Mijn verontschuldigingen voor het starten van deze discussie. Misschien dat ik zoals ik in mijn post al aangaf het iets te serieus oppakte. Ja ik zit toevallig in het leger, en nee dat heeft nog niet veel te maken met mijn standpunt dat je oorlog en entertainment in je kamer niet met elkaar kan vergelijken. punt .
Maakt niet uit toch ? een discussie moet kunnen (vind ik en niet de mod blijkbaarSkybullet schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:30:
Mijn verontschuldigingen voor het starten van deze discussie. Misschien dat ik zoals ik in mijn post al aangaf het iets te serieus oppakte. Ja ik zit toevallig in het leger, en nee dat heeft nog niet veel te maken met mijn standpunt dat je oorlog en entertainment in je kamer niet met elkaar kan vergelijken. punt .
Ik zit ondertussen nog steeds te twijfelen of ik dit spel op mijn Xbox ga spelen of toch maar mijn pc ga upgraden. heb toch het gevoel wat te gaan missen als ik een spel als dit op de Xbox ga spelen. Keuzes
Om hier dan toch nog wat over te zeggen: De discussie was redelijk offtopic wat op zich niet zo'n probleem is zolang het niet tig posts doorgaat, maar het was meer de toon waarop (en dan doel ik niet enkel op Skybullet). Dat laatste was vooral de reden voor de modbreak. Verder is een ieder natuurlijk vrij om er een apart topic over te openen, maar hier is het, zeker als de discussie ook nog 's wat minder vriendelijk wordt niet op z'n plaats.Beakzz schreef op maandag 25 mei 2009 @ 18:43:
[...]
Maakt niet uit toch ? een discussie moet kunnen (vind ik en niet de mod blijkbaar) , maar als je er zo over denkt misschien wat rustiger brengen de volgende keer
[ Voor 10% gewijzigd door PromoX op 25-05-2009 19:08 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Wat we weten:
* Zwemmen is mogelijk.
* Verschillende klasse zoals Gunner, Aanvaller, Saboteur en Verpleger.
* Er bevinden zich geen burgers op het eiland.
* Er bevinden zich wél dieren op het eiland.
* 1st person infanterie / 3rd person voertuigen.
* Gewicht heeft invloed op de loop / ren snelheid van de soldaten.
* Volledige verwoestbare gebieden, bomen, gebouwen, etc.
* Geen benzine kosten voor de voertuigen.
* Vrijspelen van nieuwe wapens in multiplayer
* Behalen van hogere rangs door middel het rang systeem is mogelijk.
* Springen is niet mogelijk.
* Geen onzichtbare zakken, elke detail is vertoond op de avatar.
* Minimaal 8 - 10 spelers online, maximaal 32.
* Meer dan 50 voertuigen en 70 verschillende wapens
* Het eiland is 220km2 groot
* Extreem veel details in de map, cockpits en characters.
* Geen editors voor de consoles. (Helaas heeft Codemasters besloten dit uit de console versies te halen. Het is tot heden niet bekend of we de editors terug kunnen verwachten voor de consoles)
bron: http://ps3life.nl/nieuws/...agon-rising-hoogtepunten/
* Zwemmen is mogelijk.
* Verschillende klasse zoals Gunner, Aanvaller, Saboteur en Verpleger.
* Er bevinden zich geen burgers op het eiland.
* Er bevinden zich wél dieren op het eiland.
* 1st person infanterie / 3rd person voertuigen.
* Gewicht heeft invloed op de loop / ren snelheid van de soldaten.
* Volledige verwoestbare gebieden, bomen, gebouwen, etc.
* Vrijspelen van nieuwe wapens in multiplayer
* Behalen van hogere rangs door middel het rang systeem is mogelijk.
* Springen is niet mogelijk.
* Geen onzichtbare zakken, elke detail is vertoond op de avatar.
* Minimaal 8 - 10 spelers online, maximaal 32.
* Meer dan 50 voertuigen en 70 verschillende wapens
* Het eiland is 220km2 groot
* Extreem veel details in de map, cockpits en characters.
* Geen editors voor de consoles. (Helaas heeft Codemasters besloten dit uit de console versies te halen. Het is tot heden niet bekend of we de editors terug kunnen verwachten voor de consoles)
bron: http://ps3life.nl/nieuws/...agon-rising-hoogtepunten/
Die optie zou ook niks toevoegen lijkt mij.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:07:
Niet springen?? wtf...
Waarom zou je willen springen? Ik denk niet dat je bunny-hoppend door het veld kan komenVerwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:07:
Niet springen?? wtf...
Basement Bios ---- Exo-S
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:07:
Niet springen?? wtf...
http://community.codemast...php?p=4997249&postcount=1Hi all,
I remember recently a few people have asked about jumping and swimming in the game, so I just thought I'd share a few details regarding these actions, and whether they will be in the game or not.
There isn't a jump button in the game, but there is an "interact" button which allows you to do things such as vault over small obstacles, open doors etc.
As for swimming, I've been told that this is possible and if you really wanted to you'll actually be able to swim around the whole of Skira island. Bit mental perhaps, but it's nice to know you'll have the option
The swimming (which is actually more like treading water whilst moving in one direction) will only be at surface level though and you won't be able to dive below the surface. I'm sure you will agree that with all your gear this probably wouldn't be very realistic anyway?
Dus wel mogelijk om over hekjes oid te klimmen maar springen niet lijkt me ook vrij moeilijk met een zware bepakking. Wegduiken door je op de grond te laten vallen of een sprintje te trekken naar een meer beschut plekje is de enige optie.
Verwijderd
Nee, maar wel een elimentaire beweging in games. Dat je probeert om te bunny hoppen en wordt afgestraft is een tweede.Mystikal schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:27:
[...]
Waarom zou je willen springen? Ik denk niet dat je bunny-hoppend door het veld kan komen
Nieuwe trailer:
Ziet er prima uit hoor mensen
!
Ziet er prima uit hoor mensen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Met je humvee langs een tankstation is ook niet zo mijn ding in oorlog gamesFireBladeX schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 22:32:
Wat we weten:
Do what you love, do it often
Tzou cool zijn, want dan kon je daar een ambush aanleggenmacciez schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:11:
[...]
Met je humvee langs een tankstation is ook niet zo mijn ding in oorlog games
Met de basis gevechtsuitrusting, ( alles wat je mee zou nemen bij gevechtsacties ), ga ik ook de hindernisbaan over, waarbij je dus ook moet springen, naast klimmen en kruipen en de rest.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 14:32:
[...]
[...]
http://community.codemast...php?p=4997249&postcount=1
Dus wel mogelijk om over hekjes oid te klimmen maar springen niet lijkt me ook vrij moeilijk met een zware bepakking. Wegduiken door je op de grond te laten vallen of een sprintje te trekken naar een meer beschut plekje is de enige optie.
Toegegeven, het is heel onhandig en vermoeiend, maar we doen het wel, zeker als voorbereiding op uitzending.
Verwijderd
Door netten of over obstakels neem ik aan? In ieder geval niet met met je kop tegen een apc aan terwijl je 180 graden draait en twee baddies door het hoofd schiet zoals in BF2Skybullet schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 18:41:
[...]
Met de basis gevechtsuitrusting, ( alles wat je mee zou nemen bij gevechtsacties ), ga ik ook de hindernisbaan over, waarbij je dus ook moet springen, naast klimmen en kruipen en de rest.
Toegegeven, het is heel onhandig en vermoeiend, maar we doen het wel, zeker als voorbereiding op uitzending.

Vind de trailer trouwens een beetje tegenvallen niet in de zin van gfx maar ik had gehoopt op meer first person beelden. Gelukkig komt er in ieder geval een demo voor de release.
Dat zijn van die dingen waar ik me al jaren aan erger (tot op een zekere hoogteVerwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:20:
Vind de trailer trouwens een beetje tegenvallen niet in de zin van gfx maar ik had gehoopt op meer first person beelden.
98% van de game trailers doen dit, dat ze nog steeds niet door hebben dat we (toch?) liever gameplay beelden zien snap ik echt niet

Smiling as the shit comes down...
Ik verwacht wel op de E3 gameplay beelden. Moet bijna wel.
Verwijderd
Als het scripted is, dan is het meestal niet pre-rendered maar een software animatie (met key´s of mocap).ScrooLoose schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 21:29:
[...]
scripted, pre rendered filmachtige trailers waar je helemaal niks meekan, wat je niks laat zien van de gameplay.
98% van de game trailers doen dit, dat ze nog steeds niet door hebben dat we (toch?) liever gameplay beelden zien snap ik echt niet
Real-time is juist scripted.
Enneh...(flauw) zo´n trailer is altijd pre-rendered, kan niet anders als het een filmpje -en dus niet real-time- is.
Nee maar serieus, ik snap wet je wil zeggen... je wil zeggen dat het met een hoge kwaliteit software renderer gedaan is ipv met de game-engine op een game systeem real-time gecaptured.
Toch denk ik dat jij (en heel veel anderen overigens ook) vaak ongelijk hebben als men bedoelt te beweren dat "de trailer" een hogere kwaliteit render is gemaakt met een hoogwaardige high-end software renderer (zoals Mental Ray) ipv met de game-engine waar het spel uiteindelijk op komt te draaien. (middels HW rendering)
Ik weet 99% zeker dat de trailer van Operation Flashpoint Dragon Rising geen software rendering is.
En eigenlijk is het dat vrijwel nooit (screenshots soms wel, zoals van de wapens en voertuigen).
Waarom? Simpel: De kwaliteit is te slecht.
Kijk naar goed naar de volgende dingen: schaduwen, shading (met name hoe "crisp" de highlights zijn, die vallen op) en aliasing.
Je begrijpt me helemaal verkeerd 
Ik doelde niet perse op de OP2 trailer maar meer in het algemeen dat ze nooit echt ingame (en dan doel ik op beelden die we als speler zien) beelden laten zien.
Ik doelde niet perse op de OP2 trailer maar meer in het algemeen dat ze nooit echt ingame (en dan doel ik op beelden die we als speler zien) beelden laten zien.
Smiling as the shit comes down...
Verwijderd
IRL zouden er dan altijd troepen achter blijven bij het tankstation / basis om die te verdedigen. In een game werkt dat niet.Stalllone schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Tzou cool zijn, want dan kon je daar een ambush aanleggen!
Met hoeveel mensen/lui zit je eigenlijk op dat eiland?
In OFP1 ben ik het in de single player campaign niet tegengekomen, maar je kon in de editor zonder problemen de brandstofvoorraad van alle voertuigen aanpassen en op die manier tankstations of fueltrucks een grote strategische waarde geven.Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:21:
[...]
IRL zouden er dan altijd troepen achter blijven bij het tankstation / basis om die te verdedigen. In een game werkt dat niet.
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
Ligt er beetje aanVerwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:21:
[...]
IRL zouden er dan altijd troepen achter blijven bij het tankstation / basis om die te verdedigen. In een game werkt dat niet.
Helemaal als er bepaalde gamemodes inzitten en zo'n tankstation op de routes ligt, of er vlakbij etc.
Valt een beetje tegen. Ik had namelijk wel wat E3 materiaal verwacht.
Ben toch wel erg benieuwd, nu ARMAII zijn laggy en buggy reputatie waar lijkt te maken.
Ben toch wel erg benieuwd, nu ARMAII zijn laggy en buggy reputatie waar lijkt te maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 04-06-2009 11:25 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Hij is wel speelbaar op de E3, iemand van Gamekings heeft het gisteren (uitgebreid) gespeeld. Er werd ook verteld dat er voor OP:DG vrij weinig belangstelling is op de E3.straffe_hendrik schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:25:
Valt een beetje tegen. Ik had namelijk wel wat E3 materiaal verwacht.
ik speel nog steeds operation flashpoint 1, wat is die zelf map editor toch geweldig, hoop dit ook in deel 2 zit anders is het niet eens het waard
Arma II is gewoon te koop in Duitslandmonnick schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:58:
[...]
Hij is wel speelbaar op de E3, iemand van Gamekings heeft het gisteren (uitgebreid) gespeeld. Er werd ook verteld dat er voor OP:DG vrij weinig belangstelling is op de E3.
Zie anders het topic over Armaa II hier op GoT, daar staan al wat ervaring.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
inmiddels staat er een first person view e3 filmpje(plusminus 10 minuten) op google video,al met al lijkt deze game toch wel een van de topper van dt jaar te worden.
Deze ?Verwijderd schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 19:58:
inmiddels staat er een first person view e3 filmpje(plusminus 10 minuten) op google video,al met al lijkt deze game toch wel een van de topper van dt jaar te worden.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yK88t4h-ago]
Vet is dit wel
Vindt dat radio gedoe wel een beetje raar met - Saber ..... Two....This....is.......Saber..... one.. Fire mission underway, proceede to LZ. Lijkt mij nog niet helemaal afgewerkt
Wat staat er dan rechts boven in beeldTankbuster schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:48:
Vindt dat radio gedoe wel een beetje raar met - Saber ..... Two....This....is.......Saber..... one.. Fire mission underway, proceede to LZ. Lijkt mij nog niet helemaal afgewerkt
Verwijderd
Beide ingame dev walkthroughs gezien. Ziet er allemaal mooi uit. Al leek me de moeilijkheidsgraad waarop de developer 't speelde wat laag. Zn character kon vrij veel hebben , ook van dichtbij.
Vond 't er zeker wel aardig uit zien. Wat me echter in OFP1 aantrok was o.a. dat je je hele squadron per individu kon aan sturen, hier leek het een beetje 3+1 te zijn, waarbij je 3 teammates niet afzonderlijk een opdracht kan geven. Ik kan me voorstellen dat dat voor consoles wellicht wat te veel gevraagd is en de snelheid uit een spelletje haalt, maar van mij mag 't wel
Verder vooralsnog zeker niet een game die ik over zal slaan. En een mooi groot eiland om over heen te rossen
Vond 't er zeker wel aardig uit zien. Wat me echter in OFP1 aantrok was o.a. dat je je hele squadron per individu kon aan sturen, hier leek het een beetje 3+1 te zijn, waarbij je 3 teammates niet afzonderlijk een opdracht kan geven. Ik kan me voorstellen dat dat voor consoles wellicht wat te veel gevraagd is en de snelheid uit een spelletje haalt, maar van mij mag 't wel
Verder vooralsnog zeker niet een game die ik over zal slaan. En een mooi groot eiland om over heen te rossen
Verwijderd
Ziet er goed uit.
De omgeving is echt wijds en enorm, dat geeft mooie squad-based gameplay.
de "Fire mission" zag er ook goed uit. (zie nu wat ze bedoelen met dat stof en rook blijft hangen)
Die kogel impacts in het gras zijn erg cool. Die explosie op 't einde valt me wat tegen, maar daar zal ongetwijfeld aan gewerkt worden.
Wat bedoel je precies
Er staat iets van "Work in Progress" oid.
Gewoon omdat er staat: Work In ProgressTankbuster schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 13:40:
[...]
Wat bedoel je precies? Ik bedoelde dat het aanhoorde of het nog niet helemaar klaar was dat Audio gedoe, en ik weet het spel is nog niet klaar
. Maar ik vind het een beetje gek van die lange pauzes tussen "This is Saber one" en ze zeggen "firemission is underway" gewoon normaal.
Edit: slome ik.
Ziet er allemaal heel cool uit en natuurlijk is het nog "work in progress", kleine dingen als de radiostemmen en de intensiteit van de explosies, dat zal allemaal wel goed komen.
Toch vrees ik dat deze OFP voor mij persoonlijk een teleurstelling gaat worden. De gameplay ademt mij veel en veel de sfeer uit van een run and gun game. Dat kan ook bijna niet anders, gezien het ook voor consoles is ontwikkelt. Die zijn gewoon minder geschikt voor een sim-achtige shooter dan een PC. Als je in OFP1 bv zou staan schieten op de vijand, zoals in dit filmpje, heb je meteen een kogel tussen je ogen. Als schietend lopen richting de vijand is er in OFP1 (of ARMA) gewoon echt niet bij. In dit filmpje loopt de speler gewoon recht op zijn doel af. Ik hoop maar dat er in een soort "god mode" gespeeld werd, maar ik dat is wishfull thinking, ben ik bang. Bovendien viel me op dat hij ook maar 1 keer geraakt werd. kans is wel dat de AI strength in te stellen is.
Ik zal me waarschijnlijk wel vermaken met OFP2, dat heb ik met BF2 ook gedaan. Alleen die echte kick van OFP1, die verwacht ik niet meer.
Toch vrees ik dat deze OFP voor mij persoonlijk een teleurstelling gaat worden. De gameplay ademt mij veel en veel de sfeer uit van een run and gun game. Dat kan ook bijna niet anders, gezien het ook voor consoles is ontwikkelt. Die zijn gewoon minder geschikt voor een sim-achtige shooter dan een PC. Als je in OFP1 bv zou staan schieten op de vijand, zoals in dit filmpje, heb je meteen een kogel tussen je ogen. Als schietend lopen richting de vijand is er in OFP1 (of ARMA) gewoon echt niet bij. In dit filmpje loopt de speler gewoon recht op zijn doel af. Ik hoop maar dat er in een soort "god mode" gespeeld werd, maar ik dat is wishfull thinking, ben ik bang. Bovendien viel me op dat hij ook maar 1 keer geraakt werd. kans is wel dat de AI strength in te stellen is.
Ik zal me waarschijnlijk wel vermaken met OFP2, dat heb ik met BF2 ook gedaan. Alleen die echte kick van OFP1, die verwacht ik niet meer.
Misschien komt er net zoals in CoD4 een arcade en hardcore mode ?straffe_hendrik schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:22:
Ziet er allemaal heel cool uit en natuurlijk is het nog "work in progress", kleine dingen als de radiostemmen en de intensiteit van de explosies, dat zal allemaal wel goed komen.
Sowieso vond ik het ook wel jammer dat je gewoon een crosshair had zonder iron sight.
Wel vind ik op het oog van realisme dat de HUD ook weg moet.. Geen kompas, zelf tellen wanneer je magazijn leeg is, gewoon alle indicators weg.. dat maakt het pas realistisch.. Maar ik ga hem zeker kopen.. Ze hebben nog wat maanden de tijd om te finetunen
En we zijn niet de enige wat iedereen is opgevallen, kijk maar eens op de originele website van hun..
En we zijn niet de enige wat iedereen is opgevallen, kijk maar eens op de originele website van hun..
tja via ofp2.info begreep ik dat er ook sprake is van health packs..
En zelfs een indicator die aangeeft of je raak schiet a la BF2..Pff...Nou dan zakt mijn broek toch wel erg ver af...
En zelfs een indicator die aangeeft of je raak schiet a la BF2..Pff...Nou dan zakt mijn broek toch wel erg ver af...
[ Voor 23% gewijzigd door Zewatanejo op 06-06-2009 09:51 ]
Dit zei een van de community managers op het officiële forum:
That's X360 footage you are seeing, and the mission you are seeing is a mission created specifically for the E3 preview build.
Oh, and we have a GOD mode built into this preview build, it's possible that this footage was taken with this activated. The presence of the crosshair also indicates to me that this is on the "easy" setting.
Dus er is nog hoop dat het een stuk realistischer kan
That's X360 footage you are seeing, and the mission you are seeing is a mission created specifically for the E3 preview build.
Oh, and we have a GOD mode built into this preview build, it's possible that this footage was taken with this activated. The presence of the crosshair also indicates to me that this is on the "easy" setting.
Dus er is nog hoop dat het een stuk realistischer kan
Merge wuurd 't beter
Iedere soldaat in lifetime heeft een healthpack bij zich, dus dat is op zich nog niet zo gek.. Het zou beter zijn als je ook een medic, bij je hebt voor het echte werk.. Verder zou het tof zijn als er ook een safehouse zou zijn, voor dit soort zaken.. Andere wapens, medics, uitrusten, en ga zo maar door..
Verwijderd
Je kunt het niet echt zijn als een Heathpack, Je moet het meer voorstellen als verband dat je om de schotwonden heen kunt doen. Sion Lenton, een vooraanstaande ontwikkelaar van de game liet dit zien in de nieuwe FPS footage:
http://operationflashpoin...org/?s=Walkthough&x=0&y=0
@ Northwave 4500, Dat is inderdaad gepost door Helios, de community manager van het forum. Ook is er eerder een statement gemaakt over het aanwezig zijn van verschillende modes, Er zou bijvoorbeeld ook een hardcore (Andere benaming kan ook) zijn.
Mocht iemand de BF2 Reality mod spelen, daar heb je ook een soort verband, genaamt "Field Dressing". Daar kun je het zeer goed mee vergelijken.
http://operationflashpoin...org/?s=Walkthough&x=0&y=0
@ Northwave 4500, Dat is inderdaad gepost door Helios, de community manager van het forum. Ook is er eerder een statement gemaakt over het aanwezig zijn van verschillende modes, Er zou bijvoorbeeld ook een hardcore (Andere benaming kan ook) zijn.
Mocht iemand de BF2 Reality mod spelen, daar heb je ook een soort verband, genaamt "Field Dressing". Daar kun je het zeer goed mee vergelijken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2009 12:36 ]
hier een werkend linkje
ik ben toch wel benieuwd naar de hardcore moeilijkheidsgraad.
Wat ik persoonlijk ook wel een beetje jammer vind is dat er maar 4 mensen in 1 fire team zitten. Zelfs in de originele ofp was het al mogelijk om er 10 te besturen.
ik ben toch wel benieuwd naar de hardcore moeilijkheidsgraad.
Wat ik persoonlijk ook wel een beetje jammer vind is dat er maar 4 mensen in 1 fire team zitten. Zelfs in de originele ofp was het al mogelijk om er 10 te besturen.
Merge wuurd 't beter
Moderne oorlogvoering zijn alleen maar squads van 4 of 5 mensen.. Ook binnen het KCT en Korps mariniers
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nWcOtjzMxCc]
Zelfde video (gameplay stukje dan) maar volgens mij gespeeld door iemand anders. Wel grappig, wat hij doet er gewoon 4min over dit kleine stukje.
De gameplay was hier Casual volgens de Youtube comments. En denk dat deze voor de Xbox was.
Zelfde video (gameplay stukje dan) maar volgens mij gespeeld door iemand anders. Wel grappig, wat hij doet er gewoon 4min over dit kleine stukje.
De gameplay was hier Casual volgens de Youtube comments. En denk dat deze voor de Xbox was.
Sorry hoor,maar dit spel is meer een simulatie dan counterstrike.bunnyhoppen in deze game is echt not done!Verwijderd schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 11:32:
[...]
Nee, maar wel een elimentaire beweging in games. Dat je probeert om te bunny hoppen en wordt afgestraft is een tweede.
Verwijderd
Corona schreef op zondag 07 juni 2009 @ 13:26:
[...]
Sorry hoor,maar dit spel is meer een simulatie dan counterstrike.bunnyhoppen in deze game is echt not done!
Al hop ik als de freakin paashaas. Als het een goeie "sim" is wordt ik erop afgerekent door een sniper of op een andere manier. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een "basis" beweging ontbreekt. Daar ging het om.
Denk eerder Easy, aangezien je nog steeds te zien krijgt wanneer je iemand raakt.Stalllone schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:52:
Do what you love, do it often
Verwijderd
Het is helemaal geen basis beweging die in een realistische shooter thuis hoort. Je kunt gewoon over hekjes en andere obstakels heen klimmen en je snel laten vallen als dat nodig is maar je kan niet als een halfgare met een bepakking van 40kilo in een rondje spring terwijl je een berg op rent.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 14:59:
[...]
![]()
Al hop ik als de freakin paashaas. Als het een goeie "sim" is wordt ik erop afgerekent door een sniper of op een andere manier. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom dat een "basis" beweging ontbreekt. Daar ging het om.
Verwijderd
Ik had het over springen... niet over rennen.Verwijderd schreef op zondag 07 juni 2009 @ 18:17:
[...]
Het is helemaal geen basis beweging die in een realistische shooter thuis hoort. Je kunt gewoon over hekjes en andere obstakels heen klimmen en je snel laten vallen als dat nodig is maar je kan niet als een halfgare met een bepakking van 40kilo in een rondje spring terwijl je een berg op rent.

Trouwens. in een echte oorlog wordt er ook gesprongen. Alleen niet voor de vizier van de vijand.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2009 21:38 ]
Zelfde E3 beelden met een Dev. erbij
Een aantal dingen die ik nu net uit het laatste filmpje eruit pluk waarvan ik nog niets wist of waarvan ik het toch beter had verwacht (ook al is het wip):
4 man co-op in singleplayer campaign? Ik hoop toch echt dat je de mogelijkheid hebt om gewoon met AI kunt spelen (al begreep ik dat wel aan een beetje uit het comentaar van het filmpje) en ten tweede hoop ik toch ook echt dat je niet gebonden bent aan het 4 man fire-team idee. Het mooiste aan operation flahspoint (en arma als verbetering op dat systeem) was dat je de leiding kon hebben over een compleet peleton. Dit gaf het juist die extra dimensie van planning en "realisme" van complete oorlogvoering. Met 4 man even een dorpje vol hostiles neerknallen is leuk voor crysis or whatever maar in een sim als deze verwacht ik toch wel beter.
Daarnaast vind ik het ook wel erg grappig dat ze het over "rondhangende rook" hebben aangezien de ene rook/dirt pluim al weer verdwenen is voor of net nadat de tweede ontstaat. Dat noem ik geen rondhangende rook/dirt. Misschien met de limitaties van de consoles te maken en misschien ook wel instelbaar maar als ik aan rondhangende rook e.d. denk dat zie ik toch echt een dorpje gehuld in mist voor een kwartier bij wijze van spreken. Al met al lijkt het mij wel dat ze nog een aantal details toch nog iets beter uit te werken hebben.
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik als long time OFP/Arma liefhebber toch wel weer heel erg uit kijk naar OFP2.
Ik hoop gewoon wel dat ze wat beter aan de geschepte verwachtingen gaan voldoen dan hetgeen wat ik in het filmpje zag, qua details.
4 man co-op in singleplayer campaign? Ik hoop toch echt dat je de mogelijkheid hebt om gewoon met AI kunt spelen (al begreep ik dat wel aan een beetje uit het comentaar van het filmpje) en ten tweede hoop ik toch ook echt dat je niet gebonden bent aan het 4 man fire-team idee. Het mooiste aan operation flahspoint (en arma als verbetering op dat systeem) was dat je de leiding kon hebben over een compleet peleton. Dit gaf het juist die extra dimensie van planning en "realisme" van complete oorlogvoering. Met 4 man even een dorpje vol hostiles neerknallen is leuk voor crysis or whatever maar in een sim als deze verwacht ik toch wel beter.
Daarnaast vind ik het ook wel erg grappig dat ze het over "rondhangende rook" hebben aangezien de ene rook/dirt pluim al weer verdwenen is voor of net nadat de tweede ontstaat. Dat noem ik geen rondhangende rook/dirt. Misschien met de limitaties van de consoles te maken en misschien ook wel instelbaar maar als ik aan rondhangende rook e.d. denk dat zie ik toch echt een dorpje gehuld in mist voor een kwartier bij wijze van spreken. Al met al lijkt het mij wel dat ze nog een aantal details toch nog iets beter uit te werken hebben.
Daarbij wil ik wel zeggen dat ik als long time OFP/Arma liefhebber toch wel weer heel erg uit kijk naar OFP2.
Ik hoop gewoon wel dat ze wat beter aan de geschepte verwachtingen gaan voldoen dan hetgeen wat ik in het filmpje zag, qua details.
Kijk hier hebben we wat aan
:
Edit: Over de Demo:
Bron.Hi all,
The below has come direct from the pen of Sion Lenton, Executive Producer of Operation Flashpoint: Dragon Rising. In the below he has addressed a lot of the concerns that some of you have had with the E3 footage you saw, as well as giving you a bit of inside info regarding what went on at E3!
"First of all, Kudos to the Dev Team for a lot of hard work putting this build together, the reaction from the show floor was consistently positive and the queues were long.
I guess its one thing to play a game and be immersed in it and another thing to watch a recording off the screen of some “dumb COD player” (that would be me thank you very much!) playing this level for the benefit of the many press who came to see it.
Please remember we are now in an intense period of balancing and polish.
As you all correctly surmised this is a modified version of the intro/tutorial level running on XB360. The thinking behind this was to make something users could pick up and play, we generally had only 10 minutes to demo the game and so needed something more compact. It is not representative of the main campaign missions which are much longer and more atmospheric/tense/dramatically paced
This mission also has a number of secondary objectives which (if they choose to) the player can attempt, you hear them called out at the beginning
The demo is absolutely definitely on Assisted (Easy) mode
We were next to the Lego Rock band stall, nuff said! After day 2 it did begin to grate a little, however by day 3 we’d lost our marbles and were happily dancing and singing along
These videos do not do our game justice; they are filmed from cameras pointed at a wall-mounted screen, positioned above the screen we were playing on, so the angle wasn;t great. Our game looks beautiful!
The ‘Russian’ fireteam leader is supposed to be Hispanic! I don’t like his voice either, we are re-recording him!
Artillery will make a noise as it falls thru the air (if you’re close enough)
Alex Vestin’s estimates to run the island do not take into account recovery times from sprinting
Sprinting and jogging animations have been addressed; focal point is now more static whilst still retaining the ‘handheld’ impact of footfalls
We are still optimising particle effects, smoke grenades and smoke mortars already last much longer (minutes instead of seconds) this would have been easily observed if I had set one off
Time of day/lighting/colouration/balancing etc. Call it what you will is under constant review
Reload animations; not final speed
I enjoy the occasional banana, but I’m more of an apple man
Darth Eclipse, I recall meeting your dad, he must have been the guy who ‘Had to play this game and report back’
Artillery times were faster for the demo
Bottom right of the map = Time of Day
Everyone has exploding red barrels, and I mean ‘everyone’. (I checked )
Last comment on the barrels, they are not one shot explosions, often in the demo I would need to fire a couple of bursts to get it to explode
There is definitely distanced based sound delay, im surprised you didn’t notice it! (must have been the Jackson 5)
Weapon sway is in, but wasn’t in E3 build
The build did not lag, I refer you the filming methods
The guns sound like the real thing, I’ve compared both, trust me. The sound in OF: DR is fantastic, youtube does not do our awesome audio dept justice. The recent sound team updates give you a glimpse at the amazing work they are doing on the game
Muzzle flash differs for every weapon
The command radial is 3 layers deep, you only see a fraction of it in the video and it is context sensitive
If you want to know what hardcore really looks like, look out for an upcoming video dedicated to the hardcore mode
The USMC turned up and enjoyed seeing the game in action and so did the Army (obviously they thought they should have their own game as well )
My personal highlight of E3? Watching half a dozen infinity ward devs queuing to play OF: DR
I hope this info is of use to you, we most certainly do read and discuss the forums (when we have time) please bear that in mind next time your about to press submit I’d like to thank you all for your comments. We try to take as much on board as we can however we are approaching the end of development so time and resource is very precious.
It seems the reaction on the whole has been very positive and this is a real shot in the arm for the whole dev team.
Oh, one more thing, I’ve just been informed we have been nominated for best PC shooter of E3.
Sweet!
Afwachten dus maar.Hi all,
I'm going to lock this thread until we have any further announcements about the demo's.
At this moment, the release date for the demo's on all formats is TBC.
Verwijderd
If you want to know what hardcore really looks like, look out for an upcoming video dedicated to the hardcore mode

Verwijderd
Hmm, niet alles gelezen, dus neem met een korrel zout/neem m'n eventuele ontwetendheid voor lief aub.
Wat ik ervan zag is dat deze zgn "OFP2" veelste arcade wordt voor z'n eigen goed (lees: mensen die de IP kennen zullen meer verwachten). Arma 2 ziet er atm best redelijk uit als opvolger, maar OFP2 lijkt een brug te willen slaan tussen "Hollywood arcade (aka COD etc)" en OFP (imo: oorlogs sim). Niet wat de meeste mensen denken/wensen afaik, maar niet per se een slecht iets. Imo wordt het iig beter als de COD series, meer vrijheid e.d.
Maar ik ben een beetje bang dat het de "ta-da-da-dum" spijker mis zal slaan, in de zin van oorlogs-simulatie.
Arma 2 lijkt imo een beetje te ver gegaan (zware systeem-eisen .. maar weinig "hollywood" (TE realistisch?), OF:DR lijkt me weer een beetje "te veel hollywood, te weinig oorlog-sim/realisme (geen idee over systeem-eisen, mijn compy was al "out-of-date" een jaar geleden
, maar "red-barrels" zijn toch best behoorlijk van de vorige eeuw imo)). Ik denk dat ik ze alle twee wel zal halen (arma 2 iig, heb ik tenminste kunnen "testen" inmiddels), voor de afwisseling. COD4 was leuk voor een maandje ofzo (opzich toen wel z'n geld waard), maar niet echt mijn ding meer. UT3 ook amper gespeeld, ik word te oud voor "reactie-spelletjes"
Ik neig voornamelijk naar COOP PvM/PvE (lees: met andere spelers AI raggen) de laatste tijd. En COOP is zo schaars dezer dagen. 
Serious Sam: First Encounter was de laatste die ik echt tof vind in COOP voor mij. GRAW (1) had wel iets, maar helaas te veel bugs/crashes (iig toendertijd) voor enige lol (en medespeler ging snel dood: weinig over).
En online speeldt vaak te arcade: iedereen doet maar wat.
Ghost Recon is nog steeds een favoriet, maar is inmiddels al behoorlijk verouderd ... nog aardig wat JointOps gespeeld afgelopen jaar, maar die 8 missies kan je al snel dromen (geen random spawns voor "enemie AI", en klein veldje dus het wordt erg snel voorspelbaar).
Enfin, grafisch lijkt OpFlashP2 een toppertje ... ben benieuwd of het interessant is en blijft na een keertje uitspelen (lees: random AI spawns oid, COOP mogelijkheid, ECHTE vrijheid en levende wereld (niet zoals imo dat namaakspul van een FarCry2).
Naja, nog wat maandjes te gaan ... ben erg benieuwd wat het wordt.
Als het een tijdje duurt eer ze exploderen (bv: er moet eerst een meuk gas of olie uitkomren), dan is het wel interessant, niet per kogel echter imo. Filmpjes lieten het meer zien als een "easy-kill", dan als een munitie/olie opslag dat je opblies. Het "waarom staan die ventjes er dan zo dichtbij" vond ik ook een goede opmerking. Ik bedoel, WTF is die toeter voor? 4 AI civilians staan op de wag, en je kan toeteren tot je een ons weegt, doet HELEMAAL NIKS!! iig voor zover ik zag iig, "duitse test-versie" enzo"....
Meh, het is dat ik een hekel heb aan geen physieke media bezitten ... want "Digitale Media" is echt de drug voor mensen zonder geduld.
Wat ik ervan zag is dat deze zgn "OFP2" veelste arcade wordt voor z'n eigen goed (lees: mensen die de IP kennen zullen meer verwachten). Arma 2 ziet er atm best redelijk uit als opvolger, maar OFP2 lijkt een brug te willen slaan tussen "Hollywood arcade (aka COD etc)" en OFP (imo: oorlogs sim). Niet wat de meeste mensen denken/wensen afaik, maar niet per se een slecht iets. Imo wordt het iig beter als de COD series, meer vrijheid e.d.
Maar ik ben een beetje bang dat het de "ta-da-da-dum" spijker mis zal slaan, in de zin van oorlogs-simulatie.
Arma 2 lijkt imo een beetje te ver gegaan (zware systeem-eisen .. maar weinig "hollywood" (TE realistisch?), OF:DR lijkt me weer een beetje "te veel hollywood, te weinig oorlog-sim/realisme (geen idee over systeem-eisen, mijn compy was al "out-of-date" een jaar geleden
Serious Sam: First Encounter was de laatste die ik echt tof vind in COOP voor mij. GRAW (1) had wel iets, maar helaas te veel bugs/crashes (iig toendertijd) voor enige lol (en medespeler ging snel dood: weinig over).
En online speeldt vaak te arcade: iedereen doet maar wat.
Ghost Recon is nog steeds een favoriet, maar is inmiddels al behoorlijk verouderd ... nog aardig wat JointOps gespeeld afgelopen jaar, maar die 8 missies kan je al snel dromen (geen random spawns voor "enemie AI", en klein veldje dus het wordt erg snel voorspelbaar).
Enfin, grafisch lijkt OpFlashP2 een toppertje ... ben benieuwd of het interessant is en blijft na een keertje uitspelen (lees: random AI spawns oid, COOP mogelijkheid, ECHTE vrijheid en levende wereld (niet zoals imo dat namaakspul van een FarCry2).
Naja, nog wat maandjes te gaan ... ben erg benieuwd wat het wordt.
Ik ben het echter niet eens met "everyone has red-barrels" ... Ik heb ze nog nooit gezien met Tetrisquote: stalloneQuoted:
"Last comment on the barrels, they are not one shot explosions, often in the demo I would need to fire a couple of bursts to get it to explode"

Als het een tijdje duurt eer ze exploderen (bv: er moet eerst een meuk gas of olie uitkomren), dan is het wel interessant, niet per kogel echter imo. Filmpjes lieten het meer zien als een "easy-kill", dan als een munitie/olie opslag dat je opblies. Het "waarom staan die ventjes er dan zo dichtbij" vond ik ook een goede opmerking. Ik bedoel, WTF is die toeter voor? 4 AI civilians staan op de wag, en je kan toeteren tot je een ons weegt, doet HELEMAAL NIKS!! iig voor zover ik zag iig, "duitse test-versie" enzo"....
Meh, het is dat ik een hekel heb aan geen physieke media bezitten ... want "Digitale Media" is echt de drug voor mensen zonder geduld.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 02:12 ]
Verwijderd
Na het uitspelen heb je de mission editor en een eiland van 277.698 km2 om mee te doen wat je wil dus qua herspeelbaarheid zit het wel goed. Dingen als red barrels kan je er trouwens makkelijk uit modden met diezelfde mission editor. Zolang de game niet zo buggy is en een betere framerate heeft als ArmA II ben ik tevreden maar ik ben toch benieuwt naar die Hardcore gameplay video.[b]CommDante schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:50
Verwijderd
Mensen die veel BF2 of COD spelen hoor ik vaak zeggen dat ze de game geweldig vinden maar iets meer realisme zouden willen. Als je vraagt "wat dan?" dan lopen de wensen ver uiteen.Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 01:50:
Hmm, niet alles gelezen, dus neem met een korrel zout/neem m'n eventuele ontwetendheid voor lief aub.
Je kan je ook met recht afvragen hoe "realistisch" dingen moeten of mogen zijn in een FPS vertaling van de werkelijkheid. Ik denk niet dat je tot in het extreme moet proberen realistisch te zijn, enerzijds omdat het het spel niet leuker maakt anderzijds omdat je altijd te maken hebt met een vertaalslag naar een beeldscherm.
Voorbeeld: Granaatinslagen die je visie doen vertroebelen door de "shock" zijn realistisch, en dragen wellicht bij aan het realisme gevoel, maar worden juist weer als vervelend ervaren als die "shock" heel lang zou duren. Terwijl dat misschien wel realistischer is.
Of misschien wel rook wat heeeeeel lang blijft hangen (zoals in deze game) wat heel irritant kan zijn.
Het zijn dingen die wellicht realistisch zijn, maar de ervaring misschien wel irritant maken.
Ook is er de bekende "crosshair" die in een sim als "niet realistisch" is bestempeld en dan gewoon maar verwijderd is waarbij je enkel via de "iron sight" kan richten. (of scope)
Die iron sight is overigens WEL weer een goed idee. Alleen al omdat het de ervaring echter maakt.
Toch is die crosshair een vertaalslag van een "richtingsgevoel" die je IRL wel hebt en op een plat beelscherm niet. Een crosshair die dus ongeveer aangeeft waar je richt is IMO een noodzakelijk iets om het ontbreken van het richtingsgevoel te compenseren.
Mijn punt is dat "zo realistisch mogelijk" niet altijd opgaat in een FPS omdat IMO je niet om het feit heen kan dat het niet 100% realistisch IS. Het is altijd een vertaalslag van de echte wereld en op sommige punten moet je accepteren dat 1:1 de "echte wereld" kopiëren niet de beste oplossing is.
"realisme puristen" die altijd maar roepen dat "zo realistisch mogelijk" altijd beter is en bijvoorbeeld crosshairs meteen zouden bestempelen als "arcade" hebben denk ik niet goed nagedacht over bovenstaande.
Je merkt dat ontwikkelaars vaak tegen deze "realisme vraagstukken" aanlopen en heel vaak antwoorden op vragen die over realisme in spellen gaan dat het vooral "leuk" moet zijn. Ik denk dat dat de kern van de zaak raakt.
Dan kan iedereen het naar zijn smaak inrichten en voor multiplayer zou de host en per sessie moeten kunnen instellen...
Strak plan : Simracing games hebben dat al heel langTheLemon schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:10:
Perfect verwoord. Misschien zouden developers een 'realism' setting kunnen inbouwen, die met één slider vanalles tegelijk regelt zoals hoe lang rook blijft hangen, hoeveel impact een kogel werkelijk heeft, de mate van wiebelen van een eventuele crosshair en de dingen die je beschrijft.
Dan kan iedereen het naar zijn smaak inrichten en voor multiplayer zou de host en per sessie moeten kunnen instellen...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Zou werken voor single player, maar voor multiplayer natuurlijk niet.
Ik vind vooral de mensen die dingen in een game willen puur omdat het realistischer is nogal vreemd. Daarna krijg je vaak de opmerking dat je dan maar UT moet spelen als je geen realistisch spel wil, wat nogal het andere uiteinde is. Ik wil een redelijk (maar niet te) realistisch spel spelen. Niet omdat het realistisch is, maar omdat ik dat leuk vind. Dat andere het realistischer willen omdat ze dat leuker vinden, prima. Maar degene die het realistischer willen vanwege het realisme kan ik toch echt niet begrijpen.
Ik vind vooral de mensen die dingen in een game willen puur omdat het realistischer is nogal vreemd. Daarna krijg je vaak de opmerking dat je dan maar UT moet spelen als je geen realistisch spel wil, wat nogal het andere uiteinde is. Ik wil een redelijk (maar niet te) realistisch spel spelen. Niet omdat het realistisch is, maar omdat ik dat leuk vind. Dat andere het realistischer willen omdat ze dat leuker vinden, prima. Maar degene die het realistischer willen vanwege het realisme kan ik toch echt niet begrijpen.
Verwijderd
DankPerfect verwoord.
Misschien zouden developers een 'realism' setting kunnen inbouwen, die met één slider vanalles tegelijk regelt zoals hoe lang rook blijft hangen, hoeveel impact een kogel werkelijk heeft, de mate van wiebelen van een eventuele crosshair en de dingen die je beschrijft.
Zo'n slider klinkt interessant.
Misschien meerdere sliders maken (e.g. "smoke & debris", "bullet handling", "physique" met 1 "master" slider "realism" die je kan locken. (dan bewegen alle andere sliders mee)
Zou inderdaad voor multiplayer ook per sessie kunnen.
Niet echt imo, dan krijg je dat het op elke server weer andere realisme settings zijn, wordt je ook niet blij van.
Ik geloof er geen bal van. Er is nog nooit een game geweest die van heel arcade opeens naar heel realitisch gaat door het balkje van de moeilijkheidsgraad iets te verschuiven. Dit wordt gewoon arcade mainstream troep die ook op de console goed speelbaar is. Als je iets verwacht als OFP1, kan je beter Armed Assault gaan doen. Dit spel draagt dan wel de naam van Operation Flashpoint, het is het absoluut niet.
Tot nu toe is er allemaal maar gameplay op Easy spelniveau verschenen dus waar jij de conclusie vandaan haalt dat OF:DR "mainstraim troep" mag Joost weten
Er zou binnenkort een gameplay video komen die is toegewijd aan de realistische (aka hard/veteran) spelmodus. Ben benieuwd
EDIT: Leren lezen enzo.....
Er zou binnenkort een gameplay video komen die is toegewijd aan de realistische (aka hard/veteran) spelmodus. Ben benieuwd
EDIT: Leren lezen enzo.....

[ Voor 7% gewijzigd door monnick op 25-06-2009 10:07 ]
Verwijderd
@monnick
Je haalt die zin uit z'n context, een spel met een balk om van puur arcade naar puur sim te gaan .. DAT zou mainstream troep worden (werd gezegt, niet specifiek dat OF:DR dat zou zijn/zou hebben.)
Ik denk dat het allebei wel goede spellen worden met kleine nuances. BF2 en JointOps bv vallen ook aardig in dezelfde categorie(?), maar zijn toch 2 totaal verschillende spellen.
Je haalt die zin uit z'n context, een spel met een balk om van puur arcade naar puur sim te gaan .. DAT zou mainstream troep worden (werd gezegt, niet specifiek dat OF:DR dat zou zijn/zou hebben.)
Ik denk dat het allebei wel goede spellen worden met kleine nuances. BF2 en JointOps bv vallen ook aardig in dezelfde categorie(?), maar zijn toch 2 totaal verschillende spellen.
Verwijderd
Het is maar een idee van TheLemon.RichardvdD schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 23:51:
Ik geloof er geen bal van. Er is nog nooit een game geweest die van heel arcade opeens naar heel realitisch gaat door het balkje van de moeilijkheidsgraad iets te verschuiven.
Het is technisch in ieder geval heel goed mogelijk om zijn idee te implementeren.
Dat er voor BF2 bijvoorbeeld tal van "realisme mods" zijn wat door een deel van de spelers veel waardering heeft en voor een groot deel minder (die blijft bij "vanilla" BF2) geeft IMO aan dat er wel degelijk een verdeling is, ook binnen 1 community c.q. game. Het idee om daar vervolgens van het hele realisme verhaal een dynamisch variabel iets te maken wat je in een en dezelfde game zou kunnen wijzigen, is mijns inziens een logische stap en daarbij creatief gedacht van TheLemon.
Dat u er geen bal van gelooft omdat het er nog nooit geweest is geeft wel te denken over uw creativiteit overigens.
Wat bedoel je? Mis jij in je "realisme checklist" een aantal vinkjes bij Dragon Rising om het voor jou dan realistisch genoeg te maken? En daarom is het maar "Arcade Mainstream Troep" ?Dit wordt gewoon arcade mainstream troep die ook op de console goed speelbaar is. Als je iets verwacht als OFP1, kan je beter Armed Assault gaan doen. Dit spel draagt dan wel de naam van Operation Flashpoint, het is het absoluut niet.
Smells like FUD.
Sorry voor de flamerige post. Maar vind je verhaaltje gewoon onaardig.

RichardvdD: een mening hebben is prima, maar je hebt het over een spel dat nog uit moet komen en om dan op zo'n negatieve manier te gaan speculeren is nergens op gebaseerd en het voegt ook helemaal niets toe aan de discussie die al gevoerd is over Arma en OPF.
.
Als iemand anders het doet, hoef je niet zelf ook hetzelfde gedrag te tonen natuurlijkVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:37:
Sorry voor de flamerige post. Maar vind je verhaaltje gewoon onaardig.
And I'm the only one and I walk alone.
Bij Il2- Sturmovik 2de wereldoorlog vliegsimspel kon je ook het realisme best gedetaileerd aanpassen ,en dat zeer eenvoudig. Dus waarom zou het niet kunnen?
Ik geef alleen maar mijn mening, en het is wel degelijk ergens op gebaseerd, namelijk de hele E3 gameplay footage die minuten lang is. Daar kan ik al genoeg uit opmaken.
Deze:
Echte grote aanpassingen zijn er niet in Battlefield 2, zelfs niet in de grootste mods. De basis van de game blijft altijd herkenbaar en aangezien de game is gemaakt voor een niet al te realistische gameplay zal je het altijd houden. De hele feeling blijft hetzelfde.
Je kan niet met een paar vinkjes en sliders de hele gameplay van een game omgooien. Zoals de game er nu naar uit ziet is het totaal geen realistische game en komt het lang in de buurt van de échte Operation Flashpoint 2, namelijk Armed Assault.
Wat ik in de video heb gezien lijkt meer op Call of Duty met heel erg veel close combat, harde strafe actie, arcade bewegingen etc.
In Call of Duty kan je op easy ook 20 kogels incasseren, maar op veteraan hooguit 2. Dat wilt niet zeggen dat Call of Duty op Veteran opeens een hele realistische game is. De aspecten die juist voor het echte realisme en de echte feeling zorgen, zijn juist enorm moeilijk om aan te passen omdat je dat als basis gebruikt voor je hele game.
Je kan rennend je wapen leegknallen terwijl je vijanden raakt, je kan terwijl je staat vijanden neerschieten op honderden meters afstand terwijl het je absoluut geen moeite kost. In Armed Assault ben je bijvoorbeeld al ten dode opgeschreven als je zo dom bent om te blijven staan terwijl de vijand zijn vizier op je richt, en al staand kan je logischerwijs weinig uithalen met een volautomatisch geweer wat je nauwkeurigheid betreft. Ook de hele gameplay is gewoon zo ontzettend snel dat het er niet realistisch uitziet.
Het is de naam Operation Flashpoint niet waard. Het wijkt er zoveel van af, en het is inmiddels wel duidelijk dat deze game de naam Operation Flashpoint draagt, puur om commerciele redenen, om zo misschien nog een slaatje te kunnen slaan uit een bekende naam. En dat terwijl in feite Armed Assault de echte opvolger is van de Operation Flashpoint serie, omdat Bohemia er met de kennis, techniek en ervaring mee is vertrokken bij Codemasters, en het enige wat Codemasters over hield was de naam.
Verder noem ik de game mainstream, mede door de punten die ik hierboven eigenlijk al noemde. Daar komt ook nog bij dat de game tegelijkertijd voor de Xbox wordt ontwikkeld. En eerlijk gezegd zie ik het niet zo snel gebeuren dat er op de Xbox een realistische oorlogssimulator verschijnt. Daar heb je ten eerste de controls niet eens voor, omdat je maar een zeer beperkt aantal knoppen hebt. Zoals je ziet is het hele command-systeem behoorlijk verkleind. In de eerste Operation Flashpoint had je bijvoorbeeld alleen al tientallen opties en combinaties voor de formatie van je team, de aanvalshouding, en kon je alle vijanden aangeven en individueel markeren voor je teammaten. Dat zie ik in dit deel niet zo snel gebeuren omdat dat lastig is te besturen met een simpele controller.
En verder denk ik dat Codemasters deze game maakt om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Terwijl bij Operation Flashpoint en Armed Assault juist een veel selectievere groep wordt aangesproken; de echte oorlog/sim fans die wel van enorm realisme houden. Codemasters lijkt met Operation Flashpoint 2 veel meer op safe te spelen en de game zo toegankelijk mogelijk te maken.
En ik denk dat het spel sowieso enorm veel details zal missen die Armed Assault nu kent, zoals de missie editor (probeer dat maar eens op je xbox!), het aan en uitzetten van de motor in een voertuig, de verschillende posities in een voertuig, de formaties, de aanvalshoudingen, de commando's die je kan geven, en de mogelijkheden van de voertuigen.
Operation Flashpoint 2 zal vast wel een leuke game worden, maar hij zal voor geen centimeter meer lijken op zijn voorganger en veel meer lenen van echte actiegames zoals Call of Duty.
Deze:
Dat zijn geen grote aanpassingen in het echte realisme. Het verandert een paar kleine dingetjes in de game, zoals de accuracy, het aantal kogels dat je maximaal kan incasseren, het aantal kogels dat je bij je hebt of je wapen kit.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 18:37:
Het is technisch in ieder geval heel goed mogelijk om zijn idee te implementeren.
Dat er voor BF2 bijvoorbeeld tal van "realisme mods" zijn wat door een deel van de spelers veel waardering heeft en voor een groot deel minder (die blijft bij "vanilla" BF2) geeft IMO aan dat er wel degelijk een verdeling is, ook binnen 1 community c.q. game. Het idee om daar vervolgens van het hele realisme verhaal een dynamisch variabel iets te maken wat je in een en dezelfde game zou kunnen wijzigen, is mijns inziens een logische stap en daarbij creatief gedacht van TheLemon.
Echte grote aanpassingen zijn er niet in Battlefield 2, zelfs niet in de grootste mods. De basis van de game blijft altijd herkenbaar en aangezien de game is gemaakt voor een niet al te realistische gameplay zal je het altijd houden. De hele feeling blijft hetzelfde.
Je kan niet met een paar vinkjes en sliders de hele gameplay van een game omgooien. Zoals de game er nu naar uit ziet is het totaal geen realistische game en komt het lang in de buurt van de échte Operation Flashpoint 2, namelijk Armed Assault.
Wat ik in de video heb gezien lijkt meer op Call of Duty met heel erg veel close combat, harde strafe actie, arcade bewegingen etc.
Dat het er nooit is geweest zegt niets over mij, maar eerder over de moeite die de ontwikkelaar neemt. En zoals ik al zei kan je niet met een simpele slider opeens een totale game aanpassen. Dan zou je in feite 2 aparte games ontwikkelen, met een eigen handling voor elk voertuig, en een hele andere besturing met een heel ander gevoel. In de gameplay beelden zie je de spelers van links naar rechts hoppen in close combat, je kan springen, vijanden verschijnen opeens links en rechts van je, en als je geraakt wordt door een kogel in je hoofd kan je jezelf binnen een paar seconden genezen. Dat is niet echt de Operation Flashpoint die ik ken.Dat u er geen bal van gelooft omdat het er nog nooit geweest is geeft wel te denken over uw creativiteit overigens.
Waar het mij om gaat is dat de ontwikkelaar pretendeert een hele realistische game te maken. Op de beelden is al erg veel commentaar geweest van gamers dat het er in de verste verte niet op lijkt. Hierop heeft de ontwikkelaar gereageerd door te zeggen dat het spel op 'easy' stond, maar op 'hard' ziet de game er volgens mij weinig anders uit.Wat bedoel je? Mis jij in je "realisme checklist" een aantal vinkjes bij Dragon Rising om het voor jou dan realistisch genoeg te maken? En daarom is het maar "Arcade Mainstream Troep" ?
Smells like FUD.
In Call of Duty kan je op easy ook 20 kogels incasseren, maar op veteraan hooguit 2. Dat wilt niet zeggen dat Call of Duty op Veteran opeens een hele realistische game is. De aspecten die juist voor het echte realisme en de echte feeling zorgen, zijn juist enorm moeilijk om aan te passen omdat je dat als basis gebruikt voor je hele game.
Je kan rennend je wapen leegknallen terwijl je vijanden raakt, je kan terwijl je staat vijanden neerschieten op honderden meters afstand terwijl het je absoluut geen moeite kost. In Armed Assault ben je bijvoorbeeld al ten dode opgeschreven als je zo dom bent om te blijven staan terwijl de vijand zijn vizier op je richt, en al staand kan je logischerwijs weinig uithalen met een volautomatisch geweer wat je nauwkeurigheid betreft. Ook de hele gameplay is gewoon zo ontzettend snel dat het er niet realistisch uitziet.
Het is de naam Operation Flashpoint niet waard. Het wijkt er zoveel van af, en het is inmiddels wel duidelijk dat deze game de naam Operation Flashpoint draagt, puur om commerciele redenen, om zo misschien nog een slaatje te kunnen slaan uit een bekende naam. En dat terwijl in feite Armed Assault de echte opvolger is van de Operation Flashpoint serie, omdat Bohemia er met de kennis, techniek en ervaring mee is vertrokken bij Codemasters, en het enige wat Codemasters over hield was de naam.
Verder noem ik de game mainstream, mede door de punten die ik hierboven eigenlijk al noemde. Daar komt ook nog bij dat de game tegelijkertijd voor de Xbox wordt ontwikkeld. En eerlijk gezegd zie ik het niet zo snel gebeuren dat er op de Xbox een realistische oorlogssimulator verschijnt. Daar heb je ten eerste de controls niet eens voor, omdat je maar een zeer beperkt aantal knoppen hebt. Zoals je ziet is het hele command-systeem behoorlijk verkleind. In de eerste Operation Flashpoint had je bijvoorbeeld alleen al tientallen opties en combinaties voor de formatie van je team, de aanvalshouding, en kon je alle vijanden aangeven en individueel markeren voor je teammaten. Dat zie ik in dit deel niet zo snel gebeuren omdat dat lastig is te besturen met een simpele controller.
En verder denk ik dat Codemasters deze game maakt om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken. Terwijl bij Operation Flashpoint en Armed Assault juist een veel selectievere groep wordt aangesproken; de echte oorlog/sim fans die wel van enorm realisme houden. Codemasters lijkt met Operation Flashpoint 2 veel meer op safe te spelen en de game zo toegankelijk mogelijk te maken.
En ik denk dat het spel sowieso enorm veel details zal missen die Armed Assault nu kent, zoals de missie editor (probeer dat maar eens op je xbox!), het aan en uitzetten van de motor in een voertuig, de verschillende posities in een voertuig, de formaties, de aanvalshoudingen, de commando's die je kan geven, en de mogelijkheden van de voertuigen.
Operation Flashpoint 2 zal vast wel een leuke game worden, maar hij zal voor geen centimeter meer lijken op zijn voorganger en veel meer lenen van echte actiegames zoals Call of Duty.
Een slidertje kan daar prima de accuratese van je wapens als je rent veranderen (die dan zit ingebouwd in de algemene realisme settings).Je kan rennend je wapen leegknallen terwijl je vijanden raakt
En waarom zou dat anders zijn in OFP? Zo heel veel verschillende shooters speel ik niet (zeg maar ééntje, joint ops). Nou is joint ops niet echt bepaald realistisch. Maar als je blijft staan als iemand op je richt ben je ook dood.In Armed Assault ben je bijvoorbeeld al ten dode opgeschreven als je zo dom bent om te blijven staan terwijl de vijand zijn vizier op je richt,
Ook waar je over klaagt is springen bijvoorbeeld. In JO hebben ze de zwaartekracht ook niet bepaald hoog staan, waarschijnlijk voornamelijk ook omdat het makkelijker te maken is dat je over een hekje sprint dan dat je eroverheen moet klimmen. Maar dat zie je niet in gevechtssituaties terug (behalve dan als iemand over dat hekje springt). Wanneer je springt ben je door die lage zwaartekracht juist lange in de lucht, je kan voor geen meter mikken, je kan niet van richting veranderen, je bent dood.
Nu pretendeer ik niet dat ik weet hoe het zal zijn in OFP2, ik heb nog geen eens de voorganger gespeeld, maar ik vind dat je wel erg kort door de bocht bent. Ook omdat dat misschien niet jouw voorkeur heeft, maar dat betekend nog niet dat je er zo negatief over moet doen.
Ook hebben andere spellen best bewezen dat je een redelijke command structuur op een xbox controller kan doen. Of ze doen gewoon wat commando's enkel in de pc versie en niet in de xbox versie. (zowiezo gaat het mij enkel om de multiplayer).
Dit staat nogal in contrast met de eerdere opmerkingen die je hebt gemaakt. Wat is zowiezo het probleem? Wil je een arma2 kloon? Waarom dan niet gewoon arma 2 spelen. Ik zelf heb arma2 demo gespeeld, en vond er weinig aan vanwege verschillende redenen. Ik heb MW1 demo gespeeld, vond het leuke gameplay, maar daar heb ik teveel negatieve verhalen over de map grote gehoord (wil vervanger voor joint ops hebben). Dus nu hebben we dit jaar wat uitkomt/uitgekomen is: ARMA 2, OFP 2, MW 2, en die volgorde van realisme meteen, dus hopelijk zit er wat bij voor iedereen, kan iedereen blij zijn.Operation Flashpoint 2 zal vast wel een leuke game worden
Verwijderd
Hiermee ben ik het totaal oneens.RichardvdD schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:19:
Dat zijn geen grote aanpassingen in het echte realisme. Het verandert een paar kleine dingetjes in de game, zoals de accuracy, het aantal kogels dat je maximaal kan incasseren, het aantal kogels dat je bij je hebt of je wapen kit. Echte grote aanpassingen zijn er niet in Battlefield 2, zelfs niet in de grootste mods. De basis van de game blijft altijd herkenbaar en aangezien de game is gemaakt voor een niet al te realistische gameplay zal je het altijd houden. De hele feeling blijft hetzelfde.
Je kan niet met een paar vinkjes en sliders de hele gameplay van een game omgooien.
.....
En zoals ik al zei kan je niet met een simpele slider opeens een totale game aanpassen. Dan zou je in feite 2 aparte games ontwikkelen,
"een paar kleine dingetjes veranderen" kan het spel totaal anders maken.
Het zijn juist die kleine variabelen, aantal hitpoints, het effect wat een gewonde status heeft op je bewegingen, wat je mee kan nemen en wat voor effect dat heeft op je conditie wat de cruciale punten zijn m.b.t. realisme. En dat zijn juist allemaal kleine variabelen, die vaak niet meer zijn dan wat waarden die heel goed met vinkjes en sliders te bedienen zijn.
No-Offense, maar het hele "variabele" graphics verhaal wat nu al in heel veel games zit (dat je het hele globale detail op "medium" zet) is veel complexer dan dit voorstel.
De feiten die ik altijd hoor van de realisme puristen zijn stuk voor stuk zaken die makkelijk aan te passen zijn.
Tegenover bovenstaande verhaal staat het hele "audio-visuele" aspect van "realisme" wat in hoge mate de "feel" van een game kan bepalen. Hiervoor is wel meer werk nodig. Maar DAT aspect van realisme is iets wat een Battlefield of een COD net zo hard wil benaderen als een Operation Flashpoint. De "iron sight" bijvoorbeeld. Of een blur in je beeld als een granaat naast je afgaat om "shock" te simuleren. Of realistische rook. En bij Operation Flashpoint besluiten ze dat de rook dan langer blijft hangen omdat dat realistisch is. Weer een voorbeeldje van iets wat je makkelijk variabel kan maken met een "slidertje".
Operation Flashpoint: Dragon Rising krijgt hardcore mode (X360, PS3, PC)
Nieuws | 25 juni 2009 - Operation Flashpoint: Dragon Rising krijgt een hardcore mode die z'n naam eer aan belooft te doen. Er waren al hardcore screenshots verschenen in mei en die bevielen de fans zeer goed. Zo goed zelfs dat de ontwikkelaar met die gedachte verder is gegaan.
Het resultaat? Een modus waarin je geen enkele vorm van HUD of User Interface tegen komt op ondertiteling van radioberichten na. Geen richtkruis, geen kompas, geen ammo vooraad, niks. Daarnaast wordt er niet aangegeven waar je heen moet, zie je niet in hoeverre je gewond bent, heb je geen flauw idee waar schoten vandaan komen en zie je ook niet waar vijanden zitten. Alsof dit nog niet genoeg was heeft de developer nog een voorbeeld gegeven van wat er nu "hardcore" is aan deze modus.
Alle navigatie gaat via je map, het oproepen van je QCR (quick command radial) laat je alleen de status zien van je team wanneer je de knop ingedrukt houdt, wat ook geldt voor het selecteren van wapens. Of wat dacht je van het feit dat er geen checkpoints in zitten, geen quicksaves en geen normale saves! De ware masochisten onder ons kunnen hun hart dus ophalen.
Bron: InsideGamer
Nieuws | 25 juni 2009 - Operation Flashpoint: Dragon Rising krijgt een hardcore mode die z'n naam eer aan belooft te doen. Er waren al hardcore screenshots verschenen in mei en die bevielen de fans zeer goed. Zo goed zelfs dat de ontwikkelaar met die gedachte verder is gegaan.
Het resultaat? Een modus waarin je geen enkele vorm van HUD of User Interface tegen komt op ondertiteling van radioberichten na. Geen richtkruis, geen kompas, geen ammo vooraad, niks. Daarnaast wordt er niet aangegeven waar je heen moet, zie je niet in hoeverre je gewond bent, heb je geen flauw idee waar schoten vandaan komen en zie je ook niet waar vijanden zitten. Alsof dit nog niet genoeg was heeft de developer nog een voorbeeld gegeven van wat er nu "hardcore" is aan deze modus.
Alle navigatie gaat via je map, het oproepen van je QCR (quick command radial) laat je alleen de status zien van je team wanneer je de knop ingedrukt houdt, wat ook geldt voor het selecteren van wapens. Of wat dacht je van het feit dat er geen checkpoints in zitten, geen quicksaves en geen normale saves! De ware masochisten onder ons kunnen hun hart dus ophalen.
Bron: InsideGamer
Geen kompas? Dat slaat nergens op natuurlijk.
Voor de rest klinkt het wel goed.
Voor de rest klinkt het wel goed.
[ Voor 29% gewijzigd door Divak op 26-06-2009 22:03 ]
En stel nou(en dat zijn ook mijn echte eisen) dat ik wel realistisch gedrag van wapens en dergelijken wil hebben, maar geen zin heb om gelijk mijn hele hud uit te zetten? Zou dat wel aanpasbaar zijn of niet?
Ik kijk al een aardige tijd uit naar deze titel, ik wacht deze af en koop dan Arma II of deze titel, afhankelijk van welke ik beter vind
de originele OFP vond ik ook erg mooi om te spelen, hoewel ik wat te jong ben om het in de hoogtijdagen te hebben kunnen spelen
Ik kijk al een aardige tijd uit naar deze titel, ik wacht deze af en koop dan Arma II of deze titel, afhankelijk van welke ik beter vind
Verwijderd
- De xbox-versie van de originele OFP had ook een missie editor (hoezo niet mogelijk op een console?)Verder noem ik de game mainstream, mede door de punten die ik hierboven eigenlijk al noemde. Daar komt ook nog bij dat de game tegelijkertijd voor de Xbox wordt ontwikkeld. En eerlijk gezegd zie ik het niet zo snel gebeuren dat er op de Xbox een realistische oorlogssimulator verschijnt. Daar heb je ten eerste de controls niet eens voor, omdat je maar een zeer beperkt aantal knoppen hebt. Zoals je ziet is het hele command-systeem behoorlijk verkleind. In de eerste Operation Flashpoint had je bijvoorbeeld alleen al tientallen opties en combinaties voor de formatie van je team, de aanvalshouding, en kon je alle vijanden aangeven en individueel markeren voor je teammaten. Dat zie ik in dit deel niet zo snel gebeuren omdat dat lastig is te besturen met een simpele controller.
- De Xbox versie had alle commands en zelfs meer tov de PC versie (leanen in de PC versie? op de Xbox was dit WEL mogelijk)
- Meer knoppen betekent niet dan een game beter of realistischer is/wordt..integendeel zelfs! Maar voor de liefhebber is er op de Xbox en de PS3 een chatpad verkrijgbaar met daarop tientallen knoppen....
Tip: zorg dat je weet waarover je praat...
Een aantal regels weggeknipt: houd het wel vriendelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 28-06-2009 00:24 ]
Misschien wel mogelijk, maar nooit zo uitgebreid als op de PC. Op de PC kon je door middel van aparte scripts en commands enorm gave campaigns en missies maken, echt totaal onmogelijk op de console. Je kon zelfs met simpele texten een bepaalde soldaat een bepaalde richting op laten kijken, of een bepaalde houding aan te nemen, of zijn uitrustig te veranderen. Op de PC zijn dit enkele woorden die je in moet typen bij de geavanceerde opties, dat kan echt NOOIT zo snel op de Xbox.- De xbox-versie van de originele OFP had ook een missie editor (hoezo niet mogelijk op een console?)
Op de PC was het ook mogelijk om te leanen, en de controls waren veel overzichtelijker omdat je geen dubbele knoppen of verschillende combinaties hebt. En ik geloof nooit dat alles zo simpel en snel mogelijk was als op de PC. Bij het geven van specifieke commands moet je alsnog door een menu bladeren, terwijl je op de PC even 7,5,1 indrukt en je team verandert van formatie of op 3,1 en de derde soldaat uit je team valt de vijand aan etc.- De Xbox versie had alle commands en zelfs meer tov de PC versie (leanen in de PC versie? op de Xbox was dit WEL mogelijk)
Ja, leuk zo'n chatpad maar dat wilt niet zeggen dat je gelijk alle knoppen ook in kan stellen.- Meer knoppen betekent niet dan een game beter of realistischer is/wordt..integendeel zelfs! Maar voor de liefhebber is er op de Xbox en de PS3 een chatpad verkrijgbaar met daarop tientallen knoppen....
En probeer dit maar eens op je Xbox controller voor elkaar te krijgen:

En ja, ik weet waar ik over praat, ik speelde Operation Flashpoint al sinds de release in 2001 tot de dag dat ArmA uitkwam, heb tientallen missies gemaakt, van simpele gevechten tot enorme campaigns met cutscenes, scripts, dialogen (wat je dus nooit lukt op de Xbox). Samen met tientallen mods heb ik dit spel jarenlang gespeeld en speel ik ook al Armed Assault vanaf de eerste minuut, en nu ook sinds kort Armed Assault 2.
[ Voor 11% gewijzigd door Divak op 28-06-2009 00:39 ]
Verwijderd
95% van de knoppen gebruik je niet eens. Ik heb overigens OFP zowel op de PC als Xbox gespeeld en deze commands komen me dan ook zeer bekend voor. En op de Xbox zaten dezelfde (onoverzichtelijke) commands. Maar zoals ik al eerder zei: meer knoppen maken een game niet beter of realistischer. Ik vind het zelfs jammer dat een game als Arma nog steeds dezelfde ouderwetse commands gebruikt als in OFP uit 2001. Het kan allemaal veel makkelijker en overzichtelijker (lees: content sensitive). Bovendien vond ik de controller een zegen in deze game wanneer ik een auto, tank of helicopter moest besturen.RichardvdD schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:36:
[...]
Misschien wel mogelijk, maar nooit zo uitgebreid als op de PC. Op de PC kon je door middel van aparte scripts en commands enorm gave campaigns en missies maken, echt totaal onmogelijk op de console. Je kon zelfs met simpele texten een bepaalde soldaat een bepaalde richting op laten kijken, of een bepaalde houding aan te nemen, of zijn uitrustig te veranderen. Op de PC zijn dit enkele woorden die je in moet typen bij de geavanceerde opties, dat kan echt NOOIT zo snel op de Xbox.
[...]
Op de PC was het ook mogelijk om te leanen, en de controls waren veel overzichtelijker omdat je geen dubbele knoppen of verschillende combinaties hebt. En ik geloof nooit dat alles zo simpel en snel mogelijk was als op de PC. Bij het geven van specifieke commands moet je alsnog door een menu bladeren, terwijl je op de PC even 7,5,1 indrukt en je team verandert van formatie of op 3,1 en de derde soldaat uit je team valt de vijand aan etc.
[...]
Ja, leuk zo'n chatpad maar dat wilt niet zeggen dat je gelijk alle knoppen ook in kan stellen.
En probeer dit maar eens op je Xbox controller voor elkaar te krijgen:
[afbeelding]
En ja, ik weet waar ik over praat, ik speelde Operation Flashpoint al sinds de release in 2001 tot de dag dat ArmA uitkwam, heb tientallen missies gemaakt, van simpele gevechten tot enorme campaigns met cutscenes, scripts, dialogen (wat je dus nooit lukt op de Xbox). Samen met tientallen mods heb ik dit spel jarenlang gespeeld en speel ik ook al Armed Assault vanaf de eerste minuut, en nu ook sinds kort Armed Assault 2.
Verwijderd
Ik sluit me hier volledig bij aan.....RichardvdD schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 21:19:
(lange tekst)
Die beelden die ik hier gezien hebt lijkt totaal niet op de echte "OFP"
En ik was een die hard OFP fan. En was echt blij toen ik las dat OFP2 uit zou komen..... Maar helaas hebben ze idd alleen de naam gebruikt en proberen ze daar van te profiteren....
Misschien wordt het uiteindelijk wel een vette game.. maar realisme???? Nee....
[ Voor 83% gewijzigd door een moderator op 28-06-2009 16:05 . Reden: quote 'ingekort' ]
Verwijderd
Die gebruik je niet?Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:58:
[...]
95% van de knoppen gebruik je niet eens. Ik heb overigens OFP zowel op de PC als Xbox gespeeld.
Ik neem aan dat jij de Campain nooit hebt uitgespeeld?
Verwijderd
2x de standaard campaign en 2x de ResistanceVerwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:04:
[...]
Die gebruik je niet?
Ik neem aan dat jij de Campain nooit hebt uitgespeeld?
Toch knap dat jij dit al kan bepalen.Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:02:
[...]
Misschien wordt het uiteindelijk wel een vette game.. maar realisme???? Nee....
De zogenaamde, Hardcore mode komt er binnenkort aan in een filmpje. Dat zou een veel beter beeld moeten gaan geven.
Op easy mode viel je in OFP anders toch meteen dood tegen de grond als een tegenstander een goedgemikt salvo op je schootStalllone schreef op maandag 29 juni 2009 @ 00:19:
[...]
Toch knap dat jij dit al kan bepalen.Er is nog zo weinig over bekend... De enigste beelden die op internet te verkrijgen zijn, zijn allemaal in easy mode. Net zoals die van de E3.
De zogenaamde, Hardcore mode komt er binnenkort aan in een filmpje. Dat zou een veel beter beeld moeten gaan geven.
Ik ben wel benieuwd naar die hardcore mode maar ik vrees toch dat het de OFP-ervaring niet zal kunnen evenaren.
Verwijderd
Wat ik er zo van lees wordt "hardcore" meer een masochistische modus, al kan ik het uiteraard verkeerd begrepen hebben. Zelfs als zou dat niet zo zijn lijkt mij dat het hele spel-opzet meer in een arcade-stijl is opgezet ten opzichte van OFP, wat echt als oorlogs-sim was opgezet.
Console-shooters en PC-shooters vermengen/samevoegen geeft zelden een goed resultaat imo (als PC-speler) en dan heb ik het niet eens over de beperkte mogelijke grafische instellingen (Zag laatst een spel waar de enige grafische instellingen waren: low-high
).
Naja, dit spel heeft gelukkig nog een lange tijd te gaan tot release en ik zall het zeker blijven volgen.
Console-shooters en PC-shooters vermengen/samevoegen geeft zelden een goed resultaat imo (als PC-speler) en dan heb ik het niet eens over de beperkte mogelijke grafische instellingen (Zag laatst een spel waar de enige grafische instellingen waren: low-high

Naja, dit spel heeft gelukkig nog een lange tijd te gaan tot release en ik zall het zeker blijven volgen.
Verwijderd
Arma2 maakt net zo goed een heleboel concessies op gebied van realisme. Voertuigen en het besturen ervan is bijvoorbeeld alles behalve realistisch en eigenlijk heel erg arcade. Dat is prima, het moet namelijk wel leuk blijven maar dan is het vreemd om Arma2 als de heilige graal van realisme te nemen en OFP2 af te zeiken als het ook wat vrijheden neemt met het realisme.
Ook wat "realistische" games zoals Arma2 en Red Orchestra altijd hebben, is dat de infantry combat altijd 'awkward' en onhandig aanvoelt (zeker in close quarters). Als je dan kijkt naar hoe een game als CoD4 dit doet, dan is dat eigenlijk veel realistischer (op variabelen als loopsnelheid na). De bewegingen van je karakter zijn vloeiend en natuurlijk. In vergelijking ben je in Arma2 en Red Orchestra een reumapatiënt. Een klein muurtje is geen echt obstakel, wat het in het echt ook niet zou zijn, dit in tegenstelling tot OFP1 waar je gewoonweg om moest lopen. In Arma2, kan je met V over muurtjes heen maar dit voelt lang niet zo vloeiend aan als dat het in CoD4 aanvoelt. Arma2 kan qua realisme op gebied van de "movement engine" best iets leren van CoD4 want het echte leven is niet zo onhandig als in Arma2.
Ik zit echt te wachten op een game die het first person 'gevoel' van CoD combineert met het realisme van Arma2. OFP2 lijkt hierin best een eind te komen. Dit zou voor mij de ideale game zijn: een game die de grootschaligheid en dingen als realistische ballistics van Arma2 combineert met het first person gevoel van CoD in hardcore mode.
Ik denk dat OFP2 best een goede basis heeft om een realistische shooter te worden, het damage model is bijvoorbeeld beter als dat van Arma2, wat gewoon stil heeft gestaan sinds 2001 aangezien het exact hetzelfde is als in OFP1. Ook het vernietigen van gebouwen is gewoon beter in OFP2, en waarschijnlijk zijn gebouwen in het algemeen beter dan in Arma2 aangezien combat in en vanuit gebouwen nog onhandiger en lomper aanvoelt dan in het veld.
Wat ik realistisch vind aan Arma2 is hoe troepen bewegen en vechten en hoe grootschalige gevechten zich ontvouwen (ik kan me prima vermaken puur door er naar te kijken zonder het spel te spelen). Of OFP2 realistisch wordt of niet hangt er van af of het net zo goed is in het weergeven van oorlog, niet in details die eenvoudig getweaked kunnen worden door elke zelf-respecterende modder, of zelfs door een paar sliders.
Ook wat "realistische" games zoals Arma2 en Red Orchestra altijd hebben, is dat de infantry combat altijd 'awkward' en onhandig aanvoelt (zeker in close quarters). Als je dan kijkt naar hoe een game als CoD4 dit doet, dan is dat eigenlijk veel realistischer (op variabelen als loopsnelheid na). De bewegingen van je karakter zijn vloeiend en natuurlijk. In vergelijking ben je in Arma2 en Red Orchestra een reumapatiënt. Een klein muurtje is geen echt obstakel, wat het in het echt ook niet zou zijn, dit in tegenstelling tot OFP1 waar je gewoonweg om moest lopen. In Arma2, kan je met V over muurtjes heen maar dit voelt lang niet zo vloeiend aan als dat het in CoD4 aanvoelt. Arma2 kan qua realisme op gebied van de "movement engine" best iets leren van CoD4 want het echte leven is niet zo onhandig als in Arma2.
Ik zit echt te wachten op een game die het first person 'gevoel' van CoD combineert met het realisme van Arma2. OFP2 lijkt hierin best een eind te komen. Dit zou voor mij de ideale game zijn: een game die de grootschaligheid en dingen als realistische ballistics van Arma2 combineert met het first person gevoel van CoD in hardcore mode.
Ik denk dat OFP2 best een goede basis heeft om een realistische shooter te worden, het damage model is bijvoorbeeld beter als dat van Arma2, wat gewoon stil heeft gestaan sinds 2001 aangezien het exact hetzelfde is als in OFP1. Ook het vernietigen van gebouwen is gewoon beter in OFP2, en waarschijnlijk zijn gebouwen in het algemeen beter dan in Arma2 aangezien combat in en vanuit gebouwen nog onhandiger en lomper aanvoelt dan in het veld.
Wat ik realistisch vind aan Arma2 is hoe troepen bewegen en vechten en hoe grootschalige gevechten zich ontvouwen (ik kan me prima vermaken puur door er naar te kijken zonder het spel te spelen). Of OFP2 realistisch wordt of niet hangt er van af of het net zo goed is in het weergeven van oorlog, niet in details die eenvoudig getweaked kunnen worden door elke zelf-respecterende modder, of zelfs door een paar sliders.
Als je in de Easy mode een kogel in je hoofd krijgt, is het volgens mij daarna ook gedaan. Maar goed, er is ondertussen al zoveel weer getweakt (zie: OFP DR Forums).Sir_Eleet schreef op maandag 29 juni 2009 @ 03:05:
[...]
Op easy mode viel je in OFP anders toch meteen dood tegen de grond als een tegenstander een goedgemikt salvo op je schoot
Ik ben wel benieuwd naar die hardcore mode maar ik vrees toch dat het de OFP-ervaring niet zal kunnen evenaren.
Aan de anderekant jij en ik zullen waarschijnlijk toch de Hardcore mode spelen, dus who cares what the easy mode is

Nieuwe Trailer met Ingame Footage
!!
Klikkkk

Dit gaat er daarom toch steeds beter en beter uitzien hoor

Dit gaat er daarom toch steeds beter en beter uitzien hoor
Ziet er echt heel gaaf uit
Maar heb wel een vraag. Kan je dit spel solo spelen. Ik bedoel dus zonder dat je 3 poppetjes moet dirigeren ?
Maar heb wel een vraag. Kan je dit spel solo spelen. Ik bedoel dus zonder dat je 3 poppetjes moet dirigeren ?
Nou ik vind die trailer toch flink tegenvallen.
zie bv bij 0.39 tot 0.45. dat er geen enkele kogel raak is. In OFP was je hierbij meteen geraakt en betekende dit waarschijnlijk het einde. Op 0.39 zie ook dat dit een xbox of PS3 versie is. Fantastische aim
Verder is het geluid van de helikopter (1.03) bijna niet te horen het lijkt wel of een mug rondvliegt.
Ik ben bang dat ARMAII met al zijn bugs toch de meest waardige OFP opvolger gaat zijn.
zie bv bij 0.39 tot 0.45. dat er geen enkele kogel raak is. In OFP was je hierbij meteen geraakt en betekende dit waarschijnlijk het einde. Op 0.39 zie ook dat dit een xbox of PS3 versie is. Fantastische aim

Verder is het geluid van de helikopter (1.03) bijna niet te horen het lijkt wel of een mug rondvliegt.
Ik ben bang dat ARMAII met al zijn bugs toch de meest waardige OFP opvolger gaat zijn.
Ik moet nog altijd lachen om dat E3 filmpje:
"As you can see I just got shot in the head. It's nothing serious, but I'm bleeding badly"
"As you can see I just got shot in the head. It's nothing serious, but I'm bleeding badly"
Het is nog steeds WIP allemaal hestraffe_hendrik schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:33:
Nou ik vind die trailer toch flink tegenvallen.
zie bv bij 0.39 tot 0.45. dat er geen enkele kogel raak is. In OFP was je hierbij meteen geraakt en betekende dit waarschijnlijk het einde. Op 0.39 zie ook dat dit een xbox of PS3 versie is. Fantastische aim![]()
In OFP 1 kon een AI soldaat van 2km je gelijk een headshot geven. Dit hebben ze aangepast
Geluid van de Heli is idd even weg, maar daarna vind ik het wel goed klinken hoor.
Verwijderd
Ik neem aan dat de XBOX versie turn-based was of zo?Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:58:
[...]
95% van de knoppen gebruik je niet eens. Ik heb overigens OFP zowel op de PC als Xbox gespeeld en deze commands komen me dan ook zeer bekend voor. En op de Xbox zaten dezelfde (onoverzichtelijke) commands. Maar zoals ik al eerder zei: meer knoppen maken een game niet beter of realistischer. Ik vind het zelfs jammer dat een game als Arma nog steeds dezelfde ouderwetse commands gebruikt als in OFP uit 2001. Het kan allemaal veel makkelijker en overzichtelijker (lees: content sensitive). Bovendien vond ik de controller een zegen in deze game wanneer ik een auto, tank of helicopter moest besturen.
Ik gebruik echt bijna 85% van alle knoppen hoor.
Helemaal met multiplayer CTI
Wauw echt te bruut
echt ik hoop de editor netzo is als de eerste OFP, want ik zie het alweer gbeeuren een biggere aanval dan operation market garden alleen dan met chinooks etc en dan met deze style en grafische sjizzle
om te smullen !!!
heb er een x 3 maanden over gedaan 1 map te maken in OFP 1, met salutes checkpoints en noem maar op, heerlijk echt waar
echt ik hoop de editor netzo is als de eerste OFP, want ik zie het alweer gbeeuren een biggere aanval dan operation market garden alleen dan met chinooks etc en dan met deze style en grafische sjizzle
om te smullen !!!
heb er een x 3 maanden over gedaan 1 map te maken in OFP 1, met salutes checkpoints en noem maar op, heerlijk echt waar
Inside the Game
Staat wat stuff over de trailer/explosie etc van de game. Heb hetzelf nog niet gelezen enzo.
Ook kun je het nu volgen via Twitter: http://twitter.com/flashpointgame
Al dat getwitter
Edit: Morgen (vrijdag 17e) word de Release Datum bekend gemaakt
zie twitter
Nog 2 screens erbij:

Het word tijd dat ik de SP weer eens ga aanpassen
Staat wat stuff over de trailer/explosie etc van de game. Heb hetzelf nog niet gelezen enzo.
Ook kun je het nu volgen via Twitter: http://twitter.com/flashpointgame
Al dat getwitter

Edit: Morgen (vrijdag 17e) word de Release Datum bekend gemaakt
Nog 2 screens erbij:

Het word tijd dat ik de SP weer eens ga aanpassen
[ Voor 36% gewijzigd door Dutchie! op 16-07-2009 17:54 ]
8 Oktober 2009 komt de game uit!
Nieuwe wapens trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RSen4fJC900]
En wat screens weer:

Nieuwe wapens trailer:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RSen4fJC900]
En wat screens weer:

Verwijderd
Ik hoop dat het besturen van een helikopter niet te makkelijk wordt gemaakt.
Vind het wel leuk om ingewikkelde toetsencombi's te gebruiken wil je een beetje normaal kunnen vliegen.
Vind het wel leuk om ingewikkelde toetsencombi's te gebruiken wil je een beetje normaal kunnen vliegen.
Euhm, je spreekt jezelf tegen. Je wilt dat het besturen van een heli niet te makkelijk wordt, dus neem ik aan dat je het een beetje realistisch wilt. Dan moet je op zijn minst een muis gebruiken, maar eigenlijk een joystick om hem te kunnen vliegen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 juli 2009 @ 14:16:
Ik hoop dat het besturen van een helikopter niet te makkelijk wordt gemaakt.
Ik zie ook niet echt in hoe het beter zou worden als je moeilijke toetscombinaties wil gebruiken voor het vliegen van een heli. ctrl+shift+pijltje naar voren is vooruit?
Dit topic is gesloten.