Zaterdagavond kwam een kameraad mij de PC versie brengen, hij had OPF wel 1 dag gespeeld.
Hij vond hem saai en ging steeds dood, Mr. Rambo.

Ik heb nu een paar missies gedaan en heb mezelf prima vermaakt maar hij heeft wel wat min puntjes.
Puntje 1 geen relief map, het lijkt wel of ik naar een omtrek van een eiland map zit te kijken.
Als je via de map wil spelen en je mannen staan dicht bij elkaar kan je niet of moeilijk de mannen selecteren en opdrachten geven door de rechtermuis. Je moet steeds weer naar rechtsboven of de cijfertoetsen gebruiken. Ik vraag me af of ik dit kan macro'en op de G15, ff proberen vandaag.
Af en toe mijn eigen stomme AI als ik ze een positie doorgeef lopen ze wel eens vast op muurtjes en kunnen ze zelf niet de omweg vinden. Een erg gemis zonder relief en grote objecten op de kaart, waar in het echt op legerlandkaarten
wel deze info staat aangegeven.
Geen waypoints zelf ingeven (of heb ik wat gemist?) Dat je voor het gevecht je hele route vast legt voor je mannen en dat je ze in the heat of battle enkel maar 1 knop hoeft in te rammen en niet iedere keer dat menu naar voren moet halen die mijn charr. bevriest.
Ik ga crouchen en een van mijn members loopt rustig staand achter mij aan, oh mijn icoon staat altijd op staan

Ook al lig of chrouch ik, zonder een 3rd person view is het wel eens lastig te bepalen in welke stand je zit.
Bruin, ik zie alleen maar bruine en donkergroene kleuren

en waar zijn de mooie filmpjes waar characters met elkaar converseren? Ik mis daardoor dat ik in het verhaal word getrokken of een band krijg met de charrs.
Ik zal nog wel meerdere 'vervelende' kleine dingetjes tegenkomen, geen game is perfect maar ik heb wel het gevoel dat ik in een late Béta versie aan het spelen ben....
En nog een puntje, ik zie dit niet als een opvolger van OPF en Resistance, op de 1 of andere manier krijg ik een heel ander gevoel bij dit spel....
* BAS80 Trekt zijn gaming shooter la ff open
Een beetje een gevoel zoals Full Spectrum warrior of Conflict Desertstorm 1 & 2
Wikipedia: Full Spectrum Warrior
http://www.gamersnet.nl/previews/conflict_desert_storm_2/
Maar een evolutie van deeltje 1? Nah
De grafics lijken zelfs op een game van '04/'05
Ik vraag me af of ik deze game ook kan spelen zonder maar 1 schot te lossen zoals FSW, maar toch vermaak ik mezelf wel. De singleplayer maak ik wel af, maar ik weet niet of de Multi nou zo levensvatbaar voor mezelf is. Time will tell.
[
Voor 12% gewijzigd door
BAS80 op 12-10-2009 14:32
]