DC-Vault Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.166 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Rechenkraft staat inmiddels alweer boven ons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloentje
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Meloentje

Switcher

EON gaat vandaag erg lekker
en zeer binnenkort weer een plaatsje stijgen :)

Programmeren is net als spelen met Lego, alleen maak ik mijn eigen Lego stenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-04 21:55

Balachmar

The truth is out there

En we staan weer derde! *O* *O* *O* *O* *O*

[ Voor 34% gewijzigd door Balachmar op 02-03-2009 11:01 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

DigiK-oz schreef op zaterdag 28 februari 2009 @ 11:21:
Ik heb me ook maar even op statistics gestort, en gelijk mijn site verhuisd. Mijn vernieuwde Vault-statistics, EONstart e.d. zijn vanaf nu op de nieuwe site te vinden, de oude gaat een dezer dagen uit de lucht.
Ik heb nog een verzoekje voor eonstart: Ik druk nog wel eens per ongeluk op het rode kruisje rechtsboven in de hoek en dan sluit eonstart gelijk af. Is het mogelijk om dan eerst even te vragen "weet je zeker dat je wilt stoppen?" ;)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-04 18:08
:( :( ... net de TS aangepast kunnen we weer.... nu blijven we hier oke?? :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-04 08:45
Frentik schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:11:
[...]
Ik heb nog een verzoekje voor eonstart: Ik druk nog wel eens per ongeluk op het rode kruisje rechtsboven in de hoek en dan sluit eonstart gelijk af. Is het mogelijk om dan eerst even te vragen "weet je zeker dat je wilt stoppen?" ;)
Speciaal voor jou 0.5.3 beschikbaar als Beta

Derde plek weer veroverd dus (RUIM zelfs, wel 20 punten voor :) ), en nu volhouden!

Ik vermoed dat de Rechenkrafters ook nog wel ergens wat puntjes weten te vinden, dus het zal misschien nog wel een paar keer stuivertje wisselen worden. Maar uiteindelijk moet de #3 van ons zijn! (eigenlijk de nummer 1 natuurlijk, wie heeft er nog ergens 25K Vault-punten liggen?)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:44

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Heb je die eOn-starter ook als python- of C-code, of iets dat op Linux draait? 50 clients met dat scriptje van ze laten starten werkt niet helemaal lekker helaas... (het werkt wel, maar het vreet geheugen en maakt m'n systeem onhandelbaar). (mocht het lastig zijn, dan wacht ik wel op hun BOINC-client die er ooit aan moet komen... wellicht nog voor Duke Nukem Forever)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Helaas, het is .NET....(zou het ding onder Wine draaien?) Maar als je 1 windows-bak beschikbaar hebt om EONstart op te draaien (eventueel met 0 clients running, dus alleen de proxy) dan kun je op je linux-bak de client.cfg van eon aanpassen door bij "server=" de naam of het IP van de windows-bak in te vullen. Dan zal de linux-client gewoon gebruik maken van de proxy en hoef je er dus maar een paar te starten.

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 02-03-2009 13:40 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

.NET zou via Mono* ook onder Linux moeten werken. Het enige progsel wat ik daarmee getest heb, is KeePass Password Save en daar was ik niet zo enthousiast over (maar dat was met name de GUI).
Starten onder Linux werkt dan als volgt:
code:
1
mono eonstart.exe

Ik zal het vanavond eens thuis proberen op mijn Linux-bak ;)

* Mono = .NET-implementatie onder Linux

[ Voor 16% gewijzigd door Noordvogel op 02-03-2009 14:45 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Haal ik weer eens van alles door elkaar :)

Eventueel kan je, als je geen windows-bak beschikbaar hebt en onder MONO werkt het niet, via de eonstart-proxy van een ander flushen. Dit heb ik alleen nog nooit getest, en weet dus niet op het werkt. De workunits worden dan namelijk opgehaald met het e-mail adres van de proxy-eigenaar, en teruggestuurd met de e-mail van degene die het ding daadwerkelijk heeft verwerkt. Geen idee wat eon daarmee doet (en wie dan de punten krijgt). Als iemand het wil testen zet ik mijn proxy wel even open voor de buitenwereld.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dan ga ik eens kijken of ik m'n lapdoos onder Windoos kan laten draaien en em daarnaar kan laten connecten. Wordt een leuk gedonder met het netwerk hier (dat regelmatig steken laat vallen), maar het zou moeten gaan. Mono eerst maar eens zien.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 05-04 21:23

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als er extra punten verdiend moeten worden om een stevigere 3e plek te kunnen houden is het misschien handig om een paar extra CPU's op Wieferich te zetten gezien de
code:
1
2
3
 8 XtremeSystems     181390  2.99%
 9 Team Ninja        133261  2.2%
10 Dutch Power Cows  118384  1.95%

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Wat betreft Eon/Eonstart & Mono is er nog wel een uitdaging: standaard werkt Eonstart met de Windows-client, die echter niet native onder Linux werkt. Werkt Eonstart ook met de linux-client of moet het hele zaakje toch onder Wine draaien? En moet je dan het .NET-framework installeren op Linux via Wine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Mono weigert dienst, hij wil VB 8 hebben (en dat heb ik dus niet)... Misschien maar eens zelf wat gaan klooien, is een leuke oefening voor in bash ofzo... Als ik uitvind hoe C externe files netjes kan aanroepen is dat ook een optie... Ach ja, en anders die losse proxxy maar... Misschien een DPC-wijde proxy, zodat we nooit zonder werk zitten? Of zou men dat niet lief vinden bij de projectleiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

FreezeXJ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:10:
Mono weigert dienst, hij wil VB 8 hebben (en dat heb ik dus niet)... Misschien maar eens zelf wat gaan klooien, is een leuke oefening voor in bash ofzo... Als ik uitvind hoe C externe files netjes kan aanroepen is dat ook een optie... Ach ja, en anders die losse proxxy maar... Misschien een DPC-wijde proxy, zodat we nooit zonder werk zitten? Of zou men dat niet lief vinden bij de projectleiding?
Ghe ghe, leuke demo dat proggen in .net niet echt multiplatform is... VisualBasic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Balachmar schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:15:
[...]

Ghe ghe, leuke demo dat proggen in .net niet echt multiplatform is... VisualBasic :+
En ook nooit als zodanig bedoeld was. Ik weet niet hoor, maar als je zo'n hekel hebt aan VisualBasic raad ik je aan om zelf iets in elkaar te draaien in een "echte" taal. Zal ik het ding door een VB-to-C# converter halen, ben je dan blij? Of is dat ook niks? (NOFI hoor, maar als je ongefundeerde kritiek hebt word ik altijd een beetje verdrietig. Ik schrijf nou eenmaal .net dingen. Shoot me for it)

Anyway, forget MONO dus. 1 windows bak vinden ergens dus. Of inderdaad een centrale proxy, maar dan zal eerst de boel getest moeten worden of de results worden geaccepteerd, en zo ja of de juiste user de punten krijgt.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

VB is prima, het probleem is meer dat het zo slecht draait onder Linux... (C# ook volgens mij, maar nog niet geprobeerd... liever C++)
Of de juiste user de punten krijgt is me volkomen worst, zo lang ze maar bij DPC terechtkomen. Heck, als jij de punten krijgt vind ik het ook mooi, prima waardering voor een nuttig tooltje :) Ik ga morgen weer een laptop opstarten ( nu even geen zin dat ding te pakken), en dan kijk ik wel. Volgens mij is het de reporter die de credits krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Yeah, ik weet het. Laten we de standaard linux/windows/vb/c++ discussie hier maar niet starten. Sorry voor het happen :)

Volgens mij staat mijn proxy nu open voor de buitenwereld (port forwarding, en een shitload aan firewall-instellingen). Dus wie wil testen, smijt je werk naar loadofcrap.xs4all.nl op de normale port (10204). Als dat blijkt te werken kunnen we misschien als DPC een proxy opzetten.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

[FIDA] Cryptography Enabled
[FIDA] Initializing
[FIDA] Loading Config File
[loading from: path/eon_client/libAlCli.so
Dimer Initialize
[FIDA] Email Address : mooooh@mighty.moo
[FIDA] Requesting Assignment
[FIDA] Connecting to Server
[FIDA]Segmentation fault
naampje@desktop:path$...
He not likes me :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

DigiK-oz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 19:36:
[...]

En ook nooit als zodanig bedoeld was. Ik weet niet hoor, maar als je zo'n hekel hebt aan VisualBasic raad ik je aan om zelf iets in elkaar te draaien in een "echte" taal. Zal ik het ding door een VB-to-C# converter halen, ben je dan blij? Of is dat ook niks? (NOFI hoor, maar als je ongefundeerde kritiek hebt word ik altijd een beetje verdrietig. Ik schrijf nou eenmaal .net dingen. Shoot me for it)

Anyway, forget MONO dus. 1 windows bak vinden ergens dus. Of inderdaad een centrale proxy, maar dan zal eerst de boel getest moeten worden of de results worden geaccepteerd, en zo ja of de juiste user de punten krijgt.
Ooh, ik vrees dat je het iets anders opvatte dan mijn bedoeling was. Was niet eens als kritiek op jouw programma bedoeld. (Ik weet dat het lastig is om met alle OSen rekening te houden, ook met python.) Maar ik had van gesprekken met een collega van mij begrepen dat .net bedoeld was om cross-platform te zijn. Maar na lezen van wiki, vooral cross windows platform begrijp ik. Daarom vond ik het grappig dat er in een .net programma VB gebruikt werd, omdat VB berucht niet cross platform is.

Wil je mijn nederige excuses aanvaarden? :$ Dan aanvaard ik dat ik geen kaas heb gegeten van heel .net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Hetzelfde hier...

(edit: ubuntu 64bit ook hier maar nu met ip adres werkt het ook!! :*) )

[ Voor 99% gewijzigd door woolysheep op 02-03-2009 22:23 ]

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Balachmar schreef op maandag 02 maart 2009 @ 20:42:
[...]

Ooh, ik vrees dat je het iets anders opvatte dan mijn bedoeling was. Was niet eens als kritiek op jouw programma bedoeld. (Ik weet dat het lastig is om met alle OSen rekening te houden, ook met python.) Maar ik had van gesprekken met een collega van mij begrepen dat .net bedoeld was om cross-platform te zijn. Maar na lezen van wiki, vooral cross windows platform begrijp ik. Daarom vond ik het grappig dat er in een .net programma VB gebruikt werd, omdat VB berucht niet cross platform is.

Wil je mijn nederige excuses aanvaarden? :$ Dan aanvaard ik dat ik geen kaas heb gegeten van heel .net :)
Whaha, kom op, zo was het niet bedoeld. De smiley in je bericht schoot volkomen in het verkeerde keelgat. VB en C# leveren namelijk vrijwel dezelfde code, maar als je zegt dat je in VB programmeert word je afgeschoten, terwijl C# nauwelijks kritiek vangt?

Anyway, ik heb geen idee waarom het connecten niet werkt (FreezeXJ). Als ik zelf mij externe adres gebruik (loopback in de router) dan gaat alles ok. Ik zie ook in de logs van mijn router geen rariteiten, ook niet in de firewall-log :?

Ga nog even verder zoeken.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 09:20

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb geen problemen met connecten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 [FIDA] Initializing
 [FIDA] Loading Config File
Loading from: AlCli.dll
Dimer Initialize
 [FIDA] Email Address: xxxxxx@xxxxxx.xxx
 [FIDA] Requesting Assignment
 [FIDA] Connecting to Server
 [FIDA] Processing Assignment

Dimer DoAssignment
Dimer: Start

Gebruiken jullie een verse "installatie" of is het een client die al eerder een WU ontvangen heeft? De client moet zover ik weet namelijk eerst een WU van de echte server ontvangen voordat hij de proxy kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Xaverius op 02-03-2009 21:10 ]

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

De mijne was eerst vers, heb daarna de boel omgezet naar origineel, en daarna weer naar Digik-settings. Tijdens origineel heeft ie netjes een WU verwerkt. Overigens lijkt m'n Windowns-bak het wel te doen, maar ik weet niet of die nu netjes via de proxy WUs snaait, of dat ie stiekem toch naar de eOn-server connect. Misschien kan DigiK-oz daar uitsluitsel over geven? (in Lin moet ik de config-file aanpassen, en dat weigert ie... ga het hier zo ook checkeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Schaamteloze repost

Onder Windoos doet ie het prima, .cfg aangepast, geen centje pijn. Echter Linux... ik begin te vermoeden dat ik tegen een 32bit-issue oploop, gezien de seg-fault. Ploirisding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Het werkte overigens bij mij op het lokale netwerk wel van een Ubuntu 32bit installatie naar een eonproxy op een XP 32bit versie. Maar als ik je goed begrijp heb jij een 64bit linuxinstallatie?

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ok. Hoe het zou moeten werken :

De EON client connect naar de host die in zijn .cfg file staat op port 10204. Normaal dus eon,cm.utexas.edu port 10204.

EONstart draait een proxy op port 10204. Deze vangt het verkeer op, en als er bij een request lokaal een WU beschikbaar is wordt die verstuurd; zo niet, verbindt het ding gewoon door naar de standaard server. Bij een report (completed work) slaat de proxy het zaakje op in zijn buffer.

Er zijn dus (windows?) bakken die het wel doen? Dan ga ik even op jacht naar wat er anders is in de linux-client.

EDIT: Ik draai 64-bits windows, maar kan me niet zo gauw iets voorstellen bij rariteiten tussen 32- en 64 bits.

[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 02-03-2009 21:23 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Met het juiste IP werkt ie wel onder Tux (64-bit Ubuntu 8.10), dus het ligt ergens aan de naam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ok, weird. Ik heb overigens de firewall weer aangezet, dus als het nu blijft werken is het iets met de naam, anders mijn lokale firewall. Het is een bakkie die 24/7 online staat, maar of het ding requests van meerdere systemen kan bijhouden? We gaan het zien.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

En dan wordt het nu ook tijd voor een add-on voor de proxy voor teamstatistieken! :D

;)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Dat moet geen probleem zijn, kwestie van e-mail adressen. Maar wat is er mis met de statistieken van eon zelf? Die zijn zowat real-time, en die ga ik op mijn stats-site wel beschikbaar stellen binnenkort (als in : vóór Duke Nukem Forever) :)

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Volgens mij pakt ie ook de punten met dat email-addy, want er komen (nu ik via de DigiK-oz proxy loop) nog steeds puntjes voor mijn account binnen. Stats zie ik wel komen, maar ik heb liever punten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Kan er geen Eon proxy op de DPC-server komen, net zoals de Dnet proxy? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb een bang vermoeden dat de DPC-server geen windows draait ---> Geen EON-proxy :N

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Hmmmm ik zie het nog niet zo gauw gebeuren, eOn is niet echt officieel... Echter, als DigiK-oz een nette server heeft waar het op past, is dat ook goed, toch? Eventueel kunnen we wat backup neerzetten. Nou nog zien hoe je een dosis WUs netjes kunt versturen, zodat iedereen langzaam kan cashen, doorsturen, enz, dat scheelt bandbreedte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Update: het ziet ernaar uit dat de Windows-versie van eOn het niet wil doen onder Wine (Ubuntu 32-bit). Om de proxy onder Linux te laten werken, moet Eonstart dus omgeschreven worden voor Linux (C++?) en moet ie met de Linux client aan de slag kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
FreezeXJ schreef op maandag 02 maart 2009 @ 22:02:
Hmmmm ik zie het nog niet zo gauw gebeuren, eOn is niet echt officieel... Echter, als DigiK-oz een nette server heeft waar het op past, is dat ook goed, toch? Eventueel kunnen we wat backup neerzetten. Nou nog zien hoe je een dosis WUs netjes kunt versturen, zodat iedereen langzaam kan cashen, doorsturen, enz, dat scheelt bandbreedte :P
Ik was er al bang voor :) Voorlopig draait het ding op mijn thuisservertje, met een standaard ADSL-lijntje. Wat mij betreft geen probleem, maar dat lijntje wordt ook nog wel eens ergens anders voor gebruikt :P Ik heb wel een cheap-ass (windows) hostingpakket ergens, maar dat is shared hosting dus daar kan ik niet zomaar wat gaan draaien.

Voorlopig zit het mij niet in de weg, maar als iemand een dedicated windows-host ergens heeft die nog wat bandbreedte over heeft....

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Digik-oz:
Zou je mij misschien wat pointers kunnen geven over wat eOn start precies doet, dan kan ik er misschien wel een python scrippie voor schrijven voor de linux mensen. Ook als je me zou kunnen helpen voor de proxy, zou ik misschien een linux versie voor proxy kunnen maken. Die zou best op mijn vps kunnen draaien dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Eonstart bestaat eigenlijk uit 2 delen

- Een deel wat de lokale eon clients bestuurt. Opstarten met een alternatieve .cfg file voor de proxy, limiteren qua cpu usage,pauseren,statistieken bijhouden en meer van dat soort akties. Voor dit verhaal niet zo boeiend.

- Een proxy. Geintegreerd in eonstart, maar eigenlijk zo goed als losstaand ervan. Is eigenlijk gewoon een proxy (inkomend verkeer opvangen en doorsturen), maar met een functie erin die indien mogelijk de requests zelf beantwoord (en dus niet doorstuurt). Een request wordt door de proxy beantwoord als hij werk in zijn buffer heeft, en een report wordt altijd lokaal opgeslagen en een acknowledge gestuurd. Daarnaast lopen er threads om de in- en output buffers te vullen/legen van/naar de eon server.

Ik zal eens kijken of ik een losse proxy kan bakken, met dus alleen de proxy functionaliteit. Dit zou niet zo heel erg lastig moeten zijn om te porten (zeker naar C++) lijkt me, maar ik heb zelf geen ontwikkelomgeving voor linux.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

DigiK-oz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 23:25:
Eonstart bestaat eigenlijk uit 2 delen

- Een deel wat de lokale eon clients bestuurt. Opstarten met een alternatieve .cfg file voor de proxy, limiteren qua cpu usage,pauseren,statistieken bijhouden en meer van dat soort akties. Voor dit verhaal niet zo boeiend.

- Een proxy. Geintegreerd in eonstart, maar eigenlijk zo goed als losstaand ervan. Is eigenlijk gewoon een proxy (inkomend verkeer opvangen en doorsturen), maar met een functie erin die indien mogelijk de requests zelf beantwoord (en dus niet doorstuurt). Een request wordt door de proxy beantwoord als hij werk in zijn buffer heeft, en een report wordt altijd lokaal opgeslagen en een acknowledge gestuurd. Daarnaast lopen er threads om de in- en output buffers te vullen/legen van/naar de eon server.

Ik zal eens kijken of ik een losse proxy kan bakken, met dus alleen de proxy functionaliteit. Dit zou niet zo heel erg lastig moeten zijn om te porten (zeker naar C++) lijkt me, maar ik heb zelf geen ontwikkelomgeving voor linux.
Tja, als je C++ hebt en een make file, is het compilen (meestal... als je geluk hebt...) een fluitje van een cent.
En als je alleen de C++ code hebt, moet het ook niet al te moeilijk zijn, om er een makefile voor te maken. (of gewoon los compilen)

Eigenlijk moeten we nog wat teams gaan taunten dat we ze hebben ingehaald... :+
Alleen gebeurd dat niet echt veel op het dc-vault forum...

En nog iets, weten jullie nog een leuk project wat kan draaien op een NVIDIA gpu? Wij hebben hier namelijk op het werk een GTX280, welke nog wel even ge-stress-test kan worden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Balachmar op 03-03-2009 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
RC-5, Seti, GPUGrid en Folding@Home schieten me zo binnen voor je GTX280

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt00kirk op 03-03-2009 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Cpt00kirk schreef op dinsdag 03 maart 2009 @ 09:44:
RC-5, Seti, GPUGrid en Folding@Home schieten me zo binnen voor je GTX280
Folding@home is niet voor linux...
Ik ben nu RC5 aan het testen. Die andere twee zouden in principe ook kunnen. Ik ben benieuwd wat mijn output zal zijn...

Iemand een idee of 209.62 Mkeys/s een beetje snel is voor RC5-72?

[ Voor 9% gewijzigd door Balachmar op 03-03-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
wel ... niet echt .... mijn 8800GT doet er 317 Mkeys/s.

wat van cpu zit er naast? ( wel op windowsXP Pro ) weet niet of die 200+ voor linux goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door Cpt00kirk op 03-03-2009 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wine onder Linux kan ook altijd nog :+ Net als een VMware sessie met een Linux install om de SMP's sneller te laten rekenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Ooh, vreemd. Na een restart doet ie 490M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Proteins@home is uit de vault verwijderd, gelukkig geen gevolgen voor onze #3 positie :)

edit: tss 1 minuut later spuit 11 hieronder :+

[ Voor 44% gewijzigd door Frentik op 04-03-2009 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Proteins@home is verwijderd uit de Vault, dikke 8900 minpunten :(

Het goede nieuws is dat de meeste teams die hoog staan, nog meer in de min zijn gegaan :P

Damn you Frentik! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DigiK-oz op 04-03-2009 00:59 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omied
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-04 22:27
* Omied doet sinds gisteren (eigenlijk inmiddels eergisteren) mee met GIMPS en Dimes... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01 10:23

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Goed bezig Omied!
Dat zijn 2 goede projecten voor de Vault.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Omied heeft al bijna een plek in de top 30 van DPC veroverd :)

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Onze nieuwe onderburen heten "The Knights Who Say NiI!", en ze komen heel hard opzetten dankzij hun lage plaatsing @ Gimps en OGR-27. Kon wel eens een flinke strijd worden voor de #3

* DigiK-oz checkt na het posten...Pfff, gelukkig, Frentik had dit nog niet gezegd :+

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Digi, hoe kom jij eigenlijk aan de score per positie voor OGR-27?
Het team wat 3e staat overall heeft 9.904 punten, dus dit betekent 48 punten per positie. Bij jou staat 435 punten per positie.( http://www.pubquizcentre.nl/DigiK-oz/dcVaultStats.aspx )
Reken ik nu iets fout uit, of is er in jouw berekening een foutje? :?

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Op de nieuwe is het wel gecorrigeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Op projecten waar wij niet eerste staan bepaal ik het gewoon aan de hand van onze positie,dus (10000 - onze punten)/(onze positie -1)

Projecten waar wij eerste staan kan ik dat niet gebruiken, en in de oude site haalde ik de gegevens van Free-DC statistics (die dus wat dat betreft voor OGR niet kloppen).

Op mijn nieuwe site staat bij projecten waar we eerste staan voorlopig by "points per position" gewoon 0,00 :) Ik ga iets knutselen wat gewoon de punten van de nummers 1 en 2 op een project van elkaar aftrekt, dat werkt altijd. Maar moet nog even een slimme manier vinden die geen heftige database-query nodig heeft.

Maar eerst eens zien of ik een RML-versie van het zaakje kan bakken zodat we hier af en toe (wekelijks?) een soort van stats in het topic hebben. Moet wel eerst mijn database een week aan data bevatten natuurlijk :P

[ Voor 14% gewijzigd door DigiK-oz op 04-03-2009 15:58 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Ik heb een eerste opzetje gemaakt voor RML-stats voor DC-Vault. Voorlopig ben ik uitgegaan van weekstats, dus dat iedere week (maandag?) iemand de stats in dit topic kan prakken. Suggesties voor andere kolommen,sorteer volgorde, layout of whatever? Shoot!

Onze standen overall en in de diverse categorieën

ProjectPositionWeekPointsWeek
DC-Vault Overall3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3390793.12Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif-8194.27
DC-Vault Physical Science9Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif113729.55Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif19.98
DC-Vault Biological And Medical Science5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1107321.39Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif-9075.93
DC-Vault Mathematical3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif2112949.89Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif645.26
DC-Vault Miscellaneous5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif156792.28Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif216.42

Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)

ProjectVault PositionWeekVault PointsWeekPoints per position
GIMPS75Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif84896.55Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif630.8268.97
Eon21Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif6428.57Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif178.57
PSP - PRP9Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif6923.07Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif384.62
PSP - Sieve7Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7777.77Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif370.37
Seventeen Or Bust - Sieve13Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7818.18Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif181.82
Wieferich@Home10Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7954.54Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif227.27
Sudoku28Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9025.27Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif36.10
yoyo@home37Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif69052.63Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif157.9026.32
EulerNet26Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9116.60Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif35.34
Cosmology@Home64Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9168.86Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif6.6313.19

Bron
DC-Vault homepage

[ Voor 63% gewijzigd door DigiK-oz op 05-03-2009 15:59 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

suggestie om de [table]-tags even 'bgcolor=transparent' mee te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Misschien sorteren op Vault Points ipv Points per Position?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-03 16:12

schrik

Boe

ik zou het wel mooi vinden als de standen per categorie of in ieder geval de overal vergeleken wordt met die van de andere teams. Zodat je kunt zien hoe we het afgelopen week gedaan hebben ten opzichte van onze concurrenten.

edit: en een linkje achter de projectnaam naar de statssite van het betreffende project of misschien naar die van Elteor, Free-DC of officiele DPC statssite van het project.

[ Voor 28% gewijzigd door schrik op 05-03-2009 13:05 . Reden: new ideas ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Waar gaan we nu op mikken? Want als ik het zo hoor wordt er nu gesproken over een echte DC-vault statistieken website.

Misschien is het eerst handig om een niet al te groot statistieken-overzicht te genereren die compact genoeg is om in dit draadje gepost te worden.

Ik zou persoonlijk in plaats van het hele overzicht liever een top-10 zien waarin we nog het meest kunnen stijgen qua DC-vault punten, want daar gaat het in de DC-vault toch om? Proberen een zo hoog mogelijke overall positie te bekleden.

Voor een groot overzicht zou dan DigiK-oz zijn website natuurlijk mooi zijn.

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
FreezeXJ schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:37:
Misschien sorteren op Vault Points ipv Points per Position?
Xaverius schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:21:
Waar gaan we nu op mikken? Want als ik het zo hoor wordt er nu gesproken over een echte DC-vault statistieken website.

Misschien is het eerst handig om een niet al te groot statistieken-overzicht te genereren die compact genoeg is om in dit draadje gepost te worden.

Ik zou persoonlijk in plaats van het hele overzicht liever een top-10 zien waarin we nog het meest kunnen stijgen qua DC-vault punten, want daar gaat het in de DC-vault toch om? Proberen een zo hoog mogelijke overall positie te bekleden.

Voor een groot overzicht zou dan DigiK-oz zijn website natuurlijk mooi zijn.
Sorteren op punten is geen probleem, en alleen een top-10 laten zien natuurlijk ook niet, is wel een goed plan. Het lastige hiervan is natuurlijk dat er wat projecten zijn waar we weinig punten hebben, maar waar het ook niet veel zin heeft om er lomp veel power op te zetten (eon is bijvoorbeeld zowat ons project met de minste punten, maar er is gewoon regelmatig niet genoeg werk beschikbaar. Lange adem dus). Op termijn heb ik ook wel statistieken van de projecten zelf, en kan ik zo'n top-10 dus wat beter bepalen. Maar voorlopig zal ik gewoon de top-10 laten zien, gesorteerd op punten.
schrik schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 13:03:
ik zou het wel mooi vinden als de standen per categorie of in ieder geval de overal vergeleken wordt met die van de andere teams. Zodat je kunt zien hoe we het afgelopen week gedaan hebben ten opzichte van onze concurrenten.

edit: en een linkje achter de projectnaam naar de statssite van het betreffende project of misschien naar die van Elteor, Free-DC of officiele DPC statssite van het project.
Ik zal eens kijken hoe ik een overzicht van onze prestaties t.o.v. de concurrentie een beetje beknopt kan weergeven. Ideeën hiervoor zijn welkom. Linkjes naar (DPC)statssites gaat wel lukken, maar op termijn zal ik die laten verwijzen naar mijn eigen site vermoed ik :)

EDIT : Top-10 suggestie geregeld, zie statspost

EDIT2: Link-functionaliteit zit er ook in, alleen nog even de juiste links verzamelen voor alle projecten

[ Voor 4% gewijzigd door DigiK-oz op 05-03-2009 16:00 ]

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

d:)b

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
weet iemand hoe GIMPS precies werkt?? als je de client heb draaien doet hij dan tussentijds punten flushen of is het pas na een gehele WU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Cpt00kirk schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 14:24:
weet iemand hoe GIMPS precies werkt?? als je de client heb draaien doet hij dan tussentijds punten flushen of is het pas na een gehele WU.
Volgens mij aan het einde pas. En dat wil nog wel eens lang duren bij bepaalde typen werk. Je kan in je preferences het type werk opgeven, dus kun je kiezen voor de wat kortere WU-types (met name TF is kort).

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
aha ... bedankt voor de uitleg... vond het al vreemd dat de afloop datum op 30 maart werd gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bold Seeker gaat ook lekker los op yoyo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

@Digik
Super stats! _/-\o_
Zou ik misschien een guest account op de database kunnen krijgen, of anders het schema?
Want zoals het ernaar uitziet kunnen mijn stats over een paar maanden wel offline, omdat jij hetzelfde en meer bijhoudt. Dan kan ik misschien nog eens nadenken over queries of algoritmes die iets interessants uitrekenen.
Want de grafieken die ik maak, kunnen we ook uit jouw data halen. En dan kunnen daar ook de inhaalstats uit. Trouwens, ik zou ook de data die ik nu heb kunnen dumpen. Dan kun jij die misschien importeren. Dan heb je wel alvast een lange historie voor de dcvault stats.
Ik heb deze info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
+-----------------+--------------+------+-----+-------------------+-------+
| Field           | Type         | Null | Key | Default           | Extra |
| timestamp       | timestamp    | NO   |     | CURRENT_TIMESTAMP |       | 
| teamName        | varchar(100) | YES  |     | NULL              |       | 
| overallPosition | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 
| overallScore    | double       | YES  |     | NULL              |       | 
| psPosition      | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 
| psScore         | double       | YES  |     | NULL              |       | 
| bmPosition      | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 
| bmScore         | double       | YES  |     | NULL              |       | 
| mPosition       | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 
| mScore          | double       | YES  |     | NULL              |       | 
| miscPosition    | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 
| miscScore       | double       | YES  |     | NULL              |       | 
| nrProjects      | int(11)      | YES  |     | NULL              |       | 

[ Voor 70% gewijzigd door Balachmar op 05-03-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Extra historische data importeren is natuurlijk altijd goed. Ik zal eens kijken of ik een read-only account op mijn database kan regelen, dan kun je daar grafieken uitpeuteren. Als dat een beetje werkt kan ik naar jouw site linken voor grafieken.

Voordat we hier erg offtopic gaan, ik zal je morgen even DM-en om wat uit te wisselen. En ideeën voor extra stats-features zijn natuurlijk altijd welkom!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Laatst online: 15:11

Bio1ogics

Logisch toch?

Zo, de laatste Sztaki cores vandaag omgeruild voor GIMPS, 4 stuks staan te herkauwen 8)

Ennuh, heule mooie stats DigiK-oz _/-\o_

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 222617

Supermooie stats inderdaad! Naast het Folding werk dat ik doe kan ik helaas alleen iets bijdragen op dimes en soms op M12... Maar ik volg het zaakje hier met grote belangstelling! Ga zo door!

Go }:O !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Dit is ook wel een handig plaatje voor de Boincers onder ons.
Afbeeldingslocatie: http://www.esea.dk/esea/boincschedulers.php?backcolor=whitesmoke&backhex=FFFFFF%20&projectcolor=black

Nqueens zou eigenlijk maandag alweer online zijn na de ontdekking van een fout in het programma. Hopelijk komt deze weer snel online.

[ Voor 27% gewijzigd door Cow_tipping op 05-03-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Ik hoop dat Nqueens inderdaad op korte termijn weer online komt. Ik heb nog 100K aan punten
in m'n queue's uitstaan.
Nou ja, ondertussen doen we goede zaken op yoyo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
kom op heren ... we zouden de #3 behouden. de KWSN groep is ons met minimaal verschil weer voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Dat plaatje met bereikbaar/niet bereikbaar geeft zeker een momentopname? WCG is in het algemeen goed bereikbaar, alleen heel af en toe niet. Toch staat ie hier op unreachable. Misschien beter te wachten totdat een project er een dag of langer tussenuit ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noordvogel schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 09:08:
Dat plaatje met bereikbaar/niet bereikbaar geeft zeker een momentopname? WCG is in het algemeen goed bereikbaar, alleen heel af en toe niet. Toch staat ie hier op unreachable. Misschien beter te wachten totdat een project er een dag of langer tussenuit ligt?
Het plaatje zou nog meer waarde krijgen als er ook te zien zou zijn hoeveel wu's een project heeft klaarstaan
om te crunchen. Neem Sudoku: wel bereikbaar, maar al weken geen nieuwe wu's uitgegeven.
Zou een hyperlink naar de serverstatuspage van de projecten geen optie zijn?

P.S. Nqueens doet het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

Cpt00kirk schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:19:
kom op heren ... we zouden de #3 behouden. de KWSN groep is ons met minimaal verschil weer voorbij!
Hopelijk hebben we dat na het weekend weer rechtgezet, met de extra Eon puntjes in het vooruitzicht. }:O

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik

schrik

Boe

Anoniem: 47852 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:01:
[...]
Het plaatje zou nog meer waarde krijgen als er ook te zien zou zijn hoeveel wu's een project heeft klaarstaan
om te crunchen. Neem Sudoku: wel bereikbaar, maar al weken geen nieuwe wu's uitgegeven.
Zoals hier bedoel je dus....: http://stats.free-dc.org/stats.php?page=boinc_status ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

DigiK-oz schreef op maandag 02 maart 2009 @ 11:59:
[...]
Speciaal voor jou 0.5.3 beschikbaar als Beta
Duurde even voor ik het kon testen, ik moest eerst nog een oude que van 1000 request weg werken met versie 0.5.0, je nieuwe 0.5.3 versie nam deze niet automagisch over (dit ging bij de overgang van 0.4.x naar 0.5.0 wel goed volgens mij).

De vraag voor afsluiten werkt in ieder geval, maar als ik dan "Nee" druk dan worden alle cliënts gestopt (net zoals met de "stop en cleanup" knop). Het is misschien beter om zodra het rode kruisje ingedrukt wordt een pause signaal af te geven.
Toen ik vervolgens weer op start drukte werden er geen cliënts gestart maar ze bleven alle 10 op requesting staan. Pas nadat ik Eonstart afgesloten en opnieuw opgestart had werkte het weer. (instellingen: max 10 clients, 100% cpu, 8 crunching, local proxy met >200 WU's in de rij).

[ Voor 4% gewijzigd door Frentik op 06-03-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Frentik schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 19:51:
[...]

Duurde even voor ik het kon testen, ik moest eerst nog een oude que van 1000 request weg werken met versie 0.5.0, je nieuwe 0.5.3 versie nam deze niet automagisch over (dit ging bij de overgang van 0.4.x naar 0.5.0 wel goed volgens mij).

De vraag voor afsluiten werkt in ieder geval, maar als ik dan "Nee" druk dan worden alle cliënts gestopt (net zoals met de "stop en cleanup" knop). Het is misschien beter om zodra het rode kruisje ingedrukt wordt een pause signaal af te geven.
Toen ik vervolgens weer op start drukte werden er geen cliënts gestart maar ze bleven alle 10 op requesting staan. Pas nadat ik Eonstart afgesloten en opnieuw opgestart had werkte het weer. (instellingen: max 10 clients, 100% cpu, 8 crunching, local proxy met >200 WU's in de rij).
Thanks voor de gedetailleerde omschrijving, dit ga ik fixen (samen met het implementeren van wat suggesties van FreeXJ). Ergens eind van dit weekend vermoed ik.

EDIT : Check de nieuwe beta-versie en let me know.

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thx! Dat is precies wat ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Anoniem: 47852 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 10:01:
[...]

P.S. Nqueens doet het weer :)
Lekker score ook bij Nqueens jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Misschien een aanpassing van het grafiekje?
Afbeeldingslocatie: http://vps.wligtenberg.nl/dcvault/plot.png
Er staan nog maar 2 teams op. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 25-04 10:22
Ik heb ook maar eens eventjes GIMPS opgestart, maar m'n flappie wordt er wel lekker warm van zeg ;) Eens kijken of ik wat zinnigs bij kan dragen ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

:o Ik zie net ene vfrmaniac een leuke score neerzetten bij GIMPS. Wordt dat de daily? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Cow_tipping schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 10:39:
Misschien een aanpassing van het grafiekje?
[afbeelding]
Er staan nog maar 2 teams op. :S
En dat was precies, waarom ik die dingen er niet in wilde hardcoden. Maar dit komt waarschijnlijk omdat ze het aantal projecten niet goed updaten. Misschien moet ik die dan toch maar even van de DC-vault pagina afkrabben.

Welke project is er nu uitgegooid?

[ Voor 3% gewijzigd door Balachmar op 07-03-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Mark83 schreef op zaterdag 07 maart 2009 @ 11:57:
Ik heb ook maar eens eventjes GIMPS opgestart, maar m'n flappie wordt er wel lekker warm van zeg ;) Eens kijken of ik wat zinnigs bij kan dragen ermee :)
Moet zeggen dat ik het een fijne client vind.. ik draai er nu SoB mee maar tot nu toe loopt ie rete stabiel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Volgens mij was het Proteins@home die is verwijderd. Zie ook dit draadje: http://www.team-ninja.com/vbulletin/showthread.php?t=44878

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Op eOn is het jachtseizoen geopend :) De X Grubbers krijgen een schop onder hun achterwerk :) Nog immer met dank aan DigiK-oz z'n client, die volgens mij veel meer binnensleept dan de rest van de teams :P

16 Team Haiku 2842043
17 Team AnandTech 2404110
18 US-Distributed 2350329
19 SETI.USA 3 2024862
20 X Grubbers Kick Ass 1832823
21 Dutch Power Cows 1831693
Mooh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schrik

schrik

Boe

DigiK-oz schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 17:14:
... En ideeën voor extra stats-features zijn natuurlijk altijd welkom!
Op je statspagina staan kolommen voor days to gain en days to lose. Ik zou het ook wel leuk vinden om een kolom te zien die aan geeft wat de te verwachten punten (totalen) over bijvoorbeeld een week of een maand zijn. Kun je die ook makkelijk toevoegen met de data die je nu al op haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
en we staan weer 3de!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
schrik schreef op maandag 09 maart 2009 @ 09:46:
[...]

Op je statspagina staan kolommen voor days to gain en days to lose. Ik zou het ook wel leuk vinden om een kolom te zien die aan geeft wat de te verwachten punten (totalen) over bijvoorbeeld een week of een maand zijn. Kun je die ook makkelijk toevoegen met de data die je nu al op haalt?
Helaas, momenteel worden die inhaalgegevens specifiek voor ons gemaakt door onze conculega's van Free-DC ( waarvoor _/-\o_ ), en heb ik alleen de eerstvolgende win en lose ter beschikking. Ik ben wel bezig met eigen data te verzamelen voor de projecten, als dat allemaal een beetje goed gaat kan ik wel een dag/week/maand prognose maken van aantal plaatsen winst en/of aantal punten. Maar dat gaat dus even duren, hoewel ik dat wel gefaseerd kan invoeren (elke keer als ik weer data van een project heb toegevoegd). Maar goed idee, het staat op de lijst!

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
Maandag Vaultstats-dag :P

Overall lijken we steady, hoewel we de afgelopen dagen regelmatig stuivertje hebben gewisseld met KWSN om de 3e/4e plaats. De enorme hoeveelheid minpunten overall en op biological zijn het gevolg van het verwijderen van proteins@home uit de Vault. In alle categorieën hebben we wat punten extra gescoord, maar in Mathematical toch een plekje gezakt. Gelukkig compenseren we dat met stijging in de 3 andere categorieën _/-\o_

In onze top-10 van projecten waar we nog dik kunnen scoren zien we dat we op GIMPS, Eon en yoyo wat plaatsen, en dus punten, winnen. Op Cosmology krijgen we wat bonuspunten omdat er 1 of meerdere teams bijgekomen zijn.

Verder komt de DPC-stampede dit jaar naar World Community Grid. Dat is goed voor dat project, kunnen we misschien daar een paar plaatsjes pakken. Voor de Vault schieten we daar geen (pieeeep) mee op, omdat dat project maar 0.46 punten oplevert per plaats stijging.

Misschien kunnen we bij iedere statspost (of iedere maand/kwartaal) een soort "project van de week" uit de top-10 kiezen, waar iedereen die een beetje van project-hoppen houdt (niks moet natuurlijk!) die week wat extra power op zet? En hoe doen we dat dan eventueel? Random laten genereren? Of gewoon op volgorde, dus eerst de #1, dan #2 etc?

Genoeg gezwetst, ik presenteer U de stats van DC-Vault van week 11! :w

Onze standen overall en in de diverse categorieën

ProjectPositionWeekPointsWeek
DC-Vault Overall3Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif391501.65Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif-8229.11
DC-Vault Physical Science8Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1113893.08Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif171.22
DC-Vault Biological And Medical Science5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif1107319.83Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif-9062.30
DC-Vault Mathematical4Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif-1113397.47Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif528.52
DC-Vault Miscellaneous5Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif156891.25Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif133.45

Onze standen per project (top 10 projecten waar we de minste punten hebben)

ProjectVault PositionWeekVault PointsWeekPoints per position
GIMPS71Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif55333.33Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif505.7566.67
Eon20Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif16607.14Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif178.57178.57
PSP - PRP9Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif6923.07Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif384.62
PSP - Sieve7Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7777.77Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif370.37
Seventeen Or Bust - Sieve13Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7818.18Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif181.82
Wieferich@Home10Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif7954.54Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif227.27
Sudoku28Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9025.27Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif36.10
yoyo@home35Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif39112.27Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif85.9626.11
EulerNet26Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9116.60Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif35.34
Cosmology@Home64Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif9171.05Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif3.2913.16

Bron
DC-Vault homepage

Whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar

Balachmar

The truth is out there

Digik super strak!
En ook bedankt voor je eerste verhaaltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Wow, ziet er goed uit. Is dat ergens in RML leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Megaflix schreef op maandag 09 maart 2009 @ 22:25:
Wow, ziet er goed uit. Is dat ergens in RML leverbaar?
En dan staat daar rechts: 'Create RML' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 25-04 10:22
Super stats! Dat moet zeker helpen om meer mensen aan de vault te krijgen :)

Zelf ben ik nog tot de stampede aan het kouwen op een GIMPS brokje, maar wellicht levert het dan ook wel wat extra punten op die we hard kunnen gebruiken om te stijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielemans
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 20:21
Hoe zie je bij gimps nu eigenlijk hoe lang de test duurt? Ik zie wel een percentage maar als die 100% is neemt het aantal test op de website niet toe. Bestaat zo'n test uit meerdere subtest?

God schiep mensen en dieren maar geen rechters en officiëren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics

Bio1ogics

Logisch toch?

In het menu, test-status kun je expected completion dates bekijken van je worker(s). Heb er zelf nu 4 lopen die tot eind april duren. 8)7
En dan komt de stampede er nog tussendoor...

Prachtige stats Digik-Oz _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:12

aKra

Intentionally left blank.

Maar per project zijn er geen stats zeg maar die gepost worden? Alleen de overall?

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
je kunt op elteor.nl kijken daar staan vrijwel alle stats uit de DC-Vault en anders stats.free-dc.org

[ Voor 25% gewijzigd door Cpt00kirk op 10-03-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

aKra schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 11:30:
Maar per project zijn er geen stats zeg maar die gepost worden? Alleen de overall?
Wij/ik zijn juist bewust naar een klein overzicht gegaan. Punt is dat er best veel DC-vault projecten zijn en als je die allemaal wil gaan posten dan wordt het echt een rotzooitje. Daarnaast gaat het in de vault eigenlijk meer om de ranglijsten in de vault in niet de positie's van de DPC'ers binnen een project.

Dus inderdaad, op elteor.nl, digik-oz.nl of op stats.free-dc.org kan je de statistieken per project bekijken maar voor vault-statistieken is mijn voorkeur iig om het op een vaultmanier te presenteren.

Stop de verwelking!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.