[PC] Operation Flashpoint 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 9.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

apd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 08:26:
Er is eindelijk een nieuwe trailer uit: <klik>

Erg mooi. :)
Mooie trailer idd, maar dat lijkt me niet echt ingame footage :P Ik kreeg een enorme GRAW-indruk bij het zien van de trailer, maar gelukkig verdween die snel bij het zien van het complete slagveld en ondersteunende voertuigen. Die eerste indruk geeft wel een heel ander beeld dan Bohemia Interactive neer zou zetten IMO; heel flitsend en toch vrij oppervlakkig. Ik ben erg benieuwd wat de gameplay wordt!
Het lijkt me trouwens dat ie sowieso voor de PC uitkomt en wellicht enkele consoles; de engine waarmee Codemasters aan de slag is gegaan is de PC engine, waar ook een XBOX versie van is (zoals gebruikt in OFP: Elite). Dat vermoed ik althans ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen__online op 11-07-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Verwacht niet dat dit in-game is. Ziet er meer uit als een intro en die zijn over het algemeen altijd tot het maxx opgepoetst.

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 13:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik verwacht ook absoluut niet dat dit ingame is, het is inderdaad gewoon een pre-rendered filmpje.

Ik denk dat we ongeveer kunnen verwachten dat het de kwaliteit kan gaan krijgen als GTA 4. Gezien de omvang van de map, voertuigen en het niveau van detail.

Maar het maakt mij niet uit, ondanks dat OFP (qua graphics) nu achterhaalt is, speel ik het nog graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
jeroen__online schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:57:
[...]

Mooie trailer idd, maar dat lijkt me niet echt ingame footage :P Ik kreeg een enorme GRAW-indruk bij het zien van de trailer, maar gelukkig verdween die snel bij het zien van het complete slagveld en ondersteunende voertuigen. Die eerste indruk geeft wel een heel ander beeld dan Bohemia Interactive neer zou zetten IMO; heel flitsend en toch vrij oppervlakkig. Ik ben erg benieuwd wat de gameplay wordt!
Het lijkt me trouwens dat ie sowieso voor de PC uitkomt en wellicht enkele consoles; de engine waarmee Codemasters aan de slag is gegaan is de PC engine, waar ook een XBOX versie van is (zoals gebruikt in OFP: Elite). Dat vermoed ik althans ;)
OPF is meer een PC game dan een console game. Volgens mij kom je als je dit op de X360 wil spelen wel redelijk wat knoppen te kort op de controller. Of ze moeten OPF2 een stuk minder realistisch maken ;)

* LifeTecH kan niet wachten op deel 2

Straks maar weer deel 1 installeren en eindelijk een keer de campaign uitspelen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 19:52

Peentje

MAC / Windows i don't care

Wouw, ik draai al even niet meer mee in de PC-scene, maar als ik aan de Opf tijd terug denk, zou ik er haast weer aan beginnen.

Als ik zo een paar posts, terug kijk lees ik veel geouwehoer over graphics, maar dan ga ik er van uit dat jullie niet opf resistance hebben gespeeld? Daar waren de graphics van onder andere de bomen aardig opgepoetst, alsmede de cocpits e.d.

Persoonlijk gezien vond ik de campaign van het eerste deel het mooiste maar Red Hammer was ook erg goed.

Het schijnt dat het zo lang duurt voordat opf 2 komt omdat ze dus eerst opf 1 hebben geport naar de xbox. Ik ben benieuwd hoe de gameplay daar was, want als die ok was dan gaan ze het met deel 2 zeker maken.

De xbox is namelijk voor mij, en misschien ook voor anderen de goedkoopste manier om dit spel strax te spelen, een game pc onderhouden is een vrij dure hobby :)

ps. heb het wel over xbox maar ps3 kan natuurlijk ook.

Ik denk dat ze het wel voor elkaar krijgen het realisme hoog te houden, en dat dit een mooie realisme console shooter wordt, dat is rainbow six toch ook? (heb ik gelezen dan).

Dell Latitude E7450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Holy fuck wat een mooi filmpje. Dit is no way ingame, als dat wel zo was zou het qua graphics en physics de vloer aanvegen met alles wat tot nu toe bestaat aan games en heb je volgens mij hardware uit 2012 nodig ofzo. Maar toch belooft het veel goeds.

Ik gun het BIS meer dan Codemasters, maar ik begin nu toch vermoedens te krijgen dat Codemasters wel eens een beter vervolg gaat maken op OFP dan BIS heeft gedaan/gaat doen (game2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het lijkt mij in principe wel weer te geven wat de ingame engine zou moeten kunnen. Omdat de game pas in 2009 gaat uitkomen verwacht ik wel dat het ingame er zo kan gaan uitzien.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Die trailer is echt: Super! :9~ :9~ :9~

Maar volgens mij is het grotendeels echt wel ingame. Kijk eens naar het huisje en het gras. En de grond die kapot geschoten is na het bombardement.

De details op de gezichten, dat heeft Crysis ookal en deze game komt pas op z'n vroegst in 2009 uit! dus je bent dan minimaal 6maanden, maar ik gok eerder dat het eind 2009 word.

Volgens mij, alles ingame met welk wat extra poespas... maar het kan echt wel :)

* Dutchie! houdt deze titel in de gaten en gaat hier zelfs weer de nodige hardware voor kopen indien nodig! mensen wat vet.

Edit: wat falcon dus zegt.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Ik gunde het BIS ook altijd meer dan Codies, maar van Armed Assault ben ik toch wel erg verdrietig geworden: het had zo mooi kunnen zijn als ze die rare beweging-animaties niet hadden veranderd, in OFP was het goed.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-07 12:15
Hmm, met alle bagger-games (kwa "hardware-intensief-heid" tenminste) die nog moeten uitkomen kon in me niet voorstellen dat ik binnen een jaar ook maar aan upgraden hoef te denken (3.2Ghz Q6600+ge-oc'de 2900XT), maar dit is toch wel even andere koek als dit echt semi-ingame blijkt te zijn.
Naja, nu maar hopen dat dit weer de enorme OFP feeling terug weet te brengen, wat een vrijheid zat er in die game, echt prachtig.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:01
Falcon schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 11:27:
Het lijkt mij in principe wel weer te geven wat de ingame engine zou moeten kunnen. Omdat de game pas in 2009 gaat uitkomen verwacht ik wel dat het ingame er zo kan gaan uitzien.
no way, dat zij men van killzone 2 ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

DarkShadow schreef op zondag 13 juli 2008 @ 13:28:
[...]

no way, dat zij men van killzone 2 ook ;)
Ooit Operation Flashpoint gezien? In principe zitten hier all een hele hoop dingen in die wij zien in het filmpje. Als je als ontwikkelaar je geloofwaardig neer wil zetten moet je minsten zaken gaan toevoegen aan deze engine.

De oude engine had in principe alle gameplay onderdelen. Het enige wat hij nog niet had in vergelijking met bijv. Battlefield: Company waren:

- Craters
- Alles kapot

Met deze nieuwe engine voegen ze even een aantal dingen toe:

- De nieuwste shaders en licht technieken
- Rook + explosies die er gewoon super vet uit zien
- Craters
- En na wat forums te lezen wordt er ook over gespeculeerd dat waarschijnlijk grotendeels ook alles kapot kan.

En dat alles op het grootste game-level wat je in een game kunt hebben.. ala een eiland waar je met 100 man nog elkaar moet zoeken en samen moet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Een van de dingen die mij zo trok aan OFP was de vrijheid en de uitgestrekte werelden. Een eiland van 10 bij 10 kilometer waar je vrij in rond kon lopen, heerlijk. Hopelijk blijft dat bewaard en wordt er niet zo gepushed in het verhaal. CoD4 had bijvoorbeeld een erg linear spelverloop. Je werd echt meegesleurd van punt naar punt en kon niet echt je eigen tempo aanhouden. Bij OFP had je de keuze om bijvoorbeeld helemaal om te lopen of lekker rustig en relaxed al je schoten uit te denken.

Ik ben ook benieuwd of ze rekening houden met mod mogelijkheden. Ik zie graag een CTI (Capture The Island) mod terugkomen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 13:38:
Tering is dat ingame? Man dat ziet er goed uit. Komt dit spel tegelijktijdig uit op de consoles en PC of is het een PC-exclusive en komt ie later naar de consoles?
Als het een PC-exclusive game zou zijn zou die later niet naar de consoles komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:01

d_star

Maharadja of the Year :-/

Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2008 @ 14:35:
[...]

Als het een PC-exclusive game zou zijn zou die later niet naar de consoles komen :P
Volgens mij was Gears of War ook een XBox360 exclusive, en we weten op welk platform deze ook is uitgekomen!

Maar correct me if I'm wrong ;)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Op 16 en 17 juli weer wat nieuwe screens :) :
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072429482_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072441279_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072432357_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072425498_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072438201_640w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://xbox360media.ign.com/xbox360/image/article/891/891372/operation-flashpoint-2-dragon-rising--20080716072435107_640w.jpg
:9

Volgens de url zijn het wel xbox360 screens... de eerste screens van CoD4 waren ook van de xbox360... typisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:08
WAUW, wat een afbeeldingen zeg, echt niet normaal meer dit :|

Pff, dat wordt kopen kopen kopen ;( Hoop wel dat hij Q1 2009 uitkomt ipv Q3 of Q4, maar zal wel niet :'(

Btw: startpost is al uit 2005 :S Ze zijn er zo lang al mee bezig? En is tot overmaat van ramp ook nog eens delayed van 2008 2006 naar 2009 (wtf?)? :'( Vraag me wel of hoe ze die graphics dan zo mooi krijgen, in 2004/2005 waren ze nog lang niet zo ver met de graphics..

[ Voor 46% gewijzigd door Avalaxy op 17-07-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rynji
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-07 21:21
is het niet zo dat spellen uit 2005 al in 2000 begonnen zijn te maken, en spellen van nu rond 2005?

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-07 13:39
Zowiezo moet je nooit screenshots die niet door de spelers zelf zijn gemaakt vertrouwen, aangezien ze 99% van de keren toch wel op 1 of andere manier zijn gemanipuleerd zodat het er beter uitziet.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:23
JeanLucPicard schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:39:
Zowiezo moet je nooit screenshots die niet door de spelers zelf zijn gemaakt vertrouwen, aangezien ze 99% van de keren toch wel op 1 of andere manier zijn gemanipuleerd zodat het er beter uitziet.
Absoluut, maar al is het maar 80% van de uiteindelijke graphics, dan hoor je mij niet klagen :P

Screens zien er iig super uit.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05-2009
Ingame materiaal. Ziet er niet verkeerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjee, erg indrukwekkend. De sfeer, de hoeveelheid wapens en vehicles. 20 minuten realtime met de snelste vliegtuig om van begin naar eind te gaan, snelle jeep zo'n 2 uur en op voet 4 of was het 4,5 uur nah ja iig veel :o
De attentie voor details.

Hopen dat ze de gameplay ook zo eenvoudig als mogelijk kunnen houden. Ziet er weer uit als een goede game waar we lang op hebben moeten wachten als PC gamers. Het bewijs dat PC gaming niet in een slop zit maar enkel de devvers/uitgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archuteuthis
  • Laatst online: 02-05-2009
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 19:35:
[...]

Sjee, erg indrukwekkend. De sfeer, de hoeveelheid wapens en vehicles. 20 minuten realtime met de snelste vliegtuig om van begin naar eind te gaan, snelle jeep zo'n 2 uur en op voet 4 of was het 4,5 uur nah ja iig veel :o
De attentie voor details.

Hopen dat ze de gameplay ook zo eenvoudig als mogelijk kunnen houden. Ziet er weer uit als een goede game waar we lang op hebben moeten wachten als PC gamers. Het bewijs dat PC gaming niet in een slop zit maar enkel de devvers/uitgevers.
Ik mag toch hopen dat je niet doelt op het afzwakken van het realisme van de 'serie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neenee, meer het gebruik van de controls. Voorzover ik mij nog kan herinneren van ofp1 was je wel een tijdje bezig alle toetsen te leren en/of in te stellen. En toen ofp1 uit kwam had je best een goede pc nodig en dat menu systeem was dan soms erg traag in reactie (omdat er al gerenderd werd in het menu), hoop dat ze van deze 'fouten' geleerd hebben.

Ik zou het zo 123 niet meer weten maar wat ik mij kan herinneren dat je een hele zooi toetsencombo's had, best een lange leercurve. Maar er zijn inmiddels games uitgekomen die oplossingen hiervoor bieden met de zogenaamde 'roses' (tenminste zo heten ze toch?) ala crysis en bf2.

En goede joystick support mag ook niet ontbreken natuurlijk, maar dat zat ook al in ofp1 meende ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Auch! Dat ziet er vet uit :9~ Een goede hoeveelheid eenheden/wapens en wat 'ingame' footage, 3D engine en physics zien er netjes uit! Ik ben een stuk enthousiaster dan bij de vorige trailer, ik wacht in spanning op de eerste gameplay footage O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk, een game waar echt detail in is verwerkt, kan niet wachten tot hij uit is :9

hoeveel werkt ze daar wel niet in gestopt hebben 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 15-07 22:40

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Tering... duurt ff voor die trailer geladen is zeg. Nog ff wachten dan maar :)

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Hij laad hier de hele pagina niet, url veranderd naar mov_fail oid.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Huh ? mensen ! de link is weg? :'( ik zie niks? en vind niks als ik zoek op de site naar Operation Flashpoint 2 ! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zoek even op "Operation Flashpoint" dan vindt ie diverse keren de trailer. (inclusief een trailer van de OFP die op de XBox is uitgekomen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:05:
Zoek even op "Operation Flashpoint" dan vindt ie diverse keren de trailer. (inclusief een trailer van de OFP die op de XBox is uitgekomen)
Er is Ingame Materiaal van de Presentatie :p dat bedoel ik :) !

Maar....
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=p-odAncq8bI]
Ik ga hem bekijken :) en later, hopelijk een HD versie van Gametrailers... op het forum van OF2 zeggen ze dat GT problemen heeft... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
400Gb (50GB) data?! What the hell? Wordt dat spel 50GB groot? :S

En 220km² jeeeez :o Ter vergelijking: oblivion en far cry 2 (ook enorm groot) zijn 50km² :o :o

Ik heb de HD versie trouwens wel prima kunnen zien toen de link er nog stond. Maarja niet zoveel bijzonders hoor, er wordt eigenlijk amper imgame stuff geshowed. Tank die schoot zag er wel erg impressive uit.

[ Voor 39% gewijzigd door Avalaxy op 18-07-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Op youtube staat-ie jongens:

http://youtube.com/watch?v=p-odAncq8bI

Excuus, zie 2 posts hierboven ^^

[ Voor 14% gewijzigd door KhaZ op 18-07-2008 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Achja, het past toch op zo'n Bluray, en is het allerbeste middel tegen piraterij ;) Als je een groot spel wil bouwen moe tje het goed zoen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, weer een nieuw filmpje. Ik dacht dat dit nog over de trailer ging.
Ik heb hem net gezien, en ik zal het zo zeggen: ik wacht nog even met het kopen van een nieuwe pc. ;) Trailers overtuigen me niet zo snel, officiële presentaties zoals deze begin ik pas serieus te nemen.

Dit lijkt gewoon groter dan groot te worden. Ze zeggen alleen nog niets over de gameplay zelf, en dat is imho toch waar Operation Flashpoint om draait. Dat is nog even afwachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
omfg... als ik dit allemaal zo aanhoor gaat het echt zo gaaf worden.

-enorme mappen
-wapens en voertuigen zijn super realistisch ( missile launcher die je eerst moet opbouwen voor je hem kan gebruiken... WAUW)
-Het level wat hij draaide was exact hetzelfde als in het echt.

Om het allemaal even samen te vatten: Hoeveel detail kan je in een spel maken _/-\o_

OFP liefhebbers gaan denk ik weer echt smullen van deze game

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedFox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11

RedFox

Heb je een OV ofzo?

TheZeroorez schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:22:
Achja, het past toch op zo'n Bluray, en is het allerbeste middel tegen piraterij ;) Als je een groot spel wil bouwen moe tje het goed zoen :o
En gelukkig heeft de 360 (en de meeste pc's) een Blu-ray speler ;) .
Waarschijnlijk gaat die 400 gig aan data over hetgeen wat ze zelf verzameld hebben aan informatie over het eiland, wapens, voertuigen etcetera.

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Oh wacht even dit was niet het spel wat ik in gedachten had. Toch denk ik dat het op BrD uit komt, bij de PC is het in opmars, en 6 DVD's lijkt me meer iets voor een Zuid-Amerikaanse editie van het spel :P
De 360 zou het ook gaan ondersteunen, of het gaat op twee HD-DVD's, maar daar zullen de devvers ongetwijfeld meer over weten.

Die 50GB zal inderdaad wel op de verzamelde data slaan, maar eenmaal gecompressed komt dat volgens mij echt niet ver onder de 20 om maar mee te beginnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 11:35

The_Scarabial

MTB for life!

OFP was zo onnoemelijk gaaf, dit lijkt me wel een waardig vervolg worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
OFP was imho de meeste realistische FPS war-simulator die ik gespeeld heb ik. Ik kijk daarom ook uit naar dit vervolg.

Is er iemand die ooit OFP1 tot het einde heeft uitgespeeld? Het is me geloof ik wel gelukt destijds, maar vraag me niet hoe, want het was zeer moeilijk. Ik ben benieuwd of ze ook deze keer de moeilijkheidsgraad hoog (durven) te maken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

O zeker OFP1 + Red Hammer + Resistance uitgespeeld. De meeste mensen in het ArmA-topic ook wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-07 18:27

Nickbn

Betrokken

ik zit net even dat filmpje te kijken, ongelofelijk gewoon, die M1 tank die aan het einde vuurt is bijna niet van het echt te onderscheiden.. (de rook mag wel iets langer aanhouden). in termen van realisme komt dit wel erg dicht in de buurt...
ik hoop dat deze ofp zijn leus "as close to war as you ever want to get" waarmaakt, aan de effecten zal het in elk geval niet liggen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:12
Ik was een die-hard OFP speler maar ArmA voelt gewoon compleet anders dan OFP1, hopelijk kan OFP2 de OFP1 sfeer (vooral online) evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:58
ik heb nooit OFP 1 en ArmA of iets soortgelijks gespeeld. Ik was altijd meer van de over-de-top actie zoals COD. Maar ik ga deze toch wel in de gaten houden. Ik hoop alleen dat ik nog tijd heb om te computeren tegen de tijd dat het spel uitkomt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 11:35

The_Scarabial

MTB for life!

Enige nadeel wat ik soms in OFP1 ondervond waren de kleine bugjes, waardoor je soms missie's helemaal opnieuw moest spelen, dat was soms erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik ben toch echt benieuwd wat je qua hardware moet hebben om dit spel vloeiend te kunnen spelen.
Ik heb ofp1 heel lang dagelijks gespeeld en nooit meer een game gevonden die mij zo kon boeien.

Wat ik wel vond van ofp1 is dat deze game eigenlijk een snellere pc vroeg dan wat er op dat moment was.

Kortom,ik bouw mijn nieuwe pc om ofp2 heen zodat ik dit spel kan spelen,en ik kan niet wachten!
Nu maar hopen dat volgend jaar de game uitkomt en dat er dan harware is dat dit goed kan draaien.
Ik ben bang dat dat veel geld gaat kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-06 14:44

MetalPool

Boe!

Oh wat moest ik toch extreem kweilen van die nieuwe trailer zeg! Ik riep meteen mn maten erbij om dit stukje spektakel te showen! Maar inderdaad ben ik heel erg benieuwd wat voor systeem je hiervoor nodig hebt....denk dat ik maar alvast ga sparen, want om dit soepel te latren draaien heb je wel een monstertje nodig denk ik :)

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar goed dat die vidoekaarten zo goedkoop zijn nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
ik zou wachten met upgraden totdat de eerste ingame benchmarks tevoorschijn komen. Het best zou natuurlijk zijn als er een demo uitkomt zodat je zelf kan testen, maarja hoe maak je een demo van een spelwereld van 200 km2 ?? . Zelfde verhaal als met farcry 2 waarschijnlijk, zal wel geen demo komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Operation Flashpoint 1 had volgens mij geen demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Falcon schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:59:
Operation Flashpoint 1 had volgens mij geen demo.
jazeker wel, die kreeg destijds nog de titel 'meest gemodde demo' volgens mij :P er was in eerste instantie maar een klein gedeelte van 1 van de eilanden uit de game beschikbaar, maar dat was al snel omzeild zodat het hele eiland beschikbaar was :)

Ik vind het overigens nog erg vroeg voor speculatie over een demo, is er uberhaupt iets van een releasedate, anders dan '2009'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Is het mogelijk dat we het alsjeblieft NIET over systeemeisen gaan hebben, dat vervuilt een topic zo ontiegelijk. Bij voorbaat dank :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

KhaZ schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 18:41:
Is het mogelijk dat we het alsjeblieft NIET over systeemeisen gaan hebben, dat vervuilt een topic zo ontiegelijk. Bij voorbaat dank :>
Uhm tuurlijk kunnen we hierover ophouden, maar ik denk toch dat mensen die de trailer hebben gezien zich dat toch gaan afvragen.....het zag er gewoon uber vet uit en tja ik moet je eerlijk bekennen ik ging me toch ook wel stiekem afvragen of mijn pc`tje dat zou trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

Zal toch nog zeker een jaar duren voordat er een echte datum van release is.. tegen die tijd zitten we minstens 2 sockets verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is imho toch idioot om NU al een pc er voor aan te schaffen of te upgraden. Doe dat als een releasedate vast staat. Hardware is dan ook sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Skybullet schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:18:
ik zou wachten met upgraden totdat de eerste ingame benchmarks tevoorschijn komen. Het best zou natuurlijk zijn als er een demo uitkomt zodat je zelf kan testen, maarja hoe maak je een demo van een spelwereld van 200 km2 ?? . Zelfde verhaal als met farcry 2 waarschijnlijk, zal wel geen demo komen :(
Van Half-life 2 was er toen dacht ik een Tech demo... niet echt van het spel zelf (verhaal) maar wel ingame effecten enzo zodat je kon je zien of je PC het kon draaien en met hoeveel frames zegmaar. Zoiets zou goed genoeg zijn voor OF2 :) Weet je hoe het er uitziet (bos, gras, huisjes etc :+ ) en je krijgt een score :)

Maar ja... omdat Codemasters nu 2009 als release heeft staan, kunnen we bijna wel zeker van zijn dat het niet Q1 word, helaas. Tzal nog wel een jaartje minimaal wachten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
JuliettPapa schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:50:
[...]

Van Half-life 2 was er toen dacht ik een Tech demo... niet echt van het spel zelf (verhaal) maar wel ingame effecten enzo zodat je kon je zien of je PC het kon draaien en met hoeveel frames zegmaar. Zoiets zou goed genoeg zijn voor OF2 :) Weet je hoe het er uitziet (bos, gras, huisjes etc :+ ) en je krijgt een score :)

Maar ja... omdat Codemasters nu 2009 als release heeft staan, kunnen we bijna wel zeker van zijn dat het niet Q1 word, helaas. Tzal nog wel een jaartje minimaal wachten zijn.
maarja er zit echt wel een verschil tussen een techdemo en een volledige spelwereld die ruim 4 ! keer zo groot word als farcry 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-07 11:39
Sodeju! Ziet er echt over de top uit! :9~

Ben blij dat Bohemia Interactive Studio's het weer doet! Want van ARMA is een potje gemaakt, jammer genoeg.

220km² :D

Zal wat worden met multiplayer als je eerst 2 uur moet lopen om bij de vijand moet komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Statistisch gezien, hooguit 1 uur op voet uitgaande dat je naar elkaar toeloopt :P

Maar goed het terrein is zo groot dat je langs elkaar loopt zonder het op te merken :o

Ik hoop dat ze het een beetje schaalbaar houden voor ook de mindere systemen, hoe meer mensen hoe beter het zal zijn online :) Is het trouwens al bekend hoeveel mensen tegelijk in een map online kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
DeadKnight schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:57:
Zal wat worden met multiplayer als je eerst 2 uur moet lopen om bij de vijand moet komen :D
ik kan me nog goed de clan-wars herinneren uit OFP1. CTF modes: je kon rechtdoor lopen om dan binnen 4 minuten bij de andere vlag te zijn. je kon ook (zoals ik altijd deed), helemaal om alles en iedereen heen lopen (20 minuten minimaal) om dan de vlag ongemerkt te stelen, en op dat moment kwam iemand met een hummer mij oppikken (jaja.. dat waren nog eens tijden).

Over de release datum:
Van mij part mogen ze er eind 2009 mee komen, als er zoveel tijd nodig is om een perfecte game af te leveren, dan heb ik er dat wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Nu online

KhaZ

Alfa Romeo

DeadKnight schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 21:57:
Sodeju! Ziet er echt over de top uit! :9~

Ben blij dat Bohemia Interactive Studio's het weer doet! Want van ARMA is een potje gemaakt, jammer genoeg.

220km² :D

Eh? ArmA is gemaakt door BIS en is duidelijk geflopt. Nu maakt Codemasters de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
220 km2 is erg leuk, maar zo heel bijzonder is het niet. OFP1 had zover ik weet ook al kaarten van 10 bij 10 km (100 km2). Ok, het is nu twee keer zoveel en een stuk gedetaileerder, maar OFP1 had dus ook al grotere kaarten dan far cry 2.

Ik hoop alleen dat er geen laadtijden zijn tussen verschillende punten van het eiland. Bij OFP was het gewoon 1 geheel en waren er geen extra laadtijden. Ze kunnen dus wel zeggen dat het zo groot is, maar als je per potje maar een beperkt stukje van de kaart kunt gebruiken dan schiet je er nog niets mee op.

[ Voor 8% gewijzigd door drZymo op 20-07-2008 12:04 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

KhaZ schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:17:
[...]

Eh? ArmA is gemaakt door BIS en is duidelijk geflopt. Nu maakt Codemasters de game zelf.
dat vind ik een nogal voorbarige stelling, Armed Assault viel wat tegen, maar is IMO een waardige 'opvolger' van OFP, hoewel Arma bedoeld was als 'OFP 1.5'. Ik heb eerlijk gezegd meer vertrouwen in BIS dan in Codemasters als het om realistische gameplay gaat.
De engine ziet er goed uit, de physics ook, maar de echte gameplay en het daadwerkelijke realisme laten nog even op zich wachten.
De engine ziet er trouwens niet eens zo anders uit dan de Arma-engine (beide doorontwikkeld op de OFP engine neem ik aan); in de OFP2 engine lijken vooral betere (dynamische) physics te worden toegepast (op de omgeving bijvoorbeeld, zoals in Crysis) en er wordt een iets andere belichting gebruikt.
drZymo schreef op zondag 20 juli 2008 @ 12:03:
220 km2 is erg leuk, maar zo heel bijzonder is het niet. OFP1 had zover ik weet ook al kaarten van 10 bij 10 km (100 km2). Ok, het is nu twee keer zoveel en een stuk gedetaileerder, maar OFP1 had dus ook al grotere kaarten dan far cry 2.

Ik hoop alleen dat er geen laadtijden zijn tussen verschillende punten van het eiland. Bij OFP was het gewoon 1 geheel en waren er geen extra laadtijden. Ze kunnen dus wel zeggen dat het zo groot is, maar als je per potje maar een beperkt stukje van de kaart kunt gebruiken dan schiet je er nog niets mee op.
Daar heeft BIS in Arma een speciale streaming terrain technologie voor ontwikkeld, ik neem aan dat Codemasters zoiets ook wel kan, anders geef ik de game weinig kans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Als ik het goed heb is deze OF2 helemaal op de Dirt Engine van Ubi,
Dezelfde engine als: ColinMcrea Dirt
Dus wie weet. Alleen weer jammer dat het 2009 is en niet eind 2008 ofzo. Maarja dan maar in de tussentijd met Far Cry 2 die eind augustus gelanceerd word.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Pepperana schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:36:

Dus wie weet. Alleen weer jammer dat het 2009 is en niet eind 2008 ofzo. Maarja dan maar in de tussentijd met Far Cry 2 die eind augustus einde Q4 2008 gelanceerd word.
;(

Tegenwoordig komt geen enkel spel meer op tijd af, alles wordt met jaren gedelayed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Pepperana schreef op zondag 20 juli 2008 @ 13:36:
Als ik het goed heb is deze OF2 helemaal op de Dirt Engine van Ubi,
Dezelfde engine als: ColinMcrea Dirt
Dus wie weet. Alleen weer jammer dat het 2009 is en niet eind 2008 ofzo. Maarja dan maar in de tussentijd met Far Cry 2 die eind augustus gelanceerd word.
Ik zie het idd, het is de Neon engine, waar ook InsideGamer het over heeft. Die engine werd al gebruikt in CMR Dirt en GRID.
Ik hoop trouwens niet dat je een vergelijking wilt maken tussen OFP2 en Far Cry 2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
RedFox schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:37:
[...]

En gelukkig heeft de 360 (en de meeste pc's) een Blu-ray speler ;) .
Waarschijnlijk gaat die 400 gig aan data over hetgeen wat ze zelf verzameld hebben aan informatie over het eiland, wapens, voertuigen etcetera.
Ik weet niet over welke Xbox jij het hebt, maar de 360 heeft geen Blu-ray speler.

En ik denk dat amper 5% van de PCs een Blu-ray speler heeft. Waarschijnlijk nog minder.

ontopic: Ziet er heel vet uit tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Nee maar dan heb je gewoon effe de tijd om wat te knallen in een free roaming game.
Of er realisme in Far Cry 2 gepropt zit moet nog blijken.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

@Sjakietrekhakie: Lol jij bent echt grappig met je blu-ray speler |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij bedoelde waarschijnlijk hd-dvd speler O nee die zit er ook niet in :D

merja, 2009 is nog een hele tijd weg , ze kunnen nog genoeg knutselen. als ik de filmpjes zie op internet , met die tanks helikopters ectr, hoeveel kleine detail erin zit , niet normaal gewoon ik hoop dat ze het ook waar maken, en niet op het laatste moment van alles eruit moeten gaan slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Voor dit spel zou ik weleens het gamen weer kunnen gaan oppakken. Sinds OFP is er nooit meer een spel geweest wat maar in de buurt kon komen. Toendertijd niet online gespeeld, maar me wel erg vermaakt met de missies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mini filmpje, ik had het volgens mij al eens voorbij zien komen... maar hier dan alsnog. Volgens Gametrailers sins 22 July :) Shot Fired HD

* Dutchie! baalt dat het nog lang geen 2009 is ;(

• Dutchie!

Dutchie!

....

Interview stukje van Eurogamer wat wel intressant is om te lezen.

De pc versie gaat er mooier, beter uitzien van de console versies en ook op het gebied van de multiplayer, kun je beter de pc versie spelen.

Ik heb echt zin om deze game te mogen spelen!

...release Spring 2009.... nog even dus ;)

• Avalaxy
Tja, dat de PC versie beter zou worden dan de console versie stond voor mij al buiten kijf, hoe kun je zo'n complexe realistische simulator in godsnaam op een gamepad spelen met maar een paar knoppen :D

Verwijderd

Koop de pcgameplay meestal wel elke maand maar ben geen lid , dit keer maar uit armoe de DVD versie gekocht omdat de zonder er niet meer was , zonde geld dacht ik maar er staan wel trailers op van veel games die nog niet online staan naar mijn idee. Maar dat filmpje op die DVD was wel erg cool en heb ik hier nog niet voorbij zien komen .6

De graphics komen dicht in de buurt zo te zien van COD4, deel 1 heb ik ooit ook gekocht maar nooit begrepen :o (willen begrijpen , beter gezegd), toch wil ik iets meer kwa gameplay dan meeste shooters , en hier moet je wel wat meer doe dan alleen knallen enz. \ben benieuwd naar deze game .

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2008 23:50 ]

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:36:

De graphics komen dicht in de buurt zo te zien van COD4
Rofl. Mag toch wel hopen dat je sarcastisch bent :') 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op donderdag 18 september 2008 @ 23:57:
[...]

Rofl. Mag toch wel hopen dat je sarcastisch bent :') 8)7
Euh nee , denk dat deze game niet veel meer zal brengen gezien zijn complexheid van mogelijkheden , als wel dan zal dat weer heel veel extra vragen van je pc . Misschien een rare vergelijking maar als je simulatie race game van GTR2 en Race07 gaat vergelijken met de graphics van GRID en DIRT dan zie je dat een simulatie game er stukken minder uit ziet dan een arcade game als Grid en Dirt, ik heb begrepen dat ligt aan de vele berekeningen van wat een pc aan kan en daarom zijn de grphics meestal toch minder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Juist ja, en waarom denk je dat dat toepasselijk zou zijn op OF2? Je hebt de filmpjes en screenshots gezien right? :P Nothing like COD4... Dit is hoger niveau dan Crysis qua graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 00:07:
Juist ja, en waarom denk je dat dat toepasselijk zou zijn op OF2? Je hebt de filmpjes en screenshots gezien right? :P Nothing like COD4... Dit is hoger niveau dan Crysis qua graphics.
Ik denk dat de graphics in de filmpjes niet realistisch zijn en crysis niveau gaat dit echt halen , althans dat lijkt me logisch als er zoveel speelruimte is . Praat ik wartaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

We moeten denk meer ingame, echte ingame beelden gaan zien om er wat meer over te kunnen zeggen denk ik. Als dit spel in Spring 2009 uitkomt, zijn we al wel 1,5jaar verder toen CoD4 uitkwam...

Maar ik denk ook dat het mooier word dan CoD4... met name de vele effecten e.d. die erin gaan zitten. Time will tell ;)

Overgens hoop ik naar FirstLookEvent te gaan en de 30minuten durende presentatie van Op.Fl.2 bij te wonen en ingame materiaal te zien :D ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

We mogen ook wel verwachten dat het mooier wordt dan COD4 denk je ook niet?
Ik bedoel als ik nu over een jaar OPF2 eindelijk in mn handen krijg verwacht ik nog mooiere graphics, vettere gameplay en een net zo`n WOW gevoel als dat ik de eerste x COD4 speelde......
Vooral het realisme aspect schijnt echt briljant te zijn :D En mocht je naar FirstLookEvent gaan laat ff weten hoe OPF2 is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een hoop geblaat over gfx. Serieus, als je OFP1 gespeeld hebt, dan weet je dat de gfx voor een Operation Flashpoint-game ondergeschikt zijn aan de gameplay, de grote hoeveelheid mogelijkheden en de vrijheid. Natuurlijk het is prettig als het er prima uit ziet, maar ik hoop toch van harte dat de developers dicht bij het origineel blijven qua gameplay, vrijheid en singleplayer (lekker lang en gezien vanuit verschillende speelbare personages.)

Toen OFP1 uitkwam, waren de gfx van OFP1 al wat onder de maat, zelfs voor die tijd. En dat deed imo absoluut niet af aan de game-ervaring.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ben ik de enige die niet heel erg onder de indruk was van de graphics van CoD4, toen die uitkwam? Ik had een beetje 'meer van hetzelfde'-gevoel, alleen wat extra particle-effects enzo. Bij Far Cry had ik veel meer een WTF?? gevoel (net als bij de eerste Unreal ooit trouwens).
Ik vermoed ook dat ik de graphics van OFP vele malen mooier ga vinden dat CoD4, alleen al om de wijdse landschappen en lange afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Donnas-A schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 01:02:
We mogen ook wel verwachten dat het mooier wordt dan COD4 denk je ook niet?
Ik bedoel als ik nu over een jaar OPF2 eindelijk in mn handen krijg verwacht ik nog mooiere graphics, vettere gameplay en een net zo`n WOW gevoel als dat ik de eerste x COD4 speelde......
Vooral het realisme aspect schijnt echt briljant te zijn :D En mocht je naar FirstLookEvent gaan laat ff weten hoe OPF2 is :P
Of het mooier wordt weet ik niet dan CoD4... maar stel je voor, CoD4 alleen kan je dan x kilometer verkijken, veel meer vegetatie erbij, weers-invloeden en natuurlijk de engine die anders werkt (dingen kunnen kapot, gaten in de grond, modder op de auto's, mannen na een regenbui etc...)

Dan ben ik al erg tevreden hoor :D
Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 09:25:
Wat een hoop geblaat over gfx. Serieus, als je OFP1 gespeeld hebt, dan weet je dat de gfx voor een Operation Flashpoint-game ondergeschikt zijn aan de gameplay, de grote hoeveelheid mogelijkheden en de vrijheid. Natuurlijk het is prettig als het er prima uit ziet, maar ik hoop toch van harte dat de developers dicht bij het origineel blijven qua gameplay, vrijheid en singleplayer (lekker lang en gezien vanuit verschillende speelbare personages.)

Toen OFP1 uitkwam, waren de gfx van OFP1 al wat onder de maat, zelfs voor die tijd. En dat deed imo absoluut niet af aan de game-ervaring.
Klopt. Maar voor die tijd, was OFP echt niet slecht ofzo. Niet de parel van dat jaar... maar zeker niet (erg) slecht ofzo. Persoonlijk vind ik de graphics net zo belangrijk als de (realistische) gameplay. Ik bedoel, als je heel getrouw al je bewegingen kan maken, Ai die zeer goed werkt enzo... dan wil je toch ook gelijk dat het er realistisch uitziet? Zeker van een realistische oorlog simulatie. :)

Het zal er straks allemaal puik gaan uitzien :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Afgelopen zaterdag natuurlijk de presentatie van Codemasters bijgewoont over Operation Flashpoint 2 op FirstLookEvent.

De man zette zijn Dell XPS neer en begon met de trailer die begin Juli vrijgekomen is. (Huisje, bombardement, etc. niks nieuws). Hij ging wat vertellen over het herkenbaar zijn van de soldaten, voertuigen die vies worden en de game engine.(zelfde engine als Dirt en Grid).

Daarna een kort tech-demo gezien van de natuur, bossen, water, gras... en dat zag er al goed uit :D vloeiend was het nog niet, maar het was wel met de engine gedraaid. (dit was het eerste stukje wat ik nog niet gezien had van de game).

Daarna had hij een Aplha build gekregen dinsdag, en gespeeld en dat gecaptured. Dit liet hij zien....

... ondanks dat het een Alpha build was, zag het er al goed uit! Je zag helaas niet veel... een aanval begon op het strand, zo een heuvel op en daarna werd er een airstrike gegooid. Je zag soldaten weg duiken, rookpluimen.. als hij ging schieten... zegmaar gunpower-mist wolken ontstaan enzo... allemaal very nice.

Uiteindelijk heb ik dus maar heel weining ingame footage gezien eigenlijk, het liep nog niet 100% vloeiend e.d. maar het was dan ook nog maar de Alpha build.

Wat ze nu dus hebben, is al echt goed. Welk denk ik dus niet dat ze het gaan redden Q1 2009 maar we zullen zien.

Toch heb ik nu een raar gevoel, omdat de ingame footage die we te zien kregen al bekend voorkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

OPF met CoD vergelijken :')

Anyway, can't wait *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Was dat op highest? En weet je toevallig ongeveer zijn specs? :)

En wat is de reden dat je naar zo'n gaaf event mag? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Laatst online: 13:31
Ik volg dit topic nog niet zo lang maar moet de topic titel niet veranderend worden naar [PC/XBOX360/PS3]?

Maar ik vind het aspect als bijvoorbeeld een brug vernield in Missie X,dat de brug not steeds vernield is in Missie Y en de co-op functie voor de console is voor mij echt een dikke plus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Avalaxy schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:34:
Was dat op highest? En weet je toevallig ongeveer zijn specs? :)

En wat is de reden dat je naar zo'n gaaf event mag? :P
Hier kon iedereen naar toe, als je 16 of ouder was. Gewoon opgeven dus :) Specs zijn nog niet gegeven en betwijfel het of het op high was, ik denk zelf van niet, mede omdat het Alpha code was.

Overgens wat ik zaterdag heb gezien, was ook al te zien in de filmpjes van Gameconvention in Leipzig. Het was hetzelde stuk, alleen zag het er wat adners uit. Wel hetzelfde level dus, daarom kwam het bekend voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mBull
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-01-2021
operation flashpoint 2 wacht ik al zo lang op.

ik kan me nog goed de eerste versie van dit spel herinneren....

ik heb niet de hele topic gelezen maar toch eve zeggen:
codemaster en bohemia: ofp1 en arma1
bohemia: arma2
codemasters: ofp2
ze werken dus niet meer samen (iets met een ruzie dacht ik)

vergeet niet dat ofp 1 er toen eigenlijk ook al mooi uitzag vond ik toch zo was er een missie waar je een 1ghz cpu minimum voor nodig had, die was toen nog veel te duur voor mij :(

ik kijk uit naar de game en vooral naar de systeem specificaties.

als arma2 voor ofp2 uit is ga ik deze zeker en vast al eve spelen om terug in het tactische te komen van deze soort spelen :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brian
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:12
mBull schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 13:28:
...

vergeet niet dat ofp 1 er toen eigenlijk ook al mooi uitzag vond ik toch zo was er een missie waar je een 1ghz cpu minimum voor nodig had, die was toen nog veel te duur voor mij :(

...
Haha, inderdaad. Dat was echt een mega-missie. Om maar te zwijgen over het aantal units tijdens een leuk potje CTI. Nostalgie to the max 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:40
hoezo is dit topic eigenlijk [PC], de game zou toch ook op Xbox360 en PS3 komen?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Phusebox schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 09:26:
hoezo is dit topic eigenlijk [PC], de game zou toch ook op Xbox360 en PS3 komen?
Er staat nog [PC] omdat er toen nog geen sprake was dat de game naar de current :p consoles zou komen. Denk overgens wel dat het tijd word voor een nieuwe start post, of een nieuw topic met een nieuwe start post.

Eventueel wil ik het best doen :) maar die keuze laat ik eerst liggen bij de huidige topic starter natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 15:51

PromoX

Flying solo

JuliettPapa schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:55:
Eventueel wil ik het best doen :) maar die keuze laat ik eerst liggen bij de huidige topic starter natuurlijk.
Geen idee hoeveel er van een topicstart te maken valt op dit moment en of de huidige topicstarter hier nog altijd meeleest, maar anders kun je hem daar 's over DM-en mailen?

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Weet er iemand of een split screen naar de console komt? Ik heb al gegooglt maar niks gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

PromoX schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 20:06:
[...]

Geen idee hoeveel er van een topicstart te maken valt op dit moment en of de huidige topicstarter hier nog altijd meeleest, maar anders kun je hem daar 's over DM-en mailen?
Gemailt en heb toestemming voor een nieuwe TS. Dit komt dan in een nieuw deeltje... maar ik moet hem eerst gaan bouwen ;)
Tankbuster schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 21:40:
Weet er iemand of een split screen naar de console komt? Ik heb al gegooglt maar niks gevonden.
Volgens mij weet niemand dit nog. Aangezien het een zware game is, betwijfel ik of er een splitscreen in komt... afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mBull
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-01-2021
een split screen voor console zou ik hard betwijfelen, maar wie weet.
halo is ook altijd te spelen in split screen dacht ik (weet niet zeker van de laatste nieuwe, ben gestopt met console).
wat ik wel hoop is dat er een co-op mode inzit. blijkt me gewoon de max om met meerdere op een vijandige militaire af te stormen ofzo en iedereen heeft zijn eigen taak.

de game is idd niet echt bekend bij het hele grote publiek, dit komt omdat ofp1 al uit was voor de huidige generatie gamers. zij kennen wel arma waarschijnlijk, maar deze game was niet zo een groot succes als ze verwacht hadden.

ik hoop gewoon een ding en dat is dat er een deftige multiplayer (online/lan) versie inzit en niet zoals in ofp1 waar het echt gewoon slecht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
Hopelijk verbeteren ze het nightvision wat,ik kon helemaal niks zien in OFP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 14:36

Mystikal

It never hurts to help!

Is er nog nieuws van de pers?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-03 09:57
Nee het is een beetje spel rond ofp 2. Bij arma 2 staat wel nog een iets nieuwere trailer online...
Beetje stilte voor de storm hoop ik maar :D

Merge wuurd 't beter

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.