The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als ik mij niet enorm vergis is het volkomen normaal dat je CPU maximaal belast wordt om te gamen. Alle resources die er zijn worden gebruikt, en zijn videokaart kan het niet bijhouden...JumpStart schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:55:
Als je CPU load constant op 50 a 55% zit (2 cores, maar TF2 is niet echt multithreaded) dan weet je dat de CPU de beperkende factor is. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.
Om in DirectX 8.1 te spelen voeg je "-dxlevel 81" toe aan de opstartparameters en start je het spel op. Vervolgens sluit je het spel weer af, haalt deze parameter weer weg, en start hem weer op. Als je de parameter niet weghaalt zullen je videoinstellingen na elke start gereset worden.
In de Options op het videotabblad kun je bij de "Hardware level" dat hij inderdaad als 8.1 draait.
[ Voor 29% gewijzigd door frickY op 17-03-2009 13:15 ]
Vanavond eens even controleren. Aangezien ik (momenteel) nog een videokaart heb die flink underpowered is ten opzichte van de CPU (Intel Q9550) moet dat wel even na te lopen zijn.frickY schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:11:
[...]
Als ik mij niet enorm vergis is het volkomen normaal dat je CPU maximaal belast wordt om te gamen. Alle resources die er zijn worden gebruikt, en zijn videokaart kan het niet bijhouden...
[...]
In de regel doet de CPU de AI (als dat van toepassing is in een game), geluid, en geometrie instructies. Physics kan tegenwoordig op CPU of GPU of zelfs dedicated chip. Als de GPU volledig belast wordt en, zeg, 30 keer per seconde een frame kan renderen, dan heeft het absoluut geen nut om er 60 keer een geometry+textures opzet naartoe te sturen. Dan kaap je alleen resources weg van AI, geluid, I/O, enzovoorts.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Klinkt logisch, maar ik mag toch redelijkerwijs verwachten dat een Core 2 Duo @ 2ghz (al is het een instap model) en spel van een x aantal jaar oud moet kunnen draaien. Zeker als er 2GB ram bij zit gepriktJumpStart schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:37:
[...]
Vanavond eens even controleren. Aangezien ik (momenteel) nog een videokaart heb die flink underpowered is ten opzichte van de CPU (Intel Q9550) moet dat wel even na te lopen zijn.
In de regel doet de CPU de AI (als dat van toepassing is in een game), geluid, en geometrie instructies. Physics kan tegenwoordig op CPU of GPU of zelfs dedicated chip. Als de GPU volledig belast wordt en, zeg, 30 keer per seconde een frame kan renderen, dan heeft het absoluut geen nut om er 60 keer een geometry+textures opzet naartoe te sturen. Dan kaap je alleen resources weg van AI, geluid, I/O, enzovoorts.
Maar om het risico uit te sluiten dat na de videokaart mijn CPU het probleem is wil ik ook geen videokaart kopen van 200 euro. Dan weet ik namelijk zeker dat mijn CPU niet toereikend is (en mijn voeding waarschijnlijk ook niet).
In ieder geval allen dank voor de tips, ik ga vanavond eens wat spelen met settings en mijn nieuwe aankoop overdenken.
Vroeger ooit een S3 Savage 4 kaart in een 233 P2MMX gezet, die kaart was sneller dan de pc (zat geloof ik een 300mhz processor op de kaart) en dat gaf nogal problemen
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik heb TF2 draaien op mijn oude pc met een AMD 4200x2 Nvidia 7800GTX waarop hij perfect te spelen is @ 1280*1024 dx9 op medium met ~60-70fps. CPU zal weinig sneller zijn als jou E2180, alleen die videokaart van mij is voor zover ik weet toch een stuk sneller....
Voordat ik mijn i7 systeem kocht speelde ik TF2 met de AMD 4200x2 en een HD4870 (nu @ mijn i7
HD4830 is voor het geld (~ €95) ook een hele leuke kaart! Die E2180 zal waarschijnlijk toch te traag zijn de extra performance uit de 4850 te krijgen....Tank80 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:43:
[...]
zeker doen, upgraden die handel, 20 fps zou voor mij een reden zijn om heel snel die kaart te vervangen; dat verschil merk je echt heel goed met bijv. 40-50 fps. Voorlopig zou ik iig AA + AF uitgooien en evt. je reso verlagen. Daarbij zou ik met de recente prijsverlagingen ook even serieus nadenken om iets meer geld uit te geven voor een 4850, die is toch nog wel een stuk beter dan een 3650 en dan heb je er ook langer wat aan...
[ Voor 40% gewijzigd door Tortelli op 17-03-2009 22:43 ]
Wat ik me wel afvroeg is waarom TF2 mij aanbeveelt om trilinaire filtering te gebruiken. Ik heb deze maar terug gezet op bilinair (laagste stand). Verder stonden een aantal dingen automatisch op high en sommige op medium. Met deze instellingen was het lekker speelbaar.
Ik heb gisteren even wat research gedaan naar de HD4670. Kaart heeft best aardige specs en kan schijnbaar best lekker meekomen. En voor een euro of 60~70 vond ik het een redelijke kaart. Gisteren is in ieder geval bewezen dat het niet echt aan mijn CPU ligt. Dus een upgrade van de video kaart lijkt me goed. De 3xxx serie heb ik in ieder geval laten varen.
In ieder geval allen bedankt voor de hulp. Ik zal jullie allemaal een keertje een uber doneren als ik mijn nieuwe kaart heb
De beslissing of ik de videokaart wilde vervangen heb ik lang voor me uitgeschoven, omdat ik echt vrij weinig games speel (hooguit keertje of 2 in de week) en als ik speel is het TF2 (wat aardig draaide) of Transport Tycoon
eerste keer TF2 voor mij op GoT. Ben zelf al een vervent speler van TF2. Normaal altijd pyro. Heb alle achievements (behalve onder-water kill, omdat ik nooit 2fort speel).
http://steamcommunity.com...=achievements&agroup=pyro
Ondanks dat sommige denken dat Pyro een noob class is, is het een lastige class. Mede omdat je altijd close-encounter moet spelen.
Ik heb verder niet zo heel veel in te brengen, maar wilde nog wel ff kwijt dat HL2.exe ALTIJD crasht na het afsluiten van TF2.
Ik draai zelfs Vista Business x64 met alle laaste drivers en updates, heb zo'n beetje elke tutorial gevolgd om van het crashen af te komen maar zonder succes.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Welkomtoaomatis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:28:
Hallo allemaal,
eerste keer TF2 voor mij op GoT. Ben zelf al een vervent speler van TF2. Normaal altijd pyro. Heb alle achievements (behalve onder-water kill, omdat ik nooit 2fort speel).
http://steamcommunity.com...=achievements&agroup=pyro
Ondanks dat sommige denken dat Pyro een noob class is, is het een lastige class. Mede omdat je altijd close-encounter moet spelen.
Ik heb verder niet zo heel veel in te brengen, maar wilde nog wel ff kwijt dat HL2.exe ALTIJD crasht na het afsluiten van TF2.
Ik draai zelfs Vista Business x64 met alle laaste drivers en updates, heb zo'n beetje elke tutorial gevolgd om van het crashen af te komen maar zonder succes.
Het HL2 probleem ben je niet de enige mee. Dat doet mijn pc ook (ik geloof bij alle Orangebox games). In diverse updates wordt gemeld dat het opgelost moet zijn, maar dat is niet zo. Gelukkig gaan er geen dingen verloren als je hl2.exe vast loopt (een arts zou zeggen: "Je kunt er oud mee worden").
Heb er inmiddels mee leren leven. Zo af en toe knalt HL2.exe er ook uit tijdens de intro (heel zeldzaam). Het betreft hier een Windows Vista x64 Premium met SP1. Heb er inmiddels mee leren leven
Dank
Ik weet het, maar vind het wel vervelend; Gebeurt overigens (zoals jij al zegt) ook bij alle andere Orangebox games...Het HL2 probleem ben je niet de enige mee. Dat doet mijn pc ook (ik geloof bij alle Orangebox games). In diverse updates wordt gemeld dat het opgelost moet zijn, maar dat is niet zo. Gelukkig gaan er geen dingen verloren als je hl2.exe vast loopt (een arts zou zeggen: "Je kunt er oud mee worden").
Ik weet wanneer jouw probleem voorkomt, als je tf2 start vanuit steam. De focus op het "Steam is starting TF2..." scherm verliest en wanneer TF2 dan met het intro komt crasht TF2.Heb er inmiddels mee leren leven. Zo af en toe knalt HL2.exe er ook uit tijdens de intro (heel zeldzaam). Het betreft hier een Windows Vista x64 Premium met SP1. Heb er inmiddels mee leren leven
Dan blijft hij idd springen van je desktop naar je TF2 naar je desktop usw!
Ctrl + shift + esc doet dan meestal genoeg om TF2 echt te laten crashen...
Beetje jammer en het lijkt idd met elke *fix* erger te worden

Verwijderd
Het is geen lastige class. Het feit dat je niet hoeft te mikken in CC heeft al gevolg dat jij gebruik maakt van het falen van de ander voor een killtoaomatis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:28:
Mag ik trouwens ook eens iedereen uitnodigen om pickups te komen spelen @ #mpuktf2.pickup
Meer info:
http://tf2.multiplay.co.uk/pickup/
Juist, ik zie het anders maar okee; Mening is mening.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:51:
[...]
Het is geen lastige class. Het feit dat je niet hoeft te mikken in CC heeft al gevolg dat jij gebruik maakt van het falen van de ander voor een kill.
Ja, dat mag je. Ik zal er alleen nooit aan meedoen.Mag ik trouwens ook eens iedereen uitnodigen om pickups te komen spelen @ #mpuktf2.pickup
Meer info:
Verwijderd
Eerder een feit. Het CC aspect is niet het aspect wat de pyro lastig zou maken.toaomatis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:59:
[...]
Juist, ik zie het anders maar okee; Mening is mening.
Om CC te kunen vechten dien je wel eerst je tegenstander te naderen (met de backburner natuurlijk van achter).Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:12:
Eerder een feit. Het CC aspect is niet het aspect wat de pyro lastig zou maken.
Er zit meer achter dan er blind op af rennen.
Edit: Je mag me nog een keer weerleggen, dan hou ik er over op.
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 18-03-2009 15:17 ]
Verwijderd
De tegenstander benaderen is in 95% van de gevallen te wijten aan het falen van de tegenstander (en zijn team, kwa gameplay of comms). Nu is dat bij de scout in principe ook zo, maar die heeft nog enkele anderen dingen die het een van de moeilijkste classes maakt. Ik zeg niet dat een pyro een compleet nutteloze class is, maar het is meer een one-trick pony die op bepaalde momenten in te zetten is. Een beetje vergelijkbaar met de spy en engineer. In de meeste gevallen is hun taak echter meer te beschrijven als het in de gaten houden van de skybox en controleren of de respawntimer nog wel werkt.toaomatis schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:17:
[...]
Om CC te kunen vechten dien je wel eerst je tegenstander te naderen (met de backburner natuurlijk van achter).
Er zit meer achter dan er blind op af rennen.
Edit: Je mag me nog een keer weerleggen, dan hou ik er over op.
Je mag best een keer op de server komen bewijzen dat de pyro teh supah leetzor bomb is door mij even te dominaten. Zou toch geen probleem moeten zijn. Dan speel ik elke class die jij wilt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 15:26 ]
Verwijderd
Zucht... ik lees altijd hier en post afentoe wat maar begin echt beetje moe te worden van je koeitje met je anti pyro kruistocht ....Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 14:51:
[...]
Het is geen lastige class. Het feit dat je niet hoeft te mikken in CC heeft al gevolg dat jij gebruik maakt van het falen van de ander voor een kill.
Mag ik trouwens ook eens iedereen uitnodigen om pickups te komen spelen @ #mpuktf2.pickup
Meer info:
Het is ook niet mijn favoriete class maar je kunt het ook wel overdrijven. Mensen hebben ook wel eens een andere mening en om nou iedere keer je mening te herhalen als iemand de zijne zegt en dan te vertellen dat het feiten zijn

Maar goed.. ben benieuwd wanneer we de sniper achievments etc krijgen.. dan ga ik wel weer actief spelen (toch mijn favo class). Ben alleen wel bang dat er dan nog minder teamwork is als bij de scout update omdat dan of iedereen loopt te snipen of te spyen.. we zien wel
Verwijderd
Het is waarschijnlijk zelfs gewoon statistisch te bewijzen dat de "plays" die een overwinning voor een team als gevolg hebben in de meeste gevallen worden veroorzaakt door een soldier, demoman, scout al dan niet in combinatie met een medic. Sowieso zal een team dat alleen maar uit pyro's en medics bestaat episch falen, terwijl een team dat alleen uit soldiers/demo's en medics bestaat een goed gevecht kan leveren. Pyro's in een groot team vind ik ook niet erg, heeft het team mooi wat decoys die damage soaken terwijl de rest rustig de vijand kan afmakenVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:39:
[...]
Zucht... ik lees altijd hier en post afentoe wat maar begin echt beetje moe te worden van je koeitje met je anti pyro kruistocht ....
Het is ook niet mijn favoriete class maar je kunt het ook wel overdrijven. Mensen hebben ook wel eens een andere mening en om nou iedere keer je mening te herhalen als iemand de zijne zegt en dan te vertellen dat het feiten zijn![]()
Maar goed.. ben benieuwd wanneer we de sniper achievments etc krijgen.. dan ga ik wel weer actief spelen (toch mijn favo class). Ben alleen wel bang dat er dan nog minder teamwork is als bij de scout update omdat dan of iedereen loopt te snipen of te spyen.. we zien wel
Maar zoals ik al zei: bewijs maar gewoon je punt door op de server te laten zien dat je omgwtfbbq goed bent met de pyro.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 15:54 ]
Medic is toch de beste class. Zonder medic zouden heavies, soldiers, pyros en demos allemaal vrij snel dood op de grond liggen
* .Gertjan. rent heel snel weg
Als side-note is het wel zo dat 99% van de pyro's kansloos falen op GoT-server. Niveau en het aantal spelers op een server is vaak een reden om wel of geen pyro te spelen, op GoT is dat dus geen pyro spelen.
Er zullen best wel mensen zijn die pwnen hoor. Maar over het algemeen niet. (Althans; niet op GoT)
Verwijderd
De HWG die werd gebackstabbed? Dan heb ik liever een wapen dat een spy snel plat krijgt ipv dat hij tijd krijgt om te stabben. Oftwel: de Demoman. Pipes hebben een hogere DPS dan het vlammertje. Solly is ook goed, aangezien een rocket een spy compleet uit koers kan gooien. Het is jammer dat door de faststab tegenwoordig het niet meer mogelijk is een spy te flickshotten met een pipe terwijl hij in de stab animatie zit om het slachtoffer te reddenRedHat schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:47:
Pyro kan een hele goede class zijn. Bij pl maps in nauwe doorgangen, of als een heavy staat te pwnen en er elke keer een verdomde spy die heavy backstabt. Pyro is een class die ook vaak door slechte spelers gespeeld wordt. Omdat Pyro bijna geen hand-oog coördinatie vereist. Pyro is gewoon no-nonsense, gaan met die banaan, niet te veel nadenken. Hoe drukker, hoe leuker.
Als side-note is het wel zo dat 99% van de pyro's kansloos falen op GoT-server. Niveau en het aantal spelers op een server is vaak een reden om wel of geen pyro te spelen, op GoT is dat dus geen pyro spelen.
Er zullen best wel mensen zijn die pwnen hoor. Maar over het algemeen niet. (Althans; niet op GoT)
@ Gertjan: medic is de basis van elk team, samen met demomans, sollies en scouts (op 5cp mappen of 6v6). Waarom die? Omdat die veel meer dingen kunnen en ook een skillceiling hebben dat velen malen hoger ligt dan de pyro waardoor minder gevechten op luck of situationele zijn gebaseerd.
Je hebt een zeer publieke grafhekel aan de Pyro. Prima. Verder? Tactisch gezien klopt je analyse van class-balans wel, een Pyro is lang niet zo all-round als sommige andere classes, maar een deel van jou herhalende rant is en blijft een mening. Een mening die je wel als feit hier neerzet.
Kan je nu het tot-in-den-treure uitgekauwde Teh Pyro iz for N00bs alsjeblieft gewoon laten liggen? Please?
[Voice menu 1][optie 2]
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Verwijderd
Goed idee. Inderdaad is je grafische kaart zwaar de bottleneck. Een E2180 is zeker wel een goede processor. Als je een redelijke moederbord hebt kan je zelfs nog proberen om te overklokken, 3Ghz zou makkelijk te halen moeten zijn..Gertjan. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:25:
[...]
Over graphics gesproken. Ik zit er over te denken om voor wat extra spel genot mijn pc een beetje te upgraden. Misschien dat iemand mij kan vertellen of ik er goed aan doe. Momenteel speel ik op een Pc met een Core 2 Duo E2180 processor (geloof ik 2x2ghz), 4GB geheugen en een ATI Radeon 2400Pro (256Mb). Ik zit meestal rond de 20fps (ik speel in een van de 16:10 resoluties). Soms zit ik boven de 20, maar geregeld komt hij er ook onder (vooral met veel pryos en ander grafisch geweld).
Nu zit ik te denken om mij videokaart te upgraden naar een HD 3650 met 512Mb (investering van +/- 50 €). Het lijkt er op dat dat de opvolger van de 2600xt is en heb bij iemand anders al gezien dat de 2600xt betere en snellere graphics levert dan mijn 2400pro (GTA S:A draaide veel beter op die HD2600xt, verder was de pc hetzelfde).
Het lijkt er bij mij dus op dat grafische kaart het probleem is.
Overigens snap ik Koeitje niet helemaal. Soldier? Demo + medic? Ik volg je echt niet. . .Voor een offense is heavy + medic het absoluut beste.
Ten eerste kan een soldier 1 op 1 niet echt uitblinken. Daarnaast is het moeilijk om op long range goed te richten. Ik zal toegeven, ik heb tot nu toe geen perfect spelende soldier ontmoet en ben er zelf ook geen dus ik ken de potentieel ervan niet echt. De soldier is zeker een goede class om sentries en zwaarverdedigde plekken met veel sentries/heavies/etc. te damagen. Maar echt killen? Dat lukt toch echt niet met soldier, het is meer een do damage en die class, dus meer support. Je mag me met plezier ongelijk bewijzen, zoals ik al eerder zij ben ik geen goede soldier.
Als tweede de demo. Ik houd van de demo. Echt, het is misschien wel mijn favoriet. Maar aanvallen? Eh. . .nee. De demo is een class waarmee ik rustig achter een gate schuil, wat stickies plaats en yummy vijanden afwacht. Kill streaks van 10 of hoger zijn zo een eitje en mijn max is 23 kills in 1 life hiermee. Maar stel je voor dat je hiermee moet gaan aanvallen: elke sticky die je plaatst duurt een aantal seconden totdat het bij de vijand is en je hebt er 2 tot 5 nodig, verschillend per class. De andere wapen (ik weet neit eens de naam, zo weinig gebruik ik het) is helemaal nutteloos: makkelijk te ontwijken, weinig damage en het duurt te lang voordat hij afgaat. Pas op close combat en op direct impact is hij echt goed. Vandaar dat ik de combo niet snap, medic + demo. Als het goed is doe je niets met je demo om verwond te raken, dus die medic heb je helemaal niet nodig. Andere tactieken heb ik ineffectief gevonden, als rush tactieken werken met de demo zou ik ze graag horen.
Als derde een van mijn favo's, heavy + medic. De heavy is een class die op elke range damage kan doen en op kleinere ranges zelfs de baas is boven elke class. Het enige waartegen ik met heavy doodga is 1) goede snipers (de slechtere schiet ik alsnog af) 2) spies 3) meer dan 2-5 man in een groep, hangt af of ik medic heb en wat voor class ze zijn. Meestal als ik een medic heb kan ik makkelijk 3 man tegelijk aan. De minigun is ontzettend snel qua firerate en doet erg veel damage waardoor je met een beetje aim iedereen makkelijk kan afknallen.
Daarom snap ik ook je berichten over de pyros niet: ze zijn weldegelijk moeilijk te bespelen. Misschien dat jij het daarom ervaart als "checken of de respawn timer het nog doet" omdat ze vaak worden afgeschoten voordat ze het op close combat aan kunnen laten komen. Meestal verliest een pryo van een heavy, zelfs al merkt de heavy pas later dat hij wordt verbrand. Toch is de pyro ook een van de beteren als je weet hoe je hem moet gebruiken. Dat jij ermee recht op je vijand afrent en steeds doodgaat betekent niet dat hij slecht is. Persoonlijk is het mijn favoriet op open plekken met veel man, zoals bijvoorbeeld bij capture points. Vaak kan je dan veel ervan van achter pakken, krijg je een aantal kills daarmee en nadat je doodgaat kill je er nog 1-2 omdat er ook maar limited health packs en medics te krijgen zijn. Daarnaast weet ik niet of je de achievements hebt: het is ook redelijk te doen om op long range met je flare gun om de hoek te komen en in 2-3 keer een heavy af te schieten. Dus het is niet per sé een class met maar 1 doel. (Overigens kan je wel van meerdere classes zeggen dat ze 1 doel hebben. Zonder de minigun stelt de heavy niet veel voor. Ja, boxing gloves, maar daar heeft de pryo de axtinguisher tegen. De shotgun heeft iedereen en de sandwich is maar beperkt te gebruiken. Zelfde met de andere classes: ik zou juist kunnen claimen dat de soldier echt heel weinig kan doen, alleen zo'n raketwerpertje en verder de standaard shotgun en melee weapon).
Als laatste moet ik toch zeggen dat ik het eens ben met Gertjan. Geen class is de beste; je komt er alleen met een team effort. Maar elke heeft zo zijn specialiteiten. (Toch als afsluiter een persoonlijke favo lijst: 1) Demo 2) Heavy 3) Pyro 4) Scout 5) Spy 6) Soldier 7) Engineer
Verwijderd
Hierna ben ik maar gestopt met lezen. Welke class in combinatie met een medic het beste is ligt aan de situatie en map. In 95% van de gevallen is het de soldier en op pubs een combinatie van demo en soldier. De HWG kan een gevaar zijn als je hem niet ziet aankomen, maar een demo + medic legt een HWG die gehealed wordt in +/- 5 seconden om. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de gevaren van snipers en spies. Ik weet niet op welke servers jij speelt, maar in 6v6 en op de GoT server zie je niet vaak een HWG rondwaggelen die ook echt wat uitricht (Raizer en Killzone zijn denk ik de enige, de rest is gewoon gratis puntjes). In 6v6 defense gravelpit is een HWG trouwens wel lekker, en soms wil het ook wel werken op granary of freight. Maar een echte snelle push maken kan een HWG niet zo, hij is meer een safe spot zolang hij leeft door de enorm hoge DPS (alleen pointblank).Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 17:54:
[...]
Overigens snap ik Koeitje niet helemaal. Soldier? Demo + medic? Ik volg je echt niet. . .Voor een offense is heavy + medic het absoluut beste.
Kan je trouwens ook even uitleggen waarom jij een HWG de beste vindt op offense? Misschien dat ik je verkeerd begrepen heb.
edit: ik lees net de rest van je post. Je hebt denk ik nog gewoon te weinig ervaring in de game. Demoman is een beest @ offense. Het is niet voor niets dat hij gelimit is @ 1 in 6v6
Hier trouwens nog even wat je doet met dat wapen waarvan je de naam niet weet en waardeloos vind
http://www.youtube.com/watch?v=T8f2zTT1KqQ
en hier wat footage van een die ow zo zwakke soldier
http://www.youtube.com/watch?v=cyEcQz-7pH0
Beiden behoren natuurlijk wel tot de top van europa, maar hopelijk zie je in dat ze echt niet zo zwak zijn als jij denkt.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2009 18:38 ]
Spy?[b][message=31659908,noline]
[Voice menu 1][optie 2]
[voice menu 1] is default de 'z' toets. z2 levert bij iedere class de variant van "thank you" op.
x2 = "spy"
[ Voor 6% gewijzigd door JumpStart op 18-03-2009 18:53 ]
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
http://tf2wiki.net/wiki/Voice_commands
Met daarbij ook nog de class-specifieke stemmen/kreten.
Afhankelijk van de situatie geef ik toch ook de voorkeur aan het uberen van een demo/soldier. (het hangt wat af van de verdediging van het andere team).
In sommige maps is een heavy healen handig, maar meestal zijn er betere dingen om te healen.
En een pyro draait vooral om tactisch inzicht, de class op zichzelf is echt niet zo moeilijk als veel mensen beweren. Air blast is nog het moeilijkste & zelfs dat is gemakkelijk te noemen. (buiten wat timing als je een rocket wilt gebruiken om ergens naartoe te vliegen).
Een scout moet ook op een goede manier spelers benaderen, een sniper kan ook niet open en bloot staan, een heavy moet zich ook aanpassen aan zijn snelheid, ...
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:03:
Movement is voor elke class belangrijk.
[flauw]Een class zonder movement heb je niets aan. De enige class die goed is zonder movement is een sentry (hoe gaaf zou het zijn als die konden moven :+[/flauw]
Hetgeen dat een pyro het moeilijkste maakt is ook belangrijk voor de andere classes.
Dus op het einde van de dag is soldier/demo/scout/medic/... toch wat moeilijker dan een pyro.
(daarmee zeg ik niet dat het een slechte class is of dat je er geen pret mee kan hebben)
Maar zelf vind ik dat ze minder vaak nut hebben dan een extra medic/soldier/demo/...
Soms zijn ze wel handig als er nogal wat spies rondlopen, veel scoutrushes gebeuren etc...
Maar het is allemaal veel situationeler dan de andere classes.
Verwijderd
Was het ook met je eens hoorSimon Verhoeven schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 21:08:
Koeitje, dat was mijn punt.
Hetgeen dat een pyro het moeilijkste maakt is ook belangrijk voor de andere classes.
Dus op het einde van de dag is soldier/demo/scout/medic/... toch wat moeilijker dan een pyro.
(daarmee zeg ik niet dat het een slechte class is of dat je er geen pret mee kan hebben)
Maar zelf vind ik dat ze minder vaak nut hebben dan een extra medic/soldier/demo/...
Soms zijn ze wel handig als er nogal wat spies rondlopen, veel scoutrushes gebeuren etc...
Maar het is allemaal veel situationeler dan de andere classes.
In FB schakelen we heel vaak naar 1 pyro tijdens verdedigen van het laatste punt, dit wordt dan gedaan door een scout omdat 2 scouts dan vaak niet handig zijn.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Verwijderd
One-trick pony dusKanarie schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:02:
Pyro's zijn prima verdedigers van laatste punten. Badlands, Granary, Well. Inkomende ubers terugbumpen, reflecten van rockets, op afstand enemies in de fik steken met flare gun, vastpinnen van een aanvallende scout met airblast, medic vrijhouden van pipes, stickies en rockets.
In FB schakelen we heel vaak naar 1 pyro tijdens verdedigen van het laatste punt, dit wordt dan gedaan door een scout omdat 2 scouts dan vaak niet handig zijn.
Sentry = buildable, geen class.Gertjan. schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:23:
[...]
[flauw]Een class zonder movement heb je niets aan. De enige class die goed is zonder movement is een sentry (hoe gaaf zou het zijn als die konden moven :+[/flauw]

Er zijn mods waar je een SG kan oppikken en er mee rondlopen, fun als jij hem eerder hebt dan de tegenpartij. Massive carnage verzekerd...
Wat betreft pyro's, airblasting pyro's zijn cool! En welke andere class kan/kon spelers in spectator mode killen en airblasten!?
Als ik ooit nog eens spoken in TF2 tegenkom weet ik welke class nodig is!

http://tf2.digitaljedi.co...aduuken-kills-spectators/
[ Voor 11% gewijzigd door CapTVK op 18-03-2009 23:38 ]
TF2 GoT http://www.teamfortress.eu
lol
En die youtube filmpjes ben ik wel een beetje zat. Van de meeste mensen hier op het forum zou je zo'n filmpje kunnen maken. Iedereen heeft na redelijk wat uren wat super acties er tussen zitten. Nu weet ik toevallig dat deze gasten wel wat kunnen maar dat filmpje zegt helemaal niets.
oh BTW pyros zijn de beste class en vereisen de meeste skill, degenen die dat niet willen inzien snappen het spel niet.
Je wilt niet weten hoe heerlijk het is om W+M1 te spelen met een goed muziekje erbij!
--
Krijgen we nou steeds meer vaste snipers op de GoT server? Elke keer als ik wil snipen hebben we er al 2.
Zo leer ik het nooit.
Ach, kan ik ook andere classes oefenen en keihard falen
One-trick? Onzin. Verdedigen, spy-checken, ambushen, verstoren en chaos creëren (Blazing is zoooo leuk!), übers disrupten, flares in snipers mikken, all-round damage uitdelen zodat je teammaatjes het makkelijker hebben, en ga zo nog maar even door.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:25:
[...]
One-trick pony dus. Dit is een van de weinige momenten dat een pyro echt nut heeft en te verkiezen is boven andere classes. Ik neem aan dat FB de meeste tijd wel met 2 scouts speelt
Kortom, bij deze zet je jezelf --opnieuw-- te kakken. Je WEIGERT gewoon het nut van een Pyro te erkennen.

Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:
Added Multicore Rendering
This initial release is aimed at testing compatibility, so the option is OFF by default
To turn it on, go to the Options->Video->Advanced dialog, and check the "Multicore Rendering" option
Other Changes
Several performance improvements to decals and client bone/flex setup
A variety of alt-tab and mode switch fixes
Improvements to the way the engine initializes surround sound, fixing some specific hardware cases
Fixed a crash on exit in Vista 64
Oh, sinds een halve week ofzo heb ik besloten dat ik beter moet worden in snipen, omdat dat soms handig is voor Team 3. Dat is in ieder geval één extra sniper.Nmxje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 02:00:
Krijgen we nou steeds meer vaste snipers op de GoT server? Elke keer als ik wil snipen hebben we er al 2.![]()
Zo leer ik het nooit.![]()
[ Voor 75% gewijzigd door Matis op 19-03-2009 08:19 . Reden: Te snel op verstuur gedrukt :( ]
Achja, ik ben eigenlijk ook vastgeroest als sniper. Maar ik speel de laatste tijd veeeels te weinigNmxje schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 02:00:
Stel zeikerds over pyro's!
Je wilt niet weten hoe heerlijk het is om W+M1 te spelen met een goed muziekje erbij!
--
Krijgen we nou steeds meer vaste snipers op de GoT server? Elke keer als ik wil snipen hebben we er al 2.![]()
Zo leer ik het nooit.![]()
Joh.... Meen je dat nou... Daarom stond het tussen de blokjes [flauw]... Flauwe humor is niet aan jou besteed?

Maar als developer mag je een sentry wel een class noemen, net als alle andere objecten in het spel. Alles is een class als je OO-developer bent (er van uitgaande dat ze het netjes OO gemaakt hebben)
[ Voor 26% gewijzigd door .Gertjan. op 19-03-2009 09:15 ]
Wat is dit voor kul..Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:13:
Maar als developer mag je een sentry wel een class noemen, net als alle andere objecten in het spel. Alles is een class als je OO-developer bent (er van uitgaande dat ze het netjes OO gemaakt hebben)
Een class als OO-developer is veel meer dan alleen de sentry. Daar zullen hoop ik 10tallen klasses onder vallen.
Laten we het verder houden op classes binnen TF2 als zijnde verschillende spelertypes.
En stop ajb over het whinen van Pyro/Sniper/Scout/Medic/Engi/Heavy/Demo/Spy/Soldier is beter. Iedereen vind een bepaalde klasse leuker/fijner om te spelen. Ze zijn allemaal belangrijk (offense/defense/support) en kunnen niet zonder elkaar. Hoewel all-one-class rushes leuk zijn, blijken ze toch *nooit* te werken.
Verwijderd
Mooi, dat biedt perspectieven. Ze hebben wel vaker *gefixed*, maar dat maakte meer stuk dan heel.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:45:
De windows vista x64 crash is bij mij gefixt met die laatste updateWerd zo stilaan tijd na anderhalf jaar spelen...
Ik zal het vanavond ff testen!
Ik kan bevestigen dat die x64 crash fix werkttoaomatis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:55:
[...]
Mooi, dat biedt perspectieven. Ze hebben wel vaker *gefixed*, maar dat maakte meer stuk dan heel.
Ik zal het vanavond ff testen!
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Jullie praten langs elkaar heen mannen.JumpStart schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:04:
[...]
One-trick? Onzin. Verdedigen, spy-checken, ambushen, verstoren en chaos creëren (Blazing is zoooo leuk!), übers disrupten, flares in snipers mikken, all-round damage uitdelen zodat je teammaatjes het makkelijker hebben, en ga zo nog maar even door.
Kortom, bij deze zet je jezelf --opnieuw-- te kakken. Je WEIGERT gewoon het nut van een Pyro te erkennen.
![]()
![]()
(OOOPS, I did it again. Ik had voorgenomen koeitje niet meer op z'n fouten te wijzen.)
![]()
![]()
Jumpstart: Pyro is nuttig
Koei: Demo en Soldier zijn veel nuttiger, pyro is idd af en toe nuttig.
Beide hebben gelijk, nou stoppen, want er zijn al tijden geen nieuwe argumenten meer aangevoerd in deze weinig boeiende discussie.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Zal zometeen of vanavond eens testen.
Test 1 @ Intel Core i7 920 @ 3,34Ghz/ ATI HD4870 (512mb)
cpu gebruik singlecore (@ Core i7...)

multicore optie aan:

edit:
In een game met 31 man erin lijkt het beter te werken!

Hij lijkt nu een 2e (HTT) core te pakken.
Zal het zo voor de grap eens op mijn oude 4200x2 proberen, het zou mooi zijn als het in de drukke lvls wat framedrops voorkomt!.
Test 2 @ AMD 4200x2 @ 2,42Ghz / Nvidia 7800GTX
singlecore, framedrops naar 20fps @ fastlane (30 man @ server)

multicore, ook framedrops naar 25fps @ fastllane (30 man @ server)

patch lijkt het dus vooral bij de oudere hardware heel aardig te doen!.
[ Voor 52% gewijzigd door Tortelli op 19-03-2009 11:49 ]
toaomatis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 09:42:
[...]
Wat is dit voor kul.
Een class als OO-developer is veel meer dan alleen de sentry. Daar zullen hoop ik 10tallen klasses onder vallen.
Laten we het verder houden op classes binnen TF2 als zijnde verschillende spelertypes.
En stop ajb over het whinen van Pyro/Sniper/Scout/Medic/Engi/Heavy/Demo/Spy/Soldier is beter. Iedereen vind een bepaalde klasse leuker/fijner om te spelen. Ze zijn allemaal belangrijk (offense/defense/support) en kunnen niet zonder elkaar. Hoewel all-one-class rushes leuk zijn, blijken ze toch *nooit* te werken.
Kul? Ik beperk het class verhaal toch niet alleen tot de sentry? En ik zeg nergens dat de sentry slechts uit een class zou moeten bestaan. Een class die uit meerdere classes bestaat is ook een class. Ga jij mij nou vertellen hoe classes werken en hoe ik deze moet definiëren? Ik hoop het niet. En om meteen kul te roepen? Het was meer als geintje bedoeld, maar goed.
Je conclusie klopt: ieder zijn ding in TF2. De T staat zoals zo vaak al aangegeven voor team een single class rush is grappig, maar in principe heeft iedere player class een class waar hij goed tegen is en een waar hij slecht tegen is. Dat noemen ze balans en dat is nodig in een spel als TF2.
Je blijkt er toch meer verstand van te hebben dan dat ik in eerste instantie dacht. Mijn excuses.Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:50:
[...]
offtopic:
Kul? Ik beperk het class verhaal toch niet alleen tot de sentry? En ik zeg nergens dat de sentry slechts uit een class zou moeten bestaan. Een class die uit meerdere classes bestaat is ook een class. Ga jij mij nou vertellen hoe classes werken en hoe ik deze moet definiëren? Ik hoop het niet. En om meteen kul te roepen? Het was meer als geintje bedoeld, maar goed.
En ik had ook niet de indruk dat het een geintje was. Mijn excuses
Wat betreft de T van TF2. Je kan niet met ze en niet zonder ze...
Uiteraard was het een geintje, gaat in Spielerij toch geen tachtalk doentoaomatis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:04:
[...]
Je blijkt er toch meer verstand van te hebben dan dat ik in eerste instantie dacht. Mijn excuses
En ik had ook niet de indruk dat het een geintje was. Mijn excuses
Wat betreft de T van TF2. Je kan niet met ze en niet zonder ze...
Maar de T is juist de charme van het spel. Kan je tenminste een ander de schuld geven als het mis gaat
Och zolang je het maar als een spelletje ziet komt het goed. Vloeken en tieren tegen je team getuigd ook niet echt van teamplay (maar helaas gebeurd het wel te vaak zelfs af en toe op de GoT server).
Als het goed is kan ik binnenkort beter genieten van TF2, heb gisteren een HD4670 besteld. Laat de FPS maar komen, zat nog te twijfelen over een andere kaart (3850 geloof ik), maar toch besloten om voor next generation te gaan, qua performance ontliepen ze elkaar niet echt en de 4670 was zuiniger, wat weer goed is voor mijn beperkte 400watt voeding). Allen nogmaals bedankt voor de tips.
Verwijderd
Precies. Dat is mijn punt. De meeste pyro spelers zien de pyro als de ultieme can-do class en dat is het probleem. Het zou een class zijn die altijd en overal inzetbaar is. Maar dat is gewoon niet zo. Er zijn maar 3 classes die dat zijn, 2 classes die vaak in te zetten zijn, en 4 classes die specifieke doelen hebben.MrAngry schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:31:
[...]
Jullie praten langs elkaar heen mannen.
Jumpstart: Pyro is nuttig
Koei: Demo en Soldier zijn veel nuttiger, pyro is idd af en toe nuttig.
Beide hebben gelijk, nou stoppen, want er zijn al tijden geen nieuwe argumenten meer aangevoerd in deze weinig boeiende discussie.
Klopt helemaal, veel zeggen van pyro: W indrukken en linker-muisknop. Dat vind ik altijd negatief overkomen, pyro werkt IMO erg goed als anti-spy.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:28:
[...]
Precies. Dat is mijn punt. De meeste pyro spelers zien de pyro als de ultieme can-do class en dat is het probleem. Het zou een class zijn die altijd en overal inzetbaar is. Maar dat is gewoon niet zo. Er zijn maar 3 classes die dat zijn, 2 classes die vaak in te zetten zijn, en 4 classes die specifieke doelen hebben.
Ik ga nu ff lunchen en ik hoop niet dat ik het welles niettes gezwam weer ontketen.
Kun je eens beschrijven welke classes jij voor iedere taak ziet? Qua pyro ben ik het eens dat hij niet altijd even handig is. Heb ook wel eens matches gespeeld waarin niemand pyro was (of slechts 1 iemand) waarin we pyro niet mistte. Bij verdediging is hij handig om mensen die door de long-distance verdediging heen komen af te maken, maar in principe hoort een men niet zo ver te komen.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:28:
[...]
Precies. Dat is mijn punt. De meeste pyro spelers zien de pyro als de ultieme can-do class en dat is het probleem. Het zou een class zijn die altijd en overal inzetbaar is. Maar dat is gewoon niet zo. Er zijn maar 3 classes die dat zijn, 2 classes die vaak in te zetten zijn, en 4 classes die specifieke doelen hebben.
Het leukste van de pyro vind ik dat je lekker paniek/verwarring kan zaaien. Op het moment dat iemand is aangestoken zal hij in veel gevallen als een idioot rond rennen en op zoek gaan naar een medic op health-pickup (terwijl er niets zou gebeuren als hij gewoon de pyro afmaakt en het vuur uit zichzelf laat doven).
Maakt het eigenlijk uit of je wanneer je aangestoken bent je gaat rond rennen? Gaat het vuur dan sneller uit?
Jazeker:.Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:
Kun je eens beschrijven welke classes jij voor iedere taak ziet?
Mijn ervaringen zijn voornamelijk gebaseerd op de map Dustbowl!
Scout: Snelle aanvaller, 2x bonus op capture points en kan dankzij de scoutupdate ubers uitschakelen. Ook kan hij middels zijn energy-drink een goede afleiding zijn.
Engi: Teleports voor snel verplaatsenm binnen de map, Dispenser --> healing & ammo (metal voor de engi zelf) en natuurlijk Sentrygun. In lvl3 bijna niet tegenin te komen als speler en hij schiet altijd raak!
Pyro: Zoals je het zelf zei: Kan goed voor onrust zorgen. Vooral als hij inloopt op een groepje tegenstanders. Daarnaast kan hij met de backburner enorm veel damage doen als hij in de rug aanvalt. Ook de bleedingdame van vuur is funest voor bijna elke andere klasse dan hijzelf.
Sniper: 1 shot 1 kill! Houdt zich vaak op de achtergrond om op die manier heavy's met 1 headshot te killen. Vooral handig in grote maps en waar zijzelf in de dekking kunnen staan.
Medic: Tja, what should I say? Het healen en uberchargen van teamgenoten. Ik vind niet dat een medic een ander wapen dan zn healgun zou moeten gebruiken! Wel kan hij icm een andere medic en zijn tweede bonesaw in theorie oneindig lang in ubercharge blijven en zo dood en verderf zaaien bij het andere team.
Soldier: Kan over lange afstand raketten schieten en is daarmee lastig uit te schakelen. Een crit-rocket is bijna altijd instant dodelijk. Daarnaast kan hij zichzelf lanceren en zo op plekken komen die voor andere klasses soms onbereikbaar zijn.
Demo: Kan met behulp van zijn remote sticky's de caputepoints goed verdedigen. Daarnaast kan hij bij het aanvallen 9 van de 10 keer de sentrys kappot maken met zijn stickys tijdens een ubercharge.
Spy: Het sabboteren van de tegenstanders sentry, disp en tellie's. Ook de backstab is gegaradeerd een kill.
Heavy: Voornamelijk een statische verdediger. Heavy's zijn icm een krit-medic en natascha dodelijk. Het stunning en critical van de minigun maken hem one mean killing machine. Heavy's zijn mede dankzij de sanvich erg handig om als red op je CP te hebben staan en ten tijde van een cap een sandvich laten eten.
Dit zijn zonbeetje mijn ideeen omtrent de classes binnen TF2.
Niet dat ik weet. Het vuur blijft voor een bepaalde tijd branden.. Heb geen echte ervaring omdat ik praktisch altijd pyro ben.Maakt het eigenlijk uit of je wanneer je aangestoken bent je gaat rond rennen? Gaat het vuur dan sneller uit?
Ik ben altijd blij met een pyro in m'n team, vooral als ze een beetje in de buurt blijven. Sommige pyro's rennen helaas maar een beetje rond, maar ja, dat zouden ze met iedere andere class waarschijnlijk ook doen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dat eerste klopt, dat tweede niet. Normaal let ik ook niet zoveel op heavy's. Maar ik heb heb t dan wel over de heavy's in Dustbowl.Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:10:
Dat klinkt nou niet echt alsof je ooit heavy hebt gespeeld of zelfs maar hebt zien spelen...
Edit: Ik wil niet zeggen dat ik NOOIT heavy heb gespeelt, 4.9 uur om precies te zijn, relatief weinig dus.
[ Voor 13% gewijzigd door Matis op 19-03-2009 14:33 ]
Kiss teh cook!.Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:
[...]
Kun je eens beschrijven welke classes jij voor iedere taak ziet? Qua pyro ben ik het eens dat hij niet altijd even handig is. Heb ook wel eens matches gespeeld waarin niemand pyro was (of slechts 1 iemand) waarin we pyro niet mistte. Bij verdediging is hij handig om mensen die door de long-distance verdediging heen komen af te maken, maar in principe hoort een men niet zo ver te komen.
Het leukste van de pyro vind ik dat je lekker paniek/verwarring kan zaaien. Op het moment dat iemand is aangestoken zal hij in veel gevallen als een idioot rond rennen en op zoek gaan naar een medic op health-pickup (terwijl er niets zou gebeuren als hij gewoon de pyro afmaakt en het vuur uit zichzelf laat doven).
Maakt het eigenlijk uit of je wanneer je aangestoken bent je gaat rond rennen? Gaat het vuur dan sneller uit?
Pyro's zijn irritant. Daarom is dat een van mijn favo classes, vooral op verdedigend gebied bij PL maps. Keuze tussen Backburner en Flamethrower is zeer belangerijk en hangt echt af van je tegenstander en welk rol je wilt spelen in je team. De Flamethrower met zijn airblast maakt je toch wel een van de grootste vrienden van een sentry, waarbij je lekker stickies en andere projectielmeuk weg/terug kunt blazen. Ook het absoluut vernaggelen van pyro-ubers is een van de sterkste kansen van de Flamethrower. Als je een nice Sentry base hebt staan, wil het wel eens voorkomen dat de tegenstander daar met Pyro-uber in wil gaan. Met je flame-proof suit en Airblast los je dit wel even op.
Laats kwam er een Kritgeuberde demo aan, die niet wist wat hij met al zijn teruggekaatste kricky's moest (krit + sticky = kricky. krit + rocket = krocket etc.). Airblast is je vriend. Vooral als je je Engi-team wilt helpen.
En dan die Backburner. Op de eerste verdedigende stage op Badwater wil je niet zonder. Al die blauwe wankers in dat tunneltje, met hun neus naar voren
Als de payload te ver het tunneltje in is, wacht dan geduldig boven de uitgang tot de hele meuk de tunnel uitkomt en... Hmmmfmmfm hhng hngmff!!
Als je toch failed in het volledig vernederen van je tegenstander met deze tips, raad ik je aan de Airblast te pakken en naast de sentry wortel te schieten.
Tot zo ver de vernederende verdediging's tactiek van [GoT]DeX.
Chapeau, wat een geweldige omschrijving.DeX schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 14:57:
Pyro's zijn irritant. Daarom is dat een van mijn favo classes...
Misschien is dat ook wel de reden dat ik Pyro zo gaaf vind. Het irritante en het onrustzaaiende karakter van de class.
Daarnaast heeft een pyro geen last van FireFireFire bleeding.
Verwijderd
Medic: In leven blijven. Threats callen, doelen aangeven. Bij de soldiers blijven, maar niet hun leven riskeren..Gertjan. schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 12:41:
[...]
Kun je eens beschrijven welke classes jij voor iedere taak ziet?
Soldier: Medic babysitten, pushes leiden. Long range knallen is zinloos. Liever RJ en dan gewoon op de hoofden van de vijand gaan staan. Alleen met KK is het op lange afstand nog wel te doen. Niet vergeten dat hij ook een shotgun heeft.
Demoman: Damage doen, spam, flanks coveren met stickies. Snel beginnen met cappen op bepaalde maps d.m.v. stickyjump. Bij een push komt hij ook mee. Tevens area control. Sentry nesten uitschakelen.
Scout: Voorkomt backcaps, probeert ninja caps als het mogelijk is. Flanked vijand, maar dekt ook tegen flanking door tegenstander. Called natuurlijk ook inkomende vijanden. Hit 'n run aanvals patronen. Primaire doel is medic, maar pakt ook elke andere class die alleen rondloopt.
Sniper: inzetten als er een lange afstand tot de vijand is met een mooie LoS, kan dan de medic eruitpikken. Maar ook elke andere class natuurlijk.
Spy: Af en toe in te zetten als verassing. om snel de medic af te pakken. Vooral handig om uber advantage te krijgen.
Engineer: punten verdedigen in attack/defense maps en ctf.. Vrij zinloos @ 5cp maps. Hoe kleiner de teams hoe zinlozer (behalve bij ctf).
Pyro: laatste punt verdedigen. Spy checken is niet nodig, een goede speler heeft geen vuur nodig om spies te spotten. Aangezien spies vooral engies lief vinden en engies zeker niet altijd nodig zijn vaak overbodig. Irritatie class. Beetje zoals muggen, vreselijk irritant maar zo opgeruimt.
Hwg: In te zetten op maps met veel cover. Traag, maar veel damage (tot mid range) en lastig neer te krijgen. Niet erg flexibel, maar wil soms nog weleens werken.
Ik denk dat snipers ervoor zorgen dat je niet stil blijft staan. Immers stilstaan in open veld is zelfmoord.DeX schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:21:
Hoe zou TF2 zijn zonder Sniper?
Snipers zijn zoals hierboven beschreven handig om de (ready-2-uber) medics eruit te pikken, of een heavy natuurlijk.
Ik snap de nut van de Sniper. Maar vraag me af of er echte gameplay veranderengen zouden zijn zonder deze class. Ook een vraag die me blijft fascineren. Waarom kiezen sommige mensen om Sniper te zijn als er al 3 a 4 snipers in hun team zitten?toaomatis schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:24:
[...]
Ik denk dat snipers ervoor zorgen dat je niet stil blijft staan. Immers stilstaan in open veld is zelfmoord.
Snipers zijn zoals hierboven beschreven handig om de (ready-2-uber) medics eruit te pikken, of een heavy natuurlijk.
Goed voor de KPD ratio... en voor mensen die bang zijn voor een beetje CCDeX schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:25:
[...]
Ik snap de nut van de Sniper. Maar vraag me af of er echte gameplay veranderengen zouden zijn zonder deze class. Ook een vraag die me blijft fascineren. Waarom kiezen sommige mensen om Sniper te zijn als er al 3 a 4 snipers in hun team zitten?
[ Voor 6% gewijzigd door Matis op 19-03-2009 15:27 ]
-Als je flamethrower bedoelde om sentries neer te halen => lukt enkel met slecht geplaatste sentries. Anders zit je met de knockback.
-Vernaggelen van pyro ubers => dat zegt meer over de geuberde pyro dan of dat pyro al dan niet goed is. -Sentry base => knockback als ze niet rot staan. (& als de engies wat op hun spullen letten.).
-Krituber demo => dan was het een noob. Dan had hij maar even naar pipebombs moeten wisselen/sneller schieten/op de grond mikken.
-Badwater => 1) bewijst koeitjes punt van situationeel + dat betekent dat het team niet oplet + die medics die je probeert neer te halen gebruiken toch hun uber als ze op iets trekken.
-Paypload => dan letten ze niet op want ze genezen en een soldier/demo/hwg haalt je snel neer.
Pyro is zeker geen slechte class, louter veel situationeler dan de andere classes.
Helemaal waar! Immers elke situatie + map vergt een andere tactiek.Simon Verhoeven schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:27:
Pyro is zeker geen slechte class, louter veel situationeler dan de andere classes.
Misschien leuk om ons (mezelf) te baseren op de feiten:
http://www.steampowered.com/status/tf2/tf2_stats.php
Als ik het zo interpreteer zie ik dat een pyro zorgt voor veel assists, immers zaait de pyro meestal chaos bij de tegenstander en verwondt ze voor bijvoorbeeld 50%. Dan komt er een medic+heavy combo achteraan die ze allemaal neermaait.
Maar serieus, zelf speel ik geen sniper dus ik kan de motivatie om in die situaties toch sniper te kiezen niet begrijpen. Zelf kies ik liever een andere class.
Ik vind sniper ook geen leuke class, veels te passief. Maar goed dat ze er zijn. Houden meestal wel het overzicht samen met medics.CapTVK schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:33:
Maar serieus, zelf speel ik geen sniper dus ik kan de motivatie om in die situaties toch sniper te kiezen niet begrijpen. Zelf kies ik liever een andere class.
Wel is IMO de gouden regel 3 medics in een team van 16 en de kans dat je wint is velen malen groter.
[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 19-03-2009 15:35 . Reden: Extra tekst ]
DaXSimon Verhoeven schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:27:
DaX, je post zegt meer over je tegenstanders dan over de class.
-Als je flamethrower bedoelde om sentries neer te halen => lukt enkel met slecht geplaatste sentries. Anders zit je met de knockback.
-Vernaggelen van pyro ubers => dat zegt meer over de geuberde pyro dan of dat pyro al dan niet goed is. -Sentry base => knockback als ze niet rot staan. (& als de engies wat op hun spullen letten.).
-Krituber demo => dan was het een noob. Dan had hij maar even naar pipebombs moeten wisselen/sneller schieten/op de grond mikken.
-Badwater => 1) bewijst koeitjes punt van situationeel + dat betekent dat het team niet oplet + die medics die je probeert neer te halen gebruiken toch hun uber als ze op iets trekken.
-Paypload => dan letten ze niet op want ze genezen en een soldier/demo/hwg haalt je snel neer.
En alles wat ik heb verklaard is (meerdere keren) voorgekomen op de GoT servers waar alleen maar pro's komen!
Maar zo is bijna elke class "situationeel" en ik heb het nou net even over 1 bepaalde situatie. Eerste stage Badwater. Voor de rest zijn alle andere Pyro truukjes wel bekend ondertussen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ja maar ik heb Koeitjes punten nog niet eens gelezenMrAngry schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:35:
Zullen we stoppen met deze discussie plz? Jullie lullen echt langs elkaar heen. Toaooaoaoatomatis heeft het waarschijnlijk vooral over publics waar ook nog eens peop gespeeld wordt en koeitje zit gewoon veel meer in dat hele pro gamer gebeuren. Kortom STOP in godesnaam met argumenten herhalen die niet op dezelfde definitie van pyro slaan. Alles wat een debat goed maakt gaat hier mis, dus stop er nou gewoon mee.
Ik wou alleen meneer gertjan even wat pyropunten bijbrengen.
For the record, het airblasten van ubers is zeker een goede tactiek in combinatie met een SG. Knockback merk je vooral als je airborne bent. Een goede airblast, en die uber is terug waar ze begon of zit boven klem in een hoekje (of nog beter de slimme medic die zelf naar voren zal rennen om de sentry af te leiden). En als een groepje aan het cappen is, vlammen en waar mogelijk airblasten zodat je ze VAN de cap afblaast.
[ Voor 13% gewijzigd door CapTVK op 19-03-2009 16:10 ]
Om dezelfde reden dat mensen pyro gaan als er al 3 pyro's zijn.DeX schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:25:
Waarom kiezen sommige mensen om Sniper te zijn als er al 3 a 4 snipers in hun team zitten?
EDIT: die Valve statistieken zijn grappig. De kukri doet gemiddeld over een grotere afstand schade dan de minigun of rocket... waar slaat dat op? Ook leuk (nou ja, leuk... het is een van m'n favoriete maps, jammer van al die sentries) dat Hydro zo weinig gespeeld wordt dat ie niet eens in de statistieken voorkomt. Die plaatjes onderaan zijn mooi trouwens.
[ Voor 40% gewijzigd door Shabbaman op 19-03-2009 16:37 ]
Noem die reden dan eens.Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 16:32:
[...]
Om dezelfde reden dat mensen pyro gaan als er al 3 pyro's zijn.
Als er teveel snipers in een team zijn en een spel gaat gewoon niet lekker, dan kan je de snipers altijd lekker irriteren als pyro.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Is dat een grapje of meen je dat serieus? Veel mensen hebben geen oog voor een juiste classbalance, of zijn niet genoeg betrokken bij het spel dat ze spelen. Die mensen gaan bijvoorbeeld in offense sentries bouwen voor hun eigen spawn, of die gaan sniper/pyro/engi/spy terwijl er al teveel spelers zo'n class spelen. Of ze beheersen geen andere class, of ze hebben geen plezier in een andere class.
Oftewel: of ze zijn dom, of ze kunnen niks, of ze zijn vervelend. Hopelijk weten ze niet hoe ze moeten muten en is Koeitje op de server, dan zijn dat soort problemen heel snel opgelost.
Dat zijn meerdere redenen. Ik had een reden verwacht welke zowel geld voor pyro's als voor snipers.Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:01:
[...]
Is dat een grapje of meen je dat serieus? Veel mensen hebben geen oog voor een juiste classbalance, of zijn niet genoeg betrokken bij het spel dat ze spelen. Die mensen gaan bijvoorbeeld in offense sentries bouwen voor hun eigen spawn, of die gaan sniper/pyro/engi/spy terwijl er al teveel spelers zo'n class spelen. Of ze beheersen geen andere class, of ze hebben geen plezier in een andere class.
Verschil is er namelijk wel, naar mijn mening. Hoewel veel pyro's weinig nut hebben, zijn meerdere snipers eigenlijk altijd waardeloos. Het enige wat ik daarin meestal zie zijn sniper wars op bepaalde mappen (iets waar geen van beide partijen iets aan heeft). Hierom was ik eigenlijk geïnteresseerd naar wat iemand ertoe beweegt om specifiek sniper te spelen wanneer er al 2-3 in het team zitten. Had wel eens op 2fort in de eerdere dagen van TF2 vier snipers achter elkaar gebackstabbed als spy. Het gevloek vanuit het vijandige team is dan wel de moeite waard.
Voor sommige classes (spy, sniper, pyro, engineer) zouden redelijke class limits (Stuk of 3? Niet te beperkend maken...) geen luxe zijn.Oftewel: of ze zijn dom, of ze kunnen niks, of ze zijn vervelend. Hopelijk weten ze niet hoe ze moeten muten en is Koeitje op de server, dan zijn dat soort problemen heel snel opgelost.
Ben ik niet zo'n voorstander van, hoewel het frustrerend is wil je af en toe ook eens fun hebben en bijvoorbeeld allemaal scout, spy of pyro gaan (en dan nog winnen ook!).The Zep Man schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:11:
[...]
Voor sommige classes (spy, sniper, pyro, engineer) zouden redelijke class limits (Stuk of 3? Niet te beperkend maken...) geen luxe zijn.
Niet grappig.Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:01:
[...]
Oftewel: of ze zijn dom, of ze kunnen niks, of ze zijn vervelend. Hopelijk weten ze niet hoe ze moeten muten en is Koeitje op de server, dan zijn dat soort problemen heel snel opgelost.
De hoeveelheid geflame die ik over me heen kreeg stond absoluut niet in verhouding tot die paar foutjes die ik maakte.
Verwijderd
Inderdaad, vooral het egoïsme irriteer ik me geregeld aan. Mensen hebben dan in hun bol: "Ik ga Pyro en daarmee uit". En als je dan een heel team hebt met die instelling is het vrij vervelend. Ik wil ook wel eens iets anders spelen dan medic, maar omdat schijnbaar 90% het een schijt class vindt en het verdomt om de medic te spelen offer ik me vaak maar op. Want zonder medic kun je bijna niet winnen.Shabbaman schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:01:
[...]
Maar in een team met 14 players is 1 medic echt te weinig. Dan merk je dat op en dan zegt iedereen: "Inderdaad een medic erbij zou wel handig zijn" en kijken ze elkaar verstomt aan en gaan gewoon weer verder...

team [tie:m] het; o -s 1 (sp) ploeg bij elkaar horende spelers 2 groep samenwerkende personen
Zonder kritiek geen betere wereldVerwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:28:
Zoals gezegd: gebruik de mute knop. Dat soort gasten moet je lekker in hun eigen sop laten gaar koken man.
Dude iedereen maakt fuckups , zelfs ik gelukkig....Word ik er een keer aan herrinert dat ook ik menselijk ben
[ Voor 18% gewijzigd door SaURoN op 19-03-2009 18:08 ]
Er is een verschil tussen kritiek en flamen/trollen.
Zelf ben ik heel erg blij met de mute-functie. Perfect om slap lullende clanspelers en 12 jarigen te (voor mij) het zwijgen op te leggen.Dude iedereen maakt fuckups , zelfs ik gelukkig....Word ik er een keer aan herrinert dat ook ik menselijk ben
@ spuitelf: LOL. pardon.
[ Voor 91% gewijzigd door Fl4pp13 op 19-03-2009 21:20 ]
Spuit elfFl4pp13 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:00:
TF2 update is uit!
Dat scheelt weer een hoop! Eindelijk. Valve time valt in dit geval wel mee.
Hoewel ik wel iets te mekkere heb
De Spy.......
Altijd maar weer die backstabs, hopelijk verwijderen ze die class in de volgende update .
Maar genoeg flauwekul, ik speel nu ongeveer een jaartje met veel plezier tf2. Echte goede speler ben ik niet maar heb zo me momenten.
Meestal (= altijd ) zit ik op een goldrush 32 speler server, nu heeft deze server een rare spawn methode.
Team rood krijgt iedere keer 10-16 seconde als ze doodgaan, terwijl blauw met 0-1 seconde er weer klaar voor is. Dat zorgt natuurlijk voor leuke momenten als blauw maar maakt rood het bijna onmogelijk om te verdedigen.
Wanneer je als rood wint door een beetje team work (wat meestal ver te zoeken is op een pub) is het toch wel er gaaf .
En om die reden hebben ze het gedaan. Het was als blu zijnde bijna onmogelijk om op Goldrush te winnen. Door de spawn tijden verschillend te maken hebben ze blu een voordeel gegeven, waardoor de tweede stage nu ook regelmatig gehaald wordt in Goldrushluxzenburcht schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:25:
Team rood krijgt iedere keer 10-16 seconde als ze doodgaan, terwijl blauw met 0-1 seconde er weer klaar voor is. Dat zorgt natuurlijk voor leuke momenten als blauw maar maakt rood het bijna onmogelijk om te verdedigen.
SImpel, vaak is het omdat (ik dan in dit geval) het halve team omleg (met in dit geval Goldrush) en mensen dan denken: wauw, dat is snel punten verdienen, dat wil ik ook !!! 1111 En dus niet kijken naar wat er daadwerkelijk nuttig is. 1 goede sniper /2 max is echt genoeg in een team van 12 om het de tegenstander lastig te maken. Verder moet er gewoon een goede verdeling zijn
En ik maar denken dat de ETF2L ook voor snipers classlimit 2 hadNotna schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:
Vandaag was het weer een mooie situatie als we het hebben over: waarom komen er 3 snipers in een team als er al 1 is.
Yeah ik zag 3 snipers.. en 2/3 deden het niet zo heel bestNotna schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:42:
Vandaag was het weer een mooie situatie als we het hebben over: waarom komen er 3 snipers in een team als er al 1 is.
SImpel, vaak is het omdat (ik dan in dit geval) het halve team omleg (met in dit geval Goldrush) en mensen dan denken: wauw, dat is snel punten verdienen, dat wil ik ook !!! 1111 En dus niet kijken naar wat er daadwerkelijk nuttig is. 1 goede sniper /2 max is echt genoeg in een team van 12 om het de tegenstander lastig te maken. Verder moet er gewoon een goede verdeling zijn(dus ook pyro's)
Toen ik net begon met spelen kon ik veel vaker sniper zijn, tegenwoordig zijn er altijd al 2 ( zoals ik al eerder zei) waarvan ik denk, dat kan veel beter, maar goed. Sociale teamplayer dat ik dan ben kies ik dan een andere class die nog nodig is. ( Medic kies ik alleen niet zo heel vaak

Ben het als sniper ook al heel snel zat als ik constant een backstab krijg.
Maar als ik ben afgeschoten door een sentry die je makkelijk kan sappen, en ik zie dat we al een spy hebben, ga ik meestal gewoon een andere class, en die sentry mijden totdat hij neer is
Immers 3 medic = win.
Vroeger was het volgens mij niet zo makkelijk om te zien wat er al in je team zat. Er stonden dan geloof ik onder in de hoek afbeeldingen van de spelers in je team (niet allemaal). Een hele tijd geleden hebben ze gelukkig in een update de cijfers boven de te kiezen classes gezet zodat je beter kan besluiten welke class je wilt spelen, maar goed ik denk dat veel mensen die cijfers niet begrijpen ofzo.Killzone schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 01:22:
Ik kijk altijd naar de andere gekozen classes als ik mijn class kies. Soms als er 4 soldiers al zijn denk ik wel: Fuck it, ik ga lekker al hun kills stealen.
Maar als ik ben afgeschoten door een sentry die je makkelijk kan sappen, en ik zie dat we al een spy hebben, ga ik meestal gewoon een andere class, en die sentry mijden totdat hij neer is.
En zeker als er net een class update is gedaan, dan vergeet iedereen dat het een team game is. Dan wil men alleen maar gaan voor hun achievements, dat is zo irritant, meestal mijd ik het spel dan een paar weken totdat de iedereen zich weer normaal gaat gedragen. Van de scout heb ik 0 achievements, gewoon omdat ik zuig in de class en ik er niet zo veel aan vind en hem niet ga spelen om die paar achievements te halen. Ik speel voor de fun en de teamplay, niet om die icoontjes vrij te spelen.
Ik heb zelf wel wat scout-achievements maar ben na een dag gestop. Scout is niets voor mij...
De cijfers bij de classes vind ik fijn! Daarnaast spelen bijna altijd dezelfde mensen in de servers waar ik in speel en iedereen heeft meestal dezelfde class. Meestal als blu ben ik pyro als red engi. Maar zoals ik schreef, dat verschilt per game. We zijn wel een keer all engi geweest. Wat een feest was dat
Verder blijkt uit de kunde en inzicht van de speler welke class hij kiest. Sommige klikken blind op een class, zonder te checken hoe de balance binnen het team zit. Beetje jammer, maarja...
Zo'n drie-eenheid (medic, soldier en demo) is echt lastig om om te leggen op het moment dat ze door goede spelers worden gespeeld...
My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""
VyperX schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 09:44:
Pfft, was me gistermiddag weer aan het opeten... Was bezig als medic en werd telkens afgemaakt op 80% uber door een goede crits-soldier op het andere team, geassisteerd door een demo... Kreeg echt het gevoel dat ik (of in ieder geval de medics) hun primary target waren...
Zo'n drie-eenheid (medic, soldier en demo) is echt lastig om om te leggen op het moment dat ze door goede spelers worden gespeeld...

Rule1: Leg eerste de medic om. Anders is het vrij lastig om de andere te killen. Als een medic een heavy aan het healen is krijg je als pyro of scout die heavy maar moeilijk dood (zeker met shotgun). Als je eerst de medic omlegt kan er iig niet meer gehealed worden (en je loopt niet het risico dat hij ubert op het moment dat je bijna aan het winnen bent, want dan zijn de rollen omgedraaid).
Ik ga meestal ook eerst voor de medic (daarom is het leuk om als pyro van achter te bestormen, je legt de medic om en voor de andere door heeft wat er is gebeurd heb je hem al via de achterkant in de fik gestoken
Dit topic is gesloten.