Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar het nu echt om draait: waarom heeft die soldier op Koe zijn tekening twee hoofden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Eventjes mijn 2 cent (ik zal straks wel een uitgebreidere post erover doen).

Puur basis gezien vind ik soldier toch meer een noob vriendelijke class dan pyro.
Immers is soldier rocket point & click, de rockets blijven vliegen.
De pyro moet nog dicht genoeg geraken, dit is op sommige maps voor een beginneling niet zo gemakkelijk.

(note: ik heb het nu over noob vriendelijkheid, met beide classes kan je hele leuke dingen doen als je wat oefent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Maar bij soldier heb je weer te maken met een hele kleine clipsize, je moet je vijanden voorspellen en je moet je ammo conserveren. Bij pyro ligt het inderdaad meer aan de map, bij maps zoals dustbowl is pyro spelen heel makkelijk, maar bij meer open maps word het al een heel stuk moeilijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Verhoeven schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:10:

Puur basis gezien vind ik soldier toch meer een noob vriendelijke class dan pyro.
De pyro moet nog dicht genoeg geraken, dit is op sommige maps voor een beginneling niet zo gemakkelijk.

(note: ik heb het nu over noob vriendelijkheid, met beide classes kan je hele leuke dingen doen als je wat oefent)
Point and click? Dat is juist de pyro :). Soldier moet je pre-aimen voor direct hits. En movement duurt wel even voordat je dat soepel doet. Daarboven kan je nog voor de echte moeilijke dingen gaan zoals sticky jumpende demomans raken, of long range rocket jumps raken. Als solly zal je ook minstens midrange moeten komen, damage fall off van een rocket is _enorm_. Alleen crits hebben geen fall off.
LUH-3417 schreef op maandag 09 maart 2009 @ 17:48:
Waar het nu echt om draait: waarom heeft die soldier op Koe zijn tekening twee hoofden?
Dat is de spycheck die hij ondertussen doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Simon Verhoeven schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:10:

Mmm niet helemaal mee eens. Je moet bij de soldier wennen aan de lag die zit tussen het klikken en het daadwerkelijke afvuren van de raket. Daarnaast moet je gewend raken aan de snelheid van de raket en je tegenstander. In tegenstelling tot bijvoorbeeld een pistol heb je dus te maken met een lagere snelheid en moet je meer nadenken. De pyro is voor close combat en je weet waar je aan toe bent. Als je eenmaal weet wat de range van je vlammenwerper is weet je dat alles binnen die range geraakt zal worden. Het enige waar je als pyro eigenlijk rekening mee moet houden is dat sommige classes sneller zijn en te zorgen dat je niet te veel schade oploopt als je dichtbij staat (een goede pyro houdt met meer dingen rekening, maar een beginner springt er tussen in ramt op zijn fire knop en draait rondjes tot alles geraakt is, deze techniek is leuk en werkt soms, maar of het tactiek is weet ik niet).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Natuurlijk wat te simplistisch, maar ik heb het louter over noobniveau: tactisch inzicht niet fameus te noemen, louter je wapen spammen of zo. Het lijkt me toch gemakkelijker om een raket af te vuren en minstens wat splash damage te doen op bvb payload o.d. en ze moeten ook niet altijd vanaf een gigantische afstand afvuren.

En sticky jumpende demo's raken valt eigenlijk al niet meer onder noob niveau.

Nu ja, op het einde van de dag is er geen echte ubersimpele class.
Elke class heeft zijn dingen die je moet leren.
Een beginner in een class is echt niet te vergelijken met iemand die er goed in is.

Een noob sniper gaat te lang blijven stilstaan/reageert traag, die maakt echt geen schijn van kans tegen een goede sniper.
Een goede soldier rocket jumped/raakt mensen van een goede afstand, ...
En zo kan je voor elke class wel wat bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 16:21
Het blijft ook bij noobs een deel eigen voorkeur en wat je gewend bent uit eerdere games. Denk dat een ieder van ons aan het begin ook een andere class speelde. Wellicht ook een andere class als favoriet dan je nu hebt. Voor mij was de engineer favouriet in het begin. Nu vind ik pyro, demo en af en toe medic het leukste om te spelen. Hoewel ik nu wel vaker afwissel naar wat er nodig is en de soort map. Bij grote open ruimtes zal ik toch sneller een scout kiezen boven een pyro... maar dat is mede afhankelijk van wat de tegenstander heeft. Als dat een team vol engies is, dan zal ik waarschijnlijk toch voor het zwaardere geschut gaan.
Zullen ongetwijfeld een aantal van jullie bij zitten die er heilig van overtuigd zijn dat je 1 class als beste moet hebben, maar ik ben meer iemand die inspeelt op de situatie.

Pyro is denk ik niet perse de beste noob class, wellicht wanneer er in de gehele server alleen maar noobs zitten, maar dat zal je niet vaak zien. Noob pyro krijgt snel genoeg een head-shot of bijvoorbeeld een koei die hem uitschakelt... dan kies je als noob ook snel wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu zijn natuurlijk sommige classes leuker/grappiger dan anderen. Je hebt in eerste plaats de spy maar de pyro als ambush class kan er ook wat van. Gister weer eens pyro gespeeld en er is niks leuker dan een hele groep van een CP afblazen met je airblast, een kat en muis spel speelt zodat ze niet verder kunnen cappen en terwijl ze achter jou aan gaan je eigen team intussen de laatste CP pakt. ;)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:43

RoyK

Hobby tekenaar

potverdorie jongens, ik weet niet wat het is hoor. Maar sinds de laatste update..en daar heb ik al wat over geroepen is mijn hele TF2 zo lijkt een beetje naar de gallemiezen.

Alleen het opstarten van de game al is een dik probleem. Eerst krijg je het logo te zien (zwart scherm met een kale kop en een valve) en dan komt het hoofd menu. Maar daar knalt de game naar de desktop toe, en weer terug naar het hoofdmenu. Om dit vervolgens te bljiven herhalen totdat ik met ctrl alt del. ingrijp. Als ik dan vervolgens op TF2 klik gebeurd er hetzelfde. Dit moet ik blijbaar even vol houden wat dan plots lukt het ineens om in het hoofdmenu te blijven en ik eindelijk kan gamen.

maarja, dan be ik dus al 10 zinnen vol vloekwoorden verder die ik hier verder maar achterwege laat. En dan ingame.. de taunts doen het de ene keer wel de andere keer weer niet. Soms lijkt het ook wel of ik de helft van de geluiden ineens compleet mis. Alsof er maar 5 man in de server aanwezig is. En ik zit toch altijd op vrij drukke servers. weird.

En dan al die irritante scouts..die zo lijkt, een single shot nodig hebben met hun nieuwe shotgun. Ik weet het.. het is wennen enzo. Maar ze kunnen ook overdrijven met het voordeel / nadeel evenwicht. In dit geval vind ik de scout een beetje uit zijn evenwicht geraakt. Uiteraard mijn persoonlijke ervaring, de werkelijkheid kan anders zijn.

:(

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 10-03-2009 11:51 ]

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:04
Dat minimaliseer/maximaliseer probleem heb ik ook soms (vroeger meer dan tegenwoordig)... Lijkt eraan te liggen hoe Steam TF2 half op de achtergrond opstart, waarna Windows het probeert te minimaliseren, terwijl TF2 zelf wil maximaliseren... Erg irritant idd, en met Ctrl-Alt-Del kan je er meestal wel doorheen komen...

Verder heb ik gelukkig nog geen problemen gehad... Je kan eventueel proberen om TF2 opnieuw te laten installeren door Steam... (Helpt natuurlijk niet als het een driver probleem is.)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crell schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 10:47:

dan kies je als noob ook snel wat anders ;)
Nee, die hebben een nogal hard hoofd daarin en denken dat ze pech hadden en W+LMB-en weer opnieuw 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-03 11:54
Welke class verwachten jullie trouwens die de volgende update krijgt? Ik gok de spy of de sniper. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Laatst online: 13:54
Ach schei toch uit Koeitje, Pyro is echt een veel moeilijkere class. Dat jij alleen met die class 'W+attack' kan doen, betekend niet dat iedereen dat kan.

gameplay ervaring, movement en inzicht en de daadwerkelijke combat.

Gameplay ervaring: Wat bedoel je hier mee?? Dat de pyro alleen maar 1 kant van het spel is?? Wat denk je van compression blast? Shotgun? Axthinguisher? Ubers wegblazen?

Movement en inzicht: Juist deze class heeft dit nodig, je moet precies weten, waar en wanneer je op een plek moet zijn. Je kan niet als een dolle hond de massa invliegen. Je moet weten waar de vijand is, je moet weten wat je nu moet gebruiken: Shotgun of compressionblast?? Blijf je hem doorbranden, of maak je hem af met je axthinguisher??

Combat: Zelfde als hierboven, het vereist VEEEEEEEEEEEEL meer skill om stickys en rockets terug te blazen dan om als solly wat rockets naar de vijand te schieten. De Axthinguisher moet je slim gebruiken, en die is ook heeeeeeel lastig om te hanteren.

Volgens mij word jij gewoon vaak geownt door een beginnende pyro, en vind je het nu een 'noobclass'. Pyro vereist imo echt meer skill dan bijvoorbeeld heavy. Heavy is point en click, je moet inderdaad weten waar je moet zijn, maar ook in highlander is het als pyro veel moeilijker om waardevol te zijn voor het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RoyK schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:49:
potverdorie jongens, ik weet niet wat het is hoor. Maar sinds de laatste update..en daar heb ik al wat over geroepen is mijn hele TF2 zo lijkt een beetje naar de gallemiezen.

Alleen het opstarten van de game al is een dik probleem. Eerst krijg je het logo te zien (zwart scherm met een kale kop en een valve) en dan komt het hoofd menu. Maar daar knalt de game naar de desktop toe, en weer terug naar het hoofdmenu. Om dit vervolgens te bljiven herhalen totdat ik met ctrl alt del. ingrijp. Als ik dan vervolgens op TF2 klik gebeurd er hetzelfde. Dit moet ik blijbaar even vol houden wat dan plots lukt het ineens om in het hoofdmenu te blijven en ik eindelijk kan gamen.

maarja, dan be ik dus al 10 zinnen vol vloekwoorden verder die ik hier verder maar achterwege laat. En dan ingame.. de taunts doen het de ene keer wel de andere keer weer niet. Soms lijkt het ook wel of ik de helft van de geluiden ineens compleet mis. Alsof er maar 5 man in de server aanwezig is. En ik zit toch altijd op vrij drukke servers. weird.

En dan al die irritante scouts..die zo lijkt, een single shot nodig hebben met hun nieuwe shotgun. Ik weet het.. het is wennen enzo. Maar ze kunnen ook overdrijven met het voordeel / nadeel evenwicht. In dit geval vind ik de scout een beetje uit zijn evenwicht geraakt. Uiteraard mijn persoonlijke ervaring, de werkelijkheid kan anders zijn.

:(
Die intro kan je btw in zijn geheel overslaan door in de launch properties van tf2:

-nointro

te doen :) Scheelt weer Esc drukken :)

Verder moet je misschieen eens TF 2 reinstallen. Klinkt al een brakke install. Je kan ook de gamecache/files opnieuw valideren om te kijken of er problemen zijn :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImpulseW
  • Laatst online: 26-03 11:54
Killzone schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:20:
Combat: Zelfde als hierboven, het vereist VEEEEEEEEEEEEL meer skill om stickys en rockets terug te blazen dan om als solly wat rockets naar de vijand te schieten. De Axthinguisher moet je slim gebruiken, en die is ook heeeeeeel lastig om te hanteren.
Je kan ook overdrijven. :P Het enige wat je moet doen is hem met je vlammenwerper in de fik zetten en daarna erachteraan om erop te meppen met je bijl. Niks moeilijks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Ik denk dat het punt is dat pyro makkelijk is/lijkt om mee te beginnen, maar moeilijk is om te masteren... En zelfs al heb je het gemasterd, dan is z'n inzetbaarheid alsnog minder _breed_ dan een soldier of demo...

Alsnog: * VyperX O+ Pyro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Over terugklappen naar de desktop: Iedere keer als HL2.exe ge-update is is het weer feest omdat de firewall dan ineens met een terug-naar-desktop actie komt. Iets soortgelijks kan dus ook nog spelen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

TF2 heeft het altijd goed gedaan. Ik heb er nooit problemen mee gehad tot de laatste update. Moet ik de hele zooi er af gooien en opnieuw installeren en updaten. en dan maar hopen dat je probleem opgelost is want garantie daarvoor is er niet. Voorlopig ben je zo weer een dik uur verder. Ik zie wel ff

Bedankt voor de nointro tip ;)

wat betreft de pyro, ik speel daar graag mee..vind het een leuke class. Ik camp een beetje achter muurtjes en deuren. Zodat ik iemand in de rug zit ..dan is het klusje zo geklaard hihi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43
Killzone schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:20:
Ach schei toch uit Koeitje, Pyro is echt een veel moeilijkere class. Dat jij alleen met die class 'W+attack' kan doen, betekend niet dat iedereen dat kan.

gameplay ervaring, movement en inzicht en de daadwerkelijke combat.

Gameplay ervaring: Wat bedoel je hier mee?? Dat de pyro alleen maar 1 kant van het spel is?? Wat denk je van compression blast? Shotgun? Axthinguisher? Ubers wegblazen?

Movement en inzicht: Juist deze class heeft dit nodig, je moet precies weten, waar en wanneer je op een plek moet zijn. Je kan niet als een dolle hond de massa invliegen. Je moet weten waar de vijand is, je moet weten wat je nu moet gebruiken: Shotgun of compressionblast?? Blijf je hem doorbranden, of maak je hem af met je axthinguisher??

Volgens mij word jij gewoon vaak geownt door een beginnende pyro, en vind je het nu een 'noobclass'. Pyro vereist imo echt meer skill dan bijvoorbeeld heavy. Heavy is point en click, je moet inderdaad weten waar je moet zijn, maar ook in highlander is het als pyro veel moeilijker om waardevol te zijn voor het team.
Dat terugblazen is een gimmick en dat heeft uiteraard skill nodig waardoor het ook nog eens heel vervelend wordt.
Een Soldier is ook veel meer dan alleen wat raketjes schieten. Bijna net zo sloom als de Heavy zit zowat alles je op de hielen als je weg wilt komen, rockets doen weinig damage als je ze niet goed mikt etc.

De Heavy heeft volgens jouw redenering net zo goed veel skill nodig om goed te zijn, omdat je op het juiste moment je aanval moet inzetten, want zodra je begint te schieten beweeg je amper meer.

De Pyro is net als de Heavy gewoon n00bfriendly, dat geeft toch niks?

Als newbie zal je er relatief veel kills mee maken, als ervaren speler zal je er ook makkelijk veel kills mee maken, de kpd van een soldier/demoman zal je er misschien niet mee halen omdat je close range nou eenmaal veel shit op je af krijgt. Maar het blijft makkelijk punten scoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tip voor de mensen met problemen hierboven: speel windowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02-2024
RoyK schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 13:42:
TF2 heeft het altijd goed gedaan. Ik heb er nooit problemen mee gehad tot de laatste update. Moet ik de hele zooi er af gooien en opnieuw installeren en updaten. en dan maar hopen dat je probleem opgelost is want garantie daarvoor is er niet. Voorlopig ben je zo weer een dik uur verder. Ik zie wel ff

Bedankt voor de nointro tip ;)

wat betreft de pyro, ik speel daar graag mee..vind het een leuke class. Ik camp een beetje achter muurtjes en deuren. Zodat ik iemand in de rug zit ..dan is het klusje zo geklaard hihi!
Het probleem met de FPS drops in TF2 is denk ik nu verholpen. De afgelopen uren dat ik TF2 heb gedaan heb ik er in iedergeval geen last meer van gehad. Sowiso na de laatste 2 updates loopt het weer stukken beter.

Winners never cheat, Cheaters never win

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soldier is langzaam, maar snel. Als je je health/ammo goed in de gaten houdt en weet waar de health pickups liggen, kun je letterlijk door een map heen knallen. Gisteren maakte ik mezelf nog trots. Kwam een Über pyro op me af rennen. Hij stak me aan. Ik rocktjump gelijk weg naar een healthpack. Was meteen weer gezond en te ver weg om nog pijn te krijgen van hem. Dan is een soldier heel snel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:11
Ik ben ook weer begonnen met TF2 spelen na een lange tijd. Ik heb nog geen enkele wapen unlocked en krijg het idee dat ik bijna wel een achievement server moet opzoeken om een beetje mee te kunnen komen op de server van de TS. Ik zie dat ik met enige regelmaat gekillt wordt door level10 wapens e.d.

Natuurlijk ben ik ook zo'n noob die denkt dat het aan alles ligt behalve hem ;). Een heavy doet met zijn taunt een instant kill op mij terwijl ik 'alleen' wat schade doe met mijn heavy taunt.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL
  • Laatst online: 29-12-2021

GonzoNL

You call that breaking a spine

De enige echte unlocks die je kan zien als updates ten opzichte van het origineel zijn de medic wapens, dus op zich mis je niks met je unlocks. Voor de meeste andere dingen speel ik persoonlijk liever met het origineel dan met de unlock.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freich
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-03 12:18

Freich

YOU ARE NEX!

Ow beetje triest weer hoor dat gejank over de Pyro.
Als je als pyro ubers verneukt of tegenhoud met je airblast, caps schoonveegd, sentrys defend met airblast enz. hoor je daar nooit iemand over.

Alleen dat gezanik over W + flamen en noob class enz.
En Koetje in betweter-stijl die altijd gelijk wilt hebben en dat ook heeft volgens zichzelf en waar niet mee valt te discussiëren.
Mensen, wat Koetje zegt is zo. Accepteer dat nou.

Zal heus wel een betere instapclass voor ´noobs´ zijn maar op hoger niveau kan elke class gewoon leuk meekomen en skill hebben.
Kan me allemaal gestolen worden deze discussie en lekker spelen wat je leuk vind. En als je zo goed bent heb je toch geen last van noob classes als pyro? Die own je dan toch wel. Toch?

3 Inches of Bloodsport!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

-[ NOVA ]- schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:24:
Ik ben ook weer begonnen met TF2 spelen na een lange tijd. Ik heb nog geen enkele wapen unlocked en krijg het idee dat ik bijna wel een achievement server moet opzoeken om een beetje mee te kunnen komen op de server van de TS. Ik zie dat ik met enige regelmaat gekillt wordt door level10 wapens e.d.

Natuurlijk ben ik ook zo'n noob die denkt dat het aan alles ligt behalve hem ;). Een heavy doet met zijn taunt een instant kill op mij terwijl ik 'alleen' wat schade doe met mijn heavy taunt.
Och die wapens zijn wel aardig, maar ik gebruik toch meestal de standaard wapens. De medic unlocks vind ik niet veel aan (vooral die Kritzkrieg is voor mij niet boeiend). Van de pyro vind ik de backburner wel aardig, maar ook niet wereld schokkend (omdat hij niet kan blasten).

Ik vind de standaard uitrusting meer dan zat en goed genoeg gebalanceerd. De enige die ik wel geregeld gebruik is de flaregun (lekker op afstand vuur maken :)), maar de shotgun heeft ook weer zijn voordelen.

Van de heavy en scout heb ik nog helemaal geen unlocks, maar dat komt omdat die classes me vrij weinig boeien en ik meer speel voor de teamplay en niet om achievements te halen.

Dat er staat dat het een level 10 wapen is doet er niet veel toe. Een pyro met zijn normale flamethrower kan ook een pyro met de backburner omleggen, maar moet dat op een andere manier doen. De kritzkrieg is volgens mij ook een hoger level dan de medigun dus het zegt niet veel.

Die unlocks komen vanzelf wel, is toch leuker om ze zelf te verdienen, het geeft mij altijd een voldoening als er staat dat je weer een achievement hebt gehaald 8)

Vind zo jammer dat wanneer er nieuwe achievements komen dat men dan meteen die dingen gaat halen, dan heb je ineens een team vol met compleet incompetente scouts die als een stel achterlijke skippyballen gaan staan rond stuiteren. Zeer frustrerend als je als medic aan het rond lopen, want sommige mensen vergeten even dat een scout sneller is en gaan lopen mekkeren dat je ze niet healt :')

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freich schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:37:

Zal heus wel een betere instapclass voor ´noobs´ zijn maar op hoger niveau kan elke class gewoon leuk meekomen en skill hebben.
Op hoger niveau dan pubs kunnen juist bepaalde classes niet meekomen. Ik heb werkelijk nog nooit een pyro in 6v6 een vaste rol zien spelen. Alleen om af en toe snel de laatste cap te defenden als de tegenstander er praktisch opstaat en je aan het respawnen bent. Dan is de extra snelheid handig, en de betere point blank slagkracht & tank eigenschappen dan een scout. Voor de rest? Hah. Als je dan toch wat anders wilt dan soldier/demo/scout: HWG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-08 01:55

DNB

kunnen jullie niet gewoon allemaal lief doen ofzo?

Ik denk dat het wel duidelijk is. De pyro is makkelijker om mee te spelen in het volgende opzicht, het verschil tussen iemand die net begint, en iemand die 500 uur eringestoken heeft is minder te zien voor de tegenstander dan bij andere classes. Tuurlijk er is verschil, alleen misschien wat minder dan bij andere classes :)

[ Voor 80% gewijzigd door DNB op 10-03-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garion
  • Laatst online: 29-12-2022
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 16:00:

Vind zo jammer dat wanneer er nieuwe achievements komen dat men dan meteen die dingen gaat halen, dan heb je ineens een team vol met compleet incompetente scouts die als een stel achterlijke skippyballen gaan staan rond stuiteren. Zeer frustrerend als je als medic aan het rond lopen, want sommige mensen vergeten even dat een scout sneller is en gaan lopen mekkeren dat je ze niet healt :')
Dit ben ik helemaal met je eens. Verschrikkelijk irritant dat na een update de helft van je team bestaat uit 1 class en er vaak nog weinig van bakt ook.
Gelukkig is dit wel voorspelbaar en kun je vaak met de counterclass van de updateclass een hoop kills en fun hebben. Ik heb bij de laatste update me prima vermaakt als engie toen iedereen constant mijn meestal niet eens zo geweldige sentries in liep.

En over het achievementfarmen: ik heb me daar ook wel schuldig aan gemaakt :/, hoewel ik van de medic vrij laat de ubersaw (echt maanden na de update) heb geunlocked en van de heavy de KGB nog niet heb. Ik doe vaak alleen de makkelijke achievements om de wapens te unlocken waar ik nieuwsgierig naar ben.

Achievements halen an sich maken mij ook niet heel veel uit als ik eerlijk ben; ik wil vaak in ieder geval de tactische keuze hebben om van een unlockable gebruik te maken. En vaak ook even testen zeg maar...

De enige class waar ik op dit moment echt probeer alle achievements te halen is (he das toevallig ;)) de pyro, die class speel ik gewoon veel (nr 3 achter de soldier en demo geloof ik) en ik zal en moet die miljoen fire damage (de rest heb ik volgens mij al).

Butt-kicking! For goodness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Laatst online: 13:11
Bij goldrush heeft de verdedigende partij veel scouts bij de laatste 3 servers (verschillende) om iedereen te stunnen waarna een spy het afmaakt.

Ik ben zelf het sterkste met medic (als braaf hondje mensen volgen tenzij ubernet niet vol is) en als sniper (van lange afstand defence tegen spies is vooral leuk ;) ). Pyro is een class die ik niet beheers maar ik kan er wel de nodige kills mee maken, ik pak deze class als er veel spies actief zijn van de tegenpartij. Zelf een spy zijn is niks voor mij momenteel. Eerst moet ik beter snappen hoe de tegenstander als spies zoveel kills krijgen.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Eindelijk dit spel ook maar eens gekocht, zeer leuk spel :) Lekker veel servers ook ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Gister avond nog even lekker een uurtje zitten spelen. Met de Pyro engineers / sentry's verdedigen omdat er een paar spy's behoorlijk actief waren. Was wel leuk. Ik had wel weer even een wenkbrauw frons momentje toen ik van redelijke afstand met een single shot door een scout zo omgelegd werd. Zal wel een combi zijn van precies goed geschoten en ik een beetje pech. Wrong place wrong moment :P

vervolgens met de pyro behoorlijk de boel op kunnen houden op de tegenstander hun eigen spawn. Steeds mensen in de fik zetten en snel weer weg lopen. Het houd ze lekker bezig.

Maar zitten jullie savonds in een Tweaker server ofzo met elkaar? Misschien wel leuk om elkaar op te zoeken?

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 11-03-2009 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
84.244.189.237:27015 [GoT] Team Fortress 2 #1 (24 slot public)
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

VyperX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:22:
84.244.189.237:27015 [GoT] Team Fortress 2 #1 (24 slot public)
:)
mooi, zal ik jullie van de week daar eens opsnorren..

mijn nickname is yoRR^^ NL trouwens.mocht het je opvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:58

Tank80

Cyanide&&Happiness

RoyK schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:37:
[...]

mooi, zal ik jullie van de week daar eens opsnorren..

mijn nickname is yoRR^^ NL trouwens.mocht het je opvallen
check ook dit eens ;)

en deze

;)
Freich schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 15:37:
En als je zo goed bent heb je toch geen last van noob classes als pyro? Die own je dan toch wel. Toch?
Amen to that :)

hmm sarcasme, i lolled

[ Voor 26% gewijzigd door Tank80 op 11-03-2009 12:32 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VyperX
Tank80 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 12:29:
[En als je zo goed bent heb je toch geen last van noob classes als pyro? Die own je dan toch wel. Toch?]
Amen to that :)

hmm sarcasme, i lolled
Naja, slechte pyro's op je eigen team zijn nog steeds onhandig... dragen nauwelijks bij aan het team. :)

Ik weet dat dat sommige mensen nogal kan irriteren... Maar dat is dan zowiezo bij mensen die geen nuttige bijdrage leveren. :)

Alsnog, het is "maar" een spelletje... Zeker op pubs moet je het niet serieus nemen... dan ga je maar pickups spelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

VyperX schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 13:34:
[...]
Naja, slechte pyro's op je eigen team zijn nog steeds onhandig... dragen nauwelijks bij aan het team. :)

Ik weet dat dat sommige mensen nogal kan irriteren... Maar dat is dan zowiezo bij mensen die geen nuttige bijdrage leveren. :)

Alsnog, het is "maar" een spelletje... Zeker op pubs moet je het niet serieus nemen... dan ga je maar pickups spelen. ;)
Slechte spelers zijn nooit leuk om te hebben in je team (en dan maakt het niet uit of het een pyro of een andere class is), maar sommige mensen gaan wel erg ver in hun "woede" tegen slechte spelers. Sommige mensen hebben nou eenmaal andere dingen te doen en gamen voor hun plezier, maar soms wordt dat plezier niet echt gegund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

je kan op 3 manieren naar de game kijken denk ik. Mensen die voor de score gaan, mensen die voor de gadgets gaan, en mensen die voor de teamplay spelen. Ik ben meestal van het laatste, al heb ik soms ook een remi bui, en dan speel ik lekker sniper.

in het algemeen pak ik de pyro en blijf ik bij engineers in de buurt of verstoor ik de spawns. Ik calculeer dat ik dood ga, maar ik tracht wel veel onrust te zaaien en ze met mij bezig te houden en ze dus niet aan het spel toe laten komen. wel het liefst met een uber. Wat ook leuk is om met een soldier die geheald wordt mee te lopen.. kan dan de boel nog flink irriteren met de pyro eromheen

Team belang, dat vind ik het leuke aan het spelletje

[ Voor 16% gewijzigd door RoyK op 11-03-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik word vooral kwaad op m'n team (en dan switch ik ook heel snel van team) als 6 van de 10 spelers scout is. Zoek het dan zelf maar uit, ik ga m'n tijd ook niet meer verdoen met zo'n team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Killzone schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 14:46:
Ik word vooral kwaad op m'n team (en dan switch ik ook heel snel van team) als 6 van de 10 spelers scout is. Zoek het dan zelf maar uit, ik ga m'n tijd ook niet meer verdoen met zo'n team.
Wat ^^ daar staat is waar.

En dan huilen om een medic :') ... ik kijk ze aan en hak op ze in met het mesje *smack smack*.

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Mijn irritatie over de sandman heeft gisteren een nieuw toppunt bereikt. Ik ben gisteren 5(!) keer achter elkaar geraakt als rooie heavy zijnde bij de blauwe spawn van pl_badwater. Nerf dat ding nou toch eens ;(

Vervolgens ging er gelukkig een uber aan, en toen werd het even sproeien. Maar ja, zo'n moment verpest het toch wel weer imo. Denk dat het nog wel even duurt voordat Valve een toepasselijke fix heeft. Vervolgens voor de rest wel een paar leuke potjes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:12:
[...]

Ik heb er nu een paar terug, maar nu is mijn lijst met friends leeg. 8)7
Eindelijk, sinds een paar uur heb ik al mijn achievements en mijn friends weer terug. 8)7

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Fl4pp13 schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:42:
Mijn irritatie over de sandman heeft gisteren een nieuw toppunt bereikt. Ik ben gisteren 5(!) keer achter elkaar geraakt als rooie heavy zijnde bij de blauwe spawn van pl_badwater. Nerf dat ding nou toch eens ;(

Vervolgens ging er gelukkig een uber aan, en toen werd het even sproeien. Maar ja, zo'n moment verpest het toch wel weer imo. Denk dat het nog wel even duurt voordat Valve een toepasselijke fix heeft. Vervolgens voor de rest wel een paar leuke potjes gehad.
Och over een paar weken is de hele scout hype overgewaaid en gaat men weer spelen met waar ze goed in zijn (of in ieder geval denken goed in te zijn). Zodra ik zie dat een heel team scouts is probeer ik iig zo snel mogelijk te vertrekken.

Ook wel leuk om te zien dat het andere team (als het wel serieus aan het spelen is) dan ineens allemaal als pyro gaat om lekker die scouts aan te steken. Is wel grappig (net als een team tegen je hebben met een gigantische lading spies :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

.Gertjan. schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:59:
[...]

Och over een paar weken is de hele scout hype overgewaaid en gaat men weer spelen met waar ze goed in zijn (of in ieder geval denken goed in te zijn). Zodra ik zie dat een heel team scouts is probeer ik iig zo snel mogelijk te vertrekken.

Ook wel leuk om te zien dat het andere team (als het wel serieus aan het spelen is) dan ineens allemaal als pyro gaat om lekker die scouts aan te steken. Is wel grappig (net als een team tegen je hebben met een gigantische lading spies :)).
I don't know. Ik zie teveel voordeel in defensive scout op dit moment. Oh jeej een Uber! Boink. Oh jeej een Heavy! Boink (point blank FoN = 8/10 keer end of Heavy). Oh jeej een Pyro, Boink of FoN.

Na de eerste offensive wave, switch ik toch naar een andere class omdat ik dan moeilijker de Ubers kan voorspellen. Maar om de eerste Uberwave te stoppen is (IMHO) de scout een beetje overpowered. Zolang je maar 2 a 3 Scouts hebt, met een engi of 2, heeft de eerste wave geen schijn van kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik zat gisteren weer even op de GoT server (geweldig die donkey kong map, alleen jammer dat het pijn aan je ogen doet), maar ik vroeg me nog iets af. Ik heb een tijd geleden in de updates van TF2 gelezen dat je laatst gekozen wapen onthouden werd als je gekilled werd (ik dacht zelfs je 2 laatst gekozen wapens). Maar bij mij werkt dat niet helemaal. Gisteren speelde ik als medic en had ik de hele tijd de healing gun en de saw in mijn handen, maar na het spawnen was het wapen dat onder "quickswitch" zat gewoon weer de syringe gun.

Weet iemand hier iets over? Of wordt alleen je primaire wapen onthouden... Vind het wel fijn als ik de hele tijd het zelfde wapen onder de Q heb staan (switch previous weapon), nu ging het wel eens mis omdat ik het verkeerde wapen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

.Gertjan. schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:49:
Ik zat gisteren weer even op de GoT server (geweldig die donkey kong map, alleen jammer dat het pijn aan je ogen doet), maar ik vroeg me nog iets af. Ik heb een tijd geleden in de updates van TF2 gelezen dat je laatst gekozen wapen onthouden werd als je gekilled werd (ik dacht zelfs je 2 laatst gekozen wapens). Maar bij mij werkt dat niet helemaal. Gisteren speelde ik als medic en had ik de hele tijd de healing gun en de saw in mijn handen, maar na het spawnen was het wapen dat onder "quickswitch" zat gewoon weer de syringe gun.

Weet iemand hier iets over? Of wordt alleen je primaire wapen onthouden... Vind het wel fijn als ik de hele tijd het zelfde wapen onder de Q heb staan (switch previous weapon), nu ging het wel eens mis omdat ik het verkeerde wapen kreeg.
volgens mij moet je het ff aanvinken in je settings... of previous weapon ook werkt durf ik zo niet te zeggen

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tank80 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:24:
[...]

volgens mij moet je het ff aanvinken in je settings... of previous weapon ook werkt durf ik zo niet te zeggen
Gisteren een beetje in de settings zitten neuzen, maar vond alleen een optie: "Fast weapon switching", kan er natuurlijk overheen kijken.

Er is natuurlijk een kans dat ze alleen het wapen waarmee je sterft onthouden en niet het wapen wat je previous was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zit onder Multiplayer > Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tsunami schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 13:43:
Zit onder Multiplayer > Advanced.
Gevonden! Thanks. Het lijkt erop dat het werkt, maar hij gaat niet helemaal lekker mbt het onthouden van wapens onder je "previous weapon" knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Nu online

Side-Kick

Timmy!

.Gertjan. schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 21:05:
[...]

Gevonden! Thanks. Het lijkt erop dat het werkt, maar hij gaat niet helemaal lekker mbt het onthouden van wapens onder je "previous weapon" knop.
Klopt, ik heb hetzelfde probleem. Na respawn heb je niet hetzelfde wapen onder "previous weapon" waarmee je dood bent gegaan. Als ik me goed herinner heeft het een tijdje wel goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
Side-Kick schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 23:59:
[...]

Klopt, ik heb hetzelfde probleem. Na respawn heb je niet hetzelfde wapen onder "previous weapon" waarmee je dood bent gegaan. Als ik me goed herinner heeft het een tijdje wel goed gewerkt.
Same here, redelijk vaak problemen mee gehad. Ben ik heavy ofzo en wil ik snel ff de kgb, hoppa...
Sandvich time :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

ik heb gister avond even een half uurtje op TF2 server 1 zitten spelen. Ergens tussen 19:15 en 19:45 (ik had eigenlijk helemaal geen tijd maar ff half uurtje gepikt)

was wel leuk.. heb volgens mij best wat mensen geïrriteerd met mn pyro :P

Vanavond nog iemand ergens op een server na half 11 a 11 uur?

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 13-03-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Inuyasha schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:17:
[...]

Same here, redelijk vaak problemen mee gehad. Ben ik heavy ofzo en wil ik snel ff de kgb, hoppa...
Sandvich time :')
Die prikker is levensgevaarlijk man :+

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RoyK schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 09:53:
ik heb gister avond even een half uurtje op TF2 server 1 zitten spelen. Ergens tussen 19:15 en 19:45 (ik had eigenlijk helemaal geen tijd maar ff half uurtje gepikt)

was wel leuk.. heb volgens mij best wat mensen geïrriteerd met mn pyro :P

Vanavond nog iemand ergens op een server na half 11 a 11 uur?
vast wel op GoT #1 server toch :P

Gisteren ook weer leuk gespeeld, cihper duikt echt overal op om je te healen :P _/-\o_

enige nadeel ik vergeet constant dat ik voice heb en typ alles bijna :P |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Goed he is cipher! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Ja, Cipher was gister medic. Ik vergat hem te vermoorden toen ik zijn demo dood had, gelukkig maakte een scout dat werk gister af :)

en GoT #1 is 's avonds altijd wel vanaf half 6 tot ongeveer half 1 actief. :) Gister weer eventjes op #2 gespeeld, instagib blijft geweldig :D

[ Voor 35% gewijzigd door GonzoNL op 13-03-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Instagib :/ Eén keer gespeeld, nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

nieuwe post op tf.com:
And that's what ye git fer toochin that!
March 12, 2009 - Robin Walker

One of the things we've been thinking about for a while now is how to improve the player experience around finding a server to play on. It's a tricky problem because our master servers need to ask a game server for its details, and that server can lie to us if it wants to. We decided we needed to find a way of scoring servers, with a goal of finding and delisting ones we considered "bad". The scoring system had to penalize lying without penalizing custom game rules, because some players like custom game rules. Best case, the system needed to work entirely from data that didn't come from the servers themselves, so they couldn't lie to us in any way to affect it.

After kicking around some proposals, we came up with a simple system built around the theory that player time on a server is a useful metric for how happy the player is with that server. It's game rules agnostic, and we can measure it on our steam backend entirely from steam client data, so servers can't interfere with it. We already had this data for all the TF2 servers in the world, allowing us to try several different scoring formulas out before settling on this simple one that successfully identified good & bad servers:

* New servers start with a score of 0 points
* Each time a player connects to a server, it loses 15 points
* For each minute the player stays on the server, it earns 1 point (up to a max of 45 points per player)

In short, servers that have lots of players joining & leaving rapidly will score badly. Servers that consistently have players join and stay on for long periods of time will score well.

Here's a graph showing server scores for all the TF2 servers in the world as of last week. For the purpose of scoring, we ignored all password-protected servers, and all servers that had fewer than 200 connections a day. The blue line in the graph represents the scores for all the TF2 servers. The red line is the matching player connection count for each server.

As you can see, the bulk of servers in the world are doing a pretty good job of providing an experience that's expected by the people joining them. More importantly, it's really easy to see what servers are bad. Overlaying the number of players connecting to the servers illustrates how nasty an effect these bad servers are having on players. The very worst servers attract a large number of connections, mostly because they're lying in ways that make them look like a very attractive server at all times.

Our first step in improving this part of the player experience has been to delist all the really bad servers. The master server will simply stop giving these to you when you fire up the serverbrowser. After that, we're going to keep improving our ability to measure this kind of problem.
Geniaal! En afstraffen servers die liegen over het aantal players en dat soort dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Dit vind ik nu een goeie manier om servers te beoordelen... 'k haat die crappy servers die een vals aantal spelers listen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 10:02
Gisteren op de GoT server eindelijk mijn KGB kunnen equipen :o . Verder is de GoT server een van de weinige servers waar ik tegenwoordig speel. Valt wel op wanneer het drukker wordt en wat minder druk.

En hoe vaak moet ik nog herhalen dat Boink! irritant is voor zowel heavy as medic. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lt. Marx schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:58:
nieuwe post op tf.com:

[...]

Geniaal! En afstraffen servers die liegen over het aantal players en dat soort dingen!
Wat een raar systeem zeg, ik heb het vaak op een arena server na vijf minuten wel weer gezien, maar dat hoeft helemaal niet te zeggen dat de server me niet bevalt/"slecht" is. En dan heb je ook nog dingen als gekicked worden vanwege afk of ping, of crashes. Daarnaast worden servers nu dus blijkbaar beloond door dingen als ping/afk-kick uit te zetten. Servers die 24/7 vol zitten met idlende clients zullen dus binnen no time bovenaan staan?

Vind sowieso het idee van servers blacklisten een beetje achterlijk, behalve als het om cracked servers gaat.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mijagis schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:41:
Gisteren op de GoT server eindelijk mijn KGB kunnen equipen :o . Verder is de GoT server een van de weinige servers waar ik tegenwoordig speel. Valt wel op wanneer het drukker wordt en wat minder druk.

En hoe vaak moet ik nog herhalen dat Boink! irritant is voor zowel heavy as medic. ;(
Helemaal mee eens, dat stomme boink! verknalt iedere keer mijn ubers die ik aan mijn heavy geef... Vind het dan altijd zo sneu om mijn heavy in de steek te moeten laten om een ander te healen, want vaak wordt de heavy dan genadeloos afgeslacht :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GonzoNL

GonzoNL

Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:50:
[...]

Wat een raar systeem zeg, ik heb het vaak op een arena server na vijf minuten wel weer gezien, maar dat hoeft helemaal niet te zeggen dat de server me niet bevalt/"slecht" is. En dan heb je ook nog dingen als gekicked worden vanwege afk of ping, of crashes. Daarnaast worden servers nu dus blijkbaar beloond door dingen als ping/afk-kick uit te zetten. Servers die 24/7 vol zitten met idlende clients zullen dus binnen no time bovenaan staan?

Vind sowieso het idee van servers blacklisten een beetje achterlijk, behalve als het om cracked servers gaat.
Nee, want na 45 minuten telt hij niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een "retry" om de 45 minuten er overheen is ook echt niet te doen, nee. 8)7

Dit overigens om je serverstats te boosten, als je een andere server omlaag/geblacklist wilt krijgen gewoon constant connecten en weer disconnecten.

Een beter systeem zou mischien zijn waar gebruikers zelf servers uit hun serverbrowser kunnen laten verdwijnen, en dat Valve die gegevens dan zou gebruiken om sommige servers globaal te blacklisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

PoweRoy

funky!

Leuk gedachte van Valve maar dit gaat nooit goed werken.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:50:
...

Een beter systeem zou mischien zijn waar gebruikers zelf servers uit hun serverbrowser kunnen laten verdwijnen, en dat Valve die gegevens dan zou gebruiken om sommige servers globaal te blacklisten.
Zelf de servers laten verwijderen is waarschijnlijk de beste keus, maar Valve moet dit _niet_ gebruiken omdat het subjectieve informatie is.

vb:
Ik verwijder server x omdat map y hier veel wordt gespeeld (die ik haat). Ik gooi het uit de lijst, veel andere mensen doen dit ook. Het betekend nu niet dat de server slecht is! alleen dat er geen 'leuke' map is.
Informatie van players kan verkeerd geintepreteerd worden wat rampzalige gevolgen kan hebben voor je server.

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GonzoNL schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 11:11:
Ik vergat hem te vermoorden toen ik zijn demo dood had, gelukkig maakte een scout dat werk gister af :)
LUH.. gek wordt ik van die gozer..

CiPHER 0 - 3 Boink!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 15:50:
En een "retry" om de 45 minuten er overheen is ook echt niet te doen, nee. 8)7

Dit overigens om je serverstats te boosten, als je een andere server omlaag/geblacklist wilt krijgen gewoon constant connecten en weer disconnecten.

Je moet er vanuit gaan dat het overgrote deel van de gebruikers gewoon normaal doet, een klein deel bots oid kan het systeem niet zo makkelijk verzieken imo.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tooter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-06-2023
Een speler Kan maximaal 45 punten naar een bepaalde erver brengen.

Per Game sessie,dag,week,maand,jaar ??

Valve vind der vast wel wat op :P.
Ik ga ook maar eens kijken waar al die commotie over de nieuwe update over gaat :P.
(Laatste tijd druk me killzone dus tf2 komt er niet echt meer van)
Naja laten we maar ff gaan spelen dan.
[GoT]XuSeM.nL

hehe gek onnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frickY schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:33:
[...]

LUH.. gek wordt ik van die gozer..

CiPHER 0 - 3 Boink!
Hahaha!

Think fast, chucklenuts! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
March 13, 2009 - Team Fortress 2 Update Released

Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Gameplay Changes
• Players who are stunned by a Scout now take 50% less damage
• Increased the minimum distance to stun a player with the Sandman

Fixes
• Fixed problem where clients were unable to join a team or maintain a connection to the server
• Fixed Scout taunt kill achievement firing for people who didn't actually qualify
• Fixed client crash in when creating muzzle flash effects
• Fixed client crash when determining which disguise weapon to use for a spy
• Fixed Natascha's chain not being drawn on the view model
• Fixed stun code regression that resulted in a subtle reduction of Natascha's slowdown effect
• Fixed rocket & grenade jumps not propelling players as far as they're supposed to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Sandman nerf! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

mooie oplap patch.
sandman-nerf (was wel nodig)
natasha weer in ere hersteld
rocket jumps werken weer 100% (daar was veel gezaag over)

Ik denk dat dit zeer veel mensne tevreden gaat stellen :)

[ Voor 18% gewijzigd door DNB op 13-03-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Hier zat ik op te wachten! :D Hopen dat ik me nu niet langer als een konijn voel dat voor een auto is terechtgekomen als ik word geraakt door de sandman. Plus dat Natascha nu WEL weer scouts als ontbijt eet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

Awww.. geen boink-n-FoN heavy kills meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ook geen kills meer dan met FoN in combo met stun voor karakters met lage hp :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woohooo schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:04:
Ook geen kills meer dan met FoN in combo met stun voor karakters met lage hp :(
Groot gelijk. Moet je maar gewoon het betere primary weapon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

Fl4pp13 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 07:09:
Hier zat ik op te wachten! :D Hopen dat ik me nu niet langer als een konijn voel dat voor een auto is terechtgekomen als ik word geraakt door de sandman. Plus dat Natascha nu WEL weer scouts als ontbijt eet ;)
Volgens mij hebben ze het alleen over de animatie van Natascha, niet over wat er gebeurd al wordt iemand geraakt door dat wapen.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX

DeX

The Zep Man schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:38:
[...]
Volgens mij hebben ze het alleen over de animatie van Natascha, niet over wat er gebeurd al wordt iemand geraakt door dat wapen.
Volgens mij bedoelt hij deze:
  • Fixed stun code regression that resulted in a subtle reduction of Natascha's slowdown effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

The Zep Man

🏴‍☠️

DeX schreef op zondag 15 maart 2009 @ 09:49:
[...]

Volgens mij bedoelt hij deze:
"Reduction of Natascha's slowdown effect" dat gefixed is. Dan zou het dus inderdaad kunnen kloppen. Binnenkort Natascha maar weer eens uit het stof halen om te testen. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
The Zep Man schreef op zondag 15 maart 2009 @ 10:21:
[...]
"Reduction of Natascha's slowdown effect" dat gefixed is. Dan zou het dus inderdaad kunnen kloppen. Binnenkort Natascha maar weer eens uit het stof halen om te testen. :)
Het werkt iig weer goed. Als scout, werd ik behoorlijk traag getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net nieuwe pc van de week, hele spul erop en gaan met die banaan.
Maar ik ben een paar dingen vergeten, weet iemand ook de verschillende launch para meters voor windowed/noborder mode en wat is de beste heapsize ook alweer?
overigens heb ik het nu in 1900x1200 lopen maar verschillende menu schermpjes zijn een beetje gefooked; de find servers windows laat de bovenste menu knoppen maar met een miniem randje zien (servers, favorites friends etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB

DNB

voor die minieme menuknoppen: start TF2 opnieuw op ;)
Verder: noborder is -noborder in de launch options. Windowed is -w dacht ik, maar windowed mode kan je evt. ook in de GUI instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNeusbeer schreef op zondag 15 maart 2009 @ 23:55:
voor die minieme menuknoppen: start TF2 opnieuw op ;)
Verder: noborder is -noborder in de launch options. Windowed is -w dacht ik, maar windowed mode kan je evt. ook in de GUI instellen.
Thx
Ja idd dat opnieuw starten deed het hem, na ff googlen was het dus idd -novid -sw -noborder.
is de fps_max setting ook een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Windowd spelen heeft IMO alleen nut als je OF dualscreen gebruikt waardoor je toch nog af en toe iets kan doen op het andere scherm of als je veel doet naast het gamen als je dood bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik gebruik windowed mode om snel te kunnen wisselen naar IRC als ik een PCW aan het regelen ben. Een echt nadeel heeft het volgens mij ook niet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Iemand die hier op een MacBook Unibody TF2 speelt? Zo ja, wat zijn lekkere settings via crossover? Want mijn scroll wheel zuigt gewoon :(moet 3x rond draaien voor een wapen wissel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Shabbaman schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:30:
Ik gebruik windowed mode om snel te kunnen wisselen naar IRC als ik een PCW aan het regelen ben. Een echt nadeel heeft het volgens mij ook niet.
Naar mijn idee kakt de FPS vaak best wel in. De overal framerate is hoe dan ook lager met windowed play :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet beter dan dat je in Windows Mode alleen software acceleration hebt.
Athans, dat goldt ten tijde van Carmageddon 1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:21
Nou, ik zal het wel even uitzetten om te kijken of het beter wordt...

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shabbaman schreef op maandag 16 maart 2009 @ 18:10:
Nou, ik zal het wel even uitzetten om te kijken of het beter wordt...
Geef ff een update als het echt wat scheelt, plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Napo schreef op maandag 16 maart 2009 @ 16:05:
Windowd spelen heeft IMO alleen nut als je OF dualscreen gebruikt waardoor je toch nog af en toe iets kan doen op het andere scherm of als je veel doet naast het gamen als je dood bent.
Of één scherm met veel ruimte natuurlijk. Als ik TF2 een window van 1280x800 geef heb ik 75% van mijn scherm nog leeg waar mooi winamp, een filmpje of wat dan ook past :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets lagere fps, en geen gamma control (als iemand een omweg weet: let me know)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]A Steam client update is now available. To apply the update, click the File menu inside of Steam and then select "Check for Steam Client Updates...". The specific changes include:

Steam Client
• Several Steamworks updates
• Fixed a case where certain files would not be deleted

Hopelijk lost deze de Invalid Steam Ticket ID problemen van vanavond op.

//Edit
Nee dus. Nog steeds disconnects.

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 16-03-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad, je floept er vanzelf weer uit. :/

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:45:
[...]

Iets lagere fps, en geen gamma control (als iemand een omweg weet: let me know)
Graphics zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Killzone schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 03:07:
[...]

Graphics zijn voor mietjes!
Over graphics gesproken. Ik zit er over te denken om voor wat extra spel genot mijn pc een beetje te upgraden. Misschien dat iemand mij kan vertellen of ik er goed aan doe. Momenteel speel ik op een Pc met een Core 2 Duo E2180 processor (geloof ik 2x2ghz), 4GB geheugen en een ATI Radeon 2400Pro (256Mb). Ik zit meestal rond de 20fps (ik speel in een van de 16:10 resoluties). Soms zit ik boven de 20, maar geregeld komt hij er ook onder (vooral met veel pryos en ander grafisch geweld).

Nu zit ik te denken om mij videokaart te upgraden naar een HD 3650 met 512Mb (investering van +/- 50 €). Het lijkt er op dat dat de opvolger van de 2600xt is en heb bij iemand anders al gezien dat de 2600xt betere en snellere graphics levert dan mijn 2400pro (GTA S:A draaide veel beter op die HD2600xt, verder was de pc hetzelfde).

Het lijkt er bij mij dus op dat grafische kaart het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80

Tank80

Cyanide&&Happiness

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:25:
[...]

Over graphics gesproken. Ik zit er over te denken om voor wat extra spel genot mijn pc een beetje te upgraden. Misschien dat iemand mij kan vertellen of ik er goed aan doe. Momenteel speel ik op een Pc met een Core 2 Duo E2180 processor (geloof ik 2x2ghz), 4GB geheugen en een ATI Radeon 2400Pro (256Mb). Ik zit meestal rond de 20fps (ik speel in een van de 16:10 resoluties). Soms zit ik boven de 20, maar geregeld komt hij er ook onder (vooral met veel pryos en ander grafisch geweld).

Nu zit ik te denken om mij videokaart te upgraden naar een HD 3650 met 512Mb (investering van +/- 50 €). Het lijkt er op dat dat de opvolger van de 2600xt is en heb bij iemand anders al gezien dat de 2600xt betere en snellere graphics levert dan mijn 2400pro (GTA S:A draaide veel beter op die HD2600xt, verder was de pc hetzelfde).

zeker doen, upgraden die handel, 20 fps zou voor mij een reden zijn om heel snel die kaart te vervangen; dat verschil merk je echt heel goed met bijv. 40-50 fps. Voorlopig zou ik iig AA + AF uitgooien en evt. je reso verlagen. Daarbij zou ik met de recente prijsverlagingen ook even serieus nadenken om iets meer geld uit te geven voor een 4850, die is toch nog wel een stuk beter dan een 3650 en dan heb je er ook langer wat aan...

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 08:25:
[...]

Even een open deur intrappen dan: Start de taskmanager / taakbeheer, ga naar het tabblad met de grafiekjes voor CPU en geheugengebruik. Zet de grafieksnelheid op de lage stand, en ga dan gamen. Na het gamen terug naar het taakbeheer en kijken hoe de CPU belasting is geweest.

Als je CPU load constant op 50 a 55% zit (2 cores, maar TF2 is niet echt multithreaded) dan weet je dat de CPU de beperkende factor is. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Wat ik je wèl kan aanraden is om je budget wat te verruimen en een Radeon 4830 (vanaf €90) of anders, een stapje minder, een Radeon 4670 (vanaf €65) te pakken. Een Core2 Duo verdient toch op z'n minst iets uit het midden-segment, niet uit de budget-kant van de videokaartenmarkt.

By the way, zelfs een 4650 (toch een generatie nieuwer dan de 3650) kan je ook al voor €50 vinden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

JumpStart schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:55:
[...]

Even een open deur intrappen dan: Start de taskmanager / taakbeheer, ga naar het tabblad met de grafiekjes voor CPU en geheugengebruik. Zet de grafieksnelheid op de lage stand, en ga dan gamen. Na het gamen terug naar het taakbeheer en kijken hoe de CPU belasting is geweest.

Als je CPU load constant op 50 a 55% zit (2 cores, maar TF2 is niet echt multithreaded) dan weet je dat de CPU de beperkende factor is. Maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet.

Wat ik je wèl kan aanraden is om je budget wat te verruimen en een Radeon 4830 (vanaf €90) of anders, een stapje minder, een Radeon 4670 (vanaf €65) te pakken. Een Core2 Duo verdient toch op z'n minst iets uit het midden-segment, niet uit de budget-kant van de videokaartenmarkt.

By the way, zelfs een 4650 (toch een generatie nieuwer dan de 3650) kan je ook al voor €50 vinden.
Bedankt voor het advies. Ik heb een tijdje op mijn 2de monitor de CPU widget van de sidebar open gehad en die gaf aan dat mijn processor processor rond de 50% zat. Ik geloof dat het bij de C2D ook wel goed was om de processor vol te belasten, omdat hij zich anders terug zal klokken.

In principe zou de processor een heel eind moeten komen. ik verwacht ook niet op 1920x1080 te kunnen spelen, maar heb vaak het idee dat de video kaart het gewoon niet trekt, want mijn geluid en dergelijke draait wel lekker door en de processor scoort op de Vista rating ook aardig (de videokaart geloof ik maar iets van een 3) en veel games stellen toch ook voor om op high te spelen (alle orangebox games stellen dat voor) en meestal draait het wel lekker, maar als het grafisch complex wordt (spiegelingen en dergelijke) zakt de boel in. HL2 lost coast stelde high settings voor maar had op sommige stukken gewoon veel te weinig fps.

Ik zal inderdaad eens kijken naar de 4xxx serie. 100 euro vind ik iets te veel voor een upgrade (heb het systeem destijds voor ongeveer 500 euro in elkaar gezet). Heb er wel spijt van dat ik toen niet voor de 2600XT ben gegaan (die was toen 70 terwijl de 2400 40 was). Maar als je inderdaad de 4670 serie kunt krijgen rond de 50 euro is dat misschien een beter idee.

De 3650 kwam ik van het weekend tegen toen ik een pc voor iemand bij dell aan het samenstellen was en leek me interessant. Van de 4xxx serie had ik tot nu toe alleen maar kaarten boven de 100 € gehoord. Dus vandaar mijn suggestie van de 3650.
Tank80 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:43:
[...]

zeker doen, upgraden die handel, 20 fps zou voor mij een reden zijn om heel snel die kaart te vervangen; dat verschil merk je echt heel goed met bijv. 40-50 fps. Voorlopig zou ik iig AA + AF uitgooien en evt. je reso verlagen. Daarbij zou ik met de recente prijsverlagingen ook even serieus nadenken om iets meer geld uit te geven voor een 4850, die is toch nog wel een stuk beter dan een 3650 en dan heb je er ook langer wat aan...
AA en AF staan altijd altijd al uit. De resolutie is geloof ik de 2de uit de lijst van 16:10 resoluties dus veel lager kan hij niet :). Vroeger speelde ik ook HL2/CSS op een P4 2800 met een Radeon 9000 kaart op 1024x768, had wel verwacht op zijn minst gelijkwaardig of beter te kunnen doen.

[ Voor 12% gewijzigd door .Gertjan. op 17-03-2009 10:24 . Reden: Reactie Tank80 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Niet online
Misschien een optie om op DXlevel 81 te gaan draaien? Ik kan met dxlevel 81 op 1920x1200 draaien met medium/high settings.

Nvidia 9400m met shared memory (256mb)
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.