Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Hu9o
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 18-10 10:30

Hu9o

Schokkend

quote:
ImpulseW schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:59:
Ik kon een keer mijn Force-A-Nature reladen met 4 kogels, ook een handig bugje. Waarom zijn trouwens de uitbreidingswapens van de Heavy nog niet uitgewerkt? :o
Ja zo heb ik een keer 3 keer kunnen schieten zonder herladen, maar dat was nog gewoon in de spawn dus echt veel had ik er niet aan.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
En weer een update: http://store.steampowered.com/news/2316/

Blijkbaar kunnen we nu weer side-stabben :) Natascha gefixt, etc.

• Graham
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05-10 23:49
quote:
Kijk daar zat ik op te wachten. Jammer dat het niet werkte tijdens de eerste dagen van de scout update maar muhahahaha scouts you're gonna die :P

Graham wijzigde deze reactie 06-03-2009 09:45 (6%)

grahamofthewheels.com

• Inuyasha
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10-10 22:30
Mooie update :)
Eindelijk wat fixes, alleen hebben ze de scout nog niet gebalanced...daar zat ik eigenlijk meer op te wachten.

http://steamcommunity.com/id/sgtbuzzkill

• JumpStart
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

quote:
Inuyasha schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:59:
Mooie update :)
Eindelijk wat fixes, alleen hebben ze de scout nog niet gebalanced...daar zat ik eigenlijk meer op te wachten.
Geef het even de tijd. Het feit dat de slowdown van Natasha niet goed werkte vertekent het hele beeld van gameplay balans. Nu Heavies, dankzij de fix, beter tegen scouts kunnen optreden moet je eerst kijken hoe/of er wat verandert. Pas daarna kan je opnieuw kijken of er gebalanceerd moet worden.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

quote:
Gameplay changes

Added a duck timer that prevents duck spamming while running around on-ground

*Continue ducken tijdens het lopen was wel een handige ontwijkings tactiek voor de sandman. Kijken of dit iets veranderd*

In-air, players are only allowed to duck once before they touch ground again

*Dit kan problematisch zijn bij crouch-jumps, soms wil je op het laatste moment dan toch crouch indrukken (2x crouch) sommige jumps zal je dus permanent crouch ingedrukt moeten houden*

Fixed several bounding box issues with jumping, falling, and rocket jump air-walking. Bounding box should be much more accurate there now

*Kan goed of slecht zijn, net op dat randje landen of niet. Meer van belang bij jumpmaps*

Increased backstab check so that Spies can side-stab again

When disguising, Spies now always start showing the primary weapon in their disguise, and can then switch it with the last-disguise key

TF2 Fixes

Fixed flamethrower loophole that resulted in the flame effect being stuck on while the flamethrower wasn't really firing

Fixed exploit that allowed players to circumvent the force-fire timeout on the pipebomb launcher

Fixed a bug that caused Natasha's slow on hit effect to be inverted from 75% to 25%

* :) *

Restored sawmill_logs.mdl file, fixing some user maps that used it

Fixed some localization issues with Scout achievement strings

Removed the "Final" phrasing in the map loading screen

Engine fixes

Fixed a server crash on startup under Linux

Fixed a buffer overflow issue related to network string tables

Gamestats uploading is now done asynchronously. This fixes the client timeout issues on map changes

CP_Junction

Fixed an exploit where engineers could build a teleporter exit in an invalid area

Fixed a few bad overlay assignments and other minor issues
Spies worden dus weer lekker gebuffed, wat heeft Valve toch met de spy class? 8)7

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 16:37
Niks, en het is een class die gewoon oefening nodig heeft. Maar als je het af en toe voor de fun speelt, waar het spel ook omdraait, is het erg lastig met al die spycheckers. Zelf doe ik het ook, maar soms is het niet normaal hoe lang mensen op je blijven schieten als je je disguised "normaal" gedraagt. Dus ik denk dat Valve dat een beetje wil compenseren.

kimi | iRacing Profiel

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

gisteren wel lache op GoT server met cabo :P Allebei spy, zitten te schieten op elkaar, cloaken allebei ik loop naar een hoekje toe nog geen 3 tellen later...cabo komt ook in het hoekje met rug naar me toe :P

• AtleX
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik ben al mijn achievements kwijt. :X

• ImpulseW
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09-07-2018
quote:
CapTVK schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:08:
[...]
Spies worden dus weer lekker gebuffed, wat heeft Valve toch met de spy class? 8)7
Omdat spy's te zwak zijn nu vergeleken met de rest. Als er een hokje met engineer buildings is kan je het niet uitschakelen omdat er altijd wel pyro's rondlopen die alles in de fik zetten. En het is een gewoonte om in je team op iedereen te schieten om te checken of het geen spy is. Ik hou van de spy, dus deze updates zijn goddelijk. Ik ga er ookvanuit dat de volgende update de spy of de sniper is. :)

• Gizz
  • Laatst online: 18:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Hu9o schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 22:35:
[...]

Ja zo heb ik een keer 3 keer kunnen schieten zonder herladen, maar dat was nog gewoon in de spawn dus echt veel had ik er niet aan.
Stond je dan niet gewoon tegen de health/ammo-kast aan (hoe heet dat ding eigenlijk :P )? Dan heb je vaak dat je ammo wordt aangevuld terwijl je aan het schieten bent. Afhankelijk van de timing kan je dan gewoon door blijven schieten.

Met de standaard shotgun kan je bv. onbeperkt blijven vuren, want na 5x schieten wordt alles aangevuld tot 6 geladen shells.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
JumpStart schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:06:
[...]

Geef het even de tijd. Het feit dat de slowdown van Natasha niet goed werkte vertekent het hele beeld van gameplay balans. Nu Heavies, dankzij de fix, beter tegen scouts kunnen optreden moet je eerst kijken hoe/of er wat verandert. Pas daarna kan je opnieuw kijken of er gebalanceerd moet worden.
Slowdown doet niets tegen scouts. Een goede scout stunned je meteen en loopt vrolijk weg.
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:09:
[...]

Omdat spy's te zwak zijn nu vergeleken met de rest. Als er een hokje met engineer buildings is kan je het niet uitschakelen omdat er altijd wel pyro's rondlopen die alles in de fik zetten. En het is een gewoonte om in je team op iedereen te schieten om te checken of het geen spy is. Ik hou van de spy, dus deze updates zijn goddelijk. Ik ga er ookvanuit dat de volgende update de spy of de sniper is. :)
Spies zwak? Op een volle public is een goede spy niet te pakken. Nu die backstab-animatie korter is geworden zijn spies alleen maar vervelender geworden. Sidestabben maakt het alleen maar makkelijker. In 6v6 is het anders, maar dat komt doordat het met minder spelers minder effectief is om je te vermommen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Spy's hadden de updates nodig, net als de engineers. Het zijn classes die een vrij duidelijke functie hebben en daardoor snel voorspelbaar en makkelijk worden. Ervaren spelers halen een sentry zo down en herkennen een matige spy direct. Door de spy meer mogelijkheden te geven, krijgen ze meer bewegingsvrijheid en wordt het lastiger ze te herkennen. Ook ervaren spy-herkenners moeten nu weer goed opletten, hoewel het voor deze patch wel erg makkelijk was. "He, iemand die met een melee-wapen loopt, maar niet als een debiel aan slaan is ermee. Spy!"

http://eu.battle.net/d3/en/profile/LUH3417-1147/

• ImpulseW
quote:
Shabbaman schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:22:
Spies zwak? Op een volle public is een goede spy niet te pakken. Nu die backstab-animatie korter is geworden zijn spies alleen maar vervelender geworden. Sidestabben maakt het alleen maar makkelijker. In 6v6 is het anders, maar dat komt doordat het met minder spelers minder effectief is om je te vermommen.
Pyro's schieten naar alle mensen die ze tegenkomen een vonkje, en dat is gelijk genoeg om diegene af te maken. Een spy heeft maar weinig health. Als je een engineer building blijft sappen dan merken vijanden dat te snel op en maken je dood. (Zonder dat je iets hebt kunnen vernietigen) In krappe gangetjes loop je gauw tegen een vijand op. 1 raket van een soldier is dan al genoeg om je te doden. En zoals ik zal zei: Iedereen schiet op elkaar om te checken. Als mensen zien dat je wegrent dan gaan ze achter je aan en als je blijft staan ben je met 2 schoten dood. Ook kan je diegene tegenkomen waarvan jij het player ID draagt, diegene weet dan gelijk dat je een spy bent.
Dus vermijd pyro's, smalle gangen, spammende soldiers, engineer buildings waar het halve team bij staat en gedrag waardoor mensen op je gaan schieten. Ik ga als soldier of demo geen ammo verkwisten door op iedereen te schieten. Dat doen alleen pyro's, scouts en andere mensen. Bovendien check ik pas als ik weet dat het andere team een Racio/Cabo heeft en als ik iemand raar zie doen, of opeens een spelernaam zie van iemand die twee tellen ervoor nog compleet ergens anders was.

Ga gecloaked achter de linie's, vermom je goed, loop mee met de andere mensen en prik ze dood. Je bent niet voor niets een spion. :)

Oh, en sommige maps zijn natuurlijk geschikter dan andere. Op Badlands zal je meer spy-plezier hebben dan op Steel. Bovendien moet je niet uitgaan van een positieve KPD. :)

quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:45:
[...]

Pyro's schieten naar alle mensen die ze tegenkomen een vonkje, en dat is gelijk genoeg om diegene af te maken. Een spy heeft maar weinig health. Als je een engineer building blijft sappen dan merken vijanden dat te snel op en maken je dood. (Zonder dat je iets hebt kunnen vernietigen) In krappe gangetjes loop je gauw tegen een vijand op. 1 raket van een soldier is dan al genoeg om je te doden. En zoals ik zal zei: Iedereen schiet op elkaar om te checken. Als mensen zien dat je wegrent dan gaan ze achter je aan en als je blijft staan ben je met 2 schoten dood. Ook kan je diegene tegenkomen waarvan jij het player ID draagt, diegene weet dan gelijk dat je een spy bent.
Oftewel, een goed spy:

-blijft uit de buurt van pyro's
-blijft niet de hele tijd iets sappen maar varieert zijn strategie
-gaat niet in de weg staan zodat iedereen tegen hem aan loopt
-blijft weg uit smalle gangetjes, want daar is toch al geen plek om zich te verstoppen
-gedragen zich niet vreemd als ze gespycheckt worden
quote:
LUH-3417 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:28:
Spy's hadden de updates nodig, net als de engineers. Het zijn classes die een vrij duidelijke functie hebben en daardoor snel voorspelbaar en makkelijk worden. Ervaren spelers halen een sentry zo down en herkennen een matige spy direct. Door de spy meer mogelijkheden te geven, krijgen ze meer bewegingsvrijheid en wordt het lastiger ze te herkennen. Ook ervaren spy-herkenners moeten nu weer goed opletten, hoewel het voor deze patch wel erg makkelijk was. "He, iemand die met een melee-wapen loopt, maar niet als een debiel aan slaan is ermee. Spy!"
Je geeft eigenlijk alleen maar aan dat matige spelers voorspelbaar gedrag vertonen. Niet iedere class hoeft voor een willekeurige voorbijganger geschikt te zijn om in uit te blinken.

EDIT: en hou eens op met posten terwijl ik aan het typen ben.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Cabo
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 01:53
Goed gedaan Valve d:)b De 180 graden gebied is weer van mij. (alleen spies snappen dit :P)

Side-stabs icm de snelle backstab _/-\o_

• RaCio
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-06 22:36
quote:
LUH-3417 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:28:
Een spy krijgt met die buff niet echt meer mogenlijkheden hoor. Hij wordt alleen oneindig veel simpeler.
Ik vond de stab zoals hij voor de laatste patch was wel leuk. Als je iemand wou sidestabben(langs iemand lopen en enorm snel een stab uitvoeren) moest je op de rug mikken. Nu hoef je totaal niet meer te mikken / timen. Pyro 2.0 ftw :z

• ZanielGa
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17:22
Nou, ik ga me er maar weer op voorbereiden om weer vaak dood te zijn. Ik vond al dat spies me zo vaak niet in 1 keer dood hadden.
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 11:09:
[...]

Dan wacht je tot de engi weg gaat, stab je de engy en daarna ga je voor de sentries. Als dat niet lukt laat je de sentry lekker staan.
Dat single-crouch jump in the air gedoe zat me niet lekker en ik heb toch maar even opgezocht wat het inhoudt voor rocketjumping. Conclusie: fatsoenlijk rocketjumpen (rj'en) sprong met deze update uit het raam. Dit geldt in de eerste plaats voor jumpmaps. Chain-speedjumping gaat uberhaupt gewoon niet meer goed. Maps zoals rj_rocketeer zijn nog te spelen maar rocketeer_adv is schijnt op dit moment niet te doen. Wat erger is, ook bij normale rj's schijnt het niet lekker meer te werken.

Ik ga het vanavond nog zelf even testen, maar volgens mij is...

Fatsoenlijk RJ'en voor het moment gewoon kaput

:( :( :(

CapTVK wijzigde deze reactie 06-03-2009 13:30 (5%)

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-10 22:09
ah, nu snap ik waarom ik nooit zo hoog kwam, ik gebruik nooit crouch bij een rj. Ben je motorisch beter dan ik of fix je dat met een script?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• ImpulseW
Wel jammer dat ze die bug gefixed hebben waar je als een cloaked spy jezelf kon opladen aan een vijandige dispenser zonder gezien te worden. Op de dispenser kon je zo lang zitten als je wilde, en toeslaan als er even niemand was. Nu hebben ze dat gefixed doordat er een heal straaltje zichtbaar is als je ernaast staat. :(
(Die dispenser laad je cloak direct op, waardoor je oneindig gecloaked bent.)
quote:
MrAngry schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:31:
ah, nu snap ik waarom ik nooit zo hoog kwam, ik gebruik nooit crouch bij een rj. Ben je motorisch beter dan ik of fix je dat met een script?
Ik fix het met een script. Ik kan het aan- of uitzetten. Als het aanstaat, doet ik bij iedere sprong automatisch een buk er bij. Ik moet wel, want ik speel met pijltjestoetsen en kom een pink of twee te weinig als ik het officieel wil doen. Bovendien zijn deze scripts toegestaan in de ETF2L.

Overigens las ik daarnet op de Steam forums dat de gesloopt rocketjump een onbedoeld effect van de update is (lekker doordacht) en dat het gefixed gaat worden.

• ImpulseW
quote:
LUH-3417 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:57:
[...]

Ik fix het met een script. Ik kan het aan- of uitzetten. Als het aanstaat, doet ik bij iedere sprong automatisch een buk er bij. Ik moet wel, want ik speel met pijltjestoetsen en kom een pink of twee te weinig als ik het officieel wil doen. Bovendien zijn deze scripts toegestaan in de ETF2L.

Overigens las ik daarnet op de Steam forums dat de gesloopt rocketjump een onbedoeld effect van de update is (lekker doordacht) en dat het gefixed gaat worden.
Ik vind het slordig van Valve dat door een update met bugfixed gelijk weer nieuwe bugs ontstaan. Test die zooi nou eens goed uit. Op een TF2 server waar ik admin ben en veel speel hebben we de taunts uit moeten schakelen omdat er anders client crashes waren. In de update die vannacht is uitgebracht zit er niet eens een fix bij. :( :(

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-10 06:57

Notna

Where are you?®

@ LUH: Maar jij bent ook een prutser die nog met pijltjes toetsen speelt :')

als je zoals ieder normaal mens met WASD speelt, kan je prima crouchen tijdens je jump :) Daarbij snap ik je opmerking niet dat je vinger te kort komt. Waar gebruik je (o.a) de:

Enter
Shift
Richt CTRL
0/Ins
numpad 1/2/4

dan voor? Meer dan genoeg knoppen en als je die niet kan bedienen dan moet je echt van dat vage pijltjes toetsen systeem af.

@ MrAngry: crouch jump zit er al in sinds HL1. Dat is zo doorgevoerd till the end of times :+ :)
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:03:
[...]

Heb je het tegen mij? Ik speel al mn hele leven met WASD.
Nee, je moet gewoon niet een berichtje typen als ik eerder was! :+

Notna wijzigde deze reactie 06-03-2009 14:06 (52%)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• ImpulseW
quote:
Notna schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:01:
Maar jij bent ook een prutser die nog met pijltjes toetsen speelt :')

• RaCio
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:45:
Wel jammer dat ze die bug gefixed hebben waar je als een cloaked spy jezelf kon opladen aan een vijandige dispenser zonder gezien te worden. Op de dispenser kon je zo lang zitten als je wilde, en toeslaan als er even niemand was. Nu hebben ze dat gefixed doordat er een heal straaltje zichtbaar is als je ernaast staat. :(
Dat zou raar zijn, die healing beam hadden ze bij een vorige update juist eruit gehaald.
quote:
Team Fortress 2/Day of Defeat: Source Update Released
January 28, 2009, 4:50 pm - Valve - Product Update

Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them

• ImpulseW
quote:
RaCio schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:08:
[...]

Dat zou raar zijn, die healing beam hadden ze bij een vorige update juist eruit gehaald.

[...]
Hmm vaag, maar volgens mij geld dat enkel voor een dispenser van jou kant, en niet de vijandelijke.

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

quote:
AtleX schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:37:
Ik ben al mijn achievements kwijt. :X
Ik heb er nu een paar terug, maar nu is mijn lijst met friends leeg. 8)7

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:03:
[...]

zie edit, terwijl ik aan het typen was poste jij ook :'(

• ImpulseW
quote:
Notna schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:12:
[...]

zie edit, terwijl ik aan het typen was poste jij ook :'(
Het spijt me. ;(

• GonzoNL
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2014

GonzoNL

You call that breaking a spine

Stomme update, equip is nog steeds niet terug. Gister had ik tijdens een war kritz toen ik normaal nodig had alleen omdat dat wisselen nu ongelooflijk bugged is.

GW: [DotB] - GW-NL | TF2: GoTTF2 | SW:ToR: Phoenix Rising

• RaCio
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:11:
[...]

Hmm vaag, maar volgens mij geld dat enkel voor een dispenser van jou kant, en niet de vijandelijke.
Nee hoor, je kan gewoon op een dispenser van de tegenstander staan en niet gezien worden.
Alleen moet je wel uitkijken dat er niemand wil healen bij de dispenser want dan kan diegene tegen je aan botsen en ziet hij je. ;)
quote:
Enter: Te ver weg
Shift: Springen
Richt CTRL: Bukken
0/Ins: Reload
numpad 1/2/4: 1 voor voicechat, 4 voor last disguise, de rest zit te ver weg.
En voor je vraagt: End is medic roepen, Del is duckjump-script togglen, Pagedown is spray.

In theorie zou ik met de pink waarmee ik nu shift indruk om te springen ook control kunnen indrukken, maar dat lukt me niet goed.

• Notna

Notna

Where are you?®

quote:
LUH-3417 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:49:
[...]

En voor je vraagt: End is medic roepen, Del is duckjump-script togglen, Pagedown is spray.

In theorie zou ik met de pink waarmee ik nu shift indruk om te springen ook control kunnen indrukken, maar dat lukt me niet goed.
Nu heb ik je IRL gezien, maar hoe miniscuul is jou pink/duim wel niet als je de enter of numpad 2 niet kan raken.....?

Zit het net ff te bekijken hier, maar ik kan de Enter en de hele numpad reeks (nummers, / en * zijn iets te ver idd) makkelijk raken met mijn pink en nog steeds sturen met pijltjes...

Wellicht even oefenen?

Ah wacht, dat is als je je tobo met rechts bestuurd. Met links is het idd lastiger. Alsnog kan ik dan van de numpad:

1,2,3,del,4,5

kunnen raken :) (en het speelbaar houden)

Notna wijzigde deze reactie 06-03-2009 14:56 (8%)

• Side-Kick
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 16:43

Side-Kick

Timmy!

Vandaag ben ik tegen een spybug aangelopen. (ik weet niet hoelang die al bestaat, maar is me gekgenoeg pas vandaag opgevallen)

Wanneer je zelf als spy, achter een enemy spy aanloopt die gecloaked is, kun je nog steeds zijn nametag zien. Je kunt dus gewoon de tag volgen en backstabben.

• Tank80
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23:11

Tank80

Cyanide&&Happiness

quote:
Nou LUH, als je dan toch gaat oefenen, stop eens ff heel snel met die gekke pijltjes man :P
Rap WASD gaan gebruiken, is uiteindelijk veeeeeeeeeeeeeeeel makkelijker.
deed het vroeger ook hoor (8 jaar geleden ofzo), maar dat gekloot met de tobo verplaatsen en minder knopjes onder "hand"bereik daar wil ik echt niet meer naar terug...

Daarbij is het natuurlijk gewoon niet 1337 ;)

1337 ... :')

Je imiteert me mateloos.

quote:
Side-Kick schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 15:27:
Vandaag ben ik tegen een spybug aangelopen. (ik weet niet hoelang die al bestaat, maar is me gekgenoeg pas vandaag opgevallen)

Wanneer je zelf als spy, achter een enemy spy aanloopt die gecloaked is, kun je nog steeds zijn nametag zien. Je kunt dus gewoon de tag volgen en backstabben.
Bestaat sinds de scout (kreeg de spy de mogelijkheid om namen en life te zien).

• Cabo
Is niet aangekondigd.

Een spy ziet de tag van een gecloakte spy. Klinkt als bug.
quote:
Cabo schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:55:
Is niet aangekondigd.

Een spy ziet de tag van een gecloakte spy. Klinkt als bug.
Is ook een bug, zeg alleen dat die in de game is gekomen sinds die update ;)

• Inuyasha
Andere raar iets: ik ben een rode spy, ik disguise me in een blauwe sniper. Het plaatje van de blauwe sniper verschijnt naast mn plaatje van mn spy, maar de spy wordt opeens een blauwe spy...
Of is dit altijd al zo geweest? :')

Inuyasha wijzigde deze reactie 06-03-2009 22:40 (26%)

• Fl4pp13
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Ook dat is nieuw :P Zal wel te maken hebben met de update enzo. Ze hebben mijn favoriete bug gefixt trouwens: Je kon eerst taunten terwijl je gecloakt was. Hilarisch :P
quote:
LUH-3417 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 14:49:

Heeft jouw muis maar 2 knoppen ofzo?

Als je reload aan mouse3 (indrukken scrollwiel) hangt heb je in ieder geval weer een toets vrij.
Koop een muis met thumbbuttons en je kunt er nog meer kwijt :)
Thumbbutton is voor mumble-voicechat, muiswheel gebruik ik om door wapens te scrollen, dus die indrukken wordt hem niet echt. :)

Nadat m'n balmuis (letterlijk) versleten was heb ik het een poosje geprobeerd met een normale optische muis. Maar die werkte niet echt lekker. Zelf heb ik nu de Logitech MX518, mooie grote muis die goed in mijn hand past en met vijf buttons (al gebruik ik eerlijk alleen de standaard knoppen ). Hij heeft nog een paar extra knoppen die je kan programmeren.

CapTVK wijzigde deze reactie 07-03-2009 00:15 (9%)

• RedHat
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 00:15
Steam update!! met o.a.
quote:
Fixed HL2.exe hanging on shutdown
(Er waren er een paar die me voor gek verklaarden, dat het aan mijn installatie lag en niet aan steam. Maar ik heb wat problemen onder Vista met TF2. Waarvan er nu één gefixt is! Nu nog sticky's die niet gerenderd worden als ze op de grond liggen (muren rendert ie wel) en als medic dat straaltje doet het vaak helemaal niet, of alleen bij de 1e. Erg irritant want als diegene geswitcht word van team, weet ik precies waar hij loopt omdat m'n straaltje bij die persoon blijft. Over de hele map heen :') )

Mijn retart controls (In de tijd van Quake I / Duke3d / Hexen / Doom etc )
quote:
G = FIRE1
D = FIRE2
F = NEXT WEAPON
M1 = FORWARD
M2 = BACKWARDS
U = JUMP
J = DUCK
H = STRAFE LEFT
K = STRAFE RIGHT
L = RELOAD
T = USE
M3 = LAST DISGUISE
M4 = SPECIAL (CLOACK ETC)

INVERT MOUSE
Vroeger had je alleen springen bukken strafen lopen en schieten nodig. Ik vind het erg fijn om niet te schieten met de muis. Doordat je klikt op je muisbutton kan je muis een millimeter verschuiven. Heb Quake op het hoogste niveau gespeeld btw.

Daarna ben ik een aantal jaar gestopt met computers/games (like.. jaartje of 3). En nu speel ik af en toe een game. Dus zo heel goed ben ik niet :P Maarja, 12 uur gamen per dag was ook niet gezond :')

RedHat wijzigde deze reactie 07-03-2009 10:09 (39%)

Diablo3 BattleTag: RedHat#2846
Mijn Diablo 3 Monk Season 16

• Weiman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-10 12:48
Waar zie je dat het gefixed is? Ik zie het niet in de lijst van updates staan :S
quote:
[-]March 6, 2009 - Team Fortress 2 Update Released

Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Team Fortress 2

You can now duck twice in the air. Scout double jumps reset the in-air jump counts

Increased the jump velocity to account for the tuned bounding box sizes. Jump height should now match the prior-to-last-update heights

Added "tf_clamp_airducks" convar, set to 1 by default

Setting it to 0 will remove all constraints on ducking while in the air. Useful for servers running RJ challenge maps
edit: hoe dan ook, het klopt, want ik had het erst zelf ook, en nu niet meer. Sterker nog, volgens mij was dit een bug die al sinds de launched met Vista speelde toch? 8)7

Weiman wijzigde deze reactie 07-03-2009 10:23 (10%)

Het schijnt te werken, je gaat nu weer tot de hoogste plekjes maar toch is het "anders". Er zit bovendien nog steeds iets fout ergens, als je nu vanuit water een rocketjump doet ga je 2x zo hoog als normaal.

• namdang
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14-01-2010
quote:
Shabbaman schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 12:00:

Oftewel, een goed spy:

-blijft uit de buurt van pyro's
-blijft niet de hele tijd iets sappen maar varieert zijn strategie
-gaat niet in de weg staan zodat iedereen tegen hem aan loopt
-blijft weg uit smalle gangetjes, want daar is toch al geen plek om zich te verstoppen
-gedragen zich niet vreemd als ze gespycheckt worden
Ik heb trouwens nog een tip. Je wordt veel minder snel ontdekt in je vermomming als je achteruit loopt in plaats van vooruit. En dan bedoel ik als er bijvoorbeeld een choke point is en je wilt achter de linies komen. Loop dan achteruit die ene tunnel of ingang in.

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 19:22

Bor

Frontpage Admin / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

quote:
RedHat schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:05:
Steam update!! met o.a.

[...]

(Er waren er een paar die me voor gek verklaarden, dat het aan mijn installatie lag en niet aan steam. Maar ik heb wat problemen onder Vista met TF2. Waarvan er nu één gefixt is!
Zelfde had ik ook hoor. Dwz, ik heb er altijd last van en hoop nu dat het bij mij ook gefixed is :P

Frontpagemoderatie Forum

• Weiman
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 17-10 12:48
Het was een Vista glitch die al sinds dag 1 aanwezig was volgens mij...

Overigens, als je op het juiste punt staat kun je nu uit het water van 2fort rocketjumpen... en hoe xD

• RedHat
quote:
Bor de Wollef schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:37:
[...]

Zelfde had ik ook hoor. Dwz, ik heb er altijd last van en hoop nu dat het bij mij ook gefixed is :P
Nu de medic bug en de sticky bug nog. Ligt niet aan mijn vista installatie omdat het bij verschillende soorten vista's is, bij verschillende reïnstalls. Drivers worden elke 3 maanden geupdate, en het probleem is er al bij de launch van tf2 / vista :) (Medic bug ook in XP overigens).

Ligt aan hardware combinatie denk ik. (E6850, DS3R, Kingston 2gb(2x1)800mhz, 8800GT(Sparcle)). Achja.. Het valt wel mee die sticky's. Vaak heb je er geen last van. Alleen van de week werd ik 5x achter elkaar opgeblazen ofzo omdat ik de sticky's niet zag liggen. Dat werd wel iets te veel van het goede :P

• Tsunami
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
quote:
ImpulseW schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 13:45:
quote:
January 28, 2009 - Team Fortress 2/Day of Defeat: Source Update Released
* Fixed cloaked spies having a particle-beam effect while standing next to a dispenser that's healing them
Ze hadden die healstraal juist expres weggehaald...

• RedHat
Potver... Ik krijg nog steeds harde crashes in Vista als ik TF2 afsluit.
The fix aint a fix dus :)

• Cabo
quote:
namdang schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:30:
[...]

Ik heb trouwens nog een tip. Je wordt veel minder snel ontdekt in je vermomming als je achteruit loopt in plaats van vooruit. En dan bedoel ik als er bijvoorbeeld een choke point is en je wilt achter de linies komen. Loop dan achteruit die ene tunnel of ingang in.
Thanks, hier kan ik wat mee!

• Notna

Notna

Where are you?®

yay:

http://tf2.wireplay.co.uk/7v7/index.php?pg=news&nid=99
quote:
7v7 - Season 4 Finished
posted by b0nes @ 03:54 PM UTC Congratulations to GoT, ZiaT2.0 & CiC for winning their respective divisions. Achievements can be seen on clan and member profiles. Thats 3 titles in a row now for GoT, all luck and lame tactics im sure! But seriously well done to them.

The season was a success, most people seemed to enjoy the format very much. People may ask themselves why we run this league and even ridicule us for it. Really its just for fun and a release to what can be quite a regimented game, just ask anyone who has played in our 7v7 and they will im sure have nothing but praise.

So that in mind I would urge any team and player to think about joining for next season, theres a discussion on the forum here about next seasons format, hopefully we can have some form of announcement about it next week sometime and open up the signups for season 5!
Mede mogelijk gemaakt door:

DeNeusbeer
Mistav
codemann
Arie
Become
FYI I decloak in plain sight
Hathor
Killzone360
MaceWindu
NaPo^^
Notna
PSYduck
RaCio
Waster
markyB
xtala

Gratttzzz @ all *O*

Notna wijzigde deze reactie 07-03-2009 13:35 (11%)

• Inuyasha
*O* Netjes, congratz to all *O*

Opgelost CapTVK
quote:
March 6, 2009 - Team Fortress 2 Update Released
Updates to Team Fortress 2 have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Team Fortress 2
  • You can now duck twice in the air. Scout double jumps reset the in-air jump counts
  • Increased the jump velocity to account for the tuned bounding box sizes. Jump height should now match the prior-to-last-update heights
  • Added "tf_clamp_airducks" convar, set to 1 by default Setting it to 0 will remove all constraints on ducking while in the air. Useful for servers running RJ challenge maps
quote:
Bedankt Cipher, had hem al gezien. :)

Maar toch zit het nog niet helemaal lekker. Horizontaal (achterwaarts) jumpen lijkt minder ver te komen. Voor afstand RJ's , zijwaarts jumpen, geldt hetzelfde. De jump over het water van de ene naar de andere kant op 2fort is nu een stuk lastiger. Hij kan nog "net" maar dan heb je ook geen marge meer over.

Tot slot heb je het gekke effect dat een rocketjump vanuit een laagje water (op de skyscraper maps doen ze dit om falldmg te voorkomen) je nu een gigantische boost geeft. Zo'n boost dat ik direct op plekken kom waar ik eerst 3 aparte rocketjumps voor nodig had om te komen. Ik weet zeker dat dat effect er eerst niet was.

P.S
Probeer het voor de lol maar eens als rood op stage1 van corporation. Ga naar rechts, naar beneden bij cap2 , voorbij de pier en ga in het water staan. Een RJ brengt je vanaf hier op het platte dak boven cap1! Voor blauw bij het water links van de spawn idem ditto! :D

Ik weet niet waar Valve mee bezig is, maar dit is toch iets meer dan alleen bounding boxes. :?

CapTVK wijzigde deze reactie 07-03-2009 18:12 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImpulseW
Hebben jullie bij de scout update ook al opgemerkt dat er een nieuwe map aan gaat komen waarin je moet racen met 2 karts? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

quote:
RedHat schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:05:

[...]

Vroeger had je alleen springen bukken strafen lopen en schieten nodig. Ik vind het erg fijn om niet te schieten met de muis. Doordat je klikt op je muisbutton kan je muis een millimeter verschuiven. Heb Quake op het hoogste niveau gespeeld btw.

[...]
Ah, dus jij hebt een aantal wederzijds bekenden 'besmet' met die techniek van Mouse1 = forward en Fire = [toets] ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
ImpulseW schreef op zondag 08 maart 2009 @ 13:48:
Hebben jullie bij de scout update ook al opgemerkt dat er een nieuwe map aan gaat komen waarin je moet racen met 2 karts? :)
Niet opgevallen..

Maar had pas wel een soort race map gespeeld, moest je een auto vooruit brengen en allemaal opstakels passeren enzo, echt heel gaaf gedaan allemaal, jammer dat er nog wat bugs in zitten en het nogal haperig gaat.. (de auto's die sturen)

Last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImpulseW
quote:
Pimorez schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:13:
[...]

Niet opgevallen..

Maar had pas wel een soort race map gespeeld, moest je een auto vooruit brengen en allemaal opstakels passeren enzo, echt heel gaaf gedaan allemaal, jammer dat er nog wat bugs in zitten en het nogal haperig gaat.. (de auto's die sturen)
Toen de website van de scout update de lucht in ging zag je een scout rennen onder invloed van bonk, met een wazige achtergrond. Daar zag je 2 railzen liggen (Blauwe en rode) dus het zal waarschijnlijk een soort race worden wie als eerste zijn kart aan het eindpunt brengt. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 15:12

Wiebbe

<none />

Sinds wanneer word je als Pyro uitgemaakt als noob? Ik speel als sinds release graag pyro, scout en engineer dus ging vandaag weer pyro. Kill early game op granary 2 demo's en een medic met oa air blast, krijg ik meteen noob pyro naar me hoofd gegooid?

Blijkbaar is pyro tegenwoordig alleen voor noobs ofzo?

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Je bent vast noob omdat je je backburner niet gebruikte joh en je flaregun en je uber axe!
denk ik :P

Vandaag weer eens als soldier gegaan en dat beviel best wel goed eigenlijk :P Na poos niet gespeeld te hebben, gaat het eindelijk weer eens wat beter :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
quote:
Wiebbe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:06:
Sinds wanneer word je als Pyro uitgemaakt als noob? Ik speel als sinds release graag pyro, scout en engineer dus ging vandaag weer pyro. Kill early game op granary 2 demo's en een medic met oa air blast, krijg ik meteen noob pyro naar me hoofd gegooid?

Heb ik nog nooit meegemaakt :?

Misschien werd hij gewoon gek van de Pyro's die hem bleven killen :P
Heb ik zelf ook weleens :+

Last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

Ach ja... Bij Counterstrike was de MP5 een "noobgun".

Vrijwel ieder spel kent z'n opties die als 'gemakkelijk' of 'instap' worden gezien. Dat krijgt dan al snel het stickertje "n00b!!11".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cabo
quote:
Wiebbe schreef op zondag 08 maart 2009 @ 17:06:

Pyro :') Vind niet dat je skill nodig hebt om pyro te spelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Cabo schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:48:
[...]

Precies, daarom eindigen sommige pyro's altijd bovenaan bij de scores terwijl andere onderaan bungelen met minder dan 1 punt per death.

Omdat iedereen het kan. Oh wacht, ik zal hem ook even gebruiken: :') Alstublieft :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiebbe
  • Laatst online: 15:12

Wiebbe

<none />

quote:
Cabo schreef op zondag 08 maart 2009 @ 19:48:
[...]

lol, ik vind dat je minstens net zoveel skill nodig hebt om een pyro goed te spelen dan als bijvoorbeeld een demo. Je bent zeer slecht vanaf ranged, je moet dus op ze minst kunnen evaden en air blasten om in de buurt te komen van bijna alle andere classes. Daarnaast moet je ook de enemy bezig houden zodat je zou niet pakken terwijl je ze flamed.

Natuurlijk is het "makkelijk" om als pyro om mensen in de fik te steken en punten te krijgen, maar om ook nog te overleven is een ander verhaal..

Waarschijnlijk heb jij er zoveel problemen mee om dat pyro's de natuurlijke enemy van een spy :+

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Toch is pyro 1 van de makkelijkste instap classes. Gewoon de alombekende w+ LMB ingedrukt houden en je maakt hoe dan ook kills. Gewoon banzai in een groep springen en je komt een heel eind. Sure, je gaat regelmatig dood, maar je hoeft niet echt suprah skills te hebben om dat voor elkaar te boxen hoor :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ja en met bijvoorbeeld de soldier hoef je alleen te richten en LMB te doen. Nog simpeler, want je hoeft niet te kijken waar je loopt :P
quote:
Gewoon banzai in een groep springen en je komt een heel eind.
Moet je wel eerst goed bij een groep in de buurt komen. Als het andere team een beetje oplet hoort dat niet te kunnen.

Het punt is verder ook niet of het moeilijk is om ermee te beginnen, het zal best makkelijk zijn. Cabo brengt het echter alsof iedereen een goede pyro kan zijn, dat er geen verschil is tussen iemand die het goed kan en iemand die het voor het eerst doet.

In zekere zin klopt het natuurlijk wat hij zegt, maar dat geldt voor elke klas. Scout: rennen, schieten en een beetje ontwijken. Engineer: sentry bouwen en wachten op kills. Medic: healgun op iemand locken en wachten tot de assists binnen stromen. Op cloak drukken en zo snel mogelijk iemand stabben. Je hoeft weinig te kunnen om het te kunnen spelen.

Maar het kunnen spelen is uiteraard iets anders dan een class goed beheersen en inzien welke tactiek het best werkt bij elke class.

Je gaat mij niet vertellen dat iemand zonder skills even een HW lanceert en hem daarna killt met de axe. Of übers opbreekt met de airblast. Of andere teamleden helpt door stickies weg te blazen. etc. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ik speel pyro vaak als (forward) defender, en dan komt er echt wel meer bij kijken dan w+lmb. ;) Ubers breken, stickies rond sentryguns removen, scouts uitschakelen, spychecken, etc. Zeker als je een groep tegen je hebt of een goede uber komt er zeker nog wel wat skills en ervaring bij kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ja ho wacht, we hebben het hier niet over goede pyro's. We hebben het over de doorsnee gebruiker die de server opdruikt.

Iedereen kan elke class nemen en wat killen. Maar met pyro is de drempel erg laag EN scoor je relatief de meeste punten :) (als n00b zijnde)

Tuurlijk, goede pyros hebben veel meer tactiek nodig om een steentje bij te dragen aan het geheel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
AtleX schreef op zondag 08 maart 2009 @ 20:10:
Ik speel pyro vaak als (forward) defender, en dan komt er echt wel meer bij kijken dan w+lmb. ;) Ubers breken, stickies rond sentryguns removen, scouts uitschakelen, spychecken, etc. Zeker als je een groep tegen je hebt of een goede uber komt er zeker nog wel wat skills en ervaring bij kijken.
Hoe schakel jij scouts uit als pyro? Scout wint 9 van de 10 gevechten tegen een pyro ;).

Hier trouwens nog even waarom een pyro vrijwel nutteloos is in de meeste situaties.

De enige manier om dat te voorkomen is meer pyro's gebruiken, waardoor er altijd wel 1 doorkomt _O-

Koeitje wijzigde deze reactie 08-03-2009 23:46 (21%)

• Garion
  • Laatst online: 21-09 09:43
Pyro is zeker een n00b-class in de zin van dat veel beginnende spelers er relatief veel kills mee kunnen uitslepen. Maar, zoals eerder al gezegd, vind ik het daarom niet per definitie al de makkelijkste class om mee te spelen eigenlijk. Wel één van de leukste trouwens :).

Toen ik zelf nog een klein n00bje was (nog kleiner dan nu), had ik trouwens meer de voorkeur voor soldier en medic.
Medic is naar mijn mening bijvoorbeeld "veel makkelijker punten scoren". Aim is redelijk overbodig en in principe hoef je alleen maar te zorgen dat je niet geraakt word. Ik chargeer nu expres een beetje trouwens....

Toch "hoort" een redelijke pyro in de meeste gevallen 1 op 1 te verliezen van de meeste andere classes. Zoals Koeitje in zijn kunstzinnige afbeelding liet zien, kan je als soldier normaal gesproken een pyro lanceren en dan met een tweede rocket hem afmaken (of op de voeten, of in de lucht).

'T punt is alleen dat een pyro (net als bv. scout en spy) niet echt een head to head class is. Een pyro moet het hebben en maakt waarschijnlijk de meeste kills als er een beetje chaos is op het slagveld. Grove damage uitdelen is werk voor heavies, solly's en demo's, maar pyro's, scouts en spies pikken de verzwakte tegenstanders eruit.
Vandaar dat het frustrerend is om door 1 van die classes het laatste tikkie te krijgen: je bent 9 van de 10 keer met iemand anders in gevecht en daarom voelt het als een "gestolen" kill. Ik denk zelf dan ook altijd "Head to head had ik wel van je gewonnen".

Ik heb dat om de één of andere reden wat vaker met spies ;).

lol @ LUH

Butt-kicking! For goodness!

• Cassius
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Toch heb ik pyro's gezien die met een airblast een rocket van een soldier gebruiken om te air jumpen, in de lucht met de flaregun de soldier in de fik te zetten en bij neerkomst hem kapot zien critten met de tier2 axe. Dat doen noobs niet. Dat doen mensen die gevaarlijk zijn :/ .

Wat is daar het praktisch nut van - System "Deasygn"

• TheJVH
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 22:19
Echt onzin dat pyro's altijd meteen voor noob worden uitgemaakt, echt BS.

IMO is pyro een van de meest moeilijke classes om te spelen. En dan bedoel ik GOED te spelen, HEEL goed. Het is inderdaad makkelijk scoren op Pub, maar geloof mij maar, op een War (Highlander bijvoorbeeld) is een pyro zooooo verschrikkelijk moeilijk. En het is niet aimen, maar naar de mensen toe gaan, weten waar je de tegenstander kan opwachten en waar niet, waar je er vol in moet rennen en waar/wanneer niet. Of je de shotgun moet gebruiken, of juist de flamethrower met comp. blast. Wanneer je de axthinguisher moet gebruiken, of wanneer je juist door moet blijven branden. Wanneer je jezelf moet opofferen voor het hele team, chaos creëren, zodat de rest van het team ze gemakkelijk kan killen.

En inderdaad, 1vs1 verliest de pyro het eigenlijk altijd, daarom is het juist zo moeilijk.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

quote:
Koeitje schreef op zondag 08 maart 2009 @ 23:44:
[...]

Hier trouwens nog even waarom een pyro vrijwel nutteloos is in de meeste situaties.
[afbeelding]

De enige manier om dat te voorkomen is meer pyro's gebruiken, waardoor er altijd wel 1 doorkomt _O-
Een Soldier die een Pyro juggled èn mid-air nog een keer raakt is géén onervaren speler.

Het is dan alleen maar fair om er van uit te gaan dat, in jou scenario, de Pyro ook een ervaren speler is.

En wat krijg je dan in jou (zeer fraai geschetste ;)) situatie? Dan heeft de Pyro de eerste rocket vrolijk terug ge-airblast. Al dan niet gebruik makend om zèlf te rocket-jumpen. Niks geen jugglen dus! En mocht die Pyro de eerste rocket niet gezien hebben en dus toch de lucht in schieten, dan kan de tweede rocket alsnog met airblast ge-deflect worden.

Het is ook niet zo vreemd dat veel van de goede Pyro's de backburner vrolijk laten voor wat 'ie is. Airblast is veel nuttiger. Met andere woorden, je scenario deugt niet.

Nou nou, * JumpStart heeft wel behoorlijk veel engelse kretologie gebruikt hoor... :o :+

JumpStart wijzigde deze reactie 09-03-2009 07:19 (4%)

quote:
JumpStart schreef op maandag 09 maart 2009 @ 07:14:
[...]

Een Soldier die een Pyro juggled èn mid-air nog een keer raakt is géén onervaren speler.

Het is dan alleen maar fair om er van uit te gaan dat, in jou scenario, de Pyro ook een ervaren speler is.

En wat krijg je dan in jou (zeer fraai geschetste ;)) situatie? Dan heeft de Pyro de eerste rocket vrolijk terug ge-airblast. Al dan niet gebruik makend om zèlf te rocket-jumpen. Niks geen jugglen dus! En mocht die Pyro de eerste rocket niet gezien hebben en dus toch de lucht in schieten, dan kan de tweede rocket alsnog met airblast ge-deflect worden.

Het is ook niet zo vreemd dat veel van de goede Pyro's de backburner vrolijk laten voor wat 'ie is. Airblast is veel nuttiger. Met andere woorden, je scenario deugt niet.

Nou nou, * JumpStart heeft wel behoorlijk veel engelse kretologie gebruikt hoor... :o :+
Jugglen is echt het simpelste wat er is (heel wat makkelijker dan rocket en sticky jumps raken)

En airblasten verliest van rockets, aangezien de RoF van rockets hoger is :) . Dssnoods juggle ik je omhoog en swap ik gelijk naar shotgun en houd je daarmee gewoon hoog (ja, dat is mogelijk :9 ) Als een soldier jou dood wil als pyro ben je gewoon dood. Je kan eventueel proberen om echt point blank te komen en misbruik te maken van de 100% selfdamage van de soldier. Maar dat is juist een situatie die de noobigheid van de pyro alleen maar bevestigd. Wil wel wat arena matches doen tegen wat pyro's hoor. Ook als scout, want dat is toch wel de class waartegen de pyro toch omgwtfbbq overpowered tegen is?

Een pyro is alleen goed als het andere team hem niet ziet aankomen, en dat komt zelden voor. Liever classes die de medic kunnen beschermen, veel damage kunnen doen op afstand of extreem snel zijn om zwakke targets af te picken en punten te cappen. Pyro is een class die het puur van gameplay ervaring (O, die solly moet reloaden, die pak ik. Solly in hens, solly schiet pointblank, doet 80 selfdamage (ja het is zoveel) en is dood) moet hebben, alleen wel meer fouten veroorloofd dan de spy (een vergelijkbare class kwa skillceiling).

Koeitje wijzigde deze reactie 09-03-2009 10:07 (12%)

• VyperX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-10 14:59
Head-on 1vs1 verliest pyro van elke andere class... (Naja, misschien tegen een spy niet, maar die zijn zowiezo meer tricksy. :) )

Als je als pyro mensen kan verrassen door plotseling naast/achter ze uit te komen, dan kan je wel wat kills maken... Werkt alsnog eigenlijk alleen tegen medics, snipers en demo's (geen short-range defense)... Scouts kan je nauwelijks verrassen, en zelfs al lukt het je, ze zijn binnen een halve seconde weg uit je flame, en hebben dan nog genoeg health om je te shotgunnen :/

Zelfs als pyro van achter een groep enemies aanvallen heeft weinig zin omdat je binnen 2 seconden gerocket/miniguned bent, en de medic(s) alles kunnen healen. _Alleen_ als er ook nog wat rockets/pipes worden gespamed heb je nut, omdat je dan de verzwakte mensen kan laten afbranden...

Anyways, ik heb gisteren een paar uurtjes Heavy gespeeld en vind deze nu eigenlijk leuker dan pyro. Met Spawn als medic op Redwood (?) gingen we als een stoomwals. >:) :*)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Demo maakt ook nog wel een kans als het niet echt verassing is maar je de pyro op een meter of 3-4 afstand ziet aankomen (je kan stickies gebruiken, maar dan bestaat de kans dat je de pyro naar je toe blaast....dat is niet tof. Daarom beter pipes. 3 pipes voldoen, soms 2). Alleen meestal eindigt het in de selfdamage die een demo nekt.

Koeitje wijzigde deze reactie 09-03-2009 10:11 (29%)

Vergeet spychecken niet. Pyro's die spychecken zijn al op twee handen te tellen. Pyro's die niet alleen voor maar ook achter zich spychecken zijn op een hand te tellen. Wat betreft de backburner, goede pyro's hebben altijd de gewone flamethrower bij zich, de airblast is in alle omstandigheden zoveel beter.

BTW, als pyro kan je 1x1 van een scout winnen afhankelijk van de omgeving. Gewoon in de fik zetten en hoekjes inblazen of juist wegblazen bij doorgangen met je airblast. Controleer waar de scout heen gaat en je bent in het voordeel. In het open veld werkt dit niet zo best maar in gesloten ruimtes is er geen reden waarom je niet zou winnen van scouts.

quote:
CapTVK schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:16:
Vergeet spychecken niet. Pyro's die spychecken zijn al op twee handen te tellen. Pyro's die niet alleen voor maar ook achter zich spychecken zijn op een hand te tellen. Wat betreft de backburner, goede pyro's hebben altijd de gewone flamethrower bij zich, de airblast is in alle omstandigheden zoveel beter.

BTW, als pyro kan je 1x1 van een scout winnen afhankelijk van de omgeving. Gewoon in de fik zetten en hoekjes inblazen of juist wegblazen bij doorgangen met je airblast. Controleer waar de scout heen gaat en je bent in het voordeel. In het open veld werkt dit niet zo best maar in gesloten ruimtes is er geen reden waarom je niet zou winnen van scouts.
Spychecken kan ook perfect als elke andere class (ik durf te stellen dat het aantal spies wat ik ontdek groter is dan 90% van de pyro's). Alleen gecloakte spies zijn wat lastige en dat is imo de enige echte spycheck (woot je vlamt een disguised mister obvious spy neer, kudo's hoor).

Als scout tegen een pyro bepaal jij waar er gevochten wordt door je grotere snelheid. Daarom is de enige mogelijkheid een OMG IT'S A TRAP tactiek :) .

Koeitje wijzigde deze reactie 09-03-2009 10:27 (7%)

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Ok genoeg ego "ik pak je met elke class talk here" :) . Die e-penis sjorren we maar ergens anders. Ik denk dat er voor iedere class genoeg te zeggen is qua skill en vaak komt het er toch op neer dat als iemand nooit heavy speelt, de heavy ook niet prefereert en deze eerder afdoet als kut/noob/fatty class (hoewel het echt een fatty is, of hugely big boned) :p .

Zijn al die rotscouts al van de GoT server ... kan ik tenminste rondlopen zonder dat er fucking honkbalwedstrijden gehouden worden rond ieder punt. Stelletje pixel-achievement-whores :Y .

quote:
Cassius schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:34:
Ok genoeg ego "ik pak je met elke class talk here" :) . Die e-penis sjorren we maar ergens anders. Ik denk dat er voor iedere class genoeg te zeggen is qua skill en vaak komt het er toch op neer dat als iemand nooit heavy speelt, de heavy ook niet prefereert en deze eerder afdoet als kut/noob/fatty class (hoewel het echt een fatty is, of hugely big boned) :p .

Zijn al die rotscouts al van de GoT server ... kan ik tenminste rondlopen zonder dat er fucking honkbalwedstrijden gehouden worden rond ieder punt. Stelletje pixel-achievement-whores :Y .
HWG is een class die vooral in 6v6 in sommige situaties echt kan schijnen. In highlander is hij na de medic waarschijnlijk de belangrijkste. Damage wise veegt hij ook compleet de vloer aan met de Pyro (damage is ongeveer 2.5x zo hoog @point blank). HWG is ook een class die gameplay wise wat meer skills vergt, naast aim is er natuurlijk situatie kennis. Door je traagheid + de nog extra traagheid van spin up/down van je minigun moet je situaties veel eerder aan zien komen.

Koeitje wijzigde deze reactie 09-03-2009 10:38 (11%)

• GonzoNL

GonzoNL

Echte mannen spelen battlemedic.

• VyperX
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-10 14:59
Blutsauger ftw! 8)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Inuyasha
quote:
Dat is de enige die ik nog van de medic moet halen, boehoe ;(
Ik haal ze altijd door elkaar, ik bedoel de ubersaw...
Ik let nooit zo op die namen. :P

Inuyasha wijzigde deze reactie 09-03-2009 11:45 (20%)

• ImpulseW
Spy is mijn favo class. Gewoon omdat hij wat moeilijker is om te beheersen dan de andere classes. Op de goede momenten cloaken, de goede disguises gebruiken en steeds weer in de basis van de tegenstanders komen is weer een uitdaging. Vooral in Well (CP) waar de enemy basis vrij groot is kan je je goed verstoppen en het vijandelijke team mateloos irriteren. (Constant hun teleporter entrances sappen) Dat is echt heerlijk. En als je een Soldier of een Sniper ziet lopen in de basis en je je kans ziet om die even weg te prikken moet je die natuurlijk niet laten lopen he. :p Maar uiteindelijk gaan we alle vijanden naar je op zoek als ze je zat worden of ze worden veel oplettender en dan ben je soms ineens dood.

@Boven me, als je de blutsauger nog moet dan moet je de Kritzkrieg en de Ubersaw ook nog, Blutsauger unlock je toch als eerste?

ImpulseW wijzigde deze reactie 09-03-2009 11:26 (8%)

• GonzoNL

GonzoNL

Blut - Kritz - Ubersaw, uit m'n hoofd. Medic Milestone 3 is alweer een tijdje geleden :)

• Cabo
quote:
ImpulseW schreef op maandag 09 maart 2009 @ 11:25:
Spy is mijn favo class. Gewoon omdat hij wat moeilijker is om te beheersen dan de andere classes. Op de goede momenten cloaken, de goede disguises gebruiken en steeds weer in de basis van de tegenstanders komen is weer een uitdaging. Vooral in Well (CP) waar de enemy basis vrij groot is kan je je goed verstoppen en het vijandelijke team mateloos irriteren. (Constant hun teleporter entrances sappen) Dat is echt heerlijk. En als je een Soldier of een Sniper ziet lopen in de basis en je je kans ziet om die even weg te prikken moet je die natuurlijk niet laten lopen he. :p Maar uiteindelijk gaan we alle vijanden naar je op zoek als ze je zat worden of ze worden veel oplettender en dan ben je soms ineens dood.

@Boven me, als je de blutsauger nog moet dan moet je de Kritzkrieg en de Ubersaw ook nog, Blutsauger unlock je toch als eerste?
Heb je nog tips?

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

quote:
Minder je mond open doen op de ingame voice channels lijkt een goede manier te zijn om mensen je langer te laten helpen / healen / niet verraden :> ?

• Descriptor
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16:06
Spy is ook gewoon vette klas. Ik speelde eerst veel pyro , daarna medic, maar nu vooral spy omdat het gewoon vet is om complete choas te maken bij de tegenpartij of de laatste cap te pakken in je eentje ;). Ninja cap ftw! :)

Winners never cheat, Cheaters never win

• .Gertjan.
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 11-10 19:36
quote:
Descriptor schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:08:
Spy is ook gewoon vette klas. Ik speelde eerst veel pyro , daarna medic, maar nu vooral spy omdat het gewoon vet is om complete choas te maken bij de tegenpartij of de laatste cap te pakken in je eentje ;). Ninja cap ftw! :)
Zo heeft ieder zijn favo class. Dat is het leuk van spelen in teams. Hoorde gisteren op een server iemand beweren dat engineer een noob class was en voor mensen die niet kunnen mikken.

Bij mij is Medic de favoriete class. Daar hoef je ook niet zo goed te mikken ;). Het is in mijn ogen een heel dankbare class. Als je samen speelt met een andere class (uitgezonderd spy en engineer en scout (die rennen veel te snel maar lopen soms wel te mekkeren als je ze niet helpt)) ben je best sterk en komen de complimenten aan de lopende band binnen. Ik denk ook dat goede medics vrij zeldzaam zijn (meestal ben ik de enige medic binnen het team) en niet iedereen ziet dat je ze eenmaal nodig hebt (of ze voelen zich niet geroepen om medic te worden).

Om toch te kunnen schieten ben ik ooit begonnen met de pyro, vond ik wel aardig, maar je moet in mijn ogen te dichtbij de vijand komen en dus niet geschikt voor mij. Heavy is te lomp en traag voor mij. Ben nu geregeld als Soldier aan het spelen en dat bevalt me best wel. Als je gewend bent aan de "traagheid" van de rockets is het een goede class om te spelen :)

Meestal begin ik in een match een beetje met de soldier te spelen totdat er toch echt een medic nodig is. Dan ga ik meestal medic, maar vind ik niet zo erg. Meestal eindig ik toch wel in de top 3 :D

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

Breathing in the sky

quote:
Koeitje schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:50:
[...]

Jugglen is echt het simpelste wat er is (heel wat makkelijker dan rocket en sticky jumps raken)
Schei nou eens uit met het ontzettend gechargeerde mening-als-feit verkondigen Koeitje.

Denk je dat, in een newbie vs newbie scenario een speler meteen in staat is om een tegenstander hoog te houden? Kom nou. Als het zo makkelijk zou zijn zou je heel wat meer mensen moeten zien vliegen. JIJ vindt het makkelijk. Je bent dan ook verre van newbie.
quote:
En airblasten verliest van rockets, aangezien de RoF van rockets hoger is :) . Dssnoods juggle ik je omhoog en swap ik gelijk naar shotgun en houd je daarmee gewoon hoog (ja, dat is mogelijk :9 ) Als een soldier jou dood wil als pyro ben je gewoon dood. Je kan eventueel proberen om echt point blank te komen en misbruik te maken van de 100% selfdamage van de soldier. Maar dat is juist een situatie die de noobigheid van de pyro alleen maar bevestigd. Wil wel wat arena matches doen tegen wat pyro's hoor. Ook als scout, want dat is toch wel de class waartegen de pyro toch omgwtfbbq overpowered tegen is?
Tsja, een Pyro is een close-range class. Daar hoort inherent het nodige aan ambushen bij. Nee, ik ga niet out-in-the-open proberen een soldier dood te krijgen. Een goeie Pyro beseft wat de zwaktes en sterktes van zijn (haar?) class is. Daar speel je dan ook naar, opportunisme hoort bij de Pyro.

Wat jij nu doet is dat je een Pyro vergelijkt met een Soldier, maar dan op terrein waar een soldier zijn voordeel hoort te hebben. Ja, gek he? Dat een Soldier het dan altijd zal winnen?
quote:
Een pyro is alleen goed als het andere team hem niet ziet aankomen, en dat komt zelden voor. Liever classes die de medic kunnen beschermen, veel damage kunnen doen op afstand of extreem snel zijn om zwakke targets af te picken en punten te cappen. Pyro is een class die het puur van gameplay ervaring (O, die solly moet reloaden, die pak ik. Solly in hens, solly schiet pointblank, doet 80 selfdamage (ja het is zoveel) en is dood) moet hebben, alleen wel meer fouten veroorloofd dan de spy (een vergelijkbare class kwa skillceiling).
Gast !!! :o :o Je loopt te prediken dat een Pyro een "noobclass" is, en vervolgens zeg je dat, om goed te spelen, je ervaring in gameplay nodig hebt. Wat is het nou ???

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 08:47
De Pyro is tenminste de enige class die niet gestoord is in een gestoorde wereld.

The Zep Man wijzigde deze reactie 09-03-2009 14:57 (16%)

quote:
JumpStart schreef op maandag 09 maart 2009 @ 14:49:
[...]

Schei nou eens uit met het ontzettend gechargeerde mening-als-feit verkondigen Koeitje.

Denk je dat, in een newbie vs newbie scenario een speler meteen in staat is om een tegenstander hoog te houden? Kom nou. Als het zo makkelijk zou zijn zou je heel wat meer mensen moeten zien vliegen. JIJ vindt het makkelijk. Je bent dan ook verre van newbie.

[...]

Tsja, een Pyro is een close-range class. Daar hoort inherent het nodige aan ambushen bij. Nee, ik ga niet out-in-the-open proberen een soldier dood te krijgen. Een goeie Pyro beseft wat de zwaktes en sterktes van zijn (haar?) class is. Daar speel je dan ook naar, opportunisme hoort bij de Pyro.

Wat jij nu doet is dat je een Pyro vergelijkt met een Soldier, maar dan op terrein waar een soldier zijn voordeel hoort te hebben. Ja, gek he? Dat een Soldier het dan altijd zal winnen?

[...]

Gast !!! :o :o Je loopt te prediken dat een Pyro een "noobclass" is, en vervolgens zeg je dat, om goed te spelen, je ervaring in gameplay nodig hebt. Wat is het nou ???
Een Newbee kan een pyro zonder problemen in de lucht raken. We hebben het niet over het midairen van een soldier die rocketjumped naar de spire op badlands om hem vervolgens af te maken met nog 2 midairs. We hebben het over een zo goed als stilstaand doel raken aangezien je bij een juggle op een vrij lang dood punt uitkomt (of is dat al te moeilijk voor een newbee).

Puur van gameplay ervaring hebben, aangezien het skillceiling van het daadwerkelijke gebruik van je wapens niet verder gaat dan LMB indrukken en af en toe shotgun spam. Als jij dat wilt vergelijken met wat je met bijvoorbeeld een demoman, scout of soldier kan uitvoeren ben je gek. Die classes hebben 3 aspecten: gameplay ervaring, movement en inzicht en de daadwerkelijke combat.
Pagina: 1 2 3 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True