Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 18:55:
[...]
Keep on dreaming dude....
JIJ moet dus bewijzen dat het geen User Abuse... en dat kan je dus niet....
Apple gaat er gewoon vanuit dat het user Abuse is PUNT (en ja ik heb met apple gebeld )
EN LET OP HET GAAT HIER OM DE BOTTOM CASE NIET DE TOPCASE !!!!!!!
Ik heb het ook over de bottom case. Die topcase wordt zondermeer vervangen indien er vergeling optreedt enzo, haarscheurtjes zijn ook daar weer een ander verhaal. Zoals ik al eerder zei kun je met Apple bellen wat je wilt maar je komt bij een callcentre terecht. Ik heb Dell ook eens gebeld over een server waarbij ze dan vragen op welke naam die staat. Ik heb de naam van het bedrijf genoemd en dat was niet correct, de naam van de klant en ook dat was niet correct. Uitgezocht en hij bleek gewoon op onze naam te staan dus nogmaals gebeld met iemand anders aan de lijn. Ik geef nogmaals onze bedrijfsnaam en ditmaal is het wel goed...tja... Hetzelfde heb ik ook bij de apotheek zien gebeuren "ik zie niks in de computer meneer!" toch gek dat de centrale apotheek het hele verhaal dan wel kan zien net als de huisartsenpost... M.a.w. dat 1 iemand je dat verhaaltje vertelt wil nog niet altijd zo zijn dat het ook daadwerkelijk zo is. Zeker met het hedendaagse tijdperk waarin men incapabel callcentre personeel inschakelt die veelal fabeltjes staan te vertellen. Je zult helaas enorm op je hoede moeten zijn bij wat men je nou vertelt en dat heel erg in twijfel trekken.
In deze kun je dus ook de beoordeling van Apple in twijfel trekken, daar een klachtenbrief, etc. over schrijven, ze in gebreke stellen, etc. etc. Er zijn legio mogelijkheden om Apple te dwingen tot het vervangen van de bottom case maar als jij het alleen maar houdt bij een schreeuw bericht op een forum in een iPhone topic met totaal geen info (over welke MacBook hebben we het en hoe oud is dat ding?)...tja...daar kan Apple ook weinig mee. Overigens komt de policy van die haarscheurtjes van de iPhone kennelijk bij Solid Vision (= de reparateur) vandaan en niet zo zeer bij Apple (zie iphoneclub.nl link hieronder). Die doen wel vaker domme en rare dingen.
Ik ga niet elke dag met een vergrootglas mijn iphone zitten bekijken hoor, of ik een haarscheurtje zie van 2 mm groot en 1 mm dik... Als het een gebruiker opvalt is het dus vaak al te laat want dan kan je het ook al vaak voelen.. lekkere garantie zo kan ik het ook.....
Dat vragen ze ook niet. Het gaat erom dat als jij zoiets constateert je niet 2 tot 4 maanden gaat wachten omdat je je telefoon niet kwijt wil zijn en na die tijd toch maar gaat wegens verhaaltjes op internet. Ergo: als je iets spot direct op inspelen en niet laten liggen. Mensen willen nog wel eens de fout maken dat ze dan gaan vertellen hoe lang ze het al wel niet hebben "ja ik zag het 2 maanden geleden ook al...". Ik ken geen enkele sysadmin, helpdesker, winkelier, etc. waar je dan nog op enig goodwill kunt wachten. Hoe moeten zijn nou weten dat het probleem niet is ontstaan omdat jij nalatig bent geweest door het niet direct te laten repareren?
Het mes snijdt aan 2 kanten: je hebt het probleem dat de winkelier jou als klant kan flessen maar het risico is andersom ook net zo groot (klant die winkelier flest). Hoe regel je het dan?
Nee softwarematig is Apple echt prima maar de hardware laat gewoon te wensen ook en dan heb ik het nog niet eens over min 4200 euro kostende Mac pro die gewoon met een defecte voeding werd geleverd en omdat het een build to order was het &^%$#@ niet eens in de winkel werd gerepareerd maar ik was mijn machine dus gewoon 10 dagen kwijt !!!!!!
Dat gebeurd je dus bij ieder ander ook. Het spul kan nou eenmaal defect, dat is het risico. Niet voor niets bieden diverse bedrijven dan ook dure servicecontracten aan om dit soort dingen te voorkomen. Je ziet het helaas ook veel bij servers. Klanten denken goedkoper te zijn als ze bepaalde dingen niet afsluiten...totdat dingen stuk gaan en ze erachter komen dat er dan nergens support op zit en ze gewoon achteraan in de rij kunnen gaan aansluiten. Dat is dus echt niet Apple specifiek. Met name bij aparte orders zoals de bto's en cto's heb je vrij snel het probleem dat ze dat dan elders in een repaircentre willen fixen. Dan ben je het dus 2 weken kwijt. Mijn mooie Sony PDA ging eens stuk, ik kon 'm via de winkel opsturen waarbij het dan iets van 4 weken zou gaan duren of ik kon het zelf direct naar Sony laten sturen wat me dan 2 weken zou kosten. De laatste optie gekozen en het ding ook netjes na 2 weken weer teruggekregen. Ik heb eens naar diverse andere dingen geïnformeerd toen en later ook weer. Die 2 weken zijn vrij standaard voor als dingen stuk gaan. Je levert ze in en ze worden opgestuurd ter reparatie en krijgt ze daarna weer terug, kost je gemiddeld 2 weken. Bij harde schijven kan het langer duren (4 tot 8 weken).
Allemaal heel erg lastig enzo en niet leuk maar zeker niet specifiek voor Apple. Niet qua procedure en niet qua tijd dat je het kwijt bent. Als je alles bij elkaar neemt is een 2 weken een keurige reparatietijd, die dingen moeten vaak een aardig eind reizen en soms moet er nog op onderdelen worden gewacht (die moeten speciaal besteld worden).
Verwijderd schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 19:22:
Ja dat dacht ik dus ook maar helaas bij Apple hebben ze het omgedraaid.......
Ik wil hier best tegen in gaan maar waar moet je je gelijk halen dan in deze ....
Apple zelf verschuilt zich achter hun eigen "onderzoek" waarin ze stellen dat een (witte) macbook van mid 2008 en later geen scheuren meer kan krijgen in de bottom case die te wijten zijn aan materiaal fouten en dat het dus altijd user abuse is.
Kijk en dat soort informatie ontbreekt er dus in dat eerste schreeuw bericht van je. Verder staat er ook helemaal niet bij welke stappen je allemaal wel niet genomen hebt, etc. etc. Er wordt maar een minuscuul deeltje van een verhaaltje in een schreeuwbericht op een forum gedropt. Dat is totaal niet betrouwbaar en ook helemaal niet zinvol. Het bevat geen enkel stuk informatie die voor een ander van belang kan zijn, waar iemand lering uit kan trekken.
Een aardig artikel m.b.t. haarscheurtjes en garantie vindt je bij iphoneclub.nl:
Haarscheurtjes in je iPhone, hoe zit het met garantie?. Die berichten trouwens ook dat er in Kassa weer een onderwerp komt over de haarscheurtjes in de iPhone, het staat ook op de site van Kassa:
In Kassa zaterdag aandacht voor de iPhone.. Voor wie dat wil zien moet morgen dus om 18.55 naar Kassa kijken op ned1 (als ik het goed heb).
Moraal van het verhaal: het geschreeuw mag wel wat minder, liever een wat duidelijkere onderbouwing van je verhaal i.p.v. domweg maar beschuldigingen naar bepaalde partijen brullen. Als een partij iets fout doet is het heel fijn om dat te weten maar aan dom geschreeuw heb je dan echt niets.