Het enige probleem wat ik nog heb is mijn standing voor Caldari Navy in jita, verder is alles maximaal en dan nog is het erg lastig met produceren om iets te verdienen. Probeer een een JF te bouwen met een leuke marge, meestal zijn de bouw kosten meer dan 5 miljard en kan je hem met een beetje geluk verkopen voor 4.2 milj.rapture schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:51:
[...]
Er zitten eenmaal honderden spelers in Jita dezelfde producten aan te bieden. De marge is tot vrij weinig gereduceerd, zeker voor een producent in vergelijking met een andere producent die over dezelfde grondstoffen, bpo's en hoge skills beschikken. Je gaat dan eerst trades met grotere marges moeten vinden voordat het produceren zinnig wordt.
Daarvoor vraag je dus een mission runner die je standing naar 7 (zonder skills) op te drijven.
In Amarr heb ik nog wat mods meegenomen die op 1/3 Jita-prijs stonden. Je hebt altijd wel iemand die niet weet wat bepaalde dingen waard zijn en ik blijf verwonderd kijken hoe laag je met buyorders kan gaan.
In 0.0 en lowsec heb je lokaties waar men de grondstoffen niet kwijt kan en er worden lage buy orders geplaatst. Schepen die gedumpt worden kunnen de aanbod opdrijven zodat de producenten weinig te doen hebben.
In Amarr heb ik nog wat mods meegenomen die op 1/3 Jita-prijs stonden. Je hebt altijd wel iemand die niet weet wat bepaalde dingen waard zijn en ik blijf verwonderd kijken hoe laag je met buyorders kan gaan.
In 0.0 en lowsec heb je lokaties waar men de grondstoffen niet kwijt kan en er worden lage buy orders geplaatst. Schepen die gedumpt worden kunnen de aanbod opdrijven zodat de producenten weinig te doen hebben.
haha jep dat klopt, heb al een rokh buy order uit staan....rapture schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:06:
Daarvoor vraag je dus een mission runner die je standing naar 7 (zonder skills) op te drijven.
Ik heb dit spel al meer dan eens in een banner zien staan, en nu zag ik hem ook al een tijdje in de winkels liggen. Dus hier komt de obvious vraag, is EVE het waard?
Ik ben zelf helemaal fan van het sci-fi genre, grote schepen trekken mij wel (zie ook EV Nova
). Ik heb het nooit gehad op maandelijkse betalingen voor een spel, maar is het een aanrader?
Ik ben zelf helemaal fan van het sci-fi genre, grote schepen trekken mij wel (zie ook EV Nova
Mooie uitleg Rupture, bedankt.
@Hotfix, nee totaal niet de moeite, met 5 jaar ben je al uitgespeeld.
@chemokar, het zoeken van nieuwe productielijnen is het leukste.
Zelf heb ik 1 T2 BPO ooit gekocht die een terugverdientijd had van 1 jaar, dat was een mazzeltje.
Ben idd groothandelaar zoals Rupture zei, want ik heb ook meteen de complete productie van spullen die ik niet zelf kan minen/produceren op de markt in een keer gekocht zodat ik alleen nog met een licht veranderende hi-sec mineral prijs zit. Ik ben bij mijn berekening er niet vanuit gegaan dat ik de BPO weer verkoop, want anders zat ik meteen na aankoop al in de plus
Mbt POS hangen, gewoon zelf een research corp oprichten, alt trainen tot aan starbase defense management IV en die achterlaten als CEO zodra je je POS hebt gehangen met je basis faction standing die minimaal hoog genoeg is voor het gebied waar je zit.
@Hotfix, nee totaal niet de moeite, met 5 jaar ben je al uitgespeeld.
Zelf heb ik 1 T2 BPO ooit gekocht die een terugverdientijd had van 1 jaar, dat was een mazzeltje.
Ben idd groothandelaar zoals Rupture zei, want ik heb ook meteen de complete productie van spullen die ik niet zelf kan minen/produceren op de markt in een keer gekocht zodat ik alleen nog met een licht veranderende hi-sec mineral prijs zit. Ik ben bij mijn berekening er niet vanuit gegaan dat ik de BPO weer verkoop, want anders zat ik meteen na aankoop al in de plus
Mbt POS hangen, gewoon zelf een research corp oprichten, alt trainen tot aan starbase defense management IV en die achterlaten als CEO zodra je je POS hebt gehangen met je basis faction standing die minimaal hoog genoeg is voor het gebied waar je zit.
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
In highsec kan je een research pos opzetten voor als je corp mates niet 15 jumps in lowsec willen duiken voor een research slot. Als je een wardec-mail krijgt, gewoon afbreken en met een freighter verschepen. Na 24 uur is de wardec actief en de vijand ontdekt dat ze weinig baten voor hun wardec-geld krijgen.
Als de vraag naar research slots in je corp hoog genoeg is, dan zet je achteraf ergens een research pos neer.
Als de vraag naar research slots in je corp hoog genoeg is, dan zet je achteraf ergens een research pos neer.
Man, toch ongelooflijk hoe dit spel keer op keer weer nieuwe aspecten biedt om je weer enthousiast maken als je bijna denkt dat je verslaving voorbij aan het gaan is.
Ik heb dit gevoel bij EVE al meerdere keren gehad, een periode van enthousiasme, dan na tijdje beginht het soms beetje saai te worden en dan vindt je weer een nieuwe uitdaging.
Voor mij is dat op dit moment het concept V3spa, ik had geen uitdagingen meer in mijn huidige situatie en mijn EVE activiteit begon af te nemen.
Nu heb ik het gevoel dat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn en kijk ik elke morgen tijdens mijn werk even op dit forum en vindt ik het leuk om savonds op de chat zitten.
Ik hoop dat ik snel een corp vindt die bij me past en waar ik me kan aansluiten om die mogelijkheden waar te maken..
Ik heb dit gevoel bij EVE al meerdere keren gehad, een periode van enthousiasme, dan na tijdje beginht het soms beetje saai te worden en dan vindt je weer een nieuwe uitdaging.
Voor mij is dat op dit moment het concept V3spa, ik had geen uitdagingen meer in mijn huidige situatie en mijn EVE activiteit begon af te nemen.
Nu heb ik het gevoel dat er weer nieuwe dingen mogelijk zijn en kijk ik elke morgen tijdens mijn werk even op dit forum en vindt ik het leuk om savonds op de chat zitten.
Ik hoop dat ik snel een corp vindt die bij me past en waar ik me kan aansluiten om die mogelijkheden waar te maken..
Schiet mij maar neer
Ik zal binnenkort eens gaan puzzelen, heb behoorlijk wat researched BPO's liggen (verzameld in de afgelopen jaren) dus daar zal vast wel wat tussen zitten.yared schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 01:25:
...
...
quote]AKI schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:58:
Man, toch ongelooflijk hoe dit spel keer op keer weer nieuwe aspecten biedt om je weer enthousiast maken als je bijna denkt dat je verslaving voorbij aan het gaan is.
..
[/quote]
Zelfde voor mij, ben al een paar jaar bezig en vindt het soms leuk en soms wat minder. Meestal als het lekker weer is en het een beetje waait, ga ik liever naar het stand dan EVE te spelen. Maar elke ochtend even de buy en sell orders bijstellen is bijna een verslaving aan het worden. Terwijl ik vorig jaar heftig aan het minen was, alleen dit werd wel erg saai en leverde te weinig op.
[ Voor 37% gewijzigd door chemokar op 11-06-2009 12:28 ]
Ik heb een paar maanden tussen uit geweest en heb gisteren een buy order geplaatst.
Maar ik merk nu dat niet het hele bedrag uit me wallet afgehaald word.
Is dit een instelling? had het nog niet gelezen dat het veranderd is.
En wat gaat er gebeuren als dat geld niet meer heb wat nog betaald moet worden?
Maar ik merk nu dat niet het hele bedrag uit me wallet afgehaald word.
Is dit een instelling? had het nog niet gelezen dat het veranderd is.
En wat gaat er gebeuren als dat geld niet meer heb wat nog betaald moet worden?
Verwijderd
Er zijn zat voorbeelden dat er onder produktieprijzen wordt verkocht. Maar waarom dit nou is is mij nog steeds een raadsel. Een echt patroon kan ik nog niet herkennen. Zelfs al zou je supergoedkoop aan je grondstoffen kunnen komen dan probeer je nog steeds zoveel mogelijk te verdienen.chemokar schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:27:
heb ik nog een leuke:
maximale skills, zoals prod. efficiency V etc.
Alle capital constructions BPO's en Freighter BPO's, dus kosten voor de BPO's 0.0 iskies.
Als ik dan een fenrir bouw zijn de productie kosten met de huidige marktprijzen voor minerals 1.111.317.000 en de gemiddelde verkoopprijs ligt nu rond de 840/ 850 mil.
@Calamor Altijd al zo geweest Calamor, alleen hoe beter je skill (even kwijt welke) hoe lager het bedrag is wat je moet voorfinancieren.
@Chemo, ik gebruik zelf altijd deze url om te zien of een BPO perfect researched is, maar ook om te zien wat de verschillen zijn als ik op een andere account minder skills heb (voor productie) http://zofu.no-ip.de/bpo
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de Fenrir heb uitgerekend (heb hekel aan al die cap bpo's) maar diverse mensen in de groep bouwen ze voor de verkoopprijzen die jij noemt.
Weliswaar blijft het met die grote jongens zo dat je aan de verkoopaantallen niet kunt zien of het een single sale of een productie lijn is (een productielijn is 1 per maand max geloof ik) dus het kunnen net zo goed mensen zijn die ervan af moeten en snel wat cash voor plexies willen verdienen.
@Rapture, lol een POS afbreken en alle jobs die erin liggen onderbreken? Dan ben je een zooi shit kwijt!
Moet er niet aan denken. Nee, shield hardeners erop, 4 batteries volladen met 70.000 faction missiles per bak, 3 e-war grappen erbij en char docken binnen shield om snelst tussendoor de route corphangar > postower en corphangar > batteries te doen.
Zelfs als ze dan met interceptors komen om je POS uit te putten qua ammo voordat de dmg dealers komen, geeft de POS na 3 dagen het nog niet op en hun allang
Afgelopen maanden hebben ingame vrienden diverse van hun hi-sec POS's onder vuur gehad, geen eentje verloren.
Wellicht dat iemand nog eens zin heeft om het allemaal uit te rekenen (hoelang je moet knallen, met welke dmg/schepen, strontium/reinforced, etc..etc..) maar als je het netjes bijhoudt/vult is de lol er snel vanaf van hi-sec POSbashen (of je moet echt strontverveeld zijn
)
Sowieso, doel om een POS af te knallen is of lol, of BPO's die niemand in hi-sec in zijn POS bewaart omdat er altijd stations in hetzelfde systeem zijn waar je met Scientific Network level 1 al vanuit kunt researchen.
In low-sec/0.0 hebben ze nog als doel om een POS neer te halen voor de moonminerals, echter da's ook al niet het geval in hi-sec en er zijn moons genoeg waar je je POS aan kunt hangen.
Ik heb pas 1x gehoord dat iemand de moeite deed om plaats te maken omdat ie de eerste moon vanaf zijn station wilde hebben, maar da's echt de investering isk/tijd van een wd en een POS aanvallen niet waard... maargoe, die dacht ook dat je een tower kon salvagen wellicht voor T2 salvage
@Chemo, ik gebruik zelf altijd deze url om te zien of een BPO perfect researched is, maar ook om te zien wat de verschillen zijn als ik op een andere account minder skills heb (voor productie) http://zofu.no-ip.de/bpo
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de Fenrir heb uitgerekend (heb hekel aan al die cap bpo's) maar diverse mensen in de groep bouwen ze voor de verkoopprijzen die jij noemt.
Weliswaar blijft het met die grote jongens zo dat je aan de verkoopaantallen niet kunt zien of het een single sale of een productie lijn is (een productielijn is 1 per maand max geloof ik) dus het kunnen net zo goed mensen zijn die ervan af moeten en snel wat cash voor plexies willen verdienen.
@Rapture, lol een POS afbreken en alle jobs die erin liggen onderbreken? Dan ben je een zooi shit kwijt!
Moet er niet aan denken. Nee, shield hardeners erop, 4 batteries volladen met 70.000 faction missiles per bak, 3 e-war grappen erbij en char docken binnen shield om snelst tussendoor de route corphangar > postower en corphangar > batteries te doen.
Zelfs als ze dan met interceptors komen om je POS uit te putten qua ammo voordat de dmg dealers komen, geeft de POS na 3 dagen het nog niet op en hun allang
Afgelopen maanden hebben ingame vrienden diverse van hun hi-sec POS's onder vuur gehad, geen eentje verloren.
Wellicht dat iemand nog eens zin heeft om het allemaal uit te rekenen (hoelang je moet knallen, met welke dmg/schepen, strontium/reinforced, etc..etc..) maar als je het netjes bijhoudt/vult is de lol er snel vanaf van hi-sec POSbashen (of je moet echt strontverveeld zijn
Sowieso, doel om een POS af te knallen is of lol, of BPO's die niemand in hi-sec in zijn POS bewaart omdat er altijd stations in hetzelfde systeem zijn waar je met Scientific Network level 1 al vanuit kunt researchen.
In low-sec/0.0 hebben ze nog als doel om een POS neer te halen voor de moonminerals, echter da's ook al niet het geval in hi-sec en er zijn moons genoeg waar je je POS aan kunt hangen.
Ik heb pas 1x gehoord dat iemand de moeite deed om plaats te maken omdat ie de eerste moon vanaf zijn station wilde hebben, maar da's echt de investering isk/tijd van een wd en een POS aanvallen niet waard... maargoe, die dacht ook dat je een tower kon salvagen wellicht voor T2 salvage
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Haat en nijd tussen de verkopers waarbij de ene partij de andere het licht in de ogen niet gunt en bereid is een verlies te accepteren om de ander maar wat handel af te pakken.Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:54:
[...]
Er zijn zat voorbeelden dat er onder produktieprijzen wordt verkocht. Maar waarom dit nou is is mij nog steeds een raadsel. Een echt patroon kan ik nog niet herkennen. Zelfs al zou je supergoedkoop aan je grondstoffen kunnen komen dan probeer je nog steeds zoveel mogelijk te verdienen.
Ik heb het zelf ook vaak als ik zooi verkoop in market hubs, als er iemand 0,01 isk onder gaat zitten ga ik niet weer daar 0,01 onder maar veel meer. Gewoon om niet mee te gaan in dat spelletje.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Zijn er hier nog spelers trouwens die een corp zoeken in 0.0 ?
Hangt er van af naar wat voor spelers jullie zoeken. Zit voorlopig in Japanse tijdzone en speel niet zo vaak door mijn studie, maar ben aan het skillen op het moment. Als ik stage loop vanaf september heb ik waarschijnlijk wel meer tijd om weer actief te gaan spelen.De_Bastaard schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:15:
uhm dat is geen spelletjes, dat is realiteit. Waarom zou een verkoper meer geld moeten opofferen omdat jij het kinderachtig vind?IJzerlijm schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Haat en nijd tussen de verkopers waarbij de ene partij de andere het licht in de ogen niet gunt en bereid is een verlies te accepteren om de ander maar wat handel af te pakken.
Ik heb het zelf ook vaak als ik zooi verkoop in market hubs, als er iemand 0,01 isk onder gaat zitten ga ik niet weer daar 0,01 onder maar veel meer. Gewoon om niet mee te gaan in dat spelletje.
Degene die het meeste online is en de meeste wijzigingen van 0.01 kan doorvoeren, verkoopt het meeste tegen de beste prijs. Zo werkt het. Dat heeft niks met kinderachtig te maken maar met geld verdienen.
Ik heb juist een gruwelijke hekel aan mensen die onnadenkend te ver onder een de gaande marktprijs zitten... daar maak je kopers blij mee, verkopers niet.
Omgekeerd ook trouwens. Soms zie je dat je met een ervaren verkoper te maken hebt die ziet/merkt dat er 2 man actief de prijs omlaag gooien met telkens 0.01, dan doet een van de twee de eerst stap omhoog met 0.01. Dan gaat de ander mee om en om zodat we beide tegen meer geld meer producten kwijt kunnen.
Het 'spelletje' is om dat allemaal heel gefaseerd en gebalanceerd te doen (eveneens voor buyorders).
Ben weleens met constructie tools 10% omhoog weten te gaan. Toen kocht de ander 1 item van mij en stuurde me complimenten. Sindsdien houden we elkaar in de gaten zowel openlijk als indirect.
Hij zit trouwens nog wel met een productielijn in die tip die ik stukje terug gaf

En dat is nou inderdaad weer een spelletje, maar wel eentje die bloedserieus om grote bedragen gaat
Ik moet gewoon maandelijks 3 miljard verdenen wil ik tevreden zijn, en dan mag je, zolang het binnen de regels van EVE universum is, over lijken
[ Voor 8% gewijzigd door yared op 11-06-2009 20:04 ]
yared, bedankt voor de tip. dat is tenminste een snelle en eenvoudige site om de BPO's eens na te kijken. Zal dit weekend eens gan puzzelen om een productielijntje op te zetten. Maar vrees dat ik nog wel even moet wachten met het echt opstarten ervan, twee wardecs op dit moment, dus niet zo heel handig om een freigther in jita te undocken.
De 3 miljard haal ik nog niet, ben daarvoor niet actief genoeg op werkdagen,1,5 tot 2 lukt wel aardig.
De 3 miljard haal ik nog niet, ben daarvoor niet actief genoeg op werkdagen,1,5 tot 2 lukt wel aardig.
Net eerste flink groot gevecht gehad in faction war. Gelukkig voor de fleet was ik de enige met ernstige lag problemen (puur server, niet client). Dat was nadat we deagro'de en dockte omdat we allemaal desynced waren, en daarna weer undockte.
Tijdens het gevecht was een falcon flink wat jammers op mij aan het zetten (50% van tijd gejammed met 61 sensor strength). Terwijl ik weer aan het targetten ben, kom ik ineens in mijn pod terecht, zonder ooit damage te krijgen. Dan weer in mijn domi. Dan weer in pod, etc. Ik warp maar naar control bunker. Zo'n 10x laat hij mij zien dat ik in warp ben, en ik kom gewoon weer bij station waar gevecht is uit. Ondertussen zie ik soms shield damage op mijn pod (50%) (logs laten 1 hit van heavy missiles zien). Dan kom ik aan bij de control bunker (zo'n 10x ook). Het laat me zien dat ik control bunker target. Maar wel weer in mijn domi. Uiteindelijk teruggewarped weer en toen ging het wel redelijk, wel meeste kills daardoor verloren.
Het gevecht zelf gign goed voor ons, caldari hadden flink wat meer, maar maar 1 bs verloren, en paar cruisers, voor de rest hielden onze RRs. Flink wat BS van hun vernietigd voor ze ervandoor gingen. Uiteindelijk met minder man ze compleet ingemaakt.
KB nog niet echt up to date, en laat meeste caldari niet zien omdat ze niet veel vernietigd hebben, wij waren met 30, zij ongeveer 45-50 ofzo, evenveel BS:
http://gallente.factionwa...ll_related&kll_id=3513690
http://killboard.caldarim...ill_related&kll_id=121814
En eindelijk de insta undock goed voor ons. Piraatjes kwamen spelen met capital station camp. En dan durfen ze ook nog de klagen dat we ze niet aanvallen als ze met 8 caps + battleships station gaan campen.
Tijdens het gevecht was een falcon flink wat jammers op mij aan het zetten (50% van tijd gejammed met 61 sensor strength). Terwijl ik weer aan het targetten ben, kom ik ineens in mijn pod terecht, zonder ooit damage te krijgen. Dan weer in mijn domi. Dan weer in pod, etc. Ik warp maar naar control bunker. Zo'n 10x laat hij mij zien dat ik in warp ben, en ik kom gewoon weer bij station waar gevecht is uit. Ondertussen zie ik soms shield damage op mijn pod (50%) (logs laten 1 hit van heavy missiles zien). Dan kom ik aan bij de control bunker (zo'n 10x ook). Het laat me zien dat ik control bunker target. Maar wel weer in mijn domi. Uiteindelijk teruggewarped weer en toen ging het wel redelijk, wel meeste kills daardoor verloren.
Het gevecht zelf gign goed voor ons, caldari hadden flink wat meer, maar maar 1 bs verloren, en paar cruisers, voor de rest hielden onze RRs. Flink wat BS van hun vernietigd voor ze ervandoor gingen. Uiteindelijk met minder man ze compleet ingemaakt.
KB nog niet echt up to date, en laat meeste caldari niet zien omdat ze niet veel vernietigd hebben, wij waren met 30, zij ongeveer 45-50 ofzo, evenveel BS:
http://gallente.factionwa...ll_related&kll_id=3513690
http://killboard.caldarim...ill_related&kll_id=121814
En eindelijk de insta undock goed voor ons. Piraatjes kwamen spelen met capital station camp. En dan durfen ze ook nog de klagen dat we ze niet aanvallen als ze met 8 caps + battleships station gaan campen.
[ Voor 6% gewijzigd door Sissors op 12-06-2009 00:11 ]
Het is gewoon wat je je tijd in wil steken. Als ik met bijvoorbeeld 50 stuks 1600mm Rolled Tungsten Armor Plates heb in Delve uit rat loot moet ik kiezen wat daar mee te doen.yared schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:01:
[...]
uhm dat is geen spelletjes, dat is realiteit. Waarom zou een verkoper meer geld moeten opofferen omdat jij het kinderachtig vind?
Degene die het meeste online is en de meeste wijzigingen van 0.01 kan doorvoeren, verkoopt het meeste tegen de beste prijs. Zo werkt het. Dat heeft niks met kinderachtig te maken maar met geld verdienen.
Ik heb juist een gruwelijke hekel aan mensen die onnadenkend te ver onder een de gaande marktprijs zitten... daar maak je kopers blij mee, verkopers niet.
In Delve zijn er buy orders voor 1,8m en sell orders zijn 2,1m. In Jita koopt men voor 2,8m en verkoopt voor 2,93. Nu moet je kiezen, is het je de trip van een uur of twee naar Jita waard om 50 miljoen te verdienen ? In pricipe kan ik meer verdienen in die tijd hier in Delve maar je kan natuurlijk ook dingen mee terug nemen als je er tijd in steekt spullen te vinden die winst opleveren.
Als je eenmaal in Jita bent dan kan je ook weer kiezen om direct aan de hoogste buy order te verkopen of om 0,01 onder de laagste Sell te gaan zitten. En hier gaat ook de tijd weer mee spelen. Om in Jita te blijven zitten en elke paar minuten je order aan te passen voor 5 miljoen extra winst is ook weer een slechte investering van je tijd als je die elders beter kunt besteden, zelfs met een alt om je orders te babysitten.
Als je echt serieus aan het traden ben heb je jammer genoeg niet veel keuze. Ik ben er nog steeds voorstander van dat je minimaal 0.01% (100 isk bij dingen van een miljoen) onder het andere bod moet zitten als je onder het andere bod wilt gaan zitten.
Maar als ik zelf ook gewoon wat verkoop, dan ga ik ook lekker redelijk wat onder de prijzen van andere zitten, en als iemand mij dan 0.1 gaat underbidden, dan ga ik gewoon weer een stuk onder hem zitten.
Maar als ik zelf ook gewoon wat verkoop, dan ga ik ook lekker redelijk wat onder de prijzen van andere zitten, en als iemand mij dan 0.1 gaat underbidden, dan ga ik gewoon weer een stuk onder hem zitten.
We zijn eigenlijk een industrial-minded corp, maar daar komt vrij weinig van terecht als ik eerlijk ben. Momenteel zitten we in een flinke war met Red Alliance en The Initiative, wat natuurlijk veel leuker is dan minen.Crashcat schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:55:
[...]
Hangt er van af naar wat voor spelers jullie zoeken. Zit voorlopig in Japanse tijdzone en speel niet zo vaak door mijn studie, maar ben aan het skillen op het moment. Als ik stage loop vanaf september heb ik waarschijnlijk wel meer tijd om weer actief te gaan spelen.
We zijn overigens een puur NL corp in Ethereal Dawn
Op dit moment even geen zin om spy the zijnDe_Bastaard schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:15:
Zo lang zijn de jobs van de corp members ook weer niet. Tenzij als 1 speler alle slots met 30 dagen jobs vol smijt zodat de rest beter in een npc station kan researchen. Met week jobs heeft de rest ook een kans om zijn jobs in de wachtlijst te zetten en de impact is kleiner dan maand jobs verliezen.yared schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:37:
Als je corp voor meer dan de helft in 0.0 zit, dan is er bijna niemand om de pos te verdedigen. Anders zetten we een hoop battleships en support ships in pos om de pos shield te huggen. De vraag in de corp naar een research pos speelt ook een rol in de beslissing.
Daarvoor heb je rookie ships, de pos guns bezighouden met gratis ibis en velators. De rest kan dps op de pos zetten.Zelfs als ze dan met interceptors komen om je POS uit te putten qua ammo voordat de dmg dealers komen, geeft de POS na 3 dagen het nog niet op en hun allang
Normale pos bashing procedure start op 150km om de warp disruptor/scrambler batteries uit te schakelen. Dan dalen we naar een kleinere afstand om hogere dps op pos guns te zetten totdat ze incapped zijn. Nu kunnen de support ships ook meedoen met het pos bashen tot incapped. De tower kan goed of slecht timed zijn. Het kan in je eigen primetime of andermans primetime uit reinforced komen.
Aangezien guns incapped worden, kan je tegen kleinere vloten de guns weglaten en 14 shield hardeners in een large caldari pos zetten. Het tankt een 20 battleship vloot weg. Je wilt niet een halve dag voor een pos zitten tech1 ammo te verbranden.
Er zijn eenmaal spelers en corps die bij het lezen van "industrial" aan miners ganken, amarr undock camp, research pos omver trappen,... denken. Zo krijgt mnds brigade ook wardecs, een rapier om war targets neer te pinnen en platbranden met battlecruisers. Na een gevecht hielden ze wel op. Voor de 0.0 spelers is een wardec minder storend, we zitten niet zoveel in empire.
Daarom staat recruitment ook op een vrij laag pitje
Als je in high sec je pos wilt verdedigen zou ik meer op ECM modules richten dan op shield hardeners (die ook nuttig zijn, maar niet 14).
En zeker geen Cruise Missiles, die gaan offline als de tower reinforced is. Elke POS met Cruise of Torpedo Launchers vraagt er gewoon om te worden opgeblazen.furby-killer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:48:
Als je in high sec je pos wilt verdedigen zou ik meer op ECM modules richten dan op shield hardeners (die ook nuttig zijn, maar niet 14).
Daar heb ik de laatste weken ook last van gehad, gasten die de buy orders te hoog opdrijven terwijl andere de sell orders idioot omlaag halen... Op zich is dat laatste gelukkig niet zo'n probleem -> gewoon opkopen die handel als ze echt te laag gaan zitten. Maar goed dan moet je het natuurlijk wel weer verkopen.....yared schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:01:
[...]
Wat ik een paar maanden geleden tegen kwam vond ik wel mooi, helaas heb ik te weinig iskies voor dat soort praktijken.. Gewoon even in Jita alle ccc rigs onder de 17 mil opkopen en weer te koop zetten voor 17 mil. Op dat moment was de gangbare prijs 15 mil ofzo. geniaal, Daar wordt toch iedereen behalve de consument blij van, hehehe.
De_Bastaard schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:29:
[...]
Daarom staat recruitment ook op een vrij laag pitje
Jullie zijn toch goon friendlies? zolang dat is zal ik nooit erbij komen, alleen al om het feit dat ze iets van 5000 members hebben vind ik al een reden om daar juist niet bij te willen horen. Maar dat is mij persoonlijke mening (om te voorkomen dat dit een CAOD discussie wordt).
Maar inderdaad nee, vind het veel te leuk nu in EXE, voldoende afwisseling.
Ach, als je onder goon friendlies spelers bedoeld die:chemokar schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 19:29:
[...]
Jullie zijn toch goon friendlies? zolang dat is zal ik nooit erbij komen, alleen al om het feit dat ze iets van 5000 members hebben vind ik al een reden om daar juist niet bij te willen horen. Maar dat is mij persoonlijke mening (om te voorkomen dat dit een CAOD discussie wordt).
A- elke goon gelijk neerknallen, zo rap ze hem zien.
B- van alles doen om elke goon, die ze zien af te knallen, ook al kost het wat isk.
C- helemaal niks, maar dan ook niks meer met goons te maken willen hebben.
Ja, dan moet je niet in een ED corps gaan zitten
Weet iemand welke song loopt als je het loginscherm van EVE ziet (dus account en pasw)? Zit die ook ergens in de jukebox?
De teller van het aantal verloren drakes staat op 25. Geen probleem om een voorraad op te stoken.Baghayn schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 17:37:
Daar heb ik de laatste weken ook last van gehad, gasten die de buy orders te hoog opdrijven terwijl andere de sell orders idioot omlaag halen... Op zich is dat laatste gelukkig niet zo'n probleem -> gewoon opkopen die handel als ze echt te laag gaan zitten. Maar goed dan moet je het natuurlijk wel weer verkopen...
Tot 28m koop ik drakes aan en vanaf 32m is een goede prijs om ze te verkopen. Op voorwaarde dat ik niet genoeg drakes kan verbruiken aan het front.Wat ik een paar maanden geleden tegen kwam vond ik wel mooi, helaas heb ik te weinig iskies voor dat soort praktijken.. Gewoon even in Jita alle ccc rigs onder de 17 mil opkopen en weer te koop zetten voor 17 mil. Op dat moment was de gangbare prijs 15 mil ofzo. geniaal, Daar wordt toch iedereen behalve de consument blij van, hehehe.
Ik ga me niet mengen in wie beter is dan wie, maar heb je al weleens de blue list van exe bekeken? Tel kennie en AAA bij elkaar op en je zit ook op je 5000.Jullie zijn toch goon friendlies? zolang dat is zal ik nooit erbij komen, alleen al om het feit dat ze iets van 5000 members hebben vind ik al een reden om daar juist niet bij te willen horen. Maar dat is mij persoonlijke mening (om te voorkomen dat dit een CAOD discussie wordt).
ik zeg niet dat we beter zijnfurby-killer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:37:
[...]
Ik ga me niet mengen in wie beter is dan wie, maar heb je al weleens de blue list van exe bekeken? Tel kennie en AAA bij elkaar op en je zit ook op je 5000.
Nou wij zijn alles behalve goon friendly!
Hoe minder goons, hoe beter.
Als ik het goed heb, heeft Ethereal Dawn en IRC zo ongeveer iedereen binnen EVE red.
Als ik het goed heb, heeft Ethereal Dawn en IRC zo ongeveer iedereen binnen EVE red.
[ Voor 10% gewijzigd door De_Bastaard op 12-06-2009 22:31 ]
oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ED ook de bloempjes en bijtjes alliance blue had. Dan is het wel jammer van die titanDe_Bastaard schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:31:
Nou wij zijn alles behalve goon friendly!Hoe minder goons, hoe beter.
En dan maken jullie waarschijnlijk ook wel gebruik van de mogelijkheden die nu bij Red Alliance geboden worden?
@rapture, je bekijkt het meer vanuit een 0.0 perspectief, dat vinnik altijd wel leuk want daar krijg ik dan ook weer zicht op.
Eerlijk gezegd zijn jobs van minder dan een week niet echt de moeite als je goede research wilt doen. Ik heb bijvoorbeeld in een van mijn eigen POS's twee labs waar ik alleen maar maand copy jobs draai (BPOtje lekker in station - hi-sec
)
Als leden uit de group teveel en te lange jobs zetten vragen we gewoon om VC te verlaten en een eigen research corp op te zetten, wat dus veel gebeurd. VC is tenslotte voor iedereen (het van, voor, door en met-verhaal) en wanneer 1 iemand dan alle slots claimt met lange jobs, tja... meestal zijn die spelers vergevorderd en is een eigen Research corp ook binnen de mogelijkheden en een leuke intressante leerzame stap binnen EVE.
Ik ken de term 'incapped' niet. Betekent dit 'bezig houden'?
Ben het trouwens wel helemaal eens dat het afhankelijk is van de wd die je krijgt. Sommige corpsen zou ik ook gewoon de boel plat halen. Mijn perspectief is er toch eentje van de hele lange termijn (meerjarenplannen) dan oh oh ik moet morgen ook mijn centjes verdienen. Maar kan mij voorstellen dat een hoop mensen dat niet hebben en enorm balen als ze dit lezen.
Heb trouwens al een keer een POS afgebroken... petition, reply, weer petiton... wat een drama... alle BPO's waren verdwenen.
@Ijzerlijm, eveneens bekijk jij het vanuit 0.0, echter er is plaats voor verbetering in je gedachtengang als je mij dat niet kwalijk neemt. Waarom niet een alt in Jita hangen, even dagelijks al dan niet meerdere keren inloggen en je prijzen fixen. Zo verdien je meer en het kost totaal geen moeite.
Daarnaast mag ik echt hopen dat je niet voor 50 armor plaatjes naar Jita komt en dat dat een voorbeeld was. Sowieso niet omdat het aantal te laag is, en ten tweede ga je met dat soort missieloot mods de tradeoorlog verliezen van elke missierunner in hi-sec die die meuk al verkoopt en er snel vanaf wilt. Zo'n 50 armor plaatjes zou ik gewoon droppen voor buyorder en focussen op het betere werk.
Hint voor beginnende producers; Productie lijnen kun je het beste niet doen op spul wat mensen kunnen looten in een missie.
Ik zou gewoon een carrier volladen en dan pas naar Jita vertrekken en er serieus een weekje in je Empire implants al trainende je geld binnenharken.
Want volgens mijn laatste ervaringen kost PVP veel iskies en is het toch echt nodig af en toe een hi-sec vakantie te nemen
@Baghayn, tijdje terug stomme fout gemaakt na een nieuwe install en spul gekocht in low-sec. Toen buyorders in range die wel in hi-sec bleef zitten opdrijven tot gasten die wijdere range hadden (en dus ook low-sec), meegingen. Vervolgens de hele meuk gedropt zodat ik met winst, van mijn low-sec af was. De psychologie van mensen is het leukste onderdeel van dit spel, de mens is en blijft een hebberd
Cornering the market is wat jij bedoelde met opkopen/verkopen. Soms is dat zelfs gezond voor de markt en zijn een aantal spelers zelfs bereid om korte termijn verliezen te nemen in de hoop/berekening dat de markt daarna langere tijd blijft hangen op een hoger peil. Ikzelf doe dat zelden of nooit voor de warme zomer, want alles zakt toch in. De investering is echt de moeite op lange termijn (2-3 mnd).
Een NZ speler die ik ken participeert trouwens ook specifiek op de zomerdip. Zomers opkopen, s'winters verkopen. Dat vergt wat planning, maar als je de markt goed in de gaten houdt voor langere termijn kun je hier exorbitant op verdienen.
Maargoe, hij is echt gek want voor korte termijn participeert hij altijd op tijdzone verschil tussen hem en Europa.
@all, 1x Goon in een posting en voila we beginnen weer... afsluiten en naar COED verplaatsen
Eerlijk gezegd zijn jobs van minder dan een week niet echt de moeite als je goede research wilt doen. Ik heb bijvoorbeeld in een van mijn eigen POS's twee labs waar ik alleen maar maand copy jobs draai (BPOtje lekker in station - hi-sec
Als leden uit de group teveel en te lange jobs zetten vragen we gewoon om VC te verlaten en een eigen research corp op te zetten, wat dus veel gebeurd. VC is tenslotte voor iedereen (het van, voor, door en met-verhaal) en wanneer 1 iemand dan alle slots claimt met lange jobs, tja... meestal zijn die spelers vergevorderd en is een eigen Research corp ook binnen de mogelijkheden en een leuke intressante leerzame stap binnen EVE.
Ik ken de term 'incapped' niet. Betekent dit 'bezig houden'?
Ben het trouwens wel helemaal eens dat het afhankelijk is van de wd die je krijgt. Sommige corpsen zou ik ook gewoon de boel plat halen. Mijn perspectief is er toch eentje van de hele lange termijn (meerjarenplannen) dan oh oh ik moet morgen ook mijn centjes verdienen. Maar kan mij voorstellen dat een hoop mensen dat niet hebben en enorm balen als ze dit lezen.
Heb trouwens al een keer een POS afgebroken... petition, reply, weer petiton... wat een drama... alle BPO's waren verdwenen.
@Ijzerlijm, eveneens bekijk jij het vanuit 0.0, echter er is plaats voor verbetering in je gedachtengang als je mij dat niet kwalijk neemt. Waarom niet een alt in Jita hangen, even dagelijks al dan niet meerdere keren inloggen en je prijzen fixen. Zo verdien je meer en het kost totaal geen moeite.
Daarnaast mag ik echt hopen dat je niet voor 50 armor plaatjes naar Jita komt en dat dat een voorbeeld was. Sowieso niet omdat het aantal te laag is, en ten tweede ga je met dat soort missieloot mods de tradeoorlog verliezen van elke missierunner in hi-sec die die meuk al verkoopt en er snel vanaf wilt. Zo'n 50 armor plaatjes zou ik gewoon droppen voor buyorder en focussen op het betere werk.
Hint voor beginnende producers; Productie lijnen kun je het beste niet doen op spul wat mensen kunnen looten in een missie.
Ik zou gewoon een carrier volladen en dan pas naar Jita vertrekken en er serieus een weekje in je Empire implants al trainende je geld binnenharken.
Want volgens mijn laatste ervaringen kost PVP veel iskies en is het toch echt nodig af en toe een hi-sec vakantie te nemen
@Baghayn, tijdje terug stomme fout gemaakt na een nieuwe install en spul gekocht in low-sec. Toen buyorders in range die wel in hi-sec bleef zitten opdrijven tot gasten die wijdere range hadden (en dus ook low-sec), meegingen. Vervolgens de hele meuk gedropt zodat ik met winst, van mijn low-sec af was. De psychologie van mensen is het leukste onderdeel van dit spel, de mens is en blijft een hebberd
Cornering the market is wat jij bedoelde met opkopen/verkopen. Soms is dat zelfs gezond voor de markt en zijn een aantal spelers zelfs bereid om korte termijn verliezen te nemen in de hoop/berekening dat de markt daarna langere tijd blijft hangen op een hoger peil. Ikzelf doe dat zelden of nooit voor de warme zomer, want alles zakt toch in. De investering is echt de moeite op lange termijn (2-3 mnd).
Een NZ speler die ik ken participeert trouwens ook specifiek op de zomerdip. Zomers opkopen, s'winters verkopen. Dat vergt wat planning, maar als je de markt goed in de gaten houdt voor langere termijn kun je hier exorbitant op verdienen.
Maargoe, hij is echt gek want voor korte termijn participeert hij altijd op tijdzone verschil tussen hem en Europa.
@all, 1x Goon in een posting en voila we beginnen weer... afsluiten en naar COED verplaatsen

Net weer gevecht gehad tegen caldari, verschrikkelijke desyncs, groot gedeelte van de fleet moest reloggen of wegwarpen om weer iets te kunnen doen. Van de 10 uit mijn watch list hebben er 7 gerelogged tijdens het gevecht. Ik en de meeste die niet hoefden te reloggen moesten wel wegwarpen om weer iets te kunnen doen.
Deze keer wat meer BS verloren, maar het bewijs dat onze RR chain het redelijk deed:
http://gallente.factionwa...ill_detail&kll_id=3531837
150k damage taken door een scorpion. Hij was tot 30% structure voordat onze RR sneller ging dan dps van de caldari. We hadden hem tot full armor teruggerepped toen de desyns begonnen, dat heeft hij niet overleefd. (wel redelijke fail fits hadden de meeste caldari, 2 ravens met SPRs, cerb met warp core stab, caracal met shield recharger/SPR, maar geen shield hardeners).
Deze keer wat meer BS verloren, maar het bewijs dat onze RR chain het redelijk deed:
http://gallente.factionwa...ill_detail&kll_id=3531837
150k damage taken door een scorpion. Hij was tot 30% structure voordat onze RR sneller ging dan dps van de caldari. We hadden hem tot full armor teruggerepped toen de desyns begonnen, dat heeft hij niet overleefd. (wel redelijke fail fits hadden de meeste caldari, 2 ravens met SPRs, cerb met warp core stab, caracal met shield recharger/SPR, maar geen shield hardeners).
Ik denk dat RA dik in de problemen zitten. Kijk eens op de killboards van Atlas en -A-, ze verliezen en kijk eens hoeveel possen ze al kwijt zijn.chemokar schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 22:41:
[...]
oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat ED ook de bloempjes en bijtjes alliance blue had. Dan is het wel jammer van die titan![]()
En dan maken jullie waarschijnlijk ook wel gebruik van de mogelijkheden die nu bij Red Alliance geboden worden?
Ze dachten ons, ED/IRC, binnen 2 weken op te rollen.. paar maanden later zijn we er nog, alive and kicking. En nu hebben ze een groot probleem, ze hebben 3 wars op drie verschillende fronten en verliezen bigtime. Als Initiative er niet was geweest (Ook zon goon pet), hadden wij allang ons gebied terug en zaten ook wij RA space te verdelen met Atlas en -A-
The Initiative zijn Northern Coalition pets, niet Goonswarm. Anders hadden ze wel in Querious meegevochten toen Kenzoku hun tegenaanval deden.
Inderdaad, zonder The Initiative was RA nog veel verder van huis geweest... die gasten zijn vrij goed kwa pewpew vind ik zelf
Verwijderd
Heel veel oude RA zitten in -A- en weten exact de zwakke plekken van RA. RA is trouwens ook weinig over wat de oude garde betreft.En wat die oorlog betreft is de grootste onzekerheidsfactor wat goons en NC gaan doen. Als die -A- gaan lastig vallen dan kan het nog alle kanten op gaan.maniak schreef op maandag 15 juni 2009 @ 08:09:
Ik denk dat RA dik in de problemen zitten. Kijk eens op de killboards van Atlas en -A-, ze verliezen en kijk eens hoeveel possen ze al kwijt zijn.
En een ding is zeker, er zal nog veel gekonkeld en vuile spelletjes gespeeld worden. Kijk er nu al naar uit.
zoals? ;-) zover ik namelijk zie is alles wat ik het meest gebruik / koop lootable...yared schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 18:20:
Ben inderdaad heel benieuwd wat er gaat gebeuren, in Querious gebeurt de laatste tijd niet zo veel meer en -A- en Atlas hebben het druk met RA. Wat ik eerder hierboven bedoelde is dat ED hier misschien nog wat profijt van kan hebben. Eens even afwachten wat Goonswarm en NC gaat doen, gaan ze kosten wat het kost Querious proberen te krijgen in de zomer of wachten ze hiermee tot de herfst. En wat doen ze dan in de tussentijd?Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:47:
[...]
Heel veel oude RA zitten in -A- en weten exact de zwakke plekken van RA. RA is trouwens ook weinig over wat de oude garde betreft.En wat die oorlog betreft is de grootste onzekerheidsfactor wat goons en NC gaan doen. Als die -A- gaan lastig vallen dan kan het nog alle kanten op gaan.
En een ding is zeker, er zal nog veel gekonkeld en vuile spelletjes gespeeld worden. Kijk er nu al naar uit.
Wat me ook opvalt is dat diverse alliances Razor en TCF resetten, ben heel benieuwd wat hier de komende maanden gaat gebeuren.
RA gaat zowieso eruit
of er moeten al heel rare dingen gebeuren
De invasie van het laatste Kenzoku station system in Querious (en het hele universum) gaat onverwacht soepel, de twee R64 moons zijn gevallen en er is geen tegenstand aanwezig tegen de 400 blues die nu alle towers opblazen/reinforcen. Als het zo doorgaat zal voor de zomer heel Querious zijn gezuiverd van vijandelijke aanwezigheid.chemokar schreef op maandag 15 juni 2009 @ 15:37:
[...]
. Eens even afwachten wat Goonswarm en NC gaat doen, gaan ze kosten wat het kost Querious proberen te krijgen in de zomer of wachten ze hiermee tot de herfst. En wat doen ze dan in de tussentijd?
das waar vergeet m'n niddy mee te nemen, anders moet ik hem aan goons verko.....hmmmm, valt misschien nog wat aan te verdienen. Eens kijken wat ik nog heb liggen in dat systeem...IJzerlijm schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:32:
[...]
De invasie van het laatste Kenzoku station system in Querious (en het hele universum) gaat onverwacht soepel, de twee R64 moons zijn gevallen en er is geen tegenstand aanwezig tegen de 400 blues die nu alle towers opblazen/reinforcen. Als het zo doorgaat zal voor de zomer heel Querious zijn gezuiverd van vijandelijke aanwezigheid.
edit:
Rigged Nidhoggur te koop, met 15 fighters is 49-U,
[ Voor 4% gewijzigd door chemokar op 16-06-2009 19:44 ]
lol
Vind je het gek...
Jullie zielige coalitie heeft 15 van de 20 grootste alliances in Eve en een gimmick, die ons alle sov en dus infrastuctuur kostte, nodig om dit voor elkaar te krijgen.
bravo, goed gedaan, enzo
*walg*
Vind je het gek...
Jullie zielige coalitie heeft 15 van de 20 grootste alliances in Eve en een gimmick, die ons alle sov en dus infrastuctuur kostte, nodig om dit voor elkaar te krijgen.
bravo, goed gedaan, enzo
*walg*
* Ixion checkt de URL.
Hmm, zou met dit soort commentaar toch zweren dat dit CAOD is...
Hmm, zou met dit soort commentaar toch zweren dat dit CAOD is...
Heb je suggesties welke?furby-killer schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 15:48:
Zo'n toren is gewoon mijn e-peen en moet volhangen.
Is net als een ship fitten, wil je ook geen cpu/grid overhouden, moet gewoon vol en maxxed
Zat te denken over een paar Energy Neutralizers, 1000gj, is 2x zo heftig als een Heavy Energy Neut op een schip maar dan met 400KM range en doet dat ook nog eens ruim 2x zo snel. Alleen heeft het nut?
Vind ze wel geinig namelijk
[ Voor 21% gewijzigd door yared op 16-06-2009 22:41 ]
Hoe bedoel je? Welke ECM dingen? Volgens mij hebben de multispecs genoeg strength.
Zonder die sov hadden jullie nog steeds lang zat kunnen stallen als je niet je complete cap fleet in 1 station had voor een maand lang.
En jullie zijn nog steeds begonnen met het proberen van sov te winnen door idiote meta-gaming dat jammer genoeg bij eve hoort. Jullie hebben goon pos's sov claimen uitgezet met een spy. Goons zijn alleen wat efficienter geweest.
En is jullie eigen fout dat je eerst NC aanvalt, dan terugtrekt en goons aanvalt. Vreemd dat ze dan gaan samenwerken en jullie aanvallen.
Daarnaast moet je echt leren tellen, ik ken niet precies de kant waaraan welke alliance staat, maar van de top 20 staat zeker niet 15 aan de goon kant.
De coalitie geeft het tenminste gewoon toe dat ze lekker erop los nappen. Jullie nappen er net zo hard op los maar geven het niet toe.Maranno schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:56:
lol
Vind je het gek...
bravo, goed gedaan, enzo
*walg*
Zonder die sov hadden jullie nog steeds lang zat kunnen stallen als je niet je complete cap fleet in 1 station had voor een maand lang.
En jullie zijn nog steeds begonnen met het proberen van sov te winnen door idiote meta-gaming dat jammer genoeg bij eve hoort. Jullie hebben goon pos's sov claimen uitgezet met een spy. Goons zijn alleen wat efficienter geweest.
En is jullie eigen fout dat je eerst NC aanvalt, dan terugtrekt en goons aanvalt. Vreemd dat ze dan gaan samenwerken en jullie aanvallen.
Daarnaast moet je echt leren tellen, ik ken niet precies de kant waaraan welke alliance staat, maar van de top 20 staat zeker niet 15 aan de goon kant.
Tegen Dreadnoughts zijn twee of meer Energy Neutralizer Batteries plus een maximale lading guns gefocused op die dread dodelijk. Een highsec POS heeft natuurlijk niets te vrezen van dreads, dan zijn een flink aantal Medium Rail/Beam/Artillery plus een paar Smalls het beste voor z'n prijs.
Als geld geen rol speelt is een Domination Control Tower met Domination Large Autocannons de ultieme combo. Dan moet je natuurlijk wel altijd POS gunners daar hebben anders komen er alleen maar meer lui op af om je tower op te blazen en de guns te jatten.
Als geld geen rol speelt is een Domination Control Tower met Domination Large Autocannons de ultieme combo. Dan moet je natuurlijk wel altijd POS gunners daar hebben anders komen er alleen maar meer lui op af om je tower op te blazen en de guns te jatten.
En nu in het Nederlands?????furby-killer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:48:
Hoe bedoel je? Welke ECM dingen? Volgens mij hebben de multispecs genoeg strength.
[...]
Welke ECM batteries specifiek dacht je aan.
Multispecs... strengt?
Ah zijn toch geen multispectral pos modules.
http://eve.battleclinic.c...tion-Battery-details.html
Die, en zijn 3 broertjes zijn ECM voor pos's. Dan wil je nog wel wat wapens erbij hebben zodat ze niet afk kunnen gaan met sentry drones. Daarnaast wat shield hardeners om het nog langer te laten duren.
Als je genoeg POS gunners hebt en je schade aan de vijand wil toebrengen, moet je zeker voor de domination toren gaan. Maar als je een large caldari pos volhangt met shield hardeners, ecm batteries en nog klein beetje damage, dan zullen ze uit verveling opgeven.
http://eve.battleclinic.c...tion-Battery-details.html
Die, en zijn 3 broertjes zijn ECM voor pos's. Dan wil je nog wel wat wapens erbij hebben zodat ze niet afk kunnen gaan met sentry drones. Daarnaast wat shield hardeners om het nog langer te laten duren.
Als je genoeg POS gunners hebt en je schade aan de vijand wil toebrengen, moet je zeker voor de domination toren gaan. Maar als je een large caldari pos volhangt met shield hardeners, ecm batteries en nog klein beetje damage, dan zullen ze uit verveling opgeven.
Thanks Furby, dubbel eigenlijk want ben net door mijn onderzoekstocht twee zwaar ondergewaardeerde contracts tegengekomen heeeeel ver buiten Jita.
Ben dus de hele avond in mini-haulertje op autopilot onderweg geweest.
Allebei op terugweg te koop gezet in Jita en voordat ik terug was in mijn thuissysteem was die verkocht en zat ik al in de plus.
De tweede staat nu te koop -10% goedkoper dan markt en gaat geheid weg...
Heel fijn avondje uitzoeken, nieuwe dingen leren en een halve plex netto winst.
Dat er nog vele fijne leerzame avonden zo mogen volgen
Ben dus de hele avond in mini-haulertje op autopilot onderweg geweest.
Allebei op terugweg te koop gezet in Jita en voordat ik terug was in mijn thuissysteem was die verkocht en zat ik al in de plus.
De tweede staat nu te koop -10% goedkoper dan markt en gaat geheid weg...
Heel fijn avondje uitzoeken, nieuwe dingen leren en een halve plex netto winst.
Dat er nog vele fijne leerzame avonden zo mogen volgen
Verwijderd
Eerste capital dood door DD is een feit, was een PL carrier waar ze het op uit probeerde maar toch, is ergens een filmpje van coalition die 27 DD's af laten gaan
http://dl.eve-files.com/media/corp/JustinMead/dddddd.wmvVerwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 03:41:
Eerste capital dood door DD is een feit, was een PL carrier waar ze het op uit probeerde maar toch, is ergens een filmpje van coalition die 27 DD's af laten gaan
dat gaat niet lang meer duren voordat DD een nerf krijgen
Las het net ja, en een moros in structure. Mag hopen dat dit het teken is voor CCP om er echt iets aan te doen, op kennie en misschien goons na is elke grote alliance bezig aan de lopende band nieuwe titans te maken, kwestie van tijd voor het normaal wordt dat capital fleets gedoomsdayed worden.
Laatste keer dat 49- dreigde te vallen kwamen er 1400 vijanden het systeem verdedigden en was Molle daar zo trots op dat hij z'n laatste 'We Will Kill You' topic postte. Nu komt 1/4 daarvan het systeem veroveren en het is opeens een mega nap fest ?furby-killer schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 22:48:
De coalitie geeft het tenminste gewoon toe dat ze lekker erop los nappen. Jullie nappen er net zo hard op los maar geven het niet toe.
[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 17-06-2009 09:09 ]
Lees nog eens wat ik zei, ik verdedigde jullie juist.IJzerlijm schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 09:08:
[...]
Laatste keer dat 49- dreigde te vallen kwamen er 1400 vijanden het systeem verdedigden en was Molle daar zo trots op dat hij z'n laatste 'We Will Kill You' topic postte. Nu komt 1/4 daarvan het systeem veroveren en het is opeens een mega nap fest ?
Maar ja jullie zijn ook een nap fest. En de andere kant is ook een nap fest. Deal with it.
Verwijderd
Dat BoB/Kenzoku dubbel en dwars verdiend door je willens en wetens met devs in te laten. Dat je daarmee spelers boos hebt gemaakt is tot daaraantoe maar het heeft ook de hele verhouding spelers en CCP overhoop gehaald en veel vertrouwen beschaamt. Dat zal nog heel lang duren om dat weer te laten herstellen. Daarbij hebben ze Aurora moeten sluiten omdat er te veel controverse was.Maranno schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 21:56:
lol
Vind je het gek...
bravo, goed gedaan, enzo
*walg*
Dat het maar een paar spelers waren van de hele alliantie is juist de reden om de hele alliantie een pak rammel te geven om CCP heel goed duidelijk te maken dat ze het niet nog een keer laten gebeuren. Spelers mogen elkaar het leven zuur maken en CCP hoort onpartijdig te zijn.
Overigens kan je wel klagen over het nappen maar als je bevriende groepen niet helpt als ze het moeilijk hebben en ze zelfs gaat verwijten als je zelf faalt dan krijg je op een gegeven moment zo'n grote groep tegen je waartegen je het uiteindelijk aflegt. Hier zijn jullie in het verleden vaak zat over gewaarschuwd maar als je daar niets van aan trekt omdat je jezelf superieur tov de rest voelt dan is het afwachten wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt.
Verkeerde quote, het was een reactie op de eerdere post.furby-killer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:13:
[...]
Lees nog eens wat ik zei, ik verdedigde jullie juist.
Gaan we nu weer die eeuwe oude shit oprakelen?Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:18:
[...]
Dat BoB/Kenzoku dubbel en dwars verdiend door je willens en wetens met devs in te laten. Dat je daarmee spelers boos hebt gemaakt is tot daaraantoe maar het heeft ook de hele verhouding spelers en CCP overhoop gehaald en veel vertrouwen beschaamt. Dat zal nog heel lang duren om dat weer te laten herstellen. Daarbij hebben ze Aurora moeten sluiten omdat er te veel controverse was.
Dat het maar een paar spelers waren van de hele alliantie is juist de reden om de hele alliantie een pak rammel te geven om CCP heel goed duidelijk te maken dat ze het niet nog een keer laten gebeuren. Spelers mogen elkaar het leven zuur maken en CCP hoort onpartijdig te zijn.
Overigens kan je wel klagen over het nappen maar als je bevriende groepen niet helpt als ze het moeilijk hebben en ze zelfs gaat verwijten als je zelf faalt dan krijg je op een gegeven moment zo'n grote groep tegen je waartegen je het uiteindelijk aflegt. Hier zijn jullie in het verleden vaak zat over gewaarschuwd maar als je daar niets van aan trekt omdat je jezelf superieur tov de rest voelt dan is het afwachten wanneer je met je neus op de feiten wordt gedrukt.

Eerlijk gezegd, vindt ik dat bob/kenzoku qua speelstijl een stuk eerlijker en rechtdoorzee is dan de goons.Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:18:
[...]
Dat BoB/Kenzoku dubbel en dwars verdiend door je willens en wetens met devs in te laten. Dat je daarmee spelers boos hebt gemaakt is tot daaraantoe maar het heeft ook de hele verhouding spelers en CCP overhoop gehaald en veel vertrouwen beschaamt. Dat zal nog heel lang duren om dat weer te laten herstellen. Daarbij hebben ze Aurora moeten sluiten omdat er te veel controverse was.
En een gedeelte van de bob<>dev gepraat heeft ook te maken, dat zij in 0.0 gebied zaten, waar de devs iets wilden veranderen, dan is het qua klantvriendelijkheid best netjes, dat er ook wat overleg is.
Laten we wel wezen, goons is het grofste TUIG in eve.
Jatten, bedreigen, bedriegen, elke bug gebruiken, die ze maar kunnen vinden, totaal geen respect voor een tegenstander kunnen tonen, nonstop liegen op forums en in game.
Nu kun je zeggen, dat hoort bij het spel, maar geef mij dan maar een bob/kenzoku als "volwassen" tegenstander, dan een "kinderachtige kleuter" zoals de goons.
Des te eerder deze laatsten opgeruimd zijn, des te beter voor eve
Ik neem trouwens aan dat dit nu betekend dat de oorlog voorbij is? Kennie trekt zich terug, goons zullen laatste pos's opruimen en allies zullen thuis hun problemen gaan aanpakken? Ben benieuwd of kennie het gaat overleven, ofdat ze nu langzaam doodgaan zonder sov space.
Zeiken over het dev incident is triest en heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat is ooit lang geleden gebeurd, get over it.
Zeiken over het dev incident is triest en heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat is ooit lang geleden gebeurd, get over it.
Heb je het nu over goons of over kennie? Want je beschrijft nu beide partijen.Jatten, bedreigen, bedriegen, elke bug gebruiken, die ze maar kunnen vinden, totaal geen respect voor een tegenstander kunnen tonen, nonstop liegen op forums en in game.
Verwijderd
Het is de grootste motivator geweest om aan deze hele campagne te beginnen.furby-killer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:27:
Het is nog steeds actueel zolang er nog devs zelf deelnemen aan het spel.
Sterker nog met al die isk sellers en de grote bedragen die er in om gaan is de kans op corruptie ook nog reeel groot geworden.
Toen BoB ontbonden werd stond ED net zo hard mee te juichen en was binnen een dag in Period Basis om mee te doen aan de aanval.bangkirai schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 12:24:
Laten we wel wezen, goons is het grofste TUIG in eve.
Jatten, bedreigen, bedriegen, elke bug gebruiken, die ze maar kunnen vinden, totaal geen respect voor een tegenstander kunnen tonen, nonstop liegen op forums en in game.
Dat is pure onzin. De motivator was dat iedereen al de pest aan bob had omdat ze nogal arrogant zijn. Toen gingen ze NC aanvallen waardoor NC echt de pest kreeg aan bob, en toen gingen ze goonfleet+tau ceti aanvallen waardoor die ook weer oorlog gingen voeren.
Daarna verliezen ze complete sov, waardoor we nu een combinatie hebben van hun zwakste moment ooit waarschijnlijk en een hoop mensen die dat willen uitbuiten, een hoop alliances die de pest hebben aan bob (wat compleet los staat van T20, zelfs goons maken zich daar niet meer druk over), en een hoop alliances die al een oorlog tegen bob aan het voeren waren en nu ineens een hoop meer mogelijkheden krijgen.
Dat is de reden van de oorlog, combinatie van bob die sov verliest, bob die te arrogant is, en tegen te veel andere alliances een oorlog aan het voeren was.
Wanneer ze direct voor goons gegaan waren, en NC met rust hadden gelaten, dan waren de goons nu geschiedenis geweest en was bob er nog gewoon.
Dus kap nou gewoon met T20 incident want het heeft er 0.0 mee te maken.
Daarna verliezen ze complete sov, waardoor we nu een combinatie hebben van hun zwakste moment ooit waarschijnlijk en een hoop mensen die dat willen uitbuiten, een hoop alliances die de pest hebben aan bob (wat compleet los staat van T20, zelfs goons maken zich daar niet meer druk over), en een hoop alliances die al een oorlog tegen bob aan het voeren waren en nu ineens een hoop meer mogelijkheden krijgen.
Dat is de reden van de oorlog, combinatie van bob die sov verliest, bob die te arrogant is, en tegen te veel andere alliances een oorlog aan het voeren was.
Wanneer ze direct voor goons gegaan waren, en NC met rust hadden gelaten, dan waren de goons nu geschiedenis geweest en was bob er nog gewoon.
Dus kap nou gewoon met T20 incident want het heeft er 0.0 mee te maken.
Verwijderd
Dat vind jij, maar dat betekend nog niet dat anderen daar niets meer over mogen zeggen.[b][message=32117734,noline]Dus kap nou gewoon met T20 incident want het heeft er 0.0 mee te maken.
Wat dat betreft heb ik goed de hele geschiedenis bijgehouden en wat dat betreft denk ik dat je een aantal belangrijke constateringen onderschat. Het voeren van oorlogen in Eve is vaak het gevolg van emoties en moraliteit.
Overigens is t20 niet het enige wat er gebeurd is wat velen zo boos hebben gemaakt.
Dat was maar het topje van de ijsberg. Daarvoor al was er vaag bekend dat er veel devs in BoB corp zaten en er op een gegeven moment zelfs mee gespot werd op COAD. En later bleek het dus ook zo te zijn. Dat is allemaal in de doofpot gestopt dus we zullen nooit komen te weten hoe de vork echt in de steel zat tenzij een (ex)CCP medewerker als klokkeluider gaat spelen.
Maar wat wel zeker is dat de arrogantie van BoB deels is onstaan door het feit dat er jarenlang devs aktief waren en ook aktief meehielpen aan de mythevorming van BoB. Als speler van een game wat je zelf maakt heb je immers altijd een voordeel tov de normale spelers. Aangevuld met spelers die obsessief bezig waren en bij de elite wilden horen. En uiteindelijk was het zover uit de hand gelopen dat ze dachten dat ze alles konden maken.
Ach bob en goons, allebei een pot nat. Ben benieuwd wanneer BOB weer met een of andere vage tactiek komt om goons eruit te krijgen.
En idd, ED heeft een korte tijd in PB gezeten, maar dat was niet al te lang ... vlak erna waren wij zelfs ook rood voor goons
En tja, politics hé. Goons waren blauw omdat zij ons geholpen hadden met Smashkill, en dan moet je ook wat terug doen.
En idd, ED heeft een korte tijd in PB gezeten, maar dat was niet al te lang ... vlak erna waren wij zelfs ook rood voor goons
En tja, politics hé. Goons waren blauw omdat zij ons geholpen hadden met Smashkill, en dan moet je ook wat terug doen.
Gaat er hier nog iemand naar gankaton of de BBQ van BoB?
OU812?
Zou wel graag willen maar ga allebij niet halen helaas,
volgende keer utrecht (komt er ook aan volgens serenity) ben ik wel weer van de partij.
volgende keer utrecht (komt er ook aan volgens serenity) ben ik wel weer van de partij.
Ik ben voor AmersfoortMaranno schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 15:35:
Zou wel graag willen maar ga allebij niet halen helaas,
OU812?
Denk dat Utrecht he makkelijkste is voor iedereen of anders Rotterdam
Volgens mij kan er wel een nieuw deel 16 gemaakt worden. We zitten al over de 1000 post
Tja, je allies moet je soms bijstaan of niet..... als de tegenstander nu bob heet of iets anders.IJzerlijm schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 13:13:
[...]
Toen BoB ontbonden werd stond ED net zo hard mee te juichen en was binnen een dag in Period Basis om mee te doen aan de aanval.
Maar das wat anders dan juichen hoor.
Volgens mij waren er best veel, die het maar beetje onzin vonden om de allies te helpen op dat moment zover weg, want die hadden toen al terechte twijfels over wat het nut er uberhaupt van was en als het wel op prijs gesteld zou worden.
In elk geval, het was stank voor dank, het werd dus totaal niet op prijs gesteld en je wordt daarna gewoon achterbaks bedonderd door stelletje kleuters...
En laat ik eerlijk zijn, ik zie zulk gedrag toch minder bij bob.
Die zijn gewoon net eventjes wat volwassener dan die goontjes. (die laatsten zijn trouwens ook heel erg rap op hun zeer korte teentjes getrapt)
En ja bob als alliance is natuurlijk best wel arrogant, maar dat komt vanzelf als je zo lang bestaat en als de top beschouwd wordt algemeen. Goons is nooit als de top beschouwd en ik betwijfel of ze dat ooit worden, ze zijn veel te wispelturig in hun gedrag.
[ Voor 11% gewijzigd door bangkirai op 17-06-2009 18:47 ]
Amersfoort of Utrecht, Rotterdam is absoluut niet centraal ^^Calamor schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 16:23:
[...]
Denk dat Utrecht he makkelijkste is voor iedereen of anders Rotterdam
Volgens mij kan er wel een nieuw deel 16 gemaakt worden. We zitten al over de 1000 post
Werd jullie werk in delve (zijn jullie daar geweest?) niet op prijs gesteld of werd jullie invasie van space van een goon ally niet op prijs gesteld?bangkirai schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:44:
[...]
Tja, je allies moet je soms bijstaan of niet..... als de tegenstander nu bob heet of iets anders.
Maar das wat anders dan juichen hoor.
Volgens mij waren er best veel, die het maar beetje onzin vonden om de allies te helpen op dat moment zover weg, want die hadden toen al terechte twijfels over wat het nut er uberhaupt van was en als het wel op prijs gesteld zou worden.
In elk geval, het was stank voor dank, het werd dus totaal niet op prijs gesteld en je wordt daarna gewoon achterbaks bedonderd door stelletje kleuters...
En laat ik eerlijk zijn, ik zie zulk gedrag toch minder bij bob.
Die zijn gewoon net eventjes wat volwassener dan die goontjes. (die laatsten zijn trouwens ook heel erg rap op hun zeer korte teentjes getrapt)
En ja bob als alliance is natuurlijk best wel arrogant, maar dat komt vanzelf als je zo lang bestaat en als de top beschouwd wordt algemeen. Goons is nooit als de top beschouwd en ik betwijfel of ze dat ooit worden, ze zijn veel te wispelturig in hun gedrag.
Goons hebben ook geen enkele intresse in de beste te zijn, bob wilde vooral de beste zijn door het heel veel heel hard te schreeuwen, en hun pets zo te gebruiken dat het een wonder is dat ze niet veel eerder ervandoor zijn gegaan.
Bob is geen haar beter dan goons. Bob heeft ook zat aan trieste metagaming gedaan, en goons hebben nog een hele hoop te doen willen ze bob inhalen qua trieste acties.
BoB is begonnen met het hele meta-gaming, Goon heeft het alleen overgenomen en flink 'verbeterd'. Blijkbaar was er een vijand zoals Goon nodig om BoB neer te krijgen. Ik ben wel van mening dat Goon is geworden wat ze hebben willen bevechten.furby-killer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Werd jullie werk in delve (zijn jullie daar geweest?) niet op prijs gesteld of werd jullie invasie van space van een goon ally niet op prijs gesteld?
Goons hebben ook geen enkele intresse in de beste te zijn, bob wilde vooral de beste zijn door het heel veel heel hard te schreeuwen, en hun pets zo te gebruiken dat het een wonder is dat ze niet veel eerder ervandoor zijn gegaan.
Bob is geen haar beter dan goons. Bob heeft ook zat aan trieste metagaming gedaan, en goons hebben nog een hele hoop te doen willen ze bob inhalen qua trieste acties.
Pas als Goon dood is zal de history ook echt history zijn. Zou me trouwens niets verbazen als Goon HC ervoor kiest ineens te disbanden, juist om de Goon mythe te laten bestaan. Als je nu naar BoB kijkt, ze zijn nu niets meer dan schim van wat ze waren.. denk niet dat Goon het zover laat komen.
[ Voor 7% gewijzigd door maniak op 18-06-2009 08:27 ]
ccp hoor onpartijdig te zijn, maar de werknemers mogen net als jij meedoen aan eve. dat het hun werk is en daardoor een mogelijk voordeel hebben mag daarbij geen bezwaar zijn, ongeacht welke alliance ze zitten. als ze zich niet aan de spelregels houden worden ze er uit gewimpeld (verleden ook gebeurd).Verwijderd schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 10:18:
[...]
Of het nu beter is of niet, in EXE met BOB een hoop lol en we zitten nu even zonder vaste locatie. Maar wat de Goons doen bij BOB kunnen ze natuurlijk terug verwachten, gewoon een kwestie van tijd en geduld.
Moet de goons, en PL wel bedanken voor de petition gisteren. die titans gaan nu eindelijk eens aangepakt worden.
verder is de discussie BOB/goons overbodig, als een van de twee volledig wegvalt ontstaat er vanzelf weer een nieuwe alliance waar net zo veel over te zeggen is als de voorgaande. of inderdaad, goons zonder grote vijand, het kan dan ook afgelopen zijn omdat het te saai wordt. zou wel jammer zijn dan zakt de markt voor rifters in....
BOB alleen altijd net iets leuker en beter
[ Voor 5% gewijzigd door chemokar op 18-06-2009 08:42 ]
Verwijderd
De reden dat de werknemers het spel mogen spelen is omdat ze willen weten hoe andere spelers het spel spelen en ervaren. Zelf zijn ze geen volwaardige spelers. Ze hebben immers te veel kennis van het spel om als gewone spelers door te gaan. Daarom zijn ze ook verplicht om anoniem te blijven. Als dat mislukt dan worden hun karakters verwijderd en moeten ze weer nieuwe karakters aanmaken. Vergelijk het met een loterij en dat wernemers van die loterij ook niet zelf en hun naaste familie mee mogen laten doen vanwege mogelijke problemen.chemokar schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 08:39:
ccp hoor onpartijdig te zijn, maar de werknemers mogen net als jij meedoen aan eve. dat het hun werk is en daardoor een mogelijk voordeel hebben mag daarbij geen bezwaar zijn, ongeacht welke alliance ze zitten. als ze zich niet aan de spelregels houden worden ze er uit gewimpeld (verleden ook gebeurd).
Het hele punt is dan ook dat het toelaten van werknemers als spelers je een grijs gebied krijgt qua interactie met andere spelers. Vergelijk het met undercover agenten die sympathie krijgen en dan ook dingen doen die in strijd zijn met hun werk. Dat is bijna niet te controleren en daarom ben ik persoonlijk ook er tegen dat medewerkers eve mogen spelen maar CCP denkt daar anders over.
Het is belangrijk om een medewerker die zichzelf verraad te melden bij internal affairs om zo te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt en het uitmondt in een nieuw schandaal. Een medewerker moet er dan ook mee leren leven dat hij/zij in eve geen of alleen oppervlakkige vriendschappen kan sluiten. Of anders die vriendschappen buiten eve om bijhoudt en eve er buiten laat. Dat is de beste manier om professioneel met je werk om te gaan.
Maar goed blijkbaar denkt niet iedereen hier hetzelfde over en vindt dat het wel losloopt. En dan is het ook wel te verklaren dat er mensen over de schreef gaan ten koste van banen en verlies van spelers die zich genaaid voelen.
Het is maar wat je verstaat onder een goon ally. Als echte ally vecht je ook mee, en ik heb RA niet een keer in Delve gezien sinds het hele feest daar begonnen is.furby-killer schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 23:13:
[...]
Werd jullie werk in delve (zijn jullie daar geweest?) niet op prijs gesteld of werd jullie invasie van space van een goon ally niet op prijs gesteld?
Bestaat BOB dan nog, dacht dat deze organisatie een paar betonnen schoenen had gekregen ;-)
Dat hele T20 verhaal is onderhand alweer jaren geleden, dat noem ik nog eens oude koeien uit de sloot halen!
CCP werknemers dienen het spel te spelen als alle andere spelers, en moeten dan ook zeker volledig meedoen aan het hele 0.0 verhaal. Dat ze niet bekend mogen maken dat ze CCP personeel zijn heeft alleen te maken met het feit dat ze vervolgens, door de rest van de spelers, niet meer als normale spelers worden behandeld. Dat is dan ook de reden dat ze hun oude karakters door de vleesmolen moeten halen en met een nieuwe moeten beginnen, ze kunnen het spel anders niet meer spelen zoals de rest van de spelers. Van hoeveel karakters weet jij de naam van de persoon die er achter zit? 1% van de karakters (dat zijn er al 3000 en is al best veel). Als de naam van een van de ontwikkelaars die het spel zouden spelen aan een karakter gekoppeld kon worden dan wist direct 99% van de EVE spelers dit. En ga er nu niet van uit dat alle CCP employees precies weten hoe het spel precies werkt, ze zijn vaak bezig met een klein gedeelte van het programma (sommige zien zelfs vrij weinig van de spel laag, bv. database ontwikkelaars).
Hou er ook rekening mee dat verhalen van BOB en Goons goede reclame zijn voor EVE. Ik ben zelf jaren geleden overgestapt van WoW (na 1 maand) naar EVE vanwege een paar online artikelen over een enorme oplichting binnen EVE. Niet dat me dit nu aantrok om op te gaan lichten binnen EVE, maar dit gaf heel mooi weer hoe vrij je was om binnen EVE te doen en laten wat je wilde.
Maar kunnen we het hele BOB vs. Goons verhaal verplaatsen naar COAD of een ander draadje dan dit. Want het lijkt er alleen maar op dat dit de boel enorm gaat vervuilen en gaat leiden tot flamen en trollen, iets dat hier niet mag...
Even wat anders, ik ben op zoek naar spelers die interesse/ervaring hebben met Wormhole Space. Ik speel EVE de laatste paar jaar voornamelijk solo, maar WS is niet echt te doen met twee karakters (op twee verschillende abonnementen). Vandaar ben ik opzoek naar spelers die in een zelfde situatie zitten en eens met vereende krachten een WS expeditie willen opzetten. Ik vertoef binnen High en Low sec space en heb twee karakters beschikbaar (58M sp en 38M sp) die geschikt zijn voor een knok partijtje...
Dat hele T20 verhaal is onderhand alweer jaren geleden, dat noem ik nog eens oude koeien uit de sloot halen!
CCP werknemers dienen het spel te spelen als alle andere spelers, en moeten dan ook zeker volledig meedoen aan het hele 0.0 verhaal. Dat ze niet bekend mogen maken dat ze CCP personeel zijn heeft alleen te maken met het feit dat ze vervolgens, door de rest van de spelers, niet meer als normale spelers worden behandeld. Dat is dan ook de reden dat ze hun oude karakters door de vleesmolen moeten halen en met een nieuwe moeten beginnen, ze kunnen het spel anders niet meer spelen zoals de rest van de spelers. Van hoeveel karakters weet jij de naam van de persoon die er achter zit? 1% van de karakters (dat zijn er al 3000 en is al best veel). Als de naam van een van de ontwikkelaars die het spel zouden spelen aan een karakter gekoppeld kon worden dan wist direct 99% van de EVE spelers dit. En ga er nu niet van uit dat alle CCP employees precies weten hoe het spel precies werkt, ze zijn vaak bezig met een klein gedeelte van het programma (sommige zien zelfs vrij weinig van de spel laag, bv. database ontwikkelaars).
Hou er ook rekening mee dat verhalen van BOB en Goons goede reclame zijn voor EVE. Ik ben zelf jaren geleden overgestapt van WoW (na 1 maand) naar EVE vanwege een paar online artikelen over een enorme oplichting binnen EVE. Niet dat me dit nu aantrok om op te gaan lichten binnen EVE, maar dit gaf heel mooi weer hoe vrij je was om binnen EVE te doen en laten wat je wilde.
Maar kunnen we het hele BOB vs. Goons verhaal verplaatsen naar COAD of een ander draadje dan dit. Want het lijkt er alleen maar op dat dit de boel enorm gaat vervuilen en gaat leiden tot flamen en trollen, iets dat hier niet mag...
Even wat anders, ik ben op zoek naar spelers die interesse/ervaring hebben met Wormhole Space. Ik speel EVE de laatste paar jaar voornamelijk solo, maar WS is niet echt te doen met twee karakters (op twee verschillende abonnementen). Vandaar ben ik opzoek naar spelers die in een zelfde situatie zitten en eens met vereende krachten een WS expeditie willen opzetten. Ik vertoef binnen High en Low sec space en heb twee karakters beschikbaar (58M sp en 38M sp) die geschikt zijn voor een knok partijtje...
Deze lui leven in WH space.Cergorach schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:04:
Zijn erg goed in overleven
Black-sun zijn inderdaad wel vet, ik las echter (op hun forum) dat ze momenteel geen nieuwe leden accepteren. Maar wellicht is dat onderhand al veranderd. Ik zal eens proberen contact te zoeken. Thanks!yared schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 16:13:
[...]
Deze lui leven in WH space.
Zijn erg goed in overleven
Probleem is dat elke keer dat ik ook maar iets zeg iemand hier meteen t20 begint te roepen en begint over dingen van een paar jaar geleden.
Het feit dat je een hele alliance afrekent op de acties van enkelen is belachelijk. Er zitten in Goonswarm ook normale spelers die zich niet bezig houden met het kleineren van anderen maar gewoon Eve spelen, pvp en pve alles op zijn eigen tijd.
Het feit dat je een hele alliance afrekent op de acties van enkelen is belachelijk. Er zitten in Goonswarm ook normale spelers die zich niet bezig houden met het kleineren van anderen maar gewoon Eve spelen, pvp en pve alles op zijn eigen tijd.
De "paar" "enkelingen" van goons die de corps/alliance discussie topics op eve online forums zitten te verknallen, mag je de hele alliantie op af rekenen.
Simpel, alliantie laat dat gedrag toe, terwijl er genoeg allianties zijn, die smacktalk, domme forum posts/ forum fights NIET toelaten.
Dat vindt ik persoonlijk best jammer voor eve, dat er nauwelijks een normaal forum over is, waar je het gewoon normaal over alliantie taktieken etc kunt hebben, zonder wat kleuters die de boel elke keer verknallen.
(Dan hebben we het zelfs nog niet over goons posts in serieuze topics zoals een paar R.I.P. topics, die niet nep waren, bij veel allianties zou je er gewoon uitgeknald worden, als je zoiets doet)
Simpel, alliantie laat dat gedrag toe, terwijl er genoeg allianties zijn, die smacktalk, domme forum posts/ forum fights NIET toelaten.
Dat vindt ik persoonlijk best jammer voor eve, dat er nauwelijks een normaal forum over is, waar je het gewoon normaal over alliantie taktieken etc kunt hebben, zonder wat kleuters die de boel elke keer verknallen.
(Dan hebben we het zelfs nog niet over goons posts in serieuze topics zoals een paar R.I.P. topics, die niet nep waren, bij veel allianties zou je er gewoon uitgeknald worden, als je zoiets doet)
Idd, bij ons in de alliance wordt niet eens toegestaan om op CAOD te posten, simpelweg vanwege de smacktalk etc. die erop volgt. De enigen die posten zijn een paar specifieke, aangewezen mensen, die battle reports enzo schrijven.bangkirai schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:22:
Wat ik wel moet zeggen, is dat CCP dat laatste wel erg goed schoonhoudt. Wij hebben recent ook een R.I.P. topic moeten openen helaas
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Probleem is de alliances waarbij je niet mag smacken (waarmee ik het helemaal mee eens ben), dat je vaak ook in de praktijk helemaal niks tegen reds mag zeggen in local dan wel local helemaal niet mag gebruiken, en dat vind ik belachelijk.
Laat ik duidelijk zijn, goons hebben flink hoog percentage eikels erin zitten. Maar wat had je anders verwacht wanneer op het internet zit, waar een hoop mensen duidelijk maken dat ze zich niet kunnen gedragen, en dan ook nog eens een spel speelt waar het wordt aangemoedigd je als een eikel te gedragen. Mijn enige punt is dat goons niet bijzonder veel slechter zijn dan andere groepen in eve.
Ook zo leuk is dat mensen wat tegen goons hebben omdat ze ooit hebben gezegd dat ze eve willen verkloten. Diezelfde mensen staan virtueel te juigen als er weer iemand een corp theft heeft gedaan of mensen heeft gescammed. Oftewel eve verkloten voor iedereen is slecht, maar eve verkloten voor iedereen op jezelf na wordt aangemoedigd.
Ik weet niet of er nog andere gevallen zijn. Maar van eentje waarbij dat toen gebeurd is hebben de goons publiekelijk excuses aangeboden en gezegd dat het echt niet kon wat hun members hadden gedaan.(Dan hebben we het zelfs nog niet over goons posts in serieuze topics zoals een paar R.I.P. topics, die niet nep waren, bij veel allianties zou je er gewoon uitgeknald worden, als je zoiets doet)
Laat ik duidelijk zijn, goons hebben flink hoog percentage eikels erin zitten. Maar wat had je anders verwacht wanneer op het internet zit, waar een hoop mensen duidelijk maken dat ze zich niet kunnen gedragen, en dan ook nog eens een spel speelt waar het wordt aangemoedigd je als een eikel te gedragen. Mijn enige punt is dat goons niet bijzonder veel slechter zijn dan andere groepen in eve.
Ook zo leuk is dat mensen wat tegen goons hebben omdat ze ooit hebben gezegd dat ze eve willen verkloten. Diezelfde mensen staan virtueel te juigen als er weer iemand een corp theft heeft gedaan of mensen heeft gescammed. Oftewel eve verkloten voor iedereen is slecht, maar eve verkloten voor iedereen op jezelf na wordt aangemoedigd.
[ Voor 36% gewijzigd door Sissors op 18-06-2009 22:14 ]
Verwijderd
In de hele geschiedenis van Eve is dit al zo vaak gebeurt dat je kan zeggen dat het min of meer gewoon is geworden. En dan nog, wat doe je er tegen?Maranno schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 19:42:
Het feit dat je een hele alliance afrekent op de acties van enkelen is belachelijk.
Mag een speler geen wraak nemen om een andere speler terug te pakken door niet alleen hem maar ook z'n naasten lastig te vallen (in het spel)? Je kan gewoon al je morele ideen die je in RL hebt naast je neer leggen en de meest nare persoon die je kan bedenken in het spel spelen. En daar hoef je geeneens piraat voor te zijn.
Je kan met z'n allen wel van allerlei regeltjes afspreken en iedereen die zich er niet aan houdt een pak rammel geven. Maar als hierbij een grote groep zich helemaal niets van aan trekt en daarmee sneller resultaten haalt zonder zich van de rest aan te trekken wat doe je dan? Ze op een nog lagere manier terug pakken? Als je dat niet doet dan komen er wel anderen die het wel doen en ze zich niets aantrekken of anderen het er wel of niet mee eens zijn.
Het niet praten tegen reds heeft ook te maken met strategie. Iedereen die in local praat geeft indirect aan dat ze niet afk zijn. Dit is helemaal het geval voor scouts. Plus, als je praten in local toestaat is het wachten op dat iemand iets verkeerd typt in local zoals JB passwords enzo.furby-killer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:55:
Probleem is de alliances waarbij je niet mag smacken (waarmee ik het helemaal mee eens ben), dat je vaak ook in de praktijk helemaal niks tegen reds mag zeggen in local dan wel local helemaal niet mag gebruiken, en dat vind ik belachelijk.
Wist niet dat jij aangewezen was om te beoordelen wie goon vrienden zijn en wie niet. RA en goonsDe_Bastaard schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:39:
[...]
Het is maar wat je verstaat onder een goon ally. Als echte ally vecht je ook mee, en ik heb RA niet een keer in Delve gezien sinds het hele feest daar begonnen is.
ED, ondertussen "echte ally" van toppers als Atlas, en, Agression
Als ik net tegen een red heb gevochten weet hij ook wel dat ik niet AFK ben. En wat dan nog, het is een spelletje. Dat iemand red is op mijn overview betekend dat ik op hem schiet, thats it. Als iemand geen tag boven zich heeft in een shooter schiet ik ook op hem, betekend ook nog niet dat ik niet met hem praat.Het niet praten tegen reds heeft ook te maken met strategie. Iedereen die in local praat geeft indirect aan dat ze niet afk zijn. Dit is helemaal het geval voor scouts. Plus, als je praten in local toestaat is het wachten op dat iemand iets verkeerd typt in local zoals JB passwords enzo.
En je maakt een redelijke stap als je begint met gewoon te praten met een red, en vervolgens een JB pass in local geeft. Niet dat het wat uitmaakt, die JB passes zijn toch al lang bekend.
Ik geloof dat het bye bye RA is.Meister schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:08:
[...]
Wist niet dat jij aangewezen was om te beoordelen wie goon vrienden zijn en wie niet. RA en goons![]()
ED, ondertussen "echte ally" van toppers als Atlas, en, Agression
En toch heeft ED jaren kunnen tolereren bondgenoten van Goonswarm te zijn totdat de politieke situatie veranderde en nu opeens iedereen al die tijd al een hekel aan ze blijkt te hebben.bangkirai schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:22:
De "paar" "enkelingen" van goons die de corps/alliance discussie topics op eve online forums zitten te verknallen, mag je de hele alliantie op af rekenen.
Er is nog een hoop onduidelijk maar wat ik nu hoor is de vijandige overname mislukt omdat er toch nog teveel stemmen van shareholders waren om RA te behouden zoals het is. Dat zou dan voor het eerst zijn dat ik ooit meemaak dat de stemmen van aandeelhouders een beslissing hebben kunnen forceren.
[ Voor 33% gewijzigd door IJzerlijm op 19-06-2009 09:23 ]
De coup van gisteren is mislukt, als je dat bedoelt

echt?Meister schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:21:
[...]
De coup van gisteren is mislukt, als je dat bedoelt
OU812?
ja echt? En wie ben jij, Meister? Zit jij bij RA ?
Dit topic is gesloten.