Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Orangeno schreef op zondag 19 april 2009 @ 12:01:
tevens had ik nog een vraag, Word er door de 9603 aangegeven wanneer hij 24p input krijgt? Voorbeeld, de earth collectie op blu ray, deze speel ik af via mijn ps3. Beneden bij mijn sony geprobeerd netjes info balkje met 1080/24p maar bij mijn philips staat er HD1080 in het info balkje.
Volgens mij laat de 9xxx niks zien als hij 24p krijgt. Vraag ik me ook wel eens vaker af, maar heb het nog nooit gezien (bij de 9732 en de 9703 niet, en ook de 7603 op mijn slaapkamer niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-02 10:34
UltraSub schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:54:
Volgens mij laat de 9xxx niks zien als hij 24p krijgt. Vraag ik me ook wel eens vaker af, maar heb het nog nooit gezien (bij de 9732 en de 9703 niet, en ook de 7603 op mijn slaapkamer niet).
Is dit niet erg vreemd? Wanneer weet je nu of de functie wordt gebruikt? Het is maar philips geloven op hun blauwe ogen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:31
Ben erg benieuwd naar de 8404 die ik sinds vandaag langs zag komen.
Ik zit momenteel in dubio, want ik had al bijna besloten om voor de 7603D te gaan.
De 8404 heeft toch wel wat extra's en is ongeveer 100,- duurder.
Jammer dat hij nog uit moet komen, en daaruit volgend reviews.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Ik ben eruit...

24p word ondersteund, de ps3 kan een signaal sturen. Als het beeld blank blijft kan de tv er niet mee overweg. Maar de tv laat een normaal ps3 beeld zien. Dus hij ondersteund het. Of hij het ook weergeeft is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82384

Orangeno schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:36:
Is dit niet erg vreemd? Wanneer weet je nu of de functie wordt gebruikt? Het is maar philips geloven op hun blauwe ogen... 8)7
Ergens '24p' neerzetten is natuurlijk ook geen bewijs dat het echt goed werkt... Wat je wel kunt doen, is Natural Motion aanzetten. Als je bronmateriaal echt 24p is, en het niet goed weergegeven wordt dan valt de judder bij een panning-scene meteen op (mits je minimaal enige kritische blik hebt, maar anders hoef je je sowieso niet om 24p druk te maken :))

Als het mis gaat blijft natuurlijk de vraag of het aan de TV, het afspeel-apparaat of het bronmateriaal ligt (en eventueel een combinatie van die dingen)... Mijn 9703 doet het in ieder geval prima, dus ik kan me niet voorstellen dat dit bij de nieuwe high-end modellen (8x/9x) minder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SileX schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:18:
Toch maar even posten over mijn 'oude' Philips 9732 :)

Inmiddels al ruim 6-7 weken bezig met Philips om een aantal bekende klachten aan te kaarten ( http://vinzzz.nl/problemen-42pfl9632D10 )

Inmiddels is Ecare al een keer langsgeweest en heeft al naar de klachten gekeken. Gelijk hebben ze gezegd dat ze dit niet kunnen oplossen en dat de TV omgewisseld wordt. - Niet dus..

Terug naar Philips dus... Inmiddels heeft Philips aangegeven (vandaag) dat dit opgelost kan worden en heeft nogmaals Ecare ingeschakeld. Die komen binnenkort de TV ophalen voor reparatie.

Hopelijk kan ik nogmaals aangeven aan de monteur wat de klachten zijn. Tenzij ze gewoon iemand sturen die alleen de Tv ophaalt.
Update van mijn kant :)

Inmiddels is Ecare vandaag langsgeweest - helaas zit ik in het buitenland voor mijn werk, maar mijn vriendin was wel thuis.

Ze hadden een 9603 (37") als vervanging op mijn 37" 9732.
Opzich niet slecht, maar de 9603 heeft geen Ambilight surround zoals de 9732 had... Moet ik dit accepteren ? Of toch een 9703 eisen ?

Zijn er nog meer verschillen tussen de 9603 en de 9703 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
SileX schreef op woensdag 22 april 2009 @ 00:10:
[...]

Update van mijn kant :)

Ze hadden een 9603 (37") als vervanging op mijn 37" 9732.
Opzich niet slecht, maar de 9603 heeft geen Ambilight surround zoals de 9732 had... Moet ik dit accepteren ? Of toch een 9703 eisen ?
Probleem is dat de 9703 er niet in 37" is...

Ik ga je niet vertellen wat je moet/mag accepteren, maar: ik ben vorig jaar zomer met Philips in gevecht geweest i.v.m. de 1080P/I issues van mijn 37" 9732 (precies dezelfde die jij dus ook hebt). Toen ze eenmaal hadden toegegeven heb ik zonder problemen een 42" 9703 als vervanger gekregen. De 37PFL9603 is niet eens genoemd.
Zijn er nog meer verschillen tussen de 9603 en de 9703 ?
Leg de datasheets maar naast elkaar. De verschillen zijn dacht ik minimaal. De 9703 heeft iets genaamd 'wide color gamut', maar wat het exact inhoud en hoeveel het voor beeldkwaliteit uitmaakt weet ik niet.
In elk geval ben ik erg tevreden met m'n 42PFL9703... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 23:41
Afgezien van de ambilight, denk ik dat de 9603 op vrijwel alle fronten een beter toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
vanaalten schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:29:
[...]

Probleem is dat de 9703 er niet in 37" is...

Ik ga je niet vertellen wat je moet/mag accepteren, maar: ik ben vorig jaar zomer met Philips in gevecht geweest i.v.m. de 1080P/I issues van mijn 37" 9732 (precies dezelfde die jij dus ook hebt). Toen ze eenmaal hadden toegegeven heb ik zonder problemen een 42" 9703 als vervanger gekregen. De 37PFL9603 is niet eens genoemd.
Toch ga ik Ecare even bellen zo. Het klopt inderdaad dat de 9703 niet in 37" is.
Ik heb juist de 9732 toendertijd uitgekozen vanwege de ambilight surround..
[...]

Leg de datasheets maar naast elkaar. De verschillen zijn dacht ik minimaal. De 9703 heeft iets genaamd 'wide color gamut', maar wat het exact inhoud en hoeveel het voor beeldkwaliteit uitmaakt weet ik niet.
In elk geval ben ik erg tevreden met m'n 42PFL9703... :)
Zal ik even gaan doen.,.
Raymond schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:32:
Afgezien van de ambilight, denk ik dat de 9603 op vrijwel alle fronten een beter toestel is.
Raymond; is dat uit persoonlijke ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Op basis van specificaties en gebruikte componenten. Ik bedoel dus dat de 9603 beter is dan de 9732.
Vooral het 1080p>1080i>1080P verhaal is in die nieuwe serie opgelost en is een hele mooie verbetering (ook de zaken die daar mee samenhangen, zoals verbeterde HDNM enzovoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ooh, ik dacht dat je de 9703 en de 9603 bedoelde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Groot, heel groot nadeel van de 9x03 tov de 9x32 is dat de 9x03 VEEL slechter is in SD quality.
Voor de rest ben ik het wel eens met Raymond. Op alle andere fronten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-12-2024
Ik heb uitstekend SD-beeld op mijn 9703. Misschien zit je er te dichtbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Anoniem: 82384 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 19:16:

Ergens '24p' neerzetten is natuurlijk ook geen bewijs dat het echt goed werkt... Wat je wel kunt doen, is Natural Motion aanzetten. Als je bronmateriaal echt 24p is, en het niet goed weergegeven wordt dan valt de judder bij een panning-scene meteen op (mits je minimaal enige kritische blik hebt, maar anders hoef je je sowieso niet om 24p druk te maken :))

Als het mis gaat blijft natuurlijk de vraag of het aan de TV, het afspeel-apparaat of het bronmateriaal ligt (en eventueel een combinatie van die dingen)... Mijn 9703 doet het in ieder geval prima, dus ik kan me niet voorstellen dat dit bij de nieuwe high-end modellen (8x/9x) minder is geworden.
Nee geen judder te zien alles blijft strak. Ik had ook een vraag gesteld m.b.t. dit aan philips. Hun antwoord:

''U heeft ons gevraagd wanneer u kan zien of de televisie 24P weergeeft.

24P is de manier waarop het beeld van bijvoorbeeld dvd's en Bluray opgebouwd is. 24p cinema mode betekent dat de tv dit ook kan weergeven. Als u een schijfje gebruikt met die beeldopbouw dan wordt dat gewoon weergeven, daar wordt niet nog eens melding van gemaakt.''

Leek mij vrij helder, kort en bondig. Je moet het maar geloven... Klinkt een beetje als een duffe redenen. Maar goed, ik moet hier vrede mee hebben. Dat gaat vast lukken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Contact gehad met ecare - de 37" 9603 wordt omgeruild voor een 42" 9703 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
SileX schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:05:
Contact gehad met ecare - de 37" 9603 wordt omgeruild voor een 42" 9703 :)
Netjes gedaan! Alvast veel plezier d'r mee!
Is 'ie niet wat te groot voor je woonkamer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 15:50:
[...]

Netjes gedaan! Alvast veel plezier d'r mee!
Is 'ie niet wat te groot voor je woonkamer? ;)
Dank :)

42inch moet wel passen :) komt goed.

Inmiddels al wat aan het spelen met de 9603, beeld vind ik erg goed ten opzichte van de 9732.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Ik heb een 47" 9603 en heb er slechte ervaringen mee. Als hij het goed doet is het super, maar verder... Gisteren is E-Care voor de 4e maal langs geweest.
De eerste keer was vanwege verticale strepen in beeld. Toen is het SBS bord vervangen. Dit heeft het opgelost.

De tweede keer was vanwege luid gekraak aan de rechter zijde. Als het volume op 0 stond was het gekraak even luid als op 20. Als het volume op mute stond was het weg. Dit bezoek was zinloos want ik had al aangegeven dat het eens in de week optrad dus dat de kans dat ze het mee kunnen maken minimaal is. De meneer heeft op de bon geschreven dat het SBS bord en het voeding bord vervangen moesten worden.

Het derde bezoek en wat hebben ze bij zich? twee nieuwe speakers. Ze hadden iets gelezen over gekraak en helemaal niet op het bezoekverslag gekeken. Sukkels. Er is dus niets vervangen.

Tijdens het wachten op het vierde bezoek heb ik een nieuw defect gemeld, zwarte vegen en donkere vlekken op het scherm.

Het vierde bezoek, een aardige meneer kwam langs, met een SBS en een voeding bord. Hij had niets mee gekregen van mijn nieuwe klacht dat ik vlekken in beeld had. Ik deed de televisie aan en hij zei direct dat het LCD paneel vervangen moet worden. Na overleg is er besloten dat er nu niets vervangen gaat worden maar dat er een nieuwe afspraak wordt gemaakt om het paneel en de voeding te vervangen.

Nu is het wachten op de vijfde afspraak. Ik ben benieuwd wat ze dan weer meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb in Jan.2008 de 37PFL9732D/10 gekocht en in Dec.2008 kreeg ik ook last van een piep uit de tv ook in stand by stand.Het is een heel verhaal maar het komt hier op neer.
Na 4 bezoeken van een monteur is het probleem nog steeds niet opgelost.
Het ssb bord moet vervangen worden maar dat is niet meer te leveren.

Gisteren krijg ik een brief van e-Care waarin staat,

Betreft Prijsopgave reparatie.
Remplace prijsopgave met bijbetaling(Remplace type 37PFL9603D/10)
Bijbetaling € 340,- en laat ik het niet maken dan koste het me € 125,-
Als ik het goed begrijp bedoelen ze met die brief dat ik een andere tv krijg en ik dan ook nog € 340,- moet betalen.

Is dat eigenlijk normaal dat je bij moet betalen,ik heb toch garantie ?

Welke tv is eigenlijk de opvolger van de 37PFL9732D/10 ?
Ik zie geen 37" tv meer staan op de Philips site die ook 3x ambilight heeft.
Is de opvolger dan de 42PFL9703D/10 ?

De 37PFL9732D/10 heeft 3x Ambilight en de 37PFL9603D/10 heeft maar 2x Amblight.
Ik heb juist de 37PFL9732D/10 gekocht voor de 3x ambilight en dat wil ik ook weer terug hebben.
Wat is nu verstandig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Richard-- schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 13:26:
Ik heb in Jan.2008 de 37PFL9732D/10 gekocht en in Dec.2008 kreeg ik ook last van een piep uit de tv ook in stand by stand.Het is een heel verhaal maar het komt hier op neer.
Na 4 bezoeken van een monteur is het probleem nog steeds niet opgelost.
Het ssb bord moet vervangen worden maar dat is niet meer te leveren.

Gisteren krijg ik een brief van e-Care waarin staat,

Betreft Prijsopgave reparatie.
Remplace prijsopgave met bijbetaling(Remplace type 37PFL9603D/10)
Bijbetaling € 340,- en laat ik het niet maken dan koste het me € 125,-
Als ik het goed begrijp bedoelen ze met die brief dat ik een andere tv krijg en ik dan ook nog € 340,- moet betalen.

Is dat eigenlijk normaal dat je bij moet betalen,ik heb toch garantie ?

Welke tv is eigenlijk de opvolger van de 37PFL9732D/10 ?
Ik zie geen 37" tv meer staan op de Philips site die ook 3x ambilight heeft.
Is de opvolger dan de 42PFL9703D/10 ?

De 37PFL9732D/10 heeft 3x Ambilight en de 37PFL9603D/10 heeft maar 2x Amblight.
Ik heb juist de 37PFL9732D/10 gekocht voor de 3x ambilight en dat wil ik ook weer terug hebben.
Wat is nu verstandig om te doen?
Vreemd dat je moet bijbetalen.. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten;
Ik heb de pieptoon aangegeven en vooral het 1080p > 1080i > 1080p verhaal.

Hierdoor is mijn 37 9732 omgewisseld door een 37 9603 - Dit accepteerde ik niet omdat de 9603 Spectra 2 heeft... Inmiddels (na 1 telefoontje) is Philips akkoord gegaan met een 42 9703 die wel Spectra 3 heeft (net zoals de 9732). Alleen is de 9703 niet in 37 inch verkrijgbaar.

Ik moet niets bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
SileX schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 15:06:
[...]

Vreemd dat je moet bijbetalen.. Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten;
Ik heb de pieptoon aangegeven en vooral het 1080p > 1080i > 1080p verhaal.

Hierdoor is mijn 37 9732 omgewisseld door een 37 9603 - Dit accepteerde ik niet omdat de 9603 Spectra 2 heeft... Inmiddels (na 1 telefoontje) is Philips akkoord gegaan met een 42 9703 die wel Spectra 3 heeft (net zoals de 9732). Alleen is de 9703 niet in 37 inch verkrijgbaar.

Ik moet niets bijbetalen.
Ja ik snap ook niet waarom ik bij moet betalen.
Hoe oud was jou tv dan toen ie werd omgeruild ?
Mijne is nu dus meer dan 1 jaar oud maar had het probleem wel binnen 1 jaar gemeld.
Alleen bij mij was er dus iets mis gegaan met de aanmelding door de webwinkel doordat Philips in Jan.is gestopt met een servicecenter.
Misschien dat dat er iets mee te maken heeft,ik heb geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ik heb die van mij een jaar terug gekocht. Binnen het garantie termijn. Uiteindelijk is de tv omgewisseld buiten het termijn, maar de melding was binnen garantie.

Servicecenter is in Januari overgenomen door ecare. Ik zou ze nogmaals even gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
SileX schreef op zondag 26 april 2009 @ 08:51:
Ik heb die van mij een jaar terug gekocht. Binnen het garantie termijn. Uiteindelijk is de tv omgewisseld buiten het termijn, maar de melding was binnen garantie.

Servicecenter is in Januari overgenomen door ecare. Ik zou ze nogmaals even gaan bellen.
Jou situatie was dus het zelfde als ik nu heb.Binnen het jaar gemeld en buiten het jaar omgeruild.
Ik ga ze ook wel bellen en voorstellen om dan de 42PFL9703D/10 te leveren zonder bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-05-2024

rst77

mega-frotter :o)

In oktober 2008 heb ik een 42PFL9703 gekocht. Hij deed het altijd prima (op wat instellingsbeperkingen na), maar sinds een paar maanden heb ik twee problemen die ik eerder niet zag:

- Als ik de TV uitzet (naar standby of helemaal uit), dan begint deze van binnenuit te tikken. Het klikt als iets elektrisch, wat je ook hoort als je hem aan zet. Alleen herhaalt het zich dan om de 3 a 4 seconden.

- Soms zet ik de tv aan en dan heb ik alleen geluid. Het beeld blijft zwart, en de ambilight continue wit. Ik kan wel zappen, maar het beeld blijft zwart.

Heeft iemand anders dit wel eens gezien of gehoord, en is dat vanzelf overgegaan of is hier de service afdeling van Philips bij betrokken geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Richard-- schreef op zondag 26 april 2009 @ 09:26:
[...]

Jou situatie was dus het zelfde als ik nu heb.Binnen het jaar gemeld en buiten het jaar omgeruild.
Ik ga ze ook wel bellen en voorstellen om dan de 42PFL9703D/10 te leveren zonder bijbetaling.
Nog nieuws ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Ik heb afgelopen maandag gebeld met e-Care en ze zouden het overleggen met Philips.
Heb tot nu toe nog niks gehoord.
Als ik van de week nog niks gehoord heb ga ik maandag weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb ook bij moeten betalen. 150 euro. Kan ik goed mee leven. Heb per slot van rekening een jaar naar de tv gekeken ;)
Was al lang blij dat ze het ding kwamen ruilen voor een nieuwer type, en heb dus niet verder gezeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301139

Hallo Allemaal, :)

Indien er problemen zijn met bijv trillingen in het beeld, gewoon even naar Philips bellen. Dit is namelijk een bekend probleem met de voeding. Bij mijn Aurea kwam 4 uur naar de melding een monteur langs. die heeft het probleem binnen 15 minuten opgelost door een nieuwe voeding te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301139

Heb overigens ook niets hoeven te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Anoniem: 290258 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 21:05:
[...]

Heb precies het zelfde gehad met dit type wat bij ons ook op de slaapkamer hangt.
Een beetje spelen met de instellingen van o.a. het dynamisch contrast en de lichtsensor maakte het iets minder.
Uiteindelijk is er aan huis door de servicedienst een kabeltje vervangen wat het geluid een stuk minder maakte. Het was schijnbaar een bekend probleem.
Het vervelende is dat het nog steeds niet helemaal weg is.
Wanneer je het geluid op mute zet dan is het helemaal weg. Het is dus schijnbaar een storing op het audio gedeelte in de tv.
Ik ben wel even benieuwd naar de oplossing van jouw probleem en in hoeverre het helemaal opgelost kan worden.
Hier dus niet.. Als ik mute maakt geen zak uit. Bromtoon gaat onverminderd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Ik heb weer een brief van e-Care ontvangen en daarin staat dat ik de 42PFL9703D/10 krijg
MAAR met € 365,- bijbetaling :(
Ik heb gebeld met e-Care en ze gaan weer contact opnemen met Philips.
Word vervolgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
E-Care is ook weer langs geweest, ''two times''

Nu was er een vent met een nieuwe plastic voorkant. Geplaatst, en wat blijkt nu? De rand is groter geworden!! Lekker, is dat dan... Afspraak gemaakt voor een remplace.

Afgelopen woensdag is er een monteur de tv komen halen. Kijken hoe het afloopt.

Richard-- als ik jou verhaal zo lees staat mij nog heel wat te wachten. Hopelijk krijg je snel bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

E-care is inmiddels 7 maal langs geweest. Vrijdag hebben ze de televisie maar meegenomen. Ze hadden wel de onderdelen bij zich (voeding en lcd paneel) maar het nieuwe lcd paneel was verbogen. Zucht... Over een maand verloopt de fabrieksgarantie, dat zal me wat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Offtopic:

Nu vraag ik mij af of de problemen bij e-care liggen of aan de opdrachtgever (philips). Ik had een gesprek gehad met een monteur van e-care en hij vertelde mij dat zij ook voor panasonic werkte. Mocht er iets zijn met een TV van panasonic dan werden er foto's gemaakt en direct een remplace aangevraagd.
De man was zelf ook verbaasd dat zij voor een enkele philips tv zo vaak moesten terug komen. Maar hij gaf aan dat dit vanuit hogere hand werd opgelegd aan hun.

Dit zou hun management kunnen zijn maar ook een afspraak tussen philips en e-care. Who knows...

Het is lastig, maar misschien moet er een apart topic over e-care geopend worden, als er veel problemen met dit bedrijf bestaan. Maar wie weet zijn er wel veel mensen tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Uit mijn ervaring ben ik juist heel tevreden met Ecare.

Maar 7 bezoeken ? dat is wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het bedrijf dat de eerste reparaties heeft uitgevoerd was EKS (ook onder de noemer E-care). Philips is toen van servicebedrijf gewisseld naar HAS. Zij zijn de laatste keren langs geweest. Ik heb Philips gebeld over mijn onvrede over de service en ze gaven toe dit vaker te horen. Kortom, het is na de wissel niet beter geworden.
SileX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 09:47:
Uit mijn ervaring ben ik juist heel tevreden met Ecare.

Maar 7 bezoeken ? dat is wel heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard--
  • Niet online
Orangeno schreef op maandag 11 mei 2009 @ 15:37:
E-Care is ook weer langs geweest, ''two times''

Nu was er een vent met een nieuwe plastic voorkant. Geplaatst, en wat blijkt nu? De rand is groter geworden!! Lekker, is dat dan... Afspraak gemaakt voor een remplace.

Afgelopen woensdag is er een monteur de tv komen halen. Kijken hoe het afloopt.

Richard-- als ik jou verhaal zo lees staat mij nog heel wat te wachten. Hopelijk krijg je snel bericht.
Ik hoop voor jou dat het niet zo gaat als bij mij,ondertussen ben ik al 6 mnd bezig vanaf de aanmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Richard--, het is begonnen.

Een week geleden is mijn TV opgehaald, dus ik dacht laat ik maar even bellen met e-care over de status van de remplace. Volgens e-care is er geen remplace aangevraagd! Hij is bekeken bij hun en het gemelde defect word niet ontdekt! Erg vreemd, dat na 5 bezoeken en 5 keer een constatering van het defect het nu is verdwenen! Natuurlijk heb ik dit gemeld en ik zal vandaag nog worden gemaild over de oplossing van dit verhaal.

Hij gaat goed...

Update 12:19

Ik ben terug gebeld, het defect werd niet waargenomen. Mijn probleem nogmaals uitgelegd, een half uur in de wacht gestaan. Zij kwamen met de conclusie dat het probleem wat ik ondervond aan ziggo of aan mijn humax kastje moest liggen.

Nog een keer vertellen wat ik zag op mijn tv aan zwarte randen en dat 5 monteurs deze conclusie ook hebben getrokken. Uiteindelijk door verbonden met de werkplaats. Deze jongen was best aardig en vond de opgeschreven klacht vaag. Hem uitgelegd wat ik bedoelde. Hij zag het!

Nou word ik weer terug gebeld, maar dat kon nog wel even duren vertelden zij mij. Ik wacht af

[ Voor 39% gewijzigd door Orangeno op 13-05-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 11:32
Een tijdje terug heb ik gevraagd hoe lang het ongeveer duurde voordat het geld van een CashBack-actie teruggestort werd. Om mijn ervaring even mede te delen:
- Einde CashBack-actie: 4 januari 2009 ('Ambilight witte winter weken')
- Termijn waarin terugbetaling wordt gedaan: binnen 6 weken na aflopen van actie (dus voor 15 februari 2009)
- Terugbetaling ontvangen: 11 mei 2009

Philips moet zich schamen...

De TV is in België gekocht, dus net zoals hier vermeld, kan ook ik bevestigen dat een TV - ondanks tegenovergesteld in de actievoorwaarden vermeld - niet per se in Nederland gekocht moet zijn om aan de actie deel te nemen, al is het natuurlijk verstandig om de actievoorwaarden wel aan te houden...

[ Voor 20% gewijzigd door jurgenkotvis op 14-05-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293258

hoi
Iemand al een idee waneer de 40'' 9704 in de winkels is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jurgenkotvis schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:38:
Een tijdje terug heb ik gevraagd hoe lang het ongeveer duurde voordat het geld van een CashBack-actie teruggestort werd. [...] De TV is in België gekocht, [...], kan ook ik bevestigen dat een TV - ondanks tegenovergesteld in de actievoorwaarden vermeld - niet per se in Nederland gekocht moet zijn om aan de actie deel te nemen [...]
Als je niet aan de actievoorwaarden voldoet, en toch geld krijgt, dan hoeft Philips zich toch helemaal nergens voor te schamen ongeacht de termijn waarop? Dat is juist behoorlijk coulant. Bij de actie(s) van vorig jaar was (IIRC) niet vermeld was dat de TV in Nederland gekocht moest zijn, en is dit door Philips ook bevestigd. Dan voldoe je natuurlijk wel gewoon aan de voorwaarden, en zou je wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenkotvis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-03 11:32
@_ep:
Ook als je aankoop wel aan de actievoorwaarden voldoet, duurt het nog altijd veel te lang voordat het bedrag wordt teruggestort. De zaak waar ik de TV heb gekocht, heeft mij verteld dat mijn ervaring geen uitzondering, maar eerder regel is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelooflijk. Vandaag werd ik gebeld door E-care. Mijn televisie is gerepareerd en ze willen hem terug brengen. Ik vraag voor de zekerheid nog even wat ze hebben gedaan. Zegt de meneer: "we hebben de speakers vervangen". Even voor de duidelijkheid, er zijn al drie monteurs die geconstateerd en opgeschreven hebben dat het voedingsbord vervangen moet worden vanwege gekraak en gezoem uit de rechterkant van de televisie! Ze zijn al een keer eerder langsgeweest met nieuwe speakers.

Kortom, ik heb gezegd dat ze dat ding mogen houden zolang het voedingsbord niet vervangen is. Ik word nog terug gebeld. Zucht..
Anoniem: 5674 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:16:
E-care is inmiddels 7 maal langs geweest. Vrijdag hebben ze de televisie maar meegenomen. Ze hadden wel de onderdelen bij zich (voeding en lcd paneel) maar het nieuwe lcd paneel was verbogen. Zucht... Over een maand verloopt de fabrieksgarantie, dat zal me wat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 14:37
Ik heb gister mijn nieuwe 42PFL9603H aangesloten, werkt super allemaal :) Alleen wilde ik de firmware updates, ik kan alleen de fireware voor de D versie vinden of zijn de firmwares van de D en H versie gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Danielson schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:10:
Ik heb gister mijn nieuwe 42PFL9603H aangesloten, werkt super allemaal :) Alleen wilde ik de firmware updates, ik kan alleen de fireware voor de D versie vinden of zijn de firmwares van de D en H versie gelijk.
Voor zover ik weet wordt de 'H' in Nederland niet verkocht - dus is 'ie geimporteerd?
Als je naar de Philips supportsite gaat en jouw typenummer invuld zie je dat er voor Nederland geen hits zijn, maar voor andere landen (Frankrijk bijvoorbeeld) wel. Die firmwares zijn volgens mij ook meertalig, dus achteraf gewoon weer op engels of nederlands zetten.

Ik zou eerder een buitenlandse firmware voor de 'H' er in zetten, dan proberen een nederlandse 'D' in een 'H' toestel te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 14:37
vanaalten schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:33:
[...]

Voor zover ik weet wordt de 'H' in Nederland niet verkocht - dus is 'ie geimporteerd?
Als je naar de Philips supportsite gaat en jouw typenummer invuld zie je dat er voor Nederland geen hits zijn, maar voor andere landen (Frankrijk bijvoorbeeld) wel. Die firmwares zijn volgens mij ook meertalig, dus achteraf gewoon weer op engels of nederlands zetten.

Ik zou eerder een buitenlandse firmware voor de 'H' er in zetten, dan proberen een nederlandse 'D' in een 'H' toestel te flashen.
Ik heb hem gewoon bij Coolsound gekocht, ik zou Philips er eens over bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
Danielson schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:04:
[...]

Ik heb hem gewoon bij Coolsound gekocht, ik zou Philips er eens over bellen...
Ik ben benieuwd... ik verwacht dat ze gaan zeggen dat dat model in Nederland niet verkocht wordt en je terugverwezen wordt naar de verkoper. Je bent er misschien sneller uit als je Coolsound opbelt en vraagt of ze 'm zelf geimporteerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
pffff doe ff niet zo moeilijk zeg. Wat maakt het nou of het import is of niet. Het enige verschil tussen de D en de H is de digitale tuner. Dat moge toch nu wel eens een keer duidelijk zijn...

Gewoon op http://www.p4c.philips.com/files/4/ even een model opzoeken wat eindigd op 9603/9703 en de zipfile downloaden op usb zetten en flashen die hap. Is al tig keren voorbij gekomen.

Niets spannends. En als het toch nog de verkeerde firmware is dan geeft de tv dan vanzelf aan.

[ Voor 0% gewijzigd door bulsing op 25-05-2009 11:05 . Reden: www. in het linkje erbij gezet. Werkte niet zonder... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-06 13:16

PK

In de nieuwe folder van BCC staat de 32PFL7864. Als ik naar het plaatje kijk dan denk ik dat het dezelfde is als de 7404. Ik ga zelf waarschijnlijk voor de 37pfl8404. Volgens een aantal webshops komt die 18 juni.

Oeps verkeerde topic

[ Voor 5% gewijzigd door PK op 26-05-2009 19:34 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Anoniem: 5674 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:03:
Ongelooflijk. Vandaag werd ik gebeld door E-care. Mijn televisie is gerepareerd en ze willen hem terug brengen. Ik vraag voor de zekerheid nog even wat ze hebben gedaan. Zegt de meneer: "we hebben de speakers vervangen". Even voor de duidelijkheid, er zijn al drie monteurs die geconstateerd en opgeschreven hebben dat het voedingsbord vervangen moet worden vanwege gekraak en gezoem uit de rechterkant van de televisie! Ze zijn al een keer eerder langsgeweest met nieuwe speakers.

Kortom, ik heb gezegd dat ze dat ding mogen houden zolang het voedingsbord niet vervangen is. Ik word nog terug gebeld. Zucht..

[...]
Tjees, ook jij ben lekker aan het stoeien met de jongens en meiden van e-care. Mijn TV is gisteren hier afgeleverd. Alsof het niet waar is... Het defect kon niet ontdekt worden en ik kreeg hem netjes terug in de doos! Echt belachelijk!! Ik heb de TD daar gesproken, en nog is er niets gedaan met de klacht. Wat een slechte service!

Ik heb bij de winkel waar ik mijn tv heb gekocht de klacht neer gelegd. Kijken wat deze mensen kunnen betekenen voor mij in deze kwestie.

Het is weer afwachten... Mocht er niks uitkomen dan zal ik als laatste stap kunnen proberen contact te zoeken met philips.

Voor iedereen die problemen heeft met de service van e-care, SUCCES 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78656

Topicstarter
@Kurzwell

Het is misschien een beetje een grove maatregel maar wellicht wel een oplossing voor je.
Als er drie maal geprobeerd is om de tv te repareren en dit nog steeds niet naar tevredenheid is mag je het vertrouwen in de tv opzeggen en daarmee de gehele koop ongedaan maken.
Dit dien je overigens bij het verkoop punt te doen, niet bij Philips.
Zij zijn dan genoodzaakt om je het geld te retouneren. Je hoeft geen genoegen te nemen met een ander model /f een ander gerepareerd model of een waarde bon.
Zij zouden nog kunnen beginnen over de "leeftijd van de tv" maar dit zo niks mogen uit maken binnen de garantie periode. Wat wel uit kan maken is het ontbreken van bijv. de originele verpakking, maar op de prijs mag dit nauwelijks wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:53:
@Kurzwell

Het is misschien een beetje een grove maatregel maar wellicht wel een oplossing voor je.
Als er drie maal geprobeerd is om de tv te repareren en dit nog steeds niet naar tevredenheid is mag je het vertrouwen in de tv opzeggen en daarmee de gehele koop ongedaan maken.
Zij zijn dan genoodzaakt om je het geld te retouneren. Je hoeft geen genoegen te nemen met een ander model /f een ander gerepareerd model of een waarde bon.
Zij zouden nog kunnen beginnen over de "leeftijd van de tv" maar dit zo niks mogen uit maken binnen de garantie periode. Wat wel uit kan maken is het ontbreken van bijv. de originele verpakking, maar op de prijs mag dit nauwelijks wat zijn.
Kan ik dit ook @mij doen? onder welke bepalingen van welke wetten zou dit dan vallen? Misschien is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft?

edit: http://www.consuwijzer.nl...e/Ontbinding_van_een_koop

[ Voor 7% gewijzigd door Orangeno op 26-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je hebt zelf al de meeste geschikte site gevonden.
Wat er echter niet helemaal duidelijk staat is wanneer je dus mag ontbinden.
In de uitgebreidere regels staat vermeldt dat je de verkoper ruim de tijd moet geven en tot 3 keer de kans.
Is het na de derde keer nog niet naar tevredenheid dan mag je overgaan tot ontbinden.
Het moet echter wel een gegronde klacht zijn die men ook in een vroeg stadium heeft aangekaart.
Als je tv na bijv. een halfjaar problemen met het geluid krijgt, daarvoor prima gewerkt heeft, en dit na 3 maal repareren nog niet opgelost is zou het best kunnen zijn dat je niet het hele bedrag terug krijgt.
In theorie mag je er vanuit gaan dat een tv 10 jaar meegaat. Je zou dan redelijker wijs nog minimaal 9,5/10 terug mogen verwachten.

Ga je na 10 maanden er opeens werk van maken dat tv niet alle mpeg2 filmpjes af kan spelen mag je er vanuit gaan dat het ontbinden niet geaccepteerd wordt.

Bedenk wel dat het niet zo makkelijk is als even de winkel inlopen en zeggen dat je wil ontbinden.
Je zult stevig in je schoenen moeten staan, brieven moeten schrijven en meermaals aantonen dat er meerdere pogingen tot oplossing zijn geprobeerd.

Ik heb het zelf gehad met een Philips Aurea (42PFL9900D).
De ontbinding zelf had bijna 2 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Zijn er hier mensen die er ook "last" van hebben dat het menu van de tv zo donker is? Ook als je een zender op de afstandsbediening in toetst kan ik zeer lastig lezen op mijn tv wat ik net heb ingetoetst.

Ik kwam er laatst achter toen ik mijn 42PFL9603 opnieuw moest instellen vanwege een frequentiewijziging. De oudere 32PFL7xxx van mijn ouders was veel lichter in het menu (rustiger ook) en ook de tekens links bovenin zijn een stuk duidelijker.

Nu zit ik niet heel vaak in het menu, maar dat ik niet goed kan zien welke zender ik net ingetoetst heb vind ik niet echt heel fijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302741

Ik ben mij aan het orienteren op een 40 of 42 inch LCD of Plasma.
Door de vele reviews die ik heb doorgeploegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Waar ik mij zorgen om maak is de "input lag" waar in veel reviews over gerept wordt bij het gamen met Xbox of PS3.

Ik ben benieuwd wat nu de daadwerkelijke ervaringen zijn van eigenaren van Philips 40 of 42 Inch TV's...

Grt,
Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 302741 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:49:
Ik ben mij aan het orienteren op een 40 of 42 inch LCD of Plasma.
Door de vele reviews die ik heb doorgeploegd zie ik door de bomen het bos niet meer.

Waar ik mij zorgen om maak is de "input lag" waar in veel reviews over gerept wordt bij het gamen met Xbox of PS3.

Ik ben benieuwd wat nu de daadwerkelijke ervaringen zijn van eigenaren van Philips 40 of 42 Inch TV's...
Als je nu op zoek bent naar een Philips tv is de kans groot dat je tegen een 2009-model aan gaat lopen. Dus dan kan je beter in het topic van nieuwe modellen zijn: hier.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Philips heeft allemaal beeldverbeteraars in de tv aangebracht om tv kijken mooier te maken. Dingen als Natural Motion maken het beeld scherper en zo zijn er nog meer van die "truukjes". Als je gaat gamen via een console heb je dan inderdaad last van wazig beeld en input-lag. Maar Philips heeft een speciale modi om het beeld aan te passen: film, standaard, spel, etc. En als je deze op spel zet dan worden alle verbeteraars af gezet en heb je geen last meer van input-lag.
En de keuze van de zender blijft behouden. Zo staat HDMI 1 hier altijd op "spel" aangezien daar mijn PS3 en XBox 360 aan hangen (via de Denon receiver).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302741

FeaR1986 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:34:
[...]

Als je nu op zoek bent naar een Philips tv is de kans groot dat je tegen een 2009-model aan gaat lopen. Dus dan kan je beter in het topic van nieuwe modellen zijn: hier.

Maar om je vraag te beantwoorden:
Philips heeft allemaal beeldverbeteraars in de tv aangebracht om tv kijken mooier te maken. Dingen als Natural Motion maken het beeld scherper en zo zijn er nog meer van die "truukjes". Als je gaat gamen via een console heb je dan inderdaad last van wazig beeld en input-lag. Maar Philips heeft een speciale modi om het beeld aan te passen: film, standaard, spel, etc. En als je deze op spel zet dan worden alle verbeteraars af gezet en heb je geen last meer van input-lag.
En de keuze van de zender blijft behouden. Zo staat HDMI 1 hier altijd op "spel" aangezien daar mijn PS3 en XBox 360 aan hangen (via de Denon receiver).
Bedankt voor je reactie!!

Ik blijf het een moeilijk verhaal vinden, het kiezen voor een bepaalde TV....
Tot nu toe is de 42inch G10 plasma van Panasonic mijn favoriet en wel omdat deze praktisch als enige bij de review van hdtvtest.co.uk geen problemen gaf met gamen. Daarnaast heeft plasma weer andere voordelen.
Een reden om toch LCD te nemen is dat Plasma een uitstervend ras lijkt te worden....
En Philips heeft (naar mijn smaak) echt een prachtig design...
Ik weet het echt allemaal niet meer:)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Nog drie nadelen van plasma:
1. het beeld flikkert (zoals een oude CRT, maar dan sneller)
2. als je er scheef voor zit, zie je dubbel beeld
3. het scherm reflecteert als een spiegel (dus gordijnen dicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TJa, kwam ik maar aan die 3 maal gerepareerd. De huidige reparatie duurt nu al 86 dagen!! Dat is de tweede reparatie.

Het wordt nog gekker. Ik heb weer gebeld met e-care waarom ik niets van ze hoor. Ik kreeg de hoofd technische dienst ofzo aan de lijn en die keek in de computer. Hij kon NIETS vinden van al die bezoeken en foute materialen enz. Hij begreep wel dat ik gefrustreerd was dus hij zou Philips bellen om te vragen of ik een nieuwe kon krijgen. Ik zou binnen drie dagen teruggebeld worden. Uiteraard is dat niet gebeurd. Ineens kreeg ik een brief van e-care in de bus. Of ik een bewijs wilde sturen waar ik de televisie heb gekocht. Dus ik bel e-care op om te vragen waar dit op slaat, mijn televisie is al 86 dagen in reparatie en ineens willen ze een bon zien. Een bon waar ze bij het eerste bezoek al een foto van hebben gemaakt. De zeer onaardige mevrouw kon mij alleen maar vertellen dat ik moest doen wat er in de brief stond. Ik vroeg daarop of zij mij kon doorverbinden met de monteur die mij maar niet terug belde. Ik kreeg te horen dat ze me niet meer te woord wilde staan totdat ik de aankoopbon had opgestuurd.
Anoniem: 78656 schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:53:
@Kurzwell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 20:19

beekware

To Experience The Unexpected..

Zojuist 427PFL9703D in de aabieding zien staan, volgens pricewatch nog zo'n 1600,- is hij dit nog waard? en hoeveel zouden jullie er voor over hebben?

Mijn buget is max 1300,-

thx

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
beekware schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 11:34:
Zojuist 427PFL9703D in de aabieding zien staan, volgens pricewatch nog zo'n 1600,- is hij dit nog waard? en hoeveel zouden jullie er voor over hebben?

Mijn buget is max 1300,-

thx
Ik heb deze al enige maanden voor zo'n 600 euro meer en heb er geen seconde spijt van, fantastische TV (na een jaar onderzoek tot deze besloten).
Maar als je budget 1300 euro is ga je hem dus niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb dan de 47" versie ervan maar ik vind het ook een geweldige tv. Mooi scherp en helder strak beeld (wel die dynamische rommel uit gooien) plus de ambilight aan de zijkanten en bovenop zou ik niet meer zonder willen! Alleen aan de zijkanten vind ik helemaal niks, bovenop voegt zo enorm veel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

Sja 't buget, heb hem ook maar aangeschaft... vandaag aangesloten in de huiskamer.... een regelrecht TOPPERTJE, de 427PFL9703D.

Wauw op het eerste gezicht wat een beeld! Morgen even de boel instellen. Iemand goede instellingen toevallig? Wil er natuurlijk goed van kunnen genieten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beekware schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 02:32:
een regelrecht TOPPERTJE, de 427PFL9703D.
Wauw op het eerste gezicht wat een beeld! Morgen even de boel instellen. Iemand goede instellingen toevallig?
Hoe past dat in je huiskamer? Dit is meer iets voor een drive-in bioscoop! :D

Instellingen zijn persoonlijk en afhankelijk van je inputs. In het algemeen wil je dingen niet te extreem zetten voor goede kwaliteit (lees: contrast/helderheid/kleur ergens rond de 50), en als je goed input signaal hebt, heb je dingen als ruisreductie en extra scherpte niet nodig (die maken het beeld dan slechter in plaats van beter).

Beste is natuurlijk calibreren, maar anders kun je ook wat goed referentiemateriaal zoeken (voor wat je zelf veel kijkt) en daarmee dan gewoon spelen met de instellingen en kijken wat je zelf het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Kurzwell,

Ik denk dat je in dit geval met 86 dagen toch ook wel een aardige reden hebt.
Ik weet niet wanneer je hem gekocht hebt, maar 86 dagen voor een model dat midden vorig jaar op de markt kwam, dus nu ten hoogste 1 jaar oud is, is naar mijn smaak toch gewoon veel te lang.
Daar e-car zelf nu al de tv wil omruilen, en daarvoor dus wil weten waar de tv vandaan komt, geeft je al wat meer mogelijkheden daarbij.

Je zou dit dus zowel bij e-care, als vooral ook bij de winkel van aanschaf aan kunnen kaarten.
(Ik ben ook maar een "normale consument" voor alle duidelijkheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny2008
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-06 02:18
@Beekware:

Sinds Augustus 2008 een 427PFL9703H met 3 jaar garantie en bezorgen voor 2191 Euro. Ik gebruik een Alphacrypt kaart in combinatie met digi Ziggo abbo.
Verder dusdanig onder de indruk van Philips spul dat ik ook gelijk een bijpassende soundbar heb gekocht en de bijbehorende tv stand voor 9703 en HTS8140 soundbar. Is een strakke, mooie en goede combinatie. Ambilight kan ik ook niet meer zonder, het is pure mindf*ck maar als het uit staat mis ik het, heb nu ook maar 1 lampje aan in de huiskamer, de ambilight doet de rest, geen verlichting nodig bij tv kijken lekker rustig aan de ogen. Kleurtjes om je TV heen zuigen je in de film.
Verder heb ik een media center via HDMI aan de tv en een aparte optische lijn naar de soundbar omdat ik mijn media center ook als muziek opslag gebruik via ITunes. Met de by-pass van tv hoeft die niet aan en kan je perfect muziek afspelen. Ding staat de hele dag aan als ik thuis ben. Ik heb de IPod dock nooit gebruikt op de 9703. (beetje lelijk dingetje ook)

De 9703 gaat er duidelijk uit, is ook niet meer te krijgen via de site bij Mokio waar ik de mijne vandaan heb of je moet de 52" willen (ik heb toen bewust naar een H versie gezocht vanwege Alphacrypt).
Ik zou proberen nog ergens 300 euro vandaan te halen of nog even wachten, misschien gaat er nog x euro af maar aan de tv zelf zal je geen buil vallen.

Uiteindelijk moet je een besluit nemen om geld uit te geven. Toen de nieuwe modellen uitkwamen dacht ik in eerste instantie ook "had ik maar ff gewacht" maar in hindsight heb ik gewoon een fijne tv. Je kan wel blijven wachten en centen in je pocket houden er komt altijd wel iets nieuws uit. Het is niet makkelijk om een nieuwe TV uit te zoeken, bomen en bos verhaal. Ik ben toen erg geholpen door met name deze thread met Philips Tv info en ervaringen en mijn bezoeken aan mediamarkt waar alle zooi op een rij staat en je je een beeld kan vormen. Was zelf toen aan het twijfelen tussen LG en Philips en uiteindelijk voor Philips 42 " 9703 H gegaan.

Succes met je keuze.

Groeten, danny

edit: beekware helemaal je post gemist dat je de aanschaf al hebt gedaan. Veel plezier ermee. Instellingen moet je even mee spelen, ik verander af en toe nog steeds wat. Heb ook idee dat na firmware update er soms bijstellen nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Danny2008 op 31-05-2009 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

@Danny2008
Ik ben niet over mijn buget gegaan.. maar heb 'm wel.. 8) Was de laatste die zo nog hadden. Vanaaf maar eens ff met de instellingen gaan spelen kijken wat 't mooiste is...
Danny2008 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:18:
@Beekware:

Sinds Augustus 2008 een 427PFL9703H met 3 jaar garantie en bezorgen voor 2191 Euro. Ik gebruik een Alphacrypt kaart in combinatie met digi Ziggo abbo.
Verder dusdanig onder de indruk van Philips spul dat ik ook gelijk een bijpassende soundbar heb gekocht en de bijbehorende tv stand voor 9703 en HTS8140 soundbar. Is een strakke, mooie en goede combinatie. Ambilight kan ik ook niet meer zonder, het is pure mindf*ck maar als het uit staat mis ik het, heb nu ook maar 1 lampje aan in de huiskamer, de ambilight doet de rest, geen verlichting nodig bij tv kijken lekker rustig aan de ogen. Kleurtjes om je TV heen zuigen je in de film.
Verder heb ik een media center via HDMI aan de tv en een aparte optische lijn naar de soundbar omdat ik mijn media center ook als muziek opslag gebruik via ITunes. Met de by-pass van tv hoeft die niet aan en kan je perfect muziek afspelen. Ding staat de hele dag aan als ik thuis ben. Ik heb de IPod dock nooit gebruikt op de 9703. (beetje lelijk dingetje ook)

De 9703 gaat er duidelijk uit, is ook niet meer te krijgen via de site bij Mokio waar ik de mijne vandaan heb of je moet de 52" willen (ik heb toen bewust naar een H versie gezocht vanwege Alphacrypt).
Ik zou proberen nog ergens 300 euro vandaan te halen of nog even wachten, misschien gaat er nog x euro af maar aan de tv zelf zal je geen buil vallen.

Uiteindelijk moet je een besluit nemen om geld uit te geven. Toen de nieuwe modellen uitkwamen dacht ik in eerste instantie ook "had ik maar ff gewacht" maar in hindsight heb ik gewoon een fijne tv. Je kan wel blijven wachten en centen in je pocket houden er komt altijd wel iets nieuws uit. Het is niet makkelijk om een nieuwe TV uit te zoeken, bomen en bos verhaal. Ik ben toen erg geholpen door met name deze thread met Philips Tv info en ervaringen en mijn bezoeken aan mediamarkt waar alle zooi op een rij staat en je je een beeld kan vormen. Was zelf toen aan het twijfelen tussen LG en Philips en uiteindelijk voor Philips 42 " 9703 H gegaan.

Succes met je keuze.

Groeten, danny

edit: beekware helemaal je post gemist dat je de aanschaf al hebt gedaan. Veel plezier ermee. Instellingen moet je even mee spelen, ik verander af en toe nog steeds wat. Heb ook idee dat na firmware update er soms bijstellen nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:45
beekware schreef op zondag 31 mei 2009 @ 17:58:
@Danny2008
Ik ben niet over mijn buget gegaan.. maar heb 'm wel.. 8) Was de laatste die zo nog hadden. Vanaaf maar eens ff met de instellingen gaan spelen kijken wat 't mooiste is...

[...]
En waar heb je hem gehaald?
Ben ook aant kijken om hem nog vlug aan te schaffen.. Hier in België is er in juni een cashback van 300€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

Hakki schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:21:
[...]

En waar heb je hem gehaald?
Ben ook aant kijken om hem nog vlug aan te schaffen.. Hier in België is er in juni een cashback van 300€
Bij de Philips winkel, cq Myshop. Het was een demo model en ook nog de laatste. Na het lezen van recenties en oa dit topic overstag gegaan deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 5674 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:04:
TJa, kwam ik maar aan die 3 maal gerepareerd. De huidige reparatie duurt nu al 86 dagen!! Dat is de tweede reparatie.

Het wordt nog gekker. Ik heb weer gebeld met e-care waarom ik niets van ze hoor. Ik kreeg de hoofd technische dienst ofzo aan de lijn en die keek in de computer. Hij kon NIETS vinden van al die bezoeken en foute materialen enz. Hij begreep wel dat ik gefrustreerd was dus hij zou Philips bellen om te vragen of ik een nieuwe kon krijgen. Ik zou binnen drie dagen teruggebeld worden. Uiteraard is dat niet gebeurd. Ineens kreeg ik een brief van e-care in de bus. Of ik een bewijs wilde sturen waar ik de televisie heb gekocht. Dus ik bel e-care op om te vragen waar dit op slaat, mijn televisie is al 86 dagen in reparatie en ineens willen ze een bon zien. Een bon waar ze bij het eerste bezoek al een foto van hebben gemaakt. De zeer onaardige mevrouw kon mij alleen maar vertellen dat ik moest doen wat er in de brief stond. Ik vroeg daarop of zij mij kon doorverbinden met de monteur die mij maar niet terug belde. Ik kreeg te horen dat ze me niet meer te woord wilde staan totdat ik de aankoopbon had opgestuurd.

[...]
Holy crap wat een gekut! Als ik jou was ging ik mijn rechtsbijstand erbij halen, 3 maanden je TV kwijt en dan ook alleen nog gezeik, sheesh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 10:59
Holy crap, een nieuwe firmware:
000.094.000.000

PS Dit ook nog op een ander forum gevonden, weet niet of het werkt
Firmware downgrade:
1. disconnect power cable
2. insert USB
3. press keys {DVD} and {OK} on Remote Control
4. press and hold key {Down} on RC and plugin power cable

[ Voor 72% gewijzigd door ringlord_oc op 04-06-2009 10:05 . Reden: Add downgrade procedure ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Benieuwd wat voor moois deze weer brengt :-)
Ik zet hem er meteen op.
Ik zie nog geen verschillen. Prachtig SD beeld op 5 meter (ik heb nog geen HD bronnen) maar of het nu beter is dan het was weet ik nog niet na 2 minuten...

[ Voor 53% gewijzigd door etamboer op 03-06-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ringlord_oc schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 12:57:
Holy crap, een nieuwe firmware:
000.094.000.000
Thanks, heb het geïnstalleerd, maar nog geen verschillen waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Ik heb recentelijk ook voor het eerst een firmwareupdate gedaan maar heb daar al snel spijt van gekregen, ineens een enorme color banding, niet te geloven gewoon, is dit wegens een of andere setting die ineens anders moet staan of is dit normaal met de nieuwere firmwares?

Ik speel nog een beetje rond met settings en als het niet verdwijnt ga ik zoeken naar een downgrade want dit ziet er niet uit, ik zit south pacific op de BBC te kijken en bij shots met een groot stuk lucht erin ziet het er volkomen verrot uit. Dat was eerder echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Vreemd, ik heb nog prima beeld na de laatste update. De instellingen zijn niet gewijzigd (ben ze nagelopen en staan voor mij nog optimaal). Ik heb een 42PFL9703D/10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Volgens mij had ik die 93 versie erop gezet, release notes daarvan zeggen dat er iets met de color gamut veranderd is, dat zou het kunnen zijn. Ik test verder.

Er waren ook geen settings veranderd, al mijn instellingen stonden er nog in, het viel me alleen ineens op (en ik heb het ding al meer dan een jaar) dat kleurverlopen er slecht uitzagen, het viel me het eerst op op een bluray, notabene.

Edit:
De versie die ik erop had gezet was al die 94 versie.

Hmmz, met de oudste versie die ik op het net kan vinden 000.025.026.000 zie ik het op TV minder (Ziggo SD Digitaal), maar op m'n PS3 ziet het er hetzelfde uit. Die versie is echter van nadat ik de TV had, ik heb hem volgens mij in april 2008 al gekocht en die firmware is van 30 april. Ik denk dat ik hem toen al had, maar ik zou het mis kunnen hebben.

OK, klein testje dan. Heeft er iemand een PS3 met het spel PAIN? Als je in het game menu je cursor op PAIN zet krijg je zo'n achtergrond van een koe tegen een achtergrond die van grijsblauwig naar lichtgrijs verloopt. Ziet die overgang er bij jou 100% vloeiend uit (van dichtbij) of zie je allemaal balkjes van verschillende kleurnuances. Het mooiste is natuurlijk als er ook iemand met een 9703 die nog nooit een update heeft gedaan mee kan testen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Jheroun op 08-06-2009 23:45 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 10:59
Software history
Main modifications
Each release contains:
  • All solutions identified in earlier versions
  • Improved connectivity to improve compatibility with other external devices
Q591E_0.94.0.0
  • audio issue solved when switching between HDMI sources.
  • Optimalisation Audio SPDIF for HTS3367
Q591E_0.93.0.0
  • Upgrade Madrid solution.
  • Improvement for Riks-TV.
  • Improved picture quality via availability of more colors.(color gamut)
Q591E_0.91.0.0
  • Solution for the Madrid Broadcast issue.
  • Improvement digital channel reception La7 DVB payTV channel Italy.
  • DGTVi approved.
Q591E_0.89.0.0
  • Improvement of Teletext.(no longer mixed pages or skipped parts)
  • Solution for loosen channels overnight in Denmark.
  • Reboot of the 42PFL9803D/10 after switching to the HDMI(Philips 1080)solved.
Q591E_0.83.0.0
  • replaces all previous releases, including Q591E_1.58.14.0.
  • problems with installation algorithm for DVB-T UK solved.
  • audio problems with certain STB devices solved.
Q591E_0.58.14.1
  • Improvements for DNLA(decrease time to display thumbnails)
  • Improvements DVB-T for France(region with the Belgian boarder)
Q591E_0.58.11.0
  • Improvement of the OSD after start-up.
Q591E_0.58.8.0
  • Missing of information on TXT pages has been solved.
  • Improved settings when identifying the source as a 'PC'.
  • Resolving the fact that mouse movements lag behind.
  • Solution about disappearing subtitles with DVB-C.
  • Sporadically no picture on DVB-C channels with specific CAM's and when starting up the TV, has been solved.
Q591E_0.58.5.0
  • Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
  • Improvement of stand-by behaviour.
  • Improvements for EPG behavior in UK.
  • Functionality added for Australia and Finland.
  • Improvement scroll behavior remote control.
  • supports MPEG4 in Spain.
Q591E_0.25.26.1
  • Improved channel reception in Spain.
Q591E_0.25.24.1
Improved black impression.

Q591E_0.25.21.0
  • A 1080p 60Hz type of input signal does no longer show flashes on screen with this software upgrade.
  • The Common Interface functionality is now enabled for the UK with this software upgrade.
  • Possible picture judder with MPEG4 signals is solved with this software upgrade.
  • While the TV relaunches its software during normal use, strange picture and sound artefacts no longer appear, with this software upgrade
.

Bron = http://www.p4c.philips.co...42pfl9703h_10_fur_eng.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het duurt even maar dan heb je ook wat. Na 100 dagen reparatie heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik 26 juni een vervangende televisie krijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31

Exirion

Gadgetfetisjist

Die TV heb je dan ook wel verdiend vind ik.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Zijn er hier nog andere eigenaren van een 42PFL9703D (of andere modellen) die 'tikt' als je de tv uitzet, helemaal maar ook in standby? Het klinkt als iets elektrisch, als een spanning die aan het ontladen is.

Ben er niet helemaal gerust op en twijfel of ik hiervoor de winkel moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Niet online
Eea hangt er een beetje vanaf wat voor tik het is. Die rand is van plastic, als die warmer wordt of weer afkoelt geeft die wel eens een kraakje, dat doet die van mij ook. Andere tikken hoor ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rst77 schreef op maandag 15 juni 2009 @ 11:08:
Zijn er hier nog andere eigenaren van een 42PFL9703D (of andere modellen) die 'tikt' als je de tv uitzet, helemaal maar ook in standby? Het klinkt als iets elektrisch, als een spanning die aan het ontladen is.

Ben er niet helemaal gerust op en twijfel of ik hiervoor de winkel moet bellen.
Ene electrische tik of 'pop' (redelijk hard) heb ik ook wel eens een enkele keer (iedere dag aan en uit, misschien 1x per maand of wat minder zo'n luide tik) bij het uitzetten aan de zijkant (ook een 42PFL9703D). Het klinkt mij of de tik over de speakers komt. Vroeger had ik dat ook wel eens bij schakelen van speakersets voor de PC (als je de speakers aan laat, maar de PC uitzet bijvoorbeeld). Volgens mij kan het niet echt kwaad. Misschien wel als hij het altijd doet (en het niet aan je aangesloten losse speakerset ligt bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rst77

rst77

Jheroun schreef op maandag 15 juni 2009 @ 13:01:
Eea hangt er een beetje vanaf wat voor tik het is. Die rand is van plastic, als die warmer wordt of weer afkoelt geeft die wel eens een kraakje, dat doet die van mij ook. Andere tikken hoor ik niet.
Het is een tik die je alleen hoort als je de tv uitzet. De interval is exact gelijk (2 seconden) en het houdt op na ongeveer een halve minuut tot een minuut. Als het inderdaad om afkoelend plastic gaat, dan zou de interval tussen de tikken toenemen als het plastic kouder wordt, toch?

Het lijkt echter niet van het plastic of de speakers af te komen, maar echt van binnenin de tv.

[ Voor 15% gewijzigd door rst77 op 15-06-2009 16:05 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
Anoniem: 5674 schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:44:
Het duurt even maar dan heb je ook wat. Na 100 dagen reparatie heb ik eindelijk te horen gekregen dat ik 26 juni een vervangende televisie krijg!
Joepie!! eindelijk krijg je een nieuwe! Ben je af van het gezeur en gezanik!! Weet je al wat voor een je terug krijgt? Zijn er nog voorwaarde aan verbonden?

Maargoed, ik zat ook nog met een defecte TV. De winkel had mij terug gebeld met het verhaal dat er contact met mij werd opgenomen door e-care. Naja weken later weer niks gehoord (eigenlijk het gebruikelijke verhaaltje). Dus heb ik philips zelf gebeld.

Aardige kerel aan de lijn die mij vertelde dat ik al de zoveelste met een klacht over e-care. Alle info over de beste man gekregen en nog voor woensdag (morgen dus) zou ik de oplossing krijgen. Mocht dit niet het geval zijn dan kon ik hem direct bereiken op zijn philips nummer!

Dus ook nu weer afwachten... Ik houd de hoop erin dat mijn TV of gemaakt of omgeruild wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Ecare heeft vandaag gebeld - 9703 gaat niet lukken en ik moet de 9603 houden :(
Ze krijgen het niet voor elkaar bij Philips.

Ik ga Philips direct bellen, klacht indienen - I'm pissed :(

Dus Philips vindt een 9603 een goede vervanging voor een 9732 - van Ambilight surround naar Ambilight 'stereo' :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Nu online
SileX schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:29:
Ecare heeft vandaag gebeld - 9703 gaat niet lukken en ik moet de 9603 houden :(
Ze krijgen het niet voor elkaar bij Philips.

Ik ga Philips direct bellen, klacht indienen - I'm pissed :(

Dus Philips vindt een 9603 een goede vervanging voor een 9732 - van Ambilight surround naar Ambilight 'stereo' :(
Terwijl er toch mensen zijn (tenminste een: ik) die van een 37" 9732 naar een 42" 9703 gegaan zijn - een half jaar na aankoop, zonder bijbetalen...
Blijft toch gek dat Philips zo ongeorganiseerd te werk gaat, blijkbaar is er geen draaiboek die dat soort vervangingen voorschrijft. Of ik heb gewoon geluk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Contact gehad met Philips - ze konden zien dat iemand bij Ecare goedkeuring had gegeven zonder dat men contact heeft gehad met mij.
Ze nemen het in behandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
vanaalten schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:58:
[...]

blijkbaar is er geen draaiboek die dat soort vervangingen voorschrijft. Of ik heb gewoon geluk gehad.
Dit lijkt er wel op! Een draaiboek zou handig zijn want dat zal de efficiënte zeker ten goede komen. Op mijn laatste bon staat ''aanvraag remplace''. En je heb een dosis geluk aan je zijde gehad :P

Maargoed, Ik ben terug gebeld door E-care,

Dat was een vaag verhaal, "mijn defect viel NIET onder de marges die philips had opgesteld". Ik moest met mijn klacht terug naar de winkel, misschien konden die nog iets voor mij betekenen.

Philips gebeld, mijn verhaal verteld. In het dossier stond dat e-care een afspraak met mij moest maken. De tv moest bekeken worden door een expert. Wat een *** streek van e-care! Ook bij philips vonden ze het erg vreemd,

Dus SileX, ook voor mij
Ze nemen het in behandeling er wordt zo snel mogelijk contact opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
OK

Vandaag heeft ecare gebeld; volgens mij de 'manager' - ik heb hem eerder gesproken.

Samen er uit gekomen dat het toch de 42" 9703 moet worden. Hij was het met mij eens.
Hij kreeg ook te horen van Philips dat de 9603 de opvolger van de 9732 was :?

Anyway - er zit weer beweging in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
terug gebeld door philips, :'( :'( :'( :'( :'(

Wat vreselijk, nu komen ook zij met hetzelfde verhaal. Het toestel voldoet aan de specificaties! Ik begreep er helemaal niets meer van! Natuurlijk gevraagd, ik was verkeerd geinformeerd. F**K, wat een zootje ongeregeld.

Ik heb nu weer contact gezocht met de winkel, een mail gestuurd met alles erin. Tuurlijk moet ik weer afwachten...

Even ter verduidelijking van mijn klacht/defect aan het scherm (het is lang geleden dat ik dat gepost heb),

rekensom

lengte scherm is: 39cm
breedte scherm is: 70 cm
Dikte zwarte rand: 0,2 cm (2mm)

lengte x breedte = oppervlak

39*0,2= 7,8cm2
70*0,2= 14cm2

totaal 21,8 cm2 oppervlakte dat niet getoond wordt.

Streep links
geen streep rechts
streep links (groen)
geen streep rechts (groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etamboer
Ook eens gekeken, ik heb links geen zwarte rand; boven, rechts en onder ongeveer 1mm. Was me nog nooit opgevallen (ik zit er bijna 5m vanaf).
Ik heb niet het idee dat er iets niet getoond wordt, maar het scherm had een halve mm naar rechts in de rand geplaatst kunnen worden, maar dat zie ik pas als ik op 20 cm van het scherm ga zitten...
@orangeno: ik zeg niet dat jij geen probleem hebt, ik zeg alleen hoe het bij mij is en dat dat mij nog niet was opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Ik kwam nog niet echt posts tegen waar het volgende 'probleem' beschreven werd: Bij de Aurea 2 (waarschijnlijk alle 9xx3 modellen) werken de beeldinstellingen een beetje vreemd.

Situatie: Je stelt je beeldinstellingen in (contrast en dergelijke). Deze worden opgeslagen onder 'persoonlijk' in het menu waar je de smart profielen kunt kiezen. Nu zou ik verwachten dat deze instellingen ook weer op te roepen zijn door voor 'persoonlijk' te kiezen nadat je bijvoorbeeld tijdelijk overschakelt naar 'standaard' of 'film'. Zolang je hier geen beeldinstellingen wijzigt en daardoor je persoonlijke profiel overschrijft uiteraard.

Gedeeltelijk is dat ook het geval, maar toch worden bepaalde instellingen 'vergeten' en komen dan overeen met een instelling uit een van de smart profielen. Sterker nog: zelfs door het bladeren door de smart profielen zonder er een te activeren met de OK knop is dit het geval.

Ik heb deze vraag neergelegd bij Philips. Kreeg ook netjes antwoord: dat is normaal gedrag, dat had de medewerker namelijk bij zijn test ook. Beetje vreemd geredeneerd natuurlijk, lijkt me eerder dat dit probleem dus gewoon bevestigd wordt.

Ik betrapte hem op nog een leuke uitspraak over de digitale audio uitgang (S/PDIF), waarom deze geen digitaal geluid doorgeeft, ook niet bij eigen DVDs zonder enige vorm van beveiliging. Dat had met patenten te maken, Philips heeft er voor gekozen deze niet te betalen. Op de vraag: waarom dan een digitale audio uitgang plaatsen kreeg ik alleen een: ja, goeie vraag eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangeno
etamboer schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 21:55:
Ook eens gekeken, ik heb links geen zwarte rand; boven, rechts en onder ongeveer 1mm. Was me nog nooit opgevallen (ik zit er bijna 5m vanaf).

@orangeno: ik zeg niet dat jij geen probleem hebt, ik zeg alleen hoe het bij mij is en dat dat mij nog niet was opgevallen.
Bij mij is het gewoon naar om tegen aan te kijken. Ik zit op net geen meter afstand. Wat je dan de hele tijd ziet is die rand! Hij is net te dik, dus valt vreselijk op. Ook op een grotere afstand (2,5 tot 3 meter) Het klopt dar er niets getoond wordt in dat stuk van het scherm. Met de TV zelf ben ik dik tevreden. Alleen die irritante randen moeten weg, als het aan iedere kant van mijn scherm even dik is, dan valt het niet op. Nu lijkt, alsof het scherm niet recht in de behuizing zit.

Er zit wel een beetje schot in mijn zaak. Ik ben naar AES in Schagen geweest (erkend philips reparateur) en mijn probleem daar voor gelegd. Ik moest langs komen met mijn TV en de bonnen van ecare. Zij leken de klacht te begrijpen. Dus ik ga voor een second opinion daar naar toe.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulsing
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
perentaart schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 09:34:

Ik betrapte hem op nog een leuke uitspraak over de digitale audio uitgang (S/PDIF), waarom deze geen digitaal geluid doorgeeft, ook niet bij eigen DVDs zonder enige vorm van beveiliging. Dat had met patenten te maken, Philips heeft er voor gekozen deze niet te betalen. Op de vraag: waarom dan een digitale audio uitgang plaatsen kreeg ik alleen een: ja, goeie vraag eigenlijk.
Klink klare onzin van de beste meneer van Philips. Het heeft te maken het afspeel apparaat (DVD/Media Center PC/Enz). Als die het signaal geeft dat de stream beveiligd is (of moet zijn) dan krijg je idd geen DD of DTS. Als je diezelfde DVD download, of de beveiliging er uit haal, dan heb je opeens wel DD/DTS.

Ik heb zelf de Aurea (gehad) en Aurea II. Heb hier menig avond mee lopen stoeien met de DVD speler (DVP5980) die ik had. Kreeg nooit DD/DTS op de receiver via de tv, maar na de DVD eens een keer gedownload te hebben en afgespeeld via de PC, kreeg ik dus wel netjes DD/DTS. Ook na de DVD opnieuw op een DVD gebrand te hebben kreeg ik DD/DTS.

Maar zoals gezegd, met de gekochte DVD leukte dit tot op heden nog steeds niet.

Nog een andere tip is om als je geen DD/DTS krijg een te schakelen naar een andere zender en dan weer terug...Raar maar waar maar dan werk het ineens wel voor sommige dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Bij mij werkt de truuk om de tv uit en aan te zetten en de dvd op hdmi3 (=hdmi poort met hoogste nummer) aan te sluiten. Dan werkt het eigenlijk altijd, met originele en gekopiëerde dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perentaart
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-05-2024
Beide bovenstaande tips uitgeprobeerd, maar hebben in mijn geval geen effect. Overigens wordt op andere fora beschreven dat DD/DTS weer alleen werkt via de HDMI poort aan de zijkant.

Al met al blijft het gewoon vreemd dat zoiets niet werkt in de toplijn van Philips. Hoewel, eigenlijk typisch Philips, dat nét niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik krijg als het goed is gewoon dezelfde (47PFL9603) terug. Een tijd geleden heb ik al een 9632 naar 9603 ellende gehad (via de winkel geregeld overigens, niet via Philips).
Orangeno schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:08:
[...]
Joepie!! eindelijk krijg je een nieuwe! Ben je af van het gezeur en gezanik!! Weet je al wat voor een je terug krijgt? Zijn er nog voorwaarde aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHenge
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-01-2022
Ik heb een 32PFL7803H/10.

Engelstalige brochure
Finstalige brochure
Nederlandstalige brochure niet beschikbaar

Op de achterkant van de TV staat:
Digital TV Country & Operator Compatibility
Digital Video Broadcasting DVB
DVB-T MPEG2
DVB-T MPEG4: FRA
DVB-C: DNK FIN SWE

Gisteren heb ik even een AlphaCrypt module van een vriend van me geleend (reeds geretourneerd). Door voor Finland te kiezen als land kon ik netjes alle zenders installeren, ook Eurosport HD bijv. Gisteravond gaf deze echter zwart beeld, maar vandaag kon ik wel naar (de herhaling van) de Europese Team Kampioenschappen Atletiek 2009 in Leiria kijken.

Mijn vragen zijn:
* Kan ik met mijn TV (icm een AlphaCrypt module) vanaf 4 juli naar Ned 1, 2 en 3 in HD kijken? Of moet ik toch een externe HD-decoder aanschaffen?
* Waarom was Eurosport HD gisteren zwart en vandaag niet? Was het vandaag geen echte HD-uitzending?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eindelijk mijn nieuwe 47PFL9603D/10 (staat op de sticker achterop de televisie) en tot mijn grote verbazing vindt hij bij het initialiseren 44 digitale zenders naast een hoop analoge. Dat had mijn vorige 47PFL9603D/10 niet. Een aantal van die digitale zenders kan ik bekijken maar de meesten niet. Betekent dit dat mijn model DVB-C aan kan?

Wat moet ik precies doen om alle kanalen te kunnen bekijken? Ik heb even rondgekeken en vermoed een alphacript classic en een ziggo smartcard maar ik wil het wel graag zeker weten voordat ik iets koop.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste