Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] Operation Flashpoint 2 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 8.788 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:44
Bohemia Interactive Studio Presents:

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/picture.jpg

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/logo.jpg

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/coming.jpg

Intro

Begin 2003 werd er voor het eerst gesproken over Operation Flashpoint 2. Codemasters beloofde veel, maar er gebeurde weinig. Nu heeft het bedrijf het spel compleet omgegooid tot Operation Flashpoint 2: Dragon Rising.

Dragon Rising speelt zich af op een olie-rijk eiland, aan de oostkust van Rusland ten noorden van Japan, in een tijd dat er spanning is tussen Rusland en China. Het spel start als de Chinese troepen een aanval beginnen op Rusland en de spelers zullen er tussenin zitten. Onderstaande trailer werd eerder al achter gesloten deuren getoond, maar nu mogen wij ook eindelijk zien hoe Operation Flashpoint 2 er uit gaat zien.

Screenshots

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_0_4.jpg

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_1_2.jpg http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_2_2.jpg

http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_3_2.jpg http://www.gamer.nl/images/content/Shriko/200708/1187770427_4_2.jpg

Movies

De eerste teaser movie is uit:

http://www.codemasters.com/flashpoint2/usa/images/main-image.jpg

Website

Codemasters: http://www.codemasters.com/flashpoint2

Releasedate & Systeemeisen

OPF2 komt waarschijnlijk ergens in 2008 uit. Over systeemeisen is nog niks bekend.

Outro

Hoewel de screenshots en de features er goed uitzien zal het nog een hele klus worden voor Bohemia op Operation Flashpoint te kunnen evenaren.
Wat een goed teken is, is dat Bohemia rustig de tijd neemt voor de ontwikkeling van de game (al zo'n 3 jaar nu) en zich , net als bij OPF1, niet laat opjutten door de uitgever of de pers.
Ik ben in elk geval zeer benieuwt.

GG85 wijzigde deze reactie 22-08-2007 16:46 (84%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 18-11 22:14
Heel tof! Heb heel lang OFP 1 gespeelt, kijk er wel naar uit dus!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ziet er goed uit, jammer dat het nog zo lang duurt.
Die screenie met het huis doet me iets denken aan Splinter Cell, ben verder geen engine expert ofzo. :)
In ieder geval lijkt het me qua graphics dan goed, en als het net zo speelt als deel 1, dan zal het wel goed komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiZNO
  • Niet online

NiZNO

Get Firefox

OPF heb ik onwijs veel gespeelt, jaren. De sfeer die in dat spel zit is imho nooit geevenaard.
Hoop dat deel 2 daar lekker op doorbouwt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:22

Steffy

Ayreonaut

Deel 2 ziet er goed uit, zag de screenies eerder vanmiddag al, er waren mensen die vonden dat de verhoudingen niet klopten maar dat valt volgens mij wel mee. 1 Ding is wel duidelijk ze hadden beter andere screenies kunnen releasen want ik moet zeggen dat er bij zitten die niet echt een goeie indruk maken. vooral die met die 2 gasten ik kan er weinig zinnigs uit opmaken, wat het precies moet verstellen en wat ze doen??? Ik weet het niet maar het lijkt maar vaag :? 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 29-10 19:45
Nu maar hopen dat deze ook realtime supergrote maps ondersteunt.
Wat ik ook heel erg leuk vond bij deel 1 was de map-editor.
Een map met helemaal niks erop... alleen één auto. En dan het hele eiland overracen, wie het eerste boven bij de vliegbasis was had gewonnen. Was echt superstoer!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SaLeM
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 18-06-2005
als het net zo goed is als t eerste deel is, ga ik m zeker kopen!

ASUS A7V8X-X AMD Athlon 2600+ @ 3000+ 1024MB 320GB Maxtor 7200RPM Nvidia Geforce 6600GT Fujitsu Siemens T17-2 TFT

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 28-11 21:18

Rexcore

Alvestêdetocht!!

zoals eerder gezegd..

Ben nu niet echt onder de indruk van deze screens..

Maar misschien kan het nog wel wat worden. We zullen zien.

PERFECTENSCHLAG!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HerrFlick
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-01-2013
quote:
Legion schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:31:
Nu maar hopen dat deze ook realtime supergrote maps ondersteunt.
Wat ik ook heel erg leuk vond bij deel 1 was de map-editor.
Een map met helemaal niks erop... alleen één auto. En dan het hele eiland overracen, wie het eerste boven bij de vliegbasis was had gewonnen. Was echt superstoer!!
In principe kan OFP 1 dat zelfs al, het is mogelijk een terrein te maken van 51kmx51km (ik weet niet welke schaal je precies bedoelt met supergroot, maar ik vind 51 km al een eind vliegen met zo'n a-10 :P). Enige problemen zijn dat je nogal lang bezig bent met dat terrein aankleden (wegen, steden, etc), en het schijnt (nooit ervaren) dat het crashes kan opleveren ivm geheugen gebruik.

Voor de rest, ik speel OFP 1 nog steeds regelmatig (online), en mijn allergrootste hoop is dat in OFP 2 eindelijk die kleine rot bugs weg zijn, en dat het scripting/addon gebeuren nu eens gestructureerd gaat gebeuren. Zoals het nu is is het een nachtmerrie qua scripten.

En grafisch mag het nu ook wel eens vloeiend lopen van mij :), OFP 1 is echt shit wat dat betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 29-11 08:12
quote:
Steffy schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:22:
Deel 2 ziet er goed uit, zag de screenies eerder vanmiddag al, er waren mensen die vonden dat de verhoudingen niet klopten maar dat valt volgens mij wel mee. 1 Ding is wel duidelijk ze hadden beter andere screenies kunnen releasen want ik moet zeggen dat er bij zitten die niet echt een goeie indruk maken. vooral die met die 2 gasten ik kan er weinig zinnigs uit opmaken, wat het precies moet verstellen en wat ze doen??? Ik weet het niet maar het lijkt maar vaag :? 8)7
Nou ziet er juist goed uit. Dat heet perimeter defence. Ze komen dus juist uit die LVTP7 en zoeken dekking.

OFP1 speel ik nog regelmatig en hoop dat deze release net zo goed wordt :)

Zoiets? yum yum

http://www.applepics.com/7/userfiles/425199bc8c4bc.gif

Danster wijzigde deze reactie 16-05-2005 16:57 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17-10 11:38

Nickbn

Betrokken

Deel 1 was al geweldig, nu alleen hopen dat BI van deel 2 net zo'n mooie game maakt.
De screens zien er leuk uit.

kan niet wachten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:37
quote:
Rexcore schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:43:
zoals eerder gezegd..

Ben nu niet echt onder de indruk van deze screens..

Maar misschien kan het nog wel wat worden. We zullen zien.
x2..

damn, de soldaten kijken alsof ze vuur zien branden.. met hun mooie roze huidje... brr :X
plus, ze zijn echt zo smal, nu ben ik niet breed, maar als ik al mijn gear aandoe, lijk ik zelfs 2 keer zo breed.. ze hebben iig nog werk zat denk..

en over de pic waar ze uit die apc komen :X
je hoort idd gelijk stelling te nemen rond dat ding, maar dan moet je wel naar de omgeving kijken, niet naar het feit of je trekker nog wel op je wapen aanwezig is...

plus, het kan aan mij liggen hoor. Maar de manier waarop de characters hun wapens vasthouden, doet lijken alsof de guns van papier machee zijn, en je ze delicaat moet behandelen, omdat ze anders uit elkaar vallen oid..

Schuey wijzigde deze reactie 16-05-2005 18:13 (50%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 27-02 20:25
idd plastic poppetje, Operation Army Men :9

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 05-12 19:03

jagermeister

Artillerie magneet :-(

quote:
Dan moet je toch echt Joint Ops eens gaan bekijken :P

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Danster
  • Laatst online: 29-11 08:12
quote:
jagermeister1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Ik weet het maar doe mij maar meer sim in plaats van een beetje rondlopen en op alles schieten wat beweegt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:21

defiant

Moderator General Chat
Mischien iets voor de start post:
OpFP2 Renamed Armed Assault
Operation Flashpoint 2 VTV page now offers a teaser saying "Armed Assault Coming Soon," revealing a name change for the shooter sequel formerly known as Operation Flashpoint 2. The teaser then redirects to armedassault.com, a domain owned by Bohemia Interactive Studios. The site no longer bears the Codemasters logo, so the name change may indicate a change in publishers as well.
bron bluesnews

defiant wijzigde deze reactie 17-05-2005 00:45 (12%)

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik denk niet dat ze de naam gaan veranderen, tenminste dat hoop ik niet want dan raken ze de naamsbekendheid dus kwijt, Opf is een hele grote naam in de game wereld, iedereen kent het en die andere naam is zo niks zeggend, denk dat het grote publiek vrij snel de interesse verliest met een andere naam :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 12:21

defiant

Moderator General Chat
Ik denk ook niet dat ze zelf blij zijn met de naamsverandering. Maar op gamenews sites wordt als belangrijkste reden aangevoerd dat Codemasters niet meer de publisher is, dus mischien had Codemasters wel een belang of rechten op de naam "operation flashpoint".

Ben overigens wel benieuwd naar de reden om van publisher te switchen.

Climate dashboard

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:11
bistudio is nog steeds degene die het maakt. Ik denk ook dat zij degene zijn met de rechten. Dus dan zou de naam niks uitmaken. En ook de uitgever niet. als je naar de volgende zender gaat, dan gaat hij niet naar de site van armed assault. Maar na bistudio.com. En daar staat weer bij under development, Operation Flashpoint 2(en OFP voor de xbox).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Sl!der
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 04-06-2006
quote:
HerrFlick schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:45:
Voor de rest, ik speel OFP 1 nog steeds regelmatig (online), en mijn allergrootste hoop is dat in OFP 2 eindelijk die kleine rot bugs weg zijn, en dat het scripting/addon gebeuren nu eens gestructureerd gaat gebeuren. Zoals het nu is is het een nachtmerrie qua scripten.
Als ze die kleine bugs niet opgelost hebben, hebben ze de laatste 6 jaar liggen slapen.

Ik ben alleen bang dat de online ervaring flink anders zal worden. Ik speel met mijn clan KMARNS heel veel online en dan vooral veel league's. Maar als ik de graphics zo zie, vrees ik dat de manier van spelen flink anders zal worden. En zwaarder voor pc's en servers.

Over die naam ben ik het helemaal eens. Als ze slim zijn maken ze er zoiets van: Operation Flashpoint 2 Armed Assault. Dus als subtitel. Heeft deel 1 ook. Coldwar Crisis.

Maar goed, als ie pas voorjaar 2006 komt zien we tegen die tijd wel weer. Vind ik trouwens niet in de catagorie "coming soon" vallen.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het is dus duidelijk wat Armed Assault inhoud. Dat is de remake van deel 1 die eind dit jaar gaat komen, Opf2 krijgt dus een andere naam, Codemasters heeft de rechten op Opf in handen, en Opf2 gaat dus eind 2006 pas komen :P maar het wordt vast pas 2007 want uitstellen is toch aan de orde van de dag :/

• TheLemon
  • Laatst online: 19-10 18:00

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wat Armed Assault precies inhoudt. Ze spreken over alleen een opgepoetste graphics engine, maar aan de screenies te zien lijkt het ook een andere campaign. Zou leuk zijn om weer eens wat nieuwe singleplayer missies te kunnen spelen.

Ik vermoed dat de Xbox versie precies hetzelfde als Armed Assault is, of beter gezegd, andersom. Dat ze die Xbox versie toch gemaakt hadden en om het OFP2-publiek een beetje zoet te houden, was het denk ik een kleine moeite om hem meteen als PC-versie op de markt te brengen.

Maar dit laatste is speculatie vooralsnog. Ben wel benieuwd naar morgen. Op dag 1 van E3 hebben ze officiëel OFP Xbox aangekondigd, op dag 2 Armed Assault en dan morgen hopelijk OFP 2 ?

• TheHolyCow
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 05-12 18:46
Wat hier staat is dat ze een nieuwe 'storyline' hebben; de hele campaign zal dus wel anders zijn.
En wat die naam betreft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vorige uitgever, Codemasters, het recht op de naam 'Operation Flashpoint' in bezit heeft. Ze zullen dus wel gedwongen worden een andere naam te kiezen als ze het niet op een deal met Codemasters kunnen gooien. :| Jammer want ik vind het een best coole naam. :)

• Kevinp
quote:
TheHolyCow schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 22:32:
Wat hier staat is dat ze een nieuwe 'storyline' hebben; de hele campaign zal dus wel anders zijn.
En wat die naam betreft, ik dacht ergens gelezen te hebben dat de vorige uitgever, Codemasters, het recht op de naam 'Operation Flashpoint' in bezit heeft. Ze zullen dus wel gedwongen worden een andere naam te kiezen als ze het niet op een deal met Codemasters kunnen gooien. :| Jammer want ik vind het een best coole naam. :)
ik weet waar je dat gelezen hebt :
quote:
* OPERATION FLASHPOINT IS THE US REGISTERED TRADEMARK OF CODEMASTER SOFTWARE COMPANY LTD. THE ORIGINAL PRODUCTS MENTIONED ARE SOLD AND DISTRIBUTED BY BOHEMIA INTERACTIVE STUDIO S.R.O., WHICH IS NOT AFFILIATED WITH, AUTHORIZED BY OR RELATED TO THE TRADEMARK OWNER.
maar armed assault ziet er uit als OFP resistance, met een nieuwe verhaallijn, soort van ofp 1.5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
Ik heb vorige week toevellig OFP:CWC en deze week Resistance weer eens helemaal uitgespeeld. Meesterlijk, alleen wordt ik soms echt gek van de stupiditeit van m'n teamgenoten.
Vooral in stealth missies waarbij ze ondanks de stealth of keep low orders dwars door het speelveld heen rennen, waardoor gelijk de hele basis op full alert gaat en je de missie net zo goed opnieuw kan starten. Sowieso zitten er in het orgineel wel veel bugs. Toch blijft het een van mijn all time favoriete games :)

OFP2 is ook een van de games waar ik erg naar uitkijk. Armed Assault lijkt me trouwens ook interessant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-11 20:15
Ik speel operation Flaspoint ook erg veel online (met name campaigns) en ik hoop dat dit een waardig vervolg gaat worden (al houdt ik het m 1 na al die jaren nog steeds prima uit :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Even een kickje met wat screenies erbij :P

http://www.tothegame.com/screenshot.asp?id=1934

Vooral het bos ziet er super mooi uit, er zijn ook wat mindere screenies maar over het algemeen is het geweldig, jammer dat het nog anderhalf jaar gaat duren :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05-12 10:32

Demo

Probleemschietende Tovenaar

quote:
HerrFlick schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:45:

En grafisch mag het nu ook wel eens vloeiend lopen van mij :), OFP 1 is echt shit wat dat betreft.
Helemaal mee eens :) OFP is/was echt uniek wat betreft het toevoegen van addons (nieuwe wapens/voertuigen toevoegen was een kwestie van een bestand in de map 'addons' gooien) en de ontzettend uitgebreide scripting engine (wat heb ik daar een lol mee gehad, zeker toen ik een console had waarmee je ingame voertuigen kon spawnen enzo, ook in multiplayer >:)) alleen de vele bugs verpestten het. Als ze dat nou fixen, de ondersteuning voor scripts in multiplayer iets beter maken en de graphics oppoetsen dan wordt het het beste spel ooit :P Wat mij betreft hoeft er dan niet eens een single player campaign bij te zitten :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kwistnix
  • Nu online
quote:
Demoniac schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:41:
[...]
Helemaal mee eens :) OFP is/was echt uniek wat betreft het toevoegen van addons (nieuwe wapens/voertuigen toevoegen was een kwestie van een bestand in de map 'addons' gooien) en de ontzettend uitgebreide scripting engine (wat heb ik daar een lol mee gehad, zeker toen ik een console had waarmee je ingame voertuigen kon spawnen enzo, ook in multiplayer >:)) alleen de vele bugs verpestten het. Als ze dat nou fixen, de ondersteuning voor scripts in multiplayer iets beter maken en de graphics oppoetsen dan wordt het het beste spel ooit :P Wat mij betreft hoeft er dan niet eens een single player campaign bij te zitten :P
Beter van wel. Ik vond de singleplayer van OFP juist zo enorm sterk. Sowieso vind ik dat de nadruk tegenwoordig veel te veel ligt om multiplayer. Echt sterke singleplayer games zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 05-12 10:32

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Dat ben ik met je eens, maar OFP is nooit echt populair geworden als multiplayer game doordat er te veel bugs in zaten. Grafisch was het ook niet alles, maar dat werd door de enorme maps en de script-engine ruimschoots gecompenseerd vond ik. En OFP is eigenlijk het enige spel wat ik ken, waar je in volle leger-uitrusting op een fiets kon rijden 8)7

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 04-07 09:33
quote:
jagermeister1 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:07:
[...]

Ja en waar ben jij in het JO Topic dan ;) :p

Wel moet ik zeggen dat ik de screens er totaal niet uitzien. Ik ga dan nog liever OFP 1 spelen :/ als ze het spel zo zouden uitgeven.. nou dan hoef ik deze game niet, terwijl ik er wel erg graag naar uitzie :)
quote:
Demoniac schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:50:
Grafisch was het ook niet alles, maar dat werd door de enorme maps en de script-engine ruimschoots gecompenseerd vond ik
Klopt :) het spel is gemaakt met een engine van een vliegspel toch ? daarom had je die enorme mappen ... en toch was het wel gaaf ;)

Dutchie! wijzigde deze reactie 20-05-2005 14:54 (30%)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Engine van een vliegspel? Voor zover ik weet was OFP de eerste game die BIS gemaakt heeft en hebben ze daarvoor een eigen engine ontwikkeld.

Ik vind de echte screens van OFP2, zoals in de post van Steffy er juist erg goed uitzien en ze stralen wel de originele Flashpoint-sfeer uit(de eerder verschenen screens zijn vooral van Armed Assault en da's een heel ander verhaal).
Als je bedenkt dat het spel pas over anderhalf jaar op zijn vroegst komt, kan het grafisch allemaal nog veel mooier worden.
Als je meent dat OFP1 er beter uitziet... 8)7

TheLemon wijzigde deze reactie 20-05-2005 16:23 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Sommige screenies zijn wat minder maar het grootste deel was echt zo iets van "Wow wat vet", de engine is gemaakt voor enorme gebieden, niet zoals HL2 en Doom 3. Ik vind de graphics gruwelijk mooi en zker als je kijkt naar de gameplay die er uit voort komt :>

Acties:
  • 0Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 11:33
quote:
Aap schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:50:
Klopt :) het spel is gemaakt met een engine van een vliegspel toch ? daarom had je die enorme mappen ... en toch was het wel gaaf ;)
Dat was Project IGI :)

• Corona
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-12 16:40
Er zijn weer nieuwe screens uit.

http://www.bistudio.com/presspages/pcpressrelease.html

http://www.bistudio.com/games/pc/PC1.jpg
http://www.bistudio.com/games/pc/PC3.jpg
http://www.bistudio.com/games/pc/PC5.jpg
http://www.bistudio.com/games/pc/PC8.jpg

Dit vind ik toch wel de mooiste screens.
En nu maar hopen dat de gameplay net zo is als OPF1,ik kenmij nog wel wat wars herrinneren met mijn clan,pffffiieuw,wat een spanning en stress om te winnen

• Mauce
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-08-2011

Mauce

I'm French...et alors?!?

Ziet er direct een stuk beter uit!
nou kom op met dat spel zeg!

-= G P P =-

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-12 22:12

Karel V

Een simpele ziel

Als je goed kijkt op de eerste screenshot dan zie je dat het opdwarrelende zand waarbij je het vooral heel goed kan zien bij een van de bosjes, dat het een getekende lijn is. Je ziet echt een lijn lopen i.p.v. kronkelende stof zonder patroon.

Die derde screenshot vind ik trouwens wel het mooist.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
Karel V schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 08:26:
Als je goed kijkt op de eerste screenshot dan zie je dat het opdwarrelende zand waarbij je het vooral heel goed kan zien bij een van de bosjes, dat het een getekende lijn is. Je ziet echt een lijn lopen i.p.v. kronkelende stof zonder patroon.

Die derde screenshot vind ik trouwens wel het mooist.
Dat zijn ook echt details waar je je mee bezig gaat houden als je eilanden van 10 bij 10 Kilometer hebt, dwarrelend zand 8)7

Het ziet er voor mij goed genoeg uit, de gameplay is ijzersterk, van mij had het niet eens zo heel mooi gehoeven, oke het is nu zo maar het moet redelijk bugvrij zijn, niet zoals deel 1. Er zou bv een Co-op mogelijkheid in mogen en een goeie MP.

• Zewatanejo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 03-12 16:20

Zewatanejo

Fine Thanks!

Ik geloof nooit dat dit de screenshots van OFP2 zijn.
Het thema's lijkt exact het zelfde als OFP1. US VS russen, zelfde soort wapens, tanks, huizen, maps
(zelfs inclusief desert island??).

Lijken me eerder screens van een remake of de Xbox versie.
ik hoop iig toch echt niet dat dit het thema is van OFP2 :(

Was het niet zo dat OFP2 zich ergens in de filipijnen zou afspelen..?

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Kevinp
quote:
straffe_hendrik schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 20:30:
Het thema's lijkt exact het zelfde als OFP1. US VS russen, zelfde soort wapens, tanks, huizen, maps

Heb je niet naar deel 1,5 gekeken. Dat is idd een remake.

Heb je de goede screens bekeken had je ook geweten dat een Xbox dat nooit zou trekken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

quote:

Als je de enige juiste (de officiële) bronnen had geraadpleegd, zou je weten dat dit echt de screenshots zijn van de opvolger van Operation Flashpoint (die nog geen naam heeft). Van Armed Assault (de remake van OFP) en van de Xbox-versie zijn andere screens, ook allemaal te zien op de officiële sites van de makers.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:

Tsjonge, ik hoop dat er er mensen zijn die eens ophouden te zeuren. Wat wil je met het Thema doen dan, het op mars laten afspelen ofzo, woestijnen, bossen, steden etc het is allemaal z'n beetje het zelfde. En ja hoe komt het dat je allemaal russische wapens hebt, juist ja omdat je vroeger een 2deling in de wereld had en alle russische wapens en voertuigen voor een schijntje worden doorverkocht aan andere regeringen dus je ontkomt er niet aan dat het gelijk blijft op dat gebied, zo is de werkelijkheid nu eenmaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Yo Steffy, be cool!

Ik denk dat het met dat zeuren wel meevalt hoor! :O
Het nodigt weinig uit tot posten als jij meteen "elke" mening waardeert als zeuren.
Mijn reactie is slechts een beschijving van mijn gedachten bij de screens....

Zoals opgemerkt had ik eerst idd beter kunnen kijken naar de bron, want daar staat dat het idd gaat om de opvolger van OFP, welke gepland staat voor Q4 van 2006.

Als jij eens zou kijen naar die bron zou je weten dat het verhaal zich afpeelt in 2010. Nou heb je natuurlijk gelijk dat in 1985 de wereld grofweg verdeeld was in twee kampen...US en Russen.

Ik kan me voorstellen dat dat in 2010 niet meer zo is.. }:O
Wat mij betreft blijft dat thema dus een beetje afgezaagd...
Daarentegen is een thema van de US vs the terrorists ook afgezaagd
Alleen die conclusie zou wat mij betreft al mogen uitnodigen tot meer creativiteit.

Maar he...tis maar een mening...mij hoor je niet zeuren....... :X

• TheLemon

TheLemon

Hier een leuk, uitgebreid artikel.

p.s.: Moet de topictitel niet worden aangepast nu? "[PC] Next gen PC game" ;)

• pr0t0type
  • Laatst online: 27-07-2017

pr0t0type

Picture Failure.

Voor dit spel ben ik bereid om een nieuwe computer tekopen!

Beste spel ooit (herspeelbaarheid) dan...

MSI K7T266 PRO 2|AMD XP1700+(1.47MHZ)@1550MHZ|ZALMAN CNPS5005-Cu|512MB DDR(Twinmos CAS2)|GAINWARD TI 4400|LITEON 24X10X40X|LITE-ONE DVD LTD163 (16x48)|MAXTOR 40 GIG 7200 rpm|

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 05-12 22:12

Karel V

Een simpele ziel

Er is een tweede movie uitgekomen en te dowloaden op:
http://gamershell.com/news/26029.html

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• Rexcore
  • Laatst online: 28-11 21:18

Rexcore

Alvestêdetocht!!

Die screens.. hoezo emotieloos kijken.. gewoon erg nep allemaal.. hoop dat ze nog wel wat emotie trekjes in die gezichten leggen want dit is ook niets.. maar het ziet er voor de rest alweer een stuk beter uit als eerst (imho)

PERFECTENSCHLAG!!!!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:59

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

quote:
Voor de duidelijkheid:
Dit filmpje is wel van Operation Flashpoint: Elite, de XBOX versie van Operation Flaspoint: Cold War Crisis. Dit is dus niet van Operation Flashpoint 2.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Charly
  • Laatst online: 14:52
Ik hoop van harte dat de controlls wel veranderen. Ik weet dat die me het meest stoorden in deel een.
Kan me niet precies herinnerren wat er nou precies mis mee was, maar het speelde nooit ECHT lekker.

... zo maar weer eens installen anders :P

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:55:
[...]

Voor de duidelijkheid:
Dit filmpje is wel van Operation Flashpoint: Elite, de XBOX versie van Operation Flaspoint: Cold War Crisis. Dit is dus niet van Operation Flashpoint 2.
Ik zat al te kijken, of dit is de PC remake van deel 1 die nog uit moet komen of het is de Xbox versie ja want de screens die je hierboven ziet zag ik qua kwaliteit niet terug in het filmpje

• Refragmental
quote:
Rexcore schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:33:
Die screens.. hoezo emotieloos kijken.. gewoon erg nep allemaal.. hoop dat ze nog wel wat emotie trekjes in die gezichten leggen want dit is ook niets.. maar het ziet er voor de rest alweer een stuk beter uit als eerst (imho)
Bij OF ging het niet om de graphics maar om de gigantische map en vrijheid.
Dat zal bij OF2 niet anders zijn. De graphics zijn goed genoeg voor hun doel.

• 93195
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 27-12-2017
damm ik heb met billen wel eens geknepen in ofp1 dat gevoel als er een tank voorbij kwam niet te geloven wat een ervaring ...

Alleen jammer dat er teveel updats waren :s
ff geduld op deel 2 nog

• TzA
  • Niet online
Damn,
Expected release of our Next Generation PC Game is late 2006
Late 2006? dat duurt nog laaaang, deze game lijkt me echt geweldig, of1 zag er al heel mooi uit, dus ben benieuwd hoe de graphix nog wat verbeterd zijn in deel 2.

Drink ik, dan bederf ik. Drink ik niet dan sterf ik Maar het is beter gedronken en bedorven, dan niet gedronken en toch gestorven !

• Getah
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik hoop in ieder geval dat de "bosjes" niet meer plat zijn :P

Operation Flashpoint was overigens niet super mooi, ook niet voor z'n tijd. Er waren wel mooie dingen natuurlijk, maar die bosjes en het landschap was allemaal wat recht en hoekig, erg onrealistisch vond ik. Maar waarschijnlijk zal dat met dit spel helemaal goedkomen, wel iets om naar uit te kijken :)

• Refragmental
quote:
Getah schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 19:58:
Ik hoop in ieder geval dat de "bosjes" niet meer plat zijn :P

Operation Flashpoint was overigens niet super mooi, ook niet voor z'n tijd. Er waren wel mooie dingen natuurlijk, maar die bosjes en het landschap was allemaal wat recht en hoekig, erg onrealistisch vond ik. Maar waarschijnlijk zal dat met dit spel helemaal goedkomen, wel iets om naar uit te kijken :)
Toch waren ze goed genoeg voor wat leuke spelervaringen.

Een vriend en ik hebben zo geprobeerd elkaar te vinden in 1 dorpje.
Telkens van bosje naar bosje rennen, terwijl we beiden zo'n sniper camouflage pak aanhadden. 1 enkel potje duurde vaak tegen de 30 min.

Ook beiden in een klein bos elkaar proberen te vinden kon behoorlijk lang duren, vaak liepen we gewoon langs elkaar heen :D

Of in plaats van de wapens te hanteren gewoon boven bij het vliegveld 2 auto's neerzetten en dan kijken wie het eerste het zuiden van het eiland bereikt.

Hopelijk bied OF2 ook zulke spelelementen. Met die editor kun je je werkelijk gigantisch amuseren.
En natuurlijk met veel betere graphics.

• SG
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:53

SG

SG surft naar info hardewaren

Wat mij stoorde aan OFP1 was toch wel de graphic's. Maar dat heb ik voor lief genomen aangezien de andere vele sterke punten. Ook explosies van tank's en gebouwen waren erg onrealistisch.
Maar andere fearures zoals grote map complexe script engine Co-opmode leggen ook flink beslag op de engine. Will je meer Grafische pracht dan zullen de Game render spects natuurlijk ook zwaar groeien tenzij ze hakken in de andere features.

De sterkste punt van OFP vond ik toch wel een heel unieke feature en dat is Coop met sommige missies kunnen doen. Schrappen ze dat dan is het voor mij weer de zoveelste WW-whatever kloon.

Ik heb geen probleem als ze de GFX eisen ietswat opschroeven. Denk aan BF2 wat nogal wat volk aanzette tot upgraden. Maar ben eerder benieuwd wat geschraped wordt van Unieke features zoals Co-op is vaak bij nieuwe delen geschrapt bij andere games, helaas. En wat voor nieuws ze toevoegen?

Daarnaast Bug's. OFP2 zal waarschijnlijk 'n nieuwe engine hebben. Gezien de dev time ze pakken moet dat wel. Dus het is 'n game van de grond af dus ook nieuwe zwerm bug's die geplet moeten worden. Dus ik verwacht niet zozeer minder maar 'n nieuwe bug cyclus van 'n neiuw Dev project.

AI of dat ook weer verder ontwikkeld naar de next stage.
Physics PPU Havok FX
Nieuwe engine Dualcore support?

Gebruikte OFP1 met de Map editor ook als Tank combat game. :)

Maar ja eind 2006 duurt nog lang denk dat ik wel weer ga polsen als het half 2006 is.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

:P Jullie zijn nog niet op de hoogte, het is al 2007 voordat ie de game die voorheen Opf2 hete gaat uitkomen. In de eerste helft van dit jaar mogen we Armed Assault verwachten, een versie van Opf met de nieuwe Engine van Opf2 en en nieuwe voertuigen, bekende features van de mod community en VBS1, nieuwe campaign en een compleet opnieuw opgebouwde MP die beloofd te worden wat veel games tegenwoordig niet zijn.

Ik zal denk ik maar een Armed Assault topicje maken denk ik aangezien het bijna zover is.

• TheLemon

TheLemon

Voor zover ik weet is de Armed Assault engine niet de nieuwe OPF2 engine, maar een tussenversie. OPF 1.5 wordt hij ook wel genoemd. De engine voor Game2 is nog in ontwikkeling en zal dat ook nog wel even blijven denk ik.

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 12:54
Ik ben altijd een Operation Flashpoint-fan geweest, vooral van de paar co-op multiplayer scenarios. Ik herinner mij die missie in die woestijn nog met die kolonne... volgens mij nog nooit uitgespeeld, maar wel pure humor.

"Nee, je legt eerst een mijn op de weg en daarachter twee satchel charges!"

"Kijk uit voor die heli! Schiet erop met je RPG!"

Vooral met die helicopter... je schoot met de RPG (ongeleide raket bedoeld voor tanks) meer mis dan raak. Maar als je raak schoot... ;)

De graphics van OFP/OFP1.5/Armed Assault/OFP2/whatever vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is hoe de A.I. reageert op de graphics. In OFP kon de A.I. wel eens door bomen heenkijken, ondanks dat je echt verborgen lag onder die bladeren.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
TheLemon schreef op zondag 18 december 2005 @ 21:57:
Voor zover ik weet is de Armed Assault engine niet de nieuwe OPF2 engine, maar een tussenversie. OPF 1.5 wordt hij ook wel genoemd. De engine voor Game2 is nog in ontwikkeling en zal dat ook nog wel even blijven denk ik.
Het is dezelfde Engine, alleen zullen naar alle waarschijnlijkheid niet alle functies van Opf2 in de game zitten, zoals het instorten van gebouwen enzo wat bv in VBS1 ook al kan maar daar is nog enige onzekerheid over op dit moment. Verder is het grafisch het zelfde, misschien dat Opf2 als ie over een jaar of iets langer eindelijk uitkomt wel mooier is omdat er tegen die tijd ook betere systemen zijn maar ik denk dat het z'n beetje gelijk blijft.

Plus er is geen tussen versie van engines, er is de Opf1 en de Opf2 engine. Opf en VBS1 delen de eerste engine. Arma, VBS2 en Opf2 delen de nieuwe engine, er zal vast wel enig verschil in zitten per game maar het is het zelfde.

• TheLemon

TheLemon

Aha ok duidelijk. Maar een AA topic maken lijkt me een goed plan, dat spel gaat binnenkort uitkomen hopelijk en een beetje aandacht daarvoor kan geen kwaad.

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb bijna wat klaar dus ik zal vanmiddag of vanaaf ff het topic openen, Opf had ook hier op tweakers nooit veel aanhang, hopelijk komt daar met Arma een beetje goed, vooral de MP met server van 60 exclusief die AI is behoorlijk indrukwekkend _/-\o_

• tazzman
  • Laatst online: 05-12 10:21

tazzman

a real boardmonkey

quote:
The Zep Man schreef op maandag 19 december 2005 @ 09:35:
Ik ben altijd een Operation Flashpoint-fan geweest, vooral van de paar co-op multiplayer scenarios. Ik herinner mij die missie in die woestijn nog met die kolonne... volgens mij nog nooit uitgespeeld, maar wel pure humor.
Woestijn, kolonne.. zeker weten dat je niet in de war bent met Delta Force: Blackhawk Down? ;)

Ik kan zelf niet wachten op OFP 2 - ik heb deel 1 compleet grijs gespeeld en alle navolgende shooters konden dit spel gewoon niet evenaren; Joint Ops, Battlefield Vietnam en Battlefield 2 vind ik erg amusant maar meer dan een "quick frag snack" is het niet. Alleen OFP en Ghost Recon konden mij echt boeien en nodigen echt uit voor tactisch spelen.

Dat OFP op GoT nooit super veel aanhang heeft gekend ligt misschien aan de graphics. Deze waren in deel 1 ook niet super maar ik vind graphics minder belangrijk dan pure gameplay. En als je door de platte textures en struiken en vierkante bomen van OFP kon kijken.. dan zag je wel prachtige animaties. Tanks die bij de inslag van een RPG omhoog sprongen.. je voelde gewoon de energie van de explosies en zo zat OFP vol met die kleine dingetjes die het gewoon net dat tikkeltje realistischer maakte dan andere shooters.

En ik weet nog dat veel mensen zaten te zeuren over die simpele bomen - maar daarbij wel vergaten dat er gewoon geen enkel ander spel was dat gewoon een paar kilometer woud neer zette waar je gewoon door heen kon wandelen!

tazzman wijzigde deze reactie 19-12-2005 11:47 (33%)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicje is klaar, heb er wat redelijks van gemaakt maar later kan het altijd wel eens beter als het spel eenmaal uit is, zo erg storm loopt het hier in dit topic ook al niet op dit moment dus besteed mijn tijd dan liever ff aan wat anders ;)

[Armed Assault] Topicje

Steffy wijzigde deze reactie 19-12-2005 20:13 (12%)

• The Zep Man
quote:
tazzman schreef op maandag 19 december 2005 @ 11:44:
[...]

Woestijn, kolonne.. zeker weten dat je niet in de war bent met Delta Force: Blackhawk Down? ;)
Zeker weten van niet. Ik heb het hier echt over OFP. Volgens mij heette de missie "Desert Ambush". Je had een vrachtwagen aan de andere kant van de weg die je kon oppikken. Al ging je aan je eigen kant meer 'de woestijn' in dan kwam je bij een kleine vuurtoren uit met een huisje ernaast en met de zee natuurlijk.

Vergat ik bijna: in OFP kon je niet zwemmen. Bummer. :'(

• b-gone
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-12-2018
Ik ken die missie wel denk ik. Was dat niet die missie met die langgerekte weg waar je beschikte over satchel charges, mijnen en RPG's plus een zwik mannen? Die (coop) missie vond ik altijd erg lachen; het lukte je maar ternauwernood om die mannetjes ongezien in een ambush te leggen voordat de eerste vijandelijk colonne passeerde.

(off to the ArmA topic :) )

• krouwen
  • Laatst online: 09-11 17:06

krouwen

Hardware Enthusiast

OF was voor mij gewoon één van de vetste spellen puur omdat het die simpele editor had waarop je simpel je missies kon maken op hele uitgestrekte mappen.

Geef het een grafische update en fix wat buxs en dan kunnen we weer gaan!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

quote:
krouwen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:45:
OF was voor mij gewoon één van de vetste spellen puur omdat het die simpele editor had waarop je simpel je missies kon maken op hele uitgestrekte mappen.

Geef het een grafische update en fix wat buxs en dan kunnen we weer gaan!
:X Missie maken lukte altijd wel maar scripts begreep ik geen hol van, nu schijnt bij Arma al een hele simpele editor te komen, hopelijk nog makkelijker dan wat opf had ook al snapte ik er geen hol van maar goed, had ook geen zin om me er in te verdiepen O-)

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Scripten was idd alleen mogelijk wanneer je er een goede turturiol bij had, maar die waren ook te vinden op internet. Zelfs nederlandse.

Ik weet nog goed dat ik een missie had gemaakt waarbij ik scripting gebruikte om vijanden achter elkaar uit een chinook te laten springen. Dat zag er heel vet uit en gaf veel voldoening.

Het jammere van zelf missies maken was dat je zelf altijd al wist wat er ging gebeuren :*)

krouwen wijzigde deze reactie 20-12-2005 20:06 (52%)

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:51

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Operation flashpoint is mijns inziens DE warsim allertijden...misschien niet qua grafisch gebied maar daar zijn in de tussentijd ook vele total conversions voor gekomen zoals ECP die als eerste alle effecten zoals explosies onderhanden nam en dan Y2K3 die als eerste op basis van ECP ook alle eenheden naar geliktere modellen en textures bracht..daarna zijn er nog een paar uitgekomen evenals constante upgrades van bestaande TC's
De addonscene is zelfs nu na bijna 6 jaar nog steeds vol leven en worden er bijna dagelijks dan wel niet wekelijks addons uitgebracht of screens van nieuwe addons geplaatst..
een van de mooiste uitvindingen van die 6 jaar moet dan wel de DXDLL zijn van een zeer bekende ofp modder en scripter...deze .dll file zorgt ervoor dat je allerlij overlays kunt toepassen en zelf die saaie zee om kan toveren tot een reflecterende..

Kijk bv maar eens op www.ofpec.com of http://ofp.gamezone.cz/index.php?newlang=eng
en zo zijn er nog wel een paar sites te vinden...

Ik ben dus zelf ook een ZEER grote fan van OFP en zit met smart op AA en het vervolg te wachten
verder zit ik vrijwel dagelijks nog in de editor een beetje nieuwe addons uit te testen en kleine missies te maken

voor diegene die het wel een leuk spel vonden maar voor de rest niet veel bijzonders;die daag ik uit om maar eens een van de TC's (welke op dit moment toch wel bovenaanstaat is FFUR:UR) te installeren en DXDLL ook en speel dan nog maar eens
vergeet in de tussentijd niet de eilanden opnieuw te downloaden want deze zijn ook compleet onder handen genomen met zeer mooie textures en nieuwe bomen etc..doe er dan meteen ook nog maar een paar nieuwe eilanden enz bij ;)

en zorg er meteen even voor dat je genoeg ruimte hebt op je HD de mijne staat met bijna 9 GB vol aan OFP meuk :9

• ScytheNL
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 06-09 09:51

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/videos/FFUR.wmv

hier een filmpjuh van FFUR:UR (de laatste versie)

Owjah en zelfs de AI is flink aangepakt in de tussentijd ;)

• Dutchie!
De screens zien er leuk uit, maar ik heb nog niet, ja hier ga ik om. Ik wel OFP 1 gespeeld en dat was wel tof. Uber grote mappen en loop je midden in het veld hoor je zo'n hind aankomen... renne :+

Was wel leuk. En als je dood ging, kom je d.m.v. een meeuw kijken naar het slagveld :p (online was dat dan).

De soldaten vind ik er echt niet uitzien. Sorry, maar het lijken wel playmobiel mannetjes ofzo. Dan heb ik liever, Joint Operations of Battllefield2 (toch jammer dat BF2 weining realiteit had, anders was dat een super game).

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

quote:
Deathscythehell schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:33:
ftp://www.gamezone.cz:8021/ofpd/videos/FFUR.wmv

hier een filmpjuh van FFUR:UR (de laatste versie)

Owjah en zelfs de AI is flink aangepakt in de tussentijd ;)
Waar staat FFUR voor? Vet filmpje btw. Is dat met alle improvements ofzo?

IDD, die popetjes zien er idd niet uit, ik hoop dat ze dat veranderen. Niet dat ze er in OF lekker uitzagen :P

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik zelf vond de AI van Opf altijd wel goed, het reageerde prima in de grote open ruimtes, als je kijkt naar bv CoD2 daar kunnen bots nog niet eens normaal bewegen in een vierkante ruimte van 2 bij 2. Dat de AI nog beter is geworden beloofd heel veel goeds, dan wordt het nog moeilijker, komt de gameplay alleen maar ten goed :)

• The Zep Man
quote:
b-gone schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:37:
Ik ken die missie wel denk ik. Was dat niet die missie met die langgerekte weg waar je beschikte over satchel charges, mijnen en RPG's plus een zwik mannen? Die (coop) missie vond ik altijd erg lachen; het lukte je maar ternauwernood om die mannetjes ongezien in een ambush te leggen voordat de eerste vijandelijk colonne passeerde.

(off to the ArmA topic :) )
Yup, dat was die missie daar. Om erg veel lol te hebben met deze missie moet je het volgende doen:

Laat een soldaat vanaf de start van de missie naar de vrachtwagen toe rennen, aan de andere kant van de weg. Laat een andere soldaat twee satchel charges en één mijn oppakken. De rest kan eigen uitrusting uitkiezen. Geef de M21 aan iemand die ook echt goed kan snipen en geef hem zoveel mogelijk magazijnen mee. Zorg dat je tenminste twee mannen uitrust met LAW-launchers, maar geef ze ook genoeg magazijnen mee voor hun gewone geweren.

Laat de persoon eerst de mijn op de weg neerleggen, en vervolgens ~30 stappen naar de kolonne toe de eerste satchel charge. Daarna weer ~30 stappen verderop de tweede. In de tussentijd moet de chauffeur de weg oversteken met de vrachtwagen (uitkijken voor die mijn!). Laat hem de vrachtwagen achter de rotsen parkeren en laat hem uitstappen. Geef hem ook een LAW-launcher en laat iedereen zich verbergen (stap NIET in de vrachtwagen!). In deze tijd zal de mijn/satchel charge-legger ook weer terug zijn. Zorg ervoor dat niemand zichtbaar is vanaf de weg. Zodra de man met de satchel charges een explosie hoort (de eerste wagen van de kolonne die over de mijn heenrijdt en explodeert) moet hij de charges meteen laten exploderen. De hele kolonne is dan in één klap kapot, zonder dat er ook maar 1 kogel is afgeschoten.

Laat iedereen nu in de vrachtwagen stappen en scheur zo snel mogelijk naar de vuurtoren in het zuid-oosten. En dan maar kijken hoe lang iedereen het kan volhouden in/rond dat kleine pokkehuis. Je kan veel mannetjes en een paar tanks verwachten, plus een heli of twee.

Tip: laat alleen de meest ervaren mensen met de LAW-launcher op de heli schieten. Hij is neer te schieten. Geloof me. ;)

• Dutchie!

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:42

Falcon

Q.A. Engineer (DevOps)

Ze hadden het beter een teaser kunnen noemen, maaruh WOOT!

"You never come second by putting other people first"

• sh4d0wman
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 14:24

sh4d0wman

Long live the King!

Wow dat is een bruut mooi filmpje! :o
Speel nu af en toe ArmA maar baal er nog steeds van dat ik OFP kwijt ben hehe. Hopelijk heeft de vijand in de nieuwe versie wel iets slechtere ogen. Moet steeds aardig turen als ik onder vuur lig.

Being a hacker does not say what side you are on. Being a hacker means you know how things actually work and can manipulate the way things actually work for good or for harm.
Come to the dark side. We've got cookies.

• GG85
Wel raar dat flashpoint2.com doorlinkt naar de ArmA 2 site, terwijl er aan het einde van het filmpje toch echt Flashpoint2 staat.

De officiele site is dus tot nu toe de codemasters site.

Subtitel is trouwens Dragon Rising....Maybe Chinezen in de game :P?

GG85 wijzigde deze reactie 22-08-2007 14:53 (35%)

• hvoortj
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 18-10-2012
quote:
GG85 schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:49:
Wel raar dat flashpoint2.com doorlinkt naar de ArmA 2 site, terwijl er aan het einde van het filmpje toch echt Flashpoint2 staat.

De officiele site is dus tot nu toe de codemasters site.

Subtitel is trouwens Dragon Rising....Maybe Chinezen in de game :P?
Dragon Rising speelt zich af op een olie-rijk eiland, aan de oostkust van Rusland ten noorden van Japan, in een tijd dat er spanning is tussen Rusland en China. Het spel start als de Chinese troepen een aanval beginnen op Rusland en de spelers zullen er tussenin zitten.
:+

-

• GG85
Zo, gelijk maar even de hele startpost vernieuwt :P

• Dani86
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-04-2015

Dani86

AeroGeek

Zijn BIstudio en Codemasters nu weer samen gaan werken dan???

specs

• Snorry
  • Laatst online: 21-12-2016

Snorry

Incoming!

Is er al inmiddels al bekent welke engine ze gebruiken? :9

There is always a way

• TweakJerommeke
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10:15

TweakJerommeke

Stay a while and listen

quote:
Orry schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:13:
Is er al inmiddels al bekent welke engine ze gebruiken? :9
OFP2 gebruikt gewoon de DiRT engine :P.

• evilpin0
  • Laatst online: 05-12 12:14
damm die engine draait voor meter :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• REDFISH
  • Laatst online: 01-03-2014

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Draait wel maar ik vind het allemaal wat te shiny met die overbelichtingseffecten. Heb je 1600 resolutie zie je nog geen detail langs de weg.

• Dutchie!
Volgens de PC Gameplay (staat wat screens en info over de game) komt de game pas Q4 2008. Tziet er wel mooi uit allemaal :D

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 03-12 13:11
Leuk altijd, als je bij OFP in een missie in een jeepje naar de bestemming werd gebracht dat de computer soms finaal uit de bocht vloog. :D

• Jpjedi
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 11:56
Codemasters gaat het helemaal zelf doen begrijp ik.

Vet spel maar ik hou mijn hart vast als ze het in eerste instantie voor de console ontwerpen. Ik ben van mening dat dit soort spellen beter op de pc gespeeld wordt.

Zijn er al hardware eisen voor maximale grafische prestaties? >:)

• Snorry
  • Laatst online: 21-12-2016

Snorry

Incoming!

quote:
Jpjedi schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 07:25:
Codemasters gaat het helemaal zelf doen begrijp ik.

Vet spel maar ik hou mijn hart vast als ze het in eerste instantie voor de console ontwerpen. Ik ben van mening dat dit soort spellen beter op de pc gespeeld wordt.

Zijn er al hardware eisen voor maximale grafische prestaties? >:)
Er zijn nog geen systeem eisen bekent. geen min. en geen max.

There is always a way

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
Operation flashpoint 2... Er zijn topics op GoT uit 2003 die het al over deze game hebben :s

Nu blijkt het dus Q4 2008 te zijn?

Ik heb deel één nooit gespeeld, maar uit de reacties maak ik op dat het een erg goede game was, en ik zou wel weer eens een 'modern combat' shooter kunnen gebruiken (BF2 beu :p )

Waarom wordt ArmA (armed assault) zo vaak vernoemd in de context van OF2?

Op wikipedia lees ik dat ArmA eigenlijk de opvolger is van OF, en dat OF2 dus niet meer gemaakt wordt door de studio die OF1 heeft gemaakt (maar wel nog de rechten op de naam heeft: codemasters).

Hier is dus ook sprake van een situatie zoals die rond far cry / crysis? Crysis is zogezegd de opvolger van far cry (als je kijkt naar de ontwikkelende studio) maar far cry 2 door ubisoft heeft de rechten op de naam.

Dus de analogie is dan:
  • far cry - operation flashpoint
  • crysis - Armed Assault (zelfde studio, geen naamrechten meer)
  • far cry 2 - operation flashpoint 2 (zelfe uitgever als deel 1, en dus naamrechten, maar niet meer zelfde ontwikkelaar)
Ik twijfel namelijk tussen 'fuel of war' en één van bovenstaande...

• Zewatanejo

Zewatanejo

Fine Thanks!

Als je de moeite had genomen hier te kijken dan had je gezien dat OFP ontwikkeld is door Bohemia Interactive en dat het spel uitgegeven is door Codemasters.

Codemasters isde eigenaar van de naam Operation Flashpoint.

De wegen van Bohemia Interactive en Codemaster zijn gescheiden. BI heeft besloten op basis van OFP een nieuw spel te maken, wat is uitgebracht onder de naam Armed Assault.

Codemaster heeft besloten de ontwikkeling van OFP2 zelf op zich te nemen. Daar is men nu nog mee bezig. er is heel weinig van bekend (slechts een paar renders).
Zoals TS al zegt, dat pleit wel voor dodemasters. Het lijkt er op dat het spel in alle rust onwikkeld wordt en dat men zich niet op laat jagen.

Dat is tekenend voor de "OFP way of life" Alles gaat op een eigen manier in de eigen tijd. Als speler zul je je daar ook in thuis moeten voelen. Het OFP, Arma en in de toekomst OFP2 zullen echt geen BF2 achtige games zijn. Je zult zelf alles moeten uitzoeken het spel kent vele vrijheden waar je mee om zult moeten kunnen gaan, zonder dat je dat als belkemmerend ervaart.

Door jouw gebrek aan moeite om dit alles zelf uit te zoeken en je Far Cry, BF2, FoW vergelijkingen roepen bij mij het gevoel op dat je je misschien niet echt thuis zult voelen bij een "OFP like" spel.
Modern Combat is namelijk hierbij wel erg letterlijk genomen en OFP en arma zijn meer simulators dan je soms misschien zou willen. Verwacht geen arcade achtige games...

• alvi
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-03-2009
quote:
straffe_hendrik schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:09:
Als je de moeite had genomen hier te kijken dan had je gezien dat OFP ontwikkeld is door Bohemia Interactive en dat het spel uitgegeven is door Codemasters.
En ik quote mezelf... :|
quote:
alvi schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:29:

Op wikipedia lees ik dat ArmA eigenlijk de opvolger is van OF, en dat OF2 dus niet meer gemaakt wordt door de studio die OF1 heeft gemaakt (maar wel nog de rechten op de naam heeft: codemasters).
enz...
Uw toon staat me niet aan trouwens, of is ArmA enkel voor de elitaire (arrogante) gamer misschien? (of gamers die zichzelf graag elitair noemen, want zo kom je in elk geval over)
quote:
Door jouw gebrek aan moeite om dit alles zelf uit te zoeken en je Far Cry, BF2, FoW vergelijkingen roepen bij mij het gevoel op dat je je misschien niet echt thuis zult voelen bij een "OFP like" spel.
Modern Combat is namelijk hierbij wel erg letterlijk genomen en OFP en arma zijn meer simulators dan je soms misschien zou willen. Verwacht geen arcade achtige games...
:? :| Ik heb uitgezocht wat er uitgezocht dient te worden. Ik vroeg me meer af of ik beter voor de 'echte opvolger ga' of de 'franchise opvolger' ...

Heb ik ergens gezegd wat ik verwacht? Ik zoek een shooter in een 'modern warfare' setting, of deze nu arcade of 'sim' is, staat hier helemaal los van. En ArmA is modern warfare... of wou je beweren dat het WWII is of zo? Daarnaast pas ik me gemakkelijk aan aan welk soort het spel het ook is, dus dat vormt niet echt een probleem. Ik game voor m'n plezier, dus als FoW plezant is, is dat een even valabele kandidaat als ArmA.

Ik speel ook ETQW bvb, wat maakt mij 'arcade of sim' nu uit?

Maar als dit het soort community is wat bij deze game hoort, haal ik wel ergens CoD4 als deze in prijs is verlaagd... :/
quote:
en je Far Cry, BF2, FoW vergelijkingen roepen bij mij het gevoel op dat je je misschien niet echt thuis zult voelen bij een "OFP like" spel.
edit: Trouwens, nu ik uw post nog eens nalees, ik vergelijk far cry helemaal niet met Arma/OF op basis van inhoud... Like duh 8)7 How dumb do you think i am... (monsters <=> sim shooter 8)7 )

Het ging mij om de analogie wat betreft de 'fork' tussen studio en licentiehouder, wat bij ubisoft/crytek met far cry/crysis heel gelijkaardig is verlopen. Dat maakt de game-industrie soms wat ondoorzichtig, omdat vervolgseries niet altijd door dezelfde studio gemaakt worden, of vervolgen soms een andere naam hebben door licentie forks en dergelijke meer.

alvi wijzigde deze reactie 08-04-2008 17:51 (14%)

• Dutchie!
quote:
SCIxX schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 19:47:
Leuk altijd, als je bij OFP in een missie in een jeepje naar de bestemming werd gebracht dat de computer soms finaal uit de bocht vloog. :D
lol nooit meegemaakt :D

@alvi: als je moet kiezen tussen een game... verwacht maar dat OFP2 echt pas Q4 of later komt. Dus zoek je iets voor binnenkort, dan kun je beter eerst andere game gaan spelen. Ik kijk hier ook naar uit, maar als er iets andes, leuks, tussendoor komt (arcade of niet) dan ga ik dat toch eerst spelen ;) en OFP2 komt wel wanneer het komt dan :)

• TheLemon

TheLemon

Alvi, ik begrijp het post volledig en het klopt helemaal wat je zegt, ook over de analogie met Farcry. Voel je zeker welkom om OFP/ARMA etc. te gaan spelen!
Ik zou even de demo van Arma downloaden, dan krijg je een beetje een indruk van de gameplay zoals die ook in OFP aanwezig was ongeveer.

• apd
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Er is eindelijk een nieuwe trailer uit: <klik>

Erg mooi. :)

• El_Quedro
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 29-11 09:37

El_Quedro

Pininfarina

Ik heb alweer erg veel zin in deze game.

OFP en ARMA heb ik al een tijdje niet meer aangeraakt, binnenkort maar alvast weer wat gaan oefenen :)

Ben benieuwd wat OFP2 op de consoles gaat doen, OFP heeft namelijk altijd een "3D-crosshair" gehad, werkt dat wel op een Console? Ook omdat (naar mijn mening) de gemiddelde game moeilijkheids graad behoorlijk zakt op een console, ben ik benieuwd of een game zoals OFP2 stand kan houden op de consoles.

Ik krijg alweer zin om een nieuwe campaign te gaan spelen iig, ik heb zoveel meegemaakt met de campaign OFP _/-\o_

• Rudolf
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 14:57
erg erg mooi :)

• DarthRaider
  • Laatst online: 09-06-2015
Vette trailer.
Die kaart aan het eind van de trailer deed me erg denken aan de eilanden van OFP1. Man, wat heb ik daar veel uren in gestopt. 2x de campaign gespeeld, en later nog veel multiplayer op custom maps. Uren en uren ingestopt.

• PPjW
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 27-04-2009
Tering is dat ingame? Man dat ziet er goed uit. Komt dit spel tegelijktijdig uit op de consoles en PC of is het een PC-exclusive en komt ie later naar de consoles?

PPjW wijzigde deze reactie 11-07-2008 13:40 (33%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True