[PC] Armed Assault - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img454.imageshack.us/img454/1598/armatop01qx9.jpg

Na het gebruiken van de soms wat gebrekkige zoekfunctie zag ik dat hier nog geen Armed Assault Topic is. Vandaar dat het toch maar eens tijd wordt want het duurt niet eens zo lang meer dan komt het spel uit. Hier kun je dus voortaan terecht voor het laatste nieuws rond Armed Assault.

Als eerst volgt in het klein de geschiedenis wat uiteindelijk leidde tot het ontstaan van Armed Assault.

Operation Flashpoint

Velen wat oudere gamers zullen het spel, Operation Flashpoint van het Bohemia Interactive Studio dat een aantal jaren geleden uitkwam nog wel kunnen herinneren. Het was een doorbraak op game gebied, een grote Campaign die zich op verschillende mappen met oppervlaktes van 100 Vierkante Kilometer afspeelde. Ruines, bossen, rivieren, dorpen, steden, havens, vliegvelden etc alles was aanwezig

Met verschilende uitbreidingen kon je niet alleen als Amerikaan, maar ook als Rus en verzetsstrijder spelen in verschillende spannende campaigns waarin je met tanks, jeeps, vrachtwagens, boten, vliegtuigen, heli, fietsen en motors kon rond rijden, vliegen, varen. Daarbij komt dat het realisme erg hoog lag en de hele ervaring in tegenstelling tot welke game dan ook.

De MOD community is 1 van de betere gekeken naar veel andere bekende games en leeft tot op de dag van vandaag nog steeds en komen steeds op de proppen met nog nieuwere mooiere en betere mappen, voertuigen, wapens en etc.

Het spel wist door gebrekkige MP support echter nooit groot door te breken en mede door de SP wat voor velen erg moeilijk was. 1 schot was fataal, je werd geraakt en je was dood of je werd geraakt in bv je been en je kon niet meer lopen en zonder Medic die dan bv al dood was was het vaak weer opnieuw beginnen. De naam kent echter bijna iedereen wel, toch werd het nooit door veel mensen gespeeld of haakten af door de ook voor die tijd wat mindere graphics of dan wel de moeilijkheidsgraad. Een enorm actieve community blijft echter tot op de dag van vandaag nog dagelijks met nieuwe mods en projects.

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00007KXFL.03._SCLZZZZZZZ_.jpg

Uitgaves:
  • Operation Flashpoint - Cold War Crisis
  • Operation Flashpoint - Gold Upgrade (Expansion)
  • Operation Flashpoint - Resistance (Expansion)
Links:
VBS1

Ten tijde van het uitkomen van Ofp werd ook VBS1 ontwikkeld, een enorm dure Simulator die door onder andere door het Amerikaanse leger en het Australische leger wordt gebruikt.

Tevens ook te koop voor Particulieren sinds een aantal maanden en wordt online door een redelijke community gespeeld. Belangstellende moeten diep in de buidel tasten, alles bij elkaar is een dikke 500 tot 600 euro en is alleen online te spelen.

Uit VBS1 komen dan ook een aantal, features die we terug gaan zien in Armed Assault.

Afbeeldingslocatie: http://virtualbattlespace.com/store/images/vbs1_advanced.gif

Links:

Armed Assault

Na Ofp en VBS1 is met aan het ontwikkelen geslagen met de Xbox versie van Ofp en van Ofp2 dat tegenwoordig Game2 heet aangezien Codemasters de naam in handen heeft vandaar dat Ofp2 onder een andere naam gaat uitkomen en dat misschien de naam Armed Assault verklaard. Ook VBS2 is in ontwikkeling wat net als Ofp2 een nieuwe engine gaat gebruiken wat nog meer, en nog mooiere dingen op het beeld gaat toveren dan we tot nu toe gezien hebben.

Armed Assault is een tussen project wat het gat tussen Ofp en Ofp2 moet gaan opvullen, waar deze laatste nog in 2006 zou komen moeten we ondertussen wachten tot 2007 voor we Ofp2 mogen spelen.

Armed Assault gaat natuurlijk niet alleen heel moois op je beeld toveren, de gameplay staat natuurlijk voorop. Verwacht geen Doom 3 en Far Cry achtige graphics want op een map van 200 vierkante kilometer gaat je pc dat natuurlijk niet trekken. Echter probeerd met wel een realistische weergave te geven, in plaats van de Doom 3 en HL2 achtige veelal plastic lijkende graphics probeerd men hier een wat realistischere sfeer op het beeld te toveren.

Armed Assault gaat de Mod Community heel veel nieuwe functies bieden die weer uitgebuit gaan worden met velen honderden nieuwe voertuigen en wapens, nieuwe mappen, missies, campaigns en noem maar op.

Een verbeterde MP moet het spel ook in tegenstelling tot Operation Flashpoint online populair maken, ten tijde van Operation Flashpoint liet de MP van het spel nogal te wensen over is werd door een beperkte groep op gepakt. Armed Assault gaat hier verandering in brengen met nieuwe Co-Op missies moeten dit het MP spel van dit moment gaan maken.

Features

Engine/Graphics
  • DX9 Engine incorporating many of the latest features, including High Dynamic Range rendering
  • Reworked lifelike animations.
  • Fully streaming game engine allowing extremely large environments loaded with various special effects.
Environments
  • Environments are richly detailed and varied.
  • New huge sized battlefield (landmass exceeds that of all islands from Flashpoint & Resistance combined)
  • New densely populated battlefield (approximately twice the number of objects on all previous islands combined).
  • Dynamic weather and daytime simulation (including tides and star constellations)
  • Ambient wildlife.
Gameplay
  • Large selection of weapons and vehicles.
  • Unique and proven combatant's AI.
  • New island containing large cities with many different, fully accessible buildings.
  • ArmA's campaign features a brand new story-line, with a modern day setting.
  • Campaign's setting and events inspired by real world events, military strategies and political doctrines.
  • Updated controls and command interface.
Multiplayer
  • Large, persistent battles.
  • 60+ player multiplayer (plus additional AI), players can join at any time.
  • Unique game modes introducing modes of play not seen in any other game.
  • Cooperative game modes.
Custom content support
  • Open game architecture.
  • Building on top of the successful Operation Flashpoint addon and modding support.
  • Built-in scenario editor.
  • Versatile object/vehicle animation system.
  • Many useful scripting functions.
  • Mission wizards enable missions to be played with any addons.
Over verdere Features is nog al wat onduidelijkheid, je Community op de hoogte stellen van een game die al een redelijk tijd in ontwikkeling is kennelijk niet de sterkste kant van Bohemia.

Gebouwen schijnen net als in VBS1 Dynamisch in te storten wat er dus op neerkomt dat het nooit het zelfde zal zijn, echter zijn er ook berichten dat het niet zo is.

Het zelfde geld voor voertuigen waarvan het wel zeker is.

Kaarten van 200 vierkante kilometer zullen weer vele uren game en mod plezier gaan brengen en zal de houdbaarheid van de game behoorlijk moeten gaan verlengen ten opzichte van Operation Flashpoint.

Screenshots

Een aantal Screenshots mogen natuurlijk niet ontbreken, helaas is BIS niet erg druk bezig met de community zoet houden en screenshots zijn er dan ook weinig, de kwaliteit wisseld ook sterk en Operation Flashpoint 2 screenshots die doorgaan als Armed Assault screenshots maken het lastig maar dit zijn 100% zeker weten Arma shots. Dus geniet er van.
Hier screens van een oude build
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_01_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_02_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_05_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_07_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_06_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/ArmA_Progress_04_tn.jpg

Hier screens van een nieuwere build
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_01_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_02_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_03_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/new_arma_04_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/Anniversary_Release_ArmA_03_tn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bistudio.com/games/aa/Anniversary_Release_ArmA_05_tn.jpg

Filmpjes

Sinds een tijdje is de officiele trailer verschenen, erg indrukwekkend.

Hier kun je het filmpje downloaden:

Links

Hier nog een aantal linkjes waar we je de broodnodig info weg kunt halen.De rest volgt later :Y)

FAQ

Veel valt er eigenlijk nog niet te zeggen op dit moment behalve dit:
  • Is Armed Assault nu Operation Flashpoint 2?

Nee, veel voorkomende vraag, nee dit is een remake van deel 1 wat ondertussen uitgelopen is tot een compleet spel, verbeterde engine, nieuwe campaign, betere MP, meer voertuigen en objecten, nieuwe map. Het wordt voor het gemak wel Operation Flashpoint 1.5 genoemd maar het is iets meer geworden dan alleen een grafische update ;) Operation Flashpoin 2 (Game2 zoals het spel momenteel heet) komt in 2007 zoals het nu lijkt.

• Waarom Armed Assault?

Nou, Codemasters en BIS werken niet meer samen zoals ze ten tijde van Operation Flashpoint nog wel deden, Codemasters heeft de rechten van de neem Ofp in handen en mogen toekomstige BIS games de naam Ofp niet meer dragen.

• Wanneer komt het spel uit?

Zoals we wel weten is het niet voorjaar 2006 geworden, ook de zomer is al voorbij en het duurt nog even voor we er van kunnen genieten maar in November is het spel in ieder geval in Duitsland en Tsjechië verkrijgbaar, de rest van europa en de wereld helaas nog onbekend.

Het spel is in een aantal oost Europese landen al uit, een Europese release laat nog op zich wachten to Q1 2007. Het is dus nog even wachten. De EU release zal wel een aantal extra's bevatten, ook mogen wij straks een SE verwachten in een echte Ammo Box.

MODS

Op dit moment nog niks hier natuurlijk maar eigenlijke elke MOD voor Operation Flashpoint die momenteel nog actief zijn hebben al laten weten over te stappen op deze nieuwe grafisch sterke game dus we kunnen weer heel wat verwachten van MODS als Invasion 1944 en de Bundeswehr Mod en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Er komt nog een nieuwe TS. Over 2 weken ben ik een aantal dagen vrij en zal dan iets nieuws maken, zou in de vakantie al wat doen maar kwam er toen niet van dus dat komt iets later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
zout toch op met al die mooie screenshots man :) nog geen 1procent van de normale gebruikers krijgt het zo op zn scherm. Zodra je config maar iets afwijkt van de quad intel shizzle en dual 8000GTX dan krijg je doom3 look-a-like graphics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

FokkeH schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:38:
zout toch op met al die mooie screenshots man :) nog geen 1procent van de normale gebruikers krijgt het zo op zn scherm. Zodra je config maar iets afwijkt van de quad intel shizzle en dual 8000GTX dan krijg je doom3 look-a-like graphics
dat lijkt me wel meevallen, ik denk dat je met een high end DX9 kaart al een heel eind komt, in combinatie met een redelijke cpu en 1.5 - 2GB geheugen. Arma verschilt daarin niet veel van andere nieuwe games denk ik, alleen heeft het hier meer (of: veel) negatief (visueel) effect omdat de ingame-wereld veel groter en redelijk gedetailleerd is.
Ik baseer dat dan even op mijn eigen ervaring met spellen als R6 Vegas en de verwachtingen rond Test Drive: Unlimited :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Q1 2007!
Vind et maar lang duren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het zal wel maart worden, maar ik heb gedult, de SE wordt namelijk niet verstuurd naar het buitenland en ik heb liever een engelse versie qua boekjes en doosjes dan een duitse of helemaal niet leesbare taal. Daar wacht ik ook op, heb mijn order in duitsland ook opgezegd, hij was toch nog niet op voorraad zodat ik nu mooi de EU release kan kopen. Tegen die tijd zijn er meer bugs gefixed, betere optimalisaties zodat het spel beter draait, nieuwe drivers die weer voor voordeel zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb maanden uitgekeken naar ArmA.
En nu?
Nu speel ik het niet meer.
:/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:19

steveman

Comfortabel ten onder

Bij werkt die demo steeds niet :?

ben wel erg benieuwd namelijk! krijg steeds zo'n fout met directx :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Je moet de nieuwste direct x downloaden.
http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?d3dx9_30

deze downloaden en installeren.
Je kunt spelen.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Pepperana schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:30:

Je kunt spelen.
Oh god!!!
Ik zie nu pas dat je avatar een gitaar is :D
Dacht altijd dat het een soort Bambie ofzo was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah mijn buurman speeld dit spel al maanden.
Hiero in nederland nog steeds niet te krijgen.
Spel is wel grappig. mare ja wijnig MP als toch geen hond het kan koopen of speelen.
Lekker geregeld daro als ze nog bij codemaster in de wagen zaten hadden we het hiero ook al 2 maanden kunnen speelen..
Maarja code master houd zich tegenwoording bezig met het importeren en vertaalen van geflopte koreaanse MORPG's die ze dan hiero in de EU ook kunel laaten floppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
MP zal wel beperkt zijn, de landen waar het uit is is zelfs een inbel verbinding nog een luxe, telefoon is in oost europa ook niet standaard namelijk. Dus ja kan me voorstellen dat het wat mager is maar bij een EU en VS release zal het vast stukken drukker gaan worden.

Zelf verwacht ik me er wel een tijdje mee zoet te zijn. Het is tot nu toe de enige game in 2007 waar ik naar uit kijk dus het moet wel wat worden, zo niet kan deze pc wel bij het vuil. Dat kan ie trouwens ondertussen ook al wel bijna, ding is toch zo traag als dikke stront door een trechter maar goed :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

Refragmental schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:34:
[...]

Oh god!!!
Ik zie nu pas dat je avatar een gitaar is :D
Dacht altijd dat het een soort Bambie ofzo was :D
Zelfde.

In ieder geval, ik wacht nog steeds op een release in de VS. De patches met toevoegingen klinken wel als een goe initiatief om de boel op mn HD te houden.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aangenaam verrast door de graphics. Ook lijkt de gameplay in orde, echter is er 1 probleem.

Ik kan het spel nauwelijks spelen, ik heb de ''pech'' dat ik vanwege mijn 24'' tft op 1920 * 1200 moet spelen en dat trekt m'n toestel niet (p4 3ghz, 2 gb pc 3200 en een 7800GS van gainward).. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:33

KhaZ

Alfa Romeo

VonFoX schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:55:
Ik heb maanden uitgekeken naar ArmA.
En nu?
Nu speel ik het niet meer.
:/
Ik heb zo'n 2 jaar uitgekeken naar ArmA, en zo'n beetje elk nieuwtje en elk nieuw screenshotje op de frontpage van m'n clan gezet, maar na 1-2 weken spelen ben ik ermee gestopt, waardeloos.

Er zijn geruchten dat over 2-3-4 weken er een nieuwe patch aankomt, die een hoop goed zal maken. Waaronder animaties, geluid etc. Als er bijvoorbeeld iemand 15m rechts van me neergeschoten wordt en ik zie dat niet, maar ik hoor het wel, lijkt het alsof het 80m verder is, waardoor ik denk: hoppa, ff opzoeken, we hebben tijd zat. Wordt je opeens vanuit een totaal onverwachte hoek door dezelfde persoon ook neergehaald, blijkt dattie om de hoek zat of links van je was :+ Geluid is echt ballen.

Als die patch een hoop goed maakt, ga ik weer spelen :)

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
KhaZ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:
[...]

Ik heb zo'n 2 jaar uitgekeken naar ArmA, en zo'n beetje elk nieuwtje en elk nieuw screenshotje op de frontpage van m'n clan gezet, maar na 1-2 weken spelen ben ik ermee gestopt, waardeloos.

Er zijn geruchten dat over 2-3-4 weken er een nieuwe patch aankomt, die een hoop goed zal maken. Waaronder animaties, geluid etc. Als er bijvoorbeeld iemand 15m rechts van me neergeschoten wordt en ik zie dat niet, maar ik hoor het wel, lijkt het alsof het 80m verder is, waardoor ik denk: hoppa, ff opzoeken, we hebben tijd zat. Wordt je opeens vanuit een totaal onverwachte hoek door dezelfde persoon ook neergehaald, blijkt dattie om de hoek zat of links van je was :+ Geluid is echt ballen.

hier idem hoor, lang gewacht en nog geen 2 dagen mee bezig geweest. Daarom zeg ik ook over die screenshots, dat is allemaal leuk, maar het spel is het alleen niet :)

Nu ga ik dus wachten op game 2 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

KhaZ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:01:
[...]

BIS kan niet anders dan de grote Europese release een extra duwtje meegeven door een goeie patch uit te brengen, ze hebben al aangegeven dat de opkomende 505 release extra content zal krijgen, dus ik neem aan dat dat de eerstkomende patch zal zijn; een wereldwijde patchrelease iets voor of tegelijk met de 505 release.
Ik ben wel benieuwd wat de patch ons gaat brengen, maar kopen doe ik Arma sowieso zodra ie hier te krijgen is! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Nou, dan wacht ook ik op de patch :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

jeroen__online schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:22:
[...]

BIS kan niet anders dan de grote Europese release een extra duwtje meegeven door een goeie patch uit te brengen, ze hebben al aangegeven dat de opkomende 505 release extra content zal krijgen, dus ik neem aan dat dat de eerstkomende patch zal zijn; een wereldwijde patchrelease iets voor of tegelijk met de 505 release.
Ik ben wel benieuwd wat de patch ons gaat brengen, maar kopen doe ik Arma sowieso zodra ie hier te krijgen is! :P
Er is al eerder bericht dat de "extra content" alleen een helicopter en een AK47 nog wat zal zijn of iets in die richting. Daar werd niet over de patch gesproken, dus ik wacht 'm even af.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 22:06:
[...]

Er is al eerder bericht dat de "extra content" alleen een helicopter en een AK47 nog wat zal zijn of iets in die richting. Daar werd niet over de patch gesproken, dus ik wacht 'm even af.
Bij flashpoint hadden die patches best vaak geinige dingen.
Een straaljager en een aanvalsboot voor opfor lijkt me het minste want die hebben ze nu niet.

Tevens zou een Apache,F16 en nog een heleboel meer, dit moet zich in de tegenwoordige tijd afspelen, maar het zijn voornamelijk remakes van flashpoint(1985).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Nog even geduld ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyctech
  • Laatst online: 09-07 21:36
Heb net de DEMO gespeeld,
Wat ruk zeg, mijn E6600 @ 3,2 GHz en mijn 2GB aan 6400 DDR2 en mijn ATI 1900XTX hebben het zwaar. En de graphics zijn ruk op ( 1280X1024)

Spel loopt ook niet vloeiend genoeg, vind ik. ( Maarja ik ben wel verwend met 100 FPS met BF2 )
Maybe ligt het hier aan een hoge ping naar de server war ik op inlogde ( hij was niet voor niets leeg )

Besturing in je eentje van een heel team vind ik slecht ( bij Swat, Full spectrum Warrior of Ghost Recon series werkt dat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
cyctech schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:06:
Heb net de DEMO gespeeld,
Wat ruk zeg, mijn E6600 @ 3,2 GHz en mijn 2GB aan 6400 DDR2 en mijn ATI 1900XTX hebben het zwaar. En de graphics zijn ruk op ( 1280X1024)

Spel loopt ook niet vloeiend genoeg, vind ik. ( Maarja ik ben wel verwend met 100 FPS met BF2 )
Maybe ligt het hier aan een hoge ping naar de server war ik op inlogde ( hij was niet voor niets leeg )

Besturing in je eentje van een heel team vind ik slecht ( bij Swat, Full spectrum Warrior of Ghost Recon series werkt dat beter.
Zoals eerder is gezegd... de demo is niet representatief voor de full version. Er is intussen al heel wat aangepast.
Plus dat je in dit spel ook daadwerkelijk kilometers ver kunt zien en reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Je kunt op deze site testen hoe je hardware presteert onder Armed Assault: http://www.srtest.com/. Selecteer Armed Assault uit het lijstje en run de ActiveX template om je PC te testen.

Ook ik moet helaas concluderen dat het spel op dit moment niet goed te spelen is door de hoeveelheid bugs die erin zitten. Het is gewoon te frustrerend als de AI waarmee je samen moet werken het IQ heeft van de zombies uit "Dawn of the Dead". |:( Laten we hopen dat de US release een patch met zich meebrengt waarmee de gameplay en AI op z'n minst op het niveau van OFP komt. Alhoewel daar ook nog steeds de nodige eigenaardigheden in zitten...

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Pepperana schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 20:30:

Je kunt spelen.
Nog vergeten te zeggen! Het werkt nu op m'n laptop, vreemd want op m'n desktop (met GF4400) werkte het niet ook niet me die dll.

Maar helaas gaat het nog niet lekker snel :( (d2c 2gh 2048mb g0 7600 512mb). Ik pass wel voor de min en recommended dingen van het testje hierboven.

Maarja wie weet met de échte versie...

[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 24-01-2007 14:24 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hey ik wil niet lullig doen, maar lopen jullie wel alle settings na :?
Standaard staan HDR/AA/AF namelijk heel hoog in de DEMO !!!
Ik vind het wel lekker spelen met een 1900XTX / 2GB DDR500@DDR520 en 4400+ @ 5200+ en 1600x1200 :)
Ik meer geen FPS verder met FRAPS oid ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HM.

Eerste contact met de demo: de installer met het muziekje. Leuke feature tijdens OFP, maar nu goedkoop en achterhaald (geluidskwaliteit). Dan krijg ik een lege errormessage, met alleen OK button.
Dan start het spel op (na installeren van laatste DirectX, wat overigens niet aangegeven staat dat dat moet).

Wat ik zie: iets van een eiland met daaromheen een blauw vlak, 1 kleur, dat moet zee voorstellen? Dit wordt door een tekenfout doorsneden, een grote zwarte punt.

Dan het menu. Alles is een 1 op 1 kopie van OFP, maar dan een ander schilletje. Doet me denken aan FDF (Finish Defence Mod). Alleen het wijzigen van toetsinstellingen is nu helemaal onnodig onhandig gemaakt. Zelfde menu als OFP, maar iets aangepast, nog onhandiger.

Dan start ik de MP op. Een coop mission.

Melding: Player Connected.

En dan hangt het hele systeem.

Wat een b*llsh*t.

[ Voor 216% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 03:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkem
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-08 10:15
Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 03:17:

En dan hangt het hele systeem.

Wat een b*llsh*t.
Whahaha, ROTFL. Sorry hoor, maar ik vind het echt heel erg grappig. En je hebt gelijk ook. Wat een gemiste kans. We wachten af...

edit: vergelijking naar Rainbow Six Vegas verwijdert. Appels en peren...

[ Voor 25% gewijzigd door bokkem op 29-01-2007 21:10 ]

<GoT>Bokkem#2393

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIS heeft op de klachten als volgt gereageerd:

van een spel met de scope van ArmA (oppervlakte en openheid van tactieken) kan je niet verwachten dat het dezelfde FPS rate haalt als een doorsnee tunnelshooter.

bij mij loopt ArmA vlot gewoon door vsync af te zetten in de videocard

gebruik je nog eens de eilanden zonder gras, dan zijn ook wat pertinente anomaliën in de AI opgelost

en 80 units tegelijk commanderen is echt wel een fantastische ervaring

ik geef toe dat het zeer frusterend is dat bijv. de demo features bezit die in de full nog niet geïmplementeerd zijn (dichtheit van het gras bijv.). Voor de rest illustreert de BIKI toch wel dat ze in alle openheid en eerlijkheid met de bugs willen omgaan. (zie: http://community.bistudio.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:57

TweakJerommeke

Stay a while and listen

steveman schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:21:
[...]

vreemd want op m'n desktop (met GF4400) werkte het niet ook niet me die dll.
GF4 hebben toch geen SM2.0? Dus dat werkt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

TweakJerommeke schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:56:
[...]

GF4 hebben toch geen SM2.0? Dus dat werkt gewoon niet.
lol, dan was een foutmelding ook wel op z'n plaats geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

misshien een leuke site voor in de opening post

http://www.armedassault.nl/

Zowel duits,spaans, engels als nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:52
nieuw nieuws;
eind van deze maand nog zal er een 1.05 update uitkomen met behoorlijk wat verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

America is nu ook blij.. Ze hebben eindelijk een publiser gevonden. Gevonden op

Modbreak:Dit is dus gewoon spam ;)

maarja in nederland valt zo de game niet echt makkelijk te krijgen.. Heb nog geen 1 winkel gevonden die het spel gaat verkopen (dixons. MM , FRS en dynabyte)...

Ik denk dat ik maar de duitse versie ga halen

[ Voor 8% gewijzigd door Crash op 16-02-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
bij bol.com is Armed Assault al te bestellen hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Dat is de EU versie neem ik aan? Hopelijk komt er binnenkort dan wat info over de SE of LE of hoe het ding maar heten mag. De duitse versie daarvan was erg netjes in de Ammo Box :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
uiteraard, en wordt 16 februari verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Weet iemand ook hoe het zit met de ralatie tussen viewdistance en zichtbaarheid op grotere hoogten vanuit een vliegtuig
In OFP was zelfs met helder weer vanaf 600m hoogte alles in mist gehuld, wat erg vervelend was tijdens het mikken met je gun in de A-10, alsmede het niet kunnen zien van de grond in het algemeen wat disoriënterend kan werken soms..

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

weet niemand het?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

wacht maar op het spel of speel de demo.....

Niet relevant voor dit topic ;)

We zijn er wel achter gekomen dat er binnen Nederland animo voor het spel ArmA bestaat. Maar op dit moment is er niet echt een goede compagne voor dit spel. We zijn in contact getreden met 505, BIS en de verschillende MOD community's. Ook hebben nu close contact met de distributeur van het spel in Nederland Deze wil het spel wel promoten maar was niet echt van op de hoogte dat er animo was. Dit kunnen we ook zien dat bijna op geen 1 plek het spel te krijgen is . Hier en daar een verdwaalde Online shop. De grote winkelketens gaan het spel niet verkopen. Het is gewoon vreemd dat er geen campagne gevoerd word voor dit spel. In duitsland zijn ze razend enthousiast.. En zelds US is blij dat het spel uit gaat komen. Ze hebben eindelijk een dis centre gevonden die het spel uit wil brengen. Dit spel heeft bugs . Ik weet het.. Maar nog nooit is de community (MOD) zo instaat geweest zo makkelijk nieuwe content te maken. Dit spel leeft verder en word mooier en mooier.

Ik snap de wereld soms niet. en zeker niet de games wereld

[ Voor 3% gewijzigd door Crash op 16-02-2007 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

nope, ik wacht geduldig op de release O-)

De release waar ik me wel een beetje zorgen over maak trouwens, ik hoop dat ie (kort na) 't weekend al in de gebruikelijke winkels te krijgen is :P (frs, bijvoorbeeld)
Ik heb ook nog niets van de collector's edition vernomen, ook op het Arma forum weten ze daar nog niets over...

edit: ^^ clears up some points :P

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen__online op 14-02-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

InderdaaD.. Ik heb net het goede nieuws ontvangen in mijn mail dat Dynabyte het spel volgende week donderdag waarschijnelijk hem zou hebben :)

Verwijderd

Morgen is de grote dag, na twee jaar wachten is het eindelijk zover.
Maar weet iemand OF en vooral WAAR ie in de winkel te krijgen is :P

Of moet ik wachten tot volgende week. :?
Nog langer wachten en ik word gek 8)7

"come on, come on, I want play"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewt
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 19:33

ewt

Ik heb de Duitse versie nu gespeeld sinds eind november.
Hoewel er puntjes zijn die me een beetje tegenvallen is mijn algemene mening zeer positief.
De Coop multiplayer is absoluut geniaal, eindelijk een game waar je 5 minuten in een Blackhawk mag zitten voor je wat kunt schieten :9~

Dit is ook 1 van de weinige games die een beetje overeenkomt met mijn grote hobby Airsoft (de enige ervaring die ik heb die lichtelijk in de buurt van real combat komt). Je wapen zwaait alle kanten op, je ziet je benen en het lopen is houterig zoals het hoort te zijn, gras in de de weg (komt binnekort een commande voor om te clearen) etc.

Daarnaast heb je een grote community die mods, missies etc aan het maken is. De engine is er echt voor gebouwd, iedereen die wil kan een mooie missie in elkaar steken mits er de tijd voor wordt genomen.

Ik heb 5 jaar gewacht voor de opvolger van OFP, en voor mij kan ArmA niet meer stuk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

OK heb het spel net met de post gekregen. Toch wel handig als je een eigen site hebt... :) (niet zelf gekocht.. maar gekregen :)) We gaan onze community verhuizen naar nederland.. Krijgen een eigen server :).. Ik ga nu het spel installeren en nieuwe Trailers maken voor de site... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

De demo was niet bepaald representatief geloof ik. Ik ben verder geen groot mailoderliefhebber als het om spellen gaat, meestal ben je toch een paar euro meer kwijt dan dat je wou aan verzending, dus ik wacht nog even op de release in NL.

[ Voor 48% gewijzigd door ocf81 op 16-02-2007 08:27 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

eh.. wie zegt dat het een online order was.. Ik heb niets besteld niet hoeven te doen.. Gewoon gratis van de nederlandse distibuteur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Is er al iets bekend over de Special Edition zoals we die bv in Duitsland en Tsjechië hebben gezien? Mocht die er toch niet zijn of nog niet komen, heb ik een kans om de gewone versie ergens op te pikken in Leeuwarden? Aangezien ik morgen de stad nog even in moet hoop ik ergens een kansje te maken. Bij de FRS hebben ze niks dus hopelijk dynabyte. Die hebben meestal het wat minder populaire/bekende spul wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Nope special editie is alleen voor duitsland... COmputer collectief verkoopt het spel wel... Andere retails niet.. Dynabyte krijgt het spel pas volgende week.. Het schijnt dat ik samen met de rest can onze site , de eerste zijn die het spel nu legaal kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

ocf81 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:25:
De demo was niet bepaald representatief geloof ik. Ik ben verder geen groot mailoderliefhebber als het om spellen gaat, meestal ben je toch een paar euro meer kwijt dan dat je wou aan verzending, dus ik wacht nog even op de release in NL.
hehehe, jij kent play.com nog niet begrijp ik.... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Stronkie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:08:
Nope special editie is alleen voor duitsland... COmputer collectief verkoopt het spel wel... Andere retails niet.. Dynabyte krijgt het spel pas volgende week..
[...]
er is zelfs een speciaal topic op het Arma forum met daarin wensen van de community wat de Special Edition van de 505 Games Street release moest gaan inhouden, dan beweer jij dat ie niet bestaat? :+
punt is wel dat niemand er nog iets van vernomen heeft, ik heb het pas nog gevraagd op het arma forum, maar info is er gewoon niet. Ik wacht nog wel ff met de aanschaf, heb nog wat kadobonnen liggen voor o.a. de FRS :P hoop dat ie daar uberhaupt wel verkocht gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
jeroen__online schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:02:
[...]

er is zelfs een speciaal topic op het Arma forum met daarin wensen van de community wat de Special Edition van de 505 Games Street release moest gaan inhouden, dan beweer jij dat ie niet bestaat? :+
punt is wel dat niemand er nog iets van vernomen heeft, ik heb het pas nog gevraagd op het arma forum, maar info is er gewoon niet. Ik wacht nog wel ff met de aanschaf, heb nog wat kadobonnen liggen voor o.a. de FRS :P hoop dat ie daar uberhaupt wel verkocht gaat worden!
Zoiets had ik dus ook eens op het forum gelezen maar aangezien ik er al maanden niks meer over heb gehoord was ik er van uit gegaan dat dit over zou waaien. Dan wacht ik dus nog even met aanschaffen. Ik wil best wat meer betalen namelijk wat de Duitse SE was erg netjes en zag er mooi uit, echt een hebbe ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

BENELLUX GEEN SPECIAL EDITION> alleen de duitse versie.. Sigh

en als er wel een engelse special edition komt.. word ie niet in NL uitgegeven.. Punt de Nederlandse uitgever heeft alleen maar normale edities :) (trust me know it from first hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spel ligt momenteel bij Mediamarkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel loop echt slecht op m'n bak :X 25fps ofzo op 16x1200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ

KhaZ

Alfa Romeo

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 16:40:
Spel loop echt slecht op m'n bak :X 25fps ofzo op 16x1200.
Wat zijn je settings? Ik krijg met een heleboel opties disabled zeker 60/70/80 fps.. ook op 1680x1200 widescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst probeerde ik gewoon op application controlled en dan alles high. Nu had ik een aantal opties op normal en 2 of 3 op high staan en dan schommelt het tussen de 25 en 45fps. In het control panel High Quality.

Welke opties heb jij disabeld als ik vragen mag? Ik moet er wel bij zeggen dat ik Vista draai, kan zijn dat het dan zowiezo allemaal net wat trager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
Als je de laatste Nvidia drivers hebt voor Vista, draait het net zo goed als in XP vind ik.

Je moet een beetje puzzelen met de instellingen, ook al heb je een goede videokaart, je haalt geen fatsoenlijke framerates bij alles op high met 1600x1200. Bepaalde opties kan je onbeperkt hoog zetten zonder dat het ten koste van de framerate gaat, maar meeste staat bij mij op normal. Maar shadows b.v. draait op high juist weer beter dan op normal. Draai nu op 1680x1050 met view op 1200m.

De 1.04 versie draait wel stukken beter dan de 1.02 versie, met 1.05 zijn nog meer verbeteringen op komst, dus komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok is cool, ik heb nu Quality ipv High Quality gebruikt via het nVidia cp. Alles op normal, shadows op High. Ik heb nu idd gewoon 60fps ( hoger gaat ie niet bij mij ) bij de hindernisbaan, waar ik eerst 25/30fps had. Maar ja, das zand daar he :9 Zodra ik een missie speel in de bossen met veel begroeing, zakt ie toch weer naar de 30fps bij mij. Ik hoop dat die 1.05 patch nog wat optimalisaties met zich meebrengt.

Edit: ik weiger toch echt alles op low te zetten hoor, daar heb ik geen 8800GTX voor gekocht natuurlijk 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Artifacts in the full game met een 8800GTX @ Windows XP
En idd als alles max is 30-40fps , en naar de grond kijken = 72fps.
1600*1200 4xAA 16xAF (control panel) Drivers 96.89 & 97.44 = artifacts. (lucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

25/30 fps minimaal is toch geen probleem met ArmA? Je moet geen 60+ fps verwachten zoals bij veel FPS games, is ook echt niet nodig, want ArmA speelt gewoon in een lager tempo. Ik herinner me van OFP:res dat toen die uitkwam ook niemand hem op hoge settings kon draaien. Ze bouwen die engine gewoon zo dat je nog na een paar jaar mee kan komen, door de LoD en view distance wat omhoog te gooien.

In jouw geval zou ik inderdaad zeker niet alles te laag zetten, da's zonde, maar de view distance iets lager, dat kan ook schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:56:
Valt mij nog mee, framerate is best wel goed. Ik zit er over na te denken mijn pc nog eens flink te upgraden aangezien ik binnenkort lekker alles van de belasting kan aftrekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd welke winkelketen de primeur zal hebben, Zou ie morgen al in de schappen liggen of is dat teveel van het goede? :*)

Nu het einde van het OFP tijdperk nadert, heb ik een afscheidsfilmpje gemaakt, wat het plezier van de afglopen 5 jaar goed weergeeft. Ik hoop dat Armed Assault deze lol de komende jaren kan overtreffen. :9~

Het gaat over een bootrace en wie het eerst van de 1.300 meter hoge berg beneden is, heeft gewonnen. Dit alles onder muzikale begeleiding van de "Gebroeders KO" met "Ik heb een boot"
Kijk en geniet. :P

http://www.megaupload.com/?d=BK6BFZYK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
mediamarkt rotterdam centrum ligt ie in ieder geval niet.
maar god, wat staat die kast met spellen op een kut plaats, vlak langs 2 pilaren en kassa's
en ze mogen de hele zooi van mij part weer terug verhuizen naar beneden.

mensen die er ook weleens komen begrijpen mijn frustraties wel :D

heb trouwens een gedownloade torrent versie op me harde schijf staan, maar vind de AI van je eigen manschappen buitengewoon slecht.
ik ga hem maar ergens bestellen

oja, ik heb ook een trackIR 4 pro.
had wel leuk geweest dat als ik naar boven beweeg dat ik dan bijv over muurtjes kon kijken, of als ik naar beneden weeg dat ik dan ging liggen..rondkijken en opZij kijken werkt prima, maar iets te traag

[ Voor 20% gewijzigd door nnndoh op 18-02-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
Ik heb het spel ook binnen maar ik heb een vraagje hoe kan ik in een voertuig buiten aan view krijgen want ik kan nergens de toets er voor vinden.

Of is dit niet mogelijk.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou zeggen Enter op het numpad, dat was bij OFP zo. Maar deze vraag lijkt me vrij overbodig, zal toch wel in de manual staan of anders in te stellen zijn bij keyboard config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
thanks het was inderdaad enter.

Ja maar er staan zo veel knoppen al in gesteld dat het even moeilijk is om uit te vinden welke vrij is.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJH
  • Laatst online: 10-09 23:55

GJH

Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 23:56:
Had ook last van artifacts (flikkerende lucht) in de demo met patch en full game (8800gtx en xp). Gebruik nu 97.92 en de problemen zijn over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 21:44
Ik heb eigenlijk nergens last van.
Het spel draaid goed op mijn E6600 met 1900XT.

Weet iemand hoe ik de framrate in het scherm kan toveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJH schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:29:
[...]

Had ook last van artifacts (flikkerende lucht) in de demo met patch en full game (8800gtx en xp). Gebruik nu 97.92 en de problemen zijn over.
97.92 gebruik ik momenteel niet :(
Kan het niet gebruiken omdat ik dan mijn CAD programma's niet kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Gisteren binnen getrokken, vandaag eens gaan testen :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis_k schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:41:
Ik heb eigenlijk nergens last van.
Het spel draaid goed op mijn E6600 met 1900XT.

Weet iemand hoe ik de framrate in het scherm kan toveren?
Fraps ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een rampenplan met mijn AMD 3500+ en X800XT. Tijd voor een nieuwe PC! Maar goed, ook op Very Low is het te merken dat er een duidelijke stap is gemaakt, zeker grafisch. ;(

Het vliegen gaat me nog wat lastig af, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik die "deadzone" nog niet perfect ingesteld heb. Ondanks de vreselijke performance toch een aardige indruk van de release versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Hoewel ik niet echt bekend ben met ArmedAssault, of het deel daarvoor heb ik toch maar besloten de demo te downloaden (tip; gebruik gamershell gaat 1mb/s).

Ik heb heel wat uurtje Battlefield gedaan (alleen 1942 / Vietnam, de rest was bagger imo), maar geen idee wat ik hiervan moet verwachten :o.

Mijn hardware is redelijk oud (amd 3500, 1gb ram, 6800le) dus hopen dat het een beetje draait.

Wat is niet helemaal snap; de demo versie is compleet anders dan de retail? Qua bugs / gfx of gameplay?

Is de retail al redelijk 'af'' ?

nog 5 min totdat ik de demo in kan :)

-edit-

gvd, ! ArmADemo103FINAL.zip: CRC failed in ArmADemo103\ArmaDemo103Setup.exe. The file is corrupt

[ Voor 8% gewijzigd door Sak3d op 20-02-2007 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Sak3d schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 22:55:
...(tip; gebruik gamershell gaat 1mb/s)...
nog 5 min totdat ik de demo in kan :)

-edit-

gvd, ! ArmADemo103FINAL.zip: CRC failed in ArmADemo103\ArmaDemo103Setup.exe. The file is corrupt
Sorry, kan het niet laten: hardlopers zijn doodlopers ;)
Ik heb een vergelijkbare setup (iets tragere cpu alleen), maar het draait errrg traag, dus verwacht er niet teveel van. Vooral beginnen met alles low zetten en dan kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

TheLemon schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 23:24:
[...]

Sorry, kan het niet laten: hardlopers zijn doodlopers ;)
Ik heb een vergelijkbare setup (iets tragere cpu alleen), maar het draait errrg traag, dus verwacht er niet teveel van. Vooral beginnen met alles low zetten en dan kijken hoe het gaat.
idd, valt niet te spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb niet eens zo'n nieuwe pc en ik vind de performance echt wel goed mits wat regelen, bv.

vsync afzetten in de videokaart

In België is er grote verwarring over de beschikbaarheid, één van de bekendste ketens FNAC beweert zelfs dat het in België niet wordt uitgebracht

is het in Nederland al opgedoken?

ik zal het vermoedelijk via sprocket / Idea games (moeten) kopen volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gistereren ontvangen en gespeeld.

Performance is redelijk, ik had een fps van 30 op mijn E6600 met 9750GT zonder de instellingen te hebben veranderd.
Helaas nog wat weinig server online en in de eerste 2 server waar ik binnenkwam liepen een aantal teamkillers rond die het verziekte voor de rest.

verder een paar potjes coop gedaan waar wat meer teamwork inzat. Ik ga zeker maanden plezier van Armed Assault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
Gisteren via de andere 'weg' gehaald.

Krijg echt weer de spanningen van vroeger met OPF-campaign!

Loopt ook nog wel redelijk op mijn ati readeon 9800 :*)

Alleen met de filmpjes wil hij wel eens haperen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:10:
...
...
Vreemd verhaal, vsync zou hier echt niets mee te maken moeten hebben, aangezien vsync niets anders doet dan de framerate begrenzen tot max. je refreshrate. Aangezien je minimaal 60Hz refresh rate hebt bij schermen in Europa, zou je dus niet boven de 60fps moeten komen, maar daaronder doet vsync als het goed is helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godver, mijn cdwow pre order is delayed:

Thank you for contacting me and sorry for the delay in dispatching this
item.

Unfortunately, we have experienced a slight delay in receiving this product
from our suppliers and we are currently expecting it to be dispatched on the
following date:26/02/2007.

Once again, sorry for the inconvenience caused to you by this delay, and
thank you very much for your patience - it is sincerely appreciated.

De 26e pas, plus een week om het te ontvangen ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik erger me echt dood aan die vreselijke AI :(

Vooral bij die missies waarbij je de voertuigen zelf niet kan besturen, soms gaan ze gewoon rondjes rijden :/

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Is een dood doener mischien, maar eindelijk na 5 jaar wachten heb ik hem dan binnen. Dankje bol.com.
Anyway, is er een mogelijkheid om de helicopters op dummy mode te zetten. Ben heel dat flashpoint gewent en dit werkt aboluut niet bij mij. Mischien een addon die de choppers overschrijft ?

"Is your mother proud of you ?"

• DeadKnight
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
spider schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:25:
Is een dood doener mischien, maar eindelijk na 5 jaar wachten heb ik hem dan binnen. Dankje bol.com.
Anyway, is er een mogelijkheid om de helicopters op dummy mode te zetten. Ben heel dat flashpoint gewent en dit werkt aboluut niet bij mij. Mischien een addon die de choppers overschrijft ?
Dat hoop ik ook, want nu crash ik om de 10 min :+

Straks maar eens proberen met een joystick..

• nnndoh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:10:
ik heb niet eens zo'n nieuwe pc en ik vind de performance echt wel goed mits wat regelen, bv.

In België is er grote verwarring over de beschikbaarheid, één van de bekendste ketens FNAC beweert zelfs dat het in België niet wordt uitgebracht

is het in Nederland al opgedoken?

ik zal het vermoedelijk via sprocket / Idea games (moeten) kopen volgende week.
via bol.com op zondag bestel en dinsdag lag ie in de bus

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:P Drama, ik ga morgen de stad in om een nieuwe game, of het wordt Excite Truck voor de Wii of het wordt Arma. De game die ik als eerste tegen kom neem ik, het zal mij benieuwen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
Ik weet niet of mensen er nog interesse in hebben maar de Media markt in utrecht heeft een enorme stapel van deze game liggen. Vaag genoeg is dit voor mij de eerste winkel waar ik hem in kon vinden en de laatste winkel waar ik het eigenlijk in had verwacht. Kost trouwens 34,-

Ik zeg het maar even voor de mensen die hem niet online hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zo, net de demo maar eens geprobeerd en ik verwachte eigenlijk een heel buggy spel aan te treffen die ook nog eens bijna niet te spelen zou zijn.
Niks is minder waar, alles loop vlotjes en ziet er erg goed uit.
Ik moet wel zeggen dat ik al tijden geen "shooter" heb gespeeld dus ik ben niet helemaal op de hoogte hoe andere "shooters" eruit zien.
Mijn systeempje is niet echt super snel en bestaat uit:
AMD 63 3200@2.01ghz
1GB intern pc3200.
7600GT

De instellingen staan gemiddeld op medium en verder geen AA, HDR en AF.
Als resolutie gebruik ik 1024x768.

Het geluid is prima en geen haperingen, het loopt echt vlotjes.
De omgeving en belichting is best wel adembenemend en sfeervol.
Vooral 's nachts in je eentje [sniper] met onweer en regen. :9
Het eerste wat mij overkwam in het demo was dat ik een vogel zag vliegen en natuurlijk moest ik natuurlijk even proberen of ik het uit de lucht kon schieten. >:)

De AI is nog niet echt super, tot 2 keer toe zat een AI mannetje klem?
Over de tegenstander [AI] ben ik wel tevreden tot nu toe hoewel zo'ai mannetje letterlijk voor m'n neus ging zitten om een van mijn manntjes neer te schieten. :?
Wat ook nog wel eens gebeurd is dat ze naar je toe rennen todat ze op 2 meter van je zijn om dan pas aan te leggen.

Wat wel echt slecht is is het geluid van je voetstappen, klinkt alsof ik met hoge hakken loop kwa geluid.
Echt goedkope samples.

Zometeen maar eens even een dorpje innemen bij zonsopgang. :9
Oh en natuurlijk even de boel opschroeven en kijken of het dan nog soepel loopt. :)

Voor diegenen die er overheen gekeken hebben, er is een 18mb wegende update voor de demo.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zarkov schreef op zondag 25 februari 2007 @ 13:44:
Ik weet niet of mensen er nog interesse in hebben maar de Media markt in utrecht heeft een enorme stapel van deze game liggen. Vaag genoeg is dit voor mij de eerste winkel waar ik hem in kon vinden en de laatste winkel waar ik het eigenlijk in had verwacht. Kost trouwens 34,-

Ik zeg het maar even voor de mensen die hem niet online hebben gekocht.
Als het spel in Utrecht bij de media markt ligt, zou ie ook bij de vestiging in Amsterdam moeten ligggen. Ik denk dat ik morgen maar weer een poging ga wagen. :) Tot op heden ben ik hem nog niet tegengekomen bij de: Free Record Shop, Bart smit en nog wat andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
Moeilijk, moeilijk. Haal em gewoon zoals eerder gezegd bij play.com (zolang je een credit card hebt). Kosten EUR 27,99 incl bezorgen,

- Availability: In stock
- Usually dispatched within 24 hours

Play.com is, zolang op voorraad, betrouwbaar en snel qua leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16
b-gone schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:47:
Moeilijk, moeilijk. Haal em gewoon zoals eerder gezegd bij play.com (zolang je een credit card hebt). Kosten EUR 27,99 incl bezorgen,

- Availability: In stock
- Usually dispatched within 24 hours

Play.com is, zolang op voorraad, betrouwbaar en snel qua leveren
Nou ja om de simpele reden dat ik geen creditcard heb of wil hebben. 'k ben een beetje anti lenen.
Daarnaast loop ik elke dag langs drie freerecordshops, een mediamarkt en een dixons op weg naar huis, dus kleine moeite om hier een keertje in te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Zolang je een credit card hebt"

Hehe :) Toevallig heb ik die ook niet
En dus loop ik ook bijna elke dag langs de 3 Free Record Shops om te kijken of ie er ligt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

we hebben een server lopen via www.armedassault.nl

Kom kijken .. zoek in de server lijst....

Nog even dan word de server verhuist naaar I3D.. Hopen dat DaMorpheus daar nog werkt (thijs laat me effe weten of je nog leeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Update. Server loopt vanaf vanavond.. Hoop dat jullie komen joinen.. Je zult me wel herkennen denk ik aan mijn naam ingame :)

See you there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excibular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:01
(jarig!)
Game is nog moeilijk verkrijgbaar. Ik heb hem ook afgelopen zaterdag in Utrecht gezien. Het was daar alleen echter veel te druk. Maar de FRS heeft hem niet. Ook mediamarkt Arena heeft hem niet. Kwam hem vanavond tegen bij de electronica winkel op Schiphol en gelijk meegenomen. 39,99,- Iets duurder dan bij de mediamarkt.

Hij is nu aan het installeren. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

We hebben de server up

84.244.171.207 is het IP.

Kom ook.. Server draait lekker en soepel.. En bezoek de website om de bevindingen van de server neer te zetten. www.armedassault.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Check http://www.rabradio.nl/page/rabradionieuws/199475, kun je vanmiddag ArmA winnen. Volgens mij moet je 'game' smsen naar 3333.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Eindelijk komt de nieuwe update er aan:)

Engine Change Log
5122 - Changed: Video options Quality preference now affects terrain detail as well.
5122 - Fixed: Setting overall settings to Very low was not properly indicated in video options.
5122 - Fixed: AI Machine gunners are now more aggressive against near infantry unit.
5122 - Fixed: Motorbikes right/left turning is now enabled even when looking around
5122 - Fixed: AI could sometimes aim into the air when targeting an unknown land unit.
5122 - Fixed: Explosion sometimes revealed the exact unit position to the AI units.
5122 - Fixed: Texture extension can be supplied with the procedural color texture now (texture type is calculated according to it)
5122 - Fixed: AI was planning the path over the destroyed bridge
5122 - Fixed: Boat can now be controlled by mouse
5123 - Fixed: Bad voice buffer unqueuing, could cause memory leak when using voice over net.
5123 - Fixed: Silent sound cut off too early when load sound was near
5123 - Fixed: AI was not able to uses satchels on Destroy waypoints.
5123 - Fixed: Binocular style laser designators were using wrong models and animations.
5123 - Improved: Increased internal cache size for computers with more than 512 MB of RAM.
5123 - Fixed: AI usage of laser designators much improved.
5124 - Fixed: MP session list - Server state not shown for incompatible sessions
5124 - Fixed: MP session list - country is shown for all sessions now
5124 - New: New trigger types "Seized by ..."
5124 - Fixed: MP session browser - sometimes session info was hiding and showing repeatedly
5124 - New: Access to option categories directly from the main menu
5124 - Fixed: When the script change the player using "selectPlayer" function from the dead one, game info about the mission state is changed as well.
5124 - New: different progress indicator during game startup
5124 - New: playerKilledScript entry in the description.ext of the mission can override this entry in the config
5126 - Fixed: Crash when command "hintC" was used
5126 - Fixed: status of disableAI is now saved and loaded.
5126 - Fixed: DS crash occurred when mission with some special name (containing '%') was selected
5126 - Fixed: MP - manual fire rate was too high sometimes
5126 - Fixed: Aircraft were sometimes disappearing when flying above small objects.
5126 - Added: MP - new server scripting function lock
5126 - Added: MP - new commands #lock, #unlock
5126 - New: Possibility to show satellite textures in the in-game map and briefing
5126 - New: Multiple layers of cut effects, extended version of commands cutText, cutRsc and cutObj
5126 - Added: functions titleFadeOut, cutFadeOut
5126 - Fixed: View limits in vehicle applied on TrackIR and NumPad looking around
5126 - Fixed: MP - Cancel button in the briefing will return player to lobby, not to server browser
5126 - New: Map legend parameters are now read from the resource
5126 - Fixed: When using shadow detail high with some nVidia cards (Nv3x chip-set) loading screen could happen sometimes mid-game.
The problem was caused by bad usage of D3DSAMP_SRGBTEXTURE, which was wrongly handled by the driver.

5126 - New: commands hint, hintCadet now works also with the structured text
5126 - Fixed: MP game using ships was crashing
5126 - Fixed: Function "hintC" (versions with the title) - when dialog is closed, text is shown in HUD
5126 - Fixed: Integer light constants as I_POINTLOOPCOUNT were not recorded and there was a problem when using compass during the day
5126 - Fixed: MP Voice over Net on LAN sessions was not working sometimes
5126 - Fixed: Hellfires (maverickweapon) on a helicopter were visible even when the helicopter was destroyed
5127 - Fixed: Mouse cursor color was not handled correctly
5127 - Added: function difficultyEnabled
5127 - Added: functions ctrlMapScreenToWorld, ctrlMapWorldToScreen
5127 - Fixed: Threat calculation was inaccurate for weapons with multiple modes
5127 - Fixed: Fully closed vehicle interiors were rendered with strange gray shadows with shadow detail Normal or lower.
5127 - Fixed: Switching into the mission editor by clicking on the Task bar caused selecting mode to be active.
5127 - Changed: Message about addons not listed in the mission is no longer displayed when playing single player missions.
5127 - Added: New animation controller cabin for airplanes.
5128 - Change: airplane fuel consumption dependent on thrust.
5128 - Added: function addVehicle
5128 - Fixed: Crash during saving game in Library mission
5128 - Fixed: Zoom instead of optics in transport
5128 - Fixed: Improved airplane landing autopilot.
5128 - Fixed: STOVL ability added (use autohover action to toggle VTOL mode).
5128 - Fixed: AI now considers grass layer in the visibility calculations.
5128 - Fixed: Terrain detail low/very low no longer degrades quality unless viewdistance requires it.
5128 - New: enableGPS vehicle config entry can enable GPS for given vehicle
5128 - Fixed: When OpenAL is unable to create sound buffer for VoN, the game continues without VoN.
5128 - Fixed: Group leader now can command subordinates to get in secondary turrets
5128 - Fixed: command "crew" now lists all gunners in the vehicle
5128 - Fixed: Units created dead were partially alive.
5128 - Fixed: "fire" command works for all turrets now
5128 - Fixed: AI cars not willing to drive under power lines.
5128 - New: Any combinations of two keys can be used for user action mapping
5128 - Fixed: Dedicated server radio processing was broken, resulting in AI often not doing what expected.
5128 - Fixed: watch and compass no longer shown once mission is restarted.
5128 - Fixed: Moving of cars in convoy - better following of road
5128 - Fixed: Controls mapped on 3D object did not work correctly in different screen ratios than 4:3
5128 - Fixed: AI sometimes did not takeoff when placed on the runway.
5128 - New: Gear shifting limits can now be defined in the config for each vehicle.
5128 - Fixed: UI - button text position calculation improved
5128 - Fixed: UI - structured text drawing - spaces between elements
5129 - Fixed: MP - Radio messages echo on remote clients was missing
5129 - Fixed: MP - get out waypoint did not work as in single player (player not forced out, player commanded to get in)
5129 - Fixed: UI - disabled default button responded to Enter
5129 - Fixed: The game crashed when gear screen was opened and the player was vanished (using scripting functions)
5129 - Fixed: Airplane landing light may be now off when gear is up.
5129 - Fixed: Aircraft may miss lighting from its own lights when airborne.
5129 - Fixed: Colored positional lights were rendered white.
5129 - Fixed: Display all (fading) HUD elements when mission is restarted
5129 - New: possibility to skip briefing screen using "briefing = 0" in the mission description.ext
5129 - Improved: Delay when returning from map to game is now much shorter.
5129 - Improved: Improved night vision goggles rendering.
5129 - Added: functions setCurrentWaypoint, waypoints
5129 - Added: function distributionRegion
5129 - Fixed: Reduced water splash volume when boats are not moving.
5129 - Fixed: Reduced distant unit warping / jumping.
5130 - Fixed: Languages switching was disabled for some distributions
5130 - Fixed: mission editor - condition changed when Continue button is shown
5130 - Added: functions assignedVehicle, assignedVehicleRole
5130 - Fixed: function "deleteWaypoint" now works for all waypoints (recent, current)
5130 - Fixed: After save/load weapons might become invisible.
5130 - Fixed: AI - After transport of player's group, AI was staying on the same position
5130 - Fixed: Drawing of subtitles (all structured texts) - the offset of shadow was not always fixed
5131 - Fixed: Prone rolling no longer activates lean toggle
5131 - Fixed: Tracers are visible again early in the night
5132 - Fixed: When fleeing is disabled, units never flee - even when having no weapons
5132 - Fixed: AI did now follow player over the bridge
5132 - Fixed: server config parameter persistent is fully working now
5132 - Fixed: MP - situation when admin logged in during mission voting is handled correctly now
5132 - Fixed: AI flying helicopter was changing dive wildly when flying fast.
5133 - Fixed: Iron sight view no longer strictly tied to a weapon.
5133 - Fixed: MP - admin is deciding when briefing is finished now
5133 - Fixed: UI - Single missions dialog title is changing by the selected folder
5133 - Fixed: when alternate directory for profiles given by command line options -profiles, user profiles are no longer stored to this directory, but to its Users subdirectory
5134 - Fixed: Improved AI spotting ability in towns.
5134 - Fixed: Look around in vehicles (faster and better limits now)
5135 - Fixed: AI deprecated to get in heavy damaged vehicle even when repaired again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-06 23:03

Tiny

Wat eten we?

Da's een behoorlijke lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
hmm dit begint er steeds meer op te lijken, toch maar ff kijken binnenkort als ik mijn salarissen van februari binnen heb :>
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste