publiek informeren en ervoor zorgen dat ze voorzichtiger zijn. Het contracting systeem in EVE is al dermate duidelijk geworden en de bevestigingsschermpjes zorgen ervoor dat je niet ernaast kan kijken. Als de omschrijving CNR is, dan zie je een bedrag dat je betaalt en een raven als item. Dan krijg je een bevestigingsscherm met een raven en het bedrag.

[ Voor 53% gewijzigd door rapture op 20-06-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zou wel degelijk minder gescammed worden. Al was het maar omdat je niet met je main 23/7 een bot wilt gebruiken om scams in jita local te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cergorach
  • Laatst online: 12-09 20:58
yared schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:13:
[...]
Deze lui leven in WH space.
Zijn erg goed in overleven _/-\o_
Nog bedankt voor de tip, ik zit nu in W-space ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Cergorach schreef op maandag 22 juni 2009 @ 09:39:
[...]

Nog bedankt voor de tip, ik zit nu in W-space ;-)
Lol, zit je in BS? If so, goede keus, is een hechte groep met goede pvp'ers. Heb er ca 8 maanden in gezeten maar de keus om naar WH space te gaan was helaas voor mij niet de beste. Ik heb het 2 maanden geprobeerd maar helaas niet mijn ding gebleken. Waren ze/we in 0.0 gebleven was ik zeker niet weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Grappig... had al een tijdje niet gekeken hier.
Ook ik zit al een tijdje in ED (DarkstormCommand - staravenger) sinds de war met RA en friends is het ineens een stuk leuker geworden. Na 3 maanden het onderspit te hebben gedelfd door continu in de minderheid te staan word RA nu aan stukken geslagen. ED&IRC doen goede zaken en een hoop extra lol word geboden door de rakkers van Atlas die zo gek zijn als een deur met hun suicede tactics.

CU GUYS IN GAME! :D

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
Hmm zo goed vind ik het ook weer niet:

wij zijn insmother oorspronkelijk binnengevallen om het te veroveren, Na twee maand vechten is RA zodanig verzwakt dat ze op instorten staan. Wij maken het helaas niet af, en atlas neemt insmother in.

Resultaat ... 0,0 we hebben nog steeds insmother niet.

(ik ben irc trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Mja van de andere kant mogen we ook wel weer blij zijn dat we onze eigen space nog wel hebben. Het was wel al te merken dat het voor RA een duur grapje begon te worden (fuellen van towers liet te wensen over), maar ED/IRC had het ook niet makkelijk. Toen Atlas en het hele A-team begon met het steamrollen van Immensea en nu dus Insmother was het gedaan met RA. Hopelijk wordt Insmother leuk verdeeld tussen beide partijen, aangezien RA toch flink wat ISK kwijt is geweest om ons bezig te houden.

En ik hoop niet dat Kenzoku opeens naar Insmother wilt, dat zou zuur zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Waarom niet? Vroegah dachten veel mensen dat RA en BoB elkaar zouden uitmoorden, nu blijkt dat Goons BoB een kopje kleiner heeft gemaakt en IRCEDAtlas met RA hebben afgerekend. BoB in C-J6 laten wonen zou prachtig zijn

(Sc0rched Earth hier overigens)

Trouwens, heeft Atlas wel interesse om C-J6 te houden? Voor zover ik heb begrepen zijn er geen dure maantjes in dat gebied (ook de reden waarom RA geen geld meer heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Alle dure manen zaten volgens mij in de buurt van Detorid, misschien een maantje in Insmother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

@Cergorach goed te horen man, succes en ik kom nog weleens kijken ;)

@Rapture _/-\o_ kudos, ik begrijp je helemaal en heb weinig toe te voegen.
Speel al jaren een vorm van meta-gaming door de game-mechanics te leren en erachter te kijken.
Weinigen zullen dat cheating noemen maar gewoon slim spelen alleen de grenzen zijn inderdaad soms moeilijk zichtbaar.

Het is net als met mensen die radarcontrole detectie apps gebruiken. De ene helft schermt met het is niet verboden de andere roept schande... downloaden e.d. idem.

@Furby, ook u snap ik. Alleen jij kijkt zoals ik hierboven al zeg binnen de game-mechanics vanuit je eigen perspectief, hoe breed die ook mag zijn, beperkt door de randvoorwaardes.

Ik vind dat juist ook weer heel goed. Jij geniet van het spel zoals het gemaakt is en ik zou zelf heel gelukkig kunnen zijn als ik dat ook zou kunnen doen, maar helaas :)

Net als ik met Rupture eens kan zijn over zijn 0.0 handel en tegelijkertijd oneens, kan ik het met jou eens zijn over jouw zienswijze en tegelijkertijd iets anders doen dan denken :)

Dat maakt dit spel zo leuk, de vrijheid.

Dat maakt dit forum zo goed, om die vrijheid te bespreken zonder te gaan smacken 8)

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik heb sinds kort een netbookje, en tot mijn verbazing werkt EVE er vrij aardig op d:)b

Gisteren (ik ga geen freighter-movements vooraf aankondigen :P) het ding meegenomen naar werk (is hij toch half voor bedoeld, ben systeembeheerder die regelmatig bij klanten op locatie gaat) en daar de autopilot aangezet van Jita tot low-sec, scheelde gisterenavond weer een uur of zo :P

Was alleen vergeten dat de netbook het best 3 uur uithoudt op accu, maar niet met een heftige 3d-game er wireless bij, dus na een paar jumps was de accu leeg :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Zodiac schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:43:
Waarom niet? Vroegah dachten veel mensen dat RA en BoB elkaar zouden uitmoorden, nu blijkt dat Goons BoB een kopje kleiner heeft gemaakt en IRCEDAtlas met RA hebben afgerekend. BoB in C-J6 laten wonen zou prachtig zijn

(Sc0rched Earth hier overigens)

Trouwens, heeft Atlas wel interesse om C-J6 te houden? Voor zover ik heb begrepen zijn er geen dure maantjes in dat gebied (ook de reden waarom RA geen geld meer heeft)
C-J is soort van Mekka voor Goons naar het schijnt, dus om te pesten is het wel handig.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

CopyCatz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:28:
[...]

C-J is soort van Mekka voor Goons naar het schijnt, dus om te pesten is het wel handig.. 8)
C-J was het eerste thuis in 0.0 voor de oudgedienden die eind 2006 al van de partij waren. Voor de oude Red Alliance was C-J ook een soort heilig systeem waar ze op de rand van de vernietiging stand hebben gehouden en hun vijanden uiteindelijk verpletterd hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=o1KSkUOBQF0 is een fraaie montage van de propaganda van de toenmalige aanvallers gevolgd door de tegenaanvallen van RA en Goons.

Maar het is nu 2009 en de situatie is compleet anders. Tegenover RA staat een enorme coalitie en aan hun kant een aantal allianties die eigenlijk te ver weg zijn of onderling vijanden zijn. Met de Russische politieke situatie onduidelijker dan ooit zie ik RA niet lang meer bestaan tenzij ze van Solar Fleet een hoekje in Cache of Dronespace krijgen. Het zuiden is dan een ongeveer aangeengesloten machtsblok van Paragon Soul tot Etherium Reach en het zal niet lang duren voordat daarin de barsten gaan ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:49:
Voor de oude Red Alliance was C-J ook een soort heilig systeem waar ze op de rand van de vernietiging stand hebben gehouden en hun vijanden uiteindelijk verpletterd hebben.
Het is een leuke en indrukwekkende geschiedenis.
RA werd aangevallen door een coalitie waarbij Lotka Volterra (een van de) de grootste was. En uiteindelijk was het laatste systeem C-J wat RA moest opgeven. Maar zelfs toen gaf RA nog niet op en met 25 man zijn ze door blijven gaan met vechten. Ze hadden in C-J op diverse geheime plekken voorraden verstopt met daarin POS en modules.
Toen de aanvallers dachten dat ze klaar waren is de coalitie uiteen gegaan en is de verdediging van C-J minimaal geweest. Op dat moment kwam RA terug en begonnen ze POS te planten.
En aangezien het er in het begin zo weinig waren dacht LV dat ze het wel aan konden maar telkens als zij een POS in reinforce hadden geschoten wist RA het zo te timen dat het in de russische piekuren uitkwam en zij maximaal konden verdedigen. En uitendelijk wisten ze met deze taktiek steeds verder uit te breiden en met de help die ze daarbij begonnen te krijgen van anderen kwam het steeds meer in een versnelling.

Maar die RA van toen is niet meer RA van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik moet zeggen, ook dit keer heeft/had RA hun pos-jes goed getimed kwa fuellen. Etherium Reach proberen aan te vallen heeft ze genoeg ISK gekost, en toen opeens Atlas begon te vechten ... ouch! Ik heb geen idee hoe het nu in onze regio verder gaat, maar het zal me niets verbazen als er binnen no-time weer een war is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof dat ED/IRC vandaag konden docken in C-J dat hoorde ik ze iig roepen op ventrillo :)

ik was eigenlijk op zoek naar info over Wormholes qua loot en reverse engeneering etc etc maar kwma hier uit, en zag wat alliance members, wel grappig :)

Ik ben met de corp Age of Honour recentelijk IRC gejoined en we hebben al heel wat pvp gehad ja. Voor mij de eerste ervaringen in 0.0 en ik moet zeggen dat het me bijna 1 bil heeft gekost, maar ik ben nu wel aardig voorzien. De corp begint op gang te komen met productie etc dus nu kunnen we weer wat terug verdienen :)

Sinds we bij IRC zitten hebben we al een paar keer de killboards getopt, wel mooi :D

anyway o7 ED en IRC members. zie jullie wel in de fleets :)

Archid Angel [A-HON] <IRC>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:20:
[...]

Het is een leuke en indrukwekkende geschiedenis.
RA werd aangevallen door een coalitie waarbij Lotka Volterra (een van de) de grootste was. En uiteindelijk was het laatste systeem C-J wat RA moest opgeven. Maar zelfs toen gaf RA nog niet op en met 25 man zijn ze door blijven gaan met vechten. Ze hadden in C-J op diverse geheime plekken voorraden verstopt met daarin POS en modules.
Toen de aanvallers dachten dat ze klaar waren is de coalitie uiteen gegaan en is de verdediging van C-J minimaal geweest. Op dat moment kwam RA terug en begonnen ze POS te planten.
En aangezien het er in het begin zo weinig waren dacht LV dat ze het wel aan konden maar telkens als zij een POS in reinforce hadden geschoten wist RA het zo te timen dat het in de russische piekuren uitkwam en zij maximaal konden verdedigen. En uitendelijk wisten ze met deze taktiek steeds verder uit te breiden en met de help die ze daarbij begonnen te krijgen van anderen kwam het steeds meer in een versnelling.

Maar die RA van toen is niet meer RA van nu.
Yep, dat was een coalitie met Veritas Immortalis en Knight of the Southern Cross. Waren wel interessante tijden maar ik kan me niet herinneren dat C-J uiteindelijk het laatste systeem was. Ik heb voornamelijk gevochten in Scalding Pass toendertijd, en RA was inderdaad goed in zooi verstoppen op deepsaves. Het was regelmatig zo dat wanneer we 's middags online kwamen RA net weer allemaal nieuwe POSses had geanchored, dat was wel erg demoraliserend :) Uiteindelijk was dat ook het gene geweest wat de coalitie en veritas immortalis de kop heeft gekost. VI was echt een pvp alliance toendertijd, maar omdat RA zich verder niet liet zien gingen ook steeds meer corps weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VI is nog steeds een PvP alliance hoor. Alleen ietsje kleiner.
En ze doen ook gezellig mee met RA aanvallen. Om die goeie ouwe tijd weer eens op te rakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als voormalig member van V denk ik tenzij ze een hoop hebben verandert (ik was member toen ze lekker aan het doodgaan waren in providence), ze geen schijn van kans hebben in 0.0 te overleven (dan wel genoeg NAPs sluiten). De enige corp met een serieuse industrial base heeft veritas verlaten toen ik er ook vandoor ging. Misschien hebben ze nog wat mensen teruggekregen toen foundation ermee kapte, maar met bagger participation + geen enkele industrial basis is het niet echt ideaal om in 0.0 te willen overleven. En zo veel jump freighters om spul uit high sec te halen hadden ze nou ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2009.06.25 xx:xx
GoonSwarm has declared war on Intrepid Crossing. Within 25 hours fighting can legally occur between those involved.

:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
GoonSwarm has declared war on Ethereal Dawn. Within 24 hours fighting can legally occur between those involved.

active goon wardecs are sodalitas two inch terror aaa citizens atlas aggression ED IRC red overlord ushra khan blade systematic kaos AAA and operational urban zion order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
wrom verberg je de date nu, iedereen kan zien dat die van goon vs ED om 1316 begon ;-), en 1318 vs IC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Dutch2007 schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:31:
wrom verberg je de date nu, iedereen kan zien dat die van goon vs ED om 1316 begon ;-), en 1318 vs IC
Eh? Ik vond de datum nou just niet het interessantste aan deze info hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SafaN-
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 11:11
op het moment is het dus

PL + Goons + XxxDeath + Varangians vs Irc + ed

We vermoeden dat Atlas aan de kan van irc en ed gaat staan; maar zegt natuurlijk nog niets over hoe erg ze zich gaan inspannen ...

ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als jullie vallen zijn atlas de volgende die eraan gaan, dus als ze slim zijn doen ze wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:00
Ben ook weer eens begonnen, nieuw account nieuw character.

Zit al weer bijna in een cruiser, met de nodige support skills.
De tutorial is echt een stuk beter geworden en de epic arc quest is ook wel aardig, alleen begint het wel lastig te worden in een frig.

Kreeg gisteren toevallig een mailtje of ik mijn oude account weer wil reactivaten, misschien dat ik het wel doe.
Dat account is uit 2003 (vanaf dag 1) maar met maar 17M SP en vooral in refining en lab werk.

Het lastige is dat ik niet heel veel kan spelen en een corp joinen waarschijnlijk niet lukt qua verplichtingen, daarom in een nieuwe account nog wel leuk, maar met de andere kan ik een beetje lvl3 of net 4 missies mee doen en verder eigenlijk niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Pandemic Legion heb ik nog helemaal niet gezien in onze regio. Goons zijn er zo her en der, maar om nu te zeggen dat ze massaal in onze regio zijn? Nou nee.

Daarnaast zegt Shadoo inderdaad dat Atlas en Aggro vanuit onze sov 4 systemen zouden opereren, maar dat is ook nog niet het geval. Ik denk overigens ook niet dat alle goons naar onze regio komen, wat doen ze dan met Delve :? Tot nu toe lijkt hangt het hele verhaal gewoon aan elkaar gebaseerd op wat vage theorien van onder andere Shadoo om die hele NC + Goon + XdeathX coalitie aan elkaar te houden en dus een reset te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja ik denk dat goons wel wat gangs en vloten zullen sturen, maar het is voor niemand nuttig jullie aan te vallen. Eerst moesten ze hun RA allies verdedigen, maar dat hoeft ook niet meer.

Net maar mijn eerste reimbursement petition ooit gedaan. Het is kansloos, maar dat is ook hoe ik dood was gegaan. Was in een scimitar onze frigate fleet aan het reppen, toen er iets meer caldari faction war targets op ons jumpte dan waar wij vanuit gingen (onze intel kwam denk ik alleen van spies, aangezien ze vanuit high sec kwamen, en die wisten blijkbaar neit exact de fleet grootte).
Ging best goed, wij hadden met onze frigs niet veel kans, en ik had genoeg te doen met frigs in mijn watch list reppen+al gelockte, dus ik negeerde broadcasts, en dat ging allemaal prima. Flink wat bleven in leven door mijn repping. Er waren wat drones op mij aan het schieten, niks bijzonders. FC verteld dat het tijd is om ervandoor te gaan, maar ik ben gewarpscrammed. Niet zo'n probleem, ik zit op een gate (wel naar caldari high sec, en misschien zou ik daar dood gaan, maar kon ik op dat moment toch niks aan doen). Dus ik blijf lekker door reppen. Krijg wat meer damage, niks bijzonders. En dan ga ik van merendeel van shields in 1x richting pod. Die dan ook gepod wordt omdat ik geen warp to optie had voor stargate 30AU afstand.
Daarna nog in logs gekeken, en inderdaad volgens die logs zou ik nog 60/70%+ shields over moeten hebben gehad toen ik opgeblazen werd.

14000 mensen in FW, en CCP maakt het allemaal geen ruk uit dat je niet met gang tegen enemy gang kan vechten zonder dat iedereen gedesynced raakt. Desnoods doet CCP het de makkelijke manier en gooien ze gewoon allerlij FW spul uit, zoals standing veranderingen, totdat het over is. Daarna mogen ze gaan bedenken hoe het echt te fixen, maar die standingen zijn toch nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 18:33
Ik moet gewoon even kwijt dat ik mijn best moet doen om je verhaal tot een logisch begrijpelijk geheel te reduceren. Dit in tegenstelling tot raptures haarscherpe analyses die voor mij kraakhelder zijn.

Mocht je het verder met hem (/haar) oneens willen zijn, leer eerst eens een helder verhaal te schrijven.

@ rapture - thanks voor een boel verheldering en een feest van herkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Euhm, oké. En wtf heeft rapture ermee te maken en hoe zou hij het ermee oneens zijn |:(

Ik kan begrijpen dat het misschien niet heel duidelijk is (als andere dat probleem ook hebben zal ik wat proberen te editten), maar tijdens een gevecht gebeurd er nogal wat parallel. Maar hoe dan ook, jouw reactie slaat helemaal nergens op en vind ik nogal onnodig grof.

[ Voor 62% gewijzigd door Sissors op 27-06-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 20:32
Gisteravond komt het conflict met Xdeath in een versnelling.. Ze hebben IRC aangevallen met een leuke cap fleet waarbij ook de nodige goons aanwezig waren.. Het verhaal gaat dat Goons Xdeath onder druk heeft gezet om ons aan te vallen..

Toch vraag ik me wel af waarom Xdeath dit doet.. RA viel ons aan zonder dat ze echt in war waren met andere alliances.. in de loop van het conflict veranderde dit en heeft dit RA de kop gekost.. Bij XDeath is dat toch wel anders.. de mogelijke enemies staan al aan de poorten en toch kiezen ze ervoor om juist ons aan te vallen terwijl wij nog lang niet bij machte zijn om anderen aan te vallen gezien de lange war met RA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat misschien juist een mooie reden voor hun is om aan te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik denk omdat wij blue waren met XdeathX zowel als Atlas en Aggression. Toen volgens mij op een gegeven moment het gerucht ging dat wij A-team zouden laten docken in F9-, was dat de druppel. Daarna heeft xdeathx gezegd ons te gaan resetten. Opzich ook wel logisch, want ze waren toch geen echte ally. Toen heeft ED/IRC daar snel op ingespeeld en hun al DT gereset, en meteen wat JB's aangevallen >:)

Goons & NC hebben dit meteen opgepakt en komen nu naar onze regio om hun buddies te verdedigen, en hun Coalition in ere te houden. Ik had ergens 'n leuk plaatje met de huidige powerblocks maar dat is van dat andere forum afgehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
las trouwens dat marquite-x majesta empire verlaten heeft!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

SiErRa schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:22:
Ben ook weer eens begonnen, nieuw account nieuw character.

Zit al weer bijna in een cruiser, met de nodige support skills.
De tutorial is echt een stuk beter geworden en de epic arc quest is ook wel aardig, alleen begint het wel lastig te worden in een frig.

Kreeg gisteren toevallig een mailtje of ik mijn oude account weer wil reactivaten, misschien dat ik het wel doe.
Dat account is uit 2003 (vanaf dag 1) maar met maar 17M SP en vooral in refining en lab werk.

Het lastige is dat ik niet heel veel kan spelen en een corp joinen waarschijnlijk niet lukt qua verplichtingen, daarom in een nieuwe account nog wel leuk, maar met de andere kan ik een beetje lvl3 of net 4 missies mee doen en verder eigenlijk niets.
Ik moet die missie arc ook echt eens gaan doen, hoor best wel leuke geluiden erover alleen volgens mij was het Gallente deel voor een paar mensen een 'klein probleempje' :)

Tis maar een ideetje maar; Activeer je oude account, heb je de optie om hem voor 20 euro op je huidige account bij te schrijven. Wel even uitproberen of ze dat in die 5 dagen trial toestaan zonder je niet eerst een maand aan te smeren.
Dan kun je in die uurtjes die je hebt besluiten om of missie te runnen of beetje relaxed te minen.

Een corp in 0.0 heeft verplichtingen, corpsen in Empire sommige ook, maar voor eigen parochie predikend, op een standing run na voor joinen hebben we nog nooit iemand ergens toe verplicht binnen de groep. Dus kom iig tijdje rondhangen in het V3SPA ingame channel voor de klets.

Voordeel is dan dat je wanneer je je missies wilt doen voor lvl4 maar nog niet kan de opties hebt om of samen te doen zodat je samen snel lvl3 kunt doen, of meegaan met level4 missies.

Hou er wel rekening mee dat de zomer ingegaan is... merk echt dat het qua aantallen mensen en speeltijd ingame stukken rustiger is geworden.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
Ik ben van plan ook weer om te spelen.. ik weet wel dat ik niet echt zo super goed was maar wel een Cruiser had ofzo :P zijn er nog leuke (guilds) die mensen zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

http://eve-benelux.be/viewforum.php?f=14 is het recruitment deel van het EVE-Benelux forum.

Ruime keuze, je ziet wie er actief is, wat de plannen zijn. Aanrader om te shoppen.

edit; <--- Ja, eindelijk een mooie bewegende forum icoon op t.net :D

[ Voor 17% gewijzigd door yared op 29-06-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
yared schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:05:
http://eve-benelux.be/viewforum.php?f=14 is het recruitment deel van het EVE-Benelux forum.

Ruime keuze, je ziet wie er actief is, wat de plannen zijn. Aanrader om te shoppen.

edit; <--- Ja, eindelijk een mooie bewegende forum icoon op t.net :D
je kan zeker niet in V3SPA als je een terugkomende beginner bent? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Chubz schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:18:
Ik ben van plan ook weer om te spelen.. ik weet wel dat ik niet echt zo super goed was maar wel een Cruiser had ofzo :P zijn er nog leuke (guilds) die mensen zoeken? :)
Het is altijd leuk om een beginner in lvl4 missie's mee te nemen. Beginnen met uit te leggen hoe je met dubbel klik in empty space kan bewegen. Hoe je moet uitwarpen als je aggro krijgt. Hoe je wrecks moet looten. Hoe je uit een rookie ship moet ejecten. Hoe je aan nieuwe rookie ships kan geraken. Civilian guns verzamelen door meerdere rookie ships te halen.

In groep ben je meestal nooit te jong om mee te doen. Zolang je niet in een grotere oorlog zit, waar een fc aan de hand van aantal spelers in fleet channel moet bepalen wat de vuurkracht van een vloot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
rapture schreef op maandag 29 juni 2009 @ 17:12:
[...]
Het is altijd leuk om een beginner in lvl4 missie's mee te nemen. Beginnen met uit te leggen hoe je met dubbel klik in empty space kan bewegen. Hoe je moet uitwarpen als je aggro krijgt. Hoe je wrecks moet looten. Hoe je uit een rookie ship moet ejecten. Hoe je aan nieuwe rookie ships kan geraken. Civilian guns verzamelen door meerdere rookie ships te halen.

In groep ben je meestal nooit te jong om mee te doen. Zolang je niet in een grotere oorlog zit, waar een fc aan de hand van aantal spelers in fleet channel moet bepalen wat de vuurkracht van een vloot is.
Ja meeste weet ik nog wel allemaal hoor maar heb het toch al jaar niet gespeeld :P Moet gewoon weer even mee spelen en dat weet ik alles wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

@Chubz, als we al selecteren op 'speeltijd' dan is het dat we mensen eerst een tijdje in V3SPA channel willen zien. Trials vallen dan vanzelf af omdat ze of niet verder spelen, of betaald EVE-speler worden. Je krijgt vanzelf en convo met 2 leden, en ben je dan nog van mening dat je wilt joinen (en vica versa) dan is het geen probleem.

Waarschuwing; joinen is niet de doelstelling van V3SPA channel, het is een channel voor alle vrienden vd show, en sommige mensen gaan nooit meer weg want het zijn dan echte vrienden geworden zonder de noodzaak van joinen. Dat is voor ons belangrijker dan epeen dikke corpsen in de groep met zomg aantallen leden :)

Voor de duidelijkheid; het is absoluut geen alternatief voor Dutch! ;)

* yared denkt omg heb ik zojuist sommige lui van hier 'vrienden' genoemd!
Anything said here cannot be used against me ingame in the CCP court of law! :D

@Rapture, waarom zou je civilian meuk verzamelen? lol
Ik heb er altijd een pesthekel aan als ik even in een pod van systeem naar systeem ga omdat het sneller is dan in de Orca die ik achterlaat. Als ik dan online kom later (in pod) krijg ik 1> spammail van CCP, 2> een rifter die ik weer moet repackagen/trashen/etc... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25
weet iemand hoe EVE-online werkt met Tri-Def Experience?
Zelf heb ik het nog niet aan de praat gekregen.
Ook op internet/EVE search zoeken ben ik nog niks tegen gekomen.

Onder Rose werkt het wel en het is een heel gaaf effect.
Zie deze post voor de links : Calamor in "[PC MMORPG] ROSE Online - Deel 35"

[ Voor 32% gewijzigd door Calamor op 29-06-2009 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

De verdubbeling van "awesomeness", van 1 gun met mining laser naar 2 guns. ;) Ze zal de nodige skills wel trainen en ontdekken hoeveel junk dat je in een station kan verzamelen (Ik heb ook nog hopen junk in Delve en Querious.). Er is voldoende keuze aan loot in lvl4's om frigates of cruisers te fitten.

Bij mij zit de zomerstop aan mijn EVE-uren te knabbelen. Mijn stuff centraliseren, wat skill training doen,...
Een alt met een freighter leren vliegen kan de tijd om een vloot te deployen sterk inkorten. Eventjes een hoopje fleet ships erin dumpen en laat het op autopilot tot aan het einde van highsec vliegen. Industrial skills om ammo op lokatie te produceren en indien nodig minen en loot reprocessen.

AWU V blijft verleidelijk om net nog iets meer te kunnen fitten. Zo kan een drake van bovenste 10% naar misschien bovenste 5% strakste fittings opwerken.

Dan krijg ik die short range harbinger nog weleens te pakken. 500+dps om zijn dps te matchen, HAM om buiten zijn laser optimal+falloff te werken, ongeveer 50k eHP om eventjes uit te kunnen houden. Hij mag mij neuten, maar het laatste schip dat cap nodig heeft om te kunnen schieten is een drake. Als hij mijn shield hardeners plattrekt, dan zit hij waarschijnlijk zonder cap of hij zit te cap boosten. Cap boosten en neuten eist veel power grid zodat zijn repper en plates niet ongelimiteerd zijn. Reactor controls zitten ook aan de low slots te snoepen.

Is het verstandig om mijn warrior II's tegen zijn drones in te zetten? Als ik niet de volledige damage van de guns krijg, dan wegen de drones door zodat het lucratief is. Als ik 500dps vangt en ik kan met 500dps terugslaan. Of ik sla met 400+ dps terug en maak zijn drones af zodat hij later bv 400dps doe en ik kan wel 500+dps erop zetten. Voordat de drones neergehaald zijn, verlies ik wel meer buffer dan hem.

Het vliegen, afstand houden, de cap in de gaten houden,... blijft belangrijk. Hetzelfde als het HAM caracal versus blaster thorax verhaal. Alleen heeft de caracal range bonus en dat maakt een 500dps cerb interessant met 40km. Daar komt de short range battlecruiser niet in de buurt en als ze in de buurt komen, dan kan je nog uitwarpen. In een gang kan je op wat veiligere afstanden zitten en een target painter zorgt ervoor dat destroyers en dictors volop geraakt worden.

In kleine gangs is er geen nood aan dual sensor boosting. Als 50man op een dictor aan het schieten zijn, dan wil ik het ook wel raken. De hoeveelheid EW in het wild is sinds de nerf in elkaar gezakt. Misschien omdat de falcons niet graag op de optimal range van de sniping battlecruisers/hac's willen zitten. En je kan niet genoeg EW tegen een fleet inzetten om alle battlecruisers het zwijgen op te leggen.

Een cerb die met 300+dps over 150km gaat is minder nuttig, het is battleship range en flight time beperkingen. Daar blijven de battlecruisers met 300+dps op 70km bereik en lage vervangingskost de betere keuze. Of je neemt voor de vervangingskost van een cerb 2 à 3 battleships die ook 300+dps op 150km moeten halen. De vloot is toch berekend op 15s align tijd van een rokh.

Dan heb je nog de roaming gang eisen, snelheid, snelheid en ervoor zorgen dat je niet de straggling battlecruiser bent. Als fleet member let je op de eisen van de op/fc, maar tijdens het plannen van op moet je ook realistisch zijn. Niet een hac gang proberen op te stellen als de laatste hac in 20 jump range uitverkocht is.

Het aantal uren per week aan ops vliegen speelt ook een rol. Als ik 1 keer per week mee vlieg of dagelijkse drake spam moet leveren.

Er is nog zoveel te verkennen. De remote repping battleship gangs. De interceptor/stealthbomber gangs. Leven in wormholes. Enzovoort, endgame is niet perse pos bashing.

Lowsec-infrastructuur is gekend voor de beperkingen. Het is eenmaal niet op posbashing berekend en je krijgt een exponentieel ergere lag dan in 0.0. Je kan inderdaad met roaming gangs tegen de lag of desync grens aanvliegen. Dan is hetgene dat je op het scherm ziet, niet perse werkelijk aan het gebeuren. Battleship killmails hebben dan misschien 1 damage.

De ene keer zit je te lagtanken (zie sakht) en de andere keer wordt je gepakt. 10 tot 30s reactietijd voor een warpout en mijn rokh werd primary zodat ik een battleship kwijt ben. Het moment dat we uit 0.0 vliegen krijgen we dus een slecht gevoel, geen podding vrijheid, merkbaar meer lag,... Maar 0.0 is ook niet alles, een 100man gang verplaatsen kan al systemen doen laggen.

14000 faction war spelers tov 250000 accounts is 5,6% en mompelt iets over de 80-20-regel. Zou CCP veel middelen inzetten om 5,6% van hun klanten blij te maken of gaan ze iets veranderen dat 80% van hun klanten blij kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is niet alleen low sec. Zowiezo gemiddeld is low sec veel drukker dan 0.0, dus geen reden om daar weinig server resources voor in te zetten. Maar het probleem is niet de low sec nodes, het is FW. Er is iets met FW wat voor veel meer lag zorgt, standing updates is één van de mogelijke boosdoeners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Met alle respect maar van mij mag die flop FW eruit...

Zijn er echt mensen serieus fulltime mee bezig of doet men het om wat meer reds te hebben bij gebrek aan targets...

Kan er echt helemaal naast zitten hoor, maar van de 200 man waar ik mee te maken heb, hebben slechts 4 er wat mee gedaan en daar zitten er nu 2 sinds lange tijd dedicated in 0.0 en de andere 2 gewoon in Empire.

Binnen de group was uiteindelijk 1 corps ervoor opgericht en die liep sneller leeg dan vol.

Naar mijn persoonlijke mening, en dus niet die vd groep, is FW gewoon een flop... een funny4few erbij.

Mocht dat leuke voor weinigen echter invloed hebben op de massa, dan zou je twee dingen kunnen doen.
Het afkappen en erkennen dat het een flop is wat ik niet denk dat zoets gaat gebeuren want bedrijven geven zelden hun ongelijk toe.
Of het 'balancen' (NERF!) waardoor er uiteindelijk geen reet meer aan is en het vanzelf uitsterft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe wil je FW nerfen en hoe schiet iemand ermee op? Er zijn 14000 chars bij FW, ook al is een relatief groot gedeelte daarvan inactief, toch zijn het nog heel veel mensen. En ja het merendeel van de mensen zit in FW voor targets en maakt het RP gedeelte geen drol uit. Het idee van FW is nog steeds iets wat een hoop mensen aantrekt, als ccp maar eens de bugs zou fixen en bij voorkeur npc navy nuttig zou maken. Een hoop targets in low sec om te schieten, relatief veilige high sec. Geen politics gezeik, gewoon op elkaar schieten, geen CTAs, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gewoon resetten :P net alsof het een tournooi is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 21:02
Gisteren een 5-dagen reactivation gekregen. Gelijk geactiveerd, wat blueprints uit de koker gehaald en verscheidene nieuwe ingezet. Ook even een neural remap gedaan maar denk niet dat ik weer ga betalen.

Misschien in de toekomst nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Resetten zou wel een mooie optie zijn.

Ook goed te omlijsten met de verhaallijn.

Na uitgebreide vredesonderhandelingen zijn die en die weer vriendjes en voila, resetted.

Door te resetten krijg je meer en snellere competitie.

@Pirate-Bozz, wat is daar het nut van?
Ga nou maar gewoon spelen joh :P
Uit wat je doet blijkt gewoon dat je het nog een leuk spelletje vind en continue een achterdeur openhoudt.

Beetje minen/productie van je bpo's en voila je hebt weer een plex voor een maandje spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Resetten is een slecht idee. Zelfs onder de gallente (waar ik bij speel) is er niemand die behoefte heeft aan een reset. Zowiezo zullen caldari dan binnen een paar maanden weer alles in handen hebben. CCP moet de mechanics erachter fixen, doen ze dat dan veroveren wij zelf wel een gedeelte terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
resetten is inderdaad vrij slecht en doet gewoon afbreuk aan de continuiteit van de game, welke verhalenspinsels je ook kunt verzinnen. In essentie is FW gewoon een prima onderdeel, er zijn gewoon een paar zaken die verbetert kunnen en moeten worden. Zo zal het voor factions makkelijker gemaakt moeten worden om points te heroveren als ze nog maar weinig points hebben, en zal het verschil in size tussen de facties misschien iets beter moeten worden meegenomen in de mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Een soort van als je achterstaat worden je veroveringen meer waard dan wanneer je voorstaat?

Dat zou idd een manier zijn om het verbeteren en wederom een aanmoediging om FW te blijven doen.
Fijne ervan is ook dat je niet echt nieuwe dingen hoeft toe te voegen wat weer enorm veel testen en tijd kost maar uitgaat van bestaande programmatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf een paar maanden terug ook begonnen met EVE en ondertussen langzaam maar zeker een weg ingeslagen waar ik heen wil. Heb mijn char redelijk breed getraint en ben er bijzonder blij mee hoe het nu gaat met missie vliegen en met de Corp waar ik bij zit (Bendebeukers) is het plezierig om te fleet oppen en te roamen. Momenteel vlieg ik een drake en ben druk onderweg mijn certificates naar elite te krijgen. Ik weet dat het niet een totaalplaatje geeft van wat goed is, maar dat het een goede guideline is. Hebben jullie echter nog tips wat er handig is voor een drake om deze zowel pvp als pve klaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb 30M SP en paar weken geleden mijn tweede elite certificaat gekregen :P

Drake kan erg goed goede fitting skills gebruiken, dus electronics + engineering + weapon upgrades + advanced weapon upgrades. Missile skills zijn natuurlijk belangrijk, en ook shield HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared

yared

No Scope, Bitch!

in an effort to make Factional Warfare more fun, we are looking at introducing Loyalty Point rewards for kills and captures, with special LP stores for each militia, offering unique goodies for hard working militamen and women. More details to follow in an upcoming blog by CCP Ytterbium.
...

Wederom word een oplossing gezocht in introductie van nieuwe zaken en niet het fixen van bestaande.

Enige voordeel is wellicht dat ze niet iets geheel nieuws introduceren.

Primair gefocussed op FW maar met een secundaire uitwerking op trade.

IMO geen oplossing maar een pleistertje voor de wonde...

oooh whoopiiieee, hij rijdt dan wel gaar mijn gloednieuwe auto sinds ie terug is van de garage maar ik kreeg wel een paar nieuwe vloermatjes van de garagehouder mee en gratis koffie bij elke servicebeurt!

Apocrypha 1.5 this August
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=672

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is opzich een redelijke stap. Maar zo moeilijk moet het niet zijn om alle andere bugs te fixen die rond FW hangen. En dan heb ik het nog niet over desyncs. Het is allemaal hardstikke leuk, maar als je daardoor meer gevechten wil krijgen waarbij het enige resultaat is dat beide kanten compleet gedesynced zijn schiet het niet echt op.
The reported lag does not always occur and is elusive to track down
Wat een grapjassen, bij elke redelijk FW gevecht (20 vs 20 altijd), zijn er massive desyncs. En ze hebben een teringhoeveelheid logserver files + ze weten dat het in de FW code moet zitten. Gewoon op test server hele handel uitschakelen en 1 voor 1 weer inschakelen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 30-06-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
dus wat ik zo in dat 1.5 apoc, gebeuren lees, NOG STEEDS!!! geen walking in stations!? pffft!? en vooral de nadruk op hoe je sov in 00 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is winter expansion, sov + geen wis. Dit is lijst van 1.5 patch. Maar het was al lang bekend dat dat dit jaar niet zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ow, ik zat er vorig jaar al naar te zoeken, toen was het, het wordt geen winter 2008, maar 2009, dus jah, toen apoc in de "zomer" uitkwam... had k zo iets van, hmm dus nu deze winter (2009) komt ambulation uit.
is jammer, maar goed :)

dit jaar dus 3 expansions 2 normale 1 mini (mini met lvl4 versie van de epic missions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Voor mij is het jaar van de drake en sniping battleship in 0.0 "voorbij". Vanuit onze corp splitsen de actieve spelers af naar een nieuwe corp voor meer uitdaging. Voor is mij het niet nieuw, het GoT-imperium in oGame.nl speelde hun bovenste 10% (de harde kern) ook kwijt wegens een zoektocht naar een corp die wel de uitdaging kan aanbieden. Tijdens de oorlog in Delve zag ik regelmatig minder spelers in vent dan het aantal rats in de belts: "We are outnumbered by the rats.". Met paar man die solo met GBC meevliegen, heb je niet echt een corp-ervaring.

De skilltraining wordt over enkele maanden (de alt heeft nog wat skills nodig) omgegooid richting probing, r&d agents (vreten per character een maand aan skills en standing grinding op), remote repping raven,... en ik ben weer voor een jaartje bezig. Voor een raven is een hoop support skills van een drake handig en de skill-investering voor een rokh gaat ook niet zomaar verloren. Terug snipen tijdens een pos in wormhole verdediging kan ook nuttig zijn. De mission runners gaan mijn probing heron nog missen.

FW kan op verschillende manieren lag genereren.

De extra rats, wrecks, sites, missie's,... in de systemen zorgt voor extra load. Toen ik in Providence zat, was er sprake van "de belts clean houden". Als elke belt in local 20 wrecks heeft en 10 ratters warpen elke minuut in een belt. Dan heb je 200 wreck-updates vanuit de node/database en 50 systemen op een nod is dan 10000 wreck-updates per minuut. De ene seconde zie je honderd ratters tegelijkertijd in hun belts aankomen en de andere seconde komen slechts een tiental aan. Kan de node 2000 wreck-updates in 1 seconde geven?

DDoS-technieken is gedeeltelijk hierop gebaseerd. Je kan pingen naar een hoop computers en je zorgt ervoor dat de afzender IP-adres uiteraard het IP-adres van het doelwit is. De computers antwoorden niet altijd direct en je hebt bepaalde momenten dat alle computers in 1 keer tegelijkertijd willen antwoorden/vuren. Het doelwit probeert voor elke ping een reply te geven en processor geraakt overbelast.

Het aantal ratters, spelers die in een site/complex/... vliegen,... kan in lowsec hoger dan een 0.0 zijn.

Brackets, icoontjes in overview/channels/on-screen en standings. In 0.0 is het de gewoonte om alles uit te schakelen en een kale overview laat een kleine selectie doelwitten zien. 1000man vragen tijdens het grid laden "select * from localgrid where standing<=0 & shiptype=battleship" aan de database. Je krijgt een arraylist met spelerobjecten en spelerobject.naam kan je in de overview laden. Van elk spelerobject wordt er slechts 1 property uitgelezen.

Chatchannels doen we zoveel mogelijk dicht. Niet alleen om de local smack verwerking weg te laten voor client-load reductie. Er wordt ook "select * from local", "select * from corpmates",... gedaan en elk spelerobject gaat door een tiental if-then's om te bepalen welk kleurtje iemand krijgt. Hetzelfde met de brackets. Meer spelerobjecten van de database opvragen en veel meer if-then's voor elke spelerobject. Spelers durven on grid bijladen of uitwarpen, dan moeten de brackets nog upgedate worden.

De exacte details weet ik ook niet.
The inventory service, which keeps track of the ownership and location of everything in the game, has been changed to use the new database service backend to connect and communicate with the Tranquility database. This will yield noticably less network I/O and memory usage than the previous system. The performance of most inventory related operations will improve, but there may be cases where performance will degrade. We fully expect a good performance gain on the whole though. The in-memory inventory storage has had a new index added which will address "The Jita Problem“ where performance has been degrading over time as more items are primed in local storage. Maintaining an extra index induces some overhead, but frees the server from having to search through very large sets in highly populated systems. Degredation of searches over time is now a function of the player population at a given location and not a function of the number of items in a location as before.
Patch Notes for Apocrypha 1.3
Het zit dus in zulke kleine optimalisaties van databases en programmeren. Er is sprake van 2000 databasetransacties per seconde en 38,000 IOPS.

Als mijn 300 soorten junk in Amarr de tabellen in de database te lang maakt, dan wil je niet in stations walken voor nog meer laggeneratie. Ik zie al spelers dromen van de nieuwe generatie local smack en lagmanipulatie door te smacken. Mompelt iets over het slopen van Second Life een Goon-presentatie op Fanfest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Zijn er nog steeds mensen die praten in local aan lag koppelen ? Ach, als daardoor iemand gefrustreerd uitlogt omdat ie kansloos is tegen de goonie haxploits is dat toch weer een schip minder bij de vijand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 18:33:
certificates naar elite te krijgen
Elite certificates zien er leuk uit in je stats, maar je hebt er niet zoveel aan. Ik ben met mijn ene poppetje bezig perfect miner te worden, en op de andere toon perfect booster.

Wanneer boost je? Als squadron commander (het is me als fleet commander nog niet gelukt de mining foreman boost te geven iig). Wat zit er als requirement in het Elite Harvesting Comptroller? Wing Command V en Fleet Command V. Lekker nuttig... Maar kost wel weer ruim 3 maanden voor die 2 skills...

Refinery foreman elite? Alle ores, ice en scrapmetel op 5 |:( Met refinery efficiency 4 en ore processing 1 (of 2, even kwijt) heb je al perfect refines (ok, in NPC stations). Hoppa, 6 maanden...

Harvesting Elite is weer wel realistischer: alle t2 crystals en zo min mogelijk last van mining upgrades.

Je moet gewoon goed kijken welke skills er in de certificates zitten en kijken welke je ook daadwerkelijk nutig acht. En goed, als je een hoop SP hebt kun je Evemon eens laten sorteren op benodigde tijd totdat je weer een Elite certificate hebt, zo blijken er bij mij met mijn 15m SP toch best een aantal binnen 2 weken te zitten, maar voor mij iig is het geen doel op zich :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt niet echt rupture. FW lag is puur server side, brackets outschakelen helpt geen drol, framerate blijft prima. En dit zijn allemaal gevechten buiten FW plexes/missies, die doen er ook helemaal niet toe. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat low sec meer lag heeft (samen met de rest van je lijstje), maar het hele probleem is dat het een FW probleem is. Pirates hebben het enkel wanneer ze tegen FW fleets vechten, niet wanneer ze onderling vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Paul Nieuwkamp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:01:
[...]

Elite certificates zien er leuk uit in je stats, maar je hebt er niet zoveel aan. Ik ben met mijn ene poppetje bezig perfect miner te worden, en op de andere toon perfect booster.

Wanneer boost je? Als squadron commander (het is me als fleet commander nog niet gelukt de mining foreman boost te geven iig). Wat zit er als requirement in het Elite Harvesting Comptroller? Wing Command V en Fleet Command V. Lekker nuttig... Maar kost wel weer ruim 3 maanden voor die 2 skills...

Refinery foreman elite? Alle ores, ice en scrapmetel op 5 |:( Met refinery efficiency 4 en ore processing 1 (of 2, even kwijt) heb je al perfect refines (ok, in NPC stations). Hoppa, 6 maanden...

Harvesting Elite is weer wel realistischer: alle t2 crystals en zo min mogelijk last van mining upgrades.

Je moet gewoon goed kijken welke skills er in de certificates zitten en kijken welke je ook daadwerkelijk nutig acht. En goed, als je een hoop SP hebt kun je Evemon eens laten sorteren op benodigde tijd totdat je weer een Elite certificate hebt, zo blijken er bij mij met mijn 15m SP toch best een aantal binnen 2 weken te zitten, maar voor mij iig is het geen doel op zich :)
ach ik vind het wel leuk om die dingen te collecten. Ik heb er nu 19 op Elite. Het is volgens mij in beginsel vooral een houvast voor nieuwe spelers, die kunnen nu gemakkelijker kijken wat een beetje handig is om te hebben aan skills voor schepen en fitting. Verder is het voornamelijk een beetje opschep materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

furby-killer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 16:17:
Klopt niet echt rupture. FW lag is puur server side, brackets outschakelen helpt geen drol, framerate blijft prima. En dit zijn allemaal gevechten buiten FW plexes/missies, die doen er ook helemaal niet toe. Dat zou een verklaring kunnen zijn dat low sec meer lag heeft (samen met de rest van je lijstje), maar het hele probleem is dat het een FW probleem is. Pirates hebben het enkel wanneer ze tegen FW fleets vechten, niet wanneer ze onderling vechten.
Troubleshooting kost eenmaal veel zoekwerk en zoveel mogelijke factoren elimineren zodat de fout ergens in een kleiner hoekje kan geduwd worden.

De grondbeginselen is dat 5000+ systemen op een 200-tal oude Athlon64 cores moeten draaien met 200 nodes. Een node is een serverside proces waarmee je een aantal systemen kan verwerken. Voor Jita, Motsu hebben ze Wolfdale cores (recente Core 2 Duo's die dubbel zo snel per core tov oude Athlon64's zijn) om een node zoet te houden en het heeft een 2de node zonder ingeladen systemen op een 2de core klaar staan. Een node is singlethreaded (op node-niveau lijntje per lijntje code uitvoeren, niks parallel) zodat je alleen brute performance per core ertegen aan kan smijten.

5000/200=25 systemen per node/core. Of je kan inschatten dat in een bepaalde region niks gebeurd en je smijt bv 50 systemen op een node en wat verder is het actief dus we gaan bv 10 systemen op een node smijten. Wordt dit gedaan? Wat zijn de prioriteiten van de systemen? Op welke manier wordt de load verspreid? Wat als de load plotseling boven het verwachte of dag/weekgemiddelde schiet? Als je de dagelijkse posbashing ziet, dan ga je meer resources erop zetten. Verdwaalde FW-spelers zien niet interessant eruit, dus 50 of 100 systemen op een node zal ook wel gaan. Totdat je plotseling met zorgeloze vrijblijvende spelers een gang maakt en gaat vechten.

Het is niet moeilijk om een processorcore met wat ping-pakketjes neer te halen zodat een node ook geen te gekke overbelasting moet verzinnen om het gecrasht te krijgen. Pomp 400man uit 0.0 in een lowsec systeem en je zit minutenlang te proberen te docken in een station. De node krijgt een grote klap. Ook kleinere vormen van overbelasting als in 50 versus 50 kan een singlethreaded node overbelast krijgen. Worden de andere systemen naar andere nodes overgezet zodat een groot gevecht meer rekenkracht heeft?
http://wiki.eveonline.com/wiki/Tranquility
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=589

Eenmaal beetje referentiekader aangebracht is.

FW-spelers en de lowsec-spelers zetten allemaal hun brackets uit tegen een percentage zoals dat in 0.0 gebeurt? Of zijn de configuraties niet zo goed geoptimaliseerd zodat de node veel meer dan 0.0 moet verwerken? Database is niet zo direct storend wegens een aparte laag tov de nodes. Als een node overbelast geraakt, dan is de database nog niet beïnvloed want je kan op andere nodes meestal wel probleemloos verder spelen.

Als de plex'en, missies,... in 25 of 50 systemen op een singlethreaded node op een core tot bv 80 of 90% belasting duwt en je smijt een middelgroot gevecht van 20 of 30% erop zodat je boven 100% load op 1 core zit, dan begint het te desyncen. Een systeempje is dan voor 2% tot 4% load verantwoordelijk en het gevecht weegt met 10x meer door.

Als de fleet op's in Delve starten en je ziet 5 rode roaming gangs naar ratters te zoeken zodat de PvE stilvalt (intel channel lezen) en de PvE-load op een node valt ook grotendeels weg. Dan worden de spelers in gang geroepen voor een groot gevecht en dat mag voor 80% load verantwoordelijk zijn, maar je moet niet perse aan 100% load geraken. Als je maar ervoor zorgt dat de PvE-load wegvalt.

Of wordt er een grens per system getrokken wordt? Omdat men de rustige systemen met PvE naar een andere node kan verhuizen? Hoe lang duurt zo'n verhuis, duurt het langer dan het gevecht? Of is het zelfs puur on grid zodat je buiten de grid geen last van hebt?

Piraten onderling is een 1 versus 1 tot 5 versus 5? Of zijn het 20+ man gangs? Zonder FW in het spel heb je geen middelgrote gangs zodat de node niet over zijn grenzen geduwd wordt. Naarmate de kleine gangs iets meer load genereren, dan kan de node rustig systemen naar andere nodes overzetten voordat het kritisch punt bereikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof er niks van dat bracket settings ook maar enige invloed heeft op server side performance. (En ik weet wat een node is hoor).

Het is niet tijdens plexen, het is tijdens gewone gevechten, en pirates reporten dat ze veel meer problemen hebben als ze met FW fleets vechten. Het probleem is er niet in gevecht zonder fw mensen, wel met fw mensen.

Doe 20 vs 20 met random mensen, het gaat prima. Doe het met FW mensen met voor de rest alles gelijk, het gaat bagger. Voor de rest geen verschillen, geen plexen, geen missies, etc. Het enige verschil is dat mensen in FW zijn. En zoveel code kan geen invloed hebben op een gevecht in low sec met FW'er, alleen standing lijkt mij,

Edit: En ze kunnen helemaal niet dynamisch nodes wisselen van systemen.

[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 01-07-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
FW is op de lange termijn gewoon slecht voor je character, verknal je alleen standings met npc factions mee eerlijk gezegd.
En het is erg handig als je hoge standings hebt gemiddeld genomen, heb je net iets meer keuzes om dingen te doen, als het ene is gaat vervelen.
Maar ja, das lange jaren termijn visie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Nu online
Apocrypha 1.5 (augustus) informatie is uit: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=672

Helaas niks interessants, voor mij dan. Behalve misschien de aankondiging dat er ook deze winter geen WIS komt. Begint aardig op de nieuwe Duke Nukem Forever te lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bangkirai schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 00:33:
FW is op de lange termijn gewoon slecht voor je character, verknal je alleen standings met npc factions mee eerlijk gezegd.
En het is erg handig als je hoge standings hebt gemiddeld genomen, heb je net iets meer keuzes om dingen te doen, als het ene is gaat vervelen.
Maar ja, das lange jaren termijn visie :D
Dat is een potentieel probleem, maar daarom run ik ook missies voor caldari in gallente space. Daardoor blijft mijn caldari/amarr standing redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 12:36
in iedergeval krijgen blackops de hoognodige fuel bay's was hard nodig.

nu alleen nog de range beetje verhogen en dan worden ze ook bruikbaar..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
maar dat kost je dus een low slot?, wordt een black ops dan niet (het zei minimaal) gecripeled? of krijgt de Blackops een extra low slot, die dan alleen usable is voor zulke special bays (zoals fuel, en ooit amunition e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is net zoals de ship bay van een carrier, of corporate bay. Het zit er gewoon standaard in, net zoals je standaard een cargo bay hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-08 23:58

Elp

CopyCatz schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:51:
Apocrypha 1.5 (augustus) informatie is uit: http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=672

Helaas niks interessants, voor mij dan. Behalve misschien de aankondiging dat er ook deze winter geen WIS komt. Begint aardig op de nieuwe Duke Nukem Forever te lijken.
Van mij mogen ze dat hele ambulation wel weggooien. Volgens mij wordt het niets meer en niets minder dan een test platform voor de World of Darkness MMORPG waar ze ook mee bezig zijn. Ze tweaken de eve engine zodat je rond kan lopen, gebruiken de feedback van eve spelers om de bugs eruit te halen en gebruiken die technologie dan voor WoD. Wat overblijft is dan een halve gimmick met weinig inhoud, zoals wel meer "features" in eve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
heb mijn POS maar van de baan gehaald, kan tegewoordig de corp research pos gebruiken(was een probleempje met de rechten) en dat bespaard mij een hoop geld.
heb tegenwoordig wel een ruimte problemen, er kan maar 21k m3 in mijn Wreathe terwijl ik gigantische hoeveelheden minerals moet verplaatsen. Hoelang duurt het om een freigther te trainen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
25 dagen ofzo? Racial industrial naar V en freighter naar lvl 1. (en een hoop isk),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Vergeet Advanced Spaceship Command I niet :)

Maar eigenlijk wil je Advanced op 4 en Freighter ook op 4 (sneller alignen en 900k m3 ruimte), naar 5 vindt ik het nog niet waard.

Hoe lang iets duurt kun je trouwens perfect zien in Evemon :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 19:07
ik moet maar zien 21k m3 is een beetje weinig, maar om nu 850mill te spenderen aan een boot die eigenlijk te groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Maak daar maar 960 van met de 2 skillbooks Advanced spaceship command (45m) en Freighter (67,7m) :)

Andere optie is voor 100m 3 Cargohold Optimization I erop zetten. Met een Iteron heb je dan 38k m3. Tussen rigged Iteron en Obelisk zit eigenlijk niks aan schepen wat ik heb kunnen vinden.
Orca bijvoorbeeld zit er qua cargo onder, maar qua skills een stuk verder. Wel kosten ze ongeveer de helft van een freighter, maar dan heb ik niet uitgezocht wat de rest van de skills kosten.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orca's zijn goed als tussenoplossing hoor. En ideaal voor rigged schepen (kleiner dan BS).
Pagina: 1 ... 13 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.