Intentionally left blank.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Dit idee klinkt inderdaad erg leuk. Ben zelf een wat minder makkelijkere hopper, maar binnen de boinc projecten is volgens mij vrij simpel te hoppen... (heel erg lang geleden dat ik dat gedraaid heb, so correct me if i'm wrong). Een week klinkt als een beetje een korte periode, een maand is dan leuker. Belangrijkste is dat er draagvlak voor het hoppen is, dus misschien handiger om soort simpele vote te houden of iets dergelijks.DigiK-oz schreef op maandag 09 maart 2009 @ 18:41:
Misschien kunnen we bij iedere statspost (of iedere maand/kwartaal) een soort "project van de week" uit de top-10 kiezen, waar iedereen die een beetje van project-hoppen houdt (niks moet natuurlijk!) die week wat extra power op zet? En hoe doen we dat dan eventueel? Random laten genereren? Of gewoon op volgorde, dus eerst de #1, dan #2 etc?
Dan kunnen er van dat project bijvoorbeeld ook geduredende de maand stats gepost worden.

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren
In het overzicht op DigiK-oz.nl staan alle (op 1 na) projectnamen gelinkt naar een statssite voor dat project(momenteel vaak free-DC/TADAH). Dus je kunt altijd een statssite direct bereiken. Als iemand suggesties heeft voor een andere statssite voor een bepaald project kan dat natuurlijk.Tielemans schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 14:37:
Misschien een idee, kan in de topic start een kopje opgenomen worden waar de stats gevonden kunnen worden? Ik bedoel dan niet die stats per project maar de statsites elteor.nl, digik-oz.nl en stats.free-dc.org? Scheelt vast weer een aantal keer vragen door mede![]()
Whatever
De bedoeling is niet om stats te posten, maar om DPC hoog in de vault te krijgen. Het posten van allemaal stats maakt dit topic er dan niet leesbaarder op.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Maar de meesten draaien ook meerdere projecten.
1 voor de stats en minstens 1 voor de vault.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
En Digikoz, zou je misschien eens naar je website willen kijken op 1024*768?
Dat heb ik hier namelijk op mijn laptop en het bovenste deel is onleesbaar...
* Balachmar moppelt iets over 12" scherm...
[ Voor 76% gewijzigd door Balachmar op 11-03-2009 09:42 ]
Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
Wat is er dan onleesbaar? Net even 1024 * 768 ingesteld en ik kan alles lezen. De middelste kolom (die met de data dus) wordt er wel wat smal van, ja. Maar daar hebben ze scrollbalken voor uitgevonden.Balachmar schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:39:
Wow, welk project is er nu weer uit? (zie grafieken)
En Digikoz, zou je misschien eens naar je website willen kijken op 1024*768?
Dat heb ik hier namelijk op mijn laptop en het bovenste deel is onleesbaar...
* Balachmar moppelt iets over 12" scherm...
Ik zal komend weekend eens kijken of ik wat ruimte kan winnen voor de low-ressers onder ons
Whatever
Stop de verwelking!
Ik had met mijn IE8 wat last dat er wat kolommen scheef kwamen te staan, maar ging er van uit dat dat meer met de IE8 te maken had. Ook kwamen de statistieken over de rechterkolom heen te staan. Als je wilt kan ik je daar wel screenshot van sturen morgen. Na een keer heen en weer scrollen is het probleem ook weg.DigiK-oz schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 10:20:
[...]
Wat is er dan onleesbaar? Net even 1024 * 768 ingesteld en ik kan alles lezen. De middelste kolom (die met de data dus) wordt er wel wat smal van, ja. Maar daar hebben ze scrollbalken voor uitgevonden.
Ik zal komend weekend eens kijken of ik wat ruimte kan winnen voor de low-ressers onder ons
Volgens mij is het zo dat alleen Ars technica punten verloren is op GIMPS. De teamnaam zal wel op een of andere plek gewijzigd zijn.Xaverius schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 09:41:
Ik zie niet 1-2-3 dat er één uit is we zitten alleen weer op #4.
edit: en de punten hebben ze al weer terug....
[ Voor 7% gewijzigd door schrik op 11-03-2009 11:08 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Noordvogel op 11-03-2009 13:39 ]
Ooh, volgens mij heb je laatst wat veranderd daarin. Eerst liepen ze over elkaar heen. De bovenste stats liepen onder het linker deel door. Waardoor ik alleen het onderste deel kon lezen.
Maar nu scrollt inderdaad alles goed.
Waarvoor mijn dank!
Verwijderd
Je zou om te beginnen de TS eens kunnen lezen?Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:43:
Ik zie deze draad regelmatig voorbij komen en open het nooit, want er is eigenlijk nooit een verslag. Projects, prior week/month position, this weeks position, changes opportunities... nee geen zin om weer iets te boekmarken. Alle project links etc zouden nmbm sws in het sticky FAQ topic kunnen staan... als service aan de propagandisten van Tweakers.net en /5, of?
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten
Overigens, wat nog niet aangemaakt is mag je aanvullen.
Stop de verwelking!
Verwijderd
Navrant om WCG (the 'best' kept secret at DPC) er niet tussen te zien, dus dat maar eens gedaan plus een paar comments bij diverse project links.Xaverius schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:01:
Je bedoeld zoiets?
http://wiki.dutchpowercow...r_verschillende_projecten
Overigens, wat nog niet aangemaakt is mag je aanvullen.
Stop de verwelking!
Dat klopt, Cow_Tipping was ook al tegen het foutief scrollen aangelopen en dat heb ik gefixed(?). HTML en CSS zijn (nog?) niet echt mijn ding...Balachmar schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:25:
@digikoz
Ooh, volgens mij heb je laatst wat veranderd daarin. Eerst liepen ze over elkaar heen. De bovenste stats liepen onder het linker deel door. Waardoor ik alleen het onderste deel kon lezen.
Maar nu scrollt inderdaad alles goed.
Waarvoor mijn dank!
Ik heb voor de laptoppers en andere low-res dingen iets meer ruimte gemaakt in de centrale kolom. Nu aan de slag met project-specifieke gegevens om zelf inhaalstats te kunnen produceren over meerdere dagen etc.
Het stuivertje wisselen met KWSN duurt vrolijk voort zie ik
Whatever
Verwijderd
Tja, als SoB ergens onderin staat en nog "officieus" is, dan kan er zeker gesleuteld worden. Goed, heb mn 2 centen voor vandaag weer verspilt.Xaverius schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 16:32:
WCG staat natuurlijk op de pagina van de officiële projecten en hoort niet op deze pagina thuis. Dit zijn gewoon bekende DC-projecten die niet op GoT gepost worden.
* Noordvogel is verbaasd hoeveel zijn wiki-grapje richting Sekerob teweeg heeft gebracht
DigiK-oz, ik maak in principe voor alle stats die ik zelf draai ook HTML en RML postbare stats, dit zijn normaal gesproken 'backup' stats voor als een 'officiele' DPC statssite problemen heeft, het is zeker niet de bedoeling om andere statsbakkers in de weg te zitten hoor. Ik ben gewoon statsverslaafd en vind het leuk om eigen stats te hebben en te hobbyen met code.
-0-: de points per positie kloppen idd nog niet, er zitten nog wel meer foutjes in, ik had gisteren mijn basis RML parser wat aangepast om wat generiekere code te hebben en dacht zo straks even te kijken of de code er een beetje uit ziet.
[ Voor 98% gewijzigd door Elteor op 11-03-2009 18:56 ]
Verwijderd
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 18:27 ]
Tja, dat had ik natuurlijk kunnen weten. Die "verstuur bericht" knop zat mij ook danig in de weg bij het testenElteor schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 17:50:
Tja, of je klikt op 'Bekijk bericht' ipv 'Verstuur bericht' als je je code aan het testen bent ....
DigiK-oz, ik maak in principe voor alle stats die ik zelf draai ook HTML en RML postbare stats, dit zijn normaal gesproken 'backup' stats voor als een 'officiele' DPC statssite problemen heeft, het is zeker niet de bedoeling om andere statsbakkers in de weg te zitten hoor. Ik ben gewoon statsverslaafd en vind het leuk om eigen stats te hebben en te hobbyen met code.
[ Voor 85% gewijzigd door DigiK-oz op 11-03-2009 19:17 ]
Whatever
Ik zie dat mijn beta-unit bij WCG klaar is, kan ik nog even een ruim uurtje eon erbij aanzetten.
Stop de verwelking!
Aangezien je nog geen nieuwe beta hebt nog wat extra opmerkingen:
- als je gracefull shutdown klikt wacht hij wel netjes tot alle actieve clients gestopt zijn maar daarna gaat hij ook wachten tot alle finished jobs gerapporteerd zijn, echter als deze que ook leeg is moet je eerst op stop en cleanup drukken alvorens de startknop weer actief wordt. (Voorheen was het volgens mij zo dat na het indrukken van gracefull shutdown de actieve clients hun jobs mochten afmaken waarna de Eonstart gesloten werd ongeacht het aantal finished jobs).
-Eonstart minimized niet meer naar de systemtray, misschien een idee om dit hetzelfde te doen als bij de Dimes client? _ = minimize to taskbar en X = minimize to systray? En om af te sluiten zou je dan een nieuwe optie in het File menu kunnen maken.
-Als ik veranderingen maak in de settings, bv aantal actieve clients, CPU usage, aantal requestors of reporters dan worden deze veranderigen niet opgeslagen bij afsluiten. De eerstvolgende keer dat ik programma start staat alles op de instellingen zoals ik die gemaakt heb bij de eerste start van 0.5.3.
Succes en
[ Voor 12% gewijzigd door Frentik op 12-03-2009 22:58 ]
Nieuws van Superlink project:
We anounce the very first Superlink challenge!!!! We must finish this batch as fast as possible to show the peak performance of the system. This is a new 2 mlns jobs batch, and we do hope that this time there will be no glitches. The analysis of the previous run will be published soon on our forums.
Overall zijn we een plaats kwijtgeraakt. Ondanks het zinvolle geweld wat Bold_Seeker uitvoert op yoyo, hebben we toch KWSN niet achter ons kunnen houden
Het enige top-10 project wat een plaatsje winst heeft weten te boeken is Eulernet, waar zo te zien met name Tielemans en Noordvogel verantwoordelijk voor gehouden mogen worden
Met de stampede in het vooruitzicht zal er wel wat power verdwijnen hier en daar (wel terugkomen na 1 mei he!), dus vermoed ik dat de 4e plek overall wel even ons "stekkie" zal zijn. Misschien een stampede-team oprichten vol met vaulters?
Aanraders zijn momenteel GIMPS en Cosmology, omdat we op die projekten nog buiten de top-50 staan is daar vrij veel te verdienen in korte tijd. Helaas is Cosmology even uit de lucht met hard/software trubbels, maar daar wordt aan gewerkt mag ik aannemen.
Onze standen overall en in de diverse categorieën
Project | Position | Week | Points | Week |
---|---|---|---|---|
DC-Vault Overall | 4 | ![]() | 391965.48 | ![]() |
DC-Vault Physical Science | 8 | ![]() | 113896.90 | ![]() |
DC-Vault Biological And Medical Science | 5 | ![]() | 107324.71 | ![]() |
DC-Vault Mathematical | 4 | ![]() | 113598.59 | ![]() |
DC-Vault Miscellaneous | 5 | ![]() | 57145.27 | ![]() |
Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | Points per position |
---|---|---|---|---|---|
GIMPS | 70 | ![]() | 5490.19 | ![]() | 65.36 |
Eon | 20 | ![]() | 6607.14 | ![]() | 178.57 |
PSP - PRP | 9 | ![]() | 6923.07 | ![]() | 384.62 |
PSP - Sieve | 7 | ![]() | 7777.77 | ![]() | 370.37 |
Seventeen Or Bust - Sieve | 13 | ![]() | 7818.18 | ![]() | 181.82 |
Wieferich@Home | 10 | ![]() | 7954.54 | ![]() | 227.27 |
Sudoku | 28 | ![]() | 9025.27 | ![]() | 36.10 |
EulerNet | 25 | ![]() | 9151.94 | ![]() | 35.34 |
Cosmology@Home | 64 | ![]() | 9171.05 | ![]() | 13.16 |
The Lattice Project | 40 | ![]() | 9365.85 | ![]() | 16.26 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Verder staat de DC-vault hier even op een laag pitje nu de stampede op komst is. Dimes blijft wel lekker doorgaan natuurlijk, maar verder houdt het even op
Als ie dan gewoon de stekker eruit trekt, i.p.v. waarschijnlijk nutteloos werk te laten doenNoordvogel schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:08:
En dan te bedenken dat Eulernet eigenlijk nutteloos is. Ik had de projectoprichter/-manager gemaild omdat ik een twee accounts wilde mergen (dat kon uiteindelijk niet); hij mailde me dat hij verder niets meer aan het huidige project deed omdat de gezochte combi zeer waarschijnlijk toch niet gevonden gaat worden. Hij was i.i.g. al bezig met een nieuw project.

[ Voor 53% gewijzigd door DigiK-oz op 16-03-2009 18:05 ]
Whatever
Verwijderd
Helaas nog steeds geen wu's beschikbaar bij Sudoku.
Na de stampede ga ik voor Sudoku, Cosmology en de 2 miljoen bij yoyo
Misschien dat ik een omgekeerde stampede doe en ipv. WCG één core van mijn dualcore eon laat doen.
Stop de verwelking!
En Wieferich moet ook in de buurt kunnen komen voor die tijd. Zijn samen toch dik 400 punten om KWSN bezig te houden. Dat, plus Bold_seeker zijn dubbel (als "we" (hij dus) @yoyo KWSN inhalen levert dat ons ten opzichte van hun dubbele punten) moet genoeg zijn om na de stampede nog bij hun in de buurt te zijn
* DigiK-oz heeft de focus op Eon en Wieferich om bovenstaande te verwezelijken.
Whatever
(de keren dat ik onder Win leef staat er een eOn te crunchen, maar da's niet zo vaak). Na de stampede weer meer tijd, dan moeten we die 3e plek toch vast kunnen houden.
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Verwijderd
Als er een vaultersstampedeteam komt doe ik mee, heb me net aangemeld voor WCG als -0-0- (stom min. 4 letternaam*&#$@*&#@$ maarja).DigiK-oz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 17:04:
Misschien een stampede-team oprichten vol met vaulters?
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Ok, ik ben ook wel voor een vault-team in de stampede. Dat is dus al 2Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:00:
[...]
Als er een vaultersstampedeteam komt doe ik mee, heb me net aangemeld voor WCG als -0-0- (stom min. 4 letternaam*&#$@*&#@$ maarja).
Whatever
Al een idee voor een naam? Vault Stampers vat het goed samen maar dat stampers maakt het weer zo afgezaagd....(post hierboven beter gelezen
Andere namen: hmm kan zo 123 niks beters/anders verzinnen Vault Stampers +1 dan maar
Jammer dat elteor al bij tarc zit en bold_seeker bij grass
[ Voor 59% gewijzigd door Frentik op 16-03-2009 22:06 ]
Er valt altijd te moo-venFrentik schreef op maandag 16 maart 2009 @ 21:55:
Jammer dat elteor al bij tarc zit en bold_seeker bij grass
Verwijderd
Wat wel een leuk initiatief is, is om na de stampede, meteen door te stampen
op een vault project. Dan kiezen we een project uit waar we echt vet kunnen scoren en
dan gaan we voor de #1 op dat project

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::
Tijdens de stampede draaien 4 pctjes (oftewel 10 cores) wcg en even geen vault projectjes.
In mei wil ik best even mee helpen stampen op een vault project. Ik zal het bij Team Switch ook even onder de aandacht brengen, aangezien we ook al eens een ministamp op Wieferich hadden gedaan behoort het tot de mogelijkheden.
En nog meer nieuws, dit maal niet zo goed:Cow_tipping schreef op zondag 15 maart 2009 @ 22:45:
..al scheelt het niet veel. (26 punten achterstand momenteel)
Nieuws van Superlink project:
[...]
Geen gevolgen voor de stat, alleen het werk van 1 dag weg.News
Mar 16, 2009 2 mlns batch REstarted due to DB crash. Fingers crossed this time
We didn't survive the recent power failure and lost all the 300,000 results crunched since yesterday.. Restarting everything - I apologize for all the 'not-needed' results from now on - we cannot make use of them at all. It's not only that our power failed, but also our UPS, it was too much for the DB, and the problem was revealed only now.
Yup, count me in. Had ook al het idee om via de stampede de vault wat te promoten. Als we Bold_Seeker hiervoor weten te porren, maken we zeker geen slechte indruk .DigiK-oz schreef op maandag 16 maart 2009 @ 20:16:
[...]
Ok, ik ben ook wel voor een vault-team in de stampede. Dat is dus al 2Met 3 members mogen we ons aanmelden. Anyone? Vault-stampers o.i.d.?
Oeps, eerst lezen. edit
De Kluizenaars?
De Vaultagers (spreek uit voltagers)
220 Vault
ofzow
[ Voor 4% gewijzigd door Bio1ogics op 17-03-2009 07:49 ]
"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison
(maar dit wordt wel een leuke stampede lekker veel teams al)
Lijkt me een goeie. Geen hele directe verwijzing naar DC-Vault (er wordt wat gemopperd over reclame in het stampede-draadje) maar toch wel duidelijk een hint in die richting.
Wil jij het team aanmelden in het stampede-draadje? Ik kan eventueel wel een forumpje in elkaar draaien op mijn site, iemand die een logo voor het team kan fotosoepen?
Whatever

Stop de verwelking!
http://www.mersenneforum.....php?p=165506&postcount=1
Done!DigiK-oz schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 10:17:
[...]
Lijkt me een goeie. Geen hele directe verwijzing naar DC-Vault (er wordt wat gemopperd over reclame in het stampede-draadje) maar toch wel duidelijk een hint in die richting.
Wil jij het team aanmelden in het stampede-draadje? Ik kan eventueel wel een forumpje in elkaar draaien op mijn site, iemand die een logo voor het team kan fotosoepen?
Aardig logo, Xaverius! Zal er ook nog even over nadenken. Kan ik je dus ook bij de kluizenaars bijschrijven?
Stop de verwelking!
Verwijderd
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Drie plekken overall stijgen is lekker! En voor de vault levert het ook nog eens 545 punten op.
Stop de verwelking!
Great! Zitten we allemaal te zoeken naar waar de meeste punten te verdienen zijn, komt SoB-sieve ineens weer om de hoekjoh14vers6 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:09:
Ik heb weer eens punten gekregen voor een eerder gevonden factor bij SoB Sieve/factoring.

Whatever
Maar ik zet ze wel stop voor de stampede, dus duurt het een maandje langer. Als ik bij de assignments kijk zie ik geen inleveren-voor datum staan, dus ik denk dat het wel goed zit.
Iemand ervaring mee?
Ennuh

Altijd leuk, die onverwachte kadootjes!
Zo lopen de riddertjes tenminste niet te ver uit.

zou je de OP aan willen passen? De top10 is alweer een paar dagen geleden heringedeeld.
March 18, 2009 GPU Testing
Soon, hopefully this week, we'll be sending out a bunch of GARLI workunits to the entire population -- meaning, each host should get one copy of each workunit, whether you have a GPU or not. This is meant to be a sort of benchmarking, and also a test of the GPU version of GARLI. Details to follow...
Ik meld het maar even omdat we daar toch weer wat punten op gaan verliezen...
Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H
Dat misschien wel, maar niet veel. Wieferich weigert sinds gisteren ook maar iets te doen op mijn I7 onder Vista 64
Whatever
Betekent dat ook dat er een GPU versie is voor Lattice?MetalfanBlackness schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:26:
Even wat nieuwe over the lattice project:
March 18, 2009 GPU Testing
Soon, hopefully this week, we'll be sending out a bunch of GARLI workunits to the entire population -- meaning, each host should get one copy of each workunit, whether you have a GPU or not. This is meant to be a sort of benchmarking, and also a test of the GPU version of GARLI. Details to follow...
Ik meld het maar even omdat we daar toch weer wat punten op gaan verliezen...
Hmm, misschien kan ik die dan gaan draaien ipv RC5...
Dat zijn wel de plannen zo ver ik las, maar hij gaat volgens mij random die dingen uitdelen, dus je kunt volgens mij niet kiezen dat je alleen de GPU jobs wil.Balachmar schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 17:03:
[...]
Betekent dat ook dat er een GPU versie is voor Lattice?
Hmm, misschien kan ik die dan gaan draaien ipv RC5...
Wieferich doet het weer, inderdaad na install IE8 een beetje stuque. 2.1.0.7 Beta heeft dit gefixed, hopen dat het verder een stabiele beta is.DigiK-oz schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 12:42:
[...]
Dat misschien wel, maar niet veel. Wieferich weigert sinds gisteren ook maar iets te doen op mijn I7 onder Vista 64. Complete re-install helpt niet. Lijkt erop alsof Wieferich geen netwerk-connectie meer maakt (zie helemaal niks in een netwerktrace). Firewall uit, geen verschil. Gisteren IE8 geinstalleerd, misschien heeft dat er mee te maken. In ieder geval zou ik niet weten hoe ik de boel weer aan de praat moet krijgen, dus doet alleen een C2D nog wieferich op 1 core.
Whatever
We zien dat we afgelopen week ruim 670 punten gestegen zijn, maar dat we hiermee niet zijn ingelopen op de #3. KWSN is namelijk 1314 punten gestegen deze week. Inmiddels staan we 675 punten achter op ze. Van de nummer 5 hebben we niet direkt iets te vrezen, die hobbelen op 1989 punten achter ons. In alle categorieën zijn we stabiel qua klassering.
Kijken we naar de top-10 projecten, zien we dat we op GIMPS 1 plekje zijn gestegen, maar dat het grootste deel van onze verdiende punten deze week te danken zijn aan SoB-Sieve. Hier winnen we 3 plaatsen en stormen we de top-10 binnen, goed voor dik 570 punten. Deze klapperrrrrrrrrr van de week is voornamelijk te danken aan joh14vers6
De stampede komt nu echt dichtbij, nog een dikke week en de meerderheid hier zal flink gaan stampen op WCG. Wij als Vault-ers hebben een eigen stampedeteam, genaamd "de kluizenaars". Dus ga je meestampen en heb je nog geen team gekozen, meld je dan bij ons aan in dit topic!
De cijferbrij dan maar :
Onze standen overall en in de diverse categorieën
Project | Position | Week | Points | Week | Behind | Ahead |
---|---|---|---|---|---|---|
Overall | 4 | ![]() | 392644.91 | ![]() | 675.78 | 1989.79 |
Physical Science | 8 | ![]() | 113873.96 | ![]() | 389.29 | 123.96 |
Biological And Medical Science | 5 | ![]() | 107282.74 | ![]() | 265.34 | 49.63 |
Mathematical | 4 | ![]() | 114269.83 | ![]() | 962.75 | 3971.20 |
Miscellaneous | 4 | ![]() | 57218.37 | ![]() | 1360.70 | 65.47 |
Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)
Project | Vault Position | Week | Vault Points | Week | Points per position |
---|---|---|---|---|---|
GIMPS | 69 | ![]() | 5584.41 | ![]() | 64.94 |
Eon | 20 | ![]() | 6607.14 | ![]() | 178.57 |
PSP - PRP | 9 | ![]() | 6923.07 | ![]() | 384.62 |
PSP - Sieve | 7 | ![]() | 7777.77 | ![]() | 370.37 |
Wieferich@Home | 10 | ![]() | 7954.54 | ![]() | 227.27 |
Seventeen Or Bust - Sieve | 10 | ![]() | 8392.85 | ![]() | 178.57 |
Sudoku | 28 | ![]() | 9025.27 | ![]() | 36.10 |
EulerNet | 25 | ![]() | 9151.94 | ![]() | 35.34 |
Cosmology@Home | 64 | ![]() | 9171.05 | ![]() | 13.16 |
The Lattice Project | 40 | ![]() | 9365.85 | ![]() | 16.26 |
Bron
DC-Vault homepage
Whatever
Iets anders: op welk project gaan we de Vault-stampede houden in mei?
[ Voor 22% gewijzigd door Noordvogel op 23-03-2009 23:54 ]
De Vault-stampede : in ieder geval een projekt waar we weinig punten hebben, lijkt me. En wat veel oplevert per plaats winst, of waar we veel plaatsen kunnen pakken. Als ik naar de top-10 kijk :
GIMPS : zitten we al met vrij veel power op, verder wel goede kandidaat
Eon : Kan een stampede niet aan qua beschikbaar werk
PSP-PRP : Goede kandidaat
PSP-Sieve : levert misschien geen punten op, of pas (veel) later
Wieferich : Goede kandidaat
SoB-Sieve : Zelfde als PSP-Sieve
Sudoku : Momenteel geen werk (?), verder goede kandidaat
Eulernet : Status onduidelijk, zinloos (?) zie ook eerdere post van Noordvogel
Cosmology : Ligt momenteel plat, verder goede kandidaat (BOINC)
Lattice : Bescikbaarheid werk vrij onregelmatig
PSP-PRP en/of Wieferich lijken dus de meest geschikte projekten a.t.m., misschien allebei doen of een poll t.z.t. ?
Whatever
Verwijderd
En ik denk dat sudoku wel werk heeft aangezien gisteren teams punten hebben gekregen http://boincstats.com/sta...ats.php?pr=sudoku&st=0#28 , maar super stabiel ziet het er niet uit nee qua punten / werk
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2009 01:01 . Reden: Sudoku ]
[ Voor 44% gewijzigd door Totalmind op 24-03-2009 07:47 ]
http://www.divisionbrabant.nl
Misschien dat ik het niet snap of juist wel... BOINCstats houdt natuurlijk alleen maar de statistieken van BOINC-projecten bij en er zijn ook veel niet projecten die niet onder BOINC draaien maar met een eigen client. (gaan we nu een leeftijdsverschil zien van pre-BOINC en BOINC?Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:34:
Het nare wat ik vind van de meeste projecten die in de top 10 staan is dat ze niet bij de "normale" stats sites worden meegenomen e.g. boincstats. Ik vind het een beetje jammer om op een project te gaan stampen en vervolgens er niets meer van terug te zien in de stats.
Voor de niet BOINC-projecten heeft free-DC een heel goed alternatief: stats.free-dc.org. Als je geregistreerd bent op het free-DC forum kan je ook een persoonlijke pagina maken en zo de projecten waar jij aan mee doet op één pagina te krijgen. (kijk maar eens op mijn pagina: http://stats.free-dc.org/...ge=usermain&name=Xaverius ) Dit lijkt erg veel op wat boincstats doet en op de site van elteor (punt nl) ook heel veel statistieken vinden.
Overigens, ik ben het er niet helemaal mee eens dat eon niet geschikt is voor een stampede. Ik denk dat daar heel goed een stampede op kan mits er met DigiK-oz zijn proxy gewerkt kan worden. Hoe kan het anders dat er elke dag wel een user boven de 12000 punten zit?
Stop de verwelking!
Ik weet niet of het klopt maar ik had zelf het vermoeden dat het (bijna) altijd US users zijn met zulke hoge eOn scores, net alsof die een betere verbinding met de server hebben....Xaverius schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:25:
Overigens, ik ben het er niet helemaal mee eens dat eon niet geschikt is voor een stampede. Ik denk dat daar heel goed een stampede op kan mits er met DigiK-oz zijn proxy gewerkt kan worden. Hoe kan het anders dat er elke dag wel een user boven de 12000 punten zit?
Ja, bij PSP-sieve lever de factors die je gevonden hebt wel altijd punten op, maar je bent nooit zeker van hoeveel factors je vindt. Als je niets vindt, dan krijg je geen punten.Frentik schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 00:51:
PSP levert volgens mij altijd punten op binnen een dag en is dus ook een geschikte kandidaat. Voor SoB sieve geldt wel dat het niet altijd gelijk punten oplevert of pas heel veel later.
Maar PSP-sieve vind ik persoonlijk best een goede kandidaat. Ook leuk is dat je dan meteen voor SoB-sieve kan werken. Hoewel SoB-sieve dan niet snel is met het leveren van punten, is het wel twee vliegen in 1 klap!
Wellicht kun je dan beter wedstrijdjes per range doen, of gewoon je niet druk maken over punten, en een fikse output neerzetten. Eventueel kan Wieferich ook wel een duwtje gebruiken (helaas alleen onder Win, en dat draait bij mij amper). Eerst stampede dan maar
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Voor PSP-sieve krijg je altijd een hoeveelheid punten die gerelateerd is aan de grote van de factor ofzo. +- 10.000 punten per factor toen ik daar actief was. Zal nu wel wat meer zijn.FreezeXJ schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 11:47:
Klopt, die factor 4dagen-1 core-1 schijnt aardig normaal te zijn, hoewel het soms heel oneerlijk is... In een stuk van 1T zitten bij mij op moment 3, resp 4 resp 6 resp 8 factors... en die waarden zijn wat aan de hoge kant (gemiddeld 4/T). Daarnaast krijg je voor een hele set waarden geen punten, of dat aan mijn Sob.dat ligt (vers van da web) of aan iets anders weet ik niet, maar 30% van de waarden is waardeloos![]()
Wellicht kun je dan beter wedstrijdjes per range doen, of gewoon je niet druk maken over punten, en een fikse output neerzetten. Eventueel kan Wieferich ook wel een duwtje gebruiken (helaas alleen onder Win, en dat draait bij mij amper). Eerst stampede dan maar
Bij SoB ligt het wat ingewikkelder. Als jou factor geen tests bespaard, krijg je niet zoveel punten. (Je hebt alleen zelf geen invloed op of je factor tests gaat besparen of niet) Anders komen ze in de rij te staan en als ze dan een test uitsparen krijg je ineens best veel punten. Het aantal punten is afhankelijk van hoeveel tijd je hebt uitgespaard.
Maar ach, gelukkig heb je via PSP-sieve al een goede reden om te sieven.
Voor gerichter SoB-sieven zou trouwens P-1 gebruikt kunnen worden van mprime. Ook daarover loopt een thread op het SoB Forum. Maar dan is het puut voor SoB en niet meer voor PSP. Maar het verhoogt wel je kans op punten bij SoB. Helaas heb ik hier al eens een week een computer opgezet, maar toen geen factor gevonden. Dat vond ik toen even balen en ben geswitched naar een project wat nuttiger was. Nu dus gimps.
Eens. Maar er zijn ook dagen dat alle users bij elkaar dat aantal niet eens halen...Eon kan dus op zich wel, maar dan zou ik in ieder geval nog een projekt kiezen wat in geval van werkgebrek bij eon de boel kan overnemen.Xaverius schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:25:
[...]
Maar zo te zien zijn eigenlijk alle top-10 projekten wel geschikte kandidaten, ook de sieves. Ik zal de commentaren in deze thread verzamelen, en zo een lijstje van positieve en negatieve punten per projekt proberen te verzamelen. T.z.t. een poll (misschien 2 projekten kiezen?) en gaan met die banaan.
Of we kunnen een categorie-stampede doen, dan kan ieder nog zijn eigen favoriete projekt uit die categorie kiezen. Op bio bijvoorbeeld staan we "maar" 1800 punten achter de #1
Whatever
Verwijderd
Ik vind mijn persoonlijke pagina altijd wel handig om even wat DC-statistieken te bekijken.
Stop de verwelking!
Verwijderd
KWSN kont kunnen schoppen
Dat lijkt me duidelijk. Die nummer 3 moeten we gaan halen, zelfs al zullen we in april wat terrein moeten gaan prijsgeven i.v.m. de stampede @ WCG. Eind april maar eens kijken of we ergens kort achter KWSN staan, en anders maar een poll of op andere manier een stemronde.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 20:22:
Ten aanzien van een (combi)stampede lijkt het me een goed idee om die projecten te doen waarbij we
KWSN kont kunnen schoppen
Whatever
Dit topic is gesloten.