Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:27

jasjenl

Liab A Tymo

Ferry34 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:30:
[...]
De reden dat 100hz belangrijk was voor crt's en dat dit daarbij een behoorlijke verbetering betrof ten opzichte van de 50hz, kwam omdat een crt altijd een interlaced beeld laat zien.
Interlace wilt zeggen dat eerst de oneven horizontale beeldlijnen van een frame en daarna de even beeldlijnen worden getoond. Bij 50 hz wordt dus maar 25 keer per seconde een volledig beeld getoond.
Het menselijk oog kon dit net zien, het beeld knipperde een beetje en dat maakte tv kijken vermoeiend.

Bij 100 hz konden mensen dit niet meer zien en was dit veel rustiger voor de ogen. 100 hz was dus een behoorlijke verbetering, maar het beeld bleef natuurlijk interlaced.
Daar ga je dus fout: veel latere 100hz tv's waren wel degelijk progressive en gaven het 100hz beeld dan ook als progressive weer. Wat 100hz bij een CRT voornamelijk als voordeel gaf was dat de flikkering van het beeld niet meer zichtbaar was. Dat heeft echter niets met interlaced of non-interlaced te maken: 50 hz non-interlaced (wat ook kon, bijv. als je een oude spelcomputer op een CRT aansloot, of als je teletekst bekeek op een CRT) flikkerde net zo hard als normale interlaced uitzendingen op een 50 hz CRT. Dat een CRT altijd interlaced zou zijn, is een misvatting, denk immers maar aan CRT pc monitoren: die geven ook vrijwel altijd progressive beeld.
Let wel: een plasma heeft geen ghosting omdat deze geen 2-6 ms refresh heeft, maar 0,001ms. Daardoor is de motion resolution (scherptebehoud bij bewegende beelden) bij bijvoorbeeld de 2009 Panasonic of Pioneers 1080 tegeonver 300-600 van de moderne lcd's met conventionele backlights. Er worden dus maar 300-600 horizontale beeldlijnen correct weergegeven.
Plasma's hebben echter weer last van phosphor trailing: niet elke kleur bij plasma reageert even snel en dat geeft bij sterk contrasterende, bewegende opbjecten groen/gele randen rondom die contrast overgangen. Persoonlijk vind ik dat vaak nog storender en zichtbaarder dan de traagheid van LCD schermen. In theorie geeft een plasma snelle bewegingen dan wel beter weer, maar in de praktijk vind ik het er lang niet altijd mooier uit zien.

[ Voor 8% gewijzigd door jasjenl op 02-08-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:20
De reden dat ik dit zie is eigenlijk om iets te vragen: ik lees al van 2 mensen met een philips die een uitvallend beeld hebben wanneer ze iets bekijken via hdmi.
Zijn jullie dit ook tegen gekomen en komt dat omdat de philips wellicht kieskeurig is het merk hdmi kabel of is er een andere oorzaak?
Ik kocht onlangs een hdmi-kabel van 10meter (voor pc-tv verbinding) en uiteraard wou ik dit zo goedkoop mogelijk doen. Heb toen een kabel gekocht voor net geen 30€. De eerste keer dat ik testte, had ik last van uitvallend beeld/audio (ik dacht toen dat het lag aan storingen op kabel door andere draden en dergelijke, dus beetje anders gelegd zonder beter resultaat). De 2de keer keek ik een film zonder één enkele hapering of uitvalbeurt. Daarstraks keek ik nog een film en ik zag dat de verbinding opnieuw niet optimaal was. Heb dan pc even opnieuw opgestart en zonder problemen dan de film kunnen bekijken.. Als jij ook pc-tv hebt, probeer dan ook eens je pc opnieuw op te starten alvorens je start met kijken.. misschien heb je dan ook geen probleem meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:12

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Er heeft zich een titelfix plaatsgevonden. Dit omdat we al het [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1) topic hebben en je enigzins kan afvragen of je 2008- / 2009-modellen wel recente modellen kan noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 11:32
Bij het aanzetten van m'n 9703 geeft deze soms geen beeld, maar enkel geluid. Het beeldscherm is welliswaar niet helemaal 'dood': enkel hele lichte vlakken, zoals ondertiteling, worden héél zwak weergegeven, maar je ziet het dus bijna niet. Enkel het toestel uit en weer aan zetten verhelpt dit. Het is tot nu toe enkel nog maar voorgekomen bij de coax-ingang. Meer bezitters die hier last van hebben?

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
verkeerde topic...

[ Voor 94% gewijzigd door IJsbeer op 13-08-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268640

Ik heb een philips 37PFL5603D/10 maar ik krijg het niet voor elkaar om 1080p van de playstation3 te zien op de tv als max werkt 1080i als ik 1080p selecteer krijg ik zwart beeld en soms zegt hij (niet ondersteund videoformaat).

Waar ligt dit aan hij is aangesloten met een HDMI van 1,5m en 40 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

jurgenkotvis schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:45:
Bij het aanzetten van m'n 9703 geeft deze soms geen beeld, maar enkel geluid. Het beeldscherm is welliswaar niet helemaal 'dood': enkel hele lichte vlakken, zoals ondertiteling, worden héél zwak weergeven, maar je ziet het dus bijna niet. Enkel het toestel uit en weer aan zetten verhelpt dit. Het is tot nu toe enkel nog maar voorgekomen bij de coax-ingang. Meer bezitters die hier last van hebben?
Ik heb dit probleem ook gezien bij mijn HDMI 1 ingang (Onsbrabantnet digitale TV). Heb je de nieuwste firmware op je tv staan? Na een update heb ik het namelijk niet meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Anoniem: 268640 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 17:23:
Ik heb een philips 37PFL5603D/10 maar ik krijg het niet voor elkaar om 1080p van de playstation3 te zien op de tv als max werkt 1080i als ik 1080p selecteer krijg ik zwart beeld en soms zegt hij (niet ondersteund videoformaat).

Waar ligt dit aan hij is aangesloten met een HDMI van 1,5m en 40 euro.
Ondersteunt de TV wel 1080p? Ik weet dat de topmodellen van de generatie voor de xx03 effectief geen 1080p ondersteunden. Ze ontvingen dit wel, maar intern werd dit interlaced en weer progressive gemaakt zodat artifacts ontstaan.

Omdat bij een nieuwe generatie vaak functionaliteit van de topmodellen naar de lagere modellen overgezet wordt kan het zijn dat de 5603 dat probleem ook nog heeft. In principe zou hij dan nog 1080p moeten kunnen binnen krijgen, maar wellicht ondersteunt hij het gewoon niet (zoek eens de specs erbij in de handleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuweste firmware erop gezet maar dat maakt niks uit.
En volgens de handleiding en volgens Philips moet hij het gewoon ondersteunen.
Hij wil het bij mij niet eens ontvangen ik denk dat ik de HDMI kabel van de buren eens vraag meeschien ligt het aan de kabel ik weet het anders ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
@rst77: ja, ik heb de laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315341

Ik heb net een Philips 37PFL5604H/12. Maar de informatie over usb feed vind ik nogal vaag. Kunnen jullie me een handje helpen?

Hij ondersteund AVI-files, maar ondersteund hij ook een bijhorend SRT-bestand om de ondertitels af te spelen? Ik had ergens gelezen op dat hij MKV-bestanden zou afspelen, is dit waar?

Hoe zit het met de updates van firmware? aan te raden of is het niet nodig?

• GorgeousMetal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:25
Er is weer een nieuwe update binnen (Version: 000.097.000.000).

Zie o.a. ook:
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25
HenriM schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:47:

Zie o.a. ook:
Dank! Zo te zien (en zoals gebruikelijk) geen changelog. Zullen ook geen spectaculaire wijzigingen zijn, mini-bugfixes hooguit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb na 1,5 week eindelijk antwoord van philips ze zeggen dat het scherm wel 1080p is maar de tv niet.
Ik heb ze weer terug gemailt want nu snap ik het ook niet meer een medewerker van de helpdesk gaf aan dat hij wel de 1080p moet kunnen ontvangen en dat staat ook in de handleiding en op internet.

Er zal hier toch wel iemand zijn met een philips 37PFL5603D/10 lcd tv en mij kunnen zeggen of hij 1080p input op de hdmi kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
@Raymar:
bezoek ook eens 'AVForums', daar heb je mogelijk meer succes m.b.t. je vraag/probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:00
Ik heb een 37PFL5603D/10 en ik kan je vertellen dat ik 2 pc's op de tv heb aangesloten via hdmi, en de tv ontvangt ook gewoon 2 1080p signalen.

Daarnaast heb ik op het moment wel een ander probleem met de tv, waar ik Philips wel al over benaderd heb, en inmiddels ook al een monteur voor langs gaat komen. Desalniettemin wil het probleem hier even neerleggen om te kijken of er misschien nog mensen zijn met een ander idee.

Ik had het probleem dat wanneer ik mijn pc op HDMI2 aansloot ipv HDMI1, dat dan het beeld heel blurry was als ik de 'scherpte' op de tv op 0 zette, terwijl als ik dit bij HDMI1 doe, het beeld gewoon scherp bleef (lijkt me logisch, aangezien het gewoon zijn native resolutie is). Ik kreeg dit in eerste instantie niet verholpen, ik had meerdere pc's geprobeerd, meerdere aansluitingen op de pc's, ander OS (om drivers uit te sluiten), etc.

Uiteindelijk dacht ik dat een firmware update wellicht zou helpen, alleen heb ik sinds die firmware update op alle aansluitingen last van een roze tint over het gehele scherm. Zo is bijvoorbeeld lichtgrijze achtergrond van GoT op dit moment, lichtroze. Ook hier heb ik weer vanalles geprobeerd om de tv uit te sluiten, maar er veranderd dus niets. Dinsdag komt de monteur langs, en misschien kan ik voor die tijd wellicht nog wat andere dingen uitsluiten.

Overigens heb ik na het bellen van philips vastgesteld dat de blurryness bij het beeld verholpen word als ik de aansluiting in het tv menu als 'PC' classificeer. Nooit gedacht dat die classificaties ook qua beeld gevolgen hadden, ik dacht dat het gewoon handigheid was dat je kan zien wat er aan die aansluiting aangesloten zit als je gaat zappen.

Had ik die firmware update maar niet gedaan, dan was er nu niets aan de hand geweest :/

Ik heb een twee tal foto's gemaakt die wellicht meer duidelijk maken wat er aan de hand is op dit moment, de eerste foto is mijn post hier op GoT gezien op mijn samsung 22" monitor, de tweede foto is dezelfde post, maar dan gezien op mijn 37PFL5603D/10.

Afbeeldingslocatie: http://www.sartsj.nl/SDC10554.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.sartsj.nl/SDC10555.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door Sartsj op 29-08-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik maar eens ga kijken of in ergens heel goedkoop een andere hdmi kabel kan kopen of hem van iemand kan lenen want ik kan mij nu alleen nog voorstellen dat het aan de hdmi kabel ligt maar dit was geen goedkopen ik dacht iets van 40 euro en om nog nog een duren kabel te kopen vindt ik een beetje zonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-06 23:00
Ik heb zojuist zelf het probleem verholpen van mijn PFL5603D die last had van te veel rood, ik vermoed dat door de firmware update de waardes uit balans zijn geraakt, ik heb zelf het service menu opgeroepen (ja ik weet dat het volgens de garantie niet mag :D), en het bleek dat de rood waarde op zijn max stond, terwijl blauw en groen dat niet waren, ik heb de rood waarde teruggebracht naar hetzelfde punt, en nu is het weer perfect.

Maandag maar even bellen dat ze die monteur niet meer langs hoeven sturen, ik twijfel nog of ik zal zeggen hoe ik het opgelost heb, dalijk gaan ze me aan mijn woord geloven en nemen ze mn garantie af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-06 11:21
Versie: 000.098.000.000
en de vorige was nog niet eens zo oud....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Een maand pas. Ik heb het idee dat versie 97 meer fouten maakte bij de Natural Motion, d.w.z. flikkerende details in het beeld. Misschien is dat nu over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik update altijd de firmware; maar merk nooit iets :+

Yo.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Het is maar iets kleins, maar erger me er soms toch wel eens aan:
Dat de cijfers van zenders zo donker zijn als je deze intoetst met de afstandsbediening (analoge tv). Als ik bijvoorbeeld naar zender XX kijk en dan XY intyp zie ik dat gewoon niet als de achtergrond van zender XX maar iets donker is en zeker als het blauw is.

Bij mijn oude Philips (PFL9641 uit 2007) had ik dat niet. Dus ligt het aan mijn instellingen (weet niet of contrast daar iets mee te maken heeft) of is het gewoon het type/bouwjaar?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net weer antwoord gekregen van Philips.
U heeft aangegeven dat uw 37PFL5603D/10 van Philips geen 1080p signaal ondersteund van uw PS3.

Het spijt ons te vernemen dat uw 37PFL5603D/10 niet naar wens functioneert. Helaas is er sprake geweest van een misverstand is is het wel een full HD toestel en behoort het toestel 1080p te ondersteunen.

Dus ik ben nog op zoek naar de oorzaak het vreemde vindt ik wanneer ik 720p instuur komt als formaat 720p te staan als ik 1080i instuur komt er alleen maar 1080 te staan is dit normaal laat hij de i niet zien?

Ik heb nog geen nieuwe HDMI kabel gehaald om te testen moet ik nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OPGELOST !

Ik was vandaag in de stad dus bij maar effe een hdmi 1.3 kabel van 17 euro gekocht , en wat denk je het werkt lag dus gewoon aan mijn hdmi kabel was ook nog een duren van 40 euro.

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

VonFoX schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 15:38:
Ik update altijd de firmware; maar merk nooit iets :+
Als ze nou al eens release notes er bij zouden leveren..

"Luie mensen worden ook moe!"

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:06

TheVMaster

Moderator WOS
HenriM schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:47:

Zie o.a. ook:
Grappig....die firmware is nog niet uit voor de 8404, 9664 en de 9704 (oa.)....

• vanaalten
En weer een 'nieuwe' firmware op de Philips website voor o.a. 42pfl9703.
Versie 097 - ofwel, versie 098 is blijkbaar teruggedraaid.

Ik had er zelf inderdaad wel wat problemen mee: TV wilde soms niet aan of 'half aan', wel de ambilight maar niet het beeld. Weet niet helemaal zeker of het aan 098 ligt: ik heb dit al eerder gehad, maar niet zo vaak als de laatste tijd met 098. Vanavond dus maar eens proberen te downgraden.

Voor de zekerheid heb ik een binary compare gedaan: de 097 van een maand geleden is exact hetzelfde als de 097 die vandaag weer op de site geplaatst is.

• etamboer
vanaalten schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:16:
En weer een 'nieuwe' firmware op de Philips website voor o.a. 42pfl9703.
Versie 097 - ofwel, versie 098 is blijkbaar teruggedraaid.

Ik had er zelf inderdaad wel wat problemen mee: TV wilde soms niet aan of 'half aan', wel de ambilight maar niet het beeld. Weet niet helemaal zeker of het aan 098 ligt: ik heb dit al eerder gehad, maar niet zo vaak als de laatste tijd met 098. Vanavond dus maar eens proberen te downgraden.

Voor de zekerheid heb ik een binary compare gedaan: de 097 van een maand geleden is exact hetzelfde als de 097 die vandaag weer op de site geplaatst is.
Hee, t.a.v. "TV wilde soms niet aan of 'half aan'" , dat heb ik ook sinds de upgrade; druk op een willekeurige knop op de TV (zelfs volume) en hij gaat alsnog (meteen) aan. Ik weet het aan mijn AB (Logitech Harmony One) omdat hj met de Philips AB wel gewoon aanging. Ik hou het even in de gaten...

etamboer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:12:
Hee, t.a.v. "TV wilde soms niet aan of 'half aan'" , dat heb ik ook sinds de upgrade; druk op een willekeurige knop op de TV (zelfs volume) en hij gaat alsnog (meteen) aan. Ik weet het aan mijn AB (Logitech Harmony One) omdat hj met de Philips AB wel gewoon aanging. Ik hou het even in de gaten...
Ik heb al een wat oudere firmware en in een jaar tijd (waarbij de TV eigenlijk iedere dag wel aan gaat) 2 or 3 keer gehad dat de TV in een vreemde mode springt waarbij de lijnen vertikale pixels per 4 omgedraaid zijn (heb al een keer plaatjes van gepost) en ook een keer of 2 dat er wel geluid en ambilight was, maar geen beeld. Uitzetten en weer aan loste dat steeds op, dus vermoedelijk een firmwarebug die zo af en toe optreedt.

Helaas lijkt het er dan op dat dit in de nieuwere 98 versie alleen maar slechter is geworden :/ Misschien komt er alsnog een echte fix, maar ik moet zeggen dat ik er wel mee kan leven...

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Zijn hier overigens Aurea II eigenaren die last hebben van een zwarte vlek over het beeld, of juist niet?

Je ziet het voornamelijk bij strakblauwe luchten die voorbij pannen. Ook een blauwe afbeelding op volledige resolutie laat deze fout mooi zien. Behalve dat het beeld niet egaal is (beperking van de huidige verlichtingstechnieken?) een flinke zwarte vlek in het midden van het beeld.

Ik heb hier zelf wel last van (LCD panel is al vervangen, heeft het niet opgelost, nieuwe Aurea II heeft er ook last van). Al 2 maanden aan het stoeien met de lieve meneren en mevrouwen van Philips en E-Care. Ben benieuwd of dit een bekend probleem is.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Hmm ik heb soms dat mijn 32pfl9603 wel beeld geeft, maar geen geluid als ik hem aanzet.
Toch maar ff downgraden naar v97.

[ Voor 16% gewijzigd door VonFoX op 24-09-2009 17:27 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 19:50

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Vraagje over de 37PFL7603D/10

Ik heb er een PS3 op aangesloten en in dat menu (waarmee je bijvoorbeeld de console uitzet of een film beeindigd) staan 2 witte witte horizontale lijnen die beginnen te trillen als ik van keuzeoptie wissel. Die gebeurde bij mijn vorige tv Sharp LC37XL8E niet.

Nu sprak ik hier met een vriend over die aangaf dat de pixel plus 3 HD engine niet met progressieve signalen om kan gaan (PS3 stuurt 1080p uit). De tv accepteert 1080p als bron, zet hem om naar 1080i, voert de beeldbewerkingen uit en zet hem daarna net voordat deze op het beeld wordt getoond weer terug naar 1080p waarmee uiteraard het progressieve al verdwenen is in het midden.

Kunnen jullie dit bevestigen?

Verder ondervind ik aura's om personen heen op het moment dat de HD Natural motion aan staat. Uitzetten kan, maar dat is het beeld weer schokkerig in plaats van vloeiend + aura. Over beide oplossingen ben ik niet tevreden. Heb deze tv mede gekocht omdat die HD natural motion zo goed zou werken. Is hier bij jullie ook meer van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
MixingMastersM schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:38:
Vraagje over de 37PFL7603D/10

Ik heb er een PS3 op aangesloten en in dat menu (waarmee je bijvoorbeeld de console uitzet of een film beeindigd) staan 2 witte witte horizontale lijnen die beginnen te trillen als ik van keuzeoptie wissel. Die gebeurde bij mijn vorige tv Sharp LC37XL8E niet.

Nu sprak ik hier met een vriend over die aangaf dat de pixel plus 3 HD engine niet met progressieve signalen om kan gaan (PS3 stuurt 1080p uit). De tv accepteert 1080p als bron, zet hem om naar 1080i, voert de beeldbewerkingen uit en zet hem daarna net voordat deze op het beeld wordt getoond weer terug naar 1080p waarmee uiteraard het progressieve al verdwenen is in het midden.

Kunnen jullie dit bevestigen?
Niet met 100% zekerheid, maar volgens mij klopt dat wel:
Ik had destijds een 37PFL9732D/10 - da's de voorloper van de 9703. Die had diezelfde problemen die jij omschrijft (het is nog wat erger als je een PC via HDMI aansluit in PC mode - schuif een window en zie het eens knipperen!). Dat wordt inderdaad veroorzaakt door die 1080p-i-p omzetting.
Van wat ik heb gelezen is destijds de high-end (dus 9703 die ik nu heb) uitgerust met een nieuwere processing chip die die problemen niet heeft en is de mid-end (dus jouw 7603) uitgerust met de high-end van de 9x32 serie - die die problemen wel heeft.

Als je heel, heel hard zeurde, op je strepen bleef staan, 'non-conformiteit' roepen en een hele lange adem had kon je destijds zonder bijbetaling een 9x32 TV omruilen voor vergelijkbaar 9x03 type zonder problemen. Soms. Als je geluk had en de juiste persoon wist te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
klopt als een bus vanaalten - het heeft mij ruim 8 maanden geduurt om mijn 'foute' 9732 te laten omruilen (zonder kosten) voor een 9703.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een geluk dat ik de goedkopen 5603 model heb deze heeft hier geen last van.

Kun je niet gewoon die pixel plus 3d uit zetten als deze het probleem veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Bij de 47pfl9703 heb ik het volgende verschijnsel. Onder menu, smart, persoonlijk heb ik bepaalde instellingen voor helderheid, enz gemaakt. Nu ga ik bijvoorbeeld tijdelijk naar het smart, standaard en verlaat het menu. Nu druk ik op de afstandsbediening op ambilightmode en draai aan het cursorwieltje. Nu terug naar menu,smart en deze blijkt nu op persoonlijk te staan en heeft de instellingen van standaard naar persoonlijk gecopieerd en je eigen instellingen in persoonlijk ben je kwijt.Wie herkent dit probleem?

Het tweede wat me opvalt is dat bij transparante teletekstpagina's je niet tussen subpagina's kunt kiezen. Voorbeeld, Ned 1,2 3 zenden op pagina 222 een programmagids uit, op sub 1 de programma's nu en op subpagina 2 de programma's straks. Deze tv kan de subpagina 2 niet weergeven. Ook een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Unicron schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 23:09:
Bij de 47pfl9703 heb ik het volgende verschijnsel. Onder menu, smart, persoonlijk heb ik bepaalde instellingen voor helderheid, enz gemaakt. Nu ga ik bijvoorbeeld tijdelijk naar het smart, standaard en verlaat het menu. Nu druk ik op de afstandsbediening op ambilightmode en draai aan het cursorwieltje. Nu terug naar menu,smart en deze blijkt nu op persoonlijk te staan en heeft de instellingen van standaard naar persoonlijk gecopieerd en je eigen instellingen in persoonlijk ben je kwijt.Wie herkent dit probleem?
Dat ligt aan het wieltje! als je met de pijltjes navigeert (ook wanneer de instellingen gek zijn) herstelt alles zich weer. Heb daarvoor E-Care laten komen. De monteur van E-Care keek er naar en zei niks. Working as intended denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Ik had hetzelfde euvel. Omgeruild voor nieuwe serie door de winkel.

Overigens heb ik nu al anderhalf jaar ellende met de nieuwe. Meer dan 10 keer e-care op bezoek gehad. Alweer een nieuw exemplaar en weer problemen. Ik wacht nu al weken op een onderdeel.
vanaalten schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:54:
[...]

Als je heel, heel hard zeurde, op je strepen bleef staan, 'non-conformiteit' roepen en een hele lange adem had kon je destijds zonder bijbetaling een 9x32 TV omruilen voor vergelijkbaar 9x03 type zonder problemen. Soms. Als je geluk had en de juiste persoon wist te vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 5674 op 04-10-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321642

halla, ik ben aan het twijfelen of ik de philips 42pfl9903 moet gaan kopen, je hebt immers nu zo veel keus. ik ben in verschillende winkels gaan zoeken en ook op interent en tot nu toe ben ik bij De Teletubbies het goedkoopste uit, namelijk € 2899,-. denken jullie dat dit een goede keus is of heeft iemand een beter idee?

ik hoor het graag snel want ik wil aankomende week een tv aanschaffen.

groeten bart

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 11-10-2009 01:09 . Reden: Spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-07-2021
Hallo mede tweakers,

Sinds de wintertijd is ingegaan heb ik weer problemen met de tijdweergave in de EPG.
De klok stond eerst niet goed en heb toen opnieuw zender installatie gedaan en toen dat klaar was stond de tijd wel weer goed, maar de tijden van de programma's die worden aangegeven in de EPG die kloppen nu niet meer.
Ik moet nu -1 uur rekenen. :?
Wie van jullie heeft sinds dat de WINTERTIJD in is gegaan problemen met de EPG? Ben in het bezit van de 37PFL9903H B-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb hetzelfde probleem met de 32PFL7803H/10.

http://ziggo-gebruikers.n...thread.php?t=12302&page=8
http://divebastard.poster...gramma-gids-vs-wintertijd
[LCD TV] Philips de 2008 / 2009 modellen (deel 5)

1. Een terugkerende tip is om als land Zweden of Noorwegen te kiezen. Maar als ik me goed herinner, was ik gebonden aan Finland ivm bepaalde instellingen.
2. Op mijn TV kan ik de auto klok modus niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323413

Voor iedereen die nog interesse heeft in de aurea 37pfl9903h. Ik heb hem net gekregen, kosten 1430 inclusief aflevering via ING rentepunten. Ik ben er helemaal blij mee, echt een geweldige ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb overal op internet gezocht maar kom er niet uit. Ik heb de 32PFL9604. Van een kameraad heb ik een eigengemaakte film gekregen in .avi met daarbij een .sub bestand i.v.m. bepaalde ondertiteling. Als ik deze film op mijn tv afspeel zie ik geen ondertiteling. Heb ik iets niet ingesteld ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vuurfreter schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:41:
Ik heb overal op internet gezocht maar kom er niet uit. Ik heb de 32PFL9604. Van een kameraad heb ik een eigengemaakte film gekregen in .avi met daarbij een .sub bestand i.v.m. bepaalde ondertiteling. Als ik deze film op mijn tv afspeel zie ik geen ondertiteling. Heb ik iets niet ingesteld ofzo?
De TV ondersteunt geen ondertiteling. Je kunt vragen over de xxx4 serie overigens beter in [LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 2) stellen, dit topic is eigenlijk voor de xxx3 modellen van vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Anoniem: 323413 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:48:
Voor iedereen die nog interesse heeft in de aurea 37pfl9903h. Ik heb hem net gekregen, kosten 1430 inclusief aflevering via ING rentepunten. Ik ben er helemaal blij mee, echt een geweldige ervaring!
Ik heb de Aurea 42PFL9903 besteld voor EUR 1847 (incl. aflevering) en rentepunten!
Ben helemaal benieuwd.
Ik hoop wel dat ik het beter kan instellen dan de demostand in de winkel, want beeldkwaliteit daarvan vind ik veel slechter dan mijn huidige Sony KDL-40X2000 (toen ook met rentepunten gekocht...). Maar de Aurea heb ik altijd vreselijk mooi gevonden, dus toen ik het in de rentepuntenwinkel zag staan... kon ik me niet inhouden en heb ik het besteld.

Mijn vrouw is nu wel behoorlijk boos... :|

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Ik heb de Aurea 42PFL9903 besteld voor EUR 1847 (incl. aflevering) en rentepunten!
Ben helemaal benieuwd.
Ik hoop dat hij je bevalt, ik geniet ervan, behalve de waas waar ik last van heb. Zie foto. Ben benieuwd of jij er ook last van hebt, je merkt het vooral wanneer contrast niet voluit staat. Foto is wat donker genomen zodat je de vlek goed kan zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b03126541908/4b0312654113a-IMG_0717.thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

perentaart schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:06:
[...]
Ik hoop dat hij je bevalt, ik geniet ervan, behalve de waas waar ik last van heb. Zie foto. Ben benieuwd of jij er ook last van hebt, je merkt het vooral wanneer contrast niet voluit staat. Foto is wat donker genomen zodat je de vlek goed kan zien.
[afbeelding]
Hij is vandaag aangekomen!
Ik geniet volop van de "Ambilight Spectra Active Frame"... is ook precies de reden waarom ik het heb gekocht om onze "good old" Sony KDL40X2000 te vervangen (die is pas 3 jaar oud en is verplaatst naar de slaapkamer).

De waas die je op je foto laat zien, zie ik eigenlijk niet goed... ik bedoel daarmee dat ik het niet alleen niet goed zie op mijn Aurea (test door als source een ongebruikte uitgang te kiezen?), maar ik zie het eigenlijk ook niet goed op jouw foto. Als je ermee bedoelt dat het beeld niet echt zwart is, maar dat er een soort "lichtlekkage" is, dan lijkt de Aurea niet slechter (iets beter) te presteren dan de 40X2000. Ik heb wel het gevoel dat er bij mijn Aurea iets minder waas/lichtlekkage is.

Op dit moment heb ik overigens als instellingen:
Contrast: 80 (stond eerst op 100)
Helderheid: 60 (heb je deze misschien hoger staan?)
Kleur: 55
Scherpte: 3 (stond eerst hoger???)
Ruisreductie: Minimum
Tint: Normaal
HD Natural Motion: Minimum
100 Hz Clear LCD: Aan
Geavanceerde scherpte: Uit (stond eerst aan???)
Dyn. contrast: Minimum
Dyn. achtergrond: Optimaal beeld
MPG artefactreductie: Aan
Kleurverbetering: Minimum
Active control: Uit
Lichtsensor: Uit

Voordat ik de instellingen had aangepast schrok ik wel heel erg van de slechte beeldkwaliteit van standaard resolutie zowel uit de UPC digital-box als van mijn HTPC. Die was namelijk heel veel slechter dan ik van de 3 jaar oude Sony KDL40X2000 gewend was. Veel te scherp en daardoor heel erg blokkerig. Ik was al bang dat de Sony Bravia EX Engine, die SD signalen m.b.v. een viervoudige interpolatie opschaalt naar 1080p, voor de betere kwaliteit zorgde en dat ik het nu moest doen met inferieure SD-kwaliteit.

Gelukkig is het probleem nu, na enig instellen, verholpen en is het beeld weer goed vergelijkbaar met wat ik had op de Sony. Ik weet helaas niet meer wat de instellingen waren die ik direct na installatie had, maar boven heb ik in ieder geval mijn huidige instellingen gepost... ook voor mijzelf, dan heb ik nu tenminste een soort benchmark met een soort aanvangsniveau welke ik nu op dit moment acceptabel vind.

Een half uur na installatie zette ik de TV uit en zag ik tot mijn schrik ook twee condensvlekken aan de zijkanten van het scherm (binnenzijde glas). Gelukkig zijn ze nu volledig weggetrokken. Het zal wel te maken hebben met het eerst op kamertemperatuur laten komen voordat ik het installeer... (niet op gelet uiteraard).

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Wat leuk dat hij je bevalt! ik vind dat ActivFrame ook geweldig! Het trekt je het beeld in, terwijl de explosies je tv uitkomen!

Ik had wat meer kunnen vertellen over mijn testmethode: het is een egaal blauwe JPG op native HD resolutie. Ik zie er een soort puzzelstukje in, in het zwart. De hoekjes van het beeld hebben ook wel wat last van vignetting, maar dat stoort in de praktijk niet.

Hieronder een soortgelijke foto, maar dan iets beter belicht, ben benieuwd of je het hier beter kunt zien. Aan de andere kant, als je het niet ziet is het misschien beter er niet op te letten ;) Eenmaal opgemerkt zit het als een splinter in je gedachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4b041fad7f0b6/4b041fad7ecd3-IMG_0721.thumb.jpg

Mijn instellingen zijn:

Contrast: 80
Helderheid: 50
Kleur: 55
Scherpte: 1
Ruisreductie: Uit
Tint: Normaal
HD Natural Motion: Uit
100 Hz Clear LCD: Uit
Geavanceerde scherpte: Aan
Dyn. contrast: Uit
Dyn. achtergrond: Uit
MPG artefactreductie: Uit
Kleurverbetering: Uit
Active control: Uit
Lichtsensor: Uit

[ Voor 28% gewijzigd door perentaart op 18-11-2009 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik vind de TV ook erg mooi als hij uit staat ;)
Het mooie is dat je de ambilight active frame ook kan aanzetten (als een soort Living Colors) als de TV zelf uitstaat. Erg mooi :9~

Op mijn Sony had ik een picture-in-picture mogelijkheid met twee beelden: 1) groot (2/3) en 2) kleiner (1/3).
Je kon dan kiezen voor 1) analoog en 2) extern (bijvoorbeeld UPC-box) of andersom.
Zonder dat je een dubbele tuner nodig hebt, kon ik toch twee zenders in de gaten houden.
Vond ik erg handig, bijvoorbeeld bij reclames, maar ik kon dan ook in 1 keer zien wat voor format een uitzending had (4:3 of 16:9).

Ik kan het tot nu toe niet terugvinden op de Philips.
De enige pip-mogelijkheid lijkt alleen teletext te zijn.
Maar dat noem ik eigenlijk geen pip... want bij de Sony was dat gewoon 1 van de t-text weergaves (beeldvullend/naast elkaar/doorschijnend).

De blauwe jpg ziet er wat mij betreft wel ok uit... sommige flaws moet je inderdaad beter niet weten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
Klopt helemaal. Alleen dit is zo storend tijdens scenes met egale kleuren (strakke luchten). Speelde van de week een ouderwets spelletje Super Mario 2 (veel egale achtergronden) en dan is het af en toe net alsof je door een gordijntje heen kijkt. Ik zal in mijn berichtje hierboven mijn settings nog even aanvullen.

Overigens kloppen je bevindingen over PIP. Wat dat betreft zijn deze generatie Philips tv's een beetje kaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Firmware 000.099.000.000 is er.
Ik heb hem er alvast op gezet (42PFL9703D/10). Ziet er vooralsnog goed uit, maar wat de verbeteringen zijn moet ik nog uitvinden.

[ Voor 67% gewijzigd door etamboer op 01-12-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
etamboer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:22:
Firmware 000.099.000.000 is er.
Ik heb hem er alvast op gezet (42PFL9703D/10). Ziet er vooralsnog goed uit, maar wat de verbeteringen zijn moet ik nog uitvinden.
Inderdaad ook beschikbaar voor mijn tv (42PES0001D), maar as usual zijn de release notes niet te vinden. Ik wacht dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Ik lees vooral op hifi-forum.de dat vele mensen spreken over geluidsuitval (de bug waarvoor destijds 000.098.000.000 werd teruggetrokken)
Velen downgraden dan ook naar 000.097.000.000, waarbij het probleem is opgelost.
Dus bij deze twijfel ik om te upgraden, tenzij er merkelijke verbeteringen zijn...

[ Voor 1% gewijzigd door ringlord_oc op 04-12-2009 14:16 . Reden: Toon vertaald naar geluid.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

toonuitval ? :?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56606

"Tonausfall" > Geluids-uitval (Die Deutsche zahl ist eine mueheliche zahl! :) )
Oftewel, het geluid valt soms weg. Als het goed is zou begin volgende week versie 100 beschikbaar zijn, die het probleem definitief oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 56606 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:45:
[...]

"Tonausfall" > Geluids-uitval (Die Deutsche zahl ist eine mueheliche zahl! :) )
Oftewel, het geluid valt soms weg. Als het goed is zou begin volgende week versie 100 beschikbaar zijn, die het probleem definitief oplost.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
En inderdaad op de support pages van Philips is men vandaag naar versie 000.097.000.000 teruggegaan. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
En daar is 000.100.000.000. Ik ben benieuwd.
Ik heb gisteren een HD ontvanger aangesloten via HDMI en heb nu ook geluidsonderbrekingen. Ik zou het aan die ontvanger hebben geweten maar we zullen zien.

[ Voor 64% gewijzigd door etamboer op 11-12-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Meteen ff downen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Met de nieuwe firmware vooralsnog geen problemen met geluid, wel met de Cisco HD ontvanger (doet het goed maar maakt een hoop herrie) maar daar zal ik dit forum niet mee vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329454

Is de Philips 32PFL5604 geschikt voor gamging via de PS3 en Blu-ray kijken via de PS3?
Of kan ik dan beter een Samsung LE32B530/B550 nemen i.v.m. veel input lag bij de philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 329454 schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:29:
Is de Philips 32PFL5604 geschikt voor gamging via de PS3 en Blu-ray kijken via de PS3?
Of kan ik dan beter een Samsung LE32B530/B550 nemen i.v.m. veel input lag bij de philips?
Steev...

Ten eerste zit je in het Philips Topic voor de 2008/2009 modellen. Jij hebt een vraag over de xx04-serie en dat zijn de 2009/2010 modellen. Dus voor je vraag moet je in dit topic zijn.

Maar ten tweede wijs ik je vooral op wat er vorige keren is gezegd. Ik neem maar onderstaande als voorbeeld:
Dus zoek daar eerst eens op binnen die topics en zoek vooral op de zogenaamde "game" of "spel"-mode op deze tv's.
Ik krijg niet het idee dat je dat hebt gedaan, want je stelt binnen no-time weer dezelfde vragen.

GoT is geen vraag-en-antwoord-forum, het is de bedoeling dat je eerste zelf wat onderzoek en iets van moeite doet om aan je antwoorden te komen.

Maar je stelt telkens dezelfde vraag en beantwoord verder geen vragen die zijn gesteld. Zo heb ik al eens eerder gevraagd waarom je persé een Full HD wilt voor dit budget. Voor de punten zie deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou omdat ik ergens las dat hij veel input lag had en op het forum niks over de input lag van dit model kan vinden. Omdat HD Ready bijna niet goedkoper is? Welke HD ready model zou ik volgens jou moeten nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 329454 schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:02:
Omdat HD Ready bijna niet goedkoper is? Welke HD ready model zou ik volgens jou moeten nemen dan?
Met sommige budgetten is het gewoon handiger om een HD-Ready te nemen. Lees sowieso de punten over dat Full HD alleen merkbaar is op 32" als je er zeer dicht bij zit. Natuurlijk zijn de meeste spellen op dit moment nog 720p, maar in de toekomst kan dat meer worden.

Maar lees vooal bijvoorbeeld dit topic eens door. Daarin is te lezen hoe een Full HD-tv toch niet echt Full HD blijkt te zijn en maar een input accepteert van tot 1080i. Dit omdat de tv intern interlaced en daarna alles weergeeft.

En je zit ook nog wel eens met het soort paneel wat er in een tv zit. Daarom kan je beter een goede HD-Ready hebben dan een slechte Full HD-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar wat is dan een goede HD ready met een budget van 500?
Dat is dan mijn laatste vraag: welke tv zou jij nemen met dit budget en mijn doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335263

Hallo beste,

tof forum hier, maar het is zo groot dat ik toch besloten heb hier gewoon mijn vraag direkt te stellen.
Zo kunnen mensen die al lange tijd hierin zitten me eventueel meteen doorverwijzen naar de juiste locatie.

Ben momenteel aan het twijfelen tussen de 32pfl5604 en de 32pfl7404 als upgrade voor mijn huidige 32pfl5403d.
De 8 interesseerd me niet echt zo omdat ik denk dat het enige verschil tussen deze de ambilight is?
En dat vind ik persoonlijk maar niks.

Wat zou jullie keuze zijn en waarom en waar kan ik eventueel goede calibratiegegevens verkrijgen van de 7serie, want deze zijn nogal moeilijk te vinden op het internet.
(wou mijn huidige 5 ook ooit calibreren maar daar heb ik nooit gegevens voor gevonden)

Groeten Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-06 16:35

pposthoorn

Constructeur

Is er iemand die ervaring heeft met het zelf vervangen van het LCD scherm (of alleen de 'glasplaat') van een Philips TV?
Ik heb hier een Philips 32PFL9613D waar een hele mooie ster in zit. Ik heb hem al helemaal uit elkaar gehad, is niet zo heel spannend allemaal (alleen heeel veeel schroefjes :P) Ik zou er zo een nieuw scherm in kunnen zetten maar dan moet ik die wel kunnen vinden :P
Ik heb een vraag naar Philips gestuurd maar daar is nog geen antwoord op. Zou het ook mogelijk zijn om een ander 32" FullHD scherm er in te zetten of heeft elk merk zijn eigen connectoren?

Al flink wat gezocht op internet maar nog niets gevonden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 335263 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:56:
Hallo beste,

tof forum hier, maar het is zo groot dat ik toch besloten heb hier gewoon mijn vraag direkt te stellen.
Zo kunnen mensen die al lange tijd hierin zitten me eventueel meteen doorverwijzen naar de juiste locatie.

Ben momenteel aan het twijfelen tussen de 32pfl5604 en de 32pfl7404 als upgrade voor mijn huidige 32pfl5403d.
De 8 interesseerd me niet echt zo omdat ik denk dat het enige verschil tussen deze de ambilight is?
En dat vind ik persoonlijk maar niks.

Wat zou jullie keuze zijn en waarom en waar kan ik eventueel goede calibratiegegevens verkrijgen van de 7serie, want deze zijn nogal moeilijk te vinden op het internet.
(wou mijn huidige 5 ook ooit calibreren maar daar heb ik nooit gegevens voor gevonden)

Groeten Koen
Kijk eens 4 posts terug. Dat je nieuw bent, is geen reden om helemaal niets te lezen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

FeaR1986 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:05:
[...]

Met sommige budgetten is het gewoon handiger om een HD-Ready te nemen. Lees sowieso de punten over dat Full HD alleen merkbaar is op 32" als je er zeer dicht bij zit. Natuurlijk zijn de meeste spellen op dit moment nog 720p, maar in de toekomst kan dat meer worden.

Maar lees vooal bijvoorbeeld dit topic eens door. Daarin is te lezen hoe een Full HD-tv toch niet echt Full HD blijkt te zijn en maar een input accepteert van tot 1080i. Dit omdat de tv intern interlaced en daarna alles weergeeft.

En je zit ook nog wel eens met het soort paneel wat er in een tv zit. Daarom kan je beter een goede HD-Ready hebben dan een slechte Full HD-er.
Mmz ik heb de 7404H op het oog, maar is dit hierbij ook aan de orde?
Op de sites en in de brochure staat 1080p namelijk. en dat die full HD is.
Anoniem: 329454 schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:12:
Maar wat is dan een goede HD ready met een budget van 500?
Dat is dan mijn laatste vraag: welke tv zou jij nemen met dit budget en mijn doeleinden?
Heb je al een besluit genomen? heb ongeveer het zelfde budget/doeleinden en ben benieuwd :)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
Wie herkent dit probleem. Misschien heeft alleen de 03 Serie er last van?
Heb zelf de Philips Aurea II.

Met de universele afstandsbediening probeer je een DVD/Blu Ray te kijken en je heb van die handige macro functie's en heb alle stappen ingeleerd. Alleen nu komt het.

De eerste keer je tv aanzetten en de macro functie toepast gaat goed, want als je je tv aanzet via de zijkant en niet via stand by en je kijkt in de SOURCE lijst dan start hij met USB Apparaat.
En 5 stappen naar beneden dan komt hij op HDMI 1 te staan.

Klaar met Blu Ray en gaat weer TV kijken.

Als je je later weer een zin heb om een spel te spelen of een Blu Ray/ DVD te kijken dan druk ik op de afstandsbediening:

- DVD kijken
- SOURCE lijst wordt geopend en nu staat hij weer op op TV |:( en gaat 5 stappen naar beneden.
- HDMI 2? :(

Die macro functie is geweldig en bied echt uitkomst, maar voor het vrouwtje die zit weer te goochelen en gooit dan de handdoek in de ring.

Misschien een idee voor een Firmware Upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Heeft je AB niet de mogelijkheid om direct een input te selecteren i.p.v. een menu af te lopen? Ik heb een Harmony One en die zet voor DVD kijken de televisie direct op HDMI 1 ongeacht waar hij op stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
etamboer schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 13:08:
Heeft je AB niet de mogelijkheid om direct een input te selecteren i.p.v. een menu af te lopen? Ik heb een Harmony One en die zet voor DVD kijken de televisie direct op HDMI 1 ongeacht waar hij op stond.
Nee die van mij heeft die functie niet, maar misschien dan wel iets om te overwegen. Welk type AB heb jij om precies te zijn,want dan kan ik me er iets meer in verdiepen.
Dank je voor je snelle respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik heb de Logitech Harmony One (kost zo'n 150 euro). Er zijn ook goedkopere Logitechs met wat minder mogelijkheden (minder apparaten te bedienen, geen touchscreen, etc), maar die werken op dezelfde manier.
De Logitech AB's werken met zgn. Activiteiten, je drukt bijv. op "DVD kijken" en de AB schakelt dan je TV, je versterker en je DVD-speler in, zet de TV op HDMI-1 (of wat je wil), de versterker op DVD en start de DVD (of niet, wat je wil).
De Logitechs moet je programmeren op je PC via een USB-kabeltje, het programma haalt de infrarood-codes van internet (zeer kleine kans dat hij jouw apparaten niet kent).
D.m.v. wizards (vraag- en antwoordschermen) vraagt het programma welke apparaten je hebt en of je bijv. het volume op je TV wilt bedienen of op je versterker.
Ik vind het ideaal (en mijn vrouw kan er ook mee overweg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 358528

Ik twijfel tussen de 40PFL7605 en de 40PFL8664, kan niet echt opmaken welke nu de beste is. Hebben jullie een idee?

Dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
Ongelooflijk, toch nog een nieuwe firmware upgrade! Nog geen release-notes gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik zag hem ook. Hij staat erop. Ik vond het beeld 'achter' ondertiteling erg schokkerig en ben benieuwd of daar iets aan gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Firmware (versie 100) geinstalleerd op mijn 32pfl9603. Zie of merk niets, maar ja :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Sorry, onbedoeld bericht verwijderd ;-) Ik heb 101 erop.

[ Voor 132% gewijzigd door etamboer op 26-07-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Voor de p32pfl9603 is 100 de laatste. En er is zelfs een change log:

Q591E_0.101.0.0
• enabling the MPEG4 reception for Italy.
• Improvement use of free to air common interface card to decode mp4 digital
channels.
Q591E_0.100.0.0
• implementation to switch off the overnight update.
• Regression caused on HDMI has been resolved.
Q591E_0.97.0.0
• Solution for picture drops when watching digital broadcasts in the United
Kingdom.
Q591E_0.94.0.0
• audio issue solved when switching between HDMI sources.
• Optimalisation Audio SPDIF for HTS3367
Q591E_0.93.0.0
• Upgrade Madrid solution.
• Improvement for Riks-TV.
• Improved picture quality via availability of more colors.(color gamut)
Q591E_0.91.0.0
• Solution for the Madrid Broadcast issue.
• Improvement digital channel reception La7 DVB payTV channel Italy.
• DGTVi approved.
Q591E_0.89.0.0
• Improvement of Teletext.(no longer mixed pages or skipped parts)
• Solution for loosen channels overnight in Denmark.
• Reboot of the 42PFL9803D/10 after switching to the HDMI(Philips 1080)
solved.
Q591E_0.83.0.0
• replaces all previous releases, including Q591E_1.58.14.0.
• problems with installation algorithm for DVB-T UK solved.
• audio problems with certain STB devices solved.
Q591E_0.58.14.1
• Improvements for DNLA(decrease time to display thumbnails)
• Improvements DVB-T for France(region with the Belgian boarder)
Q591E_0.58.11.0
• Improvement of the OSD after start-up.
Q591E_0.58.8.0
• Missing of information on TXT pages has been solved.
• Improved settings when identifying the source as a 'PC'.
• Resolving the fact that mouse movements lag behind.
• Solution about disappearing subtitles with DVB-C.
• Sporadically no picture on DVB-C channels with specific CAM's and when
starting up the TV, has been solved.
Q591E_0.58.5.0
• Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
• Improvement of stand-by behaviour.
• Improvements for EPG behavior in UK.
• Functionality added for Australia and Finland.
• Improvement scroll behavior remote control.
• supports MPEG4 in Spain.
Q591E_0.25.26.1
• Improved channel reception in Spain.
Q591E_0.25.24.1
• Improved black impression.
Q591E_0.25.21.0
• A 1080p 60Hz type of input signal does no longer show flashes on screen
with this software upgrade.
• The Common Interface functionality is now enabled for the UK with this
software upgrade.
• Possible picture judder with MPEG4 signals is solved with this software
upgrade.
• While the TV relaunches its software during normal use, strange picture
and sound artefacts no longer appear, with this software upgrade

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Hallo,

Mochten er nog gebruikers zijn van de Philips 42PFL9803 op 't forum, dan ben ik zeer benieuwd naar de settings die zijn gemaakt.

Bedankt ;)

[ Voor 37% gewijzigd door 2frankie op 06-02-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
Er is weer een nieuwe firmware upgrade 000.102.000.000 voor de 9xx3 serie. Heb em gisteren geinstalleerd, maar kan alleen maar zeggen dat mijn tv er moeite mee had. Hij reageerde wat langzamer als normaal. Wat er precies veranderd is weet ik zo 123 niet. Er staat nog geen release note online.

Ik heb nog wel een paar ideeën voor een firmware upgrade:

VIA DVB-C
* EPG problemen met ingang wintertijd.
* bij het radio luisteren via de tv blijft het scherm actief ( kunnen ze ook op zwart gooien wel geluid geen beeld)

VIA Set Top Box en DVB-C

* Automatische afstelling volume kan niet geregeld worden bij HD zenders, bij het zappen heb je dan van SD zender naar HD zender een gigantisch volume verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
Overigens kijk ik via de interne dvb-c tuner.
Nou ik zou maar even wachten met de update. Bij het switchen naar SBS6 HD of Net5 HD moet ik minstens 15 seconden wachten voor dat ik beeld krijg. Dat is nu weer opgelost, want ik heb weer software 101 erop gezet. Het zal vast wel dingen verbeteren, maar ik wacht wel totdat er een release note te vinden is of wanneer het voor mij van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Heb een issue met geluid over hdmi in combinatie met een PopcornHour C200.
Draadje gestart op het networkedmediatank forum omdat het volgens mij een bug is in de c200 software. Gaan ze beginnen over CEC. Lijkt me toch totaal niet van toepassing?

Iemand hier met een soortgelijke setup?
37PFL7603 <> HDMI <> C200

http://www.networkedmedia....php?tid=50605&pid=473017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ik zie voor de 9703 nog steeds versie 000.101.000.000...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDADDICT
Ik zie het nu ook. En heb gekeken op de Philips site en kwam er achter dat de update voor de 9803 en de 9903 geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeCoen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:53
Ik heb geprobeerd via de hoofdtelefoon en de zwart/witte tulpaansluitingen een externe speaker aan te sluiten, maar het vervelende is dat ik het volume van de hoofdtelefoon en de tulpaansluitingen niet met de Philips afstandsbediening kan bedienen. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
Er is toch weer een nieuwe firmware (103):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ook net gezien. Hij staat erop. De bijbehorende changelog rept niet over 103 maar gaat slechts tot 101...
Ben benieuwd. Het enige probleem dat ik tot nu toe had is het geflikker bij ondertiteling over bewegende beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GorgeousMetal
Releases Notes zijn beschikbaar. Hieronder de veranderingen van 102 en 103 (niet echt schokkend):

Q591E_0.103.0.0
• Solution for problem in south Italy(area Naples due to analog switch Off)
Q591E_0.102.0.0
• Solution for the video format that was not compatible for TELEMADRID HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227253

Ik kom er even niet meer uit, ik heb zelf een 42pfl7623d10 staan in combinatie met een rampzalige Samsung HD ontvanger waarvan de afstandbediening voor geen meter reageerd. Nou ben ik eens een beetje aan het rond kijken of er ook een CI+ module in kan, en werkt met HD zenders. Maar ik kom er geen wijs uit ...

Iemand die mij kan vertellen of dat gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Je kan bij ziggo op de site kijken of'ie gecertificeerd is.

Maar een toestel van meer dan 2 jaar oud doet over het algemeen geen ci+ Sterker nog: volgens mij hebben die toestellen vaak niet eens een dvb-c ontvanger aan boord. Je kan ff de handleiding opzoeken en kijken of het er in vermeld wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:46
Ik heb tegenwoordig een DVR (sinds kort de Horizon) van UPC aan mijn tv hangen om digitale tv te kijken. Wat mij voorheen al stoorde en nu nog steeds doet, is dat de tv niet op de goede HDMI poort start bij het aanzetten. Hij begint altijd op mijn "video" kanaal. Hier is nog steeds geen oplossing voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Prutsky op 17-09-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-02 20:07

siz

Hai all!

Dit draadje is al een beetje oud.. Maar vroeg me af of t iemand inmiddels gelukt is om met een Philips 37PFL7603D/10 en ci+ module via ziggo (amsterdam) te gebruiken? Ik heb dit enkele jaren geleden geprobeerd maar toen lukte het niet omdat de tv niet gecertificeerd is. Heb even rondgezocht op internet en vlgs mij is nog steeds het geval?
Q582e-o-.64.79.0

Tv520 r1
2009-12-18 08.07.57pm

Dank voor de info iig! (Hopelijk leest iemand dit topic nog :p)

'Eve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verkeerde topic. |:(

[ Voor 94% gewijzigd door MedionAkoya op 25-11-2016 17:29 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-05 15:39
Ik kan u niet verder helpen met uw vraag.

Echter heb ik ook een vraag over de zelfde tv en aangezien u deze ook hebt kunt u mij misschien verder helpen.

Als ik het goed heb zit er ook ambient lichting op echter krijg ik deze niet gevonden in het menu maar zie ze wel fysiek zitten op de TV zelf, Deze hebben het ook gedaan maar i.v.m verhuizing zijn alle stekers er uit geweest en sinds dien doet hij het bij mijn weten niet meer. Weet u misschien ik deze weer aan kan zetten?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 14:56

RoyK

Hobby tekenaar

Beste kenners,

ik bezit een 47pfl9703D en heb recent een sonos soundbar aangekocht. Ik ben er blind vanuit gegaan dat ik met deze dure tv van een paar jaar geleden vast wel alle connecties bezit om de soundbar aan te sturen. Maar tot mijn verbazing kan ik geen optical out vinden achter de tv om de soundbar te verbinden. :X

Is dit correct? zoja, wat moet ik dan doen om de soundbar toch te koppelen? echt veel geld wil ik er niet tegenaan gooien. De tv moet op kort termijn vanvangen worden. Maar dat kan zomaar nog een jaartje duren.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:00:
Beste kenners,

ik bezit een 47pfl9703D en heb recent een sonos soundbar aangekocht. Ik ben er blind vanuit gegaan dat ik met deze dure tv van een paar jaar geleden vast wel alle connecties bezit om de soundbar aan te sturen. Maar tot mijn verbazing kan ik geen optical out vinden achter de tv om de soundbar te verbinden. :X

Is dit correct? zoja, wat moet ik dan doen om de soundbar toch te koppelen? echt veel geld wil ik er niet tegenaan gooien. De tv moet op kort termijn vanvangen worden. Maar dat kan zomaar nog een jaartje duren.
Hij heeft coax SPDIF en dat kun je omzetten naar optisch SPDIF (Toslink).

Bijvoorbeeld met: https://nl.aliexpress.com...To-Power/32799212151.html

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Exirion schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:13:
[...]

Hij heeft coax SPDIF en dat kun je omzetten naar optisch SPDIF (Toslink).

Bijvoorbeeld met: https://nl.aliexpress.com...To-Power/32799212151.html
dat valt reuze mee. Bedankt Exirion! :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

RoyK schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:19:
dat valt reuze mee. Bedankt Exirion! :>
Of: https://www.bol.com/nl/p/...-female/9200000063230103/

Deze is wat dichter bij huis :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik was al een beetje aan het googlen haha. Thanks!!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste