Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:22:
Ja dat dacht ik dus ook maar helaas bij Apple hebben ze het omgedraaid.......

Ik wil hier best tegen in gaan maar waar moet je je gelijk halen dan in deze ....

Apple zelf verschuilt zich achter hun eigen "onderzoek" waarin ze stellen dat een (witte) macbook van mid 2008 en later geen scheuren meer kan krijgen in de bottom case die te wijten zijn aan materiaal fouten en dat het dus altijd user abuse is.
Even om dit duidelijk te krijgen: bedoel je het onderdeel met het toetsenbord en trackpad er in (=top case) of de 'bak' waar de pootjes aan vast zitten?
Sn0wblind schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:16:
[...]

Dat mag jij vinden maar als je al helaas weet dat de backcover van de Iphone al een zwak punt is wat snel problemen vertoont ga je daar inderdaad op letten. Wat als het ook uitloopt op een voelbaar scheurtje wat niet onder garantie valt.
Ja wat als, wat als... dat weet je toch helemaal niet? Ik heb nog van geen enkel 'haarscheurtje' gehoord dat bij een moeilijk zichtbaar vlekje begon. Je kunt je vreselijk druk gaan maken om iets dat jij beleeft als een imperfectie maar je schiet er niets mee op. Het idee dat je voor een paar honderd lullige Euros een gecompliceerd apparaat zou kunnen kopen dat gegarandeerd vrij is van minuscule, eigenlijk onzichtbare imperfecties... tja. Dream on.
Ik vind het iig erg storend dat je zo;n toestel eigenlijk niet als een telefoon kan gebruiken want tja backcover gaat zo stuk etc etc.
Kom op zeg, je zit jezelf wel erg op te naaien. Als ik het goed begrijp heb je een van de modellen gehad met een produktiefout - en is deze keurig vervangen. Waarom dan zitten stressen dat je je iPhone 'niet als telefoon kan gebruiken'? Dan doe ik (en miljoenen anderen met mij) het al een half jaar helemaal verkeerd...

[ Voor 48% gewijzigd door Zpottr op 27-03-2009 21:43 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 23:17

vr6-only

Blub Blub

Mag schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:56:
[...]

Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?
Zie DM

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:55:
[...]

Keep on dreaming dude....

JIJ moet dus bewijzen dat het geen User Abuse... en dat kan je dus niet....

Apple gaat er gewoon vanuit dat het user Abuse is PUNT (en ja ik heb met apple gebeld )

EN LET OP HET GAAT HIER OM DE BOTTOM CASE NIET DE TOPCASE !!!!!!!
Ik heb het ook over de bottom case. Die topcase wordt zondermeer vervangen indien er vergeling optreedt enzo, haarscheurtjes zijn ook daar weer een ander verhaal. Zoals ik al eerder zei kun je met Apple bellen wat je wilt maar je komt bij een callcentre terecht. Ik heb Dell ook eens gebeld over een server waarbij ze dan vragen op welke naam die staat. Ik heb de naam van het bedrijf genoemd en dat was niet correct, de naam van de klant en ook dat was niet correct. Uitgezocht en hij bleek gewoon op onze naam te staan dus nogmaals gebeld met iemand anders aan de lijn. Ik geef nogmaals onze bedrijfsnaam en ditmaal is het wel goed...tja... Hetzelfde heb ik ook bij de apotheek zien gebeuren "ik zie niks in de computer meneer!" toch gek dat de centrale apotheek het hele verhaal dan wel kan zien net als de huisartsenpost... M.a.w. dat 1 iemand je dat verhaaltje vertelt wil nog niet altijd zo zijn dat het ook daadwerkelijk zo is. Zeker met het hedendaagse tijdperk waarin men incapabel callcentre personeel inschakelt die veelal fabeltjes staan te vertellen. Je zult helaas enorm op je hoede moeten zijn bij wat men je nou vertelt en dat heel erg in twijfel trekken.

In deze kun je dus ook de beoordeling van Apple in twijfel trekken, daar een klachtenbrief, etc. over schrijven, ze in gebreke stellen, etc. etc. Er zijn legio mogelijkheden om Apple te dwingen tot het vervangen van de bottom case maar als jij het alleen maar houdt bij een schreeuw bericht op een forum in een iPhone topic met totaal geen info (over welke MacBook hebben we het en hoe oud is dat ding?)...tja...daar kan Apple ook weinig mee. Overigens komt de policy van die haarscheurtjes van de iPhone kennelijk bij Solid Vision (= de reparateur) vandaan en niet zo zeer bij Apple (zie iphoneclub.nl link hieronder). Die doen wel vaker domme en rare dingen.
Ik ga niet elke dag met een vergrootglas mijn iphone zitten bekijken hoor, of ik een haarscheurtje zie van 2 mm groot en 1 mm dik... Als het een gebruiker opvalt is het dus vaak al te laat want dan kan je het ook al vaak voelen.. lekkere garantie zo kan ik het ook.....
Dat vragen ze ook niet. Het gaat erom dat als jij zoiets constateert je niet 2 tot 4 maanden gaat wachten omdat je je telefoon niet kwijt wil zijn en na die tijd toch maar gaat wegens verhaaltjes op internet. Ergo: als je iets spot direct op inspelen en niet laten liggen. Mensen willen nog wel eens de fout maken dat ze dan gaan vertellen hoe lang ze het al wel niet hebben "ja ik zag het 2 maanden geleden ook al...". Ik ken geen enkele sysadmin, helpdesker, winkelier, etc. waar je dan nog op enig goodwill kunt wachten. Hoe moeten zijn nou weten dat het probleem niet is ontstaan omdat jij nalatig bent geweest door het niet direct te laten repareren?
Het mes snijdt aan 2 kanten: je hebt het probleem dat de winkelier jou als klant kan flessen maar het risico is andersom ook net zo groot (klant die winkelier flest). Hoe regel je het dan?
Nee softwarematig is Apple echt prima maar de hardware laat gewoon te wensen ook en dan heb ik het nog niet eens over min 4200 euro kostende Mac pro die gewoon met een defecte voeding werd geleverd en omdat het een build to order was het &^%$#@ niet eens in de winkel werd gerepareerd maar ik was mijn machine dus gewoon 10 dagen kwijt !!!!!!
Dat gebeurd je dus bij ieder ander ook. Het spul kan nou eenmaal defect, dat is het risico. Niet voor niets bieden diverse bedrijven dan ook dure servicecontracten aan om dit soort dingen te voorkomen. Je ziet het helaas ook veel bij servers. Klanten denken goedkoper te zijn als ze bepaalde dingen niet afsluiten...totdat dingen stuk gaan en ze erachter komen dat er dan nergens support op zit en ze gewoon achteraan in de rij kunnen gaan aansluiten. Dat is dus echt niet Apple specifiek. Met name bij aparte orders zoals de bto's en cto's heb je vrij snel het probleem dat ze dat dan elders in een repaircentre willen fixen. Dan ben je het dus 2 weken kwijt. Mijn mooie Sony PDA ging eens stuk, ik kon 'm via de winkel opsturen waarbij het dan iets van 4 weken zou gaan duren of ik kon het zelf direct naar Sony laten sturen wat me dan 2 weken zou kosten. De laatste optie gekozen en het ding ook netjes na 2 weken weer teruggekregen. Ik heb eens naar diverse andere dingen geïnformeerd toen en later ook weer. Die 2 weken zijn vrij standaard voor als dingen stuk gaan. Je levert ze in en ze worden opgestuurd ter reparatie en krijgt ze daarna weer terug, kost je gemiddeld 2 weken. Bij harde schijven kan het langer duren (4 tot 8 weken).

Allemaal heel erg lastig enzo en niet leuk maar zeker niet specifiek voor Apple. Niet qua procedure en niet qua tijd dat je het kwijt bent. Als je alles bij elkaar neemt is een 2 weken een keurige reparatietijd, die dingen moeten vaak een aardig eind reizen en soms moet er nog op onderdelen worden gewacht (die moeten speciaal besteld worden).
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:22:
Ja dat dacht ik dus ook maar helaas bij Apple hebben ze het omgedraaid.......

Ik wil hier best tegen in gaan maar waar moet je je gelijk halen dan in deze ....

Apple zelf verschuilt zich achter hun eigen "onderzoek" waarin ze stellen dat een (witte) macbook van mid 2008 en later geen scheuren meer kan krijgen in de bottom case die te wijten zijn aan materiaal fouten en dat het dus altijd user abuse is.
Kijk en dat soort informatie ontbreekt er dus in dat eerste schreeuw bericht van je. Verder staat er ook helemaal niet bij welke stappen je allemaal wel niet genomen hebt, etc. etc. Er wordt maar een minuscuul deeltje van een verhaaltje in een schreeuwbericht op een forum gedropt. Dat is totaal niet betrouwbaar en ook helemaal niet zinvol. Het bevat geen enkel stuk informatie die voor een ander van belang kan zijn, waar iemand lering uit kan trekken.

Een aardig artikel m.b.t. haarscheurtjes en garantie vindt je bij iphoneclub.nl: Haarscheurtjes in je iPhone, hoe zit het met garantie?. Die berichten trouwens ook dat er in Kassa weer een onderwerp komt over de haarscheurtjes in de iPhone, het staat ook op de site van Kassa: In Kassa zaterdag aandacht voor de iPhone.. Voor wie dat wil zien moet morgen dus om 18.55 naar Kassa kijken op ned1 (als ik het goed heb).

Moraal van het verhaal: het geschreeuw mag wel wat minder, liever een wat duidelijkere onderbouwing van je verhaal i.p.v. domweg maar beschuldigingen naar bepaalde partijen brullen. Als een partij iets fout doet is het heel fijn om dat te weten maar aan dom geschreeuw heb je dan echt niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Thombias schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:49:
[afbeelding]

Ik vind deze wel geinig. Maar goed met de nieuwe software gaat het al niet helemaal meer op. :)
Hahaha, lang geleden dat ik zo hard heb gelachen! _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Thombias schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:49:
[afbeelding]

Ik vind deze wel geinig. Maar goed met de nieuwe software gaat het al niet helemaal meer op. :)

Tranen over mn wangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Ferry34 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:33:
[...]

Tranen over mn wangen.
Volgens mij heb je dan twee jaar onder die steen uit het plaatje gelegen, heb dat plaatje echt al tientallen keren gezien de afgelopen jaren :$ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Zpottr schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 21:26:
[...]

Even om dit duidelijk te krijgen: bedoel je het onderdeel met het toetsenbord en trackpad er in (=top case) of de 'bak' waar de pootjes aan vast zitten?

[...]

Ja wat als, wat als... dat weet je toch helemaal niet? Ik heb nog van geen enkel 'haarscheurtje' gehoord dat bij een moeilijk zichtbaar vlekje begon. Je kunt je vreselijk druk gaan maken om iets dat jij beleeft als een imperfectie maar je schiet er niets mee op. Het idee dat je voor een paar honderd lullige Euros een gecompliceerd apparaat zou kunnen kopen dat gegarandeerd vrij is van minuscule, eigenlijk onzichtbare imperfecties... tja. Dream on.

[...]

Kom op zeg, je zit jezelf wel erg op te naaien. Als ik het goed begrijp heb je een van de modellen gehad met een produktiefout - en is deze keurig vervangen. Waarom dan zitten stressen dat je je iPhone 'niet als telefoon kan gebruiken'? Dan doe ik (en miljoenen anderen met mij) het al een half jaar helemaal verkeerd...
Dit is mijn 4de Iphone, de eerste die ik ahd was bewegings sensor stuk, tja kan gebeuren, 2de had al een barst bij de silencer switch, 3de had een scheurtje bij de hoek boven naast headset out, en nu weer eensje op die plek wat je gewoon bij normaal licht ziet maar het is meer een vlek. Na 3 voorgangers ben ik idd wel op me hoede, helemaal als het gewoon een feit is dat die casing gewoon eigenlijk bar gevoelig is voor barsten. Dat spul gebruiken ze ook in een iets andere vorm in de tandheel kunde juist omdat het zo hard is, iets minder hard als diamant. maar daardoor is het enorm broos. en bij warmte krimpt het waarde scheurtjes kunnen ontstaan. heb overigens heel veel mensen in me omgeving met een Iphone met diezelfde problemen. tja ik was zo stom om er toch 1 te kopen en te denken met van het komt toch niet veel voor en wou toch Appstore stuff hebben.

ik weet echt wel dat er imperfecties kunnen zijn, maar bij zoiets bekends wil ik geen kansen nemen dat ik opeens met een scheur in me Iphone zit die niet gefixed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sn0wblind schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 04:04:
[...]
Dit is mijn 4de Iphone, de eerste die ik ahd was bewegings sensor stuk, tja kan gebeuren, 2de had al een barst bij de silencer switch, 3de had een scheurtje bij de hoek boven naast headset out, en nu weer eensje op die plek wat je gewoon bij normaal licht ziet maar het is meer een vlek. Na 3 voorgangers ben ik idd wel op me hoede, helemaal als het gewoon een feit is dat die casing gewoon eigenlijk bar gevoelig is voor barsten.
Ah, klote. Dat meldde je hierboven niet maar in je history staat inderdaad een eerder geval van barsten en de bewegingssensor. Vette pech.
Dat spul gebruiken ze ook in een iets andere vorm in de tandheel kunde juist omdat het zo hard is, iets minder hard als diamant. maar daardoor is het enorm broos. en bij warmte krimpt het waarde scheurtjes kunnen ontstaan.
Dat hele zirconia-verhaal is een fabeltje. De achterkant is gewoon kunststof, en met name in het begin zijn er problemen geweest me haarscheurtjes (naar ik aanneem simpelweg een te nauwe passing van de metalen rand in de kunststof achterkant). Er zijn ook wel ergens foto's te vinden van een door warmte vervormde/ gesmolten achterkant, dat gebeurt echt niet bij zo'n keramiek - zeker niet in een broekzak van iemand die achteraf een wat rode plek op zijn huid heeft.
heb overigens heel veel mensen in me omgeving met een Iphone met diezelfde problemen. tja ik was zo stom om er toch 1 te kopen en te denken met van het komt toch niet veel voor en wou toch Appstore stuff hebben.
Het blijft fascinerend dat er cliques zijn waar heel veel iPhones falen (de jouwe, sommige andere users met klachten) en andere cliques waarin er geen een faalt (de mijne). Er zou eens iemand moeten afstuderen op de vraag of dat technisch/ logistiek, sociaal/ psychologisch of omgevings/ gedragsgerelateerd is :)
ik weet echt wel dat er imperfecties kunnen zijn, maar bij zoiets bekends wil ik geen kansen nemen dat ik opeens met een scheur in me Iphone zit die niet gefixed word.
Mijn punt is alleen dit: er is geen enkele indicatie dat wat je nu 'ziet' enig verband houdt met barstjes. Dus je bent een stuk gelukkiger als je je daar geen zorgen om zit te maken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 16:59
OH SHI-, heb ik weer. Mijn iPhone is nu al kapot, ik heb hem uit het buitenland dus ik heb geen garantie. Zie deze foto. Tussen de witte plastic behuizing en de zilveren rand zit een spleet van ongeveer 3mm (alleen aan de linker kant, de spleet is ongeveer 2 cm lang), de aan/uit toets werkt ook niet lekker meer.

Heeft iemand het zelfde probleem? Of er ooit wel eens van gehoord? En weet iemand waar ik goedkoop een behuizing kan kopen? Op cnn.cn staat ie voor 130 dollar, dat vind ik een beetje veel...

Ik ga trouwens vrij voorzichtig met mijn telefoon om, maar ik gebruik hem wel veel. Hij is twee keer vanaf 50 cm hoog gevallen, ik denk dat dat ervoor heeft gezorgd. Valt dat onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Maks schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:43:
OH SHI-, heb ik weer. Mijn iPhone is nu al kapot, ik heb hem uit het buitenland dus ik heb geen garantie. Zie deze foto. Tussen de witte plastic behuizing en de zilveren rand zit een spleet van ongeveer 3mm (alleen aan de linker kant, de spleet is ongeveer 2 cm lang), de aan/uit toets werkt ook niet lekker meer.
Misschien ligt het aan mij maar ik zie eerder een spleet van 0,3mm als het al zoveel is :) Of kijk ik verkeerd?
Heeft iemand het zelfde probleem? Of er ooit wel eens van gehoord? En weet iemand waar ik goedkoop een behuizing kan kopen? Op cnn.cn staat ie voor 130 dollar, dat vind ik een beetje veel...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16946
http://www.mobilefun.co.uk/product/17507.htm
Geen idee of ze echt / goed zijn.

Je kijkt ook eens op ifixit kijken of er een guide is waarmee je er achter kunt komen hoe die onderdelen aan elkaar vast zitten - wellicht kun je de boel gewoon vastklikken?
Ik ga trouwens vrij voorzichtig met mijn telefoon om, maar ik gebruik hem wel veel. Hij is twee keer vanaf 50 cm hoog gevallen, ik denk dat dat ervoor heeft gezorgd. Valt dat onder de garantie?
Valschade niet lijkt me :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Zpottr schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Ah, klote. Dat meldde je hierboven niet maar in je history staat inderdaad een eerder geval van barsten en de bewegingssensor. Vette pech.

[...]

Dat hele zirconia-verhaal is een fabeltje. De achterkant is gewoon kunststof, en met name in het begin zijn er problemen geweest me haarscheurtjes (naar ik aanneem simpelweg een te nauwe passing van de metalen rand in de kunststof achterkant). Er zijn ook wel ergens foto's te vinden van een door warmte vervormde/ gesmolten achterkant, dat gebeurt echt niet bij zo'n keramiek - zeker niet in een broekzak van iemand die achteraf een wat rode plek op zijn huid heeft.

[...]

Het blijft fascinerend dat er cliques zijn waar heel veel iPhones falen (de jouwe, sommige andere users met klachten) en andere cliques waarin er geen een faalt (de mijne). Er zou eens iemand moeten afstuderen op de vraag of dat technisch/ logistiek, sociaal/ psychologisch of omgevings/ gedragsgerelateerd is :)

[...]

Mijn punt is alleen dit: er is geen enkele indicatie dat wat je nu 'ziet' enig verband houdt met barstjes. Dus je bent een stuk gelukkiger als je je daar geen zorgen om zit te maken.
Bij m;n vrienden behandelt iedereen 'm anders, een aantal zoals die ;m netjes in een hoesje doe en niet in de broekzak enzo. De anderen zonders hoes of wat dan ook gewoon in de broekzak bij andere voorwerpen. Maar de scheurtjes komen vaak op dezelfde plekken tevoorschijn.

Maar hoe komt dat verhaal van zirconium dan in de wereld?

Ik vind het in ieder geval ook apart hoe het komt met de groepen gebruikers. Bij mij zijn het vooral veel designers en HBO-ers die het gebruiken en allerlei gadgetfreaks. Maar het lijkt neit uit te maken met hoe je ermee omgaat.

Ik hoop alleen dat als er een scheurtje in komt dat ik er op tijd bij ben en gewoon weer een nieuwe krijg. Het is gewoon een heel prijzig toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Sn0wblind schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:34:
Een of andere patentapplicatie van Apple waarmee een paar blogjes dachten hun 15 minutes te scoren. Wie weet zal het ooit gebruikt worden, maar niet in de 3G.

Het gaat overigens niet om het element zirkonium (een metaal, niet bepaald transparant voor radiogolven) maar om zijn oxide: Een keramisch materiaal met een smeltpunt boven 2700ºC (Wiki). Die haal je niet vervormd uit je broekzak na dat de processor wat oververhit is geraakt ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Maks schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 11:43:
Het kan aan mij liggen, het kan aan je foto liggen maar ik zie helemaal niets. Het ziet er gewoon uit als een normale gave witte iPhone.
Er zijn inmiddels al zat vervangende cases voor de iPhone te verkrijgen. Het probleem is alleen wel dat je heel je iPhone uit elkaar moet slopen en je daar voorzichtig bij te werk moet gaan. Doe je dat niet dan kon je iPhone wel eens sneuvelen. De vraag is dan ook meer of dat opweegt tegen die krassen/scheurtjes die je hebt. Volgens mij kun je dit ook tegen betaling door iemand laten doen maar dan moet je daar wel het geld voor over hebben, dan kun je dus ook al snel op die 130 uit komen.
Laten vallen valt natuurlijk nooit onder garantie. Garantie dekt alleen fabricage fouten en niet user abuse zoals het laten vallen van het product.
Sn0wblind schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:34:
[...]

Bij m;n vrienden behandelt iedereen 'm anders, een aantal zoals die ;m netjes in een hoesje doe en niet in de broekzak enzo. De anderen zonders hoes of wat dan ook gewoon in de broekzak bij andere voorwerpen. Maar de scheurtjes komen vaak op dezelfde plekken tevoorschijn.
Hoesjes hebben weinig zin als je er alsnog mee smijt. Ik zie soms mensen hun mobiel (of wat dan ook) op tafel smijten...en maar klagen dat het ding zo snel stuk gaat... Het is maar net hoe je met zo'n ding omgaat, niet eens zozeer hoe je 'm verpakt. Kan trouwens desondanks best zo zijn dat er een blauwe maandag model bij zit die gewoon een case heeft die net door de kwaliteitscontrole kwam.
Dat was een of andere beredenatie na het zien van bepaalde foto's. Er werd een bepaald stukje van de case van de iPhone dof. De ene beredenatie was dat het door de warmte van de accu kwam, de ander doordat er een of ander metaal (zou dan zirconium of iets anders zijn) erin zou zitten.
Ik vind het in ieder geval ook apart hoe het komt met de groepen gebruikers. Bij mij zijn het vooral veel designers en HBO-ers die het gebruiken en allerlei gadgetfreaks. Maar het lijkt neit uit te maken met hoe je ermee omgaat.
Mja, als je nou op een MBO school, HBO school of universiteit rondneus maakt echt niks uit. De vernieling die je bij dingen als wc's en pc's aantreft is overal hetzelfde. Opleidingsniveau heeft er niets mee te maken, de afwezigheid van normen, waarden en fatsoen dus wel. Het gaat er ook juist om hoe je er mee omgaat niet hoe je het ding verpakt enzo.
Ik hoop alleen dat als er een scheurtje in komt dat ik er op tijd bij ben en gewoon weer een nieuwe krijg. Het is gewoon een heel prijzig toestel.
Dat zijn alle smartphones vandaag de dag. Het is geen simpele Nokia 3100 die je voor een appel en een ei kunt krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even inhakend op de scheurtjes in de MacBook behuizing, de mijne is in februari (jl) gerepareerd door Apple. Nadat ik met Apple gebeld had en het serienummer doorgegeven had, kon ik hem inleveren bij de eerste de beste Apple store. Was na ongeveer een week klaar: nieuwe behuizing, nieuw toetsenbord en nieuw trackpad. Ik heb 'm 2e hands gekocht, had geen kassabon en geen idee wanneer hij geproduceerd is.
Hij had behoorlijke scheuren bij de fan-outlet en rechts van de trackpad waar m'n pols op steunt. Ik vind dit dus prima service van Apple.

M'n iPhone 3G vertoont gelukkig geen enkel scheurtje. Daar heb ik voor 9,95/maand een verzekering voor bij gekocht. Dus mocht het gebeuren, ook al is het user-damage, hij wordt vervangen.

Groet, Jon.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:42:
Even inhakend op de scheurtjes in de MacBook behuizing, de mijne is in februari (jl) gerepareerd door Apple. Nadat ik met Apple gebeld had en het serienummer doorgegeven had, kon ik hem inleveren bij de eerste de beste Apple store. Was na ongeveer een week klaar: nieuwe behuizing, nieuw toetsenbord en nieuw trackpad. Ik heb 'm 2e hands gekocht, had geen kassabon en geen idee wanneer hij geproduceerd is.
Hij had behoorlijke scheuren bij de fan-outlet en rechts van de trackpad waar m'n pols op steunt. Ik vind dit dus prima service van Apple.

M'n iPhone 3G vertoont gelukkig geen enkel scheurtje. Daar heb ik voor 9,95/maand een verzekering voor bij gekocht. Dus mocht het gebeuren, ook al is het user-damage, hij wordt vervangen.

Groet, Jon.
Die verzekering staat dus los van tmobile? Want als je Apple belt over je iphone dan wijzen ze je door naar tmobile. Hoe zit het met mensen die hun iphone uit belgie of italie hebben? Als je die verzekerd kan je alsnog gewoon een nieuwe krijgen of reparaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 21:40
Weet iemand nog een shop waar je gewoon heen kan gaan in Nederland om een simlock vrije iPhone te kopen?

Op internetshops diverse aanbiedingen van tussen de 525-570 euro, maar nergens een waar ik nu heen kan gaan om hem op te halen....en naar Antwerpen rijden is ook weer zo iets...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Cidolfas schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:03:
Weet iemand nog een shop waar je gewoon heen kan gaan in Nederland om een simlock vrije iPhone te kopen?

Op internetshops diverse aanbiedingen van tussen de 525-570 euro, maar nergens een waar ik nu heen kan gaan om hem op te halen....en naar Antwerpen rijden is ook weer zo iets...
Veel van die internetshops hebben ook wel een fysieke winkel. En de Intertoys verkocht ze los (toch? of is dat uiteindelijk niet doorgegaan) maar dan voor veel teveel geld.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musiqman
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-04-2021
Mag schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:01:
[...]

Die verzekering staat dus los van tmobile? Want als je Apple belt over je iphone dan wijzen ze je door naar tmobile. Hoe zit het met mensen die hun iphone uit belgie of italie hebben? Als je die verzekerd kan je alsnog gewoon een nieuwe krijgen of reparaties?
Apple zal je doorsturen naar een Apr met service centre/td (de enige fysieke plekken van Apple in Nl), de Apr zal je doorsturen naar een t-mobile shop (of neemt hem als deze daar gekocht is in en stuurt hem zelf door) en deze zal hem doorsturen naar dynafix.

Heb je hem niet in NL gekocht zal Apple je doorverwijzen naar de verkopende partij (ja in het buitenland dus)

Dat is het nadeel met T-Mobile als alleen verkopende partij in NL.

Als je een losse verzekering hebt aangeschaft via bijv. Pro Assist, vraag ik me af hoe hun een iPhone kunnen vervangen/repareren via Apple (wij als Apr mogen/kunnen dat niet eens, die gaan ook door naar T)

[ Voor 11% gewijzigd door musiqman op 28-03-2009 16:17 ]

Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
ppl schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:31:
[...]

Het kan aan mij liggen, het kan aan je foto liggen maar ik zie helemaal niets. Het ziet er gewoon uit als een normale gave witte iPhone.

[...]

Er zijn inmiddels al zat vervangende cases voor de iPhone te verkrijgen. Het probleem is alleen wel dat je heel je iPhone uit elkaar moet slopen en je daar voorzichtig bij te werk moet gaan. Doe je dat niet dan kon je iPhone wel eens sneuvelen. De vraag is dan ook meer of dat opweegt tegen die krassen/scheurtjes die je hebt. Volgens mij kun je dit ook tegen betaling door iemand laten doen maar dan moet je daar wel het geld voor over hebben, dan kun je dus ook al snel op die 130 uit komen.

[...]

Laten vallen valt natuurlijk nooit onder garantie. Garantie dekt alleen fabricage fouten en niet user abuse zoals het laten vallen van het product.

[...]

Hoesjes hebben weinig zin als je er alsnog mee smijt. Ik zie soms mensen hun mobiel (of wat dan ook) op tafel smijten...en maar klagen dat het ding zo snel stuk gaat... Het is maar net hoe je met zo'n ding omgaat, niet eens zozeer hoe je 'm verpakt. Kan trouwens desondanks best zo zijn dat er een blauwe maandag model bij zit die gewoon een case heeft die net door de kwaliteitscontrole kwam.

[...]

Dat was een of andere beredenatie na het zien van bepaalde foto's. Er werd een bepaald stukje van de case van de iPhone dof. De ene beredenatie was dat het door de warmte van de accu kwam, de ander doordat er een of ander metaal (zou dan zirconium of iets anders zijn) erin zou zitten.

[...]

Mja, als je nou op een MBO school, HBO school of universiteit rondneus maakt echt niks uit. De vernieling die je bij dingen als wc's en pc's aantreft is overal hetzelfde. Opleidingsniveau heeft er niets mee te maken, de afwezigheid van normen, waarden en fatsoen dus wel. Het gaat er ook juist om hoe je er mee omgaat niet hoe je het ding verpakt enzo.

[...]

Dat zijn alle smartphones vandaag de dag. Het is geen simpele Nokia 3100 die je voor een appel en een ei kunt krijgen ;)
Ik kwam van het MBO af en stroomde door naar HBO, maar ik merkte wel een verschil in mentaliteit hoor, tenminste de hogeschool waar ik zit is zoiezo al veel netter en stukken volwassener als de ROC waar ik een aantal jaartjes vertoefde :D.

Maar ik ga er gewoon heel netjes mee om, nooit ruw, ik laat ;m niet vallen of wat dan ook. Ben met dat betreft bijna te netjes met me spullen dat ze na jaren gebruik nog geen schade vertonen of krasjes. Daarnaast is het niet me eerste high end phone,

Heb hiervoor ook wat smartphones gehad maar die voelden meer degelijk aan. Het is ook gewoon de vorm van de Iphone die zwaktes in de behuizing geeft.

Het is echt wereldse hardware, maar een aluminium cover zoals op de 2g met eronder een plastic stuk voor de signalen had wat mij betreft beter geweest.

Maar ik snap niet dat als het gewoon plastic is waarom er nogsteeds recente foons optreden met haarscheurtjes.

Want ik heb er geen 1 van de eerste lichting en binnen 1 week had ik ze. en dan heeft die bij wijze van spreken ervan 4 dagen vooral op de tafel gelegen in het hoesje.

De recentere PSP's zijn ook van een kunstof soort gemaakt emt vergelijkbare openingen en krommingen (heb er zelf 2) en daar zie je dat soort dingen niet overal op het internet of bij andere vergelijkbare devices op de Xperia van sony na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Gaat wel erg offtopic: het heeft er ook heel erg mee te maken of je alles meteen weer vervangt en zorgt dat alles er spik en span uitziet of dat je het een tijdje zo laat. Als dingen er netjes uitzien is de uitnodiging om het te slopen heel wat kleiner dan wanneer het met plakband aan elkaar hangt. Qua totaalplaatje maakt het echt niet uit of je op het MBO, HBO of universiteit komt, qua destructie is het allemaal wel gelijk. Het scheelt alleen aanzienlijk als men de boel heel rap weer op orde heeft.

Met dat aluminium had je dan ook mensen gehad die zaten te zeiken over krassen plus dat er dan gezeik bij komt over deuken en het vuiler worden van aluminium. Dat komt omdat die groep mensen telefoon, sleutels, etc. allemaal in 1 zak gooien en kennelijk niet schijnen te snappen dat dat gewoon niet gaat zonder dat dingen kaduuk gaan. Daarnaast heb je gewoon mensen die om het minste en geringste lopen te miepen. Dat gezeik zal in ieder geval met iets als aluminium niet bepaald ophouden. Dat is ook al sinds een aantal jaar te zien bij de aluminium Powerbook en MacBook Pro machines (en nu dus ook de MacBook Air en de gewone MacBook).

Die PSP's en Xperia's worden weer elders gemaakt van andere materialen. Waarschijnlijk is het aantal iPhones ook groter dan het aantal Xperia's en spelen er mogelijk nog wel meer factoren een rol. Wat iPhones betreft vind ik het ook reuze mee vallen. Ik lees voornamelijk in dit topic de nodige problemen met haarscheurtjes, elders zie ik die posts niet (het zijn hooguit mensen die een iPhone willen kopen en er naar informeren).

Mijn iPhone is al een paar keer gestuiterd (zijn ze goed in ook nog :D). Na 1 aanvaring met tegels buiten zit er wel wat schade op maar niet zo heel erg. Bij 2 andere telefoons die ik had vlogen de onderdelen de nodige kanten op en kon ik ze weer in elkaar zetten en de behuizing weer aandrukken. Putjes, verf die afgeschaafd is, etc. was ook vrij normaal. Dat heb ik bij mijn iPhone niet gezien dus toch 1 van de stevigere toestellen imho. Wat dan niet meteen de motivatie is om dit nogmaals te herhalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
en dan heb ik ook nog een ander vaag iets, licht wat uit de kieren tussen het metaal en het glas vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Sn0wblind schreef op zondag 29 maart 2009 @ 03:14:
en dan heb ik ook nog een ander vaag iets, licht wat uit de kieren tussen het metaal en het glas vandaan komt
Dat is wel normaal. Heb nu mijn derde toestel en alle drie hadden het aan de linkerkant. Leuke stof- en vochtvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Nou ik heb me maar eens verzoek gedaan op mijn verzekering, helaas krijg ik geen andere iphone maar wel een andere met windows mobile, dus kan gewoon mailen en gedoe.

Maandag wordt hij opgehaald, dat knopje van stil zetten was mij van de week afgebroken en er zaten krasjes op het scherm. Kijken of ze het allemaal maken, ze probeerde op de iphone binnen 2 weken terug te geven. Ben benieuwd :), heb eigenlijk nooit echt beroep gedaan op mijn verzekering..maar ja, ik zal het wel zien.

En een vriend van mij had die invisible schield, wat een relax stukje folie is dat. Je scherm wordt ook niet gelijk zo vettig, en vol met vinger vlekken. Als ik die van mij terug heb ga ik dat ook doen denk ik of ik koop me zo een leren hoesje.

[ Voor 20% gewijzigd door Aight! op 29-03-2009 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Ik begin me zwaar te irriteren aan het hele overzetten van bestanden naar de iPhone.

Ik heb een 3 tal films omgezet naar een formaat wat de iPhoen ondersteund en deze gesynct met het toestel. Vervolgens verwijder ik de bestanden van mijn PC en voila, na een sync beurt zijn ze ook van de iPhone verwijderd.

Vervolgens weer in iTunes gedoken en als ik aangeef "geen films syncen", dan verwijderd hij ze alsnog van de iPhone, want ja ik wil ze niet syncen....WTF????

Ik ben nu uren bezig geweest met iTunes en ik sta op het punt om mijn iPhone gewoon te smashen, dankzij iTunes. Kan iemand mij wat tips geven?

Voor allen die zich ook zo ergeren aan iTunes. Ik vond Sharepod. Snel, licht en doet wat ik vraag haha!

[ Voor 10% gewijzigd door vr6-only op 29-03-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Shiver23 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 08:27:
[...]

Dat is wel normaal. Heb nu mijn derde toestel en alle drie hadden het aan de linkerkant. Leuke stof- en vochtvanger.
het was me nooit eerder opgevallen, maar is het niet de doorschemering van onder de glasplaat of is het echt een smalle opening? als het dat laatste is vind ik dat wel zeer irritant. het verdwijnt wel als ik eht scherm een beetje indruk :S dat laat me dus het laatste vermoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43

yok

Toch ook maar even een invisibleshield gekocht nadat ik mijn eerste kleine krasje na 2 maanden heb gespot op de touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
vr6-only schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:33:
Ik begin me zwaar te irriteren aan het hele overzetten van bestanden naar de iPhone.

Ik heb een 3 tal films omgezet naar een formaat wat de iPhoen ondersteund en deze gesynct met het toestel. Vervolgens verwijder ik de bestanden van mijn PC en voila, na een sync beurt zijn ze ook van de iPhone verwijderd.
Tja, dat is nou het principe van synchronisatie. Je zorgt dat 2 plekken synchroon zijn en die 2 plekken zijn dus je iPhone en iTunes. Als jij het dan op je iPhone of in iTunes weggooit is het gewoon normaal gedrag dat het op de andere plek ook verwijderd wordt. Dat is niet iets wat raar is aan iTunes want iSync doet het, ActiveSync doet het, Exchange ActiveSync doet het, HotSync doet het, Microsoft SyncToy, rsync, Allway Sync, etc. etc. etc.
Vervolgens weer in iTunes gedoken en als ik aangeef "geen films syncen", dan verwijderd hij ze alsnog van de iPhone, want ja ik wil ze niet syncen....WTF????
Dat heeft te maken met het idee van een iPod en een iPhone. De iPod was van meet af aan bedoeld als verlengstuk van iTunes, het was domweg iTunes in je broekzak. Al het beheer doe je dan ook in iTunes en niet op je iPod/iPhone. Je moet dus alles in iTunes doen en dan synchroniseren met de iPod/iPhone. Je iPod/iPhone is dus niet meer dan een kopie van je iTunes. Het is dus geen externe harde schijf die je met de Windows Verkenner naar eigen goed dunken kan indelen. Als je die denkwijze hanteert is iTunes ineens een heel fijn product. Met name Windows gebruikers hebben grote moeite met die denkwijze omdat zij gewend zijn dat ze alles zelf moeten doen. Tja, Windows is nou eenmaal een systeem waarbij je het als gebruiker zelf maar moet uitzoeken, OS X is veel meer een systeem die de gebruiker ondersteund en taken versimpeld. Ik gok dat dat dan ook het verschil in denkwijze verklaart. Maar goed, dit is al eerder in dit topic en voorgaande delen uitgelegd (en voor de iPod in diverse andere topics en nieuwsberichten) dus wellicht was het handiger geweest als je de zoekfunctie had gebruikt.
Voor allen die zich ook zo ergeren aan iTunes. Ik vond Sharepod. Snel, licht en doet wat ik vraag haha!
Voor Windows gebruikers die niet aan de iTunes/Apple denkwijze kunnen wennen is zoiets inderdaad een aardig alternatief.

Even terugkomend op de haarscheurtjes in de iPhone...bij Kassa is inmiddels de uitzending geweest maar iphoneclub.nl heeft een artikeltje online gezet. De uitzending is overigens via uitzendinggemist.nl opnieuw te bekijken.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 29-03-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik nu zeker 3 maanden een iPhone. Ik ga er vrij netjes mee om, maar niet zo netjes dat die in een hoesje gaat. Hij zit altijd in mijn broekzoek. Echter let ik er wel op dat er geen andere voorwerpen naast mijn iPhone in mijn zak zitten. Nog steeds geen kras te bekennen, ook geen haarscheurtjes.

Wat me wel opvalt en waar ik me soms ook aan irriteer, zijn de vingers op het scherm die bijna altijd blijven staan. Helpt een invisibleshield hier ook tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net vanmiddag een iPhone gewonnen op de kermis in de Boogaard, alleen heb ik een paar twijfels aan de echtheid/nieuwheid. . .

iPhone ziet en voelt als een originele. Alles zit op de juiste plek.
Alle accesoires zijn bijgeleverd, de oortjes ook (ruiken zelfs nog nieuw). Alleen is er een middenstukje (net als bij de N95-8GB bijv) bijgeleverd met een clipje waarop iPhone XpressMusic staat. Daarnaast een stylus en niet-NLse stekkers.
Op doos staat iPhone 3G 16GB White, deze is zwart.
Firmware lijkt niet op de foto: andere lettertype, minder icons per pagina.
Er staan wat fotos/videos/liedjes op met Chinese namen.
Je moet harder drukken en het lijkt me ook iets lager dan je wilt drukken om dingen te openen: ik heb wel eens iPhones in mijn handen gehad.

Ik zit nu iTunes te downloaden om te kijken of ik een firmware reinstall kan doen. Ik gok zelf op dat dit een jailbroken versie is, alleen weet ik niet of dat dus de layout van de software verandert of niet: ik wil graag eentje met T-Mobile NL versie, maakt me verder niet uit omdat ik toch TMO gebruik. Iemand verder nog ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
Kermis en iPhone ;) Als er liedjes op staan, chineese tekens gebruikt worden, en een stylus bijgeleverd wordt kan je er vanuit gaan dat het een nep ding is ..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:27:
Kermis en iPhone ;) Als er liedjes op staan, chineese tekens gebruikt worden, en een stylus bijgeleverd wordt kan je er vanuit gaan dat het een nep ding is ..
Dacht ik al, maar voor zover ik kan gaan is de buitenkant 100% gelijk aan een echte, vandaar dat ik nog mijn twijfels heb. Kan net zo goed een Chinese import zijn oid, weet ik veel :P Van toen ik mijn iPod kocht op MP weet ik dat er veel lookalikes waren maar daar zag je altijd meteen aan wat mis was. Bij deze lijkt de doos en iPhone zelf 100% echt.

Toch reageert iTunes niet als ik hem aansluit dus ik vrees toch dat als iets te goed is om waar te zijn, het vast niet waar is. :(

Ik heb overigens nog steeds niet kunnen vinden welke lookalike het dan is, ik lees wat over de scriphone maar die heeft een neppe achterkant. Bij mij staat achterop ook een logo en made in China/Designed in Cali/modelnummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Een iPhone kan niet eens met een styles werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Morgen ga ik maar een ritje naar Antwerpen maken dan, hoop dat ze op voorraad zijn bij de MediaMarkt of Mobistar :) Anders toch een leuke dag gehad...

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Hoe the fuck machtig ik mijn iTunes en iPhone om te kunnen downloaden via de Itunes store?
Ik heb een account aangemaakt bij Click and Buy, die heb ik ook geactiveerd.
Ik had van de week met iemand anders zijn account apps gedownload en toen ik syncte met m'n iTunes blokkeerde hij al de apps op mn telefoon, waarschijnlijk omdat het niet met een eigen account was gedownload
Als ik dan via iTunes mijn pc wil machtigen om te kunnen downloaden word ik doorgestuurd naar de website van Click and Buy, bevestig ik daar alles en zou het scherm van de store in iTunes moeten veranderen naar iets van: Machtiging geslaagd ofzo... maar dat gebeurt dus niet.

als ik dit alles via firefox doet zegt hij dat hij imtss niet kan openen. En via internet explorer word ik doorgestuurd naar de website van apple.
Wwie o wie heeft de gouden tip om mijn pc en account te machtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Cidolfas schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:39:
Morgen ga ik maar een ritje naar Antwerpen maken dan, hoop dat ze op voorraad zijn bij de MediaMarkt of Mobistar :) Anders toch een leuke dag gehad...
Check vooral Mobistar op de Meir (als je het zo schrijf :)) daar had ik geluk, bij de Mobistar op de hoek van de straat vlak bij de MM zat toendertijd zo'n chagerijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:43

yok

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:19:
Inmiddels heb ik nu zeker 3 maanden een iPhone. Ik ga er vrij netjes mee om, maar niet zo netjes dat die in een hoesje gaat. Hij zit altijd in mijn broekzoek. Echter let ik er wel op dat er geen andere voorwerpen naast mijn iPhone in mijn zak zitten. Nog steeds geen kras te bekennen, ook geen haarscheurtjes.

Wat me wel opvalt en waar ik me soms ook aan irriteer, zijn de vingers op het scherm die bijna altijd blijven staan. Helpt een invisibleshield hier ook tegen?
Dat helpt er ook enorm tegen ja. Check eens wat recensies (google invisibleshield review)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38
Uit eigen ervaring: ja. Het is vuil en vet afstotend en er blijft minder vet achter van je fikken. Ik vind het een super-folietje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:33:
[...]
Ik heb overigens nog steeds niet kunnen vinden welke lookalike het dan is, ik lees wat over de scriphone maar die heeft een neppe achterkant. Bij mij staat achterop ook een logo en made in China/Designed in Cali/modelnummer etc.
Maak eens wat foto's anders. Ben wel benieuwd hoe die eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
ronwiel schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:52:
[...]

Check vooral Mobistar op de Meir (als je het zo schrijf :)) daar had ik geluk, bij de Mobistar op de hoek van de straat vlak bij de MM zat toendertijd zo'n chagerijn :P.
Kreeg je hem niet mee bij de chagerijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06-2021

Ik heb vanaf het begin (juli/augustus) een invisibleSHIELD op m'n iPhone gehad. Sinds een week vervangen door een BodyGuardz (de hoekjes van de invisibleSHIELD begonnen los te laten waardoor er veel stof onder kwam - wat er lelijk uitzag; de hoekjes van de BodyGuardz sluiten veel mooier aan). Bij beide shields toch wel erg veel vet op het scherm. Ik kan het niet goed vergelijken zonder shield, maar het vet blijft.

Ik moet hier wel bij opmerken dat ik vrij droge banden heb die ik regelmatig met zalf in moet smeren om ze een beetje soepel te houden. Wellicht dat de shields bij 'normale' handen wel voldoende vetafstotend zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:07
Ik heb sinds gister ook een leuke te pakken.. Ik blijf een "1" zien bij sms-app, om aan te geven dat ik een nieuwe sms heb. Als ik de app open staat er voor geen conversatie een bolletje en ik weet zeker dat ik alles gelezen heb. Toch blijft de app volhouden dat ik een nieuw txtje heb, heel irritant. Statusnotifier geeft het ook aan, maar die wordt natuurlijk gefeed door de text-app :)

..iemand hier ervaring mee?

PS: syncen heeft niks geholpen, ik heb alle recente text-conversations geopend en lopen scrollen etc, maar mocht niet baten.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

stevenP schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:32:
Ik heb sinds gister ook een leuke te pakken.. Ik blijf een "1" zien bij sms-app, om aan te geven dat ik een nieuwe sms heb. Als ik de app open staat er voor geen conversatie een bolletje en ik weet zeker dat ik alles gelezen heb. Toch blijft de app volhouden dat ik een nieuw txtje heb, heel irritant. Statusnotifier geeft het ook aan, maar die wordt natuurlijk gefeed door de text-app :)

PS: syncen heeft niks geholpen, ik heb alle recente text-conversations geopend en lopen scrollen etc, maar mocht niet baten.
Al een keer opnieuw opgestart?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Zpottr schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:58:
[...]

Al een keer opnieuw opgestart?
..twice :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
stevenP schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:32:

Same here, heb je ook een jailbreak? Mijn work-around is de laatste conversatie verwijderen, dan gaat de notifier weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Maks schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:18:
[...]

Same here, heb je ook een jailbreak? Mijn work-around is de laatste conversatie verwijderen, dan gaat de notifier weg.
Ja een jailbrake inderdaad.. Ik heb de conversatie weggegooid en de notification is ook weg :) ..wel ben ik 2 maanden conversatie met een van mn meest vaste sms-ontvangers kwijt, jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superericje
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:54
Cidolfas schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:39:
Jaaa daar heb ik hem ook gehaald!!!
Alleen bij Mobistar willen ze nog weleens moeilijk doen!!
Ik heb hem gehaald bij Saturn midden in centrum, die hebben er erg veel. De (aardige!) man daar vertelde me dat ze tegenwoordig massaal aan landgenoten van mij ;-) De Iphone 3G verkochten!!
Er was zelfs een man die er elke week 35 kwam halen daar....

Trouwens ff iets anders... Als je hem aan zet na sync met Itunes.. Dan zegt hij simlock actief.. (ik schrok me toen wezeloos hahaha :)) dat is dan de code van de SIM kaart (waarschijnlijk weet iedereen dat hier, maar ik als eerste Iphone bezitter niet.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-08 14:41
@ Gamesua
Ik weet wat je bedoeld denk ik, ik was in Bangkok en daar zag ik zoveel van dat soort iphones.
zelfs de iphone-nano haha incl stylus en dual sim.

Ik heb verder nog wel iets raars meegemaakt bij mijn eigen iphone, deze was jailbroken
en had er een aantal applicaties ingezet. Maar op een gegeven moment kon ik er niet meer
mee bellen. Als ik op telefoon druk kreeg ik blanco en en kwam die weer op het Springboard
Herkent iemand dit? Ik heb me iphone maar schoon gmaakt en nu doet hij het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Bartaz schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:01:
Hoe the fuck machtig ik mijn iTunes en iPhone om te kunnen downloaden via de Itunes store?
Ik heb een account aangemaakt bij Click and Buy, die heb ik ook geactiveerd.

[...]

Als ik dan via iTunes mijn pc wil machtigen om te kunnen downloaden word ik doorgestuurd naar de website van Click and Buy, bevestig ik daar alles en zou het scherm van de store in iTunes moeten veranderen naar iets van: Machtiging geslaagd ofzo... maar dat gebeurt dus niet.

als ik dit alles via firefox doet zegt hij dat hij imtss niet kan openen. En via internet explorer word ik doorgestuurd naar de website van apple.
Wwie o wie heeft de gouden tip om mijn pc en account te machtigen?
Had dit ook. Probleem zit hem in IE8 (als je dat hebt geinstalleerd). Probeer even een andere pc met IE7. Dan zal het wel lukken. (daarna van die pc de machtiging weer intrekken als je hem niet meer gebruikt).

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

ppl schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:05:
[...]

[...]

Dat heeft te maken met het idee van een iPod en een iPhone. De iPod was van meet af aan bedoeld als verlengstuk van iTunes, het was domweg iTunes in je broekzak. Al het beheer doe je dan ook in iTunes en niet op je iPod/iPhone. Je moet dus alles in iTunes doen en dan synchroniseren met de iPod/iPhone. Je iPod/iPhone is dus niet meer dan een kopie van je iTunes. Het is dus geen externe harde schijf die je met de Windows Verkenner naar eigen goed dunken kan indelen. Als je die denkwijze hanteert is iTunes ineens een heel fijn product. Met name Windows gebruikers hebben grote moeite met die denkwijze omdat zij gewend zijn dat ze alles zelf moeten doen. Tja, Windows is nou eenmaal een systeem waarbij je het als gebruiker zelf maar moet uitzoeken, OS X is veel meer een systeem die de gebruiker ondersteund en taken versimpeld. Ik gok dat dat dan ook het verschil in denkwijze verklaart. Maar goed, dit is al eerder in dit topic en voorgaande delen uitgelegd (en voor de iPod in diverse andere topics en nieuwsberichten) dus wellicht was het handiger geweest als je de zoekfunctie had gebruikt.

[...]
Ik heb dus een heel tijd zitten googlen en ik kom er gewoon niet uit. Ik zet een aantal films om en deze synchroniseer ik met mijn toestel. Daarna wil ik gewoon die bestanden weer verwijderen van me PC, want ik kijk ze alleen op mijn iPhone. Maar dan zegt iTunes dood leuk "van de PC weg, dan haal ik ze ook bij de iPhone weg". Ik snap dat het daarom ook Sync heet, maar het moet toch wel mogelijk zijn om zelf dingen in te kunnen delen?

Nu moet ik dus de bestanden op mijn PC bewaren, want anders mag ik ze niet op de iPhone hebben, dat bepaald iTunes voor mij! Ik bepaal wat een programma voor mij moet doen en niet Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
vr6-only schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:46:
[...]

Ik heb dus een heel tijd zitten googlen en ik kom er gewoon niet uit. Ik zet een aantal films om en deze synchroniseer ik met mijn toestel. Daarna wil ik gewoon die bestanden weer verwijderen van me PC, want ik kijk ze alleen op mijn iPhone. Maar dat zegt iTunes dood leuk. Van de PC weg, dan haal ik ze ook bij de iPhone weg. Ik snap dat het daarom ook Sync heet, maar het moet toch wel mogelijk zijn om zelf dingen in te kunnen delen?

Nu moet ik dus de bestanden op mijn PC bewaren, want anders mag ik ze niet op de iPhone hebben, dat bepaald iTunes voor mij! Ik bepaal wat een programma voor mij moet doen en niet Apple!
Smartplaylists zijn ook gewoon veel handiger om je iPhone te vullen ;)

Maar je kunt de iPhone ook handmatig vullen: http://support.apple.com/kb/HT1535?viewlocale=nl_NL. Dan worden bestanden ook niet meer verwijderd als je ze van je computer haalt. Er wordt immers niet gesynchroniseerd. Maar goed, ik heb het zelf niet geprobeerd, wellicht werkt dat ook niet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 13:19

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Iemand ervaringen met dit bedrijf?
http://www.ipod-service.nl/iphone3g.htm

of een dergelijk bedrijf waar ze ook iphones kunnen repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Gistermiddag eindelijk de tijd gehad om m'n headsetje aan te pakken, ik heb van de standaard iphone 3g headset de dopjes afgesloopt en vervangen door de in-ear dopjes van Sharp (MD33) die ik nog had liggen met een draadbreuk. De stroevere/flexibelere draad van de iphone kabel door de kabelgeleiders van de Sharp dopjes heen frutselen was nog het lastigste, maar het is uiteindelijk aardig goed gelukt. Nu heb ik de fijne geluidskwaliteit van mn Sharp in-ears (te vergelijken met Sennheiser CX serie) en kan ik ook nog gewoon het knopje en de microfoon van het apple headsetje blijven gebruiken :)

Scheelt me weer 50 a 80 euro voor een nieuw setje ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
MarcoC schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 00:53:
[...]

Volgens mij heb je dan twee jaar onder die steen uit het plaatje gelegen, heb dat plaatje echt al tientallen keren gezien de afgelopen jaren :$ .
Dat zal wel komen doordat die waardeloze iphone geen sites kan lezen waarin flash zit en dat is denk ik zo'n 20% van alle sites ;)

Gebruik nu in bed en op de bank een netbook van msi, had ik veel eerder moeten doen. Ook zal ik die T-Mobile s mailen of mn abonnement met 50% omlaag kan, want de keren dat de 3G van die grappenmakers geen verbinding heeft zijn al niet meer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Ferry34 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 14:46:
[...]

Dat zal wel komen doordat die waardeloze iphone geen sites kan lezen waarin flash zit en dat is denk ik zo'n 20% van alle sites ;)

Gebruik nu in bed en op de bank een netbook van msi, had ik veel eerder moeten doen. Ook zal ik die T-Mobile s mailen of mn abonnement met 50% omlaag kan, want de keren dat de 3G van die grappenmakers geen verbinding heeft zijn al niet meer te tellen.
Eh, het is gewoon een JPG-plaatje hoor :P . Snap niet wat dat met flash te maken heeft ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Laatst online: 26-08 14:26
Ik ben wat aan het spelen met een iPhone die een koppeling heeft met een exchange server. Maar ik merk op dat je alleen aan kan geven hoeveel berichten hij maximaal binnenhaalt. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een tijdspanne in te geven, zeg mail van max 2 maanden oud binnen halen bijvoorbeeld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MarcoC schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:03:
[...]
Eh, het is gewoon een JPG-plaatje hoor :P . Snap niet wat dat met flash te maken heeft ;) .
Don't feed the trolls plz.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Lt. Marx schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:23:
Iemand ervaringen met dit bedrijf?
http://www.ipod-service.nl/iphone3g.htm

of een dergelijk bedrijf waar ze ook iphones kunnen repareren?
Na onderzoek heb ik alleen kunnen vinden dat ze op diverse fora voorzichzelf (sluik)reclame maken. Wel zonde voor het imago opzich maar ze zijn wel goedkoop, ik denk er ook over na om mijn iPhone daar te brengen.

Dat plaatje wat ik trouwens postte van die iPhone is trouwens niet die van mij :p, hij was alleen ter illustratie.De spleet is op het breedste punt ongeveer zo breed als een bankpasje, niet zo heel erg dus maar als ik mijn cover niet gebruik (die ik liever thuis laat omdat dat niet lekker in je broek zit) komt er wel zand/stof in denk ik dus kan ik hem beter nu maar laten repareren.

Ik heb trouwens 100 dollar extra betaald voor een witte...maar nu denk ik dat ik zwart eigenlijk mooier vind :p. Als die cover toch vernieuwd moet worden ga ik voor een zwarte denk ik. Eindeloze discussie mogelijk uiteraard maar wat vinden jullie mooier? Zwart of wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-09 18:39
ik vind zelf zwart mooier (heb dan ook zelf een zwarte :P ) ik vind die website trouwens wel intressant, want ik heb mijn iPhone tijdens het hardlopen uit mijn zak laten vallen op het asfalt.... schrok me kapot...

nou zit er aan de achter kant in alle hoeken doeken en zit de achterkant vol met krassen, dus zit er ook aan te denken een nieuwe achterkant op te laten zetten (alles werkt voor de rest nog, maar het ziet er gewoon niet uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only

vr6-only

Blub Blub

Hoedje schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:52:
[...]

Smartplaylists zijn ook gewoon veel handiger om je iPhone te vullen ;)

Maar je kunt de iPhone ook handmatig vullen: http://support.apple.com/kb/HT1535?viewlocale=nl_NL. Dan worden bestanden ook niet meer verwijderd als je ze van je computer haalt. Er wordt immers niet gesynchroniseerd. Maar goed, ik heb het zelf niet geprobeerd, wellicht werkt dat ook niet.
Bedankt voor het opzoeken! Maar die methode had ik al geprobeerd. Elke keer als ik iTunes opstart, moest ik het weer aanvinken en dan kreeg ik weer het, voor mij bekende, scherm "je wisselt met bibliotheek blabla"...

Ik heb mijn iPhone ingeruild tegen een Touch HD en kreeg nog 80 euro terug ook.
Jammer, want het toestel zelf is subliem! :'(

De Touch HD werkt tot nu toe ook erg prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Is het mogelijk te SSH'en via je iPhone?
2) Kost Google Maps veel dataverkeer?
3) In juni 2009 komt er ondersteuning vanuit de iPhone firmware voor turn-by-turn navigatie. Wat mag ik hiervan verwachten? Inclusief geluid al leuk kunnen rijden van Amsterdam naar Amersfoort?
4) De iPhone ondersteunt onder ander H..264, MPEG-4 in .mp4, .m4v, .mov file formats and iPhone music in MP3, AAC, etc. Komt het vaak voor dat jullie alle video's eerst lange tijd moeten converteren ipv. copy-to-USB-and-play?
5) Heeft de volgende iPhone firmware ondersteuning voor het forwarden van messages?
6) Zakelijk, werkt de iPhone goed met synchronisatie, Exchange, e.d.?
7) Wanneer komt de volgende iPhone uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:15:
3) In juni 2009 komt er ondersteuning vanuit de iPhone firmware voor turn-by-turn navigatie. Wat mag ik hiervan verwachten? Inclusief geluid al leuk kunnen rijden van Amsterdam naar Amersfoort?
4) De iPhone ondersteunt onder ander H..264, MPEG-4 in .mp4, .m4v, .mov file formats and iPhone music in MP3, AAC, etc. Komt het vaak voor dat jullie alle video's eerst lange tijd moeten converteren ipv. copy-to-USB-and-play?
5) Heeft de volgende iPhone firmware ondersteuning voor het forwarden van messages?
8) Wat heb je zelf gezocht :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

2. ja
3. ja
5. ja
6. ja
7. dat weet niemand, maar geruchten zijn juni/juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik ga over 2 weekjes een maand naar Canada en wil dus liever niet dat mijn iPhone mail gaat ophalen e.d. ;) Na wat Google'n lijkt het erop dat het uitzetten van Roaming voldoende moet zijn.
Nu vraag ik mij af of dit echt het enige is en wat er gebeurd als je de mail.app bijv. start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Is al vaak besproken, dat knopje werkt helemaal, je 3G of GPRS verbinding werkt gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Laatst online: 07:26

Aight!

'A toy robot...'

Zo, hebben ze vanavond mijn iPhone opgehaald, krijg ik zo een leen telefoon een MDA van T-Mobile, niets een 3G en alleen GPRS, snap niks van dat ding. Wil mijn iPhone nu alweer terug, nu pas merk ik hoe fijn zo een iPhone is, geen gezeur met klik dingen, pennetjes of andere kleine rot dingen.

Maja, hopelijk heb ik hem terug over 2 weken. Mis hem nu al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
1) Als je eenmaal je iPhone gejailbreakt hebt kan je het programma OpenSSH installeren via Cydia.
4) Ik gebruik het programma Badaboom om m.b.v. mijn GPU videos te converteren. Voor een standaard aflevering van een TV serie duurt dat ong. 5 minuten met een 8800GTS 640MB.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag

Mag

Muthas schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:09:
Is al vaak besproken, dat knopje werkt helemaal, je 3G of GPRS verbinding werkt gewoon niet meer.
Dan kan je dus ook geen smsjes meer ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Edit: Sorry, het ging over de data roaming knop. Als je die uit zet dan kan je nog wel SMS ontvangen (en SMS sturen en bellen/gebeld worden kan ook nog).

[ Voor 109% gewijzigd door GekkePrutser op 30-03-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een iPhone 2G (oid) met firmware versie 2.2.1
Dit draait al een tijd prima, maar sinds een week of 3 merk ik dat ik zeer regelmatig de 'slide' niet in beweging krijg als ik word gebeld.
Dan kan ik wrijven wat ik wil en doen, maar hij unlockt niet.
Als de beller daarna de voicemail krijgt is er niets aan de hand en slide ik hem zo open.

Verder heb ik echt nooit enig probleem met de touch, maar als ik gebeld word best vaak. Iemand ervaring/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:14

g0tanks

Moderator CSA
Opperhoof schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:20:
Dit draait al een tijd prima, maar sinds een week of 3 merk ik dat ik zeer regelmatig de 'slide' niet in beweging krijg als ik word gebeld.
Als de beller daarna de voicemail krijgt is er niets aan de hand en slide ik hem zo open.

Verder heb ik echt nooit enig probleem met de touch, maar als ik gebeld word best vaak. Iemand ervaring/oplossing?
Op Google ben ik dezelfde problemen tegengekomen die jij ook hebt. De meeste mensen hebben dit kunnen oplossen door gewoon hun iPhone te rebooten. Ik heb ook wel eens dat m'n iPod 2G na een lange tijd niet te hebben gereboot niet meer zo goed reageert.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Oké, best vreemd eigenlijk.

Ik heb de laatste tijd vaak last dat mijn contactenlijst blijft hangen. Ik open dan de contacten, dan kan ik zo'n 3 seconden gewoon scrollen wat ik wil, maar dan blijft hij ineens even 10 seconde hangen. Kan ik niets meer met de touch bediening. En zo'n 10 seconde later werkt alles weer gewoon en kan ik iemand bellen. Vrij vervelend als je iemand wilt bellen want je moet gewoon wachten.

Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad of weet iemand een oplossing?

Ik synchroniseer mijn contacten via Google Contacten via Google Sync.

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Castor385
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:39
g0tanks schreef op maandag 30 maart 2009 @ 23:14:

1) Als je eenmaal je iPhone gejailbreakt hebt kan je het programma OpenSSH installeren via Cydia.
Er is in de appstore ook een gratis programma waarmee je kunt ssh-en

Study everything, You'll find something you can use

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 11-09 21:48
Castor385 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:46:
[...]

Er zit natuurlijk een verschil van iPhone -> PC of PC -> iPhone, die eerste kan idd zonder jailbrak via de diverse programma's in de AppStore, het laatste kan alleen op een gejailbraked toestel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
Castor385 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 08:46:
[...]

Hier wordt de SSH-server bedoelt. ;) Daarnaast werkt TouchTerm niet echt heel goed. :X

Ik heb sinds gisteravond mijn iPhone. Na anderhalf jaar iPod Touch is dit toch wel heel leuk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 22:39

Hier heb ik incidenteel ook last van. Niet heel vaak, maar zodra ik het merk reboot ik de iPhone meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is alleen wanneer komt daadwerkelijk de eerste navigatiesoftware uit. Want leuk en
aardig dat er in juni ondersteuning komt, maar dat wil meestal niet zeggen dat dan ook gelijk de fabrikanten
hun applicatie's beschikbaar stellen die maand. Daar gaat natuurlijk weer máánden zoniet een jaar
testen en sleutelen overheen.

Ik verwacht dus niet dat we deze zomer nog naar Zuid-Frankrijk kunnen tuffen onder het controlerend oog
van de iPhone op het dashboard...

(of de fabrikanten moeten de turn-by-turn firmware al tijden in bezit hebben, dan wordt het een ander verhaal)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Verwijderd schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:04:
[...]

De vraag is alleen wanneer komt daadwerkelijk de eerste navigatiesoftware uit. Want leuk en
aardig dat er in juni ondersteuning komt, maar dat wil meestal niet zeggen dat dan ook gelijk de fabrikanten
hun applicatie's beschikbaar stellen die maand. Daar gaat natuurlijk weer máánden zoniet een jaar
testen en sleutelen overheen.

Ik verwacht dus niet dat we deze zomer nog naar Zuid-Frankrijk kunnen tuffen onder het controlerend oog
van de iPhone op het dashboard...

(of de fabrikanten moeten de turn-by-turn firmware al tijden in bezit hebben, dan wordt het een ander verhaal)
Waarom niet? De beta-firmware is dan alweer 3-4 maanden beschikbaar. Dat lijkt me voor een redelijk bedrijf toch wel voldoende om iets uit de grond te stampen. Daarbij zien de softwaremakers natuurlijk ook wel in dat het handig is om voor het einde van de zomer de software te releasen.

Aan de andere kant denk ik dat het voor de consument verstandig is om even te wachten. De concurrentiestrijd is immers groot in de App Store, dus ik denk dat je door 1-2 maanden te wachten veel meer waar voor je geld krijgt :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

En daarnaast hebben volgens mij zowel TomTom als Sygic al eens aangetoond dat ze werkende navigatie software kunnen bieden op de iPhone.

Dus ik denk ook dat het wel redelijk snel kan (tenzij Apple zelf veel vertraging veroorzaakt bij het goedkeuren van de software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Overigens zal de Sygic software zeker wel bij de launch beschikbaar zijn. De software is namelijk eigenlijk alleen uitgesteld vanwege de 3.0 software: http://www.macnn.com/articles/09/02/18/sygic.iphone.app/. Het is gewoon volwaardige navigatiesoftware, maar ook met een volwaardige prijs, voor andere platforms kost het 79 euro.

Afbeeldingslocatie: http://images.macnn.com/macnn/news/0902/cygis1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 08:38

Ik heb hier ook regelmatig last van. Echt irritant, wil je opnemen, gaat het gewoon niet!! Ik heb gemerkt dat het soms wél weer ineens werkt, als je even op een volume knopje drukt als het gebeurt (de ringtone stopt dan, maar hij gaat nog wel gewoon over) en dan doet de slide het weer. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
Vandaag ook maar een iPhone gehaald in Belgie. Toch maar voor Turnhout gekozen ipv van Antwerpen omdat het iets dichterbij was en er een Mobistar Center en Apple Resellers dicht bij elkaar in de buurt zaten.

Eenmaal bij de Apple reseller aangekomen toch een kleine teleurstelling, deze was maandag en dinsdag gesloten ivm balansen :(

Toen naar de Mobistar; helaas de iPhone is uitverkocht... Gelukkig kwam ik op de terug weg naar de auto een Belcompany tegen, en deze had ze nog op voorraad :)

Vanavond maar eens kijken naar leuke apps etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
dev10 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:56:
[...]

Hier wordt de SSH-server bedoelt. ;) Daarnaast werkt TouchTerm niet echt heel goed. :X
Als iemand vraagt of er via zijn iPhone te ssh'en valt dan wordt er een client bedoeld en geen ssh server die op de iPhone draait. Indien dat wel zo is dan had het woordje "via" er niet moeten staan maar juist het woordje "naar". Zo moeilijk is Nederlands nou ook weer niet als taal.

Voor gewoon wat ssh werk is TouchTerm prima te doen, al helemaal gezien de prijs. Als je echt fatsoenlijk ssh sessies wil opbouwen dan heb je geen iPhone programmaatje nodig maar een fatsoenlijke laptop of desktop machine met een fatsoenlijke ssh client. Op een device als de iPhone is dat veel te veel gepriegel. Ssh client op de iPhone moet je ook zien als een noodoplossing.
smallboy schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 15:15:
En daarnaast hebben volgens mij zowel TomTom als Sygic al eens aangetoond dat ze werkende navigatie software kunnen bieden op de iPhone.

Dus ik denk ook dat het wel redelijk snel kan (tenzij Apple zelf veel vertraging veroorzaakt bij het goedkeuren van de software).
Sygic heeft een echte demo laten zien maar dat van TomTom was niet meer dan dat er iemand van TomTom had gezegd dat ze iets werkends schijnen te hebben in hun lab. M.a.w. het waarheidsgehalte van dat van TomTom is heel erg laag tot nonexistent. Al helemaal sinds het feit dat er gevraagd is om een demo maar er nog steeds niets is. Ik vraag me sterk af of TomTom überhaupt wel brood ziet in die mobile devices zoals een iPhone in vergelijking tot hun eigen hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me sterk af of TomTom überhaupt wel brood ziet in die mobile devices zoals een iPhone in vergelijking tot hun eigen hardware.
Ze doen toch ook Windows Mobile?

Tomtom uitbrengen op de iPhone is gewoon een zekerheidje voor tientallen miljoenen euries in het laatje. Doen
ze het niet dan lacht de concurrentie die wél navigatiesoftware voor de iPhone uit zal brengen zich het schompes.

Als Tomtom de iPhone om strategische redenen links laat liggen (in de hoop dat ik een stand alone Tomtom koop) dan zitten ze er wat mij betreft echt naast, want dan gaan we dus gewoon voor de eerste de beste concurrent die wél brood ziet in het uitbrengen van navsoftware op de iPhone.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 09:53

KroeT

[...]

TomTom heeft al tijden geen updates meer uitgebracht voor de WM-versie van de software, dus ik denk inderdaad dat TomTom meer brood ziet in eigen devices dan in piraatgevoelige (yar!) software.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

KroeT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:01:
TomTom heeft al tijden geen updates meer uitgebracht voor de WM-versie van de software, dus ik denk inderdaad dat TomTom meer brood ziet in eigen devices dan in piraatgevoelige (yar!) software.
Dat is een markt die in rap tempo tussen TT's vingers doorglipt. Aan de ene kant zijn er steeds meer auto's met ingebouwde navi; van een andere kant rukken grote aantallen smartphones met GPS op; en van nog een andere kant zijn er tientallen fabrikanten op de markt van navigatieapparatuur die de prijs voor de simpelste Tom Tom met Europa-kaarten nu naar €99,- gedrukt hebben. iPhone-software voor enkele tientjes minder is vergeleken daarbij een goudmijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Zpottr op 01-04-2009 09:48 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daroy
  • Laatst online: 26-08 14:26
Even mijn vraag van maandag nog eens herhalen.
daroy schreef op maandag 30 maart 2009 @ 15:37:
Ik ben wat aan het spelen met een iPhone die een koppeling heeft met een exchange server. Maar ik merk op dat je alleen aan kan geven hoeveel berichten hij maximaal binnenhaalt. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld een tijdspanne in te geven, zeg mail van max 2 maanden oud binnen halen bijvoorbeeld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet niet hoe het met jullie zat op het moment dat de de telefoon bezorgd werd, maar ik was echt als een kind zo blij. Het ziet er allemaal zoveel leuker en vooral handiger uit dan mijn vorige telefoon, een sony m600. Alleen het internet is een beetje traag (web/walk), want mijn contractverlenging gaat pas begin juli in.

Het enige wat ik niet begrijp is dat verjaardagen die bij mijn contacten zijn ingevuld niet in mijn kalender voorkomen. Voor de rest (tot nu toe) fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

kronk schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:25:
Het enige wat ik niet begrijp is dat verjaardagen die bij mijn contacten zijn ingevuld niet in mijn kalender voorkomen. Voor de rest (tot nu toe) fantastisch!
Heb je een Mac? Dan kun je in iCal settings aanvinken dat je een kalender met verjaardagen wilt hebben.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zpottr schreef op woensdag 01 april 2009 @ 10:32:
[...]

Heb je een Mac? Dan kun je in iCal settings aanvinken dat je een kalender met verjaardagen wilt hebben.
Nee, ik zit op windows XP. Misschien dat ik iets in iTunes niet heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Zpottr schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:47:
[...]

Dat is een markt die in rap tempo tussen TT's vingers doorglipt. Aan de ene kant zijn er steeds meer auto's met ingebouwde navi; van een andere kant rukken grote aantallen smartphones met GPS op; en van nog een andere kant zijn er tientallen fabrikanten op de markt van navigatieapparatuur die de prijs voor de simpelste Tom Tom met Europa-kaarten nu naar €99,- gedrukt hebben. iPhone-software voor enkele tientjes minder is vergeleken daarbij een goudmijn.
Die ingebouwde navi moet ook ergens gemaakt worden en dat doen autofabrikanten natuurlijk niet zelf. Daarom heeft Renault bijvoorbeeld net een deal gesloten met TomTom om hun van de ingebouwde navigatiesystemen te voorzien op nieuwe modellen. Ik twijfel er ook sterk aan of TomTom nog met doorzet met losse software. Daarnaast zouden ze met een goede concurrerende prijs veel winst kunnen maken en het bedrijf er weer wat bovenop helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Cs_Alpha schreef op woensdag 01 april 2009 @ 11:08:
[...]

Die ingebouwde navi moet ook ergens gemaakt worden en dat doen autofabrikanten natuurlijk niet zelf. Daarom heeft Renault bijvoorbeeld net een deal gesloten met TomTom om hun van de ingebouwde navigatiesystemen te voorzien op nieuwe modellen.
Ah ja, de wild winstgevende automobile supply industrie ;)

Je hebt wel gelijk hoor, dat is nog een pad dat ze kunnen bewandelen; maar ook hier is de concurrentie moordend en marges flinterdun.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KroeT schreef op woensdag 01 april 2009 @ 08:01:
WM is als platform véél "piraatgevoeliger" dan de iPhone. De groep gebruikers die
daadwerkelijk betaald heeft voor de muziek of spelletjes op haar smartphone staat in schril
contrast tot de hoeveelheid iPhone gebruikers die spul downloaden en betalen via iTunes. Ik zie dat al bij mezelf: ik heb de afgelopen 3 maanden (zolang ik een iPhone heb) meer geld uitgegeven aan content dan dat ik in de voorafgaande 4 jaar smartphone gebruik gedaan heb. :)

Ik kan me dus niet voorstellen dat TomTom daar straks geen graantje van mee wil gaan pikken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoe kom je erbij dat WM veel piraatgevoeliger is? Voer de naam van een iPhone-applicatie + "ipa" in in Google en je vindt tientallen downloadlinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MarcoC schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:20:
Hoe kom je erbij dat WM veel piraatgevoeliger is? Voer de naam van een iPhone-applicatie + "ipa" in in Google en je vindt tientallen downloadlinks.
Beejive is bijvoorbeeld eén van de eerste apps met kopieerbeveiliging. Op het moment dat je een gekraakte versie gebruikt wordt je doorgestuurd naar een youtube filmpje. Ze zeiden dat 60% van de gebruikers deze gekraakte versie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een goed programma waarmee je makkelijker verbinding kunt maken met hotspots van KPN? Elke keer mijn telefoonnummer en wachtwoord intikken bij het verbinden met een KPN hotspot word ik inmiddels beu.

Ik vond het gratis programma HotSpot in de Appstore, maar die werkt vooralsnog enkel met T-Mobile in Duitsland. Hoewel er aangegeven wordt dat er gewerkt wordt aan een mogelijkheid om te werken met T-Mobile in NL, vroeg ik me af of zo'n programma al bestaat. Ik vond al wel FreeWifi, maar die reviews zijn niet bijster positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Shiver23 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:46:
[...]

Beejive is bijvoorbeeld eén van de eerste apps met kopieerbeveiliging. Op het moment dat je een gekraakte versie gebruikt wordt je doorgestuurd naar een youtube filmpje. Ze zeiden dat 60% van de gebruikers deze gekraakte versie gebruikt.
En andere ontwikkelaars zeggen dat het nihiel is. Dus het is gewoon lastig te zeggen: http://www.ilounge.com/in...spread-than-most-realize/. Ik ben benieuwd wat Apple er aan gaat doen :)
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:28:
Is er een goed programma waarmee je makkelijker verbinding kunt maken met hotspots van KPN? Elke keer mijn telefoonnummer en wachtwoord intikken bij het verbinden met een KPN hotspot word ik inmiddels beu.

Ik vond het gratis programma HotSpot in de Appstore, maar die werkt vooralsnog enkel met T-Mobile in Duitsland. Hoewel er aangegeven wordt dat er gewerkt wordt aan een mogelijkheid om te werken met T-Mobile in NL, vroeg ik me af of zo'n programma al bestaat. Ik vond al wel FreeWifi, maar die reviews zijn niet bijster positief.
Dat zit standaard in de 3.0 firmware. Dus nog even volhouden en het kan automatisch.

[ Voor 38% gewijzigd door Hoedje op 01-04-2009 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 18:28:
Easy Wi-Fi.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Easy Wi-Fi wil ik wel 's gaan proberen; 3.0 duurt mij nog te lang ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Shiver23 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 17:46:
[...]

Bizar aantal, en ik heb ernstig mijn twijfels (ik kan me niet voorstellen dat een zo groot deel van de iPhoens jailbroken is, bv.). Zeker voor TomTom zou het aantal illegale gebruikers eigenlijk niet uit moeten maken (ze hoeven geen chatservice te onderhouden, en voor allerlei diensten heb je toch een apart abo nodig). Wat telt is het aantal verkochte licenties.

Tel daarbij dat het met 3.0 weer minder aantrekkelijk zal worden om te jailbreaken en ik denk dat het reuze meevalt met die piracyrisico's.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 04:53:
[...]

Ze doen toch ook Windows Mobile?
Dat hebben ze ooit eens gedaan ja net zoals dat ze ooit eens wat voor Symbian hadden. Met Nokia als 1 van de fabrikanten die de meeste telefoons hier in de EU verkoopt zou je denken dat een TomTom daar wat voor zou doen. Hun eigen dingen zijn echt veel interessanter waardoor ze ook hun mensen meer op de andere dingen zetten. Dat van Windows Mobile enzo is niets meer dan een ondergeschoven kindje.
Tomtom uitbrengen op de iPhone is gewoon een zekerheidje voor tientallen miljoenen euries in het laatje. Doen
ze het niet dan lacht de concurrentie die wél navigatiesoftware voor de iPhone uit zal brengen zich het schompes.
Dat zou je denken maar als je kijkt naar het verkochte aantal telefoons met iets als Symbian zou je ook verwachten dat ze daar wat mee deden. Gebeurt dus helaas niets mee. M.a.w. het kan even goed zijn dat de iPhone ook zoiets te wachten staat. Vanuit concurrentie oogpunt enzo lijkt mij dat je als navigatie fabrikant de iPhone boot niet zou willen missen. Anderzijds is het wel een risicovolle onderneming omdat er nogal wat concurrentie lijkt te komen uit de navigatiehoek. Dan is het nog maar de vraag of het allemaal wel zo bedrijfseconomisch verantwoord is om op die boot te springen. De boot missen is namelijk lang niet altijd een nadeel.

Een ander voordeel die dat vrijgeven van navigatie ook heeft is dat er nu niet alleen maar navigatie op de weg gerealiseerd kan worden. Navigatie op het water en misschien wel in de lucht (ik denk dat daar niet zoveel vraag naar is) heeft nu ook een leuke kans om wat te worden op die iPhone.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.