Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik weet niet of dit met de vorige versie (91) ook al werkte, maar ik plug net een externe harddisk met DVD bestanden (VOB files) in de 42PFL9703, en hij speelt ze gewoon af. Ik zit nu een DVD te kijken via de USB-ingang van de TV. Cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Als ie nou ook HD bestanden vanaf USB af zou kunnen spelen zou helemaal mooi zijn ;) Heb ik heel die media pc niet meer nodig. Dat streamen via het netwerk is het ook allemaal net niet qua kwaliteit plus er moet alsnog een pc voor aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ackbar schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 21:10:
Overgens er is nieuwe firmware uitgekomen gisteren 5 maart 2009, ik zou zeggen probeer het eens.
Net op mijn 9803 gezet (had versie 89), heb ook het idee dat het beeld nog rustiger is en minder heftige contrast veranderingen.
Heb ook 2 nieuwe opties onder demo, tv tips en stroom verbruik.

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 07-03-2009 23:59 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 42PES0001, waar ik erg tevreden mee ben i.c.m. de UPC HD DVR.
Vraagje: als ik de mediabox en de TV aanzet en ik wil dus digitaal kijken moet ik altijd de source veranderen want de TV start ofwel vanuit "0 Video" of vanuit "USB apparaat. Is er een manier om 'm direct te laten starten vanuit de HDMI-uitgang? Ik heb de nieuwste software deze week op de TV gezet, maar dit probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
Dit vind ik op mijn 42pfl9903 ook een groot gebrek. Als je alleen analoog kijkt lijkt hij de laatste zender wel te onthouden, maar bij de hdmi bronnen doet ie dat niet. Heel irritant en vervelend, ik hoop dat Philips dat nog eens fixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 08 maart 2009 @ 14:12:
Is er een manier om 'm direct te laten starten vanuit de HDMI-uitgang?
Ja, dat heet een Logitech Harmony AB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
Dat is geen oplossing, dat is een workaroun die je extra geld kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op maandag 09 maart 2009 @ 10:40:
[...]
Ja, dat heet een Logitech Harmony AB :+
Wij gebruiken een 'simpele' Philips universele RC maar die krijgt het niet voor elkaar.
Overigens had ik aan Customer Care dezelfde vraag gesteld en kreeg als antwoord de TV uit te zetten op de gewenste inputsource (in dit geval HDMI) en dan de TV aan te zetten met de Program + / - knop maar de goede man of vrouw heeft het vast niet zelf geprobeerd want deze oplossing werkt niet, althans niet bij de 42PES0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Odiebla schreef op maandag 09 maart 2009 @ 13:09:
Dat is geen oplossing, dat is een workaroun die je extra geld kost.
De vraag was of er een manier was om de tv automatisch zo te laten starten. Ja, die manier is er. Dat die manier een workaround is, ja.. klopt. En das dus een oplossing aan sich..
(Noticed the smily?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op een Duitse site, www.hifi-forum.de wordt een oplossing gegeven in de vorm van een lijst met RC-5 codes,
waar je dan iets mee moet doen maar eerlijk gezegd snap ik daar niets van. Weet een van jullie daar wat meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hmmm, is mijn tv dan speciaal? Ik heb de mediapc op side-hdmi erin zitten (de 3 hdmi's achterop gaven problemen met het doorsturen van dolby digital en dts via de spdif uitgang). Als ik de tv uitzet met gewoon de standby knop op de afstandsbediening en later weer aan dan schakelt ie gewoon in op de side-hdmi waar ie op stond. Ook als tussendoor het stroom eraf is geweest (klik aan/klik uit systeem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Heb een probleem met de HDMI aansluiting(en) van mijn 42PFL9703. (firmware 058.15)
Heb een HTPC er aan hangen met Media-Portal. Dat werkt trouwens errug goed!
Echter wanneer TV reeds aan staat en HDMI is gekozen en de PC wordt gestart, blijft de melding geen video zichtbaar en uiteraard dan ook geen beeld. Ik moet om beeld te krijgen, de TV op een ander kanaal zetten en dan weer terug naar HDMI (..) 8)7
De videokaart schakelt in die situatie ook naar een andere resolutie dan 1080P.
Als de PC aanstaat werkt het prima, zodra ik dan de TV aanzet heb ik 1080P beeld zonder problemen.
Ook als ik opstart met 720P, heb ik steeds hetzelfde effect.
Zijn er meer die dit hebben, of is er een oplossing bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuiTo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08-2020
Ik heb last van een groene ruis/waas bij donkere (zwarte) scènes op mijn 9603. Ook de Ambilight geeft bij zwart beeld vaak een groene gloed... Zijn er meer mensen met dit probleem en/of weet iemand de oorzaak/oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door GuiTo op 10-03-2009 19:34 ]

M3 LR AWD | MSM | Black | Aero - Order 2-10 | RN 14-10 | VIN 27-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
despijker schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:56:
Heb een probleem met de HDMI aansluiting(en) van mijn 42PFL9703. (firmware 058.15)
Emm.. Zou je niet eens je firmware upgraden? :P
Misschien is dit gefixed in een firmware. Je zit erg laag!
http://philips.samipupu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Sick Nick schreef op maandag 09 maart 2009 @ 16:03:
Hmmm, is mijn tv dan speciaal? Ik heb de mediapc op side-hdmi erin zitten (de 3 hdmi's achterop gaven problemen met het doorsturen van dolby digital en dts via de spdif uitgang).
Bedoel je dat je nu DTS/DD via spdif-out hebt ? Zo ja, welk type tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt een hdmi handshake probleem. Iets wat toch nog best regelmatig voorkomt en vaak met de een of andere firmware update inderdaad opgelost kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er voor de 7603 ook een dergelijke site waar alle oudere versie ook te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

DukeBox schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 20:18:
[...]

Bedoel je dat je nu DTS/DD via spdif-out hebt ? Zo ja, welk type tv ?
Ja, dat bedoel ik. Heb een 47PFL9703D. Maar m'n vorige tv (die te koop staat) kon het ook, dat is een 42PFL7332. HDMI als input vanaf de tv/dvdspeler, beeld op de tv in 1080P en DTS/DD als het in de bron zit als audio output uit de spdif naar m'n versterker. Zit dat er niet in dan stuurt ie gewoon een stereosignaal uit. Als ik bij informatie op de tv kijk staat er dan ook netjes 3/2 digital of digital stereo onder het kopje audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Dan snap ik niet dat dat alleen bij de zij ingang is.. het is juist het enige minpunt aan de philips tv's dat ze stereo downmix doen.. ik ga nu ook mijn zij-ingang maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ik snap het ook niet hoor maar beide tv's stuurden gewoon netjes DTS en DD door (ook Dolby EX 6.1). TrueHD enzo zal ie wel niet door sturen maar dat ondersteunt m'n versterker toch niet. Heb even een filmpje ervan gemaakt, zal het even op youtube zetten.

[edit]

Beetje jammer dat youtube een 720p filmpje zo weet te verneuken maar het gaat om het idee :P

[ Voor 24% gewijzigd door Sick Nick op 10-03-2009 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Tof dat je er ff een filmpie van hebt gemaakt..
Toch onbegrijpelijk dat philips het op de andere hdmi poorten niet toelaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik heb een 32pfl7403. Bevalt prima, maar ik zet HD Natural Motion altijd uit omdat als die aanstaat en ik kijk voetbal, de bal af en toe wel een komeet lijkt. Als ik HDNM uitzet, heb ik hier geen last van.

Als ik HD Natural Motion echter uitzet, gaat ook meteen de 100hz functie uit. Dat wil ik helemaal niet (heb deze tv juist verkozen boven de 7803 omdat de keuze voor 100hz me op dit moment beter leek dan FullHD.

Weet iemand hoe ik de 100hz functie weer aankrijg zonder dat ik verplicht ben de HD Natural Motion ook aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
kadoendra schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 07:53:
Ik heb een 32pfl7403. Bevalt prima, maar ik zet HD Natural Motion altijd uit omdat als die aanstaat en ik kijk voetbal, de bal af en toe wel een komeet lijkt. Als ik HDNM uitzet, heb ik hier geen last van.

Als ik HD Natural Motion echter uitzet, gaat ook meteen de 100hz functie uit. Dat wil ik helemaal niet (heb deze tv juist verkozen boven de 7803 omdat de keuze voor 100hz me op dit moment beter leek dan FullHD.

Weet iemand hoe ik de 100hz functie weer aankrijg zonder dat ik verplicht ben de HD Natural Motion ook aan te zetten?
Het lijkt mij dat HDNM nodig is om de 100 beeldjes per seconde te kunnen vullen... Zet je dat uit, wat moet ie dan in die 100Hz tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Het enige wat ie zou kunnen doen is hetzelfde beeld nogmaals tonen (zoals bij 100Hz CRT), maar dat is bij LCD hetzelfde als het beeld laten staan. HDNM uitzetten levert dus vanzelf een 50Hz beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
In mijn ervaring komt de komeet achter een bal aan juist door de 100hz modus, niet door HDNM. Op mijn 9703 zet ik in ieder geval 100hz meestal uit, HDNM blijft dan wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DukeBox schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 00:01:
Tof dat je er ff een filmpie van hebt gemaakt..
Toch onbegrijpelijk dat philips het op de andere hdmi poorten niet toelaat :?
Bij mijn 42/9703 met de nieuwste firmware wordt het op geen enkele HDMI poort doorgegeven, dus ook niet de side HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand het volgende verschijnsel? Het is nu twee keer voorgekomen dat de TV na het opstarten een vreemd beeld laat zien (soort interlacing, maar dan vertikaal), zie onderstaande foto's. Dit is niet alleen in de beeldinfo, maar ook de menu's van de TV zelf. Na de TV uitzetten en weer aanzetten is het weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9703_bars1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.elmerproductions.com/pic/9703_bars2.jpg

Ik heb een 42PFL9703 met de (als ik het goed heb) een-na-laatste firmware. Op zich lijkt het niet kritisch omdat het in een jaar tijd dus 'maar' 2x gebeurd is, maar ik vroeg me af of anderen zoiets ook wel eens gezien hebben of dat er toch iets mis is met de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisjacobs
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heb 2 dagen geleden mijn 9903H geupdate met de nieuwe firmware v. 000.093.000.000 van de Philips site. Zojuist viel mij op dat wanneer ik mijn ambilight uitzet en vervolgens mijn Humax IRFoxC (aangesloten via scart) zap naar een andere zender, het beeld enorm gaat trillen, wat weer weg is als ik ambilight weer activeer. Zijn er meer mensen die dit ontdekt hebben of is dit een vermoedelijk hardware-probleem?

-edit: dit probleem treedt overigens niet altijd op. Ik heb nog geen patroon ontdekt in het afwijkende gedrag.

[ Voor 12% gewijzigd door dennisjacobs op 11-03-2009 21:06 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik heb nu in 1,5 maand tijd al 3 keer gehad dat mijn 9803 niet aan wilde.. stekker er uit en er in was de enige oplossing. Ik heb sinds FW93 (kleine week erop) het nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 20:46:
Kent iemand het volgende verschijnsel? Het is nu twee keer voorgekomen dat de TV na het opstarten een vreemd beeld laat zien (soort interlacing, maar dan vertikaal), zie onderstaande foto's. Dit is niet alleen in de beeldinfo, maar ook de menu's van de TV zelf. Na de TV uitzetten en weer aanzetten is het weg.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb een 42PFL9703 met de (als ik het goed heb) een-na-laatste firmware. Op zich lijkt het niet kritisch omdat het in een jaar tijd dus 'maar' 2x gebeurd is, maar ik vroeg me af of anderen zoiets ook wel eens gezien hebben of dat er toch iets mis is met de TV.
Ik heb dit ook een keer of 3 gehad, met dezelfde TV. De laatste keer was het toen de TV automatisch opnieuw startte na de laatste firmware update (93). Met de knop op de zijkant uit en aanzetten loste het steeds op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Nu online
UltraSub schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:54:
[...]

Misschien is dit gefixed in een firmware. Je zit erg laag!
Zit nu op versie 0.89, exact hetzelfde effect helaas. Er gaat kennelijk iets fout aan het melden van het type LCD aan de videokaart(..) Waardoor er automatisch instellingen worden aangepast. Wat ik wil is dat windows nooit kijkt naar het type scherm, dat dit vast gedefinieerd is in winXP. Iemand enig idee hoe dit te doen? Heb Powerstrip geinstalleerd, maar dan nog gebeurt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 47PFL9603. Eens in de 5 keer dat ik de televisie aan deed. Uit en aan zetten lostte het altijd op. Philips gebeld, week later is het moederbord vervangen. Dit heeft het gefixed.

Nu gekraak uit de speakers als het volume op 0 staat. Morgen komt Philips weer langs.

[afbeelding]
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er voor de 7603 ook een dergelijke site waar alle oudere versie ook te vinden zijn?
Niemand?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:35
GuiTo schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 19:34:
Ik heb last van een groene ruis/waas bij donkere (zwarte) scènes op mijn 9603. Ook de Ambilight geeft bij zwart beeld vaak een groene gloed... Zijn er meer mensen met dit probleem en/of weet iemand de oorzaak/oplossing?
Daar heb ik ook last van (9703)
Ik ervaar het niet als heel erg storend maar het is er wel.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb een 42PFL9603. Na een paar weken (hij is van jan '09) had ik ook van die rare strepen. Elke kanaal elke input HD, SD maakt niet uit die strepen bleven. En inderdaad na het uitzetten en weer aan is het beeld weer normaal.

Ik wilde nog bellen met Phillips (heb al wat foto's gemaakt) maar het is niet meer voor gekomen.

Heb jij al contact gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, voor mij is het niet belangrijk genoeg om daar (veel) tijd in te steken. Belangrijkste is dat het niet een verschijnsel is wat er op wijst dat hij binnenkort echt kapot gaat; dan kan ik met een paar keer per jaar powercyclen wel leven. (Ben op zich wel benieuwd hoe de TV deze verwarring voor elkaar krijgt, maar tenzij je zelf aan die TVs ontwikkelt bij Philips zal je daar wel niet zo snel achter komen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Laatst online: 21:46

HE1

SpeedingWilly schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 08:40:
[...]

Daar heb ik ook last van (9703)
Ik ervaar het niet als heel erg storend maar het is er wel.
Die groene ambilight gloed bij donker beeld komt inderdaad voor. Ik vindt hetzelf wel mooi eigenlijk, ik zou niet weten welke kleur beter past bij een donker beeld....of ambilight zou in dat geval geen licht moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
En de release notes voor de .93 software:

http://www.p4c.philips.co...47pfl9703h_10_fur_eng.pdf

Q591E_0.93.0.0
· Upgrade Madrid solution.
· Improvement for Riks-TV.
· Improved picture quality via availability of more colors.(color gamut)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 16:54:
En de release notes voor de .93 software:

http://www.p4c.philips.co...47pfl9703h_10_fur_eng.pdf

Q591E_0.93.0.0
· Upgrade Madrid solution.
· Improvement for Riks-TV.
· Improved picture quality via availability of more colors.(color gamut)
Lees op buitenlandse Fora dat er problemen zijn met HDNM met deze release...Schijnt niet bij te kunnen blijven met beeldopbouw...soort out of memory probleem.

Wellicht dat al snel een .94 firmware zal opduiken.

Nog meer kleuren trouwens??...ziet er nu al prachtig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Nu online
despijker schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 08:56:
[....]

Probleem opgelost. :) Bleek te liggen aan een brakke HDMI kabel(..) Beeldkwaliteit was altijd goed, maar kennelijk ging er iets mis zodra de EDID info naat m'n ATI kaartje moest worden gestuurd. Dan snapten ze elkaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
HE1 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:10:
[...]

Die groene ambilight gloed bij donker beeld komt inderdaad voor. Ik vindt hetzelf wel mooi eigenlijk, ik zou niet weten welke kleur beter past bij een donker beeld....of ambilight zou in dat geval geen licht moeten geven.
Heu, ik heb een 9703 en die wordt bij erg donkere beelden donkerblauw, dat lijkt me ook logischer dan groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:28
Is het in te stellen welk kanaal er ingeschakeld staat als ik de TV aanzet. Dus niet uit standby, watn dan houdt hij de laatste zender aan. Maar echt vanuit de uit stand. Bij mij komt hij vaak (altijd?) op het kanaal voor "video", terwijl ik er niet eens een video op aangesloten heb. Ik heb ook een lijst met favoriete kanalen, waar ik ook geen "video" heb geselecteerd. Ik wil dat hij op kanaal 1 begint als ik ham aanzet, maar blijkbaar vind de TV dat van niet. Oh het is een model 32PFL9603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

Erwinh schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:09:
Is het in te stellen welk kanaal er ingeschakeld staat als ik de TV aanzet.
Was het maar waar, dan zou die van mij automatisch op HDMI1 kunnen starten, maar hij gaat bij mij altijd op een scart ingang aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Ik snap niet wat er nu dan niet juist is?

Als ik de tv uitzet (op standby) terwijl ik op HDMI 1, 2, 3 of 4 zit te kijken dan komt hij na weer op het uit-knopje op de AB te hebben gedrukt weer op de HDMI te staan als wij hij op stond toen ik 'm in stand-by zette.

Zet ik 'm in stand-by en druk dan op 1 (of welke ander cijfer) dan gaan hij na het opstarten naar die zenden ?

Wat is dan het probleem ? 'k mag toch aannemen dat dat bij andere modellen ook zo is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:26:
Als ik de tv uitzet (op standby) terwijl ik op HDMI 1, 2, 3 of 4 zit te kijken dan komt hij na weer op het uit-knopje op de AB te hebben gedrukt weer op de HDMI te staan als wij hij op stond toen ik 'm in stand-by zette.
Ik merk dat als er signaal op de laatst gebruikte (HMDI) input zit, de TV (9703) wel terug wil, maar als er geen signaal zit, hij vaak naar de video (0) gaat. Je zult dus misschien moeten zorgen dat de bron eerder aanstaat dan de TV. Afhankelijk van de onderhandeling over videoformaat kan het misschien ook zijn dat bepaalde apparaten niet 'op tijd' gevonden worden waardoor hij toch op video opkomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-X
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb ook nog steeds dit euvel met mijn 42pfl9903H.

Op HDMI 1 hangt de Samsung H360RS decoder. Als ik de TV geheel uit doe met de rode knop en daarna weer aan komt hij automatisch terug op HDMI 1 (laatst gekeken kanaal). Zodra ik de TV op stand-by zet met de AB en daarna weer aan, gaat hij altijd naar video 0..

Heb uit frustratie (en bijna echtscheiding omdat mijn vrouw het maar niet begreep om bij HDMI 1 te komen) maar de Logitech one aangeschaft. Deze geeft na 14(!) seconden (ja, ja een behoorlijke opstarttijd) een signaal af om naar HDMI 1 te switchen.

Pfff. Slecht hoor Philips voor zo'n high-end TV. Heb dit euvel al 2 firmware releases eerder aan de Aurea helplijn doorgegeven en nog zit de fix er niet in...Treurig hoor. :(

[ Voor 26% gewijzigd door Mad-X op 17-03-2009 22:58 ]

K8N Neo2-54G, 2 x CMX512 3200XL, XFX 6800GT, Antec Sonata met 380 True Power Voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Heb het net nog even getest. Zowel op de tv als op de AB, maar de tv gaat gewoon aan op het kanaal waar hij het laatst op stond. Ook als ik het HDMI apparaat uitzet.
Ook bij gebruik van de interne DVB-C hetzelfde. Weer aan de zender waarop ik 'm uitzette.
Staat hij uit en druk ik dan op 1 (of andere zender) dan start hij op en zit je gelijk op ingedrukte zender.
Ik krijg werkelijk nooit zender 0 te zien. Tenzij ik 'm bewust kies dan.

@Erwinh: Waarom gebruik je de 'geheel uit' stand. D'r zit geen verschil tussen standby en helemaal uit. Pas als je de stekker uit het toestel haal is hij echt uit zoals vroeger het geval was bij tv's.
Voor het stroomgebruik hoef je het echt niet te doen, want van de 1 watt (was nog minder dacht ik) zal je echt niets merken.

Ik zou in jouw geval gewoon de tv in standby zetten en als je 'm aan wil hebben gewoon op 1 drukken. Problem solved zou ik zeggen.

Misschien dat het uitmaakt of je SCART apparaten er aan hebt hangen ? Ik heb alleen HDMI en de interne DVB-C. Misschien dat het 'm daar in zit ?!?!

[ Voor 7% gewijzigd door bulsing op 17-03-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pascalbulsing schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:16:
@Erwinh: Waarom gebruik je de 'geheel uit' stand. D'r zit geen verschil tussen standby en helemaal uit. Pas als je de stekker uit het toestel haal is hij echt uit zoals vroeger het geval was bij tv's.
Voor het stroomgebruik hoef je het echt niet te doen, want van de 1 watt (was nog minder dacht ik) zal je echt niets merken.
Volgens de handleiding gaat de TV 's nachts uit standby om de zenderlijst bij te werken. Ik moet al dat 'achter-mijn-rug-om' gedoe 's nachts niet hebben. Ik bepaal de zenderlijst zelf wel.

En misschien voor mensen met flauwe buren die met een afstandsbediening door de ramen schieten is het wel handig dat je TV niet spontaan aangezet wordt O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Ik heb er geen SCART apparaten aanhangen. Enkel 2x HDMI. En tja, waarom zet ik hem helemaal uit, een (goede) gewoonte denk ik. Het blijft raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

pascalbulsing schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:16:
Misschien dat het uitmaakt of je SCART apparaten er aan hebt hangen ? Ik heb alleen HDMI en de interne DVB-C. Misschien dat het 'm daar in zit ?!?!
Dat zou best kunnen, want het ging een tijdje goed bij mij thuis. Bij het aanzetten ging hij automatisch naar HDMI1 (settop box digitale tv), totdat ik mijn Wii weer op scart aansloot. Iedere keer als ik hem nu aanzet, gaat hij naar dat scartkanaal, terwijl de Wii niet eens aan staat.

Philips zou in het menu een optie voor een voorkeursignaal moeten maken, dat de tv daar op inschakelt. Zowel vanuit volledig uit, als vanuit standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Is dit wellicht zo gedaan, omdat Philips denkt dat mensen standaard digitale TV hebben en dus hun decoder via SCART hebben aangesloten? Het meest gebruikt vor digitale TV tot nu toe is volgens mij nog altijd SCARD. Daarna HDMI. Wie dan nog analoge TV kijkt... ik dus, heeft pech. Net als diegene die een HDMI digitale decoder hebben. Oftewel: Philips geef ons een optie (met desnoods default value op SCART) en denk niet voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

rst77 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:43:
totdat ik mijn Wii weer op scart aansloot.
Dat is een bekend probleem met de Wii, er zijn 2 opties. De scart plug aanpassen zodat deze geen 'on' signaal meer meestuurd (even zoeken op internet, er moet een weerstandje op een van de poortjes gesoldeerd worden zodat de spanning < 5v blijft).
De andere optie (en veel beter) de Wii middels component aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Lisadr schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:07:
[...]
Dat is de NTSC versie van de 7603 en is ruim 50 euro duurder.
Ondertussen niet meer, en wat kan je met de 7613 minder of met de 7603?

want die 7613 staat wel erg goedkoop (990€)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:09
Waren er eigenlijk alweer nieuwe modellen aangekondigd? Staat me vaag iets van bij, maar weet het niet zeker meer.

En om die bios tv van philips op te nemen in de startpost is misschien ook wel een leuke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 10:32:
[...]

Volgens de handleiding gaat de TV 's nachts uit standby om de zenderlijst bij te werken. Ik moet al dat 'achter-mijn-rug-om' gedoe 's nachts niet hebben. Ik bepaal de zenderlijst zelf wel.

En misschien voor mensen met flauwe buren die met een afstandsbediening door de ramen schieten is het wel handig dat je TV niet spontaan aangezet wordt O-)
LOL gekke buren heb je toch...

De knuppels hier in H.I. Ambacht CAI wijzigen regelmatig iets op zowel de analoge- als digitale kabel, maar van een wijziging zie ik nooit iets. En in de programma lijst wijzigd toch nooit iets blijkt dan. Volgens mij krijg je ook eerst een vraag te zien als je de wijzigingen daadwerkelijk wil door laten voeren. Ik heb wel eens zo'n melding gezien maar in de haast per ongeluk weggedrukt.

Je kan echt zonder zorgen je tv op standby laten staan. Vroeger was het idd een goede gewoonte, maar tegenwoordig is het gewoon niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal.

ik heb een vraag over de smart instellingen (9703)

waneer ik bijvoorbeeld de "film" instelling kies, maar daarna het beeld aanpas,
wordt de gehele instelling gelijk als "persoonlijk" opgeslagen.

dus indien ik mijn persoonlijke instellingen niet wil kwijtraken, mag ik
nooit 1 van de smart instellingen (intens/standaard/films/energie/spel) aanpassen
maar zal ik eerst terug moeten naar "persoonlijk".
dit lijkt mij niet normaal, maar de handleiding is hier zeer onduidelijk over.

en klopt het dat de persoonlijke instelling voor iedere input afzonderlijk kan worden ingesteld?
ook dit wordt nergens beschreven, maar blijkbaar heeft mijn dvd speler andere (persoonlijke) waarden
dan mijn tv signaal.

Bij voorbaat dank
Egon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Laatst online: 21:46

HE1

Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:48:
Hallo allemaal.

ik heb een vraag over de smart instellingen (9703)

waneer ik bijvoorbeeld de "film" instelling kies, maar daarna het beeld aanpas,
wordt de gehele instelling gelijk als "persoonlijk" opgeslagen.

dus indien ik mijn persoonlijke instellingen niet wil kwijtraken, mag ik
nooit 1 van de smart instellingen (intens/standaard/films/energie/spel) aanpassen
maar zal ik eerst terug moeten naar "persoonlijk".
dit lijkt mij niet normaal, maar de handleiding is hier zeer onduidelijk over.

en klopt het dat de persoonlijke instelling voor iedere input afzonderlijk kan worden ingesteld?
ook dit wordt nergens beschreven, maar blijkbaar heeft mijn dvd speler andere (persoonlijke) waarden
dan mijn tv signaal.

Bij voorbaat dank
Egon.
Persoonlijke instelling kan voor iedere ingang apart worden ingesteld inderdaad.

Een smart instelling aanpassen is blijkbaar zo bedoeld, dit hebben alle modellen. Je moet het zo zien dat je één van de voorgedefinieerde, niet aanpasbare, instellingen als een default gebruikt voor de persoonlijke smart-instelling als je die gaat aanpassen. Als je dit niet wilt dan inderdaad oppassen dat hij op persoonlijk staat als je gaat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vreemd,
want af en toe switchen naar een andere instelling en dan tweaken is erg handig.....,
als de persoonlijke instellingen niet verloren zouden gaan.

Bedankt voor de reaktie HE1.

mvg
egon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 00:13:
vreemd,
want af en toe switchen naar een andere instelling en dan tweaken is erg handig.....,
als de persoonlijke instellingen niet verloren zouden gaan.

Bedankt voor de reaktie HE1.

mvg
egon

mvg
egon
idd ik vindt dit ook zeer lastig. In b.v. de film mode wil je ook wel eens de hdnm aan/uit zetten. en dan vernachel je je voorkeursinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-X schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:54:
Ik heb ook nog steeds dit euvel met mijn 42pfl9903H.

Op HDMI 1 hangt de Samsung H360RS decoder. Als ik de TV geheel uit doe met de rode knop en daarna weer aan komt hij automatisch terug op HDMI 1 (laatst gekeken kanaal). Zodra ik de TV op stand-by zet met de AB en daarna weer aan, gaat hij altijd naar video 0..

Heb uit frustratie (en bijna echtscheiding omdat mijn vrouw het maar niet begreep om bij HDMI 1 te komen) maar de Logitech one aangeschaft. Deze geeft na 14(!) seconden (ja, ja een behoorlijke opstarttijd) een signaal af om naar HDMI 1 te switchen.

Pfff. Slecht hoor Philips voor zo'n high-end TV. Heb dit euvel al 2 firmware releases eerder aan de Aurea helplijn doorgegeven en nog zit de fix er niet in...Treurig hoor. :(
Ik heb me de kosten voor een dure Logitech en een dito echtscheiding bespaard door op mijn 42PES0001 de HDMI-ingang waar de UPC mediabox op aangesloten is als favoriet in te stellen (zie gebruiksaanwijzing!).
Als je de TV nu aanzet en hij springt onverbiddelijk naar "0 Video" druk je 2x achter elkaar op OK en de correcte HDMI-ingangsbron is gevonden.
Natuurlijk belachelijk dat Philips hier geen oplossing voor geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 12:37:
Waren er eigenlijk alweer nieuwe modellen aangekondigd? Staat me vaag iets van bij, maar weet het niet zeker meer.

En om die bios tv van philips op te nemen in de startpost is misschien ook wel een leuke :)
De start post gelezen?
Als eerst wordt de link naar het topic over de komende modellen gegeven.
Onder aan de modellen opsomming staat een verwijzing naar de 21:9 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Werkt bij jullie de zenderlijst (EPG = Electronische Programma Guide)? Ik heb een 9703, en met deze TV krijg ik dus geen programmagids. Waar ligt dat aan?

Ik zet wel iedere keer de tv helemaal uit (dus geen stand-by maar de uit-knop). Maakt dit uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Programmagids werkt alleen bij digitale TV (dus DVB-T (Digitenne) bij de 9703), niet voor analoge TV (antennekabel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

etamboer schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:11:
Programmagids werkt alleen bij digitale TV
En als de provider van het DVB signaal het meezend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 15:49
In België is de VRT de enige aanbieder van DVB-T.
Ik las ergens dat ze EPG gaan meesturen in de loop van 2009.
Overigens sturen ze wel de tijd mee in hun signaal voor zover ik kon zien.

Want dat was eigenlijk een vraag van mij: je kunt in het menu van de 42PFL9703 instellen dat de klok handmatig wordt ingesteld, maar ik vind nergens hoe dat je dan de klok kunt instellen.
Voor zover ik kan zien werkt enkel de automatische klok instelling en dit alleen met een digitaal signaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
etamboer schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 14:11:
Programmagids werkt alleen bij digitale TV (dus DVB-T (Digitenne) bij de 9703), niet voor analoge TV (antennekabel).
OK. Maar mijn harddiskrecorder ontvangt ook een EPG (Guideview), die gebruikt kan worden bij het programmeren van programma's. Ik dacht dat de EPG hetzelfde is, met het verschil dat het alleen een gids is om te kijken wat er op die zender is/komt?

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Bedoel je niet showview ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Dat is Guide+, zie http://www.europe.guideplus.com/ voornamelijk bedoeld voor opname-apparaten (DVD recorder, Video recorder, PVR)
The GUIDE Plus+® system works by receiving programme information data from specific channels carrying the data in each country/region. These are called the "host channels" within the GUIDE Plus+ data network...
In België wordt dit verstuurd door het host channel RTL-TVI
In Nederland is het hostchannel Eurosport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:44
Weet er iemand al iets over de nieuwe philips modellen voor 2009?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47
kokorico schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 00:07:
Weet er iemand al iets over de nieuwe philips modellen voor 2009?
Misschien vind je hier wat je zoekt

[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Hoe kan je de tijd eigenlijk instellen op een 32PFL9603. Ik kan kiezen tussen handmatig of automatisch, maar bij handmatig wordt mij verder geen tijd gevraagd, en automatisch zet hem niet goed. Haalt hij dit op vanuit het kabel signaal? Ik heb trouwens geen digitale TV en de tijd loopt irritant genoeg 5 minuten achter.
Ooit haalde VCR's de tijd op van teletext op kanaal 1, maar dat lijkt bij deze TV in ieder geval niet zo te werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
Zie mijn vraag hierboven
... je kunt in het menu van de 42PFL9703 instellen dat de klok handmatig wordt ingesteld, maar ik vind nergens hoe dat je dan de klok kunt instellen. Voor zover ik kan zien werkt enkel de automatische klok instelling en dit alleen met een digitaal signaal ?
Ik heb trouwens geen digitale TV
Jouw 32PFL9603 heeft toch ook een DVB-T ontvanger (als het een -D versie is) ?
Als je dat aan de praat krijgt met een simpele antenne, dan synced de tijd ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
ringlord_oc schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 16:59:
Jouw 32PFL9603 heeft toch ook een DVB-T ontvanger (als het een -D versie is) ?
Als je dat aan de praat krijgt met een simpele antenne, dan synced de tijd ook...
Maar dat wil ik niet. Het is toch van de zotte dat je de tijd niet normaal in kan stellen?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-08 20:48
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat Philips het bedrag van een CashBack actie terugstort op je rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

jurgenkotvis schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 09:26:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat Philips het bedrag van een CashBack actie terugstort op je rekening?
Bij mij duurde het 2 en halve maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Erwinh schreef op dinsdag 07 april 2009 @ 19:23:
[...]

Maar dat wil ik niet. Het is toch van de zotte dat je de tijd niet normaal in kan stellen?! 8)7
Ik snap je probleem... op mijn tv is het ook 07.35 uur terwijl het werkelijk 21.45 uur is. Zou willen dat ik het zelf in kon stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Zijn er hier meer mensen die een 47PFL9703H hebben en waarbij de instellingen van bijv Game worden gekopieerd naar persoonlijk en tegelijkertijd game wordt gereset naar fabrieksinstellingen wanneer er aan het ambilight wheel wordt gedraaid? Zo ja, is dit een software bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rst77 schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 11:05:
[...]

Ik snap je probleem... op mijn tv is het ook 07.35 uur terwijl het werkelijk 21.45 uur is. Zou willen dat ik het zelf in kon stellen.
Heb het zelfde probleem gehad met mijn 9903H.
Nadat ik deze opnieuw geinstalleerd had klopte de tijd weer.

Alleen de tijd van de programmagids loopt bij sommige zenders, niet allemaal dus, nog een uurtje achter.
Hoe is dit op te lossen? (gebruikt een Alphacrypt/Ziggo combinatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dat er nu sinds kort een Philips 37PFL9604 bestaat. Wat is het verschil met de 37PFL9603 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens een philips 37PFL9603 vergeleken met een Samsung UE40B6000 ?
Welke heeft de voorkeur en waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
Zijn er naast 'rst77' (overigens nog bedankt voor je reactie) nog meer die kunnen aangeven hoe lang het duurt eer Philips met geld van een CashBack actie over de brug komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurgenkotvis schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:20:
Zijn er naast 'rst77' (overigens nog bedankt voor je reactie) nog meer die kunnen aangeven hoe lang het duurt eer Philips met geld van een CashBack actie over de brug komt?
In het algemeen maken de meeste fabrikanten bij cashback acties het geld kort na de einddatum over (dus net voor de laatste datum waarmee ze nog aan de door hun gestelde voorwaarden voldoen). Ze kunnen zo nog zo lang mogelijk rente trekken, en ook eerst alle gegevens van iedereen tot het einde verzamelen en dan overmaken.

Ik weet niet meer wanneer ik het geld vorig jaar precies terughad, maar het was wel binnen de aangegeven periode.
Unicron schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 20:22:
Zijn er hier meer mensen die een 47PFL9703H hebben en waarbij de instellingen van bijv Game worden gekopieerd naar persoonlijk en tegelijkertijd game wordt gereset naar fabrieksinstellingen wanneer er aan het ambilight wheel wordt gedraaid? Zo ja, is dit een software bug?
Volgens mij geldt dat voor alle instellingen op de meeste xx03 modellen. Zodra je een instelling verandert ten opzichte van een 'preset' wordt dit een 'persoonlijke' instelling. Je kunt dus niet de presets aanpassen. Zoek anders even terug door de threads want hier is ook al eerder over gesproken...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
Vandaag bericht gehad van Ann De Smet uit België, waar ik mijn TV heb gekocht: meestal houdt Philips zich niet aan door hun zelf gestelde termijn. De actie liep bij mij af op 4 januari en binnen 6 weken zou het geld - volgens de voorwaarden van de actie - teruggestort zijn, maar tot op heden niets ontvangen...
Maar ben ik hier dan de enige (die dit topic bijhoud) die hiermee te maken heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De actie liep bij mij af op 4 januari en binnen 6 weken zou het geld - volgens de voorwaarden van de actie - teruggestort zijn, maar tot op heden niets ontvangen...
Maar ben ik hier dan de enige (die dit topic bijhoud) die hiermee te maken heeft?
Ik heb de 300 euro refund half februari op mijn rekening ontvangen via Jansen Service Bureau of zoiets.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
En jij hebt jouw toestel ook bij De Smet gekocht of bij een Nederlandse winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Krijgen jullie geen mailtjes van Philips hierover? Ik kreeg vandaag een mailtje binnen namelijk:
Hierbij bevestigen wij dat de betaling inzake Ambi Film weken Cash Refund verstuurd is.
U zult het bedrag spoedig op uw rekening gestort krijgen.

Met vriendelijke groet,

Philips Nederland B.V.
Vorige maand (de 19e om precies te zijn) een mail gehad dat ze alles binnen hadden gekregen:
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw inzending inzake Ambi Film weken Cash Refund.

Met vriendelijke groet,

Philips Nederland B.V.
Dus al met al denk ik dat je het binnen 6 weken na aanschaf zeker wel binnen moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jurgenkotvis schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:37:
En jij hebt jouw toestel ook bij De Smet gekocht of bij een Nederlandse winkel?
In een Nederlandse winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn 37PFL7603 komt net uit de doos en bromt als de ziekte. Zeer irritant, hij hangt op de slaapkamer en door het lage volume en de stilte is het erg overheersend. Meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
brommen of piepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Brommen...
Het piepen ken ik, want daar heeft Philips een paar maanden geleden mijn 47PFL9732 omgeruild voor een 9703 :X
Hoezo, klinkt alsof je het herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Nope. Piepen herken ik wel, brommen niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:57:
Mijn 37PFL7603 komt net uit de doos en bromt als de ziekte. Zeer irritant, hij hangt op de slaapkamer en door het lage volume en de stilte is het erg overheersend. Meer mensen met dit probleem?
Heb precies het zelfde gehad met dit type wat bij ons ook op de slaapkamer hangt.
Een beetje spelen met de instellingen van o.a. het dynamisch contrast en de lichtsensor maakte het iets minder.
Uiteindelijk is er aan huis door de servicedienst een kabeltje vervangen wat het geluid een stuk minder maakte. Het was schijnbaar een bekend probleem.
Het vervelende is dat het nog steeds niet helemaal weg is.
Wanneer je het geluid op mute zet dan is het helemaal weg. Het is dus schijnbaar een storing op het audio gedeelte in de tv.
Ik ben wel even benieuwd naar de oplossing van jouw probleem en in hoeverre het helemaal opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ok, bellen met Philips dus... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderander
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2023

sanderander

anders

Ik heb het antwoord op mijn vraag niet kunnen vinden, dus ik waag even een poging:

Mijn nieuwe 32pfl5604H heeft dit:

MPEG4 HDTV-ontvangst via DVB-T- en DVB-C-tuner met CI+*

Met HDTV kunt u televisiekijken met de beste beeld- en geluidskwaliteit, zonder een extra set-top box. Dankzij de ingebouwde tuner die geschikt is voor DVB-T- en DVB-kabelsignalen voor zowel MPEG-2 als MPEG-4-formaat, kunt u High Definition-televisieprogramma's van uitzonderlijke kwaliteit ontvangen. Daarnaast zorgt Common Interface Plus (CI+) voor eersteklas High Definition-inhoud direct op uw TV.

Heb ik met digitale televisie dan echt geen settop box meer nodig? Of mis ik dan functionaliteiten, als het al werkt...

Het zijn toch weer 180 euro schelen voor zo'n HD decoder én een lelijk apparaat minder in huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:16
sanderander schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:55:

Heb ik met digitale televisie dan echt geen settop box meer nodig? Of mis ik dan functionaliteiten, als het al werkt...

Het zijn toch weer 180 euro schelen voor zo'n HD decoder én een lelijk apparaat minder in huis...
Ja, dat klopt. Je hebt echt geen STB meer nodig, maar wel een CI+ CAM die binnenkort beschikbaar komt.

Meer informatie op dit forum, speciaal voor deze nieuwe xx04 modellen:
[LCD TV] Philips de 2009 / 2010 modellen (deel 1)

NB Als je digitaal wilt opnemen, heb je wel weer een STB met PVR functie nodig, bijvoorbeeld de Humax 5050:
Het Humax IHDR-5050c topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
JosTM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 11:47:
[...]
Ja, dat klopt. Je hebt echt geen STB meer nodig, maar wel een CI+ CAM die binnenkort beschikbaar komt.
Met een niet CI+ CAM (Alphacrypt) zou het natuurlijk ook gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
The_Doman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:53:
[...]

Met een niet CI+ CAM (Alphacrypt) zou het natuurlijk ook gewoon moeten werken.
Ja, dat klopt waarschijnlijk voorlopig...
Maar er is een flinke kans dat over anderhalf tot twee jaar de Alphacrypt er mee ophoud.
Bovendien zullen de CI+ CAM's flink goedkoper zijn dan de Alphacrypt; dus waarom nog een Alphacrypt nemen (in de nieuwe generatie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
JosTM schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:00:
Ja, dat klopt waarschijnlijk voorlopig...
Maar er is een flinke kans dat over anderhalf tot twee jaar de Alphacrypt er mee ophoud.
Bovendien zullen de CI+ CAM's flink goedkoper zijn dan de Alphacrypt; dus waarom nog een Alphacrypt nemen (in de nieuwe generatie)?
Dat hangt ook van de consumenten zelf af natuurlijk he. :)
Als deze niet massaal voor CI+ gaan vallen maar nog gewone CAM 's blijven gebruiken blijft het ook voor Ziggo lastig(er) om niet CI+ oplossingen (eventueel) te gaan blokkeren.
Ook een speciaal voor Ziggo gecertificeerde CI+ TV zou gewoon normaal moeten werken met een standaard CAM zolang Ziggo geen speciale blokkering hiervoor instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
Hey mensen,

Tijdje geleden verschillende posts gedaan m.b.t. mijn 9603 die een zwarte rand heeft aan de linker kant van het scherm. Van de week zijn ze weer langs geweest van e-care. Nu wel het juiste scherm mee... De knappe koppen hadden een nieuw panel mee en monteerde deze. Wat blijkt... het panel was niks mee. Het is de plastic behuizing die niet recht is.

Het was de derde keer dat zij zijn langs geweest en gaan dus binnenkort voor de 4de keer langs komen. Mag ik nu al een keer gaan klagen over het slechte verloop van mijn reparatie?

tevens had ik nog een vraag, Word er door de 9603 aangegeven wanneer hij 24p input krijgt? Voorbeeld, de earth collectie op blu ray, deze speel ik af via mijn ps3. Beneden bij mijn sony geprobeerd netjes info balkje met 1080/24p maar bij mijn philips staat er HD1080 in het info balkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
The_Doman schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 21:14:
[...]
Ook een speciaal voor Ziggo gecertificeerde CI+ TV zou gewoon normaal moeten werken met een standaard CAM zolang Ziggo geen speciale blokkering hiervoor instelt.
Ja, maar dat is nu precies wat ik bedoel: Waarom zou je nog een "standaard?" CAM gebruiken en geen CI+ CAM? Goedkoper én gegarandeerde werking, wat wil je nog meer?
En die reden van dat "massaal gaan vallen" begrijp ik al helemaal niet....
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste