Verwijderd

Topicstarter
Gegroet medemens,

ik heb thuis 2 PS3´s staan, 1 van mijn huisgenoot en 1 van mij. Nu speelt hij op een 32´´ Full HD Philips Ambilight tv (32PFL7603D) en ik op een 21,5´´ full hd monitor van HP.
Nu reageert dat Philips apparaat aanzienlijk trager dan die kleine monitor, wat ERRUG storend is tijdens bijvoorbeeld een hardcore potje Modern Warfare 2. Met ´trager´ bedoel ik dat de besturing een soort lag heeft en dat het zwaar en oncomfortabel aanvoelt. Ook bij een spel als Need for Speed is dit erg storend, aangezien je de timing van de bochten dan helemaal moet aanpassen.. en als je bij het sturen een tikje wilt geven, dat je dan 3 tikjes moet geven voordat je uberhaupt wat ziet op het scherm. GT Prologue idem.

Mijn eerste gedachte ging uit dat het ligt aan de responsetijd van het scherm, die Philips heeft 6ms responsetijd en de HP monitor 3ms.. Maar 3ms zijn haast niet op te merken door de menselijke zintuigen..

Voorheen heb ik een 26´´ LG TV gehad (LG 26LC7D), die in de specs er slechter uit komt dan die van Philips(o.a. 8ms response), maar aanzienlijk sneller reageerde!

Ook hebben we de PS3 aangesloten gehad op een Sony Bravia (KDL-32E4000), en ook daar liep alles normaal soepel.

Op verschillende fora zag ik de term input-lag naar voren komen, maar dit is iets waar fabrikanten geen specs van meegeven..

Weet iemand waar dit probleem vandaan kan komen, en zo ja, of dit opgelost kan worden door een simpele instelling in de tv of ps3? Dan kan ik weer eerlijk online gamen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 14:46 . Reden: verkeerd type tv ]

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Het zal inderdaad input lag zijn. Zit er geen game mode op de tv? Dan schakeld hij alle beeldbewerking uit.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Verwijderd

Topicstarter
Nee.. helaaesch..
Heb vrijwel alles wat voor crap staat in het tv menu (Pixel Plus, ruisreductie, dynamic HDshit) uitgezet, in de hoop dat ie dan sneller zou werken.. maar tevergeefs.. misschien dat ik iets over het hoofd zie, dus nog maar een keer proberen..
thanks voor de snelle reactie!
Iemand anders nog tips/ideeen?

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:02:
Nee.. helaaesch..
Heb vrijwel alles wat voor crap staat in het tv menu (Pixel Plus, ruisreductie, dynamic HDshit) uitgezet, in de hoop dat ie dan sneller zou werken.. maar tevergeefs.. misschien dat ik iets over het hoofd zie, dus nog maar een keer proberen..
thanks voor de snelle reactie!
Iemand anders nog tips/ideeen?
Geen gamemode, zet hem op PC als hij dat heeft, dan staat alles uit en fungeert hij als een monitor.

Ik heb de 52PFL9632 en die heeft net zo'n nare input-lag als die van jouw maat, PC mode helpt het best.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Verwijderd

Topicstarter
Thanks dude!
Dacht dat ik PC mode oid wel voorbij heb zien komen.. Ik ga het als ik thuis ben direct proberen!

Mocht t niet werken, dan kom ik hier weer terug..

Voor de time being: iemand nog evt andere oplossingen?

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Sm0k3r schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:48:
[...]

Geen gamemode, zet hem op PC als hij dat heeft, dan staat alles uit en fungeert hij als een monitor.

Ik heb de 52PFL9632 en die heeft net zo'n nare input-lag als die van jouw maat, PC mode helpt het best.
Ik heb exact dezelfde televisie, heb hem ook op PC mode gezet en was meteen gefixed. Was vrij vreemde gewaarwording.

Verwijderd

Topicstarter
Cablekevin schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:15:
[...]

Ik heb exact dezelfde televisie, heb hem ook op PC mode gezet en was meteen gefixed. Was vrij vreemde gewaarwording.
De 32PFL7603D dus?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ah, de 7series. Heb ik lange tijd terug nog een post overgemaakt, toen ik deze ook had met een PS3. Uiteindelijk overgestapt naar een plasma van panasonic en 10x beter.

(Ik had dacht ik de 7403 of toch de 7603, PC mode = interlaced, zelfs met 1080p input).

edit, plaatje ter 'bewijs', dit is PC aangeloten op de philips:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0Z9GyLBqNBgc1UQFjD1ETtNu/thumb.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 10-12-2009 15:36 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Nee hij had het over die 52" tv

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Mijn tv betreft de Philips 37PFL7403D. Deze geeft ook haperingen tijdens het ps'en..

Na deze via "Menu -> Smart-instellingen -> Spel" op spelinstellingen gezet te hebben was het weg. Verder misschien een keer de software updaten met een update van de philips website met een USB pen via de usb port op de tv? Kan ook nog weleens verschil uitmaken.. :z

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

richeh schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:53:
Mijn tv betreft de Philips 37PFL7403D. Deze geeft ook haperingen tijdens het ps'en..

Na deze via "Menu -> Smart-instellingen -> Spel" op spelinstellingen gezet te hebben was het weg. Verder misschien een keer de software updaten met een update van de philips website met een USB pen via de usb port op de tv? Kan ook nog weleens verschil uitmaken.. :z
Ok spel of game helpt niet en wat die persoon erboven zei over interlaced is ook te verhelpen door je PS3 op 1080i zetten (ja klinkt stom), om te testen zet hem op 1080p en ga naar willekeurig menu waar je iets kan aanpassen, je krijgt twee witte lijnen, zowel boven als beneden.

Knipperen die lijnen dan moet je hem nu op 1080i zetten en voila, opgelost.

Dus alle Philips eigenaren, 1080i icm PC mode is geen tot heel weinig inputlag.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Uhm, dit komt gewoon doordat Natural Motion en andere beeldverbeteraars actief zijn. Omdat het dan een aantal seconden kost om het beeld te verwerken ontstaat er wat lag. Zet Natural Motion & friends uit (of stel je TV via smart instellingen in op 'Spel' zoals de suggestie hierboven) en *poef* weg lag. Overigens is dit niet alleen een probleem bij Philips TV's maar ook bij andere TV's met geavanceerde beeldverbeterings technieken.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey dudes..
gisteravond ben ik weer lekker aan het knutselen geweest.. Helaas heeft de TV geen PC- of Game-mode..

Alle crapinstellingen(Natural Motion & co idd) had ik al uit staan..

De resolutie zal ik vanavond nogmaals proberen, had ik al een keer gedaan door m gewoon op 748p te zetten.. werkte niet echt, dus interlaced werkt beter dan progressive in dit geval?

Die softwareupdate moeten we ook nog even doen, misschien dat dat ook wat oplost..

Voor nu heeft hij Perk 2 in MW2 maar even op Lightweight gezet:p Dat helpt ook wel iets bij de snelheid.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Even teruggezocht, ik had inderdaad de 7603. De chip die erin zit maakt van alle inkomende signalen (met name de progressive) eerst een interlaced signaal, gaat naar de beeldprocessor, weer terug naar progressive en dan naar je scherm. Dit creeert die 'vertraging', zelfs alles uit en PS3 op 1080i blijf je (als je dit bv test met PC of dergelijke) een merkbare vertraging houden.

De 7603 heeft de PC/Game mode niet, dacht wel dat je 'input eigenschappen' de input op PC kan zetten zodat hij hier en daar wat geforceerd uitzet. De 7403 was de 'eerste' in de serie die game-mode wel had, maar het nooit duidelijk was of daar nu een 528 of 529 bord, maar heeft ook nog steeds input latency (wel merkbaar minder dan de 7603).

FullHD zegt namelijk niets over de input, enkel over de beeldlijntjes. Maar 1080p gaat gewoon niet goed werken op dit ding, de reden dat mijn 7603 nog binnen een week retour is gegaan. Maar, en daar was mijn plaatje voor, 1080i instellingen geven dan bovenstaand effect, op afstand (ik had een 42inch) is dit mischien stuk minder zichtbaar (mede omdat PS3 bijna alles ook flink 'blurred'). Zoals gezegt is de lijntjestest in PS3 hoofdmenu een goeie tester.

Welke resolutie draait MW2 standaard? Even terug gekeken naar mijn posts, het leek erop dat 720p een erg stuk minder last had van input lag dan de 1080.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 11-12-2009 09:35 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dudes.. ik ben zelf niet thuis nu, maar heb die vriend van me even gebeld om 1080i te proberen.. schijnt een zeker merkbare verbetering te zijn..
Daarnaast heeft ie nog wat kleurinstellinkjes hier en daar veranderd zowel op de TV als de PS.
Vanavond moet ik zelf maar even beoordelen of dit ook het geval is :)

Dan nog even die software-update dr tegen aan.. en we´re all set for the weekend :)

Mocht ik nog problemen ondervinden, dan horen jullie t wel weer!
Thanks dudes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:23:
dudes.. ik ben zelf niet thuis nu, maar heb die vriend van me even gebeld om 1080i te proberen.. schijnt een zeker merkbare verbetering te zijn..
Daarnaast heeft ie nog wat kleurinstellinkjes hier en daar veranderd zowel op de TV als de PS.
Vanavond moet ik zelf maar even beoordelen of dit ook het geval is :)

Dan nog even die software-update dr tegen aan.. en we´re all set for the weekend :)

Mocht ik nog problemen ondervinden, dan horen jullie t wel weer!
Thanks dudes..
Told you, 1080i want Philips TV's maken er zelf 1080p van, dat hebben ze gedaan die slimpies voor HDTV want dat wordt altijd uitgezonden in 1080i, nadeel is dat 1080p bronnen worden gefucked door dubbel te scalen en dan krijg je flikkeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben net even in mijn pauze naar huis gereden om het te testen.. En moet eerlijk zeggen dat ie nog steeds wel traag is..
Idd, Philips laat die TV overkomen als een Full HD apparaat, maar de brochure zegt ook gewoon dat ie HD Ready is.. Wat idd betekent dat Philips er zelf een zogenaamd Full HD formaat van maakt..
LG doet het wat dat betreft beter met hun XD engine.. Zoals ik eerder zei had ik voorheen zo´n LG TV, met XD engine dus.. In principe HD Ready, maar zond in wel 1080p uit door wat sofware trucjes... En DIE was dus wel net zo snel als mijn HP Monitor..

Iemand nog andere suggesties voor oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

FullHD is niet per definitie 1080p. HD staat voor 1080 beeldlijnen, FullHD voor de 1920 verticale lijntjes (of in die style). Daar wordt verder niets gezegt over progressive of interlaced, in dat opzicht heeft Philips gewoon slimme marketing gedaan, hij is immers FullHD alleen kan hij amper werken met 1080p. (De chip die in de 7603 is van de vorige xx32 generatie)

Maar nogmaals, welke resolutie draait MW2 standaard? Zover ik weet draait alles wel probleemloos op 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:02

FeaR

In GoT we trust

SinergyX schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:16:
Maar nogmaals, welke resolutie draait MW2 standaard? Zover ik weet draait alles wel probleemloos op 720p.
Modern Warfare 2 is native 600p, dus alles daarboven is een upscale :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dudes..

hele weekend geprobeerd... Weinig resultaat..

Enige wat nog rest is die software update (te laf geweest om daar aan te beginnen)

Voor de rest willen alle instellingen niet echt lukken..

Hij zit nog steeds op een kill/death ratio van 1:3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aah bedankt voor de tip, ik had dit idee ook al bij mijn 52pfl, nu weet ik eindelijk wat het is!
Pagina: 1